-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czym prezydent Trzaskowski różni się od Jana bez Trwogi

Nie wiem jak Wy, ale ja czasem zastanawiałem się czym była Burgundia w czasie wojny stuletniej. Nikt mi tego nigdy nie wytłumaczył, bo cała historia konfliktu tłumaczona jest poprzez politykę i folklor dworski. Dopiero spojrzenie na mapę wyjaśnia wszystko. Burgundia to w zasadzie same miasta i obszary intensywnej produkcji, położone w dodatku nad rzekami płynącymi na północ ku morzu, za którym jest Anglia. Kiedy – po raz kolejny w historii – Francja została przeznaczona do podziału, a rezydujący w Awinionie papież, nie miał żadnej mocy, by proces ten zatrzymać, pojawiła się Joanna i ona ocaliła Francję. To trzeba wyraźnie podkreślić – papież poza Rzymem jest kukłą, a więc Pan Bóg, działać musi w inny sposób, by uratować najstarszą córę Kościoła. Pojawienie się Joanny zostało poprzedzone okrutnym mordem na Janie bez Trwogi, księciu Burgundii, który ma swoją legendę. To jest legenda biała, choć powinna być ona krwawo czarna. Jan bez Trwogi był bowiem człowiekiem strasznym, a jego polityka zmierzała wprost ku temu, by przebić się poprzez Szwajcarię na południe ku Morzu Śródziemnemu i uczynić ze swoich domen najważniejszy region w Europie, gdzie koncentrowałaby się nie tylko produkcja, ale także kapitał. Celem tej polityki była marginalizacja starego szlaku z Anglii do Afryki wiodącego przez Bordeaux, stanowczo za długiego. Gdyby ziemie Jana sięgały od ujścia Mozy do Nicei, on byłby tym człowiekiem, który rządziłby przepływem towarów i pieniądza w Europie. Do swojego celu Jan dążył bezwzględnie, a polityka jego przeciwników, a także okoliczności tylko mu sprzyjały. Król Francji oszalał, jego żona puszczała się na prawo i lewo. Sorbona była opłacona przez Burgundczyków, a jej profesorowie beczeli tak, jak im Jan bez Trwogi kazał. Papież nic nie znaczył, Paryż był opanowany, zachodnie ziemie i lenna królestwa znalazły się w ręku Anglików. Mimo tych wszystkich udogodnień, Jan nie mógł otwarcie zawrzeć sojuszu z Anglikami, czynił to ostrożnie, za plecami wszystkich. Nie znaczy to, że poczynania te nie zostały rozpoznane. Oczywiście, że zostały i partia Armaniaków, ukazywana na kartach powieści jako gromada zdegenerowanych pedałów i satanistów, manipulująca słabym Karolem VII, postanowiła go zgładzić. Do mordu doszło w okolicznościach, których nie wyjaśnia się dokładnie – na moście w Montereau – gdzie Armaniacy spotkali się z Burgundczykami? Po co? Na miejscu był obecny delfin Karol i spotkanie to miało być początkiem odprężenia w stosunkach pomiędzy spokrewnionymi przecież dynastiami. W rzeczywistości Jan chciał porwać Karola, zamordować go skrytobójczo i wystąpić z pretensjami do tronu Francji. Jeśli zaś nie udałoby się przejąć całej domeny, to miał zamiar podzielić się nią z Henrykiem Lancaster, królem Anglii. Stało się inaczej. Armaniacy rozwalili księciu głowę siekierą i zmienili bieg historii. Wydawało się, że w takich okolicznościach nic już nie uratuje królestwa, bo wściekły jak nie wiem co syn zamordowanego wejdzie w otwarty sojusz z Henrykiem i historia królestwa Franków zakończy się najdalej w roku 1422. Stało się inaczej. Filip, następca Jana nie zmienił półtajnej polityki ojca wobec kuzynów z Paryża. Co prawda rodzice delfina Karola nazwali go bękartem i odebrali prawa do tronu, ale na scenę wkroczyła wtedy Joanna i sprawy potoczyły się zupełnie inaczej. W sposób, którego nie mógł przewidzieć żaden z przekupionych profesorów Sorbony.

Jeszcze jedno – co w takim razie, skoro Jan miał w ręku wszystkie atuty, stało za Armaniakami? Jaka siła? Niepiśmienni baronowie, to jasne. Tyle razy wyszydzana w opisach i relacjach szlachta, która nie rozumiała, że Anglicy i Burgundczycy mają przewagę technologiczną i finansową i szarżowała na nich bez rozkazu. Teraz trzeba się zastanowić dlaczego, mając ową przewagę jedni i drudzy nie pomaszerowali nad Loarę i nie spalili tam wszystkiego. W końcu pomaszerowali, ale wtedy była tam już Joanna. No, ale dlaczego nie wcześniej? Odpowiedź sugerowana jest następująca – niszcząc ziemie nad Loarą, skazaliby siebie i swoje armie na śmierć głodową. Tak więc sytuacja była nad wyraz delikatna i trzeba było dobrze rozważyć wszystkie metody postępowania, żeby wybrać właściwą. No, a teraz muszę wreszcie napisać co to wszystko ma wspólnego z Trzaskowskim.

Otóż prezio stołeczny podpisał coś co nosi nazwę Pakt Wolnych Miast. Jak słyszę wolne miasto, to odruchowo szukam okutej pałki. No i właśnie słyszymy to po raz kolejny. Oto prezydenci stolic państw Grupy Wyszehradzkiej zawiązali konfederację przeciwko własnym rządom, które uwaga – mogą nie przestrzegać procedur demokratycznych. A skoro mogą nie przestrzegać to jest powód do wypowiedzenia posłuszeństwa. To ważny moment, bo kiedy Jan bez Trwogi spotkał delfina Karola na moście w Montereau był teoretycznie jego lennikiem. Tyle, że w roku 1419 zależności lenne były już fikcją. Być może były one fikcją od zawsze, ale my tego po prostu nie rozumiemy. Trzeba by było zastanowić się, w jaki sposób powinności lenne skorelowane są z obiegiem pieniądza kruszcowego i jego żywą obecnością. No, ale nie czas i miejsce po temu. Jan bez Trwogi był teoretycznym lennikiem Karola VII, ale miał to w nosie, stały za nim bowiem pieniądze banków Gandawy i Brugii. Zblatowane mieszczaństwo wyczekujące kiedy to wreszcie ich pan, książę Jan otworzy przed nimi możliwości, o jakich nikomu się jeszcze nie śniło. Nie otworzył w końcu, ale sprawy ku temu zmierzały, a cały początek ambarasu zaczynał się w chwili zakwestionowania powinności lennych wobec korony św. Ludwika. No to jeśli Czaskoski z kolegami zawiązał pakt wymierzony w niedemokratyczne procedury państwa, na terenie którego położone jest jego miasto, to sprawa jest jasna. Jesteśmy o krok od rozstrzygnięć, które rozpoczną się od wyłożenia jakiegoś budżetu na „rozwój miast”, który to budżet spowoduje, że relacje pomiędzy metropolią a państwem, na terenie którego ono leży, staną się „przestarzałe i fikcyjne”, a także – co istotne - „nieracjonalne”. W ten sposób zostanie otwarta droga do secesji. Czaskoski z kolegami będzie rzecz jasna uzależniony od dostaw żywności, ale przecież mamy XXI wiek i coś mu się na pewno załatwi. No, ale sytuacja będzie nad wyraz delikatna i trzeba będzie dobrze rozważyć wszystkie metody zanim się wybierze właściwą. Przekonanie, że opanowanie głównych ośrodków miejskich gdzie koncentruje się produkcja, kapitał i – nie bójmy się tego słowa – inteligencja – wyrażana w produkcji treści propagandowych, daje władzę, jest stare. I za każdym razem trzeba tym ludziom udowadniać, że jest inaczej, że nie uda im się pokonać niepiśmiennych baronów, bo oni i tak gdzieś urosną. Złudzenia jednak są pielęgnowane intensywnie. Całe szczęście we wszystkich tych wolnych miastach jest sporo mostów, gdzie można w razie czego zorganizować jakieś negocjacje, odbywające się w duchu wzajemnego poszanowania i szczerości. Mnie zaś w tym wszystkim najbardziej ciekawi, jak do powyżej opisanych projektów odniosą się uniwersytety znajdujące się w każdym z tych wolnych i wolność miłujących ośrodków, tak bardzo zaniepokojonych tym, że państwa, którym podlegają, zarzucić chcą procedury demokratyczne.



tagi: demokracja  francja  trzaskowski  wolne miasta  jan bez trwogi  secesja  burgundia 

gabriel-maciejewski
19 grudnia 2019 08:40
103     4584    19 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Marcin-K @gabriel-maciejewski
19 grudnia 2019 08:55

Ctrl+c z niemieckiego Deutsche Welle:

Porozumienie włodarzy stolic Polski, Węgier, Czech i Słowacji to sojusz obronny wobec populistycznych rządów w tych państwach – pisze „Frankfurter Allgemeine Zeitung”.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
19 grudnia 2019 09:02

Plus Metropolia Silesia.

.

 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
19 grudnia 2019 09:07

Na gorąco i trochę ogólnikowo: już to przerabialiśmy z WM Gdańskiem, kiedy to Gdańsk miał być wolny, ale od Rzeczypospolitej, ale nie od Niemiec. Teraz mamy inną opcję, a poprzednia opcja próbuje zawalczyć. Najlepiej "walić" wolnością, przed którą "nie może być sprzeciwu".

zaloguj się by móc komentować

glicek @Maryla-Sztajer 19 grudnia 2019 09:02
19 grudnia 2019 09:07

A w koleje czekają księstwa Danzigu, Posnanii, Vroclove i Cracovii. Nie wiem jak Uć, ale chyba też by dołączyła, chociaż słaba.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @gabriel-maciejewski
19 grudnia 2019 09:31

Pytanie, kto bardziej opłaca teraz te uniwersytety i ich profesorów, państwo czy budżety zewnętrzne. Jaki udział mają w grantach na badania, rozwój i publikacje. No i co dla profesora jest lepsze, publikacja w krajowym piśmie czy w takim Nature... to już pytanie retoryczne. Na szczęście w Polsce jest ciągle trochę niepiśmiennych, pytanie czy wciąż baronów.

Ważny tekst i świetnie napisany. Ciągle i wszędzie te same metody dzielenia i przejmowania kontroli.

Zdanie o papieżu poza Rzymem daje dużo do myślenia. I ciekawe ilu Francuzów zdaje sobie sprawę, jakim przyjacielem była dla nich zawsze Anglia.

zaloguj się by móc komentować

glicek @gabriel-maciejewski
19 grudnia 2019 09:45

Polityka zagraniczna to jest prędzej to czym chciałby się zajmować presidente Rafaello niż gospodarka komunalna. Czuje, że Warszawa go uwiera, i najchętniej zamordowałby barona Schetino, który władował go na tę minę. On czuje się stworzony do wyższych celów, do Brukeli, do Strasburga kreślić wizje, naświetlać problemy albo debatować o rozwiązaniach oglądając pałerpointowe slajdy a nie żeby zajmować się strzelajacymi rurami z odchodami stałymi i ciekłymi albo z gorącą wodą albo przysłowiowym gaszeniem pożarów po 12-letnim okresie panowania HGW.

Jego CV + portfolio i docelowe miejsce kariery jest kierowane na jakąś ciekawą posadę w unijnych sruktrach w Brukseli dlatego do tzw. portfolio konsekwentnie realizuje zielono-tęczowe projekty bez względu na koszty. A ponoć budżet trzeszczy w szwach, bo PiS dał za mało i jeszcze obniża podatki. Od załatania rury z wydzielinami kariery się nie robi. Od projektu typu "tramwaj różnoodności" prędzej.

Ciekawe kto jemu podsunął ten pomysł z Paktem Wolnych Miast, kto to zorganizował i kto tym wszystkim kręci? Za tym wszytkim na pewno kryje się idea ograniczenia środków do nowych krajów unijnych (petekst nie jest aż tak istotny)tyko tak, żeby nie dotknęło to wielkich miast. Czyli reaktywują program "ch... z Polską wschodnią" ale "przyszłość to wiekie miasta". Dlatego do tego paktu dołączą za niedługo inne polskie wielkie niezależne księstwa jak Danzigownia, Posnania i Wroclove.

zaloguj się by móc komentować

maciej-kazimierz @MarcinD 19 grudnia 2019 09:31
19 grudnia 2019 10:10

Niepiśmienni baronowie w dzisiejszej Polsce to tzw. Janusze biznesu. Wśród nich pewnie też wygrywa w wyborach PO (nie jestem całkiem pewien), ale nie aż tak, jak wśród korpoludów, albo inteligencji budżetowej. 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski
19 grudnia 2019 10:25

Nie było nigdy w dziejach takiego tworu jak wolne miasto. Wbrew pozorom miasto zawsze komuś podlega, nawet jesli jest to tylko wybrany przez patryciuszy doża - ale wtedy nie jest już wolnym miastem, a staje się imperium.

Różnica jest tylko taka, że zamiast miejscowemu księciu poglega się cesarzowi, który zawsze siedzi w kieszeniu u bankierów.

Jak to mówią: Bóg wysoko a cesarz daleko, za to bankier i jego słudzy blisko.

A co do Burgundii i jej roli w dziejach, to wypadałoby sie zastanowić, dlaczego zamiast rozbioru Francji dokonano właśnie rozbioru Burgundii (pomiędzy Francję i Rzeszę). To był chyba właśnie największy sukces francuskiej polityki

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @gabriel-maciejewski
19 grudnia 2019 10:28

Polityka promowania dużych wolnych miast pozostaje priorytetem dla wszystkich rządów od 1918 roku, a szczególnie od 1989 roku.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Marcin-K 19 grudnia 2019 08:55
19 grudnia 2019 10:36

Ciekawe co będzie jak w Niemczech rządy też okażą się populistyczne

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @glicek 19 grudnia 2019 09:07
19 grudnia 2019 10:36

https://nowe-peryferie.pl/index.php/2013/06/metropolia-slaska-uwagi-na-marginesie-tekstu-krzysztofa-nawratka/

Artykuł bardzo polecam z powodu wielości wątków.

A Metropolia oczywiście NIE nazywa się Silesia. Gdy nie wystarczyły protesty Zagłębia, dość oczywiste, to wezwano na pomoc profesorów od języka aż z uniwersytetu opolskiego ...a bodaj samego Miodka. By się Śląsk wyrzekł ,,praw,,. Co pokazuje trochę czym ma być Metropolia.

Ale co mnie to....

Bliżej mi do siebie i swojego miejsca.

.

 

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @Stalagmit 19 grudnia 2019 09:24
19 grudnia 2019 10:38

To ciekawe jeśli zważyć, że ojciec Henryka najechał Litwę

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @glicek 19 grudnia 2019 09:45
19 grudnia 2019 10:39

Każdy dupek czuje się stworzony do wyższych celów, to jest ich znak rozpoznawczy

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 19 grudnia 2019 10:25
19 grudnia 2019 10:40

No właśnie to zasugerowałem. Wolne miasto to tymczasowy konsensus. Rozbioru Burgundii dokonano, bo Francuzi w tamtym czasie jeszcze się nie opieprzali i wiedzieli, że albo oni, albo tamci

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Stalagmit 19 grudnia 2019 10:36
19 grudnia 2019 10:42

Armaniakom rzecz jasna pomagali bankierzy z Italii, Florencja, także Genua, nie wiem jak z Wenecją. Musieli mieć niezłą sraczkę, kiedy zobaczyli jak Jan rozprawia się ze Szwajcarami

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @gabriel-maciejewski 19 grudnia 2019 10:40
19 grudnia 2019 10:45

Tak, ale jak powiedziałeś podczas wykładu o tym, kto stał za Józefem Piłsudskim: polscy politycy dostali od sponsorów warunek taka Polska albo żadna.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @gabriel-maciejewski
19 grudnia 2019 10:50

Polska niepodległość stoi wąsatym Januszem, czyli rodzimą wersją niepismiennego barona. Inteligencja, w tym uniwersytet nigdy tego nie pojmie, bo primo, gardzi Januszem, secundo myśli logiką rozmytą. Więc z pewnością popełni nieładne seppuku jeśli będzie taka potrzeba. 

zaloguj się by móc komentować


Maryla-Sztajer @Grzeralts 19 grudnia 2019 10:50
19 grudnia 2019 11:03

Wąsaty Janusz popierał PO bo udawał że nie wie o ich brzydkich czynach....byle mógł też ukręcić własne lody. Potem poszedł trochę na lep czystych rąk i patriotyzmu. 

I teraz ma wodę w mózgu czasem...przez te algorytmy urzędu skarbowego np...

Ciekawa jestem 

.

 

zaloguj się by móc komentować


tomciob @gabriel-maciejewski 19 grudnia 2019 10:42
19 grudnia 2019 11:49

Szkoda, że rodzina Armagniac jednak nie przetrwała próby czasu.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @glicek 19 grudnia 2019 09:45
19 grudnia 2019 11:53

Tenże prezydent to słup, kórego zadaniem jest powiewanie flagą tęczową, by publika odwróciła wzrok od tego co ważne, czyli przejmowania kamienic i mienia komunalnego oraz przewalania budżetów przez "starszych i mądrzejszych".

Poza tym - ponieważ ta konfederacja miast - ma dostawać kasę bezpośrednio z Unii z pominięciem budżetu centralnego, więc będzie wykorzystwana jako siła odśrodkowa do rozbijania państwa unitarnego.

Jest tylko nadzieja, że w Warszawie znówu coś się zawali, pęknie albo wybuchnie. Ewentualnie szczury przyniosą jakąś dżumę. Wczoraj to zdaje się zamknęli wjazd na Most Ponitowskiego, bo jezdnia się wali.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Maryla-Sztajer 19 grudnia 2019 11:03
19 grudnia 2019 11:54

A oni do dziś nie mogą zrozumieć, jak to jest, że wyborca PiS nic sobie nie robi z "afer"i jest taki zdystansowany wobec mediów. Choć to przecież to jest często ich własny były wyborca. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Grzeralts 19 grudnia 2019 11:54
19 grudnia 2019 12:08

Proponowałbym zaprzestać używania takich pojęć jak demokracja, wyborca.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @tomciob 19 grudnia 2019 11:47
19 grudnia 2019 12:09

Nie było wolne. Tak samo jak wolna nie była Kłajpeda, Triest czy Singapur. W Gdańsku stacjonowały wojska angielskie w trakcie tworzenia tego tworu. Sama nazwa to jeszcze nie wszystko.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
19 grudnia 2019 12:16

Jeżeli chcę poczuć bogactwo i się odreagować, jadę na drugą stronę kanału i jadę do wschodniej Belgii (Ostenda, Brugia, Gandawa) lub do Holandii ☺  Mijają wieki, jest tak samo. "Mała Anglia", jak miała zaplecze, tak ma dalej, tutaj akurat w Europie.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
19 grudnia 2019 12:16

Jeżeli chcę poczuć bogactwo i się odreagować, jadę na drugą stronę kanału i jadę do wschodniej Belgii (Ostenda, Brugia, Gandawa) lub do Holandii ☺  Mijają wieki, jest tak samo. "Mała Anglia", jak miała zaplecze, tak ma dalej, tutaj akurat w Europie.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
19 grudnia 2019 12:18

Komentarz powyżej w stereo ☺ widocznie to prawda do kwadratu. Jestem w lesie, a tutaj Internet jest albo go nie ma.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
19 grudnia 2019 12:18

Komentarz powyżej w stereo ☺ widocznie to prawda do kwadratu. Jestem w lesie, a tutaj Internet jest albo go nie ma.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @Pioter 19 grudnia 2019 12:09
19 grudnia 2019 12:32

Jakby było wolne, to by się tak nie nazywało. Im bardziej się nazywa, tym mniej jest.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @cbrengland 19 grudnia 2019 12:18
19 grudnia 2019 12:33

To chyba coś więcej niż las.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @Maryla-Sztajer 19 grudnia 2019 11:03
19 grudnia 2019 12:35

Właśnie dlatego pytanie, ile jeszcze z tamtego barona zostało. Ogłupianie idzie od 100 lat masowo razem z globalizmem i ma teraz dużą większą siłę oddziaływania, można by powiedzieć w korelacji z zasięgiem sieci LTE.

zaloguj się by móc komentować


Pioter @Caine 19 grudnia 2019 13:37
19 grudnia 2019 13:46

Francuzów bardziej interesowała Kłajpeda i Górny Śląsk, a najbardziej Saarland i Rheinland. Gdańsk był ważny wyłącznie z powodu szachowania Polski (jak zawsze zresztą w dziejach), a to bardziej interesowało Anglików.

A że wojska okupacyjne stacjonowały - polskie niedawno stacjonowały w Afganistanie, a jakoś niewiele do powiedzenia miał rząd RP w tamtych sprawach. Francuzi tylko patrzeli w Gdańsku Anglikom na ręce. Tak samo jako Włosi patrzeli na ręce Francuzom i Anglikom na Górnym Śląsku w tym czasie, a Anglicy Włochom we Fiume. W zasadzie standart w tamtym czasie.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Grzeralts 19 grudnia 2019 11:54
19 grudnia 2019 13:51

Właściwie nie mam do czynienia z wyborcą PiS wkoło siebie. Choć słyszę... na ile mam czas... RM. Trochę miał rację wczoraj Gabriel z tym hard porno, jeśli to rozumieć metaforycznie. Tyle że oba rodzaje są złe i tyle.

Ale ludzie różnie reagują, to by trzeba dużo napisać

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @MarcinD 19 grudnia 2019 12:35
19 grudnia 2019 13:53

Tamten baron był chytry...w sensie sprytny, pomysłowy i zdeterminowany by przetrwać i jeszcze wygrać

.

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @ewa-rembikowska 19 grudnia 2019 11:53
19 grudnia 2019 14:05

Weź wypluj słowa o dżumie. Ja tu mieszkam :-)

zaloguj się by móc komentować

tadman @MarcinD 19 grudnia 2019 12:32
19 grudnia 2019 14:27

To taka powszechna prawidłowość. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @krzysztof-laskowski 19 grudnia 2019 12:08
19 grudnia 2019 15:00

W żadnym razie. Ta fasada jest bardzo ważna i będzie utrzymana za wszelką cenę. 

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @gabriel-maciejewski
19 grudnia 2019 15:08

OT, ale odnośnie ostatnich tekstów, czyli Grzegorz Braun o Tokarczuk na jakiejś komisji sejmowej:

https://www.youtube.com/watch?v=b3rd6I1kHoU

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Grzeralts 19 grudnia 2019 15:00
19 grudnia 2019 15:16

No to przynajmniej nie należy na własny użytek mówić o demokracji.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @bendix 19 grudnia 2019 14:05
19 grudnia 2019 15:42

Oczywiście nie życzę nikomu źle. Tym niemniej ilość szczurów w Warszawie w ostatnich latach mocno wzrosła. I tak jakby nie było na nie sposobu. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-laskowski 19 grudnia 2019 10:45
19 grudnia 2019 15:44

Trzaskowski jako nowy Ziuk. Ciekawe. Ale do końca nie potrafię poważnie potraktować akcesu Trzaskowskiego do tego paktu miejskiego. Bo przecież Trzaskowski nie zrezygnuje z dotacji samorządowych. Musiałby się całkiem odciąć od koryta rządowego. Mam wrażenie że to jest dźwignia dodatkowa założona w celu wymuszenia osłabienia reformy sądownictwa, czyli jakieś negocjacje z JK w sprawie pozycji mafii urzędniczej. 

Niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę.

zaloguj się by móc komentować

S80 @gabriel-maciejewski
19 grudnia 2019 15:50

To są ci z Pragi i Bratysławy. Na Czecha zagłosowało 75 tys. mieszkańców spośród 1,3 miliona, czyli 5%, a pełni swoją funkcję bo poparło go 39 na 65 członków rady miasta. A ten z Bratysławy w wyborach na burmistrza dostał 36% głosów.
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Zdeněk_Hřib
https://sk.wikipedia.org/wiki/Matúš_Vallo

zaloguj się by móc komentować

Draniu @bendix 19 grudnia 2019 14:05
19 grudnia 2019 15:53

Wystarczy wyłączyć prąd .. A takie miasteczko Wilanów przestaje funkcjonować.. Tam nie ma łączy gazowych wszsytko  jest na prąd..:)  I ta papierowa klasa średnia czyli niewolnicy korporacyjno- kredytowi staliby się największymi wrogami Trzasklaskiego.. Jedno jest pewne ,sądzę że jest metoda aby  to towarzycho stracilo zaufanie do swojej opcji politycznej.. Pytanie zasadnicze, czy partii rządzącej zalezy na tym aby tak sie stało.. Nie wierz, ze nie ma sposobu..A już niejawnych manewrów  mozna wymyśleć mnóstwo..

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Magazynier 19 grudnia 2019 15:44
19 grudnia 2019 16:02

Człowiek piastujący stanowisko prezydenta miasta stołecznego może taki lub śmaki, ale więcej odeń liczą się budowane w bardzo wielu miejscach ścieżki rowerowe, które tworzy się na podstawie planu oenzetowskiego.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Draniu 19 grudnia 2019 15:53
19 grudnia 2019 16:49

Zawsze jakaś podstacja może... zespuć się. Veolia to chyba Francuzi?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-laskowski 19 grudnia 2019 16:02
19 grudnia 2019 17:00

Mnie rozchodzi się o to, że plany oenzetowskie muszą też uwzględnić, na ile Trzaskowski może się posunąć. Z racji jego pozycji samorządowej może tylko i aż szantażować JK w obronie kapo czyli mafii urzędniczej gotowej do dawania tego co trzeba sponsorom globalnym. RT Nie jest siłą niezależną od budżetu który kontroluje PiS. JK znowu też jest w jakimś stopniu zależny od "oenzetu". Będzie mógł trochę więcej jak Trump przełamie impiczment, a raczej stawiam na to, że przełamie.   

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-laskowski 19 grudnia 2019 16:02
19 grudnia 2019 17:02

Swoją drogą pakt miejski podważa przymiarki RT na prezydenta RP. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Magazynier 19 grudnia 2019 17:00
19 grudnia 2019 17:18

Oni są zdolni każdej niegodziwości.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @bendix 19 grudnia 2019 14:05
19 grudnia 2019 17:21

Chyba raczej zawali się albo się dowali np. kilka nowych gangów, jak RT zacznie pobierać te dotacje unijne. No bo ile Vandervoman może im dawać? Więcej niż z naszego budżetu. Nie bardzo w to wierzę.  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-laskowski 19 grudnia 2019 17:18
19 grudnia 2019 17:22

Nie każdej. Mają ograniczenia. Budżetowe. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier 19 grudnia 2019 17:22
19 grudnia 2019 17:26

No i ogranicznie wynikające z tego że nie wiedzą wszystkiego lokalnych układach. Muszą polegać na RT i JK, a ci też wszystkiego im nie powiedzą, bo muszą chronić swojej pozycji.  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier 19 grudnia 2019 17:21
19 grudnia 2019 17:28

O tej Vandrvoman i unijnych ograniczeniach w dotowaniu ostatniej nadziei wolnej stolicy, to było oczywiście do p. Rembikowskiej.

Na marginesie, jeśli wolna stolica, to stolica czego? Powiatu stołecznego? 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @ewa-rembikowska 19 grudnia 2019 11:53
19 grudnia 2019 17:30

Chyba raczej coś zawali się i się dowali kilka nowych gangów, jak RT zacznie pobierać te dotacje unijne. No bo ile Vandervoman może im dawać? Więcej niż z naszego budżetu? Jak długo? Nie bardzo w to wierzę.  

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Magazynier 19 grudnia 2019 17:22
19 grudnia 2019 17:37

Uwierz mi, że każdej, jaką możesz sobie wyobrazić.

zaloguj się by móc komentować

Ludwik @Magazynier 19 grudnia 2019 15:44
19 grudnia 2019 17:48

Drodzy Koledzy!

Nie jesteście au courant tych kwestii. Dzisiaj za guru od autonomii miast ( a właściwie ich samorządów ) jest uznawany prof, Benjamin Barber z Ameryki, który aż trzykrotnie przyjeżdżał do Gdańska na konferencje w tym temacie. Był zachwycony Adamowiczem, bo ten rokował wielkie nadzieje ze swoim Wolnym Miastem Gdańskiem. Niestety obaj już nie żyją. Barber podobał się też Sorosowi, bo obaj chcieli tego samego -rozpadu państw narodowych. Czyli to nie jest sprawa lokalna, a światowa i Trzaskowski jest tu tylko małym pionkiem. Więcej na te tematy np. pod :

www.gdansk.pl/wiadomości ( 26.04.2017 )

zaloguj się by móc komentować

tomciob @Pioter 19 grudnia 2019 12:09
19 grudnia 2019 17:48

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Bank_von_Danzig, cyt:

"Bank Gdański został powołany do życia na mocy ustawy bankowej z 20 listopada 1923 r., zastępując wcześniej istniejącą Gdańską Kasę Centralną (Danziger Zentralkasse) emitującą walutę przejściową Wolnego Miasta Gdańska, marki gdańskie. W dniu 5 lutego 1924 doszło do utworzenia banku i przyjęcia statutu Banku Gdańskiego jako instytucji mającej wyłączne prawo do emisji waluty narodowej, guldena gdańskiego, który zastąpił markę gdańską 1 stycznia 1924. Kapitał początkowy Banku Gdańskiego wynosił 7,5 mln guldenów. Górną granicę emisji banknotów i monet ustalono na 100 guldenów na głowę mieszkańca Wolnego Miasta, czyli ogółem ok. 38 mln guldenów. Prowizoryczną serię biletów bankowych w walucie guldenowej (1, 2, 5, 10, 25 i 50 fenigów oraz 1, 2, 5, 10, 25, 50 i 100 guldenów) wprowadzonych do obiegu w październiku i listopadzie 1923 jeszcze przez Gdańską Kasę Centralną, zastąpiono w lutym 1924 serią banknotów guldenowych o nominałach 10, 25, 100, 500 i 1000 guldenów, oraz monetami. W uzupełnieniu pierwszej serii Bank Gdański dodatkowo emitował banknoty o nominałach 20 guldenów (1932, 1937) i 50 guldenów (1937). Gulden gdański został powiązany z funtem szterlingiem, a jego kurs w stosunku do funta szterlinga został ustalony na 25,21 guldenów (1924). W 1935 bank przejął od zlikwidowanej Gdańskiej Giełdy Papierów Wartościowych i Dewiz (Danziger Effekten- und Devisenbörse) funkcję ustanawiania kursów walut. Bank Gdański został zlikwidowany wkrótce po włączeniu Wolnego Miasta do Rzeszy we wrześniu 1939, a emitowane przezeń środki płatnicze zostały wycofane z obiegu po kursie 1 gulden gdański = 70 fenigów niemieckich.

Udziałowcy:

Udziałowcy polscy – 40%

Bank dla Handlu i Przemysłu (Warszawa), do 1926

Bank Handlowy (Warszawa), do 1926

Bank Kwilecki, Potocki i S-ka (Poznań)

Bank Przemysłowców (Poznań), do 1926

Bank Związku Spółek Zarobkowych (Poznań)

Polski Bank Przemysłowy (Lwów)

Bank Gospodarstwa Krajowego (Warszawa), od 1926

 

Udziałowcy niemieccy – 60%

Deutsche Bank (Berlin)

Disconto Gesellschaft (Berlin), w 1929 przejęty przez Deutsche Bank

Dresdner Bank (Berlin)

E. L. Friedmann & Co Bankhaus (Berlin)

E. Heimann & Co Bankhaus (Wrocław)

Reichsbank (Berlin), 1/5 udziałów od 1924

Udziałowcy gdańscy

Danziger Privat-Actien-Bank

Landwirtschaftliche vorm. Landschaftliche Bank

Prezesi

1924-1933 – Konrad Meissner

1933-1939 – Carl Schäfer

Przewodniczący Rady Banku

1924-1926 – Willi Klawitter

1926-1930 – Ernst Plagemann

1931-1933 – Ludwig Noé

1933-1935 – Max Dolle

1935-1939 – Hugo Schnee"

 

A historia współczesna, cytuję za Wikipedią, Bank Gdański S.A. 1989-1997

"Bank Gdański SA – bank komercyjny z siedzibą w Gdańsku, powstały w 1989 początkowo jako bank państwowy poprzez wydzielenie go ze struktury NBP. Premier Józef Oleksy upoważnił rozporządzeniem 7 listopada 1995 r. ówczesnego ministra finansów Grzegorza Kołodko do sprzedania 6,45 mln akcji Banku Gdańskiego SA bankowi nowojorskiemu (Bank of New York). W 1997 nastąpiła fuzja Banku Gdańskiego SA z bankiem BIG SA, w wyniku której powstał BIG Bank Gdański przekształcony następnie w Bank Millennium".

 

Przy czym gulden gdański ma tradycję sięgającą okresu napoleońskiego. Do emisji tej waluty w czasie II RP upoważnienie posiadał Senat Gdańska będący w początkach II RP pod kontrolą polityków z Niemieckiej Narodowej Partii Ludowej, którą to na dobre zamknął dopiero Hitler.

zaloguj się by móc komentować

tomciob @Caine 19 grudnia 2019 13:37
19 grudnia 2019 18:00

Ciekawy link, no i te zdjęcia. Wrzucę zakończenie, cytuję:

"Zadaniem okupacyjnych wojsk alianckich było zapewnienie porządku i bezpieczeństwa. Siły Ententy w Gdańsku były jednak zbyt szczupłe, aby w razie realnego zagrożenia móc zdecydowanie działać. Sytuacja zaogniła się szczególnie pod koniec lipca 1920 r., kiedy Polska znajdowała się w kluczowym momencie wojny z Rosją bolszewicką, a gdańscy dokerzy zastrajkowali, uniemożliwiając tym samym wyładowanie dostarczonej do Gdańska drogą morską z Francji amunicji. Ostatecznie rozładunku dokonali angielscy żołnierze (zachęceni dodatkowym zarobkiem), a w celu dodatkowego wzmocnienia sił Ententy na redzie portu zacumował okręt brytyjski oraz amerykański (w tym czasie w samym porcie stacjonowały już cztery alianckie jednostki).

Rola oddziałów alianckich skończyła się w Gdańsku wraz z proklamowaniem Wolnego Miasta Gdańska w listopadzie 1920 r. Decyzją Rady Ambasadorów Głównych Mocarstw Sprzymierzonych i Stowarzyszonych z 18 tego miesiąca odwołano bataliony Ententy z miasta. Ostatecznie ich wymarsz przeprowadzono w dniach 26-28 listopada 1920 r. Jeśli wierzyć relacjom prasowym, ogół gdańszczan - mimo początkowej rezerwy i niekorzystnej sytuacji politycznej - odnosił się w miarę życzliwie do "Tommies" i "Poilus", jak potocznie określano nad Motławą żołnierzy angielskich oraz francuskich".

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @tomciob 19 grudnia 2019 17:48
19 grudnia 2019 18:02

No jeszcze trzeba by powiedzieć  o obywatelstwie gdańskim i co za tym idzie paszportach gdańskich.

https://www.gdansk.pl/historia/paszporty-wizy-przepustki,a,132114

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
19 grudnia 2019 18:08

To może warto zostać NIEPIŚMIENNYM BARONEM ? Kursy pewnie trzeba zrobić ...

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Pioter 19 grudnia 2019 10:25
19 grudnia 2019 18:12

A dziś co może łączyć miasta, skoro nie są wolne ? Kto jest dostatecznie DALEKO i WYSOKO

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @ArGut 19 grudnia 2019 18:08
19 grudnia 2019 18:20

Niepiśmiennym w miarę łatwo zostać, ale baronem już nie.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-laskowski 19 grudnia 2019 17:37
19 grudnia 2019 18:29

Owszem każdej, ale na ograniczoną skalę. Z powodu JK nie będą robili 3 wojny globalnej. Wystarczy pomoc bratnia z zachodu albo i ze wschodu. Ale i na to jeszcze nie ma warunków. Oni nie są wszechmocni. Muszą mieć staranne przygotowanie. To jak z zastosowaniem broni pancernej. Teren musi być dobrze rozeznany i przygotowany. Jestem przekonany, że nie opłaca się im zastosować tu broni biolo-chemicznej. Macron nie może zdewastować naszego terenu, bo jego sponsorzy muszą tu pobierać tanią siłę roboczą.  

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @gabriel-maciejewski
19 grudnia 2019 18:41

Teraz tylko czekać na kogoś takiego jak św. Joanna.

zaloguj się by móc komentować

tomciob @ewa-rembikowska 19 grudnia 2019 18:02
19 grudnia 2019 18:50

A mnie zainteresował ten amerykański okręt w Gdańsku i okazuje się że to była grubsza akcja:

https://www.graptolite.net/usa/images/USS_Pittsburgh-003-facta-nautica.jpgźródło zdjęcia i tekstu

"W pierwszych dniach sierpnia 1920 roku, wtedy gdy trwała kontrofensywa bolszewicka na Warszawę, do portu gdańskiego wszedł amerykański
statek s/s SUSQUEHANNA (10058 BRT, wod. 1899, ex niemiecki RHEIN). Kilka dni później, 11 sierpnia dołączył do niego kolejny amerykański parowiec,
s/s NEW ROCHELLE (10532 BRT, wod. 1899, ex niemiecki HAMBURG). Oba statki przywiozły 4200 polskich repatriantów oraz broń i amunicję dla
polskich wojsk walczących z Rosją Radziecką.  Antypolsko nastawienie gdańscy dokerzy, postępując zgodnie z ogarniającą Europę akcją ruchu robotniczego
"Ani jednego naboju dla pańskiej Polski", solidarnie odmówili rozładowania amerykańskich parowców. Sytuacja w Gdańsku robiła się coraz bardziej napięta, gdyż płynęły do niego kolejne statki i okręty z materiałami wojskowymi dla Polski. Wśród nich był między innymi dowodzony przez Polaków amerykański frachtowiec s/s  NORTH PINE, transportujący amunicję z Salonik oraz płynący z Cherbourga francuski krążownik pancerny GUEYDON i brytyjski
uzbrojony statek s/s ACCRA, niesłusznie w ówczesnej prasie nazywany kanonierką.

Amerykanie zaniepokojeni byli rozwojem sytuacji. 21 sierpnia wysłali z Cherbourga do Gdańska niszczyciel USS BROOME, lecz szybko uznali ten
krok za niewystarczający. Podczas nocnej konferencji w Waszyngtonie z 27 na 28 sierpnia między sekretrzem Josephem Danielsem (Department of the
Navy) i  sekretarzem Stanu Bainbridgem Colby'm podjęto decyzję o wysłaniu do Gdańska krążownika pancernego USS PITTSBURGH, na pokładzie
którego zaokrętowano duży oddział marines. Trzeba tu dodać, że PITTSBURGH od 24 czerwca 1920 roku służył jako okręt flagowy dowódcy.amerykańskich sił morskich w Europie (U.S. Naval Forces in European Waters), którym został wiceadmirał  Henry McLaren Pinckney Huse.

Wiceadmirał Huse otrzymał rozkaz natychmiastowego przejścia do Gdańska we wczesnych godzinach rannych 28 sierpnia i jeszcze tego samego dnia
w towarzystwie niszczyciela dotarł do celu. Po zacumowaniu przy jednym z nabrzeży na ląd zszedł  natychmiast liczny oddział piechoty morskiej, organizując spektakularny pokaz musztry i przemarsz przez miasto. Wydarzenie to zrobiło ponoć piorunujące wrażenie na gdańszczanach, tym bardziej, że do portu wpłynęły kolejne okręty - cztery niszczyciele Royal Navy. Rozładunek amerykańskich parowców został dokonany ciągu kilkudziesięciu godzin rękoma brytyjskich marynarzy i po kilku dniach obecność amerykańskiego krążownika w Gdańsku stała się wyraźnie zbyteczna".
 

zaloguj się by móc komentować

tomciob @ewa-rembikowska 19 grudnia 2019 18:02
19 grudnia 2019 18:54

Ja myślę że nie ma co ciągnąc tego bo możemy podpaść pod trolling notki. Jest to, moim zdaniem, temat na osobną notkę. Bardzo ciekawy link. Dziękuję

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Grzeralts 19 grudnia 2019 18:20
19 grudnia 2019 19:02

A gdzie ? Bądź dokładny. Bo ja akurat uważam, że niepiśmiennym trudno zostać a baronem w imperium brytyjskim może zostać nawet komik.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @tomciob 19 grudnia 2019 18:54
19 grudnia 2019 19:09

Ależ skąd. To jest w samej istocie sprawy. Pani Ewo niech pani coś o tym napisze, jeśli jest czas po temu. 

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @ArGut 19 grudnia 2019 19:02
19 grudnia 2019 19:28

Że nie ma formalnych kryteriów, nie znaczy, że łatwo.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Magazynier 19 grudnia 2019 19:09
19 grudnia 2019 19:32

Może Tomciob, bo wywołał temat...a jest bardzo ciekawy. 

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @bendix 19 grudnia 2019 14:05
19 grudnia 2019 19:49

bendix napisał:

"Weź wypluj słowa o dżumie. Ja tu mieszkam :-)"

Ilu to sprawiedliwych było w Sodomie?

 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Magazynier 19 grudnia 2019 18:29
19 grudnia 2019 20:06

Wszechmocni nie, ale opętani w niektórych przypadkach tak. Zważ, że zbudowanie światowej potęgi USA wymagało między innymi przeprowadzenia holokaustu.

zaloguj się by móc komentować


krzysztof-laskowski @ikony58 19 grudnia 2019 20:29
19 grudnia 2019 20:53

Tak, ale Wielka Brytania nie przetrzyma rozpadu strefy eura. Państwo brytyjskie przekroczyło termin przydatności do spożycia. Anglicy nie potrafią już czarować Szkotów ani Irlandczyków, jak czynili to przez cały wiek dwudziesty. Skoro Szkoci masowo zagłosowali za UE, a Anglicy masowo przeciw UE, wspólny interes brytyjski nie istnieje nawet na papierze. Ponadto nie da się przywrócić wewnętrznej granicy w Irlandii bez użycia środków wojskowych.

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @glicek 19 grudnia 2019 09:45
19 grudnia 2019 21:18

Moze doczekamy sie wkrotce "czarnej procesji" na ulicach Warszawy. Z Trzaskowskim w roli Jana Dekerta.

Zlozy na rece prezydenta Dudy petycje domagajaca sie znizek we wszystkich polskich miastach w komunikacji miejskiej dla pedalow.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @ArGut 19 grudnia 2019 18:08
19 grudnia 2019 22:20

Jakkolwiek niepiśmienny, to baron musi mieć własność. Wtedy może nawet pójść na kurs szydełkowania. 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @krzysztof-laskowski 19 grudnia 2019 20:53
19 grudnia 2019 23:21

I co w związku z tym.. ? Może UE wyśle swoje wojska,żeby bronić Szkocji ,albo Irlandii.. ? :)  Szkocja i Irlandia wraz z Anglia to są naczynia połączone.. W razie buntu Angole szybko opanuja sytuację , i  sadze ze ten wariant  jest  juz opracowany.

Genralnie to mamy początek rozpadu UE , albo totalnego przekształcenia.. A tak na marginesie, nie sądzę ,zeby Angole stracili na wyjściu z UE ,uważam że w perspektywie czasu zyskają,choć zawsze jest tak,ze  sie traci na początku zerwanej umowy .

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Draniu 19 grudnia 2019 23:21
19 grudnia 2019 23:26

Nie opanują sytuacji, bo moc czarnoksięska im się wyczerpała.

zaloguj się by móc komentować

tomciob @ewa-rembikowska 19 grudnia 2019 19:32
20 grudnia 2019 01:04

Pani Ewo ja tylko takim małym internetowym termitem jestem, nic ponadto. Ale amerykański nacisk (wsparcie, presja) na Brytyjczyków i Francuzów podczas wojny polsko-rosyjskiej w 1920 jest dla mnie jakimś ciekawym planem do zdobycia nowej wiedzy. Ale to będzie wymagało trochę czasu i na pewno wykracza poza zakres tej notki Gospodarza.

zaloguj się by móc komentować


pink-panther @gabriel-maciejewski
20 grudnia 2019 01:14

Ten "pakt"mógł  był  powstac zupełnie  bez związku z faktem, że właśnie Kongres USA przegłosował we wtorek zgodnie głosami demokratów i republikanow budzet  obronny 738 mld a przy tym sankcje dla firm budujacych  Nord Stream II. Prezydent podpisze ustawę do niedzieli. Sprawe pilotuje senator Ted Cruz , który już napisał już do firmy szwajcarskiej Allseas,która kladzie rure nawodach terytorialnych Danii, żeby przerwała robote,bo jak nie, to spotkaja ja konkretne nieprzyjemności.

Projekt "paktu wolnych miast" wydaje się byc wierną  kopia tego,co  dzieje sie w USA od pewnego  czasu pojawily się tzw.sanctuary cities, których samorządywy powiadaja posluszeństwo władzy centralnej w kwestii tzw. nielegalnych imigrantów.  Na czele Kalifornia, ktorej gubernator Jerry Brown  w 2017 podpisał decyzję , że tworzy się tam "sanctuary state".  Jest to robota wścieklej opozycji demokratycznej, ktora właśnie delektuje się chwilą czyli impeachmentem.

Co  do "niepiśmiennych baronów", to budżet Warszawy   (ok. 15 mld zł) w   36,4 % pochodzi z podatku od osób fizycznych   (6,24 mldzl) , ktore "rozliczaja PIT w Warszawie"a kolejne5% ( 0,9mld)  zł podatek dochodowy od firm majacych siedzibę  w Warszawie.  Czy   byłby możliwy jakiś "bunt niepiśmiennych baronów" , którzy mogą zdecydowac się rozliczać PIT w innym  miejscu niż Warszawa,  nie wiem,ae Berlin jakś nie przystąpil do "paktu"

zaloguj się by móc komentować

tomciob @tomciob 20 grudnia 2019 01:14
20 grudnia 2019 01:51

Albo to:

https://wpolityce.pl/m/polityka/137982-patelski-gen-rozwadowski-i-kpt-cooper-amerykanscy-sojusznicy-w-wojnie-polsko-bolszewickiej

Jak to czytam to mam wrażenie gotowego scenariusza filmowego. Przy czym w międzywojennej Polsce o tym wysokobudżetowy film powstał ale go Rosjanie zniszczyli. Już kończę, nie trolluję więcej.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Kuldahrus 19 grudnia 2019 20:45
20 grudnia 2019 06:16

Poważnie, to nie będzie tu żadnej Joanny d'Arc. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Grzeralts 20 grudnia 2019 06:16
20 grudnia 2019 08:42

Odwrotnie. Tego typu ludzie już przyszli.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Grzeralts 20 grudnia 2019 06:16
20 grudnia 2019 09:04

Bedzie cala armia. Nawet juz jest. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-laskowski 19 grudnia 2019 20:06
20 grudnia 2019 09:11

Holokaust jednak to byly wysokie koszty i dlugie przygotowanie. Opetanie to powaxne ograniczenie. Wszyscy magicy lacznie z Janem Dee zdaja sobie sprawe z tego ze to niebezpieczny zywiol. Dee wybral oszusta do wspolpracy a nie faktycznego opetanca. Chca korzystac z tych mocy ale dla kasy i dbaja o zabezpieczenia. Oczwiscie ze pozorne ale ich sponsorzy prawdziwych opetancow nie toleruja. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Magazynier 20 grudnia 2019 09:11
20 grudnia 2019 10:21

Sponsorzy sami poddają się opętaniu przez złe duchy.

zaloguj się by móc komentować

bendix @Draniu 19 grudnia 2019 15:53
20 grudnia 2019 12:50

Ogrzewanie też mają elektryczne? Aż mi się wierzyć nie chce...

zaloguj się by móc komentować


bendix @pink-panther 20 grudnia 2019 01:14
20 grudnia 2019 13:20

A jak to technicznie zrobić? Trzeba mieć meldunek w innym miejscu?

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @bendix 20 grudnia 2019 12:51
20 grudnia 2019 18:27

Sorry, zakamuflowali się pod nowymi nazwami . Innogy, czyli Niemcy.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @bendix 20 grudnia 2019 13:20
20 grudnia 2019 18:31

Nie.  Można wybrać miejsce płacenia podatku na zasadzie miejsca meldunku lub miejsca zamieszkania.

Stąd w Warszawie apele do tych, co pracują w Warszawie, tu mieszkają, tu korzystają w infrastruktury, ale podatek PIT płacą w miejscu zameldowania, aby zmienili miejscową właściwość urzędu skarbowego na Warszawę i płacili w Warszawie a nie w Pacanowie.

zaloguj się by móc komentować

bendix @ewa-rembikowska 20 grudnia 2019 18:31
20 grudnia 2019 19:00

Jestem w Warszawie od pokoleń, ale zastanawiam się żeby gdzie indziej płacić te podatki. Ma ktoś jakiś pomysł gdzie mieszkają dobrzy ludzie? Bo tutaj, jak patrzę na miasteczka wilanów, to mi się niedobrze robi.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @krzysztof-laskowski 20 grudnia 2019 10:21
20 grudnia 2019 19:05

Nie wiem, nie koleguję się z tymi sferami. Zakładam jednak, że to są rzadsze przypadki. Częściej jest po prostu współpraca. Wyobrażam sobie, że jeśliby stracili kontrolę nad sobą, to ryzykują stratami finansowymi i ewentualnym odstrzeleniem. Przykład: tow. Adolf. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Magazynier 20 grudnia 2019 19:05
20 grudnia 2019 23:15

Mały kapral zrobił swoje i usunął się ze sceny - spowodował, że USA objęły Europę totalnym panowaniem i zyskały otwartą drogę do przejęcia kontroli nad Ziemią Świętą, oraz pomógł uczynić Sowiety drugim ja Stanów. W dodatku skompromitował tradycjonalistyczny sposób uprawiania polityki, jeśli chodzi o globalną propagandę. Mógł kazać zniszczyć armię brytyjską w roku 1940 roku we Francji i pozwolił jej umknąć. Mógł zniszczyć Moskwę w roku 1941 i rozproszył swoje siły.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować