-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Dlaczego rycerze wyginęli a żydzi przetrwali?

Teoretycznie odpowiedź zawarta jest w zachowaniach i decyzjach członków partii o nazwie Konfederacja, ale tylko teoretycznie. Ludzie ci bowiem, w myśl jakichś  wytycznych, próbują przekonać nas, że są rycerzami. Ich rzekoma skuteczność, wyrażona sukcesem wyborczym zostanie, tak jak w przypadku wszystkich formacji firmowanych przez Mikkego, unieważniona, a istotny komunikat, jaki pójdzie w świat będzie następujący – fanatycy, pajace, durnie, którym się wydawało, że są rycerzami bez skazy. Ja nie będę powielał tego komunikatu, choć przyznam, że pokusa jest duża. Nie chodzimy jednak na łatwiznę i musimy zająć się czymś innym. Mianowicie wyjaśnieniem dlaczego rycerze wyginęli, a żydzi przetrwali i dlaczego fałszywy obraz rycerstwa jest tak głęboko zakorzeniony w sercach wielu osób.  Pisząc rycerze mam na myśli formację niekompatybilną z lewicą komunistyczną, ale zdolną do racjonalnej oceny okoliczności, a także gotową do ryzykowania życiem. Skoro mamy taki wyróżnik  to trzeba postawić pytanie, czy Janusz Mikke jest gotów do ryzykowania życiem czegokolwiek. Oczywiście, że tak, on jest gotów do ryzykowania wszystkiego życiem, ale chodzi w jego przypadku o życie Grzegorza Brauna. Co do innych osób nie mogę wydawać żadnej opinii, albowiem nie są one aż tak wyraziste i przezroczyste przy tym, jak pan Mikke.

Wiara w fałszywą tradycję rycerską bierze się stąd, że ludzie utożsamiają ją z kilkoma prostymi komunikatami, które w dodatku wypowiadane są w okolicznościach, w których nie ma żadnego zagrożenia. Nie ma więc obawy, że trzeba się będzie aktywnie bronić, albo atakować kogoś silniejszego w obronie wyznawanych wartości. W dodatku bez udziału mediów i nadziei, że ktoś to zauważy. Do tego bowiem sprowadza się dzisiaj naśladowanie rycerstwa jako formacji i za to ludzie utożsamiający się z rycerstwem domagają się uznania, oklasków i miejsc w parlamencie. Pragnę więc przypomnieć, że rycerz, podobnie jak zakonnik, był przede wszystkim posłuszny. To ważne, bo nikt ze znanych mi osób, które myślą o sobie w kategoriach rycerskich posłuszny nie jest. Nie ma też w sobie pokory. Każdy za to chętnie demonstruje agresywne sobkostwo, podkreślone różnymi, fałszywymi gadżetami, które mają jego samego i towarzyszącą mu grupę utożsamiać z rycerstwem. Rycerz to ktoś, co lubią podkreślać harcerze, na kim można polegać. Jak na tym całym Zawiszy. No to teraz spróbujcie się na coś umówić z którymkolwiek członkiem Konfederacji, obojętnie czy z dołu czy z góry i sprawdźcie empirycznie czy można na nim polegać. Jeśli okaże się, że nie, a wy wysuniecie pod adresem takiego – pardon - członka rycerza, jakieś zarzuty, okaże się, że po prostu nie dorośliście emocjonalnie do poziomu na którym on przebywa, no a poza tym kim wy jesteście, że próbujecie stawiać mu jakieś wymagania? Nikim po prostu.

A jak z komunikacją? No jeśli na kimś można polegać, to znaczy, że jest on komunikatywny i słowny. Potrafi wyartykułować swoje pragnienia i wie gdzie są granice, do których może się posunąć zanim stanie się niewiarygodny. Milczy kiedy trzeba i mówi kiedy powinien. Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że członkowie Konfederacji mówią przez cały czas. Czy rycerz emitował komunikaty, których nie był w stanie poświadczyć i które kompromitowały go, ale dawały krótkotrwałą sławę? Mam wrażenie, że nie, tak się zachowywała inna figura, także obecna na dworach królewskich i książęcych, ale z pewnością nie rycerz. Rycerze wyginęli, albowiem ich postawa przestała pasować do stworzonych przez bankierów narzędzi polityki globalnej.

Przejdźmy teraz do żydów i zacznijmy od komunikacji. W jaki sposób zachowywał się żyd faktor, któremu pan dziedzic zadawał kłopotliwe pytanie, na przykład takie – mój Symcha, powiedz mi no, gdzie są te cztery sągi buczyny, cośmy je pozyskali zimą i składowali pod brogiem, co to kiedyś siano w nim było, ale je jelenie i bydło wiejskie zeżarło. - A jak pan dziedzic myśli – odpowie bez mrugnięcia okiem Symcha. On doskonale wie, że najważniejszą na świecie rzeczą jest zyskać na czasie, a mechanizm zyskiwania na czasie rozpoczyna się od specyficznego rozumienia komunikacji – jeśli cię o coś pytają znienacka, odpowiedz pytaniem na pytanie. I teraz, po tej krótkiej poglądowej lekcji, idźcie i zadajcie jakieś pytanie Mikkemu, najlepiej podchwytliwe.

Z czego przekonanie o własnej wyjątkowości czerpał Symcha? Z tego iż był przekonany o swojej przebiegłości, inteligencji i mądrości, a człowieka, który go wynajął uważał, w najlepszym razie za sentymentalnego durnia, który nie potrafił nawet zapamiętać i skojarzy co się stało z jego własnością po sezonie zimowym. I posłuchajcie teraz jakie jakości wymienia na pierwszym miejscu Mikke. A także jak ocenia on wyborców PiS. Mówi - to nie są ludzie inteligentni. Oczywiście, że nie są. To są naiwni, sentymentalni durnie, którzy nigdy w życiu nie będą się mogli równać z żadnym przebiegłym żydem. Dlaczego ludzie wybierają jednak postawę taką jak ta reprezentowana przez Janusza Mikke, a nie postawę rycerską? To proste – Janusz Mikke nie ryzykuje niczym. Na pytanie zaś – gdzie są cztery sągi buczyny – odpowiada zawsze tak samo, z takim samy spokojem – a jak pan dziedzic myśli? Jeśli ktoś sądzi, że ja tu usiłuję przekonać kogoś do tego, że Janusz Mikke miał żydowskich przodków, ten się myli. Chodzi mi jedynie o proste naśladownictwo postaw oraz o właściwe ich rozpoznanie i ocenę, która bardzo łatwo ulega zafałszowaniu.

Kiedyś rysowało się na kartce taki żart rebus, którego tu z oczywistych względów zaprezentować w formie graficznej nie mogę. Opiszę go tylko. Duża litera L, grabie, owinięte w bety niemowlaki, przebite strzałą, mysz i dwa kieliszki wypełnione winem. Całość tłumaczyło się następująco – Samuel grabia, Grot Przezdziecki, myszka, Nalewki 2. Albo tak – Samu L, grabia, grot przez dziecki, myszka, nalewki dwa. Czego on dotyczy, ten żart? Komunikacji, prezentacji, wiarygodności i postaw. Jeśli ktoś mieszkający pod adresem Nalewki 2 chciał się uwiarygodnić w oczach ludzi, z którymi robił interesy, dodawał sobie tytuł przed podwójnym nazwiskiem i herb. To jest prosta mechanika, która się nie zmieniła od czasów Szmula Zbytkowera. I doprawdy aż nudne jest wskazywanie tego palcem.

Można oczywiście wierzyć w to, że ktoś dotknięty giełkotem, posiadający podwójne nazwisko i wspominający czasem o herbie, ale odpowiadający pytaniem na pytanie i dewastujący wszystko wokół, to osobnik nawiązujący do tradycji rycerskiej. Można nawet wierzyć w to, że on ma pod koszulą jedwabną szkaplerz, a w kieszeni ryngraf. Można, tylko po co? W imię jakich jakości i jak rozbudzonych pragnień?

Mogę jeszcze dodać na koniec, że rycerze występowali w obronie słabszych, a także osamotnionych i bezbronnych. Na razie z ust pana Mikke słyszymy, że wszyscy słabsi są odeń gorsi i nie zasługują na nic. Podobne kwestie wypowiadają wielbiciele tego człowieka, a także jego bezmyślni naśladowcy. W myśl tej filozofii najgorsi są ci, co odbierają 500+, bo jest im to rzeczywiście potrzebne. Najlepsi zaś ci, którzy mogliby nie brać, a jednak biorą i jeszcze robią różne kanty na głupim, socjalistycznym państwie. Ja takie postawy i słowa obserwowałem nawet na naszych blogach. Czy warto jakoś na nie reagować? Jeśli ktoś lubi słuchać jak mu odpowiadają pytaniem na pytanie, może próbować. Ja pozwolę sobie tutaj od czasu do czasu napisać kilka słów w innym duchu o tych postawach.

Wielu ludzi żywi głęboko zakorzenione przekonanie, że powierzchowne podobieństwa nie mają żadnego istotnego znaczenia. To może się sprawdza, ale w świecie przyrody. Coś, co wydaje się chrząszczem może być w rzeczywistości motylem. Coś co wydaje się rybą może być ssakiem. Kultura ludzka, ileż uboższa od dzieła bożego, rozpoznawalna jest w ograniczonej liczbie wariantów, których opisanie i skatalogowanie nie przedstawia dla wytrawnych autorów wielkiego problemu. Jeśli popatrzmy na zachowanie Konfederacji w dzień po ogłoszeniu wyników wyborów i poczytamy sobie te fragmenty wspomnień Mieczysława Jałowieckiego, które dotyczą postaw żydów polskich w dzień po odzyskaniu przez Ojczyznę niepodległości, to uderzy nas podobieństwo tych zachowań. Najbardziej zaś zbliżają się one w tych momentach kiedy mowa jest o legalizmie, prawie i konsekwencjach jego przestrzegania. No i rzecz jasna, demokracji. Nie możemy zapominać o demokracji, na temat której tyle miał zawsze do powiedzenia Grzegorz Braun.

Ktoś powie, że ten tekst zawiera wielki ładunek antysemityzmu, a do tego jest kłamliwy. Wszak to żydzi wyginęli, a nie rycerze. Są na to przecież liczne dowody i zeznania świadków. Oczywiście, można postawić taką hipotezę, ale każdy przecież, z członkami Konfederacji włącznie potrafi wskazać w swoim otoczeniu kilku przynajmniej żydów. A jak jest z rycerzami wszyscy dobrze wiemy.

 

Na dziś to tyle. Wybywam na trochę.



tagi: sejm  wybory  rycerstwo  konfederacja  żydostwo 

gabriel-maciejewski
16 października 2019 06:37
141     5874    23 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

ArGut @gabriel-maciejewski
16 października 2019 08:13

>Ktoś powie, że ten tekst zawiera wielki ładunek antysemityzmu, a do tego jest kłamliwy.

Nie ma tu kszty kłamstwa ani odrobiny antysemityzmu.

Napisałeś o prostej mechanice. Taki pan Grzegorz Braun jedzie po "Gwieździe Śmierci" i panu Adamie Michniku a nie zauważa, że pan Janusz, dam mu przydomek "Nosacz", Mikke też działa w tym mechanizmie, w którym działa pan Adam. No ale pan Adam jest be a pan Janusz to rycerz.

Ciekawy to rycerz z pana Janusza, wyrywa babki jak rzodkiewki, ale jest rycerski i dba o dzieci. I na tym polega rycerstwo ? Na rwaniu babek, płodzeniu dzieci i braniu 500+ od złego pisowskiego rządzu ?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ArGut 16 października 2019 08:13
16 października 2019 08:16

On się zachowuje jakby miał w kahale wykupiony bon na rycerstwo. Taka mechanika i takie naśladownictwo. Może robić co chce, bo przecież zapłacił. A jak zapłacił to się bawi. O co chodzi?

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski
16 października 2019 08:16

Chyba przetrwali tylko ci rycerze którzy rabowali kupców na gościńcach.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski 16 października 2019 08:16
16 października 2019 08:21

>On się zachowuje jakby miał w kahale wykupiony bon na rycerstwo.

Ciekawe ile taki bon kosztuje ? Komu może być sprzedany ? Czy kupuje się go w pakiecie z czymś innym ? Same pytania, ale ani pan Janusz ani pan Grzegorz jakoś nie chcą wyświetlić tej mechaniki "zakupu bonu na rycerskość".

 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
16 października 2019 08:21

Syn w szkole dostał zadanie napisać - jak by stworzył świat, jesli by to on go stwarzał. Właśnie kompletna nieodpowiedzialność bez konsekwencji. Zaczyna się już w podstawówce.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @chlor 16 października 2019 08:16
16 października 2019 08:23

grasanci lub ludzie gościńca

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
16 października 2019 08:26

znakomity opis scenografii w teatrze iluzji na użytek 'kształconej' publiki a i role do odgrywania na scenie życia jak w życiu codziennym

zaloguj się by móc komentować

Draniu @gabriel-maciejewski
16 października 2019 08:35

Zasadnicza sprawa.. Konfederacja jest wydmuszką.. Epatuje pustką .. Słowa,slowa, slowa.. Faflun przez kilka dekad nie potrafił zbudować, nawet jednej struktury samorządowej.. Nie ma sołtysa jednego,który by go popierał.. Jestem przekonany,ze Konfederacji nie uda sie takich struktur zbudować do kolejnych wyborów samorządowych,nawet jednej.Konfederacja to jest jedna wielka kolejna sciema, i jeszcze raz sciema..  Zwykli oszuści ktorzy operują frazesami..  Pasożyty i darmozjady..

zaloguj się by móc komentować

Draniu @chlor 16 października 2019 08:16
16 października 2019 08:43

Chciałbym zobaczyć tych co finasowali kampanię wyborczą Konfederacji.. Chciałbym zobaczyć te darowizny na rzecz Konfederacji , przelewy..Bo chyba nikt nie uwierzy w to ,ze kampania wyborcza czerpała finanse ze składek członkowskich..

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @gabriel-maciejewski
16 października 2019 08:46

Ten Symcha chyba jeszcze miał głębokie poczucie bezpieczeństwa, czuł się pewnie, jakby ktoś mu je zagwarantował na wsze czasy.

A dziedzic cóż, dzisiaj jest, jutro go nie ma. A my będziemy. Przyjdzie inny, to też go wydymamy. Tak albo inaczej.

zaloguj się by móc komentować

malwina @K-Bedryczko 16 października 2019 08:21
16 października 2019 09:00

Jak to jak? Lepiej:)

a tak w ogóle, co się Pan czepiasz, co mieli dziecku dać za zadanie, jakbyś wyewoluował, gdybyś to ty wyewoluował?:)))

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
16 października 2019 09:12

Dzisiejszy tekst - rozrywkowy.

Cala scena polityczna udaje rycerstwo, bo przeciez to, ze np. Gowin nie nosi muszki, nie chwali sie herbarzem i nie ma defektow, ktore wymagaja konsultacji logopedycznej, nie czyni go w zaden sposob przedstawicielem klasy rycerskiej. Gowin jest jednak w hierarchii gdzie indziej.

Dzis nie stanowi to dla nikogo problemu, ze z list PO byl senatorem i pozniej ministrem sprawiedliwosci u Tuska, a dwa lata pozniej poslem na sejm z PiS i ministrem szkolnictwa. Teraz ma taka pozycje, ze nie musi nawet kandydowac do sejmu, zeby byc czlonkiem rzadu, albo zasiadac w jakis decyzyjnych organach.

Konfederacja odgrywa aspirujace rycerstwo. To harcownicy. Wypuszcza sie takich przed bitwa, zeby sie mogli wykazac, ze  do czegos sie nadaja.

zaloguj się by móc komentować

JarekBeskidy @gabriel-maciejewski
16 października 2019 09:32

Jeśli to JKM będzie tam ustalał linie partii i priorytety to z 11 osobowej kanapy zrobi się kilka tapczanow.  

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @Draniu 16 października 2019 08:43
16 października 2019 09:49

Moim zdaniem, sukces Konfederacji jest spowodowany oświadczeniem Kaczyńskiego o wzroście płac minimalnych w ciągu kilku kolejnych lat. Informacja ta wywołała prawie popłoch wśród właścicieli małych firm zatrudniająych od kilku do kilkudziesięciu pracowników. Każdemu płacą oni zwykle minimalną i ewentalnie niektórym coś więcej. Takich firm jest ok 1,5 mln - https://www.coig.com.pl/spis-polskich-firm_katalog_polskich_firm.php. Przyjmując, że połowa z nich jest prowadzona przez osoby w związkach, mamy ok. 2,2 mln głosów ludzi potrafiących liczyć pieniądze i znających realia polityki fiskalnej. Dla nich PiS jest obecnie wrogiem. Sądzę, że istotna część z tego segmentu zagłosowała na Konfedereację. Stąd spektakularny jej sukces, nie spowodowany jej szczególnymi przymiotami, zasługami i wizerunkami liderów opowiadających zwykle o obniżce podatków. Ponadto, prawdopodobne jest wielce, że PiS z tego samego powodu przegra wybory prezydenckie w roku przyszłym. Suma głosów na partie po za PiS była już teraz wyższa od głosów na PiS.

Jarosław Kaczyński wykonał kolejny numer psując tuż przed wyborami pracę wszystkich swoich propagandystów, a pracują oni na maksymalnych obrotach swoich zwojów, i raczej brak szansy na zmianę w strukturze i rozmiarach elektoratu PiS w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

Nie można wykluczyć, że podanie tempa wzrostu płacy minimalnej w najbliższych latach przyciągnęło jakąś część wyborców. Brak na razie danych w tym zakresie. W mojej arbitralnej ocenie niezbyt wielu. Z moich bardzo fragmentarycznych obserwancji wynika, że otrzymujący płacę minimalną mają politykę i głosowanie gdzieś.

zaloguj się by móc komentować

gorylisko @gabriel-maciejewski
16 października 2019 10:13

Szanowne koleżeństwo z tego co mi wiadomo to jkm już opowiada o dwóch kłach polselskich... stawiam dolce przeciw orzechome, że wszyscy oponenci jkm z tych kólek czy kwadracików przejdą do PiS... moim zdaniem, jedno kółko/kwadracik to jkm z klakierami a drugie Braun z wielbicielami tak dwie wielkie osobowości powinny się trzymać na odległość strzału rewolwerowego albo plaskacza co najmniej... może być nawet i tak że sala sejmowa to za ciasno

co do bonu na rycerza toś pan dowalił zdrowo panie Szef... choć uściśliłbym, że etos rycerza etosem... ale oszustów, złodzieji, zbirów  w tej klasie nie brakowało... natomiast etos nadawał kierunek na wartości uniwersalne a to już duuużooo...

zaloguj się by móc komentować

pike @Wrotycz1 16 października 2019 09:49
16 października 2019 10:14

Nie dość , że liczba głosów poza Zjednoczoną Prawicą (a nie PiS)

była większa, to jeszcze konie trojańskie zyskały na sile i tak:

Gowiny mają 18 posłów a

Ziobry mają 17 posłów,

czyli wyraźnie wiecej niz Konfederacja

https://fakty.interia.pl/raporty/raport-wybory-parlamentarne-2019/aktualnosci/news-zjednoczona-prawica-ile-mandatow-dla-porozumienia-i-solidarn,nId,3277987

Widać z tego, że dla Kaczyńskiego mogą stanowić większy problem niż Konfederacja,

już im się Morawiecki nie podoba......

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @gabriel-maciejewski 16 października 2019 08:16
16 października 2019 10:22

Pieniądze? Jakie pieniądze?

Czy Janusz Korwin-Mikke przekazał Konfederacji obiecane 2,5 miliona na kampanię? – Nie dawałem żadnych pieniędzy – zapewniał "Fakt" pod koniec września 2019 r., podczas gdy taśmy, które publikujemy, pochodzą z lipca br. i wyraźnie jest na nich mowa o zwrocie pieniędzy. Zapytaliśmy uczestników spotkania czy dostali od Korwina pieniądze na kampanię Konfederacji, skoro z rozmowy wynika, że zamierzają mu je oddać.

– Wszystkie wpłaty na kampanię pochodzą od kandydatów i sympatyków. Być może w naszych rozmowach są po prostu jakieś skróty myślowe – zastanawia się Kulesza. Robert Winnicki twierdzi zaś, że… w ogóle nie było żadnej rozmowy o przyszłej subwencji! – Nie prowadziliśmy rozmów na co będziemy wydawać pieniądze z subwencji. Jesteśmy zajęci kampanią – mówi Wirtualnej Polsce.

https://wiadomosci.wp.pl/tak-konfederacja-dzieli-pieniadze-z-przyszlej-subwencji-ujawniamy-tresc-tajnego-spotkania-partii-korwin-mikkego-6432947540502145a

Co na to Janusz Korwin-Mikke? Zapewnia, że nie prowadził takich rozmów. – Nie mam pojęcia, o czym pani mówi. To niemożliwe – ucina krótko. https://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/tasmy-korwina-tak-szasta-subwencja/9tjrc2f

zaloguj się by móc komentować

matthias @Wrotycz1 16 października 2019 09:49
16 października 2019 10:23

W moim mieście płaca minimalna jest powszechna. Na PiS głosowało ponad 70%. Nigdy tak nie było.

zaloguj się by móc komentować

JK @K-Bedryczko 16 października 2019 08:21
16 października 2019 10:31

To pan nie wie, że świat takim jak go pan Bóg stworzył jest do kitu?

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Wrotycz1 16 października 2019 09:49
16 października 2019 10:43

Sądzę,że błędnie myślisz.. Zapoznaj się z kategoriami wiekowym , kto znaczna część reprezentuje elektorat Konfederacji.. Głównie sa to nastolatkowie,jak ja to mówię kuce onanisci,utrzymywaniu przez mamusie i tatusia, którzy nawet nie zauważyli ,ze PiS zniósł podatek dla mlokosow do 26 roku życia.. Trzeba być wyjątkowym durniem,zeby nie głosować na PiS tylko na koalicję ,która handluje powietrzem.. 

Proszę Cie nie nobilituj Konfederacji ,bo nagle niby przedsiębiorcy glosowali..  Nie znam takowych, którzy by glosowali na Konfederacje.. Jezeli sa tacy, to jest to bardzo jednostkowe, nawet nie procentowe. Generalnie Konfederacja nie wykazała jakie grupy zawodowe głosowały na ich ugrupowanie.. Widocznie nie chcą się demaskowac.. Dla nich byłby to zaszczyt gdyby glownie przedsiębiorcy na nich głosowali.. Ale tak nie jest..  To tylko sa Twoje przypuszczenia i to mylne.. Prędzej jestem skłonny ,ze przedsiębiorcy należą do grupy społecznej ,która w ogole nie głosowała.. PO i lewica w ogole nie wspomina o przedsiebiorcach, Konfederacja to jest pisanina patykiem na wodzie..PiS obudził się z inicjatywami dla przedsiębiorców dopiero w tej kampanii.. Ale ja ich rozumiem sa o wiele ważniejsze grupy społeczne o które trzeba bylo zadabac ,a były bardzo źle traktowane przez innych..

Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to,ze wybory prezydenckie wygra PiS.. Piszesz juz o przegranej, a nawet nie wiesz kto bedzie kandydatem na prezydenta.. Wiesz co ,Twoje prognozy,wydaja mi się bardzo mylne i fałszywe, Twoje tzw przewidywania.. Nawet jak wyznacza Tuska na kandydata , to co Tusk zrobił dla przedsiębiorców, a w ogole dla ludzi, no co ? Oprócz tego ,ze otworzył furtkę dla grabieży dla swojakow i wyrażę sie wulgarne, zapierd... OFE  czyli oszczędności ludzi.. Chłopie zastanów się co piszesz..

zaloguj się by móc komentować

pike @Draniu 16 października 2019 10:43
16 października 2019 10:52

PiS jesli chce wcielać w życie ustawy, to musi mieć prezydenta.

Jeśli nie mają Senatu to wrogi prezydent będzie im blokował ustawy - tak robił Kwaśniewski...

zaloguj się by móc komentować

DWiant @gabriel-maciejewski
16 października 2019 10:59

Niestety ale bede musial siegnac do zrodla....

Jerzy Urban o Korwinie:

KORWIN-MIKKE Janusz - przywódca Ruchu Polityki Realnej
Barwna postać zawsze w muszce. Łączy nas stara znajomość i niechęć do „Solidarności”. Korwin-Mikke stworzył własną, kieszonkową partię - Ruch Polityki Realnej. Jest to ugrupowanie konserwatywno-liberalne, sprzymierzone z monarchistami, których mamy razem trzech. Ruch jest za całkowitym liberalizmem ekonomicznym, przeciw wszelkim ingerencjom państwa w sferę gospodarki. Na płaszczyźnie politycznej Korwinowcy nie są tacy liberalni i optują za silną władzą, ograniczającą parlamentaryzm i demokratyczne rozpasanie.
Wielki oryginał, co podkreśla wiążąc sobie zawsze muszkę. Facet postrzelony w najsympatyczniejszym sensie tego słowa. Dogmat pluralizmu i karzełkowatośd wszystkich partii sprawiają, że obecnie przeżywa swoje wielkie dni, gdyż z całą powagą traktowany jest jako szef jednego ze stronnictw. Lubi pisać i pokazywać się w telewizji, więc jest na niego koniunktura. Gdy trzeba pokazać w TV paletę polityczną, Korwin-Mikke zawsze jest na podorędziu. Gdy chce się do druku jakiś żwawy, szokujący tekst - on napisze go zawsze i da wszędzie.
Przychodził w latach 70. do „Polityki”, gdzie przynosił felietony na różne tematy, zawsze oryginalne, gdy idzie o poglądy, żywo napisane, tylko pod koniec przeważnie rozłażące się. Drukowałem go od czasu do czasu. Stale tego robić nie było można, gdyż był zbyt płodny. Strach było zamieścić jakiś tekst, ponieważ to znaczyło, że nazajutrz, zachęcony, przyniesie dziesięć nowych. Ja zaś jako redaktor byłem leniwy i zawsze wolałem mieć do czytania mało tekstów, a nie dużo. Z tej banalnej przyczyny limitowałem publikacje Korwin-Mikkego, ale również i z powodów politycznych. Chodziło o to, że on przecież był opozycją, więc co innego występ gościnny w „Polityce”, a co innego, kiedy utrwali się jako stały autor
pisma. Poza tym bałem się, że za tego wroga socjalizmu dostaniemy po uszach. Zrobiłem więc coś, czego nigdy nie czyniliśmy i za co Rakowski zdarłby ze mnie skórę. Zadzwoniłem do MSW i poprosiłem o ich opinię na temat roli Korwin-Mikkego. Nasze władze bowiem - mówiłem - leją nas za drukowanie ludzi z opozycyjnego podziemia, a skąd my niby mamy znad grzechy różnych autorów, wiedzieć, gdzie są zapisani i w jaki sposób ryją pod naszym ustrojem?
Odpowiednia komórka MSW odparła, że możemy go spokojnie drukować. Pisze różne manifesty, ale rozkleja je tylko na swojej klatce schodowej, a resort nie jest drobiazgowy ani małostkowy.
Kiedy zostałem szefem telewizji, Korwin-Mikke skarżył mi się, że go nie pokazują na ekranie. Poleciłem dawać go na ekran, ile tylko wlezie, bo to polityk prawdziwie niezależny. Ile razy się zmieścił w programie, tego nie wiem, mniej w każdym razie niż on by chciał, a więcej, niż pragnęłaby tego „Solidarność”, która podobnie jak PZPR nie znosi ludzi nie zapisanych u siebie.

https://www.facebook.com/PolakuWlaczMyslenie/posts/547170265300539/

zaloguj się by móc komentować

Draniu @valser 16 października 2019 09:12
16 października 2019 11:16

No tak , masz osobowość zero-jedynkowa , nie dziwie sie poniewaz jestes sportowcem i w sporcie nie ma zmiłuj .

Natomiast normalnie nie ma tak,ze rzeczywistość jest czarno biała, wiesz doskonale ,ze dominują głównie szarości..

Sorry wrzucanie wszystkich do jednego worka to nie jest dobra argumentacja.. Porównując transfery polityczne do PO .to PiS jedynie stanowi pryszczyk. PO wprowadziło komuchów do europarlamentu nie wspominając o innych o wiele bardziej kompromitujacych transferach.. Zapominasz,ze w początkowej fazie PO zapowiadało się na calkiem inna partię.. Tusk nawet wziął ślub kościelny ,żeby uwiarygodnić sie.. Gowin jaki jest taki jest, ale wchodził do calkiem innej partii..

Ludzie są grubi , szczupli, różnie uwarunkowni genetyczne, czyli psycho-fizycznie,ale to nie znaczy .ze z gruntu sa źli..

Poczekam na Twoją opinię jak będziesz zarządzał  sporym przedsiebiorstwem,ktore bedzie zatrudniał okolo 100 ludzi, albo i więcej , wówczas zobaczymy jaka bedziesz mial opinie na temat transferów i jakich ludzi masz w swoim przedsiębiorstwie. Jeśli będziesz chciał się rozwijać to jednak będziesz musiał odelegowywac zadania bo sam nie ogarniesz przedsiebiorstwa.. Zobaczymy  wowczas czy Twoj test zwiazany z pompkami sprawdzi się..

Daleko nie odbiegajac ile jest małżeństw ,które spędza ze sobą wiele lat życia , a rozpadają się, bo nagle żona/ mąż okazują się osobami nie tymi jakimi byli przez te np. kilkanaście lat . 

Jednak nie zgadzam sie z Twoja argumentacją ,zbytnio generalizujesz..

zaloguj się by móc komentować

DWiant @Draniu 16 października 2019 11:16
16 października 2019 11:23

Przyklad z malzenstwem nie trafiony... ''ile'' nie jest liczba i w statstykach ''ile'' nie jest uwzgledniana.

 

zaloguj się by móc komentować

olekfara @Draniu 16 października 2019 08:43
16 października 2019 11:26

Tym bardziej, że nie mieli pieniędzy na wybory samorządowe

zaloguj się by móc komentować

Draniu @DWiant 16 października 2019 11:23
16 października 2019 12:12

Tu nie chodzi o statystyki..Chodzi o to ,ze wydaje ci się że kogoś poznałaś i znasz jak własną kieszeń ,a nagle okazuje się że jest to nie prawda

zaloguj się by móc komentować

atelin @K-Bedryczko 16 października 2019 08:21
16 października 2019 12:16

Na Pańskim miejscu podpowiedziałbym synowi, aby napisał: "na początku Bóg stworzył niebo i ziemię, ziemia zaś była bezładem i pustkowiem i ja bym tak zostawił". Mina nauczyciela...? Jak kumaty, to by zrozumiał.

zaloguj się by móc komentować

zkr @DWiant 16 października 2019 10:59
16 października 2019 12:23

Tekst z "Alfabetu Urbana", 1990 rok.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @olekfara 16 października 2019 11:26
16 października 2019 12:31

Zastosuje metodę Coryllusa.. A ks.Blizinski mial pieniądze ? A co wygaduje kretyn młody Sosniarz, żeby odebrać prawo do głosowania beneficjentom 500+? Faflun zbudował choć jedna strukturę samorządową przez trzydzieści lat ,JEDNĄ ? Sorry,ze pisze z dużych liter,ale widzę że argumenty nie trafiają.. I co powiesz ,ze nie miał pieniędzy na stworzenie jednej solidnej struktury samorządowej..,? Nie potrafił zrzeszyć przez tyle lat przedsiębiorców ? Sadzisz ze przedsiębiorcy pójdą do kogoś kto handluje powietrzem i robi z siebie kreatyna.. ? 

zaloguj się by móc komentować

valser @Draniu 16 października 2019 11:16
16 października 2019 12:33

Ja lubie jasne sytuacje, dlatego polityka nie jest dla mnie interesujaca. Kazdy kto ze mna gra w kule, stawia swoja glowe na szali, nawet jak tego nie jest do konca swiadomy. Ta natomiast piszesz tak, jakbys usilowal mnie przekonac, ze Gowin to rycerz. Nie napisale, ze Gowin jest z gruntu zly. To Ty tak czytasz miedzy wierszami.

Nie bede zarzadzal stuosobowym przedsiebiorstwem z wyboru wiec sie niczego nie doczekasz. Mnie wystarczy, ze znam historie ludzi, ktorzy zatrudniali sie tylko po to, zeby wyniesc informacje do konkurencji. Mierze rzeczy swoja osobista miarka i to co wymierze, to mi sie zgadza. A jak sie nie zgadza to sprawdzam miarke i mierze jeszcze raz. Kazdy zyje w "trudnych czasach", ma "skomplikowane sytuacje", itd. Jeden wytrzymuje cisnienie, a inny peka. A ja nie skomplikuje sobie zycia tylko dlatego, ze tobie sie wydaje, ze masz racje.

Pomieszkaj moze z kims przez trzy miesiace najpierw pod jednym dachem i sprobuj go nie udusic przy pierwszym spieciu, a potem pogadamy o historiach po pietnastu latach.

Ja nie napisalem, ze oni sa w jednym worku. Wrecz przeciwnie. A swoja droga, napisz prosze, w ktorym worku jest teraz Gowin? Bo u niego to sie sezonowo zmienia. Jedno jest pewne. Gowin nie jest harcownikiem. Byl dwukrotnie ministrem. W Konfederacji nie ma ani jednego goscia, ktory by piastowal jakie powazne funkcje administracyjne. To sa harcerzyki-harcowniki. Dostali zielone swiatlo, to robia wszystko, zeby skupic na sobie uwage. To jest smuteczek. Ale nikt nie zagwarantuje, ze wsrod nich nie ma zadnych nastepcow Gowina. Posiedza troche, obrosna w piorka i za chwile zobaczymy. Winnicki i Bosak, nawet jak beda mieli po 50 lat, to beda dalej chlopaki w krotkich majteczkach. Nie wygrzebia sie z tego.

A co do Gowina i tego, ze PO miala inne oblicze jak obiecywala redukcje czlonkow parlamentu, JOWy itd... to nie sto to prawda. Gowim byl ministrem w drugiej kadencji PO jak byla przy wladzy wiec mial pelna swiadomosc tego, ze po czterech latach pierwszej kadencji to jest sciema. Jesli nie rozumial sytuacji, to znaczy, ze jego glupota jest wieksza niz standardowa, bo dal sie na te opowiesci z mchu i paproci nabrac. Ja w kazdym razie wiedzialem od poczatku, ze to bedzie sciema.

zaloguj się by móc komentować

atelin @K-Bedryczko 16 października 2019 08:21
16 października 2019 12:33

A jak zwykły głupek, to by się Pan z dzieckiem błąkał po obłąkanych psychologach.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @valser 16 października 2019 09:12
16 października 2019 12:40

Dzisiejszy tekst jest zdecydowanie nie rozrywkowy. I nie dotyczy Jarosława Adama Gowina. CORYLLUS nie dawno pisał o CIA i biskupie Rysiu. Jako przykład był użyty film "Polowanie na Czerwony Październik". W tym filmie jest taka ładna scena gdzie aktor grający sekretarza stanu mówi do doktora Ryana ( Alec Baldwin go odbrywa ) jaka jest misja polityka i pan Jarosław Adam Gowin jak najbardziej tę misję wypełnia.

zaloguj się by móc komentować

DWiant @Draniu 16 października 2019 12:12
16 października 2019 12:46

Czyli wszystko zalezy od czlowieka i od idiwidualnego doswiadczenia, majac 27 lat, bo pamietam to dobrze wyleczylem sie z okreslenia '' znam kogos jak wlasna kieszen'' i nie chodzi mi tu o zone..... 

....nie ma takiego okreslenia w moim slowniku '' znam kogos jak wlasna kieszen''a na przytyki zony ze powinienem bardziej ufac ludzim odpowiadam ze wszystko jest pisane patykiem na wodzie.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @gabriel-maciejewski
16 października 2019 12:57

Wydaje mi sie, ze z Rycerzami było tak samo jak z Samurajami.

Jednak kodeks zachowań i wartości został przeniesiony do Armii.

West Point i takie tam - służysz Bogu i Ojczyźnie bronisz słabszych, gromisz wrogów i niesiesz misje demorkacji w świat ;)

Konfederacja dla mnie nadal lepsza od PSL SLD nawet jesli ma tam Ozjasza vide Korwina jako naczelnego błazna a przecież zdajemy sobie sprawe, ze kokietowac mozna nawet dobrem (tresci konserwatywne wolnościowe ) w złych zamiarach...

Oglądałem wczoraj GB wieczorem w realu24 - nawet jesli to wydmuszka to miło bedzie w Sejmie słyszeć "Szcześć Boże" a nie tylko te mordy ekologiczne z lewicy...

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

DWiant @gabriel-maciejewski
16 października 2019 13:04

Ja nie jestem na biezaco ale czy Ania dostala sie do sejmu?

zaloguj się by móc komentować

valser @ArGut 16 października 2019 12:40
16 października 2019 13:07

Mnie dziwi, ze towarzystwo sie jeszcze nie przyzwyczailo do tego, ze co cztery lata sie ulepia jak nie Samoobrone, to Nowoczesnych. W tym sezonie padlo na Konfederacje. To jest przeciez staly fragment gry w kazdych wyborach. Rozlatuje sie samo z braku spoiwa po dwoch latach, a potem ubumiera i zanika. Jak nie chce zejsc ze sceny, no to wtedy wkraczaja do akcji problemy zdrowotne, psychiczne, niesplacone kredyty i takie tam...

Kukiz 15 tez w ubieglej kadencji "stanowil alternatywe" dla PiS i PO, i na poczatku panowie rozrabiali. Dzisiaj juz ich nie ma. Paru sie tam jeszcze gdzies uchowalo, poprzesuwalo, ale jako formacja znikneli. To samo bedzie z rycerzami.

Porownanie towarzystwa do rycerzy na talony to jest zabawna formula i mnie to bawi. Ale rozumiem, ze mam inne poczucie humoru i musze z tym zyc.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
16 października 2019 13:37

dla mnie rycerze to najemnicy. Czyli ludzie, których rzenmiosłem było starcie zbrojne, i za które otrzymywali wynagrodzenie. Dzisiaj nazywa sie ich najemnikami, dawniej np.  kondotierami lub  temu podobne.

Takim kondotierem był również  wyidealizowany archetyp rycerza,  w postaci Zawiszy Czarnego z Garbowa (ziemia sandomierska, dzisiejsz gmina Dwikozy), z reguły w takim przypadku przywoływany. Zawisza Czarny walczył za pieniądze.  I tak,  raz np. w koalicji z królem polskim, a innym razem przeciwnie. Przez większośc swej kariery rycerskiej był on wierny królowi Zygmuntowi Luksemburskiemu, niekoniecznie sojusznikowi królów polskich.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @stanislaw-orda 16 października 2019 13:37
16 października 2019 13:39

Kondotierzy byli chyba póżniej - początek to Zakon Rycerzy a szlachta - rycerze to nie przypadkiem właścicele majątków ?

zaloguj się by móc komentować

Paris @Wrotycz1 16 października 2019 09:49
16 października 2019 13:40

Tak...

... ludzie minimalnie zarabiajacy maja polityke i glosowanie naprawde gdzies  !!!

zaloguj się by móc komentować

Draniu @valser 16 października 2019 13:07
16 października 2019 13:43

Nie próbowałem Ciebie przekonać, tylko zwyczajnie z Tobą się nie zgadzam, mierzysz miarką według siebie i tego co robisz przez pryzmat swojej osoby.. A ludzie sa rozni ,rozniscii w zależności od wielkości przedsięwzięcia ,borykaja sie np z kadrowymi problemami. Prowadzisz jednosobowe przedsięwzięcie ,ktore nijak ma sie do duzych, ktore wymagaja kadry..

 Gowinow jest mniej w PiSie niz w PO , to chcialem wykazac i tak jest . Wydaje mi się,że obcy jest dla Ciebie termin kompromis. Jak mam wybierać i wiem od kogo będzie zależało zarządzanie Polską ,pójdźmy nawet skrajnie ,spośród tzw.namiestnikow ,to jednak wybiorę PiS.. Bo ja żyję tu i teraz w Polsce  ,a nie gdzieś tam w świecie .. 

.Natomiast nie wiem skąd u Ciebie wzielo sie przekonanie,ze sam mieszkam i ze z nikim nie wspolzyje przez ileś tam lat ,skąd u Ciebie takie przekonanie ,bo tu takich deklaracji nie ujawnilem, nie rozumiem ? Rowniez nie kwestionowalem zabawnej formuł.. 

zaloguj się by móc komentować

valser @Draniu 16 października 2019 13:43
16 października 2019 13:52

Za kazdym razem jak idziesz na kompromis to podwazasz swoja wiade i wartosci, ktorymi sie kierujesz. Kazdy kto ma za niski poziom oportunizmu, to nie nadaje sie do polityki.

Kazdy ma swoje zdanie. Polityk, bez wzgledu na to jaka opcje reprezentuje, to jest z definicji osoba niewiarygodna i nie warta zaufania. DLatego ja sie pod zadnym programem politycznym juz nie podpisze i cokolwiek by sie nie podzialo, to zadnego politycznego programu nie potrzebuje.

Tam gdzie nie siegaja macki tych panow, tam zaczyna sie zycie. Mozesz oczywiscie miec odrebne zdanie, ale co to ma do rzeczy, ze Gowin to jest rycerz, ktory ma talon na rycerza i  do tego "zlota karte VISA", a reszta z Konfederacji, maja stroje rycerskie z wyprzedazy? Bo nie bardzo rozumiem?

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @valser 16 października 2019 13:52
16 października 2019 13:54

Ludzie nie powinni wiedzieć jak robi sie kiełbase i polityke ;)

Zgadzam sie z Tobą Valser - polityk - zawodowy kłamca :D

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @atelin 16 października 2019 12:16
16 października 2019 13:58

Szkoła katolicka. Mam zamiar porozmawiać z Ks. dyrektorem. 

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @K-Bedryczko 16 października 2019 13:58
16 października 2019 14:09

Pamietam jak w Liceum społecznym przyszła do nas dziewczyna do 3 klasy ze szkoły katolickiej. Rodzice ja przenieśli. Słuchała death metalu i była wyuzdana tak, ze nas szokowała a chłopców deprawowała :P Moja siostra cioteczna z ultrakatolickej rodziny wysyłana na oazy(gdy ja jeżdziłęm na obozy żeglarskie) i prowadzona do Kościoła co niedziela gdy miala 15 lat i rodzice wysłali ją do Londynu by uczyła sie angielskiego - ślczna blondynka - 3 dnia pobytu - tez bylem tam w tym okresie - odwiedziła mnie przywieziona przez murzyna wiek 25 lat w BWM...

jaka mam opinie o szkołach katolickich po tych 2 przykladach - przemilcze...

zaloguj się by móc komentować

atelin @K-Bedryczko 16 października 2019 13:58
16 października 2019 14:46

Radzę uciekać. Mam cztery przykłady w rodzinie, że coś jest nie ten teges.

zaloguj się by móc komentować

atelin @K-Bedryczko 16 października 2019 13:58
16 października 2019 14:52

Zgaduję, że to salezjanie...

zaloguj się by móc komentować

atelin @K-Bedryczko 16 października 2019 13:58
16 października 2019 14:52

Zgaduję, że to salezjanie...

zaloguj się by móc komentować

Jakub @gabriel-maciejewski
16 października 2019 15:14

Za to w PiS sporo jest takich rycerzy jak ten poniżej: 

https://www.youtube.com/watch?v=L0asW67xntM

zaloguj się by móc komentować


Ongaku @parasolnikov 16 października 2019 15:21
16 października 2019 15:30

Zydzi juz daweno ten kraj wykupili... - wake up :)

zaloguj się by móc komentować

atelin @parasolnikov 16 października 2019 15:21
16 października 2019 15:31

Jakie "wykupują"? BIORĄ.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @valser 16 października 2019 13:52
16 października 2019 15:37

Ale caly czas potwierdzasz zero jedynkowe podejście.. Jeżeli nie zauważasz różnicy między Gowinem w PiSie ,a Konfederacja , no to się nie zrozumiemy.. Ja jednak zauwazam roznice między np. Gowinem a Faflunem.. Oczywiście polityka bardzo jest nieciekawym obszarem,ale również biznes daleko nie odbiega..  Nie ma czegoś takiego .ze wszystkie przypadki sa takie same i kropka w kropkę podobne.. Wydaje mi się .ze do każdej sprawy trzeba podchodzić jednostkowo .. Gowin jest krótko trzymany za uzdę,sądzisz że JK nie zdaje sobie sprawy z tego ze on moze się zerwać ,również inni.. ?Konfederacja tak jak napisales to zbieranina chloptasi z najstarszym chloptasiem  Faflunem na czele.. Ja jednak dostrzegam różnicę tych wymiarów. Tak jak napisalem wcześniej ,masz ukształtowana osobowość miedzy innymi przez sport i nawet podświadomie pewne sprawy bedziesz traktował jak sportowiec, nie mam zamiaru Cię zmieniać i pewno masz racje w wielu przypadkach, ale wydaje mi się ,ze nie we wszystkich,tylko tyle.. I na koniec ,cala polityka np Watykanu jest w części oparta na kompromisach.. A to jest jakby nie patrzeć najstarsza"firma" ,ktora dziala do dziś i ma się dobrze, i oby było tak jak najdłużej.. I powiem na koniec ,kompromis, a kompromis robi różnicę.. Zawsze trzeba zadać sobie pytanie jaki kompromis.. No coz,ale Ty nie uznajesz w ogóle kompromisów.. I byc moze z Twojego punktu widzenia tak jest dobrze..Ja mam inne doświadczenia , może dlatego różnimy się.. I dobrze ze sie różnimy inaczej byłoby nudno.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @Draniu 16 października 2019 15:37
16 października 2019 15:49

Watykan ma sie dobrze? aha...

I nie cala polityka Watykanu opierała sie na kompromisie - to brednie.

Krucjata to kompromis?

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @przemsa 16 października 2019 15:49
16 października 2019 15:53

E tam. Poznałem Waszmościa - lubi bilard - kiedyś siedzieliśmy obok siebie na widowni podczas eventu Wizji Sport - pokazowy turniej w Wawce dla Matchroom Sports. Spokojnie dalbym mu popilnowac reksia ale koleżanki to już nie :D

zaloguj się by móc komentować

ArGut @valser 16 października 2019 13:07
16 października 2019 15:54

>W tym sezonie padlo na Konfederacje. To jest przeciez staly fragment gry w kazdych wyborach.

A nie dziwi Cię, że tym kto odgrywa tą rolę teraz jest pan Grzegorz Braun - a miał przecież budować KOŚCIÓŁ–SZKOŁA–STRZELNICA–MENNICA. Za swoje a nie za budżetowe no bo jak inaczej u takiego honorowego człowieka. Przecież nie bawił by się w WYWRACANIE SYSTEMU dla samego WYWRACANIA SYSTEMU, bo niby jest odpowiedzialny i troskliwy. Choć może się mylę i pan Grzegorz traktuje wybory jako element marketingowy w swoich kampaniach sprzedażowych.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @przemsa 16 października 2019 15:49
16 października 2019 16:02

Pan Janusz nie ma, żadnych osiagnięć w polityce. O panu Januszu napisałem komentarz przy notce: Spirytus z Drzewa wiadomości Dobrego i Złego. I moim zdaniem każdemu z naśladowców pana Janusza wydaje się, ze będzie lepszy niż On. I tu ważne pytanie w czym można być lepszym od Janusza Mikke ?

- W bajerowaniu kobiet ?
- W płodzeniu dzieci ?
- W polityce ?
- W polemice politycznej ?
- W grze w brydża ?

Na jakich polach pan Janusz Mikke odniósł sukces taki, że zostanie zapamiętany przez WIKIPEDIĘ ?

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @ArGut 16 października 2019 16:02
16 października 2019 16:03

Mozna deprecjonwać Pana Janusza - ja go bronił nie bede - ale to on nim piszemy a nie on o nas :P

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Ongaku 16 października 2019 16:03
16 października 2019 16:08

Deprecjonować chyba się tobie rozchodziło ? Cały czas linkuję do jego OSIĄGNIĘĆ ! Zastanawia mnie jedynie czy są prawdziwe, czy wirtualne.

zaloguj się by móc komentować

valser @Draniu 16 października 2019 15:37
16 października 2019 16:10

Alez ja ci o roznicy napisalem, to chyba ty masz jakas dysfunkcje poznawcza i mi wmawiasz rzeczy, ktorych nie ma w tekscie. Ja nie jestem zadnym sportowcem, tylko zwyklym opylaczem bawelny. Pozwol tez, ze Tobie zostawie kompromisy. Na przyklad mozesz zgodzic sie na kompromis i przyznac mi racje. Ja jestem z tym jak najbardziej OK. Na taki kompromis nawet sie zgodze.

Zauwaz prosze, ze logika nie zna innej metody niz zero-jedynkowa. Dlatego ja nie chce zliczac cwiartek i polowek i robic jakis alpejskich kombinacji.

Napisz jeszcze prosze, kto niby trzyma tego Gowina "krotko za uzde"? To ciekawe jest...

Lekko liczac ludzi z zaburzona percepcja, z krotka pamiecia oraz ewidentnie niepelnosprawnych umyslowo, zaburzonych i normalnie zdrowo walnietych w czerep poszlo do wyborow miliony, a tu jest dowod na kilkaset tysiecy:

MUCHA Joanna  - glosy 57577

ZANDBERG Adrian Tadeusz - 140898

BUDKA Borys Piotr - 99550

WAŁĘSA Jarosław Leszek  - 61805

SIEMONIAK Tomasz  - 45395

ZWIEFKA Tadeusz Antoni  - 39984

SENYSZYN Joanna  - 36405

GASIUK-PIHOWICZ Kamila  - 34793

SCHEURING-WIELGUS Joanna Izabela -  26092

NOWICKA Wanda Hanna -  - 25767

ROSATI Dariusz Kajetan   - 25061

JACHIRA Klaudia Krystyna - 6434

zaloguj się by móc komentować

valser @ArGut 16 października 2019 15:54
16 października 2019 16:11

Za dlugo zyje, zeby mnie cokolwiek zdziwilo.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @przemsa 16 października 2019 16:10
16 października 2019 16:13

Mam stol w domu zapraszam :)

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @ArGut 16 października 2019 16:08
16 października 2019 16:14

Tak literówka - przepraszam komentowanie to nie moj zawód - robie w tzw miedzyczasie - stad błedy :)

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
16 października 2019 16:26

Jeszcze taki chwalebny watek rycerski:

SOŚNIERZ Dobromir Andrzej  KW KONFEDERACJA WOLNOŚĆ I NIEPODLEGŁOŚĆ  Liczba głosów: 22191

 

a tato trzy razy mniej glosow:

SOŚNIERZ Andrzej Stanisław KW Prawo i Sprawiedliwość Liczba głosów: 6061

Rodzina, a na dwie kupki obstawia. Ma to sens.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @przemsa 16 października 2019 16:26
16 października 2019 16:30

Jak jestes z wawy - wpadaj - konstacin - info moge dac na priv.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @valser 16 października 2019 16:26
16 października 2019 16:31

Rycerze Wolności - To jak Morawieccy 4 lata temu :)

zaloguj się by móc komentować

valser @Ongaku 16 października 2019 16:31
16 października 2019 16:35

Tata Sosnierz lepszy lazik niz Gowin.

Działał kolejno w Kongresie Liberalno-Demokratycznym, Unii Polityki Realnej, Inicjatywie dla Polski i Platformie Obywatelskiej. Az w koncu wyladowal w PiSie. To sa ludzie o stalych pogladach. Im sie tylko partie zmieniaja.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @ArGut 16 października 2019 16:08
16 października 2019 16:38

No bidy to tam nie ma i dzieci narobił :)

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @valser 16 października 2019 16:35
16 października 2019 16:44

Btw - dzieki Tobie wróciłem do robienia  pompęk - tak mi pojechało to, ze kto ni umi ten pipa.

Cale zycie sport - niestety kilka lat temu poszedł kręgosłup i została juz tylko tzw zwózka kartofli...

Rzeczywiście wysiłek fizyczny daje mega relaks umsyłowy. :)

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @gabriel-maciejewski
16 października 2019 17:08

Świetny tekst!

"...Ja pozwolę sobie tutaj od czasu do czasu napisać kilka słów w innym duchu o tych postawach."

Cieszy mnie to bardzo.

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 16 października 2019 16:35
16 października 2019 17:22

Kapitalne  !!!

W razie co to tatus przygotuje synusiowi  "kanapowe ladowanie"  w PiS'ie... jak na razie - a to dopiero minely 3 dni - to ta cala, niedzielna chucpa wyborcza robi sie naprawde  HISTORYCZNA... a "historyczna frekwencja" zdaje sie byc tylko  GORZKA i ZALOSNA.  

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Ongaku 16 października 2019 16:38
16 października 2019 18:16

A jak sądzisz bierze pincet+ o strasznego PiS-u ? Rycerz konfederacji i wolności Janusz.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @ArGut 16 października 2019 18:16
16 października 2019 18:23

Oczywiście. Bierz jak dają bij jak biorą ;)

cos na humor

https://www.youtube.com/watch?v=qeLKgRA_lkw

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @ArGut 16 października 2019 18:16
16 października 2019 18:25

Na pewno, tak jak nie płaci ZUS, bo jest na KRUS. Tak jak występował swego czasu o umorzenie zaległości podatkowej w wysokości 50 tys. zł do MinFin...i mu umorzyli. To co prawda było dawno, ale on zawsze działa tak samo.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @valser 16 października 2019 16:35
16 października 2019 18:27

Pan Andrzej Sośnierz ma sukcesy w polityce. To on pierwszy zaczął liczyć pieniądze w publicznej opiece zdrowotnej i zrobił to z sukcesem, na tyle dużym, że rządy SLD go wywaliły. A on zajął się biznesem medycznym i ja uważam, że dało mu to sukces finansowy.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @przemsa 16 października 2019 18:30
16 października 2019 18:37

Dajcie spokoj - stawiam $$$ przeciw orzechom, ze PAD wygra reelekcje. Opozycja przegrala sromotnie przeciez 2 x z rzedu. O czym mowa?

zaloguj się by móc komentować

onyx @przemsa 16 października 2019 16:51
16 października 2019 18:46

Plakaty? Tu śpiewa o złych eurourzędnikach sam będąc europosłem.

https://youtu.be/XjCWu-HXTvk

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @onyx 16 października 2019 18:46
16 października 2019 18:50

Prawdziwy antysystem :D hahaha

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski
16 października 2019 19:32

Mikke wlazł do Sejmu, bo chce powtórzyć zamieszanie na miarę przesławnej ustawy lustracyjnej, jedynej która mimo jego(?) inicjatywy nie spadła z porządku dziennego. Teraz zapowiada ustawę ograniczają LGBT, będzie zdrowe zamieszanie, a nam długo będzie odbijało się czkawką. Poseł do specjalnych poruczeń? 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @tadman 16 października 2019 19:32
16 października 2019 19:38

A może uwiedzie Jachirę?

zaloguj się by móc komentować

Rozalia @Ongaku 16 października 2019 18:23
16 października 2019 19:39

W swoim gronie, można zarobić na organizowaniu jumy, robieniu wody z mózgu i jeszcze się pośmiać z objumowanych, dostarczając im rozrywki, niech się odstresują. Wąsowski syn starszego pana, były małżonek Stokrotki i chyba ojciec jej syna.  Minęły lata i Materna zachęcał do wzięcia udziału w głosowaniu. Moim zdaniem był jeszcze śmieszniejszy, a to na poważnie było.

zaloguj się by móc komentować


Ongaku @Rozalia 16 października 2019 19:39
16 października 2019 19:42

Nie bez powodu ten filmik tu zalinkowałem. Tragi-Komiedia.

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @DWiant 16 października 2019 13:04
16 października 2019 20:06

Wystarczą te panie:

 

 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @valser 16 października 2019 16:26
16 października 2019 20:09

Sosnierze tu i tu. Cwani niczym szkockie klany

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @onyx 16 października 2019 18:46
16 października 2019 20:24

Poseł nie jest urzędnikiem; tylko "wybrańcem narodu/elektoratu", nie mieszaj gatunków.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @valser 16 października 2019 16:10
16 października 2019 20:52

Zapomniałeś .ze pokolenie komuchów zyje , trzecie i czwarte jest już różowe i będzie głosowało na takich ludzi jak wymieniłeś .. Dzieciaki ubekow, esbekow, LWP ,MSW, WSI, PZPR, ZSL itp..Ich sie nie eksterminowalo..Oni nie mają dysfunkcji ,zwyczajnie dbają o swoje interesy .. Oni sa wszyscy beneficjentami rządów POPSL  wcześniej SLD ..Wśród nich jest garastka nawróconych..Rozumiem .ze nie będąc w kraju od ładnych kilku lat , juz o tym zapomniałeś..

Sportowcem Cie nazwałem bo zwyczajnie epatujesz sportem w swoich komentarzach..Pompki ,hokej ,bieganie ,rolki,obozy sportowe ,karate  itp.. Sam widzialem filmik jak walisz kimonem..Ostatnio ni z gruch ni z pietruchy wpisałeś wyczyn maratonczyka ,który pobił rekord .. Ciężko  nie zauważyć ,ze nie masz nic wspolnego ze sportem.. Sorry .ze nie zaznaczylem ,ze nie mam na myśli sportu  wyczynowego . Dla mnie ten kto uprawia sport rekreacyjnie tez jest sportowcem.. 

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @Draniu 16 października 2019 20:52
16 października 2019 20:56

Widac ze nie wiesz o czym piszesz - uprawiales kiedys sport zawodowo? byles w jakiejś chociaż 2 lidze? miedzy sportem wyczynowym a rekreacyjnym jest taka róznica jak miedzy kierowcą rajdowym a paniusią co jeździ do Lidla po zakupy :P

zaloguj się by móc komentować


Draniu @Ongaku 16 października 2019 20:56
16 października 2019 21:13

Nie bądź taki figo fago kawa marago, książę nocy postrach dnia. Nie muszę Ci sie tłumaczy i  odpowiadac na Twoje kretynskie pytania.. Grunt .ze Valser nie jest sportowcem, to juz jest wyjaśnione i nie opiernicza sie w tańcu, nie bawi sie w ćwiartki.. Otwiera butelkę i wali np.do dna ;)

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @tadman 16 października 2019 21:01
16 października 2019 21:14

Jak nie JKM, to może jakiś pisowiec by się poświęcił...

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @Draniu 16 października 2019 21:13
16 października 2019 21:15

Moze Valser nie jest ale ja jestem.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Ongaku 16 października 2019 21:15
16 października 2019 21:30

Czyli nie jeździsz na rowerze do sklepu , tak ma rozumieć Rycerzu ? :)

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @Draniu 16 października 2019 21:30
16 października 2019 21:31

Czyli jezdzenie do sklepu na rowerze nie uwazam za sport a amatorów za sportowców.

zaloguj się by móc komentować

zkr @Draniu 16 października 2019 21:13
16 października 2019 22:15

> nie jest sportowcem

czy tak mozna nazwac kogos kto zdobyl m.in. I miejsce w Mistrzostwach Europy ?

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Ongaku 16 października 2019 20:56
16 października 2019 22:18

A kto Ci kazał? Mnie nigdy do sportu nie ciągnęło, nawet nie oglądam.

zaloguj się by móc komentować

valser @Draniu 16 października 2019 20:52
16 października 2019 22:29

Taaa... ja zapomnialem. To nie wiem jak nazwac tych ktorzy glosowali na tego goscia, a bylo ich sto piecdziesiat tysiecy:

https://www.youtube.com/watch?v=FMZignZR8UQ

tatko bolszewik, wujek bolszewik wiec Mareczek tez sie nie dorodzil, a 150 tysiecy matolow, ktore oddalo na niego glos, albo zapomnialo, albo nie mialo pojecia, albo - co bardziej prawdopodobne - ma mozgi przerobione na kaszanke.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Marek_Borowski

https://pl.wikipedia.org/wiki/Wiktor_Borowski

Jesli chodzi o ni z gruchy ni z pietruchy Eliuda, to ty widzisz wyczyn sporotwy, a ja widze marzenie, do ktorego jest domontowany plan i wykonanie. W wiekszosci sportow rezultaty sa wymierne, dlatego tez mam do sportu, jako do rodzaju dzialanosci respekt. Nie mam natomiast zadnego szacunku do polityki i ludzi, ktorzy sie nia zajmuja, bo to co robia to jest przeciwienstwo tego w jaki sposob dziala sie w sporcie. Ci rycerze na kartki moga Eliudowi adidasy poczyscic. I nie chodzi tu o bieganie i jego rekord, tylko o to wszystko co sklada sie na sukces - trening, wola, plan, wykonanie, dbalosc o szczegoly. Jesli oszukasz to sam stracisz.

Ty natomiast w opozycji do zerojedynkowej, logicznej metody proponujesz kompromis. Dobre.

Mozemy sie umowic co do tego, czym jest prawda. Takich medrcow juz paru bylo. Ja w to nie wchodze z zasady.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @qwerty 16 października 2019 08:23
16 października 2019 22:30

Raczej raubritterzy. 

zaloguj się by móc komentować

valser @Draniu 16 października 2019 21:13
16 października 2019 22:30

Jak nie znasz swoich mozliwosci, to nie pij.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @porfirogeneta 16 października 2019 22:18
16 października 2019 22:31

Kto mi kazał?

Uprawiac sport?

Konfronotwać sie ze swoimi słabościami, wykuwać charakter, dyscypline oraz konkurowac z innymi by czuć smak zwycięstwa?

Nikt - sam chciałem.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @valser 16 października 2019 22:29
16 października 2019 22:37

A to teraz juz rozumiem kontekst o maratończyku... - pozdro.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Ongaku 16 października 2019 22:31
16 października 2019 22:39

To nie płacz, że Cię w krzyżu teraz łupie, chciałeś być gladiatorem, to masz. 

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @porfirogeneta 16 października 2019 22:39
16 października 2019 22:42

Co przeżyłem to moje a wiesz nadal uprawiam sport i nawet w lidze i na hajs - tyle, że juz nie extremalny :) ale miazdze lamusów caly czas - tylko w innej dyscyplinie :D

emeryturka... win z lipca.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Ongaku 16 października 2019 22:42
16 października 2019 22:54

Nie rozumię sportowców, za pierona, ani czynnych, ani biernych; Nie moja planeta. Szacun za determinację i dyscyplinę i pewnie wyniki, nie to żebym dyskredytował, ale i tak nie rozumię co ludzi pcha do tego? Serio.

zaloguj się by móc komentować


MarekBielany @KOSSOBOR 16 października 2019 22:30
16 października 2019 23:01

Przepraszam.

Raubrajter ?

Koniokrad ?

:)

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Ongaku 16 października 2019 13:39
16 października 2019 23:03

Najpierw byli rycerze, którym suweren (król, ksiązę, etc.) nadawał ziemie za rozmaite zasługi (bywało też, że odbierał). Dopiero, gdy powstały rodziny kilkupokoleniowe biorące początek od tych rycerzy, to wytworzyła sie warstwa zwana szlachtą. Rycerz- szlachcic miał obowiazek bronic ziemi, którą otrzymał do dyspozycji. IM więcej miła tej ziemi, tym większy ponosił udział w obroniee. Żeby móc jej skutecznie bronić musiał dysponować  stosownym uzbrojeniem (koń, zbroja, miecz, tarcza, rzą dkoński, furaż, konie zapasowe, giermek lub kilku, aby  pomogli mu wsiąść na konia, gdy  już go ubrano w zbroję, etc. A gdy siedział w siodle, podali mu tarczę, miecz, topór  i kopię). Koń, zwłaszcza bojowy i konie do wożenia furażu oraz  pomocników, a także wyzywienie rzeczonych sporo kosztowało. Zatem rycerz musiał posiadać duży majatęk , a w nim zatrudniał dzierzawców, którzy mogli zapracować, m.in.  na ekwipunek rycerza, gdy sam przebywał w licznych kampaniach wojennych, z reguły daleko od domu. 
Gdy warstwa rycerzy dobiła się dziedziczenia otrzymanych włosci, które mogły być przekazywane nastepcom (po mieczu) w ramach rodu, wówczas wytworzyła  się szlachta jako stan społeczny.

 

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @gabriel-maciejewski
16 października 2019 23:06

Kto nie lubi? Też lubię.  

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Ongaku 16 października 2019 22:56
16 października 2019 23:07

Kto nie lubi? Też lubię.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @MarekBielany 16 października 2019 23:01
16 października 2019 23:08

Raubritter.

Koniokrady to klan Lakatoszi. Cyganie, znaczy. Teraz przerzucili się na auta. 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @stanislaw-orda 16 października 2019 23:03
16 października 2019 23:14

Dekstariusz - koń pod rycerza, kosztował majątek. Dobrą wieś, na przykład.

Rycerze -> szlachta -> ziemianie -> anihilacja warstwy 1939 - 1944 i... finis Poloniae. To i JKM na tym bezrybiu może dokazywać. Z podwójnym nazwiskiem :)

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @KOSSOBOR 16 października 2019 23:08
16 października 2019 23:15

Czyli konie bezpieczne !

:)

zaloguj się by móc komentować

valser @Ongaku 16 października 2019 22:37
16 października 2019 23:17

i jak to teraz zestawic z jakimis narodowymi programami, piecsetplusami, albo z wkladaniem kija w szprychy, to niestety niczego to nie urywa.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @stanislaw-orda 16 października 2019 23:03
16 października 2019 23:19

czyli tak jak mowiłem w dużym skrócie bo jestesmy na SN a nie na onet.pl - własciciel majątku.

 

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @KOSSOBOR 16 października 2019 23:14
16 października 2019 23:22

Haniu, Pan Bóg sprawi, że rycerze wrócą.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @valser 16 października 2019 23:17
16 października 2019 23:22

to jest Valser zawsze problem z postrzeganiem swiata - jedni chca dojsc do wszystkiego własnymi rekami i maja z tego zajawke a inni chca wszystko dostac i marudzić :P

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @gabriel-maciejewski
16 października 2019 23:24

W Polakch jest jest jeszcze cien Rycerzy - dlatego opieramy sie lewactwu - i dalej szanujemy damy oraz umiemy bronić słabszych gdy potrzeba :)

zaloguj się by móc komentować

valser @Ongaku 16 października 2019 23:22
16 października 2019 23:29

Polityk to jest zwierze, ktore sie ustawia w pozycji tesciowej. Wie lepiej od wszystkich i ma ambicje pisac scenariusze na nie swoj zyciorys. Za to naleza sie generalnie za kazdym razem klapsy.

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @valser 16 października 2019 23:29
16 października 2019 23:34

Hahaha :) leze... musimy sie kiedys napic :D

 

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @gabriel-maciejewski
16 października 2019 23:38

dobrej nocy - na mnie czas - z rycerskim pozdrowieniem dla wszystkich :)

zaloguj się by móc komentować

sannis @porfirogeneta 16 października 2019 22:54
16 października 2019 23:54

Sport to sztuka. Dążenie do perfekcji i łamanie granic. Czyli szukanie piękna. Zerknij kiedyś na skok łyżwiarski i porównaj z malarstwem. To jest to samo. Tyle, że jedna dyscyplina jest mniejszą sztuką a inna większą. Ja np. szanuję wyczyn Eliuda ale trakatuję go w kategoriach "koni wyścigowych". Wolę "skoki przez przeszkody" - np. Simone Biles wykonała w sierpniu triple-double, które na świecie może zrobić ewentualnie ze 3 facetów.

   

zaloguj się by móc komentować

Draniu @valser 16 października 2019 22:29
17 października 2019 09:55

Valser, sport indywidualny wymaga egocentryzmu, klapki na oczy i idzie się jak taran do przodu ,pełna koncentracja , liczy sie tylko wynik., prawdopodobieństwo,ze  jak wykona sie plan, tak jak to napisałeś, to sie wykreci np rekord.. I wszystko jest cacy..Tylko ja się pytam ,co z pozostałymi co zostali w tyle.. Zabić ich,eksterminowac, nazwać ich ,ze sa dysfunkcyjni.. Co z nimi robic?

Problem pojawia się ze sportem zespolowym  uuuuu tu sie zaczynają schody, mamy bardzo dużo przykładów w Polsce jak to wygląda ,szczególnie w hokeju i w piłce nożnej.... Oczywiście Ty znajdziesz natychmiast receptę..Ale rzeczywistość mamy taka jaka mamy.. Sport zespolowy mozna jako tako jeszcze ułożyć w miarę szybko.. Ale to wymaga mozolnej, powtórzę mozolnej pracy, na to składa się wiele zależnych od siebie czynników.. 

Tak, Ty nie zauwazasz szczegółów .. Nie zauważasz ,ze przez Polske przeszla olbrzymia eksterminacja, ze edukacja jest w fatalnym stanie, ze wytworzyly sie grupy zależne ,czyli niesamodzielne. Przez dekady np.przydzielno mieszkania itp itd..A Ty rach ciach, chciałbyś zmienić  ludzi, a jak nie to ,ich wyzwac od debili, dyfunkcyjnych itp. Zabrać tyłek w troki i wyjechać, bo tu sie nie da żyć.. I z cynizmem z dystansem punktowac wszystko i wszystkich, którzy pozostali tutaj i zmagają się z życiem..   

Nie dam sie wkręcić w Twoje tempo ,nie narzucisz mi go. Nawet nie wspomniałem o prawdzie i nie mam zamiaru z Tobą na ten temat dyskutować, wszak Ty juz masz gotową receptę, tak jak na wszystko o czym piszesz i nie rozdrabniasz sie przy tym. Jedno tylko regularnie pobrzmiewa w Twoich tekstach ..Ty tak, Ty owka, Ty i tylko Ty.. A co z resztą ,ale tu w Polsce nie w Szwajcarii.. ? Co zrobić z tymi co tak ich wyzywasz, ze debile glosowali na debili i ze jest ich taka cała masa, co z nimi zrobić , sądzę, ze masz receptę ? Może elektrowstrzasy zastosować?  I proszę nie wykrecaj się ,ze polityka jest samym złem i generalnie trzeba mieć ja głęboko w d.. 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Ongaku @Draniu 17 października 2019 09:55
17 października 2019 11:22

Sukces Lewandowskiego to jego indiwidualny suckes w grach zespołowych. Mozna?

Lewy jest z tej samej Polski po przejściach co ja i podejrzewam, ze Valser.

Tez mieszkalem za granicą i zamierzam jeszcze pomieszkać.

Prawda jest taka, ze nic za Ciebie nikt w życiu nie zrobi a sport bardzo czesto jest przepustką do wspaniałego życia acz trzeba wiele pracy i poświęceń by coś w nim osiągnąć.

Myśle, że nie wszyscy tez sie do tego nadają - podobnie tak dużo ludzi na etatach a tak mało ma swój biznes - ryzyko i ponoszenie konskwencji własnych decyzji na szybko vs bezpieczenstwo.

 

 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski
17 października 2019 13:30

Z dwojga rycerzy (z Bogdańca) wolałem Maćka, choć mniej sprawny i starszy.

Do tej pory najbardziej pamiętam scenę, w której Maćko dość konkretnie wyraził niezadowolenie tym, że Zbyszek lata po świecie za pawimi czubami, a tymczasem nie ma kto zadbać o obrobienie ziemi i wykarczowanie lasu.

zaloguj się by móc komentować

valser @Draniu 17 października 2019 09:55
17 października 2019 15:58

Dramatyzujesz i stwarzasz jakies falszywe perspektywy. Ja pisalem o politykach i przeslanie jest jasne. Ludzie glupi i niewiarygodni moga byc tylko wyznacznikami niewiarygodnosci i glupoty. Niezaleznie od tego na co w kahale bon wykupili, jak ich nie uwazami nie powazam.

Datego twoje uwagi o eksterminacji, tych co zostali w tyle sa nie na temat.

Ktos kto glosowal na Borowskiego, Wielgusowa czy Jachire ma definitywnie cos z glowa, albo jest umoczony wiec ja tu nie widze zadnej sprzecznosci. Szkoly konczylem za komuny, ale to nie znaczy, ze mam glosowac na Schetyne czy Kukiza, ktory zostal "ludowcem".

Ja Ci w nic nie wkrecam. Rob swoje kompromisy i jedz swoim tempem.

Ja tutaj mam inna perspektywe i dystans do polskich spraw i moge przeprowadzic dla siebie analize porownawcza. Nikt mnie nie przekona ani do dobrej zmiany, ani do konfederatow, o innych nie bede juz wspominal. Ogolnie uwazam, ze set up od wyboru Jaruzelskiego na prezydenta sie utrwalil i w niczym nie zmienil. Wszyscy maja takie same poglady i zmieniaja tylko partie i szyldy.

Jesli chodzi o harcownikow, to jest jasne ze oni nie przetrwaja czterech lat, a jak zabraknie Kaczynskiego to PiS tez sam sie posprzata. Tak jest zawsze, jak organizacje opieraja sie na jednym czlowieku i nie maja dlugofalowej misji powiazanej z realnym interesem. Po nikim plakac nie bede.

Polityka ma sens, ale nie z tymi ludzmi i nie w tym zabetonowanym ukladzie.

zaloguj się by móc komentować



porfirogeneta @gabriel-maciejewski
18 października 2019 22:07

Już Mikołaj Koprnik się nad tym pochylał i odkrył że "gorszy pieniądz, wypiera lepszy pieniądz" tak samo może być z przywódcami.

zaloguj się by móc komentować

porfirogeneta @Ongaku 17 października 2019 22:47
18 października 2019 22:09

Jak konie po torze wyścigowym...nie lubię sportu.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować