-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czy wszyscy leśnicy awansują na Niemców czyli lekcje małego sabotażu

Wszyscy znają historię Jakuba i Ezawa, a jak nie znają to ją przypomnę. Oto Ezaw starszy i zaradniejszy życiowo syn Izaaka, sprzedaje pierworództwo młodszemu braku Jakubowi. Cena nie jest wygórowana – miska soczewicy. Ezawowi pierworództwo nie kojarzy się z niczym szczególnym, a miska soczewicy to jest jednak konkret. Tak to tłumaczą mędrcy, ale ja sądzę, że w historii tej jest drugie dno. Nie ważne teraz jakie. Ezaw jest człowiekiem od czarnej roboty, a Jakub to subtelny myśliciel, który potrafi zastawić pułapkę. Dodałbym od siebie, że Ezaw, choć tego nie wie, myśli emocjami, uważa jednak, że ma rozum. Tymczasem rozumu używa wyłącznie Jakub i on na tym wychodzi najlepiej. Kiedy pierwszy raz przeczytałem tę historię, zrobiło mi się żal Ezawa, ale uczucie to, młodzieńcze bardzo, także jest pułapką. W sprawach poważnych bowiem nikt nie lituje się nad nikim, każdy bowiem odpowiada za siebie i swoje decyzje. Jeśli popełnia głupstwa, to znaczy, że nie rozumie okoliczności, albo żyje w dezinformacji.

Nie wiem czy pamiętacie jeszcze Jerzego Gorzelika, o którym wszyscy Ślązacy pochodzący z Radzynia Podlaskiego, Łukowa i Włodawy, mówili – Jorg Gorzelik. Otóż ten Jorg dostał silne niemieckie wspomaganie, albowiem zdawało się jego partonom i jemu samemu, że poprzez resentyment i antagonizmy, poprzez podkreślenie wyższości cywilizacyjnej Ślązaków, szczególnie tych spod Włodawy, nad Polakami, uda się coś na Śląsku ugrać. Nie udało się. Mniejszość niemiecka w Opolu i tak zwany naród śląski, to jest dziś margines statystycznego błędu. Niemcy postanowili więc zmienić metodę i zamiast na antagonizmy etniczne i ekonomiczne, a także kulturowe, postawili na antagonizmy branżowe. Ja nie znam dokładnie metodyki z jaką preparuje się takie rozłamy, ale widzimy wyraźnie jej efekty. Jeśli pani sędzia, osoba w wieku emerytalnym, która niejedno przeżyła i z niejednego pieca jadła chleb, mówi publicznie, że sędziowie są nadzwyczajną kastą, solą tej ziemi, to rozumiemy, że ktoś ten mechanizm musi oliwić. Ktoś tę panią wprowadził w ciemną dolinę nicości i ona tam teraz tkwi, emitują takie kompromitujące komunikaty. Pytanie istotne brzmi na co opiewają udzielone jej gwarancje? Ja sobie bowiem łatwo potrafię wyobrazić sytuację, w której ludzie przygrywający wybory, wskutek emitowania takich właśnie treści oraz treści do nich zbliżonych, urządzają jawny bunt przeciwko oczywistościom wynikającym z głosowania. Czyli blokują procedurę wyborczą pod rozmaitymi pretekstami, które wymyśla Nitras. Doprowadzają oczywiście do destabilizacji w całym kraju i nawet jeśli uda się ich powstrzymać, mają duży zapas zwolenników oszalałych od emocji, które wywołano w nich celowo za pomocą różnych preparatów publicystycznych. Tych zwolenników trzeba potem będzie tylko „dowieźć” do kolejnych wyborów.

Sędziowie to nie jest jedyna grupa „wybrańców”, są inne. My jednak przyzwyczailiśmy się myśleć o nich w kategoriach całkiem nie przystających do realiów. I taką grupą są leśnicy. Oni mówią mało, albowiem chcą utrzymać swoją pozycję, a nawet nieco podnieść swój społeczny status. Leśnicy mają bardzo duży kredyt zaufania społecznego, który stale poddawany jest różnym ciśnieniom. Ilość fejków produkowanych w sieci, a wymierzonych w administrację lasów jest porażająca. Wnosić stąd możemy, że las jest istotny dla wrogów kraju, także z innych powodów niż nam się zdaje i niż przeciętny zjadacz chleba potrafi sobie wyobrazić. Jestem przekonany, że leśnicy są poddawani jakimś wewnętrznym ciśnieniom, to znaczy, że branża jest spenetrowana. Przekonałem się o tym słysząc krążącą po lasach pogłoskę, że brat Obajtka ma być wicedyrektorem generalnym LP. Idiotyzm tego pomysłu bije po oczach, ale to nikomu nie przeszkadza w dalszym jego kolportowaniu. Las jak pamiętamy jest to zbiorowisko roślinne o budowie warstwowej. To samo jest z jego administracją – jest to zbiorowisko ludzkie o budowie warstwowej. Awans zaś zawsze osiąga się poprzez deklaracje polityczne i lojalność. Nikt się, przynajmniej w mojej obecności, nie zastanawiał dlaczego tak jest? Leśnicy poprzestają na prostym stwierdzeniu faktu i nie idą dalej. To wywołuje w nich frustracje, albowiem ci co siedzą w terenie są najniższym piętrem i docierają do nich wyłącznie informacje spreparowane. Takie jak ta o bracie Objatka. Poza tym są to ludzie zajęci, nie mają na nic czasu, więc ich polityczne emocje, które – jak u wielu grup zawodowych – stanowią obszar ekscytacji rozrywkowych, puszczają mimo uszu. Jak Ezaw brzęczenie Jakuba na temat pierworództwa i miski soczewicy.

Jak powiedziałem, leśnicy mają bardzo duży kredyt zaufania społecznego. Obawiam się, że jest on mocno zawyżony i połowa papierów dłużnych, które społeczeństwo trzyma w rękach jest już przedawniona. To się okaże wkrótce. Przed nami kolejny etap rozgrywki o polskie lasy. One mają wartość nie do przecenienia, a być może – być może, podkreślam, bo nie wiem tego na pewno – ktoś w lasach preparuje pogłoskę o tym, że leśnicy mogą zostać urzędnikami unijnymi. To jest taka miska soczewicy, że mało kto z ludzi źle poinformowanych, systemowo oszukiwanych, zarobionych po kokardę i mający setkę osobistych problemów na głowie, oprze się pokusie. Oczywiście, widzimy leśników protestujących przeciwko ingerencjom unijnym i zmianom traktatów. Nie mamy jednak pojęcia jak się rozkładają przewagi. I kto chce a kto nie chce kompetencji dzielonych. Ci bowiem, co ich pragną, są nauczeni milczeć. Przez swoje milczenie czują się wybrani, i są wręcz pewni sukcesu. W końcu miska soczewicy to nie byle co, konkret jak się patrzy. Być może w grę wchodzą jeszcze inne miski. Tę pewność daje im wtajemniczenie. W co? W plany rzecz jasna. Te dotyczące ich samych, a także ich przeciwników. Brat Obajtka ma być przecież wicedyrektorem. Niedoczekanie…Nie można do tego dopuścić. Wtajemniczenie jest najważniejsze, szczególnie dla ludzi małomównych z zasady.

Lasy to 1/3 powierzchni kraju i dzielnie kompetencji do zarządzania tym obszarem z kimkolwiek, to po prostu utrata kontroli nad terytorium. Nie ma czegoś takiego jak podwójna lojalność. - Nie będziesz dwóm panom służył – jak oznajmia Pismo, Zajadłość z jaką ludzie emitujący szeptaną propagandę wśród leśników, podkręcając drugą ręką potencjometr ekologicznych fejków w nich wymierzonych w nich, mówi nam, że to sprawa kluczowa. Pytanie kolejne – ilu z nich uważa, że największym wrogiem LP jest państwo polskie i forma zarządzania jaką znamy dziś czyli spółki skarbu państwa? Myślę, że spora grupa. Co leży na drugiej szali? Na pewno coś więcej niż tylko bujda o awansie na Niemca czyli unijnego urzędnika. Nie wiem co, ale mam wrażenie, że coś jeszcze głupszego.

Przejdźmy teraz do istotnej, a nie branżowej definicji lasu. Po to, by jasno zobaczyć, że wojnę prowadzi się poprzez metodę, tę zaś należy wypracować. Nie otrzymuje się jej od nikogo w prezencie, jak myślą niektórzy leśnicy. Ta istotna definicja brzmi: las to zbiorowisko roślinne o budowie warstwowej, które zawsze było częścią latyfundium. Podział, rabunkowa eksploatacja lasu, zmiana właściciela, zawsze – podkreślam – wiązała się z degradacją, bądź likwidacją latyfundysty. To nie było proste i należało wymyślić wiele bardzo ideologicznych, prawnych i kulturowych kruczków, by całkowicie zdegradować lub wymordować latyfundystów. Na ich miejscu znalazła się państwowa administracja. Las zaś stał się częścią wielkiego latyfundium państwowego. I teraz ważna rzecz – niemożliwe jest oderwanie lasu od latyfundium, niemożliwa jest prywatyzacja lasów, albowiem ona oznacza po prostu ich zagładę. Las – sam w sobie – generuje wyłącznie koszta. Zyski płynące z jego uprawy przychodzą późno, koszt zaś pielęgnacji jest wielki, podobnie jak ryzyko. Jestem przekonany, że wszystkie rzekomo ochronne koncepcje, z jakimi występują dziś ekologowie, zostały pomyślane, jak metoda dewastacji lasu oraz pretekst do jego wycinki na masową skalę. Przekonują mnie o tym głosy oszustów, którzy wołają, że leśnicy za dużo wycinają i chcą doprowadzić las do zagłady. Jakiekolwiek tłumaczenie na nic się nie zda. Wszelkie próby popularyzacji nauki o lasach, oswojenia ludzi z pracą i misją leśnika są skazane na klęskę, tak jak na klęskę skazani byli przeciwnicy reformy rolnej przed wojną i po wojnie. Widok bowiem posiadacza wywołuje jedynie wściekłość i żadne tłumaczenia, że ma on obowiązki i ponosi koszta oraz ryzyko, nie skutkują, albowiem bezrolny w kufajce domaga się natarczywie uwagi, a sam reformator uważa, że we współpracy z nim przy ograbianiu posiadacza, podniesie swój status. Większą nienawiścią niż posiadacze majątków nieruchomych obciążeni byli tylko ich administratorzy – karbowi i ekonomowie. Jest cała, bogata literatura na ten temat, której prawdziwości nikt nie kwestionuje. Przeciwnie dopisuje się nowe rozdziały tej rzewnej i całkowicie zidiociałej historii.

Powtórzmy więc raz jeszcze – las nie istnieje poza latyfundium. Las poza latyfundium jest przedmiotem rabunku. Wycina się go i natychmiast sprzedaje, albowiem po to został od latyfundium oddzielony. I nie ma innej możliwości, nie można sobie wyobrazić innego rozwoju wypadków. Być może przed wycięciem, trzeba będzie, w czasach dzisiejszych, last nieco zdewastować, czyli – jak mówią oszuści od ekologii – przywrócić jego naturalny stan. To nie zmienia faktu, że chodzi o rabunek. Co z ziemią po lesie? This is a question! Będzie to ziemia pozostająca w zakresie kompetencji dzielonych. Nikt do końca nie wie, co to znaczy.

Na koniec konstatacja, a raczej dwie. Jeśli las nie będzie w Polsce funkcjonował w ramach państwowego latyfundium, zostanie zniszczony. Nie ma innego rozwiązania tej sytuacji. Jeśli lasy nie będą należały do państwa polskiego, będą należały do jakiegoś innego państwa, które przyłączy je do swojego latyfundium. Sytuacja pośrednia, może istnieć dekadę najdłużej, a może nawet nie tyle.

Wszyscy, a najdokładniej leśnicy, wiedzą z czym się kojarzy niemiecka gospodarka w polskich lasach. Nikomu nie trzeba o tym przypominać. Na jakiej podstawie niektórzy sądzą, że teraz może być inaczej? No na takiej, że dostali miskę soczewicy i zostali wtajemniczeni w najtajniejsze plany. No i nie mogą dopuścić do tego, żeby brat Obajtka został wicedyrektorem w LP.



tagi: niemcy  polska  państwo  biblia  administracja  ue  oszustwo  lasy państwowe  kompetencje 

gabriel-maciejewski
29 stycznia 2023 08:54
82     4159    18 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

SilentiumUniversi @gabriel-maciejewski
29 stycznia 2023 10:09

Te piętra w hierarchii grupowej to bardzo skuteczny i często wykorzystywany mechanizm, wymagający tylko wytworzenia baniek informacyjnych. Notabene, w ten sposób identyfikowalismy szeregowych esbeków jesienią 1981 roku - przychodzili błagając o ratunek przed śmiercią z rąk ekstremum Solidarności. Później z retrospekcji dało się też identyfikować tych wyżej postawionych - w tym czasie dawali bardzo delikatnie do zrozumienia, że wkrótce solidaruchów zgnoją. Plus

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski
29 stycznia 2023 10:43

W pewnym zakresie podobnie jest wsród energetyków. Wiedzą że stopowanie elektrowni i instalowanie fotopaneli doprowadzą niedługo do kryzysu w dostawach prądu, ale jeśli można po godzinach zarobić na ich wciskaniu ludności to czemu nie. Są dotacje, unia się cieszy, rząd płaci.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
29 stycznia 2023 10:49

Mega tekst, na 1000 plusów. W sumie pokrywa się w części z wczorajszym tekstem Toyaha.

Jeśli chodzi o "podkupywanie" ludzi tą "miską soczewicy", tak że potem chronią swojego, co tu kryć, oprawcy, to działa tu mechanizm który bardzo dobrze widać w sektach, najpierw jest tzw. bombardowanie miłością, w opisywanych przez Ciebie przypadkach to są właśnie te rzekome "przywileje"(pieniężne i/lub stanowiskowo - statusowe) jakie otrzymuje się w zamian za posłuszeństwo tym którzy je nadają. Na początku wydaje się to tym przyjmującym jako nic uciążliwego, a potem dopiero okazuje się, że już są owinięci grubym łańcuchem właściwie w każdym aspekcie życia i wtedy często niestety zamiast refleksji przychodzi obrona oprawcy i swoich złych wyborów, tzn. refleksja pewnie jest, ale jest zbyt bolesna żeby ją przyjąć tak po prostu i człowiek zapada się w tym, a oprawcy preparują dla niego kolejne wymówki jakimi może się tłumaczyć. "Oferta", czyli wielkość "miłości", którą się bombarduje jest dostosowywana do tego który jest bombardowany.

Dlatego w Ewangelii Pan Jezus tyle razy przypomina "nie troszcie się o to co macie jeść i pić", życie nie zależy od tego co posiadacie lub jaką pozycję zajmujecie w społeczeństwie, tylko od zaufania Ojcu i pełnienia Jego Woli.
Bo jeśli ktoś omota ludzi na poziomie materialnym, zawładnie ich strachem przed biedą i utratą statusu jaki mają, to ma już dostęp do kierowania ich wyborami. Wtedy człowiek tłumaczy sobie: "muszę to robić, bo inaczej mnie wywalą, stracę to wszystko".

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @chlor 29 stycznia 2023 10:43
29 stycznia 2023 10:59

No  i  wyjdzie  znowu...

...  kolejny  ,,ardanoski,,  z  branzy  energetykow  pojedzie  do  RM  w  Toruniu  -  albo  tylko  zadzwoni  do  ,,aktualnosci,,  -  i  tam  bedzie  LAL  KROKODYLE  LZY  nad  ,,katastrofalno,,  sytuacjo  polskiej  energetyki  !!!

 

Aha,  jeszcze  bedzie  sie  SAM  KALAL,  ze  ZONT  JEST  SAM  SOBIE  WINNY...  albo  ma  ten  ,,kFiatek,,  NA  WLASNE  ZYCZENIE...

...  no  i  najwazniejsze,  ze  ZDYCHAJACA  Lunja   MUSI  ZAREAGOWAC  i  ,,pomUc,,  rozwiazac  ten  ,,palONcy  problem,,  !!!

 

Pozabijac  ich  tylko  ZDRAJCOW  i  TARGOWICE   SMIECHEM,    

zaloguj się by móc komentować

pike @gabriel-maciejewski
29 stycznia 2023 11:02

Mają znacznie większą ochote na lasy niż tylko na te polskie.

Przyczepili się w tym temacie i do Finów:

https://wgospodarce.pl/informacje/101508-finlandia-odrzuca-europejska-polityke-dot-lasow

i do Szwedów:

https://biznes.interia.pl/gospodarka/news-ue-chce-ograniczenia-wycinki-drzew-szwedzi-ostro-protestuja,nId,6509749

A to znaczy, że te pomysły na zawłaszczanie lasów mogą nie być niemieckie...

Raczej to klan  Jakubów na to nalega...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @pike 29 stycznia 2023 11:02
29 stycznia 2023 11:31

Finowie i Szwedzi nie ustąpią

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 29 stycznia 2023 10:49
29 stycznia 2023 11:32

Najlepsze jest to, że odmowa nie wiązałaby się z żadnym ryzykiem. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @chlor 29 stycznia 2023 10:43
29 stycznia 2023 11:32

Ta Energetyka to jest dramat

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @SilentiumUniversi 29 stycznia 2023 10:09
29 stycznia 2023 11:33

W lasach nikt nawet nie rozumie zwrotu - bańka informacyjna

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
29 stycznia 2023 11:36

Leśnicy w mojej rodzinie nie mogą się doczekać zmiany rządu. Uważają, że jeszcze tylko trochę i będzie raj. Wszelkie argumenty są poza percepcją, bo na horyzoncie jest miska soczewicy. Oni wierzą, że będą mieli tak samo jak lesnicy w Niemczech, choć ja za bardzo nie wiem, jak oni mają. To, że mogą stracić wszystko, bo unia wprowadzi u nas prawo działające wstecz, np.wykupu nieruchomości za własność, za którą trzeba będzie wpłacić jakieś wyrównanie, albo że zostaną po prostu wyrzuceni na zbity pysk nie jest w ogóle brane pod uwagę. Co więcej, na mój argument, że pojawi się prywatny właściciel odpowiadają, że on też będzie potrzebował zarządzającego lasem i na pewno zapłaci więcej. No i nie będzie obajtka, kaczora i pisu. Gdzie urzęduje Pytia tych durniow? 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 29 stycznia 2023 11:36
29 stycznia 2023 11:59

Ona jest rozproszona, a oni tak ciężko ograniczeni, że szkoda w ogóle słów. Prywatny właściciel nie będzie ich potrzebował, bo nie po to się prywatyzuje las, żeby do niego dokładać, ale po to, by zgarnąć pieniądze natychmiast. U nas będzie to poprzedzone dekadą dewastacji ekologicznej, a oni zostaną sprowadzeni do roli gajowych co przepędzają grzybiarzy z lasu. Będą mieli władzę i flintę i będzie git. Aż PE podejmie stosowne decyzje. Wtedy się ich usunie. I nawet płaczu i zgrzytania zębów nie będzie słychać. Zarabiają po 7 tysięcy miesięcznie plus dodatki. Czego jeszcze chcą? Żaden nigdy nie pracował w prywatnej firmie i nie wie nawet co to znaczy. Do tego pewność siebie i całkowite odizolowanie od informacji.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski 29 stycznia 2023 11:59
29 stycznia 2023 12:06

No właśnie. To są typowi etatowcy, którzy jeszcze mają różne fuchy. Ale mają też rozbuchane ego do patologicznych rozmiarów. Ciągle im mało i ciągle źle. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 29 stycznia 2023 12:06
29 stycznia 2023 12:09

Praca w prywatej firmie dałaby ich życiu nowy sens i koloryt. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
29 stycznia 2023 12:43

"Nie wiem co, ale mam wrażenie, że coś jeszcze głupszego."

Obawiam się że jednak coś gorszego: zagłada Puszczy Białowieskiej i egzekucja wykonana na Szyszko. Obie rzeczy na postrach. Postrach też działa. Unia/Berlin jakoby jest wszechmocny. Ludzie, którzy nie mają czasu na myślenie i mylą myślenie z iluzjami wzmagającymi emocje, nie są narodem politycznym. Są tanią siłą roboczą, tak jak tzw. akademicy. Mogą liczyć najwyżej na awans na kapo, a nie na Niemca, tak jak tzw. polscy rektorzy czy sędziowie.   

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 29 stycznia 2023 11:59
29 stycznia 2023 12:46

Ożesz! 7 koła!? Toż ja za takie pieniądze gotów jestem zostać przedszkolanką albo pielęgniarzem w klinice prof. Święcickiego. Mogę liczyć najwyżej na 3 na jednym etacie. 

No dobra. Zostaną kapo, potem dostaną kopa, zobaczymy czy zmądrzeją. Może niektórzy. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Matka-Scypiona 29 stycznia 2023 11:36
29 stycznia 2023 12:50

Wierzą że będą mieli zagajniki do obejścia a nie lasy. I będą sobie popijać kawkę GMO i popierdywać w stołki. Ja też nie wiem jak tam w Niemczech z tymi waldami. Niech mnie poprawi saturn, ale mam wrażenie że lasy są tylko w rezerwatach. Raszta to anemiczne sadzonki. Już ekolodzy się o to postarali. 

zaloguj się by móc komentować


Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
29 stycznia 2023 12:51

Mam wrażenie, że leśnicy za okupacji niemieckiej lepiej rozumieli.. Gdzie się te doświadczenia zagubiły? 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Matka-Scypiona 29 stycznia 2023 11:36
29 stycznia 2023 12:58

To niech przeczytają Annę Kareninę jak Obłoński sprzedawał las i czy chcą wystąpić w jego roli?

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 29 stycznia 2023 11:32
29 stycznia 2023 14:15

Tak, wystarczy nie dotykać gówna, ale jak napisałeś - pokusa dodatkowej miski soczewicy jest ogromna.

 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @ewa-rembikowska 29 stycznia 2023 12:58
29 stycznia 2023 14:15

Trzeba byłoby zrobić mema, ale to i tak nie zainicjowaloby myślenia. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
29 stycznia 2023 14:23

Tak już na boku, to zakres psychozy urojeniowej, jaką rozpętały antypolskie media, dotyczącej Obajtka jest przerażający. Ostatni raz z tak szeroko rozpowszechnioną i głęboką psychozą mieliśmy do czynienia w stosunku do braci Kaczyńskich.
Za jego prezesury Orlen stanął na nogi, uniezależniliśmy się od rosyjskich surowców, a nieuzasadniona niczym nienawiść u wielu ludzi w stosunku do niego ma monstrualne rozmiary.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
29 stycznia 2023 14:28

"Mniejszość niemiecka w Opolu i tak zwany naród śląski, to jest dziś margines statystycznego błędu. Niemcy postanowili więc zmienić metodę i zamiast na antagonizmy etniczne i ekonomiczne, a także kulturowe, postawili na antagonizmy branżowe."

 

We wpływowym i niewątpliwie opiniotwórczym tygodniku brytyjskim "The Economist" ukazał się ostatnio tekst o wymownym tytule:

"Dlaczego Polska kocha nienawidzieć Niemcy?"

https://www.economist.com/europe/2023/01/05/why-poland-loves-to-hate-germany

To w związku z wysuniętymi przez polski rząd żądaniami reparacji wojennych od Niemców.

Piszą tam że oczywiście, nikt nie neguje potworności zbrodni popełnionych przez ...nazistów [nie Niemców], ale na Boga, to było aż 80 lat temu.

To nie my nienawidzimy Niemców, to oni nas od wieków nienawidzą i robią wszystko żeby nas unicestwić.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ewa-rembikowska 29 stycznia 2023 12:58
29 stycznia 2023 14:33

Przeczytają?  Żadnej szansy, to coś ma bodaj 800 stron.
Może jakby miało 8, ale i w to wątpię.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
29 stycznia 2023 14:44

"Zarabiają po 7 tysięcy miesięcznie plus dodatki. Czego jeszcze chcą?

7 tyś - całkiem przyzwoita pensja na etacie. Sakiewicz pochwalił się ostatnio, że walcząc z inflacją pracuje na trzech etatach. Hmm ...czyli chyba należy rozumieć, że pracuje 24 godziny na dobę. Pytanie kiedy śpi...

Żaden nigdy nie pracował w prywatnej firmie i nie wie nawet co to znaczy".

Urzędnik etatowiec nawet nie jest w stanie sobie wyobrazić, że można nie mieć pensji na koniec miesiąca a ZUS trzeba zapłacić. Ba nawet nie można mieć przez najbliższe miesiące a może w ogóle...bo ktoś nie zapłaci faktury... To inna galaktyka. 

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @Szczodrocha33 29 stycznia 2023 14:28
29 stycznia 2023 14:47

 

"Piszą tam że oczywiście, nikt nie neguje potworności zbrodni popełnionych przez ...nazistów [nie Niemców], ale na Boga, to było aż 80 lat temu."

Ale jakoś im nie przeszkadzało, że ostatnią ratę reparacji wojennych za I Wojnę Światową, Niemcy zapłacili im w 2010 roku?

https://i.pl/reparacje-wojenne-ostatnia-rate-za-i-wojne-swiatowa-niemcy-zaplacily-w-2010-r/ar/c1-16931105?gclid=EAIaIQobChMIua7Lm_Ts_AIV8QWiAx2FsQACEAAYASAAEgKOffD_BwE

zaloguj się by móc komentować

orjan @chlor 29 stycznia 2023 10:43
29 stycznia 2023 14:54

Myślisz, że to właśnie energetycy wciskają ten kit, żeby stopować elektrownie i instalować fotopanele? Byliby aż tak samobójcami, żeby przeć na  finalne przebranżowienie się z energetyków na fotowoltaików?

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Maginiu 29 stycznia 2023 14:47
29 stycznia 2023 15:04

"Ale jakoś im nie przeszkadzało, że ostatnią ratę reparacji wojennych za I Wojnę Światową, Niemcy zapłacili im w 2010 roku?"

Bo rozumują jak Kali, dialektycznie:

zły uczynek to wtedy gdy ktoś Kalemu ukraść krowę

dobry uczynek to jak Kali ukrasć komuś krowę

zaloguj się by móc komentować

Paris @pike 29 stycznia 2023 11:02
29 stycznia 2023 15:20

Oh  la  vache  !!!

Znaczy  to  JEDNOZNACZNIE,  ze  wszystkie  wieksze  lasy  w  Amazonce,  w  Indonezji,  Rumunii  czy   w   Ukrainie   ,,jakuby,,   JUZ  ZDAZYLI  ZDEWASTOWAC,   WYCIAC...  i  OPIER**LIC  !!!

Znaczy  to  tez  EWIDENTNIE,  ze  zlodziejskie  ,,jakuby,,   szukajo  NOWEGO   ZEROWISKA  !!!

 

Nie  ma  innej  opcji,    

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski
29 stycznia 2023 15:24

Byłem niepocieszony, gdy Pan nie zareagowal na mój komentarz ( w zasadzie poza tematem) dwa dni temu. Bo, że nie brakuje Panu talentu żeby właściwie to opisać nie wątpiłem.

Doczekałem sie jednak reakcji, jak ktoś już chyba Kuldahrus napisał za 1000 plusów.

Ciśnienie rośnie z każdej strony. Energetyka, lasy i przede wszystkim prawo-sądownictwo, bez przejęcia którego nie można tego wszystkiego usankcjonować.

Powtórzę - nie będzie lekko.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @orjan 29 stycznia 2023 14:54
29 stycznia 2023 15:25

must go show on!

A gdy już wszyscy i wszędzie poinstalują fotowoltaikę, to niebawem "badania wskazą", że ona także szkodzi środowisku i trzeba ją w trybie nagłym wymienić na coś  innego. No i da capo al fine. Business is business.

zaloguj się by móc komentować

chlor @orjan 29 stycznia 2023 14:54
29 stycznia 2023 15:26

Niezupełnie aż tak. Wszyscy energetycy "po szkołach" wiedzą, że nie da się zastąpić elektrowni cieplnych wiatrakami i fotopanelami. Jednak niektórzy mimo tej wiedzy widzą jaki jest trend i próbują na nim zarobić. Np. jak pojawiła się na moim wydziale myśl podłączenia się pod projekt elektrowni wiatrowej na Bałtyku to wszyscy pukali się w czoło, ale wyrazili chęć, bo to były konkretne pieniądze do wzięcia.

 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @chlor 29 stycznia 2023 15:26
29 stycznia 2023 15:37

Co to pieniądz robi z człowieka.

Sam mam pompę cieplną (gruntową) od 20 lat i fotowoltaikę założona założoną 3 lata temu (umowa do 37 roku). Skorzystałem, bo dlaczego inni mają korzystać a ja nie.

I cały czas się zastanawiałem jak długo Państwo będzie grało w tą grę,

jak długo wytrzyma?

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 29 stycznia 2023 14:44
29 stycznia 2023 15:37

Dokladnie,...

...  takie  PASOZYTY  jak  Sakiewicz  i  jemu  podobne  DARMOZJADY  w  mer****niach  i  z  ,,naszym,,   ZONDZIE   -  zdecydowanie  -  ma  za  duzo  placone...  ich  pensje  to  skandal  i  KPINA  Z  NARODU,...

...  a  jeszcze  do  tego  podostawali  nagrody  w  ubieglym  roku,  jak  np.  w  MF  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Paris @orjan 29 stycznia 2023 14:54
29 stycznia 2023 15:51

Moze...

...  szeregowi  energetycy  to  nie  -  chociaz  zareczyc  nie  moge  -  ale  dErektoZy  albo  prezesi  spolek  energetycznych,...  a  juz  sam  premier  BANKSTER  -  to  z  cala  pewnoscia  popelnili  samobojstwo...

...  i  nadal  ido  w  zaparte  !!!

 

Ktory  z  nich  BARANOW  i  CYMBALOW  myslal  o  konsekwencjach  za  kilka  lat...  wazne,  ze  dzisiaj  ,,nasz  premier,,  na  spedzie  w  Davos  zrobil  se  slitfocie  z  dordzem  klunejem...  to  dopiero  byl   czad  !!!  Sakiewicz  i  reszta  tych  ,,naszych,,  TLUMOKOW  w  PRESStytucji  az  ten  ,,event,,  pokazywala  w  pSZekazioraH  i  w  internecie...  i  jeszcze  niezla  kase  za  to  g*wno  trafili  !!!  

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
29 stycznia 2023 15:59

Jest taka dobra praktyka (ma wsparcie w przepisach), choć niekoniecznie obowiązek, że jeśli sprzedaje się zasiane pole, to zbiór należy do sprzedającego. W takim razie mam propozycję.

Jeśli już musi dojść do sprywatyzowania lasów, obojętnie jakim sposobem, to wszystkie pożytki z tego lasu i ich zbiór pozostają przy Skarbie Państwa przez jakieś min. 50 lat, ale nie krócej niż do czasu wyrębu w danym lesie drzew najmłodszych w chwili prywatyzacji. Zgoda na wyrąb i określenie terminu pozostają wyłącznie przy uprawnionym, tj. przy państwie. W tym czasie las jest niezbywalny. Podlega jednak ogólnym przepisom o wywłaszczeniach. W razie nieodbudowywania lasu po szkodzie (pożar, jakieś budnice mniszki, itp.), wysoka kara umowna powtarzalna w celu przymuszenia do odbudowy.

Całą operację należy poprzedzić referendum konstytucyjnym z pytaniem o ogólną zgodę obywateli na wywłaszczenie ich z odwiecznych praw osobistych zbierania dla siebie runa leśnego jak jagódki, grzybki, itp. oraz rekreacyjnego i sportowego korzystania z lasów jak dotychczas.

Kontrolę i egzekucję, a więc także przypilnowanie prawidłowej w międzyczasie gospodarki leśnej (na koszt i ryzyko nowego właściciela) oraz dopilnowanie wyrębu należy powierzyć trzeba odpowiedniej firmie państwowej. Pierwszym prezesem proponuję powołać Bartłomieja Obajtka.

Drobniejsze szczegóły do dopracowania.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @orjan 29 stycznia 2023 15:59
29 stycznia 2023 16:02

Jest Pan niesamowitym optymistą! :-)

Niestety to tak nie działa przy interesach z mafią.

zaloguj się by móc komentować

chlor @szarakomorka 29 stycznia 2023 15:37
29 stycznia 2023 16:07

Bez dopłat z budżetu to nie działa.Np w 2017 wszystkie działające polskie wiatraki wygenerowały 3 mld zł strat.

Rząd Hiszpanii miał już dość dopłat do prądu z fotopaneli montowanych na dachach (a to raczej słoneczny kraj), i wycofał się z tego interesu. Był pozew do Trybunału przeciwko Hiszpanii za taką bezczelnosć, ale rząd go o dziwo wygrał.

 

 

zaloguj się by móc komentować

glicek @Szczodrocha33 29 stycznia 2023 14:28
29 stycznia 2023 16:17

to było aż 80 lat temu.

"palenie czarownic w Średniowieczu" było... ile? 600-900 lat temu, a nadal istnieje w przestrzeni lewackiej narracji. Narracja a nawet jakieś kwoty odszkodowań za czasy niewolnictwa w USA, które było 200-300 lat temu są całkiem świeże.

https://forsal.pl/swiat/usa/artykuly/8156353,odszkodowania-dla-potomkow-niewolnikow-w-usa-demokraci-chca-powolania-komisji.html

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski 29 stycznia 2023 11:32
29 stycznia 2023 16:20

No tak, ale polityka działanie rządu w tym względzie ( energia) mówiąc oględnie i dyplomatycznie jest niezrozumiała. 

Jeśli rząd ugnie się w sprawie lasów to polegnie. Tak naprawdę poprzez zmiane w zarządzaniu lasami UE czyli Niemcy chcą zmienić radykalnie traktaty aby poszczególne państwa sprowadzić do roli województw. Nic nie usprawiedliwi rządzących jeśli ustąpią. 

Ładnie to Pan przedstawił w kwestii lasów. Przejrzyście. Pozdrawiam. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @szarakomorka 29 stycznia 2023 16:02
29 stycznia 2023 16:21

A po co tu być optymistą? Wystarczy dopilnować swojego. Podobno tacy jak Obajtkowie są, jacy są, ale to akurat potrafią.

Natomiast mafia leśna przeżyje tylko w jednym przypadku. Mianowicie, jeśli to ona się sprywatyzuje (za pieniądze!), to popadnie pod opisaną kontrolę. Trudno powiedzieć, czy wtedy będzie jej gorzej, czy lepiej niż teraz. Teraz nie podpada pod żadną kontrolę.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @orjan 29 stycznia 2023 16:21
29 stycznia 2023 16:29

Pan wierzy w prawo, no i sprawiedliwość w prawie.

Ja zdaję sobie sprawę, że prawo to ludzie je wykonujacy, ale też je tworzący.

Bo przecież każde prawo można zmienić i nawet stosować wstecz. )))(nie do pomyślenia).

Nie mamy pana płaszcza i co pan nam zrobisz....

I tutaj się rozmijają teoria z praktyką.

zaloguj się by móc komentować

zkr @glicek 29 stycznia 2023 16:17
29 stycznia 2023 16:43

> "palenie czarownic w Średniowieczu" było... ile? 600-900 lat temu,
> a nadal istnieje w przestrzeni lewackiej narracji.

palenie to bylo dopiero za Kalwina

"(...) przede wszystkim protestanci odznaczali się „skutecznością” w zwalczaniu czarownic. W całej Europie spalono za czary około 500 tys. osób. Zgodnie z dzisiejszymi szacunkami 90% osób uznanych za czarownice spalono w krajach protestanckich, z czego 70% w Niemczech i Anglii. W samych Niemczech spalono 100 tys."
link

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
29 stycznia 2023 16:51

Zainteresował mnie ten opór wobec brata Obajtka. Pierwszy raz o nim słysząc guglnałem i pokazała mnie się taka charakterystyka uzdolnień

Ryzykuję co prawda, że to wcześniej nieznane mi jakieś tam "oko.pres" jest może pisowską propagandówką, ale wynika, że ten Bartłomiej Obajtek:

W 2002 roku ukończył Wydział Leśny, a dwa lata później Wydział Inżynierii Środowiska i Geodezji Akademii Rolniczej w Krakowie. Ukończył studia podyplomowych w zakresie wyceny, zarządzania i obrotu nieruchomościami. Wychodzi to na dwa fakultety plus studia podyplomowe na kierunkach nawzajem komplementarnych.

Dwudziestoletnia praca i kariera wyłącznie w Lasach Państwowych gdzie został zatrudniony w 2002 roku (czyli zaraz po studiach). Przez pierwsze cztery lata pracował w nadleśnictwie Myślenice. Potem awansował na stanowisko specjalisty w Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Krakowie.

W 2007 roku, przeniósł się  do Nadleśnictwa Gdańsk. Tam przez osiem lat był specjalistą ds. stanu posiadania. W 2016 roku został nadleśniczym w Choczewie, a dwa lata później - szefem Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Gdańsku.

Tak to ma wyglądać od strony kwalifikacji. Na lasach się nie znam, ale takie CV wygląda mi całkiem, całkiem.

No, ale zawsze możliwe, że taki S. Nitras ma o niebo lepsze CV w zakresie specjalizacji dopilnowania procesów wyborczych. Procesów na pewno. Dlatego osobiście powstrzymam się od opiniowania pana Bartłomieja Obajtka na jakiekolwiek stanowisko w lesie. Las na pewno kipi od lepiej przygotowanych specjalistów z dwudziestoletnią praktyką.

 

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @stanislaw-orda 29 stycznia 2023 15:25
29 stycznia 2023 16:55

Tak, jak z gazem.

Najpierw dawali dotacje na wymianę pieców węglowych na gazowe a już na ogrzewanie gazowe robią verbot.

zaloguj się by móc komentować

orjan @szarakomorka 29 stycznia 2023 16:29
29 stycznia 2023 16:56

No, ale ja coś napisałem o potrzebie konstytucyjnej poprzez referendum, nieprawdaż?

zaloguj się by móc komentować

zkr @orjan 29 stycznia 2023 16:51
29 stycznia 2023 17:12

> "oko.pres" jest może pisowską propagandówką

?!? :D

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 29 stycznia 2023 16:51
29 stycznia 2023 17:43

Ktoś takie plotki rozpuszcza celowo, być może z głupoty, ale być może nie. Brat Obajtka nie zostanie generalnym, ani zastępcą, bo wtedy gazownia doprowadzi do rozruchów. 

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @orjan 29 stycznia 2023 15:59
29 stycznia 2023 17:46

Takie rzeczy są nie do pomyślenia

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @szarakomorka 29 stycznia 2023 15:24
29 stycznia 2023 17:46

Mam dużo zajęć, przepraszam

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 29 stycznia 2023 14:44
29 stycznia 2023 17:47

Oczywiście, Sakiewicz jest po prostu niezastąpiony i sześciu etatom dałby radę. Do kogo on te komunikaty wysyła?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 29 stycznia 2023 14:28
29 stycznia 2023 17:48

Już tam niżej odpowiedzieli, ale od siebie mogę jeszcze dodać, że niedawno Izrael domagał się reparacji od Hiszpanii za wypędzenie Żydów w 1492

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Kuldahrus 29 stycznia 2023 14:15
29 stycznia 2023 17:49

Poza tym pokusa wtajemniczenia. Nie mam zaufania do ludzi małomównych i skrytych, bo oni się dają wtajemniczać. Imponuje im to

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Maryla-Sztajer 29 stycznia 2023 12:51
29 stycznia 2023 17:50

To jest brak zrozumienia okoliczności

zaloguj się by móc komentować

orjan @zkr 29 stycznia 2023 17:12
29 stycznia 2023 18:03

No bo tak wysoko chwali kwalifikacje Bartłomieja Obajtka ...

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 29 stycznia 2023 17:43
29 stycznia 2023 18:04

Tam by się Sławomiru nadawał.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 29 stycznia 2023 17:46
29 stycznia 2023 18:06

No to precz z prywatyzacją. Nie będzie mi jakiś prywatny palant regulował zbierania opieńków. Kosa na sztorc!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 29 stycznia 2023 18:06
29 stycznia 2023 18:12

Prywatyzacja to rabunek, nie ma innej opcji. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 29 stycznia 2023 17:48
29 stycznia 2023 18:52

Tak, taka gorliwość w atakach na niego może być powodowana tylko tym.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 29 stycznia 2023 17:49
29 stycznia 2023 18:54

Najgorsi są gadatliwi i skryci, tzn. tacy co dużo gadają, ale co naprawdę myślą to nie wiadomo, i nagle dowiadujemy się, że są wtajemniczeni we wszystko, a tacy byli "otwarci".

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 29 stycznia 2023 18:54
29 stycznia 2023 19:46

Nie o tym rodzaju wtajemniczeń mówiłem. Chodziło mi o to, że wtajemniczenie bywa lepszym benefitem niż pieniądze

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski 29 stycznia 2023 18:12
29 stycznia 2023 19:50

Pamiętam Twoje słowa: "Reforma rolna to etap pośredni między latyfundium a polem golfowym".

(Mogłem minimalnie coś pokręcić).

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @chlor 29 stycznia 2023 19:50
29 stycznia 2023 20:04

Tak  czy  owak...

...  genialne  bo  prawdziwe...  i  dobrze,  ze  sie  Panu  przypomnialo  !!!

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @chlor 29 stycznia 2023 19:50
29 stycznia 2023 20:15

Można też zamiast pola golfowego napisać - wysypisko odpadów o szczególnym charakterze. Z punktu widzenia metody to jedno i to samo

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski
29 stycznia 2023 20:39

Finlandia chce zarobić masę forsy na składowaniu u siebie odpadów radioaktywnych, ale nie w lesie tylko w głębokich jaskiniach. U nas będą sobie stały w polu i prawie za darmo więc Finowie pójdą z torbami.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 29 stycznia 2023 20:15
29 stycznia 2023 21:05

Oooo...

...  to  bardziej  na  czasie  !!!

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @gabriel-maciejewski 29 stycznia 2023 19:46
29 stycznia 2023 22:03

No tak, jasne, poszedłem trochę dalej poza tematem.

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
29 stycznia 2023 23:05

żeby to tylko dotyczyło nalesników.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @gabriel-maciejewski
30 stycznia 2023 08:31

...Jeśli las nie będzie w Polsce funkcjonował w ramach państwowego latyfundium, zostanie zniszczony

Obawiam się , że rzeczywistość mogłaby być o wiele brutalniejsza . Jednego właściciela zastąpiono by w ramach prywatyzacji np. trzema - z których jednym byłby klan Fuggerów. Proszę mi wierzyć nie oszalałem i nie jest to żart.

Jeśli dobrze zrozumiałem meritum  to chodzi o przeniesienie jurysdykcji 1/3 terenów zalesionych Polski do kompetencji EU. Do tego potrzeba byłoby zmiany Traktatów, no ale to akurat w ramach zmiany funkcjonowania  decyzji EU - większością głosów krajów członkowskich byłoby możliwe - oczywiście wszystko w zgodzie z wartościami europejskimi i po ewentualnej zmianie rządu w Polsce.

Mogłoby się okazać w niedalekiej przyszłości , że  właściciele lasów mogliby sprzedawać adekwatne certyfikaty CO2 , no i trzeba wspomnieć o tym , że lasy są potężnym rezerwuarem naturalnego tkzw. węgla biologicznego -potencjalnego surowca do wyrobu naturalnych nawozów. Czysta żyła złota 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
30 stycznia 2023 11:37

Zrównanie Dmowskiego z Banderą może bazować tylko na niewiedzy. Antyniemieckość Dmowskiego jest zaprzeczeniem wszystkiego, co Bandera reprezentował. Jako wspólny mianownik pozostaje tylko nacjonalizm, który z definicji ma być ubogim krewnym rewolucji socjalnej. Żeby zaciemnić tą funkcję, potrzebne jest oświecenie/zaciemnienie/propaganda i oczywiście nowożytne szkoły filozoficzne.

Nie wszystkie szkoły filozoficzne służyły jednak jako projekty propagandowe. Platońska miała wiele cech propagandy, ale miała też zaczątek podejścia udoskonalonego przez Arystotelesa: prawda to zgodność pojęcia/opisu z rzeczywistością. Organizacji sponsorującej Arystotelesa potrzebne było niezawodne narzędzie wywiadu, chodziło bowiem o trwały podbój Kapadocji, Persji i Indii, a do tego potrzebne było rozwalenia od środka ich własnych organizacji. Bez zrozumienia na czym się opierają, nie dało się tego ruszyć. Przy okazji komunikacja/edukacja imperialna zyskała pełniejszy wgląd w rzeczywistość.

Pełną doskonałość to podejście zyskało w Ewangelii, kiedy jej Inspirator nazwał Siebie Prawdą, Drogą i Życiem. Prawda więc to poznanie. Bóg jest poznawalny. Narzędziem poznania jest nie tylko rozum naturalny, ale i wiara. Przez wcielenie Bóg połączył te dwa sposoby poznania. Edukacja została wyrwana z kleszczy propagandy. Cenzura i propaganda powracają, bo zgorszenia przyjść muszą, ale jednak Kościół oferuje czystą, przejrzystą drogę, niezależną od ciemnoty.

Jeśli prawda to poznanie, wówczas Luter i Kalwin wciskali kit podając do wierzenia dogmat o oderwaniu rozumu od wiary (sola fide) i o niepoznawalności Boga. Od początku suflowali teologię reformowaną jako cenzurę i propagandę ocenzurowanej komunikacji. Tak jak twórcy islamu tworzyli religię polityczną/merkantylną.

zaloguj się by móc komentować

orjan @z-daleka 30 stycznia 2023 08:31
30 stycznia 2023 12:17

Też tak uważam. Dodam od siebie, iż w razie "rozparcelowania" gospodarki lesnej na - dajmy na to - trzy gospodarki, mozna zapomnieć o jakiejkolwiek spójnej polityce polskiej nie tylko leśnej, ale aż przyrodniczej.

W swoim komentarzu (29 stycznia 2023 15:59) podjąłem pewną prowokację, która okazała się nieudana. Moim celem było sprowokowanie dyskusji w kierunku trochę nawet zaznaczonym w felietonie Gabriela, ale nie chwyciło. Ten kierunek to pewna odrębność jakiegokolwiek projektu prywatyzacji lasów od jakiejkolwiek innej prywatyzacji czegokolwiek. Rzecz w tym, iż prywatyzacja lasów oznacza zrezygnowanie z wartości, która jako jedyna jest nieodtwarzalna. Sprzedawszy nie da się jej odzyskać, odkupić, ani odtworzyć. Tą wartością jest czas zawarty w rosnącym lesie. Prywatyzacja oznacza spieniężenie także tego czasu. Bezpowrotną utratę jako dobra powszechnego i pod wieloma względami dobra ciagle wolnego (społeczny dostęp do lasu).

Jestem ciekawy, czy w środowiskach leśnych nadal podstawowym opisem horyzontu jego pracy jest, że leśnik nigdy nie ogląda owoców tego, co zasadził, czy jakoś tak. Kiedyś ta prawda była powtarzana przy byle okazji i ona oddaje ten czynnik czasu. W przypadku lasu jest on nieporównywalny z czymkolwiek innym. Nawet z czasem zaklętym w zabytkach, czy w kulturze.

 

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Magazynier 30 stycznia 2023 11:37
30 stycznia 2023 12:38

Nie śledzę tego, a może Ty śledzisz, lub kto inny tutaj, że obecna sytuacja między Polską a Ukrainą wymagałaby (na zdrowy rozum) ponownej analizy osobistego wpływu S.Bandery na ówczesne stosunki ukraińsko polskie.

Czy na przykład są jakieś miarodajne dowody, że z miejsca uwięzienia przez Niemców, lub wcześniej brał osobisty udział w planowaniu i kierowaniu zbrodnią wołyńską (sensu largo)? Czy miał przedtem i w tym czasie kontakty i wpływ na kierowników wykonawstwa zbrodni i dalej w tym kierunku? Wreszcie, czy po tej zbrodni jakoś się do niej i do jej "aktywu" ustosunkował?

Na przykład, jakiś czas temu przemknęła właściwie to obok mnie wiadomość, której teraz nie jestem pewny, bo treść dopiero potem mnie zainteresowała, iż onże S.Bandera we wrześniu 1939 r. wyraził sprzeciw wobec zamiarów nacjonalistów ukraińskich atakowania wycofujących się wojsk polskich, że korzyść z tego odniesie tylko Rosja.

Temat jest ciekawy i jest aktualny. Ja, niestety, nie mam w tym kierunku wiedzy, ani kompetencji.

zaloguj się by móc komentować

m8 @Paris 29 stycznia 2023 15:20
30 stycznia 2023 14:48

Dziadek opowiadał mi, że za Niemca na Zamojszczyznie partyzanci trzy razy niszczyli tartak a "Naziści" go odbudowywali , drewno rżnęli in na pociągi do Rajchu.

Swoją drogą po ekologicznej niemieckiej okupacji dzisiejszej Białorusi przez armię cesarską żubr stał się gatunkiem wymarłym. Musiało im dobrze smakować.

zaloguj się by móc komentować

m8 @szarakomorka 29 stycznia 2023 15:24
30 stycznia 2023 14:58

Przypomina mi sie wpis o zjezdzie absolwentow technikum lesnego. To byl taki foreshadowing. NIe moge teraz znaezc tej notki. Ktos cos?

zaloguj się by móc komentować

m8 @zkr 29 stycznia 2023 16:43
30 stycznia 2023 15:14

Niedawno lewactwo w tenkraju probowalo rozpetac histerie o o ostanie czarownicy spalonej "w Polsce". Nawet chyba nadali jej imie jakiemus rondu we  Slupsku.

Zdekonstruowal ich towarzysz Agnosiewicz na lamach "racjonalista.pl"

zaloguj się by móc komentować

m8 @gabriel-maciejewski 29 stycznia 2023 17:45
30 stycznia 2023 15:20

Ja tez czekalem na Pana tekst w temacie i sie nie zawiodlem.

zaloguj się by móc komentować

Paris @m8 30 stycznia 2023 14:48
30 stycznia 2023 18:52

Z  obecnym...

...  naszym  drzewem  -  co  nie  daj  Boze  -  tez  byloby  identycznie  !!!

 

Te  zlodziejskie  metody  sa  NIEZMIENNE...  

...  jednego  roku  w  Bretanii  widzialam  -  w  bialy  dzien,  na  2-pasmowej  nacjonalce  -  konwoj  drzewa  TIR`ami...  bylo  ich  chyba  ze  20...  jechaly  bardzo  szybko,  az  bylam  zaskoczona,  no  ale  drogi  u  Frankow  sa  naprawde  super,...

...  a  zubry  -  tez  moga  byc  wyzarte  !!!

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować