-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czym Potop Szwedzki różni się od potopu migranckiego?

Ponieważ jestem trochę zbulwersowany wyczynami różnych osób w mediach i na ulicy, umieszczę tu dziś garść refleksji luźnych. Zacznę od Potopu, opisanego przez Henryka Sienkiewicza. W tym opisie najbardziej uderzające jest to, że Szwedzi zniszczyli spokój ludzi w krainach, która się tym spokojem cieszyły przez lat dwieście. Dziwne jest też to, że Potop – nazwa sugerująca iż wypadki nie są skoordynowane, ale mają charakter kataklizmu, tak łatwo się zakorzeniła w świadomości ludzi. Choć przecież było dla wszystkich jasne, że trzy wojny nie mogą wybuchnąć same z siebie jednocześnie. Imprezy te były więc skoordynowane, a ich celem było zburzenie świętego spokoju ludzi w dużym i zasobnym kraju.  Jak pamiętamy, inwazja na Polskę rozpoczęła się od dokładnego zinwentaryzowania rezydencji magnackich przez agentów szwedzkich i francuskich, o czym czasem wspomina na swoich wykładach Leszek Żebrowski. Czyli dokładnie tak, jak to przedstawiane jest w legendach o czasach poprzedzających najazd mongolski. Najpierw pojawili się ludzie, którzy przeprowadzili lustrację dóbr, inwentaryzowali je i przyporządkowali do określonych osób i miejsc w swoim planie. Dlaczego więc, mając za sobą takie doświadczenia, my nie potrafimy dziś rozpoznać identycznych działań? Nazywamy je używamy narzuconego języka, przyjmujemy perspektywę najeźdźcy i usiłujemy coś wyjaśniać sami sobie. A tu nie ma czego wyjaśniać. Oto z samego rana przywitało mnie na iksie nagranie, na którym widać Zulusów przy grillu, w parku, w Wilnie. Zaraz za tym poszła informacja, że Lublin jest pełen migrantów, a w eter idą jakieś brednie urzędniczek z Ukrainy, o tym, że należy sprowadzać do Polski jeszcze ich rodziny, żeby było różnorodnie. Awantury o to, czy Ukraińcy mogą być urzędnikami w Polsce wybuchają w przestrzeni publicznej w zasadzie codziennie. Odpowiedź na takie kwestie jest prosta – jeśli zajmują się swoimi rodakami, to tak. Jeśli mają zajmować się sprawami Polaków, to nie. I nie ma tu żadnych dodatkowych wątpliwości, a przynajmniej być nie powinno. Oto jednak okazuje się, że są, bo jakaś pani z Lublina, którą nie wiadomo na jakich zasadach zatrudniono w ratuszu, pochodząca z Ukrainy, decyduje o tym ilu migrantów jest w mieście. Do tego przez sieć przelatują informacje o uczelniach w Lublinie, które przyjmują samych migrantów wręczając im potem jakieś dyplomy stanowiące jedynie podkładkę potrzebną do uzyskania stałego pobytu w Polsce. Kim są ludzie, którzy tymi uczelniami kierują i biorą pieniądze – od kogo? – za to, że nieodpowiedzialnie ściągają tu osoby mogące być zagrożeniem dla spokoju mieszkańców? Tego dokładnie nie wiemy. Myślę jednak, że pełnią oni tę samą funkcję, co szwedzcy i mongolscy lustratorzy majątków polskich, w obliczu zbliżającego się najazdu. Czyli, że należą oni do jakiejś grupy, która z życiem polskim i świętym spokojem Polaków nie ma wiele wspólnego. Dlaczego nie ma? To właśnie powinno być przedmiotem badań. Jak to się dzieje, że w pionach administracji, hierarchii akademickiej, służbowej, znajdują się jakieś sita, po przejściu których normalni z pozoru ludzie, jacyś chłopcy z małych miasteczek i wsi, robiący kariery, na które ich matki patrzą ze łzami szczęścia w oczach, zamieniają się w zombie. Ktoś takimi analizami się zajmuje? Nie przypuszczam. Jest to jednak ważne. Co powoduje, że ludzie stają się wyalienowani ze wspólnoty i zaczynają działać na jej niekorzyść, wręcz dążąc do jej zagłady? I wszystko odbywa się w majestacie prawa, bo prawo jest przecież najważniejsze. Nawet minister Czarnek powiedział przecież, że legalna migracja jest w porządku. Jeśli więc jest w porządku, to nie ma się co przejmować bawiącymi się w parku wileńskim Zulusami. My się jednak przejmujemy.

Nasza misja tutaj polega na tym, by wyrównać jakoś niedostatki w opisie kwestii w historii i współczesności istotnych. I zrobić to jeszcze w taki sposób, by nie popaść w szurię, czyli w taki stan, w którym chcąc dobrze, ale ulegając presji zjawiających się jak na zawołanie „przewodników”, stajemy jednoznacznie po stronie zła.

Jest to jednak trudne, albowiem szuria ma poparcie w zasadzie wszystkich sił politycznych i to na niej spoczywa ciężar polemik z opisanymi tu okolicznościami. I dzięki takiej formule ujawnia się oto przed nami pierwszy istotny podział, jakiemu naród polski został poddany całkiem niedawno. Politycy postawili się ponad kwestią świętego spokoju i bezpieczeństwa, uznając że nie mogą być trybunami ludowymi, bo trzeba się pogodzić z nieuniknionym. Rolę zaś tych trybunów scedowali na szurię, która z wdziękiem ją przyjęła, mając wielką wprawę w mąceniu ludziom w głowach. Czy jest to powtórzenie sytuacji z lat dziewięćdziesiątych, kiedy to istnienie mafii tłumaczono w ten sposób, że słabe państwo nie poradzi sobie z agenturami opanowującymi różne branże, w związku z tym potrzebni są gangsterzy, którzy je wezmą dla siebie, ale będą kontrolowani przez służby? Być może, bo pewne podobieństwo jest. Skoro nie można walczyć z  nieuniknionym, to należy wznieść się ponad obszar zagrożony, a ludziom dać do zabawy komunikaty szurów, które ich co prawda przed niczym nie ochronią, ale będą stymulować emocje. Co jednak jeśli kontrola szurii jest złudzeniem? I to nie nasi politycy i nie nasze służby szurię kontrolują, a ktoś inny? I działa ona według innego modus operandi, czasami już tylko zwracając uwagę na bawiących się w parku Zulusów, którzy przecież nikomu nie przeszkadzają. Mają swoje zwyczaje po prostu. Co wtedy z odpowiedzialnością polityków? I z ich określaniem się wobec polskiego prawa?

W mediach trwa obecnie afera, bo ciężko nazwać to sporem, o aresztowanie Leszka Kraskowskiego, dziennikarza śledczego, który badał sprawę Polnordu. Został ona aresztowany na trzy miesiące za to, że miał broń gazową i napisał jakieś nieprzyjemne słowa do piaseczyńskiego komendanta policji. Clou tej afery jest misja dziennikarzy i jej bezstronność. Przyglądam się temu z niedowierzaniem, albowiem o misji i bezstronności zdążyłem już na dobre zapomnieć. Pan Kraskowski zaś, w czasie rządów PiS w ramach owej bezstronności występował razem  z Pińskim i domagał się od prezydenta Nawrockiego, by ten wyznał czy leczył się psychiatrycznie.

Trzeba mieć w sobie naprawdę dużo ekstrawagancji, by pokazywać się publicznie z Pińskim. Mi się to, wyznam, nie mieści w głowie, ale dzięki opisaniu tego przykładu, mamy już przed oczami drugie pęknięcie, które dzieli naród polski. Otóż dziennikarze wierzą, że misja którą pełnią wyodrębnia ich jakoś z tego narodu. Określać się zaś mogą sami jedynie wobec obowiązującego prawa. Przykład pana Kraskowskiego wskazuje, że jednak nie, że było to złudzenie. No, ale wtedy dostrzegamy, prócz owego pęknięcia także niesłychanie nisko zawieszony horyzont rozeznania spraw ważnych, który ktoś zsunął jak roletę, byśmy czasem nie widzieli za dużo i sami określać się próbowali wobec tych kwestii, które rzekomo są normą dla dziennikarzy. Kraskowskiego wsadzili, więc o żadnej normie nie może być mowy. A cała sieć kipi oburzeniem. No, ale ludzie wasze oburzenie dotyczy dekoracji z papier mache, które ktoś przed wami postawił. O co innego chodzi. Na oburzenie zaś jest już za późno.

Czy wskazane podziały należy zasypywać? Nie, trzeba je pogłębiać, żeby całkowicie odciąć się od tych ludzi, którzy – licząc na łaskę Szwedów, Mongołów i Zulusów – oddzielili się do Polaków. Skoro tak uczynili, nie może być już dla nich miejsca. No, ale oni reprezentują instytucje, powie ktoś. Jasne, a Radziwiłł też był instytucją – sam jeden – piastował dożywotni urząd wielkiego hetmana litewskiego.  Różnica między nimi a nim jest taka, że on najpierw próbował kokietować naród, a dopiero potem straszył i mordował. Ci nasi zaczynają od straszenia. Niestety nie napotykają oporu, a jedynie uległość wyrażającą się w zachowaniach szurskich i przewidywalnych. Bo nikt mi chyba nie będzie wmawiał, że zachowanie Leszka Kraskowskiego nie zostało przewidziane i celowo wywołane. Takie rzeczy często przytrafiają się ludziom mającym głębokie poczucie misji, przekonanym, że chroni ich prawo, a oni sami wobec tego prawa potrafią się sami określić. Nie potrafią. My też nie potrafimy, nawet jeśli nam się tak zdaje. Musimy się więc zastanowić, co jeszcze nam zostało w Polsce prócz prawa, a mam na myśli takie narzędzia, które granic prawa nie przekraczają, byśmy mogli zachować naszą wspólnotę. Musimy się jednym słowem zastanowić czy nasza tradycja i obyczaj i wzajemne kontakty o charakterze oficjalnym i prywatnym, do czegoś się jeszcze nadają i czy mamy jakieś szanse z tymi śpiewającymi w parkach Zulusami. To wielkie pytanie, a odpowiedź musi być udzielona natychmiast.



tagi: prawo  naród  obyczaje  zdrada  potop  wspólnota  administracja  migranci  instytucje  siła 

gabriel-maciejewski
11 czerwca 2026 08:57
99     1219    13 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 30 zł 50 zł

Komentarze:

bolek @gabriel-maciejewski
11 czerwca 2026 09:16

Być może odpowiedzią jest Belfast?

zaloguj się by móc komentować

Henry @gabriel-maciejewski
11 czerwca 2026 09:17

Soros i Rockefeller

finansują

czarną migrację do Polski ;-)

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @bolek 11 czerwca 2026 09:16
11 czerwca 2026 09:19

No nie, to są narzędzia poza prawem...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Henry 11 czerwca 2026 09:17
11 czerwca 2026 09:20

Czy jest na to paragraf? W sensie czy można przymknąć tych, którzy biorą od nich pieniądze za burzenie spokoju miejscowym?

zaloguj się by móc komentować

bolek @gabriel-maciejewski 11 czerwca 2026 09:19
11 czerwca 2026 09:42

No tak. Z drugiej strony, gdy słyszysz, że legalna imigracja jest ok, zaczynasz wątpić w skuteczność prawa...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @bolek 11 czerwca 2026 09:42
11 czerwca 2026 09:52

Dlatego piszę o innych narzędziach. 

zaloguj się by móc komentować

Tobiasz11 @gabriel-maciejewski
11 czerwca 2026 09:53

'Czy wskazane podziały należy zasypywać? Nie, trzeba je pogłębiać, żeby całkowicie odciąć się od tych ludzi, którzy – licząc na łaskę Szwedów, Mongołów i Zulusów – oddzielili się do Polaków. Skoro tak uczynili, nie może być już dla nich miejsca'

 

Mowi Pan jak swego czasu Aleksander Scios, i tego sie trzymajmy.

Kolejny wazny Pana tekst.Do powieszenia na scianie.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
11 czerwca 2026 09:54

Trochę przekornie napisze. U nas z imigrqmtami jest taka różnica, że nie ma jakiś większych JEDNOLITYCH grup narodowosciowych. Ta imigracja jest mocno rozdrobniona i w zasadzie zatomizowana. Oczywiscie, gdy chodzi o islamistów, to oni gromadzą się w meczetach, ale....czy ktoś kiedyś stanął w piątrk pod meczetami w Polsce i policzył ilu imigrantów tam przychodzi? Nie. Nikt tego nie zrobił, choc jest to dziecinnie łatwe. Dlaczego? Bo z obserwacji wyjdzie mu cos, co jest śmieszne do straszenia Polaków. Lepiej wiec usiąść w fotelu w domu, idpalic kamerkę i mikrofon i nagrać podcast, jak to strasznie już jest, a będzie jeszcze straszniej.

Chodząc po Warszawie zauważam dośc sporo małżenstw mieszanych, tj. on Murzyn a ona Polka. Dziecko zaś murzynek mówi płynnie po Polsku -"Strfan,co ja cimówilam? Zebyś tak nie robił". No i Stefan maly murzynek kiwa głową, ze już nie bedzie tak robił.

To, o czym piszesz na końcu notki to jest nasza niesamowita zdolnośc asimilacji imigrantów i w ogóle obcych. Z czego ona wynika? Ktoś powie, że z naszej katolickosci. No ale i inne narody są katolickie i nie maja takich zdolności. U nas egalitaryzm jest posuniety nieraz do granic absurdu, o czym przyklad tej urzędniczki z Ukrainy dobitnie świadcxy. Ktoś ją mianowal na takie stanowisko i dał instrukcje, a ona je posłusznie wykonuje. 

Wiec w zasadzie to my sami powinnismy się dobrze zbadać. Nest tylko taki problem, ze wszyscy uwazaja siebie za zdrowych, a tych innych za chorych 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Tobiasz11 11 czerwca 2026 09:53
11 czerwca 2026 09:59

Matko?!!! Mówię jak Ścios?!!! No co pan?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 11 czerwca 2026 09:54
11 czerwca 2026 10:02

W Austro-Węgrzech przed upadkiem takie same historie były. I nikt nie wiedział dlaczego. Siczyński zabił wicekróla Potockiego, a potem jeździł z paszportem dyplomatycznym po Europie. I nie można go było aresztować. Nic się nie martw, jak przyjdzie pora to się migranci zjednoczą i dopiero wtedy zrozumiesz ile ich łączy

zaloguj się by móc komentować

Tobiasz11 @gabriel-maciejewski
11 czerwca 2026 10:02

Mnie to cieszy:)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
11 czerwca 2026 10:04

Odpowiedź na pytanie, które zadałem na końcu udzieliła się sama. Na iksie właśnie Wiktor Świetlik, autor wywiadu rzeki z Ziemkiewiczem, publicysta i popularyzator wiedzy, zapytał czy już ktoś zorganizował jakąś zrzutkę na Kraskowskiego. Miałem wielką ochotę napisać mu, by zapytał o to Sakiewicza, ale dałem sobie spokój, bo wszak trzeba te podziały pogłębiać, a nie zasypywać. Widzimy więc dokładnie gdzie lokują sie ludzie tacy jak pan Świetlik

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 11 czerwca 2026 10:02
11 czerwca 2026 10:13

Zjednoczyć ich może w zasadzie tylko nasza władza...;)

Austro-Wegry to był twór multi-kulti z samej zasady i latwo go było pokawałkować. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 11 czerwca 2026 10:13
11 czerwca 2026 10:18

Za chwilę my będziemy taki tworem. dziś można proces tworzenia kraju multi-kulti znacznie przyspieszyć

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 11 czerwca 2026 10:13
11 czerwca 2026 10:19

I też nasza władza ich zjednoczy, albowie wyalienowała się - ze strachu - ze współpracy z nami. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 11 czerwca 2026 09:20
11 czerwca 2026 10:43

Ci, którzy biorą pieniadze stanowią również prawo, a nawet więcej, decydują o zakresie jego stosowalności.

A bardzie obrazowo, zamek został  zatrzaśniety, a klucze doń oddane  w depozyt wierzycielom.


 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 11 czerwca 2026 10:04
11 czerwca 2026 10:50

Od momentu gdy  poznałem publicznie wyrażane poglądy p. Świetlika, powziąłem przekonanie,  że nie grzeszy polotem jako też nie jest nachalnie inteligentny. Wg mnie to rodzj pospolitego przytakiwacza.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 11 czerwca 2026 10:19
11 czerwca 2026 10:53

Być może.

Ale jeszcze trochę smutnych wyliczeń zapodsm.

Do końca lat 80-tych rodziło się u nas 500-550 tyś dzieci (niektorzy mówią, że o więcej). W pierwszej dekadzie XXw. spadła ta liczba do ok. 400 tyś. A w drugiej balansowała między 350-400 tyś. W czasie pandemii nastapil gwaltowby spadek do 300 tyś. A dane za pierwsze polrocze 2025 wykazują tylki 115 tyś!!!. Czyli w calym 2025 bedzie zapewnie 230-250 tyś urodzeń.

I teraz zauwaz,,że pokolenie wyżu demograficxnego bedzie odchodzilo na emeryture najdalej za 25 lat. I akurat wtedy wejda na rynek prace pokolenia obecnie rodzone. I jak załatasz ubytek rąk do oracy w wysokoscu 200-250 tyś? Masz dwie możliwosci - albo skurczenie gospodarki o 1/3, czyli do poziomu Białorusi albo sprowadzenie z zewnątrz rąk do pracy. 

Oczywiscie Ty juz pisales, ze na gwałt potrzebna jest promocja macierzyństwa i zw ona może nas uchronic od takiej alternatyey. Ale jak tu robić promocje macierzynstwa, gdy wszyscy wokoło straszą jak to bedzie źle? Weź sie wczuj w wytuację kobiety. Ona potrzebuje komfortu psychicznego. Strasznie dobre jest dla starych wariatek 

Wiec sam musisz zauważyc, ze straszenie nic dobrego nie daje. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 11 czerwca 2026 09:20
11 czerwca 2026 10:59

Paragraf,  z  pewnoscia  jest,...

...  tylko  nie  wiem  czy  znajdzie  sie  ,,oTwaRZny,,  do  skorzystania  z  niego  !!!

 

Bo,  nie  daj  Boze,  okaze  sie,  ze  on,  ,,ten  HeNtny,,  BIERZE  KASE  od  ,,zatroskancUF,,.

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 11 czerwca 2026 09:54
11 czerwca 2026 11:08

Z  ta  deta  ,,asymilacja  z  imigrantami,,...

...  to  troche  Pan  przegial  !!!

 

To  jest  PATOLOGIA,...  do  tego  CELOWO  i  PERFIDNNIE  narzucana  narodowi.  I  wcale  nie  potrzebna  jest  do  tego  przekora.

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
11 czerwca 2026 11:12

I pomyśl nad takim zjawiskiem. Wszędzie tam, gdzie społeczeństwa osiągnęły dobrobyt zacxyna się ludzi straszyć, że przyszłość będzie atraszna, gorsza itp. 

A w społeczeństwach biednych nikt nie straszy, ale daje nadzieję, obiecuje, że przyszłość będzie lepsza.

I jestem nuemal pewny, że takie nastrije są generowabe CELOWO. Chodzi bowiem o przejmowanie majątków, ktorych nikt nie dziedziczy, bo brakuje spadkobierców.

Więc albo się przyłączamy do tego proceddru albo przynajmniej zachowujemy milczenie. I dlatego na Zachodzie i u nas jest demograficzna katastrofa, że ludzie zawsze z wielką ochotą przyłączą się do proroków zagłady. A potem jeszcze psiiczą na te biedne zastraszone młode  kobiety, że nie chcą rodzić dzieci. Sami do tego doprowadzili.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 11 czerwca 2026 10:04
11 czerwca 2026 11:12

Oni,  te  PRESStytutki,...

...  sa  CHORZY  mooocno...  i  beznadziejnie  !!!

 

Ich  WSZYSTKICH  trzeba  ZWOLNIC  od  jakichkolwiek  misji,  to  sa  juz  TYLKO  degeneraci...  i  ZAGUBIONE  DZIECI  WE  MGLE.  

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @OjciecDyrektor 11 czerwca 2026 10:53
11 czerwca 2026 11:25

A cyfryzacja, mechanizacja, robotyzacja, automatyzacja, AI to po co jest?

Byłam w jakimś markecie - 5 kas samoobsługowych i jedna kasjerka nadzorująca, zamiast 6 kasjerek.

W księgowości KSEF, ewentualne skanowanie i automatyczne księgowanie. 

30 lat temu stałąm na poczcie 6 godzin, aby wysłać 30 stycznia deklaracje PIT pracowników. Dzisiaj załatwia się to w 5 minut w czasie rzeczywistym. Tylko poczta nie ma co wozić i mniej księgowych potrzeba. Księgowe wydzierają sobie robotę, co widzę na fejsie.

Ludzie a wlaściwie pracownicy są potrzebni, bo nie Lenin a Bismarck jest wiecznie żywy i nikt nie potrafi sobie wyobrazić innego systemy emerytalnego jak ten, w którym na bieżąco płacone składki idą na bieżące emerytury, co się nazywa systemem repartycyjnym 

Dlaczego przy tak niesamowity rozwoju i wzroście produktywności cały czas ktoś nam mówi, że trzeba pracować dłużej, choć i tak ta emerytura będzie głodowa. I nikogo ten paradoks nie dziwi. Kto pożera owoce wzrostu?

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
11 czerwca 2026 11:34

Czyli w  Ujściu podpisany został Pakt Migracyjny. Przyjęły go lokalne władze samorządowe , co pokazuje, że ich rola niewiele się od tamtych czasów zmieniła. Przypominam, że jeszcze za PIS:

Szef PO Grzegorz Schetyna zapowiedział w ubiegłym tygodniu, że samorządy, w których rządzi ta partia, zgłoszą chęć przyjęcia uchodźców. Według niego, chodzi o pomoc m.in. Syryjczykom i Erytrejczykom z terenów objętych wojną, których tożsamość zostanie potwierdzona. W poniedziałek Jaśkowiak powiedział PAP, że w rozmowie telefonicznej ze Schetyną wyraził wolę "przyjęcia w Poznaniu osób uciekających z terenów objętych wojną"

zaloguj się by móc komentować

grudeq @gabriel-maciejewski 11 czerwca 2026 09:20
11 czerwca 2026 11:48

Paragrafu na to nie ma. To jest kwestia polityki Państwa i jego doktryny. Jak będzie doktryna to znajdzie się narzędzie w postaci paragrafu. 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski
11 czerwca 2026 11:52

W tym opisie najbardziej uderzające jest to, że Szwedzi zniszczyli spokój ludzi w krainach, która się tym spokojem cieszyły przez lat dwieście.

Grzech zaniechania. Myśmy nie chcieli niszczyć ich spokoju i ich tym samym utwierdziliśmy w przekonaniu, że jesteśmy łatwym celem dla zorganizowanego mordu i rabunku.

zaloguj się by móc komentować

ddam @gabriel-maciejewski
11 czerwca 2026 11:55

DT "pięknie" to rozgrywa, jak tak dalej dojedzie do wyborów, to w cuglach władza

https://stooq.pl/n/?f=1764210&c=2,3&p=0

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 11 czerwca 2026 10:43
11 czerwca 2026 12:08

Trochę nie tak, oni jednak muszą tu z nami siedzieć i gwarantować, że pozory są zachowywane

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 11 czerwca 2026 10:50
11 czerwca 2026 12:11

Na razie ustawił się w pozycji giermka Ziemkiewicza

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ddam 11 czerwca 2026 11:55
11 czerwca 2026 12:25

Oczywiście, że zaczną decydować - biali znikną, a kompenetcjami wykazywać się będą wyłącznie kolorowi

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 11 czerwca 2026 11:52
11 czerwca 2026 12:25

Tak, sięgnęli po argumenty bezprawne, bo dostali pozwolenie

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @grudeq 11 czerwca 2026 11:48
11 czerwca 2026 12:26

Czyli całe to pieprzenie PiS jest na nic. Bo nie ma doktryny. Prezes zaś nic nie rozumie poza tym, że trzeba 10 iść pod pomnik i tłumaczyć policji coś, czego ona nie chce rozumieć. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Zyszko 11 czerwca 2026 11:34
11 czerwca 2026 12:27

Dokąd my będziemy uciekać z terenów objętych wojną? 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Paris 11 czerwca 2026 11:12
11 czerwca 2026 12:27

Oni doskonale wiedzą co czynią, dlatego nie wolno ich słuchać

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 11 czerwca 2026 11:25
11 czerwca 2026 12:27

Oooo,  tych  co  ,,poRZerajO,,...

...  jest  -  zaledwie  -  JEDEN  PROCENT,  w  skali  globalnej  !!!

 

Im  to  nawet  -  o  paradoksie  -  ,,bogactFo,,  rosnie  w  oczach,...  ale  rzeczywiscie  zadala  Pani  Ewa  NAJWAZNIEJSZE  DZIS  PYTANIE  -  gdzie  jest  nasza  kasa  ???!!!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 11 czerwca 2026 11:12
11 czerwca 2026 12:28

Moim zdaniem pani Ewa dobrze odpowiedziała na ten twój komentarz

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 11 czerwca 2026 11:25
11 czerwca 2026 12:34

A  tak,  na  serio,...

...  to  ,,owoce  naszej  pracy,,  ZRE  ta  Ukra,  w  lubelskim  ratuszu,...  i  naturalnie,  ci,  co  ja  ,,zatrOdnili,,  !!!

 

Wszyscy  ci,  co  tworza  powyzsza  PATOLOGIE...  i  ,,Halos,,.  Zgodnie  z  ,,wytycznymi,,  Kryski  Lagarde  i  UVL,  z  Paryza  i  Brukseli.  Ten  SYF  -  to  ich  ,,FspUlne  dziecko,,  +  ,,nasi,  lokalni  i  slepi  wykonaFcy,,.

Do  tego,  absolutnie,  BEZKARNI.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 11 czerwca 2026 12:27
11 czerwca 2026 12:42

Naturalnie,  ze  wiedza...

...  i  zawsze  te  PASTUCHY  od  debilnych  narracji  wiedzieli  !!!

 

Niech  tego  PATALACHA  ,,ratOje,,  Sakiewicz  z  kamaryla...  i  nikt  wiecej.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 11 czerwca 2026 12:08
11 czerwca 2026 12:44

Oczywiście, tyle że firmanci stanowią zawsze dekoracje  wymienne. Na starcie dokooptuje się doń  jednego kolorowego, potem kilku, a finalnie utworzone zostaną gettha dla białych. Uzasadnieniem zaś będzie, że jest to sprawiedliwa  rekompensata za kolonializm.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 11 czerwca 2026 12:11
11 czerwca 2026 12:46

On zawsze był na pozycji czyjegoś giermka.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 11 czerwca 2026 12:44
11 czerwca 2026 12:47

Za kolonializm na Ukrainie rzecz jasna, gdzie będzie jeszcze więcej kolorowych poprzebieranych za Chmielinickiego i Krzywonosa

zaloguj się by móc komentować

grudeq @gabriel-maciejewski 11 czerwca 2026 12:26
11 czerwca 2026 12:50

Wiesz jednak nie można na nadzorcę Policji zrobić kogoś kto wcześniej działał w Lidze Republikańskiej. Bo Policja to nie jest Bojówka. Jak Policja ma informację z Sądu, że Komasa może składać ten swój obrazoburczy wieniec - to Policja nie będzie wchodziła w polemikę z Sądem - więc też nie rozumiem po co są te przepychanki z Policją, jak by to trzeba było gdzieś sądownie załatwić.. ale teraz jedynie rozumiem, że jest to upór starego człowieka, który po prostu nie może odpuścić pola Szczurkowi.

No a Szczurek to jest jeden z tych zwiastunów niepokoju społecznego. Niepokojów niewidzianych w Polsce od 1945 roku. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @grudeq 11 czerwca 2026 12:50
11 czerwca 2026 12:57

To gdzie on ma rozum? Przecież to wszystko tylko idzie na złe i na szkodę. I promuje tego Szczurka. Tak, bojówkarze nie mogę być szefami policji, ani generałami w wojsku, bo gówno z tego rozumieją

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Tobiasz11 11 czerwca 2026 09:53
11 czerwca 2026 13:03

tylko Sciso obraził się na rzeczywistość. no i teoretyzowanie a brak praktycznych wskazań.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 11 czerwca 2026 10:04
11 czerwca 2026 13:16

Ow Kraskowski jest zadaniowanym głupcem. Najpierw policja zrewidowala mi samochód. Po kilku dniach dostałem wezwanie na komendę. kanałem operacyjnym dostałem info, że chodzi o broń gazową. na posiadanie mialem zezwolenie i to aktualne. grzecznie zjawilem sie o wyznaczonej godzinie na komedzie i na wszekie pytania dot. broni gazowej udzieliłem odpowiedzi. poproszono mnie o jej zdanie. przywiozłem broń i oddałem magazynek i kazałem zapisac do protokołu, że broń nie używana i magazynek pełny. tylko kretyn nosi na sobie pretekst do zatrzymania na kilka m-cy. co do innych aspektów to tylko się pośmiać możemy. Przykład: zatrzymanie X-sa, rewizja samochodu łącznie z odchylaniem siedzeń, gotówka z marynarki zajęta nie wiadomo na co. ale co było pretekstem: byl na spotkaniu z kilkoma kumplami z dawnych lat i jeden przywiózł mu z Gdańska świeże ryby, ale wszyscy kiedyś mieli epizody z importem legalnym wyrobów tytoniowych, kasa już nie wróciła, ustwiony proces karny, że był na spotkaniu nic nie mial ale chciał- wyrok w zawieszeniu. Mówiłem, aby na żadne spotkania z dawnymi znajomymi nie chodził i miał szczęście, że nie pali, bo jakby w aucie [volvo - nowe z salonu] znaleziono choć fragment kiepa to konfiskata i wyrok bez zawieszenia. ad Kraskowski - potrzebny jest wyrok karny, że gość to i owo a to stanowi wyjaśnienia czynności osób ktore opisywał. Po  prostu zasłona, że bredził i sąd go skazał. Lecz pytanie: a kto mu te materialy do ręki dawał? z nieba spadły?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 11 czerwca 2026 10:04
11 czerwca 2026 13:19

niech pojedzie rowerem nad baltyk będzie zrzutka.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @grudeq 11 czerwca 2026 11:48
11 czerwca 2026 13:22

paragrafy sa na wszystko. jedyna doktryna to: wskaż frajera a paragraf się znajdzie.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @aszymanik 11 czerwca 2026 11:52
11 czerwca 2026 13:24

to jest b.dobre uogolnienie. wiele razy tlumaczę przedsiebiorcom i ofiarom systemy, że nie poświęcali czasu i srodków na ochrone tego co mają. no bo przeciez wszystko zgodnie z prawem- dopiero jak dochodzi do konfrontacji to okazuje się, że prawo jest inne niz sobie wyobrażali.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 11 czerwca 2026 12:26
11 czerwca 2026 13:26

brak doktyrny to malo. brak wyksztalcenie to dopiero jest problem - pokazywanie dyplomów jako epatowanie wyksztalceniem. jak do dochodzi do stosowania wiedzy to wtedy okazuje się, że wiedzy niet.

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @ewa-rembikowska 11 czerwca 2026 11:25
11 czerwca 2026 13:48

Nie wszędzie cufryzacja o AI zredukuje etaty. Zresztą te AI zwiekszy zapotrzebowanie na 3taty w onnych dzieddzinach. Tak zawsze było. Gdy wchodxily samochody to też biadolono, że woźnice syracą pracę

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 11 czerwca 2026 12:28
11 czerwca 2026 13:52

To kto dostarczy jedzenie na chatę i kto ugotuje? 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 11 czerwca 2026 13:52
11 czerwca 2026 14:00

Zamawiam w kilku miejscach w Grodzisku jedzenie i tylko Hindus jest prawdziwkiem, reszta to nasi. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @qwerty 11 czerwca 2026 13:16
11 czerwca 2026 14:02

Trochę nie rozumiem, ale się zgadzam. On został rozpracowany, podpuszczono go i zamknięto, a reszta lata jak żydy po pustym sklepie i woła aj waj. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 11 czerwca 2026 14:02
11 czerwca 2026 14:20

Dokładnie tak. Pokazałem przykłady jsk to wygląda na podstawie procedur i scrnografii operacyjnych. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @grudeq 11 czerwca 2026 11:48
11 czerwca 2026 14:33

Tak została skonstruowana konstytucja'1997. Już wtedy kasta zaplanowała redukcję narodu do stada pucybutów. W zasadzie to nie tak dawno - 40 lat temu.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
11 czerwca 2026 14:51

"To właśnie powinno być przedmiotem badań. Jak to się dzieje, że w pionach administracji, hierarchii akademickiej, służbowej, znajdują się jakieś sita, po przejściu których normalni z pozoru ludzie, jacyś chłopcy z małych miasteczek i wsi, robiący kariery, na które ich matki patrzą ze łzami szczęścia w oczach, zamieniają się w zombie."

Zagadnienie pierwszorzędne. Temat dla analityków i duszpasterzy. Problem tylko w tym że analitycy z hierarchii akademickich, czasem należą do tej kategorii. Dlatego też jest to zadanie dla zakonów klauzurowych, które modlą się o zbawienie dla grzeszników. Ostatecznie prowadzi to do krótkiego fragmentu nauczania Jezusa z Nazaretu: "Te duchy wypędza się postem i modlitwą".

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
11 czerwca 2026 15:17

"Oto jednak okazuje się, że są, bo jakaś pani z Lublina, którą nie wiadomo na jakich zasadach zatrudniono w ratuszu, pochodząca z Ukrainy, decyduje o tym ilu migrantów jest w mieście. Do tego przez sieć przelatują informacje o uczelniach w Lublinie, które przyjmują samych migrantów wręczając im potem jakieś dyplomy stanowiące jedynie podkładkę potrzebną do uzyskania stałego pobytu w Polsce."

 

Przeróżne rzeczy się dzieją w ratuszach i radach miejskich.

A w Lublinie, w ubiegłym roku, jechałem taksówką i gadałem z taksówkarzem.

Klął w żywy kamień, namnożyło się firm typu Uber, Bolt i inne.

Murzynki młode po 20 lat jeżdżą, po polsku 10 słów na krzyż, miasta nie znają.

I chleb taksówkarzom zabierają.

Gdy zapytałem faceta dlaczego władze miejskie tego nie uregulują w jakiś sposób, nie wprowadzą jasnych przepisów i wymogów, 

gość machnął ręką, powiedział że urzędnicy są udziałowcami często w tych tworzonych na kolanie firmach.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @bolek 11 czerwca 2026 09:16
11 czerwca 2026 15:21

"Być może odpowiedzią jest Belfast?"

 

Widziałem to w sieci, straszne.

Podobny wypadek się zdarzył jakiś czas temu w UK, dwóch murzynów chyba z Sudanu czy innej Somalii, zasztyletowało

czy jakąś maczetą zabiło idącego ulicą żołnierza brytyjskiego.

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski
11 czerwca 2026 15:46

Black Justice in Poland – Sojusz na rzecz Czarnej Sprawiedliwości w Polsce (BJP) to koalicja organizacji i nieformalnych grup, które opowiadają się za prawami społeczności czarnych, afrykańskich i afro-potomków w Polsce.

Czym się zajmujemy

Wspieramy proces osiedlania się w Polsce

Nasz Zespół Wsparcia Bezpośredniego pracuje nad zapewnieniem dostępu do porad prawnych, bezpiecznego zakwaterowania, opieki zdrowotnej, edukacji i innych podstawowych usług w Polsce, a także pomocy materialnej dla potrzebujących.

 

Kto Nas Wspiera

Jesteśmy szczególnie wdzięczni następującym organizacjom finansującym za ich wsparcie:

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 11 czerwca 2026 15:46
11 czerwca 2026 15:48

Czarna sprawiedliwość. Nic dodać, nić ująć...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
11 czerwca 2026 15:53

Pozwolę sobie wetknąć kawałeczek tekstu pana Stanisława Michalkiewicza odnośnie imigrantów w Polsce, dziś rano to znalazłem:

 

"Ciekawe, jaki przebieg miałby taki incydent w naszym nieszczęśliwym kraju, gdyby na przykład Polak został zadźgany przez Ukraińca - a wezwany na miejsce patrol policji składałby się z Ukraińców. Ciekawe, kto by został skuty, a kto puszczony wolno, ewentualnie tylko symbolicznie ukarany, jak ów Ukrainiec, który podjechał wypasionym samochodem na sam brzeg Morskiego Oka. Bo trzeba nam wiedzieć, że w szeregach policji jest całkiem spory odsetek Ukraińców, którzy między sobą porozumiewają się we własnym języku."

 

Czy ktoś z nawigatorów może potwierdzić że to prawda?

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski
11 czerwca 2026 15:55

"Najpierw pojawili się ludzie, którzy przeprowadzili lustrację dóbr, inwentaryzowali je ....."

Przypomonają mi sie czasy poczatków "transformacji" czyli poczatek lat 90.

W zakladach pracy pojawili się ludzie badający kondycję tych zakładów i tak jakoś dziwnie reprezentujacy firmy o nazwach brzmiacych nie polsko.  

Pracowałem wtedy w najwiekszej  kopalni miedzi w Polsce.

 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 11 czerwca 2026 15:53
11 czerwca 2026 16:14

To jest kłamstwo moim zdaniem. Nie ma Ukraińców w szeregach polskiej policji. A pan znów zaczyna mnie denerwować. Niech mieszka pan tu, po co więc pan wypisuje takie rzeczy? 

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 11 czerwca 2026 16:14
11 czerwca 2026 16:24

No ja tylko zacytowałem Michalkiewicza, chciałem tylko sprawdzić czy ktoś to może potwierdzić. 

Też  tak myślę że takie rzeczy nie mają miejsca. 

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 11 czerwca 2026 16:14
11 czerwca 2026 16:27

Kierwinski kiedys rozwazal czy moze by zatrudnic obcokrajowcow jako pracownikow cywilnych.
Moze stad ta plotka.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 11 czerwca 2026 16:15
11 czerwca 2026 16:50

to byli tzw. konsultanci.W kazdym resorcie gospodarczym (epoka Balcerowicza i Lewandowskiego) byli emisariusze wierzycieli i oprzeprowadzali  inwentaryzację "sreber rodowych" w polskiej gospodarce, czyli co i za ile opłaca się "sprywatyzować".  Wyceny prywatyzacyjne dla tych najwazniejszych wykonywały ustawione i wytypowane firmy audytorskie (np. p. Bochniarz). Z tego co słyszałem i zapamiętałem, były to wówczas tylko trzy takie odpowiednio "zaufane" kancelarie. Oczywiście, wyceny były tak spreparowane (zanizone) , aby przy faktycznej cenie zakupu nabywca mógł dorzyucic  prowizję dla wydających zgodę na "prywatyzację". To był dość skomplikowany formalistycznie  proceder, właśnie po to, aby mało kto się połapał, o co w tym wszystkim się rozchodzi. 

Współpracowałem w  latach 1991 -1993 z resortem ówczesnego ministra J. Lewandowskiego, tzn. pracowałem w Ministerstwie Przemysłu (i Handlu), gmach obok, obydwa na ul. Zurawiej.  Przygotowywałem tzw. pakiety restrukturyzacyjne dla Ministerstwa Przekształceń Własnościowych. Oczywiście nie  byłem zatrudniony jako jedyny przy tych operacjach, niemniej szablon modus operandi był dla wszystkich taki sam.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @stanislaw-orda 11 czerwca 2026 16:50
11 czerwca 2026 16:52

i'm sorry, w latach 1991-1992 (I kw.)

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Szczodrocha33 11 czerwca 2026 16:24
11 czerwca 2026 17:09

Szczodrocho--czytuję czasem pana Michałkiewicza,bo czasem kwiecisty jego język budzi we mnie rozbawienie.Ale niestety korzysta na doniesieniach i analizach, oraz na krążących w sieci sfałszowanych dokumentach. To wszystko łączy się z poczytnością.To samo czasem niestety drukuje pan Dakowski,ekspertów z koziej wólki wziętych...i przetłumaczonych na język polski.

Ustawa o policji w Polsce (art. 25 ust. 1) wymaga polskiego obywatelstwa do pełnienia czynnej służby w charakterze funkcjonariusza. Osoby z Ukrainy nie mogą więc pełnić normalnej służby patrolowej ani dochodzeniowej, mogą natomiast pełnić funkcje cywilne np. tłumacze czy pracownicy biurowi,sklepowi etc,etc.Więc organizowanie oddziałów złożonych z Ukraińskich funkcjonariuszy jest wydumaną plotą.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Szczodrocha33 11 czerwca 2026 15:53
11 czerwca 2026 17:14

Michalkiwicz jest piszącym dla poklasku. I nic poza. Szkoda czasu. Chyba dla rozbawienia ale ile można.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
11 czerwca 2026 17:47

Już o tym kiedyś pisałem.
Po upadku PRLu kiedy dokonano zakatowania gospodarki tak, że masy ludzi żyjących w Polsce zostały bez środków do życia, ludzie starali się przeżyć za wszelką cenę, jednocześnie ruszyła pełną parą liberlana propaganda wmawiająca im, że taki stan rzeczy jest normalny i jeśli mają pracę to mają się cieszyć, młodym z kolei wmawiano, że jedyną opcją jest porzucenie swojego naturalnego środowiska i ucieczka do miasta(najlepiej na studia), nie trzeba było tego 2 razy powtarzać bo często, w takich warunkach, nie było innej opcji niż wyjazd do miasta. No, a w mieście poddawani byli regularnej indoktrynacji propagandą liberalną(taki obóz janczarów)
W pewnym momencie całe masy ludzi były już zaczadzone liberalizmem do tego stopnia, że zerwaniu uległy jakiekolwiek więzi społeczne, a u wielu osób przybrało to tak patologiczne formy, że przestali w ogóle zauważać cokolwiek poza swoim interesem i zaczęli uważać, że sukces życiowy zawdzięczają sobie samym, a ci co żyją w biedzie sami sobie na to zasłużyli. Z kolei ci młodzi którzy byli poddawani indoktrynacji na studiach byli już "nowymi człowiekami" systemu nie czującymi żadnych więzi z rodakami(oprócz tego że jeździli do mamusi na pierogi), za to poczuwający się do wierności wobec tegoż systemu.

Bliższe i dalekosiężne skutki społeczno-gospodarcze były katastrofalne. Narosły gigantyczne nierówności społeczne gdzie 1/5 ludzi żyje na poziomie normalnym lub w luksusie, a reszta od pierwszego do pierwszego lub w nędzy. 
Innowacje w gospodarce się zatrzymały bo w skrajnie zliberalizowanym systemie, opartym na wyzysku, nie da się utworzyć nic więcej niż mikrofiremek zamykających się po 5 latach działalności. Do tego upadek usług publicznych, w tym służby zdrowia itd.
No i w to weszła masowa imigracja jak w masło, bo system dalej chce utrzymać status quo, z tym że Polacy zaczęli się budzić i powoli przestają dawać sobą pomiatać, więc ściąga się imigrantów, którzy mają dalej zasilać szeregi taniej siły roboczej. Jednocześnie są środkiem do rozwalania już utworzonego szczątkowego ładu społecznego, aby Polacy przestali się domagać dobrego traktowania, kiedy będą musieli się martwić, czy ich nie napadnie jakiś bandyta z maczetą.
No, a ci zindoktrynowani przez liberalizm dalej powtarzają swoje, że tak jak jest, jest dobrze, a po nas choćby, nomen omen, potop.

 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @OjciecDyrektor 11 czerwca 2026 10:53
11 czerwca 2026 17:49

"Masz dwie możliwosci - albo skurczenie gospodarki o 1/3, czyli do poziomu Białorusi albo sprowadzenie z zewnątrz rąk do pracy. "

Po pierwsze będzie się też równolegle kurczyć populacja, więc per capita nie będzei aż tak źle.

Po drugie: AI, robotyzacja, internet, automatyzacja. Choćby w rolnictwie widać jak nam spadło zatrudnienie od 1989, przy porównywalnej wolumenowo produkcji.

A po trzecie, myśle że jakby zrobić referendum pt:
a) zero egzotycznych migrantów i kurczenie sie gospodarki
b) kolorowa Polska i wzrosty PKB

to nie zakładałbym s_ę o wynik.

"promocja macierzyństwa"
Jeśli kobiety teraz zaczną nagle masowo rodzić dzieci to te dzieci i tak przez najbliższe 20+ lat będą tylko ciężarem dla gospodarki, także bym aż tak nie szalał.

Bezrobocie w Polsce to 6% na dziś, a wśród młodych 10%+, niektóre powiaty mają ciągle 20+% rąk do pracy nie zabraknie

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 11 czerwca 2026 17:47
11 czerwca 2026 17:50

No, a papieża Polaka nie ma. Politycy zaś są pogubieni, co najmniej, jeśli nie sprzedani

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @BTWSelena 11 czerwca 2026 17:09
11 czerwca 2026 17:50

Właśnie, ja zaczynam mieć takie wrażenie że w te swoje teksty wplata dużo plotek i zasłyszanych wiadomości.

Ten powiedział, tamten słyszał....

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
11 czerwca 2026 17:50

P.S.

Chyba najgorszym kłamstwem powtarzanym przez liberałów jest "brak rąk do pracy". Rąk do pracy jest wystarczająco, ale brakuje rąk do pracy za miskę ryżu i to ich gniecie i dlatego prą do ściągania imigrantów z trzeciego świata.
Z chciwości najpierw rozpieprzyli innowacje i zakatowali demografię, a teraz z chciwości chcą spalić wszystko do gołej ziemi, bo sądzą, że jak ściągną tu imigrantów to za ich pomocą zrobią tutaj piekło na ziemi jak w Meksyku, Indiach, Rosji, czy Kolumbii.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 11 czerwca 2026 17:14
11 czerwca 2026 17:53

"Michalkiwicz jest piszącym dla poklasku. I nic poza. Szkoda czasu. Chyba dla rozbawienia ale ile można."

 

Poza tym, jeśli tak wyklina w żywy kamień Unię Europejską, to po co wyrywał się na europosła?

Pieniądz nie śmierdzi, jak głosi stare powiedzenie.

 

Mam wrażenie że wielu polityków i osób z życia publicznego cierpi na swoiste "rozdwojenie jażni".

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @gabriel-maciejewski 11 czerwca 2026 16:14
11 czerwca 2026 17:54

To jest sianie obłędu, to wynajdowanie Ukraińców wszędzie. Ojciec abp Szeptyckiego (XIXw) był polskim hrabią, on był greokatolickim biskupem, jego brat był generałem II RP. Także ta nowa nagonka na szukanie wszędzie turboukrainców to jest po prostu z Moskwy inspirowana.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 11 czerwca 2026 17:50
11 czerwca 2026 17:54

Bo zrobią. Tylko po co? Co im przyjdzie z tych zysków? 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 11 czerwca 2026 17:50
11 czerwca 2026 17:55

To jest w ogóle jakaś szatańska furia skierowana przeciwko Polsce z zemsty za przyczynek do upadku ZSRR, że w kraju z którego wyszli tacy orędownicy solidaryzmu i sprawiedliwości społecznej jak św. Jan Paweł II i bł. Jerzy Popiełuszko udało się wprowadzić tak drastyczną, bestialską wręcz formę darwinizmu społecznego.

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @koncereyra 11 czerwca 2026 17:54
11 czerwca 2026 17:55

To jest jasne. Siczyński zamordował Andrzeja Potockiego w niedzielę, a w sobotę tenże Andrzej Potocki był na polowaniu z arcybiskupem Szeptyckim. Potem Siczyński - ukraiński nacjonalista - odwiedzał, mieszkając w Kanadzie czy tam, USA sowiecką Ukrainę i chwalił ją pod niebiosa. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 11 czerwca 2026 17:55
11 czerwca 2026 17:56

Ludzie nie rozumieją po co i dlaczego mieliby bronić czgokolwiek. Wolą się zgodzić na wszystko co im się narzuca, a potem wrócić do skrolowania iksa. 

zaloguj się by móc komentować

zkr @BTWSelena 11 czerwca 2026 17:09
11 czerwca 2026 17:59

Tez mi sie tak wydaje, ze mocno naginana plotka. Mam wsrod znajomych paru policjantow. Przed przyjeciem robia tak zwany wywiad srodowiskowy. Jak go wykonac u obcokrajowca?
Pojada na przyklad do Dnipro pogadac z sasiadami?

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 11 czerwca 2026 17:54
11 czerwca 2026 18:01

No właśnie, to jest już amok, jak u cesarza Nerona, czy Stalina.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Kuldahrus 11 czerwca 2026 17:47
11 czerwca 2026 18:02

Ja gdy jeszcze byłem w Polsce, pamiętam jak siedziałem z rodziną przed telwizorem, oglądał człowiek jak Jeffrey Sachs w śnieżnobiałej koszuli i krawacie siedział ze świeżo wybranymi posłami i senatorami

w równie śnieżnobiałych koszulach i udzielał wskazówek im jak zaprowadzić kapitalizm i dobrobyt w Polsce.

I człowiek patrzył wzruszony jak Wałęsa wita się z Jaruzelskim, zasiadają w Sejmie, no i jeszcze prezydent Bush przemawiał...

 

Nie wiedziałem wówczas jeszcze jak ta upragniona "wolność" i kapitalizm będzie wyglądać.

 

No ale co tu gadać, przecież jeszcze gdzieś z rok wcześniej czy dwa rozprawialiśmy z kolegami na studiach o prawicy polskiej, jaki to z Halla gość itp.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 11 czerwca 2026 17:56
11 czerwca 2026 18:05

Ludzie nie rozumieją bo przez lata było im wmawiane, że nic nie musi działać "byle praca była i jest dobrze". No, a wszelkie próby naprawiania czegokolwiek "to komunis".

Pamiętasz co się działo jak wprowadzono 500+, przestrzeń medialna była zasrana tym, że "patologia dostaje za darmo pieniądze".

 

 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @gabriel-maciejewski
11 czerwca 2026 18:07

"Potop – nazwa sugerująca iż wypadki nie są skoordynowane, ale mają charakter kataklizmu, [..]
Nawet minister Czarnek powiedział przecież, że legalna migracja jest w porządku"

"gość machnął ręką, powiedział że urzędnicy są udziałowcami często w tych tworzonych na kolanie firmach."

Obserwując trochę Zachód i Polskę, to najtrafniej wg mnie opisałbym to jako sterowane cwaniactwo.

To nie jest tak, że my tu znamy jakąś ukrytą prawdę o tym, że się społeczeństwa walą i jest coraz gorzej. Im wyżej w hierarchii tym więcej ludzi to wie i rozumie... tyle, że wysuwają odwrotne wnioski niż my. My chcemy ratować, a oni chcą się przy okazji uwałaszczyć.

Te uczelnie z pseudostudentami, te przerabianie domów na hotele dla egzotycznych robotników, ci nierejestrowani pracownicy zaniżający pensje i finansujący lokalnych szemranych biznesmenów. Przecież jak załóżmy taki Murzyn wycienia swój bilet do EU na 10kEUR (Afryka wielki kraj, sporo się znajdzie z kasą), to ludzie żyjący w tym Systemie (np ci co kupują jedzenie od kurierów) też chcą w ten system rurek wkręcić kurek. Skoro się wali, to zagarniają pod siebie. 

Jak powiedział mój znajomy: "skoro Polski nie da się uratować bo demografia/Rosja/dług/islam (niepotrzebne skreślić) to  dlaczego mam nie mieć taniego (migranckiego) fryziera i taksówki?". Żyjemy w poczuciu pełzającej zagłady i sugestii, że kto się przy okazji nie obłowi ten frajer. 

""Najpierw pojawili się ludzie, którzy przeprowadzili lustrację dóbr, inwentaryzowali je ....."

Przypomonają mi sie czasy poczatków "transformacji" czyli poczatek lat 90."

ba, "gdzie byłeś gdy rozkradano Polske i ile ci się udało z tego uszczkąć?":)
 

zaloguj się by móc komentować


koncereyra @gabriel-maciejewski 11 czerwca 2026 12:27
11 czerwca 2026 18:08

"Dokąd my będziemy uciekać z terenów objętych wojną? "
Biedni - nigdzie

Bogaci, tam gdzie zwykle: Szwajcaria, Lazurowe Wybrzeże, bogate dzielnice Londynu, Floryda i Kalifornia:) Bo to jest tak sprytnie pomyślane, by enklawy dla bogaczy przetrwały

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @OjciecDyrektor 11 czerwca 2026 11:12
11 czerwca 2026 18:10

"I pomyśl nad takim zjawiskiem. Wszędzie tam, gdzie społeczeństwa osiągnęły dobrobyt zacxyna się ludzi straszyć, że przyszłość będzie atraszna, gorsza itp. "
To nie tak, na Zachodzie nie trzeba straszyć, bo tam obiektywine się z roku na rok pogarsza dla przeciętnego człowieka, tak przynajmniej od 2007. We Włoszech przeciętna pensja osiągnęła szczyt siły nabywczej w połowie lat '90. A jak już patrzymy z perspektywy prospektów dla młodych to już w ogóle jest bardzo słabo. 

Czy syn porucznika może zostać generałem? Nie bo generał też ma syna.

Strasznie przyszło potem (najpierw był kryzys 2007/8 potem straszenie), to jest własnie próba dorobienia się na apokalipsie przez cwaniaków (w tym umoczonych w System)

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @koncereyra 11 czerwca 2026 18:08
11 czerwca 2026 18:12

Nie ma czegoś takiego, jak "sprytnie pomyślane"

zaloguj się by móc komentować

zkr @Szczodrocha33 11 czerwca 2026 18:02
11 czerwca 2026 18:14

> o prawicy polskiej, jaki to z Halla gość

A jego prawicowosc stymulowal Henio, ktory

"W latach 80. skupiał wokół siebie grupę ówczesnej prawicowej młodzieży z opozycji, do grona jego słuchaczy należeli m.in. Aleksander Hall, Jacek Bartyzel, Wiesław Walendziak, Kazimierz Michał Ujazdowski, Tomasz Wołek[10]. Pisał do wydawnictw podziemnych pod pseudonimami XYZ i Mikołaj Sawulak."

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @OjciecDyrektor 11 czerwca 2026 13:48
11 czerwca 2026 18:16

"Nie wszędzie cufryzacja o AI zredukuje etaty. Zresztą te AI zwiekszy zapotrzebowanie na 3taty w onnych dzieddzinach. Tak zawsze było. Gdy wchodxily samochody to też biadolono, że woźnice syracą pracę"

To nie tak i to z 3 powodów:

1. po pierwsze AI to nie jest taka zwykła technologia, to jest przejście fazowe porównywalne z przejściem z łowiectwa-zbieractwa na rolnictwo. I może się okazać, że w każdej dziedzinie AI/roboty będzie wydajniejsze od człowieka.
2. powstawanie nowych zawodów jest konsekwencją nadwyżek mocy produkcyjnej a nie jej warunkiem. Jeśliby ci ludzie zniknieli (np pojechali na wojnę) to produkcja zostanie utrzymana. Trochę tak było z pójściem kobiet do pracy podczas II WS w USA (i do pewnego stopnia w ZSRR) nie było z tego powodu dziury w niebie, dzieci nadal się rodziły etc, samoloty latały etc.
3. więc jeśli postęp zmniejszy zapotrzebowanie na pracę o powiedzmy 20%, to możemy z adekwatnie mniejszą populacją dać sobie radę, bez konieczności nieudanej asymilacji jakiś ludzi z końca świata.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować