-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Demokracja jako absurd

Wczoraj na twitterze pan Radziejewski, który jest ekspertem od wszystkiego chyba, a w przeszłości próbował też być pisarzem i publicystą, orzekł, że nowa ustawa zwana Lex Tusk to zagrożenie dla demokracji liberalnej. Ja się już zdążyłem przyzwyczaić, że eksperci i znawcy czynni w Polsce nie posługują się w swoich wywodach logiką, którą zaproponował światu Arystoteles. Posługują się jedynie analizą przypadków opartą na nie do końca rozpoznanych przesłankach. I czasem tylko próbują te przypadki połączyć jakimś sztukowanym przegubem. No i Radziejewski wczoraj tak właśnie zrobił. Stanął w obronie Tuska, czyli zajął stanowisko w sprawie doraźnej posługując się wymyślonym na poczekaniu wywodem. Jego założenia były następujące – oto prezydent podpisując ustawę zanegował zasady liberalnej demokracji. To zaś oznacza, że liberalnej demokracje będą znikać z powierzchni ziemi, bo wcześniej też znikały i Radziejewski to zauważył. Nasza również zniknie, jak sprawy będą toczyły się dalej tym trybem. I to jest według Radziejewskiego dramat. W co się w takim razie zamieni nasza liberalna demokracja, jeśli podobne ustawy będą dalej procedowane? Nigdy nie zgadniecie. Ona się przekształci w demokrację nieliberalną, taką jaka była w starożytności. Oczywiście Radziejewskiemu przez gardło nie przechodzi wyraz „ateńska”, bo użycie tego słowa w znaczeniu pejoratywnym jest w środowisku podobnych mu ekspertów równe zdjęciu gaci w miejscu publicznym. To jest profanacja i szarganie świętości. Wymiennie więc mówi Radziejewski o demokracji nieliberalnej, która gdzieś tam kiedyś funkcjonowała w starożytności. I nie była wcale dobra, bo w wyniku głosowania można było pozbawić obywatela życia i mienia. Tak rzeczywiście było, obstawiam jednak, że owe przypadki pozbawienia życia i mienia w wyniku głosowania większości, miały charakter prowokacji i były nakręcane przez ukrytych w szeregach demokratów oligarchów. Nie chcę teraz wdawać się w szczegółowe analizy poszczególnych spraw.

Co więc czyni Radziejewski? Posługując się zafałszowanym przykładem, buduje figurę retoryczną, która ma posłużyć do obrony ruskich agentów w Polsce. I jeszcze chce, żeby go uznano za mądrego, bo patrzy jak cocker spaniel na chrupkę o smaku wołowiny. No i wskazuje, że są demokracje lepsze i gorsze. A nasza właśnie zamienia się w tą gorszą, która – na pewno nie, na pewno nie – w żaden sposób nie jest podobna do ateńskiej, chociaż właśnie stamtąd wyciąga Radziejewski uzasadnienia jej wad.

Dlaczego ja o tym piszę? Bo uważam, że warto, od wczoraj bowiem przed naszymi oczami odbywa się festiwal demaskacji jakiego niektórzy się może spodziewali, ale ja akurat nie. I widzimy, że jest dokładnie tak, jak napisał kiedyś valser – jak zaczną uciekać szczury, zrobi się czarno. Ilość uzasadnień podnoszonych w obronie Tuska jest nieprawdopodobna, choć kilku żartownisiów przypomina, że w październiku zeszłego roku Tusk sam się takiej komisji domagał.

W przeciwieństwie do „nieliberalnej” demokracji ateńskiej, zwanej przez Radziejewskiego starożytną, my dzisiaj nie możemy na bieżąco weryfikować deklaracji składanych przez polityków, albowiem jest nas zbyt wielu, by można było urządzać zebrania i sprawdzać na bieżąco kto ma większość, a kto nie. Musimy czekać do wyborów, a do tego czasu, jedyne co nam pozostanie to śledzenie histerii ludzi, którym odebrano ledwie trochę gwarancji na bezkarność i jeszcze mniej przywilejów związanych z opowiadaniem głupstw całkowicie poza wszelką krytyką. Mam tu na myśli Radziejewskiego.

Przez tę całą, niezwykłą sytuację możemy sobie jednak podyskutować czym jest prawdziwa demokracja. Otóż jest to konglomerat wpływów obcych w istotnym dla światowego handlu i równowagi sił obszarze, który maskowany jest procedurami polegającymi na wyłanianiu większości przy każdej istotniejszej decyzji. Przy takiej definicji możemy wskazać, które obszary są najważniejsze dla światowej równowagi i przepływu towarów i pieniędzy – te gdzie za wszelką cenę próbuje się utrzymać demokrację. Wszystkie inne są mniej ważne. Teraz sprawa kolejna – jak systematyzuje się demokratów? W Atenach dzielili się oni na oligarchów i prawdziwych demokratów. Różnica istotna nie była widoczna i nie miała znaczenia, do momentu, kiedy pojawił się prawdziwy kryzys. To znaczy kiedy jedna z potencji, które realizowały swoją politykę na obszarze ogarniętym przez demokrację,  nie zapragnęła przejąć aktywów pozostałych. Wtedy ujawniały się wspomniane różnice i okazywało się, czym różnią się prawdziwi demokraci od oligarchów. Otóż ci pierwsi domagali się rozstrzygnięć ostatecznych, czyli rozmaitego rodzaju oczyszczeń, a ci drudzy chcieli zachowania status quo, z jakimiś ewentualnie kosmetycznymi zmianami. Oligarchowie byli tak zdeterminowani w swoim pragnieniu zachowania status quo, że doprowadzali do pełnej eksterminacji demokratów i zagarniali ich majątki, a następnie dzielili się na umiarkowanych i ortodoksyjnych. Podstawowy bowiem czynnik kształtujący demokrację – obce wpływy - nie znikał. Był realizowany coraz to bardziej brutalnymi metodami. Czym wobec tego różnili się oligarchowie oligarchiczni od oligarchów umiarkowanych. Ci pierwsi chcieli pełnej eksterminacji i zagarnięcia majątków wszystkich przeciwników politycznych, a ci drudzy zadowalali się częściową ich eksterminacją, wygnaniem i zagarnięciem majątków. Kolejna ważna kwestia dotyczy tego w jaki sposób zyskiwano przewagę. Poprzez interwencje obcych, to jasne. Kogo potrzebują obcy na terenie zagarniętym i opanowanym przez demokratów? Oni potrzebują degeneratów, sprzedawczyków, zdrajców notorycznych, ludzi skrajnie niemoralnych, których żywiołem jest kłamstwo, a do tego takich, którzy to wszystko potrafią ukryć pod płaszczykiem prawa i moralności. A jeśli są tak straszni, że to się nie udaje, to pod płaszczykiem sukcesu.

I teraz kolejne ważne rozróżnienie – inwestycja w niemoralnych kłamców i złodziei zwraca się słabo, choć jest wielką pokusą. Demaskuje ona bowiem całkowicie demokrację. Tak więc oligarchowie oligarchiczni dążyć będą do tego, by w demokracji pozostali jedynie oni, ich niewolnicy i kontyngent patrona. No, ale co to za demokracja i jak tu kryć swoje interesy, kiedy z tak zwanego „światu” nadciągają inne jakieś organizacje, które też się chcą włączyć w budowę demokracji i wygrażają przy tym nożami i innymi narzędziami? No właśnie, jak? Dlatego oligarchowie oligarchiczni muszą przegrać, a demokracja musi zwyciężyć. Jeśli się jednak będą ci oligarchowie bardzo upierać, otaczające demokrację, sprzedajne i skorumpowane monarchie, wykorzystując chaos jaki stworzyła oligarchia powiedzą w końcu – dość. I jedna z nich zacznie wprowadzać swoje porządki. Tak się dzieje, kiedy mamy do czynienia z populacją niewielką, która osiąga – poprzez interesy przykryte demokracją – horrendalne zyski i władzę o jakiej dziś nikomu się nawet nie śni. W naszych okolicznościach wszystko to zostanie powtórzone, ale będzie porozmywane na tyle, że możemy takich zależności nawet nie zauważyć.

Coś tam jednak widzimy już dziś. Na przykład kto domaga się eksterminacji przeciwników, a kto chce tylko pozbawić ich pewnych przywilejów. Kto chce kontynuowania wojny aż do ostatecznych rozstrzygnięć, a kto chce zachowania status quo. To jest w tym wywodzie najważniejsze, moim zdaniem, albowiem ci ludzie są właśnie najgroźniejsi. Ich przede wszystkim należy się obawiać. Zwolennicy Tuska popełniają teraz jeden bardzo poważny błąd – odchodzą od schematu wypracowanego w Atenach – ojczyźnie demokracji - i zamiast ukrywać swoje rzeczywiste wpływy, i realizować swoje plany w tajemnicy, postanowili je ujawnić na marszu 4 czerwca. To jest moim zdaniem poważny błąd. Oni sami się wpisują na listę proskrypcyjną. PiS zaś jest w o tyle szczęśliwej sytuacji, że w okolicy nie ma żadnej monarchii, nawet bardzo skorumpowanej. Takiej, która mogłaby zastąpić procedury charyzmatami władcy. Czekajmy więc na rozwój wypadków spokojnie i bez lęku. Bądźmy jednak świadomi tego co się dzieje.

 

Przypominam, że 6 czerwca jesteśmy na targach książki w Kędzierzynie Koźlu. Trwają one jeden dzień – od 10.00 do 19.00. W dniach zaś 1-2 lipca odbywają się w Grodzisku Mazowieckim, drugie już Targi Książki i Sztuki.



tagi: demokracja  eksperci  publicyści  oligarchia  monarchia  lex tusk  przewroty 

gabriel-maciejewski
30 maja 2023 09:32
100     4537    13 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
30 maja 2023 09:50

Już się komisja europejska obsrala i straszy konsekwencjami, co mnie nie dziwi. Ich nogi wyrastają z tego samego dołu z gównem. Wielki plus za wpis! 

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski
30 maja 2023 09:51

W sumie dobrze że Biden rządzi formalnie co najmniej do stycznia 2025 r. ZAWSZE to jakaś względna przewidywalność. Tak dla nas jak i wsparcia dla Ukrainy. A po drodze też wybory i u Nas w w UE. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Nova 30 maja 2023 09:51
30 maja 2023 09:53

Zawsze są jakieś wybory. Tylko snajperzy nie mają wyboru

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 30 maja 2023 09:50
30 maja 2023 09:54

No tak, ale ich straszenie nie ma znaczenia, bo oni są właśnie tą oligarchią, którą trzeba zniszczyć, żeby potężni gracze znów mogli robić w Europie interesy. Im się zaś zdawało, że zostaną tu sami, z górą pieniędzy, masą zubożonych rabów i armią Putina, która będzie im gwarantować bezpieczeństwo

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski
30 maja 2023 10:03

Co do demokracji.

Jeżeli coś może być takie, siakie czy jeszcze inne to możemy podejrzewać, że tego nie ma  albo ktoś robi nas w "bambuko'.

Jeżeli mieliśmy demokrację ludową, demokrację socjalistyczną (wyższy szczebel rozwoju demokracji ludowej), demokrację liberalną i na dodatek jeżeli w kraju na skutek wyborów mamy "demokratyczną opozycję" (ale jaja, ale jaja) to trzeba się zastanowić i to poważnie, czy coś takiego jak demokracja wogóle istnieje czy nie jest przykrywką z napisem "demokracja" żeby nieuświdomieni nie musieli sie trudzić myśleniem w jakim świecie żyją.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski 30 maja 2023 09:54
30 maja 2023 10:03

Putin to już przeszłość. Teraz tylko on może ich uratowaćTeraz takie plataky rozwieszają po Moskowii, a propaganda w TV mówi otwartym tekstem ,że należy wybrać w nowych wyborach kogoś innego i powrócić do gry w Europie.

zaloguj się by móc komentować


atelin @Matka-Scypiona 30 maja 2023 09:50
30 maja 2023 10:05

Schumann wiedział, co robi/konstruuje/kombinuje.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 30 maja 2023 10:03
30 maja 2023 10:05

Obawiam się, że z tym panem nawet Schroeder nie będzie chciał rozmawiać

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski 30 maja 2023 10:05
30 maja 2023 10:24

To już nie nasz problem. Ale musimy pamiętać, że w odwodzie mają jeszcze Nawalnego, z którym będą wszyscy rozmawiać, a który niczym się od reszty tej całej bandy nie różni.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski
30 maja 2023 10:27

Tak - trafione w punkt. Oni tak na prawdę trzymali się jedynie na zewnętrznych gwarancjach, z których najwazniejszą był strach przed omnipotentną putinowską Rosją, która nawet jeśli nie tak od razu nas tutaj wszystkich wymorduje, i pozamienia w radioaktywne zombi to z pewnością pozakręca nam kurki z gazem, ropą i nas wszystkich wymrozi i odeśle do epoki kamienia łupanego. Kiedy okazało się, że te gwarancje to bluff, a cała ta Rosja to zwykła wydmuszka, której nie boi się nawet Mołdawia pozostał im tylko lament i skowyt nad mordowaną "demokracją", którą oni akurat rozumieli jako bezkarną możliwość grabienia do spółki ze swoim protektorem.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @Pioter 30 maja 2023 10:24
30 maja 2023 10:30

Tak, Prigrożyn jest na zachodzie niestrawny. To Nawalny będzie nowym carem, Prigrożyn jego ministrem wojny. Wszyscy wtedy odetchną z ulgą i opierdolą nas z przyległościami za wiadro gruszek byleby ta ich duszeńka ich polubiła....

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
30 maja 2023 10:36

" Niezależnie od tego, kogo komisja pociągnie do odpowiedzialności, wysłanie w świat sygnału, że w Polsce istnieje rzekomy problem rosyjskich wpływów, nigdy nie powinno się zdarzyć. " - to najdelikatniejsza opinia panów redaktorów...

Ha! wszyscy teraz palą głupa,jakby przez pół wieku nie okupowali nas sowieci i wynieśli się grzecznie nie zostawiając swoich "emisariuszy",do kręcenia lodów,bo niby jaka specjalna różnica między ZSRR,a FR ?... Zachód uwierzył na krótko ,że Rosja może być takim samym partnerem handlowym, a czuła przyjaźń Niemiec z FR zaowocowała tym co mamy ...Sorry ,ze użyję bardzo nieładnego przysłowia"rusz gówno to śmierdzi" . Dlatego rozwój wypadków nie będzie taki ze spokojny....

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
30 maja 2023 10:37

No wlaśnie Leszczyna napisała na TT, że przez LexTusk nie dostaniemy tego wodospadu pieniędzy z KPO na rozwój. Czy to wyczerpuje definicję jurgieltu?

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @Nova 30 maja 2023 09:51
30 maja 2023 10:39

Nie wszystko jest takie proste w tej układance: https://pch24.pl/rzad-usa-jest-zaniepokojony-amerykanska-administracja-krytycznie-o-powolaniu-komisji-ds-badania-wplywow-rosyjskich/

Zwłaszcza, że do komunikacji wybrali sobie ciekawe, w świetle nowej ustawy, medium...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @jolanta-gancarz 30 maja 2023 10:39
30 maja 2023 10:49

Oj tam,to dopiero początek gromów z jasnego nieba.Der Onet donosi słodziutko że już komisarze Unijni paluchem Polsce wygrażają... To chyba gorsze jak ten...tego antysemityzm...?.... no i oczywiście promotor Prezydenta Dudy ,bardzo się wstydzi...

https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/lex-tusk-ostre-slowa-komisarza-unii-europejskiej/cv5egbe,79cfc278

zaloguj się by móc komentować

BeaM @gabriel-maciejewski
30 maja 2023 10:58

"prawdziwa demokracja. Otóż jest to konglomerat wpływów obcych w istotnym dla światowego handlu i równowagi sił obszarze, który maskowany jest procedurami polegającymi na wyłanianiu większości przy każdej istotniejszej decyzji."
Znakomicie to ująłeś. Na prive' a wrzucam, do czego to mnie zainspirowało.

zaloguj się by móc komentować

jolanta-gancarz @BTWSelena 30 maja 2023 10:49
30 maja 2023 11:08

KE to mniemce, ale dla wiadomej stacji wypowiadali się oficjalni przedstawiciele naszych największych sojuszników. I to w kontekście zbliżajacych się wyborów. Taka troska o prawdziwą demokrację...

zaloguj się by móc komentować

orjan @szarakomorka 30 maja 2023 10:03
30 maja 2023 11:12

Słuszne spostrzeżenie. Aż się prosi o parafrazę, że liberalna demokracja tym się różni od demokracji, czym krzesło elektryczne od krzesła.

 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @atelin 30 maja 2023 10:05
30 maja 2023 11:23

A trwa proces beatyfikacyjny tego pana... 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
30 maja 2023 11:31

Wygląda na to, że od czasu do czasu wdrażana jest kuracja przeczyszczająca:

Obecna administracja amerykańska "jest zaniepokojona"... No ale przyszła administracja chyba nie ...

(...) kampania na rzecz badania lojalności pracowników administracji rządowej, szkół wyższych, wojska i innych instytucji życia publicznego oraz przeciwdziałania „infiltracji komunistycznej” wśród tych grup społecznych (...)

Nie wygląda na to że to jest oddolna inicjatywa ... Trudno przypuszczać, że w takiej fazie "wymiany poglądów" bez tego się obejdzie... 

zaloguj się by móc komentować

onyx @jolanta-gancarz 30 maja 2023 10:39
30 maja 2023 11:35

Czynniki amerykańskie przypominają, że mają u nas swoją agenturę, która ma jakieś powiązania z Rosją i proszą by ich nie ruszać. Trzeba usiąść z różnymi i się dogadać kto ma trafić na obrady do prześwietlenia a kto nie i za jaką cenę. Prezydent mógł przytrzymać to podpisanie do przyszłego tygonia kiedy będzie po marszu ale wybrali kurs na ostro.

zaloguj się by móc komentować

atelin @Matka-Scypiona 30 maja 2023 11:23
30 maja 2023 11:35

Gdzie, w takim razie, szukać nadziei?

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 30 maja 2023 10:05
30 maja 2023 11:41

Prigożyn to straszak i "zły milicjant" będzie dymił aż ogłoszą zmianę władzy i wyłonią tego "dobrego". Nawet największy sprzedawczyk nie chce dostać młotem w łeb.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski 30 maja 2023 10:04
30 maja 2023 11:45

No wiem.

Moja wersja jest bardziej toporna i dla opornych, których tutaj raczej niema chociaż i tacy chyba zaglądają.

Nieprzerwanie jestem pełen podziwu dla Pana pracowitości, która przez 20 lat emerytury już mogła ze mnie ulecieć a u Pana jest ciągle zadziwiająca i co tu mówić - talentu.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @atelin 30 maja 2023 11:35
30 maja 2023 12:20

Myśli Pan, że ta banda nie realizuje Bożych planów? Myślę, że tak. My końca nie znamy, On tak. 

zaloguj się by móc komentować


Paris @gabriel-maciejewski
30 maja 2023 13:31

Rozne  ,,definicje  DEMONkracji,,...

...  widzialam  i  czytalam,  ale  Panska,  dzisiejsza  DEFINICJA  przerasta  wszystkie  inne...  jest  po  prostu  GENIALNA  !!!

No  i  Valser  tez  mial  racje,  bo  juz  od  paru  dni  SCZERNIALO  na  ,,pudlu,,  czy  na  ,,wirtualnym  debilu,,...  coz  piane  tocza,  a  i  tylko  to  im  pozostalo,...  a  4  czerwca  -  jak  najbardziej  -  trzeba  obserwowac,  bo  to  SPED  TARGOWICY  i  ZDRAJCOW,  i  tyle.

 

Dzieki  za  fantastyczny  wpis...  i  komentarze  wszystkim  Nawigatorom...  Alleluja  i  pod  prad,  bo  gora  stoi  !!!  

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
30 maja 2023 13:32

Czyżby z 4 na 5 lub z 3 na 4 była Noc Długich Wyborów ...

Znów ktoś z kimś się dogada, będzie winny i się go widowiskowo "zdekapituje" ... Było by śmiesznie i nie strasznie gdyby "zdekapitowano" pana Tuska Donalda, z hasłem - Donald MUSI odejść ... na co pan Donald podjął by obronę NIE ODEJDĘ walczę o godną emeryturę od 70 roku życia dla mężczyzn i od 75 roku życia dla kobiet.

I może wtedy ... media mogły by zauważyć jakieś NIESPÓJNOŚCI ... choć to i tak nie jest pewne.

Ktoś MUSI zostać uznanym winnym, kto to będzie ...

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Pioter 30 maja 2023 10:03
30 maja 2023 13:35

>Teraz takie plataky rozwieszają po Moskowii, a propaganda w TV mówi otwartym tekstem ,że
>należy wybrać w nowych wyborach kogoś innego i powrócić do gry w Europie.

Co to za plakaty ?

zaloguj się by móc komentować

Pioter @ArGut 30 maja 2023 13:35
30 maja 2023 13:47

Niedługo siętam zacznie kampania prezydencka i niektórzy już robią przymiarki.Choć te są chyba najlepsze

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
30 maja 2023 14:32

Wielki plus za analize. Nie ma w sąsiedztwie monarchii ale to nie znaczy że nie może się pojawić. Np. monarchia ukraińska. 

Obcy ryzykują demaskacją, tylko jeśli lokalny demos potrafi ją odczytać. Obecnie wiele zainwestowano we wtórny analfabetyzm żeby mieć pewność że demos nie będzie umiał zinterpretować wydarzeń. Nasi umiarkowani oligarchowie stworzyli lex Tusk. Sojusznik nasz wyraził zeniepokojenie w formie listu ambasadora Brzezinskiego. Demaskacje ma gdzies. Lokalsi i tak nie zrozumieją.

Swoją drogą to jest bardzo ciekawy casus naukowy. Deep state chce kontrolować moskiewską agenturę w RzP, chyba chce ją przejąć jako zasób szamba. Nie  chce wzmocnienia umiarkowanych oligarchów. Pewnie z tej racji że nie dają szans lgbt.

zaloguj się by móc komentować

klon @jolanta-gancarz 30 maja 2023 10:39
30 maja 2023 17:13

Po przeczytaniu tegoż njusa, pomyślałem o słowach Ojca Dyrektora,, że USA przewodzi gangowi do którego należy FR a "naszym" bliżej do GB. 

Czy dowiemy się jak jest faktycznie? 

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @Pioter 30 maja 2023 13:47
30 maja 2023 17:26

Rosja wróciła do poziomu bantustanu gdzie rządzi siła podparta kałachem choć pewnie nigdy za daleko od tego nie odeszli. Putin ich jakoś zebrał do kupy ale już widać, że jak padnie to zaczną walkę o władzę w mało demokratyczny sposób.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
30 maja 2023 17:26

Teraz prezydent podpisał ustawę i skierował do Trybunału Konstytucyjnego żeby sprawdzili czy jest zgodna z konstytucją.

Ponieważ w TK zasiada Julia Przyłębska, jak się domyślam z kolegami i koleżankami, to pewnie uznają że ustawa jest zgodna z konstytucją.

Bo gdyby np. w TK zasiadał Andrzej Rzepliński czy inny Andrzej zwany Zollem, toby uznali że ustawa nie jest zgodna z konstytucją.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @peter15k 30 maja 2023 11:31
30 maja 2023 17:34

"Wygląda na to, że od czasu do czasu wdrażana jest kuracja przeczyszczająca:"

Tak, tam była kuracja przeczyszczająca, ale z uwagi na to że w Polsce, jak to ktoś trafnie ujął "nic się nie dzieje do końca", a ja od siebie dodam że wszystko

ma wymiar karykaturalny, zakładam że wszystko się zakończy jedynie burczeniem w brzuchu i wesołym oberkiem, jak to czasami pisuje pan Stanisław Michalkiewicz.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ArGut 30 maja 2023 13:32
30 maja 2023 17:38

"Ktoś MUSI zostać uznanym winnym, kto to będzie ..."

Co pan, jakie musi?

Musi to na Rusi, a w Polsce jak kto chce.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @onyx 30 maja 2023 11:35
30 maja 2023 17:46

"Czynniki amerykańskie przypominają, że mają u nas swoją agenturę, która ma jakieś powiązania z Rosją i proszą by ich nie ruszać. Trzeba usiąść z różnymi i się dogadać kto ma trafić na obrady do prześwietlenia a kto nie i za jaką cenę."

U nas różne agentury buszują, jak świnie po rozgrodzonym poletku.

Wyłapywanie i karanie agentów?

Albo się wszystkich łapie albo wcale.

Siadanie i dogadywanie się którego zatrzymać a którego nie to coś takiego jak z tymi niedzielami w handlu.

Zamiast ustalić wszytkie niedziele wolne od handlu albo nie wprowadzać w ogóle tego zakazu, to zrobili kompromis po polsku:

trzy wolne, jedna handlowa.

Trochę temu ziarna odsypać, trochę tamtemu.

Żeby każdy był zadowolony.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
30 maja 2023 19:34

Tu jeszcze kwiatek, ale akurat nie na temat "Tusk lex, sed lex":

https://www.salon24.pl/newsroom/1304670,rzecznik-msz-zawieszony-poklosie-slow-o-wolyniu

Czyżby sługa narodu ukraińskiego, pan Rau, usunął ruską onucę?

Zapewne na polecenie naczelnego sługi narodu ukraińskiego, prezydenta Dudy.

Jeśli tak, to dobry początek.

Tak trzymać.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @atelin 30 maja 2023 11:35
30 maja 2023 20:10

w demokracji, oczywiście, liberalnej nadzieja umiera jako pierwsza

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Szczodrocha33 30 maja 2023 17:26
30 maja 2023 20:17

Uważam dokladnie odwrotnie.

Skierował do TK, aby tam wybito kły tej ustawie.

"Ustawka" z ustawą , czyli będzie przeciaganie liny do wyborów i sugerowanie, że ruska agentura broni się przed nią. Po wyborach zapomni się  o sprawie, a w zamian  podrzuci  ludożerce ważniejsze dla niej  tematy.

zaloguj się by móc komentować

chlor @Szczodrocha33 30 maja 2023 17:46
30 maja 2023 20:22

Kraj w Europie bez agentury byłby niesterowalny z zewnątrz. Błądziłby jak dziecko we mgle kierując się naiwnie własnym interesem.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Szczodrocha33 30 maja 2023 17:46
30 maja 2023 20:54

W tym roku jest 7 niedziel tzw. handlowych i to jest bardzo złe, ale dużo lepsze napewno niż miały by być wszystkie handlowe.

Z tą komisją też zobaczymy jak będzie, tak jak Gabriel napisał - obserwujemy.

 

Nie ma co przesadzać.

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Szczodrocha33 30 maja 2023 17:38
30 maja 2023 21:15

> Musi to na Rusi, a w Polsce jak kto chce

Jak pan szanowny przyjmie moje spojrzenie to Ruś to Najgorsze Niemcowo, takie Niemcowo drugiego-sortu. A pan Donald to "niemiec" najprawdziwszy ... malowany ... wyjechał i zapracował na "aus wajs". Tego 4 czerwca może się okazać, że są lepsi "niemcy" niż pan Donald ... Ideolog PO, socjolog pan Edmund Wnuk-Lipiński opisał to w trylogii na Apostezjonie, dokładnie w części Mord założycielski.

zaloguj się by móc komentować

ziemski @Szczodrocha33 30 maja 2023 19:34
30 maja 2023 21:18

Widzę, że jest Pan zwolennikiem stanowczych rozwiązań. Takich po których nie zostanie nawet kamień na kamieniu.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ziemski 30 maja 2023 21:18
30 maja 2023 22:16

Komisja powołana na mocy tej ustawy ma być komisją weryfikacyjną, "łączącą funkcje sądu, prokuratury i służb specjalnych" [cytat z gazety wyborczej].

Mnie nie obchodzi biadolenie gazowni że to sprzeczne z polskim prawem i "demokratycznym państwem prawa".

Ale rozumiem że ta komisja ma się po prostu zająć odnajdywaniem i karaniem agentów czyli szpiegów, prawda?

Jaka jest kara dla szpiega?

Według tej ustawy, mogliby w ramach "środków zaradczych" pozbawić daną osobę prawa do pełnienia funkcji publicznych przez nawet 10 lat czy zakazać dostępu do informacji niejawnych.

W praktyce taki gość mógłby zostać "ułaskawiony" po 2-3 latach przez jakiegoś sędziego nie przepadającego za PiS i naczelnikiem Kaczyńskim [bo przecież nie wiemy jak długo potrwa dobra zmiana, u naszego pana /Waszyngtona/ w godzinie odmiana].

Śmiechu warte, facet wypłynąłby po paru latach i może w kolejnych wyborach wszedł rodzimego parlamentu czy europejskiego, ba, moża sam by zasiadł w jakiejś komisji, prowadząc kolejne intensywne śledztwo.

Jak karze się szpiegów, agentów i ludzi wpływu w poważnych państwach?

Przykłady:

Robert Hanssen - agent FBI, który w latach 1979-2001 szpiegował dla Sowieckiego wywiadu, a póżniej rosyjskiego, na podstawie ugody obrończej, żeby uniknąć kary śmierci, zgodził się współpracować z władzami w śledztwie

wyrok - 15 kolejnych wyroków dożywotniego więzienia, bez mozliwości ubieganie się o zwolnienie warunkowe.

Aldrich Ames - oficer kontrwywiadu CIA, za szpiegowanie na rzecz ZSRR i Rosji skazany na dożywocie bez moliwości apelacji.

Łatwo się zorientować że ci panowie już żadnych publicznych funkcji sprawować w życiu nie będą.

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ArGut 30 maja 2023 21:15
30 maja 2023 22:19

Pełna zgoda, Tusk, jak trafnie to ujął Stanisław Michalkiewicz, to folksdojcz i niemiecki agent.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @stanislaw-orda 30 maja 2023 20:17
30 maja 2023 22:25

"Uważam dokladnie odwrotnie.

Skierował do TK, aby tam wybito kły tej ustawie.

"Ustawka" z ustawą , czyli będzie przeciaganie liny do wyborów i sugerowanie, że ruska agentura broni się przed nią. Po wyborach zapomni się  o sprawie, a w zamian  podrzuci  ludożerce ważniejsze dla niej  tematy."

Kto wie czy tak nie jest.

Prezydent Duda, w przeciwieństwie do Bronisława Komorowskiego, który jest w ciemię bity [moim zdaniem nawet bardzo mocno], w ciemię bynajmniej bity nie jest.

On wie że niedługo się skończy druga kadencja prezydencka i trzeba się za jakąś fuchą rozejrzeć.

Więc żeby okazac się dobrym Europejczykiem, zasługującym na posadę w strukturach euroatlantyckich, rżnie "męża stanu" i pomaga przeciągąć ten sznur.

Może istotnie wybiją kły tej ustawie [choć kłów to ja tam żadnych nie widzę, co już uzasadniłem w jednym z moich komentarzy powyżej] i ku uldze gazowni prezydent Duda

ocali demokratyczne państwo prawa.

 

zaloguj się by móc komentować

ziemski @Szczodrocha33 30 maja 2023 22:16
31 maja 2023 07:18

Nie do tego piłem. Chodziło mi o krytykę min. Rau za zawieszenie rzecznika Jasiny. Jasina wyszedł przed szereg za co został słusznie ukarany. Dyplomacja/polityka to gra zespołowa.

Czy pan chce Ukraińców podstawić pod ścianą w kwestii Wołynia? Nie zbudujemy w ten sposób trwałego porozumienia.

Jeśli chodzi o karanie za działalność agenturalną, to zgadzam się, że daleko nam do standardów amerykańskich. Od czegoś jednak trzeba zacząć. Ja myślę, że od utrzymania władzy na kolejne 4 lata i zmian w wymiarze sprawiedliwości.

zaloguj się by móc komentować

valser @ziemski 31 maja 2023 07:18
31 maja 2023 08:24

Jesli chodzi o Wolyn, Bandere i UPA, to trzeba pamietac, ze na Bandere  sowiecka bandyterka wyslala cyngla do Monachium. Skutecznie. Mozna sie zapytywac czy powodem tego byli, ze za duzo wiedzial czy byl politycznie niebezpieczny? Bandera tez byl odpowiedzialny za ukrainskie polityczne zabojstwa, dlatego taki bohater jest kacapom na reke, bo on wiele spraw klinuje. Nie zmienia to faktu, ze to oni go zabili. 

Historia UPA jest nieprzebadana i o to trzeba sie upomniec, pamietajac przy tym, ze wszyscy czlonkowie sztabu w armii Wlasowa to byli sowieccy szpiedzy i agenci. I pod tym katem nalezaloby UPA przeswietlic. 

Mnie zastanawia to, ze minal rok i kacapy nie maja ani jednej relacji, ze ukrainscy barbarzyncy rombiom ich siekierami, piluja pila, nabijaja na widly, nie obcinaja uszu i nosa. Jak na typowych banderowcow to troche slabo, nieprawda? 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 31 maja 2023 08:24
31 maja 2023 08:48

Myślę, że oni wręcz uważają, że te działania na Wołyniu to wpisywały się w politykę ZSRR. I mniejsza czy były inspirowane czy spontaniczne. Nie krytykuje się ich i nie piętnuje, bo przyniosły ewidentną korzyść komunistom. Przypomnę - przez cały PRL wydano 3 książki o Wołyniu, z czego jedna została wycofana z rynku na polecenie partii. Najsłynniejszą książką "o Wołyniu", były "Łuny w Bieszczadach" napisane przez oficera, co brał udział w zamachu na Świerczewskiego. Przez cały PRL za to uprawiano szeptaną propagandę na temat Wołynia, która wychodziła głównie z kół wojskowych. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @valser 31 maja 2023 08:24
31 maja 2023 09:17

Nie zastanawiaj się Valserze,bo szeptana propaganda może nie obcinaniu uszu i nosa,ale o WYCINANANIU organów z trupów poległych żołnierzy---jest uprawiana. Robią to ponoć typowi banderowcy -jak obwieszczał jeden mądry inaczej ekspert na Neonie 24.pl... Ostatnio chyba się zorientował ,że coś ten numer nie przyjdzie,jak jeden tam przytomniejszy zapytał wprost "po chuj im martwe organy"...

A tak w szczególności,to kto jeszcze wierzy ,że Putin ruszył operacyjnie pokarać banderowców i nazizm panujący na Ukrainie,aby ocalić Europę i świat...?  i to nie wywołując wojny,tylko  tworząc specjalną operację?... To trzeba mieć Putinowski łeb,szkolony w KGB jakby nie było... bo i operacyjnie grzebali kozikiem cały czas na Ukraińskim organie...

zaloguj się by móc komentować

ziemski @valser 31 maja 2023 08:24
31 maja 2023 09:23

Tak, brakuje im argumentów, ale Medwiediew jeździ po świecie i przekonuje ostatnio np. Wietnamczyków, że trzeba zniszczyć reżim na Ukrainie bo to naziści. Tak się składa, że min. Rau był tam w marcu i zważywszy na kontakty pomiędzy naszymi społecznościami i dynamikę obydwu gospodarek to był i jest strzal w dziesiątkę.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @valser 31 maja 2023 08:24
31 maja 2023 09:27

Bandera wiedział tyle, na ile mu pozwalał zachodni wywiad, czyli niewiele. Najpierw Niemcy, a potem jego sponsor - M16. Był raczej miało wiarygodny niż niebezpieczny. Szkolony i wykorzystywany do ich celów i zbierania informacji z terenu ZSRR. Dlatego KBG wolało go zlikwidować, niż np. porywać i torturami zmuszać do zeznań. To wydaje mi się logiczne. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 31 maja 2023 08:48
31 maja 2023 09:37

To prawda,sprawa książek o Wołyniu ruszyła właściwie po roku 2000 -sięcznym... nie mówiąc już o występach za pomocą YT......oraz blogów.... zapodany link to nie wszystko chyba...

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=ksi%C4%85%C5%BCki+o+wo%C5%82yniu

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Szczodrocha33 30 maja 2023 17:34
31 maja 2023 10:25

Pan Prezydent podpisał szybko to być może sprawa ma szerszy nie tylko krajowy kontekst...

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski
31 maja 2023 10:44

Uderz w stół, a nożyce się odezwą:

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Szczodrocha33 30 maja 2023 17:46
31 maja 2023 11:46

Wizja świata, że my Polacy i agentury dookoła jest conajmniej zabawna. Komisje służą do resortowego przejmowania władzy i tylko tyle a lud będzie miał igrzyska. Nagle się okazuję, że w RP nie ma prawa muszą być komisje. Ustroje się zmieniają a obsada komisji jest stała. Komisja i uprawnienia "służb" to jest nawet nie bełkot.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 31 maja 2023 08:48
31 maja 2023 11:48

Nośnikami wiedzy o Wołyniu byli ci których z kresów do prlu przesiedlono. Do dziś pamięć kultywują z pokolenia na pokolenie. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @qwerty 31 maja 2023 11:48
31 maja 2023 12:05

Jesteś pewien, że tylko? Ja nie, wręcz jestem pewien, że nie tylko. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 31 maja 2023 11:46
31 maja 2023 12:38

Oj tam qwerty--no owszem prawo w RP jest...tylko,że ktoś temu prawo zadek postrzelił : bo Sędziowie są legalnie i nielegalnie wybierani.Aby się zorientować kto górą ,kto ma to prawo uosabiać  ---------"trza"hmn...Komisji. No tak ustroje,czy nastroje się zmieniają,prawo niby jest ,lecz nieleagalny ,tego legalnego zawsze może pociągnąć orczykiem sędziowskim po czterech literach z włączeniem Trybunałów Europejskich.

No jednym słowem koniec świata jak rzekł cieć Popiołek...

zaloguj się by móc komentować

orjan @Kuldahrus 30 maja 2023 20:54
31 maja 2023 12:49

Warto jednak ustalić jakąś skalę oczekiwań. Bez niej obserwowanie będzie z góry skazane na pesymizm.

Maksymalnym punktem skali byłoby ujawnienie wszystkich. To jest obiektywnie niemożliwe.

Zaraz niżej byłoby ujawnienie przynajmniej tych najszkodliwszych ze względu na funkcje państwowe im powierzane, lub do jakich teraz aspirują; niech wyborcy wiedzą, kto ubiega się o ich głosy.

I tak dalej w dół skali. Przy tym za minimalny, lecz - z braku laku - jeszcze korzystny, uznałbym rezultat dojścia do masowej wiadomości i wyobraźni, jakiego autoramentu element knuje przeciwko im, czyli przeciwko Polsce oraz jakimi metodami nie pomijając jakimi mediami.

Gdyby udało się osiągnąć choćby tylko ten poziom minimalny, pozostającej agenturze znacznie zmiejszyłoby się środowisko, w którym i na które działa. Trzeba bowiem przyjąć, iż tak jak partyzantka zbrojna nie ma żadnej szansy dłużej utrzymać się w terenie bez wsparcia lokalnej ludności, tak agenci, zwłaszcza ci od wpływu, nie utrzymają się w przypadku odmowy pobłażania im i oparcia się opinii publicznej lekceważeniu ich. 

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Pioter 31 maja 2023 10:44
31 maja 2023 13:04

List ten można najkrócej skomentować: #MeToo.

Merytorycznie list ujmując należy natomiast zauważyć, iż autor jest najwyraźniej przekonany, iż żadnych agentów nie było nie ma i nie będzie więc nie ma potrzeby ich wykrywania. Gdyby zaś nie był o tym przekonany, to wypada ocenić, iż autor domaga się odmowy wykrywania agentów. Dlatego właśnie jest przeciwko danym działaniom.

Odmawia obywatelom dostępu do pozyskiwania wiedzy, to ukrywa się wśród obywateli jako agent przeciwko nim knujący, kto takiego ukrywa i jakimi metodami się posługują. W tym momencie autor listu nie rozumie znaczenia i funkcji wskazywanych wartości: wolności, równości, praworządności i szacunku.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @orjan 31 maja 2023 13:04
31 maja 2023 13:05

Errata:

nie "to ukrywa się", lecz "kto ukrywa się".

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 31 maja 2023 12:38
31 maja 2023 13:14

System prawa to jedno a jego wykonywanie to drugie. I są to dwa różne światy. Problemem nie są tylko sędziowie. A co ci goście z komisjii mają w biurkach i w głowach? 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 31 maja 2023 12:05
31 maja 2023 13:15

Nie powiedziałem, że tylko ale opowieści lwowiaków w dzieciństwie wysłuchiwałem. A obecnie widzę jak kolejne pokolenie z nostalgią żyje wspomnieniami. 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @orjan 31 maja 2023 13:04
31 maja 2023 13:31

Merytorycznie rzecz ujmując to jest to poza kompetencjami samorządu. Autor mógł sobie taki list napisać jako Jakub Chłestowski, ale nie powinien go sygnować jako marszałek wojewodztwa śląskiego. W kompetencjach samorządu nie jest dokonywanie ocen aktóe prawnych, a działanie w ramach i na podstawie tych aktów.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Pioter 31 maja 2023 13:31
31 maja 2023 13:42

Masz 100% racji i RP jest obszarem anarchii i patologii bez szans na zmiany.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 31 maja 2023 13:04
31 maja 2023 13:52

Nie o tym jest ten 'list'

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @valser 31 maja 2023 08:24
31 maja 2023 15:32

Okaleczenia i tortury stosowane przez UPA są identyczne z tym co robiło CzeKa, Smiersza, NKWD i dzisiejsi krasnoarmiejcy na Ukrainie. Dla mnie to wystarczy. Szkoleniowcy UPA przeszli wtajemniczenie najpierw w NKWD. To okrucieństwo ma podtekst nie tylko propagando i psychopatolo. To jest psychopatolo symboliczne, kultowe, chtoniczne. 

Pioter za mało zbadał Welesa. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 31 maja 2023 13:14
31 maja 2023 15:35

I tutaj zgoda,że to dwa różne światy,bo dobre prawo to takie,które podstawowe problemy udaje się rozwiązać za pomocą samych przepisów. Owszem,nie neguję systemu prawnego dla ludzkości,która nie jest tylko ssakiem ,aby przeżyć i wychować młode... Prawo jest potrzebne !. Sędziowie,którzy reprezentują etc,etc, tak samo i Komisje ,którzy reprezentują etc,etc,mają często tyle w głowach,ile pozwala im "sympatia" do danej władzy... Owszem na 10 sztuk może i trafi się czwórka .............. dobrych. Sam wiesz jak to od "kuchni"wygląda........ I doskonale rozumiem,że nie tylko sędziowie są problemem,ale niestety w tzw praworządności na codzień w Polsce to bardzo "trudna problema"

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Pioter 31 maja 2023 10:44
31 maja 2023 15:37

Czarno, coraz czarniej ... Sojusznicy, przyślijcie jakieś rozpylacze-odszczurzacze!

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 31 maja 2023 11:46
31 maja 2023 16:53

"Ustroje się zmieniają a obsada komisji jest stała."

Przypomina się tekst z filmu "Psy":

Czasy się zmieniają ale pan jest zawsze w komisjach.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @BTWSelena 31 maja 2023 12:38
31 maja 2023 16:55

"Oj tam qwerty--no owszem prawo w RP jest...tylko,że ktoś temu prawo zadek postrzelił : bo Sędziowie są legalnie i nielegalnie wybierani.Aby się zorientować kto górą ,kto ma to prawo uosabiać  ---------"trza"hmn...Komisji."

Czyli burdel i serdel.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
31 maja 2023 17:54

Tuski sie ujawniaja, bo wiedza, ze juz grabarz na nich czeka za rogiem. Gdy ukraińska kontrofensywa ruszy - a będzie zwycięska i nie ma co tu naeet o tym dyskutować - to oni wszyscy znajdą się w fiemnosciach zewnętrznych. Nie wiem czy juz czuja, ale ich patron sie już się nie liczy, bo sam jest pionkiem (Niemcy). Naconajmniej kilka lat bedzie Wiwlka Sztama Olimpijczyków z Wężowym Plemieniem i u nas nie ma prawa nic się zmienić.

 Nie ma prawa.  Wiec Radziejewski jest żałosnym słabo zorientowanym typem. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Pioter 31 maja 2023 13:31
31 maja 2023 17:55

I  to  dopiero  jest  hucpa  !!!

Ten  Kubus  to  powinien  juz  leciec  na  ZBITY  RYJ  albo  DALEJ  NIZ  WIDZIEC,...  ta  ,,obOZona  sFieNcie,,  czerede  tylko  WYKOP  ZE  STOLCA  i  ODSPAWANIE  RYJA  od  KORYTA  moze  uratowac  -  choc  nie  koniecznie,...

...  ale  nas  to  juz  z  cala  pewnoscia  !!!

zaloguj się by móc komentować

orjan @Pioter 31 maja 2023 13:31
31 maja 2023 19:01

Jestem całkowicie zgodny. Marszałek miałby uprawnienie podpisywać te wypociny jako marszałek, gdyby jednoczesnie składał rezygnację z funkcji marszałka, a te wypociny miałby na uzasadnienie.

To jest zresztą jakiś pomroczny spadek obyczajowy po Mieciu Moczarze, który cokolwiek mówił lub czynił, domagał się uwagi jako jaja kobyły. To znaczy inwokował: "ja jako były partyzant".

 

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @Szczodrocha33 31 maja 2023 16:55
31 maja 2023 20:50

Hmn... Szczodrocho nie tylko w Polsce i Europie.Popatrz,tyle jest dobrych uniwersytetów na świecie jak np Harvarda ,Uniwersytet Oksfordzki, etc,etc...a z tym prawem tak chyba nic cudnego i dokładny burdel i serdel jest. W imię prawa lecą ustawy o 57 i czort wie ilu płciach i że ten...tego chłop nie z babą,ale chłop z chłopem może się rozmnażać...wszystko możliwe,a prawo nawet nie dychnie.....

A w Hiszpanii 2021 r. Z 217 oferowanych miejsc pracy dla lekarzy rodzinnych 29 zarezerwowano dla określonych grup : dwa stanowiska są przeznaczone dla lekarzy cierpiących na chorobę psychiczną, cztery dla transseksualistów, sześć dla ofiar przemocy ze względu na płeć, trzy dla ofiar terroryzmu, trzynaście dla osób z niepełnosprawnościami fizycznymi i jedno dla osoby z niepełnosprawnością intelektualną.

Nooo ... jakże taki lekarz z niepełnosprawnościa intelektualną skończył taakie studia?

https://polskieradio24.pl/5/1223/artykul/2761485,region-hiszpanii-oglosil-egzaminy-konkursowe-dla-lekarzy-i-zarezerwowal-czesc-miejsc-dla-kandydatow-transseksualnych

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @orjan 31 maja 2023 12:49
31 maja 2023 20:55

Też tak sądzę, dobrze żeby przynajmniej cokolowiek ruszyć i zobaczymy czy uda się ruszyć, czy skończy się na biciu piany. Póki co współpracownicy Rosjan w Unii mocno się zagotowali, więc narazie wygląda to nieźle.

Jedna tylko uwaga - nie sądzę żeby to miało wpływ na opinię publiczną, jurgieltnicy już nie raz się skompromitowali, maski opadały już nie raz, a dalej są bezkarni. Jeśli do teraz ktoś nie zauważył, parafrazując klasyka, gdzie stoją Polacy, a gdzie stoi ZOMO, tzn. że jest w tym jakaś przyczyna, ale nie taka, że ktoś nie widzi 'kto jest kto'.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 31 maja 2023 20:50
31 maja 2023 20:57

Miałem kiedyś wykład dot. prawa w RP na sali 'elity' I rozpocząłem "w Polsce nikt nie zna prawa." Dostałem oklaski i potwierdzenie, że pospolita dezynwoltura i patologia to rumaki w rydwanie wym.spr a o stanowieniu prawa  lepiej nie mówić. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Kuldahrus 31 maja 2023 20:55
31 maja 2023 21:07

Problem tkwi nie w bezkarności lecz w skutecznym zwalczaniu skutków. Na to nikt nie ma ochoty. Takie popłakiwanie matołów. Ci okropni agenci ojej. Czytywał Kraj Rad to pewnie agent bo pracuje w gminie? Problem infiltracji Państwa przez zorganizowane grupy bynajmniej nie jest problemem 'ruskich agentów' - toż na uniwersytetach kolejne pokolenia wdrażają ideologię socjalzmu i produkują co roku setki aparatczyków nowego typu. Cały ten cyrk jest żałosny. Ale skutki będą wszczepione w masy. 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @qwerty 31 maja 2023 20:57
31 maja 2023 21:36

Dopiero, gdy dotknie się, "namacalnie" tego wymiaru w Polsce, to dopiero można zobaczyć i poczuć, czym to jest. Niestety było to moim udziałem. I to już wtedy, gdy kilka lat byłem na emigracji.

Czyli już pewnie domyślasz się, co się stało. Zresztą wiele razy o tym pisałem i co było w ogóle przyczynkiem jedynym zupełnie, że publicznie zacząłem pisać. Moja najbliższa rodzina, wszyscy po wyższych studiach, w tym trzech lekarzy, a zwłaszcza jeden, a dokładnie, jedna lekarka, "kuta na cztery nogi", wiedzieli co robią, gdy zrobili zmianę testamentu moich rodziców, ojciec pełna demencja, moja mama po ciężkiej depresji, oboje wymagający 24h opieki. Przed moją emigracją, to ja mieszkałem i opiekowałem się moimi rodzicami.

Gdy w końcu dowiedziałem się co zrobiła moja rodzina, gdyż w końcu musiałem, moja siostra odpowiedziała mi - gdy powiedziałem jej, że będę walczył o moich rodziców, gdyż nie tylko albo i przede wszystkim pieniądze nie były dla mnie ważne - walcz sobie i tak nie wygrasz.

Miała rację. Minęło ponad 15 lat. A ja przez te lata dostałem fizycznego wręcz wstrętu, gdy słyszę sędzia, prokurator, polskiego wymiaru sprawiedliwości. Dlatego też między innymi mnie w Polsce już nie będzie nigdy, bym tam mieszkał.

________

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @qwerty 31 maja 2023 21:07
31 maja 2023 21:46

Chodziło mi o "karalność publiczną", w takim sensie że ktoś działający na szkodę narodu powinien być nikim w oczach ludzi masowo, a nie tylko w oczach tych 'świadomych', a niechby go nawet w telewizji pokazywali, a takie coś nie działa.

"Ruscy agenci" to jest tylko taki skrót myślowy, czy może bardziej forma propagandowa. Na wykorzenianie oligarchii i gangów od zera nie ma możliwości póki co, dobrze że w ogóle takie podejścia się robi. Podobnie gadali z 500+, "to są jakieś grosze", "tu potrzeba zmiany gospodarki, a nie zasiłków" i jakoś pomysł zadziałał.
Ja w swoim zakresie działam, żeby wokół siebie coś tworzyć, a władza niech sobie radzi po swojemu, cieszy to, że w ogóle to idzie w jakimś kierunku.
Dziwią mnie te głosy niezadowolenia, jeszcze nie wiadomo co z tego będzie, a już jest kręcenie nosem.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Kuldahrus 31 maja 2023 21:46
31 maja 2023 22:20

Pewne rzeczy/zjawiska są przewidywalne. Pojęcie 'szkoda narodu' nie ma umocowania w systemie prawnym Państwa ale ma zapach 'stalinizmu'. Nikogo nie interesuja realne problemy lecz wizje szkodników narodu. Definiując takie pojęcie należaloby ok. 70% społeczenstwa natychmiast pozbawić praw obywatelskich. W tym 99.99% pracowników administracji państwa. A cóż to jest ten naród? to juz te 2 mln członków pzpr to nie naród? to te dziesiątki tysięcy aparatczykow prlowskich to nie naród? to te uniwersytety to nie naród? Żyjemy w obłąkaniu. Czy Prezydent RP świadomie mianując sędziów o kartotece jak przestępcy pospolici to działa na szkodę narodu czy też dla jego dobra? 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Kuldahrus 31 maja 2023 21:46
31 maja 2023 22:30

Problem tzw. plucia na injcjatywy prospołeczne wynika z prostej oceny podatności środowisk tzw. liberalnych na hasła typu 'kto nie pracuje ten nie je'. I gra toczy sie o frajerów wrzucających kartki do urn wyborczych, że to oni to sama madrość- dopóki są zdrowi i dopóki mają na kromkę chleba; w sytuacjach odwrotnych ci ludzie staja się apologetami każdego kretynizmu, patrz: Korwin-Mikke i losy tzw. liberałów. Mało kto chce się intersować jak realnie wygląda walka o wpływy w masach społecznych. A po co ta walka? jakie są cele? I kto zostaje beneficjentem sukcesów? Władza? a cóż to jest w RP? jak prezes sądu o Prezydencie RP wyraża się 'adwokacina z Krakowa' i on sobie może .... . Żyjemy w iluzjach i skończymy jak w kinie.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Kuldahrus 31 maja 2023 21:46
31 maja 2023 22:33

'zmiana gospodarki' a cóż to jest wg tych speców? czy ktoryś wyartykułowal propozycje zmian ustaw, metodyk, etc;- i pokazał, że sam to potrafi ..;- toż to bandy nieudaczników i zawodowych oszustów. Po odcięciu od państwowego koryta zapada cisza o ich dalszych losach. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @cbrengland 31 maja 2023 21:36
31 maja 2023 22:38

oczekiwanie od Państwa w obecnym ideiologicznym pojęciu respektowania 'prawdy, prawa, etc' jest przejawem naiwności. Żyjemy w otoczeniu zorganizowanej przestępczosci [dokładnie tak] i jesteśy frajerami do wydojenia z wszelkich praw i z mienia. Znajomość prawa, etyki, etc jest tlko przeszkodą w walce o przetrwanie. Liczy się znajmość patologii i form konfrontacji z patologią.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 31 maja 2023 22:38
31 maja 2023 23:20

Myślę, że ten ostatni komentarz powinien sobie wyryć każdy obywatel na ścianie swojej sypialni. Mam kolegę po prawie - to co mi mówił ze swojego doświadczenia,w pracy w kancelarii prawniczej nadaje się na niezły film gangsterski. W końcu zrezygnował z tej pracy, bo mówił że zostałby ch****-skur******. A nie chciał. Pracuje teraz fizycznie - stolarka - i jest w końcu szczęśliwy. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Kuldahrus 31 maja 2023 21:46
31 maja 2023 23:48

"Ja w swoim zakresie działam, żeby wokół siebie coś tworzyć, a władza niech sobie radzi po swojemu, cieszy to, że w ogóle to idzie w jakimś kierunku.
Dziwią mnie te głosy niezadowolenia, jeszcze nie wiadomo co z tego będzie, a już jest kręcenie nosem."

Wiadomo co z tego będzie, niech pan się nie łudzi.

Ja ten bajzel zwany III RP obserwuję już od ponad 30 lat.

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @BTWSelena 31 maja 2023 20:50
1 czerwca 2023 05:20

Oczywiście, ze wszędzie to samo. Właśnie rodzina Sackler, ta od Purdue Pharna i epidemii opioidów:

"otrzymają pełny immunitet od wszelkich cywilnych roszczeń prawnych w związku z ich rolą w działalności firmy w zakresie opioidów na receptę, orzekł we wtorek federalny sąd apelacyjny."

(za New York Times). 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @DrzewoPitagorasa 1 czerwca 2023 05:20
1 czerwca 2023 07:56

Dzięki ,że przypomniałeś sprawę rodziny Sackler w związku z lekiem opioidów. To doskonały przykład całego procesu,jaki toczy się w świecie. W tej sprawie Sędzia zakpił sobie z prawa w sposób całkiem prawny....można śmiało powiedzieć korupcyjny. I  @ qwerty wie co pisze " Żyjemy w otoczeniu zorganizowanej przestępczosci" I nie ma to znaczenia :czy to Polska USA,czy inny kraj dla przykładu.

Dla przypomnienia innym jest z 2021 historyjka pt"jak to leciało " z tym procesem i lekiem w skrócie:

https://www.tygodnikprzeglad.pl/rodzina-ktora-wywolala-epidemie/

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Kuldahrus 31 maja 2023 20:55
1 czerwca 2023 11:43

>> ... maski opadały już nie raz, a dalej są bezkarni <<

To jest rzeczywiście frustrujące. Tym razem jednak sytuacja jest jakościowo inna niż wtedy, gdy Tusk żądał: "policzmy głosy" 31 lat temu. Przede wszystkim nie ma już tutaj ruskich wojsk, a nawet są amerykańskie, co było kiedyś wręcz marzeniem większości Polaków jako gwarancja niepodległości wobec Rosji i Niemiec. Nie bagatelizuję dawnego aktywu komunistycznego, czy wręcz esbeckiego, lecz tam lustracją zajmuje się już Pesel. Co innego natomiast już ich dzieci i wychowankowie oraz nowi karierowicze z predylekcjami antypolskimi jako "rewanżem" za własne braki. Tu potrzebna jest kartka wyborcza.

Dzisiejsza sytuacja jest inna także w tym, że ściślej jest określony wrogi ośrodek werbunkowy (ten gorszy),  mianowicie Rosja "taka, jaką jest". O ile zaś (znowu Tusk!) taki greps przed Smoleńskiem mógł być neutralnie rozumiany, to teraz, po Smoleńsku, po napaści i zbrodniach na Ukrainie, tylko krańcowy łajdak może sprzyjać Rosji takiej jaką ona jest. Tutaj i teraz pobłażanie wspieraczom i agentom wpływu Rosji jest poza jakąkolwiek akceptacją. A nawet jest poza progiem tolerancji i to patrząc z poziomu zwykłego człowieka, zatem z poziomu wyborcy, a nie aż z wysokości poziomu politycznego, czy z poziomu implementacji jakiegoś skrzywienia pojęcia demokracji.

W zbliżających się wyborach nadchodzi więc istotny moment sprawdzający polskość. W jakim, mianowicie, stopniu Polacy chcą sami rządzić się u siebie odtrącając obcych sługusów. Ci niech sobie tu żyją, a nawet niech sobie osiągają osobiste powodzenie życiowe, ale niech nie przejmują wpływu na władzę, ani na świadomość Polaków.

Drugą strona jest, że ostatnimi laty Polacy doświadczają rządów ośrodka politycznego, który okazał się na tyle fachowy i rzetelny w służbie Polsce i Polakom, iż - mimo okazjonalnych błędów - obronną ręką potrafił wyprowadzić Polaków z czterech (na razie!) następujących po sobie klęsk rozmiaru światowego. Mianowicie z pandemii, gospodarczego kryzysu popandemicznego, zagrożenia wojną u granic i wynikającej inflacji. Watpię, aby w dzisiejszej Polsce był, albo mógłby znaleźć się inny ośrodek polityczny potrafiący i chętny podjęcia się choćby jednej czwartej tego. Natomiast nie wątpię, że każdy inny ośrodek skorzystałby tylko z okazji do wewnętrznego rabunku Polski i Polaków. Nie mam też wątpliwości że takie ośrodki obecnie czają się pod frazesami z urojonych powodów nawołującymi do przedwyborczego defetyzmu i pesymizmu.

Mając to wszystko na uwadze, przyjmuję ustawę anty-putin jako przynajmniej (poziom minimalny) dostarczającą wiedzy who is who. Okres wyborczy jest na to w sam raz. Niech Polacy wybieraja świadomie według tego, co naprawdę w głowie, albo niżej potrzebują. Wobec tego postulatu karanie ujawnionych ruskich agentów uważam za drugorzędne, choć im należne i godne poparcia.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @qwerty 31 maja 2023 22:20
1 czerwca 2023 23:31

Tak jak napisałem, ważne, że coś się dzieje. Też bym chciał króla koronowanego przez papieża, ale na ten moment nie zanosi się na to.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Szczodrocha33 31 maja 2023 23:48
1 czerwca 2023 23:34

Ja się nie łudzę, chodzi mi tylko o to żeby przyjmować inne pozy niż rozdzieranie szat.

Jeśli nic z tego nie wyjdzie poza biciem piany to trudno, ale jeszcze nic się nie zaczęło, a już niektórzy rzucają gromami, jakie to słabe i w ogóle bez sensu, bo jak się wszystkich nie powsadza do lochu to się nie liczy.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @orjan 1 czerwca 2023 11:43
1 czerwca 2023 23:43

Mi nie chodziło o karanie w sensie wsadzania ich do więzienia, ale o "karanie społeczne", że pozostali "bezkarni" w oczach opinii publicznej i uważam, że to iż kogoś się wskaże palcem teraz i przybije pieczątkę nie przekona tych którzy już wcześniej nie widzieli problemu w tym że ktoś obiektywnie skompromitowany dalej się produkuje medialnie. Społeczeństwo jest poprzetykane ludźmi którzy nie chcą po prostu tego widzieć z różnych powodów.

No, ale zgadzam się, że warto próbować, może to przechyli szalę.

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Kuldahrus 1 czerwca 2023 23:31
2 czerwca 2023 06:31

Wywołane poruszenie może zaowocować czymś czego jeszcze nie dostrzegamy. I mogą to być pozytywne efekty, np. formy ostracyzmu społecznego. Ale też efektem może być odwracanie uwagi od istoty problemów. 

zaloguj się by móc komentować


orjan @Kuldahrus 1 czerwca 2023 23:43
2 czerwca 2023 20:15

Jeśli dopiero to może (ale nie musi) przechylić szalę, to co to jest za szala i po co ona komu?

Mój tok myślenia o teraźniejszej wyborczej szali jest taki, że pierwszy chyba raz za mojej pamięci - a dorosłą pamięcią sięgam sporo wstecz, aż w głąb Gomułki - Polacy mają rząd, który stara się o nich dbać. Można różnić się w ocenach, czy mógłby dbać więcej, lub dbać inaczej, ale te gesty i dobro dbałości dochodzą bez mała do każdego. To jest fakt bezsporny; kłamie kto zaprzecza.

Wypada więc spojrzeć, może ten cały PiS jakoś gnębi, lub rażąco zaniedbuje pewne środowiska, czy grupy środowiskowe? Nic takiego nie widać, a przecież nie będziemy zajmować się niewygodami różnego elementu świetnie zresztą bronionego przez przeciwników PiS.

Jednocześnie dbałością objęta jest suwerenność Polski. Znowu: raz lepiej, raz gorzej, lecz polityczna konkurencja PiS suwerenności w ogóle nie uważa za wartość. Dla anty-PiS, suwerennośc to tylko niematerialny zasób do zhandlowania za perkaliki prywatnie dla siebie.  

No to może ten PiS pompuje jakąś katastrofę, która już, już wybuchnie i z Polski zostanie czarna dziura. Ale jakoś ta katastrofa temu PiS-u słabo na razie wychodzi a ostrzeżenia przed taką zbyt jakoś podobne są do wieszczenia katastrofy klimatu. No, ale anyway, skoro polska katastrofa już jest pewna i jakoby wiadomo na czym polega, to jak, czym i gdzie opozycja chce tę katastrofę usunąć? Bez tego poszli won! Za Don! Z czym do tej szali?

To i tak widzę ja na szali, a jeśli wyborcy chcą szalę przechylić inaczej, to życzę póżniejszego powodzenia życiowego. Ja osobiście nie ucierpię, a mam wieloletnią praktykę przeżycia idiotycznych zmian. Niech się martwią ci, którzy z obojętnych motywacji teraz pożądają zmiany.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @orjan 2 czerwca 2023 20:15
3 czerwca 2023 19:05

Ja tak samo uważam właśnie. Dlatego nie widzę w tej komisji do badania wpływów rosyjskich(sowieckich) takich możliwości żeby przekonała kogoś do polskości(właśnie polskości, a nie głosowania). Bo kto jest przekonany to miał już czas się przekonać, tym bardziej że po wybuchu wojny na Ukrainie wszystkie maski(a nawet gacie) opadły. Kto dalej optuje za opcją antypolską to już z jakichś innych powodów niż niewiedza.
Przechylenie szali widzę w tym, że ci co wcześniej ich nic nie obchodziło może zobaczą, że jednak jest znaczenie w tym czy tu będzie Polska, czy jakiś warthegau albo kraj priwislanski.

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować