-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Doświadczeni samobójcy czyli Jan Gerhard vs Quentin Tarantino

Przez dwa dni czytałem książkę Jana Gerharda „łuny w Bieszczadach”. Niesamowite doświadczenie. Pamiętam, że w dzieciństwie czytała ją przy stole na głos, mi i ojcu, moja matka. Wydawało jej się bowiem, że to jest proza patriotyczna taka sama w wymowie, jak Sienkiewicz. Tego bowiem autora także nam czytała głośno, każdego popołudnia, jesienią i zimą. Niektóre fragmenty książki Gerharda zapadły mi głęboko w pamięć i teraz je sobie odświeżyłem. To był wstrząsająco sprawny pisarz. Oczywiście, większa część tej sprawności wynikała z faktu, że opisywał własne doświadczenia, ale to przecież nie wystarczy. Jan Gerhard był autorem wybitnym, choć jak wielu popełniał jeden istotny błąd – w miarę jak zbliżał się ku końcowi swojej pracy przyspieszał narrację, skracał dystans między bohaterami, wprowadzał wątki, które żadną miarą nie mogły mieć miejsca, w końcu popełnił istotną – z mojego punktu widzenia pomyłkę  – która może go nie zdyskwalifikował, ale na pewno powinien jemu samemu dać do myślenia. Był to bowiem człowiek myślący, a nawet intensywnie myślący. Czytając tę książkę zrozumiałem skąd się wzięły wszystkie nowoczesne, postmodernistyczne i inne opatrzone dziwnymi przymiotnikami narracje współczesnej i dawniejszej literatury oraz kina – z propagandy komunistycznej. I to jest sprawa prosta jak włos Mongoła. Wszystkie ekstrawaganckie historie, przeinaczenia, dekonstrukcje, zmiany w prowadzeniu narracji, jej pokrojenie, mieszanie i przestawianie wątków, wszystko to ma źródło w propagandzie komunistycznej. Można jeszcze dodać, że robionej przez Żydów. Jan Gerhard zaś był w tych zawodach mistrzem.

Propaganda ta służyła celom konkretnym, czyli upodleniu bohaterów i wyniesieniu na piedestał zdrajców i zbrodniarzy. Nowoczesna literatura i film służą, w teorii przynajmniej, rozrywce i zarobieniu pieniędzy. Przeczytajcie „Łuny w Bieszczadach” to jest pierwszorzędna rozrywka. Wszystko tam jest na właściwym miejscu, przede wszystkim zaś przemoc i seks. W kolejności, którą wymieniłem. Wszystkie emocje czytelników, szczególnie płci żeńskiej, które można było sobie jakoś tam rozrysować na kartce czy w wyobraźni, zostały w tej powieści rozpoznane i zaspokojone. Powieść bowiem współczesna opiera się na psychologii, nie to co pisma dawniejsze, o których tu niedawno pisałem, zawierające wątki legendarne i moralne. Powieść psychologiczna, a każda współczesna powieść taka jest, to tekst deprawujący i z gruntu niemoralny, osadzający czytelnika w jego własnych instynktach i odbierający mu wolę i chęć działania. Dobry autor, z doświadczeniem życiowym, potrafi obezwładnić czytelnika całkowicie i utrzymać go przy sobie nawet po swojej śmierci. Na tym właśnie polega atrakcyjność tego zawodu.

Owo ubezwłasnowolnienie polega na tym, że czytelnik jest całkowicie uwiedziony absurdalnymi wizjami autora. Różnica pomiędzy propagandą komunistów, a postmodernizmem i jego kontynuacjami jest taka, że komuniści nie żartowali, bo za brak wiary w ich produkcję można było ponieść karę. Ich naśladowcy zaś mówią – to takie żarty, mrugamy do was okiem, w rzeczywistości było inaczej, ale po co się tym przejmować. Okoliczność ta wywołuje ciekawe wrażenie. Ja wczoraj, na przykład, zrozumiałem, że taki Quentin Tarantino nie ma szans z Janem Gerhardem jeśli chodzi o dekonstrukcję obrazów i emocji. Jest po prostu nędznym amatorem. Cóż bowiem on mógł wymyślić? Żydowski oddział specjalny likwidujący hitlerowców za pomocą kija bejsbolowego? Żarty. Gerhard wymyślił oddział ormowców na koniach, z szablami, który dowodzony jest przez starego dziedzica-koniarza, Krzysztofa Dwernickiego. Ludzie to czytali w latach sześćdziesiątych i nawet ci, co przeżyli wojnę byli pod wrażeniem sugestywności tego opisu. Ormowcy modlą się przy tym do Najświętszej Panienki, odziani są jak szlachta z pospolitego ruszenia i dokonują zemsty na zbrodniczym oddziale Żubryda, który kazał zamordować ciężarne klacze. I nikt kto czytał te Łuny w Bieszczadach nie pomyślał nawet, że agent UB, zamordował strzałem w tył głowy ciężarną żonę Antoniego Żubryda. O czym Jan Gerhard z całą pewnością wiedział. I co? Tarantino może podskoczyć naszemu pisarzowi? Nie może, to jasne…

Ogniomistrz Kaleń wdaje się w bójkę na pięści w lokalu w Krakowie, bo jakiś przedwojenny oficer, z sentymentu każe grać „Rozszumiały się wierzby płaczące”, a Kaleń chce, żeby zagrali „Płynie, płynie Oka”. Tamci nie chcą i dochodzi do mordobicia, a także interwencji milicji, wszystko zaś wygląda jak rozróba w saloonie na Dzikim Zachodzie.

Tenże ogniomistrz jest dobrym znajomym generała Świerczewskiego, jeszcze z czasów bitwy pod Budziszynem, gdzie razem dokonywali bohaterskich czynów, a generał dostał od ogniomistrza specjalną zapalniczkę. No i spotykają się po latach i jadą w jednej szoferce – generał na siedzeniu pasażera, a Kaleń za kierownicą, wprost do placówki WOP w Cisnej, szosą przez Jabłonki. Wszyscy rozumiemy konteksty, każdy jest wtajemniczony i wzrusza się kiedy obaj giną bohaterską śmiercią. Łzy się cisną do oczu i człowiek zapomina, że w tym samochodzie, co się niby zepsuł i został z tyłu jechał sam autor powieści – Jan Gerhard. Takiej dekonstrukcji Tarantino nie zrobi nigdy. A to nie koniec. Scena ta jest jedną z ostatnich „autentycznych” w powieści. Dalej są już tylko przeżycia osobiste głównych bohaterów, czyli seks i przemoc w kolejności odwrotnej niż na początku. Jedną z ostatnich „autentycznych”, bo band już właściwie nie ma. Jakoś tak się jednak dzieje, że pod Jabłonkami sotenny Chryń, całkowity inwalida nie zdolny do walki w terenie – miał sparaliżowaną lewą rękę – zgromadził 180 ludzi. Takie dane podaje nam Jan Gerhard, albowiem jak wszyscy dobrzy autorzy pod koniec swojej pracy zaczyna przyspieszać i rozwala narrację, zapominając o ważnych rzeczach. Skąd on wiedział, że akurat 180, jak wcześniej pisał, że już w zasadzie nie było tych band? A żołnierzy było tylko 30. No, ale jakoś sobie poradzili i tamci uciekli po zabiciu generała.

Plastyczne opis Jana Gerharda zdumiewają i zastanawiają. Na przykład, kiedy opisuje on, w sposób absolutnie wstrząsający i przeraźliwie autentyczny schwytanie przez upowców żołnierzy z oddziału porucznika Wierzbickiego, w zasadzce pod Smolnikiem. To jest reporterskie oko, wszystkie fizjologiczne szczegóły, bezwiedne oddawanie moczu ze strachu, modlitwy, płacze, są w tym opisie. Jan Gerhard musiał to widzieć na własne oczy, ale przecież nie widział tego w obozie UPA, bo go tam nie było, a tylko jeden z wziętych do niewoli jeńców uciekł. On jednak leżał na ziemi wcześniej, związany razem z innymi. Opis jaki mamy w książce jest zdecydowanie opisem obserwatora, który ma szeroką perspektywę i patrzy z góry, ogarniając wszystko bystrym okiem od razu. No i ten charakterystyczny dźwięk topora, który oddzielał głowy od korpusów, określany jako mlaśnięcie…To także Jan Gerhard musiał gdzieś słyszeć.

Najlepsze jest jednak to, że główny bohater powieści, człowiek który ułatwia nam ogarnięcie wszystkich wątków i obrazów, porucznik a potem kapitan Ciszewski jest malarzem abstrakcjonistą. Do tego jeszcze podczas pobytu w Krakowie prowadzi ze Świerczewskim ożywioną dyskusję o abstrakcjonizmie i kobietach. Nie ma nastolatka, który by się na to nie nabrał. Oczywiście w czasach, kiedy powieść powstała. Dziś wiemy już nieco więcej o narracjach i ich funkcji, a także o funkcji wizualnych prowokacji. No, ale ciągle zdarzają się ludzie, którzy wobec takich numerów są bezradni. Na przykład dziś, na moim profilu na fejsie zjawił się pan Pitoń i inny jeszcze pan, żeby mi wytłumaczyć iż moja krytyka posła strażaka wynika wprost z tego, że nie dorastam mu do pięt, no i oczywiście zazdroszczę sławy i pieniędzy. To jest ten sam mechanizm. Każdy kto mając lat nawet dwadzieścia zapoznał się z prozą Jana Gerharda marzył o tym by uganiać się za bandami z karabinem w ręku, udawać malarza abstrakcjonistę, a do tego jeszcze mieć romans z żoną dowódcy jednostki. To są rzeczy wobec których pewne charaktery są bezradne. Dziś wspomniani panowie myślą tylko o tym, jak to by było pięknie, gdyby ich, a nie posła strażaka pani Monika zaprosiła do swojego saloniku. Jak oni by się tam pięknie odnaleźli, jakby mądrze patrzyli i jeszcze mądrzej mówili. Na koniec zaś założyliby zrzutkę i zebrali dużo pieniędzy, za które opłaciliby sobie wczasy razem z panią Moniką. Nie mówcie mi, że tak nie jest. Bo to wie nawet Quentin Tarantino. I całą produkcja rozrywkowa się na tym trzyma.

No, ale zapomnieliśmy o Janie Gerhardzie i kapitanie Ciszewskim. On jest w dodatku oficerem przybyłym z zachodu, który mając za sobą doświadczenia w malarstwie abstrakcjonistycznym na tymże Zachodzie, wstąpił do LWP. No i dokonał tam wielu abstrakcyjnych, to jest chciałem rzec – bohaterskich -  czynów. Na koniec, ledwo wrócił ze szpitala musiał ratować z opresji dzieci, co ukradły granat i poszły nad strumień go wypróbować. Normalnie chwycił deskę i się z tą deską na ten granat, już odbezpieczony, rzucił. Przeżył i wszystko skończyło się dobrze. A scena ta posłużyła Janowi Gerhardowi do tego, by nie wchodzić zbytnio w szczegóły działań LWP na terenie powiatów Krosno i Sanok, po likwidacji band. Główny bohater bowiem leżał w szpitalu i był zwolniony z wszelkiej odpowiedzialności.

Jan Gerhard wskazuje w tej książce na serię dziwnych koincydencji, jedna z nich – najważniejsza – jest taka oto: data dzienna referendum ludowego, pokryła się z próbą atomową na atolu Bikini. To nie jest prawda, ale nie o to chodzi w powieści postmodernistycznej.

Jak uważny czytelnik pewnie zauważył, ja także zaplanowałem tu pewną dekonstrukcję. Zacząłem mówić o błędzie, który popełnił autor, a potem odwróciłem Waszą uwagę od niego i skierowałem ją na inne wątki. Oto w jednej z ostatnich scen dochodzi do schwytania działacza OUN i UPA, który ukrywał się na strychu domu, w którym przez większość całej historii kwaterował główny bohater. Zabija on własną żonę i próbuje następnie zabić siebie, ale mu się to nie udaje. Lekarz, który opatruje mu ranę, tłumaczy mu co zrobił źle – doświadczeni samobójcy – mówi…Nie wiem ilu znacie niedoświadczonych samobójców, ale ja, jak raz, nie znam żadnego. Wszyscy znani mi samobójcy okazywali się być doświadczeni, jak jasna cholera. Co prawda żaden nie strzelał do siebie z bliska, ale niewiele to zmienia – samobójcy znajdują się poza pojęciem doświadczenia. Istnieją natomiast doświadczeni czytelnicy i konsumenci treści. Ich kłopot polega jednak tym, że autorzy powieści psychologicznych nie traktują ich serio. Podobnie jak konstruktorzy ciekawych widowisk. Oni wręcz od takich czytelników uciekają.

Musiałem znów ogłosić promocję, albowiem mój syn miał wypadek. Jakaś Ukrainka skasowała mu auto. Trzeba to naprawić, czym prędzej, a nie wiadomo kiedy ubezpieczalnia wyceni szkodę i wypłaci pieniądze, a także ile tych pieniędzy będzie. Tak więc zostałem zmuszony do obniżenia ceny książek drogich. Jeden tytuł już się wyprzedał, więc dołączam kolejny.

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/handel-wolami-w-polsce/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/bitwa-o-warszawe-1944-major-zbigniew-sujkowski/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zle-czasy-pamietnik-stanislawa-karpinskiego-z-lat-1924-1943/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/dzieje-gornictwa-i-hutnictwa-na-gornym-slasku-do-roku-1806/  



tagi: książki  filmy  upa  konie  emocje  narracje  bieszczady  przemoc  seks  przedstawienia  doświadczenie  żubryd 

gabriel-maciejewski
28 grudnia 2023 10:15
81     4171    19 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
28 grudnia 2023 10:30

Autor książki zapewne prowadził podwójne życie, tzn. był na dwóch etatach - w Korpusie Bezpieczeństwa oraz w UPA (on był w tym Smolniku przebrany za upowca i stąd te "mistrzostwo" w opisywaniu realiów). 

zaloguj się by móc komentować

Witekbieszczady @gabriel-maciejewski
28 grudnia 2023 10:51

Kolejnym bohaterem Bieszczadów Jest Józef Pawłusiewicz, któremu  propagandę robiła Wanda Żółkiewska a "jego" pośmiertnie wydana książka  wpisuje się dokładnie w to co pan tutaj opisał.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
28 grudnia 2023 10:52

Propaganda ta służyła celom konkretnym, czyli upodleniu bohaterów i wyniesieniu na piedestał zdrajców i zbrodniarzy. Nowoczesna literatura i film służą, w teorii przynajmniej, rozrywce i zarobieniu pieniędzy…

Nowa zmiana działa i jest całkiem możliwe, że wróci Studio 2, Zwierzyniec , Borewicz ociepli wizerunek MO i pojawi się Teleranek, który zniknął 13 grudnia wraz ze stanem wojennym i łącznością telefoniczną. To że  niektórzy prezenterzy już nie żyją albo są wiekowi nie jest przeszkodą. Hollywood od dawna wskrzesza za pomocą sztucznej inteligencji aktorów, którzy dobrze się kojarzą i przynosili zyski finansowe i propagandowe.

Mikołajczyk w tym fragmencie zaprosił na jubileusz Studia 2 za lat …60. No i mamy deja vu nawet wcześniej...

https://www.youtube.com/watch?v=tTWYiJu4RGQ&ab_channel=OULED37

Ta dziejowa zmiana musi być wsparta czymś spektakularnym.  Tusk zostanie przewodniczącym Komisji Europejskiej a Nawalny ( ostatnio jako Wańka wstańka znów się objawił w DTV ) prezydentem Rosji. Dlatego już w mediach głównego nurtu pojawił się front obrony Putina – że po Putinie przyjdzie… potwór…( Wirtualna Polska )   Jeżeli to się uda wtedy Niemcy wykażą swoją wysoką skuteczność w Europie środkowej i wschodniej z …Rosją włącznie. Polsat dostał właśnie 10 mln kary a Tusk zasugerował odebranie KRK funduszu kościelnego. Polsatowi uruchomiono karę pewnie za wiarołomność i  romans z PIS w sprawie elektrowni atomowych. Prąd ma być drogi i żadna konkurencji dla zbierania szparagów nie będzie tolerowana…

 

 

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
28 grudnia 2023 11:09

A taki Sekuła? Trzy razy strzelał sobie w brzuch...

Niedoświadczony, ale skuteczny.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @atelin 28 grudnia 2023 11:09
28 grudnia 2023 11:19

Pistoletustawiony na "ogień ciagły" moze oddać kilka strzałow za jednym naciśnięciem spustu. Nacisk na spust palca człowieka postrzelonego nawet śmiertelnie nie zanika w ułamku sekundy. Moim zdaniem akurat przypadek Sekuły to jestnietrafiony przyklad z udziałem "seryjnego".

zaloguj się by móc komentować

JK @gabriel-maciejewski
28 grudnia 2023 11:44

Z tego co słyszałem, to Sekuła strzelał ze strzelby albo z dubeltówki a te nie mają ognia ciągłego.

zaloguj się by móc komentować

JK @stanislaw-orda 28 grudnia 2023 11:19
28 grudnia 2023 11:45

Z tego co słyszałem, to Sekuła strzelał ze strzelby albo z dubeltówki a te nie mają ognia ciągłego.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @JK 28 grudnia 2023 11:45
28 grudnia 2023 11:50

Niewykluczone, ale woalbym jakieś potwierdzenie, że się nie przesłyszałeś.

Być może strzelba (sztucer) była trójlufowa (sa takie) a co za tym idzie miała  trzy jezyki spustowe, a byc moze to inwencja dziennikarska y dorzuciła trochę do pieca "sensacji" medialnych.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 10:30
28 grudnia 2023 12:10

Musiałby być dowódcą sotni. Myślę, że cała rzecz odbywała się w podziemiach PUBP w Sanoku, a na ziemi leżeli ludzie Żubryda. On zaś przyglądał się im z uwagą

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Witekbieszczady 28 grudnia 2023 10:51
28 grudnia 2023 12:13

Te powieści dla młodzieży Żółkiewskiej to była dopiero dekonstrukcja

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 28 grudnia 2023 10:52
28 grudnia 2023 12:13

Ta...sztuczna inteligencja sobie poradzi

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @atelin 28 grudnia 2023 11:09
28 grudnia 2023 12:14

Ale słabo to zostało opowiedziane

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski 28 grudnia 2023 12:13
28 grudnia 2023 12:23

Tadeusza Sznuka mogą wziąć na początek ...z młodszych już Orłoś się zadeklarował. Do kompletu wielkiej zmiany trzeba dodać wprowadzenie Euro - dlatego Wirtualna Polska już biega po straganach i pyta emerytów jak to możliwe żeby Glapiński płacił tyle w NBP i to skandal ( ależ to obciach propagandowy ale na młodych i emerytów może działa) .... Do zarządzania Generalnym Gubernatorstwem po wcieleniu do Reichu z pewnością kandydaci sie znajdą i to koniec jak stwierdził Pan Radosław Sikorski - "koniec jagiellońskich mrzonek".... 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 28 grudnia 2023 12:23
28 grudnia 2023 12:39

Nie będzie żadnego euro w Polsce, nie bedzie żadnego "wcielenia do Reichu". To taki straszak zastępczy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 28 grudnia 2023 12:23
28 grudnia 2023 12:40

Sikorski nie wie o czym mówi. My mamy inne mrzonki

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 12:39
28 grudnia 2023 13:05

Na zimne warto dmuchać. Trzeba pamietać że  USA być może chcą mieć tu porządek i Chińczycy chyba też. Cena będzie negocjowana.  PIS przegrał na własne życzenie czyli tłuste kocury odpuściły internet i młodzież. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @peter15k 28 grudnia 2023 13:05
28 grudnia 2023 13:17

My mamy ...ale młodym może zaimponować król Europy i dlatego przypuszczam, że po von der Leyen Tusk tam wskoczy. Niemcy bardzo dużo zaoferują Amerykanom no i oczywiście "żymianom". Bardziej to jest wbrew interesom brytyjczyków. No ale zobaczymy. Sikorski to postać "epicka" Oxfordczyk, weteran Afganistanu, mąż dziennikarki piszącej o gułagach na materiałach,  których nikt inny nie dostał... Jeżeli by go nie było to trzeba było go wymyśleć tak jest piękny ( w życiorysie )... 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 28 grudnia 2023 13:05
28 grudnia 2023 14:26

PiS przegrał na polecenie z "najwyższej góry". No ale to tylko moje, odosobnione zdanie...:). 

I nie "być może" i nie "chyba też" - oni chcą mieć tu spokój i porządek. Jedynie czego chcą, żeby mogli tu nabyć trochę więcej atrakcyjnych  aktywów po taniości. I do tego będą dążyć.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 28 grudnia 2023 13:17
28 grudnia 2023 14:34

Niemcy nic nie mogą już więcej zaoferować USA, bo zwyczajnie USA całkowicie kontroluje Niemcy. Jedynie co mogą jeszcze zrobić, to wprowadzić amerykańską odmianę angielskiego jako język urzędowy, ale nie wiem czy USA pragnie takiej ostentacji.

Ameryka w tej chwili stoi przed strategicznym wyborem - albo przenieść kapitaly do Polski i zrobić z Niemców kolonię z tanią siłą roboczą, albo dalej trzymać kapitały w Niemczech, a Polskę traktować jak kolonię z tanią siłą roboczą. Wyliczenia jednak pokazują Amerykanom, że zwrot z kapitału ulokowanego w Niemczech będzie znacząco mniejszy, niż zwrot z kapitału ulokowanego w Polsce. Więc jestem pewien, że Amerykanie - jako ludzie interesu - wybiorą Polske, a z Niemców zrobią kolonię.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 28 grudnia 2023 13:05
28 grudnia 2023 15:17

Niech  sie  kazden...

...  zajmie  porzadkiem  we  wlasnym  kraju,...  takze  USA  i  Chiny  !!!

 

A  moze  nawet  w  pierwszym  rzedzie  -  i  na  dobry  poczatek  -  U  SIEBIE,...  i  przestana  ,,miachac  i  siac  ferment,,  w  innych  krajach,... 

...  tak  jak  to  zaczelo  sie  WLASNIE  dziac  w  Argentynie  na  skutek  ,,ZONdUF  nowo  co  wybranego  prezydEta,,...  i  tyle.

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 28 grudnia 2023 13:17
28 grudnia 2023 15:25

...  nie  zaimponuje  !!!

 

Slup  rotszyld`owy  Macron  juz  od  dawna  ,,rozmawia  sie  i  ustala,,  z  Mario  Draghi,  wiec  ,,nasz  poslaniec  i  rudy  pachol,,  -  do  tego  TEPY  BARAN  -  MUSI  poczekac,... 

...  a  moze  nawet  POSIEDZIEC,...  kto  wie.

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @Paris 28 grudnia 2023 15:25
28 grudnia 2023 15:40

Mario Draghi posiada jest lożystą w Grand Orient de France o znacznie wyższym wtajemniczeniu (randze) niż Chyży Rój, tak więc
temu drugiemu coś tam dadzą , ale na pewno nie pierwszy fotel, a przeciez i  podobnych mu kandydatów mają ze dwa tuziny

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 14:34
28 grudnia 2023 15:47

Tak  tak,...

...  Niemcy  to  juz  nic  nie  moga,  a  Ameryka  to  beczka  bez  dna...  niech  uwazaja  obydwa  zeby  sami  nie  stali  sie  KOLONIAMI  !!!

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
28 grudnia 2023 15:58

Ciekawe że w filmie "Ogniomistrz Kaleń" Petelskich pominięty został całkowicie Świerczewski, a wyeksponowano tylko wątek Żubryda, Dwernickiego, no i przede wszystkim tę

sprawę zasadzki pod Smolnikiem.

Ale ważniejsze było to co opisywał Gerhard, książka powstała w końcu lat 50-ych, film w 1961 roku.

Wtedy kino nie miało takiej siły dystrybucji jak teraz, książka liczyła się bardziej.

zaloguj się by móc komentować

MZ @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 10:30
28 grudnia 2023 16:06

To nie tak,opis zbrodni  UPA w Smolniku,jest autentyczny,ale dokonanej w Jasielu pod Jaśliskami,na żołnierzach Straży Ganicznej.Jest tam pomnik z nazwiskami zamorowanych,ale od kilku lat niszczejący i praktycznie niedostepny.

zaloguj się by móc komentować

MZ @gabriel-maciejewski 28 grudnia 2023 12:10
28 grudnia 2023 16:13

Żonę Żubryda ,agent UB,zamordował nie dlatego,że było jego żoną,ale dlatego,że Żubryd miał przy sobie dużo kosztowności i gdyby pozostawił ją przy życiu to musiałby się ze zrabowanego złota rozliczyć w oddziałe najbliższego UB,w Krośnie,Zameldował  wykonanie zadania a kosztowności zatrzymał.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @MZ 28 grudnia 2023 16:13
28 grudnia 2023 16:16

To nieważne dlaczego ją zamorodwał. Zabił kobietę w ciąży, jego dylematy są sprawą drugorzędną

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 12:39
28 grudnia 2023 16:28

Podatek katastralny i euro będą. Będzie też zmiana doktryny systemu prawnego. Klasy społeczne zostaną wyrażnie rozgraniczone. 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
28 grudnia 2023 17:00

Gerhard to byl czerwony bandyta, ktory zginal od swoich, bo za duzo wiedzial. Pisarzem byl na tej zasadzie co Kapuscinski. Napisali wiecej raportow niz prozy dla dostepnej w ksiazkach. On opisal swoje bandyckie przygody w katowniach UB i KBW i inputowal je innym, a sam robil za w PRLu za intelektualiste.

Pisanina Gerharda to komusza bandyterka plus "sprawnosc warsztatowa".

zaloguj się by móc komentować

MZ @gabriel-maciejewski 28 grudnia 2023 16:16
28 grudnia 2023 17:02

On nie przeżywał zadnych dylematów moralnych,to był zabójca.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 14:34
28 grudnia 2023 17:15

Ameryka czyli kto ? USA jest w bardzo poważnym konflikcie wewnętrznym ( wspomaganym oczywiście z zewnątrz) nie tylko politycznym ale koncepcyjnym pomiędzy prawdopodobnie sektorem finansowym i IT a przemysłowym głównie zbrojeniowym Wojna w Izraelu też oczywiście nie jest przypadkowa bo to klucz do osłabienia USA. Koncepcja likwidacji klasy średniej i wprowadzenie dochodu gwarantowanego wymaga masowej migracji i jest wspierana przez sektor finansowy. Z drugiej strony jest sektor przemysłowy głównie produkcji zbrojeniowej. O upiornej koncepcji szczepionkowej ( co świadczy o moralności  tych ludzi) nie wspomnę bo podejrzewam, że to globalne wykreowanie grupy docelowej chorych , której potem będzie się sprzedawać leki. To z kolei jest już na wokandzie w Teksasie i ciąg dalszy nastąpi.

Tak więc nasza sytuacja jest wypadkową osłabienia USA , naszej pozycji i propozycji, które padną w danej sytuacji międzynarodowej. Czy beneficjentem tego nie będą przypadkiem Niemcy naszym kosztem to nie wiadomo… Berlin jest multi-kulti i lubi Klausa Schwaba, który lansuje wszystko pod najem i na kredyt co jest tożsame z koncepcją finansjery. Jeżeli Niemcy zainstalują w Rosji cara to kto wie… Na razie wypchna migrantów do Polski i osłabią wyborczo AfD. Brytyjczycy pewnie chcą osłabić Niemcy ( jak zwykle czyimś kosztem ) ale to naród handlowy o czym trzeba pamiętać… Nie ma czegoś takiego jak Amerykanie - są grupy interesów...My kupując uzbrojenie jesteśmy aktyalni "lubiani"  przez sektor zbrojeniowy...Tak więc nic nie jest pewne…

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 12:39
28 grudnia 2023 18:04

Nie, żebym miał fun z przypominania, ale Ojciec mówiłeś, że nie będzie rządu Tuskoidów.

zaloguj się by móc komentować

Nova @peter15k 28 grudnia 2023 13:05
28 grudnia 2023 18:06

PiS i sam Kaczynski godząc się na przyjmowanie komisji weneckiej, opiniowanie władz UE, negocjowanie na ich warunkach, niewetowaniu, godzeniu się na różne łady i podatki przyjęli punkt widzenia i narracje Unii. W tym momencie to Unia narzucała ton dyskusji a Kaczyński się tylko cofał i tłumaczył. Bezmyślna młódź w tym momencie przyznała rację silniejszemu. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 28 grudnia 2023 17:00
28 grudnia 2023 18:19

No właśnie o tym napisałem, tylko ironicznie

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 28 grudnia 2023 18:04
28 grudnia 2023 19:52

No ale chyba widać, że Tusk jest zakładnikiem Hołowni, czy nie? Poza tym oczywiste jest, że ta koalicja nie przełamie żadnego veta Dudy, a zachowują się tak jakby mieli min. 60% w Sejmie. Durnie? Nie. Nawet tacy ludzie o mentalnosci gangsterskiej potrafią kalkulować i potrafią się łasić, gdy nie czują się zbyt silni. Dlaczego tego nie robią? Bo to taki teatr. Gdyby wszystko było na serio, to by nie ryzykowali niemożności uchwalenia budżetu - bo to nie są żarty. Za nieuchwalenie budżetu Sejm jest r9związywany i koniec...nowe wybory. I to wcale nie oznacza, że PO d9stałoby więcej, a 3D mniej...wręcz na odwrót. I co wtedy? Poza tym Tusk w expose powiedział wyraźnie. Że wszystkie umowy zawarte przez Morawieckiego będą respektowane. I co? Ma Tusk dużą swobodę? Moim zdaniem on jest zagipsowanym po samą szyję premierem.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 28 grudnia 2023 16:28
28 grudnia 2023 19:55

Zmiana doktryny prawa? To my mamy jakąś doktrynę prawa? Jaką?

Katastralny jasne, że będzie. Czy ja kiedyś pisałem, że go nie będzie? Nie. 

Co do euro to tylko wtedy przyjmiemy euro, gdy ono będzie po 2zł...góra 3zł.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 28 grudnia 2023 17:15
28 grudnia 2023 20:04

Ameryka to Ameryka. Amerykanie są mistrzami w udawaniu konfliktów wewnętrznych - mam na myśli białych. Demokraci i Republikanie to to samo. Oni tylko udają, że się czymś istotnym różnią. Korpoeacje amerykańskie są ściśle ze sobą powiązane i wzajemnie od siebie uzależnione. Można oczywiście wierzyć w ten niby-młyn wewnętrzny w USA, ale wtedy się zostanie wykiwanym tak jak Niemcy. Naprawdę nie wiem, co mam jeszcze wykazać, że Niemcy są krajem schodzącym, tylko oczywiście o tym nie wiedzą. A skoro są takim krajem to koncepcja UE ulega (chyba już uległa) drastycznej zmianie. Zostanie ona zamieniona na kolonię taniej siły roboczej, a rolę nadzorców powierzy się islamskim imigrantom (tak jak we francuskich winnicach - red. Michalkiewicz wspominał o marokańskim nadzorcy w winnicy, w której przez jakiś czas pracował w młodych latach).

 

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 19:52
28 grudnia 2023 20:59

Kurna, coraz trudniej wyprzeć opisane fakty. :))) 

Niedługo się wyjaśni...Media jako papierek lakmusowy. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 20:04
28 grudnia 2023 21:08

No cóż. Nie podzielam opinii "udawania konfliktów"... Bernard Madoff dostał 150 lat więzienia gdzie zmarł.  Miał na Manhattanie pięterko gdzie jacyś dziwni ludzie dopisywali fikcyjnie zyski do lokat. Na to pięterko nie można było normalnie wejść.  "Zniknęło" mu 50 mld dolarów.  Przed laty po bankructwie Enronu z powodu fałszowania dokumentacji księgowej ludzie potracili gromadzone przez całe lata emerytury.  Skorumpowano  znaną firmę audytorską Arthur Andersen. Sprawa Epsteina to już zupełny koszmar obejmujacy szantaż amerykańskich elit z górnej półki - to są udawane sprawy ? Epsteina powiesili w celi. A w Anglii  lepiej ? Barings bank ponad 100 letni  upadł z dnia na dzień. Amerykański gigiant ubezpieczeniowy AIG -  został znacjonalizowany co go uratowało przed upadkiem. Przykłady można mnożyć. Niemcy zachowały jeszcze przemysł ale jest przestarzały i bez wchłonięcia zasobów Europy wschodniej rokowania są kiepskie. Dlatego taka determinacja różnych "Bachmanów".  Islamscy imigranci nie bardzo chcą pracować to kolonia taniej siły roboczej może sie nie udać...

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @peter15k 28 grudnia 2023 21:08
28 grudnia 2023 21:56

 Niemcy zachowały jeszcze przemysł ale jest przestarzały ...

Ręce opadajo, jak się porówna z naszym nowoczesnym.

Bach gotówki ?

Man ualnie.

 

 

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @peter15k 28 grudnia 2023 21:08
28 grudnia 2023 21:59

Ten ojciec jest kopalnią teorii uniwersalnych i prostych jak włos Mongoła.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Nova 28 grudnia 2023 18:06
28 grudnia 2023 22:05

Tak,  z  tym  przyjmowaniem...

...  tych  PASOZYTOW  i  BARANOW  z  KW,  to  tez  byla  niezla  SZOPKA  MERDIALNA  dla  idiotow  !!!

 

Zamiast  DZIADOW  pogonic,  to  przyjeli...  i  jak  sie  wtedy  Waszczu  ,,mUndZyl,,...  dyploMATOL  jeden,...

...  a  teraz  ,,KROKODYLE  LZY  LEJA,,   -  pod  publiczke  oglupiala  ,,zaborem  tvp,,  ich  ZEROWISKA  od  lat  -  oszusci  i  zlodzieje,  jedne  !!!

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 28 grudnia 2023 21:08
28 grudnia 2023 22:20

O AIG i nie tylko nim napisałem w "Zagadka kryzysu A.D. 2008" - czyli kara dla Żydków za nielohalność. Enron i A. Andersen to wałki księgowe związane z ostrą giełdową spekulacją śmieciowymi aktywami - norma na całym świecie.

Madoff - oszukiwał swoich klientów, kłamiąc że powierzone przez nich pieniądze są bezpieczne (podobny mechanizm wystąpił też w Baring Bank przejętym przez ING - ale ten akurat był angielski, więc przykład chybiony). Anglicy mieli niezłą bekę z tego...nawet wydano w Anglii książkę o tej aferze Madoffa, gdy tymczasem w "kraju wolności" było milczenie.

Jeśli Pan te przykłady traktuje jako jakąś wojnę wewnętrznamerykańską, to niestety, ale jest to chybione. Szantażowanie elit? W USA, tak i jak gdzie indziej, nikt nie d9stanie wysokiego stołka, jeśli nie ma gwarancji pełnej kontroli nad nim. A kontrolę zdobywa się przez aranżowanie "haków". Tak się obecnie kompletuje "widzialne" elity wszędzie. Nie dowodzi to, iż ktoś ryje pod USA, a raczej dowodzi, że kontrola jest totalna i skuteczna - dba się o to, aby nikt, na kogo są "haki" nie został zdemaskowany, bo wtedy już żaden z niego pożytek. 

Wie Pan jak się obecnie walczy? Zakłada się przedsiębiorstwa pod fałszywą flagą, udając że się jest kimś innym, że trzyma się z kimś innym, że jest się lojalnym wobec kogoś innego, niż w rzeczywistości. Zdobywa się reputację, wiarygodność, a tym samym przesuwa się w hierarchii wewnętrznej wroga, co wiąże się z większym dostępem do strategicznych informacji. Tak ze sobą walczą np. Anglia i USA. Każde z nich ma u konkurenta swoją agenturę, ale tę najcenniejszą nie pozwoli nigdy na zdemaskowanie przez takie głupie afery. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 22:20
28 grudnia 2023 22:39

W dłuższym okresie pomiędzy potentatami to musi być gra o sumie zerowej, skoro  wszyscy grają w tę samą grę w trzy karty.  a  jej reguły nie są dla zadnego z graczy  obce. Tyle że takie stawianie sprawy niczego nie wyjaśnia, bo skoro wzajemnie o sobie nie wiemy gdzie i kim są główne "krety", to obserwatorzy takiej rozgrywki mogą  konstruować dowolne scenariusze o zbliżonym poziomie (nie)prawdopodobieństwa bez możliwości rozstrzygnięcia, który ze scenariuszy  jest ulokowany najdalej od realnego rozkładu sił.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 28 grudnia 2023 22:39
28 grudnia 2023 22:50

To jest gra na przewagę. Chodzi o to, żeby więcej mieć niż konkurent..oni sobie doskonale zdają sprawę, że nie wykończą jeden drugiego. Gdyby świat trwał wiecznie, to tak - jest to gra o sumie zerowej. Ale świat nie trwa wiecznie. Zresztą zdarzały się w przeszłosci okresy supremacji jednych lub drugich. Najbliższy taki okres to lata ok. 1820-1920, gdy Anglia (Olimpijczycy) byli światowym hegemonem. Choć np. oglądając 2 dni temu Hobbita, padło tam podczas narady Strażników Śródziemia, takie zdanie z ust Sarumana, że oto Olimpijczycy mają już 400 lat "pokoju" czyli supremacji.

Weź pojedź do Włoch i wytłumacz im, że to gra o sumie zerowej...:). Nie da się. Oni mają taką pychę w sobie, że wierzą iż naprawdę są bogami. 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 28 grudnia 2023 22:39
28 grudnia 2023 22:53

Realny rozkład sił zawsze ujawnia się po fakcie. Weryfikacja realnej siły zawsze dokonuje się w możnosci zrealizowania danego scenariusza. My tylko zgadujemy - oni nie. 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 22:53
28 grudnia 2023 22:55

oni czasem skamlą.

 

z bogiem.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @MarekBielany 28 grudnia 2023 22:55
28 grudnia 2023 23:02

Jak dostaną po d****e od konkurenta....:)

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 22:20
28 grudnia 2023 23:36

To tylko świadczy o tym, że bez utrzymania hegemonii w emisji długu i rabunku wykształconych kadr system imploduje.  Chaos trzeba opanować. Dlatego wycofuje się gotówkę co jest tańsze i wprowadza kontrolę totalitarną poprzez dochód gwarantowany jako protezę moralności, którą wcześniej  amputowano w formie systemów religijnych.  Wprowadzenie przekrętu i inside trading jako normy prowadzi do zakwestionowania wszelkich reguł z czym mamy do czynienia dzisiaj. Dopełnieniem systemu jest traktowanie ludzi jak każdego innego  produktu i skrócenie ich  okresu "przydatności"  poniżej progu wiekowego dającego prawo do emerytury ( eutanazja ) lub kreowanie potrzeb "konsumenta" poprzez wywołanie u niego chorób i konieczności zakupu leków na ich leczenie ( kreowanie rynku).  Tego nie da się wprowadzić bez likwidacji oporu o proweniencji religijnej stąd taka bezwzględna walka głównie z kościołem katolickim, który pozostaje jeszcze ze wzgledu na swoja strukturę ostatnią instytucją , która wyraża wątpliwości z pozycji etyki chrześcijańskiej. Jakby nie patrzeć to całkowity upadek cywilizacyjny. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @MarekBielany 28 grudnia 2023 21:56
29 grudnia 2023 00:11

Wystarczy podpytać jakie marki samochodów "opanowały" warsztaty, które wiedzą że nowszych roczników nie warto kupować z powodu awaryjności.  Do Mercedesa montują silniki Renault. Włoska elektronika samochodowa wydaje się być lepsza od niemieckiej. Żródła tych problemów sygnalizował już Gunter Ogger w książce Zera w garniturach  - o  niemieckich managerach.  W motoryzacji jest  obecnie tendencja do montażu "silników jednorazowych", do 1000 cm 3 pojemności, których nie warto naprawiać...

zaloguj się by móc komentować

peter15k @kpiotrzk 28 grudnia 2023 21:59
29 grudnia 2023 00:13

Nie wydaje mi się aby obecne zjawiska były proste w interpretacji ze względu na dużą ilość zmiennych....

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 22:50
29 grudnia 2023 00:16

Ostatnio rozmawiałem z pewnym Włochem o braku lekarzy u nich - że pewnie młodzi Włosi nie chcą się uczyć medycyny ...odparł że lekarzy nie ma bo ...w Szwajcarii lepiej im płacą to wyjeżdzają...

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @peter15k 29 grudnia 2023 00:11
29 grudnia 2023 00:18

?

 

trzymają się dobrze.

Wilki w Łużycach (chude) zadomowiły się.

Ten pruski wysłany na zachód wrócił i zamieszał.

 

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 22:20
29 grudnia 2023 00:18

Szantażowanie elit? W USA, tak i jak gdzie indziej, nikt nie d9stanie wysokiego stołka, jeśli nie ma gwarancji pełnej kontroli nad nim. A kontrolę zdobywa się przez aranżowanie "haków". Tak się obecnie kompletuje "widzialne" elity wszędzie.

Ja nie wiem kto ma te filmiki z wyspy Epsteina - jak ten "ktoś" je ma za granicą to może wiele załatwić w USA....

zaloguj się by móc komentować

ArGut @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 14:34
29 grudnia 2023 06:48

Mają, mają ... i Amerykanie metodycznie chcą im to zabrać ... jak w czasie WW2. Tylko teraz robią to inaczej. 

Taki przykład w marcu 2021 i w USA i w EU ogłoszono takie inicjatywy jak Chips Act. Amerykanie przed uchwaleniem stosownych legislacji zaczęli zmiany i na dziś mają 5 dużych sajtów w budowie - 2 x INTEL, SAMSUNG, TSMC i chyba któryś z producentów pamięci, sprawdzę i dopiszę.

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 28 grudnia 2023 14:34
29 grudnia 2023 08:37

<<< Więc jestem pewien, że Amerykanie - jako ludzie interesu - wybiorą Polske, a z Niemców zrobią kolonię.>>>

Pewnie jest to jeden z powodów, jeśli nie główny, Powrotu Ryżego. Zaorać PL aby pozostala kolonią.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 29 grudnia 2023 08:37
29 grudnia 2023 09:27

I znów pesymizm....ehhhh. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 29 grudnia 2023 00:18
29 grudnia 2023 09:32

Tylko że ponoć na tej wyspie gościły nie tylko elity amerykańskie. Słyszałem o księciu angielskim (ale nie pamiętam którym). 

Zresztą ten temat grzała niejaka pani "Kalahari" w Mediach Narodowych lub gdzieś w tych okolicach....sorry za przekręcenie nazwiska, ale zawsze mnie się ona kojarzy z pustynią. Po prostu jest to patostream i patonews, mający odwrócić uwagę od rzeczy istotniejszych.

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @peter15k 29 grudnia 2023 00:18
29 grudnia 2023 10:59

Na pewno ma Izrael. W końcu Ehud Barak  był częstym gościem u Epsteina na Manhattanie. A efekt  widać było np. przy głosowaniu w UN nad  rezolucją w sprawie natychmiastowego zatrzymania działań wojennych. 
https://news.un.org/en/story/2023/12/1144562

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @DrzewoPitagorasa 29 grudnia 2023 10:59
29 grudnia 2023 11:38

Co po prostu oznacza, ze Epstein pracował dla  Mossad czy Szin Bet.

zaloguj się by móc komentować

Paris @DrzewoPitagorasa 29 grudnia 2023 10:59
29 grudnia 2023 11:53

Piekne  info,...

...  a  jeszcze  ,,pieeekniejsza,,  OBLUDA  i  HIPOKRYZJA   !!!

 

A  ten  GAMON  Szczerski  to  nawet  nie  ,,piknOl  slUFkiem,,...  taaaki  ,,Zetelny,,  PASOZYT  jeden,

...  dzieki,  bo  chyba  do  dzis  bysmy  o  tej  ,,wiekopomnej  decyzji,,  nie  wiedzieli.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 29 grudnia 2023 09:32
29 grudnia 2023 12:37

To dotyczyło księcia Andrzeja, który został zaoorany wręcz przez dziennikarkę BBC Emily Maitlis. Co ciekawe Pani Maitlis urodziła się w Hamilton w Ontario w Kanadzie w rodzinie brytyjskich Żydów . Jest aktywna w tym środowisku a zarzucano jej stronniczość w różnych wywiadach.   

zaloguj się by móc komentować

peter15k @DrzewoPitagorasa 29 grudnia 2023 10:59
29 grudnia 2023 12:47

Były sugestie, że kompromaty ma Izrael ale warto pomiętać o wielkiej migracji z ZSRR, które z pewnością zainstalowało sobie tam agenturę.  Przed wielu laty do internetu ktoś wpuścił informację, że Mossad szuka w Budapeszcie DNA kogoś żeby sprawdzić czy kacapia nie podesłała im "wtórnika". Smiszno i straszno. Miałam taką teorię spiskową że to całe obecne finansowanie  LGBT+++ to po prostu globalna obrona elit przed szantażem poprzez zalegalizowanie zboczeń jako normy. Kto wie...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 29 grudnia 2023 12:47
29 grudnia 2023 12:58

Ale te widzialne elity zawsze można wymienić....tak łatwo obecnie kogoś zatopić i zapomnieć, i tak łatwo wylansować na gwiazdę, że nie sądzę aby tym się kierowano. Nie ma dla kupców ludzi niezastąpionych, a na pewno nie w polityce "jawnej".

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 29 grudnia 2023 12:58
29 grudnia 2023 13:22

To dotyczy tych "prawdziwych" elit decyzyjneych , które zwykle są w cieniu a nie tych "elit" dla ludu prostego...

zaloguj się by móc komentować

klon @peter15k 29 grudnia 2023 12:47
29 grudnia 2023 13:26

<<<Miałam taką teorię spiskową że to całe obecne finansowanie  LGBT+++ to po prostu globalna obrona elit przed szantażem....>>>

Jak dla mnie, wszystkie teorie spiskowe, które nie są prawdziwe dziś, staną sie realne jutro, gdy zostaną wdrożone. :))
Moim zdaniem, to jest kolejny krok w tzw. rozwoju.  Jakkolwiek górnolotnie to nie zabrzmi, wszystko co obserwujemy jest skutkiem odrzucenia Boga,  jako źródła Prawdy i praw oraz wstawienie SIĘ człowieka w Jego miejsce.
Dziś widzimy tego konsekwencje. 
 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 29 grudnia 2023 13:22
29 grudnia 2023 14:49

Prawdziwych, w cieniu nie da się tak szantażować, bo zwyczajnie kończy się to źle dla szantażysty.

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @stanislaw-orda 29 grudnia 2023 11:38
29 grudnia 2023 16:27

Jak również a może przede wszystkim cała rodzina jego girlfriend Ghislain Maxwell, począwszy od jej tatusia, który miał pogrzeb w Izraelu godny głowy państwa 

 

Został pochowany na Górze Oliwnej w Jerozolimie w obecności wielu osobistości izraelskiego wywiadu a mowę pogrzebową  wygłosił  ówczesny premier Icchak Szamir. Wśród doniesień o jego powiązaniach z brytyjskim wywiadem MI6, KGB i Mossadem, Szamir oświadczył, że Maxwell "zrobił dla Izraela więcej, niż można dziś powiedzieć".

https://www.timesofisrael.com/the-maxwells-scandal-conspiracy-and-more-than-a-few-days-in-court/

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 29 grudnia 2023 14:49
29 grudnia 2023 18:17

To nie dotyczy  CIA, Mossadu, GRU, 国家安全部   itp...

zaloguj się by móc komentować

peter15k @klon 29 grudnia 2023 13:26
29 grudnia 2023 18:20

Oczywiście. Brak Boga prowadzi do degeneracji cywilizacji...

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @peter15k 29 grudnia 2023 12:47
29 grudnia 2023 19:05

"Miałam taką teorię spiskową że to całe obecne finansowanie  LGBT+++ to po prostu globalna obrona elit przed szantażem poprzez zalegalizowanie zboczeń jako normy. Kto wie..."

Ma to sens. Nastepna w kolejce do normalizacji jest wobec tego pedofilia. 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 29 grudnia 2023 18:17
29 grudnia 2023 19:36

Myślę, że te służby właśnie podlegają tym elitom z cienia. Nie wiem więc, jak mogłyby ich szantażować. Prędzej zrobiono by kurację przeczyszczającą tym służbom, a jeśli to miałoby dotyczyć elit z cienia obcego państwa, to jest to mało skuteczne, bo nikomu nic by nie mówiło nazwisko kogoś z ciebia (ci z cienia są właśnie nieznani, z niczym ich się nie kojarzy, więc skompromitowanie ich w oczach opinii publicznej nie wchodzi w grę...jest bez sensu). 

Bo załóżmy że np. taki Mossad publikuje kompromaty na temat jakiegoś Iksińskiego, o ktorym nikt z nas nic nie wie i z niczym go powiązać nie potrafi. Jaką mu szkodę wyrządzają? Nawet gdyby napisali, że Iksiński rządzi z tylnego fotela państwem i zgromadził ileś tam miliardóq i popełnił to lub tamto, to pozostajevproblem wrryfikacji takich informacji. A skoro nikt nie jest w stanie tego zweryfikować, to pojawia się problem wiarygodnosci. Nie wspominając już o tym, że ujawniając kompromaty na temat Iksińskiego taki Mossad ujawniłby pośrednio swoją agenturę w otoczeniu Iksińskiego, bo tenże Iksiński będzie mógł dość łatwo dojść, kto jest źródłem przecieku. Więc jaki tu sens? Gdzie tu są zyski dla Mossadu?

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @DrzewoPitagorasa 29 grudnia 2023 19:05
29 grudnia 2023 20:08

jak to już ktoś napisał:

"żeby życie miało smaczek, raz dziewczynka, raz chłopaczek".

zaloguj się by móc komentować

peter15k @DrzewoPitagorasa 29 grudnia 2023 19:05
29 grudnia 2023 21:46

Już są takie przymiarki do legalizacji pedofilii.  Zmiana obyczajowa jest finansowana przez fundacje i NGOsy rzeką pieniędzy. Wywiad z Andrzejem, który go skompromitował to sygnał - mamy materiały i nie zawahamy się ich użyć jak nie będziecie jeść z rączki. "Biedaczek" liczył ze wywiad z Mailtis mu pomoże...Pieniądze  budżetowe zwykle trzeba ujawnić w dokumentach czyli finansowanie zmiany obyczajowej jest finansowane dyskretniej poprzez organizacje pozarządowe i korumpowanie urzędników. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 29 grudnia 2023 19:36
29 grudnia 2023 22:00

Ależ szanowy panie  - no przecież są rozbieżne interesy, są kontrakty globalne,  są interwencje wojskowe, jest proces decyzyjny, który można zahamować na poziomie ustawodawczym,  skierować w inna stronę ...tzw opinia publiczna nic o tym nie wie i ma się zajmować za przeproszeniem "dupą Maryni".  Taki czy inny "Mossad"  nie musi niczego publikować ani ujawniać. Nie ma takiej potrzeby.

zaloguj się by móc komentować

zkr @DrzewoPitagorasa 29 grudnia 2023 19:05
29 grudnia 2023 23:48

> Nastepna w kolejce do normalizacji jest wobec tego pedofilia. 

pedofilia jest passé

Zoophiles protest against German bestiality ban

(temat sprzed 10 lat)

zaloguj się by móc komentować

zkr @stanislaw-orda 28 grudnia 2023 11:19
29 grudnia 2023 23:54

Pisali, ze "chlopcy" odwiedzili Sekule. Miesiac jeszcze pozyl w szpitalu.

> Pistoletustawiony na "ogień ciagły" moze oddać kilka strzałow za jednym naciśnięciem spustu.

Bardzo "rzadki ptak" taki sprzet, dostepny jedynie dla antyterrorystow (Beretta 93R czy Glock 18).

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 29 grudnia 2023 22:00
30 grudnia 2023 00:55

To na czym ma polegać szantaż? Skuteczny szantaż elit niejawnych przez takie Mossady?

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 30 grudnia 2023 00:55
30 grudnia 2023 09:37

Przecież to niezwykle proste. Chodzi o wykorzystanie informacji, która może zaburzyć dobrostan danej osoby decyzyjnej od życia rodzinnego po karierę polityczną w przypadku ujawniania takiej informacji.  Chodzi o sugestię utraty czegoś co dla danej osoby jest cenne ( rodziny, kariery, wpływów ) a w polityce skutkuje utratą poparcia. Wbrew pozorom w formie żartobliwej chodzi o uzyskanie efektu tak jak u tych pięknych pań po uzyskaniu dyskredytujacych każdą z nich informacji. Proszę zwrócić uwagę na zbliżenia  twarzy w memencie jak uzyskują tą informację o sobie... Z grubsza chodzi o ten efekt ...

https://www.youtube.com/watch?v=Mz1_MSGqDG8&ab_channel=user1529

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 29 grudnia 2023 09:27
30 grudnia 2023 20:02

To nie pesymizm.  Raczej chłodne spojrzenie na własne wyobrażenia. :) 

Pozostaje we mnie pragnienie życia wg schematu, gdzie państwo jest tworem działającym w imieniu i dla dobra jego obywateli. Jeszcze nie wyzbyłem się tej "słabości". :) 

Stąd nie ma we mnie zadowoleniaz faktu, że między Odrą a Bugiem powstają sprzyjające warunki dla biznesu, z którego korzyści popłynął do innych grup niż żyjące tu i teraz. Nie zadowala mnie to, co spaść może z pańskiego stołu. Ale inaczej pewnie nie będzie.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować