-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czym żyją media?

Wyobraźnia mediaworkerów zwanych do niedawna dziennikarzami jest płytka jak basen z gnojówką i zawiera dokładnie tę samą substancję. Ta zaś służy im do środowiskowego lansu, do którego – w pakiecie – dokłada się występy publiczne czyli chrumkanie przed kamerą. Ono nie jest potrzebne do zrobienia kariery, ale jest jej potwierdzeniem. I często jedyną nagrodą. Czy to komuś daje do myślenia? No skąd. Przecież takie są aspiracje środowiska i nic więcej w grę nie wchodzi. Żeby owe aspiracje zrealizować trzeba, jak mówi przysłowie o wronach – krakać jak i one.

Weźmy teraz jednak takiego prezydenta Trumpa. Jego wyobraźnia stymulowana zyskami i wizją przyszłości USA, które jednakowoż nie może stać się chińską kolonią, podpowiada mu pewne rozwiązania wizyjne. Takie, których nikt nie śmiał nawet wyartykułować w świecie mediów, bo każdy był tak zajęty taplaniem się w gnojówce. Kiedy Trump po raz pierwszy wspomniał o kupnie Grenlandii w sieci pojawiły się memy z nim i Kwaśniewskim, który wołał, że on dla odmiany kupi Finlandię. Śmiechom i zabawom nie było końca.

Teraz wprost mówi się o tym, by jednak Grenlandię przyłączyć do USA, bo bez tego bezpieczeństwo kraju jest zagrożone. No, ale wszyscy nadal uważają, że to takie żarty, a Europa obroni wyspę przed Amerykanami. Dla kogo, że spytam? Dla Grenlandczyków? Chcecie powiedzieć mili mediaworkerzy, że Europa pójdzie na wojnę ze swoim sojusznikiem dla ochrony kilkuset tysięcy ludzi, którym nikt nie chce zrobić nic złego, przeciwnie ich status, po zmianie właściciela wyspy znacznie się poprawi i podniesie? Marzę o tym, by dziennikarze na wizji zajęli się problemem takim – co zrobić, żeby Polska była, tak jak teraz Grenlandia, priorytetem na liście prezydenta Trumpa? Na to jednak nie ma szans. Polskie media bowiem zajmują się problemem takim – co będzie jak USA nas porzucą? Skoro tak myślicie i zamiast popuszczać ze strachu w spodnie, oczekujecie oklasków, to albo jesteście ruskimi agentami, albo kompletnymi durniami. Nie można też wykluczyć opcji, że wiecie iż USA nas nie opuści, artykuł 5 zadziała, ale uważacie, że dla dwudziestu minut uwagi, jakie skupicie na sobie pieprząc te bzdury warto trochę połgać.

Prezydent Trump nie ma, z tego co obserwujemy na dostępnych nagraniach, zamiaru robić kariery w polskiej telewizji. Powiedział bowiem wprost, że szlaki handlowe wokół Grenlandii pełne są rosyjskich i chińskich statków, a skoro tak mogą być również – tak przypuszczam – pełne jednostek bojowych. Grenlandia zaś w takim wypadku jawi się nam dziś jako nowa Kuba z lat sześćdziesiątych. I przyjąć musimy, że słowa prezydenta USA wskazują na trend, którego nie widzimy. Czyli, że jest poważniej niż nam się zdaje. Czy ktoś tę kwestię omawia w należyty sposób? Nie. Polscy dziennikarze bowiem zajmują się kampanią prezydencką, w niej zaś najważniejsze są: stosunek prezydenta do podatku katastralnego, do aborcji, do edukacji, do migrantów, do setki innych spraw, którymi w realnym życiu, wobec obowiązujących już przepisów, prezydent zajmować się nie będzie. Będą się nimi zajmować jedynie dziennikarze, albowiem muszą bez przerwy pierniczyć to samo, używając tych samych wytrychów. Nie są w stanie zdefiniować istotnej roli prezydenta, choć jest ona określona w konstytucji. Nie są w stanie wyciągnąć z tego żadnych realnych ani też fantastycznych wniosków. A w tym samym czasie nasz największy sojusznik, o którego lojalność tak bardzo się martwią polscy mediaworkerzy mówi – musimy przejąć Grenlandię! Może zmieńcie język debaty publicznej na taki, który będzie bardziej korespondował z planami i formatami preferowanymi przez prezydenta Trumpa?

Pomijam brednie dotyczące wyglądu kandydatów, ich postawy, znajomości i wzrostu, tudzież obwodu bioder. Mamy, wobec zachowania nowej administracji USA, unikalną możliwość sformułowania programu politycznego i stworzenia nowego języka debaty, który uwolni nas od europejskich miazmatów, bełkotu i kłamstw. No, ale my właśnie w nie brniemy. Tusk chce podpisać sojusz z Francją, a Ukraina wierzy, że ten sojusz zadziała, szczególnie jak przyłączą się do niego Brytyjczycy.

Sieć pełna jest oburzenia na ofertę dotyczącą zasobów Ukrainy, jaką złożył politykom tego kraju prezydent Trump. Wszyscy latają w kółko i wołają aj waj. Tak to wygląda. Jasne jest, że toczą się jakieś targi, ich natura jest nieznana, albowiem w całym tym, pardon, bardaku jest tylko jeden człowiek, który rozumie naturę negocjacji właściwie – Donald Trump. Reszta podnieca się wszystkim co on powie i oczekuje natychmiast konsekwencji tych słów, najlepiej tragicznych.

Jak my sobie to wszystko możemy tłumaczyć? Może spróbujmy opisu takiego – mówiąc o Grenlandii Trump wskazuje na przepełnienie szlaków chińską i rosyjską flotą. Ona gdzieś pływa, ma jakieś porty docelowe. Czy są to porty kanadyjskie? Jest duże prawdopodobieństwo, że waśnie tak jest. Jednocześnie prezydent USA wskazuje na konieczność zawarcia pokoju na Ukrainie, albowiem całą odpowiedzialność za tę wojnę i jej finansowy ciężar ponoszą Amerykanie. Czy on rzeczywiście chce tego pokoju? Możliwe, ale przypuszczam, że jest mu on potrzebny do tego, by po jego podpisaniu miliony Ukraińców wróciły do siebie i tam spróbowały normalnie żyć. No, ale nie daje gwarancji bezpieczeństwa! Na razie nie, bo się targuje. Oferta – stan na wczorajszy wieczór – została odrzucona, ale rozmowy trwają. Tak to już jest w biznesie, także wojennym.

Z tego co udało mi się przeczytać w sieci, Rosjanie nie chcą pokoju. Tak mówili na początku, ale teraz się z tego wycofali. To zaś oznacza, że liczą na złamanie USA. Na ile sytuacja jest groźna, a na ile Donald Trump chce przechytrzyć Putina to się okaże niebawem. Na razie ponoć kręcą w Hollywood film o Putinie. Zagra go Jude Law. To mniej więcej tak, jakby ktoś wpadł na pomysł, by nakręcić film o mnie, a do głównej roli zaangażował Janusza Józefowicza. To jest ten sam kaliber zjawiska i metoda. Wygląda to, w mojej ocenie, jak krzyżyk na drogę. I być może chodzi już tylko o to, by pomóc Putinowi odejść z twarzą, a wszystko ustalić z jego następcą. Tego jednak nie wiemy i dobrze by było, żeby ktoś, kto ma te wszystkie certyfikaty uczelniane, politologiczne i biznesowe, zabrał głos w takich rejestrach, jakie tu wskazuję. Nie zaś, by uśmiechał się głupkowato na dźwięk nazwiska Trumpa zestawionego ze słowem „Grenlandia”.

Pozostaje kwestia Iranu i Izraela, która jest kluczowa. I – takie odniosłem wrażenie – wszystko co prezydent Trump proponuje Ukrainie ma służyć wypadaniu, jak daleko Rosja może ustąpić w sprawach Bliskiego Wschodu i Zatoki Perskiej. Jeśli okaże się, że niezbyt daleko, stanowisko USA zostanie usztywnione, a Ukraińcy dostaną inne zupełnie propozycje. Może nie jakoś oszałamiająco lepsze, ale inne. Moim zdaniem powinni się na nie zgodzić.

Nie można też wykluczyć kwestii, która bardzo źle wróży wyborom prezydenckim oglądanym z perspektywy PiS i całej propisowskiej polityce. Trump coś obiecał Francuzom, a ci w porozumieniu z Tuskiem, wejdą na Ukrainę i zaczną tam robić porządek w imieniu swoim i swojego nowego przyjaciela, przeciwko któremu chcieli – wczoraj jeszcze -wysyłać wojska na Grenlandię. Jeśli okaże się, że Tusk realizuje politykę USA, a USA to nie przeszkadza, to jaką ofertę będzie miał PiS? Na razie jedna z naszych telewizji reaktywowała program pani Raczyńskiej, w którym – chyba – wystąpił prezes. Ponoć wypadł świetnie. O wiele lepiej niż Tusk. Super, ale co to ma do rzeczy? Podobnie jak nic do rzeczy nie ma opinia Karola Nawrockiego o podatku katastralnym i całej serii spraw, które w bełkocie medialnym nazywane są „problemami zwykłych ludzi”. Ta formuła i ta figura – zwykli ludzie – dotyczy zawsze byłych pracowników resortów, którzy uwielbiają się tak określać. No więc skończcie z tymi zwykłymi ludźmi, bo ich tu nie ma. Wszyscy są niezwykli i nie zmienią się w zwykłych dzięki kilku formułom, całkiem głupkowatym, udającym zaklęcia, wyemitowanym w telewizyjnych programach publicystycznych. Partnerem Polski w relacjach międzynarodowych jest człowiek raczej niezwykły i nieszablonowy, który bez mrugnięcia okiem może zrobić takie salto, od którego wszyscy pozlatujecie z tej medialnej karuzeli. Ona sama zaś stanie na głowie. Lepiej więc zmienić sposób komunikacji, póki czas i na ile to w ogóle możliwe spróbować zbliżyć się do tych pojęć i formuł, które człowiek ów stosuje z zadziwiającą swobodą, próbując porozumieć się ze swoimi partnerami i wrogami.

Na dziś to tyle.

Jak co dzień polecam naszą księgarnię i przypominam o konferencji, a także o Targach Książki i Sztuki, które odbędą się w Ojrzanowie, w pałacu, w dniach 5-6 lipca

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/udzial-w-12-konferencji-lul/



tagi: ukraina  usa  prezydent  media  wybory  debata publiczna  grenlandia  mediaworkerzy 

gabriel-maciejewski
29 marca 2025 08:28
65     2714    19 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

Henry @gabriel-maciejewski
29 marca 2025 08:32

Dałem plusa licząc na wzajemność ;-)

 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
29 marca 2025 09:07

Ciekawa notka!

Media powinny "kochać" Trumpa, bo jest nieprzewidywalny i można snuć..., a poza tym dostarcza mnóstwo materiału, który szybko się dezaktualizuje. Dlaczego Go nie "kochają"?

Właściwe byłoby pytanie: z czego żyją media? Już nie jestem taki wśibski, żeby pytać kto płaci? Jak płaci to wymaga, a wymaga żeby za bardzo nie pokazywać, że "lubią" Trumpa! 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 29 marca 2025 09:07
29 marca 2025 09:17

Media to banda zgredów siedząca na tych samych stołkach od 30 lat. Nie do ruszenia. Powtarzają to, co im się podsuwa w pakietach do odczytania

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski 29 marca 2025 09:17
29 marca 2025 09:33

Nie myślałem, że jest aż tak źle!  ;))

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 29 marca 2025 09:17
29 marca 2025 09:37

Voila,...

...  dlatego  tez  nie  slucham  ani  ogladam  -  prawie  wszystkich  ,,mediUF,,  -  w  Polsce,...  bo  to  nie  ma  najmniejszego  sensu  ani  znaczenia  !!!

 

Licze,...  TYLKO  na  Pana  i  dyskusje  na  SN.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski
29 marca 2025 09:38

Rosja - "Oferta – stan na wczorajszy wieczór – została odrzucona".

Chiny - https://filarybiznesu.pl/gospodarka/transport/chiny-wstrzymaly-sprzedaz-portow-kanalu-panamskiego/a26963

USA/Rosja - https://niezalezna.pl/swiat/putin-zasugerowal-utworzenie-tymczasowego-rzadu-ukrainy-bialy-dom-o-tym-decyduja-ukraincy/540310

Szachy polityczne trwają a w TVP podniecają się, że Grenlandczycy sprzeciwiają się propozycjom Trumpa - jakby mieli coś do powiedzenia.

Tyle samo co Grenladczycy mają do powiedzenia Ukraińcy.

zaloguj się by móc komentować

beczka @gabriel-maciejewski
29 marca 2025 09:47

Juz kiedys chyba pisałem, że jak przestawimy sylaby w wyrazie media, powstanie wyraz demia, który dziwnym przypadkiem jest podobny do demios, co po hiszpańsku znaczy diabły.

zaloguj się by móc komentować

Paris @beczka 29 marca 2025 09:47
29 marca 2025 09:52

Adekwatne,...

...  bo  w  zasadzie  to  sa  wlasnie  DIABLY  !!!

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @szarakomorka 29 marca 2025 09:38
29 marca 2025 09:59

No tak, ale w świecie permenentnego lansu nie można stawiać zbyt odkrywczych i radykalnych tez, bo każdy wie, że chodzi o to, by powiedzieć coś w odpowiedniej kolejności, przed kimś ważnym i po kimś mniej ważnym

zaloguj się by móc komentować



OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
29 marca 2025 10:09

Nikt nie wie o co chodzi Ttumpowi, bo nikt się nie interesuje wpływem szlaków handlowych (i kupców) na politykę.

Ja tu widzę tworzenie "wielkiej kumulacji" zdarzeń/napięć, aby potem wszystie rozwiązać/rozładować na swoją korzyść, wykorzystując dezorientację ofiar. Ot takie mongolskie polowanie na zwierzynę...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 29 marca 2025 10:09
29 marca 2025 10:11

Jak jednak uważam, że pax americana jest sto razy lepszy niż pax mongolica

zaloguj się by móc komentować


ArGut @gabriel-maciejewski
29 marca 2025 10:59

Grendlandia już grałą GŁÓWNĄ ROLĘ i było to właśnie tuż przed zbrodniczym najazdem Rosji na Ukrainę. A ten najazd wygląda jak przysłowiowe "wywrócenie stolika" oraz pokazanie, że co my nie możemy?

No i wychodzi, że ****** Sowieci już NIE MOGĄ!

Borgen - Sława i Chwała
Można też przypomnieć, że u Najlepszych Niemców wtedy przy sterze byli DEMOKRACI  z wujkiem Zdalnie sterowanym Creapy Joe.

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski
29 marca 2025 11:18

> Śmiechom i zabawom nie było końca.

Gdyby glaby chociaz chwile poswiecily na zglebienie to tematu to by sie dowiedzieli, ze temat zakupu Grenlandii pojawil sie juz w XIX wieku.

Sekretarz stanu Seward, ktory byl odpowiedzialny za zakup Alaski rozwazal to.

"Seward stał się zagorzałym ekspansjonistą i rozważał nawet zakup Grenlandii i Islandii,[178] mając na celu otoczenie, a następnie potencjalną aneksję Kanady.[179]"

https://en.wikipedia.org/wiki/William_H._Seward

Przypis [178]:

That Time The United States Was Thinking Of Buying Iceland

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 29 marca 2025 11:18
29 marca 2025 12:14

Tak, a ekspansjonizm Trumpa nazywany jest dziś izolacjonizmem i wszyscy trzęsą dupami, że dogada się z Putinem. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ArGut 29 marca 2025 10:59
29 marca 2025 12:14

Dziękuję za przypomnienie

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 29 marca 2025 10:11
29 marca 2025 12:18

Czy  100  razy,...

...  tego  nie  wiem,  ale  jest  lepszy  !!!

Pax  mongolica  -  to  DZICZ,...  tak  jak  wynika  z  ksiazki  Ronay`a.  I  kiedys  i  dzisiaj  tez.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 29 marca 2025 10:11
29 marca 2025 12:21

Powiedzmy 50 razy. Ponieważ albowiem teksańczycy i jankescy producenci aż tacy radykalni nie są żeby wywracać tę naszą ciuchcię medialną. Może jestem słabej wiary. Oby to tylko była moja słaba wiara. Może i Trump by chciał zrobić taką woltę ale Bessent sekretarz skarbu i Rubio będą mu odradzać taki radykalizm. To może zrobić tylko Jezus Pan.  

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 29 marca 2025 12:14
29 marca 2025 12:22

> wszyscy trzęsą dupami, że dogada się z Putinem. 

Gdyby chcial kupic Syberie, czemu nie? ;)

zaloguj się by móc komentować

Paris @ArGut 29 marca 2025 10:59
29 marca 2025 12:23

Tak,...

...  i  dlatego  ,,CZeba  LOrOHomic,,  NS  !!!

 

Co  by  calkiem  NIE  ZDECHLA/I...  Rosja,  Putin...  i  ci,  co  ich  ,,prowadzO,,.   

zaloguj się by móc komentować

Paris @zkr 29 marca 2025 11:18
29 marca 2025 12:28

Dobre  !!!

Ze  2  tygodnie  temu  przeczytalam  gdzies,  ze  ewentualna  chec  zakupu  Islandii  wywolala  tam  wielki  POPLOCH...  i  DEZORIENTACJE.

zaloguj się by móc komentować

zkr @Paris 29 marca 2025 12:28
29 marca 2025 12:36

> ewentualna  chec  zakupu  Islandii  wywolala  tam  wielki  POPLOCH...  i  DEZORIENTACJE.

Dania ich nie ochroni przed chinska marynarka, USA tak.

Zreszta... ja bym sie nie obrazil gdybym mial amerykanski paszport :)

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 29 marca 2025 12:14
29 marca 2025 12:40

Mimo  wszystko,...

...  sledze  te  ,,nowalijki  nJOsowe,,  z  duzym  zainteresowaniem,  bo  wychodzi  z  tego  -  czarno  na  bialym  -  jak  OGRANICZENI  i  TEPI  sa  ,,nasi  i  nienasi,,  ci  cali  i  deci  ,,mediaLorkeZy,,  !!!

 

W  glowie  sie  nie  miesci  ich  OGRANICZENIE  i  DEBILIZM.  A  wszystko  to,  ze  nie  czytali  Pana  i  SN.

No  coz,  trza  ciac  ryje  od  koryta  palnikiem  acetylenowym  zlodziejom  merdialnym,  oszustom  i  OGLUPIACZOM,...  nawet  tym  BARANOM  CERTYFIKOWANYM.   Nie  ma  innego  wyjscia.

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski
29 marca 2025 12:45

Ostatnio korzystam wyłącznie z płatnego portalu informacyjnego "infopiguła". Tam nie ma żadnych śmieci medialnych i stąd jest trochę nudny. Prowadzi go Łukasz Wysoczański. Nie wiem czy to "ten od cukrzycy".

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

stachu @szarakomorka 29 marca 2025 09:38
29 marca 2025 13:30

Tam mieszka ok. 56 tys. ludzi z czego ok. 6 tys. to Duńczycy i inni biali, reszta to tubylcy. Ta cała duńska biurokracja żyje z dotacji duńskiego rządu i ich sie pokazuje w tv.

zaloguj się by móc komentować

stachu @Magazynier 29 marca 2025 12:21
29 marca 2025 13:38

Proporcja między pax america, a pax mongolica wynosi nie 50 razy, a 5550 razy. To jakby porownać życie i śmierć.

zaloguj się by móc komentować

stachu @zkr 29 marca 2025 12:22
29 marca 2025 13:41

Przyłączenie Kanady wyjdzie taniej, niż zakup Syberii.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
29 marca 2025 14:14

"Chcecie powiedzieć mili mediaworkerzy, że Europa pójdzie na wojnę ze swoim sojusznikiem dla ochrony kilkuset tysięcy ludzi, którym nikt nie chce zrobić nic złego, przeciwnie ich status, po zmianie właściciela wyspy znacznie się poprawi i podniesie?"

 

Ludność Grenlandii to 58 tysięcy.

zaloguj się by móc komentować


jan-niezbendny @OjciecDyrektor 29 marca 2025 10:09
29 marca 2025 15:15

"Nikt" to przesada. Ale generalnie ma Ojciec rację. Też uważam, że chodzi o szlaki handlowe, a nie o jakieś wybujałe ambicje imperialne albo surowce, które byłyby co najwyżej bonusem. Mowa o Świętym Graalu żeglarzy co najmniej od XVII wieku, czyli o Przejściu Północno-Zachodnim. Spójrzmy na obraz poniżej, którego niezliczone reprodukcje krążyły w całym świecie. Przynajmniej anglosaskim. Podtytuł brzmi: "It might be done and England should do it" ("To można zrobić i Anglia tego dokona").

John Everett Millais, The North-West Passage, 1874

Kanał Panamski (o który Trump też się upomina) zmniejszył zainteresowanie Przejściem, które mimo rozwiązania XIX-wiecznych problemów z nawigacją i monitorowaniem pogody nadal nie jest użytecznym rozwiązaniem. Ale świat się zmienia, a Trump i jego doradcy najwidoczniej wierzą w globalne ocieplenie. Jeśli mają rację, to trudno będzie pozostać światowym hegemonem bez pełnej kontroli nad terytoriami i wodami obecnie należącymi do Kanady i Grenlandii.

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski
29 marca 2025 15:24

> a Trump i jego doradcy najwidoczniej wierzą w globalne ocieplenie.

Nie tylko oni.

"Najpopularniejszą trasą żeglugową w Arktyce jest NSR, którą kontroluje Rosja. Wolumen handlu na tej trasie wzrósł o 755% między 2014 a 2022 r. Rosja chce, aby ruch wzrósł dziesięciokrotnie w stosunku do poziomu z 2022 r. do 2035 r."

https://www.economist.com/the-economist-explains/2024/01/18/how-viable-is-arctic-shipping

https://en.wikipedia.org/wiki/Northern_Sea_Route

Dlatego USA musza miec kontrole nad trasami wokol Grenlandii

undefined

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
29 marca 2025 16:40

Śmichy cichy dowodzą zdebilenia.

Ogłoszenie pretensji do pewnego terytorium już de facto obejmuje to terytorium całkiem istotną ochroną przeciwko planom państw trzecich. Obstawiam, że gdyby dzisiaj na Grenlandii wylądowały zielone ludziki (por. kazus Krymu), to USA bez mrugnięcia okiem i bez słowa starłyby te ludziki z powierzchni ziemi jako agresorów wobec USA, a nie wobec Grenlandii.

Zatem oświadczenie prez. Trumpa już wywołało istotną zmianę sytuacji międzynarodowej wokół Grenlandii

zaloguj się by móc komentować

stachu @jan-niezbendny 29 marca 2025 15:15
29 marca 2025 17:06

Ocieplenie globale lub lokalne to sie obserwuje i mierzy.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @jan-niezbendny 29 marca 2025 15:15
29 marca 2025 17:08

> Ale świat się zmienia, a Trump i jego doradcy najwidoczniej wierzą w globalne ocieplenie. 

Jak kolega doszedł do takich WNIOSKÓW?

Kanada dostała propozycję, żeby przejść z obozu Olimpijczyków do obozu Wężowego Plemienia. Co się jeszcze niby zmienia? Globalne Ocieplenie to produkt sprzedawany przez demokratów nawet Al Gore dostał za to POKOJOWĄ NAGRODĘ NOBLA podobnie jak pan Barack Obama, też pokojowy laureta choć 2-3 wojny wywołał, albo zaniedbał i nie zakończył?

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @zkr 29 marca 2025 15:24
29 marca 2025 17:34

"mówiąc o Grenlandii Trump wskazuje na przepełnienie szlaków chińską i rosyjską flotą. Ona gdzieś pływa, ma jakieś porty docelowe. Czy są to porty kanadyjskie?"

Wszystko fajnie, ale Kanada ma Chiny z drugiej strony (od Vancouver).

Cieśnine Beringa USA kontroluje już teraz, więc co najwyżej chodziłoby o handel Rosja-Kanada, który biorąc pod uwagę że oba te kraje produkują głównie ropę pszenicę i drewno jest raczej marginalny.

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @gabriel-maciejewski
29 marca 2025 17:41

"Z tego co udało mi się przeczytać w sieci, Rosjanie nie chcą pokoju. [..] To zaś oznacza, że liczą na złamanie USA."
 

Tak jest,  z resztą głównym frontem Trumpa nie jest Ukraina, Grenlandia czy Iran, jest nim własny budżet. 

Millei w Argentynie pokazał, jako Balcerowicz 2.0, że terapia szokowa wymyślona przez zespół Jeffreya Sachsa ciągle działa. I chyba coś takiego trzeba będzie zafundować w USA. Obecne tempo zadłużania jest po prostu tak wysokie, że nawet jakby świat chciał, to nie ma tyle by pożyczyć. Putin zaś ma swoje marzenie o wywróceniu dolara i będzie jątrzył, bo im dłużej trwa niewiadoma, tym dług rośnie szybciej. Więc czekamy na trzecią odsłone Planu Balcerowicza, tym razem w USA:)

"kwestia Iranu i Izraela, która jest kluczowa. I – takie odniosłem wrażenie – wszystko co prezydent Trump proponuje Ukrainie ma służyć wypadaniu, jak daleko Rosja może ustąpić w sprawach Bliskiego Wschodu i Zatoki Perskiej"

Tak jest, dobra obserwacja i Rojsa nie ustąpi.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
29 marca 2025 19:10

Ci co gadają, że "USA nas sprzedała" itp. to wiadomo, że zawsze będą gadać, nic na to nie da się zrobić.
Tylko właśnie najgorsze jest to, że PiS zachowuje się w taki sposób, że rzeczywiście na miejscu Trumpa zacząłbym się zastanawiać, czy na nich stawiać, no ale może się wyrobią.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @koncereyra 29 marca 2025 17:41
29 marca 2025 19:12

Czarny humor się pana trzyma. Ta "terapia" szokowa jak zwykle nie działa i znowu się to powtarza, zamiast polepszenia jest dewastacja gospodarki.

 

 

zaloguj się by móc komentować

zkr @orjan 29 marca 2025 16:40
29 marca 2025 20:38

> Śmichy cichy dowodzą zdebilenia.

Zdebilenia lemingozy.
Ale te "heheszki" sa nakrecane przez agenture wplywu.

> Obstawiam, że gdyby dzisiaj na Grenlandii wylądowały zielone ludziki (por. kazus Krymu), to USA bez mrugnięcia okiem i bez słowa starłyby te ludziki z powierzchni ziemi jako agresorów wobec USA

Polecam jak Amerykanie podeszli do tematu w czasie "bitwy o Pola Conoco".

""Rosyjskie dowodztwo w Syrii zapewnilo nas, ze to nie ich ludzie" - zeznal przed komisja  senacka owczesny szef Pentagonu Jim Mattis. "Skoro tak, wydalem rozkaz ich anihilacji" - dodal."

"okolo 30 rangersow i zolnierzy Navy Seals ochraniajacych koncern Conoco, a w okolicy znajdowalo sie dodatkowo kilkunastu marines i komandosow z Zielonych Beretow."

"Atak rosyjsko-syryjski rozpoczal sie okolo pietnastej. Amerykanie stacjonujacy w katarskiej bazie Al-Udeid obserwowali ruch liczacego okolo 500 osob batalionu i 27 pojazdow w strone pol naftowych i gazowych Conoco."

(powyzsze cytaty to z "Prywatne armie swiata" Parafianowicza)


Jak to sie zakonczylo?
Sa rozne dane (https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Khasham):

Powiedziec, ze to byl epicki .....ol to nic nie powiedziec ;)

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @jan-niezbendny 29 marca 2025 15:15
29 marca 2025 21:27

My o tym Przejściu już dyskutowalismy u Piotera kiedyś. Wyszło nam, że to miało być przejście na Kołymę - prastarą kopalbie cennych metali (w tym złota).

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
29 marca 2025 21:33

Z Grenlandią USA ma ten problem, że dopiero od chwili wyjęcia jej z pod kontroli Anglii (a jak sam już mówiłeś Dania to też Anglia), Trump mógłby skutecznie nacisnąć na Kanadę tak, że Anglia straciłaby to domunium. No i pytanie, czy Anglia na to pozwoli. Bo wg mnie utrzymanie Kanady jest nie mniej ważne dla Anglii, niż utrzymanie kontroli nad Bałtykiem. 

Ci anglojęzycxni Kanadyjczycy za nic w świecie nie czują i nie chcą czuć braterskich uczuć do Jankesów. No i to Jankesów szalenie irytuje. Tak bardzo, że nawet podszczuwają frankofońskich Kanadyjczyków. A Anglia rewanżuje się Jankesom śląc na ich terytorium Meksykanów. 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @OjciecDyrektor 29 marca 2025 21:33
29 marca 2025 21:44

Grenlandia to jest coś większego niż Grenada (1983).

Klimat się zmienia i dziękując, mamy możliwość oglądania tego.

 

 

zaloguj się by móc komentować

ziemski @gabriel-maciejewski
29 marca 2025 22:50

Polscy politycy nie mogą nic zaoferować Trumpowi, bo jak to już Pan wcześniej słusznie wskazał nie mają oferty nawet dla Polaków, a co dopiero dla rozgrywających w polityce międzynarodowej. To znaczy może jeden czy drugi z polskich polityków w swojej głowie układa sobie jakiś pomysł na Polskę, ale daleko im do przekonania Polaków do tej wizji. Tu w SN wszyscy mniej więcej czują jaka powinna być doktryna Polski. Polacy in gremio muszą jednak sami, bez pomocy polityków dojść do tej konstatacji. Był jeden ważny moment w kadencji poprzedniego rządu, który powinien dać do myślenia i naprowadzić Polaków na właściwy tor, mianowicie wyrok TK w sprawie ochrony życia nienarodzonego. Jak widać jednak budzenie świadomości narodowej to długa i wyboista droga. Jak niepewny jest sukces niech pokaże nam przykład Turcji, w której jest ciągłość władzy od ponad 20 lat i przez te lata społeczeństwo rozwija się w oparciu o założenia doktryny tureckocentrycznej. Mimo to Stambuł objęły milionowe protesty, które mają na celu obalenie tej doktryny.

Również obawiam się, że PiS może zostać na lodzie w układach z USA, ponieważ Amerykanom najbardziej zależy na posłuszeństwie. PiS miał jednak w swojej polityce kilka zagrań, które świadczyły o postawieniu interesu narodowego ponad to posłuszeństwo.

zaloguj się by móc komentować

stachu @ziemski 29 marca 2025 22:50
29 marca 2025 23:36

W Turcji nic sie nie zmieni, bo od ponad stu lat pilnuje tego armia.

zaloguj się by móc komentować

orjan @zkr 29 marca 2025 20:38
30 marca 2025 00:53

O to chodzi. 

W ostatnich dziesięcioleciach, niejako w spadku po tzw. zimnej wojnie, nastąpiła moda na różne: (1) "wojny proxy", (2) "agresje amorficzne", (3) "wojny hybrydowe", itp. Te typy różnią się tylko rodzajem ściemy, za której pomocą agresor ukrywa swoją agresję, tzn. odpowiednio: (ad.1) ukrywa, że to on, (ad.2) udaje, że go w ogóle nie ma, czy (ad.3) ukrywa, że to wojna. 

Chce w ten sposób wyłudzić czas, w którym dojdzie do faktów dokonanych, tzn. (por. von Clausevitz) nastąpi przymusowe zdominowanie kogoś środkami ani politycznymi, ani wojennymi. Podmiot, który ma ulec zdominowaniu ulegnie, jeśli jest spętany jakimiś doktrynami, lub wewnętrznymi sporami powodującymi defetyzm u tego podmiotu i u jego ewentualnych sojuszników. Jedyną metodą zwyciężenia takiej agresji jest odmowa postawy defetystycznej. W szczególności zaś odmowa hamletyzowania poprzez przyjęcie zasady: włazi jakaś krowa przez miedzę, to walić ją kijem zamiast zastanawiać się, że może ona ma swoje racje, czy potrzeby.

Miedza, podobnie jak wszelkiego rodzaju granice i ogrodzenia, nie ma funkcji przeszkody. W istocie jej funkcja sprowadza się do tabliczki o treści: Jeszcze krok, a dostaniesz krowo po rogach, albo zostaną z ciebie tylko rogi. Moim zdaniem prezydent Trump postawił takie tabliczki na Grenlandii i na Kanale Panamskim. Tabliczka ma tę przewagę, że ona już stoi zanim krowa miedzę przekroczy i niech krowa nie udaje, że tabliczki może nie ma, lub ona jej nie dostrzegła, albo jest analfabetką. Ignorowanie tabliczki szkodzi i już.

W kwestii oceny tych tabliczek Trumpa najpierw wypada zauważyć, że przynajmniej jedno mocarstwo od dawna stosuje praktykę takich tabliczek choć nie fatyguje się ich wystawianiem. To Rosja. Jej praktyka jest poniekąd wydajniejsza, bo jakby co, to Rosja twierdzi, że jej tabliczki podlegają prawnemu domniemaniu, że stoją wszędzie. Pewnie znalazłaby argumenty, że nawet na 1600 Pennsylvania Avenue. 

Z różnych przyczyn, zwykle zainstalowanych przez samą Rosję i jej potakiwaczy, dla USA taka praktyka jest niedostępna; nie uzyskałaby poparcia, ani zrozumienia, czy innej tolerancji. Dlatego dochodzi do naruszeń równowagi, a potencjalnie, względnie aż docelowo dochodzi także do zagrożeń pewności pokoju przez to właśnie, że ruskie miedze są tam, gdzie Rosja uważa. Natomiast Amerykańskie miedze też są tam, gdzie Rosja uważa. W tej sytuacji USA nie ma prawa krowy odpędzać. Pozostaje tylko ją zlikwidować, gdzie wlazła. Ale: aj, waj, giewałt. Wygląda mi na to, Trump zdecydował się wystawić tabliczki, aby sobie rozwiązać ręce jakby co. Niech stojąc nad miedzą krowa weźmie w swojej kalkulacji, że zostawi rogi, albo całość.

Jeżeli Trump założył sobie cel nowego ukształtowania architektury pokoju, to poza zapewnieniem USA przyszłej kontroli nad tzw. przejściem północno zachodnim, gdy zaufanie do sojuszu z lewaczejącą Kanadą wypada uważać za ewentualnie niepewne, konieczne staje się "postawienie tabliczek" na Grenlandii. W kategoriach pokoju światowego nie tylko chodzi o perspektywy trwałości bazy militarnej dawniej zwanej Thule, ale też o kontrolę Cieśniny Duńskiej (między Grenlandią a Islandią), która jest podstawową trasą dla rosyjskich okrętów podwodnych.    

zaloguj się by móc komentować

Henry @gabriel-maciejewski
30 marca 2025 06:45

Ludność Grenlandii to około 60 tys mieszkańców.
Trump da każdemu po milionie dolarów i mieszkańcy demokratycznie zagłosują za połączeniem z USA.
Wojny o tę wyspę z UE nie będzie ;-)

 

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski
30 marca 2025 12:33

Z biznesmenem może się dogadać tylko biznesmen.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 30 marca 2025 00:53
30 marca 2025 14:08

Przekonywujący wywód.

zaloguj się by móc komentować


koncereyra @Henry 30 marca 2025 06:45
30 marca 2025 16:50

>Ludność Grenlandii to około 60 tys mieszkańców.
> Trump da każdemu po milionie dolarów i mieszkańcy demokratycznie zagłosują za połączeniem z USA.

Problem jest taki, że na razie Dania finansuje wyspę, a USA chce oszczędzać. Czyli co, USA podbije Grenlandie i zrobi sobie większą dziurę w budżecie? To nie takie proste.

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @stachu 29 marca 2025 23:36
30 marca 2025 16:52

>W Turcji nic sie nie zmieni, bo od ponad stu lat pilnuje tego armia.

Erdogan młodszy też nie będzie, więc raczej będzie tyrania status quo

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @Kuldahrus 29 marca 2025 19:12
30 marca 2025 16:54

> Czarny humor się pana trzyma. Ta "terapia" szokowa jak zwykle nie działa i znowu się to powtarza, zamiast polepszenia jest dewastacja gospodarki.

 

Bo celem terapii szokowej nie jest dobrobyt, a redukcja cyferek w papierach zadłużenia/pkb.

A to że będzie przy tym bieda "to poświęcenie na które jestem gotów"

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
30 marca 2025 23:04

Media donoszą, że prezydent Trump razsierdiłsia duże i zagroził nałożeniem tzw. wtórnego cła na ropę eksportowaną przez Rosję. Mianowicie,
w razie fiaska negocjacji o pokój na Ukrainie, Trump zagroził: ... jeśli uznam, że to [fiasko] była wina Rosji — co może nie być prawdą — ale jeśli uznam, że to była wina Rosji, nałożę cła wtórne 25% na ropę, na całą ropę pochodzącą z Rosji.

W tym miejscu należy wyjaśnić co to są wtórne cła, bo przecież USA akurat ropy w Rosji nie kupują. Otóż każdy kraj (także Polska, Niemcy, itd.), jeśli kupi ropę w Rosji za wartość X, to będzie musiało zapłacić USA 25% wcale nie od ropy i wcale nie od wartości X, ale 25% cła od wszelkich transakcji handlowych, które to państwo prowadziłoby z USA

Prawdopodobnie dla uwiarygodnienia, że nie żartuje względem Rosji, Trump już postanowił, że od 2 kwietnia, czyli raptem za 3 dni, wprowadzi takie wtórne cła na ropę i gaz sprzedawane przez Wenezuelę. Niech się mędrki lewackie przyjrzą na drobniejszym przykładzie. Przy okazji, data 2 kwietnia 2025 r. jest świętem Dnia Wyzwolenia w Ameryce.

Wejście smoka!

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
31 marca 2025 13:28

“There will be a 25% tariff on oil and other products sold in the United States, secondary tariffs,” Trump said, saying the tariffs on Russia would come within a month without a ceasefire deal.

Trump said Putin knows he is angry but said he has “a very good relationship with him” and “the anger dissipates quickly ... if he does the right thing.”

wyróżniony fragment po polsku:

cła [wtórne] na Rosję zostaną nałożone w ciągu miesiąca bez [osiągnięcia w tym czasie] porozumienia o zawieszeniu broni [na Ukrainie]. 

Trump powiedział, że Putin wie, że [on Trump] jest zły, ale powiedział [Trump], że ma z nim [tj. Putinem] „bardzo dobre stosunki” i „złość szybko się rozprasza… jeśli on [Putin] zrobi to, co trzeba”.

[...]

Reszta relacji i jej źródło:

https://www.nbcnews.com/politics/donald-trump/trump-angry-putin-zelenskyy-iran-sanctions-rcna198729

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @orjan 30 marca 2025 23:04
31 marca 2025 13:52

Oj ,oj " Trump razsierdiłsia duże" - co zrobi ta najjaśniejsza Unia,gdzie geniusz urzędników,nie pozwala znosić sankcji wymierzonych w Rosję,bo dzięki temu FR sprzedaje im swoją ropę i gaz po taniości, kamuflując je jako surowce z Kazachstanu i Azerbejdżanu.?  Ależ ten Tump jest zły i ma straszne kły - nie dość że rozwalił tym mądralińskim USAID...to jeszcze wtrąca się do Europy...

Sorry mój sarkazm jest wielki,bo wyglada na to ,ze uszy Prezydenta Trumpa coraz bardziej są zagrożone...

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
31 marca 2025 16:20

Żołnierze weterani powiadają, że do tego samego okopu granat drugi raz nie wpada.

Natomiast Trump jaki jest, taki jest, lecz w tym przypadku postępuje slusznie. Istota jego powoli ujawniającej się doktryny przymuszania Putina polega na tym, że kto chce, ten niech se kupuje ropę u ruska (Unia, Chiny, Indie, itp.), ale niech zapomni o powodzeniu swojego eksportu czegokolwiek do USA, bo ten jego eksport zmniejszy mu dochody (o te cła wtórne) znacznie więcej, niż korzyści osiągane przez zakup tańszej ruskiej ropy dla siebie.

Ci eksporterzy do USA, zwłaszcza Chiny, powinni teraz pójść do Putina i prosić go, aby przestał się wygłupiać i odpuścił tej Ukrainie. Mają miesiąc czasu. Zobaczymy, co wykombinują. Tzn. ci importerzy ruskiej ropy, a nie Putin.

Amerykanie są kreatywni!

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @orjan 30 marca 2025 23:04
31 marca 2025 16:21

na Wenerzuelę, no proszę, jaki odważny. Wenezuela nie bardzo ma się jak odwinąć, więc to tania propagandowa pokazówka.

zaloguj się by móc komentować

orjan @orjan 31 marca 2025 16:20
31 marca 2025 16:23

Ups. Miało być do @BTWSeleny. Pozdrowienia.

zaloguj się by móc komentować

orjan @stanislaw-orda 31 marca 2025 16:21
31 marca 2025 16:41

Najodważniejsi są Rosjanie a wśród nich Putin. Razem z Wanią i pijaniuteńkim Griszą rozwaliłby całą USArmy. Tylko wódki brak.

Wania i Grisza

 

zaloguj się by móc komentować


orjan @stanislaw-orda 31 marca 2025 19:07
31 marca 2025 19:51

Smacznego. Nie pomyl kierunku.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @orjan 31 marca 2025 16:23
31 marca 2025 20:13

Ach Ci importerzy... niby trzymają sankcje a chcą..... stosunków.... no to mi deczko przypomina zakładanie gaci koparką... A tak nawiasem mówiąc ta pioseneczka o Wani..to jak się nie uśmiechnąć?... Pozdrawiam również....

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować