Dwa narody?
Co jakiś czas powraca w przestrzeni publicznej kwestia taka: w Polsce istnieją dwa narody, jeden to naród patriotów, a drugi zdrajców. Formuła ta występuje w kilku wariantach i może być modyfikowana. Moim zdaniem jest ona całkowicie fałszywa. Nie ma żadnych dwóch narodów, są tylko okupanci, którzy objęli w posiadanie sektor edukacji i dzierżąc go ręką pewną i twardą kształtują świadomość pokoleń podbitego kraju. Proces ten jest dynamiczny, a zasady jego wdrażania ulegają stale zmianom. Jedna tylko kwestia pozostaje niezmienna – żadne autentyczne, niezmitologizowane relacje pomiędzy organizacjami i jednostkami, które dokonały się w przeszłości, nie mogą ujrzeć światła dziennego i nie mogą być przedmiotem dyskusji. Podstawą schematu edukacji obywatelskiej, politycznej, jak zwał tak zwał, zawsze są podmieniane w każdym pokoleniu, nowe zasady. Ludzie to niby dostrzegają, wskazując, że dawny aparat opresji zamienił się dziś w ekologów, ale nie widzą jak głębokie jest to zjawisko. Właśnie na naszych oczach dokonała się kolejna przemiana systemu, w którym przestało się liczyć to, co było wczoraj, a zaczęło się liczyć coś innego. Co? Patusiarnia, z grubsza rzecz ujmując. Od pół roku mniej więcej, czyli od wyborów mamy do czynienia z totalną patologizacją komunikacji. Na czym to polega? Na coraz bardziej widocznej nieszczerości wszystkich deklarowanych intencji. Szczególnie jest to widoczne w momentach, kiedy wydarzenia drastycznie odbiegają swoją wymową od tychże intencji i deklaracji. O jakich dwóch narodach mówimy, kiedy po wczorajszym ostrzale samochodów z wolontariuszami w Gazie, zarówno Sikorski jak i prezydent Duda wyemitowali komunikaty identycznie beznadziejne? O jakich dwóch narodach mówimy, kiedy ambasador Izraela, urodzony w Moskwie, poucza naszych polityków, a oni nie są w stanie – bardzo grzecznie, ale stanowczo – zwrócić mu uwagi, że jego zachowanie jest cokolwiek niestosowne? Mamy jeden naród i mamy okupantów, którzy żyją tu w najlepsze od roku 1945, przepoczwarzając się co dwie dekady w coś innego. Jesteśmy ofiarami całkowicie fałszywego i spatologizowanego formatu, z którego nie potrafimy wyjść, albowiem cały czas potykamy się o, pardon, odchody świętych krów, które są tak samo święte jak te krowy, które je pozostawiły na środku drogi. I nadal są uświęcane. Nie można nic powiedzieć prezydentowi, bo jest nasz. Nie można zwrócić uwagi na absurdalną bezskuteczność „naszych” mediów i ich beznadziejny koniunkturalizm udający bezkompromisowość. Nie można wskazać, że w zasadzie cała prawica zajmuje się kokietowaniem patusów, albowiem uważa, że taki lans spowoduje iż redaktorzy najświętszych, patriotycznych mediów zyskają władzę absolutną nad szurią. Nawet w sprawach najprostszych nie można powiedzieć prawdy, albowiem od razu uderzać trzeba w tony wzniosłe i dramatyczne. Spojrzałem dziś na to studio, w którym Mazurek przepytywał tego żołnierza, co wrócił z Ukrainy. Mazurek sięga mi do ramienia, a przy nim ten żołnierz z brodą wyglądał jak kurczak. No i pyta się go najbardziej demaskatorski redaktor w kraju – jakie motywy kierowały panem, kiedy jechał pan na Ukrainę? Nie wiadomo co powiedzieć widząc tę sytuację, bo chłop wpakował się w najgorszy kocioł, jaki można sobie wyobrazić, a jego motywacje są widoczne na pierwszy rzut oka. No, ale należy je zmitologizować gawędą o człowieczeństwie. Super, ale to jest właśnie kłamliwa patologizacja, która w dodatku odbiera wojnie znaczenie istotne i staje się defetyzmem. Do tego szalenie atrakcyjnym dla wszystkich młodzieńców realizujących się emocjonalnie w sieci. Z jakiegoś powodu, średnio dziś rozpoznawalnego, cały medialny przekaz zwraca się frontem ku nierozgarniętym, wsobnym środowiskom patologicznych szurów. Mnoży się postawy dwuznaczne, rozbudowuje rzekome, nieistniejące w chwili próby dylematy i skłania widzów do absorbowania nimi umysłu. Przy jednoczesnym, bardzo silnym wskazywaniu, że wojna musi wybuchnąć. Stoją za tym pobudki bardzo egoistyczne, które mam nadzieję zemszczą się na tych, którzy chcą całą tę sytuację wykorzystać. Jeśli dodamy do tego postawy polityków wobec wczorajszych zdarzeń w Gazie, okaże się, że nie sposób w tym galimatiasie odróżnić agenta wpływu od pożytecznego idioty. I to jest chyba cel główny tych zbiegów.
Mam wrażenie, że tak zwane „nasze media” widząc jaka była reakcja na wybryk Grzegorza Brauna w sejmie, postanowiły – na swoją miarę – realizować jego program. Bez takich szaleństw, ale jednak trochę zbliżony. Tymczasem na YT trwa coś w rodzaju kampanii pana Grzegorza, w której uczestniczy cała chyba jego rodzina. Nie ma bowiem dnia, żeby nie wyświetliła mi się albo pogadanka jego ojca Kazimierza na jakieś poważne tematy, albo wspominkowe nagranie Zofii Reklewskiej-Braun – jego matki. Wcześniej tego nie było. Dochodzi do tego, że jakiś dziennikarz z USA przepytuje Kazimierza Brauna czy jego syn jest Żydem. Ten zaś przez dobrą godzinę wskazuje, wymieniając wszystkich chyba przodków, jakich imiona zapamiętał, że o czymś takim nie może być nawet mowy. Jeśli Sakiewicz w sojuszu z Rolą, chcą skorzystać z tej metody, to mogą się srodze zawieść. Nie tylko z powodu swoich własnych przodków, ale także dlatego, że w razie krytyki założeń takiego programu, nie mają ani narzędzi ani osobowości, żeby się tej krytyce przeciwstawić. Poza chęcią przejęcia targetu wpatrzonego w Brauna i innych środowisk, które są, łagodnie rzecz ujmując, bezrefleksyjne, nie ma w ich demonstracjach niczego więcej.
Powtórzę – nie ma żadnych dwóch narodów. I poznajemy to po tym, że nie ma dziś żadnej oferty dla Polaków, którzy wchodzą w życie. Nie było jej także wczoraj. Tak jest z każdym w zasadzie rocznikiem. Nie ma też wtajemniczeń, które łączyłyby pokolenia. Są fałszywe zasługi, dziwaczni kombatanci, jakieś erzatze emocji patriotycznych i hierarchia wartości oparta na emocjonalnych stymulacjach – fajne i ważne jest to, co mocniej kopie w łeb. Żeby te wszystkie horrenda uprawdopodobnić i nadać im jeszcze większe znaczenie, powiela się je w sztuce. Żeby przekonać ludzi do Twardocha realizuje się spektakl operowy z librettem na podstawie jego prozy. Żeby zarobić na zasięgach wariata, ktoś robi musical o Gracjanie Roztockim. Za moment weteran, który był u Mazurka napisze książkę, a następnie będzie ona zekranizowana. A jeśli nie on tego dokona, to ktoś po nim, w czasie przewidywalnym i łatwym do przewidzenia. Ani książka, ani film nie będą nic warte, bo najważniejszym elementem ich treści będzie wskazanie – to nie nasza wojna. Powiedzcie Szwajcarom, że jakaś wojna nie jest ich. Oczywiście, że to nasza wojna. I jasne jest, że musimy być do niej przygotowani. Nie tak jednak, jak to się zdaje promotorom wrażliwości i człowieczeństwa za pięć groszy. Nie tak, jak to się wydaje geostrategom ze zlasowanym mózgiem, którzy zastanawiają się, jaki to kawałek ziemi można oddać i gdzie się wycofać, żeby zyskać lepszą pozycję do kontrataku. Jeśli cokolwiek oddamy jest już po nas. Dlatego żaden z proponowanych dziś opisów wojny i reakcji na nią nie jest, moim zdaniem, adekwatny. A jaki jest?
Wielokrotnie powracaliśmy tu w naszych teoretycznych i niedojrzałych dyskusjach do filmu „Ojciec chrzestny”. Bo tam, w całkowitej przecież fikcji, szukaliśmy odpowiedzi na pewne nurtujące nas pytania. Dotyczyły one głównie zachowań w sytuacjach ekstremalnych. I dziś proponuję, byśmy raz jeszcze wrócili do tego obrazu. Konkretnie zaś do sceny, kiedy Michael Corleone grany przez Ala Pacino, zabija bandytę nazwiskiem Solozzo. Pan ten, niesłychanie bezczelny, przygotował zamach na najważniejszego człowieka w całej powieści i filmie, na Vita Corleone. Należało go zlikwidować, a do tego zadania zgłosił się Michael, uważany przez wszystkich za dzieciaka, który nie ma doświadczenia. Dlaczego? Bo zamiast zajmować się poważnymi sprawami walczył z Japończykami na Pacyfiku. Był na wojnie, która dla wszystkich bohaterów tej historii stanowiła jakiejś miejsce zesłania dla frajerów i gamoni. No i teraz właśnie okazało się, że to Michael, człowiek, który powrócił z tego dziwnego miejsca musi rozwiązać problem naprawdę poważny. I to jest, w mojej skromnej ocenie, właściwie opisana relacja pomiędzy wojną a Polakami anno domini 2024. Można się tym oczywiście nie przejmować i czekać na atak białoruskich czołgów, albo słuchać pogadanek o minach przeciwpiechotnych. Wierzę jednak, że nikt z tu obecnych nie będzie się tym zajmował.
Od wczoraj mamy w sprzedaży nowy numer "Szkoły nawigatorów". Nie umieściłem wczoraj ceny, więc były trudności z zamówieniem. Dziś, mam nadzieję, wszystko będzie w porządku https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-39-poswiecony-szermierce-i-pojedynkom-na-bron-biala/
tagi: wojna polityka propaganda komunikacja naród zbrodnia gaza
![]() |
gabriel-maciejewski |
3 kwietnia 2024 09:20 |
Komentarze:
![]() |
cbrengland @gabriel-maciejewski |
3 kwietnia 2024 09:57 |
Jeżeli jeszcze ktoś miał jakieś “ale”, niech przestanie mieć, co jest grane. I kto kogo reprezentuje. Trochę może się obudzi jeden z drugim, kto to tam jest za plecami jednego i drugiego “Polaka”, który tylko posługuje się językiem polskim i wyłącznie.
wersja w pdf
________
![]() |
gabriel-maciejewski @cbrengland 3 kwietnia 2024 09:57 |
3 kwietnia 2024 10:06 |
Daj spokój z Dakowskim, dobrze...
![]() |
BeaM @cbrengland 3 kwietnia 2024 09:57 |
3 kwietnia 2024 10:28 |
Przecież to jest fake, spreparowany na Prima Apris, Pan tyle siedzi w tej Anglii i jeszcze się nie połapał? Za chwilę będzie można ludziom wszystko wmówić... Jestem przerażona
![]() |
Paris @BeaM 3 kwietnia 2024 10:28 |
3 kwietnia 2024 11:27 |
Jak najbardziej...
... mozna sie czuc przerazonym,... a nawet zagrozonym !!!
![]() |
atelin @gabriel-maciejewski |
3 kwietnia 2024 11:44 |
"Powtórzę – nie ma żadnych dwóch narodów. I poznajemy to po tym, że nie ma dziś żadnej oferty dla Polaków, którzy wchodzą w życie."
Jest jedna taka oferta, którą usłyszałem wczoraj po 22:06 w PR3 - jakiś obowiązek jest puszczania audycji komitetów wyborczych. Ciężko było zasnąć tym bardziej, że męczę się od miesiąca z "Rewolucją francuską a naturą ludzką" Xaviera Martina, profesora. Otóż jakaś dziunia powiedziała, że (cytat!) "...dzięki nam będziemy się leczyli w lewicowych szpitalach i uczyli w lewicowych szkołach...". Coś tam będziemy jeszcze robić w lewicowym czymśtam, ale już nie zapamiętałem ponieważ samochód zmierzał ku katastrofie, której udało się zapobiec.
Tak, jesteście tego warci. Warci lewicowej i oświeconej szkoły. A panienki, które są warte tuszu do rzęs, są warte bardziej. Oferta! ..... jego ..ć. Na szacun zasługuje fakt, że co głupsi pieprzą już otwartym tekstem, a do 14% jeszcze głupszych nie dociera, że mają już pętlę na szyi.
To nie koniec wczorajszych przygód. To samochód służbowy i każdy użytkownik ma swoją zaprogramowaną stację radiową. Przełączyłem na losowe coś i wyświetliło mi się "Anty!" Więc chyba Antyradio, a tam Owsiak relacjonuje mecz czegoś angielskiego z czymś włoskim. Tę choinkę zapachową, którą ktoś powiesił na lusterku, muszę zmienić na różaniec.
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski |
3 kwietnia 2024 11:52 |
Wczoraj...
... caly wieczor moj francuski telewizor ,,palil sie na czerwono,, w zwiazku z tym tragicznym zdarzeniem zabicia 7 wolontariuszy z organizacji pozarzadowej WCK. Wielkie to bylo ,,obOZenie,,... ,,gadajace lby z narracjami,, przechodzily ze studio do studio i sie wyjezyczaly - i pewnie jeszcze beda - ile tylko mogly nt. tego ,,wielkiego obOZenia sFiatowego,,.
A przed swietami, ze 2 tygodnie przed, byla cala merdialna jazda po Benku,... cale turnee po BW, pojechal tam Blinken ,,Fplywac,, na Benka i jego ,,kolegUF,,... stary Guterres pieprzyl jak potluczony, ze jego belkotu nie mozna bylo sluchac... wczoraj telewi or francuski ,,az przypomnial,, o przeszlosci kryminalnej Benka i ogromnych protestach spolecznych w Izraelu przeciw jego kandydaturze wyborczej do Kneset`u,... wspomnial takze o jego problemach zdrowotnych...
... to walniecie w WCK wyglada tylko na ,,odpowiedz,, od Benka, ze ci ,,Fszyscy sFiatowi polYtycy,, - te wszystkie blinkeny, bideny czy guteresy i ich dete ,,ofEsywy dyploMATOLSKIE,, moga mu tylko kwasu w d*pie narobic...
... taka to u nich dzis ,,komunikacja,,.
![]() |
zkr @Paris 3 kwietnia 2024 11:52 |
3 kwietnia 2024 11:59 |
> ... to walniecie w WCK wyglada tylko na ,,odpowiedz,, od Benka, ze ci ,,Fszyscy sFiatowi polYtycy,, - te wszystkie blinkeny, bideny czy guteresy i ich dete ,,ofEsywy dyploMATOLSKIE,, moga mu tylko kwasu w d*pie narobic...
Moze jest tak jak Pani pisze
Ale kazdy cwaniak powinien miec swiadomosc, ze zawsze sie znajdzie jakis wiekszy cwaniak
![]() |
Paris @zkr 3 kwietnia 2024 11:59 |
3 kwietnia 2024 12:07 |
Powinien,...
... ale widocznie Benek z ,,kUlegami,, tej swiadomosci nie ma, bo ,,skacze jak wsza na grzebieniu,, !!!
Scenki z linku extra,
![]() |
BTWSelena @BeaM 3 kwietnia 2024 10:28 |
3 kwietnia 2024 12:56 |
Oj tam BeaM - media pozwalały sobie na psikusy Prima Aprilis. Na przykład BBC 1 kwietnia 1957 roku wyemitowała trzyminutowy film w swoim flagowym programie Panorama, pokazujący rodzinę w południowej Szwajcarii rzekomo zbierającą spaghetti z drzewa spaghetti. Ponieważ ten rodzaj makaronu był wówczas stosunkowo nieznanym produktem w Wielkiej Brytanii, wielu widzów zwróciło się do BBC po poradę, jak mogliby wyhodować własne drzewa spaghetti.
A Redakcja „National Geographic” znana z dokumentów przyrodniczych ogłosiła w 2016 roku na Twitterze, że nie będzie już publikować zdjęć nagich zwierząt. etc,etc...
Acha jeszcze lepszy był Niemiecki nadawca Westdeutscher Rundfunk donosił, że miasto Kolonia wydało rozporządzenie, zgodnie z którym biegacze mogą biegać po miejskich parkach z maksymalną prędkością 10 kilometrów na godzinę. Wyższa prędkość nie byłaby korzystna dla wiewiórek w okresie godowym.
![]() |
BeaM @BTWSelena 3 kwietnia 2024 12:56 |
3 kwietnia 2024 13:02 |
Hehe, no ja wiem, że to dla rozrywy, ale cbrengladnd w takie rzeczy wierzy i jeszcze jakieś wnioski wysnuwa. W dodatku on mam taki ciągły nawyk pouczania wszystkich i grożenia palcem, więc niech się raz w pierś chłop uderzy :)
![]() |
qwerty @zkr 3 kwietnia 2024 11:59 |
3 kwietnia 2024 13:10 |
Istota tkwi w tym, że do każdego bandyty/cwaniaka znajdzie się lepszy cwaniak/bandyta. Sztuką jest być tym lepszym.
![]() |
qwerty @gabriel-maciejewski |
3 kwietnia 2024 13:12 |
Erzatz, cholera nie życie...; nie pamiętam z której to piosenki ale zawsze na czasie.
![]() |
zkr @qwerty 3 kwietnia 2024 13:10 |
3 kwietnia 2024 13:14 |
> do każdego bandyty/cwaniaka znajdzie się lepszy cwaniak/bandyta
Niestety wiekszosc ludzi tego nie rozumie.
Dopoki nie zaczna, jak to powiedzial klasyk, "zbierac zebow polamanymi rekami".
![]() |
qwerty @Paris 3 kwietnia 2024 11:27 |
3 kwietnia 2024 13:15 |
Zagrożenie i to wielokierunkowe; to jest diagnoza dla b.dużej ostrożności w przyswajaniu informacji. To jak dawniej rozpowszechnianie plotek w celu uzyskiwania efektów społecznych. Teraz skala monstrualna i każdy temat wchodzi do gry.
![]() |
qwerty @BeaM 3 kwietnia 2024 13:02 |
3 kwietnia 2024 13:17 |
To jak z pogłębiarką co to ma ukryte znaczenia tylko dla wtajemniczonych.
![]() |
qwerty @gabriel-maciejewski |
3 kwietnia 2024 13:21 |
Od lat diagnozę społeczną prezentuję, że żyjemy pod okupacja. Patologią wszelkich imion jest okupantem a naiwni powtarzają, ze: to polityka, prawo, etyka, itp. banialuki. Żródłem tej naiwności jest edukacja, która idealistyczne fanaberie kładzie tłumom do głów i do serc.
![]() |
ewa-rembikowska @qwerty 3 kwietnia 2024 13:12 |
3 kwietnia 2024 13:28 |
"Sztuczny miód" Osiecka
![]() |
zkr @qwerty 3 kwietnia 2024 13:17 |
3 kwietnia 2024 13:32 |
> ma ukryte znaczenia tylko dla wtajemniczonych
"wtajemniczeni" nie wiedza na przyklad o takich sprawach:
https://www.gospodarkamorska.pl/port-gdynia-rekordowy-ladunek-sruty-sojowej-w-terminalu-hes-76982
" W Gdyni trwa projekt pogłębiania basenów portowych. Główne tory wodne już osiągnęły głębokość 16 metrów, tym samym do terminali portowych, w tym HES Gdynia Bulk Terminal, zawijać będą mogły statki o większym obecnie zanurzeniu. Jednocześnie terminal ten przygotowuje się do zwiększonych przeładunków poprzez budowę nowego magazynu o pojemności 64 tys. ton."
![]() |
BeaM @zkr 3 kwietnia 2024 13:32 |
3 kwietnia 2024 13:37 |
Widzę, że Ojciec przywołany został do tablicy, na innym froncie :)
![]() |
Paris @qwerty 3 kwietnia 2024 13:15 |
3 kwietnia 2024 13:45 |
Absolutnie, masz racje,...
... dlatego ograniczylam - do niezbednego minimum - zrodla pozyskiwania informacji !!!
![]() |
zkr @gabriel-maciejewski |
3 kwietnia 2024 13:50 |
> dlatego ograniczylam - do niezbednego minimum - zrodla pozyskiwania informacji !!!
tak technicznie odpowiem - to jest blad
ja korzystam z kilkudziesieciu (a moze wiecej?) zrodel
pozniej filtracja i kompilacja
na pewno popelniam bledy ale i tak to najlepsza metoda: dywersyfikacja zrodel
![]() |
zkr @zkr 3 kwietnia 2024 13:50 |
3 kwietnia 2024 13:50 |
mialo byc do @Paris
![]() |
qwerty @ewa-rembikowska 3 kwietnia 2024 13:28 |
3 kwietnia 2024 14:00 |
Dziękuję.
![]() |
qwerty @zkr 3 kwietnia 2024 13:50 |
3 kwietnia 2024 14:03 |
Ilość nie przechodzi w jakość. Nowinki informacyjne z mediów to duże ryzyka. Ale zgłębianie tematyki takiej racjonalnej to już tak, warto multiplikować żródła.
![]() |
qwerty @zkr 3 kwietnia 2024 13:32 |
3 kwietnia 2024 14:05 |
I to jest informacja o znaczeniu - prawdziwa, bo zweryfikowana, racjonalnie.
![]() |
zkr @qwerty 3 kwietnia 2024 14:03 |
3 kwietnia 2024 14:07 |
> Ilość nie przechodzi w jakość.
100% prawda ale nie o to mi chodzi
> Ale zgłębianie tematyki takiej racjonalnej to już tak, warto multiplikować żródła.
omijam zrodla typu serwisy informacyjne
tylko zrodla branzowe
od prawie 30 lat nie uzywam telewizora i radia
![]() |
BTWSelena @BeaM 3 kwietnia 2024 13:02 |
3 kwietnia 2024 14:26 |
Tak szczerze mówiąc po troszku ,wszyscy dajemy się ciągle nabierać.I nie trzeba Prima Aprilis.A na Krzysztofa z Angli nie będę nadawać ,bo zawsze miałam słabość do niego.Tak ładnie pisze o Bogu...i sam jest u tych Angoli tyle lat....co prawda nie skarży się na pobyt materialny,ale tęskonota za swoimi jest większa niż sam zdaje sobie z tego sprawę...Ja to wiem,bo sama kiedyś przez 15 lat wędrowałam po świecie.Ale już dawno to poza mną....
![]() |
Tobiasz11 @BeaM 3 kwietnia 2024 10:28 |
3 kwietnia 2024 15:15 |
Z tym Panem to jest jakis powazniejszy problem
![]() |
emirobro @gabriel-maciejewski |
3 kwietnia 2024 16:28 |
"kiedy ambasador Izraela, urodzony w Moskwie, poucza naszych polityków":
https://www.youtube.com/watch?v=turcR_yGhuY
Bez uników! Szef MSZ o ambasadorze Izraela: to jest czas na przepraszanie, a nie nakręcanie emocji
![]() |
gabriel-maciejewski @emirobro 3 kwietnia 2024 16:28 |
3 kwietnia 2024 16:37 |
Niezwykłe...Nawet Żulczyk na twitterze w bojowym nastroju
![]() |
gabriel-maciejewski @qwerty 3 kwietnia 2024 13:21 |
3 kwietnia 2024 16:38 |
Po okupacją, która sprawnie posługuje się prowokacjami
![]() |
gabriel-maciejewski @Paris 3 kwietnia 2024 11:52 |
3 kwietnia 2024 16:39 |
No tak, tylko, że za tym pewnie stoi ruska ambasada
![]() |
gabriel-maciejewski @atelin 3 kwietnia 2024 11:44 |
3 kwietnia 2024 16:41 |
Nie wiem czy nie za późno
![]() |
ArGut @gabriel-maciejewski |
3 kwietnia 2024 16:52 |
Pan ambasador izraela pozwolił sobie na taki komentarz na TWITERZE ...
Można by użyć ... jakiś słów, ale PRZYPADKOWO ostrzelać TRZY pojazdy, nie jednocześnie. I dodatkowo w UZGODNIONYM z IDF przejeździe ...
Tak komentowano to w Australi, której obywatel też został zastrzelony -> Labor ‘politically embarrassed’ about giving support to Israel.
![]() |
Paris @zkr 3 kwietnia 2024 14:07 |
3 kwietnia 2024 17:20 |
Gratuluje,...
... ja, nie uzywam POSTKURWIZORA i tych drugich gadow TVN i polSZMATY od ponad 20 lat !!!
Da sie zyc,... a wrecz WIEDZIEC wiecej, omijajac te JALOWE ,,na jedna modle,, szczekaczki. Pozostaje TV TRWAM, francuski telewizor,... ze 2 tzw. branzowe portale polecane przez Nawigatorow,... ale na pierwszym miejscu jest SN,...
... wot i wsio.
Na wiecej nie mam czasu,... a teraz to i nawet ochoty.
![]() |
gabriel-maciejewski @ArGut 3 kwietnia 2024 16:52 |
3 kwietnia 2024 17:28 |
Poszedł jakiś prikaz z góry bo nawet pisarz Żulczyk antysemickim jadem pluje
![]() |
ArGut @gabriel-maciejewski 3 kwietnia 2024 17:28 |
3 kwietnia 2024 17:50 |
Z Wysokiej Góry, pan Nateniahu to ... ma złą medialną passę. Guardian napisał o 6 ofiarach (chyba, że przeoczyłem) a CNN o 7 ofiarach. Przypadkowych ofiarach, oczywiście ...
![]() |
Paris @BTWSelena 3 kwietnia 2024 14:26 |
3 kwietnia 2024 17:52 |
... dokladnie tak !!!
Krzysiu, teskni za wszystkim co polskie,... Polska zyje,... to ze ulozylo Mu sie tak jak ulozylo to Jego rzecz, tak musi i tak zyje. A, ze czasami ,,grozi palcem,, to tez ,,nadawac na Niego,, nie bede...
... bo z tym idzie zyc.
Wiem - z lekka - jak wyglada zycie emigranta, mam te szczegolna laske bo sama go doswiadczylam,... niewiele brakowalo, a moglam utknac w tej Francji, na amen, ale szczesliwie dane mi bylo stamtad uciec,... i choc minelo juz ponad 6 lat jak wrocilam z tego ,,wygnania,, to jednak wszystkie tamtejsze doswiadczenia ciagle we mnie ,,siedza i zyja,,.
Takze, Krzysiu, jesli czytasz - to duuuzo zdrowia Ci zycze,... 3maj sie i nie daj sie w tej masonskiej Angli,
![]() |
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski |
3 kwietnia 2024 17:56 |
" Za moment weteran, który był u Mazurka napisze książkę, a następnie będzie ona zekranizowana."
W międzyczasie nasi twórcy wzięli się za sfilmowanie Bitwy pod Monte Cassino.
Film się zwie "Czerwone maki" i reżyser zapowiada że jest to dzieło epokowe, na miarę "Szeregowca Ryana" i "Dunkierki".
Ma być też wątek miłosny.
Wiem jak wyglądają sceny batalistyczne i jak przedstawiana jest wojna w polskich filmach, więc opuszczę zasłonę miłosierdzia na to nowe dzieło
i nawet się nie zdobędę na to żeby obejrzeć zwiastun, czy jak kto woli trailer.
![]() |
BeaM @Szczodrocha33 3 kwietnia 2024 17:56 |
3 kwietnia 2024 18:09 |
A ja się chyba wybiorę, dzięki za info!
![]() |
Szczodrocha33 @zkr 3 kwietnia 2024 13:32 |
3 kwietnia 2024 18:16 |
W Gdyni pogłebiają, ale kanał do Elbląga pozostaje na 5 metrach głębokości.
Czyli dalej żaglówki będa po nim pływać.
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski |
3 kwietnia 2024 18:23 |
" No i teraz właśnie okazało się, że to Michael, człowiek, który powrócił z tego dziwnego miejsca musi rozwiązać problem naprawdę poważny. I to jest, w mojej skromnej ocenie, właściwie opisana relacja pomiędzy wojną a Polakami anno domini 2024. "
Mi się z kolei przypomina kolejny raz kwestia z filmu "Ostatni bastion", że "kto kolekcjonuje militaria nie postawił nogi na polu bitwy, bo dla weterana szabla, czy pocisk to jest tylko kawałek metalu który zadaje ból".
https://youtu.be/s4yyQMt8Glo?si=gqy0WWz_7YOPiRT5&t=196
Chociaż powiem ci, że jak słucham tych co byli gdzieś w Iraku na misji to czasami sobie myślę, że ci co postawili nogę na polu bitwy też nie powinni się wypowiadać, bo poza obsługą czołgu to nie bardzo mają rozeznanie w sprawach około wojskowych.
![]() |
BTWSelena @gabriel-maciejewski |
3 kwietnia 2024 18:24 |
"Nie ma żadnych dwóch narodów, są tylko okupanci, którzy objęli w posiadanie sektor edukacji i dzierżąc go ręką pewną i twardą kształtują świadomość pokoleń podbitego kraju. "
Sorry ale musiałam wstawić ten pana cytat..po dzisiejszym występie Tuska w Krakowie.Relacje można sobie poczytać jak ktoś ma nerwy na te idiotyzmy...Akurat pan Tusku wybrał "se"Kraków,najbardziej zadłużone miasto w RP,gdzie panował udzielnie ponad 20 lat Majchrowski,doświadczony komuch,a nawet bezpartyjny.Ekstaza chętnie uczestniczących w tym spektaklu sięgała prawie orgazmu...
Tusku namaścił następnego "uczonego "z czerwonym serduszkiem z przestrogą ,że trzeba PiS wyczyścić do zera ze złodziejskiego procederu...bo tylko oni są winni ,że teraz Polska ma problemy....
Uczestniczyła w tym młodzież ,a niejaka Zuza...i inne małolaty......wstyd ..takiej reżyserki ....ech....iście czasy Gomułkowsko-Gierkowe o meldowaniu gotowości zadania....
Ten cytat z pana notki doskonale pasuje do występów tego wodzusia.........ech.....
![]() |
Paris @emirobro 3 kwietnia 2024 16:28 |
3 kwietnia 2024 18:46 |
Pardon,...
... bo jeszcze kon sie zeszczy ze smiechu, nie tylko czlowiek !!!
Ten go kupi - kto go nie zna,... falszywiec jeden,
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 3 kwietnia 2024 16:39 |
3 kwietnia 2024 18:51 |
Naturalnie, ze...
... stoi, inaczej strach by im nie pozwolil wygadywac, pokazywac i przypominac takie rzeczy,
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 3 kwietnia 2024 17:28 |
3 kwietnia 2024 18:55 |
Poszedl !!!
![]() |
zkr @Szczodrocha33 3 kwietnia 2024 18:16 |
3 kwietnia 2024 20:01 |
> Czyli dalej żaglówki będa po nim pływać.
Jakie zaglowki?
Tanais z Elblaga spokojnie przejdzie:
https://www.vesselfinder.com/pl/vessels/details/6721008
A jest to maly statek jak na mozliwosci sluzy.
Z innych naszych statkow LAILA tez spokojnie wejdzie:
Nie podam teraz linku, ale szacuje sie, ze po Baltyku i Morzu Polnocnym plywa ponad 900 statkow, ktore moga wejsc do Elblaga. Potencjal jest.
Prosze nie zapominac, ze Elblag to port feeder'owy.
![]() |
zkr @Szczodrocha33 3 kwietnia 2024 18:16 |
3 kwietnia 2024 20:05 |
A w razie czego niektore nasze okrety tez dadza rade :)
Na przyklad ORP Albatros
czy Slazak
|
KOSSOBOR @zkr 3 kwietnia 2024 20:05 |
3 kwietnia 2024 20:52 |
Chyba coś złego się dzieje w kwestii udrożnienia toru do Elbląga - co chwilę w różnych podkastach wyskakują wyborcze filmiki z narzucającymi się kilkoma kandydatami na prezydenta Elbląga. Przecież to muszą być olbrzymie pieniądze! Ktoś tym gołodupcom aspirującym musiał tę forsę dać... I żaden z nich o pogłębieniu toru do portu nie piśnie nawet.
A minister Gróbarczyk wniósł tyle nadziei i pracy w tę kwestię... Państwo wykupiło nabrzeża portu od prywatnych właścicieli, by prowadzić pogłębienie toru, bez destrukcyjnej roboty prezydenta Elbląga.
![]() |
zkr @KOSSOBOR 3 kwietnia 2024 20:52 |
3 kwietnia 2024 20:58 |
Tam sa jakies jak brudne gierki.
Jak zwykle chodzi o podzial lupow.
Przypomne jak glosowaly poszczegolne partie w 2017:
link
![]() |
ArGut @gabriel-maciejewski |
3 kwietnia 2024 21:08 |
Mazurek rozmawia z ambasadorem ambasadorem izraelskim Liwne, prikaz poszedł na ostro.
Słabo, że ambasador Yakov Livne nie potrafi rozmawiać w języku polskim ... może zna inne języki "słowiańskie" tj. rosyjski i niemiecki.
![]() |
zkr @ArGut 3 kwietnia 2024 21:08 |
3 kwietnia 2024 21:11 |
> może zna inne języki "słowiańskie" tj. rosyjski i niemiecki.
Na pewno zna. Urodzil sie w Moskwie.
|
KOSSOBOR @gabriel-maciejewski |
3 kwietnia 2024 21:13 |
Wielekroś analizowaliśmy kwestie, o których piszesz w notce. I zawsze nam wychodziło, że tzw. "elita" rządząca to są OBCY. I nie chce być inaczej. Gdy prześlizgnie się tam jakiś Polak z prawdziwym polskim sercem - jest anihilowany.
To bodaj Słonimski /?/ powiedział, że po wojnie Polsce obcięto głowę i na korpus nadadzono łeb żydowski. A teraz ten łeb jest już wielogłowy, ale nie polski.
Poza wszystkim - lokomotywa narodu to jakieś 4%. Reszta jest różna, że tak to uprzejmie napiszę. Owszem, część widzi interes narodowy /patriotyzm/, ale reszta ulega tylko emocjom. Pisałam tu o tym podczas ostatniej kampanii wyborczej. Miałam z takimi ludźmi okoliczność. Tylko emocje, bardzo umiejętnie stymulowane przez Chyżego. Publiczność szła w to jak w dym, bez żadnej refleksji. Refleksja przerastała tłuszczę.
PS. Młodzi mężczyźni /z owej tłuszczy/ szydzili z wielkopostnej Drogi Krzyżowej, która co piątek przechodziła z kościoła przez nasz park do cmentarza na Zaspie: "jacyś dzicy, z krzyżem, łażą po parku"...
|
KOSSOBOR @zkr 3 kwietnia 2024 20:58 |
3 kwietnia 2024 21:21 |
Łupy - łupami, ale kwestia toru wodnego i uczynnienia tym samym portu w Elblągu naprawdę biegnie ponad tym. Ponad łupami, znaczy. Dla mnie to nie kwestia podziału jakichś łupów, ale wpływ agentury, by dławić port w Elblągu. Bo się Polakom w głowach przewróciło z tymi portami... Przypomnę, że przed 15 października 2023 roku taki Gdańsk wypierwszył Hamburg...
![]() |
zkr @KOSSOBOR 3 kwietnia 2024 21:21 |
3 kwietnia 2024 21:24 |
To wrzuce jeszcze raz komentarz, ktoy umiescilem pod wpisem OD.
Mysle, ze nikt by takich pieniedzy nie "wtopil" gdyby sie nie spodziewal zwrotu.
Jednym z wykonawcow jest BESIX. Polecam zobaczyc ich projekty.
A Brytolom podoba sie przekop:
" Polska zaprezentowała swój najnowszy cud inżynierii "
Europe's new £395m 'baby Suez Canal' that Russia didn't want to be built
"Ukończenie Kanału Wiślanego stanowi dla Polski ważny kamień milowy, podkreślający jej zaangażowanie w poprawę połączeń i wzmocnienie jej pozycji na światowej arenie morskiej. Gdy statki przepływają przez to nowe przejście, polskie przesłanie niepodległościowe rozbrzmiewa głośno i wyraźnie – jest to świadectwo trwałego dziedzictwa ambitnych projektów infrastrukturalnych w kształtowaniu geopolityki."
![]() |
zkr @KOSSOBOR 3 kwietnia 2024 21:21 |
3 kwietnia 2024 21:26 |
> wpływ agentury, by dławić port w Elblągu.
Swiete slowa Gospodarza: jestesmy caly czas pod sowiecka okupacja
![]() |
BTWSelena @KOSSOBOR 3 kwietnia 2024 21:13 |
3 kwietnia 2024 21:34 |
Kossobor świetny i konkretny komentarz." Tylko emocje, bardzo umiejętnie stymulowane przez Chyżego. Publiczność szła w to jak w dym, bez żadnej refleksji." Wyżej dałam upust goryczy w komentarzu ,bo Tusku nawiedził z kampanią wyborczą mój Kraków.Oglądałam całą relację i musiłam przykryć pilota poduszką,aby mnie nie kusiło...
Było tyle idiotyzmów ,że osłupiałam ,a tłumek dostawał dosłownie orgazmu.Nawet małolaty składały Tuskowi meldunek.Było gorzej niż pani pisze....
|
KOSSOBOR @BTWSelena 3 kwietnia 2024 21:34 |
3 kwietnia 2024 21:47 |
W mediach po naszej stronie od jakiegoś czasu mówią, że niby wielbiciele ***** ***u trzeźwieją. To są tzw. pobożne życzenia jedynie.
A małolaty? To przecież kwestia rodziców. Dorzuca swoje niejaka Barbaria Nowacka - i mamy z głowy nowe pokolenia. I Polskę.
![]() |
BTWSelena @KOSSOBOR 3 kwietnia 2024 21:47 |
3 kwietnia 2024 22:05 |
To rzeczywiście pobożnie życzenie.Nie ogladałam tych "fenomenów"Tuskowych,przed 15-pażdziernika póki nie zahaczył dzisiaj o Kraków.Ja nie mogę zrozumieć jak można dać się tak ogłupić,na dodatek rodzice wciągają w to małolaty... Czyżby wszelkie Tuskowe "gierki" od czasów praktycznie okrągłego stołu,gdy juz zaczynał karierę,wyborcy go rozgrzeszyli i przebaczyli wszystko,bo wierzą ,że da im ten upragniony status Edenu?,a może nie mają wiedzy?... Podczas tego wiecu,"meldunek"składał mu nawet rolnik...ech....
![]() |
Paris @ArGut 3 kwietnia 2024 21:08 |
3 kwietnia 2024 22:23 |
No to czekam teraz,...
... na info - kiedy Benek ,,idzie na operacje do szpitala,, !!!
Bo te ,,wspolne,, sledztwa prokuratorskie i ,,wyjasnienia,, to LIPA jakich malo.
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski |
3 kwietnia 2024 22:34 |
Dopiero co zakończyłem pięciodobową dyskusję na swoim blogu i mogłem spokojnie przeczytać twój..:). I muszę stwierdzić, że na SN istnieją dwa narody: jeden to "emocjonalny" a drugi to "cierpliwy do bólu"...:). Mam wrażenie, że wszyscy moi adwersarze czytają Ciebie ze zrozumieniem, a mnie bez tego zrozumienia. Bo niby tu jest coś podobnego, co ja tłukłem przez 125 godzin na swoim blogu, ale nijak nie miało to przełożenia na uspokojenie emocji. Czuję się jakbym walczył z Japończykami, którzy mi wmawiają, że te cztery zatopione lotniskowce pod Midway, to były amerykańskie lotniskowce.
![]() |
MarekBielany @Szczodrocha33 3 kwietnia 2024 18:16 |
3 kwietnia 2024 23:08 |
To jest jeszcze śmieszniejsze.
Taka tam rzeka Liwiec.
Taki rów, który potrafi po opadzie zrobić różnicę.
Około dwa tysiące dziesiątego roku we wrześniu przybrał, że pięć metrów nie było problemem.
To było piętnaście lat temu.
Kilka setek wcześniej ...
... Ten ostatni ugrzązł pod Wyszkowem wyładowany faszyną.
![]() |
cbrengland @BeaM 3 kwietnia 2024 10:28 |
3 kwietnia 2024 23:24 |
Wszystkiego najlepszego, naprawdę
_________
![]() |
cbrengland @gabriel-maciejewski 3 kwietnia 2024 10:06 |
3 kwietnia 2024 23:26 |
Ok, nie ma problemu. Tam taki inny naród jest ☺
_________
![]() |
cbrengland @gabriel-maciejewski 3 kwietnia 2024 10:06 |
3 kwietnia 2024 23:35 |
W zeszłym roku przed świętami zwróciłes mi uwage, że za dużo Kościoła w moich tekstach. Pamiętam. Po roku, Ewangelie były u ciebie co dnia. A ty o Kościele gadasz nawet na wykladach.
Zdecyduj się
_________
|
onyx @BeaM 3 kwietnia 2024 10:28 |
4 kwietnia 2024 00:10 |
Dakowski to prowokator, który robi takie wałki od lat. Jak się takiego gościa czyta to się te wszystkie szurskie teorie łyka jak gęsi kluski. To znana przypadłość w sieci, Dakowskich tu cały legion. Ale ten nędzny filmik z samolotem i komentarze sławiące pilota mnie załamały. Nie ma już nadziei. To jest zupełnie nowa jakość obłędu i braku narzędzi poznawczych w pustych łbach. A przecież narzędzia AI z każdym rokiem poprawiają jakość o kilka stopni.
![]() |
Anntoma @OjciecDyrektor 3 kwietnia 2024 22:34 |
4 kwietnia 2024 00:32 |
Dobry wieczór!
Mam nadzieję, że ta wyjątkowo długa dyskusja Pana nie zniechęciła, gdyż Pana wypowiedzi, obok Pana Piotera i oczywiście Gospodarza, uważam za jedne z najciekawszych na SN.
Pozdrawiam serdecznie :)
![]() |
Szczodrocha33 @cbrengland 3 kwietnia 2024 23:24 |
4 kwietnia 2024 00:42 |
Zdecyduj się, i zrozum że leki są ważne.
Albo będziesz je brał, albo po staremu głupa rżnął.
![]() |
OjciecDyrektor @Anntoma 4 kwietnia 2024 00:32 |
4 kwietnia 2024 05:20 |
Mnie nic nie zniechęci...:). Po prostu tskie lekko żartobliwe wnioski wyciągam.
![]() |
gabriel-maciejewski @cbrengland 3 kwietnia 2024 23:35 |
4 kwietnia 2024 06:44 |
Dakowski to Kościół?
![]() |
gabriel-maciejewski @onyx 4 kwietnia 2024 00:10 |
4 kwietnia 2024 06:46 |
Wiesz, nie jest niesłychanie łatwo nabrać, ale co robić, jak na twitterze, tydzień po wyborach, Cenckiewicz wzywa Kosiniaka, by opuścił szeregi zdrajców i przeszedó do patriotów. I to nie jest AI. A potem jeszcze opowiada, jak chodził z Kowalem po Wilnie, nocą i rozprawiali o Polsce
![]() |
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 3 kwietnia 2024 22:34 |
4 kwietnia 2024 06:47 |
Ja tu nie widzę żadnego "emocjonalnego" narodu, ale okay, niech ci będzie...
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 4 kwietnia 2024 06:47 |
4 kwietnia 2024 09:29 |
To był taki żart....po prostu ciężka jest komunikacja, gdy druga strona jest emocją chodzącą. A co najgorsze ta chodząca emocja karmi tych Dakowski i utrzymuje w istnieniu
![]() |
BeaM @OjciecDyrektor 4 kwietnia 2024 09:29 |
4 kwietnia 2024 10:24 |
Druga strona nie była żadną emocją. Dame racjonalne argumenty ludzie wrzucali, tylko inne niż Pana.
![]() |
BTWSelena @OjciecDyrektor 4 kwietnia 2024 09:29 |
4 kwietnia 2024 10:26 |
Myślę,że rzeczywiście to był taki żart z pana strony.Nie zdał pan sobie nawet trudu przedstawić sytuacji tzw"historycznej" w swoim temacie Królewca,i jaki ma status prawny ,oprócz prezentu dla Stalina z 1945 roku,a widzi pan rzekome emocje chodzące. I skąd taki wniosek,że komentatorzy karmią się prof.Dakowskim,bo ja np akurat karmię się Coryllusem,czego nigdy nie ukrywałam...i myślę że i tak nikomu nic do tego...
Szanuję pana wiedzę,ale nikoniecznie musi mieć pan rację we wszystkich tematach.
|
onyx @gabriel-maciejewski 4 kwietnia 2024 06:46 |
4 kwietnia 2024 11:49 |
Cenckiewicz to na pewno nie jest Dakowski. Nie wiadomo co tam na dnie u profesora siedzi ale Dakowski np. po Smoleńsku opisywał taką wizję jak to sowieci mielą naszych generałów w maszynie do rozdrabniania mięsa i jak to mundury się wkręciły w tryby i musieli te resztki wyciągać.
![]() |
zkr @onyx 4 kwietnia 2024 11:49 |
4 kwietnia 2024 12:17 |
Dakowski jest profesorem fizyki i to z niezlym przebiegiem kariery - spora lista publikacji oraz miejsca w ktorych pracowal mowia same za siebie. Ale dlaczego poszedl w szurie czesto wieksza niz to co potrafia wrzucic w "NCz!" czy "Gazecie Warszawskiej" tego nie rozumiem.
|
onyx @zkr 4 kwietnia 2024 12:17 |
4 kwietnia 2024 16:15 |
No właśnie o to chodzi, że im kto ma mocniejszą karierę tym łatwiej bałamuci czytelników i słuchaczy. Może sam się wkręcił kiedy zaczął drążyć i tak mu zostało? Pamiętajmy, że u podstaw tych wszystkich dziwnych treści też stoją fachowcy od dezinformacji. A internet daje masę treści, której nie ma jak sprawdzić.
![]() |
zkr @onyx 4 kwietnia 2024 16:15 |
4 kwietnia 2024 21:00 |
> Może sam się wkręcił kiedy zaczął drążyć i tak mu zostało? Pamiętajmy, że u podstaw tych wszystkich dziwnych treści też stoją fachowcy od dezinformacji
A moze jest zawodnikiem uczestniczacym w tej grze?
![]() |
klon @zkr 4 kwietnia 2024 21:00 |
4 kwietnia 2024 22:11 |
"zasób niedostępny"
![]() |
zkr @klon 4 kwietnia 2024 22:11 |
4 kwietnia 2024 22:21 |
> "zasób niedostępny"
mam nadzieje, ze chwilowy blad
nie wierze, ze wlasnie zdjeli...
![]() |
cbrengland @onyx 4 kwietnia 2024 16:15 |
5 kwietnia 2024 00:02 |
Naprawdę? Zawsze się da. Tylko trzeba chcieć, a nie nadawać w jednym i tym samym tonie. To jest nudne po prostu już. Nie widzisz? Zobacz. Zresztą, nie tylko ty.
__________
![]() |
cbrengland @onyx 4 kwietnia 2024 16:15 |
5 kwietnia 2024 00:16 |
Toyah kiedyś był nasz. Chociaż doprawdy nie wiem, może dalej jest. Przepraszam, jeżeli zrobiłem coś wbrew. Co teraz wypisuje, ja nie rozumiem wcale. Pardon, rozumiem ale naprawdę mu współczuję. Zresztą prezesowi również.
_________
![]() |
ArGut @zkr 4 kwietnia 2024 12:17 |
5 kwietnia 2024 07:19 |
Moja kuzynka, zawodowy fizyk, twierdzi, że fizycy "na starość" stają się "kościelni" albo "kosmiczni-wyalienowani". Pana Dakowskiego zaliczyłbym do "kosmicznych-wyalienowanych".
Choć są jeszcze fizycy jak pan Krzysztof Meissner czy pan Artur Ekert czy nawet Andrzej Dragan, którzy są kosmiczno-teologiczni od "maleńkości", a to tylko mały wycinek polskiej fizyki.
![]() |
BTWSelena @ArGut 5 kwietnia 2024 07:19 |
5 kwietnia 2024 09:52 |
Trafnie bardzo kol Argut'cie - "kosmicznie wyalienowany,na teraz.Dzisiaj ma już 87 lat i może sobie na to pozwolić. Profesor doktor habilitowany...Teraz prowadzi,raczej monolog i drukuje ,często bez chyba odpowiedniej cenzury notki gotowe blogerów... Niestety trafiają tam także idiotyzmy na jego stronę,chyba bez korekty...
Ma dość imponujący dorobek naukowy i był gnębiony nie tylko przez władze PRL-u,ale tuż po Transformacji także.Szczególnie naraził się wszystkim słupom,oraz mocodawcom w aferze FOZZ,później Smoleńsk etc,etc.... To człowiek o bogatym życiorysie...... i chyba polska ciocia wiki nie umieściła wszystkiego.
![]() |
Henry @BTWSelena 5 kwietnia 2024 09:52 |
5 kwietnia 2024 10:36 |
Seleno - masz rację, witryna Dakowski to teraz już jest sp. z o.o. ;-)
Krzysztof Meissner , Artur Ekert, Andrzej Dragan to zupełnie różne qbity, tfu transcendentne byty ;-)
![]() |
BTWSelena @Henry 5 kwietnia 2024 10:36 |
5 kwietnia 2024 10:50 |
To racja Henry... przecież prof Dakowski ma 87 lat...naprawdę nie wiem kto kieruje tą "spółką z o.o " Oczywiście,że tam zaglądam ,jak na wiele portali...i to się rzuca w oczy.... Witryna profesora ma już swoją sławę,prof juz nie młodzieniec ,więc zapewne ktoś zostanie spadkobiercą...............Osobiście szkoda byłoby aby ktoś zrobił tam...kociołek.... Ja zaczęłam tam odsiewać różnego rodzaju notki,omijając je z daleka...
Dzięki za ten komentarz,bo myślałam,że to ja ulegam czasem halucynacji....
![]() |
BTWSelena @zkr 4 kwietnia 2024 22:27 |
5 kwietnia 2024 11:38 |
ZKR---dopiero dzisiaj dobrałam się do tego linku .Strona 11 jest znakomita i powinna być czytana .Dzięki...mam to w zakładce na amen... A tak na poczatek"W FR począwszy od rządów Putina ,służy temu geopolityka informacyjna,której podstawą jest rywalizacja tego kraju z Zachodem"
(...) w/g FR to wojna informacyjna,której zamiarem jest rozkład politycznej,ekonomicznej struktury państw,oraz masowa obróbka psychologiczna grup społecznych,prowadząca do destabilizacji państw...
Itd...itd.... niestety wielu temu uległo...widać to po zwolennikach ,którzy wierzą ,że Putin nawróci ich na ścieżkę chrześcijańskiej wiary,bo ozłocił cerkwie...i chroni cywilów w tej dziwnej operacji chirurgicznej --wojną zwaną....Akurat,a Cyryl zaraz namaścił czerwonoarmistom nagany... z wdzięczności za złoto...........
![]() |
zkr @BTWSelena 5 kwietnia 2024 11:38 |
5 kwietnia 2024 13:14 |
Artykul jest swietny.
> mam to w zakładce na amen
Polecam zapisac sobie pdf bo to "znikniecie" zasobu z wczesniejszego linku mnie niepokoi (moze jestem paranoikiem ;) )
Autor artykulu, dr. Michal Wojnowski byl w państwowej komisji ds. rosyjskich wpływów.
Dorzuce jeszcze dwa linki:
Vladimir Lefebvre
oraz
Reflexive control
![]() |
BTWSelena @zkr 5 kwietnia 2024 13:14 |
5 kwietnia 2024 14:20 |
Dzięki...pierwszy zapis kliknęłam i był ,później wsiąkł jak komfora.Nie mam orientacji dlaczego,tak było następni jak klikali to też już go nie było...