Czyja będzie Polska?
Zacznę od cytatu pochodzącego z licznych, publikowanych na twitterze mądrości prof. Sławomira Cenckiewicza
Innej Polski dla ciebie nie mam" powtarzał mi Prezes kiedy mówiłem o złej kondycji polskości.
Nie wiem, jak Wy, ale ja, jakbym się dobrze rozejrzał dookoła, to jednak znalazłbym i taką Polskę, jak trzeba, a do tego byłaby ona w całkiem niezłej kondycji. Wszystko zależy od tego gdzie się patrzy. Prof. Cenckiewicz, jak się zdaje, zaglądał do jakichś teczek i tam zobaczył ową złą kondycję polskości, którą koniecznie chciał poprawić. Skąd się jednak wzięło zimne rozczarowanie prezesa, które jest z nim zapewne przez cały czas, do dzisiaj? Tego nie wiem. Ma przy sobie bowiem oddanych ludzi, kiedy zginął jego brat Polacy wyszli na ulicę, żeby zamanifestować solidarność z rodzinami zmarłych i ze sobą nawzajem. Dawaliśmy liczne dowody poświęcenia i oddania sprawie. Ludzie, nie zważając, na to co robi policja, palili znicze pod pałacem prezydenckim, chodzili na manifestacje co miesiąc. Głosowali w wyborach do tego, przez dwie kadencje tak jak trzeba. Musieli przy tym znosić Kurskiego i jego upiorną ekipę, oglądać te gówniane filmy pokazywane w prime time, ale to ich nie złamało. Dalej popierali Polskę, PiS, prezesa osobiście. Jest nawet lepiej. Ponoć dziś w Warszawie jest już 800 autobusów, a mają dojechać nowe, mimo, że pogoda jest raczej marna. Jedenaście milionów ludzi głosowało na PiS, a część z tych ludzi pojawi się dzisiaj w Warszawie. Cenckiewicz zaś cytuje na twitterze jakąś swoją rozmowę z prezesem, kiedy ten mu powiedział – innej Polski dla ciebie nie mam? Dla ciebie?!!!!!!!!!!!!! A kim do jasnej cholery jest prof. Sławomir Cenckiewicz, że Polska ma być przeznaczona dla niego?!!!
Po wczorajszych i przedwczorajszych wyczynach trzeba powiedzieć wprost – wewnętrzne dyskusje w zarządzie PiS, wśród osób wtajemniczonych i takich, którym „dobro Polski i Polaków leży na sercu” powinny być upubliczniane. Nie wiemy co dokładnie powiedział prezes prof. Cenckiewiczowi, bo ten wszak mógł coś źle zrozumieć, albo zapomnieć, albo nie dosłyszeć i źle powtórzyć. No, ale musimy jednak zakładać, że obaj mieli dobrą wolę i tak dalece się w swojej miłości do Polski zakałapućkali, że nie zauważyli ani tłumów na miesięcznicach, ani wyborców na nich głosujących, ani twittera czy wcześniej blogów, gdzie prof. Cenckiewicz był i jest częstym gościem. Nie zauważyli niczego poza tymi smutnymi panami, którzy obsiedli kluczowe stanowiska w aparacie o biznesie uniemożliwiając jakiekolwiek zmiany. To zapewne była do pewnego stopnia prawda. No, ale w końcu jednak coś się zmienić udało, przy wydatnej presji Polaków demonstrujących na ulicach, uczestniczących w miesięcznicach, głosujących na PiS. Mariusz Kamiński został szefem MSW, a wcześniej był szefem CBA. Były też inne zmiany, które dostrzec można było gołym okiem. Najwięcej zaś tych zmian było w telewizji. Czy to znaczy, że inna Polska zaczęła się w końcu wyłaniać przed oczami prezesa? No chyba tak. I jak to się skończyło? Wszyscy wiemy, od wczoraj. Skończyło się to wystąpieniem prof. Mabeny-Zybertowicza, który zaczął nawoływać do pojednania. Najpierw więc Cenckiewicz zobaczył upiory w teczkach, potem prezes powiedział mu, że innej Polski nie ma, następnie doszło do wielu korzystnych zmian, w tym na odcinku propagandowym, ale na koniec okazało się, że coś nie sztymuje i ten głupi naród, który maszerował, składał wieńce, śpiewał, głosował w końcu, nie wykrzesał z siebie takiej energii, która pozwoliłaby rządzić dalej. Czyja to wina? No przecież nie tej Polski, którą widział prezes. To jest wina tych, którzy takiej Polski zaakceptować nie chcieli. I nie mówię tu o sobie, czy o nas wszystkich tutaj, bo myśmy akurat poszli głosować na PiS, mimo niechęci jaką żywimy w sercach dla całego tego medialnego burdelu, który towarzyszył rządom tej partii. A nie dość tego, będzie on towarzyszył nam dalej, bowiem nie tylko super śmieszny program satyryczny „W tyle wizji” zagości na antenie telewizji Republika, ale jeszcze u Karnowskich będą rozmowy pomiędzy Krzysztofem Fuessette i Dorotą Łosiewicz, również super śmieszne. To powinno ostatecznie zmobilizować ten elektorat, który miałby jeszcze jakieś wahania, na kogo głosować.
Może teraz zastanówmy się jaką Polskę widzi prezes, ze smutkiem udzielający odpowiedzi prof. Cenckiewiczowi. Najlepiej zrobić to poprzez wskazanie postaci, które wyznaczane były przez niego na stanowiska kluczowe w państwie. Na początek – Kazimierz Marcinkiewicz. Już wtedy, kiedy został premierem wszyscy dookoła krzyczeli, że są inni ludzie i jest inna Polska. Nikt nie słuchał. Prezydent Andrzej Duda, na którego wszyscy głosowaliśmy, a który wczoraj zachował się co najmniej dziwnie wysyłając do TV Republika prof. Zybertowicza, nawołującego do pojednania. Kiedy? W przeddzień wielkiej demonstracji, na której znów zjawią się ludzie bezwzględnie popierający PiS i wiecznie niezadowoleni z takich jak ja, którzy nie wykazują należytego entuzjazmu w godzinie próby. Ludzie ci dla prezydenta, prof. Zybertowicza, a może i dla prezesa będą niewidoczni. Tylko sami dla siebie będą istnieć, albowiem wszyscy wymienieni widzą tylko tamtych - tuskoidów. Ich zdecydowanie, wolę walki i narzędzia do niej, które przed chwilą sami, dobrowolnie, w wyniku demokratycznych procedur, im przekazali. Innej Polski naprawdę nie ma? Idźmy dalej – Zbigniew Ziobro, prawnik, minister, człowiek, jak sądziło wielu, zorientowany w różnych sprawach – lekką ręką przekazał milion złotych człowiekowi, który w swojej telewizji zajmował się szkalowaniem premiera, a do tego jeszcze Żydów. Jak wiadomo stosunek do Żydów jest papierkiem lakmusowym, który decyduje o ocenach postaw. Przynajmniej jeśli chodzi o tę Polskę, która dziś przyjedzie do Warszawy autobusami. No, ale jak się okazuje w pewnych kręgach, tych, których istnienie dostrzega także prezes, nie ma ten stosunek znaczenia. Choć być może jest inaczej – milion złotych nie ma znaczenia, a Żydzi ciągle są ważni. Bo cóż to w końcu jest za suma dla poważnych ludzi?
I jeszcze sam premier Morawiecki, który obiecywał nam, że dostaniemy pieniądze z KPO, bo Unia musi ustąpić. Ponoć został on tym premierem z rekomendacji profesorów Krasnodębskiego i Legutki. Był bowiem bardziej europejski niż Beata Szydło. Ta ostatnia, mogę się mylić, ale chyba reprezentowała tę Polskę, której prezesowi nie udało się jeszcze zobaczyć, mimo udziału w licznych demonstracjach.
No i w końcu sami profesorowie, których wymieniłem – dwaj strażnicy doktryny, którzy nie potrafili, poza lansem uprawianym w mediach, poza przemowami do europejskich gangsterów, zrobić nic. Dziś zaś roszczą sobie prawa do tłumaczenia nam co mamy robić i jak się zachowywać.
To wszystko są przedstawiciele Polski, którą widzi prezes. Do tego należy dodać tamtych. Oni też są w tej Polsce – Tusk, Trzaskowski, Czarzasty i reszta. Tylko nas tam nie ma. Dlaczego? Albowiem przeszkadzamy i psujemy klarowną i czytelną wizję, wobec której zarówno prezes jak i prof. Cenckiewicz mogą zająć stanowisko, choć lepiej będzie powiedzieć – mogą przybrać pozę. No i zabrać głos posługując się przy tym dawno nieaktualnymi, podręcznikowymi banałami.
Narzędzie władzy, które najlepiej leżało prezesowi w ręku, czyli prawo, zostało mu z tej ręki wytrącone. Jego nominat na szefa propagandy – Jacek Kurski – zrobił z telewizji pośmiewisko, które co prawda było lepsze od tego, co tam jest dzisiaj, ale to nie zmienia faktu, że było nędzne. I podkreślało jeszcze głębię tego cytatu, który Cenckiewicz prezentuje na twitterze – innej Polski nie ma.
Otóż jest. I to wynika ze statystyki, indywidualnych pragnień i dążeń Polaków, ich wyborów, talentów, sukcesów. Naprawdę, jest wiele jeszcze miejsca poza urzędniczymi mafiami i byłymi agentami służb komunistycznych oraz rosyjskich i niemieckich. Codziennie dorastają nowi, a jak widzimy w mediach, na ulicy i w sejmie, tamci – ponieważ nie czują zagrożenia – werbują w swoje szeregi wyłącznie po rodzinie, albo według zasad selekcji negatywnej.
Nad tym wszystkim unoszą się, nabierające szyderczych kontekstów, słowa Jana Olszewskiego – czyja będzie Polska? Cytowane codziennie niemal przez różnych ludzi, jak widzimy, całkowicie bez zrozumienia. Wiadomo czyja będzie Polska - tych, którzy znajdują się w spectrum widzianym przez prezesa Kaczyńskiego. Nas w tym spektrum nie ma i to już od dawna. Od roku 2010 na pewno, a może i wcześniej.
Jeśli ktoś ma do mnie pretensje o ten tekst niech się może opamięta i poczeka na wynik demonstracji. Będzie to kolejny już, po wczorajszych występach, pokaz niemożności, bezsiły i marnowania potencjałów, chęci, talentów, wytrwałości, pieniędzy, w zasadzie wszystkiego. Po co? Żeby ocalić tę wizję Polski, co to ją prezes razem z Cenckiewiczem oglądają. Miłego dnia.
tagi: polska prawo media naród jarosław kaczyński władza sławomir cenckiewicz
![]() |
gabriel-maciejewski |
11 stycznia 2024 08:44 |
Komentarze:
![]() |
Czarny @gabriel-maciejewski |
11 stycznia 2024 09:05 |
Nawiązując do wczorajszej rozmowy i do dzisiejszego tekstu o ludziach mających wpływ, przedstawiam fragment Kaczmarskiego:
Scheda po Tolkienie
(...)
Wiedzący skąd wiatr grom przywieje,
Ale zapobiec mu niezdolni,
Starych zagrożeń drążą rejestr
Żeby od nowych świat uwolnić,
A wiatr z nadziei ich się śmieje -
Osamotnieni Czarodzieje.
![]() |
gabriel-maciejewski @Czarny 11 stycznia 2024 09:05 |
11 stycznia 2024 09:06 |
Dobre
![]() |
Witekbieszczady @gabriel-maciejewski |
11 stycznia 2024 09:12 |
Wczoraj na mszy z okazji kolejnej rocznicy bezpośrednio za premierem , prezesem , byłym ministrem MON siedziała pani która u mnie w miejscwości już dogaduje się z PZPR na przyszłe wybory samorządowe.
![]() |
ArGut @gabriel-maciejewski |
11 stycznia 2024 09:23 |
Pogoda jest beznadziejna na kryteria uliczne, niby cieplej -6/-7 ale wieje.
Fakt PREZES nie może zobaczyć tej POLSKI, którą reprezentowała pani premier Beata Szydło. I w jakimś sensie to jest jego słabość. PREZES mógł panią Beatę Szydło przecież poprosić by znów była PREMIEREM Polski ...
Któraś z posłanek LEWICY, powiedziała, że 13 grudnia skończył się w Polsce FASZYZM ... A co jest po faszyźmie tylko HITLERYZM no i rządzi Donald Hitlerowiec ...
Z kim profesor Mabena chce się pojednywać i kogo zamierzają ZŁOŻYĆ w ofierze Hitlerowcom ?
![]() |
jacland @ArGut 11 stycznia 2024 09:23 |
11 stycznia 2024 09:25 |
zgaduje, że tą Polskę, której nie widzi, albo nie chce widzieć, prezes
![]() |
gabriel-maciejewski @ArGut 11 stycznia 2024 09:23 |
11 stycznia 2024 09:26 |
Nas zapewne
![]() |
gabriel-maciejewski @Witekbieszczady 11 stycznia 2024 09:12 |
11 stycznia 2024 09:26 |
I tak w koło Wojtek...
![]() |
jacland @ArGut 11 stycznia 2024 09:23 |
11 stycznia 2024 09:29 |
Prezes nie widzi też Pani Beaty Szydło, gdyż on jednak postawił na europejskość i "zdolności", he he , negocjacyjne Pana Morawieckiego. A podejrzewam, choć nie da się tego udowodnić, że Pani Szydło dużo skuteczniej negocjowałaby z UE (von den).
![]() |
gabriel-maciejewski @jacland 11 stycznia 2024 09:29 |
11 stycznia 2024 09:34 |
Zapewne tak by było
![]() |
ArGut @jacland 11 stycznia 2024 09:25 |
11 stycznia 2024 09:43 |
Jak nas nie widzi to NIE MOŻE NAS ZŁOŻYĆ. Autor napisał, że bronią PREZESA jest prawo.
Według mnie dziś PiS / Polska jest w pewnym sensie odcięta, zmarginalizowana a walka toczy się właśnie na płaszczyźnie prawnej. Klan Hitlerowskich prawników, przeciwko klanowi Polskich prawników. Są też jeszcze inni prawnicy, którzy chcieliby BYĆ wygrani. To właśnie CAŁY NIE HITLEROWSKI aparat prawniczy najbardziej straci jak będziemy tu mieli Donalda TOTALNEGO Hitlerowca.
Większość zbrodniarzy niemieckich okresu drugiej Wojny Światowej gadała, że wykonywała TYLKO rozkazy i przestrzegała prawa.
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski |
11 stycznia 2024 09:43 |
Powtórzę jeszcze raz - jeśli dziś demonstranci jie otoczą SN i nie wedrą się do środka, to szkoda ich czasu, pieniędzy i zapału. Jesteśmy świadkami, gdy maski opadaja i widzimy, jak byliśmy robieni w trąbę. PiS juz dawno zgodził się na branie udziału w tym wrestlingu, w tym teatrze politycznym, gdzie przydzieloni mu rolę patriotyczną. Ale taką na niby - jak to w teatrze.
Wczorajsza scena dramatyczna u prezydenta, to był punkt kulminacyjny tego przedstawienia. Wszystko odbyło się za zgodą Dudy, Kaczyńskiego, Tuska, Kamińskiego, Wąsika i całej reszty. Bo jie wierzę, że to wszystko jie zistało tak precyzyjnie zaaranżowane. Chciano to zrobić w świetle jupiterów, z hukiem, z przytupem i zrobiono.
Wczoraj milczałem o tym, ale dziś to mówię dobitnie - zostaliśmy wysterowani i do tego upokorzeni. I nie wiem jakie jeszcze "zbiegi okoluczności" muszą wystąpić, aby ludzie w końcu przetarli oczy i zobaczyli, że jesteśmy kręceni jak barany, jak w 1989.
Oczywiscie pojawia się pytanie, co w takim razie robić od teraz? Otóż zająć suę swoim najbliższym otoczeniem. Więcej czasy piświęcić na spokojne prywatne rozmowy, a jak to nie jest lub nie będzie skuteczne, to zwyczajnie swoum osobistym przykładem dawać otoczeniu trochę do myślenia.
Nie polecam działań w jakiejś organizacji, bi zwyczajnie bardzo szybko zostanie sparaliżowana lub ośmieszona przez "szczerych patriotów".
I wcale to nie jest smutna perspektywa. Zwyczajnie musimy nauczyć się cierpliwości. I przestać się emocjonować, bo wtedy ZNOWU nas oszukają.
![]() |
qwerty @gabriel-maciejewski |
11 stycznia 2024 09:44 |
Rozróżnijmy pojęcia: Polska i Państwo. Od lat Żyjemy w Polsce ale poza Państwem. Mierzwa ludzka ideologicznych idealistów nie interesuje. Oni w swej nadludzkości tylko z własnymi projekcjami wizji świata się mierzą. Kto ich nie rozumie ten bękart historii.
![]() |
qwerty @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 09:43 |
11 stycznia 2024 09:46 |
Więzi nieformalne, ochrona mienia, i Koronka do Milosierdzia.
![]() |
OjciecDyrektor @Czarny 11 stycznia 2024 09:05 |
11 stycznia 2024 09:50 |
Kaczmarski doskonale zdawał sobie sorawe w 1990, że to był wrestling ta cała walka z komuną. Wywalili go z WE bo im przeszkadzał takimi tekstami.
Teraz jest podobnie i tekst aktualny, jak nigdy. Pytanie tylko, czy my nadal chcemy wierzyć że Tolkien napisał fajną baśn o walce dobra ze złem? Bo jak tak, to nic nam nie pomoże.
![]() |
qwerty @ArGut 11 stycznia 2024 09:43 |
11 stycznia 2024 09:51 |
W Polsce prawa nie zna nikt. Za to zdanie na rozpoczęcie wykładu zawsze są brawa, od przedstawicieli Prezydenta, Iustii, innych. Bo w Polsce nie ma koherentnego systemu prawa. A aby było smieszniej to tym 'autorytetom' lekko się zarzuca, że ich tytuły i wiedzą to efekt komuny i niech nie stroją się w piórka znawców prawa w wolnym kraju. Ot, lektor KW PZPR robi za konstytucyjny autorytet w RP. Poszli wszyscy won.
![]() |
qwerty @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 09:50 |
11 stycznia 2024 09:53 |
Nie czytuję Tolkiena ale walka dobra że złem jest naszym przeznaczeniem i wybór strony do nas należy.
![]() |
OjciecDyrektor @qwerty 11 stycznia 2024 09:46 |
11 stycznia 2024 09:54 |
Otóz. W sumie to od 1944 caly czas żyjemy w takim stanie - w Polsce, ale piza państwem. Państwo jest ich. No ale mamy już doswiadczenie w takim życiu i myślę, że sobie poradzimy. W każdym razie, gdy będą im włoscy gangsterzy zabierać ich fortuny (a to nastąpi, choćby i za 50 lat), to ja nie kiwnę palcem w ich obronie. Bo ich czyny mają swoje konsekwencje. I nie unikną ich, chić im się zdaje, że jednak tak.
![]() |
ArGut @gabriel-maciejewski 11 stycznia 2024 09:26 |
11 stycznia 2024 09:55 |
Raczej NIE, jesteśmy niewidoczni, choć PREZES wie, że ISTNIEJEMY (wiedział jak sie zpotykał z blogerami SalON24). No chyba, że Perkusistę Sadurskiego ?
W ameryce gadajom, że UE (Urszula z Niemiec) chce tym zamieszaniem wciągnąć NATO (USA) do wojny na Ukrainie.
![]() |
OjciecDyrektor @qwerty 11 stycznia 2024 09:53 |
11 stycznia 2024 09:56 |
Z Tolkienem chodzi o to, że to jie jest baśn o walce dobra ze złem. To jest literatura werbunkowa, taka jak Conrad i jak Łysiak.
![]() |
Brasil @gabriel-maciejewski |
11 stycznia 2024 09:59 |
Dr. Józef Orzeł poszybował jeszcze wyżej proponując arbitraż amerykański, przeoczył haniebną postawę Brzezińskiego w operacji odsunięcia pisu od władzy oraz lansowaniu modelu Polski który rozmija się z naszymi wyobrażeniami dość znacząco. Krótko mówiąc okrągly stół pod nadzorem zagranicy. Beneficjentem tego bajzlu będzie niechybnie kancelaria przyjaciela prezesa z lat młodości, światowca o niezliczonej ilości operacji plastycznych z tym śmiesznym kapeluszem zainstalowanym na stałe. Wspomoże procesy prywatyzacyjne które są sednem modernizacji zaplanowanej przez "Przyjaciół Polski" I niech mi ktoś powie po jaką cholerę ludzie mają się rejestrować na wyjazd do Warszawy ? Kto dostanie te dane do szuflady ?
"Wszystko rozwiało się w coś w polskich terminach niewyrażalnego"
![]() |
ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski |
11 stycznia 2024 10:02 |
Jednym słowem dalej nie rozumieją, dlaczego zbyt mało wyborców na nich zagłosowało.
![]() |
aember @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 09:43 |
11 stycznia 2024 10:02 |
"jeśli dziś demonstranci jie otoczą SN i nie wedrą się do środka, to szkoda ich czasu, pieniędzy i zapału" vs "Nie polecam działań w jakiejś organizacji, bi zwyczajnie bardzo szybko zostanie sparaliżowana lub ośmieszona przez "szczerych patriotów"".
...
Serio? Wedrą się do SN i co dalej? Ogłoszą niepodległość?
![]() |
Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski |
11 stycznia 2024 10:12 |
Świetne podsumowanie. Chyba pierwszy to napisałes, że prezes nas nie widzi. Takie coś wynika tylko z jednego- z pogardy dla zwykłych ludzi. Cały ten wianuszek osób koło prezesa też nas tak postrzega. Jako debili i dlatego taki był przekaz w tv. A teraz zostali trzaśnięci szklanką po łapkach i konstatują rzeczywistość. Generalnie jest coraz ciekawiej.
![]() |
ArGut @qwerty 11 stycznia 2024 09:51 |
11 stycznia 2024 10:12 |
> W Polsce prawa nie zna nikt.
Nie sposób się niezgodzić. W latach 2001-2006 pracowałem w Wydawnictwie Prawniczym PWN, które w ciągu roku przekształciło się w Wydawnictwo Prawnicze LEXISNEXIS a później w oddział publikacji elektronicznych LEXISNEXIS Polska.
Naszym produktem była Lex Polonica a na rynku był wtedy LEX (najstarszy informatyczny system informacji prawnej) pojawił się też Legalis.
Prawo dla mnie było PROSTE miało najwyżej 5 poziomów. Implementowałem skorowidz. Mój szef wymyślił bardzo zmyślny system awansowania aktów prawnych, dla poprawienia szczegółowych widoków jak się nie chciało widzieć "całości prawa".
Mechanizm polegał na awansowaniu aktów z dołu, choć kolorystykom ikon zachowaliśmy typ aktu -> ustawa, rozporządzenie, rozporządzenie ministerialne, ...
Jak się patrzę na działania Ministra "PółKaOwnika" od Kultury, to mam wrażenie, że gość te swoje podstawy prawne to właśnie wyciąga z jakiegoś systemu informacji prawnej, budując se zawężone wyszukiwania ...
![]() |
qwerty @Brasil 11 stycznia 2024 09:59 |
11 stycznia 2024 10:14 |
Jałtą? I propozycją ujawnienia się? To już znamy.
![]() |
qwerty @Matka-Scypiona 11 stycznia 2024 10:12 |
11 stycznia 2024 10:17 |
Do nas napisał, że w normalnym państwie takich jak my nie powinno być. Ale jesteśmy i jest nas coraz więcej. No i dołączyli ci zPiSu ci co nie wierzyli, że bransoletki im założą. Oni jeszcze nie wiedzą, że powinni opłacić składki w Niepokonani2012.
![]() |
Matka-Scypiona @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 09:43 |
11 stycznia 2024 10:19 |
Też nie mogę uciec od przemyśleń, że to ustawka. Kolejna od 89 roku.
![]() |
MZ @gabriel-maciejewski |
11 stycznia 2024 10:20 |
Szkoda,że tą Polskę ,która Kaczyńscy zniszczyli w osobie arcybiskupa Wielgusa,on nie widzi.
![]() |
qwerty @ArGut 11 stycznia 2024 10:12 |
11 stycznia 2024 10:20 |
Jakość rozwoju patologii widać porównując wydania encyklopedii prawa, i to zaczynając od lat 80-tych. A ostatnie dziesieciolecia to już odlot, degenrowanie definicji, pojęć podstawowych, dezynwoltura wykładni, etc To już świat dla nawalonych.
![]() |
Matka-Scypiona @qwerty 11 stycznia 2024 10:17 |
11 stycznia 2024 10:21 |
Nie zapłacą. Bez pardonu św. Maksymiliana znowu wysłaliby na Japonii, żeby nie mącił w Polsce. Wszyscy won.
![]() |
OjciecDyrektor @aember 11 stycznia 2024 10:02 |
11 stycznia 2024 10:25 |
Nie. Wezma twarde dyski i opublikuja, ściagając im gacie na oczach calej Polski.
A po co innego robic demonstracje? Aby sobie pokrzyczec?
![]() |
OjciecDyrektor @ArGut 11 stycznia 2024 10:12 |
11 stycznia 2024 10:28 |
Lex do 2002 byl lepszy od Lex Polonica....:). Te programy to podstawa pracy prawnikow. Bez nich zgineliby w tym gąszczu.
![]() |
bolek @gabriel-maciejewski |
11 stycznia 2024 10:28 |
Ja nie mam żadnych pretensji.
![]() |
grudeq @gabriel-maciejewski |
11 stycznia 2024 10:29 |
To jest tekst kardynalny. Taki sam jak wtedy napisałeś po Smoleńsku gdzie Kaczyńskiego przedstawiłeś jako starszego Pana, któremu zabito brata.
PiS wtedy ten tekst i Tą narracje zignorował. To był błąd a teraz zapłaci jak za zbrodnię.
|
Gumtryk @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 09:56 |
11 stycznia 2024 10:49 |
Wolno spytać do czego werbuje?
![]() |
OjciecDyrektor @Gumtryk 11 stycznia 2024 10:49 |
11 stycznia 2024 11:01 |
Kto? Tolkien? Do walki i boku Olimpijczyków przeciw Wężowemu Plemieniu. Czyli "I ty możesz być hobbitem", a nadzorować cię bedzie, tzn. pardon - pomagac - czarodziej Gandalf
![]() |
JK @gabriel-maciejewski |
11 stycznia 2024 11:11 |
Przed Swiętami Bożego Narodzenia miałem okazję uczestniczyć w nagraniu dla TVP koncertu kolęd z udziałem Pana Prezydenta. Nagranie odbywało się we wnętrzu bazyliki w Niepokalanowie. Wśród "artystów" Golec uOrkiestra, Marek Piekarczyk, Katarzyna Cerekwicka, Natasza Urbańska, Halina Frąckowiak i Krzysztof Cugowski . Bazylika przystrojona jakby za chwilę miała być nagrywna reklama Coca Coli. Poczułem się jakby reaktywowano Festiwal Piosenki Radzieckiej skrzyżowany z Festiwalem w Sopocie i Festiwalem Eurowizji. Nie jestem w stanie opisać jak były śpiewane kolędy. W kazdym razie aranżacje były w stylu MTV czy innej stacji muzycznej dla małotniej męskiej publiczności. Wyszedłem z tego spektaklu dokładnie z taką samą refleksją jak pan. PiS i Pan prezydent nie wiedzą do kogo się zwracają. Oni patrzą na nas oczami TVN, jak na stado baranów, których można urabiać jak się chce.
Kilka dni później byłem w miejscowym Domu Kultury w Sochaczewie na jasełkach Bożonarodzeniowych w wykonaniu amatorów z tegoż MDK. Oczywiście jakość nagłośnienia, oświetlenia i wykonania raczej amatorska, jednak powaga, treść, jakaś wraźliwość, uważność była bez porównania inna niż na wieczorze kolę z panem Prezydentem. To był zupełnie inny świat. Świat radości z nadchodzących Świąt, świat patriotyzmu (fragmenty Betlejem Polskiego Lucjana Rydla), świat tworczości zespołów artystycznych składających się z dzieci, dorosłych i także (a jakże) emertów. Obecność władz lokalnych.
![]() |
aember @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 10:25 |
11 stycznia 2024 11:12 |
I co niby mieliby na tych dyskach znaleźć?
Żeby ktoś mrugnął okiem, to musiałoby być chyba coś z dziećmi, inaczej byłoby olane jak dotąd...
![]() |
BTWSelena @Matka-Scypiona 11 stycznia 2024 10:19 |
11 stycznia 2024 11:27 |
Każdy chyba miał takie odczucia ,albo niektórzy pewność na początku tej karuzeli i zabawy prawem.Nawiązuję tutaj do wystąpienia Tuska ,który odczytał paragrafy kodeksu karnego Prezydentowi...
Bo jeżeli była to uzgodniona ustawka,to chyba jest jeszcze więcej groźniejsza niż po 1989 roku. W/g mnie wobec tego Tusku przekazał ,że wobec każdego sprzeciwu tych "naiwnych"uruchomi kodeks karny,wobec każdego....groźniejszego wyskoku wobec nowej władzy.Ma być wobec tego uzgodniony porządek?
A jak zapanuje nad netem?,wyciągnie wtyczkę?zamknie niepokorne portale?....,pomijam już protest ,który może rozejść się po kościach.......
![]() |
OjciecDyrektor @aember 11 stycznia 2024 11:12 |
11 stycznia 2024 11:28 |
To dlaczego aferze taśmowej ukrecono łeb? Przeciez ujaawmiono tylko 1% rozmów. Pani Bienkowska i inn8 skorzystali z parasola ochronnego. Na ostentacje moga sobie pozwolic tylko nieliczni i to ci mniej ważni.
![]() |
OjciecDyrektor @BTWSelena 11 stycznia 2024 11:27 |
11 stycznia 2024 11:32 |
Tak. PiS odgrywa taka sama role jak PSL w 1947. Ma za zadanie teraz ujawnic tych, ktorzy są nadgorliwi. Oni beda do odstrzalu. To beda te kozly ofiarne.
![]() |
stachu @jacland 11 stycznia 2024 09:29 |
11 stycznia 2024 11:47 |
I prezes i Morawiecki wiedzieli, że komisja ue nie da pieniędzy, a strategia polegała na przeczekaniu, które miało trwać kolejne 4 lata. W tym czasie być może zmieniłby się "parlament europejski" i komisja. Zmieniła się niestety sytuacja w Polsce. Pani Szydło również nic by nie wskórała w sprawie pieniędzy. Widziałem jedno wystąpienie Beaty Szydło jako premiera w tzw. parlamencie europejskim i to była porażka.
![]() |
Paris @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 09:43 |
11 stycznia 2024 11:48 |
100/100 !!!
![]() |
gabriel-maciejewski @JK 11 stycznia 2024 11:11 |
11 stycznia 2024 11:52 |
No właśnie...No, ale musi być światowo. I to gdzie? Tam gdzie żył i działał Maksymilian Kolbe
![]() |
gabriel-maciejewski @grudeq 11 stycznia 2024 10:29 |
11 stycznia 2024 11:53 |
Obawiam się, że my zapłacimy
![]() |
gabriel-maciejewski @bolek 11 stycznia 2024 10:28 |
11 stycznia 2024 11:54 |
Ja w zasadzie też nie
![]() |
valser @Czarny 11 stycznia 2024 09:05 |
11 stycznia 2024 11:56 |
tak napisac, zeby mozna bylo uwierzyc w spoetyzowany swiat, ze on jakies prawdy niesie i ze na dodatek pasuje po pieciu dekadach do tego co jest teraz, czyli dodajac do wymyslonej ramoty watek profetyczny. To jest gorsze niz wirtualne bzdety z internetu.
![]() |
Paris @ewa-rembikowska 11 stycznia 2024 10:02 |
11 stycznia 2024 11:57 |
I juz nie zrozumieja,...
... PiS = ZIMNY TRUP,... a przynajmniej ,,scisle jONdro PiS`u,, !!!
![]() |
Paris @aember 11 stycznia 2024 10:02 |
11 stycznia 2024 11:59 |
Nie musza sie wdzierac...
... ta ,,DEMONstracja,, to zwykla HUCPA !!!
![]() |
Paris @Matka-Scypiona 11 stycznia 2024 10:12 |
11 stycznia 2024 12:01 |
Exactement !!!
![]() |
OjciecDyrektor @valser 11 stycznia 2024 11:56 |
11 stycznia 2024 12:03 |
A tam...czepiasz sie. Smiesznie napisane. To zaden profetyzm. Po prostu takie postawy sa czeste w kazdej epoce. Nie zauwazyłes ironii w tym tekscie? Ja lubie ironię..
![]() |
Paris @MZ 11 stycznia 2024 10:20 |
11 stycznia 2024 12:07 |
Ta Polska ciagle jest i zyje,...
... ale jego samego, tego calego i detego PiS`u, i jeszcze bardziej detej, skandalicznej merdialni republikanskiej JUZ NIE MA...
... no, tak na 99% !!!
![]() |
Czarny @valser 11 stycznia 2024 11:56 |
11 stycznia 2024 12:12 |
Pisał Pan wczoraj, że poezja do Pana nie trafia, że jest Pan na nią głuchy. Jednocześnie z wysoką częstotliwością daje Pan wyraz swojej niechęci do niej. Odnoszę wrażenie, że wszyscy na SN znają już Pana zdanie w tej kwestii, więc być może nie ma potrzeby kontynuacji wątku? Czy jednak jest potrzeba?
![]() |
BTWSelena @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 11:32 |
11 stycznia 2024 12:13 |
Że tak nieśmiało zauważę od 1947 roku dokładnie mija 77 lat i jest coś takiego jak komunikacja ,której teraz używamy. Interesuje mnie jaki będzie rozrzut tego odstrzału,bo może mieć pan rację.
Pytam co zrobią Ci kreatorzy nowego porządku z netem,który zalicza się też do groźnego buntu tego porządku. Czy będą kozły ofiarne,czy potraktują nas jako nieszkodliwych debili,łącznie wszystkich.?
![]() |
stachu @JK 11 stycznia 2024 11:11 |
11 stycznia 2024 12:16 |
Bo to nie jest uroczystość kościelna tylko propagandowa, a wzorem do tego jest/była koronacja Karola. Każdy tzw. wielki artysta "musi" zaśpiewać kolędę inaczej i tego, że to nie pasuje nie zrozumie nigdy. A wystarczyłoby zaprosić normalny chór, ale bez nazwisk nie ma propagandy, a i swoim trzeba dać zarobić.
![]() |
valser @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 12:03 |
11 stycznia 2024 12:24 |
Ide o dobra butelke whisky, ze Kaczmarski nie mial zdolnosci zadnego kawalu opowiedziec. Traktowal siebie i swoje produkcje bardzo serio. Wiec z ta ironia to jest naciagane.
Ciezko znalezc zdjecie na ktorym by sie naturalnie usmiechal. Za to takich rzekomo ironicznych, a w rzeczywistosci zamykajacych sie miedzy Wernyhora i Jankielem zdjec jest wiekszosc.
Udalo mu sie zahipnotyzowac calkiem sporo ludzi, z dlugofalowym efektem, ktory zyje jeszcze po jego smierci. Niestety im dluzej od chwalebnej transformacji tym wiecej rzeczy wychodzi i widac, ze to wszystko bylo szyte i fabrykowane. Ta produkcja nie wzbudzila we mnie wtedy zadnego zainteresowania. Moze bylem za mlody i glowe mialem w innych sprawach. Nie dalem sie wtedy na to zlapac.
![]() |
valser @Czarny 11 stycznia 2024 12:12 |
11 stycznia 2024 12:33 |
czeba, nie czeba. Sam nie wiem. Nie jestem do konca kontent z takiego stawiana przez samego siebie sprawy, bo Gombrowicz napisal kiedys taki tekst - https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjXnMmJndWDAxUPlP0HHWWVBrkQFnoECAgQAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.moklegionowo.pl%2Fteksty%2Fgombrowicz-przeciw-poetom.pdf&usg=AOvVaw1YBWA3F8LpcWx86rxM0Wfp&opi=89978449
co z wielkim bolem musze przyjac i sie w wielu punktach zgodzic. Ciezko mi to przychodzi.
Mysle, ze z tymi co chca nam upoetyzowac swiat, z bardami, ktorzy wieszcza rozne profetyzmy i interpretuja swiat na modle, zeby pacjenci, ktorzy tego sluchaja "popadali w zadume", albo "sklaniali sie ku refleksji" trzeba walczyc, bo to jest suflowana wizja bazujaca na tym, ze jestesmy odcieci od istotnych informacji.
![]() |
gabriel-maciejewski @valser 11 stycznia 2024 12:33 |
11 stycznia 2024 13:02 |
Już trzecią propozycję na artykuł sponsorowany w SN dostałem, walczcie dalej. Kikalność jest coraz bardziej widoczna
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 11 stycznia 2024 13:02 |
11 stycznia 2024 13:12 |
Robię co mogę...:). Chyba że przejdę na "profesjonalnlny" etat...:)....czyli praca za biurkiem... :).
Może jak smerf-mądrala sie zaloguje, to przyspieszy po przekatnej liczba odsłon...:)
![]() |
aember @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 11:28 |
11 stycznia 2024 13:15 |
Mimo wszystko dalej nie ogarniam jak Ci się klei ostrzeganie przed prowokacjami z nawoływaniem do naśladowania człowieka-bizona z Kapitolu.
![]() |
bolek @gabriel-maciejewski 11 stycznia 2024 13:02 |
11 stycznia 2024 13:16 |
I to jest konkret!
![]() |
Klasyk @Czarny 11 stycznia 2024 12:12 |
11 stycznia 2024 13:35 |
Jeszcze nie padło sakramentalne pytanie, ile taki Kaczmarski mógł (za życia) zrobić pompek?
![]() |
stachu @valser 11 stycznia 2024 12:24 |
11 stycznia 2024 14:00 |
Ta fotka to jest parodia; Marks, Engels, Lenin. Na 1 Maja było to obowiązkowe za komuny.
![]() |
ArGut @Czarny 11 stycznia 2024 12:12 |
11 stycznia 2024 14:10 |
> Już trzecią propozycję na artykuł sponsorowany w SN dostałem, walczcie dalej.
Jak wreszcie Gabriel Gospodarz zezwoli na te artykuły sponsorowane to pewnie pojawią się serduszka i kciuki przy komentarzach. To sobie założę ze trzy konta, ten komentarz jest tego, WART.
SN idzie na i będzie globalna ... kwestia czasu ...
![]() |
Czarny @gabriel-maciejewski |
11 stycznia 2024 14:14 |
Rozumiem. Dziękuję za odpowiedź. Myślę, że ma Pan w wielu punktach rację, jednak, jeśli chcemy walczyć, musimy dobrze wiedzieć - z czym walczymy, bo w innym przypadku walka obróci się przeciw nam. Dodatkowo, świat ma w sobie - naturalnie, z przyrodzenia - tyle poezji, czyli ponadznaczeniowości, że zakładanie, iż każda "poezja" to próba mącenia w głowach, jest po prostu zbytnim uogólnieniem. Owszem, jest mnóstwo takiej poezji, ale to nic nie zmienia w temacie bo, dla przykładu, Ilość odmiennych religii nie ma wpływu na prawdziwość (lub fałszywość) żadnej z nich.
Przeczytałem zalinkowany tekst, napisany prozą, dotyczący licznych wad poezji. Z tego, co rozumiem - rymowanej. Słyszałem kiedyś, że chłopaki z piechoty nie cierpią marynarzy. Tekst mówi o tym, że marna poezja (zwłaszcza rymowana) jest kiepska i w dodatku jest jej coraz więcej. O marnej prozie, która jest kiepska również tam wspomniano, ale tak trochę na marginesie, dla higieny kompozycyjnej. Łatwo się czyta ten tekst, trudno się z nim nie zgodzić,
– mówisz ładnie Baruch
lubię twoją geometryczną łacinę
a także jasną składnię
symetrię wywodów (Z. Herbert, Pan Cogito o kuszeniu Spinozy)
Co tak naprawdę jednak z niego wynika? Wynika tyle, że Gombrowicz poszukuje piękna i zauważył, że wiersze (rymowane) to landszafty. Z pewnym zdziwieniem odnotowałem, że jest to dla niego jakieś odkrycie, ale też, przyzaję, nie znam dobrze sytuacji, w której żył. Dodatkowo masowość ataków tego, co go drażni - potrafi go usprawiedliwić. Nic przecież bardziej nie wyprowadza z nerw, jak monotonne rytuały bałwochwalców.
No i, proszę się nie obrazić, zauważam w tym miejscu, w Gombrowiczu, pewne podobieństwo do Pana. Myślę, że Pan również poszukuje piękna i w swych poszukiwaniach dotarł był kiedyś do poezji. Tam zaś jedynie pląsy zniedołężniałych młodzieńców bez bioder lub, ewentualnie, grupy pijanych marynarzy, wiszących na bim bom bram rejach. I cała ta zbieranina próbuje nas uwodzić. Czy można więc dziwić się Pańskiemu rozdrażnieniu?
morzna, nie morzna. Mnie uwiedli i trąba.
![]() |
MZ @Paris 11 stycznia 2024 12:07 |
11 stycznia 2024 14:21 |
Oni tę Polskę mają w głębokim poważaniu i pogardzie.
![]() |
OjciecDyrektor @aember 11 stycznia 2024 13:15 |
11 stycznia 2024 14:27 |
Ja nie nawołuję do naśladowania tego człowieka. Twierdzę tylko, że jeśli ktoś z pisu myśli, że kryterium uliczne coś zmieni, to powinien uderz6ć w Sąd Najwyższy. I tylko tyle. A jeśli jednak kryterium uliczne ma za cel inny budynek, to to jest ślepa uliczka i prowokacja. Bo nikomu ci demonstranci jie zaszkodzą, a jeszcze po głowie dostaną. Jesli więc mają dostać po glowie, to niech chociaż komuś realnie zaszkodzą. I dlatego uważam, ze PiS jest w zmowie - bo wskazuje lipne cele do ataku.
Czy teraz jasne, o co mi chodzi?
![]() |
OjciecDyrektor @stachu 11 stycznia 2024 14:00 |
11 stycznia 2024 14:29 |
Valser nie zna się na takiej parodii...;)
![]() |
BTWSelena @ArGut 11 stycznia 2024 14:10 |
11 stycznia 2024 14:30 |
Oj to,to ArGucie.Krótko i jasno.Zauważyłam,że nawet "wraże "portale jadą po Tusku jak po łysej kobyle,co miało przedtem umiarkowany wydźwięk.....
![]() |
valser @gabriel-maciejewski 11 stycznia 2024 13:02 |
11 stycznia 2024 14:33 |
HEHE... To chyba dobrze, co nie?
Ostatecznie to o to chodzi. Zeby sie za tanio nie sprzedawac.
![]() |
valser @Klasyk 11 stycznia 2024 13:35 |
11 stycznia 2024 14:34 |
Wiecej niz Mickiewicz. Tak obstawiam.
![]() |
OjciecDyrektor @Czarny 11 stycznia 2024 14:14 |
11 stycznia 2024 14:35 |
Poezja jak poezja, ale Valsera najbardziej rozczarowała filozofia. Bo wstępujac na studia filozoficzne miał głowę pełną wzniosłych i pięknych i szlachetnych ideałów. Tymczasem na studiach spotkał gości, którym z radością skręciłby kark. No i zaczął trenować karate....:]. To go uratowało przed popełnieniem masowego mordu na kadrze profesorskiej...:), bo odkrył lepszą frajdę niż studiowanie filozofii.
![]() |
aember @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 14:27 |
11 stycznia 2024 14:35 |
Teraz jasne, dzięki.
![]() |
stanislaw-orda @ArGut 11 stycznia 2024 09:23 |
11 stycznia 2024 14:39 |
wygląda na to, ze wyrzucono z sań dwóch posłow (rejterada Prezydenta z pałacu na ten czas) , w nadzieui że może tuskołaki tym się zadowola i wiecej nie bedą chcieli pożreć. W razie czego to na dokładkę doda im się jeszcze kogoś. Zapewne będzie to Ziobro.
Chyba że Prezydent okaże się w wystarczajacym stopniu koncyliacyjny, że tuskołaki zadowolą się jakimś mniej widowiskowym zamiennikiem.
Co oznacza, iz w najblizszym czasie emocji nie zabraknie, choc dla mnie one mniej wiecej takie jak na rybach), to znaczy przy wędkowaniu w wodach ubogich w ryby.
![]() |
Nova @Matka-Scypiona 11 stycznia 2024 10:12 |
11 stycznia 2024 14:41 |
Chyba Pani niesawno przypomniała arogancką odzywkę Prezesa że jak jakiegoś przedsiębiorcę nie stać na opłatę na zus to się do biznesu nie nadaje. Mówi to człowiek który w życiu pracy na wolnym rynku nie szukał, nie mówiąc o prowadEniu firmy. Ale urządzić koszta działania małym firmom aby poplajtowały to jak najbardziej. Ten z pizoru drobny fakt pikazuje arogancje i co gorsza życie w bańce z której nie jest w stanie wyjść. Plus do tego protekcjonalne podejście do wyborców na zasadzie damy wam socjal ale nie będziemy się tłumaczyć i komunikować z naszych posunięć(np. Zielony ład i likwidacja węgla). A potem bum! W wyborach i jęk że wyborcy nie są wdzięczni.
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 11 stycznia 2024 13:02 |
11 stycznia 2024 14:42 |
Nie dziwi nic...
... bo jesli idzie o tzw. polska publicystyke to jest Pan - i to od dlugiego juz czasu - NUMERO UNO !!!
![]() |
valser @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 14:29 |
11 stycznia 2024 14:45 |
Jak ktos udaje kogos kim nie jest, to kim wlasciwie jest? Okazuje sie na samym koncu, ze tym za kogo sie przedstawia. Tak przynajmniej wychodzi jak sie zorientujemy skad Kaczmarskiemu nogi wyrastaja?
Ale super, ze ta parodie przywolales. Kabaret, parodia, burleska, ironia, sarkazm... w nowoczesnym swiecie to wynalazki francuskiej rewolucji, ktora niezdolna do wytworzenia wlasnych, orginalnych form jest autoskazana na udawanie form juz istniejacych w wersjach wykoslawionych. Brak orginalnosci to jest znak firmowy tych produkcji.
![]() |
jacland @Nova 11 stycznia 2024 14:41 |
11 stycznia 2024 14:46 |
prawdziwe do bólu
![]() |
valser @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 14:35 |
11 stycznia 2024 14:49 |
Ja i idealy? No to cie konie w step poniosly...
Karate to ja zaczalem trenowac w poczatkach szkoly sredniej, a filozofie zaczalem na drugim kierunku, zeby przed kacapskim MONem uciec. Filozofia byla wybawieniem, a nie rozczarowaniem.
![]() |
Paris @MZ 11 stycznia 2024 14:21 |
11 stycznia 2024 14:54 |
Wiem, ze maja,...
... ale TYLKO tamta Polska sie liczy,... ma szacunek i powazanie !!!
Zawsze tak bylo, jest... i bedzie,... zobaczy Pan,... bo ludzie nie lubia lez i NIENAWIDZA KLAMSTWA.
![]() |
valser @Czarny 11 stycznia 2024 14:14 |
11 stycznia 2024 14:59 |
Jak facet zaczyna pisac wiersze, to powoli trzeba go odsylac do profesora Swiecickiego na terapie, albo prondy. To taka uwaga na wstepie.
Druga uwaga dotyczy Gombrowicza, ktorego najlepiej poznac od tego co on w Argentynie od 1939 odkorbil? Najlepiej z relacji innych ludzi, ktorzy mu pomagali, bo on byl jasnie pan hrabia i nie potrafil sam sznurowadel zawiazac, nie mowiac o tym, zeby wlasna praca zarobic na chleb. Z jezykiem obcym tez nie szlo. Dlatego przyznanie racji takiej popierdulce jaka byl Gomrowicz jest dla mnie bolesna sprawa, a jego teksty wystepujace jako lektura szkolna to juz jest skandal.
Ja na polce z ksiazkami nie mam miejsca na Gobrowicza, Herberta czy Kaczmarskiego. I to tyle w temacie.
![]() |
stachu @valser 11 stycznia 2024 14:34 |
11 stycznia 2024 15:00 |
Ja stawiam na Mickiewicza.
![]() |
MZ @Paris 11 stycznia 2024 14:54 |
11 stycznia 2024 15:01 |
Ludzie tak ,ale nie ludożerka...
![]() |
OjciecDyrektor @valser 11 stycznia 2024 14:49 |
11 stycznia 2024 15:03 |
Aha....to sorry...:). No ja też kiedyś za jednego kanibala zdawałem egzamin na studia ekonomiczne, bo chłop nie chciał iść w kamasze...no i dostałem się (a już studiowałem...prawo)...tzn. on się dostał....:)
Jeśli to czyta pan prokurstor, to oświadczam, że karalność tego czynu już się przedawniła...:)
![]() |
Paris @MZ 11 stycznia 2024 15:01 |
11 stycznia 2024 15:10 |
... ludzi jest wiecej niz ,,ludozerki,, !!!
![]() |
Czarny @valser 11 stycznia 2024 14:59 |
11 stycznia 2024 15:15 |
Nie wieżę. Nawet przy kancie?
![]() |
pike @stachu 11 stycznia 2024 15:00 |
11 stycznia 2024 15:19 |
Selim Chazbijewicz (immam gminy muzułmańskiej w Gdańsku)
też tak jakoś wykombinował z tym Mickiewiczem,
,że wyprodukował wiersz ku czi Jarosława Kaczyńskiego
![]() |
valser @Czarny 11 stycznia 2024 15:15 |
11 stycznia 2024 15:43 |
No cusz... wiara czyni cuda.
Wysprzeglam sie. Weekend mee sie konczy i nie bede mial juz czasu komentowac. Wesolo bylo i dziekuje za porcje rozrywki. Pozdrawiam wszystkich dyskutantow.
![]() |
gabriel-maciejewski @pike 11 stycznia 2024 15:19 |
11 stycznia 2024 15:44 |
To raczej jest oda do chana Selim Gireja
![]() |
ArGut @gabriel-maciejewski |
11 stycznia 2024 15:44 |
W Polsce mamy ze 2 a może nawet 3 policje - posłanka Magdalena Sroka (ur. 1979).
Nie mamy niestety Służby Ochrony Państwa, przykre. Ale mam wojsko, które jak się ŹLE zachowa to zostanie "rozpuszczone", albo zamienione na "drobnych kanciarzy", oszukujących na żołdzie.
![]() |
gabriel-maciejewski @valser 11 stycznia 2024 14:33 |
11 stycznia 2024 15:47 |
Tak, ale ja nie przewiduję tu publikacji artykułów sponsorowanych
![]() |
OjciecDyrektor @ArGut 11 stycznia 2024 15:44 |
11 stycznia 2024 15:50 |
Czyli ona do PiS była delegowana, a teraz zmienili jej przydział i zadania służbowe....:). Pilnuje teraz Hołowni i jego cyrku.
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 11 stycznia 2024 15:47 |
11 stycznia 2024 15:53 |
Coś mi chodzi po głowie, że autor artykułu sponsorowanego chciałby sprawdzic/zobaczyć, jak jego tezy/oferta speaedzu się "w praniu", czyli co z niej zostanie, gdy zostanie przepuszczona przez magiel naszych komentarzy....takie crash-testy...:).
![]() |
OjciecDyrektor @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 15:53 |
11 stycznia 2024 15:54 |
sprawdzą się "w praniu"
![]() |
stachu @pike 11 stycznia 2024 15:19 |
11 stycznia 2024 16:02 |
Na co liczył i co dostał Mickiewicz za hołdy.
![]() |
ArGut @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 15:50 |
11 stycznia 2024 16:23 |
Nie ona jedna ...
Misiek Kamiński,
Marek Migalski,
Joanna Kluzik-Rostkowska,
Elżbieta Jakubik,
Paweł POncyliusz ...
Wszyscy ONI chcą być fajni, kochani, nieależni i czasem kupić czerwone stringi.
A jeszcze odnośnie informatycznych systemów informacji prawnej, jednym z większych klientów LexisNexis była POLICJA. Miała kupioną wersję intranetową Lex Polonica Optimy, po ostatnich akcjach Policji, uważam, że działy prawne w policji są ZBĘDNE.
![]() |
olekfara @gabriel-maciejewski |
11 stycznia 2024 16:34 |
Kocioł sie zamknął, zwierzyna w potrzasku. Będzie kolejne ułaskawienie MK i MW
![]() |
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski |
11 stycznia 2024 16:38 |
"I jeszcze sam premier Morawiecki, który obiecywał nam, że dostaniemy pieniądze z KPO, bo Unia musi ustąpić."
Teraz były premier stanowczo twierdzi że nie spocznie dopóki Kamiński i Wąsik nie wyjdą na wolność.
No to się chłop napracuje.
![]() |
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski |
11 stycznia 2024 16:44 |
".....mimo niechęci jaką żywimy w sercach dla całego tego medialnego burdelu, który towarzyszył rządom tej partii. A nie dość tego, będzie on towarzyszył nam dalej, bowiem nie tylko super śmieszny program satyryczny „W tyle wizji” zagości na antenie telewizji Republika, ale jeszcze u Karnowskich będą rozmowy pomiędzy Krzysztofem Fuessette i Dorotą Łosiewicz, również super śmieszne."
Wczoraj jeszcze raz popatrzyłem na wiadomości serwowane w telewizji republika.
Sobala gdzieś zniknął, ukazała się natomiast Danuta Holecka.
Powitała widzów z uśmieszkiem: "dobry wieczór państwu, zapraszam na wieczorne wydanie prawdziwych polskich wiadomości."
To samo pier.....lenie o Szopenie.
W tym bajzlu nic się nie zmieni.
![]() |
gabriel-maciejewski @olekfara 11 stycznia 2024 16:34 |
11 stycznia 2024 16:46 |
Nic się nie zamknęło. W mieście jest 300 tysięcy ludzi, a będzie więcej. Wyłączyli sygnał. Mają sraczkę. Jeśli coś się komuś stanie to kawałki po Hołowni będą zbierać z ulicy gdzieś pod Piasecznem
![]() |
gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 11 stycznia 2024 16:44 |
11 stycznia 2024 16:48 |
Demonstracja idzie dobrze. Wyłączyli sygnał Republiki, ale to nic, na razie przemawiali z sensem Zaradkiewicz, Czarnek i były wojewoda Zachodniopomorski. Na szczęście minister Antoni nie przemawiał. Nie widać śladów Unii Wolności ani żoliborskiej inteligencji. Jeśli tak będzie dalej, jest nadzieja
![]() |
Szczodrocha33 @Brasil 11 stycznia 2024 09:59 |
11 stycznia 2024 16:55 |
"Dr. Józef Orzeł poszybował jeszcze wyżej proponując arbitraż amerykański, przeoczył haniebną postawę Brzezińskiego w operacji odsunięcia pisu od władzy oraz lansowaniu modelu Polski który rozmija się z naszymi wyobrażeniami dość znacząco. Krótko mówiąc okrągly stół pod nadzorem zagranicy."
A pod czyim nadzorem był okrągły stół w 1989 roku?
Ta sama śpiewka.
![]() |
Szczodrocha33 @ewa-rembikowska 11 stycznia 2024 10:02 |
11 stycznia 2024 16:58 |
"Jednym słowem dalej nie rozumieją, dlaczego zbyt mało wyborców na nich zagłosowało."
Ockną się może jak zostaną, proszę wybaczyć dosadne określenie, z fiutem w garści, czyli gdy
ich zostanie w sejmie ze trzydziestu.
I wtedy żadne zaklęcia nie pomogą.
![]() |
BeaM @gabriel-maciejewski 11 stycznia 2024 16:48 |
11 stycznia 2024 17:03 |
Nie tylko powyłączali sygnał TV Republika w dziesiątkach miast (ludzie to komentują na ich FB), ale też nie działa ich strona www
![]() |
Szczodrocha33 @ArGut 11 stycznia 2024 09:55 |
11 stycznia 2024 17:04 |
"W ameryce gadajom, że UE (Urszula z Niemiec) chce tym zamieszaniem wciągnąć NATO (USA) do wojny na Ukrainie."
W ameryce różne rzeczy gadajom.
M. innymi gadajom, że ponoć Trump oznajmił, że w razie najazdu Rosjan USA nie pomoże Europie.
![]() |
BTWSelena @gabriel-maciejewski 11 stycznia 2024 16:48 |
11 stycznia 2024 17:07 |
Oranż nie wyłączył sygnału TVRepubliki,jak na razie. Kablówki juz wcześniej ale nie wszystkie.
![]() |
Szczodrocha33 @valser 11 stycznia 2024 14:49 |
11 stycznia 2024 17:16 |
"Karate to ja zaczalem trenowac w poczatkach szkoly sredniej, a filozofie zaczalem na drugim kierunku, zeby przed kacapskim MONem uciec. Filozofia byla wybawieniem, a nie rozczarowaniem."
Dla mnie takim wybawieniem była historia, którą zacząłem studiować w pażdzierniku 1984 roku.
Już wcześniej, na komisji poborowej, trep przejrzał moją "kartotekę" i ogłosił:
"łodroczony ze względu na pobieranie nauki do ......"
Karate nie trenowałem, trochę boksem się zajmowałem gdy stuknęło mi 17 lat.
Trochę ja przywaliłem, trochę mnie obili mordę.
Jeszcze jedno doświadczenie w życiu.
![]() |
valser @gabriel-maciejewski 11 stycznia 2024 16:48 |
11 stycznia 2024 17:24 |
Niemce som na krawedzi rewolucji. Ten ich zielono czerwony rzad wisi na wlosku.
![]() |
BTWSelena @BeaM 11 stycznia 2024 17:03 |
11 stycznia 2024 17:26 |
Ale chyba tez "przekonali" Prezydenta do zmiany stanowiska godzi 15 :16 https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/kraj/artykuly/9401056,andrzej-duda-wydal-oswiadczenie-po-spotkaniu-z-zonami-bylych-poslow.html
![]() |
gabriel-maciejewski @BeaM 11 stycznia 2024 17:03 |
11 stycznia 2024 17:27 |
Nic im to nie pomoże. Jest dobrze. Tamci weszli na drogę bez powrotu, będą robić prowokacje i różne brutalne akcje, ale to im nie pomoże.
![]() |
DYNAQ @gabriel-maciejewski |
11 stycznia 2024 17:29 |
Jest na kanale Tv Trwam , na youtube
![]() |
gabriel-maciejewski @valser 11 stycznia 2024 17:24 |
11 stycznia 2024 17:29 |
Obawiam się, że resztki Unii Wolności i żoliborska inteligencja wszystko spieprzą. No, ale może nie. Przemówienia były niezłe.
![]() |
gabriel-maciejewski @DYNAQ 11 stycznia 2024 17:29 |
11 stycznia 2024 17:30 |
Wiem, już mam
![]() |
gabriel-maciejewski @valser 11 stycznia 2024 17:24 |
11 stycznia 2024 17:33 |
Niestety pan Janek nuci żeby Polska była Polską...
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 11 stycznia 2024 17:27 |
11 stycznia 2024 17:33 |
W Warszawie ociepliło się...tylko -2/-3. W ciemności znowu ktoś podpali budkę i znowu na oczach dziennikarza tvn....:)
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 11 stycznia 2024 17:29 |
11 stycznia 2024 17:35 |
Jak już Pietrzak śpiewa, to znaczy że już po imprezie....wszyscy odejdą z piczuciem dobrze spełnionego obowiązku....prawie jak p. Prezydent. Nic z tego nie będzie - tak czuję.
![]() |
BTWSelena @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 17:33 |
11 stycznia 2024 17:36 |
A der Onet podaje,że ratusz ocenił marsz na 35 tys.protestujących Popieprzyło ich?
![]() |
DYNAQ @BTWSelena 11 stycznia 2024 17:36 |
11 stycznia 2024 17:42 |
Rónolegle na podglądzie mam relację wg onetu . Ach,jakżeż inne ujęcia kamery!
Aż się uśmiałem z tych ichnich usiłowań, co by tu zrobić żeby wyglądało źle...
![]() |
OjciecDyrektor @BTWSelena 11 stycznia 2024 17:26 |
11 stycznia 2024 17:42 |
To oświadczenie Dudy o zmianie swego stanowiska, to tak naprawdę unieważnienie TK jako organu orzekającego o zgodności ustaw z Kobstytucją. A to oznacza, że teraz będą uchwalać ustawy niezgodne z Konstytucją, TK będzie orzekał że są niezgodne, po czym sądy będą sądzić wedle tych sprzecznych ustaw, czyli będą ignorować TK. W ten sposób mocniej i szybciej "zintegrujemy" się z UE. Tak to widzę.
Zresztą słyszałem już z ust jakiegoś posła, że wszystkie nasze ustawy [cale prawo] są zgodne z prawem unijnym. Więc będzie to w tej kadencji obowiązujący dogmat.
![]() |
OjciecDyrektor @DYNAQ 11 stycznia 2024 17:42 |
11 stycznia 2024 17:45 |
W kamerze nawet grupę 50-100 osób można pokazać tak, jakby było parę tysięcy. Kwestia odpowiedniej ogniskowej obiektywu i ujęcia np. na tle pustym lub na tle zupełnie obcych przechodniów.
![]() |
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 17:33 |
11 stycznia 2024 17:47 |
Już żadnych budek podpalać się nie będzie
![]() |
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 17:35 |
11 stycznia 2024 17:48 |
Na razie się zamknął
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 11 stycznia 2024 17:47 |
11 stycznia 2024 17:48 |
Pewnie tak...na obrazie widać, że pora wracać do domów...
![]() |
BTWSelena @DYNAQ 11 stycznia 2024 17:42 |
11 stycznia 2024 17:48 |
Wiadomo der Onet...już nic nie dodam ,bo będzie wygladało,że zachciało mi się używać z emocji brzydkich słówek,a w moim wieku nie pasuje jednak..
![]() |
DYNAQ @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 17:45 |
11 stycznia 2024 17:49 |
Można też w wielotysięcznym gęstym tłumie wybrać fragmenty '' rzadsze'' i je pokazywać na okrągło i to właśnie robi der onet.
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski |
11 stycznia 2024 17:51 |
Taaa...już po imprezie...planszę pokazali....teraz będą sprzedawać koszulki ku pamięci tego eventu
![]() |
OjciecDyrektor @DYNAQ 11 stycznia 2024 17:49 |
11 stycznia 2024 17:52 |
A co to zmieni? Już po....
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski |
11 stycznia 2024 17:55 |
Oooo. ...znowu pokazali "z pieśnią konfederatów barskich"... ktoś tam zapodał...no to teraz będzie koncert z cyklu "przeżyjmy to jeszcze raz". Tuski się na pewno teraz wzruszą i wybiegną przyłączyć się do marszu..
![]() |
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 17:51 |
11 stycznia 2024 17:56 |
Dobrze było. Poszli jeszcze pod URM, szkoda, że nie pod TVN
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 11 stycznia 2024 17:56 |
11 stycznia 2024 17:59 |
No właśnie...lipne cele pisowscy wskazują...a gdyby tak jeszcze pod Sąd Najwyższy...
![]() |
BTWSelena @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 17:42 |
11 stycznia 2024 17:59 |
Nic już nie dodam... do komentarza .Teraz już tym patałochom zostanie rżnąć dalej głupa i sądzić jak im pasuje. Jeszcze się doczekamy rychłego ślubu Śmiszka z Biedroniem,bo tej pannie już ruta wysycha.
A koń mecenesam Giertychem zwany wywiezie na taczkach Prezydenta.Ale niedoczekiwanie ! Udławią się sami w swojej chciwości. Nie znają dobrze chyba gniewu tłumu i nieprzyjaznego dla nich internetu. I nie pomoże kasa dla durnych trolli,oni są na kilometr rozpoznawalni,aby nie wiem jakiego rozumu uzywali.
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 11 stycznia 2024 17:56 |
11 stycznia 2024 18:00 |
Dyrekcja TVN jest aż na Powsińskiej w Wilanowie. Na Marszałkowskiej maja tylko taki lotny oddział.
![]() |
jolanta-gancarz @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 17:55 |
11 stycznia 2024 18:01 |
Trafia pan na niewłaściwe momenty. Moc jest tu:
Zwłaszcza w słowach sędziego Jana Majchrowskiego (od 12':30''). Ale Czarnka też.
![]() |
OjciecDyrektor @BTWSelena 11 stycznia 2024 17:59 |
11 stycznia 2024 18:02 |
Gniew ludu, nie poparty jakąś sprawną organizacją z budżetem, to fikcja...pus nie ma budżetu już i nie jest sprawną organizacją.
![]() |
jolanta-gancarz @jolanta-gancarz 11 stycznia 2024 18:01 |
11 stycznia 2024 18:02 |
Poprawka. W skopiowanym fragmencie od 1'
![]() |
OjciecDyrektor @jolanta-gancarz 11 stycznia 2024 18:01 |
11 stycznia 2024 18:03 |
Słowa, słowa, słowa...mocne słowa, a gdzie czyny? Słowa nic nie kosztują...zadnego wysiłku.
![]() |
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 18:03 |
11 stycznia 2024 18:10 |
Czyny będą, ale nie mogą być nielegalne. Poza tym, jak ustaliliśmy, sami pozbawili się możliwości działania. Trzeba ją odzyskać
![]() |
OjciecDyrektor @jolanta-gancarz 11 stycznia 2024 18:01 |
11 stycznia 2024 18:11 |
Ale ten sędzia - przepraszam - pieprzy..."przegraliśmy, bo się cofnelismy, bo się przestraszyliśmy" a potem wzywa tłum do odwagi, do nie fofania się. To ja się pytam KTO się przestraszył? Kto się cofnął? Duda, Kaczyński i reszta.
Sorry...to się nadaje do natychmiastowegi wrzucenia do kibla i spuszczenia wody. Skala obłudy i manipulacji jest nie do wytrzymania.
Ten marsz to zbiorowa terapia psychiatryczna, jednak bez szans na wyleczenie.
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 11 stycznia 2024 18:10 |
11 stycznia 2024 18:13 |
Ale oni nie chcą jej odzyskac. Przekaz jest taki - "jak się WEŹMIECIE, to ZROBIMY". Stara pezetperowska gadka a'la Gomułka w 1956.
![]() |
jolanta-gancarz @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 18:03 |
11 stycznia 2024 18:13 |
Wcześniej jakoś tych słów nie było słychać. Zwłaszcza tych, że nie wolno się cofać, bo kto się cofa, ten przegrywa... A czyny? Proszę zapoznć się z biografią sędziego Majchrowskiego, choćby tą tendencyjną w Wiki.
![]() |
DYNAQ @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 18:02 |
11 stycznia 2024 18:14 |
To niech im Pan wpłaci i usprawni organizację ... albo przestanie pieprzyć.
![]() |
BTWSelena @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 18:02 |
11 stycznia 2024 18:17 |
Wszystko jest wobec tego fikcją .No właśnie .Dzisiaj ten nielegalny Sąd,prosze szanownego ,stwierdził ważność wyborów parlamentarnych. Izba Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Publicznych Sądu Najwyższego w pełnym składzie. Decyzja zapadła jednogłośnie.
Ta Izba SN jest w/g TSUE nielegalna!,o czym wykładają Nowe władze i tym się posługują na kazdym kroku więc mają zalegalizować Sędziów,aby spełnić warunek Unii. Póki co ich nie ustrzelili i wydają sobie tak ważne wyroki...
Czy TSUE uzna ten wynik wyborów za nielegalny,czy nabierze wody w usta?. I co na to Tuskone,zaprotestuje?
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski |
11 stycznia 2024 18:17 |
"NIE WOLNO SIĘ COFAĆ" - styl w jakim to powiedział ten sędzia mnie rozbawił. On się cofnął - zrezygnował. Impotent udający Casanovę. To się źle skończy....bo w końcu ktoś postawi go w sytuacji frontalnej i powie "no...dalej...pokaż kotku, co masz w środku".
![]() |
OjciecDyrektor @BTWSelena 11 stycznia 2024 18:17 |
11 stycznia 2024 18:20 |
To jest zastawka dla Niemców/UE. Bo teraz nie mogą się dimagać likwidacji tej izby, bo inaczej wybory i wszystko, co robi Tusk byłoby nielegalne...
Czyli ten cały burdel jest robiony po to, aby postaqić Niemcy i całą Unie w sytuacji kłopotliwej, żeby nie powiedzieć że bez wyjścia.
![]() |
Paris @Szczodrocha33 11 stycznia 2024 16:44 |
11 stycznia 2024 18:21 |
Nie,...
... trzeba ich OLAC i zostawic samym sobie,... ewentualnie podrzucic skrzynke scyzorykow,... w tzw. miedzyczasie zaczna sie wycinac !!!
To MERDIALNE BYDLO nie wie, co w ogole dzieje sie na swiecie... totalne WYLATOWO.
![]() |
OjciecDyrektor @DYNAQ 11 stycznia 2024 18:14 |
11 stycznia 2024 18:21 |
Ok...przestaje tę manifestacje komentować...smacznego...:)
![]() |
BTWSelena @jolanta-gancarz 11 stycznia 2024 18:13 |
11 stycznia 2024 18:24 |
Pani Jolu--wystarczy zapoznać się już nie sędzią tylko pomysleć dlaczego to pan Majchrowski króluje od 20-tu kilku lat w Krakowie i nic mu nie zaszkodziło...ha... chyba połowica gotuje mu dobre ziółka. Ba jeszcze namaści z pewnością następcę...a Kraków chyba stanął na podium wszystkich miast ,jako najbardziej zadłużony...
![]() |
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 18:11 |
11 stycznia 2024 18:25 |
Sędzia akurat dobrze gadał i dobrze pisze na twitterze. Poza tym jest to wreszcie ktoś spoza zaklętego kręgu, kto piastował odpowiedzialną funkcję. Im więcej takich osób tym lepiej
![]() |
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 18:13 |
11 stycznia 2024 18:25 |
Nic takiego tam nie było. Demostracja była okay
![]() |
JK @gabriel-maciejewski 11 stycznia 2024 11:52 |
11 stycznia 2024 18:25 |
Już nie chcę komentować udziału Franciszkanów w tym przedsięwzięciu. Mówić chadko.
![]() |
BTWSelena @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 18:20 |
11 stycznia 2024 18:28 |
No tak...tyż to logiczne...aż parsknęłam... Czyli pisiorskie sądy nie w ciemię jednak bite,aż chce się rzec.
"kłopotliwa sytuacja" --- o Matko Jedyna ,pan żartuje? a co ich może tak zakłopotać ?
![]() |
Paris @Szczodrocha33 11 stycznia 2024 17:04 |
11 stycznia 2024 18:36 |
Napewno,...
... rozne rzeczy gadaja, tak jak i my gadamy, ale ja juz pol roku temu albo i wiecej ogladalam jakis reportaz z USA we francuskim telewizorze - i na wlasne oczy widzialam i uszy slyszalam - jak Trump`ek w wielkiej zlosci i zdecydowaniu powiedzial, ze ,,w razie problemow w Europie,, - to USA nie pomoga NIEMCOM !!!
I wcale mnie ta jego wypowiedz ani oburza ani zaskakuje, bo ,,Ameryka jest pierwsza,, - to tez powiedzial.
Takze, to wszystko i wszedzie SIE SYPIE,
![]() |
klon @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 18:20 |
11 stycznia 2024 18:48 |
<<<bo inaczej wybory i wszystko, co robi Tusk byłoby nielegalne...>>>
Jak pojemne jest stwierdzenie "co robi Tusk, "…?
Pytam, bowiem ministrowie rządu kierowanego przez premiera Tuska podejmują czynności wcześniej przez ciebie wskazane za nielegalne. Znaczy jak coś robi minister będzie okay, a jak Tusk to nie?
Albi inaczej. Czy obecne działania Tuskoidów będą legalne tak długo, aż TSUE rozwiąże Izbę Kontroli?
Zaczynam się gubić.
![]() |
jolanta-gancarz @BTWSelena 11 stycznia 2024 18:24 |
11 stycznia 2024 18:49 |
To nie ten Majchrowski. Nie jednemu psu Burek...
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 11 stycznia 2024 17:29 |
11 stycznia 2024 18:49 |
Jak sie beda trzymac...
... na wielki dystans od tych skompromitowanych juz ZLOGOW ,,resztek,, po UW i ,,zoliborskiej inteligencji,, i SZMACIARSKIEJ tiwi republikanskiej to moze cos z tego bedzie,...
... tylko pod tym warunkiem !!!
![]() |
BTWSelena @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 18:11 |
11 stycznia 2024 18:55 |
" Ten marsz to zbiorowa terapia psychiatryczna, jednak bez szans na wyleczenie. " - noooo ,mozna i tak rzec,bo też zimno i mrozik,a ludziska zamiast siedzieć na przypiecku ,coś im się jeszcze roi i dali się nabrać na coś co nie istnieje . A nie łaska to łapki w górę "Hande hoch"i ewentualnie postukać w klawiaturę,że coś nie tak.... Przecież już wszystko rozplanowane........
![]() |
BTWSelena @jolanta-gancarz 11 stycznia 2024 18:49 |
11 stycznia 2024 18:58 |
Sorry nie załapałam . Mi akurat ten fenomen od lat siedzi w głowie...
![]() |
Paris @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 17:42 |
11 stycznia 2024 18:59 |
Dobrze Pan widzi,...
... a nawet baaaaardzo dobrze !!!
![]() |
BTWSelena @Paris 11 stycznia 2024 18:59 |
11 stycznia 2024 19:10 |
No to trzeba jednak okularów... na to widzenie,szanowna Paris . Być może OjciecDyrektor ma zdrowy i logiczny punkt widzenia.Ale jest pewien problem ważny nie tylko dla Tuska ale przede wszystkim całej Unii i sądów TSUE. Ten SN nielegalny orzekł jednogłośnie ,że wybory są ważne.
Proponuję teraz dla Unii aby wszczęła alarm,na cały świat,co się w Polsce stało.Jak taki nielegalny Sąd mógł wydać tak ważną decyzję. Postawić Tuska na baczność przed Brukselą,natychmiast !
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski |
11 stycznia 2024 19:13 |
Uważam że Toyah zgrabnie podsumował co się teraz dzieje: →link←
Też nie jestem zadowolony z tego, że PiS wiele szans przepuścił, ale chyba już tak jest że to nam jedynie najbardziej zależy na Polsce i to my się zmagamy z tym codziennym totalitaryzmem.
![]() |
olekfara @gabriel-maciejewski 11 stycznia 2024 16:46 |
11 stycznia 2024 19:13 |
Nie o ten kocioł chodzi. Wskazówka w komentarzu. Prezydent Duda drugi raz ułaskawiając zrezygnował ze swoich kompentencji.
![]() |
Paris @BTWSelena 11 stycznia 2024 17:59 |
11 stycznia 2024 19:14 |
A co tu dodawac, Pani Seleno,...
... USTAWKA, SZOPKA rozpisana jest na dlugi czas !!!
Narod dalej bedzie ,,dygal za miske ryzu,, a BANKSTER bedzie zgarnial KROCIE za ,,niewykoZystany Orlop wypoczynkowy,... i ,,sze kreNci,, ZLODZIEJSKIE BIURWY ,,zarobione,, po kokarde.
Licze, ze narod tej hucpy ,,nie lyknie,,.
![]() |
qwerty @gabriel-maciejewski |
11 stycznia 2024 19:17 |
Tlum służy do nakręcenia rywalizacji wewnątrz środowiskowej. Używane pojęcia dot. cofania się, przegrywania, etc nie mają pokrycia w jakichkolwiek inicjatywach związanych z egzekwowaniem porządku prawnego. Bo co? Co to jest to cofanie się? Sędzia praktycznie każdy ma wiedzę jak funkcjonuje sąd rejonowy po SN RP i wie jak są zarządzane postępowania wszelkie - i kto kogo ma respektoowac jako żądającego wyroku. Wyroki zapadaja poza salami sądowymi i to też każdy sędzia wie. A teraz kazdy z obywateli RP to widział na wlasne oczy. No i jak pójdą do przodu czy też na boki? Ustawa o sądach? Problem tkwi w stanowieniu praw dla ofiar z eliminowaniem arbitralności Min.Spr., RPO, czy dróg wynikających z kpc, kpa, kkw, kk, etc. Dopóki ofiary nie dostaną narzędzi prawnych do obrony swych praw i praw Państwa to wszyscy będziemy niewolnikami wysłuchujacymi pierdół o pojściu do przodu w nadzieji na wygraną. A co to jest ta k... wygrana? Dostałem 4 lata pozbawienia wolności bo w sądzie [tak w sądzie okregowym w krakowie falszowano dokumenty] i tylko własnemu rozumowi i doświadczeniu rodzinnemu oraz opiece boskiej i świętych KK zawdzięczam, że ani dnia nie spędziłem w ZK. Bilet już czekał, ba wezwanie po odbior też było w drodze. SN RP i Prokuratura Krajowa uznały skarge kasacyjna za zasadną w calości oraz wypunktowały: falszowanie dokuemntow w sądzie okręgowym w Krakowie, lewe dowody, pogardę i drwinę z oskarżonego no i uniemożliwienie skorzystania z pomocy prawnej w postępowaniu prokuratorskim i w I i w II instancji mimo wielokrotnych wniosków w tej materii.
W obecnej sytuacji dzialczy PiS jest znakomita okazja aby wykazać, że zostali pokrzywdzonymi poprzez czyny wymierozne w dobro wymiaru sparwiedliwości RP. To jest kardynalna i jedyna ścieżka dla ofiar zbrodni sadowych. Bo mamy do czynienia ze zbrodniami sądowymi od 1945r. w sposob ciągly. *)% wyrkow w RP zapada z dysknotowaniem czynów godzących w dobro wym.spr. RP. I na koniec: a po co komu taki sowiecki burdel a nie Państwo? Ci 'patrioci' walczą, walczą, .... dopóki lud ma kasę aby ich utrzymywać. wstydu z wyciąganiem ręki w geście żebraka nie ma żadnego.
![]() |
Kuldahrus @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 09:43 |
11 stycznia 2024 19:22 |
Przepraszam bardzo, ja nie zostałem "wysterowany i upokorzony".
Jest jeszcze duży przedział postaw jakie można przyjąć między ostentacyjnym "byciem jedynym uświadomionym, który jest ponadto", a "byciem baranem", który wszystkie swoje emocje inwestuje w polityków i ich działania.
![]() |
BTWSelena @qwerty 11 stycznia 2024 19:17 |
11 stycznia 2024 19:25 |
" W obecnej sytuacji działczy PiS jest znakomita okazja aby wykazać, że zostali pokrzywdzonymi poprzez czyny wymierzone w dobro wymiaru sprawiedliwości RP. To jest kardynalna i jedyna ścieżka dla ofiar zbrodni sądowych."
Qwerty uważam że wierchuszka PiS-u i nie tylko Pis-u powinna to sobie oprawić w ramki i powiesić nad łóżkiem -to jedyna okazja ,na świeżo,bo drugiej może już nie być.
![]() |
BeaM @BTWSelena 11 stycznia 2024 17:07 |
11 stycznia 2024 19:27 |
Ale te kablówki na stałe, czy tylko teraz to się dzieje?
![]() |
Szczodrocha33 @Paris 11 stycznia 2024 18:21 |
11 stycznia 2024 19:40 |
"To MERDIALNE BYDLO nie wie, co w ogole dzieje sie na swiecie... totalne WYLATOWO."
Tak.
Teraz po tej manifestacji będą koszulki sprzedawać. I może kubki do kawy i inne gadżety.
A Rachonia z małżonką tam nie ma?
Może za zimno dla niego, bo on zwykle aby w kamizelce.
![]() |
BTWSelena @BeaM 11 stycznia 2024 19:27 |
11 stycznia 2024 19:42 |
Kablówki ,mogą zmieniać udostępnione kanały,chociaż gdy klient ma zapłacony ,oferowany pakiet to oficjalnie nie. Ale tam jest hulaj dusza.Miałam taką sprawę z kablówką i szarpałam się z nimi przez nieomal rok... Były tutaj na SN zgłoszenia,że kablówki wyłączali kanał Republiki.Że zaburzają to widać i słychać,chyba że to sprawa sprzętu,nie będę snuć teorii spiskowych.
Przeszłam na pakiet już dawno w Orange ze wszystkim,łącznie z internet ,telefony,prąd ,jest stabilnie i taniej w/d starej umowy.To co w umowie zamówione nie jest wyłączane....
![]() |
DYNAQ @olekfara 11 stycznia 2024 19:13 |
11 stycznia 2024 19:45 |
Podają że to ułaskawienie innego rodzaju. Nie bardzo wiem na czym to polega.
![]() |
qwerty @BTWSelena 11 stycznia 2024 19:25 |
11 stycznia 2024 19:47 |
Nie będzie a obecnej nie wykorzystają.
![]() |
ewa-rembikowska @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 17:42 |
11 stycznia 2024 19:47 |
Z tego, co wyczytałam to Prezydent nie chce wydać drugiego aktu łaski na mocy art 136 konstytucji, ale wszczyna procedurę ułaskawienia na mocy 567 k.p.k.
Jak Prezydent ułaskawi ich z zatarciem skazania, to skazanie uważa się za nie byłe. Do tego są decyzje SN, że ich mandaty są ważne.
Podobno jest to bardzo mądry ruch Prezydenta.
![]() |
OjciecDyrektor @ewa-rembikowska 11 stycznia 2024 19:47 |
11 stycznia 2024 20:02 |
Ale czy w tym trybie przypadkiem on tylko inicjuje, a ułaskawia tak naprawdę sąd? K.p.k. dotyczy procedur sądowych. A więc to sąd ułaskawi...lub nie. Bo to będzie jego "suwerenna" decyzha, a bie prezydenta. Kapitulacja jak dla mnie.
![]() |
qwerty @BTWSelena 11 stycznia 2024 19:25 |
11 stycznia 2024 20:02 |
Zamieściliśmy wywiad z J.Gowinem z 2014r na www.niepokonani2012.pl warto przeczytać. 4 minuty zajęło mi zwerbowanie J.Gowina do tej akcji. Wszyscy wiedzą jak to w RP działa: prawo, sejm, sądy, prokuratura, etc. I co? G... z tego wynika.
![]() |
Paris @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 18:11 |
11 stycznia 2024 20:04 |
Stety,...
... ale tak !!!
Beznadziejne to jest...
... z ta roznica, ze ci ,,protestujacy,, - w wiekszosci przyjechali ,,pokSZyczec,, ZA SWOJE WLASNE PIENIADZE - a te ,,gadajace sprzedajne i puste, etatowe lby,, MAJA PLACONE z NASZYCH, NARODOWYCH PIENIEDZY !!!
![]() |
Paris @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 18:13 |
11 stycznia 2024 20:05 |
100/100 !!!
![]() |
OjciecDyrektor @klon 11 stycznia 2024 18:48 |
11 stycznia 2024 20:10 |
Ministrowie i ta cała afera wokół telewizji to zasłona dymna. Nikt - zauważ - naeet nie komentuje, że wybory zatwierdził sąd nieuznawany przez UE. Nikt się nie bulwersuje, bo UE chciałaby, aby zniknęła niepewność. Ale tym samym zaakceptowała - poprzez nie zgłaszanie sprzeciwu ci do orzeczenia tego sądu - ten "nielegalny" sąd. I to będzie wykorzystane w ewentualnych dalszych przepychankach. Sąd ten został już zalegalizowany. I być może o to właśnie chodziło - wy macie swoich sędziów, a my mamy swoich. I jest git. Układ/porozumienie się scementuje.
Teraz oczekiwać trzeba spuszczenia z tonu tusków, że niby przestraszyli się demonstracji. A tak naprawdę została zalatwiona ważna sprawa na poziomie wyższym, bo unijnym.
Jeszcze więcej się wyjaśni po iplywie kilku lat - w sensie, że będziemy lepiej rozumieli, po co ten aktualny burdel/cyrk był robiony.
![]() |
Paris @DYNAQ 11 stycznia 2024 18:14 |
11 stycznia 2024 20:11 |
I co jeszcze ???
Sam Pan im wplaci,... bo jeszcze za malo nakradli i sie pobogacili,... beda jeszcze lepiej pieprzyc.
![]() |
ArGut @gabriel-maciejewski |
11 stycznia 2024 20:12 |
Dla EU News nie istniejemy ... pokazują dziś materiały z grudnia. Natomiast Niemcy mają strajki -> rolników, kolejarzy ... czego nasze PUBLICZNE media też nie pokazują. DEMOKRACJA rządzi ...
![]() |
OjciecDyrektor @ewa-rembikowska 11 stycznia 2024 19:47 |
11 stycznia 2024 20:14 |
Jeśli się ułaskawi ich w tym trybie i jednocześnie przywróci mandaty, to tym samym wzmocni się pozycję tego "nielegalnego" sądu. I on juz będzie sobie funkcjonawał spokojnie.
![]() |
OjciecDyrektor @ArGut 11 stycznia 2024 20:12 |
11 stycznia 2024 20:15 |
I dobrze....nie muszą nas zauważać. Po co?
![]() |
ewa-rembikowska @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 20:10 |
11 stycznia 2024 20:18 |
Najważniejsze, że Manfred Weber pochwalił tryb doprowadzania państwa do funkcjonalnej praworządności. III Rzesza wiecznie żywa.
![]() |
Paris @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 18:20 |
11 stycznia 2024 20:18 |
Nooo, kto by pomyslal, ze...
... ony to sa taaaaakie ,,geniusie,, !!!
![]() |
BeaM @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 20:02 |
11 stycznia 2024 20:21 |
To nie sąd ułaskawia przecież. Sąd tylko opiniuje i przekazuje do prezydenta via Prokurator. Tylko kruczek jest taki, że tym trybem „ponownej prośby o ułaskawienie" posługują się osoby, które raz już wnosiły o ułaskawienie, ale została odrzucona. A przecież to nie ten przypadek.
![]() |
Paris @BTWSelena 11 stycznia 2024 19:10 |
11 stycznia 2024 20:32 |
Pani Seleno, kochana,...
... i Tusek, i ta cala, deta ROZPADAJACA SIE Lunja,... i tym bardziej ten dety TSUE - pardon - ale maja to w du*ie,... nie beda zadnego alarmu wszczynac ani Tuska ,,na bacznosc,, stawiac !!!
No, chyba, ze dla SMIECHU i JAJ... kosmicznych,
![]() |
Szczodrocha33 @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 09:43 |
11 stycznia 2024 20:40 |
"Wczorajsza scena dramatyczna u prezydenta, to był punkt kulminacyjny tego przedstawienia. Wszystko odbyło się za zgodą Dudy, Kaczyńskiego, Tuska, Kamińskiego, Wąsika i całej reszty. Bo jie wierzę, że to wszystko jie zistało tak precyzyjnie zaaranżowane. Chciano to zrobić w świetle jupiterów, z hukiem, z przytupem i zrobiono."
Ojcze Dyrektorze, poczekajmy spokojnie na rozwój sytuacji.
Ja myślę że wcześniej czy póżniej doczekamy się występu Andrzeja Dudy w "Tańcu z gwiazdami", z Moniką Riczardson, a kto wie, może nawet z Katarzyną Jełopek.
A na widowni może go oklaskiwać prezes z Kamińskim i Wąsikiem.
![]() |
stachu @olekfara 11 stycznia 2024 19:13 |
11 stycznia 2024 20:40 |
Teraz może byc zabawa w kotka i myszkę, sądy będą skazywać Kamińskiego i Wąsika, a prezydent będzie ułaskawiał. Taki cyrk z prawa łaski.
![]() |
Szczodrocha33 @stachu 11 stycznia 2024 20:40 |
11 stycznia 2024 20:42 |
Przecież cyrk jest, nawigatorze Stachu, od 1990 roku.
Nie ma dziwne.
![]() |
Paris @ArGut 11 stycznia 2024 20:12 |
11 stycznia 2024 21:03 |
Istniejemy, istniejemy...
... nawet baaardzo istniejemy,... wszystkie znaczace i myslace sily w Europie i nie tylko UWAZNIE SLEDZA, co sie u nas dzieje !!!
Olac te masonsko-satanistyczna tv, nic po tym dziadostwie,... a poza tym nie wie Kolega, ze TV KLAMIE,
![]() |
stachu @Szczodrocha33 11 stycznia 2024 20:42 |
11 stycznia 2024 21:05 |
To co ja mam robić, bić brawo, gwizdać, wyjść, żądać zwrotu pieniędzy (od kogo). Na emigrację jestem za stary.
![]() |
BTWSelena @Szczodrocha33 11 stycznia 2024 20:40 |
11 stycznia 2024 21:06 |
Szczodrocho,mam do pana słabość,ale jak zaczniemy sobie dworować to wkrótce się okaże że Tusku zacznie na Trybunie Sejmowej tańczyć kankana z frau von Ursulką,co byłoby niestosowne,bo frau ma siedmioro kinder i szlacheckiego męża.
![]() |
OjciecDyrektor @BeaM 11 stycznia 2024 20:21 |
11 stycznia 2024 21:10 |
Najlepsze jest to, że prokurqtor wszczyna postępowaniw LUB przekazuje akta sprawy Prezydentowi. A to oznscza, że to prokurator decyduje czy przekaże akta od razu Prezydentowi, aby ten mógł ułaskawić, czy też sam będzie prowadził pistępowanie. A jak wiafomo, takie poatępowanie można prowadzić dłuuugo...nawet całe dwa lata...:).
Czyli zwyczajnie w tym trybie Prezydent jest zależny od dobrej woli prokuratora generalnego, czyli ministra sprawiedliwości. To jest zdeka upokarzający tryb dla prezydenta, gdy to jemu zależy na ułaskawieniu.
![]() |
Szczodrocha33 @BTWSelena 11 stycznia 2024 21:06 |
11 stycznia 2024 21:11 |
Odrobina humoru nie zaszkodzi, pani Seleno.
Pozdrawiam z całego serca.
![]() |
OjciecDyrektor @ewa-rembikowska 11 stycznia 2024 20:18 |
11 stycznia 2024 21:12 |
Manfred dostanie po łbie tą praworządnością...
![]() |
Paris @ArGut 11 stycznia 2024 20:12 |
11 stycznia 2024 21:22 |
Wlasnie jakies 10 minut temu...
... telewizor francuski zapodal relacje z marszu protestacyjnego z Warszawy. przedstawiajac, ze jest to bardzo liczna manifestacja przeciw nowemu rzadowi Tuska, a takze przeciw zajeciu tv publicznej !!!
Jednak koncowka relacji zostala urwana z powodu usterki technicznej.
![]() |
Paris @BTWSelena 11 stycznia 2024 21:06 |
11 stycznia 2024 21:24 |
I zlodzieja !!!
![]() |
stanislaw-orda @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 21:10 |
11 stycznia 2024 21:35 |
inaczej mówiąc, licytacja została otwarta
![]() |
BTWSelena @Paris 11 stycznia 2024 21:24 |
11 stycznia 2024 21:57 |
Oj tam Paris ,skoro możemy sobie pożartować ,hmn...takimi przymiotnikami - o tym ślacheckim Heike von der Leyen ,to trzeba naszego Marszałka Hołownię aby uruchomił nasz legalny Sąd,tak respektowany przez Unię i frau Leyen . Wtedy łatwo byłoby udowodnić dlaczego to 320 milionów eurasków Unia wspierała projekt genowy, szlachetnego von Heike ,który był szefem Orgenesis .Przy okazji nasz legalny sąd zająby się zakupami frau Ursuli....i tak "se" możemy...pogadać.ech.........
![]() |
klon @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 20:02 |
11 stycznia 2024 22:00 |
<<<Kapitulacja jak dla mnie>>>
Nie spędziłem pod celą ani godziny. Tym niemnie rozumiem, że nie robiąc nic Prezydent zostawiłby Kamińskiego i Wąsika na 2 lata w pudle?
Czy próba ich wyciągnięcia z kazamatów to kapitulacja? Nie wiem, na co godzili się obaj zapuszkowani.
Pewien władca mawiał: "(...) wiem, że wielu z was zginie, ale jestem gotów na takie poświęcenie"
Miast Adrian mamy mówić Farquad?
![]() |
ArGut @Paris 11 stycznia 2024 21:03 |
11 stycznia 2024 22:09 |
> a poza tym nie wie Kolega, ze TV KLAMIE,
No wiem, tylo żeby skłamać to trzeba pokazać lub napisać. W okienku przebitek materiału z LIVE widziałem coś, że niby marsz rozżalonej opozycji ...
Poland's president to pardon former politicians arrested on Tuesday | Euronews i takie coś, gdzie ciekawie dobrano konteksty prezentacyjne. Nie znam prerogatyw prezydenta Niemiec, ale patrząc na njusy z EU to odnoszę wrażenie, że prawo Polskie, Litewskie, Rumuńskie czy Słowackie nie ma tyle PRAWA w PRAWIE co prawo Niemieckie, Francuskie czy jUnijnE.
![]() |
OjciecDyrektor @klon 11 stycznia 2024 22:00 |
11 stycznia 2024 22:11 |
To jest teatr. Kamiński i Wąsik to też aktorzy. Duda aktor. I cała reszta też. Przedstawienie jest adresowane do Niemców i stąd my tego zdeka nie rozumiemy.
Myślę, że nawet sami aktorzy też nie wszystko łapią. Dostają polecenie takiego, a nie innego zachowania lub wygłoszenia takiego, a nie innego tekstu i mają nie wnikać w sensowność. W czasie świąt byłem zmuszony słuchać ich wszystkich w telewizorni. Zamykałem oczy i słyszałem jakie to wszystko jest sztuczne, teatralne. Nikt tam nie mówił własnymi słowami. Za dwa, trzy lata nikt już o tym pamiętać nie będzie - tak jak o KODzie już nikt nie pamięta.
![]() |
BTWSelena @klon 11 stycznia 2024 22:00 |
11 stycznia 2024 22:11 |
Chyba jednak nie ,bo Shrek się nie pojawi,a Farquaarda i tak zjedzą smoczyce ministerki. One przewyższają w mowie ministra Kierwińskiego...o całe niebo.
![]() |
OjciecDyrektor @BTWSelena 11 stycznia 2024 22:11 |
11 stycznia 2024 22:15 |
Smocze będą się słuchać osła...i bez jego rozkazu nic nie zrobią.
![]() |
ArGut @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 20:15 |
11 stycznia 2024 22:15 |
> I dobrze....nie muszą nas zauważać. Po co?
Ależ sam kolega napisał, że jak ekipa nowa by chciała gmerać w prawie i umowach związanych z organizacjami globalnymi. To jakie nie miała by zaplecze w EU zaraz gdzieś z nadprzestrzeni wyleci WALEC i wyrówna.
W Hitlerowie sporo się dzieje, we Francji również ... a polskie media publiczne i komercyjne są OBIEKTYWNE i nic nie pokazują, oczywiście, żeby nas nie stresować.
![]() |
BTWSelena @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 22:11 |
11 stycznia 2024 22:17 |
O co to nie.KOD jest zawsze żywy ,zwarty i gotowy na wszystkie figle PO i świty... https://ruchkod.pl/
Ostatnie osiągnięcia jak komuś się chce kuknąć... pilnują interesu...
|
KOSSOBOR @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 22:11 |
11 stycznia 2024 22:19 |
A czy dzisiejszy atak w przejętej tv na CPK to też teatr? Pan te ataki Tuskowców na CPK wyśmiewał tęgo, pisząc, że CPK ma umocowania amerykańskie. I co?
![]() |
klon @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 22:11 |
11 stycznia 2024 22:21 |
<<<Za dwa, trzy lata nikt już o tym pamiętać nie będzie - tak jak o KODzie już nikt nie pamięta.>>>
I to mnie trochę przestrasza. Może KOD"u już nie ma, ale stan umysłu przez niego wywołany a opisany przez profesora Święcickiego, u wielu pozostał do dziś. A to dotyka nas wszystkich! Ilość zaimpregnowanych na wymianę myśli tuskoidów wzrasta!
![]() |
Paris @ArGut 11 stycznia 2024 22:09 |
11 stycznia 2024 22:27 |
Naturalnie, ze...
... prawo wszystkich panstw srodkowej Europy nie ma tyle ,,prawa w prawie,, co wyzej wymienionych bandyckich panstw !!!
Niemniej jednak krociutka relacja byla zwiezle i konkretnie podana przez mlodego Franka via skype z Warszawy... moze wlasnie dlatego ,,zaistnial ten problem na lONczaH,,.
![]() |
kluczu @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 09:43 |
11 stycznia 2024 22:29 |
Korwinem pan mówi? PiS PO jedno zło?
![]() |
BTWSelena @KOSSOBOR 11 stycznia 2024 22:19 |
11 stycznia 2024 22:31 |
Majstrowanie przy CPK jest nieustanne i będzie nasilane.Wczoraj 10 stycznia jest wypunktowanie na temat majstrowania https://next.gazeta.pl/next/7,151003,30580290,wypunktowal-material-tvp-w-19-30-na-temat-cpk-gorzej-niz.html
![]() |
MarekBielany @KOSSOBOR 11 stycznia 2024 22:19 |
11 stycznia 2024 22:32 |
Today podczas olimpiady oglądałem telewizję.
W historii było o zamku i wspomnienie jak oby/ludzie/watele wzbogacali odbudowany.
Zamek.
Przysnąłem, a tu słyszę czy pomyślałeś, o tym kto zapłaci za twój pogrzeb.
Ocknięcie. To znowu reklama.
![]() |
Paris @ArGut 11 stycznia 2024 22:15 |
11 stycznia 2024 23:14 |
Oj, dzieje sie, dzieje,...
... przynajmniej we Francji sie dzieje !!!
A Marine ,,slupki,, rosna w tempie ekspresowym. Wlasnie zapodali sklad ,,nowego,, rzadu Macron`a i juz jest ,,CZeNsienie ziemi,, bo znalazla sie w nim ,,prawicowa,, ex eurodeputowana z ekipy Sarkozy`ego Rachida Dati.
Dawni jej koledzy z tego samego ugrupowania politycznego sprzed lat sa ZSZOKOWANI jej haniebna, lewacka wolta.
Poza tym francuski telewizor jest ,,letko zniesmaczony,, NEGATYWNYM odbiorem orientacji seksualnej - PEDAL - nowego premiera Francji przez wiekszosc zagranicznych panstw,...
... o sytuacji w Niemcach - CISZA.
![]() |
MarekBielany @Paris 11 stycznia 2024 23:14 |
11 stycznia 2024 23:18 |
Kto zapanuje nad kiszoną kapustą i ogórkami ?
![]() |
DYNAQ @MarekBielany 11 stycznia 2024 23:18 |
11 stycznia 2024 23:29 |
Lactobacillus Leuconostoc.
|
KOSSOBOR @BTWSelena 11 stycznia 2024 22:31 |
11 stycznia 2024 23:32 |
Właśnie o to mi chodziło. No ale my tu mamy klasycznego besserwissera od rycia beretów nieustannym optymizmem. A rzeczywistość skrzeczy. Warto jeszcze zająć się kontraktami koreańskimi na broń. Tam też miał być udział amerykański i miały zatem być niepodważalne /w oczach besserwissera/.
|
KOSSOBOR @MarekBielany 11 stycznia 2024 23:18 |
11 stycznia 2024 23:34 |
Jedna uchwała komisji europejskiej czy innego timermansa o szkodliwości kiszonek.
![]() |
jolanta-gancarz @OjciecDyrektor 11 stycznia 2024 22:11 |
11 stycznia 2024 23:42 |
Może i teatr, ale wtedy warto czasem zajrzeć za kulisy:
![]() |
orjan @gabriel-maciejewski |
12 stycznia 2024 00:28 |
Ja patrzę na to ze stoickim spokojem. Nie można bowiem z góry zakładać, że czynności poszczególnych aktorów są niecelowe. Jakiś cel każdy taki aktor sobie zakłada. Może to być także cel, na przykład, głupi, oszukańczy, może pochodzić z nieudolności, z podłości, ale dokonujący daną czynność jakiś cel na pewno ma. Czy ten cel spełni się, to inna sprawa.
Poznanie jednak utrudnia to, że bieżąca polityka plat-fuszerów emituje wyłącznie fałszywe wiadomości. Zamieszanie powiększa zaś potworny dyletantyzm dziennikarzy relacjonujących czynności obu stron bałaganu, lub wprowadzających swoje własne oszustwa medialne.
Zobaczmy na przykładzie ostatniego wyczynu PAD. Tego, w którym zapowiedział jakoby „ponowne” ułaskawienie obu więźniów politycznych. W pochodzącym od PAD komunikacie bezwzględnie prawdziwe jest tylko to, że zamierza ułaskawić ściśle według procedury przepisanej w kodeksie postępowania karnego. Resztę jego komunikatu możemy na razie pominąć.
Wejrzyjmy więc w tę procedurę. Po pierwsze, ta procedura jest wnioskowa; nie rozpocznie się bez wniosku. PAD jednak nie ma żadnego uprawnienia (legitymacji) do złożenia takiego wniosku, ani do wszczęcia procedury z urzędu. A kto ma tę legitymację? Na przykład sami skazani, niektórzy ich bliscy (nieistotne tu, którzy), obrońca, prokurator oraz - uwaga, uwaga - osobno niejaki Bodnar.
W tym miejscu jest pewność, że PAD nie uczyni absolutnie nic. Wszystko zaś co teraz mówi jest tylko namową skierowaną do kogo innego, a tak naprawdę do Bodnara, dla którego jest propozycją nie do odrzucenia z gwarancją, że w razie oporu Bodnar zostanie osobiście przymuszony do procedury. Gdybyś niedźwiedziu w mateczniku siedział …
Bodnar lub wskazany koleżka prokurator może przerzucić kartofel do sądu, ale do któregoż to sądu. Otóż procedura nie daje żadnego wyboru, czy pola manewru i musi to być ten sam sąd który wydał wyrok w pierwszej instancji i to w tym samym składzie. Zatem ten sąd, który wszczął był całą tę chamską burdę ze skazaniem. Karma wraca!
Ten sąd ewentualnie otrzymawszy kartofel w żadnym przypadku nie będzie mógł wrócić do tego, za co i dlaczego ci dwaj zostali skazani. Bo (cytat): rozpoznając prośbę o ułaskawienie sąd w szczególności ma na względzie zachowanie się skazanego po wydaniu wyroku, rozmiary wykonanej już kary, stan zdrowia skazanego i jego warunki rodzinne, naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem, a przede wszystkim szczególne wydarzenia, jakie nastąpiły po wydaniu wyroku. Czyli sąd może brać pod uwagę wyłącznie sprawy i kwestie po wydaniu wyroku i nic z samego wyroku i spraw wyrok poprzedzających.
Sąd mając kartofel opinię wydać musi. Tu, halo, halo … przepisy nakazują utajnienie opinii pozytywnej. Natomiast nie ma podstawy prawnej utajnienia opinii negatywnej. Widzimy już grill dla kartoflanego sądu? Oczywiście tak. Jeśli zaś opinia sądu będzie pozytywna, to wtedy osobiście Bodnar przedstawia Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej prośbę o ułaskawienie wraz z aktami sprawy i swoim wnioskiem. Seppuku?
Bodnar i tylko on osobiście może sądowi tego grilla zaoszczędzić i sam przedstawić akta PAD nawet bez zwracania się o opinię sądów. Skoro jednak PAD palcem pokazał wyłącznie na Bodnara, to znaczy, że oczekuje wniosku o ułaskawienie wystosowanego osobiście przez Bodnara.
Płytko ukryte piękno tej sytuacji polega na tym, że gdyby Bodnar dobrowolnie nie chciał, to PAD może Bodnarowi to nakazać (art. 567 § 2 k.p.k.). Zatem dzisiejszy komunikat dla tego Bodnara brzmi: daję ci czas na dobrowolne wszczęcie procedury ułaskawienia z urzędu, a jeśli nie zechcesz, to ci nakażę i zmuszę cię.
Gdy już Bodnar dobrowolnie lub zmuszony doprowadzi procedurę na biurko PAD, to prezydent nie jest związany żadnym wskazaniem, czy opinią tego Bodnara, choćby Bodnar wylał w aktach nie wiadomo jakie łzy, czy swoje pomyje. Na przykład PAD może wtedy oświadczyć, że pozostaje przy akcie łaski z 2015 r. Zależy, jak sytuacja rozwinie się „na wtedy, a nie na dzisiaj”.
Jeżeli własne cechy charakteru wprowadziły plat-fuszerów w tę pułapkę, to ze względów, że tak powiem technicznych lepiej, aby władza jak najszybciej wróciła do PiS-owców. Może i mają oni swoje ograniczenia, ale aż takimi paprakami na pewno nie są.
![]() |
orjan @gabriel-maciejewski |
12 stycznia 2024 00:30 |
Jutro przeanalizuję nową sytuację w Telewizji Polskiej, która diametralnie zmieniła się (na niekorzyść plat-fałszystów) po poniedziałkowym oddaleniu wniosku rejestrowego. Będzie się działo!
![]() |
Jimmy @gabriel-maciejewski |
12 stycznia 2024 01:22 |
Tak można było zrobić?
"Ja wyraziłem swoje stanowisko, jako że służyłem w Ochronie Sztabu Centrum Szkolenia Wojsk Lądowych w Poznaniu. Policja mogła wejść na teren jednostki za zgodą dcy jednostki po zdeponowaniu broni służbowej i środków komunikacji elektronicznej w tym telefonów. Byli poddani przeszukiwaniom dostawali przepustki i to wszystko. Prezydent jaki jest wszyscy wiemy DICK do potęgi, Wszyscy funkcjonariusze SOP powinni być zatrzymani przez Pluton specjalny żandarmerii Wojskowej, Wkroczenie policji na terytorium Zwierzchnika SIŁ ZBROJNYCH nie tylko podważa autorytet Prezydenta RP ale podważa jego autorytet nie tylko w kraju ale zagranicą budzą pożałowania godną litość. W nocy powinni zostać wezwani przez pluton specjalny SKW ministrowie spraw wewnętrznych i obrony narodowej dostać dymisje i zostać zatrzymani przez SKW pod zarzutem zamachu stanu, Zatrzymani byli ministrowie z jednostki policji powinni zostać przejęci przez pluton żandarmerii wojskowej w charakterze świadka i tym samym byli by wolnymi obywatelami przydzielając im ochronę wojsk Nadwiślańskiej Jednostki Wojskowej stanowiącej Ochronę Sztabu, Wiem że byłby to pokaz siły ale stoję na stanowisku, że Prezydent RP wykazał się totalną niezaradnością. NIKT z Unii by nic nie zrobił a Prezydent pokazał by kto tu rządzi w Kraju"
![]() |
Jimmy @gabriel-maciejewski |
12 stycznia 2024 01:31 |
Jest jeszcze to, czyli trochę pomyśleli? A pluton żandarmerii rozbudowany do 120 ludzi.
"Jest jeszcze Pluton Specjalny Służby kontr wywiadu Wojskowego utworzony przez Ministra Błaszczaka i Nadwiślańskie Jednostki Spraw Wewnętrznych Stanowiących Ochronę Sztabu Generalnego w sile Batalionu czyli 800 żołnierzy"
![]() |
Jimmy @gabriel-maciejewski |
12 stycznia 2024 01:31 |
Jest jeszcze to, czyli trochę pomyśleli? A pluton żandarmerii rozbudowany do 120 ludzi.
"Jest jeszcze Pluton Specjalny Służby kontr wywiadu Wojskowego utworzony przez Ministra Błaszczaka i Nadwiślańskie Jednostki Spraw Wewnętrznych Stanowiących Ochronę Sztabu Generalnego w sile Batalionu czyli 800 żołnierzy"
![]() |
BTWSelena @orjan 12 stycznia 2024 00:28 |
12 stycznia 2024 01:51 |
Orjanie właśnie o tym art. 567 § 2 k.p.k -jako ponoć mądre posunięcie Prezydenta ,napisała pani Ewa Rembikowska o 19:47 ,czyli o "ułaskawieniu"--co nie jest równorzędne z prawem "łaski "z art.139.. No i stoi jak byk w kodeksie.
![]() |
BTWSelena @orjan 12 stycznia 2024 00:30 |
12 stycznia 2024 02:08 |
Poczytam chętnie dopiero wieczorem jak bedę w stanie.Dobrze opisałeś zawiłości z art 567 i chętnie poczytałam o nowej sytuacji TVP. Ciekawa jestem jakie bredzenie prawnicze zacznie pan Bodnar.?
Przecież nie może stwierdzić ,że ten art 567 napisali nielegalsi i nielegalsi --zatwierdzili.Ludek ma zapewniony kilometrowe ble,ble w TVN i Nowej TVP---- matolenie ludu bożego c.dalszy
![]() |
Szczodrocha33 @Jimmy 12 stycznia 2024 01:22 |
12 stycznia 2024 03:54 |
"Wkroczenie policji na terytorium Zwierzchnika SIŁ ZBROJNYCH nie tylko podważa autorytet Prezydenta RP ale podważa jego autorytet nie tylko w kraju ale zagranicą budzą pożałowania godną litość."
Autorytet?
Można podziękować Kwaśniewskiemu [nieszczęście narodowe że był dwie kadencje prezydentem] i paru innym "legislatorom" za ulepiony przedziwny twór zwany konstytucją III RP.
Prezydent jest głową państwa, wybrany w powszechnym głosowaniu, a nie ma żadnej władzy wykonawczej, bo nawet w kwestiach wojskowych wszystkie jego decyzje muszą być zatwierdzone przez ministra obrony narodowej.
Władzę ma premier, który często zostaje wybrany w wyniku przepychanek partyjnych i arytmetyki zliczania głosów.
![]() |
OjciecDyrektor @KOSSOBOR 11 stycznia 2024 22:19 |
12 stycznia 2024 06:55 |
To jest tesyr robiony dla Niemców. Był "atak" na Orlen i co z niego zostało? Proszę tych "ataków" na CPK nie traktować serio. Tam udziały mają Anglicy i Amerykanie i z obcych nikt więcej. To jest gwarancja, że on powstanie.
![]() |
OjciecDyrektor @kluczu 11 stycznia 2024 22:29 |
12 stycznia 2024 06:59 |
Żadnym Korwinem. Korwin to też aktor...po prostu widzę ten wtestling i widzę dorosłych ludzi, ktorzy jak dzieci emocjonują się tym wrestlingiem, nie zdając sobie sprawy, że to tak na niby. Oczywiście mógłby nic tu nie pisać, ale trochę mi by było żal, że nie próbowałem pokazać iż to udawanie. Dzieci oczywiście miałyby do mnie pretensje, że im popsulem zabawę, ale dorośli nie powinni.
![]() |
OjciecDyrektor @klon 11 stycznia 2024 22:21 |
12 stycznia 2024 06:59 |
Znów jesteś pesymistą
![]() |
OjciecDyrektor @jolanta-gancarz 11 stycznia 2024 23:42 |
12 stycznia 2024 07:02 |
Prawdziwych kulisów nikt nie pokaże...chyba że chodzi o chińskich kulisów...:)
![]() |
OjciecDyrektor @orjan 12 stycznia 2024 00:30 |
12 stycznia 2024 07:07 |
Dziekuje za sciśle zreferowanie stanu prawnego i wynikającego z niego wniosku.
![]() |
qwerty @Jimmy 12 stycznia 2024 01:22 |
12 stycznia 2024 07:10 |
Masz rację. Jak wojsko staje się wydmuszką to do widzenia. To jestcwojna resortów i MSW wygrywa.
![]() |
OjciecDyrektor @Jimmy 12 stycznia 2024 01:22 |
12 stycznia 2024 07:11 |
Dlatego to była wyreżyserowana ustawka u PAD .....dla wojskowych pozwolenie na szarogęszenie się jakiś polucjantów byłoby nie do zniesienia. Pośmiewisko wśród kolegów żołnierzy z całej Polski. Oni dostali taki rozkaz 9d przełożonego, a tym przełożonym nie był PAD.
![]() |
OjciecDyrektor @qwerty 12 stycznia 2024 07:10 |
12 stycznia 2024 07:13 |
Nie...wojskówka rządzi bezapelacyjnie. To ona wyznacza władze w MSW. Ona kontroluje MSW. To był zaplanowany przez nią teatr na potrzeby "niemieckiego widza".
![]() |
qwerty @orjan 12 stycznia 2024 00:28 |
12 stycznia 2024 07:13 |
Brawo, tego wyjaśnienia ludzkim językiem brakowało.
![]() |
qwerty @OjciecDyrektor 12 stycznia 2024 07:13 |
12 stycznia 2024 07:21 |
To by wskazywało, że będą czystki i to głębokie w paru resortach. Ot, taki egzamin dla zasobów osobowych. Ale może wcale nie być tak. Wojskówka jest infiltrowana przez MSW i są też inni rezydenci. Od lat 90tych z MSW są delegowani z departamentów do wojskówki. Odwrotnie nie spotkałem na przesłuchaniach.
![]() |
OjciecDyrektor @qwerty 12 stycznia 2024 07:21 |
12 stycznia 2024 08:45 |
No ale o śmierci ks. Popiełuszki wojskówka zrobiła pogrom MSW. Całe lata 90-ste i następne dwie drkady to była hegemonia wojskówki. Kiszczak był z wojskówki. Te delegowania z msw do wojskówki to wg mnie przyspasabianie/doszkolanie osób rokujących nadzieje na zdolnych i lojalnych.
Czempiński i Dukaczewski to też wojskowka
![]() |
OjciecDyrektor @qwerty 12 stycznia 2024 07:21 |
12 stycznia 2024 08:55 |
Oczywiście są dwa lub nawet trzy odłamy wojskówki, ktore dzielą tort. One rywalizują ze soba ale też i wspołpracują w niektórych zakresach. Jak wszystkie gangi na świecie. Gdy zapadła decyzja o wpuszczenou Ameryksnów, to pojawił się problem - czyim kosztem? Bo dla wszystkich tortu nie starczy, a przynajmniej nie wszyscy lubią sie dziekić. Myślę, że cała wojskówka (czyli wszystkie odłamy) uzgodnili z Amerykanami, że odbywać się to będzie kosztem Niemiec. Bo tylko Niemcy mają tu jakieś znaczące udziały (obok Anglii i Francji jeszcze). Wojskówka podpisała pakt z Anglią w 2017 (Wieszatiel-strażak sie nawet bulwersował w swoim podcascie na to "tajne" porozumienie wojskowe), więc Anglia swój udział tu zachowa. Jest jeszcze kwestia francuskich inwestycji, ale tu nie mam pojęcia, ci z nimi zrobia, bo Francja jest baaardzo elastyczna
![]() |
qwerty @OjciecDyrektor 12 stycznia 2024 08:45 |
12 stycznia 2024 11:10 |
A jak Dukaczewski płakał, że WSIrozwiązują i jeszcze przed tym wypytywał jak będzie bo nie mógł uwierzyć w przeznaczenie. Pamiętasz?
![]() |
qwerty @OjciecDyrektor 12 stycznia 2024 08:55 |
12 stycznia 2024 11:11 |
Mitologizowanie wojkówki to taka scenografia dla ubogich. Widziałem na rozprawach, też w SN jak to wygląda.
![]() |
orjan @BTWSelena 12 stycznia 2024 01:51 |
12 stycznia 2024 12:28 |
Rzeczywiście, zachodzi tu i gorliwie eksploatowane jest grube nieporozumienie językowo prawne. W języku polskim prawo łaski, to prawo łaski, a ułaskawienie to jest sposób zrealizowania prawa łaski. Czy jedyny sposób? Oto jest pytanie nawet na gruncie samego języka polskiego.
Jednak na gruncie języka ustaw, czyli na gruncie legalnym, a nie potocznym, pojęcie i termin "ułaskawienie" dotyczy tylko wąskiej drogi do prawa łaski i wcale nie drogi jedynej. W lekturze tych przepisów kodeksu postępowania karnego (k.p.k.) uderza coś, co różni łże-prawnicy skrzętnie ukrywają. Mianowicie prezydent nie ma żadnej kompetencji samemu wszcząć procedurę tego ułaskawienia. W skrajnym przypadku może nakazać prokuratorowi generalnemu wszcząć (to zdaje się zrobił wczoraj), ale prezydent nie może sam wszcząć tego ułaskawienia, które opisane jest w k.p.k.
Czy zatem po skazaniu ustaje prezydenckie prawo łaski a zamiast niego pojawia się możliwość ułaskawienia z cudzej inicjatywy? No przecież to byłby absurd! Zreszta ostatnie dni pokazały, że wielu splatfusionych ekspertów nawoływało PAD do skorzystania - dopiero teraz, czyli po "skazaniu" z prawa łaski. W ten sposób z niechętnych ust wyrwała się prawda, że obok cudzej drogi do ułaskawienia nadal istnieje prezydenckie prawo łaski.
PAD wywołał (zdaje się już) tego Bodnara, aby wszczął ułaskawienie. Niech się Bodnar spręży i upaprze w swoje dotychczasowe czyny paprackie. Prawo łaski PAD jednak nadal ma w zanadrzu. Gdyby ktoś napuścił więziennych zbirów, to zawsze PAD może to prawo łaski natychmiast wyciągnąć. W tym kontekście nieco poprawiły się gwarancje bezpieczeństwa skazanych.
![]() |
BTWSelena @orjan 12 stycznia 2024 12:45 |
12 stycznia 2024 12:56 |
Dzięki .Przeczytam wieczorem,bo wiszą mi kabelki,co chwila zmieniane i mącą mi w głowie. Kompa mam.
![]() |
qwerty @orjan 12 stycznia 2024 12:28 |
12 stycznia 2024 14:23 |
Skazany musi osobiście złożyć wniosek do Prezydenta z prośbą o uwolnienie od winy i Kary. Ułaskawienie jest od czynu i/lub osądzenia tego czynu. Dlatego ułaskawienie które istnieje jest ułaskawieniem od czynu. Norma konstytucyjna ma najszerszy zakres kognicji i nic jej nie ogranicza. A już na pewno nie neoprawnicy wychowani w komunie i na komunie. Obecna procedura kpk dot. ułaskawienia od osądzenia czynu ale treść aktu winna ukazywać ułaskawienie też od czynu. Czyn jest prawnie egzemplifikowany aktem oskarżenia.
![]() |
Barb @ArGut 11 stycznia 2024 09:55 |
12 stycznia 2024 18:03 |
Ostatnia rzecza ktora by chciala pani Urszula z Brukseli to armie amerykanska w wiekszej ilosci na terenach Polski i Niemiec. Cala misterna polityka wyciskania USA z EU poszlaby na marne.
Z pewnoscia ekipa Bidena chce wciagnac Polske, a ostatno nawet Szwecje do wojny z Rosja( w ten sposob albo nie bedzie wyborow w USA bo stan wojny albo Biden ma nadzieje, ze narod stanie po stronie Demokratow jako gwarantow ochrony cywilizacji przed barbaria Putlera).
Problem teraz jest taki, ze jak teraz Polakom sprzedac ta wojne, kiedy oni maja pilniejsze sprawy? i walcza o swoja wolnosc z hunta Tuska.
![]() |
orjan @qwerty 12 stycznia 2024 14:23 |
12 stycznia 2024 18:19 |
Ja nic nie wiem o "uwalnianiu od winy i kary". Wokół omawianej sprawy tyle już językowych hołubców wyskakano, że ja pozostaję tylko przy dwóch określeniach: ułaskawienie opisane w kodeksie postępowania karnego i prawo łaski jako konstytucyjna prerogatywa PAD. Moim zdaniem to są różne instytucje. W szczególności PAD nie ma inicjatywy wszczęcia ułaskawienia, choć na końcu to on ułaskawia.
Ten paradoks przepisy o ułaskawieniu rozwiązują w ten sposób, że PAD sam nie może, ale kiedy mu się zechce, może PAD od Bodnara żądać wszczęcia postępowania ułaskawieniowego, a Bodnar musi trzasnąć obcasami i wykonać. Wykonanie poznaje się po założeniu akt sprawy. Ta sprawa od dzisiaj rana powinna mieć akta.
PAD kiedy tylko mu się zechce może żądać, aby Bodnar przyniósł mu te akta do pałacu. W takim razie PAD ma kontrolę czynności Bodnara w sprawie. Z drugiej strony nie jest sformalizowana konieczna zawartość akurat tych akt. Wystarczą same okładki, bo są dowodem, że ułaskawienie jest wszczęte. O tym, czy akta są wystarczające i co ma w nich być decyduje PAD. Gdy uzna, że same okładki wystarczą, to ułaskawi i już.
Zawsze oprócz tego ma w zanadrzu (rezerwowe) prawo łaski, które stosuje jak chce. Poplonem tej awantury plat-fuszerów o prawo łaski jest m.in. to, że nikt nawet nie spróbuje twierdzić, że po skazaniu prawo łaski PAD-owi wygasa. Spór był czy PAD je ma przed skazaniem, a nie po skazaniu. W ostatnim tygodniu wręcz wzywano PAD, aby prawo łaski wykonał sam. A ten wrobił Bodnara w ułaskawienie z niczego sam nie rezygnując.
Sprawa przerwy w odbywaniu kary jest od powyższego odrębna. Łączy się tylko funkcjonalnie i to tylko na gruncie humanitarnym. PAD tu Bodnara grzecznie poprosił i dla Bodnara lepiej byłoby zachować się grzecznie. Ja obstawiam, że jeśli Bodnar będzie kozaczył, to PAD obwieści, że Bodnar zbuntował się przeciwko swoim obowiązkom konstytucyjnym dotyczącym ułaskawienia i dlatego PAD przywraca porządek prawny ułaskawiając bez akt Bodnara, albo stosując w formie tymczasowego zabezpieczenia swoje prawo łaski do czasu, aż Bodnar się poprawi. Nie ma argumentów ani przepisów, które wyłączałyby tego typu zabezpieczeniowe zastosowanie prawa łaski. W szczególności nie ma przeskód, aby stosować prawo łaski tylko tymczasowo na przyszłą część wykonywania kary. Np do casu podjęcia decyzji PAD o ułaskawieniu
To wszystko okaże się w parę dni. Dzisiaj poszła platfusia hagada, że procedura ułaskawienia musi trwać miesiącami. Taka z wniosku np. małżonki skazanego, to oczywiście tak, ale ta, którą PAD wymusił na Bodnarze, to absolutnie nie. W razie bodnarskiej obstrukcji wystarczy okładka akt, a gdyby odmówił jej pokazania, to wystarczy ustawowe domniemanie faktyczne, że przynajmniej taka okładka jest, A skoro nie jest pokazywana, to widocznie nie ma w niej przeszkód dla z góry zamierzonego ułaskawienia przez PAD, ale z urzędowej inicjatywy Bodnara. W razie czego i tak w rezerwie pozostaje prawo łaski.
![]() |
qwerty @orjan 12 stycznia 2024 18:19 |
12 stycznia 2024 18:40 |
Masz rację. Mnie się rozchodzi o istotę czyli przedmiot ułaskawiania i dlatego wskazuję czyn i/lub jego osądzenie, podobnie w USA. A rację masz co do okładek. Bo ten mechanizm dotyka też np. komorników jest okładka to jest sprawa. Kiedyś przy przeszukaniu szaf jednej z Kancelarii okazało się, że k o mornik w zasobach każdego roku miał kilka takich teczek. tj. okładki, sygnatury spraw komorniczych, a w środku nic.
![]() |
Rafaela1 @gabriel-maciejewski |
13 stycznia 2024 20:00 |
Krótko i nie odniosę się do wszystkich spraw. W kwestii kpo Morawiecki okazał się naiwny. Myślę że wrobił go orban.
W sprawie przedsiębiorców dobra jest konstytucja dla biznesu, ale później zabrakło konsekwencji, emilewicz była beznadziejny ministrem a zrobienie Abramowicz rzecznikiem był kolejnym błędem. Jego dobrowolny ZUS to beznadziejny pomysł. Abramowicz jest mało kreatywny, a przedsiębiorców szczególnie mikro można gylo pozyskać. Know-how ale nie chce mi się robić wykład.
Kwestia obecnej sytuacji. Trwają dywagacje, a mnie się wydaje że tusak ma dil w kwestii niby odszkodowań za mienie Żydów. Już się bierze za lasy. Trzeba obserwować.
Tyle w skrócie. Sorry za skróty myślowe...