-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Dlaczego Michnik z Jaruzelskim to źle, a Ziemkiewicz i Braun z Jaruzelską to dobrze?

A w najgorszym razie neutralnie? Takie pytanie mi ostatnio zadano, a ja nie potrafiłem powiedzieć nic ponad banalne i standardowe – dzieci nie odpowiadają za winy rodziców. Choć przecież wiem, że nie o to chodzi. Pani Monika, choć jest osobą sympatyczną i ma wielu wiernych fanów, całą swoją moc czerpie ze świętej pamięci ojca. Nie z niewątpliwej urody i równie niepodważalnej inteligencji, które mogą swobodnie obronić się same, ale to – przepraszam – nikogo nie obchodzi. Jej moce pochodzą z ojca i dlatego wszystkie osoby, które zjawiają się w jej saloniku są tak pokorne i ciche. Moc generała Jaruzelskiego, nawet pośmiertna, działa i wywołuje w wielu ludziach niespodziewane dla obserwatora reakcje. Skoro Pani Monika jest emanacją siły generała, dlaczegóż my się czepiamy Adama Michnika, że w tak swobodny sposób wyrażał dlań uwielbienie? Co w tym jest do jasnej Anieli nadzwyczajnego? Powiedziałbym, że to raczej standard polityczno-obyczajowy. Dlaczego w ogóle się mamy tym ekscytować, skoro najbardziej pryncypialni bojownicy wolności ustawiają się w kolejce, by przemówić do mikrofonu przed obliczem Pani Moniki, najbardziej oczywistej następczyni generała? Co prawda jej moce nie są już tak potężne jak jego czar, ale są to ciągle te same moce. Uważam, że rozdzielanie tych dwóch obszarów siły – generała i jego córki – świadczy o nas jak najgorzej i degraduje nas do poziomu czegoś w rodzaju bydła, któremu można wmówić absolutnie wszystko. Jak pamiętamy noblesse oblige, co oznacza – szlachectwo zobowiązuje. Mamy dziś wielu ludzi na widoku aspirujących otwarcie do szlachectwa i rycerskości. Naprawdę wielu, ale nie zastanawiamy się na ile ich postawa rzeczywiście się do tych ideałów zbliża, a na ile jest po prostu bardzo płytką kokieterią. Po czym odróżnić rycerskość od kokieterii? Moim zdaniem jest to niesłychanie proste. Rycerskość ujawnia się wobec rzeczywistych zagrożeń, a kokieteria wobec zagrożeń pozorowanych. Jeśli więc ktoś ogłasza, że nie odda ani guzika i nie będzie przestrzegał zarządzeń covidowych, za co obecnie nie grozi nic, to nie demonstruje rycerskości, ale kokieterię. Jeśli ktoś mówi, że nie będzie się przejmował paszportami covidowymi, których nie ma w Polsce, to znaczy, że uprawia kokieterię, a nie demonstruje swoje duchowe szlachectwo. Jeśli bowiem naprawdę zostaną wprowadzone paszporty covidowe, pierwszą reakcją tłumu, który dziś jest uwodzony takimi postawami, będzie napisanie serii donosów, „gdzie trzeba”, z informacją, że ten i ów nie stosuje się do przepisów prawa. I to wobec tego zjawiska trzeba będzie przyjąć jakąś postawę, może rycerską, a może nie. A jak to napisał tu ostatnio kolega de Pazzo, prawo jest najważniejsze. No i jeszcze konstytucja, o czym nieustannie przez ponad rok przypominał nam były prezydent Wałęsa. Ojej, czy on też czasem nie fotografował się z generałem Jaruzelskim i nie pobierał odeń żadnych mocy? Przypomnijcie mi, bo nie mogę się tego obrazu doszukać w zakamarkach mojej ułomnej pamięci.

Dostałem wczoraj oto taki link https://banbye.pl/watch/v_v66-WF3LLtwi

Wybaczcie, ale nie mogę nie zadać tego pytania – dlaczego o ofiarach stanu wojennego i osobistej odpowiedzialności za ich śmierć generała Jaruzelskiego, poseł widoczny na tym filmie nie mówił w czasie wizyty u jego córki? Tutaj zaś mówi swobodnie, z tak uwielbianą przez wszystkich jego wielbicieli swadą. Mówi, jak polski szlachcic po prostu, zatroskany o losy państwa. Ja sobie dokładnie przypominam, bo z tą pamięcią nie jest u mnie aż tak źle, jak poseł – kiedy jeszcze nie był posłem – wypowiadał ze szczególnym zaśpiewem takie oto zdanie – będzie Polska od pierwszego. Było ono częścią dłuższego wywodu, którego treścią z kolei była roszczeniowa postawa polskich patriotów wobec Kościoła. W tamtych czasach poseł zdecydowanie stawał po stronie hierarchii, która nie mogła otwarcie poprzeć polskich dążeń niepodległościowych, albowiem były one skażone socjalizmem i masonerią. Dziś rozumiem, jest całkiem na odwrót – to hierarchia jest skażona socjalizmem i masonerią, a dążenie do uwolnienia się spod covidowych obostrzeń to idea piękna, czysta i szlachetna, której nie ima się żadna krytyka. Bo któż by chciał przecież dobrowolnie szczepić dzieci oszukanymi preparatami. Przypominam – na razie nie ma żadnego przymusu, by te dzieci szczepić, nie ma też paszportów covidowych. Wiem wiem, już mi to powiedziano kilka razy – jeśli się nie będziemy sprzeciwiać, na pewno to wszystko wprowadzą i będzie jak w Austrii i we Włoszech. I tu dochodzimy do sedna. Czy naprawdę myślicie, że tak by było? Przechodzimy tę całą pandemię wyjątkowo łagodnie, nie ma przymusu szczepień, nie ma paszportów covidowych, wszyscy czekają aż opadnie kolejna fala. I poza gromadą histeryków i kokietów, pragnących zwracać na siebie uwagę, nie dzieje się nic. Mamy za sobą wiele trudnych i bolesnych doświadczeń politycznych. O których wielokrotnie opowiadał poseł widoczny na filmie i wielokrotnie się od nich dystansował. Dlaczego on się teraz zachowuje inaczej? O co mu chodzi? O prawo i konstytucję rzecz jasna, o to także, by hierarchia Kościoła wypowiedziała się w obronie wolności. A może jest tak, jak za cara i hierarchia ma inne plany i prowadzi inną politykę, o której poseł widoczny na nagraniu nie ma zielonego pojęcia, a nikt też nie zamierza go w te kwestie wtajemniczać. Dlaczego mamy wierzyć posłowi, a nie hierarchii? Bo to pedofile i kapusie? Jeśli tak, to niech każdy, kto zgadza się z posłem wystąpi i powie to wprost. Po co to się kryć i ślizgać po naskórku zjawiska, wszak potrzeba nam odwagi.

Skoro już wyjaśniliśmy sobie kwestie dotyczące rycerskości i kokieterii, pora na omówienia zachowań tych, co do rycerskości nie aspirują, czyli widzów, których ta rycerskość uwodzi. Bo jasne jest dla każdego, że chodzi o bezpieczne uczestnictwo w jakimś przedstawieniu, a nie rzeczywiste naśladowanie rycerzy. Tylko idiota może myśleć inaczej, bo każdy rozsądny wie, że naśladowanie rycerzy może się skończyć, w wersji łagodnej podeptaniem przez konie, a w drastycznej odrąbaniem głowy. Tłum więc oczekuje pewnej aranżacji i niczego więcej. W swojej zbiorowej mądrości ma też głęboko zakodowane przekonanie, że gieroja można strugać tylko wtedy kiedy człowiek ryzykuje tym, iż spotka się co najwyżej ze strumieniem wody wystrzelonym z armatki na strażackim samochodzie. W obliczu większych zagrożeń tłum reaguje standardowo – pisze donosy na tych, którzy próbują go rzeczywiście na coś narażać. To doświadczenie dopiero przed nami, ale mam nadzieję, że go nie doczekamy. Nie wierzę bowiem w to, że rząd wprowadzi paszporty covidowe, nawet jeśli poseł widoczny na filmie będzie się o to bardzo, ale to bardzo starał. Nie chcę też – w razie innego zakończenia – napisać tu – a nie mówiłem! Bo obce mi są takie satysfakcje. Wszystkich, których ten tekst oburzy i spowoduje iż odejdą z tego portalu, zrozumiem oczywiście, ale zdania nie zmienię.

Niestety z jakichś powodów nie mogłem dziś umieścić nagrania na Instagramie. A szkoda, bo wyszło fajnie.



tagi: kościół  rewolucja  jaruzelski  opozycja  braun  powstania  hierarchia  siła  covid 

gabriel-maciejewski
16 grudnia 2021 09:18
142     5290    19 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Marcin-K @gabriel-maciejewski
16 grudnia 2021 09:41

Tak mi przyszło do głowy po tym tekście, czy do tych wszystkich zjawisk nie przyniła się chmura mediów, popkultury, internetu i wszechobecnych "informacji", bo nigdy chyba tak bezpieczne i dokonywane z ciepłej dali uczestnictwo w wydarzeniach "apokaliptycznych" nie było tak łatwe i dostępne na wyciągięcie ręki. Wystarczy kupić bilet z emocji i można lecieć na fantomowe barykady.

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
16 grudnia 2021 09:50

Ciekawe, że mit małej grupki buntowników zmieniającej cały System jest wspólny dla prawicy i lewicy. I do tego jaki trwały.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Marcin-K 16 grudnia 2021 09:41
16 grudnia 2021 09:50

Tylko jeszcze trzeba wesprzeć bojowników o wolność słowa i koniecznie Płaczka, który tam się z boku wyświetla. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Zyszko 16 grudnia 2021 09:50
16 grudnia 2021 09:51

Tak, tego nie da się zwalczyć. Żadne demaskacje nie pomagają. Myślę, że uczestnictwo i wtajemniczenie, to nic, że dęte, grają w tym obłędzie rolę kluczową

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
16 grudnia 2021 09:54

W Szwajcarii to sie nie nazywa paszport, tylko certyfikat. Funkcjonuje jako dokument od 13 wrzesnia. Nie wejdziesz bez okazania certyfikatu na msze do kosciola, do teatru, kina, restauracji, fitnessu, na mecz, koncert, itp. W niektorych zawodach, jak np. pracownik linii lotniczych, bez szczepienia i certyfikatu tracisz prace - to obowiazuje w liniach Swiss od 1 grudnia.

Proponuje nie dramatyzowac i przyjac za pewnik, ze to kwestia czasu, ze bedzie rowniez w Polsce. Lepiej sie do tego przygotowac i przyzwyczaic, bo to jest "droga wyjscia z covidowego kryzysu", podobnie jak 3, 4 i piata dawka (w Izraelu wyrywni sa juz po piatej dawce).

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 16 grudnia 2021 09:54
16 grudnia 2021 10:00

Ja bym poszedł dalej - nie poruszałbym w ogóle tego tematu, dopóki nie pojawi sie jakaś realna możliwość wyjścia z tej sytuacji. Staram sie, ale jak widać czasem muszę.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
16 grudnia 2021 10:07

Ja ten opisany problem może rozumiem pokrętnie, ale nic na to nie poradzę. Taki już jestem. :))

Zauważyłem, że nastąpiło "coś", że można już "nadawać na generała", bo już nie żyje i jest niegroźny on i jego współpracownicy. Okazuje się, że Pan Adam też jakoś stał się niegroźny i nie wiem dlaczego. :)

Wszystko mogłoby być śmieszne gdyby nie tragiczne i prawdziwe wydarzenia w czasie których życiem zapłaciło wiele osób. Do końca jednak nie wiadomo ile i to już mało kogo obchodzi. Podanie liczby 40 lat jakoś osłabia "moc" (jeśli jakaś była) tych "odkrywczywch" wynurzeń.

Poza tym może chodzić o "przykrycie" jakichś ważniejszych wydarzeń dziejących się obecnie - kto to wie?

zaloguj się by móc komentować

Dafi @Zyszko 16 grudnia 2021 09:50
16 grudnia 2021 10:13

Przecież  12 apostołów też mieniło System a pan to ogranicza do lewicy i prawicy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Dafi 16 grudnia 2021 10:13
16 grudnia 2021 10:14

Ojej, to już do apostołów dojechaliśmy...nie widziałem, że to tak szybko idzie. A kto jest, przepraszam Chrystusem?

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 16 grudnia 2021 10:00
16 grudnia 2021 10:27

Rzadom w Szwajcarii, Niemczech i Austrii trzeba pozwolic dzialac. Oni sami naprodukuja tyle absurdow, ze maszyna w koncu przestanie dzialac. Taka sytuacja z przedwczoraj. Moj kolega - Niemiec, ktory mieszka w Austrii i pracuje w Szwajcarii, zaszczepiony dwoma dawkami Pfizera, raz na tydzien i tak musi robic testy na covida na granicy. Przedwczoraj wyszlo mu pozytywnie. Noszenie 16 godzin na dobe maseczki tez nie pomoglo. Symptomow chorobowych oczywiscie zadnych nie ma. Jest w tej chwili na 14 dniowej kwarantannie. Siedzi w domu i do nowego roku bedzie sie gapil w telewizor.

W Europie wszystkie rzady sa skorumpowane przez firmy farmaceutyczne, a media utrzymywane z reklam. To sa wszystko akwizytorzy i przedstawiciele handlowi. Nie ma sensu przeciwko temu czegokolwiek demonstrowac. Generalna Gubernia - dla przypomnienia - tez byla "panstwem prawa", ale jak ktos chcial robic jakas akcje, to robil akcje pod Arsenalem, albo na Kutschere, a nie plul sie do mikrofonu na jakis demonstracjach.

Aha - jeszcze jedno. Szwajcarzy w referendum uznali, ze to co robi rzad im pasuje wiec od tygodnia w Szwajcarii od tygodnia obowiazuje 2G - czyli szczepionka, albo przechorowanie. Na test negatywny nigdzie juz nie wejdziesz, ale jak wjezdzasz do Szwajcarii zza granicy to musisz zrobic dwa testy - jeden przed przekroczeniem granicy (wazy do 72 godzin) i kolejny - miedzy 4 a 7 doba po przyjezdzie. W razie czego - kwarantanna, ale tylko 10 dni. 4 dni krocej niz w Austrii.

Lece do Polski w poniedzialek i w powrotnej drodze bede musial te testy zrobic i zaplacic. Mija drugi rok tego nonsensu i to jeszcze ze dwa lata potrwa.

Produkcja tych organizacyjnych absurdow dobrze idzie i jest nadzieja, ze oni sie sami zakiwaja. Tym bardziej, ze cokolwiek robia to i tak nie dziala. Bez wzgledu na to czy nosisz maske, jestes zaszczepiony lub nie - ludzie chorowali, choruja i bede chorowac. Przykladow sa juz wokol mnie dziesiatki.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
16 grudnia 2021 10:31

Jeśli Katarzyna Ueberhan posłanka Lewicy głosi na wizji TV przymus szczepień  pod karą grzywny od 500 zł do 5000 zł przy każdej odmowie, to i z drugiej strony na tej huśtawce emocji musi pojawić się poseł Konfy. 

Znam kilka osób, które zaszczepiły się, choć nie chciały, tylko ze względów ekonomicznych, aby dalej móc pracować. Więc niby przymusu ustawowego nie ma, ale uruchomione zostały inne prasy - te z repertuaru psychologiczno-ekonomicznego.

Oczywiście najlepszym wyjściem z sytuacji byłby bierny opór społeczeństwa, czyli  masowe ignorowanie tych kiepsko umocowanych w porządku  prawnym nakazów i zakazów, na zasadzie nec Herculec contra plures, ale to jest raczej niemożliwe, bo zawsze znajdzie się grupa 30 - 40  procent osób, które chcą być prymusami. Zresztą na tworzeniu podziałów i na napuszczaniu jednych grup na inne grypy opiera się sztuka rządzenia.

 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 16 grudnia 2021 10:31
16 grudnia 2021 10:36

Właśnie to oglądamy sztukę rządzenia

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
16 grudnia 2021 10:38

jak sie nie dzieje. Dosłatem mandat za "niemanie" maseczki w sklepie sieciowym. Funkcjonariusze , napiszeę duzymi bukwami, bo dotychczas myślałem że to tylko takie tam medialne tele-mele, a więc funkcjonariusze POLICJI PAŃSTWOWEJ (dwaj). Całe 20 zeta, bo tańszych podobno nie mają.
Zapytałem, dlaczego są akurat tutaj, skoro wszak granice nam goreją  (że w ogniu propagandy, nie dodałem). Starszy powiedział, że oni tylko wykonują rozkazy. Zapytałem, czy tak samo jak funki w Oswięcimiu.

Młodszy się żachnął (widać kojarzył coś niecoś o co chodzi z tym Oświęcimiem) i zapytał, a pan, co by zrobił na naszym miejscu?

Odparłem, że wołałbym żwolnić się z takiej  pracy.

Smutno odwrócili się i odeszli. W następnych dniach ich nie widziałem. Może trzymali  wachtę w innych marketach.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 16 grudnia 2021 10:38
16 grudnia 2021 10:42

Unu, daj już może spokój, bo Ty akurat nie powinieneś. Trzeba było założyć maskę, wszyscy je nosimy. Wiesz, że w marketach są kontrole. W zwykłych sklepach nie ma i każdy może sobie wchodzić tam jak chce. Nie ja wymyśliłem pandemię, ja Ci tylko mówię, że trzeba to przeczekać i nie ekscytować sie niepotrzebnie. 

zaloguj się by móc komentować

zkr @valser 16 grudnia 2021 10:27
16 grudnia 2021 10:42

> Rzadom (...) trzeba pozwolic dzialac. Oni sami naprodukuja tyle absurdow, ze maszyna w koncu przestanie dzialac.
(...)
>Produkcja tych organizacyjnych absurdow dobrze idzie i jest nadzieja, ze oni sie sami zakiwaja. Tym bardziej, ze cokolwiek robia to i tak nie dziala.

W sumie to chyba jedyna nadzieja.

Protesty sie zaczynaja:
http://saturn-9.szkolanawigatorow.pl/pfizer-innowacja-bigzysk#263842
ale czy odniosa jakis skutek?

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 16 grudnia 2021 10:35
16 grudnia 2021 10:44

Trzeba to na spokojnie przeczekac. W Szwajcarii 65% populacji to szczepionkowi entuzjasci i ludzie z duza wiara w uczciwe dzialania rzadu. Wielu z tych zaszczepionych entuzjastow stracilo czujnosc i pomyslalo, ze jest bezpieczna, ale teraz, po przechorowaniu kowida maja juz error w systemie. Cos juz nie styka. Trzeba bedzie jeszcze troche poczekac, bo plynne i jednorazowe przejscie z entuzjazmu do rozumu poki co nie funkcjonuje.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @valser 16 grudnia 2021 10:27
16 grudnia 2021 10:46

Ale za pacjentów "covidowych" płacą personelowi medycznemu więcej. Przynajmniej w POlsce. Zatem przedstawiciele rzeczponego personelu nie są  zainteresowani tym, zeby to źródełko wyschło. Ani producenci tzw. maseczek. No i generalnie producenci i usługodawcy, którzy wyrośli na syndromie covidowym.

To sie nigdy nie skonczy bo to rodzaj imadła  imaginacyjnego , z której nie daj rady si , jesli ta psychoza jest stale podsycana medialnie.

zaloguj się by móc komentować

olekfara @gabriel-maciejewski
16 grudnia 2021 10:55

Siła Moniki J, to siła jakiegoś faceta z nazwiskiem na R. z Nowego Jorku. To jest ten lep na muchy. Nieprawdą jest, że przechodzimy te całą pandemię łagodnie, zwycięża konformizm, a tu już jest złe. I niczym nie uzasadniona nadzieja, że wszystkie rządy chcą naszego dobra. Ale chcącemu nie dzieje się krzywda, więc to zostawię. Zaszczepię się, bo praca, bo wyjazd, może dostałem placebo, na ile uzsadnione to mniemanie, na ile fałszywa obietnica nie będę wnikał. Większym złem  jest , indywidualnym dla mnie, mojej rodziny, choć powszechnym, brak dostępu do opieki zdrowtnej, a to już wymierne i wcale nie takie dobre skutki. To oznacza złamanie umowy społecznej. A kto krzyczy o tym, a kto później pierwszy ustąpi, bo o tym chyba pan mówi, mnie nie interesuje, przy założeniu, lepsza zła wiadomość, niż żadna. Przy ogólnym rozgardiaszu, przestajemy widzieć prawdziwe pole bitwy. To co, pan napisał, jednak mnie tym razem nie przekonuje.

OT, a może w temacie. Nikogo nie zastanawia, nie ma masowych protestów, nadmiarowe zgony. Nie mają bliskich, rodzin, cisza? Nie krzyczą politycy. Dziadek przeniósł sie na tamten czas, będzie spadek. O to chodzi? Może jednak nie ma żadnych nadmiarowych zgonów, czyżby.

zaloguj się by móc komentować

valser @stanislaw-orda 16 grudnia 2021 10:46
16 grudnia 2021 10:56

Nic nie trwa wiecznie. Ta szajba, podobnie jak inne, tez bedzie miala swoj koniec. W kazdym razie, dramatyzowanie nie ma sensu. Chwilowo mam beke ze zdziwionych entuzjastow, ktorych z czasem bedzie tylko przybywac.

W Egipcie, do ktorego sie wybieram w kwietniu, zaszczepionych jest kilka procent ludzi. Ni ma kasy na wiecej. Nikt sie tam kowidem nie przejmuje, a rzad to juz najmniej.

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski
16 grudnia 2021 10:59

Jasne, że dzieci nie odpowiadają za winy rodziców, ale nie powinny na tych winach korzystać, a to w zasadzie w Polsce norma.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @olekfara 16 grudnia 2021 10:55
16 grudnia 2021 11:00

Jak Panu ktoś umrze będzie Pan krzyczał? Tak tylko pytam. Jeśli idzie o złamanie umowy społecznej, nie chcę mi sie nawet o tym mówić. Nie było pandemii i w Grodzisku na sorze człowiek czekał na przyjęcie 10-12 godzin. W innych szpitalach było podobnie. To według Pana nie było złamanie umowy społecznej? Dlaczego nikt wtedy nie protestował? Dlaczego wszyscy się na to godzili. Zwyciężał konformizm a Pan nie grał na alarm? Czemu?

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
16 grudnia 2021 11:00

Konfederacja wchodzi w lukę, z której nikt nie chciał albo nie mógł skorzystać. Dla nich niezaszczepieni to 45% target z dużą grupą zdeklarowanych przeciwników. Znam ludzi, dla których ta "kłująca kwestia" jest ważniejsza niż dotychczasowe poglądy polityczne.

Braun z tego próbuje korzystać. Choć wygląda to bardziej na próbowanie niż korzystanie.

Tyle, że naśladowców Konfy, którzy by chcieli na tym temacie popłynąć, jakoś nie widać. Wydaje mi się, że stonowanie szczepionkowej narracji PiSu w dużej mierze wynika z aktywności Brauna.

P.S. Siedzę właśnie w domu zweryfikowany pozytywnie i bez objawów. Reszta rodziny też to przeszła bez większych atrakcji, czego w razie zawirusowania, wszystkim tu życzę.

Siadam pisać kolejną część requiem.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @stanislaw-orda 16 grudnia 2021 10:46
16 grudnia 2021 11:01

No właśnie, szybko się nie skończy, bo za dużo grup na tym zarabia a przy okazji zaspokaja swoje chizy emocjonalne, by szatażować innych.

Przed chwilą pjawiło się info, że umarła (nie)sławna Alicja Tysiąc. No i taki komentrz się pojawił.

Mówiąc inaczej, ktoś usiłuje mi wmówć, że przyczyniłam się do zabójstwa pani Alicji, bo się nie zaszczepiłam. Ja przejdę na tym do porządku dziennego, ale ile osób się mówiąc delikatnie zdenerwuje na takie dictum?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @chlor 16 grudnia 2021 10:59
16 grudnia 2021 11:01

I jeszcze wciągają w te korzyści Bogu ducha winnych, niezłomnych posłów...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 16 grudnia 2021 11:00
16 grudnia 2021 11:02

Ja jestem niezaszczepiony i Konfy nie poprę

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 16 grudnia 2021 11:01
16 grudnia 2021 11:05

Nie odpowiadamy tylko za gradobicie i koklusz. Ja się z nikim nie spotkam, w żadnym stadzie nie chodzę, niech się ode mnie ochrzanią

zaloguj się by móc komentować


valser @gabriel-maciejewski 16 grudnia 2021 11:05
16 grudnia 2021 11:15

Jest taki inspirujacy fragment w Raportach Pileckiego, kiedy on opisuje sytuacje na apelu, podczas ktorego wiezniowie zdesantowali wyniesione z laboratorium wszy z tyfusem na esesmanskie plaszcze. Po dwoch tygodniach od tego eventu w koszarach SS wybuchla epidemia.

Niebanalny pomysl, niezla metoda. To pokazuje, ze wystarczy czasami stworzyc warunki i pozwolic naturze dzialac.

zaloguj się by móc komentować

Dafi @gabriel-maciejewski 16 grudnia 2021 10:14
16 grudnia 2021 11:17

To tylko przykład,że nie każda mała grupa jest skazana na  klęskę lub sterowana przez władze.Sam pan wie,że do grona  apostołów bodajze rok temu awansowali ( i to nie byle gdzie bo na Jasnej Górze ) Łukasz SZ.- jakoś ostatnio zaponiany i Mateus M.-ten cały czas na topie.A Chrystus jest zawsze ten sam.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @stanislaw-orda 16 grudnia 2021 10:38
16 grudnia 2021 11:20

Pana odwaga jest już legendarna. "Odparłem, że wołałbym żwolnić się z takiej  pracy." Ciekaw,e że się Pan z NiK-u nie zwolnił, czyżby nie miał Pan sobie i szefom nic do zarzucenia? Te wszystkie afery niezauważone przez NiK to bujda? Oddychaj Pan głeboko.

zaloguj się by móc komentować


betacool @gabriel-maciejewski 16 grudnia 2021 11:02
16 grudnia 2021 11:27

Ja jestem nie zaszczepiony, bo na szczepionkę uodporniły mnie między innymi totalnie fałszowane statystyki Niedzielskiego, to znaczy one są prawdziwe, ale niestety inaczej. Do wyborów sporo czasu niech się chłopcy i dziewczęta starają mnie przekonać. Czekam z rosnącym rozbawieniem, bo wczoraj oglądałem "Minęła 20-ta". Oj, zmienia się narracja dotycząca przymusu szczepień, zmienia.

A Polska jak zwykle będzie najweselszym namiotem w całym europejskim obozie, ale to nie zasługa Brauna, tylko wszystkich tych co spogladają na polityków jak na małpy w cyrku, ale wiedzą swoje i robią swoje.

Valser mocno będzie do Polski tęsknił. Myślę, że już tęskni.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Autobus117 16 grudnia 2021 11:20
16 grudnia 2021 11:32

A i owszem, zwalniałem się  z NIK i to dwukrotnie.
A ty, poczciwino,  ile razy zwalniałeś się z podobnie "dobrej" roboty?

Od ścigania  afer to jest CBŚ i moze ABW, zas  NIK jest od realizowania "planów kontroli".

Taka atrapa z dumnie brzmiącym szyldem i ostatnia bodaj instytucja, która kultywuje PRL-owską gospodarkę planową.  Wydmuszka.

 

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @gabriel-maciejewski
16 grudnia 2021 11:36

może i się zwalniałeś ale jakoś trudno mi sobie przypomnieć abyś o przekrętach informował świat. Kompromituj się dalej.

Ja spadam nie będę tu śmiecił.

zaloguj się by móc komentować

valser @betacool 16 grudnia 2021 11:27
16 grudnia 2021 11:40

Chcialem kiedys o tesknocie napisac pare slow. Ale to nie jest tak, ze teskni sie do Polski, bo to jest jakas "ostoja tradycji i wolnosci". Ta sa jakies propagandowe bzdury.

W rzeczywistosci chodzi o takie prozaiczne sprawy jak pierogi, sloik kiszonych ogorkow, hubertowa karkowka w marynacie i krajobraz na Mazurach czy w Swietokrzyskim.

 

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @betacool 16 grudnia 2021 11:27
16 grudnia 2021 11:44

''zmienia się narracja dotycząca przymusu szczepień ''

Państwo Izrael zapodało że ''nie rekomenduje'' czwartej dawki szczpionki.

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
16 grudnia 2021 11:45

A tak na marginesie i a propos postawy rycerskiej, to ja z duży zainteresowaniem przyglądam się rozgrywce Djokovica z Australią. W tej rozgrywce naprawdę jest duża stawka i nie mówię tu o pieniadzach, ale gość może odpuścić jednen z turniejów, w którym wygrana czyniłaby go zdobywcą największej ilości tytułów wielkoszlemowych w historii.

Bedzie walił głową w beton, bo Australia nie odpuści.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @DYNAQ 16 grudnia 2021 11:44
16 grudnia 2021 11:48

To pewnie też zasługa Brauna?

zaloguj się by móc komentować


betacool @valser 16 grudnia 2021 11:40
16 grudnia 2021 11:51

A ja bym stawiał, że tradycyjnego uporu i oporności na propagandowe bzdury jest u nas niż w takiej Szwajcarii dużo więcej. Zresztą tak jak pierogów i kiszonych ogórków...

zaloguj się by móc komentować

tadman @gabriel-maciejewski
16 grudnia 2021 11:56

Nieszczepiony jest narażony na wielorakie naciski i szantaże. Na YT ukazuje sie "reklama", że 45% zmarłych poniżej 40 roku życia to niezaszczepieni. W trakcie wygłaszania tych sentencji pokazywany jest delikwent na szpitalnym łóżku przykrywany prześcieradłem, potem wystające spod prześcieradła stopy i końcowa sekwencja pokazuje w ogólnym planie nieboszczyka na łóżku. Na końcu głos zachęca "zaszczep się". Wolałem jednak reklamę z loteryjną hulajnogą.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tadman 16 grudnia 2021 11:56
16 grudnia 2021 12:02

Niech powiedzą coś o Alicji Tysiąc, dwa razy sie biedaczka szczepiła

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski 16 grudnia 2021 11:48
16 grudnia 2021 12:03

W ostatnich tygodniach niezwykle gorącym tematem jest konflikt Novaka Djokovicia z organizatorami Australian Open i lokalną władzą stanu Wiktoria, która bezpośrednio odpowiada za wymóg szczepień w tamtym regionie. Myśli pan, że organizatorzy mogą uciec się do nagięcia przepisów dla lidera rankingu?

W związku z Novakiem wszystko wyjaśni się podczas ATP Cup. Australia nie pozwoli sobie na to, żeby mieć inne reguły w ATP Cup, a inne podczas Australian Open. Dla mnie sytuacja jest klarowna. Jeżeli organizatorzy wybrali taką drogę, która dla mnie jest najbardziej racjonalna, czyli szczepienia i możliwość przyjazdu do Australii tylko dla zaszczepionych zawodników, to jest to dla mnie naturalne i dobre postępowanie. Tym bardziej my, osoby spoza Australii, musimy dostrzec i docenić, ile osoby tam poświęciły, ile tam było lockdownów, bardzo długich i bardzo ostrych, m.in. nie można było wychodzić z domów. Dla całego społeczeństwa to jest bardzo ważne, że jeżeli przyjeżdżasz, to musisz być zaszczepiony. Nie widzę możliwości, żeby uchylać furtkę dla kilku niezaszczepionych zawodników. Jeżeli Novak nie przyjedzie do Australii, to zrobi to, bo nie chce pokazać, że nie jest zaszczepiony, a może jest i się pojawi. Zobaczymy.

Ostatnio ojciec Novaka, Srdjan Djoković, grzmiał, że wymóg szczepień jest wycelowany w jego syna i oni nie ulegną próbom szantażu.

źródło: https://sport.onet.pl/tenis/atp/marcin-matkowski-szczepienia-sa-naturalna-droga-tenis-atp/qks051f

zaloguj się by móc komentować

valser @betacool 16 grudnia 2021 11:51
16 grudnia 2021 12:15

To zalezy o ktorym miejscu w Szwajcarii.  Ogolnie w Szwajcarii wygodnictwa i konformizmu, zachowania status quo jest wiecej niz w Polsce, chociaz co do Polski to raczej brak danych.  W Szwajcarii widoczny jest fanatyzm zwolennikow szczeien i dzialan rzadu. Jest ich po prostu duzo wiecej. Ludzie w duzych miastach to wiekszosci zdegenerowana kultura korpo, gdzie rytm zycia wyznacza wewnetrzne memo obermanagera. Nie ma miejsca na analize czegokolwiek co wykracza poza memo.

No, ale ludzie w gorskich kantonach, takich jak Appenzell czy Schwyz maja troche inny zyciowy kontekst. Dlatego tam i tylko tam wiekszosc glosowala inaczej.

https://www.swissinfo.ch/ger/resultate-der-abstimmung-vom-28--november-2021-in-der-schweiz-covid-gesetz/47059016

Ja nie zyje zyciem zadnej zbiorowowsci. Dystansuje sie programowo od wszystkich i wszystkiego i do zadnej akcji nigdy sie nie przelacze, chocby nie wiem jakie madrosci byly prezentowane. Wole dzialac sam i jesli musze juz cos zrobic, bo zycie gniecie to bede szukal rozwiazan podobnych do tego, co prezentowali wiezniowie w Auschwitz desantujac wszy na esesmanskie kolnierze. 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Autobus117 16 grudnia 2021 11:36
16 grudnia 2021 12:20

To ostatnie zdanie jest najmądrzejszym jakie zdołałeś kiedykolwiek napisać na SN.

Wszystkie pozostałe mogłeś sobie darować.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
16 grudnia 2021 12:27

Muszę powiedzieć, że mam wątpliwości co do szczepień. Jednak ja się zaszczepiłem i przed szczepieniem byłem u nas w Poznaniu na targach w naszym polowym szpitalu, miałem okazję naoglądać się atletów chodzących jak 80 letni dziadkowie i ludzie nieprzytomnych na ojomie, i mam zdystansowane podejście do PiS i Konfederacji... Ceniłem sobie wypowiedzi Pana Michalkiewicza, ale po wizycie u Pani moniki, stracił on u mnie szacunek i już nie jestem ciekaw jego zdania, dotyczy to wszystkich pozostałych. Zgadzam się z Tobą w pełni - czas najwyższy skończyć z ta wewnętrzną obłudą.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 16 grudnia 2021 12:27
16 grudnia 2021 12:33

Każdy decyduje za siebie. Co ja mogę powiedzieć...

zaloguj się by móc komentować

tadman @tadman 16 grudnia 2021 11:56
16 grudnia 2021 12:41

Wg oficjalnych danych zaszczepionych jest ponad 54% dorosłych Polaków (wyszczepieni wzięci z interii) to jeśli założyć równomierność dystrybucji zaopatrzonych to 54% - 45% = 9%, czyli wśród zmarłych maksymalnie mogłoby być tyle zaszczepionych osób. To kłóci się z informacjami podawanymi przez dyżurnych telewizyjnych ekspertów, że umierają wyłącznie niezaopatrzeni. Niezborność podawanych informacji stawia pod znakiem zapytania większość podawanych oficjalnie danych i ich rolą jest wyłącznie nie informowanie a straszenie.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
16 grudnia 2021 12:44

Jaruzelski jako wiedźmin. Dobre. Nawet b. dobre. Do spółki z Kiszczakiem.

Zamiast eliksiru wiedźmińskiego, ruski samogon...

Gdyby p. Monika wiedziała, że ona nie musi żadnego samogonnego elksiru zażywać, żeby mieć swój własny czar. Wystarczyłoby żeby dała kopa tatusiowi. Owszem firma jej by tego nie wybaczyła. Duże ryzyko. Dlatego nawet pan Braun nie śmie jej tego powiedzieć.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @K-Bedryczko 16 grudnia 2021 12:27
16 grudnia 2021 12:50

Ależ jestem do tyłu. Jest pan nieustannym donosicielem moich szoków. Michalkiewicz i p. Monika. Straszne. To przez to ciąganie się z pracodawcą za fraki. 

Okazało się, że obroniłem swoje miejsce pracy, ale tylko w kategoriach obiektywnych, punktowych. Wymagania pracodawcy sięgają wyżej niż punktoza. Chce po prostu abym zniknął. Czyli nie obroniłem, bo nie. Teraz bitwa na pisma. Na razie przeciąganie ad calendas. Do tej pory nie mam oficjalnej oceny. Klasyka. 

Momentami bierze mnie wścieklizna, ale w zasadzie znam to z innych przypadków. Wiem co robić i nie jestem sam. 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski 16 grudnia 2021 12:33
16 grudnia 2021 12:51

Dla mnie to bardzo ważne, że mogę tu na "szkole" czytać i czasem coś skomentować. Mam wrażenie w ostatnim czasie dużej samotności, w związu z tym, że w zasadzie mogę nie zgadzać się ze wszystkimi we wszystkim, mimo, że bardzo chce się zgadać.... 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Magazynier 16 grudnia 2021 12:50
16 grudnia 2021 12:53

Właśnie o to chodzi nie jest Pan sam. Proszę sie nie poddawać.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 16 grudnia 2021 12:51
16 grudnia 2021 12:53

Ze mną na pewno możesz się nie zgadzać...

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski 16 grudnia 2021 12:53
16 grudnia 2021 12:56

Tej wolności bardzo potrzebuję.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
16 grudnia 2021 13:01

Wg mnie ta "dama" to "Monika Olejnik 2.0" bo pierwszej wersji już się chyba zaczął botoks przelewać przez fasadę. I każdy, kto się udał z pielgrzymką do ukradzionego domu Przedpełskich żeby zostać "wywiadowanym" przez tę figurę, stracili prawo do tytułu "uczciwego obywatela". Mnie jest zupełnie obojętne, z jakich powodów do niej pielgrzymowali. Czy chodzili razem do szkoły, czy mieli jakieś bardzo skomplikowane i oczywiście bardzo patriotyczne uzasadnienia. Może i "dzieci nie odpowiadają" ale w Polsce całkiem dobrze sprawdza się mądrość ludowa: "jaka mać taka nać". W tym przypadku "ociec". Nawiasem "mać" miała w bazie danych MON czyli w teczce osobowej tego osobnika - wyczyszczone wszystkie dane, więc nawet nie wiadomo, jakiej narodowości była ta osobniczka.  Więc nie wiemy tak naprawdę "za co NIE odpowiada" ta pani. Część zbrodni tatusia znamy. Mnie osobiście interesuje brak podstawy prawnej do internowania w nocy 13 grudnia 1981 tysiąca lub dwóch działaczy NSZZ "S" bowiem Sejm PRL obradował i Rada Państwa nie miała prawa wydawać żadnych dekretów. A na podstawie tego bezprawnego dekretu m.in. zdelegalizowany został NSZZ "S" i po upływie 8-9 lat "chłopacy" dobrani przez Kiszczaka do rozmów w Magdalence - "poszli i zarejestrowali" zupełnie nowy podmiot prawa o nazwie "NSZZ "Solidarność". Klasyczna kradzież tożsamości. Bo wg prawa powinien się był odbyć II Zjazd NSZZ "S"  i winno było być przedstawione sprawozdanie ze skutków stanu wojennego a co gorsza sprawozdanie finansowe na temat pomocy zagranicznej. Nic takiego się nie stało a mnóstwo "autorytetów moralnych" chodziło przez lata na pasku służb. Aż się służbom znudziło i zaczęły sprzedawać teczki.

Jeśli o mnie chodzi, to i pan Ziemkiewicz i pan Braun mogą sobie dalej odgrywać te swoje role: jeden bardziej wodewilową a drugi bardziej dramatyczną (bo jeść trzeba), ale wg mnie nastąpiło pełne "opuszczenie gaci" i jaki bohater jest, każdy widzi.  Oczywiście nie mam racji i obaj panowie nadal będą cieszyli się kultem w pewnych kręgach.

Co do Michnika, to odkąd "w więzieniu napisał książkę, którą przemycono" i wydano w drugim obiegu i nikt z autorytetów moralnych nie zapytał, jak przemycano mu kartki papieru do pisania i jak przemycano na zewnątrz te zapisane, to ja nie mam żadnych pytań w sprawie tego osobnika. Również w sprawie miłosnych uścisków z człowiekiem używającym nazwiska Jaruzelski.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @K-Bedryczko 16 grudnia 2021 12:27
16 grudnia 2021 13:05

Ja również. Myślę o wizycie pana redaktora Michalkiewicza u Moniki "Olejnik 2.0". Za dużo tego dobrego.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @pink-panther 16 grudnia 2021 13:01
16 grudnia 2021 13:10

Zgadzam się i nie rozumiem tylko skąd te ekscytacje ludzi, którzy nierzadko uważają się za przytomnych

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @tadman 16 grudnia 2021 12:41
16 grudnia 2021 13:10

Problem polega na tym, że osoby są uznawane za zaszczepione, gdy minie 14 dni od szczepienia.

Poza tym za chwilę okaże się, że wszystkie osoby dwukrotnie zaszczepione, jeśli nie wezmą 3 dawki zostaną uznane za niezaszczepione, czyli wejda do kategorii szurów, foliarzy i antyszczepionkwców.

Taka dialektyka.

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @stanislaw-orda 16 grudnia 2021 10:46
16 grudnia 2021 13:32

Nie tylko w Polsce. Właściwie kogo nie pytałem jest tak samo, UK, Włochy, Rumunia, Niemcy. Wszędzie za covida więcej.

zaloguj się by móc komentować

chlor @betacool 16 grudnia 2021 11:27
16 grudnia 2021 13:46

W Polsce jest inaczej, bo ludnosć ma specyficzne doświadczenia. Wie, że tutejsza władza czasem morduje swoich poddanych, i lepiej od niej się dystansować. W dodatku ta władza nagminnie kłamie, od zawsze. W Szwajcarii chyba nieczęsto strzelano do ludu roboczego po wojnie? Tam raczej na słuchaniu zaleceń rządu wychodziło się dobrze. W Polsce "lud wie, że władza wie, że lud wie".

 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
16 grudnia 2021 13:56

Gdzie indziej jest tak. A jak tam, to już wszędzie będzie tak. Zresztą, już jest. Reszta w podobie.

Pasowany na rycerza

Lewis Hamilton /WPA Pool /Getty Images

Czytaj więcej na https://sport.interia.pl/f1/news-lewis-hamilton-pasowany-na-rycerza,nId,5709250#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

______

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewa-rembikowska 16 grudnia 2021 13:10
16 grudnia 2021 14:13

Dystrybucja szafowania troski o Obywatela trwa.Tego nie da się tak zwyczajnie przełknąć,że trzeba to w spokoju przetrwać.Jeżdżą po nas jak po łysych koniach.Dzisiaj zbudził mnie telefon ,bo jakaś dziunia słodkim głosikiem dawała info ,ze w Małopolsce organizowane są spotkania na temat zdrowia(bez szczepienia)-zaznaczyła i nadchodzącej czwartej fali...Dokładnie!..Organizować spotkania gdy korona zbiera żniwo. ?Czy rządzący nie są szurnięci?....

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @BTWSelena 16 grudnia 2021 14:13
16 grudnia 2021 14:21

I na tym spotkaniu będą garnki sprzedawać...od jakiejś  formy-efemerydy....

Telemarketerzy...jadą na koniunkturze...

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @gabriel-maciejewski 16 grudnia 2021 11:48
16 grudnia 2021 14:27

Nie przypuszczam. Raczej sądu rabinackiego,który wydał zakaz szczepienia tym g.... A Braun tkwi w tym samym kanale od lat regulowanym przez JKM.Nic mi po nim.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @kskiba19 16 grudnia 2021 13:32
16 grudnia 2021 14:30

W Kanadzie to samo. Człowiek z zawałem zabrany do szpitala umiera ..na covid,rodzina nie może odebrać zwłok. Pozamiatane.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @K-Bedryczko 16 grudnia 2021 12:53
16 grudnia 2021 14:32

Jakie tam poddawanie. To jest bardzo dobra szkoła PRL-reaktywacja. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @K-Bedryczko 16 grudnia 2021 12:51
16 grudnia 2021 14:36

Niestety to jest takie podwójne albo potrójne życie. Dobrze że z żoną jesteśmy jednomyślni, bo z resztą rodziny to nie za bardzo. I jest też kilku przyjaciół. 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
16 grudnia 2021 14:47

Jaruzelski z Michnikiem, to świat, jaki mam za oknem od kilkunastu lat. Świat bez Boga. Dlatego trzeba takich zwalczać ze wszytkich sił. Jak każdy potrafi.

Braun i jego koledzy robią po swojemu na przyklad. Tak wychodzi. Nie mam o to do nich pretensji.

_______

zaloguj się by móc komentować

olekfara @gabriel-maciejewski 16 grudnia 2021 11:00
16 grudnia 2021 14:49

To nic nowego, ze złamanym oczodołem z siedem lat temu, też 12 godzin na sorze. Opereacji nikt nie chciał robić, zgodził sie po kilka dniach trzeci z kolei szpital. Więc gotowanie żaby już trochę trwa. Tyle, że teraz temperaturę w garnku podwyższono, bez testu nie przyjmą. To oznacza conajmniej dwa dni zwłoki, przy powikłaniach grypowych może być już za późno. Telefoniczne zaś leczenie, owszem dostępne, najlepiej prywatnie, leczy, tylko nie wiem co. Lekarz trafi, lub nie trafi z diagnozą.

nie gram na alarm, ale czym to grać, broni nie posiadam, bębnów też nie, zresztą mam od tego posłow, np Brauna, nie wyłączając całego PIS-u.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @cbrengland 16 grudnia 2021 14:47
16 grudnia 2021 14:54

A to, że Pan Braun ręczy przed sąden za przebierańca Olszańskiego, który robi prowokację nawiązującą do kieleckiej w czasie zmasowanego ataku na Polskę ze wszystkich stron także nie ma Pan pretensji???? Sądzi Pan, że Pan Braun mówiąc "Szczęść Boże" jest katolikiem? Pan jest pewny?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @K-Bedryczko 16 grudnia 2021 14:54
16 grudnia 2021 14:58

Katolikiem jest, tylko nie za bardzo konsekwentnym i uczciwym. 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Magazynier 16 grudnia 2021 14:58
16 grudnia 2021 15:03

Ok, ale nie mogę mu wybaczyć tego poręczenia. Tego się nie robi dla naszych wrogów.

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @pink-panther 16 grudnia 2021 13:01
16 grudnia 2021 15:09

Proszę o szczyptę litości dla pani Moniki. Ma przecież ok. 380 tys. CHF do spłacenia, przy przychodach/dochodach? rocznych nie większych niż 40 tys. zł. Dziewczyna, jest sierotą i robi co może, by spłacać dług. W roku 2020 spłaciła tylko 15 tys. CHF. Jeśli nie wystarczy Jej na raty, to komornik może zająć willę kupioną legalnie za 7% wysokości wyceny dokonanej przez specjalistów m.st. Warszawy albo inne nieruchomości bądź oszczędności zgromadzone przez wstępnych.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @K-Bedryczko 16 grudnia 2021 15:03
16 grudnia 2021 15:14

Bo to przegięcie nieziemskie. Nie ma co wybaczać. Nie w naszej mocy wybaczać takie odloty. To znaczy odpuszczać takich odlotów nie wolno. Bo dla własnego spokoju to ja mu wybaczam. Ale nie odpuszczam. Nadto jak on był u p. Moniki, to Olszański to poprostu kolejny etap zjazdu. 

O kurcze, teraz pomyślałem że kolej na Michalkiwicza z Olszańskim ... Zaraz mi się zwoje przepalą.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @K-Bedryczko 16 grudnia 2021 14:54
16 grudnia 2021 15:14

Braun poręczył za prowokatora Olszańskiego???!!!! W takiej sprawie? Nie powiem, że "wszystko jasne" tylko zapytam, czy Braun i Olszański mieli tego samego oficera prowadzącego.  Braun był zbyt doskonały,żeby był prawdziwy:)))

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @pink-panther 16 grudnia 2021 15:14
16 grudnia 2021 15:15

Dokładnie wszystko wyszło.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @przemsa 16 grudnia 2021 15:07
16 grudnia 2021 15:17

Dwaj królowie i jeden kalif. W sumie bardzo przyszłościowe. Ale palma odbija tym facetom ... Następny etap klinika dr Święcickiego.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @K-Bedryczko 16 grudnia 2021 15:15
16 grudnia 2021 15:19

A można jakiegoś linka.

zaloguj się by móc komentować


pink-panther @Wrotycz1 16 grudnia 2021 15:09
16 grudnia 2021 15:26

Ciężki jest los sieroty. A ten kredyt to prawdziwy czy tak na niby?  A gdzie dama pracowała przez całe swoje ciężkie życie? Praktywnie wszyscy cwaniacy mający wysokie dochody nie nadające się do opodatkowania , biorą kredyty, żeby mieć podkładkę na zakup drugiego apartmą lub na budowę domku koło Puszczy Kampinoskiej.  Ona niedawno była wyceniana na 7 mln zł. Praktycznie wszystko w  nieruchomościach. Więc skąd nagle komornik? Lub pytanie nr 2. Jakim cudem bank dał jej tak duży kredyt na dochody roczne rzędu 40 tysięcy zł. ( czyli ok. 3 tysiące miesięcznie). 

zaloguj się by móc komentować

tadman @ewa-rembikowska 16 grudnia 2021 14:21
16 grudnia 2021 15:46

Pociąnąłem rozmowę z panią i powiedziała, że każdy dostanie pulsoksymetr. Stwierdziłem, że mam takie cudo w zegarku, na co pani odparła, że to taki prawdziwy na palec, to zapytałem czy dostanę certyfikat kalibracji i zapadła chwila ciszy, więc wykorzystałem ją i przerwałem połączenie. Były jeszcze dwie próby dzwonienia spod tego numeru, które odrzuciłem. Najgorzej maja starsi ludzie, bo ci najczęściej wydadzą ostatni grosz na bardzo iluzoryczne poprawienie komfortu życia.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @tadman 16 grudnia 2021 15:46
16 grudnia 2021 15:59

Cudowny pulsoksymetr za 1000 zł na dogodne raty.

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @przemsa 16 grudnia 2021 15:19
16 grudnia 2021 16:28

Być może ale oni sami siebie kiwają.

zaloguj się by móc komentować


peter15k @gabriel-maciejewski
16 grudnia 2021 16:53

(...) pan Ziemkiewicz i pan Braun mogą sobie dalej odgrywać te swoje role (...)

Mam małą teorię spiskową:

Michalkiewicz był u Jaruzelskiej, Braun i Ziemkiewicz też. Teraz spore zamieszanie bo Ziemkiewicza zaprosił Solorz z Polsatu...będzie tam miał program...czyżby jakis nowy sojusz sie konstytuował ? Natolińczycy, puławianie....Na dodatek Putin rozmawiał  sobie z Xi Jinpingiem i coś ustalali... Niedzielski ze spuszczoną głową odbierał polecenia Faucie-go to teraz wiadomo gdzie jest ośrodek władzy realnej itd

zaloguj się by móc komentować

onyx @pink-panther 16 grudnia 2021 13:01
16 grudnia 2021 17:08

Historia Jaruzelskiego jest równie niejasna jak historia jego żony. Swoją zmyślił a żony wyczyścił, zostały jakieś trudne do zweryfikowania drobiazgi.

https://niezlomni.com/tajemnice-barbary-jaruzelskiej-zona-komunistyczna-generala-czasie-wojny-miala-byc-hitlerjugend-dla-dziewczat-byla-corka-podoficera-wehrmachtu-wideo/

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 16 grudnia 2021 11:40
16 grudnia 2021 17:32

"W rzeczywistosci chodzi o takie prozaiczne sprawy jak pierogi, sloik kiszonych ogorkow, hubertowa karkowka w marynacie i krajobraz na Mazurach czy w Swietokrzyskim."

Oj tak!

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @przemsa 16 grudnia 2021 15:07
16 grudnia 2021 17:38

"Jest, jest. Oto dowód ;-)"

To co widzimy na załączonym obrazku ja określam mianem "katolickie jasne pełne".

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
16 grudnia 2021 17:42

"Pani Monika, choć jest osobą sympatyczną i ma wielu wiernych fanów, całą swoją moc czerpie ze świętej pamięci ojca."

Znałem takich w Polsce, którzy po wprowadzeniu stanu wojennego klaskali w ręce i uważali Jaruzelskiego za męża stanu.

Jeżeli Braun najpierw w publicznym wystąpieniu określa Jaruzelskiego jako zbrodniarza, to po co łazi rozmawiać z jego rodzinką w osobie jego córki?

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
16 grudnia 2021 17:43

Nie mogłem się doczekać, aż napiszesz taki dosadny tekst, a jak zobaczyłem tytuł to aż się uśmiechnąłem :)

Szacun

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @K-Bedryczko 16 grudnia 2021 14:54
16 grudnia 2021 17:46

W tv czasami oglądam tv niemiecką, konkretnie z Bawarii i Austrii. Nie ma tam innego pozdrowienia, jak Gruß Gott.

I Braun nie jest przeciwko Polsce i Bogu. Jak każdy może popełnić błędy. Coś robi. Wystarczy. Każdy może wybrać, co chce. Czarne marsze na przyklad albo inne gołe dupy albo konwencje partyjne Tuska.

______

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @peter15k 16 grudnia 2021 16:53
16 grudnia 2021 17:47

"Niedzielski ze spuszczoną głową odbierał polecenia Faucie-go to teraz wiadomo gdzie jest ośrodek władzy realnej itd.."

Ja już od dawna nie mam co do tego wątpliwości.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @przemsa 16 grudnia 2021 14:58
16 grudnia 2021 17:48

Miałeś jakieś wątpliwości jeszcze? To przestań je mieć.

_______

zaloguj się by móc komentować

peter15k @onyx 16 grudnia 2021 17:08
16 grudnia 2021 18:10

Po wojnie bezpieka szukała ludzi którzy mieli "epizody" w czasie okupacji.  Potem ku przerażeniu Polaków zaczęli zajmować stanowiska w administracji, przemyśle albo dyplomacji.  Ktoś był w BDM ( znam opowiadanie o pewnej pani która w czasie okupacji szarpała harcerkę - tyś dawno powinna być w Auschwitz  ...a po wojnie błyskotliwa kariera ) .... ktoś był volskdeutschem itp. Potem po latach smycz juz nie była taka silna, oni umocowali się pokoleniowo w różnych miejscach...

zaloguj się by móc komentować

tomaszlubelski @stanislaw-orda 16 grudnia 2021 10:38
16 grudnia 2021 18:23

jest pan bohaterem antymaseczkowej opozycji. jak kiedyś walensa, a może Kornel. Jeśli Oświęcim, to może nawet jak Pilecki. 

zaloguj się by móc komentować

Arte @ewa-rembikowska 16 grudnia 2021 13:10
16 grudnia 2021 18:35

"Poza tym za chwilę okaże się, że wszystkie osoby dwukrotnie zaszczepione, jeśli nie wezmą 3 dawki zostaną uznane za niezaszczepione, czyli wejda do kategorii szurów, foliarzy i antyszczepionkwców"

A może spokojnie zejdą... do kategorii czarno-białych ogłoszeń w prasie lub na murku.

Ironia wobec wiadomości świeżej, rodzinnej, o zakrzepicy. Korelacja z 3 dawką sprzed tygodnia; przez lekarza absolutnie zdementowana

zaloguj się by móc komentować

Barb @pink-panther 16 grudnia 2021 15:14
16 grudnia 2021 18:43

Ostatnie zdanie p. Panthero z ust mi to pani wyjela.  Image Brauna jest tak wypolerowany ze az w oczy razi. Osobiscie uwazam ze, pokazywanie sie z wlasnej woli u p. Moniki to zdrada wszystkiego co nazywamy Polska jako czescia cywilizacji lacinskiej i wolnosci osobistej w jej najwyzszym wydaniu tj. personalizmu JP2. P. Monika nigdy sie nie odciela od dzialalnosci ojca, wliczajac w to a moze przede wzystkim,  powrot do panienskiego nazwiska.

zaloguj się by móc komentować


Arte @ewa-rembikowska 16 grudnia 2021 14:21
16 grudnia 2021 18:53

I do Pani Seleny

Nie garnki i nie sprzedawać a rozdawać pulsometry- Warszawa. Dziunia to chyba SI. Tytuowała mnie zawziecie per pan. Na szczęście spokojnie mogłam wysłuchać przy dłuższych przerwach miedzy tekstem podawanym i podyskutować, bo nie wczesnym rankiem.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @cbrengland 16 grudnia 2021 17:46
16 grudnia 2021 18:59

Czy Pan rozumie.?  Poręczył za gościa który chciał skompromitować cały naród... roumie Pan że to był czyn wrogi wobec całego narodu? To właśnie zrobił. Szokuje mnie Pan.

zaloguj się by móc komentować

olo @K-Bedryczko 16 grudnia 2021 18:59
16 grudnia 2021 20:01

a wiesz moze co sad zrobil z jego poreczeniem?

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @olo 16 grudnia 2021 20:01
16 grudnia 2021 21:22

Wiem. Ale to nie ma znaczenia. Czas patrzeć na czyny.

zaloguj się by móc komentować

olo @K-Bedryczko 16 grudnia 2021 21:22
16 grudnia 2021 21:36

coz, ja tak tego nie widze

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @olo 16 grudnia 2021 21:36
16 grudnia 2021 21:53

Moim zdaniem dobrze zrobili ci sędziowie.  Zdekonspirował się. Temu olszańskiemu za cwela robić a nie wychodIć. Niestety za kaucją. 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @pink-panther 16 grudnia 2021 13:01
16 grudnia 2021 22:25

No i wydana została ta więzienna książka Michnika w oprawie takiej samej, jak książki bodaj PANowskie czy innego, ważnego, oficjalnego wydawnictwa. Była to plastikowa, niebieska "skórka", dość wulgarna. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 16 grudnia 2021 09:50
16 grudnia 2021 22:37

Ani  OSZUST  Placzek...

...  ani  zaprzana  reszta  "bojcUF"  NIE  DOSTANIE  ODE  MNIE  ANI  GROSZA  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 16 grudnia 2021 10:42
16 grudnia 2021 22:53

O,  myli  sie  Pan,  Panie  Gabrielu,...

...  w  zeszla  sobote  w  Hali  Mirowskiej  "zoltki",  znaczy  sie  Straz  Miejska  urzadzila  LAPANKE  na  bezmaseczkowcow...  obstawili  wszystkie  rogi  w  HM,  a  do  osob  bez  masek  lecieli  ponoc  KLUSEM.  Mandaty  byly  po  50  zeta,...

....  ale  przeczywiscie  trzeba  to  PRZECZEKAC,

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @przemsa 16 grudnia 2021 18:05
16 grudnia 2021 23:31

W tym temacie wątpliwości być nie powinno. Jesteś za albo przeciw. Proste jak budowa cepa.

_______

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @K-Bedryczko 16 grudnia 2021 18:59
16 grudnia 2021 23:38

Nie wiem co powiedzieć, naprawdę. Ostatnio widziałem, że z trupiarni wylazł Jerzy Urban i nadaje. Dla mnie szok, na przyklad. Że jeszcze żyje, to mało. Ale że jeszcze coś gada i ma na to przyzwolenie.

Grzegorz Braun reżyseruje nie tylko swoje życie. Przynajmniej jest jakaś alternatywa na ten cały syf, jaki jest i będzie.

_______

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @pink-panther 16 grudnia 2021 15:14
16 grudnia 2021 23:48

Hmm, za chwilę będziemy gadać o oficerach prowadzących Papieża Franciszka. Czemu nie?

To jest wszystko chore. Nie widać? Grzegorz Braun realizuje swój film. Ku uciesze swojej i tlumu. Tak, jak już na poważnie wcale nie film, realizują naszą rzeczywistość ci, po tamtej stronie. A wszyysko przed nami.

______

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @przemsa 17 grudnia 2021 02:35
17 grudnia 2021 02:53

Braun jest kreowany na opozycję antysystemową.

To jego "Szczęść  Boże!" z punktu kojarzy mi się z Bolkową  MBCz na  klapie marynarki.

A to tylko kolejny flecista z Hameln dla młodych, niedoświadczonych zbuntowanych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @przemsa 17 grudnia 2021 05:02
17 grudnia 2021 08:17

Kreacja "Bolków" trwa nieustannie, a animatorzy kreacji, po dokładnym rozpoznaniu preferencji i gustu potencjalnych akolitów, wypuszczają coraz to nowe ich modele. Jest wybóe, bo i Braun i Hołownia, czyli dla każdego mozna wystrugać odpowiedni model.

Faktem jest, ze Braun aktorsko jest bardziej zaawansowany, ale wszak to wersja dla aspirujących do ilorazu. Dla nie tak ambitnych oferowane są odpowiednio mniej wyrafinowane modele.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @KOSSOBOR 16 grudnia 2021 22:25
17 grudnia 2021 11:35

Czyli Polska Akadedmia Nauk też była wtedy w podziemiu? Bo ja mam z tamtej epoki trochę bezdebitów  i one nie mają kolorowych okladek.A już plastikowych "skórek" to "pomarzyć".  Teraz wszystko zaczyna się układać w wyrazistego puzzle'a : pieszczochy systemu PRL staranne dobrane zaczęły urządzać "przedstawienia opozycyjne" aby unieważnić prawdziwą opozycyjność wobec systemu PRL - żołnierzy powojennego podziemia niepodległościowego i Kościoła Katolickiego jako całej instytucji. Stąd pojawili się "księża lub zakonnicy opozycjoniści" jak np. słynny o. Wiśniewski. I takim sposobem pracownik Ministerstwa Sprawiedliwości PRL lat 50-tych zaczyna uczęszczać na spotkania "Klubu Krzywego Koła" ( nie wiemy wg jakiego kucza  i kto go zapraszał) i umyka nam informacja, że "Klub Krzywego Koła" spotykał się w mieszkaniu Juliusza Wilczura Garzteckiego, który powojenną karierę zaczął od ujawnienia UB wszystkich współpracowników II Oddziału AK a w 1946 z ramienia tzw. Polskiej Misji Wojskowej w Rzymie rozpracowywał środowisko żołnierzy Andersa i był "wicekonsulem w Rzymie z ramienia Departamentu VII MBP" I do tego człowieka zachodzili na wieczorynki tacy "opozycjoniści" jak Michnik Adam, Stanisław Ehrlich politruk,JUlian Hochfelf z-ca członka KC PZPR, Włodzimierz Brus, Jerzy Urban ale też Władysław Bartoszewski czy Paweł Jasienica. Nie mówiąc o pomnikowym Stefanie Kisielewskim. Czy Janie Olszewskim.  Kwiat autorytetów moralnych się wyłonił z tych wieczorynek w sali nr w nad sklepem "Desy". W której upłynniały się ruchomości z polskich dworków:)))

Tak, tak. Szlachetna jest historia szlachetnych ludzi.

zaloguj się by móc komentować

tadman @stanislaw-orda 17 grudnia 2021 02:53
17 grudnia 2021 11:53

Mnie także, ale to wiąże się również z dalszymi a podobnymi skojarzeniami. Kto nie kazał startować w wyborach prezydenckich starym repom w rodzaju Millera, Pawlaka, czy Tuska a kazał startować szeroką ławą różnym figurantom terenowym, w tym rzeczonemu? Swoją drogą to był ciekawy zestaw, serialowa aktorka drugoplanowa, reżyser filmów dokumentarnych, były kulturysta, czy piosenkarz.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @tadman 17 grudnia 2021 11:53
17 grudnia 2021 12:02

Oferta musi być zróżnicowana, gdyz w zależnosci , który model najbardziej przypadnie do gustu (zbierze głosy wyborców), to taki będzie dalej medialnie (i finansowo) lewarowany.

Pan G. Braun dysponuje  sporym atutem w stosunku do pozostałej zbieraniny amatorów,  czyli profesjonalnym przygotowaniem do występów na scenie publicznej. Reżyser przecież , więc ma opanowaną  praktycznie dowolną inscenizację.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @stanislaw-orda 17 grudnia 2021 12:02
17 grudnia 2021 12:12

Jesli Braun to pajac grający swoją role - niczym nie różni się od innych aktorów w tym cyrku.

Tzn od innych polityków. Łacznie z pajacem Kaczką  i kukłą Donaldem na czele.

Tamci też mają swoich oficerów.

Mi widzowi - dane jest jedynie słyszeć jakie aktorzyny kweste wypowiadają.

No to z tego co ten teatr ma do zaproponowania najbardziej podoba mi się sztuka z Braunem.

Bo, że wszyscy tam umoczeni i po jednych $$$ to już zostało ustalone.

Braun Bolkiem? bez jaj - Braun nigdy do Bolka nawet nie posskoczy. Za słabego ma oficera...

Pozdrawiam.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ThePazzo 17 grudnia 2021 12:12
17 grudnia 2021 12:17

A skąd  pewność, że to nie jest ten sam "oficer"?

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @stanislaw-orda 17 grudnia 2021 12:17
17 grudnia 2021 12:38

Jesli tak to tym bardziej Bolek zostanie juz na zawsze legenda poza zasiegiem.

Jak Szymorska i reszta podopiecznych.

A pytanie - w punkt :)

zaloguj się by móc komentować

sannis @przemsa 16 grudnia 2021 15:18
17 grudnia 2021 13:06

Patrząc na aktualne zdjęcia posła Brauna, można stwierdzić, że natura jest okrutna i korzeni nie da się ukryć.  Nie dziwi mnie teraz, czemu jego siostra (jak mawiała moja dawna szefowa ta: "aktoreczka ze spalonego teatru") tak latala za pewnym mośkiem...  

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ThePazzo 17 grudnia 2021 12:38
17 grudnia 2021 14:08

Jest taka fajna książka:

Hans Hellmut Kirst  "Fabryka oficerów".

Co prawda fabuła nie a propos, ale tytuł jak najbardziej.

zaloguj się by móc komentować

olekfara @pink-panther 16 grudnia 2021 15:14
17 grudnia 2021 14:41

Wieść niesie, że Olszański jest prowokatorem. Swoi go zamykają. Musiał by odsiedzić te trzy miesiące. Zjawia sie Braun, poręcza,  jednocześnie go tym uwiarygadniając. Taki to scenariusz.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @olekfara 17 grudnia 2021 14:41
17 grudnia 2021 14:56

stary, sprawdzony patent.

Młodzi, którzy nie pamietają podobnych numerów, łatwo  nabiorą na ich kolejne odsłony. Bo to przecież dla młodych te wygibasy.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @stanislaw-orda 17 grudnia 2021 14:56
18 grudnia 2021 06:05

Legendowanie bohaterów to nic nowego.

Standardowa procedura rzekłbym. Do pierdla i opozycjne ksiązki pisać - wyjdziesz bedziesz bohaterem.

Poręczenie Brauna dla Olszańskiego to skandal. 

Pozycje znam - nie czytałem - dzieki za przypomnienie - przeczytam.

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować