-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Dokąd ma sięgać Euroazja - rozważania po filmie "Reset"

Wyemitowano wczoraj pierwszy odcinek serialu „Reset”, którego istotną funkcją jest, w mojej ocenie, umocnienie i zaklepanie kilku dziennikarskich karier. Dlaczego ja rzucam takie odium na ten, od strony technicznej, dobrze zrobiony film? Ponieważ technika robienia filmów dokumentalnych zawierających ważne informacje jest taka, że unika się w nich formalnych fajerwerków. One bowiem odwracają uwagę od tego co istotne, a skupiają ją na prowadzących. Tak, jak przypuszczałem wcześniej głównymi bohaterami tego filmu są panowie Rachoń i Cenckiewicz, którzy z trudem jedynie ukrywają, że chcą być jak Bogusław Wołoszański. Ten efekt oczywiście osiągają, bo można go osiągnąć znacznie taniej niż to widać w filmie „Reset”, wystarczy skórzana kurtka i ustawiony głos. Czego dowiódł sam Wołoszański. Prócz efektu samotnego mściciela przemierzającego ciemne zaułki wrogiego miasta Rachoń nie uzyskał w tym filmie nic. No, może prawie nic. Zanim jednak przejdę do tego prawie, poznęcam się jeszcze trochę nad formą, bo ona obnaża intencję. Tą zaś jest próba uwiedzenia widza. Są różne techniki tego uwodzenia, a ja nie będą specjalistą w tej dziedzinie, nie mogę się za bardzo wiążąco wypowiadać. Mogę jednak powiedzieć, co to jest dobry film dokumentalny robiony z właściwą intencją i co to jest film dokumentalny aspirujący i naśladujący. Dobre filmy dokumentalne robił David Attenborough, facet w prostej koszuli zapinanej z przodu i spodniach przytrzymanych zwykłym paskiem. W dodatku jego bohaterami nie byli szpiedzy i dyplomaci, ale zwierzęta, które nie słuchały poleceń zza kamery. A jednak się udało.

Film Rachonia zaczyna się od sceny w pokoju gdzie agenci KGB przygotowali truciznę dla Litwinienki, której nadwyżkę wlali do zlewu. Oglądamy ten pokój, tak jakby to było nie wiadomo co, jakby był od dwudziestu lat wyłączony z użytkowania, a Rachoń wszedł tam za specjalną zgodą MI6. No, ale nie będę omawiał po kolei poszczególnych scen. Jedno w tym filmie jest wstrząsające – rozmowa z Anną Fotygą. Mówi ona mianowicie, że kiedy przygotowywano weto dla projektu umowy handlowej UE-Rosja, ktoś jej – kiedy wchodziła na mównicę – podmieniał dokumenty. Co innego było ustalone, a co innego było w tekście. Jeśli myślicie, że redaktor Rachoń zapytał Annę Fotygę, kto to mógł być, albo, że poszedł tym tropem, to jesteście niestety w „mylnym błędzie”. Film ten bowiem będzie w każdym kolejnym odcinku przekonywał nas, że Tusk to ruski i niemiecki agent, który jest odpowiedzialny za Smoleńsk. Dokumentów na to nie będzie, ale dzięki temu filmowi nieprzekonani pójdą na wybory i zagłosują na PiS. Oby tak było. Czy to jednak wystarczy? Tusk już dziś robi kampanię wskazującą, że wybory będą sfałszowane, a dla jego zwolenników jest to kwestia nie podlegająca dyskusji. Podobnie jak dla wszystkich wrogich Polsce europosłów i członków KE. Za cztery miesiące, kiedy PiS wygra wybory, okaże się, co oni tam szykują, w tym PE, a że coś szykują dowiadujemy się wprost z tego filmu, z rozmowy z Anną Fotygą, ale także z bieżących doniesień. Wszyscy ci ludzie już zrzucili maski, nie musimy się nawet domyślać, kim oni są i jakie mają zamiary. Poseł Saryusz-Wolski ogłosił wręcz, że szykują rozbiór. Widzimy, że gotowi są na fałszowanie wszystkich dokumentów i oskarżanie PiS o te fałszerstwa. Groza narasta na naszych oczach i coś się szykuje. My nie wiemy, co, albowiem jesteśmy przekonani i codziennie poprzez media przekonywani, że to tylko takie zagrywki, z których nic nie wyniknie. Jeśli jednak obejrzymy film o złym Tusku, co nie kochał Polski jak należy, to wygramy wybory i wszystko będzie dobrze. Oby tak było. Kiedy jednak widzę redaktora Rachonia, jak chodzi z poważną miną po Londynie, albo profesora Cenckiewicza, jak opowiada o trudach kwerend, w dyskusji po filmie, podczas gdy w samym filmie pokazane były dwa dokumenty z MSZ, to zaczynam mieć wątpliwości. Widzę, bowiem, że – rozumiem iż mimowolnie, niezależnie od twórców – film ten przesuwa się do dobrze opisanego segmentu dzieł znanych jako – znów nas wykorzystali i okradli, ale za to możemy popatrzeć, jak to zrobili.

Dlaczego ja się czepiam tak okropnie? Bo prowadzący nie panuje nad materiałem i jeszcze się tym szczyci. Pointę tej historii dopisze życie – tu i teraz, na jesieni tego roku. I nie jestem wcale pewien czy będzie to dobra pointa, a widząc zadowolone miny osób zgromadzonych po emisji filmu w studio, wręcz skłaniam się do przekonania, że nie będzie taka dobra.

Cały bowiem Parlament Europejski działa przeciwko Polsce, jawnie i tajnie. Anna Fotyga powiedziała wprost, że fałszowali dokumenty, a jedyną reakcją redaktora Rachonia było – łał, naprawdę!? To zaś oznacza, że „Reset” nie jest filmem dokumentalnym. Jest filmem propagandowym, którego zadaniem jest integracja środowisk patriotycznych przed wyborami i przekonanie nieprzekonanych. Czy to się uda? Większość wierzy, że tak, a im bardziej zaklina się rzeczywistość, tym wiara ta jest głębsza. Ja mam wątpliwości i mam także prawo do nich. Poza tym, jak wszyscy odwiedzający ten blog wiedzą mało co mnie tak irytuje, jak demonstracyjny i nieszczery entuzjazm. Tego zaś było w prezentacji i promocji serialu aż nadto.

Mamy przeciwko sobie cały, zakłamany, sprzedany Rosji Parlament Europejski, w którym na chama fałszuje się dokumenty. Anna Moskwa zaś ogłosiła wczoraj, że z jakąś kolejną decyzją pójdziemy do TSUE? Po co, że spytam? Żeby nam co innego napisali na wyroku, niż to, co wcześniej sami ogłosili? Przy założeniu, że w ogóle coś uzyskamy. Codziennie czytam, że UE tuszuje skandal korupcyjny na niewyobrażalną skalę. To jest skandal polityczny w istocie, wymierzony w Polskę, w jej obywateli i ziemię, a na początku filmu Rachonia i Cenckiewicza pojawia się wskazanie, że rosyjska patologia wynika z chciwości. I leci opowieść o aresztowaniu Chodorowskiego oraz innych biznesmenach, którzy wystraszeni tym poszli do Putina zapytać co mają robić. On zaś im powiedział, że mają mu oddać 50 procent? Ta figura jest bardzo malownicza, ale nie informuje nas o jakie 50 procent chodzi. Zysku en masse? Obrotu? Czego? To jest żart moim zdaniem, albowiem polityka Rosji nawet jeśli jest oparta o samą chciwość, w co nie wierzę, nie może być przez Polaków tak opisywana. To jest bowiem polityka zbrodnicza, a wskazywanie jej merkantylnego charakteru w istocie łagodzi jej wymiary. Podobnie jest z aferami w PE, za którymi stoi Rosja. Myślimy – i wtedy i dziś – o tych ludziach, jak o nędznych złodziejach, którzy chcą się nachapać. To jest metodologiczny błąd i błąd propagandowy. Paunisi nie chcą naszych koni i naszych kobiet – jak powiedział wojownik Kamienna Łydka – w filmie „Tańczący z wilkami”. Paunisi chcą naszej krwi. I z tego założenia powinniśmy wychodzić prowadząc rozmowy z członkami Parlamentu Europejskiego oraz niemieckiej dyplomacji. My zaś zachowujemy się, jakbyśmy o tym wiedzieli, ale nie wierzyli w to do końca, bo może się uda. A tłem tych nieadekwatnych przecież zachowań jest Smoleńsk. I to mnie irytuje najbardziej.

Na wyżej opisanych przykładach widzimy wyraźnie czym jest tak zwana polityka Europejska? Jest ona próbą podporządkowania Europy Rosji, przy założeniu, że to Rosja podporządkuje się Europie. Fałsz jest więc już na samym początku. I widać, że jeden nie wierzy drugiemu. Największym atraktorem tej polityki jest wizja fantastycznie rozwiniętej Euroazji, gdzie żyją szczęśliwe ludy, mające do dyspozycji nieprawdopodobne przestrzenie. Można tam żyć, pracować i uprawiać jakąś rekreację. Wizja ta nie może się ziścić, albowiem nie ziściła się nigdy wcześniej. Główni zaś uczestnicy promocji tej propagandy – Rosja i Niemcy – odpowiedzialni są za dwa największe w historii ludzkości ludobójstwa. Nie ma więc ani jednego powodu, by wierzyć, że jakaś szczęśliwa Euroazja powstanie. To jest oszustwo. I tego oszustwa nie da się wyjaśnić chciwością. Tam jest coś o wiele gorszego, co zaowocuje nowym ludobójstwem na nieopisaną skalę i dobrze jest wyrazić to przypuszczenie już dziś, żeby potem nie mieć pretensji do samego siebie. Jeśli bowiem Niemcom najbardziej przeszkadzają inwestycje w Polsce, to jasne jest, że oni serio o żadnej Euroazji nie myślą. Myślą o wyniesieniu siebie i nadaniu sobie cech boskich. Czyli jak zwykle. O tym samym myślą Rosjanie, ale oni nie chcą być bogami, albowiem zostali wychowani w innej tradycji. Oni chcą być krzewicielami kultury. To ich kręci najbardziej.

Wróćmy do zagospodarowywania przestrzeni. Czy gdzieś na świecie mamy może jakiś przykład sensownego zagospodarowania wielkiej przestrzeni, która stała się obszarem swobodnej wymiany? Tak, nastąpiło to w USA. Czy wobec tego możemy założyć, że obecność Amerykanów w Europie zakończy się podobnym sukcesem? Jest to o wiele bardziej prawdopodobne niż w przypadku Niemców i Rosjan. Mnie dodatkowo przekonuje do tej koncepcji obecność w Polsce przedstawicieli takich nacji jak Koreańczycy i Japończycy. Mówi się bowiem o Euroazji od Lizbony do Władywostoku. Nie zaś o Euroazji od Lizbony do Seulu, czy od Lizbony do Tokio? To zaś oznacza, w połączeniu z wizytami przedstawicieli Korei i Japonii w Polsce, że kraje te zostały wyłączone z projektu Euroazjatyckiego.  Fakt ten z kolei oznacza, że w planach było poświęcenie ich na jakimś ołtarzu. Jakim? No chińskim zapewne. Bez zgody Chin bowiem żadna Euroazja – która i tak z istoty jest fałszem – się nie uda.

Czy kiedykolwiek zobaczymy jakiś film dokumentalny na ten temat? Dokumentalny to nie, ale propagandowy możemy zobaczyć za jakieś dwadzieścia lat. O ile fałszywy projekt Euroazji się nie powiedzie, bo jak się powiedzie u ujawni w całej swojej upiornej krasie, nasze wnuki będą oglądały w łagrach horrory  o złym Kaczyńskim, co wysysał krew małym dzieciom podczas snu. Dlaczego nikt nie komentuje filmem dokumentalnym bieżących wydarzeń? Dlaczego w mediach powtarzane są tylko jakieś zaklęcia? Bo wyprodukowanie filmu drogo kosztuje i ma on zawsze – prócz swojej funkcji deklaratywnej – także inną funkcję. Ma być trampoliną kariery dla twórców. No, ale w tym problem, że woda z basenu pod tą trampoliną jest sukcesywnie wypompowywana i zostało jej już bardzo niewiele. Salto więc może się nie udać, a brawa zamienią się w okrzyki grozy. Oby tak się nie stało. Radziłbym jednak uważać.

Podsumowując – od początku XX wieku nie można mówić o żadnej europejskiej tradycji politycznej i o żadnych europejskich wartościach. Być może nie można było o czymś takim mówić nigdy, a złudzenie polegające na kreowaniu tych wartości miało być przynętą na kraje Europy wschodniej, które nie dość chętnie podporządkowywały się Niemcom. Polityka europejska jest zawsze skierowana na wschód. Kwestia istotna brzmi – jak daleko na wschód? I czy wskazanie punktu granicznego wyznacza kres aspiracji i gwarantuje sukces? O tym się przekonamy naocznie niebawem. Niemcy wskazały ten punkt – jest nim Władywostok. Polska niczego nie wskazała, ale zagrała praktycznie i wiemy, że chodzi nam o dwa punkty – Seul i Tokio. Wszystko zależy teraz od tego, gdzie kres swoich aspiracji na wschodzie umieszczą Amerykanie i czym będą się przy tym kierować. Chodzi o to czy będzie to Berlin czy Warszawa i czy istotną rolę odegrają względy militarne czy interesy gangów urzędniczych. O tym trzeba by zrobić dokument, ale na to nie ma pieniędzy.

Już mniej niż miesiąc pozostał do Targów Książki i Sztuki w Grodzisku Mazowieckim, edycja II. Odbędą się one w grodziskiej Mediatece w dniach 1-2 lipca. Zapraszam wszystkich, którzy się ze mną zgadzaj oraz tych, którzy się nie zgadzają, ale gotowi są milczeć przez całą imprezę dla dobra sprawy.

Wszystkim, którzy dorzucili się do naszej zrzutki na mieszkanie dla Saszy i Ani bardzo serdecznie dziękuję. Jeśli ktoś jeszcze zechce nam pomóc, będę wdzięczny.

https://zrzutka.pl/shxp6c?utm_medium=mail&utm_source=postmark&utm_campaign=payment_confirmation

 



tagi: niemcy  polska  propaganda  rosja  usa  reset  euroazja  film dokumentalny 

gabriel-maciejewski
13 czerwca 2023 08:51
136     5964    15 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

gabriel-maciejewski @przemsa 13 czerwca 2023 09:04
13 czerwca 2023 09:06

To zależy na ile poważna jest nasza obecna sytuacja. Jeśli Niemcy są słabi i tylko straszą, to dobrze. Jeśli mają coś w zanadrzu, to źle

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @przemsa 13 czerwca 2023 09:15
13 czerwca 2023 09:19

To jest clou. Rzeczy najważniejsze dzieją się teraz. Już wiemy, że Tusk jest zły, a Graś jeszcze gorszy. Pytanie czy po wygranych wyborach nie stanie się coś strasznego. Ja nie potrzebuję potwierdzeń dla rzeczy oczywistych, a tylko to jest w tym filmie. Minus Fotyga, ale ona nie wskazuje na urzędników fałszujcych dokumenty. Nie wiemy kto to był i gdzie ten ktoś jest teraz

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2023 09:22

Kwestię wystąpienia Fotygi należy rozumieć inaczej, bardziej złowieszczo: tezy do wystąpienia minister Fotygi przygotowywane są na Szucha. Na kazdy wyjazd. Podmianą nastąpiła więc gdzie indziej, a zmieniony tekst świadczy o tym, że pomiędzy politykami i realizowaną przez nich koncepcją,  a  urzędnikami mającymi ją wdrażać zionie ogromną przepaść  nielojalności.

To że Pan Rachoń i Cenckiewicz nie podążają tym tropem to wstyd.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @IanThomas 13 czerwca 2023 09:22
13 czerwca 2023 09:24

No właśnie o tym mówię. Oni nas załawią urzędnikami niższego szczebla, a my się nawet nie zorientujemy

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2023 09:31

Ja też oglądałem ten Reset ale wywiad z Fotygą był nieco inny - Rachoń ją zapytał czy ona nie podejrzewa kto stał za tymi podmiankami dokumentów, a ona mu odpowiedziała, że nie ma pojęcia. I to chyba jest straszniejsze, bo wychodzi na to, że godzono się na takie traktowanie swojego urzędnika. Obraz totalnej bezsiły.

Podobnie jak u Pana wzbierają u mnie bardzo złe przeczucia w sprawie wyborów na jesieni. Znaczy jestem pewien, że PiS wygra ale coraz bardziej jestem przekonany, że oni tym razem tak łatwo się z tym nie pogodzą. Martwi mnie to, bo tamci to zdesperowani i zdeterminowani bandyci, a tej determinacji po naszej stronie jakby brakowało. Bardzo wątpię, że ktoś w PiSie myśli o tym jakich adekwatnych narzędzi użyć w obronie państwa, w konfrontacji już niemal pewnej. Film Reset niczego w preferencjach wyborczych nie zmieni, lepsze jest już uruchomienie tych tysięcy lokali wyborczych na prowincji to może być game changer ale też przyczynek do oskarżeń o fałszerstwo.

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2023 09:32

Wydawało.mi się, że wskazujesz na PE , jako źródło podmiany. Przepraszam za za zamieszanie.

Mnie ogromnie zniesmaczyło uzasadnienie dla normalizacji stosunków z Moskwą w postaci nawiązania do pieśni Boże coś Polskę ....

Ochyda.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 13 czerwca 2023 09:31
13 czerwca 2023 09:33

Film "Reset" ma zabezpieczyć kariery twórcą, ale jeśli 1/3 Polski po wyborach wypowie posłuszeństwo rządowi i ogłosi, że chce należeć do Europy, czyli do Niemiec nie będzie mowy o żadnych karierach. Będzie wojna domowa. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @przemsa 13 czerwca 2023 09:33
13 czerwca 2023 09:34

Jaką abstrakcją? Codziennie od 8 lat powtarza się to bez przerwy w Wiadomościach i programach publicystycznych

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2023 09:37

"Jeśli bowiem Niemcom najbardziej przeszkadzają inwestycje w Polsce, to jasne jest, że oni serio o żadnej Euroazji nie myślą. Myślą o wyniesieniu siebie i nadaniu sobie cech boskich. Czyli jak zwykle. O tym samym myślą Rosjanie, ale oni nie chcą być bogami, albowiem zostali wychowani w innej tradycji. Oni chcą być krzewicielami kultury. To ich kręci najbardziej."

Kolejne genialne zdanie. Troszeczkę wynika z niego, że Niemcy w głębi duszy uważają się za podludzi a Rosjanie za buraków. Oczywiście nie ma sensu dociekanie, skąd im się to wzięło, bo to nic nie zmieni, jednak i tak brzmi to optymistycznie. Tak, jak Europa nigdy nie będzie rajem do zagospodarowania, tak i nasi szanowni sąsiędzi nigdy nie osiągną swoich celów. Co prawda krwi napsują wszystkim wokół, ale tryumfu nie będzie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @przemsa 13 czerwca 2023 09:39
13 czerwca 2023 09:46

Nikt już tak nie myśli. Tusk trzyma się na kłamcach, oszukanych kobietach i niemieckich tajniakach - jak Lenin. I to mu może wróżyć sukces w pewnych okolicznościach. Obym się mylił

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 13 czerwca 2023 09:33
13 czerwca 2023 09:46

Żeby wybuchłą jakakolwiek wojna potrzeba determinacji z dwóch stron, a ja właśnie jej po naszej stronie nie widzę, bardziej od wojny obstawiałbym spektakularną kapitulację, taką z Rejtanowskim rozdzieraniem szat...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @przemsa 13 czerwca 2023 09:52
13 czerwca 2023 10:04

Ale ja głosuję na PiS i nie mam zamiaru dawać im przy tym taryfy ulgowej. O czym ty mówisz? Mamy siedzieć cicho, bo jak nie to PiS przegra wybory? To jest szantaż emocjonalny i próba zwalenia winy zawczasu za błędy funków

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 13 czerwca 2023 09:46
13 czerwca 2023 10:06

Taka kapitulacja nie jest możliwa, bo skończy się czystką. No chyba, że jest już gotowy drugi garnitur polityków PiS bardziej wobec Niemiec spolegliwy

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2023 10:17

No cóż... po to produkuje się filmy dokumenty,aby niezdecydowanych przekonać. Nawet wojna FR z Ukrainą nie jest przecież w/g Putinowskiego schematu wojną,tylko operacją,gdzie pacjent wraz z akolitami może umrzeć,gdzie można ubić "świetny" interes wszystkim stronom.

To tak jak netowy doskonały życiorys naszego generała Jaruzelskiego,gdzie zawarte jest wszystko,łącznie ze szlachectwem, awansami,na końcu pojednanie z Bogiem i godny,zasłużony pochówek... To są fakty,po które sięga zmieniające się pokolenie wyborców i "spuściznę,którą nam zostawili wypaloną piętnem z czerwoną pieczęcią... Nic tak nie dzieli ludzi jak wpuszczenie fałszywek,które pracują dla kreatorów polityki,dla tych co w to wierzą i tych co znają prawdę.

Nowe środki informacyjne doskonale przyśpieszyły ten proces i żadną miarą nie można tego powstrzymać... Pisać,oceniać i puszczać w obieg---czego panu życzę.....

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 13 czerwca 2023 09:19
13 czerwca 2023 10:27

Przypomnialo  mi  sie...

...  ,,rywingate,,...  to  ,,slynne,,  i  tragicznie  smieszne  ,,i  lub,,...  i  cala  ta  PLEJADA  OSZUSTOW,  ktora  przetoczyla  sie  przed  obliczem  ,,jasnie  komisji,,...

...  ktorej  obrady  i  ,,wnioski,,  zdaly  sie  narodowi  jak  PSU  NA  BUDE  !!!

 

Rachon  i  Cenckiewicz...  zabic  smiechem  tych  ,,myslicieli,,.

zaloguj się by móc komentować


Paris @aszymanik 13 czerwca 2023 09:46
13 czerwca 2023 10:50

O  wlasnie,...

...  i  to  juz  sie  dzieje  od  dawna  !!!

Widac  to  po  tych  detych  ,,negocjacjaH  z  LuE,,...  i  postawach  ,,naszych  sprzedawczykow,,  -  Wojciechowski,  Piotrowski  i  calej  tej  DEBILNEJ  BRUKSELSKIEJ  BANDY  !!!

 

A  stwierdzenie  Fotygi,  ze  ona  ,,NIE  WIE  KTO  PODMIENIAL  DOKUMENTY,,  po  tylu  latach  PIERDZENIA  w  brukselskie  fotele... 

...  dla  mnie  to  jest  SKANDAL,   DNO  i  6  METROW  MULU    !!!   !!!   !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 13 czerwca 2023 10:04
13 czerwca 2023 10:55

Dokladnie  tak...

...  trzeba  ich  ,,w  rameczki  obsadzic,,  zeby  nie  przegrali  !!!

A  oni  ,,poklUco  sie  do  kamery,,  a  potem  pojdo  na  wode  albo  i  ,,panny,,...  bo  przeciez  muszo  sie  ODSTRESOWAC,  bo  tak  strasznie  ,,posFieNcali  i  posFieNcajo,,  dla  narodu  !!!

 

Won  z  LAPCIUCHAMI,

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Pioter 13 czerwca 2023 10:46
13 czerwca 2023 10:58

To I tak dobrze, że Katowic nie chcą ucyrlizować na Stalinogród.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 13 czerwca 2023 10:06
13 czerwca 2023 11:02

Skończyłaby się czystką gdyby aktorzy naszych wewnętrznych rozgrywek byli pozbawieni zewnętrznych gwarancji, a wszyscy tutaj wiemy, że zarówno jedna jak i druga strona takowe posiada. To oczywiście jest teraz walka o całą pulę ale nie sądzę żeby ewentualni pokonani czymkolwiek poważniejszym ryzykowali. Oczywiście kilka kozłów ofiarnych się znajdzie ale nic więcej. Skoro Tusk zamiast gnić w więzieniu jak gdyby nigdy nic startuje w demokratycznych wyborach to i per analogiam Kaczyński tym bardziej nie ma się czego bać.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 13 czerwca 2023 10:46
13 czerwca 2023 11:04

Czyli wszystko jest jasne. Niech jeszcze zmienią nazwy wsi, na początek proponuję by zmienić nazwę wsi Mierzwiączka na niemiecką

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 13 czerwca 2023 11:02
13 czerwca 2023 11:04

No właśnie sądzę, że Kaczyński jest jednak narażony. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2023 11:06

Unia najwyraźniej bankrutuje. W sensie egzystencjalnym, co akurat na tym blogu wyjaśnień nie wymaga. Natomiast w sensie gospodarczym Unia jest w głębokiej stagnacji. Przyczyny obu tych stanów tkwią w narzuceniu jej z zewnątrz i samej sobie od wewnątrz wojny ideologicznej. Toczy się ona narzędziami terroru. Na razie jeszcze miękkiego, ale terroru.

Terror nie zależy dopiero od praktyki okrucieństwa, krwawych rządów, itd., bo terror powstaje już wtedy, gdy stosuje się praktykę ucisku w celu zastraszenia przeciwnika. To co wyprawiają instytucje unijne wobec Polski, to bez wątpienia terroryzm. To samo wszędzie  w stosunkach społecznych, aż po wszelkie stosunki.

To, do czego ostatnio nawołuje Tusk jest propozycją terroryzmu. Brakuje mu tylko "przekładki" propozycji na powszechną praktykę. Do tego potrzebna byłaby przewaga w sprawowaniu rządu, a nie przewaga w darciu mordy o mordzie. Wybory będą próbą uzyskania takiej przewagi. Jeśli mu się uda, to najpierw nastąpią igrzyska w postaci zaspokojenia chęci zemsty. Za co? Za żywota.

Po co? Dla konsolidacji w kierunku zamiaru docelowego. Potem nastąpi bowiem implementacja wewnętrznego tutaj nadzoru "transgranicznego" i to będzie "nowoczesny" rozbiór Polski. Przecież poprzedzający terror trzeba jakoś okiełznać w interesie tych, co go wypromowali. Okiełznać, to nie znaczy zlikwidować, ale zatrudnić. Wtedy zostanie zwrócony przeciwko pierwotnym terrorystom już dziś skatalogowanym nośnikom haseł ośmiogwiazdkowych lub podobnych.

Tak się to toczy za każdym razem już od czasów antycznych i nie ma powodu, aby potoczyło się inaczej. Ciekawe, kto pierwszy przypomni sobie wtedy o złotym rogu, po którym został jeno sznur.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 13 czerwca 2023 11:06
13 czerwca 2023 11:16

To durnie, o niczym sobie nie przypomną, będą tylko kapować jeden na drugiego w nadziei, że to ich uchroni przed śmiercią

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2023 11:20

Jakieś "cwane gapy" połapały się i mówią, że „Reset” nie jest filmem propagandowym, ale dokumentalnym. I to jest malutki "plusik", bo wszystko wychodzi w trakcie oglądania jak nas zapewnia autor notki.

Auto pisze, że:

To jest bowiem polityka zbrodnicza, a wskazywanie jej merkantylnego charakteru w istocie łagodzi jej wymiary. Podobnie jest z aferami w PE, za którymi stoi Rosja.

Tak się porobiło z tą Moskwą, a jaka była niepiękna koncepcja:

Moskwa – Trzeci Rzym – koncepcja historiozoficzna stworzona przez mnicha Filoteusza z Pskowa przypuszczalnie pod koniec XV wieku, głosząca, że pierwszy Rzym upadł na skutek herezji, drugi Rzym – Konstantynopol – na skutek zdrady prawdziwej wiary, trzecim Rzymem jest Moskwa, a czwartego już nie będzie. Najstarszym zachowanym dokumentem, w którym teoria trzech Rzymów została zaprezentowana jest list Filoteusza do księcia Wasyla III z roku 1510.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Moskwa_%E2%80%93_Trzeci_Rzym

Ważne stwierdzenie autora notki:

Wizja ta nie może się ziścić, albowiem nie ziściła się nigdy wcześniej. Główni zaś uczestnicy promocji tej propagandy – Rosja i Niemcy – odpowiedzialni są za dwa największe w historii ludzkości ludobójstwa.

PiS pewnie wygra wybory, ale czy będzie mógł rządzić samodzielnie?
Ważnym momentem będzie głosowanie nad budżetem na 2024 rok.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 13 czerwca 2023 11:04
13 czerwca 2023 11:23

Smoleńsk był możliwy tylko dlatego, że Kaczyńscy w tamtym momencie stracili swoje zewnętrzne gwarancje. Oczywiście wiem, że wielu z tamtych bandytów ma mokre sny o powtórce,  no ale dziś to niemożliwe. Myślę też, że możliwym jest gdyby stronnictwo amerykańskie poczuło się mocniej zagrożone odpalenie jeszcze przed wyborami materiałów smoleńskich, którymi z pewnością oni dysponują. Dopóki konflikt z Rosją tylko się tlił to było niemożliwe teraz to w sumie gancegal, no chyba, że materiały zawierają kompromaty na ówczesną administrację demokratów...

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 13 czerwca 2023 11:16
13 czerwca 2023 11:25

Właśnie!

Wydaje mi się, że o ile wcześniej antypisizm zakładał tylko społeczną dywersję i defetyzm, to od pewnego czasu przeszedł (za Tuskiem) do żądań rozprawy. To jest narzędziem zastraszania. Dzisiejszym jego wehikułem są emocje i ich wywoływanie.

Jeśli komuś wydaje się, że z nadchodzącymi wyborami znowu można robić sobie jakieś jaja, bo jego chata z kraja, to powinien zważyć, że terror da sie pokonać wyłącznie kontr-terrorem.

zaloguj się by móc komentować

Czarny @orjan 13 czerwca 2023 11:25
13 czerwca 2023 11:31

" terror da sie pokonać wyłącznie kontr-terrorem." - czy na pewno?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 13 czerwca 2023 11:23
13 czerwca 2023 11:32

Tego właśnie nie wiemy i do tego wszystko zależy

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 13 czerwca 2023 11:32
13 czerwca 2023 11:47

Obserwując Tuska i jego otoczenie dość wyraźnie widać furię za którą stoi paniczny strach. Oni chyba podejrzewają, że coś takiego może się stać....

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2023 12:15

Cenckiewicz i Rachoń zmusili cię do kontynuacji b. ważnego tekstu o wytycznych dla polskiej polityki wobec Niemiec. Niemiecka klasa polityczna to oczywiście sami bogowie, devas. Kremlowska to asuras, demony. Strasznie ich to kręci. Gotują się do wojny między sobą. Wspólne ćwiczenia wojskowe Niemców i Amerykanów coś takiego sugerują. Zaś kreml chciał przecież wciągnąć te pół miliona Ukraińców do swojej armii. Ale wcześniej muszą zebrać środki za pomocą wyczyszczenia przedpola i wykorzystania państw postwersalskich jako zasobu.

Bezsilność wobec tych rzeźnickich planów jest nadto dolegliwa. Dla mnie i jak widzę również dla ciebie nieznośna jest niewiedza na temat, co planują i robią JK, MM i PAD. Nawoływanie Macierewicza do postawienia na wokandzie PE likwidacji Komisji Europejskiej odczytuję jako jego bezsilność. W tą stronę raczej zarząd PiS nie idzie. Sądzę że Londyn i Waszyngton mówią im: "stay put" - nic nie róbcie, grajcie reparacjami na przeczekanie, my to załatwimy, naśladujcie nas w lokalnej propagandzie. Dlatego Cenckiewicz i Rachoń jakoś wyczuli ten trend i promują siebie jako tubylczych Chandlerów i Marlowów, którzy czegoś tam jakoś wyniuchali co trzeba i się wkręcili gdzie trzeba. Jak pan Twardowski w karczmie Rzym. Nie zrozumieją, choćbyś tłumaczył jak na rowie, że to nie ich pomysły ale podejście podobne do twojego jest imperialne. Jest jednak coś pozytywnego w Resecie: zebranie dokumentalnych obrazów z akcji Tuska i Sikorskiego i ruskich akcji w Czeczenii i gdzie tam jeszcze nie. Zarząd PiS poprostu przyjmuje to co przynosi post-solidarnościowe "dobrodziejstwo inwentarza".   

zaloguj się by móc komentować

ArGut @aszymanik 13 czerwca 2023 11:23
13 czerwca 2023 12:18

A ten przesłanki biorą się z faktu, że to właśnie jak rządzą demokraci to wybuchają wojny ? Wojny, z którymi amerykanie oficjalnie nie ma nic wspólnego ?

Pamięta kolega film List z Polski o katastrofie Smoleńskiej ?

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Czarny 13 czerwca 2023 11:31
13 czerwca 2023 12:19

Moim zdaniem, jeśli chodzi o szybką skuteczność pokonania, albo przynajmniej szybkiego obezwładnienia terrorystów - to na pewno. Nikomu nie udało się inaczej.

Chodzi o to, że bardzo marna jest szansa powodzeniawpływu na samych terrorystów; poprawcie się, wróćcie na tzw. łono, itp. Raczej trzeba ich usunąć, a takie interesy praktycznie załatwia się per fas et nefas, albo się nie załatwia. Można jeszcze, niejako od drugiego końca kija, w miejscu aktywności terrorystycznej próbować odciąć wpływ na podmioty podlegające zastraszaniu. Np. różnymi metodami Amerykanie próbowali w Wietnamie Południowym.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Magazynier 13 czerwca 2023 12:15
13 czerwca 2023 12:24

Wlaśnie! Inwentaryzacja to jest dobre ujęcie. Na przyszłość, gdy na razie się nie ma co się lubi ...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 13 czerwca 2023 11:47
13 czerwca 2023 12:34

Mam nadzieję, że Amerykanie wyjmą kwity, a nie zaczną z Niemcami świętować dzień tęczy

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @orjan 13 czerwca 2023 12:24
13 czerwca 2023 12:43

Tak. Na razie zarząd PiS stać na inwentaryzację/zestawienie tego co było widać gołym okiem. Cel propagandowy i archiwizacyjny osiągnięty. Cel imperialny czyli skuteczność dalej idąca de modo Gabriel zależy od dalszych negocjacji z sojusznikami/gwarantami.  

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2023 13:16

Chcę wrzucić moje dwa grosze do toczącej się dyskusji pod dzisiejszym tekstem Coryllusa.

Jestem skłonny zgodzić się z tezą postawioną przez Gospodarza, że Komuna Europejska zagięła na nas parol. Widać też wyraźnie, że w starciu z UE nie mamy żadnych szans.

Ostatnie wieści z Komuny Europejskiej związane z relokacją uchodźców pokazują, że eurokraci chwycą się wszystkiego, aby postawić na swoim. Obejdą każdy przepis, zmienią zasady gry tak, aby wyszło tak, jak oni chcą. Mogą to zrobić, bo mają opanowane wszystkie instytucje UE i kontrolują prawie wszystkie mechanizmy polityczne w tej komunie.

Gdyby patrzeć tylko w takiej perspektywie. Jesteśmy przegrani. Możemy tylko dyskutować o warunkach kapitulacji, ponieważ widać wyraźnie, że nawet wygrane przez PiS wybory będą kontestowane i unieważniane.

Ale wydaje mnie się, że trzeba uwzględnić jeszcze inną rzeczywistość polityczną, która w obecnej sytuacji doszła do głosu i może wiele namieszać. Mam wrażenie, sądząc po ruchach rządu, że PiS jest tego świadomy.

Chodzi mi o oto, że na kontynencie europejskim oprócz Komuny Europejskiej, która chce zmonopolizować wszystko (przede wszystkim być głównym rozmówcą z Amerykanami) jest jeszcze inna rzeczywistość polityczna. Jest nią NATO, kontrolowane przez Amerykanów.

Ja jestem przekonany, że USA zdaje sobie sprawę, że ani Niemcy, ani Francja nie mogą być partnerem strategicznym. Mogą być taktycznym ale nie będą już strategicznym. Za wiele rzeczy się wydarzyło, aby polityczna rzeka w Europie mogła wrócić do starego koryta. Partnerem strategicznym może być tylko tzw. „wschodnia flanka NATO”. I tutaj Polska oraz obecnie rządzący nią mają duże możliwości do osiągnięcia.

Głównym problem z jakim teraz mierzy się NATO, jest stała obecność wojsk na wschodniej flance. O ile Skandynawia czy Polska mają perspektywy, aby zagwarantować sobie bezpieczeństwo w czasie pokoju i utrzymać się do przybycia NATO’wskiego (czytaj amerykańskiego) wsparcia, o tyle takich możliwości nie mają państwa bałtyckie (Estonia, Łotwa czy Litwa), które są strategiczne, bo kontrolują dostęp Moskwy do Bałtyku. Teoretycznie, w planach wygląda to tak, że stałych gwarancji bezpieczeństwa mają udzielać wojska brytyjskie (Estonia) i niemieckie ( Łotwa i Litwa).

I tutaj sypie się sprawa. O ile Brytyjczycy z pomocą Kanady z wielkim trudem będą w stanie swoją obecność militarną zrealizować, o tyle z Niemcami jest problem. W dającej się przewidzieć rzeczywistości Berlin nie jest w stanie spełnić zobowiązań NATO wobec państw bałtyckich. Takie zobowiązania za parę lat, w bliskiej przyszłości jest w stanie spełnić Polska.

Myślę, że każdy teraz rozumie, co to znaczy dla nas. Jeśli my będziemy dla krajów bałtyckich eksporterem bezpieczeństwa, to zrozumiałe jest, że możemy się od nich domagać poparcia dla naszych racji np. w Komunie Europejskiej.

Dlatego mnie wydaje się, że to co powinien robić obecny rząd to przetrzymywać Brukselę ile się da, kluczyć do granic możliwości i nie atakować wprost, bo nie mamy szans. W między czasie zaś budować swoją pozycję w NATO. To NATO jest dla nas kluczem do zwycięstwa w Brukseli. Stąd z niecierpliwością czekam na szczyt NATO w Wilnie, bo to on zarysuje nasze możliwości w Europie.

To byłoby tyle z mojej strony.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 13 czerwca 2023 13:16
13 czerwca 2023 13:39

Tak, to prawda. Ja jednak wysłuchałem właśnie spotu wyborczego Tuska, który za 600 zł od łba namawia do pilnowania wyborów. W rzeczywistości jest to werbunek ludzi, którzy będą wybory fałszować. Potem o te fałszerstwa oskarżony zostanie rząd PiS. Trzeba by teraz ogłosić, by po te 6 stów zgłaszała się młodzieżówka PiS tylko to da jakąś szansę i powstrzyma sabotaż. 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 13 czerwca 2023 13:39
13 czerwca 2023 14:24

Nie no to są jawne jaja. Na wyborach mogą zarabiać tylko członkowie komisji i bodajże mężowie zaufania, płaci im PKW, reszta jest niezgodna z prawem. Zresztą ciekaw jestem jak oni by się z tego rozliczyli po wyborach, bo to chyba nie Tusk by im płacił z własnej kieszeni?

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @mniszysko 13 czerwca 2023 13:16
13 czerwca 2023 14:28

Ja też się przyłączam.

Z tym, że rozszerzyłbym poradę dla rządu, iż oprócz opisanego stawiania oporu należy głośno obnażać unijne przeniewierstwa. W żadnym przypadku nie nabierać wody w usta.

Taktyka wojenna wyróżnia boje spotkaniowe zmuszające przeciwnika do rozwinięcia jego szyku. Gdy przeciwnik swoje, hmm..., "predylekcje" już zaprezentuje (czyli rozwinie szyki), to należy uchylić się i przejść do partyzantki głośno domagając się prawa i sprawiedliwości traktatowych. W duższym okresie Unia takiej taktyki nie wytrzyma.

Ja za każdym razem wzywałbym ponadto ambasadora Niemiec i doręczał mu notę wzywającą do oświadczenia się, czy i w jakim celu oraz na jakiej podstawie traktatowej Niemcy akceptują dane stanowisko, lub czynność instytucji unijnej. W żadnym przypadku prosić ich o interwencję, tylko żądać wyjaśnień. Cokolwiek z notą Niemcy zrobią, albo nie zrobią, będzie zawsze na ich długookresową niekorzyść.

Od czasu do czasu można doręczyć notę także Francji.

zaloguj się by móc komentować

Brasil @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2023 15:08

"Paunisi chcą naszej krwi. I z tego założenia powinniśmy wychodzić prowadząc rozmowy z członkami Parlamentu Europejskiego oraz niemieckiej dyplomacji"

W tych kategoriach trzeba patrzeć na powrót Tuska, ta jedna lista miała mu dać prawo do występowania w imieniu całej "oszukanej" opozycji po wyborach. Ogłoszą swoje wyniki, jeszcze przed PKW i zaczną budować równolegle struktury władzy. Mają sędziów, część policji i wojska, jurgieltników i innych oszołomów. Niemcy i Rosja podpalą Polskę, bo tak najłatwiej, no chyba że ktoś odpali Smoleńsk i wyłoży kwity na stół, mam nadzieję że te wszystkie inwestycje w przemysł zbrojeniowy są częścią wiekszego projektu i tak łatwo im nie pójdzie, osłabienie czy likwidacja Polski nie wchodzą moim zdaniem w grę. MM stawiając na Koreańczyków wiedział co robi, bez agentury i torpedowania, solidnie i szybko. W ostateczności pójdziemy drogą Korei na całość, niech nowe pokolenie w WP zmyje hańbę 13.XII.1981 roku. Ostatecznie walczymy o życie...i wolność. Ja sobie nie wyobrażam powrotu do tej nędzy. Wszystkim malkontentom proponuje proste ćwiczenie na wyobraźnie, co by było gdyby rządził Tusk, i czy "drożyzna" byłaby ich najwiekszym problelmem ? Czy Moskal walący kolbą do drzwi ?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2023 15:20

Moim zdaniem redaktor Rachoń powinien dać sobie spokój i z dziennikarzeniem i z robieniem filmów.

Powinien, tak jak zrobił to w swoim czasie Grzegorz Braun, pójść po rozum do głowy i wejść w politykę.

Kładzenie się pod radiowozem czy szarpanie z policjantami, choćby i przed kamerą, jest raczej mało dochodowe.

A posada posła, a już szczególnie europosła to stanowisko pewne i dobrze płatne, jak człowiek obrotny to i na drugą i na trzecią kadencję się załapie.

Świadczy o tym choćby przykład Ryszarda Czarneckiego, który walczy już o Polskę od bardzo wielu lat za całkiem przyzwoitą kwotę jakichś 35 tysięcy zetów miesięcznie.

Posada pewna, spokojna i emeryturka rośnie.

I nie trzeba się z nikim bić ani robić tajemniczych min przed kamerą.

Wystarczy poinformować jakiegoś gościa w sejmie że będzie wisiał. Albo wyrzucić do śmietnika choinkę, czy wyważyć drzwi.

Happeningi wbrew pozorom bywają dobrze płatne.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 13 czerwca 2023 15:20
13 czerwca 2023 15:36

Wiem, ale trzeba mieć gwarancję bezkarności

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Brasil 13 czerwca 2023 15:08
13 czerwca 2023 15:36

Ta koreańska wizja mnie trochę zmroziła, bo wyobraziłem sobie, że podzielą Polskę jak Koreę

zaloguj się by móc komentować

valser @mniszysko 13 czerwca 2023 13:16
13 czerwca 2023 15:53

Trzeba postawic wszystko na wojsko i NATO, tylko trzeba tez wyeliminowac sowieckie zlogi z tej dziedziny. 

Jak euroburaki dostana konkretny omlot, to do nich przekaz dotrze. Potem trzeba bedzie ich ujezdzac co pokolenie, zeby sie przekaz utrwalil. 

Na szczescie dzisiaj wiekszosc Krautow to zniewiesciali tchorze wiec koniuntura i inicjatywa powinna byc po naszej stronie. 

Trzeba zaczac ich roztropnie punktowac, az do momentu kiedy bedzie mozna z nimi pojechac na ostro. 

 

zaloguj się by móc komentować

Brasil @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2023 16:13

Geograficznie wykluczone, zawsze dwóch plus święta Austria na przystawką, której powinniśmy dziękować bo taka fajna ta galicja była, że debile do tej pory knajpy i firmy z przymiotnikiem galicyjska używają co tępie jak tylko mogę. My sobie już nie możemy pozwolić na podziały i przesuwanie. Te Himarsy to mnie sie podobają, mają być sygnałem że jak coś to wszyscy pójdziemy do piekła. Ale trudno się bronić stojąc po pachy w fekaliach piątej kolumny, to jest sprawa absolutnie priorytetowa. Dlatego uważam że ostatecznie w takiej sytuacji armia bedzie musiała wybrać.... tak jak każdy z nas. Ale o podziale Polski nie ma mowy.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @orjan 13 czerwca 2023 14:28
13 czerwca 2023 16:19

Z ambasadorem Niemiec to trzeba jeszcze prosić o stanowisko w kontekście tego: "Zobaczcie teraz Unia w przypadku naszego prawa wskazuje nadrzędność prawa Unijnego nad Konstytucją krajową to tylko czekać aż i do Waszego stanowiska, że Niemiecka konstytucja jest ważniejsza od prawa unijnego, się doczepi i je zakwestionuje". i co wy Niemcy nam radziciie zrobić w takiej sytuacji.

W końcu dyplomatycznie to Unia to odrębny twór od Niemiec. 

 

 

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2023 16:49

Nie zgadzam się z Mniszyskiem co do relacji USA-Niemcy-Francja. Powiedzmy nie całkiem. Berlin próbuje pokazać pazura Waszyngtonowi, ale wojna NATO, w tym Niemcy, przeciw Rosji jest jedną z możliwości leżących na stole. Niemcy też to biorą pod uwagę, zwłaszcza że jak poucza historia kolaboracja z Moskwą kończy się wojną z nią. Oprócz wersji z naszym udziałem jako głównym sojusznikiem, jest nadal stary scenariusz z Niemcami jako głównym sojusznikiem. A to wynika z popierania opozycji przez Niemców. Ustawienie Berlina jako głównego sojusznika jest możliwe, jeśli w Polsce wygra opozycja, nie koniecznie w tym roku, ale np. za cztery lata, albo znowu będzie układ mieszany: prezydent proniemiecki, rząd wręcz przeciwnie. Amerykanie o tym nie zapominają. Biorą pod uwagę wszystkie możliwe scenariusze. I mają interes we wciąganiu Niemców w konflikt z Rosją.  

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2023 17:04

Pewnie to bez znaczenia, ale mnie akurat brakowało tam pokazania po kolei, jak strasznie wówczas gnojono Fotygę. No i kto.

zaloguj się by móc komentować

Brasil @Magazynier 13 czerwca 2023 16:49
13 czerwca 2023 17:25

Relacje amerykańsko - niemieckie mają ciekawe i postulowane przez pana Gabriela głębokie podłoże do badań. Niemieckie dzieci uczą się w szkołach że angielski to tak ledwo, ledwo z niemickim w referendum wygrał, ta legenda dodaje satysfakcji i dumy.https://www.welt.de/geschichte/article135639449/Was-waere-gewesen-wenn-die-USA-Deutsch-spraechen.html

To jest państwo eksperymentalne, z dużymi stopami zainwestowanych środków, eugenika w praktyce teraz LGBT i Einwanderungspolitik. Polska na tym tle jest wsteczna światopoglądowo, ale jednak coraz bardziej atrakcyjna gospodarczo.

Obecna sytuacja nam sprzyja, to trzeba wytrzymać. Karol Miarka, stawał przed większymi problemami, i wygrał. Dzięki Pioterowi ze szkoły nawigatorów mogłem poznać człowieka, wspaniała inspiracja.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Czarny 13 czerwca 2023 09:37
13 czerwca 2023 17:28

było: Eurazja nigdy nie będzie rajem do zagospodarowania (nie Europa)

zaloguj się by móc komentować

Brasil @krzysztof-osiejuk 13 czerwca 2023 17:04
13 czerwca 2023 17:37

No i kto. ???

Ci sami,co od kamieni Węgielnych. Ostatecznie wysypiemy to wywrotką na jedną stertę. 

Pieruny pierońskie...

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @Magazynier 13 czerwca 2023 16:49
13 czerwca 2023 17:50

Doktryna USA zakłada, że aby sobie zapewnić globalne bezpieczeństwo Ameryka musi stać na dwóch nogach. Jedną mieć w Europie a drugą w Azji. Do końca "żelaznej kurtyny" Amerykanie uznawali, że są w stanie prowadzić dwie równoległe wojny. Jedną w Europie a drugą właśnie gdzieś w Azji. Chodzi o tzw. pełnoskalowe wojny.

Po upadku "żelaznej kurtyny", kiedy zresztą pod wpływem USA Chiny włączyły się do gospodarczego wyścigu wśród elit amerykańskich panuje przekonanie, że Ameryka nie jest w stanie  toczyć wojny na dwóch frontach z jednej strony a z drugiej nie może zrezygnować ze stania na "dwóch nogach". Według amerykańskiej doktryny rozwiązaniem jest znalezienie "młodszego partnera" w Europie, na którym można będzie polegać dając mu dostęp do zaawansowanej technologii.

Francja i Niemcy ze względów strategicznych nie spełniają tych kryteriów. Francja cały czas szantażuje Amerykę rozważaniami, że może wyjść z NATO a Niemcy prowadzą politykę rewizjonistyczną. To teraz wyszło i to się nie zmieni. Wątpię, aby elity amerykańskie rozważały stawianie na kogoś, kto jest gotów przy nadażającej się okazji wykolegować "starszego partnera".

To przecież Amerykanie wywołali aferę spalinową z niemieckimi samochodami czym wprowadzili niemiecki przemysł samochodu w poważne straty. Wojna jest więc rozpoczęta ale trzeba zachować pozory.

Mnie się wydaje, że Amerykanie stawiają na duumwirat. Wielka Brytania ze Skandynawią na północy i Polska z Litwą, Czechami i Słowacją na południu. To na teraz. Potem jest oczywiście Ukraina.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @krzysztof-osiejuk 13 czerwca 2023 17:04
13 czerwca 2023 18:23

Fotyga była w tym filmie najważniejsza, ale oni będą teraz udowadniać, że Tusk z Sikorskim to ruscy agenci. Nic na nich twardego nie mają i wszystko się rozejdzie po kościach

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @mniszysko 13 czerwca 2023 17:50
13 czerwca 2023 18:28

Ok. Nie daje mi jednak spokoju pobłażliwość Waszyngtonu wobec Berlina. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 13 czerwca 2023 18:23
13 czerwca 2023 18:54

Twarde jest niepotrzebne, bo nikt z tymi gagatkami do sądu nie pójdzie. Zwłaszcza do tutejszego sądu. Liczy się przekaz demaskacyjny w synergii z czasem przedwyborczym. Demaskacja powinna postępować w miarę i w tempie dostosowanym do przedwyborczego narastania (zaostrzania się) radykalizmu tuskiego; Tusk chyba już nie ma wyboru nieradykalnej strategii przedwyborczej. Wydaje mi się zresztą, że tzw. lex anty putin została wprowadzona właśnie po to, aby Tuskowi odciąć drogę ewentualnego odwrotu z jego strategii radykalnej (klin klinem). Teraz on musi radykalizować się a równolegle będzie radykalizowała się jego demaskacja. W końcu, jak dobrze pójdzie, to zobaczymy nowego E. Goldsteina. On na to zresztą zasługuje.

Dawno temu, chyba u Toyaha, wyraziłem opinię, iż Tusk był głupi w kwestii lustracji, bo trzeba było ją przeprowadzić pod niepodzielną własną kontrolą póki tę kontrolę mógł mieć. Opiniowałem wtedy, że zdawanie się na amnezyjny upływ czasu doprowadzi tylko do tego, że starym esbekom ujdzie na sucho, a gdy oni biologicznie przeminą, to potrzeba lustracji przerzuci się na ich dzieci i wychowanków oraz na ich inne lokaty personalne jako dziedziców sieci ruskich wpływów. No i mamy lex any putin, którą oni instynktownie określają jako lex anty tusk. Według reguły frojdowskiej, oczywiście i pod tym onstynktownym względem określają trafnie.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski 13 czerwca 2023 18:23
13 czerwca 2023 18:56

Dobrze że o tym opowiedzieli. Muszę przyznać, że wśród całego tamtego  ataku na Fotygę ja sam nie zorientowałem się, o co szło w tej grze.

zaloguj się by móc komentować

orjan @orjan 13 czerwca 2023 18:54
13 czerwca 2023 19:00

Dodatek:

Głupi niedźwiedziu! gdybyś w mateczniku siedział,

Nigdy by się o tobie Wojski nie dowiedział;

Ale czyli pasieki zwabiła cię wonność,

Czy uczułeś do owsa dojrzałego skłonność,

Wyszedłeś na brzeg puszczy, gdzie się las przerzedził,

I tam zaraz leśniczy bytność twą wyśledził,

I zaraz obsaczniki, chytre nasłał szpiegi,

By poznać, gdzie popasasz i gdzie masz noclegi;

Teraz Wojski z obławą, już od matecznika

Postawiwszy szeregi, odwrót ci zamyka.

---------------

Źródło każdy Polak powinien znać!

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @Magazynier 13 czerwca 2023 18:28
13 czerwca 2023 19:14

Na pewno Waszyngton będzie wiele razy zawierał sojusze taktyczne, czy wykorzystywał Berlin jako przeciwwagę w swojej polityce w Europie ale bardzo, bardzo wątpię aby Amerykanie postawili na sojusz strategiczny. Doktryna "młodszego partnera" zakłada, że ten kraj będzie eksporterem bezpieczeństwa dla innych krajów NATO i w związku z tym będzie posiadał w bliżej określonej przyszłości silną armię lądową. Takiej armii do 2030 roku Niemcy nie są - z tego co czytam - w stanie zagwarantować.

Wierzy pan w to, że Amerykanie postawią na Niemcy, które będą gwarantować bezpieczeństwo ich interesów w Europie po tym wszystkim co zrobili, od czasu aneksji Krymu przez Moskwę.

Obecna doktryna bezpieczeństwa USA mówi wyraźnie. USA muszą być wolne do bezpośredniej interwencji w Azji w każdy czasie, dlatego muszą mieć partnera, który bedzie ratował im tyły i zdolny do długiej i samodzielnej obrony w Europie. W Niemczech musi upłynąć co najmniej jedno pokolenie, aby o takiej możliwości mówić.

Najbliższy szczyt NATObędzie probierzem na ile sami Amerykanie własną doktrynę traktują poważnie.

P.S. Wyborcza już płacze, że Rzeszów zostanie "stracony" dla Polaków, ponieważ na korytarzach przebąkują, aby tam znalazła się natowska baza wojskowa.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 13 czerwca 2023 18:54
13 czerwca 2023 19:23

To by znaczyło, że nasi mają jakąś strategię. Obyć miał rację i żeby wszystko poszło jak piszesz

zaloguj się by móc komentować

orjan @mniszysko 13 czerwca 2023 19:14
13 czerwca 2023 19:50

Co do przyszłej potrzeby i szansy organizacji silnej armii niemieckiej, to od kiedy zlikwidowali i na wsiegda odżegnali się od owej Berufsverbot, to pierwszą organizacyjną przeszkodą będzie tam dostosowanie armii do obowiązku i realiów zaimplementowanego już multikulti. Zwłaszcza dostosowanie ścieżki awansu oficerskiego. Od tego zależeć będzie jakość tej armii.

Nie lekceważąc armii brytyjskiej, zauważając m.in. ich wielowiekową już praktykę radzenia sobie z wyżej zarysowaną niemiecką przeszkodą, Wielka Brytania była jest i będzie amerykańskim "lotniskowcem" i w życiu tego kontestować nie będzie. Skandynawia potrzebna jest Amerykanom jako flanka do utrzymania porządku w Europie poniżej. Natomiast Polska potrzebna jest do zachowania pokoju w Europie, czyli w praktyce w połowie świata, o ile nie w całym świecie.

Można bowiem mieć różne zdanie na temat militarnej, a ewentualnej wydolności Polski, lecz - jak to sprawnie ktoś ujął krytykując francusko brytyjską potrzebę mobilizacji w 1039 roku i przez nią uchylenie się od pomocy Polsce - żadna dodatkowa zachodnia mobilizacja nie pokryje utraty 40 polskich dywizji i utraty polskiej przestrzeni strategicznej. Ten sytuacyjny układ wzmocniony o ewentualnie (miejmy nadzieję!) zwycięską, propolską (miejmy nadzieję!) i proamerykańską Ukrainę w ogóle zmieni reguły gry w Europie. Polityczna Unia tego nie wytrzyma i (miejmy nadzieję!) projekt skurczy się do byłej EWG. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 13 czerwca 2023 19:23
13 czerwca 2023 19:52

Nie wiem jak jest, ale tak powinno być. Jeśli zaś tym wszystkim rządzi jakieś tylko bezhołowie, to strzeż nas Panie!

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 13 czerwca 2023 12:34
13 czerwca 2023 20:33

Co do USA, to jest sprawa dosyć znacząca.

We władzach USA(jak zresztą w każdym kraju imperialnym) jest nurt, nazwijmy go współczesnym językiem - korporacyjno-liberalny polegający na tym, że kraje słabsze traktuje się jak kolonie z których zdziera się ostatnią skórę i zostawia jako pustkowie. Narzędziem tego kierunku jest deprawowanie ludności tak aby z łatwością była sterowalna. W interesie tego nurtu władzy jest to żeby wszystko co na wschód od Niemiec przehandlować Niemcom właśnie, bo to zapewni ogromną władzę dla korporacji.
Z tym, że nie da się tego zrobić tak po prostu, bo po pierwsze trzeba by było zrobić z środkowej i wschodniej Europy wielki kołchoz na wzór Korei Północnej, a po drugie (co oczywiste), Niemcy z automatu wespół z Moskalami zaczynają knuć przeciwko anglosasom jak poczują minimum niezależności.
Tutaj wyłania się drugi nurt władzy w USA który stawia na umocnienie środkowej Europy jako przyczółka przeciwko Rosji, to jest to o czym dzisiaj pisałeś, że nie na darmo jednak robi się uzbrojenia via Korea i Japonia, i te wszystkie wzmocnienia wschodniej flanki NATO o której pisał o. Wincenty. Oprócz tego są zapewne inne siły w polityce amerykańskiej. Trzeba też pamiętać, że USA jest największym ale nie jedynym graczem.

Tak jak już pisałem dobrym znakiem tu jest to, że Niemcy atakują agresywnie Polskę tak jakby mocno zirytowali się tym że mogą stracić wpływy i chcieli pokazać Polsce "jej miejsce w szeregu".

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 13 czerwca 2023 18:23
13 czerwca 2023 20:43

Naturalnie,  ze  sie  rozejdzie  !!!

Ja  sobie  w  ogole  nawet  NIE  WYOBRAZAM,  zeby  moglo  byc  inaczej,...  sama  ta  ZGRAJA  z  kurwizora  to  UWALI,...  jak  wszystko  inne  do  tej  pory.  Oni  nie  potrafili  OPODATKOWAC  marketow  przez  8  lat,  za  to  zgodzili  sie  na   DEMOLKE  Slaska,  GODZAC  SIE  na  zamkniecie  kopalni...  albo  ,,tFoZoNc  ustawe  norkowo,,  firmowana  przez  samego  prezesa  !!!

A  co  najwazniejsze  ten  ZDRAJCA  TUSEK  powinien  juz  dawno  SIEDZIEC  i  swiat  ogladac  ,,w  kratke,,  a  nie  odpier**lac  takie  ,,szol,,  z  jakims  detym  ,,resetem,,  bandy  z  kurwizora  -  Adamczykiem,  Samuelkiem,  Rachoniem  czy  tym  ,,pSZemeNczonym  po  brytyjskich  kwerendaH,,  Cenckiewiczem...  albo  ,,resortowymi  dzieciami,,  redaktUr  Doroty  Kani  -  tez  w  kurwizorze.

 

Ile  lat  mozna  na  tych  detych  ,,CHepeningaH  naszystUF,,  ciagnac...  wychodzi  na  to,  ze  w  NIESKONCZONOSC  !!!

 

...  to  jest  naprawde  Hucpa  nad  Hucpy.  

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
13 czerwca 2023 21:33

Ciekawe rzeczy się dzieją . Rosja całkowicie skorumpowała i naszpikowała agenturą PE i niemieckie elity ,USA zaproponowały Niemcy, Japonię i Indie do Rady Bezpieczeństwa ONZ.  Klaus Schwab i Harari może w każdej chwili spotkać się z dowolnym prezydentem albo premierem.  Teraz mamy histerię mająca na celu odsunięcie od władzy PIS ale gdyby PIS wygrał to dopiero się zacznie histeria poparta kwestionowaniem wszystkich elementów naszej państwowości.  Z tego możne przypuszczać że PIS lawiruje i przez naszych "przyjaciół" którzy chcą nas zaorać i utopić  nie jest postrzegany jako swojak. Czyżby PIS wybił się na niezależność ?

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @valser 13 czerwca 2023 15:53
13 czerwca 2023 22:18

"Trzeba postawic wszystko na wojsko i NATO"

Tymczasem w mediach trwa nieustanny proces demolowania jedności wojska /zwłaszcza generalicja kontra min. Błaszczak/, z wykorzystaniem oficerów wyższych szarż. Owszem, emerytowanych, ale ze zdumiewającym praciem na szkło...

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @KOSSOBOR 13 czerwca 2023 22:18
13 czerwca 2023 23:29

To właśnie dla mnie jest niebywałe. Znam osbiście zarówno gen. Piotrowskiego, jak i Andrzejczaka. Wielu w wojsku poznałem ale o nich (a na prawdę niewielu jest takich), a szczególnie o Piotrowskim, mogę tylko powiedzieć oficer przez wielkie "O". W to, że on w takiej sprawie nie dotrzymał staraności i ominął procedury - nie wierzę, nawet nie tyle nie wierzę co wiem, że tak nie było. Cała ta akcja moim skromnym zdaniem była obliczona na usunięcie tych ludzi. Nie wiem tylko co w tym wszystkim robił Błaszczak. Według mnie zbłaźnił się totalnie, dał się podpuścić. Teraz nie warto tego roztrząsać ale po wyborach powinien zająć się czymś przyjemniejszym niż zarządzanie MONem.

zaloguj się by móc komentować

stachu @aszymanik 13 czerwca 2023 23:29
13 czerwca 2023 23:50

Jakby był oficerem przez wielkie O, to nie wydawałby "oświadczenia nie wiadomo o czym" dla mediów. "Zachowajmy spokój itd.", co to za mowa.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @aszymanik 13 czerwca 2023 23:29
14 czerwca 2023 01:31

Jeśli jest tak, jak piszesz, to znaczy, że zagrano Błaszczakiem. To znaczy, że Błaszczak dał sobą zagrać. To znaczy... - wnioski pozostawiam w domyśle. 

Bardzo mnie to martwi. Bardzo. 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @stachu 13 czerwca 2023 23:50
14 czerwca 2023 01:36

Takie sprawy, jak afera z rakietą między ministrem i genarałami, załatwia się w dyskrecji, w zamkniętym pokoju. I tam ustala się oświadczenie dla mediów. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 13 czerwca 2023 21:33
14 czerwca 2023 07:23

Harari nie może w dowolnym momencie spotkać się z żadnym prezydetem czy premierem, niech pan nie sieje defetyzmu i nie opowiada takich histerii

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 13 czerwca 2023 23:29
14 czerwca 2023 07:25

Wie Pan co? Żołnierzy, szczególnie tych, którzy mają dobrą opinię u innych żołnierzy niesłychanie łatwo łapie się w proste pułapki. Niech Pan sobie przypomni przygody gen. Skrzypczaka. Moim zdaniem te sprawy lepiej pomijać milczeniem, bo nigdy nie wiemy do końca co się za nimi kryje

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 14 czerwca 2023 07:25
14 czerwca 2023 07:44

Ja akurat nie mam najlepszego zdania o gen. Skrzypczaku (nie wiem czy akurat tego generała Pan na myśli w kontekście przygód), którego też znam, nie to, że uważam go za złego i niekompetenego ale to nie tej klasy generał co Piotrowski czy Andrzejczak. Jeżeli ktoś myśli, że obecne zbrojenia, kierunek, sprzęt, który kupujemy, zmiany strukturalne i organizacyjne w armii to pomysł jakiegoś choćby i najbardziej sprawnego polityka - jest w błędzie. Jestem pewien, że koncepcja rozwoju i dozbrojenia polskiej armii powstała na wojskowych biurkach i doskononale wiem, że ci dwaj ze swoimi kompetencjami i możliwościami intelektualnymi właśnie za tym stali. Zasługą Błaszcza jest, że dał im wolną rękę i przekuł ich koncepcje w konkretne polityczne decyzje.

Dla mnie cała ta afera była wprost wymierzona w mózg polskiej armii, dodam tylko, że w mózg, którego jakości dawno tutaj nie było. To agenturalna robota, w której niewiadomo po co i jak znalazł się Minister Obrony, bo to gadanie, że Piotrowski powinien milczeć to bzdury. W tej sytuacji pierwszym, który powinien był być milczeć jest Błaszczak.

zaloguj się by móc komentować

orjan @KOSSOBOR 14 czerwca 2023 01:31
14 czerwca 2023 09:22

Mnie też martwi. Jednak lepiej zachować powściągliwość w ocenach. Zwłaszcza w tych pierwszych. Niech najpierw opadną emocje. Propaganda polega głównie na wywoływaniu ocen pochopnych. Między innymi dlatego wprowadza się karkołomne tempo podawania następnych sensacyjnych informacji i komentarzy, aby utrzymać pochopne sądy wcześniej zasuflowane a uwagę odbiorców poprowadzić gdzieś już dalej. Jeżeli chodzi o interes prawdy (tej materialnej), to infrastruktura szybkiego przekazywania treści jest, niestety, za szybka. 

Wracając do meritum (czy "zagrano Błaszczakiem") chcę najpierw powiedzieć, iż nie ma decydenta, który obroni się przed nielojalnością swoich podwładnych, którzy przygotowują każdy krok decydenta. Stalin wiadomymi sposobami prawie, prawie potrafił, ale Adolf już nie. Dopiero co wypłynęła zresztą informacja, że polskiej minister niewidzialna ręka ukradkiem podmieniała dokumenty. No i co, "zagrano nią"? Osobiście jestem przekonany, iż przyczyny większości także i tutaj wyrażanych kontestacji i pretensji wokół działania rządzących, podobnie wokół TVP, mają źródło w tamtejszych - że tak tu roboczo nazwę - "średnich kadrach techniczno organizacyjnych". Obojętnie, czy motywem jest dywersja, czy przyczyną jest tam zawodowa niepełnosprawność tej kadry.

Przypadek "zagrania Błaszczkiem" wyróżnia się ze względu na szczególny skandal, który jakoś uchodzi medialnej uwagi. Zważywszy bowiem, że sprawa wypłynęła z wojska i to spośród wysokich oficerów, a nawet generałów, skandalem jest, że tacy w ogóle odwołali się do opinii publicznej. Jak tam było, tak tam było, ale nawet będąc w stanie spoczynku ktoś taki nie powinien wyskakiwać poza stosunki wewnętrzne wojska.

zaloguj się by móc komentować

orjan @aszymanik 14 czerwca 2023 07:44
14 czerwca 2023 09:32

>> ... pierwszym, który powinien był być milczeć jest Błaszczak. <<

Jednak nie, ponieważ to on został zaatakowany a - w odróżnieniu od ofricerów i generałów - polityk może być wzywany do publicznych wyjaśnień, a wezwany nie ma prawa milczeć.

Dodać wypada, iż nawet dzisiaj nie bardzo wiadomo skąd wyszła inicjatywa zaatakowania i kto jej potrzebował.

zaloguj się by móc komentować

Brasil @gabriel-maciejewski
14 czerwca 2023 09:34

 "To agenturalna robota, w której niewiadomo po co i jak znalazł się Minister Obrony"

Komuś strasznie przeszkadzała idealna wręcz współpraca min. Błaszczaka z Generałami. Nie gwiazdorzy własnymi pomysłami, realizuje skokowy program modernizacji nakreślony jak pan wspomniał przez generałów i chwała mu za to. Wielu to przeraża tak myślę...państwa z taką armią nie da się bagatelizować czy zmusić do określonych zachowań. Mam nadzieję że przeanalizowano historię tego incydentu i wyciągnięto wnioski.

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 14 czerwca 2023 09:22
14 czerwca 2023 10:00

Jaja  jak  berety...

...  jednym  slowem  -  ,,kazdy  wuj  na  swoj  stroj,,...  taka  to  ci  ,,DEMONkracja,,...  i  dety  pluralizm  !!!   Pewnie  za  duza  kasa  tam  wchodzi  w  gre  -  bo  narod  ,,to  kupi,,...  i  ZAPLACI,  -  i  na  99%  dlatego  wszystkie  ,,kroliczki,,  -  te  w  spoczynku  i  nie  -  dostaja  ZAJOBA  w  tem  wzgledzie  !!!

 

A  poza  tym,...  swietny  i  kapitalny  komentarz  !!!

Rzeczywiscie  i  WYRAZNIE  -  ta  cala  BANDA  polYtyczno-merdialna  -  NIE  NADAZA  -  i  to  od  bardzo  dawna  -  za  PRZEZ  SAMYCH  SIEBIE  struganym  ,,karkolomnym  tEpem  podawanyH  wiadomosci  i  iH  ILOSCI,,...  i  to  SWIADOMIE  z  PREMEDYTACJA,...  ,,nie  zauwazajac,,  nawet  kto  tym  ,,naszym  zaslORZonym,,  kroliczkom  PODMIENIA  DOKUMENTY   !!!   !!!   !!!  

Tak  sie  bowiem  robi  ,,siwy  dym,,  albo  ,,piane  merdialna,,  albo  jeszcze  inne  dete  ,,emocje,,  -  znaczy  SIEJE  POPELINE  i  NA  GRANDE  OKRADA  CALY  NAROD,  zuchwale  i  NA  BEZCZELA...

...  przeciez  to  znany  MODUS  OPERANDI  tej  calej  BANDY  POPiS`owej  i  nie  ma  zadnego  to  tamto.      

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 14 czerwca 2023 09:32
14 czerwca 2023 10:09

      Dopiero  co  Cie  pochwalilam,...

...  a  tu  takie  ,,faus  pas,,  dodales.  To  niewazne  skad  wyszla  ,,inicjatywa  zaatakowania,,  wazne,  ze  ,,piane  merdialna,,  bije  sie  i  bic  jeszcze  dlugo  beda...  oczywiscie  ci  sami,  i  sami  swoi,...  n`est  ce  pas  ?!?!?!

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @orjan 14 czerwca 2023 09:32
14 czerwca 2023 10:21

".... a wezwany nie ma prawa milczeć. "

Za ta ma obowiązek ważyć swoje słowa, a on postanowił oddalić zarzuty od siebie poprzez zarzucenie swoim najlepszym i najważniejszym dowódcom nielojalności i braku kompetencji. Piotrowski postawiony w takiej sytuacji miał tylko dwa wyjścia milcząc podać się do dymisji przyznając sie jednocześnie do absurdalnych zarzutów, które mu postawino i realizując plan tych, którzy byli rzeczywistymi inicjatorami tej afery albo w sposób wyważony bronić się odwołując się jednocześnie do "wyższej instancji" czyli Prezydenta - co też uczynił.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 13 czerwca 2023 13:39
14 czerwca 2023 11:28

to jest organizowanie świadków do składania fałszywych zeznań i organizowania dedykowanych zagrań "byłem i fałszowałem, bo xxx mnie namówił' - klasyka procesowa: dwóch świadków i fałszywe zdarzenie lub wysterowane zdarzenie.

zaloguj się by móc komentować

stachu @aszymanik 14 czerwca 2023 10:21
14 czerwca 2023 11:29

Co to za pomysł, że wojskowy podaje się do dymisji. Jeżeli mu się coś nie podoba, to składa raport przełożonemu i czeka, a jak bedzie oskarżony, to będzie się bronił, ale nie w mediach. Dukaczewski jest poza armią i nadaje w tv opozycyji i niektórzy co służa myślą, że też tak mogą. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @aszymanik 13 czerwca 2023 14:24
14 czerwca 2023 11:30

a kto by się prawem w RP przejmował? naiwność do granic bezwolności, 'nie sprzeciwiam się bo przecież prawo na takie czyny nie pozwala'; kto się jakimś rozliczaniem przejmuje w RP? i przed ma to byc rozliczanie?

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @aszymanik 14 czerwca 2023 10:21
14 czerwca 2023 11:33

Mnie pociesza jedno w tej sprawie. Oficjalny komunikat zamykający tę aferę. Mianowicie, że postanowiono przyjrzeć się procedurom, aby na przyszłość uniknąć takiej sytuacji.

Dla mnie językiem dyplomatycznym stwierdzono, że odkryto mechanizm prowokacji oraz źródło przyszłych nieporozumień i postanowiono to naprawić. Zdaje się, że ośrodek prezydencki zadziałał jako mediator i piorunochron.

Jeśli reforma wojska jest dźwignią, która ustawia Polskę w Europie i jest jej gwarancją na przyszłość, to nie możemy się gorszyć, że biesy będą w tej sprawie mieszać. Cieszmy się, że konflikt został zażegnany, że obie strony "wlały sobie zimny kubeł na głowę!"

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Brasil 13 czerwca 2023 17:25
14 czerwca 2023 11:34

Polska jest też atrakcyjna cywilizacyjnie, wystarczy popatrzeć na niemieckich emerytów na Starym Kleparzu w Krakowie. Jakby raj zobaczyli i oazę wolności.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @mniszysko 14 czerwca 2023 11:33
14 czerwca 2023 11:40

Przypomnę odpowiedzi japońskiej generalicji po II wś czy planowali inwazję na USA, ładnie zripostowali, że tylko wariat planuje inwazje na kraj tak nasycony bronią jak USA. Polsce potrzebne jest nasycenie 'bronią' ale także rozumianą jako broń w konfrontacji cywilizacyjnej. Edukacja i bezwględne dochodzenie swych praw oraz szereg innych działań, w tym ostracyzm środowiskowy/medialny. Z krajowymi kanaliami się nie debatuje w studiach tv.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @aszymanik 14 czerwca 2023 07:44
14 czerwca 2023 11:43

Dla mnie to jest oczywiste, że bez wojskowych militarne przeobrażenie się nie uda. Wola polityczna to jedno. Chwała za to PiS'owi, ale realizacja potrzebuję mózgu i mięśni. Zasługą polityka powinno być znalezienie w danych środowisku grup, które pewne pomysły i zamierzenia przeprowadzą.

Myślę, że tak jest w każdej poważnej dziedzinie.

Dla mnie majstersztykiem jest to, co się robi z polskim lotnictwem. Wybór FA-50 wygląda na genialny. Wbrew pozorom, to nie jest kupowanie byle jakiego sprzętu.
Budowanie poszczególnych warstw sił lotniczych a przy tym liczenie się z kosztami i patrzenie na to, jakie efetky ma przynieść to a nie inne posunięcie.

Podobnie z zakupem na samym początku tworzenia obrony przeciwlotniczej i rakietowej IBCS. Tutaj zdecydowanie postawiliśmy na przyszłość i potencjał rozwoju ...

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @mniszysko 14 czerwca 2023 11:33
14 czerwca 2023 11:46

Mam nadzieję, że jest jak Ojciec mówi. Jeśli jednak jest tak, że ten konflikt pomiędzy dowództwem a ministrem mimo oficjalnych zapewnień jednak się tli to nie ma innego rozwiązania jak wymiana ministra (oczywiście nie teraz), bo tych dwóch generałów tak na poczekaniu innymi się nie zastąpi.

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 14 czerwca 2023 11:40
14 czerwca 2023 11:54

Voila...

...  KANALIE  krajowe  wsadza  sie  ZA  KRATY,...  ale  u  nasz  KANALIE  +  MERDIA  =  JEDNA  SWOLOCZ  !!!

zaloguj się by móc komentować

orjan @aszymanik 14 czerwca 2023 10:21
14 czerwca 2023 12:04

A mnie się wydaje, że należało pozostać przy tzw. drodze służbowej. Generał powinien był zauważyć, że jeśli afera rozgrywa sie według jakiegoś planu wewnątrz wojska i resortu obrony, to nie tylko on sam może być celem, ale Błaszczak też jest celem, a ktoś ich dwóch nawzajem próbuje napuszczać.

Temu zaś przygląda się ileś tam osób spośród najwyższej kadry wojska. Ci jednak tym różnią się od gawiedzi medialnej, że sami wiedzą, co i kto. Dla generała właściwym ruchem było odwołanie się do Prezydenta lub Premiera, czyli do zwierzchności zarówno generała, jak i ministra Błaszczaka. Pismaków generał powinien był poszczuć psami czego Błaszczak nie mógł, bo wobec mediów ministrem się bywa, ale generałem się jest.

Mam nadzieję, że wszystko rozeszło się po kościach jako niepotrzebne zamieszanie, które obaj panowie powinni przełknąć jak bociek żabę i na przyszłość zacieśnić wzajemne stosunki. Jak sam zauważyłeś, współpraca Błaszczaka i generałów w kwesti modernizacji i rozwoju wojsk jest najlepsza od dawna. To jest wartość i chyba to zostało zagrożone.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @qwerty 14 czerwca 2023 11:30
14 czerwca 2023 12:06

Każda partia ma obowiązek złożenia sprawozdania finansowego do PKW. Nieprawidłowości skutkują pozbawieniem subwencji. Taki guru ekonomi jak Petru boleśnie się o tym przekonał. Myślę, że numer z opłacaniem swoich "konrolerów" w każdym lokalu wyborczym w Polsce jest na tyle gruby, że by nie przeszedł.

zaloguj się by móc komentować


aszymanik @orjan 14 czerwca 2023 12:04
14 czerwca 2023 12:13

Oczywiście nie wiem jak było ale znając gen. Piotrowskiego przypuszczam, że on tę sprawę tak właśnie chciał załatwić (to naturalna droga). Ale jakieś okoliczności właśnie mu to uniemożliwiły stąd to jego publiczne wystąpienie. Pamiętajmy, że dowódca tej rangi jest wzorem i autorytetem dla szeregu swoich bezpośrednich i dalszych podwładnych robienie z niego durnia wprost przekłada się na robienie z durniów wszystkich tych którymi on dowodzi, Piotrowski nie tylko siebie bronił, autorytetu instytucji, którą kieruje również.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski 14 czerwca 2023 07:23
14 czerwca 2023 12:15

A skąd Pan  wie kto w tej sprawie dzwoni ?  To nie jest defetyzm tylko optymizm.   W USA i Kanadzie mamy realną rewolucję, pewnie wspomaganą, strajki szkolne przeciw LGBT  - miesiąc dumy,  w którym tęczowe flagi są równoznaczne z oficjalną  flagą  państwową USA.   Ambasady UE mają oficjalną agendę LGBT .  Oczywiście to wszystko niemieccy i ruscy agenci. Pan niejednokrotnie się już mylił .  Pomimo tego sprawa wspomagania Ukrainy może byc poza bieżącym konfliktem wewnątrz USA.  To jest optymistyczne. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @aszymanik 14 czerwca 2023 11:46
14 czerwca 2023 12:20

Przed wyborami wymiana ministra Błaszczaka w ogóle nie wchodzi w rachubę. Jeśli zaś tuskoidy wybory wygrają, to wymiana nastąpi w wojsku i to nie tylko generałów, ale też wszelkich planów oraz liczebności wojska i miejsca jego zakwaterowania (jak najdalej od wschodniej granicy). 

Jeśli więc konflikt nadal się tli, to ja bym zrekrutował do wojska jakiegoś psychiatrę i w stopniu generała dałbym mu przydział przy tych generałach.

 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @orjan 14 czerwca 2023 12:20
14 czerwca 2023 12:40

Tak to prawda, na wszelkie wyjaśnienia przyjdzie czas, teraz w najlepszym intersie armii, rządu i w ogóle kraju jest za wszelką unikanie podobnych prowokacji i wyciszenie jakichkolwiek konfliktów.

zaloguj się by móc komentować

orjan @aszymanik 14 czerwca 2023 12:40
14 czerwca 2023 14:27

Ja nie chcę spekulować, lecz gdybym miał sobie wyobrazić najciekawsze rozwiązanie, np. pisząc powieśc sensacyjną, to szło by tak:

1) Ruskie strzelili jakąś niebojową rakietą, która miała ruski mózg, ale ruską determinację i doleciała sobie pod tego Bydgoszcza z listem do Hobielina, bowiem poczta lata gdzie chce i nikt uwagi nie zwraca.

2) Miejscowa agencja pocztowa parę miesięcy szukała, aż znalazła szczątki, zadzwoniła do Wybranej gazety wywołując tam antypisie podniecenie, a te wezwały ministra, by się pokajał.

3) Minister pyta generała co jest? A Generał, że nie wie, ale jest okazja zgasić aferę, zrobić tamtych w trąbę i zarobić pare miesięcy spokoju zanim się wytrąbią: Ty wspomnisz o mnie, ja się odezwę i już nikt nie będzie pytał o nic oprócz naszego konfliktu. Pasuje? 

4) OK, ale uprzedźmy Prezydenta, aby i on coś ugrał jako nasz zwierzchnik. Tamtych zrobimy w trąbę i spokojne sobie zbadamy tę rakietę z jej przesyłką. Jakiś czas będziemy mieć święty spokój.

Tak się tworzy historię. Prawie jak parówki. Smacznego.

zaloguj się by móc komentować


mniszysko @orjan 14 czerwca 2023 14:27
14 czerwca 2023 16:18

Ja bym dodał piąty punkt.

5) Minister do generała: Aby nas znowu tak nie wrobili, proponuję kupić samoloty wczesnego ostrzegania. Co ty na to?
Generał: Nie ma sprawy, jeśli do tego dołożysz aerostaty zwiadowcze. Wtedy jesteśmy dogadani.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @mniszysko 14 czerwca 2023 16:18
14 czerwca 2023 16:44

Jak to się mówi: Zgoda buduje, niezgoda ruinuje.

:)

zaloguj się by móc komentować

orjan @mniszysko 14 czerwca 2023 16:18
14 czerwca 2023 17:08

W każdym też razie, po paroletniej obserwacji, nierozsądnie jest uważać min. Błaszczaka jako kogoś niekonkretnego, a tym bardziej za aferzystę.

Tak samo gen. Piotrowskiego zwłaszcza, że wyszedł z korpusu oficerów artylerii, a tam potrzebny jest najwyższy poziomu umysłowy w wojsku, cokolwiek ktoś o wojsku w ogóle uważa. Warte uwagi jest też, że pierwsze szlify oficerskie otrzymał już po komunie, a i większość poprzedzającej nauki (jako podchorąży) spędził już po komunie. Może to nic nie znaczyć, ale niby dlaczego nic? Wreszcie pierwszą (i następne) nominację generalską otrzymał w 2016 roku, czyli na pewno nie od jakiegoś Brąka. Z takim CV na pewno nie tęskni za władzą opozycji, bo poleci w-try-miga.

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 14 czerwca 2023 11:30
14 czerwca 2023 17:45

Dokladnie  tak,...

...  lustracje  ,,pSZeprowadzili,,...  dekomunizacje  ,,teSZ,,...  i  jeszcze  aneks  WSI  ,,opUblYkowali,,...

...  i  mamy  SYF  i  SZAMBO  jak  ta  lala  !!!

 

A  teraz  jeszcze  jakies  dete  ,,resety,,  filmujo,  jakby  ,,smolenskiej  mgly,,  JoLaski  Lichockiej  bylo  im  jeszcze  malo,  ZLODZIEJOM  jednym.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @orjan 14 czerwca 2023 17:08
14 czerwca 2023 18:00

To co teraz dokonuje się w Wojsku Polskim i w przemyśle zbrojeniowym, cała ta operacja transferu i mobilizacji napawa mnie sporą dozą nadziei.

Podam tylko przykład systemu zarządzania obroną przeciwlotniczą, którego centralnym komponentem jest IBCS, intergrator danych działający według zasady "każdy sensor, odpowiedni efektor". To jest awangardowy system, który oprócz USA ma tylko Polska. Jest to "świeża bułeczka", prosto z piekarni. Sam zakup tak awangardowego i unikalnego w skali światowej sprzętu świadczy o zaufaniu jakie USA mają do Polski.

Docelowo każdy radar wojskowy radar w Polsce będzie wpięty w ten system, który zostanie sprzężony z obroną przeciwlotniczą każdego stopnia. Polska jest w tej dobrej sytuacji, że zakupiła IBCS na samym początku budowania systemu obrony powietrznej. Może więc tak dobierać sprzęt, aby był kompatybilny z IBCS. Nie musi się zastanawiać, czy sprzęt, który posiada będzie dał się wpiąć w IBCS.

Już to świadczy, że plan modernizacji jest dobrze przemyślany i robiony z określoną wizją. Z jednej strony, tam gdzie trzeba kupujemy rozwiązania drogie i unikalne lecz w przyszłości zwracającej się z nawiązką, a z drugiej strony nie szastamy forsą, tylko stawiamy na rozwiązania ekonomiczne i efektywne ( samolot FA-50).

Takich przykładów można mnożyć i jest ich wiele.

W miarę jak coraz więcej rzeczy dowiaduję się o modernizacji czy wojskowej, czy przemysłowej  dokonywanej przez obecną ekipę rządzącą, tym częściej dostaję gęsiej skóry i zimne dreszcze mnie przechodzą, gdy pomyślę, że zamiast PiS'u rządziłaby PO. Po prostu koszmar!

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @aszymanik 14 czerwca 2023 12:40
14 czerwca 2023 18:15

Pardon,...

...  ale  o  jakich  wyjasnieniach  Pan  pisze,  Panie  Szymanik,...  czy  przypadkiem  nie  o  tych,  ktore  sami  ,,zainteresowani  i  wielce  zatroskani  sobie  strugaja,,...  tFoZoNc  dete  ,,kAflikty,,  ,,kryzysy,,  albo  pozostale  temu  podobne  SCIEMY  dla  CIEMNEGO  luda  ?!?!?!

Przeciez  to  sa  wszystko  dete  HUCPY...  do  tego  ZLODZIEJSKIE  HUCPY  !!! 

zaloguj się by móc komentować

orjan @mniszysko 14 czerwca 2023 18:00
14 czerwca 2023 19:22

Nie bardzo rozumiem jak i dlaczego tak się stało, że pewne kręgi przywłaszczyły sobie kwalifikację ludzi rozumnych, a co śmieszniejsze nawet kulturalnych. To w ogóle temat na jakiś prześmiewczy esej chyba. Mam wrażenie, takie od ręki, więc prowizoryczne, że przyczyny trzeba szukać jeszcze w czasie komuny, gdy tego rodzaju samokwalifikację ogół chętnie akceptował, w jakimś geście odrzucania ówczesnych aparatczyków i ludzi im podlizujących się. Tych zresztą słusznie można było winić za całokształt PRL-owskiej mizerii, za wszelki bareizm, w rezultacie za deficyty rozumowe i kulturowe.

Gdy ci może nie tyle ustąpili, co funkcje na samym świeczniku oddali do przejęcia zblatowanym z nimi wcześniej opozycjonistom. Ci przejmujący weszli w te funkcje społeczno państwowe już z poprzednią legendą ludzi rozumnych. Patriotyzm zostawili w szatni. Kulturę polską też. Co więcej ogłosili, że mają monopol na rozum, kompetencje i na tę neo-kulturę. Monopol jest zaś od tego, żeby innym odmawiać.

Powód do nienawiści powstał od tego, że ci spoza monopolu, więc z definicji nierozumni i niekulturalni, przejęli władzę i to legalnie. Co gorsze, okazało się, że potrafią znacznie więcej i lepiej. Z kolei ci pierwsi złapali zły fart pod nazwiskiem Tusk, a ten po swojemu przeprowadził dobór kadrowy wycinając jak leci każdego o jakichkolwiek zdolnościach sam mając predylekcje właśnie tylko do tego i nic poza tym. W rezultacie tam już nie ma nic.

Dalej rozważając potrzebowałbym już pomocy, bo nie potrafię zrozumieć szerokości posiadanego poparcia w zamian za osiem gwiazdek i nic więcej a z dopuszczeniem regresu. Opętanie? Może właśnie jest to robota dla antropologa, a może nawet dla egzorcysty? To zaszło bowiem tak daleko, że socjolog tego już nie rozkmini.

Takie myśli krążą mi, gdy czytam: ... dostaję gęsiej skóry i zimne dreszcze mnie przechodzą, gdy pomyślę, że zamiast PiS'u rządziłaby PO. Po prostu koszmar!

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @Paris 14 czerwca 2023 18:15
14 czerwca 2023 21:05

Ja rozumiem Pani Paris, że ma Pani swoje polityczne paranoje, nikt nie jest od nich wolny - ja również. Chodzi o to żeby w armii było ich jak najmniej, w szególności w takim czasie jak dziś i takim etapie na jakim rozwój naszego wojska się obecnie znajduje. Bardzo szybko to można unieważnić wrzucając wszytkich do jednego wora jak Pani to robi.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @orjan 14 czerwca 2023 17:08
14 czerwca 2023 21:10

Ja proponuję w ogóle się przyjrzeć polityce kadrowej w wojsku szczególnie po zamachu w Smoleńsku. Temat na kolejny odcinek "Resetu".

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @orjan 14 czerwca 2023 19:22
14 czerwca 2023 21:44

To prawda Orjanie:dobór kadrowy w Tuskolandii to kura znoszaca złote jajo dla ich  kadr.Scala starych ćwików i z drugiego chowu. Jeden front otwarty w tej umiłowanej Unii,drugi w Polsce... Największym chyba koszmarem spędzającym sen z powiek ,to jest modernizacja armii i przemysłu zbrojeniowego... Na każdy zakup idzie tak wielka furia idiotyzmów,że potrzeba elektrowstrząsów,bo egzorcysta ma słabą moc...

zaloguj się by móc komentować

Paris @aszymanik 14 czerwca 2023 21:05
14 czerwca 2023 22:30

Ja  to  wszystko,  Panie  Szymanik,...

...  dosc  dobrze  rozumiem,...  ale  to  ta  BANDA  juz  duuuzo  wczesniej  SAMA  SIEBIE  UNIEWAZNILA,  naprawde  lata  temu,  dzis  widzimy  tylko  konsekwencje  tych  wszystkich  ZGNILYCH  KOMPROMISOW  i  obiecanek  bez  pokrycia  !!!

Nie  chce  mi  sie  juz  udawac  ,,pierwszej  naiwnej,,...  bo  mam  juz  ,,swoje  lata,,  i  jakies  doswiadczenie  zyciowe,...  w  koncu  ile  mozna.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @Paris 14 czerwca 2023 22:30
14 czerwca 2023 22:40

Mimo wszystko, ktoś tych dwóch akurat generałów nominował na najwyższe stanowiska w naszej armii i nie mógł wybrać lepiej. Bądźmy więc dobrej myśli, bo to na prawdę jest skokowa zmiana jakościowa...

zaloguj się by móc komentować

Paris @aszymanik 14 czerwca 2023 22:40
14 czerwca 2023 23:15

Daj  Boze,...

...  jak  najlepiej  nam  i  tym  Panom  Generalom  !!!

Tak  wlasciwie  to  nie  znam  tych  Panow  w  ogole,  nawet  ich  nie  kojarze...  moja  ,,znajomosc,,  generalow  i  armii  zatrzymala  sie  na  sp.  Generale  Blasiku  i  Protasiku...  i  boli  do  dzisiaj,  wiec  nie  bede  juz  drazyc  tego  tematu.    

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @mniszysko 14 czerwca 2023 18:00
15 czerwca 2023 05:29

"To co teraz dokonuje się w Wojsku Polskim i w przemyśle zbrojeniowym, cała ta operacja transferu i mobilizacji napawa mnie sporą dozą nadziei."

Nadzieja to cnota boska.

Postęp jakiś jest.

Klich, minister Obrony Narodowej to psychiatra.

Siemoniak, jego następca, to ekonomista.

Następny - Macierewicz to historyk. No i miał asystenta w osobie niejakiego Misiewicza, pracownika apteki w Łomiankach, a niedawno biznesmen, zajmujący się dystrybucją wódki o nazwie 

"Misiewiczówka".

Obecny, Mariusz Błaszczak, to też historyk, więc jakby postęp troszkę wyhamował.

Podczas mojej ubiegłorocznej wizyty roboczej w Polsce patrzyłem w Lublinie na osiedlu Piastowskim na zdjęcie w formie plakatu ministra Błaszczaka, otoczonego żołnierzami Wojsk Obrony Terytorialnej.

Wszystko pięknie podrasowane w fotoszopie, tak się zastanawiałem, czy nie za dużo w tej tzw. polskiej polityce pijaru.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Paris 14 czerwca 2023 23:15
15 czerwca 2023 05:41

"Tak  wlasciwie  to  nie  znam  tych  Panow  w  ogole,  nawet  ich  nie  kojarze...  moja  ,,znajomosc,,  generalow  i  armii  zatrzymala  sie  na  sp.  Generale  Blasiku  i  Protasiku...  i  boli  do  dzisiaj,  wiec  nie  bede  juz  drazyc  tego  tematu."

Mnie również boli, pani Renato.

Pozdrawiam i proszę pozdrowić naszego inzyniera, pana Krzysztofa.

Mam nadzieję że regularnie zażywa leki.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Szczodrocha33 15 czerwca 2023 05:29
15 czerwca 2023 08:27

Pijar jest dla ludu. Najistotniejsze co robią po cichu bez pijaru. Na przykład Powidz, który z bazy nieomalże wymarłej stał się bardzo dynamicznym ośrodkiem. Oczywiście nie wiem, co się dzieje w środku, poza tym, co widać. Zwieźli mnóstwo sprzętu, utwardzili teren, ćwiczą, zbudowali psiarnię, ćwiczą, samoloty latają. Bardzo duże jest też oddziaływanie bazy na otoczenie cywilne. Od dwóch lat budowana jest obwodnica Powidza, wyremontowano już chyba Rynek a mieszkańcom zwiększyły się możliwości zarobkowe.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 15 czerwca 2023 08:27
15 czerwca 2023 09:28

No  prosze,...

...  ciekawe  czy  w  ogole  ,,wiedzo,,  ze  w  Powidzu  takie  ,,cudo,,  sie  dzieje  !!!

Kto  to  robi,  za  ile  i  po  co...  my  mozemy  sie  tylko  DOMYSLAC,  a  i  to  z  duzym  prawdopodobienstwem.

zaloguj się by móc komentować

orjan @ewa-rembikowska 15 czerwca 2023 08:27
15 czerwca 2023 09:40

Ojciec Bocheński (w De virtute militari) przekonuje, iż do najważniejszych potrzeb wojska należy, jak nazwał, duma wojskowa. Ona ma koncentrować wszystkie niematerialne cnoty rycerskie. Bez niej wyposażenie i wyszkolenie tylko marnują się, albo z żołnierzy powstaje zaledwie żołdactwo. Wymagania w tym zakresie oraz przykład muszą pochodzić od dowództwa, a tam od generałów.

To jest długa droga, a ja nie mam możliwości obserwowania od środka, czy generałowie idą tą drogą. Przyjąłbym prawdopodobieństwo, że idą, ale nadzieja na to kłóci się ze świadomością tego pęknięcia społecznego i narodowego zafundowanego przez tę płaszczyznę obywatelską. Niby bowiem dlaczego ot tak sobie oczekiwać, że w jakimś zakresie to pęknięcie nie odwzorowuje się także w korpusie oficerów i generałów? Niby nie mogą oni zajmować się polityką, lecz sędziowie też nie mogą. W stosunku do sędziów oficerowie i generałowie mają jednak tę przewagę, iż - jeśli tylko mają dumę - mogą szukać "ucieczki" w fachowość służby mierzoną czynnikami materialnymi. W takiej sytuacji wagi nabiera ich rzeczywista fachowość żołnierska i dowódcza a nikt inny i już nigdy nie zaoferuje wojsku więcej niż obecna poltyka obronna PiS. Jeśli niektórzy wojskowi tego nie widzą, to się do wojska nie nadają chyba, że do cudzego.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @mniszysko 13 czerwca 2023 19:14
15 czerwca 2023 11:45

Sapienti sat! Niektórzy tutaj na blogu wyrażali swoje obawy, że Amerykanie mogą postawić na Niemcy lub na Francję jako na swoich partnerów strategicznych w Europie. Oto wypowiedź polskiego wiceministra spraw zagranicznych Piotra Włodarczyka:

..."Polska cały czas rozmawia też z partnerami z Francji i przekonuje ich m.in. o tym, że nie da się budować bezpieczeństwa w Europie bez Stanów Zjednoczonych, czego dowodem jest amerykańskie wsparcie dla Ukrainy"...

Jeśli Polska musi przekonywać Niemcy i Francję do współpracy z USA na dłuższą metę w Europie, to trzeba siebie i Amerykanów traktować za kretynów, by uważać, że USA mimo to postawi na strategiczną współpracę z partnerami, którzy chcą ich wyprosić za drzwi.

https://info.wiara.pl/doc/8340502.Wiceszef-MSZ-kraje-Trojkata-Weimarskiego-i-USA-beda-ksztaltowac

To tylko jeden z wielu przyczynków w tej podobie.

zaloguj się by móc komentować

orjan @mniszysko 15 czerwca 2023 11:45
15 czerwca 2023 14:45

W sytuacji, która obecnie istnieje,a zwłaszcza po przystąpieniu Finlandii do NATO (i w oczekiwaniu jeszcze na Szwecję), Niemcy utraciły dawne znaczenie strategiczne. Np. zamiast przesmyku Fuldy strategicznie ważny jest teraz przesmyk suwalski. Niemcy będą mieć więc jakieś znaczenie sojusznicze, ale już nie strategiczne dla USA. Ale pozostawanie baz USA w Niemczech ma dla USA znaczenie strategiczne, aby Niemcy nie nabrali tradycyjnie głupich pomysłów i nie szurali na zapleczu. Z Francją jest inaczej, bo ta nawet nie ma znaczenia sojuszniczego i w sumie nawet nigdy go w pełni nie oferowała.

Na powyższe nakłada się potrzeba przewidywania aktualizowanego spojrzenia na Niemcy i Francję oczyma tzw. "kompleksu" w USA. To są ośrodki i ludzie racjonalni i pozbawieni sentymentów, o ile te byłyby nieracjonalne. Patrząc więc na Niemcy i Francję na pewno zadają sobie pytanie wręcz ontologiczne: Niemcy / Francuzi, to znaczy kto? Kto to dziś jest i czego chce, a nadto jaki jest ich stosunek do USA? W ten sposób odpada tam więź emocjonalna, a ta jest istotna w polityce, bo kształtuje zaufanie.

Oby więc poprzez praktykę wojskową umocniła się taka więź między Polską a USA i to oby umocniła się w obie strony na co szansa jest i to tak duża jak nigdy dotąd. Jedynym jej grabarzem po polskiej stronie może być PO, jeśli przejmie władzę. Po co więc dla USA taka regresywna alternatywa niekonieczna przecież, ani już przesądzona?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewa-rembikowska 15 czerwca 2023 08:27
15 czerwca 2023 14:48

Nawet psiarnię zbudowali?

Ale po co im psiarnia?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @przemsa 15 czerwca 2023 15:10
15 czerwca 2023 15:50

Ja piany nie biję.

Pianę biją ci którzy są rozkochani w pijarze.

zaloguj się by móc komentować

klon @orjan 15 czerwca 2023 14:45
15 czerwca 2023 15:53

<<<(...) pozostawanie baz USA w Niemczech ma dla USA znaczenie strategiczne, aby Niemcy nie nabrali tradycyjnie głupich pomysłów i nie szurali na zapleczu. Z Francją jest inaczej, bo ta nawet nie ma znaczenia sojuszniczego... >>>

Tylko na ile Polski rząd może liczyć na wsparcie USA?

W obecnej chwili nie jest korzystnym uczestnictwo Polski w EU. Niemcy i Francja poprzez Komisję Europejską mają polityczne narzędzia nacisku na Polskę. Nie zapominajmy też o powiązaniach Polski z gospodarką EU. Łatwo nie jest i nie będzie.

 

<<<Na powyższe nakłada się potrzeba przewidywania aktualizowanego spojrzenia na Niemcy i Francję oczyma tzw. "kompleksu" w USA>>>

Sam "kompleks" zmienne zdanie posiada, co widocznym jest, gdy porównać prezydentury Obamy i Bidena. 

Oby obecny trend się utrzymał na dłużej. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @przemsa 15 czerwca 2023 16:32
15 czerwca 2023 16:45

Rozumiem.

Ja tylko się zastanawiałem w tym moim komentarzu czy do tej potrawy zwanej rozbudową i unowocześnieniem Sił Zbrojnych RP rząd nie dodaje za dużo przyprawy zwanej właśnie pijarem.

Nie przeczę, to co się obecnie dzieje, zwłaszcza w kwestii sprzętu wojskowego i rozbudowy armii to jest zupełnie nieporównywalne z epoką Tuska.

Wtedy była otwarta demolka i dewastacja państwa i resztek armii.

Pozostaje mieć nadzieję że czasy Tuska nie wrócą.

To byłoby zbyt straszne.

zaloguj się by móc komentować

Paris @mniszysko 15 czerwca 2023 11:45
15 czerwca 2023 19:09

Parole,  parole,  parole,...

...  pardon,  prosze  Mniszyska,  ale  to  sa  TYLKO  ,,slowa,,  ktorym  daleko  jeszcze  do  realizacji,...  a  rzeczywistosc  jest  zupelnie  beznadziejna  !!!

 

A  propos  slow  Wlodarczyka,... 

...  zdalo  by  sie  mniej  pijaru  dla  ciemnego  luda,  a  wiecej  RZETELNEJ  informacji,  bo  wymienione  powyzej  panstwa  DOSKONALE  kooperuja  ze  soba  od  wielu  dziesiatek  lat,  zeby  nie  napisac  setek,...  a  to,  ze  USA  ,,wspiera,,  Ukraine  to  ma  w  tym  swoj  WIELKI  INTERES  i  laski  nie  robi,...

...  tak  samo  jak  Francja  i  Szwaby  wspieraja  putinowska  Rosje  -  tez  maja  w  tym  interes  i  ZAWSZE  mialy,  o  czym  swiadczy  cala  wstecz  historia.  Naprawde  zdaloby  sie  mniej  tego  OBLUDNEGO  pijaru,...

...  ale  zycze  im,  ,,naszej  wadzuni,,  jak  najlepiej,...  tylko  niech  nie  oczekuja  zachwytow  i  oklaskow,  bo  ich  NIE  BEDZIE  !!!

  

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 15 czerwca 2023 15:50
15 czerwca 2023 19:14

Ja  tez  nie,...

...  a  z  ,,biciem  piany,,  i  reszta  swietnie  pan  trafil  !!!

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować