-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Do czego Niemcom potrzebny jest islam czyli głębokie analogie historyczne

Nie mogę się powstrzymać, zacznę od Platona. W „Obronie Sokratesa” napisane jest, że oskarżenie przeciwko filozofowi wniósł prezes ateńskiego związku przedsiębiorców pogrzebowych, wsparty przez swojego kolegę poetę i drugiego kolegę retora. Ukryta intencja pozwu była taka, że ów przedsiębiorca był kiedyś zakochany w Alcybiadesie, który odrzucił jego zaloty i poszedł do tego starego durnia Sokratesa, który każdego dnia zaczepiał ludzi na agorze. A jakby tego było mało syn tego przedsiębiorcy, miast pracować przy nieboszczykach w funeralnym atelier swojego papy też latał do tego Sokratesa. No i z tej zawiści wziął się ów pozew. W liczącym 500 osób sądzie skorupkowym nie znalazł się nikt, kto wstałby i powiedział do tego pogrzebownika – szanowny panie, pańskie sugestie oraz pozew to obraza dla sądu, a tym samym dla państwa. O jakie państwo chodziło? Demokratyczne, zrozumie to nawet najbardziej tępy uczestnik  kursu filozofii starożytnej prowadzonego na uniwersytecie. No, a skoro nikt taki się nie znalazł, to znaczy, że demokracja ateńska była fikcją. W dodatku była fikcją zawsze. Chodziło zaś tylko o to czy oligarchia sprawuje rządy poprzez całkowicie sprzedajne sądy czy trzyma ją na zasadzie zamachu stanu, który ochraniany jest przez wspominanych tu już kilka razy 300 scytyjskich łuczników. I nie mówcie mi, że to nie jest logiczny wniosek. Nie dość tego, on nas prowadzi wprost do czasów nam współczesnych i każe się zastanowić, czy możliwa jest w ogóle obrona demokracji? Bo jak widzimy na razie chcą jej bronić wyłącznie oligarchowie. Ich największym wrogiem zaś jest demokratycznie wybrany rząd. Póki co nikt nie oddał im do dyspozycji 300 Scytów, walczą więc o demokrację za pomocą sądów. No, ale  nie jest powiedziane, że to się nie zmieni. Można w tym nie wiedzieć głębokiej analogii historycznej i domagać się, by publicyści opowiadali tłumowi tylko o tym czy nasze czasy przypominają rok 1939 czy też może nie, ale moim zdaniem lepiej ją dostrzec. Może uda się zareagować w odpowiedniej chwili.

Wczoraj, w pałacu w Ojrzanowie, odbył się mój wieczór autorski, wielce udany. Dawno nie spotykaliśmy się i było bardzo sympatycznie. Przyszło około 30 osób. Tematem pogadanki była krucjata dziecięca, ale jak zwykle dyskusja przetoczyła się na relacje pomiędzy Niemcami a islamem w dawnych bardzo czasach. Pogadaliśmy sobie znów o przesiedleniu zbuntowanych Maurów z Sycylii do Apulii oraz o zaciągnięciu ich na służbę do Fryderyka II. Ludzie ci posłużyli potem do walk z Ligą Lombardzką i w ogóle do poskramiania italskiej szlachty, która w zasadzie została wygubiona za panowania Staufów. Wszystko dla dobra państwa i lepszych warunków jego funkcjonowania. Lepsze bowiem, jak wiemy,  wypiera dobre. Wśród owych Maurów walczących z Ligą Lombardzką, był także przodek rodziny de Medici, która firmowała później najbardziej gangsterski i absurdalny ustrój jaki można sobie wyobrazić. Nazywany nie wiadomo dlaczego republikańskim. Na takiej chyba samej zasadzie, na jakiej ustrój ateński nazywany był demokratycznym. Widzimy więc, na dwóch opisanych przykładach, że rządy przestępczej oligarchii muszą być asekurowane jeśli nie przez sąd, to przez Scytów, a zawsze – podkreślam – zawsze – przez intensywną odwracającą uwagę od istotnych kwestii propagandę. W Atenach była nią filozofia, a we Florencji też filozofia wzmocniona przez sztuki wizualne.

Najważniejsze było, by pozbyć się uświęconych monarchii i ich popleczników. Realizację takiego przedsięwzięcia zaczyna się zawsze od sprowadzenia obcych – Scytów lub Maurów, którzy robią porządek z ludźmi zasobnymi i wolnymi, albo  trzymają ich na dystans, dopóki przedstawiciele oligarchii nie zdecydują się sami ich zlikwidować.

I teraz zastanówmy się po co Niemcom dziś potrzebni są Maurowie? Oczywiście, że po to, by pracowali na niemieckie emerytury, bo system się walił i trzeba było go jakoś ratować. Taka Angela Merkel to pewnie nawet w to wierzyła. Scholz już chyba zorientował się, że jest inaczej, ale uważa, że to wcale nie jest źle. Wiadomo, że muzułmanie nie przybyli do Niemiec żeby pracować. Oni tam przybyli, by czekać na okazję. Gdyby Niemcy rzeczywiście chcieli ratować swój system wpuściliby do siebie Polaków i Czechów. Tego jednak nie zrobili, wręcz się przed tym bronili udając że nie wiedzą o co chodzi. I dalej udają. Niedawno jeszcze domagali się, byśmy naśladowali ich politykę wobec imigrantów. Kiedy demokratycznie wybrany rząd, zwalczany przez oligarchię za pomocą sądów, się temu przeciwstawił sami zażądali byśmy uszczelnili granice. Jak to mówi młodzież – coś nie pykło. Na szczęście, bo gdybyśmy ich tu wpuścili, po kilku latach mielibyśmy taki demokratyczno-republikański ustrój, że niejednemu scytyjskiemu łucznikowi oczy wyszłyby z orbit na ten widok.

Jak wszyscy już pewnie widzą, zmierzamy do stwierdzeń nad wyraz oczywistych. Oto rządzącej Niemcami oligarchii, podobnie jak każdej oligarchii, zależy wyłącznie na ocaleniu siebie i swoich interesów. Jak każda oligarchia ludzie ci są krótkowzroczni, zadufani w sobie i nie widzą niebezpieczeństw. Państwo nie interesuje ich w ogóle, do tego stopnia, że są w stanie zaryzykować jego rozpad, byle tylko przeforsować opcje utrzymujące ich u władzy. Żaden dialog z nimi nie jest możliwy, albowiem ludzie ci słuchają wyłącznie wynajętych przez siebie propagandystów. Ich pozycja jest gwarantowana przez obcych, ale oni o tym nie wiedzą. Oligarchia ateńska nie rozumiała, że gwarancje scytyjskie czy perskie nie są żadnymi gwarancjami, w chwili kiedy Macedonia dysponuje niepokonaną armią i systemem lojalności opartym na czym innym niż złoto.

