-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Dwa Trójmorza

Jesteśmy po uszy zanurzeni w publicystycznym bełkocie, we wróżbach, stawianych przez coraz to młodszych szamanów, którzy chcą się wepchnąć do mediów, w polemikach nie osadzonych w żadnej realności, a najmniej w tej politycznej. Przez to właśnie umyka nam szereg kwestii istotnych, które pozwoliłby na ocenę zjawisk w sensach istotnych. Ta zaś, podobnie jak opisywanie faktów, jest najtrudniejsza do przeprowadzenia, albowiem kryje się za celowymi fałszami, nachalnie emitowaną głupotą i pychą publicystów. Nawet my tutaj, uważający się za niezłych cwaniaków, nie potrafimy sobie z tym poradzić. A cóż dopiero meinstream, który od jakiegoś czasu fetuje niejakiego Wojczala, nowego wieszczka, wojen i rewolucji. Autora jednej książki zwanej analizą, choć w istocie jest to zbiór wróżb, który trafnie przewidział, że wojna wybuchnie.

Do czego zmierzam? Ja mogliśmy przeoczyć to, że Rosja buduje swoje Trójmorze? Przyznam, że ciężko mi się o tym pisze, albowiem to ja swego czasu zgłosiłem postulat rozwijania przez Polskę intensywniejszych stosunków z sąsiadami na południu i to ja mam różne obsesje związane z tym kierunkiem. Jak więc mogłem nie zauważyć, że powstaje drugie Trójmorze? Nie wiem. Mogę się tylko uderzyć w pierś i pocieszyć tym, że nikt tego nie zauważył, nawet dziś, kiedy wszystko jest widoczne jak na dłoni. Pisałem tu dawno temu z niezbyt mądrym entuzjazmem, że Węgrzy będą mieli swój port w Trieście, który powstanie tam w porozumieniu z tą całą włoską prawicą, której przewodzi ów dziwny facet z brodą, co przyjechał się lansować do Przemyśla. Dlaczego nikt tego nie ocenił w kategoriach zagrożenia? Nie wiem. Na swoje usprawiedliwienie ma to, że, jak wszyscy Polacy, mam odruch dawania szansy Węgrom. Trzeba się tego pozbyć.

Każdy dokładnie widzi, że to rosyjskie Trójmorze jest silniej osadzone w geopolitycznej rzeczywistości i trwalsze, nie każdy jednak rozumie na jakich lojalnościach się ono opiera i dlaczego kraje należące do UE, deklarujące wspólne wartości i otwartość w kontaktach, nagle ujawniają zupełnie inne cechy. Tak, jakby istniał inny jakiś, podziemny świat, w którym zawiera się przymierza, mordując w trakcie ceremonii niemowlęta albo koty.

Uważam, że kwestie twardych matryc, na których buduje się trwałe lojalności są najważniejszym do rozważenia politycznym problemem, jaki mamy dzisiaj. Podobnie jak kwestie konstruowania fałszywych politycznych alternatyw w krajach Europy. Od tej kwestii zaczniemy. Ile jest prawdziwie opozycyjnych partii w krajach starej Europy i gdzie one działają? We Francji, wybór pomiędzy Macronem i marginalizowaną do niedawna Le Pen jest wyborem – z naszego i amerykańskiego punktu widzenia – między dżumą a cholerą. Oboje reprezentują bowiem siły, które wyrastają z tego samego pnia, jego korzenie zaś są na Kremlu. To samo jest w Niemczech. Nie ma znaczenia czy rządzi koalicja chadecka czy socjaliści, bo obydwie siły popierają Moskwę. Identycznie jest na Węgrzech. Opozycja i rząd to tacy sami agenci. Różnią się może tym tylko, że opozycja gotowa jest do ustępstw na rzecz instytucji unijnych, czyli niemieckich, a Orban i jego ludzie, nie mają  takich planów. Skoro nie mają i nigdy nie mieli od razu rodzi się pytanie – na czym budowana jest lojalność Orbana wobec Kremla? Ja sobie tego, przyznam, bez jakichś ponurych wizji, wyobrazić nie mogę. Sprawy bowiem mają się tak, że w UE, która jest praworządna i cywilizowana normy i schematy współpracy jawnej są w pogardzie. Liczą się tylko schematy współpracy tajnej, których efektem jest sojusz pomiędzy Italią, Niemcami, Węgrami i być może Chorwacją oraz Serbią, pod patronatem Moskwy. Sojusz ten, być może z poparciem Francuzów, który wysłali kontyngent do Rumunii wymierzony jest w kraje takie jak Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Rumunia i Bułgaria, a także Ukraina. Większość tych krajów należy do Unii, ale Niemcy, Francuzi, część Włochów i wszyscy Węgrzy mają to w nosie. Wróćmy jednak do partii opozycyjnych. W Polsce opozycja to jawni agenci Putina, którzy dla niepoznaki przebierają się w agentów niemieckich, którzy z istoty są agentami Putina. Prawdziwa opozycja istnieje tylko w małych i nic nie znaczących krajach. I to jest dramat prawdziwy i prawdziwa demaskacja.

Nie pytajcie mnie jak to się stało, że Serbia będzie popierać Niemcy, ale w tym układzie, który zarysowałem, sprawy muszą się tak właśnie rozwinąć. Najważniejszym momentem w montowaniu drugiego Trójmorza są porty nad Adriatykiem. Tak się wydawało, albowiem porty nad Morzem Czarnym Rosja uznała już za swoje zanim wkroczyła na Ukrainę. Porty nad Adriatykiem nie mogą być jawnie rosyjskiej, muszą być przez kogoś wydzierżawione. I tę rolę pełnią Węgry. Być może także Chorwacja, ale nie wiem czy w tym kraju jest jakiś port nadający się do realizacji mocarstwowych planów Moskwy. Jej celem zaś jest powrót w granice ZSRR, bez fikcji demoludów. To znaczy zajęcie całej Europy środkowej po Odrę i Łabę, czyli Polski, Czech i Słowacji. No i krajów bałtyckich, co jest oczywiste. Jaką rolę w tym wszystkim przewidzieli dla siebie Węgrzy tego pojąć nie mogę. Myślę, że jakiś diabeł musiał mieszać w tym budapesztańskim kotle, albowiem innego wyjaśnienia nie mam. Gdyby polityka Rosji została zrealizowana Węgrzy byliby jedną z jej pierwszych ofiar. Zostaliby wykorzystani, oszukani i wyrzuceni na śmietnik. Oni tego nie rozumieją i nigdy nie zrozumieją, albowiem coś im w tym przeszkadza. Myślę, że pycha i wiara w solidne wykształcenie. No i traktowanie serio tajnych układów politycznych, które zawsze podnosi samoocenę małym narodom i ich przywódcom, którym wydaje się, że są traktowani na równi z wielkimi.

Teraz w ramach przerwy śródlekcyjnej chciałby przypomnieć dwa wierszyki ś.p. Jana Waligórskiego ilustrujące istotę stosunków węgiersko rosyjskich.

 

Raz ordynarny niedźwiedź kucnąwszy na łące

W dość niewybredny sposób podtarł się zającem.

Zając się potem żonie chwalił po obiedzie:

– Wiesz stara, nawiązałem współpracę z niedźwiedziem!

 

Chomik, zbierając plony, do swej norki ganiał,

A obok dobry niedźwiedź chomika ochraniał.

Potem zjadł mu te plony, wytarł łapą mordę,

Wydupcył biedne zwierzę i przypiął mu order.

 

To są, przyznacie prawdy oczywiste i ponadczasowe. Tym trudniej zrozumieć, dlaczego kraje środka Europy dały się tak łatwo uwieść i porzuciły wzajemną lojalność, która uwolniła je przecież od opisywanego tu niedźwiedzia w roku 1989.

Będę tu próbował co jakiś czas mierzyć się z problemami, jakie stawia przed nami drugie Trójmorze, a których konsekwencje są bardzo poważne. Dziś jednak nie mogę przestać żartować. Nasze, słabsze Trójmorze, złożone z Polski, Ukrainy, Pribałtyki i Słowenii, też daje się wdzięcznie opisywać za pomocą żartobliwych wierszyków.

 

Kiedyś pijany zając włóczył się po rżysku,

A spotkawszy niedźwiedzia, naprał go po pysku.

Niedźwiedź wpadłszy do domu wrzasnął: – Leokadio!

Coś się chyba zmieniło, włącz no prędko radio!

 



tagi: komunizm  polska  węgry  porty  unia europejska  moskwa  trójmorze  adriatyk 

gabriel-maciejewski
23 marca 2022 09:26
136     8155    23 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

atelin @gabriel-maciejewski
23 marca 2022 09:38

To nie jest niedźwiedź, to kolonia karaluchów.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @atelin 23 marca 2022 09:38
23 marca 2022 09:40

Używamy starych schematów...najważniejsze, żeby wszyscy rozumieli

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski
23 marca 2022 09:57

Widać że ten drugi zając miał na temat niewiedzia odmienne zdanie od swojego ziomka. Niedźwiedź natomiast wpadł w pułapkę "wszystkie zające są takie same".

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 23 marca 2022 09:57
23 marca 2022 10:07

..tylko niektóre mówią po węgiersku

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
23 marca 2022 10:08

Straszne, choć wielce możliwe. Aż mi się gorąco zrobiło. W takiej sytuacji wojna na Ukrainie to być albo nie być dla nas. Zelenski na razie nie odpuszcza. Mam nadzieję, że ma gwarancje na tyle poważne, że się nie podda. Wiadomym jest również, że w piekle zgody nie ma i to może zmienić układy. Dzięki za wpis. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 23 marca 2022 10:08
23 marca 2022 10:09

Oczywiście, że być albo nie być dla nas. Ktoś jeszcze ma wątpliwości?

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski 23 marca 2022 10:09
23 marca 2022 10:21

Anglicy nie po to wychodzili z UE, by stać się wyspiarską Szwajcarią. Wybór jest prosty albo być zajęczym papierwm toaletowym w fabryce rusko-szwabskiej, albo grać z Anglosasami.

Na tweeterze doskonale widać, kto chce robić za ekskluzywną srajtaśmę, w nadzei, że ktoś to doceni i będzie używać w przyszłości.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 23 marca 2022 10:21
23 marca 2022 10:26

Tak, dokładnie, za ekskluzywaną srajtaśmę, lub może lepiej sraytaśmę, chcę robić Konfederacja

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
23 marca 2022 10:27

Warto  zawalczyc...

...  o  to  "slabsze  Trojmorze"  !!!

A  wpis  kapitalny,

zaloguj się by móc komentować


jacland @gabriel-maciejewski
23 marca 2022 10:32

Tak, realizm ś.p. Andrzeja Waligórskiego wciąż aktualny, niestety.

Stopień omotania Europy przez Moskwę jest porażający.

Jak łatwo ludzie oddają duszę i ciało za "drugiego sznycla" na obiad.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 23 marca 2022 10:09
23 marca 2022 10:33

My byc, oni nie byc. Tylko taka alternatywa wchodzi w rachube.

Zadaniowo myslac, kacapie trzeba zlozyc do grobu razem z ich posranymi projektami. Sytuacja jest o tyle korzystna, ze poki co to sie nie dzieje bezposrednio na naszym terytorium.

A na wlasnym podworku tych Wielomskich, Bartyzeli, Engelbergow i innych konserwatystow trzeba zaczac walic po mordach profilaktycznie i bez ostrzezenia. Za pare miesiecy moze byc za pozno.

zaloguj się by móc komentować

jacland @gabriel-maciejewski
23 marca 2022 10:34

Tak, realizm ś.p. Andrzeja Waligórskiego wciąż aktualny, niestety.

Stopień omotania Europy przez Moskwę jest porażający.

Jak łatwo ludzie oddają duszę i ciało za "drugiego sznycla" na obiad.

zaloguj się by móc komentować

jacland @gabriel-maciejewski
23 marca 2022 10:34

Tak, realizm ś.p. Andrzeja Waligórskiego wciąż aktualny, niestety.

Stopień omotania Europy przez Moskwę jest porażający.

Jak łatwo ludzie oddają duszę i ciało za "drugiego sznycla" na obiad.

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski
23 marca 2022 10:39

Gdy po traktacie w San stefano w 1878 powstała tzw. "Wielka Bułgaria" czyli protektorat Rosyjski z dostępem do Morza Egejskiego to zaraz potem ujęto to jej na Kongresie Berlińskim. Tak wiem , proste analogie rzadko się sprawdzają. Chodzi mi tylko o to ,że w przypadku nahcalnego pchania swoich wasali (tu Węgier) do Triestu Anglosasi być może skutecznie zadziałają co moze być zgodne z Polskim interesem. I interesem państw Europy Wschodniej.No i jakoś dziwnie car Aleksander II szybko po tym zmarło mu się.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @betacool 23 marca 2022 10:21
23 marca 2022 10:47

Dokładnie tak... I tu nie ma miejsca na "uzasadnione wątpliwości". Neutralność w naszej sytuacji oznacza zgodę na zajęcie znacznie gorszego miejsca w "hierarchii" jak zajęczy papier toaletowy.

Jeden z zajęcy, prawiący niemal codziennie komplementy (po francusku) niedźwiedziowi, czy nie byłby skłonny zapanować nad swoją naturą, jednocześnie wylewa na siebie mnóstwo perfum by zamaskować przykry zapach na skórze... Ani myśli się umyć, i udaje że robi to w interesie pozostałych.

Dobrze że nigdy nie weszliśmy i nie maczaliśmy palców w mińskim układzie, dzielącym skórę na Ukrainie. I nie wypożyczyliśmy stołu za którym ci szulerzy mogliby usiąść. Sikorski i Nowak kojarzeni są zaś z zupełnie inną władzą.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 23 marca 2022 10:27
23 marca 2022 10:47

Musimy  walczyc,...

...  nie  mamy  innego  wyjscia,...  a  swoja  droga  -  jakie  to  szczescie,  ze  jest  SN  i  jest  PAN,  ze  potrafil  tak  naswietlic  sytuacje,  ktora  -  wlasnie  -  sie  dzieje  !!!

Niech  ta  cala  "medialnia",  ci  liczni  mlodzi  publicysci,  takze  kAfederaci  sie  schowaja  ze  swoimi  ZDRADZIECKIMI  "analizami"  dla  idiotow,...

...  naprawde  genialny  wpis  !!!   

 

Dziekuje,

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 23 marca 2022 10:33
23 marca 2022 10:54

Dokladnie  tak  !!!

Kacapie  zlozyc  do  grobu,  a  lokalnych  kAserwatystUF  walic  po  ryjach  i  bez  ostrzezenia...  i  to  NATYCHMIAST...   ZERO  ZWLOKI  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 23 marca 2022 10:33
23 marca 2022 10:54

Ja jestem tylko ciekaw czy w weekend niepodległościowiec Ziemkiewicz spotka się na targach książki prawicowej, które odbędą się w Hybrydach z realistą politycznym Braunem. Jeśli tak, będę miał jasność co do wielu spraw. Przypomniało mi się jeszcze, że Józek Orzeł stręczył mi Bartosiaka....

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @gabriel-maciejewski
23 marca 2022 10:54

Orban chyba naprawdę uwierzył w odbudowę wielkich Węgier, pod protektoratem Moskwy. Smutne to - wygląda na to, że Soros go skutecznie wpuścił w kanał.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 23 marca 2022 10:07
23 marca 2022 10:54

... te co gadają po węgiersku, niemiecku czy francusku, mogą już tylko kręcić się i ślizgać w muszli, udając że tańczą na lodzie... Do czasu aż ktoś pociągnie za spłuczkę.

Być może któryś się nawet uratuje, jeśli użyje pozostałych by złapać się krawędzi.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Nova 23 marca 2022 10:39
23 marca 2022 10:55

No właśnie, trzeba brać pod uwagę zależności mało dziś widoczne

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @kpiotrzk 23 marca 2022 10:54
23 marca 2022 10:57

Nie można odbudować wielkich Węgier bez jakiejś oferty dla innych narodowości, głównie słowiańskich. Taka budowa zaś nie leży w charakterze Węgrów, którzy są wsobni, egoistyczni i przekonani o własnej wyższości, o wiele bardziej niż Niemcy. 

zaloguj się by móc komentować


Paris @OdysSynLaertesa 23 marca 2022 10:47
23 marca 2022 11:01

Tak...

...  "zajac"  Macron,  tak  "walczy  z  putinem"  -  codziennie  -  ze  wczoraj  zapodali,  ze  francuskie  RENAULT  bedzie  JEDNAK  produkowac  swoje  auta  pod  Moskwa  !!!

 

OBLUDA,  OBLUDA  i  jeszcze  raz  ZAKLAMANIE  jak  HIMALAJE  !!!

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Matka-Scypiona 23 marca 2022 10:08
23 marca 2022 11:02

On by bez tych gwarancji w ogóle nie zaczynał. 

Powtórzę się, ale co tam... Ciągle niektórzy nie mogą zrozumieć jak to możliwe że Ukraina tak szybko zdołała odbudować swój potencjał obronny, a zwłaszcza pozbyć się kacapskiego systemu myślenia. Zwłaszcza geopolitycy są w szoku, bo nie tak to wyglądało w "grach wojennych". Myśleli że Amerykanie i Brytyjczycy siedzą tam bo lubią barszcz? I że znają się z Ukraińcami od lutego. A Azow można od tak sobie shołdować, bo jego dowódcy lubią komików.

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @gabriel-maciejewski
23 marca 2022 11:07

Wiele się rozstrzygnie po 3 kwietnia, czyli po wyborach na Węgrzech. Wówczas zobaczymy, czy to czasami nie jest projekt smoka. 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @kpiotrzk 23 marca 2022 10:54
23 marca 2022 11:09

On uwierzył w siłę niedźwiedzia... I w nic więcej.

Korona sw Stefana była mu potrzebna wyłącznie do tego, do czego kacapii czapka Hitlera. I za to instrumentalne potraktowanie naprawdę ważnego symbolu, czeka go straszny los... Jak każdego kto myśli że będzie sobie bezkarnie używał świętości do brudnych spraw.

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski 23 marca 2022 10:54
23 marca 2022 11:10

Oczywiście, że się spotkają. Braun przegra pojedynek na miny.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @IanThomas 23 marca 2022 11:07
23 marca 2022 11:14

Węgrzy są głupi moim zdaniem, pojedynczo i w masie, a im bardziej są wykształceni i częściej jeżdżą na zachód tym są głupsi. I czas minie jeśli się nie opamiętają i nie porzucą swoich satanistycznych kultów

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 23 marca 2022 11:10
23 marca 2022 11:14

Mam nadzieję, że ktoś to sfilmuje

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
23 marca 2022 11:18

>>>Nie pytajcie mnie jak to się stało, że Serbia będzie popierać Niemcy<<<

Naloty US Air Force w czasie rozpadu Jugosławii są chyba wystarczajăcym powodem. 

zaloguj się by móc komentować

EwaRobak @gabriel-maciejewski
23 marca 2022 11:22

Proponuję koniecznie dodać Turcję. Jest najważniejsza wśród sojuszników Putina w naszej okolicy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @klon 23 marca 2022 11:18
23 marca 2022 11:22

Szkoda, że pan nie rozumie o czym tu mówimy. Niemcy stoją za rozpadem Jugosławii i to Niemcy Serbowie oskarżają najczęściej. Teraz zaś to się zmieni. Niech pan poza tym nawet nie próbuje porównywać nalotów na Belgrad z nalotami na Kijów, okay..

zaloguj się by móc komentować

wierzacy-sceptyk @gabriel-maciejewski
23 marca 2022 11:24

A ja nie mam samych czarnych myśli

Rosjanom udało się skonstruować mit złożycielski narodu ukraińskiego

I cały czas to umacniają

A Polsce i Polakom zorganizowali gigantyczną kampanię propagandową

Za straszną cenę uśmiercenia tysięcy Ukraińców

I jeszcze jedno mi się podoba- jak strasznie się wkurzyłeś

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @betacool 23 marca 2022 11:10
23 marca 2022 11:25

Już widzę ten pojedynek... 

Wokół nich krajobraz pustynnej prerii... Wiatr pędzący kule krzaczorów w te i we wte. I ci dwaj... Z wysuniętymi ku sobie jak koguty szyjami. Okładających zdaniami wielokolorotnie złożonymi (z poczwórnym dnem). Wskazujący na siebie, przy co mocniejszym słowie, paluchami umaczanymi w różnych sosach (pomidorowy, czosnkowy, tysiąca wysp, itp.), jak coltami (bez zezwolenia).

W tle rzecz jasna muzyka Ennio Moricone... Bigos western jak z żurnala

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @klon 23 marca 2022 11:18
23 marca 2022 11:26

Nie to co serbskie czystki etniczne... Serio?

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @EwaRobak 23 marca 2022 11:22
23 marca 2022 11:28

Nie jest... Byraktary mają Ukraińcy a nie ruski.

Inne oczywistości pominę

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 23 marca 2022 10:54
23 marca 2022 11:40

To sa wszystko naczynia polaczone, tylko do tej pory byly niedrozne. Idzie czas, ze beda teraz te kanaly przetykac i udrazniac. Dajmy chlopakom szanse. Zabawy bedzie co nie miara. Szkola i strzelnica,a Ziemkiewicz i Braun robia za tarcze. Mnie sie to podoba.

Braun zaczal robic dziwne ruchy i akcje jak zaczal sie angazowac w polityke. Nie jest przypadkiem, ze kandydowal w Podkarpackim, a nie np. Dolnoslaskim. Dostal sponsoring, bo bez kasy i udroznienia kanalow nie ma szans, zeby jakikolwiek projekt polityczny w RP wystartowal.

Ja sie zastanawiam czy w 2016/17 on juz byl uwiklany w to co teraz, a ja tego nie potrafilem dostrzec, czy to sie zaczelo dziac dopiero pozniej?

W kazdym razie symptomatyczne bylo to, ze na impreze na chama ryly sie wlasciwie wszystkie polityczne opcje. Braun wtedy polityczna opcja nie byl. Gdyby byl to bym go nie zaprosil.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 23 marca 2022 10:54
23 marca 2022 11:46

Naturalnie,ze się spotkają w towarzystwie już ustalonym.I będą pobudzać intektualnie,jakby ktoś poczuł taką potrzebę,dodatkowego intelektu. Przewidziana jest premiera i dyskusja filmu" JEDWABNE. HISTORIA PRAWDZIWA",tutaj jest cały program spotkania :

https://zrzutka.pl/rm2gh5

 

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
23 marca 2022 11:52

" W Polsce opozycja to jawni agenci Putina, którzy dla niepoznaki przebierają się w agentów niemieckich, którzy z istoty są agentami Putina. " - faktycznie tekst w konwencji śp. Waligurskiego. Pośmiałem się a potem spytałem monitor, przed którym siedzę: czy to jest naprawdę prawda, że Amerykanie pozwolili na to? Czy po to instalowali się po wojnie w hotelach Bonn, by patrzeć, jak im wszystko odjeżdża? Nie może mi się to pomieścić w głowie. Czyżby połączenie NRD i RFN to spowodowało (my wam damy kontakty, a wy nam kasę)? A może nic Amerykanom nie odjeżdża, tylko tak właśnie miało być? Nie będę brnął w dalej w ten las, bo wiadomo, czym to się kończy.

Jednak pytanie pozostaje. Czy, a jeśli tak, to kiedy - powstała zmiana zarządu w Niemczech?

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
23 marca 2022 11:58

Wydaje mi się, że klucz tkwi w zdawkowo nadmienionej przez Ciebie „wzajemnej lojalności”. Dobrze byłoby ku niej skierować uwagę. Na razie wszelkie trójmorza pozostają w sferze projektów, a więc z grubsza tam, gdzie pozostaje wzajemna lojalność. Tymczasem prawdziwe „trójmorze jakieś, gdy powstanie”, to tylko z wzajemnej lojalności. W żadnym przypadku z podboju, czy z komercyjnego sposobu obracania w niewolę.

Co, kto jednak rozumie przez "wzajemną lojalność"? Oto temat do dyskusji! Na przykład, czy traktat unijny przewiduje wzajemną lojalność? Gdy bowiem przewiduje powinności określonych członków wobec Unii jako takiej, to w podstawie tego traktatu nie ma wzajemnej lojalności członków unii. Lojalność poszczególnych, a nawet wszystkich członków wobec „centrum”, to absolutnie nie to samo, co wzajemna lojalność, a nawet jej zaprzeczenie. Akurat ostatnie czołganie Polski przez Unię dostarcza bezspornego dowodu, że w swojej konstrukcji Unia wymaga lojalności członków (wskazanych, a niekoniecznie wszystkich!) wobec jakichś miazmatów, a nie ma w Unii wymogu wzajemnej lojalności członków. Właśnie to jest kwintesencją Unii Europejskiej zdemaskowaną (niechcący) przez Polskę.

Warte tu porównawczej uwagi jest, że gdy Polska wchodziła w Unię z Litwą, to obie strony zaoferowały sobie właśnie wzajemną lojalność. Nie inną, ale wzajemną i to braterską, a lojalności tej wzajemnie sobie dotrzymały aż po Powstanie Styczniowe! A przecież chwilę przedtem Korona i Litwa były wrogami i rachunków wcześniejszych krzywd było sporo. Ale, ale, czy tamte początki przypadkiem nie przypominają nam sytuacji bieżącej, gdy jak braci, czy siostry przyjmujemy uchodźców ukraińskich nawet nie pytając o ich przyszłą wzajemność? Oby powstała i już na zawsze pozostała w oparciu o braterstwo odnalezione po wiekach.

Takie wzajemne lojalności właśnie wymagają przyjęcia faktycznego braterstwa. Jeśli więc jakieś trójmorze powstanie, to tylko w takim oparciu. Inaczej powstaną co najwyżej jakieś formy wzajemnej eksploatacji. Takie zaś związki świetnie definiuje stary dowcip o sowietach, który zresztą jak ulał pasuje np. do dzisiejszych stosunków unijnych. Znacznie tu początkową treść tego dowcipu skracając, w KGB odbywa się wykład o uczuciu miłości z końcowym wnioskiem, że najpiękniejsza jest miłość człowieka do komunizmu.

- Waprosy jest’?

- Da tawariszcz pałkownik, u mienia wapros: kto, kawo jebiot?

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski 23 marca 2022 11:22
23 marca 2022 12:05

Serbowie mogą mieć za chwilę nową wojnę na głowie. Teraz przypomniało mi się, że jeszcze w lutym przeczytałam gdzieś w necie, że na Bałkanach zaczynają burzyć się Albanczycy, którzy chcieliby odbudowy Wielkiej Albanii. Dzieje się. Wielka Serbia, Wielka Albania, Wielka Bułgaria itd... A nad nimi Węgry.  Wcale kacapom nie pójdzie łatwo z tym swoim pomysłem 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @wierzacy-sceptyk 23 marca 2022 11:24
23 marca 2022 12:16

Wiesz, ja się łatwo irytuję, ale nie wyciągam nigdy zbyt daleko idących konsekwencji, teraz też tego nie zrobiłem. Wywaliłem tylko smiecia, bo nie będę tu tolerował infantylizmu. Teraz patrzę kto i w jaki sposób robi ze mnie durnia...mam kajecik i wszystko notuję. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @EwaRobak 23 marca 2022 11:22
23 marca 2022 12:17

Czym jest Turcja dopiero się okaże

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 23 marca 2022 11:40
23 marca 2022 12:19

Był. On już przy okazji naszej wspólnej pogadanki o Mohaczu nagrał taki spot w mojej obecności i tam używał pojęcia - imperium amerykańskie. Ja bym takiego zlepku nie użył, więc się zdziwiłem...On potrzebował tła i my mu to tło zrobiliśmy. Konkretnie ja. 

zaloguj się by móc komentować


betacool @wierzacy-sceptyk 23 marca 2022 11:24
23 marca 2022 12:22

To nie Rosjanie skonstruowali ten mit. Nie sądzę nawet, że za konstrukcją stoi jakaś nacja.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 23 marca 2022 11:58
23 marca 2022 12:25

Ja się zgadzam, teraz jest wojna, ale po wojnie piłka będzie po stronie Ukrainy w sprawie tej wzajemnej lojalności. Od siebie powiem, że jak zwykle niczego od naszych braci nie oczekuję. Zrobią co zechcą. Mamy własny kraj i on może funkcjonować na własnych matrycach lojalności. Damy radę...jeśli padnie jakaś propozycja, zastanowimy się. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 23 marca 2022 12:05
23 marca 2022 12:25

Wszystko wielkie i każde z osobna mniejsze od Mazowsza

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Czarny 23 marca 2022 11:52
23 marca 2022 12:34

Jeszcze się taki nie urodził który by wszystkim dogodził... 

Łatwo wpaść w pułapkę życzeniowego myślenia, jeśli się zapomni o żelaznej zasadzie, że duzi dbają przede wszystkim o swój interes. I dla tej racji stanu są gotowi na różne brzydkie kompromisy, jeśli przynajmniej gwarantują utrzymanie uzyskanej na danym kierunku przewagi nad przeciwnikiem (lub przynajmniej równowagi), który raz puszczony w obieg, nie żartuje nigdy, bo od zawsze zbroi się i nie cofa przed siłowym i fizycznym narzucaniem bandyckiej i knajackiej "duszy" sąsiadom (a w perspektywie całemu światu), przybranej w dziewictwo misternych koronek przaśnego słowiaństwa, ale jak praktyka pokazuje, z czapką Hitlera na ołtarzu, i sierpem Stalina na pawlaczu... No i można sobie teraz wybrać. Bo Ameryka nie zdołała zabezpieczyć wszystkich kierunków, i to jej wina, że część z jej sojuszników dalej kolaboruje z sowietami, pilnując "swojego" interesu. Włączając w to najbardziej "zaufanych".

Mamy tu na szali dwa "style" zarządzania obszarami wpływu, które z naszej perspektywy wyglądają jak biel i czerń. Pewnie że fajnie byłoby mieć siłę i taki wpływ by urządzić się poza tym dylematem, po swojemu, ale wszyscy wiemy że tamten czas minął wraz z upadkiem RON. Zacny ów czas, jest obecnie wspominany z zupełnie innych powodów - w celu wywołania odruchu wymiotnego wobec bycia wasalem "zachodu", i jego upokarzającą ideologią, za którą tak naprawdę stoi ktoś zupełnie inny, komu zależy właśnie na tym byśmy uwierzyli że Rzym nie leży na zachodzie. Bo zachód to parady gejów, aborcja i wysokie podatki, do których to "misteriów" jak niektórzy twierdzą, zachód nas zmusza i że to on je w każdym bądź razie lansuje, a nie agentura kacapii. Wierząc w tę narrację, a i w dużo gorsze spiski "NWO", lepiej jest przywitać kwiatami a potem "pięknie wzdychać" (uprawiać dostojewszczyznę) pod kacapskim walonkiem, jak robić laskę "USraelowi".

Wszyscy pamiętamy Jałtę i 39... Tego nie przegadasz. A jak dodasz do tego szczepionki i elektroniczny system płatności, to masz panie "piekło na ziemi"

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @orjan 23 marca 2022 11:58
23 marca 2022 12:35

Tak... Lojalność jest właśnie teraz sprawdzana "na żywca"

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
23 marca 2022 12:45

No i stało się. Dziś rolka srajtaśmy upadła na podłogę i rozwinęła się. Okazało się, że jest zagrzybiona, a grzyb teoretycznie powinien rozpierdaszyć moją łazienkę a nawet księgozbiór.

https://magazynkontra.pl/warzecha-impresja-wojenna/

zaloguj się by móc komentować

BINOKLE @valser 23 marca 2022 11:40
23 marca 2022 12:52

Proszę zauważyć ze jego kampania na Podkarpaciu kreciła się wokół czegoś co nazwał "fort Maczek". Czy mógł to być pomysł na dezorganizację jednostek wojskowych w momencie kluczowym dla wsparcia Ukrainy?

zaloguj się by móc komentować


valser @gabriel-maciejewski 23 marca 2022 12:19
23 marca 2022 12:56

Jesli byl, to znaczy, ze u mnie bylo kiepsko z rozpoznaniem. Gdybym to rozpoznal, to bym go nie zapraszal, ani Ciebie nie wkrecal z nim w akcje promocyjne.

W 2016 puszczal na targach film "Transformacja2" i cala dyskusja byla o kacapach.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 23 marca 2022 12:45
23 marca 2022 12:58

EEEeeeeeeeee, ale o so chodzi...to jest nowy tom przygód Tomasza Samochodzika?

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 23 marca 2022 11:22
23 marca 2022 12:58

90% Serbow popiera kacapie, bo oni walcza o wszystkie narody slowianskie i wojna na Ukrainie obarczaja Amerykanow.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 23 marca 2022 12:56
23 marca 2022 13:02

No wiesz, ja miałem jakieś takie ukłucia w sercu, ale człowieka nie znałem. Józek Orzeł wytypowal go do występów ze mną, a potem za te występy płaciła Polonia Christiana, on dostawał półtora raza więcej niż ja. Cały czas dochodziły do mnie głosy, że nikomu, ale to nikomu nie podobają się moje z nim występy, albowiem nie mam ślubu kościelnego. I to nie jest po katolicku. O tym w jakiej sytuacji on był wtedy chyba ci opowiadałem. I nikomu to nie przeszkadzało. Potem nasze drogi się rozeszły.Dużo się działo, ale nikt nie formułował otwartych zarzutów, zwłaszacza, że środowisko nie było wcale na niego obrażone. Nikt nie uderza w żadne mocne tony dopóki się nic nie dzieje. Kiedy zaś zaczyna sie dziać czasu na decyzję i opowiedzenie się po jednej ze stron jest bardzo mało. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 23 marca 2022 12:58
23 marca 2022 13:03

Ja to wiem, ale Serbowie zostali wpuszczeni w kanał przez Niemców

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @przemsa 23 marca 2022 13:21
23 marca 2022 13:23

Rosjanie zbombardowali Grodzisk Mazowiecki w 1945, można im też to przypomnieć. To są źle postawione kwestie, bo oni zawsze powiedzą - a u was biją Murzynów. 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 23 marca 2022 13:02
23 marca 2022 13:26

Taaa... slub koscielny... te dziwne i niezrozumiale wczesniej akcje nabieraja w koncu jakies sensu.

Oczywiscie, ze nie przeszkadzalo, bo on mial dyspenze od kahalu. Zycie jest pelne takich pozornie dziwnych sytuacji, a w zasadzie to jest proste. Jakas banda uwiklanych w rozne smierdzace sprawy chce po prostu wykorzystac twoj potencjal, sprowadzic cie do jakiejs niszo-nory lub ewentualnie tla i osobe i zrobic cie na pieniadze.

Prawidlowa reakcja jest taka, ze walisz takich leszczy w morde, sprowadzasz do parteru i robisz im interview, zeby sie dowiedziec po co ten caly burdel jest odgrywany?

No, ale zazwyczaj czlowiek sie tylko dziwi, ze ludzie sa dziwni i trzeba ich wady i przywary po chrzescijansku tolerowac. Z perspektywy czasu wychodzi, ze to jest blad.

Ja sie dalem jeszcze powpuszczac w inne kanaly przy tej okazji, ale to moze przy okazji opowiem. Jeszcze raz - brak oslony kontrwywiadowczej. To jest wazna sprawa, bo inaczej mozna swoich ludzi przystrzelic, a jak widac strzelac trzeba.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 23 marca 2022 13:23
23 marca 2022 13:28

W 1945 w Gnieznie, jak juz Niemcy uciekli to kacapy strzelaly z armat w katedre, a potem ja podpalili.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 23 marca 2022 13:26
23 marca 2022 13:29

Dziś się jeszcze Masny zdemaskował https://twitter.com/PawelKuki/status/1506577189545914368 ten co go kiedyś Pitoń do siebie zaprosił, żeby sobie podnieść samoocenę

zaloguj się by móc komentować


betacool @gabriel-maciejewski 23 marca 2022 13:29
23 marca 2022 13:32

"Ucz się Jasiu, weź kajecik i wężykiem podkreślaj, wężykiem..."

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 23 marca 2022 13:29
23 marca 2022 13:40

hehe... na szczescie nigdy na zadne "media narodowe" nie wydalem ani zlotowki i dzisiaj nie musze z nich sciagac dlugu z odsetkami, co byloby dla nich bardzo blesne.

tej rodzimej kacapii "z piekna karta solidarnosciowa", bogobojnym patriotyzmem, zawodem "publicysta, tłumacz, poeta", a teraz z politycznym realizmem sie jednak troche wyklulo. To jest generalnie towar, ktory nadaje sie do folderu SPAM. Zaznaczyc i kliknac.

 

 

zaloguj się by móc komentować

malwina @valser 23 marca 2022 10:33
23 marca 2022 13:44

Leszek Żebrowski widzi to jeszcze szerzej. ale duch ten sam: dajcie spokój z oficjalnym przekazem - Rosja umiera trzeci tydzień i umrzeć nie może. ciekawe dlaczego?

 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @przemsa 23 marca 2022 13:21
23 marca 2022 13:45

I o to chodzi... Wokół same wolne światy... A chodzi tylko o to by umieć wybrać ten wolniejszy. Niektórzy wolą udawać że nie ma różnicy.

Kacapia woli jednak nie cedować tego rodzaju wolności na swoich obywateli. Przekupuje Białorusinów, zapewniając "wykształcenie wojskowe" każdemu kto będzie walczył za ichni "mir". "Rekrutuje" u siebie, nieco mniej dobrowolnie, ludzi z wyrokami i długami.  A całkiem powoli, wywozi młodzież szkolną i starców z podbitych terenów, by uzupełnić luki na pierwszej linii, zanim sięgnie po swoje rezerwy. W tym świecie wolno sobie wybrać, pluton egzekucyjny albo ukraińska kula. 

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
23 marca 2022 13:57

Może nie na dzisiejszy temat, ale ciekawe zdefasonowanie twórczości prozatorskiej Barosiaka (wpis z 23 lutego) :

https://www.krzysztofwojczal.pl/analizy/armia-nowego-wzoru-a-rzeczywistosc-analiza/

 

 

zaloguj się by móc komentować

valser @malwina 23 marca 2022 13:44
23 marca 2022 14:01

to samo nie zdechnie. Trzeba do tego reke przylozyc. Cierpliwosci i wytrwalosci.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @malwina 23 marca 2022 13:44
23 marca 2022 14:29

Pani się spodziewała zgonu Rosji po trzytygodniowej agonii? Odważna teza...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 23 marca 2022 13:45
23 marca 2022 14:30

Na wojnę fińską w 1940 też poszło wielu Polaków z Kresów, pod przymusem

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 23 marca 2022 13:57
23 marca 2022 14:30

Ja nie będę czytał tego Wojczala.

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski 23 marca 2022 14:30
23 marca 2022 14:40

Nie musisz, bo okładka dzieła bardzo zniechęcająca, ale wywala Bartosiaka w czarną kosmiczną dziurę.

zaloguj się by móc komentować

malwina @gabriel-maciejewski 23 marca 2022 14:29
23 marca 2022 14:47

doprecyzuję: eksperci wojskowi (nie Bartosiak!!!) generałowie wiesczą koniec wojny w Radiu Z "lada dzień" od 3 tygodni.

nie Rosji, wojny.

 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @malwina 23 marca 2022 14:47
23 marca 2022 14:53

Generałowie? A którzy konkretnie, pomijając rzecz jasna kacapskich którzy rzeczywiście mieli zakończyć wojnę po 2, góra 3 dniach.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @OdysSynLaertesa 23 marca 2022 14:53
23 marca 2022 15:47

Jeśli chodzi o generałów kacapskich, to nikt nie wie, którzy to. Podobno nawet w Moskwie tajemnicą jest, kto jest głównodowodzącym armii rosyjskiej w ogóle, a tym bardziej, kto jest głównodowodzącym najazdu na Ukrainę!

Z drugiej strony obajwianie się na Ukrainie tylu i aż takich przypadków wojskowego partactwa od szczebla drużyny piechoty po szczebel związków taktycznych, o ile nie wyżej, prowokuje do przypuszczenia, iż wojskowym głównodowodzącym jest sam Putin. Już Hitler udowodnił, że coś takiego jest wykonalne, a Władek Władymirowicz nie jest byle kapralem, ale aż pałkownikiem!

No bo niby jak inaczej to wytłumaczyć? Szojgu musiałby wiedzieć, ale ten ostatnio jakoś zniknięty jest.

Przy grozie tego, co jest w Mariupolu i dalej aż po Kijów, uwadze uchodzi co dzieje sie na zachód, w kierunku Odessy. Otóż okazuje sie, że Ukraińcy wyparli Rosjan właściwie aż z powrotem do Chersonia, co prawdopodobnie oznacza obronienie Odessy. W tym jest ciekawostka niejako komentująca tutejszy spór sprzed kilku dni na temat, ile lekka piechota potrzebuje czasu dla jej wyszkolenia. Dowiaduję się oto z brytyjskiej prasy, że kluczowe dla obrony Odessy miasto Wozniesieńsk obroniło pospolite ruszenie i to bez ciężkiej broni! Chwalą zaś brytyjskie grnatniki ppanc. (NLAW?), że z ich pomocą "zaśmiecili" miasto 30-ma czołgami plus wozy opancerzone a nawet helikopter!

https://www.bbc.com/news/world-europe-60840081

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 23 marca 2022 15:47
23 marca 2022 15:54

Szkoda, że nie zaczęli rzucać tymi koktailami Mołotowa, bo wojna by się od razu skończyła

zaloguj się by móc komentować

glicek @gabriel-maciejewski
23 marca 2022 16:01

W Polsce opozycja to jawni agenci Putina, którzy dla niepoznaki przebierają się w agentów niemieckich, którzy z istoty są agentami Putina.

...i którzy wmawiają partii rządzącej że wszystko co robią "jest pisane cyrylicą" jak ostatnio przeczytałem. Ale bardziej pasuje - tak mi się skojarzyło - cytat z filmu "Wywiad z wampirem" => wampiry, które (żyją w Paryżu) udają ludzi, którzy wystawiają w teatrze przedstawienia w których grają wampiry i np. na oczach publiczności zabijając młodą dziewczynę, wysysaja jej krew a publika jest zachwycona tym jak najbardziej realistycznym przedstawieniem...

Myślę, że jakiś diabeł musiał mieszać w tym budapesztańskim kotle, albowiem innego wyjaśnienia nie mam. Gdyby polityka Rosji została zrealizowana Węgrzy byliby jedną z jej pierwszych ofiar.

Ten kocioł nie nazywa się Trianon 2.0? Skoro mr. putka zaoferował premieru Tusku na molo w Sopocie odzyskanie/podarownaie nam Lwowa to czy nie mógł tej samej melodii zagrać/zaoferować Wegrom na sentymentach dot. Trianonu? Bo gdyby coś wyszło to ostatecznie Węgrzy po raz drugi byliby jak ten chomik albo zajcik...

zaloguj się by móc komentować

malwina @OdysSynLaertesa 23 marca 2022 14:53
23 marca 2022 16:04

Gen Skrzypczak w radiu z. Des tygodnie temu. Nie bede linkowac, Bo 

1. Zeby nikogo nie denerwowac.

2. In mowi wprost, inni naokolo komina, ubolewajac nad fatalnym standen ruskich i choroba psychiczna Putin. 

Carla atmosfera wediach jest na TA melodie: ze gupie ruskie kopia sobie Groob.

 

Zebrowski z innej strony pokazuje, ze Putin nie jest chorym idiota, ze in nie musi wygrac tej wojny, zeby ja ... Wygrac.

 

Nie linkuje bo nikogo nie trzeba tu  pouczac. 

Moja odp. Do Valsera byla przeciez potaknieciem Ale z innej strony.

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @glicek 23 marca 2022 16:01
23 marca 2022 16:05

Trzeba być idiotą, żeby wierzyć w takie rzeczy.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
23 marca 2022 16:07

Akurat był taki czas, że Węgry były jedyną brzytwą którą można było się chwycić w unijnych sporach żeby nie utonąć. Nie było(chyba że był, ale nie został dostrzeżony) lepszego wyboru, dlatego nie ma co, aż tyle popiołu sypać na głowę teraz.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @valser 23 marca 2022 13:26
23 marca 2022 16:19

" Ja sie dalem jeszcze powpuszczac w inne kanaly przy tej okazji, ale to moze przy okazji opowiem. Jeszcze raz - brak oslony kontrwywiadowczej."

Nawet jakby ta osłona była to za wiele by nie dała, bo zaraz by się zleciało dziesiątki obrońców "wolności słowa" i obrońców "dobrego imienia", że "dlaczego pan zerwał współpracę z tak wspaniałym człowiekiem" itp. itd.

Nawet jak już jest wszystko jasne i nie można udawać że się nie wie, to niektórzy ludzie zamykają oczy, zatykają uszy i mówią - "może to z tym Coryllusem coś jest nie tak".

 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @orjan 23 marca 2022 15:47
23 marca 2022 16:22

Kierunek południowy został, jak dla mnie, w niezrozumiały sposób zaniedbany i wyjątkowo niedoszacowany. Mariupol pomimo zamknięcia pierścienia pozostaje niezdobytą twierdzą. "Przegrał" z Kijowem, jakby od Kijowa zależała cała wojna. Widać tu podobnie bezsensowne kalkulacje jak hitlerowców parcie na Stalingrad... Naddniestrze nie zostało użyte, nawet w kwestii pozoracji ruchów... 

Pozostaje kibicować kacapii w dalszym nieudolnym sterowaniu i pchaniu na siłę, pod lufy granatników, kolejnych coraz słabiej zmotywowanych i wyszkolonych kolumn rezerwy. Nie ma się co dziwić że Białorusy siedzą na tyłku. Mają z całą pewnością dokładne informacje co się faktycznie dzieje. Inaczej już dawno parliby po sławę.

zaloguj się by móc komentować


valser @Kuldahrus 23 marca 2022 16:19
23 marca 2022 16:30

Dalaby, jak najbardziej. cisneli sie ludzie Korwina, ze on jako "gosc specjalny" z prelekcja by "uswietnil", pani poslanka z Tarnowskich Gor byla gotowa zalatwiac prezydencki patronat i odczytac "list patronacki", o innych plazach juz nie bede wspominal, bo tego jeszcze troche bylo do lansowania.

Nie skorzystalem i nikt mi nic nie zrobil, bo robilem sam i za swoje. Tych dziesiatow obroncow, to bym sam pogonil, albo wyslalbam Losia, bo on mial wtedy zaplacone i ma dar przekonywania i potrafi z ludzmi rozmawiac.

Mimo wszystko taka rada. Od Coryllusa radze sie odwalic.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @malwina 23 marca 2022 16:04
23 marca 2022 16:46

Wielu "ekspertów" rzeczywiście uległo "przekonaniu" o niezwyciężonej i profesjonalnej maszynie do zabijania jaką miała być ruska armia. Popełniając dokładnie ten sam błąd,  co najbardziej popularni geostratedzy. Snujący "scenariusze" na podstawie  nieaktualnych i nieprawdziwych "danych", i na nie mających pokrycia w rzeczywistości "analogiach" do wcześniejszych sukcesów, wzmacnianych wyłączającym tego rodzaju zdrowy krytycyzm lękiem. 

Widziałem jeden wywiad ze Skrzypczakiem i on się przyznał do tego błędu, dość szybko. Kiedy to dokładnie było i u kogo się spowiadał nie pamiętam, natomiast nie słyszałem z jego ust jakoby wieszczył szybkie zakończenie... Ale są jaskółki, które wojskowi widzą coraz wyraźniej, że rzeczywiście co do operacji lądowej, może się to zakończyć szybciej niż mogłyby wskazywać na coś zupełnie przeciwnego ruskie rezerwy... Otwartym rzecz jasna zostaje pytanie, co zrobi Putin kiedy dojdzie do tej ściany.

zaloguj się by móc komentować

valser @orjan 23 marca 2022 15:47
23 marca 2022 16:50

Kazda strona w tej wojnie prowadzi oprocz dzialan wojennych wojne informacyjna.

Nie wszystkie NLAW sa ukrainskich rekach: https://www.youtube.com/watch?v=alhl589Mhwg

No, a Hersoniu takie obrazki: https://www.youtube.com/watch?v=5nU0crQJAbE

dziekuja za zwyciestwo nad faszyzmem i wieszaja czerwone flagi z sierpem i mlotem.

Jak sie tego kacapstwa nie wybije do nogi, to kwiestia czasu, kiedy w Grodzisku beda dziekowac za zlikwidowanie reakcyjnych band i podobne flagi wieszac beda.

 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @valser 23 marca 2022 16:50
23 marca 2022 17:03

W wojnie informacyjnej, zwłaszcza na kierunku działań czysto operacyjnych, należy zawsze brać pod uwagę jeden (składający się z dwóch elementów) "argument":  jaki rodzaj woli stoi za inicjatywą, i do jakich poświęceń jest gotów.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @valser 23 marca 2022 16:50
23 marca 2022 17:15

A nasza wikipedia nie prowadzi chyba wojny informacyjnej co do słowa "kacap".Trop prowadzi na Ukrainę: bo np etymologia od słowa "kacap " miało być złączeniem rosyjskiego как i ukraińskiego цап (jak kozioł), oznaczających kozie brody bojarów moskiewskich . A dalej ---

Kacap - w tureckim -rzeźnik  , w języku karaimskim «kassapczy» oznacza «oprawca»; «hassap» w języku krymskich Tatarów oznacza «rzeźnik», «hycel» . W gwarze lwowskiej  słowo kacap oznacza głupca. No i ciekawe od razu jest pod spodem hasło "homo sovieticus ".Czy nie "elegancko "byłby zostawić to ostatnie?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Kacap

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @valser 23 marca 2022 16:30
23 marca 2022 17:26

Ja pamiętam co się działo jak Gabriel przestał występować z Braunem, niektóre komentarze były niesamowite.

 

" Tych dziesiatow obroncow, to bym sam pogonil..."

Nie chodziło mi o "fizycznych" protestatorów tylko o reakcje ludzi, które potrafią być zadziwiające.
 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 23 marca 2022 13:02
23 marca 2022 17:58

I nie lubisz krewetek - skąd się takie palanty biorą? Może to ci 'autentyczni' katolicy? Jest taka moda i podział na autentycznych i innych... 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @qwerty 23 marca 2022 17:58
23 marca 2022 18:06

Braun ponoć udzielił wywiadu Sputnikowi i powiedział, że NATO prowokuje Rosję, facet który ma rodziców w USA i jeździ do nich nader często

zaloguj się by móc komentować

valser @Kuldahrus 23 marca 2022 17:26
23 marca 2022 18:09

Robienie czegokolwiek w kierunku "bo co ludzie powiedzo"... nie chce mi sie nawet patrzec w tamta strone.

Ja generalnie gonie kazdego kto rzuci w moim kierunku tekstem typu "po tobie sie tego nie spodziewalem", gdyz uwazam, ze jestem celowo do bolu przewidywalny. Manifestowanie takiej postawy jest bardzo istotne, bo tylko w taki sposob buduje sie zaufanie.

Wiec cala reszta, ktora ma z tym problem musi po prostu odejsc, bo jest niegodna zaufania. SN to jest jednak miejsce gdzie czegos nowego sie uczymy. Trzy razy mozna powtorzyc, bo ktos sie spoznil, sie drzemnal, albo ma problemy cognitywne. Trzy razy wystarczy, potem trzeba kliento po prostu gonic. Nie warto rozmawiac. 

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 23 marca 2022 18:06
23 marca 2022 18:13

No to już wiadomo za czyje jeździ do Stanów i pytanie się jawi co na amerykańskim bruku sprzedawać będzie Poloni? Wielka Lechię w sojuszu że stolicą świata/pokoju? Gość dostał drobną kasę i coś podpisał i on się z tej smyczy nie zerwie 

zaloguj się by móc komentować


Art @gabriel-maciejewski 23 marca 2022 18:06
23 marca 2022 18:18

Nie pamiętam daty,ale to w USA Braun dostał wzmożenia politycznego.Pojechał do rodziców,którzy mieszkają chyba w Buffalo czy Rochester New York State,a on zorganizował konferencję prasową w Columbus Ohio.Konferencja w jego stylu:on i kamera.Będąc w USA można spotkać nie tylko Amerykanów.I od tego momentu Braun nabrał rozpędu i pędzi aż do dzisiaj.Dokąd?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
23 marca 2022 18:18

Każdy kontakt z sowieckim światem niesie konsekwencje i wielu głupków nawet sobie nie zdaje sprawy w czyich rękach się znaleźli, a zaczyna się niewinnie - zaproszenie, wyjazd, kontrakt handlowy, wywiad za 200 euro,.. i pranie mózgu 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 23 marca 2022 18:13
23 marca 2022 18:23

Ludzie zaburzeni i nie ogarniający podstawowych problemów związanych z komunikacją nie mogą zachować zdrowego rozsądku

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Art 23 marca 2022 18:18
23 marca 2022 18:24

Jeśli wziąć pod uwagę stopień spenetrowania Polonii w USA przez agenturę ruską, nic nie może być zbyt dziwne. On pędzi ku najdalszym zakątkom wszechświata, jak zaloga G. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @qwerty 23 marca 2022 18:18
23 marca 2022 18:25

Wznowimy niebawem wspomnienia księdza Tokarzewskiego, jako element terapi trzeźwiącej

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
23 marca 2022 19:11

Mnie czegoś nie do żartów. Ławica pijawek podająca się za miśka, czerpiąca z wywiadu gospodarczego globalnej instytucji consultingowej. 

Hungary today, rok 2019:

"Węgry w ekspansji: Zakup nabrzeża w Trieście zapewnia dostęp do morza

W ubiegłym tygodniu Włochy i Węgry oficjalnie podpisały umowę, która przyznaje Węgrom prawa koncesyjne na 300-metrowe rozszerzenie nabrzeża w Trieście. Na terenie o powierzchni 32 hektarów powstanie wkrótce port i magazyn dystrybucyjny zarządzany przez Węgry. Oczekuje się, że inwestycja ta zwiększy kontakty handlowe, potencjalnie koncentrując się na kierunku wschodnim.

W sumie państwo węgierskie zapłaciło Włochom 31 mln euro za 60-letnie prawa koncesyjne do tego terenu. Według ministra spraw zagranicznych Pétera Szijjártó, stworzenie niezbędnej infrastruktury wyniesie około 100 mln euro. Nazwał on tę umowę "jedną z najważniejszych w ostatnich latach", twierdząc, że ma ona strategiczne znaczenie dla węgierskich firm i kraju. Szacuje się, że łączny ruch w porcie wyniesie ok. 2 mln ton lub ok. 70-80 tys. kontenerów rocznie."

Najpierw okazywali jakoby chcieli port Koper, ale w Słowenii nie wygarał temtejszy Korwin. Za to włoski Korwin, Matteo Salvini, został ministrem energetyki i rozpoczął owocną współpracę z Orbánem. W tle są interesy chińskie i zainteresowanie Chińczyków Genuą ... i Triestem.

Zapewne dlatego wczoraj Zełeński mówił do Włochów o Genui. Kilku z nich nie wytrzymało i coś tam demonstrowali. Przestraszyli się chłopaki.

Ale z Cypru przez Kretę do Otranto leci izraelska rura gazowa. Zaś w Askalonie jest ujście izraelsko-arabskiej rury naftowej. Węgrzy mogliby zrobić przysługę Telawiwowi i korzystać w połowie z gazu izraelskiego. Tak samo Włosi. Ciekawe co by zrobiła wtedy Moskwa? No i Berlin. Bo trzecie trójmorze to projekt rosyjsko-niemiecko-włoski.

 

zaloguj się by móc komentować

Krystian @betacool 23 marca 2022 14:40
23 marca 2022 19:34

To jest propozycja zabiegu. 

Trepanacje bez znieczulenia wykonali admirałowie MW 

https://youtu.be/4atYTfVokrc

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @valser 23 marca 2022 18:09
23 marca 2022 20:09

" Trzy razy mozna powtorzyc, bo ktos sie spoznil, sie drzemnal, albo ma problemy cognitywne. Trzy razy wystarczy, potem trzeba kliento po prostu gonic. Nie warto rozmawiac. "

Wygląda na to, że tylko to działa... niestety.

zaloguj się by móc komentować

Barb @gabriel-maciejewski 23 marca 2022 10:54
23 marca 2022 21:23

Pal licho z tym nieszczesnym Bartosiakiem. Sa jeszcze lepsze kwiatki( ponizej w tt) w wydaniu Pana Jozia. Co po niektorym ze wzgledy na wiek glowowy , powinno sie zabraniac wystapien publicznych.

https://twitter.com/Piechocinski/status/1506395328731402253?s=20&t=uTlNhlFadCTE9UOq36YPKA

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Barb 23 marca 2022 21:23
23 marca 2022 22:18

Niech pani da spokój Józefowi, każdemu może się zdarzyć lapsus

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 23 marca 2022 11:14
23 marca 2022 22:38

"Węgrzy są głupi moim zdaniem, pojedynczo i w masie, a im bardziej są wykształceni i częściej jeżdżą na zachód tym są głupsi."

I równie głupi są ci co czepiają się tego wyświechtanego sloganu "Polak Wegier dwa bratanki".

Prawdziwi nasi bracia, którym naley się szacunek i wsparcie to Ukraińcy.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @malwina 23 marca 2022 13:44
23 marca 2022 22:53

Bo jest podłączona pod kroplowke z zielona adrenaliną. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @betacool 23 marca 2022 13:57
23 marca 2022 23:02

Suchej nitki nie zostawił. Czekałem na żonę i poczytalem sobie na wyrywki.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 23 marca 2022 23:02
23 marca 2022 23:03

 No, ale na twitterze już go pochwalił, że ładnie się publicznie przyznał do błędu. Chłopaki, weźcie przestańcie...

zaloguj się by móc komentować


betacool @gabriel-maciejewski
23 marca 2022 23:29

Taki żart cyryliczno-geograficzny.

zaloguj się by móc komentować

valser @betacool 23 marca 2022 23:29
23 marca 2022 23:48

Wpuscic kacapie na pustynie, to piasku tez zabraknie.

zaloguj się by móc komentować

Peiper @valser 23 marca 2022 12:58
24 marca 2022 05:14

Anglo-Sasi ładnie wystawili Serbów w czasie Ii Wojny Światowej.

zaloguj się by móc komentować

Peiper @OdysSynLaertesa 23 marca 2022 13:45
24 marca 2022 08:41

Nie bardzo rozumiem po co wcielać do wojska starców ?

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @Peiper 24 marca 2022 08:41
24 marca 2022 08:57

Nikt nie zrozumie, dopóki nie znajdzie się w potrzebie.

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
24 marca 2022 14:00

Trochę późno, ale dorzucę swoje trzy grosze. Serbia jak najbardziej pasuje do tej antypolskiej układanki z racji posiadania miasta Nisz. Nisz od starożytnosci jest kluczem w kontroli  nad dystrybucja na Bałkanach, a poprzez Bałkany kluczem pomiedzy Lewantem/Azja Mniejszą a Zachodem. Prosze spojrzeć na mapę jak ktos nie wierzy. Myśle, że to z tego powodu ktoś zdecydował się pokawalkowac Jugosławie. W tej układance jeszcze brakuje miejsce na Bułgarie, ale myśle że i ona musi byc po cichu w tym ukladzie, bo pamietam jak rok temu władze Bulgarii z naciskiem podkreślały, że tzw. "Bałkański potok" zostanie ukończony, scalając Turcje poprzez Węgry z Zachodem (tzn. Niemcami i Francją). 

Tak więc to jest właściwe naświetlenie sprawy i walka sie teraz toczy o to, czy handel azjatycki bedzie szedł przez północne wybrzeze M. Czarnego czy przez Adriatyk (czyli przez północne Włochy - czyli Mediolan.....bo ja to tak widzę). 

Ta wojna na Ukrainie to najważniejsza wojna i co za tym idzie najbardziej wyrafinowana (stąd pseudoznawcy mówia o "dziwnej wojnie".....im się zdaje, że takiego pacjenta jak Ukraina może chirurg ciąć piłą). 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 24 marca 2022 14:00
24 marca 2022 14:08

Najlepsi są ci, co im się wydawało, że Polska odzyska Lwów, bo kiedyś Putin o tym wspominał. Zgadzam się z pańskim opisem

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Magazynier 23 marca 2022 23:02
24 marca 2022 14:24

A propos mów Żeleńskiego: czy ktoś zwrocił uwagę, że bodajże 2-3 dni temu dal ULTIMATUM....komu? Izraelowi, bo powiedział "Izrael MUSI wybrać, czy jest za Rosją, czy za Ukrainą". Oczywiście ja to odbieram tak, że przez usta Żeleńskiego przemawia Holanglia (czyli ten mój tzw. FIK). Żydzi coś im poważnego obiecali (być może to było źródłem dokonanego na nich  odwetu  w 2008 - patrz "Zagadka kryzysu A D. 2008"). 

Tak więc Żydzi znowu znaleźli się w sytuacji opisanej przez Coryllusa w "Żydzi i imperia". 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 24 marca 2022 14:08
24 marca 2022 14:29

Właśnie...ci głupcy nie rozumieją jaki szatan składa im taką "kuszącą" propozycje. Jako katolicy powinni wiedzieć , że szatan zawsze oferuje miraże wzamian za coś najbardziej wartościowego. Mi już brak słów i nie  mogę  pojąc tej bezdennej głupoty...chyba że się założy, że oni kiedyś zostali kupieni i teraz udają katolików (w ten sposób szkodza wszystkim). 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski 24 marca 2022 14:08
24 marca 2022 15:07

Rosja teraz zmieniła narrację. Po wizycie Kaczyńskiego w Kijowie rosyjska TV i politycy mówią, że interwencja pokojowa NATO na Ukrainie będzie oznaczała jej podział i wchłonięcie Zachodniej Ukrainy (Lwowa) przez Polskę.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 24 marca 2022 15:07
24 marca 2022 15:10

To było przedwczoraj, dziś na tapecie jest tylko bomba i zmiecenie Warszawy z powierzchni ziemi

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski 24 marca 2022 15:10
24 marca 2022 15:22

Dokładnie. We wczorajszym tekście Łukasz warzechuje o bombie atomowej, która urwała pieskowi łapkę (przy okazji chyba nie zniszczyła ambasady amerykańskiej i brytyjskiej - tej kwestii nie był mi w stanie pilot odrzutowca objaśnić), a w ostatniej scenie bohater tego proroctwa widzi pojazd ze znakiem Zorro.

Totalne Zerro.

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @OjciecDyrektor 24 marca 2022 14:00
24 marca 2022 15:29

Bułgaria to ciekawy przypadek, wart obserwacji: aresztowanie Bojko Borysova, odstąpienie od podpisania nowej umowy na dostawy gazu z Rosji, gotowość do przekazania Ukrainie swoich Mig-ów. Coś tam definitywnie się dzieje.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @OjciecDyrektor 24 marca 2022 14:00
25 marca 2022 11:54

Tytułem didaskalii. Oto wiadomość sprzed paru dni:

https://www.tvp.info/59170781/prezydent-duda-rzad-polski-zdecydowal-o-przyznaniu-moldawii-20-mln-euro-nieoprocentowanego-kredytu

Myślę, że wielu z naszych rządzących jest świadomych stawki o jaką toczy się ta wojna.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
26 marca 2022 02:31

"Chomik, zbierając plony, do swej norki ganiał,

A obok dobry niedźwiedź chomika ochraniał.

Potem zjadł mu te plony, wytarł łapą mordę,

Wydupcył biedne zwierzę i przypiął mu order."

 

putin-yells | Vocal Europe

Więc choć szaleje wójt, wy wójta się nie bójta........

 

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @OjciecDyrektor 24 marca 2022 14:24
26 marca 2022 04:05

Tak, wielce prawdopodobne. 

zaloguj się by móc komentować


OdysSynLaertesa @mniszysko 25 marca 2022 11:54
26 marca 2022 08:47

Dokładnie tak... I warto zauważyć że Naddniestrze nie zostało do tej pory użyte. 

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @OjciecDyrektor 24 marca 2022 14:24
26 marca 2022 19:40

patrz "Zagadka kryzysu A D. 2008"). 
 

Gdzie to można przeczytać ? 

zaloguj się by móc komentować



zaloguj się by móc komentować