-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czym standuper różni się od wydawcy?

Patrząc na wyniki sprzedaży z mijającego miesiąca zacząłem się zastanawiać czy nie zostać czasem standuperem. Praca łatwa, przyjemna, krótka, bo wstęp nie trwa nigdy więcej niż półtorej godziny, a ja przecież, jak mam jakiś wieczorek to gadam przynajmniej przez dwie godziny. A jak są pytania to jeszcze muszę się tłumaczyć, że pomyliłem ten czy inny szczegół. No, a jakie są różnice w wynagrodzeniu! Taki stand uper, jak się wczoraj dowiedziałem pobiera około stówki za bilet na swój występ. To znaczy pośrednicy pobierają, a w zamian załatwiają publiczność, która wierzy, że standuper jest śmieszny. Musi wierzyć, bo nie ma wyjścia. Jak ktoś zapłacił stówkę za nic na świecie nie przyzna się do tego, że przepłacił. Ja wczoraj puściłem sobie występy kilku polskich stand uperów gromadzących tysiące ludzi na widowni. I nie wytrzymałem przy żadnym z tych występów ani minuty. A bilet kosztował stówkę…Ten mały gruby, co go wszyscy kojarzą, a ja zapominam nazwiska, albo taki Syrek-Dąbrowski, potrafią występować na Torwarze, gdzie widownia liczy sobie 11 tysięcy miejsc. Łatwo policzyć ile to będzie w pieniądzu, jeśli zapełni się cała sala, a przeważnie się zapełnia. Jak wczoraj przeczytałem w Internecie – nawet jeśli 90 procent z tego to prowizje, to zostaje jeszcze sto tysięcy na czysto. Za jeden występ gościa, który opowiada o swoich deficytach i wymusza na publiczności śmiech. Niesamowite.

Doczytałem też wczoraj ile zarabiają kabareciarze. Być może są to dane już nieaktualne, bo nie sprawdzałem daty, ale Ani Mru, Mru, mieliby brać za występ 30 tysięcy. To samo Hrabi. Najdroższy miałby być ulubiony kabaret valsera czyli Paranienormalni – 44 koła za występ. No, ale to i tak się nie umywa do standuperów, którym ktoś załatwia całą salę publiczności. A ta siedzi w ciemnościach i słucha, jak jakiś dureń drwi z Morawieckiego, choć pewnie połowa obecnych nie kojarzy kto to jest ten Morawiecki.

Co w tym czasie robi wydawca i autor w jednej osobie? Ponieważ należy on do tej grupy osób, które wierzą, że zwiększone wysiłki powodują lepsze efekty, a w rezultacie większe zarobki jego wydawnictwa, jest przegrany już na starcie. Jest bowiem dokładnie na odwrót. Mniejsze wysiłki, ale czynione z fałszywą intencją, w którą publiczność jest zmuszona wierzyć, przynoszą pieniądze. Nie na odwrót. Wczoraj wręcz jeden z kolegów oświecił mnie, że nie ma sensu sprzedawać dobrych produktów za normalną cenę, bo nikogo to nie interesuje. Trzeba sprzedawać gówniane produkty za wysoką cenę, bo tylko wtedy klient czuje się naprawdę związany z produktem i jest wobec niego lojalny. Został oszukany, zgodził się na układ, którego efektem było siedzenie przez półtorej godziny w ciemnościach i słuchanie co jakiś nieogolony gamoń ma do powiedzenia na temat teściowej. Wszystko ponad ten standard powinno być wyrzucone do kosza. Ja to niby wiedziałem, ale jakoś tak słabo sobie uświadamiałem, a ponieważ jestem maniakiem i o swojej pracy myślę obsesyjnie, nie mogę się jakoś zdecydować, by wybrać tę drugą drogę. No, ale wróćmy do działań wydawcy, które porównujemy do działań stand upera i opiszmy je. Wydawca wpada na pomysł, żeby zrobić drogi, ale bardzo ciekawy produkt. Drogi to znaczy w twardej oprawie z ilustracjami. Czyni to pod wpływem wizyty na zamku Gniew, który jest fantastycznym zupełnie miejscem. Produkt taki, opisujący bitwę pod Gniewem, którą co roku upamiętania się festynem gromadzącym wielotysięczną publiczność, nie istniał do tej pory, a sama bitwa, podobnie jak wojna, której była częścią nie interesowała szerszej publiczności. Ta bowiem reaguje wyłącznie na przymus wywierany nań przez promocję i reklamę masową. No, a w przypadku naszego wydawcy nie może być o tym mowy, albowiem treść, którą on sprzedaje jest oczywiście ciekawa, jej nośniki znacznie przekraczają jakością to, co dostępne bywa na rynku, ale jest także demaskatorska w zakresach niedopuszczalnych. To znaczy kieruje uwagę publiczności w rejony, które z punktu widzenia standuperów i ich promotorów są szkodliwe dla dystrybucji ich produktu. Więcej, one są nawet szkodliwe jeśli za punkt wyjścia przyjmiemy deklarujących chęć oświecania publiczności przemądrych profesorów. Produkt ten bowiem próbuje położyć kres infantylnym popularyzacjom, którymi wspomniani profesorowie pragną zauroczyć publiczność i studentów. No, ale idźmy dalej. Wydawca jest ostrożny i nie wypuszcza na rynek dużej ilości swojego produktu. Ledwie 500 egzemplarzy, będąc świadomym, że tylko niewielka cześć z odwiedzających jego blog osób jest gotowa wydać pieniądze na taką książkę. Kwota nie jest wygórowana, ledwie 65 zł, a książka jest naprawdę fajna i można ją komuś dać w prezencie. Z występu stand upera, po wyjściu z Torwaru, nie zostaje człowiekowi nic. Co najwyżej kac i uzależnienie towarzyskie, które każe wydać kolejną stówkę na kolejny występ. I tak w koło Macieju. I co się okazuje? Nie można sprzedać nawet tych pięciuset egzemplarzy! A wydawca zaplanował, wierząc w swoją misję, jeszcze trzy takie książki z ilustracjami i okładkami autorskimi. I wierzcie mi, że każda z tych ilustracji i każda z okładek to wydatek rzędu kilku biletów na występ stand upera. I nie można zrezygnować w połowie, mówiąc kolegom grafikom – wiesz, Tomek powiedział, że lepiej wypuszczać tanie produkty i sprzedawać je za wysoką cenę, tak że sorry…Nie można, bo gdzie nobile verbum i pacta sunt servanda?

Wydawca więc, patrząc na sukcesy stand uperów, świadom przy tym, że na jego blog zagląda około 6 tysięcy ludzi, którzy inspirując się obecnymi tu treściami znacznie silniej niż ci, co chodzą na standup kawałami Syrka-Dąbrowskiego, wpada na pomysł następujący – a może by napisać książkę, gdzie w tytule będzie nazwisko prezesa Kaczyńskiego? Wszak tylko takie rzeczy mają szansę na masową dystrybucję. No, ale to jest strata czasu i gwarancji na zwiększenie sprzedaży żadnych nie ma. Wypadałoby więc rozejrzeć się za nową publicznością. I w tym właśnie celu pojedziemy z Hubertem latem do Gniewu. Nie mamy jednak pewności, czy czasem nie okaże się, że odbywający się tam festyn, gromadzący tysiące ludzi, nie jest tylko imprezą dla fetyszystów analfabetów. To znaczy takich, co przebierają się w dziwne ubrania i usiłują, na podstawie dostępnych, mocno niedokładnych źródeł, rekonstruować całe zajście. Książek zaś nie czytają i nie kupują, bo one im przeszkadzają w lansie. Czy tak jest, dopiero się okaże. Trochę ryzykujemy. Liczymy jednak na to, że wszyscy, którzy zjawiają się w Gniewie są naprawdę zainteresowani historią.

Jakie jeszcze pomysły wpadają do głowy naszego wydawcy, kiedy widzi, jak drastycznie różnią się jego dochody od dochodów standuperów. I wielkie zaangażowanie i wysiłek wkłada on w realizację swoich projektów. Na przykład takie, żeby wprowadzić abonament na treści publikowane na blogu. Ci, co są tu stale i chcą być stale, zapłacą niewielkie abonament miesięczny, a reszta, która i tak niczego nie kupuje, nie wyda 65 zł. na miesiąc i nie będzie tu zaglądać, strata żadna. A jak się oczyści atmosfera! Ci, co są zawsze kupią tyle ile się zaplanuje i wyda. Nie ma ryzyka. Potem zaś powoli zaczniemy rozbudowywać segment standuperów, czyli produkować rzeczy tanie, sprzedawane za wysoką cenę i dystrybuowane masowo, poprzez allegro. Z chwytliwymi tytułami i projekcjami a la Bartosiak, oraz nazwiskami ważnych polityków na okładce. Każdy będzie zadowolony, bo dostanie to na czym się najlepiej zna – wojnę, politykę i sensację. Ponieważ uważa, że jego własne przemyślenia są w tych zakresach najcenniejsze, a w środku będzie tylko to, co potwierdzi jego szajby, nie będzie się wzdragał przed wydanie stówki. Nie dość, że nie będzie musiał siedzieć w ciemności i gapić się na jakiegoś bęcwała, to jeszcze będzie miał co zabrać do domu. Trochę ucierpią graficy, bo nie będzie ilustracji, a okładkę zrobię sam metodą kopiuj wklej, ale jakie to ma znaczenie? Zwrócimy się po prostu do nowej publiczności i damy jej to czego oczekuje. Klient nasz pan, jak mówi stare przysłowie.

I nie ma się tu z czego śmiać, ani też zżymać. Toyah umieścił na swoim profilu, na fejsie taką oto fotografię: https://www.facebook.com/photo/?fbid=1119422415846840&set=gm.1446933102697076&idorvanity=1331722814218106

To jest osiemnastowieczna rzeźba, wykonana z jednej bryły marmuru. Praca nad nią trwała siedem lat. I co? I jajco. Stoi sobie i pokrywa się kurzem, albowiem znawcy uznają, że jest ona wtórna, mało odkrywcza i nie pasuje do trendów. No i każdy by tak potrafił. Widzimy na tym przykładzie, że tak zwane dzieło doskonałe nie ma sensu. Nie budzi bowiem niczyjego zainteresowania. Bo i cóż tu powiedzieć – ciekawe jak on to zrobił? Nie słyszałem, żeby ktoś, jakiś historyk, rekonstruktor, nie mówiąc już o tych durniach historykach sztuki, zajął się odtworzeniem warsztatu rzeźbiarskiego, w którym powstawały takie dzieła. Praca ta miała znaczenie tylko dla twórcy, pewnie nawet zleceniodawca się nią nie przejął. A gdzie jeszcze mówić o publiczności. Jak ona może zareagować na coś takiego w muzeum? – Stary – zrobiłbyś coś takiego? Zapyta grubsza kobitka ciągnąca się z tyłu wycieczki. A stary tylko wzruszy ramionami, bo wiadomo, że by nie zrobił. Po co się więc podniecać? Stand up jest lepszy, bo jak się go człowiek naogląda, to potem może, po pijaku, na imieninach, próbować tego samego. A uczestnictwo jest ważne w odbiorze sztuki, dlatego właśnie, trochę ryzykując, jedziemy do Gniewu. Po możliwości uczestnictwa lub tylko po jego pozorach, najważniejsza jest możliwość spekulacji. Jeśli na jakimś przedmiocie można spekulować to jest on ważny i potrzebny, jeśli nie można, to jest tylko śmieciem, który zalega magazyn, nawet jeśli wykonano go z jednej bryły marmuru w nieznanej technologii. Bo ona jest nieznana prawda? Nikt jej jeszcze nie odtworzył. Do naśladownictwa nadaje się bowiem co najwyżej malarstwo impresjonistyczne, gdzie każdy może pokazać, jakim jest Monetem. Jaki jest więc sens produkowania drogich książek w przystępnych cenach? Zwłaszcza, że może coś się stanie i wydawca ogłosi promocję. W końcu mamy wolny rynek. Otóż nie mamy. Nie istnieje żaden wolny rynek wydawnictw. Są tylko wymuszenia. Te najbardziej prymitywne i odwołujące się do najniższych instynktów nazywane są wolnością. Stąd tyle wymazanych nieznanego pochodzenia gównem płócien w najsławniejszych galeriach. To jest właśnie przymus nazwany wolnością. Jakikolwiek ruch w drugą stronę jest niemożliwy dla większej grupy ludzi, bo oni z miejsca czują się zdegradowani kiedy patrzą na taką rzeźbę, jak ta opisana wyżej. Są gorsi. Patrząc zaś na rozsmarowane po płótnie lub desce odchody, czują się częścią wspólnoty istot wolnych i równych. A na dodatek jeszcze wybranych, bo nie każdy rozumie, po co chodzi się do galerii, żeby oglądać taki szajs. To jest dostępne wyłącznie istotom o szczególnej wrażliwości. I na dziś to tyle. Życzę wszystkim miłego dnia. Wkrótce, będą w naszym sklepie nowe tytuły. Myślę, że w drugiej połowie kwietnia.

Teraz ogłoszenia. Ludzie mnie pytają czy spotkanie z Piotrem Naimskim 12 kwietnia to konferencja? Nie, to wieczorek. Spotykamy się, gadamy i wyjeżdżamy, no chyba, że ktoś sobie wykupił pobyt w hotelu. No, ale to jest już indywidualny wybór. Jedzenia też nie będzie tylko kawa. Impreza, jak wielokrotnie pisałem, ma charakter prywatny, wchodzą na nią ludzie z listy.

IX konferencja LUL Odbędzie się, zgodnie z zapowiedzią, w hotelu Polonia w Krakowie. Termin 8 czerwca tego roku. Ilość miejsc ograniczona do 50, bo sala jest mała. Wpłata - 380 zł od osoby. Na pewno wystąpi prof. Andrzej Nowak. Tytuł wykładu poda nam później. Zostało już tylko 27 miejsc.

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/udzial-w-9-konferencji-lul/

Prócz prof. Nowaka potwierdzili swój udział: Piotr Kalinowski, czyli nasz kolega Pioter, który wygłosi wykład pod tytułem "Zaginione imperia", kolejnym wykładowcą będzie Piotr Grudziecki, czyli nasz kolega Grudeq, który wygłosi wykład pod tytułem "Prawo spadkowe". Sorry querty, ale z nimi o tym rozmawiałem już rok temu. Kolejnym wykładowcą na konferencji w Krakowie będzie prof. Ewa Luchter-Wasylewska, która wygłosi wykład „Enzymy – niezwykle biokatalizatory”. Wczoraj swój udział potwierdził dr Adam Witek, który wygłosi wykład pod tytułem „Kto się boi CO2 ? Albo co ma laser (molekularny ) do wiatraka”. Ostatnim wykładowcą będzie pan Michał Chlipała z Collegium Medicum UJ, który wystąpi z prelekcją zatytułowaną „Historia ewakuacji medycznej z pola walki”. Zostało już tylko 13 miejsc.

W dniach 6-7 lipca 2024 odbędą się Targi Książki i Sztuki. Tym razem w pałacu w Ojrzanowie.

Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, w dniach 10-11 sierpnia będziemy z Hubertem na festiwalu Vivat Waza w Gniewie. To duża impreza a my będziemy mieć tam spotkania autorskie w związku z książką „Gniew. Bitwa Wazów” oraz kolejną – „Porwanie królewicza Jana Kazimierza”. Dostaniemy też stragan w rynku, gdzie wystawimy nasz towar – książki i ilustracje, a także koszulki.

Wizyta we Wrocławiu zaowocowała tym, że znalazło się tam trochę egzemplarzy Wspomnień księdza Bliźnińskiego. Ja zaś odnalazłem jeszcze 6 egz. III tomu Baśni polskich. Sprzedaję drogo. Nie ma przymusu kupowania, to tylko oferta.

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/waclaw-blizinski-wspomnienia-mojego-zycia-i-pracy/



tagi: książki  pieniądze  wydawnictwo  sztuka  wolny rynek  estrada  standup  wymuszenia 

gabriel-maciejewski
28 marca 2024 09:01
133     2762    16 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

atelin @gabriel-maciejewski
28 marca 2024 09:36

"Nie słyszałem, żeby ktoś, jakiś historyk, rekonstruktor, nie mówiąc już o tych durniach historykach sztuki, zajął się odtworzeniem warsztatu rzeźbiarskiego, w którym powstawały takie dzieła."

Podejrzewam (bo nie jestem rzeźbiarzem), że trzeba było mieć komplet różnych dłut i dłutek, komplet różnych młotków i młoteczków oraz komplet różnych pilników i pilniczków. Natomiast czucie marmuru i jego żyłek to niedefiniowalna iskra.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @atelin 28 marca 2024 09:36
28 marca 2024 09:38

I komplet kompetentnych pomocników

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski 28 marca 2024 09:38
28 marca 2024 09:42

Pewnie tak, ale jeszcze mi przyszło do głowy, że Świat i Internety bardziej będą się jarały tym, że jakiś ktoś na tik toku zrobi kopię z plasteliny.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @atelin 28 marca 2024 09:36
28 marca 2024 09:44

Gdzieś trafiłem, ale nie pamiętam już gdzie, że na tak zadane pytanie któryś z tych rzeźbiarzy odpowiedział prosto: Usuwa się to co zbędne.

Większość technologii to była wiedza tajemna. Nigdzie do tego nie spisana. A jeśli coś spisywali to w taki sposób, żeby nikt nie był w stanie skorzystać z tego co zapisane. Dlatego np proces techologiczny obróbki żelaza rodzimego jest ukryty w mitologii chińskiej pod postacią mąk piekielnych, które przeżywają potępione dusze.

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski 28 marca 2024 09:38
28 marca 2024 09:54

A ci pomocnicy to dłutowy, młotkowy i pilnikowy do podawania odpowiednich narzędzi. Że jak mistrz powie do któregoś trójka, to dostanie trójkę, a nie klucz oczkowy osiemnastkę. I jeszcze oświetleniowiec tam mógł być.

zaloguj się by móc komentować

atelin @Pioter 28 marca 2024 09:44
28 marca 2024 10:05

W rzeźbieniu marmuru nie ma technologicznych tajemnic. A naukowcy i historycy sztuki, nawet gdyby dostali diamentowe dłuta i pilniki oraz gumowe młotki i tak nie wyjaśnią iskry. Dlatego się tym nie zajmują.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 28 marca 2024 09:44
28 marca 2024 10:05

Dziś też jest to wiedza tajemna. Kto rozumie chemię?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
28 marca 2024 10:13

Jeszcze tylko 12 miejsc zostało na konferencji

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski 28 marca 2024 10:05
28 marca 2024 10:14

Chemii się nie da zrozumieć, trzeba wykuć.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
28 marca 2024 10:14

Kapitalny  wpis,...

...  jakze  adekwatny  do  tego  dzisiejszego  zalewania  nas  WSZELKIM  SYFEM,  TANDETA  i  OBCIACHEM  w  nieomal  KAZDEJ  DZIEDZINIE  zycia,  a  takze  sztuki,... 

...  pardon,...  ale  tylko  sr*c  i  rzygac  sie  chce  na  ten  SYF  wszedobylski,  aplikowany  nam  PRZYMUSEM  PANSTWOWYM,  tym  samym  ,,wolnosciO,,  wymuszona  !!!

 

Mysle,  ze  ten  wypad  do  Gniewu  wart  bedzie  przyslowiowej  swieczki,  bo  temat  jest  -  od  samego  poczatku  -  wyjatkowo  ZAKLAMANY,...  a  ksiazki  z  ,,Kaczynskim,,  w  tytule  -  albo  i  z  innym  BARANEM  -  z  pewnoscia  nie  kupie,...  takze  lojalnie  -  z  gory  -  Pana  uprzedzam,  jednoczesnie  zyczac  i  Panu  i  sobie  wytrwalosci,  i  konsekwencji  w  dazeniu  do  celu,...  takze  wszystkim  innym  Nawigatorom  w  Polsce  i  w  swiecie.

Tylko  prawda  jest  ciekawa  i  tylko  PRAWDA  zwyciezy,

zaloguj się by móc komentować

atelin @Paris 28 marca 2024 10:14
28 marca 2024 10:24

Nie zwycięży. To jest już koniec. Internet wychowuje jak Oświecenie tylko razy 1000.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
28 marca 2024 10:27

Zainteresowania. To jest klucz rozumienia tłumu szukającego lidera/ów i poczucia przynależności. No to zagramy w sensacje na SN. Jak rosyjski wywiad wojskowy rozegrał Macierewicza. Czyim agentem był Piotr Polaszczyk? Kulisy raportu z Likwidacji WSI. Tylko tutaj oryginalne dokumenty i ustalenia. SKOK Wolomin - operacja wobec.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @gabriel-maciejewski
28 marca 2024 10:29

Płatny dostęp do SN już parę lat temu sugerowałam. Tu lecą lepsze rzeczy niż w NYT :)
Rzeźba z marmurową siecią jest z kaplicy Sansevero w Neapolu, może przytargam więcej zdjęć niedługo... Ten Chrustus w całunie też niesamowity
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/38/Cristo_Velato_Volto.jpg

zaloguj się by móc komentować

atelin @qwerty 28 marca 2024 10:27
28 marca 2024 10:31

To już było na WP.pl i nikt tego nie kupi w wersji papierowej.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @qwerty 28 marca 2024 10:27
28 marca 2024 10:32

Ale my tego wszystkiego nie wiemy

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
28 marca 2024 10:33

Jeszcze tylko 11 miejsc zostało na konferencji

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski 28 marca 2024 10:33
28 marca 2024 10:48

Ja zapłacę. Ale proszę pomyśleć o tych zbłąkanych duszach, które tu trafiły przypadkiem, i które na widok płatnej strony będą wolały płacić za dostęp do wybiórczej.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @atelin 28 marca 2024 10:48
28 marca 2024 10:52

Życzmy im zdrowia i powodzenia. Jak zrobimy abonament, a querty wpuści tu te swoje rewelacje, będziemy mieli lepszy wynik niż Syrek-Dąbrowski na Torwarze

zaloguj się by móc komentować

BeaM @atelin 28 marca 2024 10:48
28 marca 2024 10:53

Jest dokładnie odwrotnie, jak się dobrze zajawi treść. 

zaloguj się by móc komentować


Zyszko @gabriel-maciejewski
28 marca 2024 10:59

No cóż, chyba też mogę powiedzieć, że mam na punkcie tworzenia książek obsesję. Lepsze czasy zrobiłem 2 razy grubsze niż pierwszy tom i naprawdę nikomu, ale to nikomu nie było to potrzebne. Ci którzy mogliby to docenić marudzą, że dworek nie stoi na pagórku, po przecież powinien. Reszty to nie obchodzi. Pytanie czy faktycznie można zawrócić z tej drogi?  Wydawca myśli o sprzedaży, ale autor o  tym żeby zrobić coś naprawdę wartościowego.   

"Gniew" to świetna książka, ciekawie napisana i pięknie zilustrowana. Czy się sprzeda na jarmarku? Oby.  Jak będziesz zainteresowany to możemy się jakoś zgadać i podzielić się trochę ryzykiem.  Wiesz, Kompania Królewskopruska czy coś ;)

zaloguj się by móc komentować

atelin @BeaM 28 marca 2024 10:29
28 marca 2024 10:59

Te ażurowe sznurki wymiękają.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
28 marca 2024 11:02

Już tylko 9 miejsc na konferencji zostało

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
28 marca 2024 11:15

Czytam, czytam i ciągle mi wychodzi: stan duper. I nie chce być inaczej :)

Te stan dupery /stan dupy - gramatycznie/ to są zjawiska poza naszą kulturą. To kulturka śmieciowa. Że o publice nie napiszę...

Pozostajemy w swojej ekskluzywności  - i tyle. 

zaloguj się by móc komentować

atelin @KOSSOBOR 28 marca 2024 11:15
28 marca 2024 11:29

Też mnie korciło o taki komentarz. A ta kulturka mieszka na Jagodnie i myśli, że jej dobrze.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
28 marca 2024 11:31

Drugie prawo psychologii mówi, że człowiek tyle widzi i rozumie, ile wie.

Poziom nauczania i przyswajanej wiedzy drastycznie się obniżył. Młodzi ludzie zupełnie nie potrafią operować na abstrakcyjnych operatach. Abstrakt jest niedostępny, ale szmbo już tak. Więc idą oglądać szambiarzy, tfuu... standuperów. Bo to rozumieją.

zaloguj się by móc komentować

atelin @KOSSOBOR 28 marca 2024 11:15
28 marca 2024 11:32

A! I był jeszcze taki stan: Stan Tymiński. Też niezły Stan Duper.

zaloguj się by móc komentować

stachu @gabriel-maciejewski
28 marca 2024 11:44

Duże firmy robią tak, ze mają tani produkt masowy i ekskluzywny droższy dla innej grupy odbiorców. Nie wiem czy to się sprawdzi w twórczości, może trzeba założyć drugą firmę. 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @atelin 28 marca 2024 10:59
28 marca 2024 11:46

Chciał pan chyba napisać „wymiatają", ale się omskło... :))

zaloguj się by móc komentować

MZ @gabriel-maciejewski
28 marca 2024 11:52

Niechby te 6 tysięcy zaglądających ,miesięcznie wpłacili 1zł-słownie jedną złotówkę-tylko jak to zorganizować i zmusić do wpłacenia złotówki!!!

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski 28 marca 2024 10:05
28 marca 2024 12:00

Chyba jedynym człowiekiem który znał i rozumiał całość chemii był Stefan Sękowski. Znał receptury od średniowiecza, i wcześniejsze. Ciekawe co się stało z jego archiwum po śmierci.

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @atelin 28 marca 2024 10:14
28 marca 2024 12:07

Nigdy nie musiałem wkuwać chemii. Sama wchodziła do głowy bez wysiłku. Wkuwać to musiałem matematykę.

 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @MZ 28 marca 2024 11:52
28 marca 2024 12:10

To się nie zmusza, tylko robi bramkę płatności. Jaką złotówkę, jak bułka kosztuje 2.30 zł!!! Piątak to jest minimum w tych czasach :))) 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @stachu 28 marca 2024 11:44
28 marca 2024 12:11

To nie jest problem, ale ja jestem tylko jeden i nie mogę pisać, prowadzić bloga, zajmować się sprzedażą, organizować konfernecji, wieczorków i pogadanek, a wszystko po to, żeby mi ktoś na koniec powiedział - ale wie pan, ten Remigiusz Mróz....albo - Ziemkiewicz ostatnio mówił, że prezes zawrze sojusz z Tuskiem, co pan o tym myśli? To jest dosyć frustrujące

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 28 marca 2024 11:31
28 marca 2024 12:11

To musimy się uzbroić, bo przyjdą pewnego dnia nas w tym szambie utopić

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @KOSSOBOR 28 marca 2024 11:15
28 marca 2024 12:12

Ekskluzywność ma tę wadę, że nie jest masowa. I ma konkurencyjne ekskluzywności

zaloguj się by móc komentować

qwerty @chlor 28 marca 2024 12:07
28 marca 2024 12:14

Witam w klubie. Dyplom technika chemika zrobiłem bez wysiłku. Ale egzaminy z matematyki wyższej to wykłady po dwa razy przepisywałem i tak wkuwałem. Było warto.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @MZ 28 marca 2024 11:52
28 marca 2024 12:15

Ja nikogo do niczego nie jestem w stanie zmusić, dlatego jestem tu gdzie jestem. Za to już Stanowski może zmusić ludzi do oglądania swoich programów, choćby poprzez informację ile milionów dostał od sponsorów. I ludzie idą słuchać co tam Mazurek z księdzem Logschamsp de Berier ustalił...a ustalił tyle, że biskupi służący SB kryją pedofili. Czy teraz zajmą się zbieraniem materiału dowodowego? Gówno prawda, bo nic nie mogą zrobić. Za to Sekielski może wszystko. Jedyna moc jaką mają to zmuszanie publiczności do oglądania tych, pardon, wypierdów.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @chlor 28 marca 2024 12:00
28 marca 2024 12:16

Stefan Sękowski powiadasz chlorze...dobrze, zapamiętam

zaloguj się by móc komentować

qwerty @chlor 28 marca 2024 12:00
28 marca 2024 12:16

Kto jeszcze popularyzatora chemii chce pamiętać? Jeden z geniuszy to był. Każdy kto czytywał robił sobie laboratorium w domu. Teraz w domu robimy kancelarie prawnicze. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
28 marca 2024 12:17

Już tylko osiem miejsc zostało na konferencji w Krakowie

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 28 marca 2024 12:15
28 marca 2024 12:22

Nie może wszystkiego. Sterowałem fragmentem do Korzeni zła i dostał zakaz pokazywania archiwaliów. W zwiastunie jest takie 'jest Pan niebezpiecznym człowiekiem..' I ciągu dalszego nie będzie w Korzeniach zła. Ale ilość pobrań może stanowić trampolinę do innego rozdania. Piotr P. był osadzony na kierunku operacyjnym wschód. Z dostępem i obsługą sieci informatorów i współpracowników. Stąd np.  kasa od Gronkiewicz [operacja bulwary] wylądowała w Królewcu. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @atelin 28 marca 2024 11:32
28 marca 2024 12:23

Atelinie-tylko,że nie był taki Stan Tymiński.On jest ! I zasila "dupę"czas od czasu na Neonie.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ewa-rembikowska 28 marca 2024 11:31
28 marca 2024 12:24

Chcieliby naśladować, też w życiu zawodowym.

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @Zyszko 28 marca 2024 10:59
28 marca 2024 12:32

Ja liczę, że stoisko mi dadzą za darmo, a występ w trzech nam się nie uda. Musisz się zastanowić, czy Ci się opłaca jechać, ja Twoje rzeczy i tak wezmę, a w hotelach przy zamku, a jest ich dwa i te parę pokoi w samym zamku, już na ten termin nie ma. Myśmy sobie zarezerwowali coś w jakimś motelu 2 km od Gniewu. To naprawdę wielka impreza. Mamy stoisko 4 na 3 metry, więc jak zechcesz przyjechać, to Cię gdzieś wciśniemy. Przemyśl wszystko...bo może się okazać, że będzie to głównie towarzyska impreza. Nie zniechęcam Cię, ale mówię jak jest. 

zaloguj się by móc komentować


Paris @BeaM 28 marca 2024 10:29
28 marca 2024 12:40

Ten  badziew  z  NYT...

...  nie  ma  nawet  wstanu  do  SN,...  tu  autentycznie  dzieja  sie  SUPER  rzeczy  i  sprawy  ogromnej  wagi  !!!

 

A  Chrystus,...  boski,  taki  ,,hipnotyzujacy,,...  czekam  niecierpliwie  na  zdjecia  i  wrazenia,  zwiazane  z  ich  ogladaniem.

zaloguj się by móc komentować


atelin @BeaM 28 marca 2024 11:46
28 marca 2024 12:50

Nie, wymiękają przy tym całunie.

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @atelin 28 marca 2024 12:52
28 marca 2024 12:56

Jak najbardziej...przed 15 października ,nawet gorąco apelował o poparcie,wraz ze swoimi miłośnikami.Lecz z miernym skutkiem nawet na Neonie.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 28 marca 2024 11:31
28 marca 2024 13:01

Tak,...

...  czesto  ,,muszO  pSZysFajac  to  g*wno,,  bo  KORPO  PLACI  i  WYMAGA  !!!

Tak  sie  ,,integrujO,,...  smutne  to  i  zalosne,  

zaloguj się by móc komentować

atelin @chlor 28 marca 2024 12:07
28 marca 2024 13:14

To jest Pan osobą, o którą pytał Gospodarz.

zaloguj się by móc komentować


DYNAQ @Pioter 28 marca 2024 09:44
28 marca 2024 13:20

Michelangelo Buonarotti.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @gabriel-maciejewski
28 marca 2024 13:22

 Reklama : Standupy są do d....

Tłumy się rzucą ...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @atelin 28 marca 2024 13:15
28 marca 2024 13:23

Instrukcja Unimeda?  Pisma Piotra P. Zeznania Wiesława B.? Dokumenty do Medycznych haków WSI? Historia Roberta K.? Wizytówka Sergiusza..? Co tam jest? Wersje opowieści dla mas?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
28 marca 2024 13:25

Jeszcze tylko sześć miejsc zostało na konferencji w Krakowie

zaloguj się by móc komentować

atelin @chlor 28 marca 2024 12:07
28 marca 2024 13:26

To proszę mi powiedzieć, jak to jest, że matematyka opisuje wszystko, a chemia tylko to co weźmiemy na język i nie umrzemy. Czy chemik potrafi przewidzieć co powstanie z syntezy wszystkich pierwiastków?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
28 marca 2024 13:31

Problem tkwi w pytaniu: czy jest rynek na wytwarzane dobra. I jak ten rynek wepchnąć w ramy komercji. Własnej. Inaczej, co spotkam, zobaczę abym był wyróżniony w dostępie do sensacji,informacji I wiedzy, którą mogę zdyskontować. Większość czytających cokolwiek nie rozumie co jest napisane i jakie treści/wskazania są adresowane do biorców wiedzy. 

zaloguj się by móc komentować

stachu @gabriel-maciejewski 28 marca 2024 12:11
28 marca 2024 13:36

Co ja myślę? Zmiany powinny być stopniowane i łagodne. Chyba nie zostanie Pan kimś w rodzaju Joe Alexa.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
28 marca 2024 13:41

Zagraj na dobrowolność decyzji. Formularz do przelewu wg widzimisię dawcy co przeczytał; że wskazaniem: jesteś zadowolony to rzuć parę groszy 'co łaska' - to działa i możesz się zdziwić. Nikt nie lubi przywiązania abonamentrm, etc . Natomiast szybkość w ocenie wyrażana natychmiastowym datkiem bywa zaskakująca. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @qwerty 28 marca 2024 13:41
28 marca 2024 13:45

Co łaska będę zbierał na wieczorkach

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stachu 28 marca 2024 13:36
28 marca 2024 13:45

Joe Alex miał załatwioną dystrybucję przez KCPZPR

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
28 marca 2024 13:47

Kabareciarz niech nawet dostaje 1 mln zł za kwadrans. To nie jest dla Ciebie odniesienie. Kiedyś zaproponowałem Ci reklamęw Dobrym znaku Wołomina. Ładnie odmówiłeś, że w takim towarzystwie nie będziesz się pojawiał. Zatem, róbmy swoje i wg własnych wyobrażeń.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @qwerty 28 marca 2024 13:47
28 marca 2024 13:59

Nie pamiętam, co to było ten dobry znak?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 28 marca 2024 13:59
28 marca 2024 14:00

Gazeta wydawana przez skok wolomin.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
28 marca 2024 14:02

Na jednym z portali robiona jest dobrowolna zbiórka na Niepokonanych2012. Co łaską i co m-c zawsze jest jakiś grosz. 

zaloguj się by móc komentować



qwerty @gabriel-maciejewski
28 marca 2024 14:11

Warto jakiś model reakcji finansowej czytelników wdrożyć. Jest 'Daj plusa' ale gdyby równoległy plus był złotówkowy o dużej łatwości przekazania to wielu z nas czułoby się zobowiązanymi dać na 'kawę' w celu utrzymania miejsca i obsługi. Też inne rankingi popularności mogłyby się wykreowac.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @gabriel-maciejewski 28 marca 2024 10:05
28 marca 2024 14:26

Ja tam chemikiem nie jestem, ale znaczące podstawy, i to raczej w technikum niż na studiach, otrzymałem, więc analfabetą w chemii nie jestem. Nawet te długaśne nazwy związków organicznych, zastępowane często skrótami od nazw anglojęzycznych. A wszystko to dzięki naszej chemiczce z Conradinum, która w latach 1963/4 i 64/5 nam 14-to .. 15-tolatkom nieźle wszystko wyłuszczyła. A miala też inne walory, bardzo przez nas smarkaczy doceniane.

zaloguj się by móc komentować

chlor @atelin 28 marca 2024 13:26
28 marca 2024 14:51

Chemia nieorganiczna jest prawie skończona. Wszelkie możliwe połączenia pierwiastków są opisane. Całkiem nowe związki nieorganiczne pojawiają się bardzo rzadko. Jest też chemia kwantowa która w pewnym stopniu umożliwia przy pomocy komputera modelować dowolne wymyślone związki i podaje nawet ich właściwości fizyczne, ale trafność tych przewidywań jest znikoma. Przynajmniej na tych programach które używałem.

Co innego chemia organiczna z chemią barwników, polimerów, biochemią, i chemią leków. Ta jest nieskończona, zbyt wiele wariantów połączeń.

 

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 28 marca 2024 12:11
28 marca 2024 15:02

Do Ziobry weszli nawet razem z drzwiami i framugą. No i pół internetu wyje z uciechy, o jak fajnie.

zaloguj się by móc komentować

Alfatool @gabriel-maciejewski
28 marca 2024 15:08

Jestem sobie w stanie wyobrazić gościa robiącego kasę z szydzenia na temat rzeczy poważnych. Opowiadanie o mechanizmach działania i awansowania na wyższych uczelniach kupiłbym w ciemno. Kupowanie tytułów naukowych na uczelniach (ostatnio wnikliwie przetrząsany temat) - także. Opowiadanie o "bohaterach" polskiej historii, którzy byli zwykłymi gnojkami i przekrętasami, także by się dało spieniężyć.  Kawałek o stawianiu pomników Kołłątajowi, gdy gnojek uciekał ze zdefraudowanymi z powstania pięniędzmi - czemu nie!

Sanah ostatnio spieniężyła kilkanaście starych wierszy i okazało się, że to dzieciaki cytowały je z pamięci na maturze z polskiego. Także można zapełnić nie tylko Torwar ale i stadion narodowy śpiewając teksty Słowackiego.

https://www.youtube.com/watch?v=WxtseR03lzY

Można zarobić robiąc bekę z rzeczy najważniejszych, co lata temu udowodnił "Żywot Briana".

Chcieć to móc.

Mimo wszystko moje życzenie wzmożonej chęci nie byłoby szczere.

 

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ewa-rembikowska 28 marca 2024 15:02
28 marca 2024 15:24

Dopóki do nich nie zastukają lub poleconym przyjdzie zaproszenie. 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @ewa-rembikowska 28 marca 2024 15:02
28 marca 2024 16:12

Wyłamali, serio? Są jakieś fotki, bo wierzyć się nie chce...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
28 marca 2024 16:24

Ja obejrzałem kiedyś kawałek występu takiego standupera który się nazywa Marcin Daniec.

Pomijając to że facet wygląda tak jakby esesman stał przed nim z pistoletem w ręku i kazał pogrzebać

pomordowane wcześniej rodzeństwo, to teksty jakie sadził przyprawiały mnie prawie o ból zębów.

Widownia była pełna, i nawet co pewien czas rozlegał się  gdzieś tam jakiś anemiczny śmiech.

A może ci co się śmiali dostali zniżkę na wstęp?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 28 marca 2024 15:24
28 marca 2024 16:28

To coś takiego jak operacja opróżniania getta warszawskiego.

Najpierw żydowska służba porządkowa ładowała do wagonów Żydów i do Treblinki.

A potem na koniec Niemcy załadowali rodziny tych żydowskich policjantów do tych samych wagonów i wysłali w wiadomym kierunku, a ich samych 

przemieścili na Majdanek na dożynki.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
28 marca 2024 17:05

Jeszcze tylko 4 miejsca na konferencji w Krakowie

zaloguj się by móc komentować

klon @atelin 28 marca 2024 10:14
28 marca 2024 17:06

<<<Chemii się nie da zrozumieć, trzeba wykuć. >>>

Litości...jak samemu sie nieogania nie znaczy, że inni nie potrafią.
Chemik nie ma przymusu zrozumienia innych umiejętności, np. rzeźby.

zaloguj się by móc komentować

klon @BeaM 28 marca 2024 12:10
28 marca 2024 17:11

Jestem za 5+ :)

BTW
Mam stałe zlecenie na koncie na inny, zagraniczny portal (5 dolarów).

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @BeaM 28 marca 2024 10:29
28 marca 2024 17:20

A propos NYT to mi się taki oto temcik nawinął. Najpierw info że powstało dzieło p.t. "The Bill Gates Problem", w którym bardzo bojowo wytyka sie Fundacji obojga Gatesów (Bila i jego byłej), że wydaja te swoje miliardy na rzeczy nie pochwalne, a to zmuszjąc biednych afrykańskich rolnikow, by stosowali masowo nawozy, pestycydy i genetycznie modyfikowane rosliny, a to niewłaściwe metody walki z HIV/AIDS, kontroli urodzeń etc. Oho, myśle sobie - zaczynają się Bilowi dobierać do skóry (a czas już ku temu najwyższy). Gdy jednak zwróciłem uwagę na nazwisko autora (Tim Schwab, 44-latek, nie wiem czy jest synem bądź wnukiem wiadomego Szwaba), to mój zapał zbladł. Gdy się ponadto zareklamowal jako dziennikarz śledczy oraz padło info, że  w Polsce wydał go Empik i wciska w promocji komu sie da,  no to już całkiem straciłem zainteresowanie.

Tymczasem jednak, właśnie w NYT, pojawił się artykuł:

He Says He’s Doing Good. This Author Strongly Disagrees.

In “The Bill Gates Problem,” Tim Schwab excoriates the billionaire philanthropist and his foundation.

krytykujący zdecydowanie ww. "dzieło". Co jest u licha - pomyślalem. Faktycznie wzieli się za łby, czy to jakaś ustawka. Okazało się że jedym z głównych zarzutów pod adresem ww. Tima był postulat "upaństwowienia" tej jego fundacji, bo demokratycznie wybrane rządy są bardziej predystynowane do takich działań.

Na tym jednak moja cirpliwość dalszego "zgłębiania" tego tematu sie wyczerpała i pozostawiłem swą głowinę ze wszystkimi wątpliwościami, jakie się w niej zalęgły.  

zaloguj się by móc komentować

klon @ewa-rembikowska 28 marca 2024 15:02
28 marca 2024 17:25

<<< (...)pół internetu wyje z uciechy, o jak fajnie. >>>
+
<<<Drugie prawo psychologii mówi, że człowiek tyle widzi i rozumie, ile wie.>>>

Pani komentarze komentują się same :)

zaloguj się by móc komentować

Klasyk @BeaM 28 marca 2024 10:29
28 marca 2024 17:39

A do tego, rzeźba ma tę przewagę nad obrazem, że nikt nie przyczepi się do światłocieni. Zawsze są perfekcyjne. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @BeaM 28 marca 2024 16:12
28 marca 2024 17:48

Według informatora portalu wPolityce.pl funkcjonariusze ABW, którzy weszli do domu Zbigniewa Ziobry, nie tylko zaklejali kamery monitoringu. Wyłamali także drzwi wejściowe i częściowo rozmontowali ogrodzenie posesji. 

zaloguj się by móc komentować

ParysvelParwowski @BeaM 28 marca 2024 10:29
28 marca 2024 18:36

Coś nie prawdopodobnego.

Również z chęcią opłacę abonament

zaloguj się by móc komentować

ParysvelParwowski @Zyszko 28 marca 2024 10:59
28 marca 2024 18:39

mi to jest potrzebne i jestem za te książki ogromnie panu wdzięczny

zaloguj się by móc komentować

ParysvelParwowski @qwerty 28 marca 2024 12:29
28 marca 2024 18:46

Z nim kumał się nie jaki Fazi z Gorzowa

zaloguj się by móc komentować

BeaM @KOSSOBOR 28 marca 2024 11:15
28 marca 2024 19:53

Zapewne stand-upy w większości są kijowe i polegają na naśmiewaniu się z konserwatywnych środowisk i prawicowych polityków, ale skoro tak, to może ktoś wyczuje, że jest nisza niezagospodarowana i wymyśli występy ośmieszające tamtą stronę. Tak jak udało się wylansować „Sasnala prawicy" w postaci Czwartosa...
Ciężko mi oceniać stand-uperów, bo ich nie oglądam, ale patrzę na to jak na element większej układanki - atomizację biznesów. W wielu dziedzinach ludzie biorą sprawy w swoje ręce, żeby nie dzielić się zyskiem, nie placić pośrednikom czy korpo. Przecież wysyp instagramerek, które kręcą swoje lody pisząc o wszystkim, od kosmetyków przez urządzanie wnętrz, to kolejny przykład. Odchodzi się od zapraszania dzinnikarzy, zabiegania o informacje w prasie, bo to już nie ma praktycznie przełożenia. Firmy kooperują z pojedyczymi łepskimi ludzikami, którzy mają zasięgi i są ważniejsi niż całe dogorywające redakcyjne gremia.  

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Zdzislaw 28 marca 2024 17:20
28 marca 2024 20:11

Ja niedawno z przerażeniem zobaczyłam jak daleko sięgają macki Gates'a. Słynne logo Rainforest Alliance (np. na kawach z Lidla i to jeszcze tych niby lepszych, i wielu produktach stamtąd), na to wskazuje, to grantobiorca fudacji Gatesów. To muszą być jakieś genetycznie przetworzone rzeczy na maksa. Trzeba z lupą wszystko kupować. Btw gdzieś za granicą, w jakimś supermarkecie widziałam duże lupy przytroczone na stałe do wózków. Bardzo ułatwiały czytanie składów etc. 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @qwerty 28 marca 2024 13:41
28 marca 2024 20:27

Pozwolę sobie się nie zgodzić. Wtedy jakieś grosze będą płacić tylko najwierniejsi czytelnicy, a cała reszta, zwłaszcza ci co stąd zasysają treści i się na nich lansują, nadal mam mieć za free. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ewa-rembikowska 28 marca 2024 17:48
28 marca 2024 20:30

Nie ma w tym nic dziwnego. Ziobro ma swoje ososte zasługi w budowaniu 'Państwa sprawiedlwości'. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BeaM 28 marca 2024 20:27
28 marca 2024 20:39

Abonamenty utworzą getto, i oddziaływanie będzie maleć. Trzeba popróbować edukacji, że jak korzystasz i jesteś zadowolony to masz narzędzie do błyskawicznego rewanżu. Nie ma co się przejmować naśladownictwem czy tym, że to będą grosze. Tak jak na tacę, chociaż za prąd i sprzątanie, świece, etc. Może mało ale przy każdej okazji. Od czegoś trzeba zacząć. Jest to pretekst do budowania społeczności. Bez relacji ekonomicznych społeczności nie da się z budować. Zawsze tłumaczę na wykładach, że owszem jest za darmo ale nie będziesz tego szanował bo cie to nic nie kosztuje. Nigdy się nie zawiodłem na doktrynie 'co łaską ale nie mniej niż byś sam chciał dostać'

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @qwerty 28 marca 2024 20:30
28 marca 2024 20:46

Teraz ludożerka czeka na wjazd na chatę Kaczyńskiego,czyli stand up w wersji premium.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @qwerty 28 marca 2024 20:39
28 marca 2024 20:58

Jakież getto? Czy taki The Telegraph to getto? Świadoma polityka. Nic poza nagłówkami nie można przeczytać. Choć dają szansę się rozsmakować - najpierw 3 miesięczny darmowy dostęp. Gdyby SN była w abonamencie, to jeszcze większego sensu nabrałoby wydawanie "The Best od SN" jako książek i promowanie w ten sposób płatnego portalu. Poza tym nie wiem, czy jak by poszła fama na miasto że SN się kłódkuje, to wrescie może by się coś więcej przebiło. Można by nawet zapodać takie płatny artykuł o tym na Wirtualnych Mediach albo Pressie. A może nawet za darmo by łyknęłi o tym. Różne widzę opcje.:)

zaloguj się by móc komentować

stachu @BeaM 28 marca 2024 20:27
28 marca 2024 20:59

Co z tymi co sie nie lansują, czytają niektóre teksty, i czasami kupią książkę.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @ewa-rembikowska 28 marca 2024 20:46
28 marca 2024 20:59

Dobre... Drogie reklamy by leciały w okolicach tych newsow

zaloguj się by móc komentować

BeaM @stachu 28 marca 2024 20:59
28 marca 2024 21:02

Jeśli cierpią na syndrom uzależnienia, to wtedy będą musieli zapłacić. Nałogi są zawsze kosztowne :))

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @BeaM 28 marca 2024 20:59
28 marca 2024 21:08

O kurczę, o  tym nie pomyślałam...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BeaM 28 marca 2024 20:58
28 marca 2024 21:10

Gabriel to nie Telegraph. Może w przyszłości? Pomysł 'the Best...' jest b.dobry. i obudowanie bardziej rozwiniętymi komentarzami. Tutaj musi zagrać coś odrębnego i wyróżniającego. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ewa-rembikowska 28 marca 2024 20:46
28 marca 2024 21:12

System sam się pożera. Publika rechocze tylko krzesła już zastawione i wyjście będzie płatne.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BeaM 28 marca 2024 20:59
28 marca 2024 21:16

Problemem jest co jest tutaj newsem. Rywalizacja z dostawcami newsów nie wchodzi w grę. Ten zamysł wymaga analizy i rozwinięcia. 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @qwerty 28 marca 2024 21:16
28 marca 2024 21:23

Ja nie mówię o rywalizacji z dostawcami newsów, tylko wskazuję na przykład modelu biznesowy. The T jest radykalny w kłódkowaniu i skuteczny. Są też połśrodki, czyli że wydzielona częśc jest płatna, ale to wymaga inwestycji jeszcze większej w serwis, żeby różnicować.
 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewa-rembikowska 28 marca 2024 20:46
28 marca 2024 21:28

Sorry pani Ewo,ale to chamy zbuntowane - bez hamulców już teraz. Prowadzi ich mrzonka do delegalizacji PiS-u jako organizacji przestępczej .Ta kasa nie została uprowadzona za granicę,dokumentacja jest w ministerstwach i nikt nie ucieka za granicę.Ale traktuje się podejrzanych gorzej jak morderców, gwałcicieli ,robiąc spektakl przy rechocie ludożerki.

Ciekawe,że ostatni skandal z Amber Gold był bardzo wyciszany i tylko dwa słupy poszły siedzieć grzecznie ,a kasa wyparowała... Co prawda małzonka tego słupa puściła się ze strażnikiem ,który zmajstrował jej dzieciaka,ale to tylko drobiazg.....i nie ma winnych...

To wygląda na totalną pacyfikację i niestety władzy tak łatwo nie oddadzą... Liżą tylko tyłki tym ,którzy im coś obiecali i którym muszą ...Na pierwszym miejscu Niemiaszkom,później raz Wołodi ,raz wujkowi Samowi,jak wiatr zawieje.........  Ot ...ludek chciał czerwonych uśmiechniętych serduszek...to pokazali wszystkim wała....Czas chyba do katakumb  schodzić...

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 28 marca 2024 21:12
28 marca 2024 21:44

Voila,...

...  juz  nie  kontroluja  tego  co  robia  i  bredza  !!!

 

Wierzyc  w  te  ,,cuda  na  kiju,,  to  jak  z  glupim  zamienic  sie  na  rozum,...  a  ,,ciemny  lud,,  i  tak  robi  swoje.

zaloguj się by móc komentować

klon @BTWSelena 28 marca 2024 21:28
28 marca 2024 21:59

<<<Liżą tylko tyłki tym ,którzy im coś obiecali i którym muszą... >>>

Taaak.... 

 "(...) „Tęczowa” Matka Boska nie uraża uczuć religijnych. SN oddalił kasacje oskarżenia." 

Vs. 

"(..) każdy za znieważenie osoby z powodu m.in. bezwyznaniowości, orientacji seksualnej czy tożsamości płciowej będzie podlegał karze do 3 lat więzienia" 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
28 marca 2024 22:08

Jeszcze tylko trzy miejsca na konferencji zostały

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
28 marca 2024 22:09

To znaczy dwa, nie trzy

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @BTWSelena 28 marca 2024 21:28
28 marca 2024 22:19

Cóż powiedzieć. Kiszczak umarł. PiS dalej dotrzymywał umowy TKM i "my nie ruszymy waszych a wy naszych", ale... objawiły się młode, głodne wilczki żądne krwi...no i mamy rzeź.  A że to jest na rękę Brukseli, to już inna sprawa. W końcu w takim stanie Polacy  żyją mniej więcej od III rozbioru. Pora się przyzwyczaić i robić swoje w tych maleńkich zakresach, które są naszym udziałem.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewa-rembikowska 28 marca 2024 22:19
28 marca 2024 22:51

Taak... gorze Pisowi ,oraz nam w tej sztuce,bo za młodymi,głodnymi  wilczkami stoją stare repy,którzy "komuchowe" obyczaje -mają we krwi... To wyjątkowo wściekła mieszanka,bo to chamstwo bez skrupułów ,kształcone językowo i na uniwersytetech -udających szlachciców z rodowodem,a słoma z butów wystaje...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @klon 28 marca 2024 21:59
28 marca 2024 23:07

Mnie to ogarnia wprost furia na tych bęcwałów,Klonie. Tak im się popierzyło,że mylą babę ze stodołą,a na dodatek mają zakusy na legalne uprawianie seksu z kozą,bo na razie mają paragraf za znęcanie się nad zwierzętami. Ja to im życzę aby pobcinali sobie ideologicznie ptaszki ,w/s zmiany płci,to może rozumu nabiorą do tych zakutych łbów,jak zaczna siusiać na biegu wstecznym...ech....

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @BTWSelena 28 marca 2024 22:51
28 marca 2024 23:08

Enkawudziści w garniturach od Armaniego. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Alfatool 28 marca 2024 15:08
28 marca 2024 23:23

Jak poruszy się odpowiednie sznurki to można nawet zapełnić stadion wyśpiewywując instrukcję obsługi robota kuchennego.

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @atelin 28 marca 2024 11:32
28 marca 2024 23:51

No był. Ale Stan Tymiński coś jednak zrobił dobrego - jakąś łączność czy tam coś /internet?/ w miejscu, gdzie mieszkał ongi - w Ameryce Południowej. I tamtejsi go za to szanowali. 

W Polsce się spalił, oczywiście.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski 28 marca 2024 12:12
28 marca 2024 23:59

No i właśnie na to nie ma rady. Zatem musimy to - tutejszą ekskluzywność - uznać za ekskluzywny atut :) Bo o pisaniu i dyskusji o tzw. d. Maryni przecież się nie zdecydujemy. Zdechłoby tu wszystko wtedy. 

Nosy /ekskluzywne/ do góry!!!

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski 28 marca 2024 12:15
29 marca 2024 00:10

Redaktor Mazurek od niedawna wskoczył na ambonę i głosi rekolekcje... Kilka dni temu linkowałam tu jego krytykę Kościoła w Polsce - zdumiewające wystąpienie... Redaktor ewidentnie "się poczuł".  https://www.youtube.com/watch?v=t9w7IrnA1go

Wszystko to bardzo irytujące i nie na miejscu /że tak to ujmę uprzejmie/. 

A jakiś czas temu, w Dwójce, miał swoje wywiady z ludźmi kultury i tam był też wywiad z x. Longchamps de Bérier. Wywiad ciekawy i sensowny. 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @BeaM 28 marca 2024 19:53
29 marca 2024 00:33

Nie liczyłabym na tę odwrotna stronę. Siła lewackich wyjców jest przemożna - Czwartosa natychmiast po zmianie rządu wywalili z ekipy na bienale weneckie. Wywalili też razem z dyrektorem Zachęty, dr. Januszem Janowskim. Tytuł doktora nauk humanistycznych Janowskiego wyjcom nie robił... To mentalna hołota. Nasza strona nie jest w stanie posuwać się do "odwrotnej strony". Możemy zmiąc q..ę pod nosem, ale nie na estradzie. 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @ewa-rembikowska 28 marca 2024 20:46
29 marca 2024 00:36

I do Banku Narodowego po prof. Glapińskiego, złoto i rezerwę walutową. 

Trudno uwierzyć, że ta ludożerka to Polacy...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @KOSSOBOR 29 marca 2024 00:10
29 marca 2024 06:25

Już to pisałem, ale jeszcze powtórzę. Pamiętam, jak kupiłem sobie tygodnik Razem, który kupowało się dla gołej baby na 4 stronie okładki, a w środku był wywiad ze studentem prawa Franciszkiem Longchaps de Berier i innymi poważnymi studentami. Miałem może 16 może 17 lat. Ludzie, którzy są certyfikowanymi wesołkami, próbują w pewnym momencie zacząć dyskutować na poważne tematy i to ich wykańcza. Podobnie będzie z całym programem Stanowskiego. On też zostanie wykończony, przez samego Stanowskiego i jego "poważne" aspiracje lub zlecenia, jak zwał tak zwał. To tak, jak z ojcami, którzy mają kontakty, wpływy, możliwości, dowcip i polot. I jednego syna do tego, na tel którego dostają szajby i zmieniają go i siebie przy okazji w najmądrzejszego idiotę w klasie. 

zaloguj się by móc komentować

onyx @BeaM 28 marca 2024 19:53
29 marca 2024 09:23

Ja bym się aż tak bardzo standupów nie czepiał bo to są dużo lepsze wykony od tego co prezentują kabarety w telewizji. Za dużo tu uogólnień. Są oczywiście wykonawcy, którzy w programy wrzucają kawały polityczne czy antykościelne ale większość tego nie robi zajmując się głównie sobą. Ich widownia też nie wzięła się z lasu, to po prostu kolejne roczniki, które odeszły od telewizora i modelu rozrywki jaki daje telewizor. Taki Pacześ potrafi zabiletować Spodek w Katowicach czego się żadnemu z kabaretów nie udało a i polskim artystom muzycznym promowanym wszędzie na siłę się nie udaje. No i tak jak napisałaś oni sami sobie ten rynek wykuli jak wcześniej np. wykonawcy disco polo. Najpierw występowali po klubach za parę stów a teraz to już jest cały system, który się rozrasta.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @klon 28 marca 2024 17:11
29 marca 2024 10:03

A z ciekawości - na jaki? Może na priv

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @onyx 29 marca 2024 09:23
29 marca 2024 13:17

Problem w tym, że ci co za parę stówek gdzieś występują nie są dopuszczeni. Tam jest selekcja, wstęp mają tylko ludzie ze środowiska albo ci co się wkupili np. pluciem na PiS, jak się wkupisz to dostajesz pełne sale i te tysiące złotych za występ, jak nie to zostajesz w klubie za parę stów.
Ja już to pisałem kiedyś ale mogę potwórzyć - u nas w Polsce 90% tych którzy stand upem się parają nie rozumieją o co w nim chodzi i myślą, że jak co drugie słowo wrzucą bluzgi to jest stand up, w efekcie stand up w Polsce jest rozrywką dla patusów i wygląda tak:

https://youtu.be/Ih0ixBhcGSo?si=ikZ9C0anS0WcZAah

 

P.S.
Oglądałem fragment występu gościa(takiego dosyć popularnego co właśnie sale zapełnia) i miał dobre momenty, bardzo celnie nawet rzucał stayrą, ale oprócz tych krótkich momentów były wypełniacze w postaci bluzgów i takich żartów poniżej akceptowalnego poziomu, że nie dało się tego dalej oglądać.

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @Kuldahrus 29 marca 2024 13:17
29 marca 2024 15:46

Ja nie twierdzę, że to jest sztuka wysoka a wręcz przeciwnie. Za parę stówek od wykonu to ci najlepsi teraz występowali ok 10 lat temu kiedy nikt w Polsce jeszcze tego nie robił. Zrobił się rynek odbiorców i teraz ludzie płacą stówkę jak za koncert drugoligowej kapeli. Co do bluzgów to jest to nieodzowna część tego "tworzywa", tym się min. różnią od kabaretów z telewizora, że jak chcą zabluzgać to to robią a nie udają. Oczywiście są tacy co tego nadużywają bo nie mają pomysłów na żarty. Tak samo jest z tekstami na polityków czy Kościół. Większość z tzw. "artystów" w Polsce i na świecie to lewactwo i już światopoglądowo prochu nie wymyślą. Ale znów jedni robią z tego clou programu a inni wcale. Uogólniasz mocno a ten z linku to przecież jakiś pajac z podłożonym śmiechem a nie standup. Znam wielu ludzi, którzy nie trawią pozoiomu żartów czy abstrakcji grupy Monty Pythona a dla innych jest to marka kultowa wręcz. Na Netflixie i innych VODach są występy artystów gdzie sale są większe od Spodka, występ kosztuję parę stów ale zielonych i też są bluzgi czy dowcipy, które różne tabu i politpoprawność zamieniają w pył. Na przykład Ricky Gervais czy Jim Carr. A jak się zobaczy gwiazdy z rynku afroamerykańskiego to tam już tylko jest sex i bluzgi na przemian. Ludzie młodzi nie chcą już oglądać kabaretu Koń Polski czy podobnych. Zamiast sportu oglądają walki freaków, zamiast polityków mają swoich jutuberów itp. Czy to "nowe" jest dużo lepsze? Niekoniecznie. Ale czy dużo gorsze to w wielu kwestiach bym się spierał.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @onyx 29 marca 2024 15:46
29 marca 2024 17:01

" Uogólniasz mocno a ten z linku to przecież jakiś pajac z podłożonym śmiechem a nie standup "

Oczywiście że to nie jest stand up, tylko celna satyra na to co w większości reprezentuje współczesny polski stand up, parodia perfekcyjnie punktująca to zjawisko.

 

" Na przykład Ricky Gervais czy Jim Carr. A jak się zobaczy gwiazdy z rynku afroamerykańskiego to tam już tylko jest sex i bluzgi na przemian."

Ja wiem, że to nie jest kultura wysoka, ale to jest prawdziwy stand up. Właśnie tu tkwi istotna różnica, w krajach anglosaskich to jest forma artystyczna obsadzona powiedzmy kulturowo w kręgu anglosaskim, której nie da się przenieść jeden do jednego do Polski, u nas po prostu jest coś takiego jak monolog kabaretowy i to jest bardzo dobre przełożenie formatu. Bluzgi i ogólne jechanie po wszystkim jest jednym ze środków wyrazu oryginalnego stand up'u i taki Gervais, czy Carr dobrze wiedzą jak się tym posługiwać, a u nas jakiś gostek wyłazi na scenę i kurwuje jak żul, a widownia na to - "hehe kurwa powiedział hehe", dokładnie tak jak to wyśmiali na tym filmiku który zalinkowałem.
Oczywiście i na zachodzie zdarzają się patusy, ale to już zależy od widowni.

 

" Ludzie młodzi nie chcą już oglądać kabaretu Koń Polski czy podobnych. "

Jacy oni młodzi jak ci wszyscy stand uperzy są starsi ode mnie. Poza tym Koń Polski to zawsze było mega słabe i nie ma tu znaczenia wiek, i młodzi i starzy tego nie lubili oglądać. Po prostu to puszczali odgórnie i już, na takiej samej zasadzie jak obecnie pchają te niby stand up'y i to jest w tym wszystkim najgorsze, że jest internet, a oni dalej chcą narzucać wszystkim co mają oglądać jak za czasów telewizora.

 

zaloguj się by móc komentować

klon @BeaM 29 marca 2024 10:03
29 marca 2024 18:12

Zgodnie z prośbą, napisałem.

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @Kuldahrus 29 marca 2024 17:01
29 marca 2024 18:42

Nie chcę trollować wpisu Gospodarza ale się odniosę ;)

Ten gość z linku to nie jest żadna satyra tylko bełkot kolesia, który dla zasięgów chce się podczepić pod coś co jest na fali. On taki kontent robi od lat, podczepia się pod bieżączkę i robi "krytykę" bo sam z siebie nic nie wymyślił a przy tylu followersach to może wrzucić cokolwiek a i tak ludzie będą klaskali.

"a u nas jakiś gostek wyłazi na scenę i kurwuje jak żul, a widownia na to - "hehe kurwa powiedział hehe"

Tak było na początku dawno temu kiedy kabarety w TV zaczynały bluzgać i wchodzili stenduperzy, którzy bluzgali ostrzej występując w małych klubach. Teraz ci najbardziej popularni bluzgów używają oszczędnie a raczej mówią ze sceny tak jak mówią na co dzień. Publika już też się z samych bluzgów nie śmieje bo to już inny etap.

To kabarety są i były pchane w TV i ludzie starsi mieli wybór oglądać albo nie. Stenduperów nikt nie pcha, sami sobie zrobili rynek i teraz są popularni i zapraszani. W internecie nikt nic nie narzuca, oglądasz/czytasz co chcesz. Fakt z tą "starością/młodością" przesadziłem bo sam się czuję młody choć 50+ na karku. Ze standupem w Polsce jest podobnie jak z discopolo czy rapem. Wszystko powstawało z boku głównego przekazu a dopiero później zostało "zaproszone na salony" bo stało się popularne i niosło ze sobą gotowy rynek któremu można było przy okazji wciskać propagandę i gadżety.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @onyx 29 marca 2024 18:42
29 marca 2024 22:29

Gabriel sam napisał o stand upie więc nie trollujemy, popolemizował bym trochę, ale już się temat rozrasta więc może przy lepszej okazji :-)

 

zaloguj się by móc komentować


zaloguj się by móc komentować