Medyceusze nie rozumieli, że Florencja jest ich do chwili kiedy popierają cesarza. Z chwilą kiedy przestają to robić pozycja rodziny nie ma już znaczenia, bo Francuzi uprawiają politykę wierności dynastii, a nie doktrynie. I nowa jakaś dynastia, wyrastająca gdzieś z podejrzanych krzaków, nie jest im do niczego potrzebna. Oligarchia niemiecka przestała rozumieć, że ekonomiczna potęga Niemiec opierała się na gwarancjach amerykańskich. Z chwilą kiedy te zostały usunięte, koła rządzące Niemcami stały się tylko gromadką podejrzanych gangsterów, których można – pod byle pretekstem, niczym Sokratesa – postawić przed sądem skorupkowym. Pytanie dla nas istotne brzmi – czy te gwarancje rzeczywiście zostały usunięte, a jeśli tak, czy zostały usunięte trwale? Nikt inny nie udzieli Niemcom gwarancji, a ci, którzy myślą, że zrobią to Chińczycy powinni wybrać się na długi spacer.

Nasi „obrońcy demokracji” są prostym odwzorowaniem niemieckiej oligarchii, ale bez jej pieniędzy, gwarancji i wpływów. Mają tylko sądy, ale nie wszystkie, i póki co nie mają scytyjskich łuczników. Po ich stronie jest za to propaganda, która jednak charakteryzuje się tym jednak, że musi obrabiać kilka poletek na raz. Jedno europejskie, drugie moskiewskie, trzecie chińskie, czwarte należące do rodzimych przedsiębiorców pogrzebowych spod znaku sierpa i młoda. Niestety po stronie demokratycznego rządu są także propagandyści, którzy nie rozumieją, że w tym systemie – jeśli ma przetrwać – lojalności nie mogą być budowane na złocie. I to niestety świadczy o słabości demokratycznie wybranego rządu oraz ludzi deklarujących dlań wsparcie. Niektórzy z nich myślą też, że demokrację charakteryzuje to iż do władzy dopuszczani są wrogowie państwa. Przyjmijmy, że demokracji nigdy nie było, a wyraz ten służył zawsze ukrywaniu rządów oligarchii. Jaką ofertę ma dla nas amerykańska oligarchia, która waha się, czy cofnąć uwierzytelnienia Niemcom? Propozycja ta jest prosta i wyraża się w deklaracji – będziecie silniejsi niż do tej pory i mimo agresywnej propagandy jaka się na was wyleje, wszyscy będą się z wami liczyć. Plan ten jest realizowany przez demokratycznie wybrany rząd. W rzeczywistości rząd ten i opcja, z której się wyłonił, przez dziesięć lat walczyły o uznanie oligarchów w USA, a ten niby demokratyczny wybór był tylko sfinalizowaniem transakcji. Czy poparcie to jest całkowite i gwarantowane? Myślę, że tak, skoro inwestuje się w armię i energetykę. Czy Niemcy i Scytowie, którzy chronią ich agorę, nie odpowiedzą na to w żaden sposób? Czy nie stworzą kontyngentów złożonych w mauretańskich wojowników i nie zaczną jakiejś wojny? Nie wiem. Na razie kolportują propagandę. O holocauście, o demokracji, o cywilizacji płynącej do nas z Niemiec i o tym, że zgoda buduje, a niezgoda rujnuje. Wszystko to jest mocno nieautentyczne, celowo nie piszę – nieszczere, bo o szczerości w polityce nikt nie myśli. Nie wiemy jednak, czy nie zmienią taktyki. Jeśli tak się stanie, jednego możemy się spodziewać – sądów skorupkowych dla obecnej władzy.

Na dziś to tyle. Przypominam, że 6 czerwca jesteśmy na targach w Kędzierzynie Koźlu. Trwają one jeden dzień. Przyjść może każdy. Niech jednak każdy pamięta, że jadę tam handlować, a nie prowadzić seminarium. Będę wdzięczny za zrozumienie.

 



tagi: niemcy  islam  propaganda  demokracja  filozofia  gwarancje 

gabriel-maciejewski
26 maja 2023 09:53
67     4547    20 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

atelin @gabriel-maciejewski
26 maja 2023 10:08

"Wiadomo, że muzułmanie nie przybyli do Niemiec żeby pracować. Oni tam przybyli, by czekać na okazję. Gdyby Niemcy rzeczywiście chcieli ratować swój system wpuściliby do siebie Polaków i Czechów."

Niemcy są skończeni razem z Rosją.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
26 maja 2023 10:31

Myślę, że Niemcy nie zrobią nam niczego. Ani Scytów nie wyślą ani żadnych sądów skorupkowych nie będzie. A sądzę tak dlatego, że po naszej stronie jest Anglia i to ona pilnować będzie aby tu w Polsce wszystko szło wg ichbplanu. A plan jest oczywisty - mamy być bazą logistyczną dla towarów płynących w obie strony na linii Anglia-Bałtyk-Polska-Ukraina-Zakaukazie-Persja-Pakistan-Indie. 

Amerykanie widzą, że muszą wybrać: albo podłączyć się pod ten pas transmisyjny albo zbudować coś bardziej konkurencyjnego. Nie wiem co mogliby zbudować bardziej konkurencyjnego od najkrótszej drogi z Europy do Indii. Ale wiem, że miejsca na Niemcy nie będzie ani tu ani tam. Zostaną wrzuceni w ciemności zewnętrzne, gdzie będzie płacz i zgrzytanie zębów. Z Niemcsmi stanie się to samo co w latach 1618-1648 tylko że bez huku armat....tak po cichu. 

Amerykanie już - moim zdsniem - wybrali opcje pidłączenia się. Świadczą o tym szeroko zakrojone inwestycje amerykańskie i współpraca - oczywiscie w granicach, na które pozwala nam Anglia. Bo widać wyraźnie już że Anglia z USA się dogadali w najważniejszych sprawach i będzie to wfrażane do realizacji.  Nie ma zmiłuj się....dla Niemiec. Będą mieć taką demokrację jak w Demokratycznej Republice Kongo. 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski
26 maja 2023 10:58

Niemcy co prawda mają u nas swoją mocną piątą kolumnę ale straciły w ostatnich latach coś co być może decydujące w ostatecznej rozgrywce - stracili mianowicie swoją atrakcyjność. Jeszcze 10 lat temu Niemcy jako kraj, ludzie jawili się w oczach przeciętnego Polaka jako szczyt, szczytów cywilizacyjnej doskonałości, dobrobytu, dostatku, solidności i porządku. Dziś to w dużej mierze wyparowało, miliony Polaków osobiście w ostatnich latach odwiedziło Niemcy już nie w charakterze zahukanego wieśniaka obrabiającego zagony szparagów, a zwykłego turysty i na własne oczy zobaczyło, że pod względem jakości życia, porządku, stanu infrastruktury oni są daleko za nami. Oczywiście oni jeszcze próbują coś tam nam wmawiać o tym, że jesteśmy dzikusami, a oni mają tutaj jakąś bliżej niezidentyfikowaną misję cywilizacyjną do wykonania ale co z tego skoro gołym okiem widać, że tak nie jest...

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @OjciecDyrektor 26 maja 2023 10:31
26 maja 2023 11:08

Jeżeli chwytaja się już takiej brzytwy: Ambasador Niemiec ostrzega: Reparacje to puszka Pandory. Lepiej, żeby została zamknięta.https://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/8722165,reparacje-nord-stream-angela-merkel-thomas-bagger-rosja.html

to muszą czuć, że coś zaczyna się im pod d... grzać i nie mogą znaleźć innego wyjścia.

Straszenie przez komisję UE nie przynosi porządanego skutku bo jak na razie robimy swoje. 

 

zaloguj się by móc komentować

Brasil @gabriel-maciejewski
26 maja 2023 12:47

 "Oligarchia niemiecka przestała rozumieć, że ekonomiczna potęga Niemiec opierała się na gwarancjach amerykańskich"

 I aż dziw bierze że oni ciągle za rozsądnych uchodzą. Od zjednoczenia po dzień dzisiejszy geniusz niemieckiej myśli politycznej demaskuje ich zbiorowe deficyty, ledwo skrywana niechęć do USA (kompleksik do leczenia) i rasistowskie, kolonialne zapędy w kontaktach ze wschodnimi sąsiadami. Islam im odpowiada jako kolektywna forma wspólnoty (dyscyplina) z zarządzaniem odgórnym, bez tego katolickiego personalizmu i tracenia energii na prywatne medytacje. Oni w głębi duszy tkwią w Teutoburskim lesie stąd ich miłość do Moskiewskiej bandy, równie mrocznej. Putin atakiem na Ukraine zniszczył marzenia o wspólnym zarządzaniu Europą....a było już tak blisko. 

„Der Islam ist Teil Deutschlands und Europas“  Wolfgang Schäuble, polityk ważniejszy niż Angela Merkel.

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski
26 maja 2023 12:58

Taki nius z ostatniej chwili:

https://www.rp.pl/przestepczosc/art38529131-peru-policja-skonfiskowala-kokaine-w-paczkach-ze-swastyka-i-nazwiskiem-hitlera

Chyba ktoś che przypomnieć Niemcom skąd im nogi wyrastają i cała ich praca nad wybielaniem się w sprawie Holocausty jak krew w piach przy takich akcjach.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
26 maja 2023 12:59

Znowu jestem nieszczęśliwa, że nie mogę kliknąć na ikonkę żeby poleciało pierdyliard serduszek. Świetny tekst. Możemy dywagować, co się wydarzy, ale rozmach inwestycyjny w Polsce jest niewiarygodny. Widać gołym okiem, że to nie deklaracje, ale realizacja planów podpisanych gdzieś w zaciszu gabinetów. Kilka dni temu przeczytałam, że niemiecki przemysł dostał zadyszki z przyczyn energetycznych. A niech dostaje. Tam już kolorowo nie jest od dawna, choć kolorów tam pełno. 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Brasil 26 maja 2023 12:47
26 maja 2023 13:08

Putin atakiem na Ukraine zniszczył marzenia o wspólnym zarządzaniu Europą....a było już tak blisko... Znowu się zastanawiam, czy te dwa debile postanowiły jeszcze raz wprowadzić w życie pakt ribbentrop Mołotow czy ktoś specjalnie polechtal tego wschodniego bałwana, żeby zaatakował i w ten sposób rozwalił sprytny teutonsko - moskiewski plan. A może jedno i drugie. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 26 maja 2023 12:59
26 maja 2023 13:33

Jak powiedział Cat Mackiewicz - ja do Niemiec nie jeżdżę. A chcieli go zabrać tylko do Szczecina

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Brasil 26 maja 2023 12:47
26 maja 2023 13:34

Za chwilę się zapomną i zrobią coś naprawdę głupiego. Wtedy gwarancje zostaną cofnięte trwale

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 26 maja 2023 10:58
26 maja 2023 13:34

Tak, Polska jest zdecydowanie atrakcyjniejsza

zaloguj się by móc komentować



pike @Matka-Scypiona 26 maja 2023 12:59
26 maja 2023 13:43

Tak zwani "Amerykanie" i "Anglicy" wreszcie są po naszej stronie.
Do tej pory nie byli.Przecież ten ZSRR to ich bachor. Od 1917 roku 
bolszewicy dostawli od nich co tylko chcieli .... 
Bo od dawna mieli w głowach, że najkrótsza droga do Indii i Chin
to przez Syberię...To się zmieniło odkąd Chinczycy zaczeli tworzyć swoje powiązania
 biznesowe w Azji Środkowej a przede wszyskim w Europie.
Najlepsza droga handlowa do najludniejszej częsci świata wiedzie teraz przez Polskę
i Ukrainę.
Dlatego z powodów biznesowych nie dadzą sobie odebrać Polski i Ukrainy...

 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @pike 26 maja 2023 13:43
26 maja 2023 13:55

Anglosasi mnóstwo diablow wyhodowali na swoim łonie. Nie tylko bolszewie czy hitlerowców, ale też i Mao. Niech odkręcają teraz. 

zaloguj się by móc komentować

pike @Matka-Scypiona 26 maja 2023 13:55
26 maja 2023 14:15

Ale i oni też mają na swoim koncie niemało...

Przypomnę tylko eksploatacje Indii i trucie opium Chińczyków

i w końcu okupację Chin...

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
26 maja 2023 15:13

(...) Gdyby Niemcy rzeczywiście chcieli ratować swój system wpuściliby do siebie Polaków i Czechów. Tego jednak nie zrobili, wręcz się przed tym bronili udając że nie wiedzą o co chodzi (...) 

Oczywiście, że nie wpuścili bo musieliby płacić pracownikom 3 razy więcej czyli mieć stawki takie jak u siebie. Tymczasem taniej wyszło wykupienie lokalnych firm w Polsce i przeniesienie produkcji  bo mieli tu Donalda , cały rynek medialny i fundacje. Donald dbał aby w legislacji nikt Niemcom nie podskoczył, prasa "ocieplała" a fundacje i granty gwarantowały spoistość korumpując elity.  Jakoś to leciało -  no ale nic nie trwa wiecznie. Niemcy produkują drogo i na dodatek teraz szaleństwo wiatrakowe skutkuje już koniecznością zakupu prądu od Francuzów.  Nie mamy się jednak z czego cieszyć bo w Niemczech recesja odbije się na podwykonawcach u nas.  Anglosasi działają sprytniej i np likwidują konkurencję przez stwarzanie podmiotów korporacyjnych,  których pracownicy podpisują  cyrograf ,że nie mogą prowadzić działalności konkurencyjnej ( np informatycy ).  Do siebie z pewnością ściągną bardziej zyskowne branże a pozostawią resztę.  Mają skanalizowaną lokalnie potencjalną konkurencję no i też wychodzi taniej. Teraz trwa gra o sprowadzenie przynajmniej części produkcji z Chin a tu kluczowa jest i będzie cena energii. Działają  głównie przez agentury aby osłabić determinację wewnątrz usa  do utrzymania protektoratu w Europie środkowej. Na razie deep state ma zwarty kierunek ale nie należy być tego pewnym na 100 procent pomimo inwestycji w uzbrojenie i energetykę. No ale gramy dalej i zobaczymy bo w USA szykuje sie De Santis a w Niemczech Afd.  W tej sytuacji musimy sie dobrze "okopać" w tym naszym grajdołku . 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @pike 26 maja 2023 14:15
26 maja 2023 15:18

Indie i Chiny musiały być zdewastowane, bo nie chcieli - jako producenci - korzystać z pośredników (w przypadku Anglii z Olimpijczyków). Teraz już zmądrzeli, więc Chiny zostały idbudowane przez Wężowe Plemię (USA) a Indie są w trakcie, przy czym najprawdopodobniej Hindusi będą sprzedawać towar dla obu - takie kondominium....myślę, że to było przedmiotem uzgodnień pomiędzy tymi dwoma gangami. Oznacza to stopniową marginalizację Chin, jak również zwiększy to rolę szlaków lądowych - Suez oczywiście nadal będzie ważny (choć mniej niż teraz), ale najważniejszymi akwenami morskimi będą dwa morza: Czarne i Bałtyckie. One będą tzw. akwenami dystrybucyjnymi, czyli z portów nad nimi leżącymi będzie szła główna masa towarowa. I na pewno nie będą to porty niemieckie i rosyjskie. 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 26 maja 2023 15:13
26 maja 2023 15:29

Produkcja z Chin przeniesie się bliżej....do Indii i do Indonezji, czy w ogóle Indochin. Chiny są za daleko....za daleko w kontekście wielkiego planu budowy konsumpcyjnego społeczeństwa islamskiego. Z jednej strony Europa, a z drugiej Indie i Indochiny będą zaspokajać konsumpcję muzułmanów. Trwa transfer kapitałów - powolny, ale nieubłagalny - do państw muzułmańskich. I są to kapitały zrobione w głównej mierze na OZE i "walce z klimatem". Proces się dopiero zaczął, więc na razie nikt tego nie widzi, ale potężne linie kredytowe uruchomione już zostały - zwłaszcza dla Egiptu, ale w kolejce jest Persja (o ile zostanie przemeblowana tamtejsza elita) oraz cała płn. Afryka. Za 50 lat islam zdominuje 1/3 globu. I będzie to islam konsumpcyjny, żyjący na ogromnym kredycie. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 26 maja 2023 15:29
26 maja 2023 16:27

Zależy od branży. Do produkcji przemysłowej trzeba mieć wykwalifikowaną średnią kadrę techniczną. Na skutek przeniesienia produkcji do Chin i USA Europa zach straciły kilka pokoleń, które nie potrafią wytworzyć produktu szczególnie zaawansowanego technologicznie.    Trump nawet wdrażał specjalny program kształcenia średniej kadry technicznej.  Brak przemysłu ( z wyjatkiem zbrojeniówki i IT ) skutkuje negatywnymi skutkami społecznymi i ogólnym spadkiem poziomu życia, które są amortyzowane "produkcją kredytu" z podobnym skutkiem.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
26 maja 2023 16:52

"... a skoro nikt taki się nie znalazł, to znaczy, że demokracja ateńska była fikcją. W dodatku była fikcją zawsze."

Twoja nienawiść do kochających inaczej jest bardziej niż krzycząca o pomstę do nieba!!!! To znaczy chciałem powiedzieć, do Olimpu. Nie, nie, nie i po tysiąckroć nie!!! Właśnie dlatego była prawdziwa, że była stworzona przez odrzuconych, prześladowanych, niezrozumianych i kochających inaczej i dla kochających inaczej. Nie masz za grosz pojęcia o tym co przeżywa wrażliwy mężczyzna którego miłość została sponiewierana przez brak solidarności w ramach jednego ruchu miłości greckiej. Sprawiedliwość i prawdziwa demokracja nastąpi kiedy takie akty egocentryzmu zostaną starte z powierzchni demokracji.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
26 maja 2023 16:58

>Oligarchia niemiecka przestała rozumieć, że ekonomiczna potęga Niemiec opierała się na gwarancjach
>amerykańskich. Z chwilą kiedy te zostały usunięte, koła rządzące Niemcami stały się tylko gromadką
>podejrzanych gangsterów, których można – pod byle pretekstem, niczym Sokratesa – postawić przed sądem
>skorupkowym. Pytanie dla nas istotne brzmi – czy te gwarancje rzeczywiście zostały usunięte, a jeśli tak, czy >zostały usunięte trwale?

Mój ogląd jest taki, że oligarchia niemiecka rozumie, że są branże gdzie się nie konkuruje z amerykanami.
A ichniejszy rząd pewnie szuka nowych, islamskich, chińskich, ..., gwarantów. Ciekawe po co ?
To świetnie wyglądało w ubiegłym roku jak Ursula Von DerLajen gadała o czip akcie w EU i a tydzień wcześniej wybło wysłuchanie w senacie szefa Intela, szefa Microna oraz szefa firmy, która ma konkurować z ASML.

Półprzewodniki są w dominacji USA, mimo, że 80% produkowanych jest w Azji a najbardziej zaawansowane maszyny dostarcza nominalnie holenderska firma (ASML), a największy producent to nominalnie tajwański TSMC.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 26 maja 2023 16:27
26 maja 2023 17:35

Przepraszam, ale to jest herezja. Spadek poziomu życia ecale nie jest uzależniony od braku wykwalifikowanej kadry technicznej. Czy Skandynawowie mają (poza Szwecją)? Produkcja kredytu występuje wszędzie. Chiny też produkują kredyt. Kto go nie produkuje? Rosja? Ale tam mowy nie ma o normalnym poziomie życia, poza dość wąską grupą społeczną i kilkoma dużymi miastami. 

Możesz Pan mieć społeczeństwo bogatych rolników, rybaków i kogo tam jeszcze. Zależy wszystko od koniunktury nakręcanej przez gangi kupieckie. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @OjciecDyrektor 26 maja 2023 10:31
26 maja 2023 18:26

"A plan jest oczywisty - mamy być bazą logistyczną dla towarów płynących w obie strony na linii Anglia-Bałtyk-Polska-Ukraina-Zakaukazie-Persja-Pakistan-Indie."

Plan być może jest oczywisty, ale żeby to wszystko rozkręcić musi być spełniony jeden podstawowy warunek:

musi się zakończyć wojna na Ukrainie.

A na to wcale się nie zanosi.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 26 maja 2023 17:35
26 maja 2023 18:27

Skandynawia to nie jest dobry przykład. Wysoki poziom zycia z kredytu to jest proces infantylizacji kadr i upadek konkurencyjności.  USA i także Europa żyje od dziesiątek lat ( tylko z Polski wyjechało co najmniej 25 000 lekarzy ) z kradzieży kwalifikowanych kadr ( oczywiście nie tylko technicznych ) .   Ok 80 % zatrudnionych w USA zajmuje sie tzw. usługami. Sprzedawanie drinków w knajpach albo kredytów i ubezpieczeń nie gwarantuje rozwoju w przyszłości w konfrontacji z Azją.  Dlatego też najbardziej prestiżowe amerykańskie uniwersytety szczycą się absolwentami gwiazdami show-biznesu albo politykami czyli specjalistami od kształtowania PR. To prowadzi do takiego przekrętu stulecia jak wywołanie pandemii w celu sprzedaży lipnych szczepionek ( jeżeli nie jest jeszcze gorzej - czyli wywołanie chorób w celu zwiększenia sprzedaży leków ) .  Niemcy mają to samo  - co opisywał także G. Ogger w książce Zera w garniturach o głupiej niemieckiej kadrze managerskiej.  Chińczycy produkuja wszystko co zmusza do dyscypliny i określonego sposobu myślenia, kształcenia itp ( chociaż Chiny to też nie jest dobry przykład z innych powodów ).

zaloguj się by móc komentować

chlor @peter15k 26 maja 2023 18:27
26 maja 2023 18:44

Jednak najczęściej w krajch gdzie ludzie żyją "dostatnio" nie widać związku między rodzajem popularnych tam zawodów i rodzajem zatrudnienia a tym wrażeniem dostatku.

Np w Finlandii ogromna częsć (większość raczej) zatrudnionych to pracownicy budżetówki.

Natomiast w Chinach gdzie produkcja aż furczy większosć ludności cienko przędzie.

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @peter15k 26 maja 2023 16:27
26 maja 2023 19:16

> Do produkcji przemysłowej trzeba mieć wykwalifikowaną średnią kadrę techniczną.

Tak jest ale to NIE WSZYSTKO. Ciekawie problem średniej kadry technicznej w kontekście konkurencji USA - Europa - Azja opisał pewien tajwańczyk.

Jak w fabryce półprzewodników w piątek wieczorem po zmianie pada coś na lini produkcyjnej to:

-) Tajwański pracownik pojawia się w ciągu godziny i w ciągu dwóch godzin produkcja rusza dalej,
-) Amerykański pracownik po telefonie stwierdza, że jak nie zapłacą mu nadgodzin za dojazd to przyjedzie na zmianę ale dopiero w sobotę, i też naprawia godzinę. Linia rusza w sobotę,
-) Europejski pracownik ma wolną sobotę i pojawia się w robocie w poniedziałek rano. Naprawia linię w godzinę i produkcja rusza w poniedziałek.

No i taki to mamy SHIFT w technologiach, gdzie by nie było produkcji, naprawa zajmuje godzinę. Ale koszty społeczne najniższe są w AZJI. W Indiach to pewnie po nikogo nie trzeba dzwonić, linie nie padają, chodzą 25h na 24h.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @chlor 26 maja 2023 18:44
26 maja 2023 19:22

(...)Natomiast w Chinach gdzie produkcja aż furczy większosć ludności cienko przędzie(...)

To zależy gdzie

(...)W Chinach mieszka ponad milion milionerów - wynika z danych Bain and Co. Najwięcej bogaczy, co najmniej 100 tys. milionerów, mieszka w prowincji Guangdong, przy granicy z Hongkongiem (...) 

Finlandię zamieszkuje tyle ludności ile jest w województwie mazowieckim. Nie ta skala...

zaloguj się by móc komentować

peter15k @ArGut 26 maja 2023 19:16
26 maja 2023 19:41

Przemysł wymaga dyscypliny i kultury technicznej.  To wpływa na kształtowanie całych społeczności lokalnych. Taki przykład to Śląsk i przemysł ciężki.  Mentalność wymuszona industrialnie. No i oczywiście zatrudnienie plus dochody z tego wynikające. Taka firma zatrudnia od portierów, ochroniarzy aż po managerów i specjalistów. No i odprowadza podatki i ubezpieczenia. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
26 maja 2023 19:46

Świetnie to opisałeś, ale ja bym do tego opisu dorzucił jeszcze inne twoje spostrzeżenie(parafrazuję): "Herezja jest jak smok, spada na ludzi niespodziewanie i nie ma litości...". U nas nie użyto nawet sądów, czy "Scytów", wszystko zostało zdewastowane i pozostało smocze pustkowie na którym chciała uwłaszczyć się ubecka oligarchia. Całości miało pilnować to, żeby ludzie byli zdeprawowani i bez godności. Dlatego właśnie nasz sukces będzie opierał się na tym, czy ludzie sami będą chcieli zmiany na lepsze(nawrócenia), bo żadnej oligarchii(np. USA) nie zależy żeby nam pomagać bezinteresownie.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @aszymanik 26 maja 2023 10:58
26 maja 2023 19:49

Z moich obserwacji wynika to samo. Jedynymi ludźmi którzy Niemcy jako kraj jakoś poważają są ci którzy Niemcy widzieli przejazdem lub przez "wujka z Niemiec", ci co tam pracowali nie specjalnie kwapią się do powrotu, oprócz tych co już tam mają życie ułożone.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ArGut 26 maja 2023 19:16
26 maja 2023 19:51

Kochani... nie rozumiecie na czym polega podział pracy, narzucony przez Olimpijczykow i Wężowe Plemię. Azjaci mają zapierniczać, wypruwać sobie żyły i jeszcze cieszyć się, że są tacy wydajni. Nie wiedzą biedact, że i tak na końcu zostaną obrabowani z tej kady, którą teraz zarabiają i odkładają. 

Jeśli oba gangi zdecydują, że gdzieś trzeba zrobić produkcję wymagającą wysokich umiejętności technicznych, to stworzą ku temu odpowiednie warunki. Czy w Chinach na początku lat 80-tych była kadra inżynierska? Nie. Nie było. To był kraj zrujnowanych rolników i zdekapitowanej tzw. inteligencji. Smród, brud i ubóstwo. I co? Po 20 latach jak to wyglądało? I jak teraz?

Więc to nie jest problem. Dla nas - zwykłych ludzi, konsumentów istotne jest to aby mieć warunki na spokojne, względnie dostatnie i wygodne życie i mieć czas na rodzinę i na rekreację. No bo co ci człowieku po kasie, jak swohe najlepsze lata strawisz na wydajnej pracy po 10-12h na dobę. Kiedy się tą kasą nacieszysz? Mając 70 lat? Dlatego ludzie wolą wziąć kredyt i cieszyć się mieszkaniem. Można z tych ludzi się śmiać, ale oni doskonale wiedzą, że ważne jest to KIEDY się ma upragnione dobra. 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @peter15k 26 maja 2023 19:41
26 maja 2023 19:54

Przede wszystkim chodzi o poziom życia osób najuboższych. Dobrobytu nie mierzy się produkcją przemysłową, a już pod żadnym pozorem statystykami i rachunkami matematycznymi.

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @OjciecDyrektor 26 maja 2023 19:51
26 maja 2023 20:17

Z grubsza tak. Są strefy produkcji, a gdzie indziej są strefy konsumpcji. Trzeba się domyślać w jaki sposób dokonywany jest taki podział. Tego nie uczą w ksiażkach.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Szczodrocha33 26 maja 2023 18:26
26 maja 2023 20:32

Wojna na Ukrainie niedługo się skończy, bo oba gangi już się dogadały, a poznaję to po tym, że do Polski płynie kapitał od jednych i drugich. Mamy więc gwarancje najlepsze, bo kapitałowr. A skoro płynie kapitał, to jak Pan myśli? Będą tolerować nadal wojnę na Ukrainie? Skądże! Kapitał musi zarabiać. A więc na Ukrainie niedługo będzie spokój i towary popłyną. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @OjciecDyrektor 26 maja 2023 20:32
26 maja 2023 23:09

Jeśli idzie o zakończenie wojny, to zawsze są trzy opcje zasadniczo:

1. zwycięstwo jednej strony

2. zwycięstwo drugiej strony

3.negocjacje i traktat pokojowy

Moim zdaniem w przypadku obecnej wojny możliwe jest tylko trzecie wyjście.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @OjciecDyrektor 26 maja 2023 19:51
26 maja 2023 23:48

Przyznaję wielu rzeczy, spraw nie rozumie sporo mnie też dziwi. Natomiast jestem przekonany, że czy to Olimpijczycy czy to Wężowe Plemię są elastyczni gdyż nie jedno już widzieli. Rozwój technologii wymaga elastyczności. Czym innym był Śląsk czasów bumu metalurgicznego a czym innym może być Śląsk bumu IoT i technologi chmurowych...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ArGut 26 maja 2023 23:48
27 maja 2023 07:25

Coryllus kiedyś powiedział w jednym z podcastów, że nowoczesność była ZAWSZE. Więc ja bym się tego trzymał i roił sobie w głowie, że "tetaz to dopiero się zacznie". No ale to nie jest dyrektywa....:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Szczodrocha33 26 maja 2023 23:09
27 maja 2023 07:32

Z kolei ja obstawiam zwycięską ofensywę Ukrainy, która oczywiście jako zwycięska już została uzgodniona pomiędzy oba gangami. Czy Putin kuż został o tym poinformowany? Nie wiem. Być może, że nie, ale w trakcie ofensywy jakiś "Anglik tatarskiego chana" na pewno się pojawi przy jego boku i mu podpowie, co należy zrobić. Oczywiscie tak podpowie, żeby Putin zrobił to bez szemrania i w podskokach. A potem się ogłosi zwycięstwo, bo np. uda się odbić Rostów n. Donem. 

Nie będzie negocjacji. Nie po to Ukraińców futruje się bronią ofensywną. Negocjacje już się skończyły...na najwyższym poziomie i jest już układ (nie po to San Marino wypuszcza monetę z orderem św. Agaty - jak Pan nie czytał tej notki Piotera, to po prostu musi przeczytać). 

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
27 maja 2023 09:01

Bardzo przekonujący i pożyteczny wykład co się dzieje z państwem i jego ustrojem wobec obecnej tam oligarchii. Myślę, że warto byłoby temat pociągnąć obserwując oczywistą w ostatnich latach zmianę pól działania oligarchów.

Mam na myśli, że wcześniej oligarchowie działali z trzeciego szeregu (dopierd..ali stamtąd, jak to barwnie zaoferował Rywin Michnikowi). "Sobie znanymi sposobami" docierali do władzy, a nawet do trójwładzy, lecz raczej nie przejmowali bezpośrednich atrybutów władzy do ich samodzielnego stosowania, a szczególnie atrybutów przemocy. Jeśli przemoc była oligarchsze potrzebna, to stosował ją za pośrednictwem organów władzy (w tym sądów), lub różnych band zbrojnych lub politycznych. Gdy zaś oligarcha sam zaczynał zajmować się bezpośrednim sprawowaniem władzy, to zwykle napotykał opór co najmniej konkurencyjnych oligarchów chyba, że udało mu się tamtych obezwładnić.

Ale właśnie w ostatnich latach często zaczęło się zdarzać coś przeciwnego i wydaje mi się, iż ma tendencję rozwojową. Popatrzmy bowiem na przypadek takiego jaiegoś cukierberga, czy jak mu tam było lub jest, który ni stąd ni zowąd aż prezydentowi USA i to szczególnie w samych USA odebrał dostęp do atrybutów wolności i władzy w zakresie porozumiewania się z elektoratem! Zobaczmy tych gejtsów i podobnych, którzy ustanawiają własne prawa i na nich budują swoją przemoc w wolnorynkowych (sic!) stosunkach handlowych, a nawet konsumenckich i coraz śmielej przechodzą do politycznej (sic!) przebudowy świata.

Patrząc z perspektywy pojedynczego państwa, czynności takie łatwo powinny być rozpoznane jako obalające legalny tam ustrój. Jaki on tam jest, taki on tam jest, jednak chyba nie ma państwa, które wyłączałoby ochronę swojego własnego ustroju. Dlaczego więc nie słyszymy o wysyłaniu jakiegoś oligarchy za tym słynnym rosyjskim okrętem? Niech zna swoje miejsce wobec swojego państwa, że co innego "lobbować", a co innego przejmować jego atrybuty. Nie można przyjąć za wystarczające uzasadnienie bezsilności państwowej, że może dany oligarcha ma swoje imperium w wielu państwach naraz, czyli jakby wszędzie i nigdzie względem kompetencji państwowych.

PS.: U Putina nie ma oligarchów w pełnym znaczeniu, bowiem o tym, kto i jak długo jest oligarchą decyduje sam Putin.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 27 maja 2023 09:01
27 maja 2023 09:09

Tamci też zrozumieją, że przegrali, ale przyjdzie to na nich nagle. Tak jest zawsze

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 27 maja 2023 09:09
27 maja 2023 09:19

Oczywiście! Jednak nawet i ta okoliczność nieuchronnego upaadku (zmierzchu bogów?) powinna być ciekawa a przez to powinna być z zainteresowaniem obserwowana i dyskutowana. Bo niby którędy republikańska demokracja ma rozpoczynać swoja obronę. Publiczne zdemaskowanie prawdopodobnie jest najgroźniejsze dla dalszej ewolucji oligarchii.

Ciekawe, co np. Toyah powiedziałby na diagnozę, że w szczególności powstrzymaniu powyższej ciekawości obserwacyjnej służy popkultura. Po to ona jest jaka jest i w miarę ewolucji oligarchii staje się coraz bardziej pop.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 27 maja 2023 09:19
27 maja 2023 09:21

Nie może być dyskutowana, bo jest ukryta pod największym fejk newsem wszech czasów - pod demokracją ateńską. I to jest sprawa nie do ruszenia. Choć powtórki z likwidacji oligarchów były liczne i spektakulrane, ale wniosków nikt nie wyciąga. 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @OjciecDyrektor 27 maja 2023 07:25
27 maja 2023 09:49

Nie roje sobie, że teraz się zacznie. Zaznaczam, że do czego innego potrzebny był czynnik ludzki w okresie bumu metalurgicznego a do czego innego czynnik ludzki potrzebny jest teraz. I FAKT nowoczesność była ZAWSZE.

zaloguj się by móc komentować

Barb @Matka-Scypiona 26 maja 2023 12:59
28 maja 2023 06:10

Bacznie sie trzeba bedzie przygladac kolejom losu koncernu niemieckiego BASF. Jesli Amerykanom uda sie ich zwabic /przymusic do przeniesienia do Luizjany to bedzie moglo oznaczac 2 rzeczy. Niemcy skapitulowaly i sa na sprzedaz albo damy wam BASF ale co dacie w zamian, oby nie kontrole nad Polska i Ukraina. 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Barb 28 maja 2023 06:10
28 maja 2023 06:36

Lubię niemieckie loga firm:

Logo BASFLogo BASF-u cechuje się typową niemiecką skromnością, protestancką skromnością. Myślenie w kategoriach, że przeniesienie czegoś do Luizjany może zabrać wolność w Polsce i Ukrainie moim zdaniem jest niepoprawne. Przykład: USA zmusiło TSMC do budowy sajtu u siebie i TSMC to robi wydając na niego ok. 20 MLD $ I co czy to oznacza, że odda Tajwan i Japonię w pakiecie Chinom ?

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 26 maja 2023 20:32
28 maja 2023 10:40

Z  calym  powazaniem,...

...  ale  z  moich  rozmow  z  Ukrami  wynika,  ze  ten  ,,dogawor,,  jest  na  baaardzo  ,,glinianych  nogach,,...  a  ,,plynacy  kapital,,  jest  z  koziej  d*py  wziety  -  to  nie  moje,  tylko  rozmawiajacych  ze  mna  Ukrow  !!!

Moja  konstatacja  jest  taka,  ze  wielu  Ukrow  jest  zwyczajnie  SKOLOWANYCH  i  maja  wielkie  pomieszanie  z  poplataniem,...

...  krotko  piszac  -  mysmy  to  juz  przerabiali  w  ciagu  ostatnich  40  lat  !!!

 

Tam  sie  dzieje  jedno  wielkie  ,,niekAtrolowane  i  bezgraniczne,,  ZLODZIEJSTWO,...  ale  -  SZCZESLIWIE  -  pomimo  wielkiej  OTUMANIAJACEJ  PROPAGANDY  wielu  Ukrow  chce  wracac  do  Ukrainy,...  co  sie  bardzo  chwali  !!!

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @ArGut 26 maja 2023 23:48
28 maja 2023 10:45

Dokladnie  tak...

...  oni  sa,  byli  i  bedo  ZAWSZE  ,,elastyczni,,  i  NIGDY  ,,nie  peNkajo,,...  wypada  tylko  te  ,,elastycznosc,,  zwyczajnie  olac...  albo  zabic  smiechem  -  wedle  uznania  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 27 maja 2023 09:01
28 maja 2023 11:00

Swietne  !!!

Oni  nawzajem  sie  ,,mianujo  i  decydujo,,  kto-zacz  beNdzie  ,,OLIGAREM,,  albo  ,,prezydEtem,,...  takie  to  DEMONkratyczne  ,,modus  operandi,,  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 27 maja 2023 09:21
28 maja 2023 11:05

Voila,...

...  i  wszystko  w  temacie  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Barb 28 maja 2023 06:10
28 maja 2023 11:08

Ciekawe,...

...  ale  z  ta  kontrola  to  chyba  bedzie  ciezko,...  zobaczymy,

zaloguj się by móc komentować

Paris @ArGut 28 maja 2023 06:36
28 maja 2023 11:14

Tak...

...  oni  -  o  ile  pamiec  mnie  nie  myli  -  to  tez  ,,krijejt,,  CYKLON...  albo  IG-Farben...  juz  mi  sie  to  miesza,  ale  to  ,,cus,,  w  kierunku  ,,pro-life,,  !!!

A  te  ,,pSZenosiny,,  to  do  francuskiej  Luizjany  ???

zaloguj się by móc komentować

tomaszlubelski @OjciecDyrektor 26 maja 2023 15:29
28 maja 2023 16:49

Mam pytanie: Z czego muzułmanie będą spłacać te kredyty jeżeli "era" nafty i gazu podobno kończy się. Jaka będzie atrakcyjność islamu jeżeli nie będą to pieniądze. Z góry dziękuję i pozdrawiam. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @tomaszlubelski 28 maja 2023 16:49
28 maja 2023 18:13

Era nafty i gazu kończy się tylko w Europie i USA. Choć z gazem bym polemizował, bo on jest eko i raczej trzeba się spodziewać większej konsumpcji gazu 

Czym będą sołacać kredyty? Niczym. Po prostu niczym. Kredyty się daje nie po to, aby były spłacane, ale po to aby uzależnić i przejąć faktyczną władzę.  To jest istota kredytu - proszę sobie to zapisać jako d9gmat lub dyrektywę....:). 

I żeby nie było, że dantazjuję lub teoretyzuję. Zna Pan Dubaj, prawda? Wie Pan co tam zrobiono w ciągu ostatnich 30 lat. To wszystko tam jesr na kredyt. Co więcej Dubaj w 2008/2009 był bankrutem i co? Inni  wyłożyli kasę i Dubaj dalej prosperuje. Dubaj to prekursor, pole doświadczalbe dla projekty obejmującego cały swiat islamu. W każdym państwie będzie min. po kilka takich Dubajów.

Dubajczycy są wzorem islamsjiego społeczeństwa konsumpcyjnego i żeby Pana "uspokoić" to powiem jeszcze, że Dubaj oraktycznie nie ma żadnych złóż lub są to złoża malutkie. Emirat Aby-Dabi siedzi na ropie i ma duże zasoby, ale wybrano na program pilotażowy akurat Dubaj. Dlaczego? Właśnie dlatego, że jest modelowym, optymalnym eniratem. Wszędzie w świecie islamu ma być tak jak w Dubaju. Wiem, że to Pana szokuje i że nie może sobie Pan tego wyobrazić. No ale Dubaj istnieje i można badać ten przypadek. Zachęcam. Może ciś ibteresującego Pan odkryje, bo p. Pałkiewicz nic nie odkrył, choć napisał dość grubą książkę o Dubaju. 

W każdym razie zachecam też do przyjrzebia się Egiptowu i projektowi budowy nowej stolicy - Nowego Kairu. To też na kredyt. Koszt olbrzmu, ale Egipcjanie budują. Bydują tak, jakby sam faraon im rozkazał. Faraon z Mediolanu rzecz jasna....:)

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @OjciecDyrektor 28 maja 2023 18:13
28 maja 2023 18:43

"Era nafty i gazu kończy się tylko w Europie i USA. Choć z gazem bym polemizował, bo on jest eko i raczej trzeba się spodziewać większej konsumpcji gazu."

Era nafty prędko się nie skończy, ani w Europie, ani zwłaszcza w USA.

Przede wszystkim w motoryzacji i transporcie.

Postępowi politycy już w kilku stanach wprowadzili odgórnie, metodą legislacyjną zakaz produkcji samochodów z napędem benzynowym po 2035 roku.

Bzdura.

Już Kalifornia, najbardziej postępowa chyba ze wszystkich, powoli rakiem się już wycofuje z tego, dopuszczając do produkcji samochody z napędem hybrydowym i napędzane paliwem syntetycznym.

Z elektrykami są same problemy:

cena [dwa trzy razy droższe od benzyniaków czy diesli], mały zasięg, długi czas ładowania, nierozwinięta infrastruktura [w USA jest ok.150 tysięcy stacji benzynowych, stacji do ładowania elektrycznych zabawek jest niecale 50 tysięcy, przy czym z tego jedna czwarta nieczynna], problemy z bateriami [koszt wymiany ogromny, problemy co robić ze zużytymi bateriami].

W Kalifornii wprowadzili zakaz produkcji i sprzedaży dieslowskich ciężarówek po 2035 roku. Mają być elektryczne.

Taka elektryczna ciężarówka kosztuje dwa razy tyle co normalna.

Mały zasięg, wielki ciężar, a w związku z tym może zabierać o wiele mniej towaru, Wiąże się z tym wzrost kosztów w łańcuchu dostaw, a co za tym idzie prawdopodobny wzrost cen towarów.

Do tego brak stacji do ładowania, taka elektryczna ciężarówka to kolos z wielką baterią której naładowanie trwa bardzo długo.

No i wzrost bezrobocia - ludzie zwalniani z całej infrastruktury produkującej i obsługującej samochody z tradycyjnym napędem.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @tomaszlubelski 28 maja 2023 16:49
28 maja 2023 18:44

A sorry...zapomniałem dodać, że państwa islamsjue będą rmitowac pbligacje i z dochodów z tych ibligacju spłacac kredyty. Oczywiście teraz nukt by trgo szajsu nie kupił, ale jak padnie rozkaz, to będą kupować. Tym bardziej, że obligacje będa wysoko oprocentowane. Potem sie "zroluje" oblugacje, czyli wyemituje nowe, aby spłacić te stare. Dług i odsetki będą narastać....i o to chodzi. Z czasem zacznie sie podnosić podatki, gdy soołeczeństwa islamskie będą już w miały względny dobobyt. No a potem bedzie tak jak w Europie. Po prostu płodozmian. Ekspliatacja konsumpcyjnego spoleczeństwa Europy zachodniej dobiega końca - dalej się nie da, bez gwałtownych wstrząsów. Oczywiscie te gwałtowne wstrząsy bedą, a po nuch rachunki do zapłacenia. No ale przed islamem dopiero zaczyna się ta droga. I na pewno bedą bardziej pisłuszni islamuści i bardziej przewidywalni, bo z tymi "niewdzięcznikami" z Europy zachodniej to nie wiadomo, co im strzeli do łba.....tzn. wiadomo - ulegną prowokacjom, w następstwie których stracą tak dużo, że grzecznie i z pokora pójdą pracować za polowe obecnych stawek (a miże nawet mniej). I będą dumni, że ich produkty tak bardzi są cenione przez muzułmanów. 

Ufff...na dzis koniec tego wykładu "wyższej ekonomii"...:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Szczodrocha33 28 maja 2023 18:43
28 maja 2023 18:50

Zrobili nie takie bzdury...zrobią i tę. Proszę mi wierzyc. Tu chodzi o strasznie grubą kasę i żaden producent ropy nie ma i nie bedzie tu miał nic do gadania. Najwięcej ropy zużywa flota....a myślę, że ruch na szlakach morskich będzie wzrastał. Wieć ropa bedzie w cenie tak czy owak. Ale to szczegół. 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @gabriel-maciejewski
28 maja 2023 20:28

Świetny tekst.

od siebie bym dodał jeszcze do
"Nasi „obrońcy demokracji” są prostym odwzorowaniem niemieckiej oligarchii"

że <<nasi obrońcy tradycji>> mają podobną mentalność. I nie chodzi tu ani o PiS jako taki, ani o tych co za dwa tygodnie pójdą w procesji na Boże Ciało, ale na grupę zawodowych medialnych obrońców tradycji łacińskiej, co uwielbiają się lansować na narzeakniu na papieża, albo na to jak ciemny lud świętuje pogańskie Matki Boskiej Zielnej, nie to co oni, co msza tylko po łacinie:)

zaloguj się by móc komentować

Barb @ArGut 28 maja 2023 06:36
29 maja 2023 20:10

Troche to nielogiczne co Pan napisal. TSMC to kampania tajwanska i skoro Amerykanie  zmusili ich do przeniesienia fabryki do Tekasu , to raczej dowod na to ze Tajwan jast kompletnie zalezny do US marynarki  jesli chodzi o obrone terytorium przed Chinami. 

Poza tym BASF to tzw srebra rodowe Niemiec. Jesli Amerykanom sie uda, a Niemcy niczego nie zazadaja w zamian bo beda za slabi , to to jest dobra wiadomosc dla nas. Problem polega na tym ze, na razie nikt tego nie wie. Moze jadyna wskazowka ze Niemcy cos dostana jest ostatnie spotkanie Scholza z Zelenskim, po ktorym nastapila dosc bunczuczna prasowa propaganda, jak to Niemcy sa krajem ktory najwiecej pomogl UKR w wojnie, ale zaraz potem przedstawiciel polskiej dyplomacji zaczl smielej mowic o Wolyniu i UKR zaniedbaniach w tym wzgledzie.

Wg mnie to byl sygnal od naszych w strone rzadu Zelenskiego, przyjazni z Niemcami ok ale spoufalanie sie to troche za duzo jak na nasz gust i trzymamy reke na pulsie, patrzymy wam na lapy. Tydzien pozniej (oczywiscie w miedzyczasie, byla rajda na tt ambasadora UKR) przyslali z Kijowa R. Stefanczuka, z Rady Najwyzszej UKR do polskiego Sejmu z "przeprosinami" za Wolyn. 

Napawa mnie to lekkim optymizmem, ze tym razem tak latwo sie nie damy. 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Barb 29 maja 2023 20:10
30 maja 2023 06:50

Zdarza mnie się bywać niespójnym ale pana wywody, że nikt nie wie, to na co wyglądają ? To sądzi kolega, że tacy państwo jak kanclerz Scholtz, pan prezydent Zelenski, spiskują ?

Choć może to tylko wzajemne niezrozumienie. TSMC nie przenosi się do USA, buduje tam sajt. Może to samo będzie z BASF-em ma zbudować w Luizjanie sajt. To co będzie dalej to narazie POBOŻNE życzenia ...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @OjciecDyrektor 28 maja 2023 18:50
30 maja 2023 07:31

"Zrobili nie takie bzdury...zrobią i tę. Proszę mi wierzyc. Tu chodzi o strasznie grubą kasę i żaden producent ropy nie ma i nie bedzie tu miał nic do gadania. Najwięcej ropy zużywa flota....a myślę, że ruch na szlakach morskich będzie wzrastał. Wieć ropa bedzie w cenie tak czy owak. Ale to szczegół."

Kasę to mają nafciarze.

I nie ustąpią, mają potężne lobby i sojuszników wśród Republikanów.

Poroniony pomysł produkowania samochodzików na baterie wyszedł od postępowców walczących z globalnym ociepleniem [czytaj: globalnym ocipieniem].

Oni też mają możnych za sobą, i w Kongresie i Sorosa, tego wampira, i sprzymierzone z nimi media.

Ale jak pisałem, elektryczne pojazdy mają taką masę problemów że nie uporają się z tym i za 30 lat.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Szczodrocha33 30 maja 2023 07:31
30 maja 2023 22:12

Już tu kuedyś zadałem pytanie: a co paliwem wodorowym. Odpowiedział mi jeden z nawigatirów (sorry, ale nie pamiętan który...w każfym razie nieczęsto tu sie udzielał, był lekarzem z zawodu - to zapamiętałem), że paliwo wodorowe będzie wspierać lobby naftowe. Bo wodór będzie pochodzuł głównie z węglowodorów. Akurat u nas Orlen mocno ten segment rozwija. 

Tak więc wprowadzą elektryki, zakażą spalinowych, a jako rekompensatę nafciarze dostaną samochody na wodór. Ja bym już kupował akcje firm, które produkują takie wozy, bo wzrosty będą takie jak na Tesli. 

zaloguj się by móc komentować


m8 @Matka-Scypiona 26 maja 2023 12:59
30 maja 2023 23:55

Nobel juz za sam tytul

zaloguj się by móc komentować

m8 @peter15k 26 maja 2023 15:13
31 maja 2023 00:01

Jakoś to leciało -  no ale nic nie trwa wiecznie. Niemcy produkują drogo i na dodatek teraz szaleństwo wiatrakowe skutkuje ... https://www.youtube.com/watch?v=LBmUBMnuU2k

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @m8 30 maja 2023 23:54
31 maja 2023 17:39

(...) ciekawe czyj...,.

 

stawiam na 88 !  Vorwaerts (26+62) + 9 Null

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować