-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czy Woody Allen pójdzie siedzieć, czyli dzieje pewnego pojęcia

Władysław Tatarkiewicz napisał kiedyś książkę zatytułowaną Dzieje sześciu pojęć. Nigdy jej nie przeczytałem, albowiem filozofia interesowała mnie słabo. Nie potrafiłem też odnaleźć w sobie przekonania, że warto tracić czas na tę lekturę. Sam pomysł jednak, by pisać dzieje pojęć podobał mi się bardzo i podoba mi się do dziś. Jest on jednak eksploatowany bardzo słabo. Nikt na przykład nie napisał do dziś dziejów hipokryzji, a szkoda, bo byłaby to książka rozchwytywana i wielokrotnie wznawiana, książka, na której można by zrobić majątek. No, ale chętnych na ten majątek nie widać. Za to sama hipokryzja ma się zadziwiająco dobrze, a w dodatku pleni się tam, gdzie nikt jej nie szuka. Jakby tego było mało, jest ona wręcz ostentacyjnie „nie szukana” przez ludzi, którzy zawodowo zajmować się powinni wskazywaniem stanowisk jej występowania. Ja wiem, że pisanie o hipokryzji w dzisiejszych czasach jest trochę dziecinne, ale naprawdę, wierzcie mi, przestanę to czynić kiedy tylko dziennikarze w Polsce przestaną zarzucać hipokryzję duchownym. Zresztą – i tak niewiele o tym piszę. Dziś mnie naszło, albowiem w ostatnich dniach przez media przeleciała niczym meteor informacja, że przyrodnia córka Woody Allena opisała szczegóły swoje pożycia z tym człowiekiem. Dziecko to zostało adoptowane, jak wiele biednych dzieci pochodzących z krajów trzeciego świata. Przygarnęli je bardzo majętni ludzie, których rozpoznawała połowa mieszkańców globu, składając przy tym bardzo podniosłe deklaracje. I nikomu nie przyszło do głowy, że jest to para niedostymulowanych emocjonalnie wariatów, którzy – co niewykluczone – mogli działać w porozumieniu. Tej kwestii się rzecz jasna nie podejmuje, albowiem ona nie wchodzi w zakres obowiązującej definicji słowa hipokryzja. Motywacje bogatych, amerykańskich rodzin adoptujących biedne dzieci są zawsze szczere i szczytne, nie podlegają także dyskusji. Omawia się jedynie intencje i zachowania tych osób, którym się dzieci odbiera, albo organizacji mających w statucie wpisaną opiekę nad sierotami, takich jak zakony i inne organizacje kościelne. Osoby przejmujące opiekę na sierotami są poza jakąkolwiek kontrolą. Nawet wtedy kiedy dzieci te dorosną i opowiadają o piekle, które przeszły.

Wszyscy mniej więcej pamiętają jak to było – Dylan Farrow (dziewczynka) opowiedziała, a teraz powtórzyła to raz jeszcze, że jej ojczym molestował ją kiedy miała 7 lat. Eksperci sądowi zaprzeczyli jej słowom, ale ona nie zrezygnowała. Przez media przetoczyła się dyskusja, która, jak zwykle w takich sytuacjach odbiła się od bandy z napisem – wyłudzenie odszkodowania. Całość zaś afery została spięta zwornikiem promocji. Tym bowiem była dla Allena ta historia – promocją upadającej gwiazdy, która nie jest w stanie zaprezentować już niczego interesującego. Woody Allen ma dziś prawie 90 lat, jego filmy zestarzały się i nie wywołują już w nikim żadnych emocji. Nowe produkcje to gnioty, a więc można przypuszczać, że ponowne odgrzanie sprawy molestowania to próba powrotu na scenę. A jeśli nie to, to chęć wspomniana już chęć wyłudzenia. Mnie w tych aktorsko-reżyserskich historiach zdumiewa zawsze jedno – wszyscy się dobrze bawią i nawet jak cierpią, to jest to udręka trochę plastikowa. Nie ma żadnego mechanizmu, który by tych ludzi skazał na zapomnienie, rozumiane jako kara. A tak się dzieje, na przykład z duchownymi, podejrzewanymi lub oskarżonymi o molestowanie. Ich ofiary nie są badane przez zespoły ekspertów sądowych, mające wykluczyć molestowanie, a oskarżenia wystarczą za cały dowód. W przypadku Allena, który ożenił się przecież ze swoją inną adoptowaną córką, którą ta wariatka Mia Farrow przywiozła z Korei jest inaczej. Można się temu nie dziwić i poprzestać na stwierdzeniu, że Allen jest Żydem i nikt dokładnie nie wie jakie zakulisowe powiązania łączą go z najbardziej wpływowymi ludźmi Ameryki. A skoro jest tym Żydem, to na pewno nie pójdzie siedzieć. Przed więzieniem chroni go też opinia zespołu biegłych. No, ale Hollywood zna przypadki zboczonych Żydów, których zapuszkowano i nie było od tego odwołania. Nie można więc tak lekko szafować argumentem rasowym. Myślę jednak, że trochę można. Hollywood, to Hollywood, a Nowy Jork to Nowy Jork, i nikt nie jest w stanie dokładnie zmierzyć jaka jest gęstość hipokryzji w jednym i drugim mieście. Nie ma bowiem na ten temat stosownych publikacji. Myślę, że nowojorska hipokryzja jest ze sześć razy gęstsza od kalifornijskiej, a w dodatku całkowicie nieprzejrzysta. Głos więc adoptowanego dziecka, które jest już dorosłe, a do tego tak samo niemoralne i zdeprawowane jak jego przybrani rodzice, nie liczy się wcale. Najbardziej interesująca w tym wszystkim jest motywacja Dylan. Jeśli nie widzi ona szans na przejęcie po Allenie, który nie jest przecież wieczny, ani kawałka spadku, wybrała dobry moment na to, by spróbować mu wyrwać przed śmiercią jakoś grosz. No, ale jej pozycja jest niezwykle słaba. Po co więc to czyni?

Osobiście uważam, że Woody Allen jest starym zboczeńcem, a jego obsesje manifestowały się w każdym filmie, który wyprodukował. Było to tolerowane, albowiem reżyser mrugał do nas okiem i mówił – he, he, jesteśmy tacy sami. No więc pora powiedzieć, że nie jesteśmy i nigdy nie byliśmy. Wszystko zaś co uznawane było kiedykolwiek za jakiś wyraz sympatii dla tego człowieka, było po prostu wymuszeniem, jakiego system dopuszczał się na widzach. Nie bardzo wiadomo w imię czego, skoro taki Polański musiał z USA uciekać, mimo tego, że jego ofiara machnęła już na wszystko ręką.

Warto wspomnieć także o tym, że żadne z dzieci przez długi czas nie utrzymywało z Allenem kontaktu, nawet ten biedny Mojżesz, który miał być jego biologicznym dzieckiem, ale matka stwierdziła w końcu, że to jest chyba jednak syn Sinatry. Dopiero kiedy skończył 36 lat, zaczął przyznawać się do Allena. Myślę, że powodowało nim czyste wyrachowanie. Los koreańskiej żony reżysera nie jest mi znany, ale mam dziwne przeczucie, że pani ta ustawiła się dobrze i jest całkowicie zabezpieczona. Azjaci nie dadzą sobie zrobić krzywdy, nawet jeśli mają naprzeciwko siebie całą nowojorską diasporę wzmocnioną zespołami eksperckimi z różnych dziedzin.

Co nas to wszystko obchodzi, zapyta ktoś. W zasadzie nic, poza tym, że może być użyte jako argument w dyskusji z Sekielskim. Jestem jednak pewien, że nie będzie, albowiem tacy jak Sekielski są na takie numery przygotowani. Nie na darmo przecież wybrali zawód filmowca. Nic im się stać nie może, podobnie jak Allenowi, który otrzymał swego czasu w Cannes nagrodę specjalną – palmę palm. Prócz niego dostał ją jeszcze tylko jeden człowiek, także zboczeniec – Ingmar Bergmann. Trzeba więc zadać to ciężkie pytanie – dlaczego świeccy dewianci mają chodzić po wolności i dostawać nagrody mimo swoich win, a duchowni podejrzani o różne niepiękne czyny mają być skazani na zapomnienie? Może im też trzeba otworzyć wrota do kariery. Cóż to w końcu jest za problem dla ministra Glińskiego dotującego filmy według prozy Witkowskiego.



tagi: film  księża  molestowanie  gwiazdy  nowy jork  woody allen 

gabriel-maciejewski
23 lutego 2021 09:56
47     3419    17 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

JK @gabriel-maciejewski
23 lutego 2021 10:12

Jesli idzie o hipokryzję to chodzi za mną inny obszar. Dyrektor oddzaiłu wrocławskiego IPN co w młodości heilował i pani Engelking oraz prof. Grabowski co  nie heilowali. Ten pierwszy jest potepiony i skazany na zapomnienie. Ci drudzy dalej dostają dotacje, choć wiadomo, że piszą na zamówienie. Chciałem napisać komunistów, ale diabli wiedzą kogo.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
23 lutego 2021 10:14

... gdybyśmy jednak przyjęli założenie, że również minister Gliński stanowi wazny element konstrukcyjny wspomnianej hipokryzji ...

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
23 lutego 2021 10:33

Nigdy nie rozumiałem co może zdrowa kobieta widzieć w takim brzydkim kurduplu jak Woody. 

Sztuka tego Pana też do mnie nie trafia - najlepsze dzieła uważam za przeciętne kino.

Morlanie jak się okazało to Pan W jest zerem.

Dlaczego nie robi się filmów o gwałcących gojki rabinach a o księżach całe multum?

Pewnie dlatego, że przemysł filmowy nie jest w rękach Kościoła.

I to jest dziwne że KK nie rozumie jak śilne ma to medium oddziaływanie.

Moze zamiast utrzymywać bogate nieruchomości naleźzałoby zacząć konkurować z wrogiem na polu propagandy.

Gdybym był Papieżem to byłaby moja 1 decyzja.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ThePazzo 23 lutego 2021 10:33
23 lutego 2021 10:35

Kościół nie może wdawać się w takie histerie, bo jest Święty, ale świeccy mogą. Wystarczy dać im dyskretną aporbatę. 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @JK 23 lutego 2021 10:12
23 lutego 2021 10:35

Kim jest prof. Grabowski?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ThePazzo 23 lutego 2021 10:33
23 lutego 2021 10:37

A skąd wziąłbyś do tego reżyserów i aktorów?

Przypomnij sobie jakie problemy w światku filmowym miał Mel Gibson po wyprodukowaniu "Pasji Chrystusa".

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @stanislaw-orda 23 lutego 2021 10:37
23 lutego 2021 10:40

No i do tego jeszcze własna sieć dystrybucji oraz stacji tv, za pomoca których te produkcje filmowe można by było rozpowszechniać.

Watykan (a nawet cała instytucja KR-K) nie posiada takich zasobów. Ani finansowych, ani logistycznych, ani kadrowych.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski 23 lutego 2021 10:35
23 lutego 2021 10:46

To już, że tak powiem sprawa techniczna. Chodziło mi bardziej o dyskretną aprobatę krucjaty na polu propagandy. 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @stanislaw-orda 23 lutego 2021 10:40
23 lutego 2021 11:00

Jak to nie posiada? 

Byłem na spotkaniu Rycerzy JPII w Kościele - piękna sala w podziemiach Kościoła z projektorem i widownią. 

Watykan posiada takie zasoby kadrowe, finansowe i logistyczne o jakich się Panu nie śniło.

Kwestia zarządzania i woli.

Ale gdy Papież uprawia ekumenizm i politykę pojednania z Żydami i Poganami, których ma obowiązek wg naszej wiary ewangelizowac - to o czym mowa?

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ThePazzo 23 lutego 2021 11:00
23 lutego 2021 11:05

A tobie jakie zasoby Kościoła się śniły?
Dowiedziałeś się coś o Melu Gibsonie.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @stanislaw-orda 23 lutego 2021 11:05
23 lutego 2021 11:11

Choćby takie, ze znika 60 mln EUR przy ostatniej aferze z Bankierem Watykanu. 

KK jest bardzo bogaty gdyby nie był nikt by na jego majątek nie dybał.

 Wiem kto to jest Mel Gibson. 

zaloguj się by móc komentować



bolek @gabriel-maciejewski 23 lutego 2021 10:35
23 lutego 2021 11:22

To chyba ten

Jan Grabowski – polski historyk specjalizujący się w badaniach nad Holocaustem, profesor na Uniwersytecie Ottawy, współzałożyciel i członek Centrum Badań nad Zagładą Żydów Instytutu Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk, członek Royal Society of Canada. 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Jan_Grabowski_(historyk)

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @JK 23 lutego 2021 10:12
23 lutego 2021 11:25

Oni dostają i będą dostawać dotacje ''z powodu Izrael zaprotestował przeciwko prześladowaniu w Polsce historyków badających Holokaust''.

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @ThePazzo 23 lutego 2021 10:33
23 lutego 2021 12:12

Czyli co, mamy posprzedawać kościoły?

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
23 lutego 2021 12:19

Takie małe ciekawostki:

Woody Allen (właściwie Allan Stewart Konigsberg) urodził się 1 grudnia 1935 roku na Brooklynie.
W latach 1948–1952 uczęszczał do szkoły średniej (Midwood High School na Brooklinie). Był raczej średnim uczniem, szkoła budziła w nim niechęć.
Będąc uczniem sprzedawał żarty do gazet oraz dorabiał pisząc dowcipy i gagi.
W ten sposób zarabiał 25 dolarów tygodniowo, pisząc ok. 30 żartów dziennie. W wieku 17 lat legalnie zmienił nazwisko na Woody Allen. W 1952 podpisał kontrakt z agencją William Morris Agency. W tym samym roku rozpoczął naukę na Uniwersytecie Nowojorskim, ale nie zaliczył zajęć z produkcji filmowej. Następnie uczęszczał na zajęcia filmowe do Kolegium Miejskiego Uniwersytetu Nowojorskiego, jednak naukę przerwał po tygodniu.
Był trzy razy żonaty.

Zarzuty o nadużycia seksualne
W 1992 Mia Farrow otrzymała pełną opiekę nad dziećmi, w postępowaniu zbadano oskarżenia o nadużycia seksualne i stwierdzono, że nie można ich wykluczyć. Sędzia uzasadnił swoje stanowisko, w 33-stronicowym orzeczeniu, stwierdzając, że zachowanie Allena w stosunku do Dylan było „rażąco nieodpowiednie, i że należy podjąć środki, aby ją chronić”.


Następny dział jest jakiś mało bogaty :))

Poglądy i fobie
Jest ateistą i cierpi na awiofobię (fobia przed lataniem samolotem).

https://pl.wikipedia.org/wiki/Woody_Allen

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
23 lutego 2021 12:22

Hipokryzja (od gr. ὑπόκρισις hypokrisis, udawanie) – fałszywość, dwulicowość, obłuda. Zachowanie lub sposób myślenia i działania charakteryzujący się niespójnością stosowanych zasad moralnych. Udawanie serdeczności, szlachetności, religijności, zazwyczaj po to, by wprowadzić kogoś w błąd co do swych rzeczywistych intencji i czerpać z tego własne korzyści.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Hipokryzja

I nie można powiedzieć, że dotyczy szczególnie jednej nacji. :)))

 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
23 lutego 2021 12:52

Woody Allen przez całe swoje życie kręcił niskobudżetowe filmy "z życia nowojorskiej inteligencji" czy może raczej bohemy ,zawierające trzy żelazne wątki: sex,byłe żony/kochanki bohatera i rozwody. Koniecznie z wątkami autobiograficznymi. Te filmy to niekończące się dialogi z elementami psychoanalizy i seksuologii z użyciem takich słów, o jakich na Środkowym Zachodzie bali się nawet pomyśleć.

On się strasznie stylizował na wyrafinowanego Europejczyka a jego filmy miały być taranem w rewolucji obyczajowej USA w latach 70-tych. Nie jest przypadkiem,że pierwszym  "kultowym" filmem, który wyreżyserował (a piątym w dorobku) był film "Wszystko co chcielibyście wiedzieć o seksie, ale baliście się zapytać", na podstawie poradnika seksuologicznego niejakiego Davida Reubena.

Z dorobku zostały w pamięci tylko dwa: "Annie Hall" 1977(4 Oscary) i "Manhattan"(1979), w którym grał sam jedną z głównych ról a "jego dziewczynę" zagrała Muriel Hemingway, która w chwili  wypuszczenia filmu nie miała ukończonych lat 18 a grała "17-letnią dziewczynę w romantycznym związku z mężczyzną w średnim wieku". Allen miał wtedy 44 lata i pewna aktorka Stacey Nelkin twierdzi,że film "Manhattan" oparty jest na autentycznym romansie Allena z nią w roli głównej, kiedy ona miała lat 16-17. Czyli jego skłonności były znane.

A potem przyszedł rok 1980 i Mia Farrow rzuciła znanego kompozytora i dyrygenta Andre Previna (też Żyd niemiecki ale przystojny", zabrała dzieci  i została konkubiną Woody Allena do roku 1992. W latach 70-tych adoptowała 10-ro dzieci, z których troje zmarło młodo z podejrzenia o samobójstwa a jedna dziewczynka wyszła za mąż za Allena.

W zasadzie w tej rodzinie nie ma żadnych intymnych szczegółów, które nie byłyby "na sprzedaż". Pytanie, które są prawdziwe, a które wymyślone.

 

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski
23 lutego 2021 13:08

Mi się podobają filmy Allena. Nawet ostatnie, ten co się dzieje Paryżu i w Nowym Jorku. Jedyny który mi się nie podobał to dział się w Hiszpanii. Mam wrażenie już przy czołówce, że wskakuję do filmu jak Tytus do filmu "Strzaly z nikąd". Może kiedyś będę musiał się tego wstydzić. Kto wie? Najbardziej mi się podoba w jego filmach, że wszystko jest pokazywane jakby z dystansu na zasadzie patrzcie jak my się śmiesznie zachowujemy jako ludzie. To mi się też podoba w musicalach. Rozgrywa się jakaś akcja niby na serio a tu nagle wszyscy tańcza i śpiewają. Po czym znowu wracają do serio.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Andrzej-z-Gdanska 23 lutego 2021 12:22
23 lutego 2021 13:29

hypokrytami nazywano w starozytności (nie jestem pewien co do czasów nowozytnych, ale nie wykluczam) . aktorów wystepujących w spektaklach dramatycznych, np. w amfiteatrach. Oznaczało to ludzi, którzy daja kogos innego, niz sa w rzeczywistości. Okreslenie to rozciągnięto na wszelkiej maści obłudników, takze juz w staroztynosci, przy czym na pewno funkcjonowało w takim znaczeniu od I wieku nowej ery.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @stanislaw-orda 23 lutego 2021 13:29
23 lutego 2021 13:32

  miało być:  "....którzy udają kogoś innego, niż są ..."

Pora wymienić klawiaturę w lapku.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @maria-ciszewska 23 lutego 2021 12:12
23 lutego 2021 13:45

A KK nie sprzedaje ziemi ? Podobno nawet nasz premier kupił ziemę od KK po taniości.

zaloguj się by móc komentować


Matka-Scypiona @pink-panther 23 lutego 2021 12:52
23 lutego 2021 14:00

Mnie zaskakuje co innego, a mianowicie parcie aktorów, żeby wystąpić w filmie Allena. Kiedyś jedna aktorka powiedziała, że zrobilaby to nawet za darmo, bo to jest prestiż. Czyli u misia jogi musi dostać 10 mln za rolę żeby chciało jej się, a u Allena za darmo. Jego filmy to dziadostwo niemożliwe do oglądania. 

zaloguj się by móc komentować


cbrengland @gabriel-maciejewski
23 lutego 2021 14:40

Oczywiście, że Allen nie pójdzie siedzieć, tak, jak powinien też może, Hartman, za to, co już nie raz pisał i pisze, też Żyd. Banda szatanów z Talmudem w ręku, niekoniecznie wszyscy,  przejęła kontrolę nad prawie już wszystkimi aspektami naszego życia. Nie mówiąc, o pieniądzach. Zaczęło się od Freuda, a kończy, czyżby?, na Allenie, czy innym zboku, artyście. Najwyższy czas olać ich i to nawet, fizycznie, ich dzieła, moczem naturalnym nawet.

To nie jest ważne, że to akurat na festiwalu we Francji zdaje się miało swoje miejsce. Sztuka współczesna i naga prawda o niej, dosłownie: Danse Danse \ Olivier Dubois - Tragédie

 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @maria-ciszewska 23 lutego 2021 14:01
23 lutego 2021 14:50

Nie twierdzę, że należy sprzedawać Kościoły.

Ciężko mi po prostu patrzeć na to jak dobrze ma się propaganda wymierzona w KK. 

Nie znam też gotowych recept.  

 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @cbrengland 23 lutego 2021 14:40
23 lutego 2021 14:53

O świetnie żeby obejrzeć Twój link muszę podać nr karty kredytowej albo zeskanować dowód osobisty - nowe wymogi EU dotycące weryfikacji wieku odbiorcy...

Niech mnie pocałują...

 

zaloguj się by móc komentować

Art @gabriel-maciejewski
23 lutego 2021 16:21

Nie ma czego żałować.Niech żałuje ten co wrzuca badziewie.

zaloguj się by móc komentować

Art @gabriel-maciejewski
23 lutego 2021 16:22

Do ThePazzo miało być.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @ThePazzo 23 lutego 2021 14:53
23 lutego 2021 16:46

Ooo, popatrz.

To powiem tyle, że tam jest goło i (nie)wesoło. Cały zespół taneczny, nago. Cały czas. Czasem solo, w duecie, kwartecie, a chwilami jest ich na scenie chyba z 50-ciu. Oczywiście panie i panowie. Ze wszystkim na wierzchu co mają. Niestety, nie tylko młode kobiety :-) Kompletna żenada to jest. Ale wszyscy poważni, jak jasna cholera w tym rytmie orgii. Nie wiem, jaki długi ten spektakl jest. Klip na YouTube ma 1min. Ale pewno jakąś 1godz przynajmniej, tak sądzę. Jak to w teatrze

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
23 lutego 2021 16:50

"W przypadku Allena, który ożenił się przecież ze swoją inną adoptowaną córką, którą ta wariatka Mia Farrow przywiozła z Korei jest inaczej."

Celebryci z Hollywood probuja wszelkich sposobow zeby sie przypomniec, gdy nadciagajaca starosc spycha ich na pobocze.

Inna wariatka, sporo mlodsza od Mia Farrow, niejaka Ashley Judd, wybrala sie na spacer po dzungli w Kongo, gdzie polamala gnaty, o czym pospiesznie doniosly

swiatowe media. Niesiona w jakims zawiniatku przez Murzynow, cykala sobie fotki, masowo rozprowadzane przez media, i dziekowala swoim braciom kongijskim za transport do RPA, gdzie w szpitalu przeszla operacje. Dramat nie z tej ziemi, az oddech czlowiekowi wstrzymuje.

Proponuje zeby nastepnym razem wybrala sie do Nigerii, tam zaopiekuja sie nia nigeryjscy bracia, moze ci z Boko Haram.

zaloguj się by móc komentować

darkforce @stanislaw-orda 23 lutego 2021 10:40
23 lutego 2021 20:42

od czegoś trzeba zacząć. O wszystkim decyduje wola czynu. Argument typu: a skąd wezmę to i tamto świadczy o jej braku.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ThePazzo 23 lutego 2021 13:58
23 lutego 2021 22:12

Uważam,  że nie rozumiesz o czym piszesz.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @cbrengland 23 lutego 2021 16:46
23 lutego 2021 23:13

Ciekawe jak to wygląda gdy pójdą w prysiudy...

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski 23 lutego 2021 10:35
24 lutego 2021 03:22

W ogóle Kościół "z tej kanapy wstać powinien", a może. Najwyższy czas. Dotyczy to wszystkich, od Papieża, do nas, baranków bożych.

Tak, masz rację. Nie ma przełożenia w sztuce Wiara. Jest Biblia i Objawienie. Tylko tyle i aż tyle. I liturgia. Wystarczy. Cała prawda.

Ja jestem drogą, prawdą i życiem

(J14)

Dlatego też nie ma i nie będzie prawicy politycznej. Ale to już też wiemy ☺

 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @stanislaw-orda 23 lutego 2021 22:12
24 lutego 2021 08:44

Być może - jestem tylko człowiekiem a jak wiadomo bładzić jest rzeczą ludzką ;)

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
24 lutego 2021 10:31

(...) Nie bardzo wiadomo w imię czego, skoro taki Polański musiał z USA uciekać, mimo tego, że jego ofiara machnęła już na wszystko ręką(...)

Widocznie jak dotąd Polański nie dał się wciągnąć w zrobienie filmu o Jedwabnem albo Kielcach czyli ostrej propagandy Holocaust Industry.  Co gorzej w tym wywiadzie

https://ninateka.pl/film/roman-polanski-cz1

4 minuta i 9 minuta

pomimo "ciężkich starań" Żakowskiego ( ocalony oczywiście za pieniądze itp) nie udało się udowodnić polskiego antysemityzmu a nawet wręcz przeciwnie... Brak jakichklwiek prześladowań, pomoc Polaków, pełna asymilacja w środowisku polskim - "straszne". Nie wiadomo czy nie ulegnie bo wywalili Polańskiego z francuskiej akademii filmowej.

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @ThePazzo 23 lutego 2021 13:58
24 lutego 2021 10:35

"Nie no rzeczywiście bieda aż piszczypiszczy"

Zgadza się. To jest "piszcząca" bieda, tylko w pańskim komentarzu wygląda to na sarkastyczne wytykanie Watykański sknerstwa. Mam nadzieję, że toniezręcznosć  z Pana strony i  fałszywe wrażenie z mojej.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @peter15k 24 lutego 2021 10:31
24 lutego 2021 15:27

w stanie Kalifornia, a dokładniej sąd hrabstwa Los Angeles skazał p. Polańskiego na areszt domowy do czasu wyznaczenia rozprawy w wiadomej sprawie. Pan Polański raczył opuscic USA, czyli hrabstwo Los Angeles, do czego nie miał był prawa. Ścigany jest zatem za złamanie warunków aresztu domowego, a sądy w USA zdecydowanie nie lubią, gdy ktoś duraka waliajet.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @stanislaw-orda 24 lutego 2021 15:27
24 lutego 2021 18:06

Obawiam sie niestety, że gdyby Polański zaczął krecić filmy "bardziej ideowe" to sprawa sprzed wielu lat znalazłaby inne rozwiązanie. Przestałem wierzyć w amerykański system sądowniczy po sprawie Jeffreya Epsteina. Proceder trwał kilkanaście lat i nic się nie działo dopóki sie nie okazało, że "imprezy" są nagrywane a filmiki znalazły się ( prawdopodobnie )  w posiadaniu innych państw i całe USA a w szczególności różne kontrakty i decyzje polityczne mogą być przedmiotem szantażu. Rozkład USA był  widoczny ostatnio przez "wyłączenie" urzędującego przecież prezydenta.  Ileż to lat funkcjonował bezkarnie Weinstein - był nie do ruszenia. 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @Zawierucha 24 lutego 2021 10:35
24 lutego 2021 18:43

Bieda w Kościele ?

Nie to nie był sarkazm.

I żadnej biedy tam nie ma za to fatalne zarządzanie. 

A krycia pedofilów im nigdy nie wybaczę - wiem, że to tylko ludzie i mam nadzieje, że będą się smażyć w piekle.

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @gabriel-maciejewski
26 lutego 2021 12:32

Bardzo ważny wpis i trafiający w sedno zasadniczy dysonans pomiędzy oskarżaniem różnych ludzi o podobne wykroczenia. No cóż, cele tych oskarżeń są zapewne zupełnie różne. Ale trzeba używać i tego, kiedy słyszymy po raz kolejny o okropnych czynach duchownych.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
26 lutego 2021 14:17

Apropo Watykanu - skoro Witold Gadowski może relaizować takie projekty jak "Święci z Doliny Niniwy" to Watykan nie może? Może Watykan nie ma na to środków? - śmiech na sali.

Watykan właśnie poinformował, że nie ma możliwości pracy na terenie Watykanu dla osób niezaszczepionych (czyli każdy niezaszczepiony ma się zaszczepić albo traci pracę) a niezaszczepieni dziennikarze nie mają prawa udać się wraz z Papieżem na pielgrzymkę do Iraku.

https://www.youtube.com/watch?v=Kj-TOmC8fqg&ab_channel=GadowskiTV

 

 

 

zaloguj się by móc komentować


zaloguj się by móc komentować