-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Dobre wzorce

Twórczość to w istocie przetwarzanie, albo redakcja. Twórczość totalna kończy się zwykle kompromitacją i odsłonięciem niepięknych intencji, albo zwyczajnym głupstwem. Może też służyć za usprawiedliwienie oszustw na wielką skalę. W istocie twórczość to realizacja na nowo tych samych wciąż motywów. Dokonywana w dodatku przy świadomości, że człowiek ma więcej ograniczeń niż możliwości. Narzędzia służące twórczości bywają często wykorzystywane w programach politycznych, po to by zasłonić czymś ich polityczny charakter. Te zaś tworzą format, który bywa powielany  bez głębokiego zrozumienia, bądź z głęboko zafałszowaną intencją.

Przyjdźmy teraz do konkretów. Netflix, ma opinię platformy, która propaguje wartości lewicowe i antychrześcijańskie. Warto jednak, zanim rzucimy takie oskarżenie sprawdzić jak platforma funkcjonuje i czy owe wartości nie są czasem efektem zatrudnienia takich, a nie innych ludzi, nie stanowiąc istotnych zapisów w statucie. Ja tego nie wiem i nie o tym będzie tekst. Czasem na platformie Netflix trafia się coś, co po prostu zwala z nóg swoją oczywistością i jasnością przekazu, choć widzimy, że realizatorzy projektu nie powiedzieli nam całej prawdy. A nawet więcej – w niektórych momentach na chama chcieli nas oszukać. Tak jest, na przykład, z serialem poświęconym człowiekowi nazwiskiem Jimmi Savile. Jest on tytułowany w tej produkcji i w notkach wiki disc jockeyem. To jest tylko część prawdy, albowiem jest to tak zwana osobowość telewizyjna. A raczej była, bo Jimmi zmarł w wieku osiemdziesięciu lat, w roku 2011. Dla mnie sprawą najbardziej oczywistą na świecie jest, że Savile był wzorem, na którym oparli się twórcy projektu znanego w Polsce jako Jerzy Owsiak. Nie wierzę bowiem w to, że cokolwiek może powstać bez wzoru, lekko przetworzonego i bez mozolnej pracy, która służy temu, by ukryć podobieństwa i uwypuklić różnice pomiędzy wzorem, a projektem odwzorowywanym. I tak Savile był wysoki i chudy, a Owsiak jest mały i gruby. Savile palił cygaro i prowadził obsceniczne dialogi, a Juras jest młodzieżowy do bólu i lansuje zdrowy styl życia. Savile był katolikiem, co został oczywiście wykorzystane do oczernienia Kościoła i Jana Pawła II w tym serialu, a Owsiak jest religijnie obojętny. Jest pewnie jeszcze kilka różnic, których nie zauważyłem. Podobieństwa są jednak ważniejsze. Oto one – Savile zaczynał od programu telewizyjnego dla dzieci zatytułowanego Jimmi to załatwi. Gdzie z wielkim nakładem środków realizował całkiem odjechane pomysły dzieciaków przysyłających w listach różne życzenia. Program, o czym w Polsce nie wiedzieliśmy, bo nie było wtedy Internetu, był jednym z najbardziej popularnych show na świecie. Jimmi miał charakterystyczny wygląd i charakterystyczne okulary. Żeby się wyróżnić palił cygaro, właściwie bez przerwy. Najważniejsze jest jednak to, że zatrudniał się w szpitalu jako pielęgniarz i w kolejnych swoich projektach telewizyjnych organizował zbiórki pieniędzy na służbę zdrowia. Dokładnie tak samo jak Owsiak. Można nawet chyba porównać kto miał lepsze wyniki, on czy Juras. Te zbiórki, w połączeniu z ekscentrycznością i bezpośredniością Jimmiego zapewniały mu oszałamiający sukces. Kiedy ktoś więc twierdzi, że Owsiak jest fenomenem na skalę europejską, to kłamie, albowiem jest on tylko przetworzoną kopią Savile’a. Ten zaś działał publicznie, jawnie i w oparciu o najwyższe brytyjskie instancje przez prawie 60 lat. I trudno doprawdy było go nie zauważyć. Jimmi, ze względu na swoją fantastyczną osobowość, był powiernikiem rodziny królewskiej, rozmawiał prywatnie z księciem Karolem, księżną Dianą, księciem Andrzejem. Był ulubieńcem Małgośki Taczerowej, która przyjmowała go na prywatnych audiencjach i uwielbiała jego żarty. Jasne jest więc, że w filmie nie pokazują nam wszystkiego – Jimmi musiał być prześwietlony przez służby, które widziały o jego życiu wszystko. Nie wiemy tylko przez jakie służby. Człowiek bowiem, który przez ponad 60 lat bawił Brytyjczyków, był wcieleniem wyspiarskiej ekstrawagancji, pomagał chorym, a do tego kilkanaście z tych lat spędził bardzo blisko kręgów władzy, okazał się czynnym pedofilem. A w zasadzie nie tylko pedofilem. Kiedy umarł stwierdzono, że ma na sumieniu około 400 gwałtów na nieletnich, ale także kilka na osobach dorosłych i staruszkach, którzy leżeli gdzieś na korytarzach w szpitalu, w którym pracował jako salowy. Plotki o tym krążyły już wcześniej, ale nikt nie zwracał na nie uwagi, bo Jimmi był za blisko władzy. Jasne jest, że nie całe brytyjskie służby były spenetrowane przez obce struktury – nie wiemy jakie, czy amerykańskie, rosyjskie czy izraelskie – no, ale akurat ci, którzy wykreowali Jimmiego, korzystając z jego deficytów, kodów kulturowych żywych na wyspach i dziecięcej naiwności, nie mieli dobrych zamiarów wobec Korony i ciekawe jest tylko jakich rzeczywiście szkód narobił Jimmi, że serial o nim powstał dopiero teraz. Przypomnę, że Savile był katolikiem i w czasie wizyty Jana Pawła II na wyspie, spotkał się z nim i rozmawiał z wielkim przejęciem. Realizatorzy zaś serialu próbowali, bardzo nieudolnie, zrzucić odpowiedzialność za przestępstwa Jimmiego na jego katolickie wychowanie. Pomyślałem, że jest nieźle – górnik, w dodatku katolik z Leeds, z prowincjonalnej północy, gdzie mówi się z charakterystycznym akcentem, załatwia sprawę popularności i poparcia na konserwatywnego rządu niszczącego związki zawodowe i dla rodziny królewskiej. I to chyba było najważniejsze w karierze Jimmiego – wyborcy, którzy wierzyli mu ślepo, ufali, że jest jednym z nich i każde jego słowo traktowali serio, choć Jimmi nigdy nie był serio.

Powtórzę – Juras jest przetworzonym Savilem, a jego misja skończy się, kiedy wyjdzie na jaw, że nie generuje już poparcia politycznego dla sił postępu.

Mamy więc schemat taki oto – obszar znaczeń pozostający poza krytyką rozumu i poza analizą. Związany z emocjami, deficytami, świeżo odkryty, rugowany przez lata z przestrzeni publicznej lub wręcz pogardzany, jak górnicy z Leeds. Na nim kreuje się ludzi, którzy będą nośnikami propagandy w chwili kiedy nadejdzie na to odpowiedni czas. W Polsce jest kilka takich obszarów, które wymykają się polemikom i kontroli rozumu. Wymienię te, które akurat pamiętam: liberalizm gospodarczy, tradycja katolicka, badania naukowe z zakresu historii najnowszej, Jedwabne i wszystko co jest z nim związane, kwestie ukraińskie w całości oraz szeroko rozumiane dobro Polski, interpretowane zwykle w oderwaniu od realiów międzynarodowych, tak politycznych, jak i finansowych, co streszcza się w ciągłym powtarzaniu hasła – tylko Polska.

W tych obszarach czynni są propagandyści, którzy czekają na swoją kolej. I są – że się tak wyrażę – ułożeni warstwowo. Odpala się ich po kolei w miarę, jak wypadki przybierają niekorzystny obrót. A czyni się to z wiarą, że ich pozycja jest poważna i trudno nią zachwiać. Wolność słowa bowiem jest tak skonstruowana, by umożliwiała trwałą i głęboką cenzurę treści. I tak, powszechnie lubiany i szanowany redaktor Lisicki, jak również inni publicyści z tygodnika Do rzeczy, zaczęli mówić parę dni temu o nieoczywistości wypadków na Ukrainie, a także o tym, że trzeba przede wszystkim mieć na względzie dobro Polski. W tym przypadku dobro Polski oznacza ukorzenie się przed Rosją i nielojalność wobec struktur NATO. I to jest dla mnie jak najbardziej oczywiste, a w formule propagandowej chodzi o to, by Lisicki powtórzył w poważnym tonie to, o czym bredzi stale Wielgucki.

Wczoraj w tym samym Do rzeczy, pojawił się tekst prof. Chodakiewicza, w którym znalazły się słowa – musimy głębiej wniknąć w mgłę wojny i zrozumieć rosyjskich żołnierzy (cytuję z pamięci). Przyznam, że zamarłem, bo tego się akurat nie spodziewałem. Żeby przeczytać całość trzeba zapłacić, czego nie zamierzam robić, ale początek jest dostępny – prof. Chodakiewicz opisuje dokładnie  skąd przyjechały rosyjskie jednostki dokonujące zbrodni wojennych na Ukrainie. Nie wiem po co mam się z tym zapoznawać. Nie wiem po co mamy analizować uwarunkowania, w jakich ci ludzie służą i w jakich do służby zostali powołani. Mogę tylko przypomnieć słynny dialog z filmu o seryjnym mordercy Mazurkiewiczu, kiedy to młody milicjant mówi do starego prokuratora o tymże Mazurkiewiczu – staram się zdobyć jego zaufanie. Na co prokurator, którego gra Grabowski odpowiada – a na ch…j wam jego zaufanie?

No więc sparafrazujmy – na ch…j nam głębokie wniknięcie w mgłę wojny? I jak można głęboko wniknąć w mgłę, która się przecież przed nami rozstępuje, kiedy w nią wkraczamy? A czynimy to ryzykując przecież, że ktoś nam z tyłu albo z boku przywali w łeb kamieniem. Mogę jeszcze wyjaśnić na czym polega grafomania – na uporczywym stosowaniu metafor poza konwencją literacką, w oparciu o rzekomo fizyczne cechy zjawisk, które do budowania metafory służą. Otworzyłem kiedyś, na chybił trafił jakiś romans, taki w miękkiej oprawie. I znalazłem tam opis zimowej, rozgwieżdżonej nocy. Według autorki gwiazdy zostawiały świetliste smugi na śniegu. Takie sięgająca wprost z nieboskłonu na ziemię. To jest przykład skrajny, ale ta mgła też obleci. Metafory działają wtedy kiedy narzucimy czytelnikowi pewien sposób narracji. Jeśli nie potrafimy tego zrobić szukamy oparcia w opisie zjawisk fizycznych. Dobrze jest rozumieć ich naturę, bo jeśli tego nie ma, zostaje autorom już tylko tytuł naukowy. On rzeczywiście uwodzi wielu, ale do czasu, do czasu…

To nie koniec demaskacji. Będą inne. Ja zaś mogę tylko wyrazić zdziwienie, że wiele czynnych tu osób uważa, że ja – a znamy się przecież już tak długo – uwierzę ślepo w jakiś autorytet czynny na zakreślonym wyżej obszarze, odrzucę własne przemyślenia, nie zwrócę uwagi na propagandowy charakter wypowiedzi, ale będę bronił osoby, bo jest zasłużona. Nie wiecie o czym myślę i na jakiś założeniach opieram każdego ranka konstrukcję nowego tekstu. Nie jest to ani tytuł naukowy, ani dogłębna znajomość żadnej wrażliwej dziedziny wiedzy historycznej, nie jest to też szampańskie poczucie humoru i nie jest to kokieteria czy zestaw fałszywych metafor. A skoro nie wiecie, to nie macie tu żadnej władzy. Każda zaś próba, nawet najlżejsza, jej pozyskania, natychmiast zostaje zdemaskowana.



tagi: propaganda  ukraina  rosja  media  wielka brytania  jerzy owsiak  lisicki  do rzeczy  chodakiewicz  jimmi savile 

gabriel-maciejewski
18 kwietnia 2022 07:59
76     5131    27 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Pioter @gabriel-maciejewski
18 kwietnia 2022 08:15

Nie ma żadnej mgły wojny.

https://www.youtube.com/watch?v=dYziwfui5PY

Ukraińskie porównanie działania Moskali na przykładzie dwu miast Groznego (2003) i Mariupola (2022). 20 lat różnicy, a doktryna wojskowa ciągle taka sama jak za czasów Czingisa.

Ci, którzy piszą takie głupoty powinni sami obrać kus za ruskim wojennym karabliem.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 18 kwietnia 2022 08:15
18 kwietnia 2022 08:17

To jest demaskacja. Nie ma o czym w ogóle gadać

zaloguj się by móc komentować

malwina @gabriel-maciejewski
18 kwietnia 2022 08:20

No proszę, pan Lisciki z przybocznym Ziemikiewiczem wierzą, że mgła i brzoza były przeszkodami dla samolotu w Smoleńsku , ale żadna mgła nie może być przeszkodą dla pismaka, który nie postawił nogi na zachodniej Ukrainie.

mglisty zdroworozsądkowizm bezobjawowy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @malwina 18 kwietnia 2022 08:20
18 kwietnia 2022 08:21

Polecam serial o Savile'u, wiele schematów staje się czytelnych

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
18 kwietnia 2022 09:18

O schemacie bezkompromisowego reżysera wymachującego z charytatywną siekierą już tu komentowałem i osadzałem w chronologii wydarzeń.

Niżej o podróżniku przez dżunglę historii bezkompromisowo wymachującego intelektualną maczetą. 

https://twitter.com/i/status/1515350016394768384

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @betacool 18 kwietnia 2022 09:18
18 kwietnia 2022 09:25

Na Cejrowskiego szkoda czasu, no ale ilu ludzi mu wierzy...Na Skowrońskiego też moim zdaniem szkoda czasu...

zaloguj się by móc komentować

beczka @gabriel-maciejewski
18 kwietnia 2022 09:35

Ci ludzie otrzymali ofertę od rosjan i ją przyjęli.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 18 kwietnia 2022 09:20
18 kwietnia 2022 09:36

No dobra, odsłuchałem. Oni są na ty, to już załatwia sprawę. Emocje Cejrowskiego są tak autentyczne jak projekt po tytułem Wielgucki. Nie możemy stosować odpowiedzialności zbiorowej, to raz...Uczestnicy zbrodni na Wołyniu nie żyją, a jeśli żyją zostali osądzeni i ukarani przez sowiecki wymiar sprawiedliwości. Mamy ich jeszcze raz wsadzić? Na jakiej podstawie? Ci, którzy przeżyli w Polsce wstąpili do SB, a ich dzieci i wnuki są dziś szczerymi demokratami. O czym Cejrowski dobrze wie. Nawoływanie zaś do tego, że Ukraińcy mają nas przepraszać na kolanach jest prowokacją najbardziej oczywistą. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @beczka 18 kwietnia 2022 09:35
18 kwietnia 2022 09:36

Tak, bo myśleli, że nic złego nie czynią. W końcu w dyskusji potrzebny jest wielogłos....

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
18 kwietnia 2022 09:53

To trwa od 500 lat. W filmie, który pokazuję właśnie w ostatniej notce, jedna z ksiąg, jaka została narzucona brytyjskiemu plebsowi w kościołach, jest martyrologia zabijania protestantów przez katolików.

Grobu Savilla nie ma. Dość szybko, gdy wyszlo na jaw jego drugie pedofilskie życie, został zlikwidowany. On przede wszystkim współpracował z BBC. Było wielkie halo z tego powodu. Dzisiaj jak widać, kręci się o tym bandycie filmy.

Bezczelność brytyjskiej propagandy nie ma granic.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @cbrengland 18 kwietnia 2022 09:53
18 kwietnia 2022 09:57

Spróbuj nakręcić w Rosji film o generale Lebiedziu, a dopiero wtedy zobaczysz, co to jest bezczelność. Ten film jest ciekawy poznawczo.

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski
18 kwietnia 2022 09:58

Nie wiem, o czym jest ten tekst Chodakiewicza, bo w tej zajawce, na początku, tylko wymienia wojska, ale zakładam, że to nie grafomania ani metafora. 

Nebel des Krieges
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mgła_wojny
 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @umami 18 kwietnia 2022 09:58
18 kwietnia 2022 10:02

W tej wojnie są według ciebie jakieś niejasności? Ja zaś zakładam, że to całkowita grafomania pełna fałszywych metaofor

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 18 kwietnia 2022 08:17
18 kwietnia 2022 10:25

Dokladnie  tak...

...  nie  ma  o  czym  gadac  z  tymi  calymi  i  detymi  "naszymi"  redaktUrami   czy  profesUrami...  to  sa  i  beda  juz  do  konca  PLATNI  HIPOKRYCI,  bo  PELNE  KORYTO  PANSTWOWE  blizsze  cialu  !!!

 

A  wpis,  Panie  Gabrielu,...  NADZWYCZAJNY  !!!

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
18 kwietnia 2022 10:34

W Polsce lansuja na powrot bandytow Slowikow i kreca filmy o bandyterce i menelni z Gierkiem wlacznie. To jest niestety slabe jak szczypiorek na wiosne i cienkie jak wiezienna zupa. 

Dylemat, ktory ma rzeczywisty kontekst brzmi - czy lepiej byc niedoinformowanym czy byc nafaszerowanym falszywymi informacjami? 

 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @valser 18 kwietnia 2022 10:34
18 kwietnia 2022 10:37

Te fałszywe informacje są podawane w pakietach, z namaszczeniem, także poprzez wiki - patrz - mgła wojenna. To jest pojęcie wodewilowe, takie samo, jak pierwsza naiwna, albo amant fryzjerczyk. Filmy gloryfikujące bandytow to plaga. Film o Najmrodzkim to najlepszy przykład

zaloguj się by móc komentować

Paris @umami 18 kwietnia 2022 09:58
18 kwietnia 2022 10:40

Ja  tez  nie  wiem,  o  czym  on  jest...

...  i  prawde  napisawszy  nie  zamierzam  sie  wglebiac  w  tekst  Chodakiewicza...  juz  raz,  kiedys  to  zrobilam  i  tylko  potem  zalowalam  rozczarowania  !!!

Sam  link  baaardzo  fajny...  i  adekwatny  do  tego  TRAGICZNEGO  TEATRUM,  co  sie  wlasnie  dzieje,  na  naszych  oczach,

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 18 kwietnia 2022 10:37
18 kwietnia 2022 10:45

Jesli chodzi o wojne na Ukrainie to wszystko jest jasne. Kacapy przebrane w mundury jada tam szlamowac telewizory, ciuchy i sprzet agd, bizuterie i zegarki. Poruchac i przystrzelic. Zupelnie tak samo jak w 1920 i 1944. Nic sie tutaj nie zmienilo. To sa informacje potwierdzone przez moje prywatne kontakty na Ukrainie. 

W zwiazku z tym - dla kacapii nie ma miejsca na ziemi, jest tylko pod ziemia, co Ukraincy z uporem i systematycznie realizuja.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
18 kwietnia 2022 10:45

Jak zwykle interesujący tekst i dający do myślenia.

próbowali, bardzo nieudolnie, zrzucić odpowiedzialność za przestępstwa Jimmiego na jego katolickie wychowanie. 

To jest takie "najnowocześniejsze" stwierdzenie, że wszystkiemu jest "winne" wychowanie,  społeczeństwo, a człowiek jest niewinny "z natury" i stąd nie powinien być karany za swoje czyny. Ewentualne można "ukarać" społeczeństwo - ale kogo konkretnie i jak?
Tutaj jest duże pole do popisu i przykłady mamy codziennie. Nie będę jednak tego tutaj opisywał.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 18 kwietnia 2022 10:45
18 kwietnia 2022 10:47

Prof. Chodakiewicz myśli inaczej i uważa, że jego autorytet i występy w Tygodniku Solidarność wystarczą za uwiarygodnienie...

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 18 kwietnia 2022 10:36
18 kwietnia 2022 10:47

To  ja  dziekuje,  bo...

...  ten  wspanialy,  swiateczny  wpis  WYRYWA  Z  BUTOW  !!!

A  ta  historia  o  Savile'u  po  prostu  -  zatkala  mnie...  pierwszy  raz  o  niej  przeczytalam,  nigdy  wczesniej  o  tym  GROZNYM  ZBOKU  nie  slyszalam,...  bo  nie  bylo  internetu  i  SN,  no  i  nie  posiadam  NetFlix'a,

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 18 kwietnia 2022 10:45
18 kwietnia 2022 10:48

Oni tak to pokazali, żeby ująć choć trochę hańby jaka spadła na rodzinę królewską

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Paris 18 kwietnia 2022 10:47
18 kwietnia 2022 10:48

No widzi Pani, a gość funkcjonował przez ponad pół wieku

zaloguj się by móc komentować


Paris @gabriel-maciejewski 18 kwietnia 2022 10:47
18 kwietnia 2022 10:56

Stety,  ale  pan  Chodakiewicz...

...  myli  sie  i  jest  w  wielkim  bledzie...  tak  samo,  jak  tygodnik  solidarnosc  niczego  nie  jest  w  stanie  uwiarygodnic,  doslownie  NICZEGO  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 18 kwietnia 2022 10:47
18 kwietnia 2022 10:59

kazdy cos uwaza, ja mam wiesci z linii frontu. Nie ma zadnej mgly. Jest zabijanie, szabrowanie i rownanie wszystkiego z gleba. 

Moja prognoza jest taka, ze jak sie na miejscu nie wyrowna rachunkow, to zadnej sprawiedliwosci nie bedzie. 

Chodakiewicz zawiodl. Jak na profesora i amerykanskiego analityka to bardzo slabo. 

Wczesniej oceniajac kacapow w swoich pracach nie mial zadnych wahan i watpliwosci. Lansowanie mgly w tych okolicznosciach to propaganda i dezinformacja. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 18 kwietnia 2022 10:48
18 kwietnia 2022 11:04

Tak,...

...  ale  dzisiaj  taki  "wyczyn"  bedzie  trudniej  powtorzyc...  telewizory  sa  bardzo  skompromitowane,  takze  ta  cala  deta  rodzinka  "krolewska",  a  adekwatniej  ku***ska  i  zlodziejska  jest  juz  tak  zhanbiona  i  osmieszona,  ze  szkoda  dalej  to  ciagnac,...

...  a  ludzie  sie  ucza,  zmieniaja  swoja  mentalnosc,...  wolno  bo  wolno,  ale  jednak  sie  ucza  i  staraja  sie  to  bagno  telewizyjne  omijac  szerokim  lukiem  !!!

 

Bo  tylko  prawda...  Prawda  nas  wyzwoli,  

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 18 kwietnia 2022 10:48
18 kwietnia 2022 11:06

Savile'owi  sie  udalo,...

...  ale  Jurasowi  sie  JUZ  nie  uda  !!!

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @valser 18 kwietnia 2022 10:45
18 kwietnia 2022 11:54

Najbardziej porażają rozmowy moskiewskich bandytów ubranych w mundury z ich rodzinami, bo one pokazują jak głęboko w nich tkwi ta kacapcka mentalność.

Wybaczcie ale to jest po prostu swołocz! Polska łacina kuchenna wysiada szukając odpowiedniego słowa ich określającego. Po prostu orki, co przez przypadek władają ludzkim językiem.

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski 18 kwietnia 2022 10:02
18 kwietnia 2022 11:54

W tej wojnie są według ciebie jakieś niejasności?

Są, ale to nie ma nic do rzeczy.

Link podałem, bo wziąłeś termin z Clausewitza za metaforę, a ten fragment z Chodakiewicza, który posłużył się tym terminem, za grafomanię. Wokół tego piszesz 3 akapity i nazywasz to demaskacją.
Tylko stąd moja reakcja.
 

zaloguj się by móc komentować

malwina @gabriel-maciejewski 18 kwietnia 2022 08:17
18 kwietnia 2022 11:55

i tym samym staje się dla mnie jasne, dlaczego pan Lisicki może sobie, od czasu do czasu, używać na Żydach. Znaczy się tak otwarcie pewne rzeczy mówić: ma gwarancje. a teraz to nawet wiemy czyje.

 

zaloguj się by móc komentować

umami @Paris 18 kwietnia 2022 10:40
18 kwietnia 2022 11:57

Kiedyś próbowałem czytać jakieś artykuły Chodakiewicza, zebrane w książce, o Międzymorzu i też dałem sobie spokój.

Jednak chciałbym wiedzieć, o co mu chodzi z tą mgłą wojny, skoro już to zostało poruszone.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @malwina 18 kwietnia 2022 11:55
18 kwietnia 2022 11:57

Bingo! Mnie zawsze zastanawiało już na targach bytomskich jak taki amerykańskich profesor może sobie używać na narodzie prawniczym etruskiego pochodzenia i dalej robić karierę w tamtejszym środowisku, tak do cna przenikniętym polityczną poprawnością. Nie pasiło mi to!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @umami 18 kwietnia 2022 11:54
18 kwietnia 2022 11:59

Jasne, a ja mam wrażenie, że w ogóle nie zrozumiałeś mojego tekstu

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
18 kwietnia 2022 12:37

Według mnie próby wczuwania się w przeciwnika podejmowane na łamach mass mediów mają jeden cel - zdjęcie winy z przeciwnika, zobaczenia go w kategoriach tego, któremu należy współczuć a nawet usprawiedliwić i przerzucenie winy na ofiarę, która sprowokowała go do czynów, do których został zmuszony "przez wewnętrzne uwarunkowania".

Ot rosyjska dusza, którą nikt nie potrafi zrozumieć i przez to właśnie, każdy jest winny, ha!

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski
18 kwietnia 2022 13:06

Chodakiewicz pisze do Najwyższego Czasu. Osobowości które się wypromowały na liberalizmie gospodarczym. Liberalizm gospodarczy odcina naród od władzy oprócz tego że miesza w głowach młodym ludziom. Pięknie Pan opisał mechanizm. 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
18 kwietnia 2022 13:47

Prawda jak wiemy, leży tam gdzie leży. I nie podlega negocjacjom. W związku z tym żadne dyskusje na jej temat nie mogą mieć miejsca. Wdawać się w nie to istotnie ulegać cenzurze. 

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @cbrengland 18 kwietnia 2022 09:53
18 kwietnia 2022 13:49

Wiemy, że było odwrotnie. Chcą zamienić miejscami kata i ofiarę. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 18 kwietnia 2022 10:47
18 kwietnia 2022 14:37

"Prof. Chodakiewicz myśli inaczej i uważa, że jego autorytet i występy w Tygodniku Solidarność wystarczą za uwiarygodnienie..."

Myślę że oni też się z drugiej strony nim podpierają jako "autorytetem".

No bo przecież konserwatywny profesor, i to z Ameryki w dodatku.

zaloguj się by móc komentować

m8 @gabriel-maciejewski 18 kwietnia 2022 10:48
18 kwietnia 2022 15:02

Na ale ksiażę Andrzej zrobił im dawke przypominającą.

zaloguj się by móc komentować

m8 @valser 18 kwietnia 2022 10:59
18 kwietnia 2022 15:18

Ja mysle, ze on(tych , co trzeba) nie zawiodl. Ogladalem ostatnio filmik pana Zebrowskiego nt. ludobojstwa na Wolyniu i tez naszly mnie watpliwosci co do niego.

zaloguj się by móc komentować

m8 @mniszysko 18 kwietnia 2022 11:57
18 kwietnia 2022 15:25

Drugi taki na ichnim podworku to

John Mearsheimer, ktory zaslynal pozycja: "Israel lobby..." a teraz "moderuje" dyskurs w sprawie wojny Moskwicina w Ukrainie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @m8 18 kwietnia 2022 15:18
18 kwietnia 2022 15:27

Musi się pan nauczyć czytać między wierszami. Niektórzy to już potrafią, ale nie wszyscy

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @przemsa 18 kwietnia 2022 14:39
18 kwietnia 2022 15:29

Właśnie to do mnie dotarło

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 18 kwietnia 2022 14:37
18 kwietnia 2022 15:30

Tak, wyjechał na początku stanu wojennego

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Maryla-Sztajer 18 kwietnia 2022 13:47
18 kwietnia 2022 15:30

Toteż i nie dyskutujemy...ograniczamy sie do wskazywania

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Janusz-Tryk 18 kwietnia 2022 13:06
18 kwietnia 2022 15:31

Jak mogłem tego nie zauważyć...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 18 kwietnia 2022 12:37
18 kwietnia 2022 15:31

Tak, wszystko musi być rozmyte...

zaloguj się by móc komentować

m8 @Janusz-Tryk 18 kwietnia 2022 13:06
18 kwietnia 2022 15:49

ZGoda. Od poczatku pobrzmiewala w jego gadce nutka udawania, nieszczerosci.

zaloguj się by móc komentować

m8 @przemsa 18 kwietnia 2022 14:39
18 kwietnia 2022 15:52

Nie czytam Do Rzyci, ale dzieki za objasnienie.

zaloguj się by móc komentować

m8 @gabriel-maciejewski 18 kwietnia 2022 15:27
18 kwietnia 2022 15:54

Alez zgadzam sie z Panem. Tp tych co sie nie zgadzaja nie zawiodl.

zaloguj się by móc komentować

Zbigniew @gabriel-maciejewski
18 kwietnia 2022 16:12

Jak ja lubię takie życiorysy - "wyjechał na początku stanu wojennego" albo "w 1982 byłam na praktyce w banku w Nowym Jorku (mam taki przekaz z pierwszej ręki)".

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 18 kwietnia 2022 10:59
18 kwietnia 2022 16:13

I  jeszcze...

...  PERFIDIA  i  PREMEDYTACJA,  i  rzeczywiscie  jak  "na  profesora  i  analityka"  to  slabizna  i  cienizna  STRASZNA,...  po  prostu  wstyd  i  obciach  !!! 

zaloguj się by móc komentować

Paris @umami 18 kwietnia 2022 11:57
18 kwietnia 2022 16:24

Wiesz,  dla  mnie  jest  zalosne,  ze...

...  on  tak  napApowany  "wielki  profesor  i  analityk"  powoluje  sie  na  te  cala  "mgle"...  to  by  robilo  wrazenie  ze  100  lat  temu,  ale  -  na  litosc  boska  -  nie  dzisiaj,  przy  tylu  nieprawdopodobnych  demaskacjach  i  kompromitacjach  tych  detych  "elYt"  czy  "wielkich  tego  swiata"...

...  on  ta  "mgla"  tylko  SIE  ZAORAL,  bo  Valser  w  kilku  zdaniach  napisal  o  co  chodzi,...  major  Sujkowski  tez  juz  to  dawno  temu  swietnie  opisal,  a  wlasciwie  zaraportowal  w  swojej  niezwyklej  ksiazce  "Bitwa  o  Warszawe  1944"  !!!

 

To  jest  jedna  wielka  ZENUA  i  ZENADA  Chodakiewicza,

zaloguj się by móc komentować

Paris @mniszysko 18 kwietnia 2022 11:57
18 kwietnia 2022 16:30

Wyjal  mi  Mniszysko  to  z  ust...

...  jak  ta  jednoczesna  jazda  po  bandzie,  tj.  po  "pSZedstawicielach  narodu   wybranego"  w  Ameryce  i  kariera  byly  i  sa  nadal  WYKONALNE  dla  "profesOra"  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @mniszysko 18 kwietnia 2022 12:37
18 kwietnia 2022 16:36

Voila,...

...  nie  tylko  proby  "wczuwania  sie"  w  zbrodniarzy,   ale  celowe  ROZMYWANIE  ich  winy,  a  tym  samym  zapewnienie  sobie  ROBOTY  i  KASY...  wrednej  i  haniebnej    advocatus  diaboli  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 18 kwietnia 2022 14:37
18 kwietnia 2022 16:41

Juz  dawno  powinno  do  nas  dotrzec,  ze...

...  wszystko  co  jest  z  tej  calej,  detej  Ameryki  to  SYF  i  MARNOSCI...  malo  nam  jeszcze  Jalty  i  zdegenerowanego  i  "troskliwego"  Roosevelt'a  ?!?!?!

Licze,  ze  nie  dopuscimy  do  POWTORKI  z  Jalty,

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @m8 18 kwietnia 2022 15:49
18 kwietnia 2022 17:07

Właśnie - też odczuwama coś trudnego do określenia i psującego smak tych dań krasomówczych.

Eksperckie wypowiedzi przyprawione zawadiackim entuzjazmem , egzaltowanym cwaniactwwem. 

U niektórych redaktorów to aż wysypała się ta przyprawa , np. u "dziennikarza, pisarza i poety"

zaloguj się by móc komentować

emi @gabriel-maciejewski
18 kwietnia 2022 18:03

 – musimy głębiej wniknąć w mgłę wojny i zrozumieć rosyjskich żołnierzy (cytuję z pamięci). 

Jeżeli ktoś przyznaje się do mglistego widzenia sprawy nie powinien o niej pisać.  Zrozumieć znaczy przebaczyć.

Sami się demaskują. Mąciciele.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski 18 kwietnia 2022 15:30
18 kwietnia 2022 18:45

Przedstawiasz kolejne postaci usiłujące te prawdę mącić jako ostrzeżenie. Mam poczucie, że jesteśmy poddawani takiemu atakowi tych fałszywych proroków, że jedynie tarcza braku zainteresowania jest nam potrzebna. Już nie dociekać czy coś mają na myśli bo to strata czasu zwyczajna.. I właśnie jak napisałeś wkręcanie nas w niekończącą się poprawność tak modną

Już nieważne co oni mieli na myśli lub od kogo tę myśl podkradli.. 

Bardzo piękny klarowny Twój tekst 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Maryla-Sztajer 18 kwietnia 2022 18:45
18 kwietnia 2022 19:25

Dokladnie  tak,  Pani  Marylko,...

...  kolejne  mer***lne  SHOW  i  zwykle  MACENIE  ciemnemu  ludowi  polskiemu  i  wszystkim  innym  ludom  aby  sprawy  tylko  rozmydlic,  zrelatywizowac,  a  w  koncu  zrobic  KURIOZUM  z  prawdziwej  tragedii  i  dramatu  ludzi  tuz  obok  !!!

Najswiezszy  przyklad  i  niebywala  chucpa  to  tzw.  "wyjasnianie  zamachu  smolenskiego"  -  wlasnie  minelo  12  lat  -  a  "nasi  i  kurwizor"  tylko  dobrze  sobie  zyja  i  DALEJ  KLAMIA  JAK  NAJECI...

...  identycznie  to  samo  dzieje  sie  we  francuskim  telewizorze...  klamia,  oszukuja  i  manipuluja  DO  BOLU  !!!

 

Tak,  tarcza  braku  zainteresowania,  niezapraszanie  tych  PACHOLOW  na  spotkania  -  gdziekolwiek  -  ZERO  ROZMOW  z  tymi  OSZUSTAMI,...  czyli  TOTALNE  ICH  OLANIE  -  to  powinno  byc  to,...  mamy  swoj  portal  SN,  konferencje  i  wlasna  komunikacje...  nie  musimy  -  i  nie  powinnismy  -  znizac  sie  do  poziomu  HIPOKRYTOW  i  ZLODZIEJI,  ktorzy  maja  krew  na  rekach  !!!

zaloguj się by móc komentować

malwina @gabriel-maciejewski 18 kwietnia 2022 09:36
18 kwietnia 2022 19:46

Cejrowski pół roku temu  (jak się zaczęło na garnicy z Białorusią) oznajmił we Wnecie, że przyjechał do Polski na dobre. Bo Ameryka schodzi na psy.

więc albo łże o Trumpie, o którym mówi, że "na pewno wygra wybory", albo łże, że przyjechał do Polski bo Ameryka jest be.

łże jak bura suka. a ja dalej jestem ciekawa, po co tu przyjechał.

no ale szok nie zwasze wystarcza do odstawienia używek.

 

Po Bolku i Braunie to mój kolejny szok...

zaloguj się by móc komentować

Tenerka @malwina 18 kwietnia 2022 19:46
18 kwietnia 2022 21:41

...po Bolku, Łysiaku i Braunie.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 18 kwietnia 2022 08:21
18 kwietnia 2022 22:18

Chodakiewicz już kilka lat temu wzbudził u mnie zdumienie i nieufność. I od tamtej pory uważam go za agenta. Metoda zawsze jest taka sama: najpierw agent wie uwiarygadnia poprzez "celne i mocne" książki, artykuły, filmy, a potem gdy już ma ugruntowana pozycję i grono wielbicieli zaczyna się zjazd na manowce. Oczywiście zawsze przy tym podkreśla sie "troskę o Polaków" . 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
18 kwietnia 2022 22:31

Tak na zimno: prof. Chodakiewicz z całą pewnością nie jest pozostawiony bez jakiejś kontroli czy jakichś wpływów przez służby amerykańskie /The Institute of World Politics  - chociażby/. Kilka lat temu, nawiasem mówiąc żenił nam tu walizkowe bomby atomowe czy coś w tym rodzaju - może to była mała robótka prywatna przy okazji jego aktywności w Polsce. Przemówienie prezydent Trumpa w Warszawie też jemu się przypisuje. Może więc ta "mgła" - to wyraz zlecenia przez politykę amerykańską wobec wojny na Ukrainie? To znaczy - może chodzi o wstępne karesy USA wobec Rosji i tej wojny? Przewidywania amerykańskich ekspertów co do trwania wojny są coraz bardziej rozciągnięte w czasie. Już mówi się, że może trwać do końca 2022 roku, nie wspominając o zagrożeniu atakiem jądrowym ze strony Rosji.  

Owa "mgła" nie może być tylko prostą grafomanią. No i pisze Chodakiewicz do Polaków, co to wiedzą, czym była tu "wizyta" Sowietów/Rosjan/ kacapów.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @OjciecDyrektor 18 kwietnia 2022 22:18
18 kwietnia 2022 22:36

Miałam takie same odczucia co do Chodakiewicza. A z tymi atomowymi walizkami, które żenująco nam reklamował, skreślił się sam z listy słuchanych i oglądanych. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @malwina 18 kwietnia 2022 19:46
18 kwietnia 2022 23:11

Na granicy białoruskiej chciał udzielić rządowi cennej wskazówki"skoro rząd nie radzi sobie na granicy,proponuję zaprosić tam kiboli"

Po co przyjechał? Bo chce spełnić się jako "mąż opatrznościowy.(!) "groby wyją"-wystarczy Malwino posłuchać w radio Wnet z dnia 11 kwietnia Kłótnia o Wołyń - Cejrowski vs. Skowroński  .

Cejrowski zawsze taki był ,wygadywał jakieś bon moty albo totalne brednie, ale robił to w taki sposób, aby odbiorca  myślał, że ma pełną wiedzę. Owszem miał kilka ciekawych występów,lecz jak ogarnąć całość -wychodzi celebryta niewiadomej maści...Ta wojna odsłania oblicza...

zaloguj się by móc komentować

Tobiasz11 @KOSSOBOR 18 kwietnia 2022 22:31
18 kwietnia 2022 23:36

Parę lat temu byłem na spotkaniu z prof.Chodakiewiczem w Londynie.

Zapytany wprost o swoje autorstwo przemówienia Trumpa w Warszawie wyjasnil, że to była kompilacja rożnych autorów .

 

 

zaloguj się by móc komentować


KOSSOBOR @Tobiasz11 18 kwietnia 2022 23:36
18 kwietnia 2022 23:53

A tu, w Polsce, pytany o to samo - uśmiechnął sie tajemniczo i znacząco. 

Oczywiście mogła być to kompilacja - w sensie uwzględnienia sugerowanych wymagań polityki USA.

zaloguj się by móc komentować

umami @Paris 18 kwietnia 2022 16:24
19 kwietnia 2022 00:20

Zaraz, zaraz. Chodakiewicz tego terminu używa od dawna, np. 2 lata temu pisał tak:
Nie ma się co dziwić. Większość – bez względu na ich poziom edukacji – nie jest w stanie samodzielnie przetrawić zalewu informacyjnego. To sią nazywa nowa „mgła wojny” (the fog of war), tutaj wojny informacyjnej. Niewiele się przez nią przebija. Nie wiadomo zwykle, co się dzieje. Większość polega więc na źródłach, którym ufa. A więc tym, do których jest przyzwyczajona; które ukształtowały ich idee, które potwierdzają ich odruchowe uprzedzenia bądź preferencje, oraz które mają zwykle największe natężenie i zasięg. Z tych powodów większość nie weryfikuje informacji pochodzących z zaufanych źródeł.

Nie ma też wątpliwości, co do obecnej sytuacji na Ukrainie, a przynajmniej nie miał ich miesiąc temu. Wtedy jeszcze rozumiał naturę bestii i myślę, że zdania od tego czasu nie zmienił. Wątpliwości miał co do Zachodu i jego postawy. Nie wykluczał użycia bomby atomowej i takie tam. 

Tu jest link do nagrania z 21 marca, w którym fog of war pojawia się kilka razy:
https://www.youtube.com/watch?v=riCVumIlbkc

Ta wypowiedź z początku nagrania, pojawiła się też w jego tekście tutaj:
https://www.newsmax.com/marekjanchodakiewicz/putin-superpower/2022/03/18/id/1061874/ 

Na newsmax są też inne jego artykuły. W tym, o migach mgła także się pojawia:
https://www.newsmax.com/marekjanchodakiewicz/migs-poland/2022/03/11/id/1060745/
Na ten artykuł powołuje się gdzieś tak ok. 30 minuty tego linkowanego nagrania.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @umami 19 kwietnia 2022 00:20
19 kwietnia 2022 06:53

Wolałbym, żebyś nie komentował

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @umami 18 kwietnia 2022 11:57
19 kwietnia 2022 12:47

>> o co mu chodzi z tą mgłą wojny<< 

Zauważam w wypowiedziach prof. Chodakiewicza na zjawisko "pompowania" Moskwy. Np. opisując wielkość tego kraju porównuje (w 3 min pogadanki https://www.youtube.com/watch?v=riCVumIlbkc) długość jego granic 68 tyś. (58 tyś wedle Wiki) km z obwodem Ziemi - 42 tyś. To są jaja albo kpiny i nie mam na myśli pomyłki o "drobne" 10.00 km. 

Rzeczywistą wielkość kraju należałoby przedstawić relatywnie do innych. Np. odległość w km między najodleglejszymi miejscami dla Moskwy, Chin i Ukrainy wynosi kolejno 7900/4900/1300 i tu już takiego szału nie ma.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować