Dlaczego ludzie lubią oglądać filmy o mafiozach?
Otóż dlatego, że w filmach tych ujawnia się dwoista natura rzeczywistości dostępnej zmysłom i umysłowi, co wszyscy podejrzewają, ale nie mogą tego potwierdzić realnie. Nie mogą, bo zbyt wiele zabezpieczeń nałożono po to, by przekonać nas, że wszystko jest takie jak to widzimy, a pod spodem nie ma żadnego drugiego dna. W filmach o mafiozach to drugie dno nie dość, że jest to jeszcze możemy obserwować jak w tym alternatywnym i według widza prawdziwszym świecie załatwiają swoje sprawy ludzie poważni. Ludzie oglądają też filmy o mafiozach, bo nie mogą uwierzyć w to, że Nitras i Budka istnieją naprawdę, a afera Trójki, która nie puściła listy z powodu cenzury, to prawie stan wojenny bez teleranka. To jest nie do uwierzenia i dlatego trzeba przełączyć kanał na Netflixa i poszukać tam jakichś prawdziwszych historii, w które człowiek poważny mógłby nie tylko uwierzyć, ale także zaangażować się emocjonalnie po stronie jednego z bohaterów.
To się nie może udać w tak zwanym prawdziwym życiu, które serwują nam codziennie media, albowiem przyrodzone instynkty w każdym z nas wprost krzyczą: to nieprawda, nieprawda, nieprawda!!! Teraz trzeba zapytać o jaki rodzaj nieprawdy, czyli kłamstwa chodzi i jaką owo kłamstwo prawdę chce unieważnić. Idźmy po kolei: Staszewski Kazimierz nigdy nie był dobrym artystą. To była i jest istota o bardzo przeciętnych umiejętnościach, która ślizgała się po tematach bieżących, korzystając z napięć politycznych, rzeczywistych lub kreowanych przez media i opisująca je mową wiązaną, o niskiej bardzo jakości. Ludzie rozumiejący warsztat tekściarza o tym wiedzieli, ale większość nie wiedziała, albowiem skupiała się na powierzchownych emocjach, jakie serwował Staszewski w swoim sklepiku z gumą do majtek. Emocje te dawały wszystkim możliwość podniecania się w grupie, a więc były akceptowane i przez tę grupę, niezwykle liczną, traktowane jak objawienia. To wszystko była i jest nadal publicystyczna nędza. Oczywiście, zaraz się tu pojawią obrońcy Staszewskiego, którzy tak naprawdę bronić będą własnych, oszukanych emocji. To jest najważniejszy mechanizm, który napędza całą tę kuriozalną sytuację.
Przeżywaliśmy coś wspólnie i wydawało nam się, że jesteśmy jednością, a tu taki zonk! Jak z tym żyć? To dokładnie to samo, co z wielbicielami prozy Nienackiego, którzy chcą być ciągle dziećmi przeżywającymi na nowo wciąż te same przygody.
Trójka i jej sławna lista przebojów, której działalność zainicjowana została w stanie wojennym służyła do tego, by milicja mogła z grubsza wiedzieć, co w sobotni wieczór robi młodzież intelektualnie zaangażowana. Ta niezaangażowana miała w nosie listę i stała pod budką z piwem, albo robiła rozróby na pustych ulicach, gdzie łatwo ją było namierzyć. Ludzie, którzy tę listę obsługiwali byli i są nadal najbardziej oczywistymi współpracownikami systemu komunistycznego. Wiara w to, że jest inaczej, że ich misja polegała na tym, by uwrażliwić młodzież na muzykę, jest więcej niż naiwna. Mam także pewność, a przemawiają za tym pewne moje osobiste doświadczenia, że ludzie ci byli dokładnie selekcjonowani pod względem walorów głosowych i fizycznych. To znaczy, fakt czy oni się na tej muzyce znali czy nie miał znaczenie drugorzędne. O wiele ważniejsze było, żeby ładnie mówili i potrafili stymulować emocje głosem, a także by dobrze wyglądali. Nigdy nie zapomnę, pisałem już o tym, jak w latach osiemdziesiątych naszą szkołę odwiedził bardzo sympatyczny, wyglądający na podróżnika, nie lękającego się niczego i nikogo oficer informacji wojskowej, który opowiadał o przygodach swoich kolegów wykonujących misje w dalekich krajach. Był on o wiele bardziej sympatyczny niż Marek Niedźwiecki. Pewnie dlatego, że wysyłano go na misje polegające na sprzedaży bezpośredniej. Nie siedział w radio i nie miał tego komfortu. Był narażony na różne głupie pytania i dziwne uwagi i miał sobie z tym jakoś radzić. No i sobie radził. Wszyscy po tym spotkaniu z nim byli zachwyceni.
Nigdy nie zapomnę, a można to zapewne odnaleźć w archiwach prasowych, wywiadu z Lechem Janerką, który opowiadał, jak Wojciech Man straszył go Jaskiernią. Ten sam Wojciech Man opowiada dzisiaj o cenzurze i prześladowaniach. Można oczywiście w tym miejscu używać słowa hipokryzja, ale sądzę, że jest ono nieadekwatne. To jest sytuacja inna. Mają z nią czasem do czynienia wychowawcy w ośrodkach dla trudnej młodzieży albo w internatach. Chodzi o to, żeby znaleźć największego chama, który jest do tego przerażony swoją bezradnością wobec innych kolegów, posługujących się niezrozumiałymi dlań pojęciami i opowiadających nie zrozumiałe dla niego kawały. Tego chama następnie należy wywyższyć i dać mu jakiś rodzaj władzy. To może być cokolwiek. Na przykład dostęp do radiowęzła. I sprawa jest załatwiona, wszyscy wiedzą, kto jest wrogiem, a mają do tego jeszcze całkowicie zaburzoną hierarchię wartości, bo uważają, że może jednak coś niezwykłego w tym chamie jest. No i nie wiedzą jak się zachować. Usiłują zbudować jakąś nową, dającą bezpieczeństwo, hierarchię, a przy tym zaczynają donosić. W dodatku dwutorowo – bezpośrednio do kierownika ośrodka i pośrednio do chama, który potem powtarza wszystko kierownikowi. Przez co ten ma wyraźniejszy obraz sytuacji grupie. Po to kreuje się takie postaci jak Wojciech Man. Ja go wielokrotnie słuchałem w radio i za każdym razem przekonywałem się, że człowiek ten nie rozumie nic. Po prostu nic. On wie tylko jedno – gdzie są te właściwe drzwi, za którymi składa się raporty.
Kolejne kłamstwo dotyczy nas wszystkich. Ma ono związek ze sposobem w jaki politycy wszystkich opcji komentują te wydarzenia. W najlepszym razie tym komentarzem jest milczenie. Nikt nie podejmuje otwartej polemiki z tymi ludźmi i nikt nie potrafi wskazać na czym w rzeczywistości polegała ich misja. To także skłania ludzi do poszukiwania prawdziwych emocji w fabułach opowiadających o przygodach gangsterów. To bowiem co mają przed oczami jest dla nich po prostu nie dającym się znieść kłamstwem, które po raz kolejny od tak zwanego upadku komunizmu, jest zatwierdzane i przyklepywane, jako obowiązująca wersja wydarzeń. I tu dochodzimy do kolejnej ważne kwestii – protesty, o ile nie są natychmiastowo skuteczne, choćby w minimalnym stopniu, przyczyniają się jedynie do utwierdzania i wzmacniania narracji, którą kontestują. To jest niby oczywiste, ale jakoś jednak ciągle za mało. Tak jest w wielu przypadkach poważniejszych niż sprawa trujki. Jeśli więc jacyś artyści estradowi, mają coś do powiedzenia na temat działalności i misji tego radia i jego pracowników, a następnie się z tego wycofują, przygotowują triumf tego kłamstwa, nic więcej. Oni chcą ponadto, by ktoś wziął za nich odpowiedzialność za te zeznania i zapewnił im towarzyskie bezpieczeństwo. Takich rzeczy niestety nie ma. Na coś się trzeba zdecydować. No, ale nie u nas rzecz jasna. Takie decyzje podejmują jedynie bohaterowie filmów o mafii. W prawdziwym życiu to jest nie do pomyślenia.
tagi: cenzura filmy emocje afera trójka man niedźwiedzki
![]() |
gabriel-maciejewski |
23 maja 2020 09:16 |
Komentarze:
![]() |
tadman @gabriel-maciejewski |
23 maja 2020 10:04 |
Ja o chamach. Dziwiło mnie w wojsku, że dowódcy zawsze do tzw. odpowiedzialnych zadań, np. w czasie inspekcji, wybierali największych chamów, chodzących notorycznie przez płot do babć na melinę, mających na koncie ZOKi lub ancel i sprawa się wyjaśniła, bo oni zawsze w chwilach ważnych robili swoje bez wpadek, czyli niepotrzebnych dywagacji i nerwów. To też było swoiste odrabianie przewinień i prolongata na następny dni, miesiące.
Kazik bez tatusia by nie istniał. Rzeczony teledysk jest nie do uwierzenia, że stary facet tak może i że aż tak.
Ponad 50 lat stażu w PR dobitnie świadczy o kultywowaniu układów w "Trujce". Osobiście łączyłbym sprawę Latkowskiego z odejściami z "Trujki". Spietrali i było to zejście z linii strzału.
![]() |
valser @gabriel-maciejewski |
23 maja 2020 10:16 |
Slucham tylko tej muzyki, ktorej nie potrafie zagrac. Sila rzeczy sto procent walkow z listy przebojow jest poza zasiegiem zainteresowan.
Kazik jest tak slaby, ze on by nawet na weselach kariery nie zrobil z tym bandem i repertuarem.
![]() |
pink-panther @gabriel-maciejewski |
23 maja 2020 10:31 |
Oczywiście,że Staszewski Kazimierz nigdy nie był dobrym artystą. Ale pochodził z "dobrej komunistycznej rodziny", więc ktoś postanowił wystrugać z niego "idola dramatycznego muzyki młodzieżowej" w ramach tworzenia "nowych rodów szlacheckich": jego dziadek od 1944 r. jako lewicowiec "organizował szkolnictwo podstawowe" na Pradze i w latach 1945-1950 był sekretarzem generalnym i wiceprezesem Polskiego Towarzystwa Krajoznawczego" i robił jakieś książki dla wydawnictwa "Nasza Księgarnia". Drugie pokolenie to architekt budujący Petrochemię Płock z ambicjami poetyckimi ,prywatnie "bard" a mniej prywatnie najpierw inwigilowany przez SB a następnie TW. Jego legenda nadal jest pracowicie budowana przez syna "Kazika", który deklaruje się jako antyklerykał i wyrzeka na pazerność księży. Taki etap.
Trójka istniała tak naprawdę w latach 70-tych i miała "żartobliwie"rozładowywać emocje studentów. Wtedy leciała "Rodzina Poszepczyńskich" z Dziadkiem Jackiem, "Cyrk w budowie" z Jackiem Fedorowiczem, "Fajny film wczoraj widziałem" , "Kocham Pana, Panie Sułku" czy "60 minut na godzinę". Występowali najpopularniejsi ówcześni aktorzy. Muzyka była dodatkiem. Stan wojenny zmienił wszystko: artyści odeszli czy raczej zostali usunięci a na ich miejsce ludzie Jaruzela zaczęli poszukiwać i wybierać jakichś młodziaków ze "swoich" środowisk,ale poza muzykę "młodzieżową" to już nigdy nie wyszło. "Żartobliwy wysublimowany styl pana Mana" to była 10-ta woda po kisielu z lat 70-tych.
W latach 70-tych ludzie mieli świadomość,że radio to propaganda i wszystko było w jasno określonych granicach. A teraz wszyscy się zachowują tak, jakby pan Man był w tym radio "dowódcą VI Komendy WiN" i wymaga czci. Pełna groteska z udziałem "naszych" polityków. P.S. Podobno pan Man ma w planie jakieś własne radio i cała afera z listą przebojów to operacja marketingowa.
![]() |
gabriel-maciejewski @pink-panther 23 maja 2020 10:31 |
23 maja 2020 10:37 |
Żeby się nie zdziwił...
![]() |
gabriel-maciejewski @valser 23 maja 2020 10:16 |
23 maja 2020 10:37 |
Ja nie słucham żadnej, bo żadnej nie potrafię zagrać :-)
![]() |
gabriel-maciejewski @tadman 23 maja 2020 10:04 |
23 maja 2020 10:41 |
To możliwe, a sytuacja z wojska typowa
![]() |
kalixt @tadman 23 maja 2020 10:04 |
23 maja 2020 10:53 |
To nie dotyczy tylko wojska czy internatów. Według takich samych kryteriów wybierano np. kapo w obozach. A dziś awans w hierarchii korporacyjnej to dokładnie ten sam mechanizm (o ile nie jest po prostu ''przywilejem dziedzicznym'').
![]() |
sannis @gabriel-maciejewski |
23 maja 2020 11:02 |
Z Staszewskim sprawa jest prosta. To są stare dziady, które widocznie nie odłożyli na emeryturę. Pewnie chcieli wytargować od Glińskiego jakieś 200patyków na nową płytę, nie udało się i poszli do kogo innego. Sądzę tak, bo kiedyś rzucił mi się na Tubie wywiad ze Staszewskim chyba z 2017r, gdzie przyciskany do muru przez prowadzącego, wił się jak piskorz, że on się nie zna, stary jest ale ten PiS to taki zły nie jest.
![]() |
gabriel-maciejewski @przemsa 23 maja 2020 10:59 |
23 maja 2020 11:09 |
No tak
![]() |
gabriel-maciejewski @sannis 23 maja 2020 11:02 |
23 maja 2020 11:09 |
On ma emeryturę, ma dom na Teneryfie
![]() |
gabriel-maciejewski @przemsa 23 maja 2020 11:05 |
23 maja 2020 11:10 |
Nie miernoty może, ale ludzie nie rozumiejąy propagandowej wagi takich spraw
![]() |
sannis @przemsa 23 maja 2020 11:14 |
23 maja 2020 11:33 |
To już jest kolejne radio, które zakładają (wcześniej Baobab, chyba Kolor też) wszystkie zaliczyły padakę. Oni nie istnieją bez publicznej fonii, czytaj kasy.
![]() |
bozenan @pink-panther 23 maja 2020 10:31 |
23 maja 2020 11:57 |
Pan Man zakłada radio Nowy Świat, już są oficjalne informacje o tym, a Rożek, który również zrejterował, nie wiedzieć czemu, bo jego mgliste objaśnienia na facebooku są za bardzo mgliste, na drugi dzień był już u notariusza z rejestracją swojej fundacji. No, ja akurat wiem, jak wygląda rejestracja fundacji i ten ruch pana Rożka obnażył "spontaniczność" działania pracowników trójki na całego, bo fundacji nie założysz w Polsce z dnia na dzień, choćbyś się zesrał za przeproszeniem sto razy i spłakał nad przepisami jak Hołownia.
![]() |
bozenan @przemsa 23 maja 2020 11:40 |
23 maja 2020 12:01 |
ja niecierpliwie czekam i przebieram nogami tęsknie za tym prywatnym radiem siero po trójce, które zawojuje świat i będzie tyle zarabiało, że Man, Stelmach, Gacek i inni będą chodzili za kilka miesięcy obwieszeni złotymi łańcuchami i sygnetami.
Oczywiscie życzę im tego, czemu nie, ale znam też trochę zasoby Youtuba i tam byle vloger muzyczny jest lepszy od Mana czy gacek i jest przede wszystkim ciekawszą osobowością, że nie wspomnę o poziomie wiedzy na temat muzyki it.
Man i spójka są tak odrealnieni, że nawet mi ich trochę szkoda, serio. bez etatu w budżetówce mogą nie przeżyć
![]() |
homsick @gabriel-maciejewski |
23 maja 2020 12:06 |
Link do wywiadu:
https://www.salon24.pl/u/pamieciprzyszlosc/131422,janerka-mann-straszyl-mnie-jaskiernia
![]() |
tomciob @sannis 23 maja 2020 11:33 |
23 maja 2020 12:16 |
Wszystko się wyjaśniło. Przy czym jak radio okaże się świetne to jeszcze wystapią o dotację czy grant od ministra i go dostaną (niezależnie od tego kto nim będzie). Jest taki las nazywa się Las Bielański i jest nawet rezerwatem przyrody. Tam na styku ulic Gwiaździstej i Podleśniej w samym kątku tego lasu swego czasu, a z piętnaście czy dwadzieścia lat temu zbudowano niskie luksusowe osiedle. No i kiedy je zbudowano odbyła się tam wielka feta ze sztucznymi ogniami bo agencja marketingowa której właścicielem był pan Wojtek i pan Krzysztof świętowali na tym osiedlu jakąś rocznicę jej powstania lub uruchomienie nowego biznesu w ramach tej agencji.
"Krzysztof Materna
Współwłaściciel (wraz z Wojciechem Mannem) agencji MM Communications, którą założyli w 1989 roku. Agencja specjalizuje się w organizacji wydarzeń specjalnych i medialnych. Ma wieloletnie.." źródło cytatu
Tak więc skoro otwiera się nowy biznes czyli radio to i emocje marketingowe muszą być, a sponsorów to na pewno nie braknie.
![]() |
tomciob @bozenan 23 maja 2020 12:01 |
23 maja 2020 12:19 |
Lepiej oglądać filmy o mafjosach bo w nich jest więcej "prawdy o życiu" niż w dzienniku telewizyjnym.
![]() |
stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 23 maja 2020 11:09 |
23 maja 2020 12:20 |
Pewnie niezbyt duża ta emerytura, a dom na Teneryfie chyba miał pod wynajem letnikom. Koronawirus położył interesy z wynajmem, no i głód zajrzał mu do oczu.
![]() |
cbrengland @gabriel-maciejewski |
23 maja 2020 12:23 |
To nie ja wymyśliłem, czy dostrzegłem ale przeczytałem u mądrych ludzi, tak, tak, ludzi Kościoła, nikt inny mnie już nie interesuje, poza tym blogiem ☺, że trzeba zacząć od siebie, po prostu.
Dla mnie to było nic nowego, bo całe życie jestem ze sobą ale od momentu, gdy ci mądrzy ludzie mi to potwierdzili, zacząłem patrzeć wokół siebie i zobaczyłem pustynię. I tak sobie na tej pustyni żyję.
![]() |
bozenan @przemsa 23 maja 2020 12:10 |
23 maja 2020 12:29 |
To też, jak najbardziej. Mnie to zawsze najbardziej mierziło w tym radiu, "kultowa audycja", "kultowa Myśliwiecka 3/5/7", kultowe choinki, no i ta piosenka przed Bożym Narodzeniem "Karp". Oni byli jak Koba, słoneczko świata, albo ksieżna Diana nieświętej pamięci - "królowie ludzkich serc"
![]() |
Strikt @gabriel-maciejewski |
23 maja 2020 12:51 |
Kazik jest słabym wokalistą, a muzykiem żadnym. Ale porusza się w estetyce, która nie wymaga wirtuozerii. Nikt Kazikowi nie odmówi zaś umiejętności tekściarskich, idealnie pasujących do estetyki, w której się porusza.
Robienie z Kazika jakiegoś wytworu służb specjalnych jest chore, bo to jednak ten człowiek potrafił nagrać piosenkę "Łysy jedzie do Moskwy". Nagrał też piosenkę "100 000 000" bezpośrednio uderzającą w Bolka.
Rząd PiS, a szczególnie szeregowy poseł są dokładnie w tym samym miejscu, gdzie Bolek i Oleksy: przekroczyli już wszelkie granice rozbuchania władzy, braku uczciwości, kłamstwa i cwaniactwa.
Zarzucanie Kazikowi braku kasy? Myślę, że Kazik jest bogatszy niż każda z osób obecna na Szkole Nawiagatorów. Dom na Teneryfie miał już dawno (nie, nie dla letników, kogoś z pieniędzmi naprawdę nie interesują letnicy), a zespół Kult inkasuje 50 000 PLN za koncert. Myślę, że w różnych konfiguracjach takich koncertów grają minimum 50 rocznie. I myślę, że tak lekką ręką od 20 sezonów. Więc na jałmużnę od Glińskiego nie trzeba liczyć.
O ile zgadzam się, że Trójka przekroczyła wszelkie granice żenady w tworzeniu kółek wzajemnej adoracji, o tyle paradoksem jest, że w 2020 symbolem (podobno) Dobrej Zmiany będą gigantyczne wałki związane z ministrem zdrowia i cenzura na Liście Przebojów.
![]() |
molier @Strikt 23 maja 2020 12:51 |
23 maja 2020 13:11 |
No teraz chyba krucho z koncertami. Wg tego co przytoczyłeś, to wypada średnio powyżej 4 koncertów miesięcznie. I w najbliższych miesiącach chyba nie szykuje się diametralna zmiana. Można trochę spanikować i zwątpić w te spokojne zarobki.
|
onyx @gabriel-maciejewski |
23 maja 2020 13:46 |
Problem z Nitrasem i Budką jest taki, że widzimy tylko pierwszy plan. W serialach o gangsterach widzimy plan pierwszy, drugi i trzeci. A im lepsza produkcja, scenariusz, gra aktorów i reżyseria tym więcej mamy niuansów i tego tła wypełniającego treść obrazu bez kawałka zbędnej taśmy. Polityków widzimy od wypadku do przypadku bez zaplecza tej "politycznej kuchni" gdzie się układają biznesy i hierarchie. Do tego cały ten obraz jaki fundują nam media jest coraz bardziej oszukany i wulgarny.
https://wpolityce.pl/polityka/501387-ordynarna-prowokacja-portalu-wiesci24-chcieli-uderzyc-w-pad
https://twitter.com/tomEKeye/status/1263782203013685248?s=20
Kazika i Kult bardzo lubię, słucham ich od podstawówki. Jego zaangażowanie w politykę jest coraz słabsze jakościowo z wiekiem, widzimy to zresztą u wszystkich artystów i całego tego świata sztuki. Po obu stronach politycznego sporu jest tak samo tylko tych z lewej strony jest dziesięć razy więcej. A poziom ogólny już dawno pokonał wszelkie dna i pędzimy dalej w głąb jak Tytus w wiertolocie.
![]() |
Mk89 @gabriel-maciejewski |
23 maja 2020 14:58 |
Jak wielokrotnie napisał autor , wszystkie kanały dystrybucji są pod kontrolą policji i służb. Wszyscy kiwaja głowami , że tak jest , a potem nagle niektórzy sa skłonni uznac , że jest jeden wyjątek , Kazik. On jest po prostu zwykłym prowokatorem policyjnym realizującym kolejne misje zlecane przez pana porucznika albo pana kapitana. To jest cos więcej niż konformizm. Staszewski całe życie od póznej komuny odgrywa buntownika , ale to na polecenie pana porucznika .Nabieranie sie na na takie plewy jest niepoważne. Krzysztof Szewczyk kiedyś przeprowadził wywiad ze Staszewski i on tam jawnie mówił ,że zawsze jest z władzą
![]() |
ArGut @pink-panther 23 maja 2020 10:31 |
23 maja 2020 16:16 |
Czyli,że to "iwent" jak w filmie "Testosteron" ? To marny ! Bo pan Man już jedno radio miał i ... musiał wrócić do TRÓJKA-i bo w tym swoim kunsztu nie mógł osiągnąć, chyba.
I jeszcze taka sprawa, pan Man w książce pani Jetchon Magdaleny - "Pani Magdo pani pierwszej to powiem ..." występuje jako inteligent pracujący na wycieczce w Meksyku. Normalnie siąść i piosenkę harcerską zaśpiewać. Na pewno coś z repertuaru "Gawęda"-y by pasowało.
![]() |
ArGut @przemsa 23 maja 2020 11:05 |
23 maja 2020 16:44 |
Bo ci "Nasi" to pewnie chcieli by się z "Nimi" zakolegować i razem słuchać "Starej TRÓJKA-i".W końcu to obciach przesiadywać pod budką z piwem jak leci LP3 ! Taka fajna audycja dla "wrażliwej młodzieży" 65+
![]() |
gabriel-maciejewski @betacool 23 maja 2020 15:28 |
23 maja 2020 16:54 |
Sama prawda
![]() |
gabriel-maciejewski @Mk89 23 maja 2020 14:58 |
23 maja 2020 16:54 |
Dzięki Bogu mamy internet
![]() |
gabriel-maciejewski @onyx 23 maja 2020 13:46 |
23 maja 2020 16:55 |
Gdybyśmy zobaczyli dalsze plany, musielibyśmy ich przegonić motykami
![]() |
gabriel-maciejewski @Strikt 23 maja 2020 12:51 |
23 maja 2020 16:56 |
Nie ma estetyk nie wymagających wirtuozerii. Tak jak nie ma bryndzy drugiej świeżości. Czy tym ty człowieku mówisz? Estetyka nie wymagająca wirtuozerii. Pogadaj może z kieszonkowcami, oni mogą nadawać wyłącznie o wirtuozerii
![]() |
gabriel-maciejewski @cbrengland 23 maja 2020 12:23 |
23 maja 2020 16:57 |
Na pustyni fajnie jest można sobie pobiegać...
![]() |
gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 23 maja 2020 12:20 |
23 maja 2020 16:57 |
Głód wrażeń chyba
![]() |
gabriel-maciejewski @homsick 23 maja 2020 12:06 |
23 maja 2020 16:58 |
Dzięki
![]() |
ArGut @gabriel-maciejewski 23 maja 2020 16:54 |
23 maja 2020 17:06 |
A pan Artur Andrus nawet baladę o "Czterech Pancernych" brak jedynie PSA.
![]() |
valser @Strikt 23 maja 2020 12:51 |
23 maja 2020 17:53 |
Pink Floyd to to nie jest.
Kazik zawsze, na kazdym etapie swojej "kariery" byl jakis niedomyty, niedogolony w przedwczorajszych lachach. Fleja, ktora wyglada jakby zawsze byla na kacu. Tu zadne pieniadze i Teneryfy nie pomogo.
![]() |
valser @gabriel-maciejewski |
23 maja 2020 18:05 |
Do autentyzmu "Rodziny Soprano" ma Wojtek Man trzy lata swietlne i droge z kibla na estrade. Jedyne co u niego autentyczne i nieudawane to patologiczna nadwaga, ktora wydaje sie byc jednostka chorobowa. To jedyne zrodlo jego wysublimowanych tekstow.
![]() |
Szczodrocha33 @przemsa 23 maja 2020 10:59 |
23 maja 2020 18:29 |
"- Nie jest dobrze, żeby wszystkie ośrodki władzy znajdowały się w jednym ręku. Zagłosuję losowo. Bo wszyscy oni się nie nadają. Mam dysonans, żaden z kandydatów opozycji mi się nie podoba. Ale jest jeden sposób, żeby nie dopuścić Dudy do zwycięstwa w pierwszej turze - stwierdził. - Jak nie pójdę, to znowu wszystkie ośrodki władzy będą w jednym ręku... "
To moim zdaniem świadczy o bardzo przeciętnych umiejętnościach także w innych zakresach i wcale nie chodzi mi o to, że woli Hołownię, Kosiniaka czy Trzaskowskiego."
Troche zjezdzam z tematu poruszonego w notce, ale taka refleksja mnie naszla, czy w ogole warto brac udzial w tych wyborach, po przeczytaniu tego tekstu, tutaj link:
https://naszeblogi.pl/56076-na-jaki-urzad-wybieramy-prezydenta
![]() |
Szczodrocha33 @valser 23 maja 2020 17:53 |
23 maja 2020 18:33 |
"Kazik zawsze, na kazdym etapie swojej "kariery" byl jakis niedomyty, niedogolony w przedwczorajszych lachach. Fleja, ktora wyglada jakby zawsze byla na kacu. Tu zadne pieniadze i Teneryfy nie pomogo."
Jakis czas temu wystapil calkiem zalany w pestke. W samych spodniach, wyginal sie i cos tam krzyczal do mikrofonu. Ku zachwycie widowni.
Moja mama mawiala: "jakby dupe pokazal to tez by brawo bili."
![]() |
Mk89 @AnDzej 23 maja 2020 17:18 |
23 maja 2020 18:38 |
Nie pamietałem tego . Marek Dukaczewski tez lubi takie dwuznaczności . W 2007 roku powiedział ,że Macierewicz niszczy słuzbę która będzie obchodzic 90 rocznicę powstania . W 1918 roku powołano dwie słuzby wojskowe, polską i sowiecką
![]() |
kazef @gabriel-maciejewski |
23 maja 2020 19:16 |
Przepraszam za offtop, ale Państwo tu gadu-gadu, a Pan Maciejewski właśnie został stypendystą Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w dziedzinie "Literatura". Lista stypendystów do obejrzenia tutaj:
![]() |
Kristoff @gabriel-maciejewski |
23 maja 2020 19:57 |
To odejście przesympatycznego pana Bera z postesbeckiej Trujki mogło pomóc wskoczyć do pozostawionej szalupy także i przesympatycznemu panu Kydryńskiemu. Wiadomo było w Warszawce, że Latkowski w nadarzającej się chwili odpali temat pedofilii. I że komuś się przypomną opisane w autobiograficznym gniocie Kydryńskiego wypady z Melerem, szefem porno-playboya, na dziecięce łowy do Afryki. Swoją drogą swobodne opisywanie tego w książce jasno sugeruje, że w tym środowichu to powód do podniet i szpanu. A jakich środowisk i osób to dotyczy, mogliśmy usłyszeć z podsłuchu pana sędziego SN, co to uwielbia piłować dziewczynki w Tajlandii.
Dziennikarka Ewa Żarska zajmowała się pedofilią wśród elit.
I odwiedził ją seryjny samobójca...
|
onyx @kazef 23 maja 2020 19:16 |
23 maja 2020 22:21 |
Trzy miesiące jakiejś dotacji ze względu na koronowirusa to nie stypendium a działanie "tarczy antykryzysowej". Nie szalejmy ;)
![]() |
Ogrodnik @kazef 23 maja 2020 19:16 |
23 maja 2020 22:31 |
Nie wiem. Właśnie czytam drugi raz wpis gospodarza. Czytam powtórnie aby dać przemyślany komentarz. A tu kazef. Wyreczyles mnie, twój anons jest najwyrafinowańszy.
![]() |
wierzacy-sceptyk @kazef 23 maja 2020 19:16 |
23 maja 2020 22:33 |
Poczekam na dementi
![]() |
Jazgarz @kazef 23 maja 2020 19:16 |
23 maja 2020 22:56 |
To jak jest Pan przy kasie, to czy będzie wznowienie 'Nawigatora' i czy nowa książka Stalagmita będzie wydana w twardej oprawie ???
![]() |
porfirogeneta @przemsa 23 maja 2020 10:59 |
23 maja 2020 23:17 |
Głos rozsądku; Polacy, ja wtej liczbie, dali Całą Władzę w ręce PiS i co? Ktoś poszedł chciażby "siedzieć"? Przeproście i Spier...jcie!!!
![]() |
porfirogeneta @gabriel-maciejewski 23 maja 2020 11:09 |
23 maja 2020 23:32 |
Zapobiegliwy facet, byt rodzinie zapewnił. całkiem jak Szumowski. Patrzyć i uczyć się...
Dla ciekawych przypomnę że Kazik wypowiedział takie oto słowa w roku 2015 "mi rządy PiS nie przeszkadzają" Za co wylała się fala szamba na jego głowę. Naprawdę tego nie pamiętacie?
Wyborca w Polsce ma pamięć Złotej Rybki
![]() |
porfirogeneta @Szczodrocha33 23 maja 2020 18:33 |
23 maja 2020 23:40 |
Mimo wieku i alkoholizmu potrafi zrobić koncert na trzy godziny, dupę pokazywał któryś z Lady Pank na koncercie na Dzień Dziecka, w mieście Chorzowie, w schyłkowej "Komunie".
![]() |
MarekBielany @gabriel-maciejewski |
24 maja 2020 00:30 |
Jednak docenili książkę o tytoniu.
Z modlitewnika ks. Stedmana trójrozdroże: szkoła handel kościół.
Niestety nic o budowie n.p. z drewna takich tam pływających. Potem wszyscy się dziwią, jak postawili ten kamień na tym kamieniu.
![]() |
m8 @kazef 23 maja 2020 19:16 |
24 maja 2020 01:40 |
Jesli to prawda to tylko pogratulowac.
![]() |
m8 @porfirogeneta 23 maja 2020 23:40 |
24 maja 2020 01:49 |
Bodajze w 1986 nikt z postronnych nie wiedzial nic o postronnej komunie. Co do meritum zgoda.
![]() |
gabriel-maciejewski @MarekBielany 24 maja 2020 00:30 |
24 maja 2020 07:01 |
Nie rozumiem
![]() |
gabriel-maciejewski @porfirogeneta 23 maja 2020 23:32 |
24 maja 2020 07:02 |
Opruje pan ironią w rejestrach, które są tu nieczytelne, niestety
![]() |
gabriel-maciejewski @wierzacy-sceptyk 23 maja 2020 22:33 |
24 maja 2020 07:02 |
Nie będzie żadnego dementi
![]() |
gabriel-maciejewski @Kristoff 23 maja 2020 19:57 |
24 maja 2020 07:03 |
Nie wiedziałem, że sie tym zajmowała
![]() |
gabriel-maciejewski @kazef 23 maja 2020 19:16 |
24 maja 2020 07:03 |
Bardzo się cieszę
![]() |
gabriel-maciejewski @valser 23 maja 2020 18:05 |
24 maja 2020 07:04 |
Tak, on całe życie mówi jedno - jestem taki gruby i co mi zrobicie?
![]() |
gabriel-maciejewski @ArGut 23 maja 2020 17:06 |
24 maja 2020 07:04 |
Głos nawalił, nie odsłucham
![]() |
klon @porfirogeneta 23 maja 2020 23:17 |
24 maja 2020 08:14 |
Rozżalenie rozumiem. Pytanie tylko jawi się: czy na pewno PiS dostał Całą Władzę? Czy głos ludu to głos Suwerena? Ja wątpliwości straciłem po wydarzeniach, których katalizatorem był Marsz 60 tysięcy "fasystów" w listopadzie 2017.
![]() |
kalixt @ArGut 23 maja 2020 17:06 |
24 maja 2020 08:19 |
Andrus, pomijając proweniencję i towarzystwo, w jakim się obracał, kiedyś coś tam jednak umiał napisać zabawnego do rymu i do taktu. Ale to...no słabe. Tak to czasami jest, że jak pobudzone emocje zagrają i zobowiązania towarzyskie się odezwą, to talent gdzieś ulata. Troszkę się syndrom Młynarskiego przypomina, w latach 60/70/80 fajne teksty, w latach 90 zjazd i ostatecznie żenada, a dla wtajemniczonych po prostu kliniczny obłęd. Oby Andrus nie skończył jak Młynarski. A to jest w sumie jakieś signum temporis, że kiedyś byli ''młodzi gniewni'', a za kaczyzmu od buntu i kontestacji są już tylko emeryci.
![]() |
klon @przemsa 24 maja 2020 08:46 |
24 maja 2020 11:37 |
Niektórzy mają fart i mogę opadające ręce mogą oprzeć o kierownicę :). Cieszmy się z drobiazgów.
![]() |
cbrengland @gabriel-maciejewski 23 maja 2020 16:57 |
24 maja 2020 12:33 |
No tak ale raczej spaceruję, byle nie nadepnąć skarabeusza, bo się odwinie, a w ogóle przymierzam się do pływania po piaskach ☺
![]() |
Klasyk @porfirogeneta 23 maja 2020 23:17 |
24 maja 2020 12:40 |
Kiedyś pytałem osoby głosującej na PO (była dyrektor szkoły średniej), dlaczego na nich głosuje, co oni takiego zrobili? Ona na to: pewnie coś tam zrobili. To może teraz ja odpowiem na twoje pytanie, pewnie ktoś tam poszedł siedzieć:-) Wystarczy?
![]() |
Paris @porfirogeneta 23 maja 2020 23:17 |
24 maja 2020 16:23 |
Przychylam sie...
... do Panskiego glosu rozsadku !!!
![]() |
Paris @porfirogeneta 23 maja 2020 23:32 |
24 maja 2020 16:25 |
Tak...
... taaakie beztalencie, a taaakie zlodziejsko cwane !!!
Co do pamieci - to FAKT... pamiec zlotej rybki.
![]() |
Paris @przemsa 24 maja 2020 08:46 |
24 maja 2020 16:45 |
Ach, moj Boze...
... jaka to panska "genialna konstatacja" !!!
Dobrze, ze pan "odkryl" te ameryke, bo do tych por bym nie zgadla, ze to o to chodzi w tej SCIEMIE i odgrywanym na moich oczach CYRKU !!!
Coz, chce sie zyczyc panu, panie Przemso - "wieNcej" takich "genialnosci" - to PiS wygra !!!
![]() |
MarekBielany @gabriel-maciejewski 24 maja 2020 07:01 |
25 maja 2020 00:30 |
jak przedtem 401.
Ogarnijcie się.
![]() |
Strikt @gabriel-maciejewski |
25 maja 2020 08:52 |
Tak, Kazik, to pijak, a jak pijak to pewnie złodziej...
PiS jest dokładnie w tym samym miejscu co SLD w czasie afery starachowickiej.
Pink Floyd? Ten zespół dla grzybów-kapeluszników. To tak jakby w 2020 jeździć dwusuwem.
![]() |
porfirogeneta @przemsa 24 maja 2020 06:35 |
26 maja 2020 00:14 |
Jestem więc niemodny, przykro mi. Długa już służba, nie?
![]() |
porfirogeneta @przemsa 24 maja 2020 06:35 |
26 maja 2020 00:17 |
No ale poszedł ktoś siedzieć czy nie? Minister Adamczyk rozwinął o taaki wielki akt oskarżenia I co?
![]() |
porfirogeneta @gabriel-maciejewski 24 maja 2020 07:02 |
26 maja 2020 00:19 |
To się czytać nauczcie.
![]() |
porfirogeneta @Paris 24 maja 2020 16:25 |
26 maja 2020 00:22 |
Pani o Kaziku czy o ministrze Zdrowia Szczęścia i Pomyślności?
![]() |
porfirogeneta @Klasyk 24 maja 2020 12:40 |
26 maja 2020 00:29 |
Nigdy nie głosowałem na PO, dwa razy na PiS i obiecuję że to już się nigdy więcej nie powtórzy XD.
![]() |
porfirogeneta @Paris 24 maja 2020 16:23 |
26 maja 2020 00:34 |
Niżej serca mam czy mi elektrowni atomowej nie wybuduje Aleksander Grad, czy Tadeusz Cymański.
Ten sam, cytując samego Prezesa "Imposibilizm", nic z tego nie będzie.
![]() |
porfirogeneta @klon 24 maja 2020 08:14 |
26 maja 2020 00:38 |
Konstytucyjane znamona dostał, mają większość sejmową, Prezydenta, czego jeszcze trzeba? Sołtysów? Start Performing!!! Albo się sam na jakiś marsz wybiorę.
![]() |
porfirogeneta @przemsa 24 maja 2020 06:35 |
26 maja 2020 22:51 |
Błędy robi, pewnie zapił.
![]() |
porfirogeneta @gabriel-maciejewski 24 maja 2020 07:02 |
26 maja 2020 22:53 |
Pańskie życzenie, jest moim rozkazem, obniżyłem poziom w komentarzach.