-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Dlaczego opłaca się być ruskim agentem w Polsce?

Wieść gminna niesie, że Kwaśniewski, Komorowski i Wałęsa nie pofatygowali się na pogrzeb przywiezionych z Londynu ostatnich prezydentów na uchodźctwie. Jeśli ktoś nie rozumie dlaczego, to ja doprawdy nie potrafię mu pomóc. Dam jednak słowo wyjaśnienia. Otóż nie uczynili tego ponieważ są częścią innej tradycji politycznej. Tej, która stawia na podporządkowanie kraju Moskwie. W związku z tym zaś, że lojalność, nie może być ukrywana, a musi być demonstrowana, nie mogli pokazać się na tej uroczystości. Lojalność najlepiej demonstrować w sytuacji kryzysowej, to znaczy takiej, jaką mamy teraz. I nie ma od tego odwołania. Obecność zaś takich ludzi, opowiadających się jawnie i półjawnie po stronie wrogów ojczyzny, szykujących tej ojczyźnie zgubę, ma kilka istotnych konsekwencji. Zacznijmy od tego, że nie jest potępiana. To jest najważniejszy aspekt działalności agenturalnej – jest traktowana jako polityczna opcja, a nie zdrada. Dziwimy się czasem jak to jest, że w tej Ameryce walczą ze sobą dwie partie, a wszystko jest ciągle takie samo. Tam nie ma zdrajców po prostu, a lojalność wobec kraju jest oczywistością. Jak się małżeństwu Rosenberg wydawało kiedyś, że jest inaczej i można wykraść oraz sprzedać sowietom tajemnice bomby atomowej, skończyło się to dla nich źle. I nie miało żadnego znaczenia, że oboje byli Żydami. Poszli na krzesło elektryczne. Agentura w Polsce czynna jest na kilku poziomach. Te najbardziej zauważalne to działalność niektórych posłów, a także działalność różnych popularyzatorów puszczających pogadanki na YT. Dodałbym do siebie jeszcze, że istnieją całe branże podlegające intensywnej obróbce propagandowej, za pomocą szeptanki. Efektem tego jest nieprawdopodobnie wprost nieskoordynowany bełkot, emitowany na szczęście tylko w obrębie branży. No, ale przez to także szkodliwy. Pewnie są także inne jakieś kręgi wtajemniczeń, a kokieteria środowisk agenturalnych jest ważnym elementem ich promocji. Skoro nie ma kary i nie ma nawet ostracyzmu, można się w coś przebrać i udawać mędrca. Można sobie zapuścić brodę, postawić włosy na żel, założyć fular, albo muszkę i posługując się kilkoma bardzo prymitywnymi formatami moderować dyskusję w całym kraju. Ponieważ nie ma potępienia i wskazania na zdradę, zawsze znajdą się masy, które nie zrozumieją, że stylizacja ta to kłamstwo i makagigi dla gawiedzi. Agentura bowiem, żeby być nią w ogóle musi być po pierwsze przeszkolona, po drugie dofinansowana. A skoro taka jest jawi się jako opozycja. No i rząd, a także popierające go media, chcąc niechcąc musi prowadzić z nimi dyskusję. W ten sposób ustawia się dyskurs publiczny. Pomiędzy rządem przeprowadzającym reformy, rozwijającym inwestycje, a agenturą, która zamierza to wszystko zniszczyć w możliwie krótkim czasie, nie ma żadnego bufora. Rząd musi odnosić się do zarzutów agentury, albowiem ta „ma poglądy”. To jest jakieś gówno, a nie poglądy, ale nikomu to jakoś nie spędza snu z powiek, bo jeden z drugim youtuber ma przymus wskazania, że choć jawny zdrajca nie skrywa swoich zamiarów pokazując się na ulicy i wygłaszając tam jakieś zbrodnicze herezje, to jednakowoż wymył się i ogolił, co należy odnotować i zapisać mu na plus. Mnóstwo jest takich głosów i one są zapleczem agentury. Nie wierzę, że mimowolnym. Ludzie ci działają w poczuciu całkowitego bezpieczeństwa i bezkarności.

To nie jednak koniec naszych kłopotów. Rządowe media uważają, że rozmowa z nimi – publiczna jak najbardziej – ponosi znaczenie dokonań rządu. Zdrajcy zaś muszą być dopuszczeni do głosu, żeby był pluralizm. Ja tylko przypomnę w tym miejscu, że prezydent Skonfederowanych Stanów Południa, Jefferson Davies, został zrehabilitowany dopiero za prezydenta Clintona. Gdula zaś pokazywany jest w programie Klarenbacha co drugi dzień. Reprezentuje bowiem poglądy lewicowe. Jego ojciec kazał pałować ludzi na ulicach, a on ma poglądy i my wszyscy musimy tego słuchać, jak świnia grzmotu. To doprawdy niezwykłe. Czy Gdula w jakiś sposób nas ubogaca? Mnie w żaden. Mamy jednak przymus słuchania go, albowiem według rządowych mediów reprezentuje on środowisko polityczne istotne. To znaczy reprezentuje agenturę. Dlaczego więc słuchamy Gduli? Nie można zaprosić do studia jakiegoś elokwentnego emeryta, który opowie jak zmieniło się jego życie po dojściu PiS do władzy? Nie można, bo to z kolei godzi w aspiracje dziennikarzy rządowych mediów, a także w cały format, który jest podstawą politycznej komunikacji – emerytów wypytujemy na ulicy, bo oni mają dać świadectwo, że naród i prości ludzie popierają PiS, a w studio musi być poważnie. Co to znaczy? To znaczy, że muszą być tam przedstawiciele środowisk wpływowych. A skąd się biorą wpływy tych środowisk? Z umocowań agenturalnych. Po co więc z nimi gadamy? Żeby był pluralizm? Z czego w takim razie bierze się siła PiS skoro siła tamtych bierze się z Moskwy i Berlina? Z poparcia emerytów, to jasne. Czy widzimy teraz jakie są proporcje sił politycznych w kraju? Jeśli ktoś nie widzi, nie wiem jak mam mu to wyjaśnić. Amerykanie nie pomogą nam rozwiązać tego problemu, bo oni myślą, że u nas jest tak samo jak u nich. Skoro zdrajcy są zapraszani do telewizji, to znaczy, że nie są zdrajcami. Bo gdyby byli natychmiast by ich aresztowano. To jest nasz problem i albo go rozwiążemy sami, albo USA będzie się dogadywać z agenturą, która im wszystko obieca, a potem – kiedy Moskwa trochę się odkuje – dalej będzie robić swoje, w ramach pluralizmu politycznego rzecz jasna. Ponowne zaś zdobycie władzy przez PiS nie będzie już możliwe. Przyznam, że szlag mnie jasny trafia, kiedy słyszę, że PiS walczy o trzecią kadencję. To jest stwierdzenie, które ostatecznie legalizuje agenturę i tę – tylekroć wskazywaną przez prezesa – partię antypolską. PiS walczy o życie, to po pierwsze, po drugie, celem politycznym długofalowym jest usunięcie agentury z przestrzeni publicznej i potępienie jej, a także wyuczenie wyborów tego samego nawyku. Po trzecie – zabezpieczenie sobie opozycji, to znaczy stworzenie takiego mechanizmu, który – kiedyś tam w przyszłości – spowoduje, że nieuchronny konflikt polityczny wewnątrz partii spowoduje powstanie w Polsce dwój ugrupowań działających w imię racji stanu, ale różnymi metodami. To się nie stanie, jeśli osobą rozdającą uwierzytelnienia dla publicystów będzie Monika Jaruzelska. To się nie stanie, jeśli Kwaśniewski, Komorowski i Wałęsa będą traktowani przez dziennikarzy jako partnerzy do rozmów. To się nie stanie jeśli Gdula będzie zapraszany do studia, a wraz z nim jakieś indywidua łgające w oczy prosto i domagające się za to atencji. To się nie stanie, kiedy publiczność będzie uważała, że sukcesem jest przyłapanie jednego czy drugiego agenta wpływu na publicznym kłamstwie. Są to bowiem satysfakcje dziecinne i nie licujące z powagą sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy. Dziękuje za uwagę.



tagi: usa  demokracja  media  moskwa  agentura  pluralizm 

gabriel-maciejewski
18 listopada 2022 09:11
79     4117    32 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

orjan @gabriel-maciejewski
18 listopada 2022 09:38

Najlepiej wyryć ten tekst w kamiennej tablicy i zawiesić ją w sali plenarnej Sejmu po drugiej stronie względem Krzyża. Cokolwiek się zdarzy, przynajmniej będzie wiadomo dlaczego.

zaloguj się by móc komentować

jacland @gabriel-maciejewski
18 listopada 2022 09:55

Świetny tekst o dramatycznej sytuacji. W jakiś sposób ilustracją tego stanu rzeczy jest to, że Pan Prezydent na twiterze polemizuje z onetem (Berlinem?) https://www.tvp.info/64589170/prezydent-andrzej-duda-o-publikacji-onetu-w-sprawie-wybuchu-w-przewodowie-i-posiedzenia-rady-bezpieczenstwa-narodowego-czysta-konfabulacja

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @gabriel-maciejewski
18 listopada 2022 10:05

 Dziwimy się czasem jak to jest, że w tej Ameryce walczą ze sobą dwie partie, a wszystko jest ciągle takie samo. Tam nie ma zdrajców po prostu, a lojalność wobec kraju jest oczywistością. Jak się małżeństwu Rosenberg wydawało kiedyś, że jest inaczej i można wykraść oraz sprzedać sowietom tajemnice bomby atomowej, skończyło się to dla nich źle. I nie miało żadnego znaczenia, że oboje byli Żydami. Poszli na krzesło elektryczne.

Wszystko się zmienia, zawsze w jednym kierunku. Przykład  małżeństwa Pollard, którzy byli bez wątpienia największymi zdrajcami w historii USA. Jonathan Pollard nie poszedł na krzesło elektryczne, dostał dożywocie, przesiedział w więzieniu 30 lat, ale właśnie niedawno wyszedł na wolność, a w Izraelu uznawany jest za bohatera narodowego. Anne Pollard dostała pięć lat odsiadki, ale wyszła z więzienia po trzech latach, ze względu na zły stan zdrowia...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 18 listopada 2022 09:38
18 listopada 2022 10:13

Aż tak to może nie, ale niech przestaną prowadzić dialog ze zdradą, bo to ich degraduje

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Maginiu 18 listopada 2022 10:05
18 listopada 2022 10:14

Zagrożenie ze strony Izraela było jednak mniejsze niż ze strony sowietów

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @jacland 18 listopada 2022 09:55
18 listopada 2022 10:15

Ludzie z kancelarii prezydenta to jest materiał na wodewil w stylu Allo, allo

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
18 listopada 2022 10:20

Wojna na Ukrainie, osłabienie i kompromitacja Rosji wywołała neurozę czyli silny lęk w postrzeganiu świata rosyjskiej agentury wpływu. Rosja bowiem może zamknąć kurek ze srebrnikami. Cofając się wstecz jakieś 30 lat Polska zwana była słusznie ubekistanem ( „resort” obsadził się przy wszystkich kurkach z pieniędzmi z państwowych rurek ) . To zaowocowało po latach masowym bezrobociem i masową emigracją. Część obsadziła się przy unijnym niemieckim cycu i ta dzisiaj robi rokosz z sądowym demontażem państwa włącznie. Ale jednak nie wszyscy. Widać jednak że „smutni panowie” , którzy zainwestowali 30 lat temu w Solorza, zainwestowali dobrze. Ta opcja jednak, co warto odnotować jest bardziej konstruktywna i nawet pojawiła się ostatnio świadcząc pomoc w sprawie elektrowni jądrowych. Część smutnych panów zainwestowała w Żydów jako biegłych biznesowo, no ale wiadomo z lojalnością może być krucho… nawet jak się im zorganizuje event z okazji akcji most. Moskwa teraz gra na zmodernizowaną opcję Natolińczyków…

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
18 listopada 2022 10:29

tradycja zobowiązuje.

Jawny zdrajca i bawidamek Stanisław August Poniatowski jest pokazywany jako jedna z ikon kultury polskiej, bo organizował czwartki (pół)literackie. A to były zwyczajne orgietki dla zdeprawowanych arystokratów z tancerkami teatru, który ten król finansował z królewskiej kasy.

Czyli, to nic ze sprzedawczyk i stręczyciel, najważniejsze, ze ma zasługi na polu kultury. Ale gdy zapytać jakie te zasługi, no to pozostają owe czwartki.

Tak że, nihill novi.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 18 listopada 2022 10:20
18 listopada 2022 10:30

Nie możemy się posługiwać takim językiem. To jest oddanie pola. 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
18 listopada 2022 10:31

Znowu smutno i prawdziwie. Może to jesień tak wpływa na wybór tematów? Któż to wie.

Mnie te sprawy kojarzą się z mocą/niemocą sądownictwa w ogólności.

Ostatnio telewizor zapodał taką kuriozalnie podana informację, że ktoś tam wysłuchał/zapoznał się z oskarżeniem. I co dalej - pewnie nic, a napewno nic strasznego. Często podają jakie to straszne kary grożą temu czy tamtemu. Jakoś potem nie słychać jak to się dalej potoczyło. A może ja jestem "Czepialski"?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 18 listopada 2022 10:31
18 listopada 2022 10:33

Co drugi zdrajca pieprzy o pedofili, a gdzie jest Tymochowicz może ktoś powie? Czy siedzi?

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 18 listopada 2022 09:38
18 listopada 2022 10:34

To  za  malo...

...  tylko  PERSPEKTYWA  ,,kuli  w  leb,,  moze  cos  zdzialac...  baaardzo  szybka  perspektywa  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @jacland 18 listopada 2022 09:55
18 listopada 2022 10:36

Schizofrenia  to  jest,...

...  najdelikatniej  rzecz  ujmujac  !!!

zaloguj się by móc komentować

przerywampanu @gabriel-maciejewski
18 listopada 2022 10:38

Pięknieś nam to Pan opisał. 

Szkoda, że nie można dawać plusa przyciskiem "Daj plusa".

 

zaloguj się by móc komentować


Maginiu @gabriel-maciejewski 18 listopada 2022 10:14
18 listopada 2022 10:55

No, nie wiem, co jest większym zagrożeniem dla USA:  militarna siła Rosji czy polityczne i kulturalne wpływy Izraela. To pierwsze  przynajmniej zbudowało potęgę technologiczną USA, to drugie w praktyce prowadzi do społecznej dezintegracji amerykańskiego społeczeństwa.  

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Maginiu 18 listopada 2022 10:55
18 listopada 2022 10:56

Ja tam wierzę w amerykańskie społeczeństwo

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
18 listopada 2022 10:57

Są jednak zwiastuny optymizmu. Oto prowokator, który uwierzył w to, iż ma wielki wpływ na opinię publiczną. Niebawem zacznie występować z Gadowskim i rozkminiać geopolitykę na poziomie do tej pory nie widzianym

https://twitter.com/CzerwonymWON/status/1592993629668184064

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
18 listopada 2022 10:59

Bradzo dobry i ważny tekst. Widzę to identycznie. Dzięki. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
18 listopada 2022 10:59

W USA też nie jest tak kolorowo jak kiedyś, ale tam są jakieś struktury państwowe, które gdzieś tam w głębi pilnują żeby państwo działało pomimo agentur.
Ja uważam, że USA nam nie pomaga z innego względu, nie do końca dlatego, że myślą że u nas jest tak samo jak u nich, a dlatego, że nie bardzo potrzebują umacniać nasze państwo, teraz ich sytuacja międzynarodowa przycisnęła, że nie mogą wycofać się jak za Obamy, ale widać że bardzo niechętnie działają, tzn. chcieliby tu mieć przyczółek, ale żeby nas za bardzo nie wybić na niezależność od korporacji chociażby.
Kiedyś krążyły takie złośliwe żarciki z jakiegoś państwa afrykańskiego, że rząd upadł bo złamała się gałąź na której siedział. Nasze państwo, jest mniej więcej na tym samym poziomie rozwojowym jak te państwo afrykańskie o którym ten żarcik krażył tylko my nie zawsze dopuszczamy do siebie te myśli, stąd nasze problemy, ktoś tu wspomniał wcześniej o "ubekistanie".

 

zaloguj się by móc komentować


jacland @Kuldahrus 18 listopada 2022 10:59
18 listopada 2022 11:10

Chą mieć u nas przyczółek, ale taki bardziej z piasku niż z betonu. Wczoraj pojawiła się informacja o zainwestowaniu w amerykańskiej bazie w Ansbach w Bawarii ponad 1 miliarda dolarów w jej rozbudowę. Mają ulokować dodatkowo ok 1000 żołnierzy wraz z rodzinami. A jeśli chodzi o nas to nie chcą wycofać się z układu z moskalami o m.in. niebudowaniu stałych baz na wschodzie NATO.

https://defence24.pl/polityka-obronna/amerykanie-rozbuduja-baze-wojskowa-nato-w-niemczech

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @jacland 18 listopada 2022 11:10
18 listopada 2022 11:14

Chyba się nikomu nie zdawało, że odpuszczą sobie Niemcy i ze wszystkim przeniosą się do nas?

zaloguj się by móc komentować

jacland @gabriel-maciejewski 18 listopada 2022 11:14
18 listopada 2022 11:19

Jednak różnica w podejściu nie rokuje najlepiej. I do tego ta "bezradność" wobec robienia z Ukrainy strefy gruzu.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @jacland 18 listopada 2022 11:19
18 listopada 2022 11:24

A co mają zrobić wedlug Pana? Wkroczyć tam?

zaloguj się by móc komentować

ziemski @gabriel-maciejewski
18 listopada 2022 11:31

Znakomity, możnaby rzec programowy tekst.

Mam jednak nadzieję, że PiS nie opiera swoich planów na utrwalenie władzy jedynie na emerytach.
Mimo swojej nędzy opozycja celuje w bardziej intratne grupy docelowe. Weźmy za przykład kabarety/youtuberów, które mimo wszystko nadal mają ogromny wpływ na opinię publiczną. Nieważne czy ta zamieszkuje wieś czy aglomeracje, ma 15 czy 50 lat.
Zresztą o potencjale branży rozrywkowej niech świadczy przykład Zełeńskiego.

zaloguj się by móc komentować

jacland @gabriel-maciejewski
18 listopada 2022 11:34

Wzmocnić ukraińską artylerię i opl, bo zanim moskalom skończą sie "naboje" to tam juz nic i nikt nie zostanie.

Ale ja sie nie znam, może o to chodzi żeby Niemcy mogły sie odbić dzięki odbudowie Ukrainy. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @jacland 18 listopada 2022 11:34
18 listopada 2022 11:35

No, ale wzmacniają. Na to potrzeba czasu

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ziemski 18 listopada 2022 11:31
18 listopada 2022 11:36

Na żadne propisowskie występy artystyczne nie ma co liczyć. Lepiej o tym zapomnieć. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @jacland 18 listopada 2022 11:10
18 listopada 2022 11:37

Nie chodzi mi o bazy wojskowe. Chodzi mi o taką wolną rękę("możecie robić co chcecie, tylko pamiętajcie kto wam daje parasol ochronny") w budowaniu państwa jakie chcemy, dla USA nie byłoby problemu żeby "pomachać paluszkiem" agenturom działającym na naszym terenie, tylko że im nie zależy. Obecnie tolerują rząd pro-polski bo sytuacja ich do tego zmusiła, ale nie pozwalają żeby agentura ucichła bo to jest zawór bezpieczeństwa w razie jakby propolski rząd zaczął wybijać się na zbyt dużą niezależność.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
18 listopada 2022 11:43

Przewaga Ukrainy nad Polska jest taka, ze oni zrobili na wlasnym podworku dekacapizacje po calosci. Tam juz zaden kacap nie ma nic do powiedzenia. Sa posprzatani, albo spedzeni do jakis mysich nor. W przestrzeni publicznej nie istnieja.

W Polsce czerwone gnidy byly premierami, prezydentami i czlonkami parlamentu. Z jednej strony potrzeba pretekstu, a z drugiej potrzeba ludzi, ktorzy zajma sie sprzataniem. Wojna jest dobrym pretekstem, ale kto to ma robic? Wydaje sie, ze armia i sluzby sa sterowalne w tym kierunku, co widac po tym co sie dzialo wokol sytuacji na granicy z Bialorusia. Jak przyjdzie czas drastycznych rozstrzygniec, to nie wiadomo w ktory strone ludzie operujacy realna sila beda sie sklaniac? Ogolnie to bedzie ciezki temat.

zaloguj się by móc komentować

klon @Kuldahrus 18 listopada 2022 11:37
18 listopada 2022 11:43

... np: casus TVN... 

zaloguj się by móc komentować

kluczu @gabriel-maciejewski
18 listopada 2022 11:53

A czy tych trzech byłych prezydentów zostało zaproszonych? 

zaloguj się by móc komentować

bolek @przerywampanu 18 listopada 2022 10:38
18 listopada 2022 12:08

"Szkoda, że nie można dawać plusa przyciskiem "Daj plusa"."

Można. Trzeba otworzyc okno przeglądarki w trybie incognito czy prywatnym, przejść na stronę Szkoły Nawigatorów, zalogować się i dać plusa :) Właśnie to sprawdziłem i działa.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 18 listopada 2022 10:13
18 listopada 2022 13:52

>> ... niech przestaną prowadzić dialog ze zdradą, bo to ich degraduje. <<

Owszem, degraduje. Obawiam się jednak, że w mediach taki dialog jest konieczny mimo tego, że jest szkodliwy. Media zachowujące sie propolsko, to (z nielicznymi wyjątkami) są media publiczne. Te zw względów formalno prawnych nie mogą odciąć od uczestnictwa w ich programach osobników, by tak roboczo ich określić, formalnie polskich. Z takiego punktu widzenia degradowanie się jest swego rodzaju kosztem własnym dziennikarzy zapraszających takich do swojego programu.

Teraz wypada spojrzeć od strony technicznej. Przychodzą bowiem osobniki, których zapraszanie powinno wyczerpać się po jednokrotnym ich występie. Jednak są ponownie zapraszani z przedziwną konsekwencją, choć przecież byłoby wielu innych chętnych z poziomu soku z buraka. Co by bowiem nie powiedzieć, to występ w "pisoskiej" telewizji daje wysoką rozpoznawalność, a ta ewentualnie przekształca się w jakieś frukta. Tu znienacka otrzymujemy ubocznie odpowiedź, dlaczego poseł, czy poślica wielokrotnie zaorani przez np. redaktora Rachonia, czy Klarenbacha wcale sie nie obrażają, lecz znowu gorliwie przyjmują zaproszenia?

Być może w tym tkwi polityka zaproszeń: (1) Grono zapraszanych ma być wąskie według zgodnej potrzeby jak wyżej; (2) Im który bardziej bezwstydnie bezczelny, tym lepiej, bo program staje się irytujący. To znaczy, program publicznej telewizji i tak jest irytujący dla zdeterminowanych wielbicieli opozycji, ale im raczej potrzebny jest diagnosta. Natomiast jest spora szansa, że pozostali widzowie swoją irytację zlokalizują w osobie i w opcji tego irytującego. Jeśli to byłaby taka polityka, to ciężar oczekiwania jakości programu leżałby w polemicznej klasie uczestników ze strony sprzyjającej celom i sprawom propolskim. Ale, jeśli ci są dyskusyjnie słabi, lub zbyt nieśmiali (lelum polelum), to już wytłumaczenia nie znajdę. Chyba, że dywersją ze strony redaktorów prowadzących, jeśli to oni rozdzielają zaproszenia, czy ze strony tego, kto je faktycznie rozdziela.

Tak, czy inaczej, kogoś ze "spozapolskich" telewizja publiczna musi zapraszać, bo jest publiczna.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @orjan 18 listopada 2022 13:52
18 listopada 2022 14:09

Klarenbach zadaje takiemu gościowi podchwytliwe pytania. Obrabia go albo ją. Ale oni i tak się nie przejmują z powodów wymienionych przez ciebie. Natomiast pozostaje wrażnie poważnego podejścia do prowokatorów z parlamentu, jakoby byli partnerami do dyskusji zatroskanymi o wspólne dobro. Dziennikarze najęci przez lewą opcję nie czują się zobowiązani do takie qui pro quo. Tylko najęci przez PiS muszą być grzeczni. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Magazynier 18 listopada 2022 14:09
18 listopada 2022 14:23

Właśnie to jest dla mnie uderzające. Natomiast kiepsko bywa po stronie polemicznej sprawności tych "najętych przez PiS". Jeśli któryś okazuje się słaby, to po co widzę go ponownie? Czy naprawdę nie ma więcej osób o klasie jak np. Olga Semeniuk? Tu wypada mi podzielić ustalenie Gabriela, że dziwny jest dobór dyskutantów z tej strony "podziału na dwa plemiona". Potrafię hipotetycznie zracjonalizować dobór ze strony "spozapolskiej", ale nie potrafię ze strony propolskiej.

zaloguj się by móc komentować


Paris @orjan 18 listopada 2022 13:52
18 listopada 2022 18:18

Nooo,  Orjanie,...

...  ale  dzisiaj  to  sie  nie  popisales  tym  swoim  komentarzem  !!!

Nie  spodziewalam  sie,  ze  bedziesz  tlOmaczyl  PATOLOGIE  wsrod  ,,naszej  i  nienaszej,,  PRESSTYTUCJI...

...  oni  dawno  temu  juz  sie  ZAORALI  i  sa  WON  !!!

 

Koniec  i  kropka...  i  ZERO  dyskusji  z  ewidentnymi  SZUJAMI  i  TARGOWICA,

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
18 listopada 2022 18:22

"Obecność zaś takich ludzi, opowiadających się jawnie i półjawnie po stronie wrogów ojczyzny, szykujących tej ojczyźnie zgubę, ma kilka istotnych konsekwencji. Zacznijmy od tego, że nie jest potępiana. To jest najważniejszy aspekt działalności agenturalnej – jest traktowana jako polityczna opcja, a nie zdrada."

Na tym ta nasza polska bolączka polega.

Przyzwolenie na wszystko.

Wałęsa walczył o pluralizm [tak Miodowicza zapewniał w słynnej "debacie"], no i mamy pluralizm.

W ramach którego córka komunistycznego dyktatora prowadzi studio telewizyjne i niewykluczone że będzie robić karierę polityczną.

I cały czas starszy nas swoją maską Leszek Miller.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
18 listopada 2022 18:37

W Polsce potępia się tylko swobodnie żołnierzy strzegących granicy kraju z Białorusią.

I kretyn, zwany dla nie poznaki posłem, biega z wypchaną torbą wzdłuż granicy przy asyście kamer.

Czyż polityka w Polsce to nie jakaś przedziwna estrada?

Przykład normalności: w Stanach odzywały się głosy sprzeciwu wobec budowanej przez Trumpa ściany - zapory na granicy USA z Meksykiem.

Bo jest tam zalew nielegalnych imigrantów, morderstwa, przemyt narkotyków w masowej skali, wylęgarnia chorób i i nnych nieszczęść.

Biden został prezydentem i co się okazuje?

Że rozbudowa i umacnianie ściany są kontynuowane.

Bo gdy politycy widzą oczywiste zagrożenie dla kraju i społeczeństwa to odkładają na bok spory polityczne i różnice poglądów i patrzą trzeżwo na rzeczywistość.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
18 listopada 2022 18:53

Uśmiechnęłam się, bo mi się przypomniało jak przed laty różni komentatorzy przychodzący do ciebie pytali o gwarancje. Odpowiadałeś, że nie możesz udzielić żadnych gwarancji, a oni chyba nie do końca wierzyli że możesz tak sobie działać. Wolny strzelec czy ktoś podobny 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Szczodrocha33 18 listopada 2022 18:22
18 listopada 2022 19:43

Od kiedy dzieci odpowiadają za czyny rodziców?

zaloguj się by móc komentować

chlor @stanislaw-orda 18 listopada 2022 19:43
18 listopada 2022 20:01

Nie odpowiadają za czyny, dopóki nie robią karier dzięki parszywej działalności rodziców. Jaruzelski Wojciech jest "ojcem córki Jaruzelskiego".

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

przerywampanu @bolek 18 listopada 2022 12:08
18 listopada 2022 20:06

Faktycznie - zadziałało! Bóg zapłać! 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @chlor 18 listopada 2022 20:01
18 listopada 2022 20:16

 A jaką karierę masz na względzie w przypadku córki gen. W. Jaruzelskiego?

zaloguj się by móc komentować

chlor @stanislaw-orda 18 listopada 2022 20:16
18 listopada 2022 20:21

Jest rozpoznawalna w autobusie, nie musi pracować, ma wpływ na werbowanie celebrytów. To sporo.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @chlor 18 listopada 2022 20:21
18 listopada 2022 20:35

Ona nie pełni żadnej funkcji w administracji państwowej. Nie jest ministrem, ambasadorem, prezesem wielkiej spółki z udziałem Skarbu Państwa, ani nie zasiada w radzie nadzorczej takowej. Nie jest prezesem stacji telewzyjnej ani radiowej. Ba, nawet nie jest posłem czy  senatorem. Uważasz, że wobec dzieci byłych dygnitarzy PRL-owskich powinno wprowadzić się jakiś rodzaj "numerus clausus"?
 

zaloguj się by móc komentować

chlor @stanislaw-orda 18 listopada 2022 20:35
18 listopada 2022 20:42

Nie powinny pełnić funkcji mających wpływ na opinię publiczną. Chociaż tyle.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @stanislaw-orda 18 listopada 2022 19:43
18 listopada 2022 20:45

"Od kiedy dzieci odpowiadają za czyny rodziców?"

Nie chodzi o to czy ona odpowiada czy nie.

Idzie o proweniencję tej pani, że tak się wyrażę.

Pochodzi z wiadomej rodziny, wychowano ją na odpowiednią modłe i samym nazwiskiem przypomina jakże ponurą i tragiczną

kartę w dziejach naszego narodu.

Tacy ludzie jak ona i wielu innych powinni zniknąć z życia publicznego i polityki.

A zachowali wpływy i są mocno zamocowani, bo transformacja zrobiła swoje.

Brak opinii publicznej. Czy jak to nasz gospodarz dziś wyłożył, ostracyzmu nie ma nawet jak na lekarstwo.

I pani Monika gości u siebie prawicowych patriotów, którzy chętnie przychodzą i gawędza.

I to nie ona ich uwiarygadnia tylko odwrotnie, oni ją.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @chlor 18 listopada 2022 20:42
18 listopada 2022 20:46

"Nie powinny pełnić funkcji mających wpływ na opinię publiczną. Chociaż tyle."

Dokładnie.

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @Szczodrocha33 18 listopada 2022 20:45
18 listopada 2022 20:59

Nie przyprowadza ich do siebie pod przymusem.
Ergo, pod niewłaściwy  adres  kierujesz swoje żale.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @stanislaw-orda 18 listopada 2022 20:59
18 listopada 2022 21:02

"Nie przyprowadza ich do siebie pod przymusem."

Nie, nie przyprowadza pod przymusem.

To jest swoisty system naczyń połączonych.

Ich głupota i jej spryt i cynizm są ścisle ze sobą związane.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ewa-rembikowska 18 listopada 2022 20:53
18 listopada 2022 21:03

I to się zalicza jako"kariera"?

Poza wszystkim osąd tzw. realu zaprezentowany przez chlora jest  dziecięco-infantylny i zbyt oderwany od tegoż realu, zaś  jako taki nie kwalifikuje się do dalszego komentowania. W każdym razie nie przeze mnie.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Szczodrocha33 18 listopada 2022 21:02
18 listopada 2022 21:26

Zatem jaki rodzaj  kary zaproponowałbyś dla dzieci prominentów PRL-u ?

zaloguj się by móc komentować

chlor @stanislaw-orda 18 listopada 2022 21:03
18 listopada 2022 21:27

Zakaz pełnienia funkcji publicznych przez osoby o lewackich poglądach był realnie i konsekwentnie realizowany w powojennych Niemczech. To się chyba nazywało berufsverbot. W Norwegii trzy pokolenia potomków kolaborantów nie miały prawa do dochodowej roboty. Czyli da się.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 18 listopada 2022 20:45
18 listopada 2022 21:39

Przede  wszystkim...

...  to  powinni  ISC  WON  wszyscy,  ktorzy  do  tej  CZERWONEJ  DZIUNI  chodzo  ,,na  kanapke,,  !!!

W  2  kolejnosci  CALUSIENKA  ta  ZAPRZEDANA  ZGRAJA,  ktora  wystrugala  POPiS,...  w  3  kolejnosci  wiekszosc  PRESStytutek  z  tzw.  publicznej  tv,  czyli  z  KURwizji,...  a  po  4  wszystkie  pozostale  PASOZYTY  i  PIJAWY  KORYTOWE  -  ich  progenitura  -  ktore  sa  POUTYKANE  we  wszystkich  starych  i  nowych  ZEROWISKACH,  jak  Polska  dluga  i  szeroka  !!!

 

Jesli  tego  nie  bedzie  -  NIE  MA  co  sobie  nawet  d*py  zawracac,  bo  o  glowie  nie  wspominam,

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @chlor 18 listopada 2022 21:27
18 listopada 2022 21:48

" Czyli da się."

Ale nie w Polsce.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Szczodrocha33 18 listopada 2022 21:48
18 listopada 2022 21:58

primo:

nie chodziło o ludzi o lewackich poglądach, a tylko o działaczy i liderów jaczejek komunistycznych.

A w  Norwegii dotyczyło to tzw. kolaborantów czasu wojny z okupantem niemieckim. Okupacja to termin związany z sytaucją stanu wojny, zatem nijak nie mający się do PRL-u.

Gdzieżeście kończyli swoją edukację?

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Szczodrocha33 18 listopada 2022 20:45
18 listopada 2022 22:32

Dokładnie, to oni ją uwiarygodniają. Po to tam chodzą najwyraźniej. Bo trudno znaleźć inny powód poza tym jednym. 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @stanislaw-orda 18 listopada 2022 21:58
18 listopada 2022 23:24

"Okupacja to termin związany z sytaucją stanu wojny, zatem nijak nie mający się do PRL-u."

I okupacja sowiecka i stan wojny - jak najbardziej. 

https://www.kaczorowska.com/kronika/ojciec-ambasadora-rp-w-waszyngtonie-maksymilian-schnepf-pomagal-nkwd-w-oblawie-augustowskiej/

To tatuś.

A to mamusia: "Alicja Schnepf pracowała w Departamencie V Ministerstwa Bezpieczeństwa Publicznego."

A syn - ambasador III RP w Waszyngtonie. Teraz natomiast ekspert zapraszany do Expresu Biedrzyckiej.  

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 18 listopada 2022 21:03
18 listopada 2022 23:42

Więc Stanisławie -niech pan nie komentuje takiej postaci jak towarzyszka panienka czyli córka W.Jaruzelskiego w ten sposób. Nie jest to całkiem nieprawdą ,że nie zrobiła kariery politycznej ,bo nie jest prezydentem ,czy prezesem. Wkroczyła w politykę na pełne majtki za przeproszeniem,jak znudziła się modą.Nawet do senatu startowała. A co do jej pietyzmu tatusia ,to są pewne granice...

Nikt jej nie zabrania kochać ojca rodzonego,ale obnosić się z jego pamiątkami i snuć nadzieje na muzeum pamięci,to wielka przesada.

Dobrzy wujciowie troskliwie pielęgnują dziecię swojego idola ,bo spełnia ich oczekiwania i robi więcej szkody niż 10- ciu Millerów.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 18 listopada 2022 23:42
19 listopada 2022 05:54

Moim zdaniem, jesli urządzi takie muzeum za środki wlasne (lub wielbicieli jej ojca ) , to jej to wolno.
A kandydować bodaj na prezydenta także moze. Nikt nie pozbawił jej praw obywatelskich. A sama się wszak nie wybierze.

Niezdołąno się "zemścić"na ojcu, to przynajmniej można próbować na jego potomkini. To wydaje się  dużo łatwiejsze. A jeden zakapior proponowal tu, że zemsta  powinna obowiązywać  do trzeciego pokolenia. A czemuż on taki skromny, bo tylko do trzeciego?

Reasumujac, również w  w tym temacie nie ma zgody między nami.

zaloguj się by móc komentować

SilentiumUniversi @stanislaw-orda 19 listopada 2022 05:54
19 listopada 2022 06:41

Trudno to uznać za "zemstę" za bycie potomkiem. To reakcja na:

1. Korzystanie ze skutków finansowych przestępstw rodzica

2. Korzystanie z pozycji rodzica

3. Konsekwentne działanie przeciw Polsce

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 18 listopada 2022 21:58
19 listopada 2022 07:26

A Gdula to kim jest twoim zdaniem?

zaloguj się by móc komentować

orjan @SilentiumUniversi 19 listopada 2022 06:41
19 listopada 2022 08:44

Ktoś mógłby powiedzieć, że lista wskazana przez Ciebie, to wszak ogólniki. W takim razie, ja miałbym uzupełniającą ciekawość, kiedy ona w mediach opowie, czy w ogóle kiedykolwiek spytała swego ojca, jak to naprawdę było z jej rówieśnikiem Grzegorzem Przemykiem i co śp. Tatuś jej odpowiedział.

To tak w kwestii więzi pokoleniowych, w tym rodzinnych. Także na marginesie tego, że ona odstawia głos pokolenia. Ale czyjego?

 

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 19 listopada 2022 05:54
19 listopada 2022 09:02

Chyba pan trochę przesadził,bo jak do tej pory nie działa,zwłaszcza w Polsce prawo zemsty na pokoleniach prominentnych działaczy komuny.Oni są zabezpieczeni nawet do czwartego pokolenia i chodzą w chwale  i bogactwie -to co tatusiowie im zapewnili. I nie ma potrzeby abyśmy stawali w ich obronie,bo zachęcani ,wobec bezkarności swojego rodzica -nakichają nam na głowę ,bez skrupułów. Jak sięgnąć krótko do ich korzeni,to większość z nich żyje sobie beztrosko,robiąc dobre biznesy...i kariery...

A co do muzeum,to wie pan  co ? -coś tutaj nie gra. Równie dobrze spadkobiercy olbrzymich majątków,mając kasę mogą z pietyzmem tworzyć muzea pamięci generałów,którzy w służbie sowietów mordowali bez mrugnięcia okiem swoich rodaków za szlify generalskie.A takich nie brakowało nam w Polsce.  Tolerancja i zrozumienie ,ma chyba jakieś granice.Szanuję także pana zdanie,bo nie jesteśmy papugami,ale jest gdzieś kres tej tolerancji i zrozumienia.

Sprawa gen.Jaruzelskiego do tej pory budzi różne uczucia "patriotyczne"wśród Polaków. Świat i nasi sąsiedzi mają ten sam podobny problem w tym stuleciu.Tak z prawej i lewej strony granicy.Ze wschodniej granicy pomieszli swoich idoli zachowując muzea ,dobudowują wręcz nowe dla ciągłości,a z zachodniej granicy trzymają skrypty idoli w swoich IPN-ach nie budując muzeów,chociaż znalazło by się chętnych spadkobierców "ku pamięci".

 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 19 listopada 2022 07:26
19 listopada 2022 09:12

Stasek znowu se zrobil inhalacje z onucy i mu sie lekko w glowie zakrecilo. To nie jest pierwszy raz.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 19 listopada 2022 07:26
19 listopada 2022 09:20

Gdula jest dawnym aparatczykiem, a obecnie aktywnym działaczem konkretnej struktury politycznej.

Niemniej, nie został pozbawiony praw obywatelskich. 

Albo, albo.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @valser 19 listopada 2022 09:12
19 listopada 2022 09:22

z ruskiej onucy, ma się rozumieć.

zaloguj się by móc komentować

valser @stanislaw-orda 19 listopada 2022 09:22
19 listopada 2022 09:31

to bylby fetyszyzm i perwersja. O to cie nie podejrzewam, ale roznie moze byc.

Moze zrob se przerwe i idz na spacer.

zaloguj się by móc komentować

orjan @KOSSOBOR 18 listopada 2022 23:24
19 listopada 2022 09:33

Popisowym numerem mojej licealnej łacinniczki (powtarzała z innymi klasami), było stawianie zadania, aby macierzysty łaciński czasownik occupare zastąpić jednym, ale tylko jednym polskim słowem o całkowicie tej samej rozciągłości znaczenia. Oczywiście odpowiedź: okupować była wyłączona. Każdy się poddawał. Może do dzisiaj ktoś wymyślił, ja nie wiem.

Według mnie, o tym, czy polski czasownik okupować ma się, czy nie ma się do PRL-u, decyduje poczucie polskości. Istotą jest bowiem to, co Polakom robiono, lub odmawiano we wskazywanych okolicznościach. Gdy więc, niestety, nic nie wskazuje na to, aby bezwzględnie wszyscy posiadacze polskich dokumentów bezwzględnie cenili sobie np. suwerenność Polski, to automatycznie można poznać Polaka po jego pojmowaniu czasownika okupować.

NB.: Łaciński rzeczownik occupatio oznaczał natomiast zawłaszczenie rzeczy niczyich przez objęcie w posiadanie. A Polska nigdy nie była niczyja, choć wielu z polskimi papierami mogło i nadal może się tak podobać.

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 19 listopada 2022 05:54
19 listopada 2022 20:40

Dokladnie  tak...

...  uplynelo  wystarczajaco  duzo  wody  w  Wisle,  aby  tego  skur**syna  Jaruzela,  Kiszczaka  i  reszte  tej  czerwonej,  kacapskiej  choloty  wlasciwie  ocenic,  potepic  i  UNIEWAZNIC  ich  progeniture...

...  dzis  bylibysmy  w  o  niebo  lepszej  sytuacji.  Niestety  za  sprzedajnosc  i  oblude  placi  sie  najwyzsza  cene...  z  ofiara  krwi  wlacznie  !!!

zaloguj się by móc komentować

sannis @stanislaw-orda 19 listopada 2022 05:54
20 listopada 2022 10:16

To jest mantra endokomuny od linijki wycięta z tygodnika Mueckkiego. Brakuje tylko appendixa z wikipedii...  

zaloguj się by móc komentować


sannis @stanislaw-orda 20 listopada 2022 15:20
20 listopada 2022 19:54

raczej skopiuj>wklej...

zaloguj się by móc komentować


MarekBielany @stanislaw-orda 18 listopada 2022 19:43
20 listopada 2022 21:31

Do momentu rozprawy sądowej w sprawie dziedziczenia.

Można zrobić myk z przepisaniem przed zgonem rodzica (drożej ale taniej).

Tryby rozprawy spadkowej są rozrywające.

Sędzia pyta czy z ...

takimi tam odpowiedzialnościami.

 

Nie wiem czy to jest naprawdę, ale indziej jak ktoś kupi na kredyt coś, to mu to odbierają i jest po sprawie.

 

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować