-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Dzieje pewnego pojęcia. Ciąg dalszy

Na początku ogłoszę jeszcze raz, że termin konferencji, dzięki uprzejmości zarządu hotelu Król Kazimierz, został przesunięty z 7 listopada na 23 października bieżącego roku. Niech nikt nie jedzie do Kazimierza 6 marca, bo nie zastanie tam żadnego z prelegentów. Zresztą obostrzenia pewnie zostaną wznowione po niedzieli i kraj znajdzie się znów w czerwonej jeśli nie czarnej strefie. Mam sporo tematów do poruszenia, dla których można zarezerwować określenie „głębokie”, dziś jednak będzie bieżączka, dotycząca tych właśnie obostrzeń.

Jako człowiek prostoduszny i głupi w istocie często staram się nie zauważać rzeczy w najoczywistszy sposób wołających o pomstę, a czynię to dla ocalenia tak zwanych celów wyższych. Każdy dobrze wie do jakich aberracji prowadzi takie zachowanie i w zasadzie trzeba by było opracować jakąś specjalną terapię psychologiczną dla ludzi tym syndromem dotkniętych.

Wczoraj, na przykład, okazało się, że rząd wprowadził z dnia na dzień, a raczej z nocy na dzień, nowe obostrzenia. Wśród nich znalazło się też jedno dotyczące kasyn. Oto premier postanowił, że od wczoraj nie można w kasynach serwować napojów i posiłków. Podszedłem do tej informacji tak, jak to opisałem wyżej, czyli w uznałem, że nie trzeba na nią zwracać uwagi, albowiem chodzi przecież o ochronę ludzi przed pandemią. Dopiero wieczorem doszło do mnie, że to jest przecież jawny skandal. Zamknięte są restauracje, hotele, Krupówki, Morskie Oko, stoki narciarskie, konferencja jest przesuwana co pół roku, a kasyna w najlepsze działają, a nie dość tego, że działają to jeszcze można tam wypić i zakąsić. Przyznam, że konstatacja ta zrobiła na mnie duże wrażenie i długo nie mogłem się pozbierać, także z tego względu, że odbyły się tu ostatnio dwie poważne dyskusje o tym czy słuszną linię ma nasza partia, czy też może błądzi. No więc ja zostawiam wszystkich z tą informacją, ze wszech miar prawdziwą i niech każdy rozstrzygnie w swoim sercu, czy rząd troszczy się o obywateli, czy też nie.

Można powiedzieć, że się troszczy, albowiem uczciwy Polak nie szlaja się po kasynach i nie zostawia tam ciężko zarobionych pieniędzy, które mógłby przeznaczyć na edukację dzieci. W kasynach siedzi tak zwany element i rząd akurat nie może ponosić odpowiedzialności za to co ten element tam robi. Chce jeść? Niech żre. Chce pić? Niech chla. Niech się zaraża covidem i pomiędzy sobą tę zarazę roznosi, a my patrząc jak powoli kurczą się zasoby tegoż elementu, będziemy zacierać ręce z uciechy, że nam społeczeństwo moralnie zdrowieje. Taka idea mogła przyświecać rządowi Mateusza Morawieckiego, kiedy ministrowie decydowali, że góralskie restauracje, dla dobra samych górali, muszą być zamknięte, a kasyno w byłym pałacu prymasowskim ma działać w najlepsze. Tylko czy to aby na pewno prawda, bo przyznam, że opadają mnie różne wątpliwości. Może te kasyna z wyszynkiem działają od zeszłego roku, bo siedzą w nich sami Azjaci? Takie informacje dostałem wczoraj. A skoro sami Azjaci, to także nie ma się czym przejmować, bo co nas obchodzi los dorosłych w końcu ludzi z innego kręgu kulturowego, którzy postanowili, sami z siebie pozarażać się covidem i umrzeć w cierpieniach. Niech cierpią, jak chcą, jeśli hazard sprawia im tyle frajdy, że nie zamierzają liczyć się ze zdrowiem.

Jest jeszcze trzecia możliwość, przyznam, że nie dopuszczam jej nawet do siebie. Może nasz rząd nie zdał wcale egzaminu z covid na 4+, jak to powiedział na łamach pisma Karnowskich prezydent Andrzej Duda, ale postanowił, poprzez te kasyna, zintensyfikować sprzedaż akcyzowego alkoholu i trochę na tym zarobić? Nie, to chyba niemożliwe. Przecież premier Morawiecki nie należy do ludzi aż tak małostkowych. On może jest trochę małostkowy, może na jakieś dziwne nawyki, ale przecież takie, pardon, gównozjadztwo, nie leży w jego naturze. No i najważniejsze – gdyby coś takiego w ogóle mogło być pomyślane, media wrogie rządowi rozszarpałyby premiera na ćwierci. Wszak codziennie donoszą nam one o tym ile to chorych ludzi chodzi do kościołów nie przejmując się zdrowiem bliźnich, byle tylko zaspokoić swoją egoistyczną potrzebę pobycia z Bogiem. Jeśli więc rząd te kasyna utrzymywałby z powodu wódki, TVN na pewno dobrałby się do wszystkich ministrów naraz i do każdego z osobna.

Mogło być jednak także inaczej. Oto wyrazy „nasz rząd” są pewną formułą umową, którą my przyjmujemy na wiarę. Z podobną wiarą traktujemy skuteczność ludzi, którzy się za tą formułą kryją. W rzeczywistości zachowujemy się jak dzieci, nie rozumiejąc, że rząd, rządem, ale są jeszcze spore grupy ludzi, które się za tym niby rządem kryją i one nie były do końca przekonane czy rzeczywiście jest sens zamykać te kasyna. Pamiętam, jak dawno temu pewien kolega, zwolennik Unii Wolności tłumaczył mi, że podwyżki dla posłów nie mają znaczenia w budżecie państwa, bo stanowią jego mikroskopijny ułamek. I to jest oczywiście prawda. Podobnie kasyna nie mają znaczenia, albowiem do zakażeń dochodzi głównie w innych miejscach i innych lokalach. A skoro tak, nie ma wyraźnego powodu, by ich działalność ograniczyć. Tym mniej jest tych powodów im więcej ludzi kryjących się za formułą „nasz rząd”, czerpie zyski z ich funkcjonowania. Ja, przyznam, nigdy nie byłem w kasynie, hazardem się brzydzę, nie mam smykałki do gier i uważam, że marnotrawienie czasu na coś tak absurdalnego to grzech ciężki. No, ale nie wszyscy tak myślą. Wielu ludzi jest przekonanych, że to chodzenie do Kościoła powoduje wzrost zakażeń, a już wypad w sobotę do jakiejś knajpy, nie mówię, że od razu w górach, nawet tu na Mazowszu, znalazłoby się coś interesującego, to wręcz przyczyna rozwoju epidemii czarnej śmierci.

Wczoraj na przykład „nasz rząd” zamknął powiat nidzicki i bartoszycki, a także miasto Olsztyn. Przyczyna jest jasna, pojawiła się tam brytyjska mutacja wirusa. Że też „nasz rząd” zawsze umie dostrzec mutację wirusa pochodzącą z Wielkiej Brytanii, a brytyjsko-ukraińskiej unii celnej nie widzi. To musi być wynik jakiejś infekcji oczu, a być może zakażenia ośrodkowego układu nerwowego. Boję się nawet myśleć czym. Nie wiem czy w tym Olsztynie jest jakieś kasyno, ale wszystkim, którzy się tam wybierają w weekend, przypominam, że od wczoraj flaszkę i kanapki trzeba przynosić ze sobą, ale w Black Jacka można grać jak dawniej, w szczerej komitywie z miejscową wietnamską diasporą. Życzę więc szczęścia wszystkim hazardzistom, a także „naszemu rządowi”.



tagi: pandemia  kasyna  wyszynk  nasz rząd  czarna strefa 

gabriel-maciejewski
24 lutego 2021 09:56
135     4888    15 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
24 lutego 2021 10:07

Zaczyna się przy okazji promocja nowej religii  - kowidianizmu

Na fejsie znalazłam

"Zachęcamy Państwa do przysyłania historii bliskich osób, które zmarły na COVID-19. Opublikujemy je na naszej stronie internetowej, w specjalnie dedykowanym serwisie. Chcemy stworzyć miejsce, w którym upamiętnimy ofiary pandemii. Wspomnienia ze zdjęciami można wysyłać na adres: [email protected]"

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
24 lutego 2021 10:12

Ludzie się dostosowują - np właściele fitness pootwierali kluby przeciągania liny i zapisują członków, którzy przygotowują sie do zawodów - wtedy legalnie można ćwiczyć.

Bilardziści poprosili związek PZBIL - aby każdy obyatel mógł zakupić licencje zawodnika za 30 pln i wtedy gdy gra się w klubie to też trenujemy do zawodów - całkiem legalnie.

Moja córka jeżdzi na torwarze na łyżwach 3 razy w tygodniu - jest członkiem klubu nawet maseczki na lodowisku nie musi nosić ;)

Jak to w komunie - trzeba sobie radzić.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 24 lutego 2021 10:07
24 lutego 2021 10:12

A siekiery wołyńskiej tam czasem na ścianie nie powiesili?

zaloguj się by móc komentować


ziemski @gabriel-maciejewski
24 lutego 2021 10:15

Nieźle.

Żeby nie było jakichś ale, kasyna wojskowe zostały zlikwidowane ostatecznie w 2010 r.:)

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @gabriel-maciejewski
24 lutego 2021 10:16

Ja jeżdżąc non stop komunikacja miejską i chodząc z buta po mieście miałbym pytanie do premiera Morawieckiego - w jaki sposób wyegzekwuje od ludzi noszenie konkretnych maseczek? Będą specjalne lotne oddziały policji, a w każdym z nich na specjalnym etacie pani krawcowa, która będzie sprawdzała zawartość bawełny w szmatce? A może specjalne psy tropiące? Sprawy maseczek są dla mnie istotne, bo taki prowadzę tryb życia, że nieraz musze je mieć na gębie przez kilka godzin dziennie i znajduję się na pewnego rodzaju zakręcie psychicznym w tej kwestii. Premier zamiast pozwolić ludziom nie nosić tych masek wszędzie, nawet tam, gdzie nie ma to kompletnie sensu, bierze się za sprawy chciałoby się rzec z zakresu tkactwa. To są decyzje, które wskazują już nie na jakiś "brak słuchu społęcznego", tylko albo na celowe działanie, które być może ma raz na zawsze skończyć z wysokimi sondażami rządu, a przy okazji dać jeszcze komuś szansę na suty zarobek. Czyżby ktoś stwierdził, że jednak jeszcze jakiś "Mietek" albo "Krzysiu" nie zarobił odpiowiednio i trzeba zreglamentować towar, tak aby byle jakaś wietnamka mogła handlować sobie maseczkami? Ja niestety mam takie przeczucie. 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Marcin-K 24 lutego 2021 10:16
24 lutego 2021 10:18

Jest ono słuszne. "Nasz rząd" otrzymał chyba, jak przypuszczam, jakieś gwarancje na tego rodzaju numery. Zapomniał tylko biedny "nasz rząd", że wszystkie gwarancje od początku świata są warunkowe

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Marcin-K 24 lutego 2021 10:16
24 lutego 2021 10:23

No tym razem Sebek Kulczyk https://spidersweb.pl/bizblog/ciech-maseczki/ miał lepsze przebicie niż pan Ptak. 

http://ewa-rembikowska.szkolanawigatorow.pl/biznes-w-cieniu-czyli-zagladamy-do-szwalni

 

zaloguj się by móc komentować

smieciu @gabriel-maciejewski
24 lutego 2021 10:32

Ludzie będą się bronić do końca ale przed anarchią nie ma ucieczki :)

Naprawdę sugeruję podejść do niej jako do czegoś pozytywnego. Pewnego rodzaju oczyszczenia i ukazania prawdy. Wiadomo że jakiś syf wypłynie ale przynajmniej będzie szansa na zapanowanie na sytuacją. W obecnej rzeczyiwstości „naszych rządów” takich samych wszędzie na świecie mamy syf i zero możliwości działania. Więc...

Piszę to, w sumie powienienem napisać w końcu większy tekst, dlatego gdyż świat zmierza w kierunku anarchii. Tylko że jest pewien haczyk. Narazie tylko informuję że należy postrzegać ją jako szansę a nie zagrożenie mimo że dokładnie tak będzie wyglądać.

 

A kasyna działają pewnie z prozaicznego powodu. Ktoś kiedyś w nie zainwestował, przecież ile działo się wokół tych ustaw hazardowych, osiągnięto porozumienie i z jakiegoś powodu nie można się z niego wycofać. Nie ma czym się przejmować. Np. tym że rząd nie może tego zrobić. Rząd jest tylko lokalną menadżerką (brzydkie słowo ale takie słowo jaki rząd). Nie ma się też sensu przejmować że coś tam przejdzie na własność obcych. Hotele itp. I tak, jak rząd, jesteśmy własnością obcych.

Tak ostatnio sobie myślałem o naszym państwie w kategorich farsy, tak w związku z pandemią. Ale tak dokładniej analizując łatwo dojść do wniosku że w naszym kraju wszystko jest farsą, z jednym wyjątkiem. Sprawności aparatu finansowych wymuszeń. I to pokazuje całą naszą rzeczywistość. Wszędzie gdzie się zwrócić zastajesz fikcję ale nie tam. Ściąganie wszelkich poborów, podatków, zajmowanie kont, kontrola twojego życia finansowego to działa znakomicie. I pokazuje czym jesteś naprawdę: robolem. Aparat państwa działa skutecznie przede wszystkim jako aparat pobierania zysków twojej pracy. Reszta go nie interesuje (jeśli nie zaburza ogólnego porządku itp.) Ocenia się że przeciętny człowiek oddaje około 80% swojej pracy na podatki. Niektórym, niezatwierdzonym udawało się ocalić więcej. Ale pandemia będzie równać. I to wszystko.

Do bywalców kasyn też się dobiorą. Tzn. robią tam na okrągło. Czemu zamykać instytucję w której ludzie sami dobrowolnie zostawiają swoją kasę?

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
24 lutego 2021 10:33

Hazard ma różne oblicza - także sportowe - poker. Oczywiście ta odmiana, w którą można wygrać - jest u nas nielegalna :)

Mamy nawet sukcesy na skalę światową.

https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2016-08-29/polak-mistrzem-pokera-wygral-prawie-5-milionow-zlotych/

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @smieciu 24 lutego 2021 10:32
24 lutego 2021 10:40

Dokładnie. Jak za Gomułki inwestowano w przemysł produkujący środki produkcji tak od czasów transformacji każdy rząd inwestuje w udoskonalenie kontroli fiskalnej nad obywatelami. Piszę o tym od dawna. Resztę swoich obowiązków rząd traktuje z przymrużeniem oka. No nie da się i już.

Rządzi nami oligarchia fiskalna i jej podporządkowane jest funkcjonowanie całego aparatu państwowego.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @smieciu 24 lutego 2021 10:32
24 lutego 2021 10:43

Uważam, że kasyno to wybór a nie przymus - jeśli ktoś chce postawić swoje $$$, które ciężko zarobił na czerowne czy czarne mając świadomość, że to prawie 50% szans na wygraną - to dlaczego mu tego zabronić? 

Ile ludzi wyrzuca dziennie kase na Lotto ? Jak lotto jest dozwolone to kasyno też nie jest niczym kuriozalnym a z matematyki wychodzi, że w kasynie łatwiej wygrać.

Zakaz gry w Pokera to jest dopiero idiotyzm. Zrobie w domu sesyjke gry na drobne i jestem przestępcą? 

Paranoja...

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

smieciu @ewa-rembikowska 24 lutego 2021 10:40
24 lutego 2021 10:45

Właśnie. Nie jest to jakieś odkrywcze ale po prostu jeśli się to uświadomi to widać prostotę, ideę.

Najważniejsze jest by wypracowany przez ciebie przychód trafił tam gdzie trzeba. Reszta jest drugorzędna gdyż i tak zależy od kasy. Słowem cała reszta może być iluzją. Tanią, żałosną, po prostu wystarczającą na tyle by ludziom wydawało się że jest jakaś reszta, że te pieniądze czemuś służą.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @ThePazzo 24 lutego 2021 10:43
24 lutego 2021 10:48

Ciekawe co byłoby jeślibyś zorganizował taki dom gry i zwykli ludzi mogli przyjść zostawić albo jeszcze lepiej, za pomocą kart rozdzilić pieniądze.

Ale nie. Na tym polega idea. Nie możesz gdyż chodzi o to by ludzie się nie dzielili ale zostawiali te pieniądze ;)

Hazard sprawdza się dobrze w roli odsysacza kasy więc nie dziwne że wszędzie od dawna znajduje się pod kontrolą tych co trzeba.

zaloguj się by móc komentować

ahenobarbus @smieciu 24 lutego 2021 10:48
24 lutego 2021 10:50

Kasyna to jest przykrywka dla udzielania niebezpiecznych, lichwiarskich pożyczek na bardzo wysoki procent. Niestety nic więcej nie napiszę na ten temat.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @smieciu 24 lutego 2021 10:48
24 lutego 2021 10:51

Moj znajomy prowadził nielegalny dom gry przez 2 lata - miał ogłoszenie na FB.

To co zarobił to jego - kara w zawieszeniu - opłacało się. :)

 

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @gabriel-maciejewski
24 lutego 2021 10:51

Chciałbym zwrócić uwagę jak ważne systemowo są kasyna, tzn. systemowo dla szarej strefy. To jest niemożliwe , żeby zamknąć coś co może jako "pralnia"  czyścić przysłowiowe brudne pieniądze. Bo wtedy te bagno mogłoby poważnie zaschnąć.

zaloguj się by móc komentować

bolek @gabriel-maciejewski
24 lutego 2021 10:53

Ja w kwestii formalnej ;-)

Pod terminem "kasyno" rozumiemy miejsce do przepuszczania pięniędzy przy rulecie tudzież kartach, czy do tego wora wrzucamy te wszystkie budki z automatami?

Pytam bo kasyn-kasyn jest w Polsce podobno tylko 40, czyli szału ni ma. Natomiast tych budek jest więcej niż paczkomatów. Z tymi budkami to od początku był wał, poczynając od tzw dopłat do automatów, tak więc tam jest jest jakieś mocne "lobbi".

Mnie natomiast, nie zastanawia nawet tylko już, w!@#$%^&a sytuacja gdzie wyznaczają jakieś kretyńskie limity powierzchniowe typu 15m2/osoba, a w takim przedziale w IC, c.a. 9m2, jedą przez kilka godzin czasami 4 osoby i wszystko jest OK. Co drugie miejsce puste :/ Paranoja...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Marcin-K 24 lutego 2021 10:16
24 lutego 2021 10:53

Nasz umiłowany premier z doradcami jest doskonałym tkaczem i uwolni pana z namordnika byle jakości.Tylko sprawdzeni producenci,mogą zaprojektować nowe kagańce ochrony pana zdrowia ,a jest to spadkobierca Imperium J.Kulczyka ,młody ,prężny Sebastian Kulczyk,który ruszył na pomoc Rządowi.Nie będzie lotnych oddziałów policji do sprawdzenia jakości materiałów,bo samo nazwisko jest gwarancją ,że produkcja tkactwa się uda. W końcu jak wytępią covida,to jest gwarancja,że powietrze bedzie pana truć i namordnik doskonałej jakości się sprawdzi ...proszę więc uzbroić psychikę na dłuższy czas trwania,bo w naszej bezsilności nawet nie ma komu  dać po pysku ...namordnik ich chroni....

https://spidersweb.pl/bizblog/ciech-maseczki/

zaloguj się by móc komentować

smieciu @z-daleka 24 lutego 2021 10:51
24 lutego 2021 10:56

Ważna uwaga. Co to by bowiem było gdyby ktoś zapytany skąd ma tyle kasy odpowiedział: A wygrałem pokera u ThePazzo :)

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewa-rembikowska 24 lutego 2021 10:23
24 lutego 2021 10:59

Przepraszam pani Ewo,nie widząc pani komentarza...jakoś nasze skojarzenia zbiegły się identycznie... i zdublowałam pani myśl....

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @smieciu 24 lutego 2021 10:56
24 lutego 2021 11:02

W USA kraju "wolnych ludzi" tak jest - słynna afera Michela Jordana z hazardem po 1 mln dolarow na torze golfowym. 

Urząd skarbowy ani komisja hazardowa nic tam do tego nie ma.

Ludzie się umawiają i grają po ile chcą i w co chcą...

https://golf.com/news/michael-jordan-richard-esquinas-golf-gambling/

zaloguj się by móc komentować

ahenobarbus @smieciu 24 lutego 2021 10:45
24 lutego 2021 11:07

Swoją drogą sa takie firmy (również w Polsce) które piszą oprogramowanie dla kasyn. Inaczej mówiąc, taki "jednoręki bandyta" jest sterowany oprogramowaniem, co oznacza że to czy wygramy czy przegramy to nie jest nawet kwestia szczęścia. Jest rachnek który musi się zgadzać, no i pewne koszty wliczone w interes czyli wygrane hazardzistów...

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 24 lutego 2021 10:18
24 lutego 2021 11:09

A może jest tak jak w newsie (starym) z "Nowego Pompona":

"Pod Sejm podłożono wielką lobbę"

I niewykluczone, że pod "nasz rząd" również.

 

 

zaloguj się by móc komentować

smieciu @betacool 24 lutego 2021 11:08
24 lutego 2021 11:17

Jak rozumiem po sukcesie tej transakcji ilość odpornych na Covida kasyn wzrośnie ;)

Ale ogólnie w takiej sytuacji nasz rząd nie mógł ich zamknąć bo mógłby zostać oskarżony o niecne działania - na szkodę obcych spółek w celu ich przejęcia. Oczywiście co innego kiedy sytuacja jest odwrotna.

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @ThePazzo 24 lutego 2021 11:02
24 lutego 2021 11:17

Ależ to nie chodzi o osoby grające w kasynach- oni są tylko dekoracją. Chodzi o bilanse tych kasyn , w których pozycje bilansowe napływają ze szarej strefy.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
24 lutego 2021 11:19

Za mało subtelności. MM zrobił szlaban na wyszynk w Zakopcu i innych kasynach, żeby protegowani Glińskiego mieli utrodnioną pracę nad filmem o Goralenvolkach i utrodnione negocjacje z zagranicznymi sponsorami. Taka konspiracja, panie ten tego. 

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @ThePazzo 24 lutego 2021 10:12
24 lutego 2021 11:30

Nawet ludzie "z ulicy" za biletami na zatłoczonej ślizgawce jeżdżą bez masek (wg mnie - na szczęście). Za to nie mogę prowadzić zajęć badmintonowych. Szkoła gdzie najmuję halę sportową dostała polecenie niewpuszczania grup prowadzonych przez osoby fizyczne. Klub badmintowy może działać. Premierze – jak RZyć!

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @Marcin-K 24 lutego 2021 10:16
24 lutego 2021 11:38

"w jaki sposób wyegzekwuje od ludzi noszenie konkretnych maseczek? "

Rządowy zakup zatwierdzonych maseczek i powszechne rozdawanie w sklepach, urzędach, szkołach.

zaloguj się by móc komentować

Gumtryk @ahenobarbus 24 lutego 2021 11:07
24 lutego 2021 11:41

@ahenobarbus

Kiedyś czytałem, co prawda o sądowym systemie losowego przydziału spraw (https://informatykzakladowy.pl/system-pseudolosowego-przydzialu-spraw/), że w ogólnopojętej informatyce nie ma losowości. Jest zawsze ukryta pod nią matematyka. 

Także elektroniczne "jednorękie bandyty" zawsze można zaprogramować tak, by były mniej lub bardziej losowe. 

@bolek

te budy z zakejonymi oknami i kamerką przed wejściem są nielegalne, stąd taki atrakcyjny wygląd;). 
 

zaloguj się by móc komentować

Mathias92 @gabriel-maciejewski
24 lutego 2021 11:49

Na szczęście w Lidlu i innych zagranicznych marketach nie ma wirusa i są cały czas otwarte, mogę kupić sporo ryżu, zgodnie z zaleceniami kochanego przywódcy Mateusza M. 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @ThePazzo 24 lutego 2021 10:43
24 lutego 2021 11:56

Nie rozmawiamy o zasadności istnienia kasyn jako takich, a o okolicznościach, w których władza decyduje ile osób może być na Wigilii w prywatnym domu, w których decyduje się, jakie publicznie dostępne lokale mają prawo być otwarte jako niezbędne (np. zakup jedzenia czy leków). Decyduje, jakie ograniczenia obowiązują te miejsca, które mogą działać, bo są niezbędne i/lub ich wyłączenie miałoby istotnie negatywne skutki.

Co do zasady władza wyłącza z działania każdy obiekt czy zachowanie, nieuznawane za niezbędne - i w tych okolicznościach okazuje się, iż kasyna nie są ani zagrożeniem, ani nie obowiązywały je obostrzenia, typowe dla obiektów, w których mogą pojawić się osoby na codzień ze sobą nie przebywające. W kasynie można było serwować posiłki i napoje - a np. w McDonald's zjeść bułki z kotletem - nie. Tej bułki, o ile wiem - nie można zjeść nawet na ulicy, oddalając się od innych.

Tzn. ograniczeniu podlega każde zachowanie, związane z kontaktami z innymi osobami, z pominięciem oceny stopnia wpływu na rozprzestrzenianie się wirusa - a wyłączenie z ograniczenia może nastąpić jedynie ze względu na ważny interes społeczy lub państwa (np. nie zamyka się zakładów produkcyjnych). Jakie argumenty stoją za pozostawieniem kasyn otwartymi, a stały za mniejszymi, niż dla innych restrykcjami?

Domyślam się, iż pojawi się tu zaraz znawca życia, albo i kilku i wytknie mi, iż jestem durniem, bo nie wiem, że zawsze byli równi i równiejsi - niemniej obecnie nie jest to domysł, czy ocena - a pewność, wynikająca z urzędowego dokumentu. Jak znam życie, to zapewne ktoś napisze, iż to był błąd, ale już naprawiony, a nie myli się tylko ten, co nic nie robi.

zaloguj się by móc komentować

kr @gabriel-maciejewski
24 lutego 2021 12:08

Bardzo wolę jednak, gdy wystepuje Pan "jako człowiek prostoduszny i głupi w istocie". Dzisiaj to wyszło tak, jakby Pan, ogladając ceszarza w nowych szatach, powiedział, że - ojej, ale przecież cesarz ma nieubrany mały palec u lewej nogi. Pewien lekarz specjalista flebolog opowiedział mi o niebezpiecznych i dziwnych objawach covida, jednocześnie przyznając, że wszelkie "obostrzenia" są bez sensu.

zaloguj się by móc komentować

bolek @Gumtryk 24 lutego 2021 11:41
24 lutego 2021 12:25

"te budy z zakejonymi oknami i kamerką przed wejściem są nielegalne, stąd taki atrakcyjny wygląd;)."

Nie rozumiem :( Budy nielegalne, a dopłaty do automatów znajdujących w środku legalne?

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
24 lutego 2021 12:25

Cała sytuacja jest absolutnie bez związku z faktem,że wg baz danych KRS od roku 2017 w organach nadzoru firmy Casinos Poland (KRS 0000016809) - występuje pan mecenas Piotr Andrzejewski ex senator z ramienia PiS a od 2019 wiceszef Trybunału Stanu.

Firma Casinos Poland jest własnością trzech pomiotów, z tego 2 są tak jakby austriackie:Century Casinos Poland i Vicco Investment (własność Century Resort Managements GmbH z siedzibą w Wiedniu) oraz podmiot polski -Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze".

Oczywiście są jeszcze "kasyna polskie" czyli Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe Zbigniewa  Benbenka starego wygi z klubu "Remont",ale nie wiem, jaką opcję reprezentuje.

 

 

 

 

https://rejestr.io/krs/16809/casinos-poland

https://pl.wikipedia.org/wiki/Piotr_Andrzejewski

https://www.pb.pl/wojna-o-kasyna-w-oparach-absurdu-932652

https://rejestr.io/krs/29876/zjednoczone-przedsiebiorstwa-rozrywkowe

https://pl.wikipedia.org/wiki/Zbigniew_Benbenek

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @ahenobarbus 24 lutego 2021 10:50
24 lutego 2021 12:33

Tam się załatwia też bardzo poważne interesy. 

zaloguj się by móc komentować

MG @Wolfram 24 lutego 2021 11:56
24 lutego 2021 12:50

...każdy obiekt czy zachowanie, nieuznawane za niezbędne, ...ze względu na ważny interes społeczny.
Niech Pan już da sobie spokój z tym tłumaczeniem "na siłę". 
Na osiedlu "Przyjaźń" (W-wa), o czym już kiedyś tu pisałem, w blokach po budowniczych PKiN, w czasach największych ograniczeń hotelowych (wiosną 2020), gdy pozamykano hotele w których łazienka, nawet w najmniejszym pokoju, jest standardem, ciągle zamieszkiwali ludzie na warunkach hotelowych jak z głębokiego PRL-u. Taki blok liczy 17 pokoi, w każdym po 2, 3 osoby, które mają do dyspozycji (wszystko wspólne) dwa kible, w każdym dwa sracze plus jedna umywalka z zimną wodą. Dla wszystkich mieszkańców jeden wspólny prysznic. I wszystko działało i działa. Ktoś mi powie, że lokalny sanepid o tym nie wie? 
Wątpiącym podawałem to jako przykład - gdyby rzeczywiście był z covidem prawdziwy problem, taki "hotel" zostałby zamknięty i polany bielinką jako pierwszy. A nie był. A skoro nie był, byłyby co i rusz wywożone z niego ciężko zakazione przypadki. A nie były i nie są. Więc jak to z tym covidem jest? A może on działa wybiórczo, tam gdzie władza uważa, że powinien działać? 

 

zaloguj się by móc komentować

ahenobarbus @pink-panther 24 lutego 2021 12:25
24 lutego 2021 12:57

To Century Resort Managements GmbH to siedzibę w Wiedniu ma tylko na Europę. 

"Prawdziwa" siedziba  jest na Mauritiusie przy zadbanym zjeździe z autostrady. 

https://earth.google.com/web/search/1+Cybercity,+Quatre+Bornes,+Mauritius/@-20.24748482,57.49223066,316.22286502a,438.07109072d,35y,-171.88908209h,44.9965295t,0r/data=CpABGmYSYAolMHgyMTdjNWIxYzY5YzIyYjU3OjB4YjZmNDZjZThiM2UzZjA3ZRmaS2ApgT80wCFLJ8i-Gr9MQColMSBDeWJlcmNpdHksIFF1YXRyZSBCb3JuZXMsIE1hdXJpdGl1cxgBIAEiJgokCVwICg07_zNAEVwICg07_zPAGc3huW63WElAIc3huW63WEnA

Ciekawe czy ten saudyjski konsulat w tym samym budynku to przypadek...

W nazwie podana jest firma Ocorian https://www.ocorian.com/jurisdiction/mauritius  Jak można domyślić się z mapki ich "kwater" zajmują się ukrywaniem pieniędzy po różnych rajach podatkowych. 

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @MG 24 lutego 2021 12:50
24 lutego 2021 13:00

Niczego nie tłumaczę - napisałem, jaka jest narracja w stosowaniu ograniczeń. To, czy się z nią zgadzam, to zupełnie co innego.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
24 lutego 2021 13:09

Nasz rząd to był do Beaty Szydło.

A i tak wiedziałem, że to na chwilę. Wicepremierem był już wtedy Mateusz Morawiecki. Też tak na chwilę tylko. Gdy go wtedy zobaczyłem w tym rządzie, ostatnie straciłem złudzenia. Dopełniło reszty jego wystąpienie na wiecu wyborczym, gdzieś w terenie, jak nawoływal obywateli slowami:

- No to jak, pomożecie?

To było w Bochni albo w Wieliczce. Widziałem na własne uszy w tv ☺

Naprawdę już czas zostawić ich w spokoju. Szkoda nerwów. Ja tak zrobiłem już dobrych kilka miesięcy temu. Wszyskich. Zwłaszcza Borysa. To taki kolega Mateusza.

 

zaloguj się by móc komentować

olekfara @ziemski 24 lutego 2021 10:15
24 lutego 2021 13:09

Jest jakieś ale. Znam akurat takie, które działa, więc nie wiem, jak z tą likwidacją. Jest ich więcej. Wystarczy poszukać w google.

zaloguj się by móc komentować

matthias @gabriel-maciejewski
24 lutego 2021 13:17

Jeden przegrywa, drugi wygrywa. I mamy legalne wpłaty i wypłaty poza systemem. Kasyna po prostu muszą działać.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @ahenobarbus 24 lutego 2021 12:57
24 lutego 2021 13:34

Rzeczywiście w Wiedniu tylko małe biuro. Zapewne całe zyski w raju podatkowym Mauritius. "Biuro" zapewne w szufladzie biurka. Ciekawe co wykazują w rachunku zysków i strat w Polsce? Czuję,że mało albo nic. Ale ilu "lobbystów" się przy tym wyżywi.

zaloguj się by móc komentować

ahenobarbus @pink-panther 24 lutego 2021 13:34
24 lutego 2021 13:36

Na tej stronie ocarian było napisane, że zarządzają majątkiem wynoszącym 250 mld dolarów. I istnieją 45 lat, ciekawe kto to zakładał.

zaloguj się by móc komentować

ahenobarbus @pink-panther 24 lutego 2021 13:34
24 lutego 2021 13:39

Swoją drogą pan Vateusz Morawiecki ostatnio coś mówił o zwalczaniu rajów podatkowych. Czyli pewnie tendencja będzie odwrotna, trzeba je tylko bardziej "schować". W kontekście Pani notki o Ayn Rand tylko czekać na falę fundacji, no albo jakichś nowych instrumentów prawnych.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @z-daleka 24 lutego 2021 10:51
24 lutego 2021 13:59

W każdym "Nowym Ładzie" kasyna pełnią ważny systemowy zwornik. Spajają różne kolory stref obrotu pieniądza jak w ruletce. I od ostatniej zmiany PRL-u na 3 RP mimo dziwności, jak przypadek pana Piskorskiego, nikt nie wymyślił co z tym zrobić. Czyli to pewnie BŁĄD SYSTEMOWY.

Zmiany jednak są. Można zaglądnąć do e-KRS-u i sprawdzić sprawozdania finansowe. Te za 2020 rok będą niebawem. 

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @ahenobarbus 24 lutego 2021 10:50
24 lutego 2021 13:59

Nie trzeba. A nie mówiłem, że konspiracja. 

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @gabriel-maciejewski
24 lutego 2021 14:17

W komentarzach pod wpisem z 14 stycznia 2021 (O zmienie paradygmatów władzy ...) wywiązała się ciekawa dyskusja. Jeden z komentujących, #OjciecDyrektor, wyraźnie napisał (i uzasadnił), że powinniśmy się przygotować na "długą pandemię". Globalnie wprowadzona pandemia ma swoje cele i sprawców. Lokalne władze muszą się podporządkować - bo jak nie to różne rzeczy mogą się przytrafić. Na przykład oprocentowanie obligacji może gwałtownie wzrosnąć, waluta gwałtownie upaść, samolot z całym biurem politycznym, albo tylko jakimś ważniejszym urzędnikiem uderzyć w wierzbę, opona w samochodzie na autostradzie pęknąć, żona lub dziecko zachorować na coś nieuleczalnego. Oczywiście należy oczekiwać od rządzących, aby w ramach narzuconego schematu lawirowali tak, aby zmniejszać straty. I ta ocena prezydenta Dudy 4+ jest tu uważam poprawna. Oczywiście każdy ma swoje szajby i może się nie zgadzać, bo mu z nich wynika coś innego. Ale dobrze być konsekwentnym i uczciwym w swoich ocenach. Przykładowo sam Gospodarz ironizował – i słusznie - z Konfederacji, która to na swojej konferencji ustawił swoich przywódców na tle mapy Polski z zaznaczonymi jakimiś niesamowitymi surowcami w ziemi. Nawet jak są one realne, to jak napisał Gospodarz myśl, że się to rzuci na rynki światowa, zachwieje koniunkturami  i zacznie zarabiać bez lokalnej wojny, śmierci przywódców i tym podobnych niedogodności – jest „obłędem”. No to nie będzie konsekwentny i zauważy, że podobna sytuacja dotyczy również pandemii i próby marszu w inną stronę.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ewa-rembikowska 24 lutego 2021 10:40
24 lutego 2021 14:50

tzw. aparat fiskalny budowany na początku lat 90-tych wchłonął tysiące byłych sb-ków bez jakiejkolwiek weryfikacji, przy aplauzie Wałęsy [jak pięknie to tłumaczył, bo Polaków trzeba trzymać za twarz, bo kombinują zawsze] i Balcerowicza; takie drugie ub/sb i nic poza tym, te same techniki operacyjne i te same cele, ot, nic się nie zmieniło

zaloguj się by móc komentować

qwerty @smieciu 24 lutego 2021 10:45
24 lutego 2021 14:52

istota funkcjonowania apratu tzw. fiskalnego nie tkwi z wielkości pobieranych danin, lecz w zupełnie innych celach społecznych; - tresura i budowanie nowej struktury własnościowej w RP [cytat: "szkoda, ze Pan nie jest z nami"]

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @MG 24 lutego 2021 12:50
24 lutego 2021 14:52

Dzisiaj rano minister zdrowia oświadczył do kamer tv , że ilość "zakażonych" przekroczy do południa w dniu dzisiejszym 12 tysięcy przypadków.

Skąd on to  wiedział?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ahenobarbus 24 lutego 2021 10:50
24 lutego 2021 14:53

tak, przyciąganie i łowienie frajerów

zaloguj się by móc komentować

qwerty @smieciu 24 lutego 2021 10:56
24 lutego 2021 14:54

przecież to już wielokrotnie było, ...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
24 lutego 2021 14:55

nasz rząd, nasza partia, nasze państwo, nasz aparat, ... a wszystko to ... i moje nie jest

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @cbrengland 24 lutego 2021 13:09
24 lutego 2021 14:56

Zgoda. Gdy występowała w PE miałem łzy w oczach - ehh człowiek jest naiwny...

zaloguj się by móc komentować


ahenobarbus @qwerty 24 lutego 2021 14:53
24 lutego 2021 15:23

Prawda, ale driugiej stronie też nie jest lekko.

tenpoznan.pl/suchy-las-znaleziono-zmasakrowane-zwloki/

 

zaloguj się by móc komentować

Gumtryk @bolek 24 lutego 2021 12:25
24 lutego 2021 15:48

Nie kojarzę tematu dopłat. Jak Pan to rozumie? Z szybkiego googlowania wychodzi mi, że hasło "dopłaty" to ok. 2009 rok., ale nie wiem o co w tym chodziło. 

Z mojej wiedzy, przynajmniej parę lat temu automaty te były zatrzymywane, "przepadkowane" łącznie z kasą znalezioną w środku. Na czym się te postępowania skończyły nie wiem. 

Przykład: 

https://regiony.tvp.pl/45340860/nielegalne-jaskinie-hazardu-zlikwidowanewideo
 

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @smieciu 24 lutego 2021 10:32
24 lutego 2021 16:39

Anarchia to równanie gruntu pod nowy lepszy zamordyzm. Chyba już tutaj to wałkowaliśmy.

zaloguj się by móc komentować

m8 @smieciu 24 lutego 2021 10:32
24 lutego 2021 16:40

Wiadomo ni od dziś, że te tak zwane kasyna to pralki szmalu. Z tego co wiem to na stołach krupierskich jeszcze nie zainstalowano kas fiskalnych. Tyle w temacie. 

 

zaloguj się by móc komentować

MG @ahenobarbus 24 lutego 2021 15:23
24 lutego 2021 16:41

No cóż, niektórym się wydaje, że "Śpiewać każdy może, jeden lepiej, drugi gorzej". I biorą się za śpiewanie. I nie chcą wiedzieć, że niektóre "branże", w tym gier hazardowy, dostępne są nielicznym wybranym, wywodzącym się z rodzin "śpiewających" od bardzo wielu pokoleń. Niechby chociaż wpierw coś poczytali, np.  Wiecha. 

 

zaloguj się by móc komentować

ahenobarbus @MG 24 lutego 2021 16:41
24 lutego 2021 16:41

Lepiej bym tego nie ujął.

zaloguj się by móc komentować

m8 @ThePazzo 24 lutego 2021 10:33
24 lutego 2021 16:44

Zasadniczo w kręgach pokerowych panuje teza, że  nie jest to gra losowa. Wynik zależy od znajomości metod, kondycji psychicznej oraz fizycznej. 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Marcin-K 24 lutego 2021 10:16
24 lutego 2021 16:46

Spoko,  Panie  Marcinie,...

...  BANKSTER  "miska  ryzu"  i  to  przewidzial...  wprowadzajac  "NOWY  LAD"  starymi  sposobami  i  tymi  samymi  zlodziejami...  Sebus  Kulczyk  juz  "szyje"  narodowi  maseczki...

...  ciekawe  co  porabia  corunia  "dziedziczka"  po  starym  zlodzieju  "ekscelencji",  tym  od  "pierwszego  miliona  co  go  trzeba  ukrasc"  !!!  

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Paris 24 lutego 2021 16:46
24 lutego 2021 16:54

Sebuś szyję maseczki a porękawiczne trzeba gdzieś zalegalizować, np. Jako wygrana w kasynie. Jak się gra, to i zakąsić i wypić by wypadało. Geszeft na sucho nie uchodzi. 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @ThePazzo 24 lutego 2021 14:56
24 lutego 2021 17:02

Prawda?

Dlatego dywagacje o polityce współczesnej uważam za stratę czasu. I dotyczy to polityki każdej, lokalnej, czy globalnej. I tak zacząłem robić. Polecam każdemu. Powrót do równowagi psychicznej, natychmiastowy. Jak wiesz, chciałem pójść nawet dalej ☺ Zobaczymy. Byle nie z polityką

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @ahenobarbus 24 lutego 2021 10:50
24 lutego 2021 17:11

Bylam  w  2  kasynach...

...  we  Francji,  w  Saint-Malo  i  w  Douville...  to  w  Douville  super  eleganckie  dla  bardzo  "ekskluzywnych"  klientow...  co  do  reszty  ma  Pan  racje,  we  Francji  to  jest  dosyc  powszechna  wiedza.

W  obydwu  kasynach  bylo  MULTUM  automatow,  ale  w  St.-Malo  Kasyno  jest  ogromne  i  bylo  tam  chyba  ze  300  automatow  w  kilku  szeregach,  jeden  automat  przy  drugim,  na  2  pietrach...  widok  straszny  !!!    Oblozenie  klientow  bylo  prawie  kazdego  wieczoru  100%,  moze  teraz  ze  wzgledu  na  "swirusa"  troche  spadlo...

...  no  i  oczywiscie  "kazda  wygrana"  jest  dobrze  USTAWIONA,...  takze  "szczesliwy  traf"  na  wieksza  wygrana  nie  ma  prawa  tam  zaistniec...

...  kolezanki  maz  pracowal  tam  jakis  czas  jako  krupier  i  czasami  bardzo  ciekawe  zdarzenia  opowiadal.  

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @bolek 24 lutego 2021 10:53
24 lutego 2021 17:30

Te limity powierzchniowe to jest coś niesamowitego, przyznaję. W autobusach, w pociągach itp. ludzie jeżdżą obok siebie, ale w kościele o dużo większej kubaturze niż wnętrze autobusu limity osób, a przecież wystarczyłoby tak jak w autobusie - dystans społeczny(1,5m odległości od siebie).

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @Kuldahrus 24 lutego 2021 17:30
24 lutego 2021 17:58

W komunikacji miejskiej też są limity. Od czasu do czasu na autobusach, trawajach, pociągach metra pojawiają się nowe kartki opiewające, ile osób może wsiąść. W ciągu ubiegłego roku ani razu nie spotkałam się z kontrolą, jak te limity są przestrzegane, a jeżdżę po Warszawie sporo. I trudno sobie wyobrazić taką kontrolę. Do 35-ciu odlicz, reszta wysiada :)))  Nikt się limitami nie przejmuje.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @gabriel-maciejewski
24 lutego 2021 18:04

Ale i tak najlepsze w tym wszystkim jest to że WSZYSCY już musieliśmy mieć styczność z tym wirusem. Nie ma innej opcji zważywszy na iluzoryczność/idiotyczność obostrzeń. Wystarczy się zresztą rozejrzeć. Być może każdy w rodzinie, bliskich znajomych ma już kogoś kto robił sobie badania na przeciwciała, które świadczą o przebytej chorobie. U mnie przykładowo mama takie sobie zrobiła a co zabawne była osobą która się stosunkowo mocno izolowała mając ku temu akurat naturalne możliwości. Tak czy siak pewnie wielu ma wśród bliskiego otoczenia takie osoby. Zresztą jeśli ta „choroba” faktycznie jest zakaźna to nie było innej opcji.

Słowem.

Żyjemy w cyrku. Każdy to już przeszedł tylko jakie ma to znaczenie?

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @maria-ciszewska 24 lutego 2021 17:58
24 lutego 2021 18:11

To jest jasne, że każdy bierze bardziej na zdrowy rozsądek, żeby się nie pchać na siebie, zostawić przestrzeń na oko z 1,5m obok siebie i tyle. Tylko, że jak do kościoła wpadnie kontrola to proboszcz płaci karę przy przekroczonym limicie i to już nie jest śmieszne.

zaloguj się by móc komentować

Paris @maria-ciszewska 24 lutego 2021 16:39
24 lutego 2021 18:14

Dokladnie  tak...

...  i  na  dodatek  przez  TYCH  SAMYCH  i  SAMYCH  SWOICH  !!!

Przez  "nasz  ZONT"...  i  o  zgrozo  "POSTKOMUCHOW"  =  "NOWY  LAD"   !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 24 lutego 2021 16:54
24 lutego 2021 18:18

Tak...

...  i  z  tego  mamy  te  kretynska  "ocene"  PAD'a  -  4+   dla  "naszego  ZONdu"...  normalnie  smiech  na  sali  !!!

zaloguj się by móc komentować

smieciu @Paris 24 lutego 2021 18:18
24 lutego 2021 18:29

Ale pamiętajmy że nie całkiem ewa-rembikowska ma rację ;)

Warto zauważyć że ostatnio główny amerykański covidowy guru dr Fauci zaleca zwiększenie ilości noszonych masek. Zamiast jednej można przecież mieć dwie. Albo i więcej. A tam chyba nie sięgają macki naszych :)

A jak z maskami jest ze Francji? Też coś tam kombinują?

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
24 lutego 2021 18:34

Byłem w wielu kasynach - a także w Las Vegas. Nikt mnie nie zmuszał tam chodzić.

Założenie zawsze miałem takie - ide się dobrze pobawić a to co zabieram ze sobą już przegrałem. I tylko wtedy to ma sens. Kasyno oferuje np. darmowy alkochol jeśli grasz.

Nawet zdarzyło mi się wygrać w ruletke.

W 2 pary poszliśmy pograć i powiedziałem do żony - wiesz oni nie za bogaci są to, żeby nie raziło weźmy tylko po 500 złotych na głowe jako limit na wieczór.

Wygrałem 6500 pln :) czyli x 1300 % - mega fart.

Smutne jest to, że z tego co się dowiedziałem poźniej mąź koleżanki następnego dnia już od rana tam grał i przegrał sporo. 

Myślał biedaczek, że skoro ja miałem farta to on też bedzie miał...

Wszystko jest dla ludzi. Tylko do wszystkiego trzeba podchodzić z głową.

Co do Pokera - to gra losowa i wiele zależy od kart dlatego żeby sprawdzić kto jest lepszym pokerzystą zawodowcy grają bardzo długie sesje i wiele rozdań by tą losowość ograniczyć do minimum.

Sebastian Malec wygrał już w pokera wiecej niż ja zarobiłem przez całe życie.

Gratuluje mu z całego serca.   

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @smieciu 24 lutego 2021 18:29
24 lutego 2021 18:36

Wszystko sprowadza się do jednego. Im więcej zaszczepionych, tym większe restrykcje. Idą starym tropem Stalina, gdzie w miarę zwycięstwa socjalizmu walka klasowa ulegała zaostrzeniu.

zaloguj się by móc komentować

smieciu @ewa-rembikowska 24 lutego 2021 18:36
24 lutego 2021 18:41

Tak, kiedyś ta myśl Stalina długo nie dawała mi spokoju ale z czasem dostrzegłem że wiedział co mówi. Tak po prostu jest  :)

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Marcin-K 24 lutego 2021 10:16
24 lutego 2021 19:09

Niedawno pisali w prasie, że Kulczykówna otworzyła największą w Polsce fabrykę maseczek i tu bym widział źródło tego rozporządzenia.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @maria-ciszewska 24 lutego 2021 17:58
24 lutego 2021 20:26

Dokładnie tak jest...

Jeśli ktoś ostentacyjnie nie demonstruje jak to ma we du.ie covid, maseczki, obostrzenia i władzę, to i w autobusie się zmieści, i w Kościele, i na Mazurach na nartach pojeździ (to a propos "dziwnego" wzrostu zachorowań w tym regionie - lokalsi wiedzą skąd ten skok) czy coś innego wynajmie żeby poimprezować, i wiele innych "zamkniętych" czy limitowanych "dystansem społecznym" potrzeb zaspokoi... Oczywiście sporo ryzykuje taki cwaniak, bo są niestety ludzie którzy chorują na "przepisy prawa" i jak nie podkablują księdza proboszcza czy sąsiada za brak zachowania dystansu to zachorują. Ale najgorsi są Ci którzy jako nosiciele zafundowali innym śmierć, bo ich "potrzeby" przeważyły nad życiem innych ludzi... Objawy zachowania i skutki są powszechnie znane. Każdemu więc pisane są owoce według sumienia, odpowiedzialności, i czujności/ostrożności. Marudom zaś według ich fobii i potrzeby miotania się od bandy do bandy

zaloguj się by móc komentować

tadman @ewa-rembikowska 24 lutego 2021 18:36
24 lutego 2021 20:38

Niedługo będzie okrągły rok walki z bydlakiem w koronie i co? I psińco, bo wszystkie obostrzenia nic nie dają, a rządzący zawsze mogą winę zrzucić na ludzi, że chociaż oni pawidłowo działają, padają na twarz, a ludziska im psują robotę, bo nie noszą maseczek, ba, nie zachowują dystansu itp. Teraz będzie nowy argument, że noszą szaliki i apaszki zamiast zalecanych masek. Ogólnie jest gorzej niż na wiosnę ubiegłego roku.

To nasuwa mi podejrzenie, że happening na Krupówkach należy oceniać zgodnie z maksymą cui bono, cui predest.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @OdysSynLaertesa 24 lutego 2021 20:26
24 lutego 2021 20:43

W autobusie się zmieści XD

Mieści się każdy, kto potrzebuje dojechć, a w godzinach szczytu nikt nie myśli o "dystansie społecznym". Ja tylko chciałam zwrócić uwagę na to, że oni wdrażają przepisy, a potem jedne egzekwują, innych nie.

Nosicielami jesteśmy wszyscy. A śmierć 70 tysiącom ludzi zafundowała niemiłościwie panująca nam władza.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @OdysSynLaertesa 24 lutego 2021 20:26
24 lutego 2021 20:48

Chodziło mi tylko o to, że takie drakońskie ograniczenia dla kościołów(o kościoły przede wszystkim mi chodzi) są niepotrzebne według mnie, dystans wystarczy, nie musi to być 1osoba/15m².

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
24 lutego 2021 20:49

Pocieszę Gospodarza i wszystk8ch innych...wsxystkie obostrzeżenia są NIE DO WYEGZEKWOWANIA... nawet jakby policji było 3-5 razy tyle co... i myślę że ci z rządu doskonale to wiedzą, a po prostu muszą to robić na odczepnego, bo tak im karzą....od 2 misięcy nie noszę niczego na twarzy, bo postanowiłem i zaryzykować złapanie przez policję, aby ta w końcu skierowała sprawę do sądu - po prosru chciałem i chcę nadal złapać byka za rogi i przekonać się na własnej skórze, czy te masku są legalne czy nie, bo jeśli bym wygrał to miałbym kłopot z głowydo końca tej "pandemii" (nie można toczyć drugiej sprawy dwa razy o to samo....niestety, mimo że kręcę się dużo po Warszawie, ani razu policja mnue nie zatrzymała (choć przed ich radiowozem przeszedłem na pasach aż dwa razy)....

 

Oczywiście zdaję sobie sprawę że przedsiębiorcy nie mogą sobie pozwolić na taki luksus jak ja (bo nikt nie jest z nich bez winy wobec Cara..tzn. urzędu kontroli skarbowej).....wszystkue znaki na niebie i ziemi pokazuhą, że latem nigdzie nikt nie wyjedzie na wczasy....na Mazurach jest bardzo dużo hoteli i pensjonatów do przejęcia/wykupienia...zresztą nad morzem też. ..i Kazimierzu Dolnym n. Wisła też..:)

 

bo skoro szejkowie pojawiają się w Zakopcu i namawiają do sprzedaży nieruchomości, to żartów nie ma...

zaloguj się by móc komentować

Paris @smieciu 24 lutego 2021 18:29
24 lutego 2021 20:50

Francja  to  nie  Polska...

...  tam  narod  nie  jest  tak  odporny  jak  w  Polsce,  oni  sa  tam  naprawde  zalamani  i  w  depresji,  jest  naprawde  duzo  samobojstw...

...  a  BANKSTER  Morawiecki  rozpier**la  nasze  panstwowe  pieniadze  i  tez,  wzorujac  sie  na  tym  debilu  Macron'ie,  slupie  rotszyldowym  bezkarnie  s*a  nam  w  Polsce  poradnie  psychologiczne  i  razem  z  "leniwym"  mOnistrem  zaleca  "3  fale  swirusa"...  i  kolejne  tysiace  PASOZYTOW  w  bialych  kitlach  !!!

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @maria-ciszewska 24 lutego 2021 20:43
24 lutego 2021 20:51

Aha... "Nikt" nie myśli o dystansie społecznym, ale to władza a nie ten "nikt" zabija? Zupełnie jak broń co to raz do roku KAŻDA sama strzela, chyba że kogoś zabije to wtedy już nie sama i nie każda

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Kuldahrus 24 lutego 2021 20:48
24 lutego 2021 21:06

Według mnie są potrzebne, żeby wytrącić pewien argument z ust opozycji, i na dodatek ściąga z Kościoła pewien obowiązek wynikający z umowy jaką jest konkordat, ograniczając go do dyspensy. To odnośnie "rzeczywistości prawnej", bo rzeczywistość obserwowana w praktyce wygląda tak, że Kościół nikomu nie broni przyjść i pomodlić się unikając przy okazji tłoku... Msze odbywają się codziennie. Rano w południe i wieczorem. Niektóre parafie wprowadziły dodatkowe msze i nabożeństwa adoracji do późnych godzin wieczornych... Kto chce/czuje taką potrzebę temu limit miejsc nie przeszkodzi. Na szczęście żyjemy w kraju gdzie nikt nie prześladuje i nie morduje za pójście na mszę

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @OdysSynLaertesa 24 lutego 2021 21:06
24 lutego 2021 21:10

Tak naprawdę to nikt już nie chce nawet sprawdzać tych limitów w kościołach...bo po co? Efekt już został osiągnięty....reszta poleci już sama jak te klocki domina..

.

 

zaloguj się by móc komentować

olekfara @OdysSynLaertesa 24 lutego 2021 20:51
24 lutego 2021 21:32

Pan oczywiście myśli, wsiada do autubusu, sprawdza, czy nie jest nadliczbowym pasażerem, ustępuje matkom, wysiada i wraca do domu w nocy. Jakoś jeszcze nie słyszałem, żeby padła argumentacja, że przyczyną zwiększonych zachorowań jest tłok w środkach komunikacji miejskiej, owszem na Krupówkach tak, na stokach oczywiście też. Pracować przecież trzeba, ale już odpoczynek, w głowie by się ludziom jeszcze poprzewracało.

 

zaloguj się by móc komentować

olekfara @OdysSynLaertesa 24 lutego 2021 21:06
24 lutego 2021 21:33

"Według mnie są potrzebne, żeby wytrącić pewien argument z ust opozycji, ..."  A ja głupi myślałem, że liczą się tylko rzeczowe argumenty, a nie jakieś idiotyzmy.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @OjciecDyrektor 24 lutego 2021 21:10
24 lutego 2021 21:41

Oczywiście... Robi się to wyłącznie na zgłoszenie.

Teraz, niestety, okazuje się kto traktuje wiarę poważnie, a dla kogo msza to była tylko taka tradycja żeby się pokazać i założyć nowy garnitur/sukienkę. To samo dotyczy tradycyjnej kolędy. Oczywiście bez zaglądania komukolwiek w gary, trzeba zdać sobie sprawę z własnego "poziomu". 

Są miejsca gdzie wygląda to fatalnie, ale są też oczywiste plusy w postaci pogłębionej wiary, wzrostu modlitwy za Kościół, rządzących i upadających na wierze. Lepiej modlić się w tych intencjach zamiast pokazywać paluchem i cieszyć się z mania racji, czy zrzucania winy na dyspensę i limity. Problemem jest zawsze własna gotowość do poświęcenia i uczciwe przekonanie że JA zrobiłem wszystko co mogłem by utrzymać relację z Bogiem, w Kościele.

Bóg obdarzył człowieka wolnością, bez której miłość nie istnieje. Tradycja traktowana wyłącznie jako stymulant czy fetysz/klimat, upaść kiedyś musiała. Czy ktoś wywołał to co się dzieje celowo czy nie celowo, czy to wszystko ponury żart czy też poważna sprawa, to w niczym nie zmieni "okazji" do weryfikacji mojej wiary... Niech każdy odpowie sobie sam, do jakiej rozgrywki i z kim wykorzystuje ten kryzys, i niech naprawdę dobrze się zastanowi czy dyspensa tudzież limity to właściwy miernik.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @olekfara 24 lutego 2021 21:32
24 lutego 2021 21:48

Nie interesuje mnie co Pan robi, z kim i jak (odpoczywa), tudzież jak dojeżdża na Krupówki. Po prostu nie pchaj się Pan ze swoimi potrzebami przed kamery ani nie chwal się w internecie bo to może mieć konsekwencje... Życzę powodzenia i pewności że nikt przez Pana potrzeby nie zginął, tudzież kochającej mocno żony/rodziny kiedy trzeba będzie wypić piwo jeśli coś się jednak uważy

zaloguj się by móc komentować

Ogrodnik @gabriel-maciejewski
24 lutego 2021 21:54

Właśnie rozmawiałem z żoną. Pytała mnie co i jak.

Ja mówię, że właśnie jestem po "coryllusie" i tam taki pan z cyframi na twarzy powiedział, że chodzi o wypranie pieniędzy. I myślę dalej, po co prać pieniądze skoro i tak pozostają w obiegu.

Na to ona..., że lubi czasem przyłożyć do twarzy pranie, które rozwiesza na balkonie; tak czysto pachnie.

No i wspólnie doszliśmy do wniosku, że to musi być jakiś religijny rytuał. Dlatego tak ładnie pachnie w Szwajcarii ;)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
24 lutego 2021 21:56

https://stooq.pl/n/?f=1406560

 

Dla tych, co mają jeszcze złudzenia, że pojadą latem nad morze.....proszę czytać między wierszamy i mieć z tyłu głowy, że rząd ZAWSZE uspokaja i ZAWSZE nie chce powiedzieć prawdy....

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
24 lutego 2021 22:11

https://stooq.pl/n/?f=1406555

 

A tu jest odpowiedź po co ten cyrk zwany "pendemia"....to narazie jeden kraj Portugalia.....ale w końcu Portugalia to za mało....jak widać wszędzie władza jest taka dla obywateli jak NKWD dla tych, co wytypowani zostali do "przesiedlenia".

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 24 lutego 2021 20:49
24 lutego 2021 22:21

O tym nieporozumieniu wspominałem juz kilka razy. Skoro władza nie wprowadziła stanu wyjątkowego tzn. zawiesiła na okreslony konstytucja czas stosowanie ustaw, to nie moze narzucić "Kowalskiemu" noszenia maseczki na ulicy, w parku, etc.  Minister, premier, prezes urzędu, burmistrz, wojewoda czy wójt  może taki nakaz wprowadzic dla przacowników/urzędników w swoim urzędzie na czas wykonywania przez nich zadań służbowych. Ale juz ten nakaza nie obowiazuje  poza  godzinami pracy.  Ponadto nie jest kodeksowo dookreślone co to jest "przestrzeń publiczna". Owszem, jest przestrzeń powietrzna, którą np. zamyka się niekiedy z rozmaitych względów. O "przestrzeni publicznej", pod którym to określeniem każdy rozumie co tylko zechce, nigdy nie słyszałem. Poszukałem takich miejsc w Warszawie, Jest bodaj jedenaście wskazanych lokalizacji, które mają charakter przestrzeni publicznej. To jakies place stosowne dla zgromadzeń itp. Żadnych innych miejsc o takim charakterze nie ma wyszczególnionych, chociaz i te wskazane, to nie żadna norma kodeksowa, a tylko zwyczajowa, w sensie, ze jakby ktoś zechciał zorganizować jakiś jarmark czy prezentację, to te miejsca nadają się do tego celu bardziej niż inne.

Ludzie zaczęli sami siebie traktować, jakby byli własnościa "rządu" czy jakiegoś ministra, prezydenta miasta, czy wójta gminy.

Nawet cienia refleksji. Idę wieczorem na przedmioeściu , ulica pusta , na pół kilometra w kaśdą stronę żywego ducha. Za czas jakis pomyka w moja strone rowerzysta, który zaporagnął zaczerpnąć swiezego powietrza. On jest jak najbardziej "uzbrojony " w namordnik. Przed kim ma ten namordnik go ochronić, gdy pierwszy lepszy wirusolog mói, ze aby zakazić kogos  wirusem, to osoba nim zainfekowana musi z kwadrans chuchać na inną i to  z bliska.

Grupa rekonstrukcyjna znana jako "rząd RP" wkręca nas w coraz większą paranoję.

PS

Nie daję wiary w te statystyki osób zainfekowanych. To jakaś "podgatowka" do okładania ludzi mandatami i karami, gdyż pewnie kończy się budżetowa rezerwa   na te wszelkie "tarcze". 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OdysSynLaertesa 24 lutego 2021 20:51
24 lutego 2021 22:23

To jest raczej dystans aspołeczny.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OdysSynLaertesa 24 lutego 2021 21:06
24 lutego 2021 22:28

I chwała Bogu ,Odysie,że nikt nas nie prześladuje za pójście do kościoła.Lecz przygłupów zachęconych Lempartcicami nie brak ....Co chwila próbują wyrzucać swoje frustracje,nawet "czerwonym kurem".Tym razem kościół się całkiem nie spalił....

https://www.tvp.info/52451421/pozar-kosciola-w-lublinie-strazacy-podejrzewaja-podpalenie

 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @stanislaw-orda 24 lutego 2021 22:23
24 lutego 2021 22:32

"Lepszy" widziałem w Zakopanym... Męczeństwo ludzi nie mogących się wyszumieć... Covid, przy tym co się przy okazji wylewa z obfitości serca co niektórym, to małe piwo... Zwłaszcza jeśli wierzyć "ekspertom od wszystkiego" że wirus to fikcja. Ciekawe czy i na to mają jakieś "wolnościowe" wytłumaczenie, albo paragraf

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @BTWSelena 24 lutego 2021 22:28
24 lutego 2021 22:34

Wie Pani co? Posłużę się "złota myślą". "Strzeż mnie Panie Boże od przyjaciół, bo z wrogami poradzę sobie sam".

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OdysSynLaertesa 24 lutego 2021 22:34
24 lutego 2021 23:00

Daj Boże Odysie..lecz z takimi wrogami ,trzeba być herosem...,bo jakoś nad nimi nikt nie panuje... a przyjaciół można sobie wybrać, zawsze myślałam  " Amicus verus rara avis est " ( Prawdziwy przyjaciel jest rzadkim ptakiem )...

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @stanislaw-orda 24 lutego 2021 22:23
24 lutego 2021 23:05

Dystans jest zawsze aspołeczny. To klasyczny marksistowski termin, "social distancing" jak władza ludowa, czy sprawiedliwość społeczna, sprzeczny wewnętrznie i niosący kłamstwo. Cała ta "pandemia" i to co się wyrabia, to klasyczna marksistowska utopia. Zapewniamy wybranym, że nie umrą, kosztem reszty populacji. Zapewnienie jest kłamliwe, bo starzy i chorzy umrą tak czy inaczej, tak samo zresztą jak zdrowi i młodzi, tyle że wcześniej. Większość ludzi jest świadoma własnej śmiertelności, więc samo kłamstwo nie ma szans zadziałać, więc oprócz niego jest terror administracyjny, oraz upokorzenia: izolacja w szpitalach, brak kontaktu z bliskimi i same pochówki, w trzech plastikowych workach, ze szpitalnym prześcieradłem, wenflonem, cewnikiem i pełnym workiem na mocz. Mam kontakt z seniorami, którzy się szczepią i to jest najważniejsza motywacja, w większości są gotowi umrzeć nawet po szczepionce, byle nie na covid i żeby w tych workach nie być pochowani, jak śmieci. Znam przypadki, kiedy bliscy w noc po pogrzebie wyciągali trumny, otwierali i myli, ubierali ciała zmarłych, bo to było dla nich ważne, narażając się na nie wiem jakie kary.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OdysSynLaertesa 24 lutego 2021 22:32
24 lutego 2021 23:39

to dwie różne rzeczy. Jeden to, że  administracja państwowa narzuca obywatelom sposoby zachowania bez posiadania do tego  właściwej podstawy prawnej, a drugi to przeciwdziałanie wirusowi.

Administracja państwowa nie wprowadza stanu wyjątkowego, bo zwyczajnie nie stać ją na konsekwencje finansowe tegoż. W zamian urządza  rozmaite medialne seanse psychedeliczne, króre wpędzają ludzi w stany zbliżone do obłędu.

Czy to naprawde tak trudno rozdzielić te dwa porządki?

Podobnie  jak w temacie globalnego ocieplenia.

Jedno to samo zjawisko ocieplania sie klimatu, a drugie praktyki rozmaitych wydrwigroszów, krórzy chca skorzystać z okazji i pożerować sobie na wciskaniu "środków ograniczających emisję tego i owego" . A owe środki to takie właśnie maseczki.

zaloguj się by móc komentować

ziemski @stanislaw-orda 24 lutego 2021 22:21
25 lutego 2021 07:48

Ja w tym wszystkim jestem ciekaw jednego. Skoro celem tzw. obostrzeń jest zapobieżenie zapaści służby zdrowia, a za zapaść wszyscy uważają brak łóżek z respiratorami + ich obsługa, to co rząd robi, żeby zwiększyć swoje rezerwy w tym zakresie, ale tak na stałe, a nie tymczasowo na stadionach. Przecież wygląda na to, że to wszystko potrwa dłużej.

Jak rozumiem w momencie zapewnienia wystarczających rezerw powód do obostrzeń znika. Chyba, że goni się króliczka, żeby go gonić. 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @BTWSelena 24 lutego 2021 23:00
25 lutego 2021 08:45

Szczęśliwy ten kto nad sobą zapanować potrafi, a swoje ambicje ogranicza do wiedzy że inni mu tego szczęścia zazdroszczą i starają się go w tym szczęściu naśladować... To jest heroizm który każdy może sobie wybrać, bo na resztę nie ma żadnego wpływu. Będzie się w tym tylko spalał i nasiąkał nienawiścią/pretensją. I tak to jeden drugiego nakręca, i w duszy nie jeden już Cybę kilka razy naśladował. No ale generalnie chce(my) żeby nie było powtórki z powstań i wojen.

Jak mnie tu długo nie ma a potem wpadam poczytać co się dzieje (teraz już tylko dla 3 autorów), to widzę (w komentarzach) dokładnie ten sam obrazek jaki prezentuje na temat "rzeczywistości" Budka i spółka... Samo zło i gorzej jak za komuny. Padają porównania do PRLu i tamtej brutalności w obyciu władzy z obywatelem, pretensja i pogarda dla "baranów", i rozczarowanie że wladza robi co chce i nie stosuje się do własnego prawa. Jakby kiedykolwiek było inaczej, a sprawą honoru i własnej satysfakcji jest o tym napisać po raz setny żeby inni też to "poczuli" i zaczęli "żyć w prawdzie".

Stąd też zaglądam coraz rzadziej. Unikam wchodzenia w dyskusję. A pracuję teraz nad tym by kończyć na przeczytaniu notki z podziękowaniem autorowi za podzielenie się unikalnym i obiektywnym spojrzeniem, bez próby zarażenia mnie osobistymi fobiami, chyba że z humorystycznym dystansem... Miała być frajda i tego się trzymam. Pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @OdysSynLaertesa 25 lutego 2021 08:45
25 lutego 2021 09:48

Czy może Pan skomentować te dane?

Aby nie były to cyfry wyjęte z kontekstu.

Liczba zgonów w 2020 r. ogółem 480 tys.

Liczba zgonów tylko na COVID - 5102

% 1,1

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OdysSynLaertesa 25 lutego 2021 08:45
25 lutego 2021 10:39

Trochę zrobiło mi się przykro Odysie.Ja już w życiu nie mam za wiele czasu,jak inni,więc inaczej odczuwam tutaj na SN moje czytelnictwo.Jak na każdym portalu i tutaj przychodzą "specjaliści"od chaosu. Jednakże różnorodność notek i tematow tutaj tworzonych ,mnie odpowiada.Czytam wszystko ,a dyskusje często wnoszą nowe spojrzenia na historię,minione czasy,etc,etc...Proszę nie porównuj tego bastard'a Budkę i całą jego spółkę do meritum sprowadzanych dyskusji.Nie sposób unikać porównań,bo żyjemy w spuściźnie ,którą nam zostawili i nie sposób wejść od razu w idealny świat...Ja tutaj też mam swoich ulubionych autorów,lecz nikt nie jest wolny od osobistego spojrzenia na rzeczywistość.

Odnosi się wrażenie czasami,że to walka z wiatrakami,lecz czasy antycznych herosów minęły i mamy co mamy...I nie ma co ukrywać,że prócz naszych Polskich problemów,larum nam grają w całym świecie,więc niepokój rośnie...bo to system naczyń połączonych XXI wieku..To tak w skrócie....pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @ewa-rembikowska 25 lutego 2021 09:48
25 lutego 2021 13:16

Niestety nie mogę... Bo tak życia jak i śmierci nie traktuję już od jakiegoś czasu w kategoriach statystycznych.  Niektórzy uważają to za wygodnictwo i dezercję, bo przecież chodzi o "prawdę", ale dla takich mam do powiedzenia tylko jedno i zawsze w cztery oczy jeśli wykazują się choć odrobiną szczerości a nie są zwykłymi sępami trzęsącymi się na samą myśl "niemaniaracji".

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @BTWSelena 25 lutego 2021 10:39
25 lutego 2021 13:32

Nie przesadzajmy z tym meritum... Po prostu to akurat najbardziej, od jakiegoś czasu, rzuca mi się w oczy, co nie znaczy że pozwalam temu czemuś zapanować nad oglądem całości.

Co do herosów/bohaterów to podzielam pogląd gospodarza z jednej z notek. Wrzuciłbym tu cytat z o. Jacka Salija na temat miary (czym się mierzy, powinno mierzyć) męczeństwo/bohaterstwo/poświęcenie, ale ciężko mi będzie go teraz znaleźć... Polecam zatem zakup w klinice języka pozycji pod tytułem "Pytania nieobojętne" :) jeśli ktoś jest ciekawy... Mnie przynajmniej ta lektura pozwoliła na odfiltrowanie wielu "larum", które ktoś mi wcześniej wcisnął jako system naczyń połączonych bezpośrednio ze mną... Poczucie winy i bezradności, za cudze grzechy, wywoływane w ten sposób bywa atrakcyjną pokusą, tym "słodszą" kiedy ktoś sam wiedzie nieuporządkowane życie. Ludzie którzy potrafią w ten sposób manipulować innymi to najgroźniejszy gatunek wilka w owczej skórze.

Proszę uważać! Pozdrawiam serdecznie

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OdysSynLaertesa 25 lutego 2021 13:32
25 lutego 2021 15:17

O.Jacek Salin w jednej ze swoich rozpraw napisał,że" filozofia nie powinna unikać pytań o ostateczny cel człowieka i świata."  A naszą filozofią jest odfiltrować manipulację od rzeczywistości. Teraz mamy lepszą okazję to uczynić,ze względu na nowe technologie.. I nie można odsunąć naszego życia od tzw"systemu naczyń połączonych".Dzięki za życzliwość ,bo rzeczywiście wilków w owczej skórze jest  dostatek,pozdrawiam i zdrowia życzę...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @BTWSelena 25 lutego 2021 15:17
25 lutego 2021 15:19

ps..przepraszam literówka wkradła się w nazwisko O.Jacka Salija,stary laptop,rzęch...niespodzianki robi

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @OjciecDyrektor 24 lutego 2021 20:49
25 lutego 2021 15:51

"od 2 misięcy nie noszę niczego na twarzy, bo postanowiłem i zaryzykować złapanie przez policję"

Sprawdziłem to już na sobie.
Nigdy nie nosiłem maski i z tego powodu 2 razy miałem przyjemność z warszawską policją ; 
1. Wiosna 2020 w okolicznościach spacerowych - pouczenie + obdarowanie maseczką, 
2. Jesień 2020 podczas demonstracji przeciw sanitarnemu terrorowi - pruba wlepienia mandatu i skierowanie sprawy do sądu.

Sprawę umorzono 15 stycznia z powodu, że czyn obwinionego nie zawiera znamion wykroczenia, a kosztami obciążono skarb państwa. 
Obszerne na całą stronę uzasadnienie jest dla mnie niejasne. Gdyby ktoś był zainteresowany to proszę o prywatną wiadomość i mogę przesłać mailem lub wkleić pod jego artykułem.

Oczywiście zasłaniam twarz czem-popadnie podczas zakupów, żeby się na mnie sklepy ;-) nie poobrażały. Moskitiera od kapelusza wędkarskiego jest najprzyjmniejsza.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OdysSynLaertesa 25 lutego 2021 08:45
25 lutego 2021 15:54

To może napisz choć z jedną notkę, w której pokażesz w jaki sposób  i jakie problemy  powinno się  poruszać na blogu.

Bo, póki co,  odczytuję to twoje biadolenie jako nieużyteczne malkontenctwo.

Czyli demonstrowanie w ten sposób przez Ciebie swojej domniemanej wyższości nie  posiada uzasadnienia.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ziemski 25 lutego 2021 07:48
25 lutego 2021 16:23

Oczywiscie,  ze...

...  ten  CYRK  SWIRUSOWY  bedzie  trwal  dluuuuugo  !!!

On  sie  dopiero  zaczyna  -  widze  to  po  mojej  miescinie  w  Bloniu...  w  wiekszosci  sklepow  zamontowane  sa  stabilne  bariery  z  plexi,  takze  w  osrodku  zdrowia  zamontowana  jest  cala  meblosciankaplexowianka,  za  ktora  dodatkowo  siedza  panie  w  namordnikach,  ktorych  jeszcze  w  grudniu  ub.r.  jeszcze  nie  bylo...  przeciez  na  te  tandetne  i  badziewiaste  "bajery  swirusowe"  idzie  MEGA  kasa,  a  te  szeregowe  pracownice  nie  zarabiaja  WCALE  WIECEJ  !!!

We  francuskim  telewizorze  Macron  -  slup  rotszyldowy  z  ekipa  francuskich  debili  rzadowych  usiluje  NA  SILE  zrobic  z  Frankow  PSYCHOLI,  do  tego  "bezradnych  i  tepych  jak  male  dzieci",  az  sie  juz  medyczne  autorytety  wypowiadaja  o  tej  CHUCPIE  w  telewizorze  i  "radza"  Macronowi  i  jego  ekipie  aby  sie  odpier****li  od  Frankow  i  ich  zdrowia  psychicznego  !!!

W  Armenii  potezny  "kryzys  polityczny"  w  zwiazku  ze  "swirusem"...  ogromnie  duzo  ludzi  wyszlo  na  ulice...  autentycznie  wkur****ych...   jeszcze  nie  leca  szyby  w  bankach  i  butikach  "wielkich  firm  swiatowych",  bo  ich  zwyczajnie  w  Armenii  nie  ma,  ale  ktoz  to  wie  coz  za  "kryzys"  tam  ta  LOBUZERIA  wystruga...

...  tzw.  rzadowe  ekipy  to  absolutne  BANDY  kretynow,  do  tego  BARDZO  DOBRZE  PLATNYCH  kretynow,  zaslepionych  zadza  bycia  "przy  korycie",  prowokujacych   ten   caly   SWIRUSOWY  CYRK...  i  dlatego   bedzie   on   trwal  !!!  

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Paris 25 lutego 2021 16:23
25 lutego 2021 16:34

A ten cały Andrusiewicz chce nas tresować marchewką i kijem, z tym że więcej kija niż marchewki. Traktuje społeczeńśtwo jak sforę psów. Tylko nieuk nie wie, że przy szkoleniu psów odchodzi się od metod awersyjnych. A ten psychopata chce takowe stosować wobec ludzi. Buta, prostactwo i chamstwo niczym wzorzec z Sevres.

Za sposób komunikacji, za pogardę wobec ludzi, którzy składają się na jego wynagrodzenie w swoich podatkach, powienien dziś na kopach wylecieć z posady.

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @ewa-rembikowska 25 lutego 2021 09:48
25 lutego 2021 16:41

Oddziaływanie RTV itp jest potężne. 

Wielu ludzi widzi w tym piśmie nie to co my, ale kolejne przrerażające potwierdzenie dramatu - TYSIĄCE zmarłych wiezione przez kolumnę wojskowych ciężarówek. 

Mnie zaś przeraża to co już wcześniej Pani zauważyła ; Idą starym tropem Stalina, gdzie w miarę postępów walki z zarazą zaostrza się jej przebieg. Chodzi mi o to , że pięknie się sprawozdawczość kowidowa rozwija i w styczniu mamy 3,5 x więcej zgonów wyłącznie kowidowych niż śrenio-miesięcznie przedtem.

zaloguj się by móc komentować

Paris @OdysSynLaertesa 25 lutego 2021 08:45
25 lutego 2021 16:43

Ach,  moj  Boze,...

...  co  za  mUndrosc  z  Panskiego  komentarza  bije...  normalnie  nie  moge  !!!

Powtarza  sie  Pan,  bo  o  tym  unikaniu  dyskusji  pisze  Pan  juz  2  albo  i  3  raz,...  nie  wiem  czy  Pan  sie  zali  czy  chwali,  ale  ogolnie  slabo  to  Panu  wychodzi...

...  zycze  wiecej  konsekwencji...  i  frajdy,  oczywiscie  !!!

  

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 25 lutego 2021 16:34
25 lutego 2021 16:58

Dokladnie  tak,...

...  ta  LOBUZERIA  juz  sie  calkiem  POBRATALA  z  narodem,  ktory  to  narod  na  nich  DARMOZJADOW  i  PIJAWKI  pracuje.

Podlapala  ta  "tluszcza"  jakies  "oglaszanie",  "konferencje  prasowe"  tudziez  inne  chamskie  wynalazki  swojej  arogancji  i  kompletnej,  skandalicznej  niewiedzy  typu  "twitter"  albo  inny  "pejsbuk"  i  uwazaja,  ze  to  jest  az  nadto  !!!

Ale  pomyli  sie  ta  bezrozumna  i  oplacona  TLUSZCZA...  i  ten  caly  Andruszkiewicz  czy  inne  dete  Horbany  albo  Sutkowskie  tez  !!!

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @OdysSynLaertesa 24 lutego 2021 21:06
25 lutego 2021 17:12

Mam wrażenie, że próbuje Pan ze mnie zrobić internetowego pieniacza co to zobaczył dyskusję i dla zabicia nudy oraz własnej radochy chce dołożyć do pieca. Skoro tak to bardzo żałuję, że napisałem ten komentarz do bolka, bo muszę teraz udowadniać że nie jestem wielbłądem.

 

" Według mnie są potrzebne, żeby wytrącić pewien argument z ust opozycji, i na dodatek ściąga z Kościoła pewien obowiązek wynikający z umowy jaką jest konkordat, ograniczając go do dyspensy."

Wiem, niestety, że tutaj akurat nie ma dużego pola manewru dlatego też ciężko mi w tej materii narzekać na rząd. Spodziewam się jaki by był raban jakby siłownie i restauracje były zamknięte, a w kościołach limity byłyby tylko np. 1 osoba/ 2m^2.

 

"Kto chce/czuje taką potrzebę temu limit miejsc nie przeszkodzi. "

Niestety i tak, i nie, i tu jest właśnie pies pogrzebany. Gdyby było tak jak Pan pisze to w ogóle nie wkurzałbym się na te limity, ale nie jest tak. U mnie w parafii już ksiądz dostał karę za przekroczony limit, bo znalazł się jakiś donosiciel, a w grudniu ktoś już groził księdzu, że jak limity będą przekroczone to będzie zawiadamiał odpowiednie organy. Ograniczenia są zbyt drakońskie w takim układzie bo w kościele nawet przy dwukrotnie przekroczonym limicie nie ma żadnego zagrożenia taki jest luz, a już ktoś może zgłosić, że za dużo osób jest według przepisów. W miastach gdzie jest dużo kościołów i kaplic to może nie jest problem, ale na wioskach to jest bardzo uciążliwe.
Dlatego właśnie już żyłka pęka, bo okazuje się, że wszędzie można już normalnie funkcjonować(chociażby wspomniana komunikacja publiczna) i przymyka się oczy na limity, a w kościele dalej jest blokada.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Zawierucha 25 lutego 2021 16:41
25 lutego 2021 18:06

Zwiększona wysokośc dofinansowania do pacjentów (łóżek) covidowych generuje cudowne namnażanie tychże pacjentów. Staystycznie, rzecz jasna, czyli na paierze. Zdrowego podłacza sie do respiratora i  w miarę zdrowy pacjent dusi sie po paru dobach takiej terapii. Za jego zgon ospowiedzialny jest wirus, a nie zdemoralizowany do szpiku personel placówki medycznej.

Zgon pacjenta nie jest w ogóle problelmem, bo w kolejce czekaja nastepni, ktorych :testy: na covida wyekspediuja na owe, eksrea płatne z NFZ  łozko covidowe.

W inyeresie szpitali jest aby "pandemia" trwała jak najdłuzej.

zaloguj się by móc komentować

Peiper @OdysSynLaertesa 24 lutego 2021 20:51
25 lutego 2021 18:29

Ja tam pamietam pewną uroczystość przed Grobem Nizeznanego Żołnierza - jedna pan  się wyróżniał - miała założona maseczkę. Po kilku słowach od prezesa - zdjął. Był tedy obowiązek noszenia maseczek - więc nie wmówi mi Pan, że : "czarne jest czarne a białe jest białe". Dystan społeczny tez nie był tam zachowywany.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Kuldahrus 25 lutego 2021 17:12
25 lutego 2021 18:33

Nie musi pan udawadniać,że nie jest wielbłądem i nie jest pan pieniaczem. W miastach gdzie jest dużo kościołów i kaplic ,także są donosiciele,chętni do zgłaszania...W moim olbrzymim kościele jest więcej chętnych do uczestnictwa mszy w ramach limitu i trzeba przyjść godzinę wcześniej...  Niejeden raz proboszcz kościoła miał problemy.....

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewa-rembikowska 25 lutego 2021 16:34
25 lutego 2021 18:42

Hmn...pani Ewo -Zdolność mistyfikacji jest w III RP niezwykle ceniona, a nawet podziwiana.
Jak pisał Orwell - „Psy cyrkowe skaczą, gdy treser strzeli z bata, ale naprawdę dobrze wyszkolony pies wykonuje skok bez bata”.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @BTWSelena 25 lutego 2021 18:33
25 lutego 2021 18:44

W miastach są katedry i kościoły przyklasztorne, gdzie można odprawiać wiele Mszy Św., czy nieustająco spowiadać w ciągu dnia, bo jest wielu zakonników(w klasztorach) lub księży dyżurujących(przy katedrach), myślałem że to miał właśnie Odys na myśli pisząc o tym, że limity nie są żadną przeszkodą.

Na wioskach jest jeden lub dwóch księży na całą parafię i takie drakońskie limity z czasem stają się dużym obciążeniem dla proboszcza.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Zawierucha 25 lutego 2021 16:41
25 lutego 2021 18:51

Tak  wlasnie...

...  ida   tropem  Stalina,  bo  tam  ROZGRABIONA  i  SPRZEDANA  Ukraina  -  dzieki  ustawkom  SOROS'a,  Nuland'ow,  Farage'ow,  "doraTcUF"  Trump'ka  -   czeka  i  lezy  odlogiem,  a  te  wszystkie  "polityczne"  globalne  i  "nasze"  sku***syny  tylko  nogami  przebieraja  zeby  sie  tam  juz  OFICJALNIE  dorwac  do  PUSTYCH  "funduszy"   rotszyldowych  z  d**y  wzietych   na  te  dete  "jedwabne  szlaki"  !!!

Reszta  "zaopiekuje  sie"   Bill  i  Melinda  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 25 lutego 2021 18:06
25 lutego 2021 19:02

No  bAba  "perpetum  mobile"...

...  rzeczywiscie  sie  kreNci  !!!   Zyc  nie  umierac  !!!

No  i  oczywiscie  wieNcej  lekaZy  z  Ukrainy,  coby  Polakow  wykanczali  !!!    Bravo  "nasz  ZONT"  !!!

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @stanislaw-orda 25 lutego 2021 18:06
25 lutego 2021 19:08

"dofinansowania do pacjentów (łóżek) covidowych generuje cudowne namnażanie tychże pacjentów"

 

Nie znam szczegółów, ale taki system motywacyjny był już wcześniej.

Ciekawe czy ostatnio został jakoś rozwinięty?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Zawierucha 25 lutego 2021 19:08
25 lutego 2021 19:26

Skonstruowany został  tzw. samograj kosztem życia pacjentów. "Rząd" , oczywiście wie o tym, ale inercja systemu tzw. opieki zdrowotnej nie pozwala żadnemu rzadowi na manewr w kierunku zracjonalizowania obecnej, przez dziesięciolecia nabudowanej,  patologii.

"Rząd" zawsze się wyleczy, więc mówi się trudno. Pozostaje zakładanie coraz to większej ilości maseczek, jako współczesny wariant kultu "cargo".  A gdy sytuacja zacznie wymykać się spod kontroli (a zacznie) winni sami sobie będą obywatele, bo albo nie nosili, albo nosili je niepoprawnie, albo nosili nie takie "jak trzeba" maseczki. Jednym słowem "Rząd" nie będzie temu winien.

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @Kuldahrus 25 lutego 2021 18:44
25 lutego 2021 20:07

Z pewnością tak..są różnice takie jak u mnie w Krakowie,w porównaniu z wioską...Lecz dla ludzi  z różnych powodów ,w dużych skupiskach, dzielnica to wioska... Wybór innego kościoła to już wyprawa wcale nie łatwa...Moja dzielnica liczy około 26 tysięcy ludności...Dlatego obecnie trzeba godzinę wcześniej wyruszyć na mszę...a proboszczowi różne przygłupy patrzą na ręce... W samym śródmieściu jest inaczej... Jeszcze parę lat temu widziałam z mojego okna wieżę kościoła Mariackiego.Dzisiaj zasłaniają mi wieżowce...Ludzie często uczestniczą w mszy transmitowanej przez TV,lecz to nie to samo.....

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @ewa-rembikowska 25 lutego 2021 19:45
25 lutego 2021 20:33

Czyli przestrzeń do manipulacji szpitalnymi statystykami odnośnie chorych covidowych jest w zasadzie  niczym nieograniczona.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @stanislaw-orda 25 lutego 2021 20:33
25 lutego 2021 23:30

To jest system motywacyjny, który sprawia, że pacjentów z covid nie opłaca się skutecznie leczyć. Dla przykładu, pacjent z niską saturacją jest bardziej dochodowy, pacjent wymagający respiratora jeszcze bardziej, a ten na OIOM - sky is the limit. Ponieważ saturacja to jest cyferka wpisana w kartę, nie ma szans, żeby nie było nadużyć, a o zastosowaniu respiratora decyduje lekarz. 

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @smieciu 24 lutego 2021 18:29
26 lutego 2021 07:31

Ten doktorek F. to cwana gapa hartował swoje oblicze w trakcie szalejącej w USA zarazy AIDS, jak wyczytałem w tej pozycji.

 

A dwie maseczki zaczynają być popularne w Berlinie, jak mi zrelacjonowali znajomi w miniony wtorek. Czyli strach ma wielkie oczy i dwa namordniki dla bojaźliwych.  Francja nie jest strachliwa tak jak Germania obecnie. 11 miecha temu było odwrotnie. Potęga PR.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować