-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Do czego służą kody kulturowe II

Wczoraj omówiliśmy sobie jakimi kodami kulturowymi próbują w Polsce posługiwać się organizacje zdecydowanie wrogie, dziś zaś chciałbym zwrócić uwagę na te, które służą do budowania „porozumień” przez organizacje inne.

Oto przedwczoraj jeden z kolegów zaprezentował tu popisy młodego artysty nazwiskiem Marcin Patrzałek, a inni dorzucili do tego  informacje o wykształconych w Polsce naukowcach, którzy mają na swoim koncie jakieś wynalazki. Nie umiem opisać jakie, bo sprawy te są całkiem poza mną. Na pewno potrzebne i ułatwiające życie, a także pozwalające uzyskać różne przewagi. Chciałbym się jednak skupić na Marcinie Patrzałku, gitarzyście, który w swojej specjalizacji jest mistrzem prawdziwym i koncertuje na całym świecie, tylko nie w Polsce. Można rzecz skwitować standardowym bajdurzeniem, ale lepiej tego nie czynić. Sprawy bowiem wyglądają bardzo poważnie. Jeśli bowiem Patrzałek występuje przed najbardziej wyrafinowaną publicznością, a określana przez władze jako cudowna, wspaniała, jedyna w swoim rodzaju, publiczność polska, dostaje Martyniuka i Zapałę, a w dodatku jest to element państwowego programu komunikacji z narodem, to coś tu, pardon, śmierdzi. I nie mówcie mi, że Patrzałek jest za dobry, a prosty człowiek nie rozumie, o co mu chodzi. Patrzałek zagra wszystko, on tylko jest za młody, żeby wypełnić wszystkie deficyty jakie ma nasza władza. Jest za młody, by przekonać tę władzę, że ona jest tak samo dobra jak my. Dlatego my musimy za to płacić, jeżdżąc każdego dnia samochodem, z włączonym radiem, z którego dobiegaj różne wycia, tak zwanych artystów. Ludzie ci służą temu, by podnieść samoocenę Kurskiemu i żeby on nie czuł się źle w kontakcie z nami.

Przekonałem się o tym ostatnio, oglądając jednym okiem telewizję. Nie wiedziałem dokładnie o co chodzi, ale wyciągnęli skądś jakiegoś Rubensa, Portret damy czy coś podobnego. Nie było takiego urzędnika, który by się na tle tego obrazu nie sfotografował. Z Patrzałkiem to by nie przeszło, bo na pierwszy rzut oka nie widać czy to jest wybitny artysta czy dziecko. A cóż to jest za splendor robić sobie zdjęcie z dzieckiem?

Widzimy więc jasno, że kwestie komunikacji, a co za tym idzie lojalności ustawiane są według pewnego klucza. Jakim mianem by go tu określić? O już wiem…to jest klucz kacapski. Tak, trzeba to wyraźnie powiedzieć, albowiem o to dokładnie chodzi. Trzysta lat obecności okupanta rosyjskiego w Polsce, trzysta lat nawyków, kultury urzędniczej, policyjnej, hierarchicznej i koszarowej, nie da się ot tak spłukać w jedno pokolenie. To jest proces, który w dodatku przebiega bardzo powoli. A im kto bardziej jest przekonany, że on akurat nie musi niczego z siebie spłukiwać, albowiem jest takim Europejczykiem, że hej, na tego trzeba uważać szczególnie. Bo to jest właśnie ten bohater Gogola, o którym tu wspomniał Jarecki, ten co pojechał na Sycylię i wrócił podniecony faktem, że każdy wieśniak mówi tam po francusku, a rosyjskiego słowa ani usłyszeć…

Tak więc mamy do czynienia z kacapską techniką budowania kodów kulturowych służących wewnętrznej komunikacji z narodem. Elementem tej techniki są nieustające próby wskazania na ludowy i włościański charakter polskiej kultury i polskiej tradycji. Jest to czynione dokładnie po to, by zapewnić sobie przewagę w ewentualnych sporach i w sprawowaniu władzy. Sprowadzanie bowiem wszystkiego do ludowości, połączonej tajemnymi więzami z przyrodą i przemijającymi porami roku, służy wyłącznie temu, by ograniczać indywidualne aspiracje. Przypomnę, że Janka Muzykanta zatłukł karbowy, jak najbardziej pochodzący z ludu, a nie pan dziedzic czy któryś z jego synów. To jest funkcja bardzo określona, z jasno wytyczonymi kompetencjami. I wszyscy piszący dziś o ludowości autorzy, właśnie w tej roli chcą się osadzić. Chcą być karbowymi, dokładnie tak samo, jak każdy pochodzący z awansu milicjant czy oficer LWP. Tyle tylko, że dziś narzędzia sprawowania władzy się zmieniły. Moim zdaniem są bardziej brutalne i bardziej perfidne. Z milicjantem bowiem zawsze można się było jakoś dogadać, trochę gorzej z wojskowym z awansu. Dziś w ogóle o takich kwestiach nie ma mowy.

Marcin Patrzałek, po to, by robić karierę nie potrzebuje pośredników, ale gitary, nagłośnienia i kawałka sceny. Z publicznością porozumiewa się za pomocą kodów kulturowych pochodzących z tak zwanego szerokiego świata, które w dodatku są interpretowana niezwykle i przez to ekscytują publiczność, a także wskazują innym młodym gitarzystom, jak powinna wyglądać droga ich kariery. Czy tam jest miejsce na jakiegoś karbowego? No właśnie nie ma i tu tkwi problem.

Dlaczego Patrzałek i inni prawdziwi artyści mogą koncertować w Wielkiej Brytanii, a nigdy nie zostanie tam zaproszony ani Martyniuk, ani Zapała, ani zespół Bayer Full? To jest niby oczywiste, ale tylko pozornie. Otóż dlatego, że władza w Wielkiej Brytanii bardzo uważa, żeby nie zhańbić narodu. I nigdy nie pozwala temu narodowi, a mam na myśli wszystkie jego klasy, odczuć że jest pogardzany, albo lekceważony.

U nas tej tradycji nie ma, albowiem jedyną dostępną tradycją komunikacji wewnętrznej jest tradycja kacapska. Manifestuje się ona w eventach zbiorowych i indywidualnych. Próbowałem to ostatnio tłumaczyć koledze Przemkowi, który jest z Poznania i nie rozumie okoliczności towarzyskich warszawskich. Tutaj bowiem kacapskie złogi są najgłębsze i manifestują się one podkreślaniem na każdym kroku wyższości kulturalnej, co czynione jest w sposób quasi-dyskretny. Co by się na przykład stało, gdyby jakiś artysta z Warszawy stanął wobec Marcina Patrzałka, a ten chciał mu powiedzieć dzień dobry, albo podać rękę? To by była dla tego człowieka osobista zniewaga. Jakiekolwiek bowiem próby nawiązania kontaktu, bez odpowiednio spreparowanych kodów kulturowych, to dla tych ludzi znak, że muszą włączyć opcję – pogarda – albowiem ich rozmówca po prostu nie potrafi się komunikować. Mechanizm ten dotyczy także, a może przede wszystkim urzędników. Ci bowiem, nawet w prywatnej rozmowie, potrafią już w drugim zdaniu, przejść do wydawania poleceń. To jest właśnie tradycja kacapska. Oni jednak uważają, że jest inaczej. Dlaczego? W wielkim skrócie można powiedzieć, że powodem jest kulturalna tradycja stolicy z czasów komuny, czyli wszystkie te opozycyjne mity, kręgi wtajemniczonych, cała ta atmosfera, która unosiła się wokół ludzi takich, jak wspomniany tu ostatnio Wilczur Garztecki. To jest jądro kacapskiej tradycji, przebranej w mundur Powstańca. I ono, niestety, ciągle jest twarde.

Co jakiś czas piszą do mnie ludzie, którzy uważają, że ktoś chce wciągnąć Rosje w wojnę na Ukrainie i generalnie wyrażają zaniepokojenie i współczucie dla Rosji, Białorusi i ich władz. To jest, łagodnie rzecz ujmując, szaleństwo. Nigdy nie będziecie wolni, nigdy nie będziecie mogli normalnie realizować swoich moskiewskich fiksacji, to znaczy gadać z nimi, jak równy z równym, bo o to głównie chodzi, jeśli oni będą tuż za naszą granicą.

Kiedyś słyszałem taką anegdotę – Anglik zapytał Hindusa, a było to tuż po wojnie, jak mogliby się na nowo porozumieć w duchu pokoju i przyjaźni. Na co Hindus powiedział coś mniej więcej takiego – musimy kopnąć was w dupę i zobaczyć jak daleko lecicie. Dopiero potem, możemy porozmawiać.

W Polsce cały czas obowiązują kacapskie kody kulturowe, zwyczaje i nawyki, a do mnie piszą tacy co są zatroskani o los Rosji? Popatrzcie na mapę. Nic im się nie stanie. Naprawdę. A jak się trochę odsuną, zrobi się wreszcie miejsce, żeby odetchnąć, postawić jakąś ławkę, może nawet na niej usiąść i porozmawiać. Nie wcześniej. Musicie to zrozumieć – nie wcześniej. Jeśli zrobicie skuchę i mrugniecie za wcześnie, dostaniecie takiego kopa poniżej krzyża, że wam się oranżada z pierwszej komunii odbije. Będzie to bowiem oznaczało, że nie rozumiecie obowiązujących kodów kulturowych.

Jeśli ktoś nie rozumie, co to znaczy wyjaśniam – nagranie Kaczyńskiego po 10 kwietnia 2010 roku, z apelem do tak zwanych zwykłych Rosjan, było wyrazem strachu jaki obleciał kacapskie złogi w Warszawie, które postanowiły namówić prezesa do porozumiewawczego mrugania w kierunku Moskwy. W tym czasie Tusk obejmował się czule z Putinem nad trupem jego brata, prezydenta RP.

Ja po staremu zachęcam do lektury książki, gdzie nie ma śladku kacapskich kodów kulturowych.

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/bitwa-o-warszawe-1944-major-zbigniew-sujkowski/



tagi: polska  rosja  kultura  pis  komunikacja  media  naród  artyści  marcin patrzałek 

gabriel-maciejewski
20 lutego 2022 08:46
131     4442    19 zaloguj sie by polubić

Komentarze:


umami @rutkowski-roman 20 lutego 2022 10:28
20 lutego 2022 10:46

Wg planu u Karmelitów, 24 lutego, w najbliższy czwartek, o 17.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @rutkowski-roman 20 lutego 2022 10:28
20 lutego 2022 10:50

Mam caly czas pogadanki na YT, a we Wrocku będzie w czwartek

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
20 lutego 2022 11:45

Trzy razy dziennie, dzień w dzień, a często w nocy też, w  tym moim tutaj ogólnokrajowym ale prywatnym radio classicfm puszczają Chopina. Mam jednak wielkie przekonanie o tym, że Brytyjczycy słabo kojarzą już, skąd ten Chopin. Jest największym, nie tylko moim zdaniem kompozytorem. Po nim już tylko muzyka rozrywkowa pozostała, nawet, jak się nazywała dalej, poważną.

A Brytyjczycy, tę  muzykę przejęli i jako rozrywkową właśnie i tylko. Wcześniej, nie mieli ani jednego kompozytora "na poziomie". To byli tacy muzyczni durnie. Nawet George Frederic'a Handel'a, królewskiego kompozytora,  musieli "zapożyczyć" z kulturalnej Europy.

 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
20 lutego 2022 11:47

Zapały i i inni może są dlatego, że są zrozumiali dla tych sprawujących władzę od 1944 roku? Dają im pewność kontroli nad "masami". Strach przed moskwą pamiętam, nie mogli tego ukryć, a potem wielka ulga, że nie trzeba uciekać i można pasożytować dalej. 

zaloguj się by móc komentować



klon @gabriel-maciejewski
20 lutego 2022 11:51

>>>A jak się trochę odsuną, zrobi się wreszcie miejsce, żeby odetchnąć, postawić jakąś ławkę, może nawet na niej usiąść i porozmawiać.<<<

Każda, stawiana przez władzę ławeczka, musi nosić jakieś imię lub parona.  Gdy człek chce postawić swoją, "podnoszony" jest  wymóg posiadania zezwolenia na budowę.

Kurna, to  staje się mocno denerwujące, bowiem uciążliwe są dyskusje "na stojaka". No, nie zawsze człek chce robić kabaret. 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @cbrengland 20 lutego 2022 11:45
20 lutego 2022 11:54

Ale nie o to chodzi. Chodzi o to, że muzyka jest wszystkich, tak jak Pan Bóg jest wszystkich i wszyscy są jego.Tekst który Pan napisał to jest właśnie cień kacapski nasze wasze....  "u was to nawet kompozytorów nie ma i musicie kraść" - to jest własnie kacapstwo.  Chodzi o to by szanowali Pana i Pan szanował innych. U nas pozostało to tylko w standardowym życiu,gdzie ponoszą z ziemi chleb, mówią sobie "przepraszam" bez orzekania o winie, to jest właśnie Polska. Z jednej strony mamy tego Zapałę w naszą stronę w drugą "tenkraj". To trzeba zmienić wszędzie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @klon 20 lutego 2022 11:51
20 lutego 2022 11:56

O co pan się martwi, ale tak konkretnie?

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
20 lutego 2022 11:59

Doskonaly  tekst  !!!

Szczegolnie  3  ostatnie  akapity...  u  nas  w  Ojczyznie  nie  ma  szans  aby  jakis  ZONdowy  PATALACH  zachowal  sie  jak  ten  Hindus  w  anegdocie,...  ale  narod  polski  to  jeszcze  nie  TUSEK  albo  ta  KAMARYLA  ZDRAJCOW  i  SPRZEDAWCZYKOW,  co  ostatnio  sie  spotkala,  zeby  "obalYc  ZONT"...  jak  na  ironie  POPiS'owy,   okraglostolowy,   magdalenkowy,   KOR'owy,  "solidarnosciowy"  ZONT...

...  z  jednego  i  tego  samego  KOMUSZEGO  i  KACAPSKIEGO  PODWORKA  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 20 lutego 2022 11:50
20 lutego 2022 12:08

Oni  sie  nadaja,...

...  tylko  do  tego,  co  ten  Hindus  w  anegdocie  zaznaczyl,...  BANDYCI,  ZLODZIEJE  i  OSZUSCI  jedne  !!!    

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Paris 20 lutego 2022 12:08
20 lutego 2022 12:09

Niech się Pani aż tak nie unosi...bardzo proszę...

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski
20 lutego 2022 12:13

Znaczna część polskiego społeczeństwa nie uległa "europeizacji" czy okcydentalizacji jak kto woli dzięki stworzeniu własnego kodu kulturowego. Zamknięcie się we własnej bańce kulturowej pozwoliło na zerwanie komunikacji "ludu" z władzą, która nim pogardzała. Należy zrozumieć fenomen disco-polo, który zahartował część społeczeństwa na wszędobylskie aspiracje europejskie. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 20 lutego 2022 12:09
20 lutego 2022 12:16

OK,...

...  postaram  sie,...  chociaz  scyzoryk  mi  sie  w  kieszeni  otwiera  na  te  chucpe  !!!

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Drzazga 20 lutego 2022 12:13
20 lutego 2022 12:21

a miał Pan okazję zobaczyć teledyski disko polo i posłuchac o czym śpiewają???? To jest Pańskim zdaniem zahartowanie??? Majteczki w kropeczki???

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski
20 lutego 2022 12:24

Ludziom wierzącym we własne możliwości i z własnym napędem ( to Pana słowa) nie należy przeszkadzać. W wielu przypadkach pomoc państwa jak w przypadku grafenu oznacza wygaszenie. Proszę przypomnieć sobie przyjęcie zaproszenia prezydenta Andrzeja Dudy przez Igę Świątek po wygranej w Paryżu. Poszedł groźny pomruk, że Igusia to jest pisiusia, początek stygmatyzacji. Tej dziewczynie to w niczym nie pomoże, ona ma grać. Patrzałkowi także do niczego nie jest potrzebna dotacja Gliñskiego.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @K-Bedryczko 20 lutego 2022 11:54
20 lutego 2022 12:27

Ale o czym pan pisze? Czy pan nie wie, kto to jest Brytyjczyk? I czy pan nie wie, że dla niego Pan Bóg, to królowa brytyjska. Nic innego się nie liczy dla nich proszę pana. A pan dla nich jest psem. Po prostu.

Najwyższy czas wyjść z tego polskiego zaścianka. Dobrze radzę.

 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Drzazga 20 lutego 2022 12:13
20 lutego 2022 12:28

Według pana aspiracje europejskie są wszędobylskie? Ja ich w ogóle nie dostrzegam

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski
20 lutego 2022 12:29

Posłucham tego Patrzałka z ciekawości ale z zajawki na youtubie wynika, że podpisał kontrakt z SONY, po tym jak wygrał jakieś amerykańskie mam talent a wcześniej włoskie i polskie, i jak dobrze naoliwiona maszynka zarabia pieniądze na crossowo granych utworach, coś jak kiedyś Vanessa Mai na skrzypcach, czyli mieszanka popu i klasyki. Ja czegoś takiego nie lubię ale wirtuozerii tym ludziom nie odmawiam, żeby nie było, że się czepiam, bo się nie czepiam i w gusta ludziom nie zaglądam. Na patronite można obejrzeć jego ekskluzywne koncerty, po wcześniejszym zostaniu subskrybentem, kupić bluzę, tabulatury utworów. Nic złego w zarabianiu pieniędzy nie widzę ale za tym koncertowaniem po całym świecie, tylko nie w Polsce, może stać po prostu prosta kalkulacja tych, którzy w niego zainwestowali i chcą zgarnąć jak najwięcej. Na marginesie: wszystkie te zachodnie megagwiazdy prędzej czy później do Polski przyjeżdżały ale w wieku emerytalnym albo jak już się tam opatrzyły i osłuchały, a tu nadal mieli wiernych fanów, żyjących mitem zachodu. Tak było dawniej, dzisiaj jest inaczej, więc jak ktoś wyłoży pieniądze na koncert, to przyjedzie. No..., chyba że już udało się tutaj zamordować publikę Marylą i Lady Pank.
A jak wiadomo kulturalni ludzie poniżej Bacha nie schodzą.

Takich talentów, moim zdaniem, jest pełno. Niczego nie ujmując Marcinowi Patrzałkowi (lat 21). Manager Patrzałka, Rafael Schwarzstein, działa dla Berin Iglesias Art, którzy mają w swojej stajni np. takiego skrzypka Iskandara Widjaja i inne, znane, megagwiazdy (Sting, Elton John). Ktoś o nim słyszał? Pierwszym językiem Schwarzsteina jest rosyjski, jeśli dobrze rozumiem szczątkowe informacje z netu. A współpracuje z Eleną Poljakową (nie chodzi, zdaje się, o aktorkę) z Rosji. Czyli łowcy niemiecko-rosyjscy :)

Chyba po to organizuje się te programy do łowienia talentów, żeby można było z nich wyłuskać takie maszynki do zarabiania pieniędzy. Widownia się ekscytuje, a zarabiają grube misie. Podobnie, zresztą, jak z Konkursem Chopinowskim — laureaci nagrywają dla Deutsche Grammophon. Więc, jak zwykle, chodzi o dystrybucję.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Drzazga 20 lutego 2022 12:24
20 lutego 2022 12:29

Moim zdaniem disco polo to jest taka sama demoralizacja jak hip hop. Jeśli chodzi o muzykę. Jeśli chodzi o te teksty to jest właśnie chore moim zdaniem. Mam cały czas podział na panśtwo i naród. Dopiero gdy bedziemy jednością wrócimy do sukcesów IRP. Chodzi o to by było wielu Patrzałków a Glińskich śmiesznie mało... Na razie jest na odwrót.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @umami 20 lutego 2022 12:29
20 lutego 2022 12:37

No, ale co? Państwo nie może zorganizować dobrej dystrybucji dla rodzimego talentu? Musi być Zapała z Martyniukiem?

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @K-Bedryczko 20 lutego 2022 12:21
20 lutego 2022 12:39

Tak, jak się "zasuwało" 12 godzin przy budowie autostrady, czy w pampersie siedziało w kasie Biedronki, Lidla czy innego europejskiego kołchozu, to przy skwierczącym schabowym z grilla na balkonie czy w ogródku słuchało się " Ach te oczy zielone", " Ruda tańczy jak szalona" i " Majteczki w kropeczki" . Proste teksty o urodzie kobiety, miłości, radości życia. A wokół biegała dzieciarnia i śpiewała o Rudej co tak tańczy jak szalona. W szkole mieli lekcje muzyki, ale nic specjalnego nikt ich tam nie nauczył.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Drzazga 20 lutego 2022 12:39
20 lutego 2022 12:43

Ale pan tego nie słuchał prawda? Pan w ten sposób dookreśla tylko lud prosty i stara się wczuć w jego dolę? Dobrze rozumiem?

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Drzazga 20 lutego 2022 12:39
20 lutego 2022 12:48

Proszę Pana to jest demoralizacja. Tam cały czas wyuzdanie jest na 1 miejscu, ponieważ muzyka jest denna! Można znaleźć kilka numerów, które muzycznie się bronią. Poza tym goła dupa, cycki, grill i jechane. To gdzie się pracuje nie ma znaczenia, ma znaczenie, kto pracuje. Widział Pan jak się pracuje w Rosji??? Na Białorusi czy na Ukrainie??? Pomijając Kazachstan. U Rosji jast takie powiedzenie "wszystko poznaje się w porównaniu". 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
20 lutego 2022 12:49

Bardzo dużo plusów. Kacapskie złogi to jest ta betonowa płyta, która musi leżeć, żeby takie talenty jak Marcin Patrzałek  setki innych zdolnych karierę wyrąbywały sobie jedynie na własną rękę daleko od Polski, gdzie mogą być docenieni.

Rzeczywiście nie ma o Marcinie Patrzałku prawie nic w mediach tutejszych (nie powiem -polskich) głównego nurtu. Czasem jakaś wzmianka w mediach branżowych.
Okazuje się, że on będzie w dniach 17-20 marca 2022 koncertował nie tak zwyczajnie w Wielkiej Brytanii ale w samej Royal Albert Hall i to w towarzystwie The Royal Philharmonic Orchestra.

W tym roku 6 października skończy 22 lata.
W wieku 15 lat wygrał w Polsce 9 edycję programu Must Be The Music, zainkasował 100 tysięcy w cashu i dodatkowe 100 tysięcy na "promocję jego muzyki w radio RMF FM. I to by było "na tyle" w Polsce. Zagrał "Asturias" Albeniza  (studiował wcześniej muzykę flamenco u hiszpańskiego speca). Czyli klasykę.

https://www.youtube.com/watch?v=89ny88rpIKw

Pojechał więc w świat i w 2018 wygrał włoski konkurs talentów Tu Si Que Vales i otrzymał od widowni owację na stojąco w studio i ponad 50% głosów telewidzów. Też zagrał "Asturias"

https://www.youtube.com/watch?v=zCSirLoa_gM&t=210s

Zaczął podbijać Amerykę w 2019 r. ale w America's Got Talent  dostał się "tylko" do półfinału grając aranżację 5 Symfonii Beethovena. Do finału się nie dostał, bowiem , jak skomentowali jego wielbiciele na youtubie, "niestety jego gitara nie miała raka" i , jak należy się domyślać, nie był dzieckiem porzuconym, wykorzystanym etc. 
Ale za to podpisał kontrakt z Sony Masterworks (Sony Music) i już mu wydali dwa single.

Na youtubie ma bardzo wielu fanów, nie tylko muzyki klasycznej ale też współczesnej bowiem zaaranżował na gitarę akustyczną "Kashmir" Led Zeppelin i to jest naprawdę coś.

https://www.youtube.com/watch?v=fA3jFMDBiu4

Jest zapraszany do różnych zagranicznych telewizji i rozmawia sobie sympatycznie po angielsku. Jest miłym, bystrym chłopczykiem, który jest najlepszą wizytówką Polski, jaką sobie można wyobrazić. W zasadzie nie wiem, o czym miałby rozmawiać z panem ministrem Glinskim czy prezesem Kurskim . Czy z jakimkolwiek decydentem tutaj.

Wystarczy porównać ile razy dłuższa jest jego biografia w wersji angielskiej i w wersji polskiej.

https://en-m-wikipedia-org.translate.goog/wiki/Marcin_Patrzalek?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=sc

https://pl.wikipedia.org/wiki/Marcin_Patrza%C5%82ek

PS. Kultowy dialog panów Kobuszewskiego i Pokory  o tym, w jakim języku mówią chłopi włoscy w "Ożenku" Gogola z 1976 r.po prostu wymiata. Oglądałam go już dziesiątki razy. Zresztą ta ekranizacja z Ireną Kwiatkowską jako swatką i Anną Seniuk w pełnym rozkwicie urody i talentu  to jest coś absolutnie genialnego.  Miarą upadku obecnej kultury i sztuki w III RP jest adaptacja z 2000 roku w reżyserii Jerzego Stuhra i z Marią Peszek w roli kandydatki na pannę młodą.

To prawda, tutaj rządzi "kultura kacapska" w sferze publicznej a co ma jakąś wartość, musi sobie radzić samo i próbować wybić się za granicą. I ewentualny sukces nikogo tutaj nie obchodzi. Tu się przewala budżety i okazuje pogardę "ciemnemu ludowi". Że niby oni tam w tej Warszawie tacy wyrafinowani. Zwłaszcza wtedy, kiedy Janda i jej podobni bluzgają językiem posterunkowych  z PRL na Polskę i Polaków. Dla nas zostaje "miłość w Zakopanem" i ten cały

PS2. Od jakichś 2 lat jestem superfanką Marcina Patrzałka.

 

zaloguj się by móc komentować


Paris @Drzazga 20 lutego 2022 12:24
20 lutego 2022 12:54

Dokladnie  tak,...

...  ale,  to  pewnie  tak  jak  z  tymi  bankami,  BANKRUTAMI  za  duze  by  upasc,  a  z  nimi  za  duze  "talEty"  zeby  sie  zmarnowaly  !!!   Najlepiej  to  "nachapac  sie"  szybko,  ale  -  przy  okazji  -  zeby  calej  SFORZE  PASOZYTOW  tez  cos  sie  trafilo...  wszystkim  DARMOZJADOM  -  urzedasom,  dziennikaZynom  i  dzialaczom  !!! 

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @gabriel-maciejewski
20 lutego 2022 12:55

kod kulturowy warszawki to pogarda dla Martyniuka ale dozowana. Na jego tle  "nasze ' talenty błyszczą jak diamenty, łączą naz z Europą. Przyjdzie taki Marcin, nie da zarobić, bo pewnie ma menadżera zawodowca i pozamiata. Niebezpieczny precedens. Martyniuk to sojusznik gwarant bezpieczeństwa.

Rozbawiła mnie ostatnio wypowiedź aktorki Rosati.Oburzyła się że nie wymieniono jej w zajawce jakiegoś filmu : " mimo że gram Amerykankę" - to jest poziom naszych elit.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Autobus117 20 lutego 2022 12:55
20 lutego 2022 12:56

Tak, to jest właśnie kacapstwo. I mówiła po francusku do tego

zaloguj się by móc komentować

Marymont @umami 20 lutego 2022 12:29
20 lutego 2022 13:01

Trochę w uzupelniniu Pańskiego wpisu i trochę moich spostrzeżeń. Zdolności manualnych, koordynacji ruchu i słuchu nie można Panu Patrzalkowi odmówić. Ale artystą to On nie jest. Ciężko tego się słucha, człowiek się meczy na dłuższą metę. Tak długo będzie eksploatowany, jak długo nisza na rożnego rodzaju kurioza będzie niewyeksploatowana. Jak danymi czasu było z Polakiem zapaśnikiem, najsilniejszym człowiekiem świata, babą z brodą intym podobnymi. Pan Patrzalek jest w gablocie osobliwości, a nie artyści. Śmiga biegłej na instrumencie niż Ennio Morriccone... i co z tego? Do artystów pokroju Van Morrison, czy z naszego podworka Wodecki, Kazik to mu daleko. Brytyjczycy maja cały przemysł wspierania artystów kultury masowej i daleko nam do nich. 

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski 20 lutego 2022 12:37
20 lutego 2022 13:02

Ale czemu państwo ma coś organizować? Ja marzę o tym żeby państwo przestało organizować, sponsorować i dotować, bo wybiera właśnie Zapałę. 
Działają na tym naszym rynku jakieś wytwórnie i agencje. Ze sceny jazzowej, która mnie interesuje, to mogę powiedzieć, że nie starcza mi pieniędzy, żeby być na bieżąco z wydawanymi płytami. A jest wszystko: od awangardy do klasycznego jazzu.
Z tą klasyczną sceną też nie jest najgorzej. Obie mają wsparcie radia. Tylko w telewizji jest teraz popelina. Nie przypominam sobie żeby te antyrządowe telewizje puszczały koncerty klasyczne i jazzowe, a telewizja rządowa jeszcze kiedyś to robiła. Od kiedy jest TVP Kultura to tam zawędrowały te koncerty a na PR 1 i 2 mamy Opole i Zakopane. Jak ktoś nie ma tego kanału skazany jest na Zapałę. Na szczęście jest internet.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Marymont 20 lutego 2022 13:01
20 lutego 2022 13:04

Mam dla pana propozycję. Niech pan założy sobie bloga i uwodzi czytelników podobnymi gawędami, okay...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @umami 20 lutego 2022 13:02
20 lutego 2022 13:06

Ale my tu nie rozmawiamy o tym co Ciebie interesuje. Państwo zaś zawsze organizuje dystrybucję. Wybór Zapały nie jest zaś  przypadkowy. Twoje marzenia się nie spełnią niestety. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @umami 20 lutego 2022 12:29
20 lutego 2022 13:07

I  wszystko  w  temacie  !!!

Nie  mam  pytan  i  dziekuje,...  i  dokladnie  tak  jest,

zaloguj się by móc komentować

Marymont @gabriel-maciejewski
20 lutego 2022 13:08

"Próbowałem to ostatnio tłumaczyć koledze Przemkowi, który jest z Poznania i nie rozumie okoliczności towarzyskich warszawskich. Tutaj bowiem kacapskie złogi są najgłębsze i manifestują się one podkreślaniem na każdym kroku wyższości kulturalnej, co czynione jest w sposób quasi-dyskretny."

Pelna zgoda, szkoda że przyjezdna hołota wiejsko-robotniczo-komunistyczna okreslana jest mianem warszawskiego towarzystwa. Ale ona taka warszawska, jak Zenek wyjątkowy. 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Marymont 20 lutego 2022 13:01
20 lutego 2022 13:13

Jak rozumiem, Paco de Lucia, John McLaughlin i Al Di Meola to też "nie artyści" tylko "mają zdolności manualne, koordynację ruchu i słuchu"?  Że niby "Van Morrison" i Kazik to "artyści" a Marcin Patrzałek - nie?  Niech się pan nie ośmiesza.

zaloguj się by móc komentować

umami @Marymont 20 lutego 2022 13:01
20 lutego 2022 13:17

Niczego mu nie odmawiam. Bardzo sprawny człowiek i niektóre kawałki są bardzo dobre. Chętnie posłuchałbym całej płyty a nie pojedynczych kawałków. Z wiekiem dojrzeje. 
Kazik i Van Morrison nie są dla mnie miarą, bez jaj, Marcin Patrzałek dystansuje ich obu o całe długości. No ale nie chodzi o to żebyśmy się teraz licytowali.
W PR Dwójka od lat emitowana jest audycja Ścieżki kariery, więc w wielu kwestiach system wspierania działa, tak jak ma działać. Układy towarzyskie są wszędzie, np. w Konkursie Chopinowskim walczą ze sobą stajnie profesorskie, udzielające przed Konkursem lekcji tym młodym muzykom, potem ze sobą walczą, kosztem tychże.

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 20 lutego 2022 12:37
20 lutego 2022 13:21

W Polszcze żadne talenty nie są władzy potrzebne. Liczy się tylko propaganda i jakieś łubu dubu w telewizji dla starszego odbiorcy. Tak jest od dawna.

"I do Wiednia jeździłem 2-3 lata, a później do Monachium. Kupę forsy zarobiłem. A w Polsce mnie nie chcieli. Nikt nigdy w Polskim Związku Strzeleckim nie powiedział mi, żebym został trenerem kadry."

https://sport.onet.pl/strzelectwo/polak-dwa-razy-byl-mistrzem-olimpijskim-potem-musial-dorabiac-na-taksowce/66nne4h

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 20 lutego 2022 13:21
20 lutego 2022 13:25

Państwo tworzy zamknięty system dystrybucji. A w zasadzie nie państwo, ale organizacja, które ten mityczny byt obsługują. Dlatego pisarką może zostać Ałbena Grabowska. Dlatego też w telewizji Trwam wystawia się sztuki Poręby...

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski 20 lutego 2022 13:06
20 lutego 2022 13:28

No ale jak organizuje skoro dystrybucję oddało? Wyprzedało wytwórnie. To jest łowisko a ja mówię o resztówce, która jakoś próbuje przeżyć mimo państwa i jego decyzji.
Jeśli wybór państwa pada na Zapałę i na to co wszyscy od lat kochają (Maryla) to znaczy, że ma to dalej trwać, jak trwało, a Zapała czy Martyniuk to zaskarbianie sobie, tanim kosztem, przychylności wyborców (jak skoki w TVP a nie w TVN albo Liga Mistrzów). 
Nie staram się sfokusować na tym, co mnie interesuje, to był tylko przykład scen, które obserwuję, bo na czymś muszę oprzeć swoje zdanie.

zaloguj się by móc komentować

Marymont @pink-panther 20 lutego 2022 13:13
20 lutego 2022 13:29

Wymienieni gitarzysci to artyści. Pan Patrzalek nie jest dojrzałym instrumentalistą. Taka jest moja opinia. Czy naprawdę musi Pani używać zwrotow typu ośmiesza się pan? Skąd to zacietrzewienie.... nie wiem. 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @K-Bedryczko 20 lutego 2022 12:48
20 lutego 2022 13:29

Zgadza się, że to miała być demoralizacja, ale jak z "moherowym beretem " im nie wyszło - L'impotenza che salva ( Niemoc która ocala). Tak to widzę.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @Marymont 20 lutego 2022 13:01
20 lutego 2022 13:31

ten młody człowiek to nie moja bajka, ale talentu odmówić mu nie można. Rozwój kariery imponujący itp. itd. Porównanie do Wodeckiego i Kazika to : zacytuję Prezesa "daj Pan spokój"

zaloguj się by móc komentować

Marymont @umami 20 lutego 2022 13:17
20 lutego 2022 13:32

Sciezki kariery w dwójce?!? Muszę znaleźć, posłuchać!

No ale w Polsce wspieranie branży PR Polski przez Rząd chyba nieudolne takie. 

zaloguj się by móc komentować

Marymont @Autobus117 20 lutego 2022 13:31
20 lutego 2022 13:36

Różnimy się ocenie "twórczości" Pana Patrzałka, to wszystko. W cudzysłowie piszę, bo uważam, ze ta gra jest odtwórczą po prostu. 

zaloguj się by móc komentować

Alberyk @gabriel-maciejewski
20 lutego 2022 13:38

Chociaż de gustibus non disputandum to dla mnie Kazik i Van Morrison (ten od admirała ) to nie artyści, raczej propagandyści do kanalizacji emocji "motłochu" podobnie Muniek i Lady Punk o Marylach i Zenkach nie wspomnę. Patrzałek to już zupełnie inny poziom,aż miło posłuchać i popatrzeć jak nie musi robić za misia w Zakopanem 

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @Marymont 20 lutego 2022 13:36
20 lutego 2022 13:42

no chyba się w ocenie nie różnimy bo napisałem "nie moja bajka" róznimy się być może w ocenie zjawiska, profesjonalizmu i jednak charyzmy. Wodecki?

PS. Van Morisson jest świetny.

zaloguj się by móc komentować

Paris @pink-panther 20 lutego 2022 12:49
20 lutego 2022 13:43

Moze  kiedys  i  ja  zostane  Jego  fanka,...

...  bo  ten  "Kashmir"  jest  piekny,...  widac,  ze  chlopak  ma  TALENT,  jesli  do  tego  bedzie  pracowity  to  ma  wielka  szanse  zostac  GWIAZDA,...  ale  niech  omija  SZEROKIM  LUKIEM  tych  "kacapow"  Glinskiego  i  Kurskiego,...  a  najlepiej  jak  bedzie  omijal  ich  obydwoch,   podwojnych  braciszkow  !!!

zaloguj się by móc komentować

Marymont @Alberyk 20 lutego 2022 13:38
20 lutego 2022 13:45

Ze propagandyści, to inna kwestia. Nie zaprzeczam. Co do innych wymienionych to nie mam dobrego zdania w kwestii dokonań artystycznych. 

zaloguj się by móc komentować


Drzazga @gabriel-maciejewski 20 lutego 2022 12:43
20 lutego 2022 13:46

Słyszałem u sąsiadów i wiele mnie to kosztowało, żeby towarzystwa nie rozgonić. Potem siadłem i obserwowałem i dałem spokój. Tu potrzebny jest czas. 

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 20 lutego 2022 13:25
20 lutego 2022 13:47

Tak, organizacje, które obsługują byt państwopodobny tworzą zamknięty system dystrybucji wszystkiego. Tylko to co jest w stanie działać poza tym obiegiem ma szanse na sukces. Dlatego np. gry cyfrowe tworzone w Polsce mają się dobrze. Artyści czy sportowcy, którzy się przebili talentem własnym też. Reszta jest fikcją i propagandą na usługach tej czy innej organizacji.

Słynny konkurs na "strażnika historii" też polega na tym żeby strzec zdobyczy systemu układu/organizacji a nie pogłębiania jakiejś wiedzy historycznej. Zmiana, która wydawała się zmianą na lepsze dotyczyła chwilowego zawirowania podczas wymiany wody w akwarium. Wszystko wróciło do normy Made in PRL.

zaloguj się by móc komentować

umami @Marymont 20 lutego 2022 13:32
20 lutego 2022 13:47

Ścieżki kariery dotyczą muzyki klasycznej, bo tu wszystko stara się jeszcze normalnie funkcjonować. Są szkoły, umiejętności, więc jest i ciąg dalszy, konkursy, festiwale i przy szczęściu kariera, zwykle jednak związana z zachodem. 
W jazzie jest podobnie, trzeba naprawdę opanować instrument, potem masz konkursy, festiwale i masę wydawnictw. Polacy w niczym tu nie odstają, czasem są filarami tych wytwórni zachodnich. Adam Bałdych na przykład.

zaloguj się by móc komentować

umami @onyx 20 lutego 2022 13:21
20 lutego 2022 13:54

Myślę, że to o tę propagandę tu chodzi. Minister kultury, pożal się Boże, Gliński rozdaje pieniądze na lewo i prawo, żeby przypadkiem nie narazić się tym przyspawanym do paśników, bo zaczną mordę drzeć i jeszcze rząd przegra następne wybory. Nie obchodzą go talenty, bo to tylko kłopot, co z nimi zrobić. 

zaloguj się by móc komentować

Arte @Drzazga 20 lutego 2022 12:13
20 lutego 2022 14:04

"Należy zrozumieć fenomen disco-polo, który zahartował część społeczeństwa na wszędobylskie aspiracje europejskie." 

Toż to właśnie nasłana ta wszędobylska aspiracja eu. Bo najpierw Włochów poćwiczono italodisco, później osłuchiwało się discoindiani, te fletnie pana i niby andyjska kultura i dopiero podsunięto discopolo. Taka sacharyna kulturowa zamiast.

zaloguj się by móc komentować

tyszka @Marymont 20 lutego 2022 13:01
20 lutego 2022 14:09

Podobnie odbieram fenomen Patrzalka.   Jest bardziej do ogladnia niz sluchania. Jest rodzajem kuriozum wunderkinda, ktory robi z gitara to czego inni nie robili, a nie robili dlatego, ze do tego gitara nie sluzy tak jak fortepian nie jest perkusja, choc mozna w niego walic ale to sie szybko znudzi i lepiej walenie wychodzi z perkusja. Jego kariera jako wunderkinda juz sie skonczyla.  On ma juz 22 lat.   Wiec jesli nie zmieni czegos to bedzie zjawiskiem efemerycznym.  Ale ja sie na muzyce nie znam.  Miejmy nadzieje, ze jego menadzer wie co robi.

Jest smieszne opowiadania Izaka Babla o tym jak sie produkowalo wunderkindow wirtuozow w Odessie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tyszka 20 lutego 2022 14:09
20 lutego 2022 14:15

Całe szczęście, że jest Maryla, ona na pewno nie jest efemerydą. I paru innych, na których zawsze można liczyć. Wie pan co, zawsze są trzy wyjścia, można coś powiedzieć za, albo przeciw. Można też milczeć. Może nich pan powie, że wybitni sportowcy też są niepotrzebni bo poskaczą albo pograją przez kilka sezonów i koniec. Po co to w nich inwestować? trolujecie notkę tak poza wszystkim. Od dawna noszę się z zamiarem poważnego przewietrzenia SN, bo demonstrowane tu muchy w dupie zaczynaja przechodzić wszlekie dozwolone granice. 

zaloguj się by móc komentować

umami @K-Bedryczko 20 lutego 2022 12:29
20 lutego 2022 14:19

Trochę się mylisz. Najpierw ludzie zostali zdemoralizowani a potem, naśladując amerykańskich muzyków, puszczanych w mTV, zaczęli robić to co oni. Nie wiem ilu z nich jest naprawdę gangsterami a ilu tylko realizuje się w takim stylu hip-hop, podsuniętym im w czasie dojrzewania. Z disco-polo jest jeszcze inaczej. Znam wielu ludzi, którzy riff gitary i dźwięk skrzypiec od razu uznają za piłę nie do słuchania. Pierwsze o czym myślą, to żeby wyłaczyć źródło dźwięku, i tu disco polo, umpa umpa, to miłe melodyjki, które nic a nic im nie świdrują w głowie a i popląsać można. Plagą większą dzisiaj jest to, nawet nie wiem jak to nazwać, techno, post techno, walone z subwoofera na niskich częstotliwościach, najczęściej z samochodów. Na mnie to działa jak płachta na byka, a mój sąsiad przy tym dba o swoją formę na jakimś przyrządzie w domu.
Demoralizacja, co do tych preferencji, to brak muzycznej edukacji, tak to widzę. Co do tekstów, to pewnie masz rację, nie słucham i się nie wypowiadam.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
20 lutego 2022 14:31

Dodałbym do tego jeszcze jedną kwestie, że Imperiom ta "kacapskość" jest trochę na rękę. Chodzi o to, żeby wszystkie kraje satelickie i peryferyjne w stosunku do Imperiów, jako nie posiadające własnej doktryny, aspirowały do kultury imperialnej, a nie tworzyły własne "ogniska kulturowe". Tzn. jak chcesz naprawdę się rozwinąć to tylko biorąc udział w głównych nurtach propagandy - możesz grać gdzieś indziej, ale wystąpienie np. w Royal Albert Hall w Londynie albo na Hollywood Bowl w Los Angeles to ma być dopiero to coś, bez względu na to czy pochodzisz z Afryki, Australii, Europy, czy Azji.

 

zaloguj się by móc komentować

tyszka @gabriel-maciejewski 20 lutego 2022 14:15
20 lutego 2022 14:51

Gdzie ty tu widzisz trolowanie notki?  Patrzalek jest tylko ilustracja, ktora akurat sobie wybrales ale, bez tej ilustracji sedno twojej notki nadal twardo stoi na nogach.  To co nazwales "kacapstwem", ktorego osoba z Wiekopolski czy ze Slaska moze nie do konca rozumiec istnieje bez wzgledu nato czy sie komus Patrzalek podoba czy nie i nie trzeba byc zgodnym co do Patrzalka aby zrozumiec twoja notke.  Ja odbieram fenomen Patrzalka tak jak napisalem i to nie ma nic wspolnego z wartoscia twojej notki.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Arte 20 lutego 2022 14:04
20 lutego 2022 15:04

Taka sacharyna kulturowa zamiast.

No właśnie, a co było zamiast? Sacharynę podsunięto po 89 roku, plan został przygotowany i stworzono program takich sacharyn praktycznie we wszystkich obszarach życia. I gdyby teraz przeprowadzić badania jaki wpływ miały zastosowane środki na poszczególne grupy społeczne, to okazałoby się że pomimo sukcesów praktycznie w każdej grupie społecznej, w tej jednej coś " nie stykało"( rozmiękczanej disco.- polo). I gdy nareszcie z stysfakcją po tylu latach mogli pomyśleć "MY" to śmiem twierdzić, że plan rozwaliła im w dużej mierze grupa disco-polowa. Potem dołączyły mochery. 

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @tyszka 20 lutego 2022 14:51
20 lutego 2022 15:05

Widzi Pan, trzeba było się odnosić do tego sedna a nie do Marcina Patrzałka. Problem z wieloma ludźmi polega na tym, że wydaje im się, że ich zdanie jest strasznie ważne, pokorę schowali gdzieś w kieszeni i nie mogą jej znalażć. Twórczość Marcina może się podabać lub nie podobać, ale wymądrzać się na tematy na których się nie znamy to jest właśnie kacapskość. Proszę przyjść i się czymś podzielić, dać coć co chciałby Pan pokazać innym, da Pan radę?

zaloguj się by móc komentować

umami @Kuldahrus 20 lutego 2022 14:31
20 lutego 2022 15:06

My jesteśmy, chyba, w niemieckiej strefie wpływów albo nas nawet nie uwzględniają. Sądząc po tym, co piszą przy tych łapaczach-managerach: Russia, the Commonwealth of Independent States (CIS) and the Baltic states. CIS to kraje byłego ZSRS: Armenia, Azerbejdżan, Białoruś, Gruzja, Kazachstan, Kirgizja, Mołdowa, Tadżykistan, Turkmenistan, Ukraina i Uzbekistan. Turcja ma osobny management, podobnie Indonezja, Hiszpania, Monaco, Dubaj.
Z czego wynika dla mnie wniosek, że firma działa żeby wyjąć trochę zasobów z portfeli bogaczy, co to na muzyce znać się nawet nie muszą, ważne żeby groszem sypali. Ale tu trzeba sprostać ich gustom, lipy nie ma i być nie może. Chociaż wczoraj widziałem jakąś migawkę z Dubaju i tam żenili jakieś wyjątkowe gie, zwane sztuką współczesną.
Ta aspiracja do Royal zawsze wyjdzie, jak słoma z butów. Tyle, że jeśli coś zyskało renomę najlepszej sali, bo występowali tam sami najlepsi, to do czego mają celować tacy ludzie jak Patrzałek? 
Na to jest jedna metoda, rozkręcać coś podobnego tutaj. Nie lubię opery ale Bogusław Kaczyński robił kawał dobrej roboty i myślę, że niejedna kariera nie byłaby możliwa bez niego i jego kontaktów ze światowymi scenami.
Potrzebni są ludzie oddani muzyce a nie kacapskie złogi, żyjące kosztem reszty, bo im się należy.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Drzazga 20 lutego 2022 15:04
20 lutego 2022 15:06

Co ja piszę, to doskonale zostało wczoraj opisane przez Autora.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 20 lutego 2022 14:31
20 lutego 2022 15:15

Dla teg właśnie trzeba przesujnąć granice peryferii

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tyszka 20 lutego 2022 14:51
20 lutego 2022 15:15

To nie jest notka o Patrzałku, w tym...

zaloguj się by móc komentować

onyx @Kuldahrus 20 lutego 2022 14:31
20 lutego 2022 15:22

Oczywiście, pytanie tylko czy miejscowi nie tworzą własnych ognisk kulturowych z lenistwa, braku umiejętności organizowania takowych czy jest to jakoś zawłaszczone umowami? Wystąpienie na największych galach jest atrakcją samą w sobie dla wszystkich, także dla miejscowych gdzie ta gala się odbywa. U nas taką galą jest Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina ale format jest przedwojenny i na szczęście nikt się nie ośmielił by go w między czasie skasować.

zaloguj się by móc komentować

umami @onyx 20 lutego 2022 15:22
20 lutego 2022 15:32

Z tym festiwalem nie dzieje się dobrze, i też podlega zjawisku, opisywanemu przez Gospodarza. Na szczęście są tacy geniusze, jak Liu, którzy zatykają gębę tym wszystkim frakcjom, bo inaczej znów nie przyznaliby nagrody, co to dla nich.

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski
20 lutego 2022 15:36

Wczoraj w Rozmowach niedokończonych mówiło się o polskiej racji stanu i Botero ale muszę odsłuchać całość, bo widziałem tylko urywek.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @umami 20 lutego 2022 15:36
20 lutego 2022 15:39

Botero zalegał magazyny od 2019. Teraz sobie o nim przypomnieli? :-)

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @tyszka 20 lutego 2022 14:51
20 lutego 2022 15:41

Myślę, że obydwaj Panowie  mówicie o tym samym, tyle, że używając innych sformułowań.  Ja podsunę przykład, który bez problemu dałby się podmienić w tekście notki Coryllusa i nie zmieniłby jej sensu,  i jednocześnie którego kariera jako wunderkinda nie skończyła się,  został wielkim i prawdziwym Artystą. Krystian Zimmerman.

Ta postać to ilustracja doskonała problemu - ze względu na historyczną perspektywę...

zaloguj się by móc komentować

tyszka @gabriel-maciejewski 20 lutego 2022 15:15
20 lutego 2022 15:47

Tak, notka nie jest o Patrzałku ale ludzie robia dygresje bo taka jest natura umyslu i pewien margines na te dygresje musi byc zostawiony. Na przyklad pink-panther pisze saznisty komentarz o Patrzalku. I co? Nic.   A ktos inny te ochy i achy chce troche zmoderowac bo ma faktycznie inna opinie. Na co ty wchodzisz z oskarzeniem o trolowaniu co tylko przesuwa Patrzałka do centrum uwagi.  I nastepnie jakis Berdyczko pisze, ze moj komentarz to przejaw kacapskosci.  

 

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski 20 lutego 2022 15:39
20 lutego 2022 15:49

Ja o nim usłyszałem od Ciebie w tym roku. Ot, najlepszy przykład, na to co jest naprawdę ważne i zarządzanie tym.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tyszka 20 lutego 2022 15:47
20 lutego 2022 15:56

Przchodzisz nie wiadomo skąd i zaczynasz się tu rządzić. Od samego początku to widać. Panterę znam, K-Bedryczko też, ich komentarze są wyważone i żartobliwe. Twój roszczeniowo- deprymujący...podobnie jak Marymonta. Czujesz różnicę?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @umami 20 lutego 2022 15:49
20 lutego 2022 15:56

Sprawdzają co lansujemy i podkradają tematy. 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @K-Bedryczko 20 lutego 2022 12:21
20 lutego 2022 15:59

Hartowanie rozumiem w tym przypadku jako wytrwałą odpowiedź na pogardę.  Rozbroili konia trojańskiego. A lud śpiewał zawsze, także dupie maryni. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski
20 lutego 2022 16:02

Do Patrzałka muszę wrócić, on swoją pierwszą płytę wydał w 2016 roku, w MyMusic, potem startował w różnych konkursach i programach, w 2018 nagrał epkę, w 2019 singla i cisza do tej pory. Kontrakt z SONY to 2000 rok. Bardzo skromnie i ciekawe z czego wynika brak kolejnej płyty.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @umami 20 lutego 2022 16:02
20 lutego 2022 16:09

Używasz przy ocena argumentów poza muzycznych, takich jak długość kontraktu i podobnych. Mam nadzieję, że to widzisz. 

zaloguj się by móc komentować



stanislaw-orda @umami 20 lutego 2022 13:02
20 lutego 2022 16:22

dawno temi (1982-85) byłem zatrudniony w dziedzicznej twierdzy nomenklatury przy ulicy Woronicza w Warszawie, czyli w instytucji, której  obecnie prezesuje p. J. Kurski. Oczywiscie, nie w wzadnej "pienięznodajnej" redakcji programowej, tylko jako "czarnoroboczy nienomenklaturowy" , najpierw w administracji (biuro kontroli), a potem w tzw. pionie techincznym. Ale z pozycji zawodowej miałem dosyć szeroki wgląd  "jak to się robi w PRL-u". Największe pieniadze zarabiali "chałturnicy" od rozmaitych "muzycznych list przebojów" i składanek dyskotekowych. Nie było mozliwosci, żeby promować kogos naprawde wartościowego, z prostego względu, aby nie było porównania, że reszta to jakies nieporozumienie muzyczne. A wiadomo, że wartosciowych wykonawców czy utworów nie jest zbyt wiele, podobnie jak  w kazdej innej dziedzinie tzw. nadbudowy. Tyle ze w Radiokomitecie była to zasada generalna. Poznałek wtedy jednego redaktora z rzedakcji motoryzacyjnej. Był on synem kogoś, kto prowadził wzieta firme naprawy samochodów, a on w niej od małego pracował. Jakims trafem znalazł sie w telewizji i robił bardzo merytoryczne programy. W porownaniu z innymi "redaktorami" był o kilka długości bardziej fachowy. I kogo zredukowano w pierwszej kolejności? No oczywiscie, tego merytorycznego redaktora , żeby reszta nie wypadała tak blado na jego tle. Nawet z nim pogadałem, gdy go zwolniono. Smiał się z tego, bo zaraz go zatrudnili w  której  z gazetowych redakcji motoryzacyjnych.
Wspomniał, że "towarzystwo" na Woronicza nie jest dla n niego i był  zmęczony nieustannymi intrygami.

Ten sam mechanizm działa w dalszym ciągu.

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski 20 lutego 2022 16:11
20 lutego 2022 16:25

Muzyka Patrzałka jest OK. Jeśli o niej myślałeś, to nic do niego ani do niej nie mam, przesłuchałem wszystkiego. Wolę te utwory klasyczne. I lepiej słuchać a nie patrzeć na te klipy. 
Pierwsza płyta została nagrana po tym jak wygrał Must Be The Music, czyli to była nagroda. Mnie zastanawia to, co napisała Pantera — że to wszystko na co tu w kraju mógł liczyć. Bo to jest dziwne w kontekście tych ścieżek dla wykształconych muzyków, taki brak ciągu dalszego. Jestem ciekaw dlaczego, czy to on miał inne plany, czy nie było propozycji, czy dopiero się rozkręca. Tak sobie tylko spekuluję.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 20 lutego 2022 15:15
20 lutego 2022 16:29

Nie wiem w jaki sposób miał to być zrobione. To trochę wygląda jakby Imperium chciało nas zmiękczyć tą "kacapaskością", tak jakby chcieli powiedzieć: "Dopuścimy was do Hollywoodu, pogonimy kacapów i zorganizujemy wam rynek, tylko weźcie przestańcie się już stawiać, przyjmijcie nasze warunki z całym dobrodziejstwem inwentarza, a w końcu będziecie szanowani".

zaloguj się by móc komentować


umami @stanislaw-orda 20 lutego 2022 16:22
20 lutego 2022 16:34

No właśnie cały czas mam wrażenie, że cały ten syf to telewizja i to co się tam wyprawia. Ja jej programowo nie oglądam, czasem zerknę u swojej mamy, jak wczoraj. 
Co do zarobkowania, to mój kolega całe lata dorabiał na weselach, a wykształcony basbaryton, potem koncertach grupy popowej, która także wystąpiła w jakimś Mam Talent, a największą kasę zrobił na reklamówkach do radia i chyba właśnie telewizji. Kontakt mi się z nim urwał, bo się pokłóciliśmy, dawno temu, więc nie wiem, na czym teraz zarabia.
Inni znajomi muzycy, ci klasycznie wykształceni, latami koncertowali za granicą i z tego potem żyli tutaj. A takie koncerty na statkach ustawiły niejednego na lata. Tylko żałować, że się nie gra na jakimś  instrumencie.

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @gabriel-maciejewski
20 lutego 2022 16:38

Czytam Sujkowskiego i faktycznie nie znajduję. 

Ale to by znaczyło, że w stolicy przez zabory i za pierwszej niepodległości, była też jakaś inna tradycja, niemiecka albo anglosaska. I jeszcze że PPS, Piłsudski i sanacja to była tradycja moskiewska. Wszak Marszałek był z rosyjskiego zaboru i przeszedł cały 'szlak bojowy' przez ruską ochranę, więzienie pod specjalną opieką ochrany i zsyłkę pod obsługą biurokracji kacapskiej. To jest b. dobre określenie dla niej, bo czynownicy i ochrana (apartaczycy i NKWD/KGB/GRU/FSB) to jest jądro kacapskości czyli Moskwy. 

Nie wiem jak z Dmowskim. On chyba poprostu był zbyt naiwny. Czegoś go nie douczyli w tym Londynie. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @onyx 20 lutego 2022 15:22
20 lutego 2022 16:41

Wydaje mi się, że zawłaszczone umowami. Tak jak Gabrielowi odpisałem, utrzymuje się u nas "kacapów" dla "zmiękczania", w czymś ich tam(w Imperium) Polska cały czas kłuje.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @umami 20 lutego 2022 16:35
20 lutego 2022 16:42

Nie wiem co chciałeś przekazać w tym komentarzu. Nie rozumiem go.

zaloguj się by móc komentować

onyx @umami 20 lutego 2022 16:25
20 lutego 2022 16:45

Być może chwilowo ma tak napięty grafik, że nie ma czasu na nagranie płyty. Po kolejne on gra na tych koncertach wariacje na tematy "znane i lubiane" a to na płytę średnio się nadaję. Mam nadzieję, że jak się trochę "zmęczy" koncertami i popularnością to gdzieś się zaszyje i na spokojnie nagra jakieś bardziej swoje kawałki. Młody jest, ma czas na ewoluowanie o ile w coś nie popłynie. A obecnie zarobiona kasa uniezależni go od "sponsorów" choć, wydawca i menadżer mogą wiedzieć lepiej co się sprzedaje. Po tym co się dzieje z Roksaną Węgiel widać na co mogą u nas liczyć ludzie z talentem :/

zaloguj się by móc komentować

Paris @umami 20 lutego 2022 13:54
20 lutego 2022 16:47

Dokladnie...

...  ich  obchodzi  tylko  TRWANIE   !!!

 Czyli  III  kadencja  PRZY  KORYCIE...  aby  bylo  co  wychlac  i  zakasic,  I  NIC  WIECEJ,  

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @umami 20 lutego 2022 16:25
20 lutego 2022 17:07

dla futbolistów też tych ściezek nie ma.

Po prostu za "płytki rynek".

Kiedys widzialem taki ranking, gdy mialem okazje rozmawiac na temat strategii sieci handlowych w Polsce.
Ich stratedzy dysponuja  bardzo dobrym rozeznaniem. gdize lokować swoje placówki. Dali taki przykład, ze Holandia ma siedmiokrotnie głębszy rynek konsumpcyjny jak Polska' (to było jakieś naście lat temu,  od tej pory trochę się zmieniło, ale bez przesady), mim o ponad dwukrotnie nizszej populacji. czyli na głowe jest to piętnastokrotnie bogatsze społeczeństwo (usredniając). 

I do takich ocen  sieci dostosowuja swój asortyment towarowy.

zaloguj się by móc komentować

umami @Kuldahrus 20 lutego 2022 16:42
20 lutego 2022 17:15

Następnym razem się poprawię, bo muszę znikać.

zaloguj się by móc komentować

Paris @umami 20 lutego 2022 15:36
20 lutego 2022 17:18

A  potem...

...  poprosze  pare  slow  komentarza,  ciekawi  mnie  Pana  relacja  z  tych  RN.

Ja  czasami  slucham  servisu  informacyjnego  w  RM  o  13.00  i  rozmow  z  "komentatorami  do  aktualnych  wydarzen" po  nim  i  po  prostu  reNce  mi  opadajo  od,  tzw.  akademickiego  belkotu  -  i  co  tu  duzo   pisac  -  braku  elementarnego  rozeznania  realizmu  w  wypowiedziach...

...  takze  bede  Panu  wdzieczna. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
20 lutego 2022 17:35

"Dlaczego Patrzałek i inni prawdziwi artyści mogą koncertować w Wielkiej Brytanii, a nigdy nie zostanie tam zaproszony ani Martyniuk, ani Zapała, ani zespół Bayer Full?"

Ano dlatego że Brytyjczycy brzydzą się chałturą.

Zresztą słowo chałtura to za mało żeby opisać działalność Martyniuka i innych.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 20 lutego 2022 17:35
20 lutego 2022 17:38

Tak, wyraz syfilis jest o wiele bardziej adekwatny

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
20 lutego 2022 17:44

"Przypomnę, że Janka Muzykanta zatłukł karbowy, jak najbardziej pochodzący z ludu, a nie pan dziedzic czy któryś z jego synów. To jest funkcja bardzo określona, z jasno wytyczonymi kompetencjami. I wszyscy piszący dziś o ludowości autorzy, właśnie w tej roli chcą się osadzić. Chcą być karbowymi, dokładnie tak samo, jak każdy pochodzący z awansu milicjant czy oficer LWP."

Dobrym przykładem karbowego może być ta chrześniaczka Kapuścińskiego, która sobie utapirowała łeb i nadaje "ton" polskiej kuchni, rzucając k...wami i garnkami przed kamerą.

Karbowa na usługach stuprocentowej kacapii.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
20 lutego 2022 17:44

"Przypomnę, że Janka Muzykanta zatłukł karbowy, jak najbardziej pochodzący z ludu, a nie pan dziedzic czy któryś z jego synów. To jest funkcja bardzo określona, z jasno wytyczonymi kompetencjami. I wszyscy piszący dziś o ludowości autorzy, właśnie w tej roli chcą się osadzić. Chcą być karbowymi, dokładnie tak samo, jak każdy pochodzący z awansu milicjant czy oficer LWP."

Dobrym przykładem karbowego może być ta chrześniaczka Kapuścińskiego, która sobie utapirowała łeb i nadaje "ton" polskiej kuchni, rzucając k...wami i garnkami przed kamerą.

Karbowa na usługach stuprocentowej kacapii.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Szczodrocha33 20 lutego 2022 17:44
20 lutego 2022 17:46

Przepraszam, niechcący dwa razy mi się wrzuciło.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 20 lutego 2022 17:38
20 lutego 2022 17:56

Jak zobaczyłem niedawno we wrzuconym przez jednego z komentatorów linku popisy Martyniuka to po prostu mnie przytkało.

Aż dziwne że do tej pory nasza kacapia nie skleciła "polskiego Carnegie Hall".

Postawiliby jakąś budę gdzieś w okolicach PEKiNU, w sam raz na występy artystów takiego kalibru jak Martyniuk czy zespół Bayer Full.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 20 lutego 2022 17:56
20 lutego 2022 18:17

Jakby  pan  zobaczyl...

...  "swietoje***wego"  dzisiaj  lidera  BF  na  uroczystosciach  rocznicowych  w  Toruniu,  w  zeszlym  roku  -  to  tez  by  sie  pan  zdziwil,  bo  obluda  wyjatkowa  !!!

No,...  strasznie  sie  ludzie  NIE  SZANUJA, 

zaloguj się by móc komentować

tyszka @gabriel-maciejewski 20 lutego 2022 15:56
20 lutego 2022 18:27

No coz, widze, ze jestem dla ciebie niestrawny bo nie wiadomo skad przychodze, bo rzekomo sie tu chce rzadzic,  bo rzekomo moje komentarze sa roszczeniowe a jesli sa dla kogos deprymujace, co moze byc jedyna prawda w tej litanii to z pewnoscia nie jest to moja wina.  A czy czuje roznice? Oczywsicie. Dlatego tu przyszedlem aby cos dodac a nie powielac co juz tu jest.

Ja bede sobie podczytywal twoje notki bo raz na jakis czas zdarza ci sie napisac cos naprawde wybitnego ale komentowac twoich notek nie bede. Wiec nie dowiesz sie, ktore z twoich notek sa wybitne bo dla klaki, ktora tu jest wszystkie sa wybitne. To twoj blog, to nie jest moj cyrk ani moje malpy.

Pozdrowienia i zycze powodzenia.

P.S. Dobrze, ze starasz sie wziac w ryzy ruskie onuce i oszolomstwo.  Ale z tym drugim ci sie nie uda bo bys musial wszystkich pogonic. 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Paris 20 lutego 2022 13:43
20 lutego 2022 18:30

Ja po prostu lubię bardzo gitarę klasyczną  i utwory hiszpańskie. Więc już na wejściu pan Patrzałek miał u mnie dodatkowe punkty:))) A ten "Kashmir" to stary sentyment za młodością.  Nagrane to było przez Led Zeppelin w latach 70-tych czyli wieki temu. Led Zeppelin akurat nie lubię, ale co to znaczy nostalgia.  Chłopaczek ma talent i jest kreatywny oraz bardzo pracowity, więc niech mu się wiedzie. Ma bardzo wiele  bardzo pozytywnych komentarzy, zwłaszcza wśród ludzi interesujących się gitarą. A co do "kultury i sztuki" nad Wisłą, to skoro dostęp do wielkiej publiczności ma obowiązkowo tylko Maryla Rodowicz (oby żyła wiecznie) to chyba coś jest nie tak z nami wszystkimi.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
20 lutego 2022 19:04

Kacapia ma też to do siebie że lubi aspirować.

Kiedyś, za komuny te aspiracje były obsługiwane przez takie instytucje jak Fundacja Fullbrighta, przez którą umożliwiano PRL-owskim prominentom wysyłanie swoich dzieci i pociotków do USA. Tak tworzono przyszłe post-peerlowskie kadry do zarządzania krajem.

Teraz to już nie potrzebne, więc kacapia aspiruje tam gdzie może - wysyłają karbowego z chałturą na międzynarodowy konkurs chałtury czyli Eurowizję.

W tym roku jedzie karbowy z koneksjami, to wnuczek Wiesława Ochmana - Krystian Ochman.

https://www.youtube.com/watch?v=XcDCYb0gt48

Dziadek to śpiewak operowy, tata już znacznie spuścił z tony, przygrywając w zespole "Róże Europy".

Coś jak zespół "Kombi". Gra i trąbi.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @tyszka 20 lutego 2022 18:27
20 lutego 2022 19:48

Wszystkich, poza tobą, rzecz jasna.

PS

Z czego to  ci się porobiło?

zaloguj się by móc komentować

Paris @pink-panther 20 lutego 2022 18:30
20 lutego 2022 19:55

Rozumiem,...

...  gitara  i  flamenco  -  to  rzeczywiscie  i  do  jednego  i  do  drugiego  trzeba  miec  "troche"  talentu,  a  "Kashmir"  to  charakterystyczny  kawalek,  bardzo  wpadajacy  w  ucho,...  nie  wiedzialam,  ze  to  LZ,  bo  oni  to  tez  nie  moja  bajka.  Naturalnie,  ze  zycze  Mu  powodzenia...  i  juz  jestem  bardzo  ciekawa  tego  koncertu  w  RAH,  tym  bardziej,  ze  przewidziane  ma  do  zaprezentowania  jakies  utwory  z  Freddy  Mercury'ego.  Wiem,  ze  Freddy  bardzo  pobladzil  w  zyciu,  zle  wybral  i  zle  skonczyl,  ale  jego  utwory  i  muzyke  lubie  bardzo  do  dzisiaj...  tez  nostalgia.

Mam  nadzieje,  ze  "ktos"  na  SN  wrzuci  -  chocby  -  jakies  kawalki  z  tego  koncertu.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 20 lutego 2022 19:04
20 lutego 2022 20:06

Oh  la  la...  

...  do  dziadka  mu  daleko  !!!

Rozpacz,

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @tyszka 20 lutego 2022 18:27
20 lutego 2022 20:07

Pan wie, że się zdradził jednym słowem.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 20 lutego 2022 19:04
20 lutego 2022 21:39

O matko, syn Ochmana to Róże Europy? Nie wiedzialem

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tyszka 20 lutego 2022 18:27
20 lutego 2022 21:39

Ja pierniczę...same primadonny...

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 20 lutego 2022 22:15
20 lutego 2022 22:29

Syn, wnuk teraz się dostał do Eurowizji. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 20 lutego 2022 22:29
20 lutego 2022 22:32

Czyli odsłuchalem info piąte przez dziesiąte.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 20 lutego 2022 22:32
20 lutego 2022 22:34

Wnuk jest za młody na Róże Europy. No i Szczodracha o tym napisal

zaloguj się by móc komentować


umami @stanislaw-orda 20 lutego 2022 17:07
20 lutego 2022 23:14

Ale jakoś sobie radzą mimo klubów, prezesów i wsparcia państwowego i statusu sportu narodowego. Ja nie dałbym centa, niech się utrzymują z biletów, reklam i składek kibiców.
Reszta bardzo ciekawa o tych strategiach.

zaloguj się by móc komentować

umami @Paris 20 lutego 2022 17:18
20 lutego 2022 23:27

A o czym tu gadać. O Botero były ze 3 zdania. Sam temat ciekawy a i z tego co pamiętam TRWAM ma stałą pozycję Polski punkt widzenia, gdzie produkuje się do dzisiaj Ryba. Na marginesie: Zybertowicz piecze dwie pieczenie, i u Moniki i u o. Rydzyka. Da się to pogodzić, najwyraźniej.
Co do programu, to co może powiedzieć profesor KUL? I to jeszcze w związku z Ukrainą i naszymi relacjami z UE, bo to nie był program o Botero, niestety. Co może powiedzieć etatysta, który niczym nie ryzykuje, a gada o racji stanu? Pada w programie hasło: mąż stanu, ale ja ponowię pytanie, gdzie są politycy, którzy ryzykują coś dla polskiej racji stanu? Nawet Botero mówi przecież w takim wypadku o roztropności :) Kto wie, może wezmą te jego słowa niedługo na swoje sztandary.
Audycja jakoś przeleciała i na koniec było kilka telefonów od słuchaczy i tam, jak zwykle, parada tego jak to wszystko powinno wyglądać, czyli pobożne życzenia.

Sam nie mam najmniejszego zamiaru tu się wyjęzyczać w temacie racji stanu, żebyście sobie nie pomyśleli o mnie tego, co ja pomyślałem sobie o tym jednym panu :)

To była 1. część audycji. 

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski 20 lutego 2022 21:39
21 lutego 2022 00:39

Dziedziczenie talentu. Lubię tę frazę  Michalkiewicza, zwłaszcza jak dochodzi do konfidentów :)

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @Marymont 20 lutego 2022 13:36
21 lutego 2022 00:55

Na pewno po troszę odtwórcza. Mi na przykład zamiana fortepianu na gitarę nie leży bardzo, nie ta czystość dźwięku co oczywiste. A mimo to nawet mnie jego interpretacje momentami czarują, tylko momentami. Natomiast jego kompozycja Yaga to dla mnie mistrzostwo świata. Dla mnie nie ma wstanu do muzyki poważnej ale to kwestia gustu, zresztą ja nie potrafię słuchać cały czas muzyki poważnej, i wtedy kiedy mam dość, taka Yaga to jest to co tygryski lubią najbardziej.

zaloguj się by móc komentować

Barb @pink-panther 20 lutego 2022 18:30
21 lutego 2022 03:29

".. i utwory hiszpanskie" mowi Pani. To rozmawiamy tym samy jezykiem. Tyle ze ja osobiscie preferuje Hiszpanie sredniowieczna. Ponizej koncert z Cathedrale d'Elne.  Slowami raczej sie tej muzyki nie da opisac, jedyne co pozostaje to wysluchac od poczatku do konca. Warto zauwazyc ze koncet odbyl sie w 2013 r  i sfinansowany zostal przez francuskie laickie radio. Czyli jak sie chce to mozna. Szkoda ze nie nad Wisla.  

https://youtu.be/2Ios-NT0fNI

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Barb 21 lutego 2022 03:29
21 lutego 2022 06:51

Że też o Prosuście jeszcze Pani nie wspomniała. No, ale w zasadzie muzyka hiszpańska też może być. 

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski
21 lutego 2022 15:16

Z Zapałą to ciekawa sprawa, bo umie śpiewać, grać bardzo dobrze na fortepianie, a najął się u Kurskiego jako naturszczyk w typie Martyniuka i nawet okiem nie mrugnie. W tej roli przypomina mi innego aktora Olszańskiego. To takie flary, jak wystrzeliwane z samolotów, które udają pozorny cel dla lecących pocisków plot, a tutaj w propagandzie mają mamić publikę i fałszywie przykuwać jej emocje.

zaloguj się by móc komentować

Paris @umami 20 lutego 2022 23:27
21 lutego 2022 18:00

Tak  przeczuwalam,  ze...

...  to  bedzie  absolutnie  stracony  czas  !!!  No  a  "telefony  od   radiosluchaczy"  to  pewnie  tzw.  ODLOT. 

Tam  w  RM  to  Oni  NIE  DADZA  RADY  -  nawet  jakby  chcieli  -  takim  tematom  jakie  porusza  Pan  Gabriel...  nawet  nie  ma  o  czym  pisac  i  dzisiaj  to  jest  jasne  jak  gwiazdy  na  niebie...  zbyt  bardzo  sa  "zahaczeni"  i  uwiklani,  wiekszosc  ETATOWCOW,  wiec  sila  rzeczy  "musza  uwazac"  i  to  bardzo  co  mowia...  no,  a  "telefony  od  radiosluchaczy"  to  pewnie  tzw.  ODLOT  !!!

W  ogole  to  najprawdopodobniej  w  Polsce  -  NIKT  NIE  DA  RADY  tematom  CORYLLUS'owym...  do  tego  niezbedna  jest  wiedza,  oczytanie,...  NIEZALEZNOSC  i  jakis  nadzwyczajny  6  ZMYSL,...  potrzeba  PASJONATY  mocno  zaangazowanego,  wierzacego  w  to  co  robi.  

Dziekuje  Panu,  za  poswiecony  czas,      

zaloguj się by móc komentować

umami @Paris 21 lutego 2022 18:00
21 lutego 2022 23:16

Nie ma za co.
Z radiosłuchaczami jest wszystko dobrze. Jedni wiedzą lepiej, drudzy są przytomni, jak w życiu. Profesor Arkadiusz Jabłoński wyraził się tak, że nie jest polską racją stanu wysyłanie broni na Ukrainę. Drugą część odsłucham dla porządku.
TV Trwam mogłoby bez problemu robić bloki - omówienia takich tematów, wykorzystując do tego KUL, co stoi na przeszkodzie? Ja nie oczekuję wskazówek, co należałoby zrobić dzisiaj względem tych czy tamtych ale chciałbym, żeby ktoś do ludu przemawiał w taki sposób, żeby ten się uszlachetniał i miał dobrze ugruntowane przemyślenia i argumenty na wszelkie ideolo. Czyli jak sobie radzić z manipulacjami, i innymi sztuczkami marketingu, albo jak być przezornym i trzeźwo oceniać sytuację bez emocji. Blok o Botero wskazany jak najbardziej.

zaloguj się by móc komentować

Paris @umami 21 lutego 2022 23:16
21 lutego 2022 23:32

Oczywiscie,  ze...

...  profesor  mial  racje  -  to  nie  nasz  interes,  czyli  "polska  racja  stanu"  wysylac  bron  na  Ukraine  !!!

Tam  byly  i  nadal  sa  czynne  ukrainskie  KROLICZKI  -  Janukowycz,  Kolomojski,  Petroszenko...  "zlota  pani"  -  tez  nie  zapadla  sie  pod  ziemie  -    i  pozostala  cala  reszta  mniej  znanych  CHOMICZKOW,  a  prezydEt  Zelenski,  aktor  komediowy  DOSKONALE  o  tym  wiedzial  i  wie  nadal  !!!

KUL  od  lat  jedzie  na  niemieckich  grantach  -  nawet  znaku  KRZYZA  pozbyli  sie  w  swoim  logo  uczelnianym  -  wiec  nawet  NIE  MA  MOWY  zeby  go  wykorzystac...  wiec  "kroluje"  profesUr  Ryba  ze  swoim  belkotem  dla  "wiekszych  dzieci"...  i  tak  to  idzie. 

zaloguj się by móc komentować

umami @Paris 21 lutego 2022 23:32
21 lutego 2022 23:39

Aż tak w sytuacji tam się nie orientuję, teraz ja dziękuję :)

zaloguj się by móc komentować

Paris @umami 21 lutego 2022 23:39
22 lutego 2022 00:04

"Rozmawialismy"...

...  o  KUL'u  juz  kilka  lat  temu  tutaj  na  SN,  stad  wiedzialam...  przykre,  ale  prawdziwe  !!!

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @umami 20 lutego 2022 13:17
22 lutego 2022 07:11

Różnica między artystą a rzemieślnikiem jest taka, że artysta tworzy, a rzemieślnik odtwarza. Żeby być artystą trzeba też być rzemieślnikiem, ale w drugą stronę nie ma takiej konieczności. Kacapstwo polega m.in. na założeniu, że można być artystą w ogóle nie będąc rzemieślnikiem, bo o tym, kto jest artystą decyduje wyłącznie sam kacap. Istnieje jednak ryzyko, że w proteście wobec tej postawy zacznie się każdego sprawnego rzemieślnika obwoływać artystą. A to tak nie działa, nawet w Imperium Brytyjskim. 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować