Czy właśnie trwają przygotowania do drugiej katastrofy smoleńskiej
Jak wiadomo film jest najważniejszą ze sztuk. Dzieje się tak nie tylko dlatego, że kino ma wpływ na masy. Moc kina polega na tym, że można – poprzez ruchomy obraz – całkowicie i nieodwołanie zaburzyć ludziom percepcje, wmówić, że czarne jest żółte, że Szyc jest długonogim brunetem, a ludzie, w codziennym życiu normalni i przewidywalni, to godne potępienia i śmierci w męczarniach potwory. Ktoś powie, że telewizyjna publicystyka też tak działa. No tak, ale ona napędzana jest żywymi ludźmi, którzy mogą nagle stracić wiarygodność. Film jest zamkniętą koncepcją, z którą trudno się polemizuje, jeśli ma ona opłaconych recenzentów, a do tego jeszcze jest bez przerwy promowana w mediach. Film znika z ekranów tylko dlatego, że wypychają go inne filmy, bo kino to na szczęście przemysł. Film można sprzedać za granicę, można go w nieskończoność puszczać w różnych telewizjach, można go wydać na płycie. Palikot, na przykład, jako zastępnik filmu, nie sprawdził się całkowicie i dziś może być co najwyżej ogłoszony sezonowym królem twittera, jak mu wyjdzie jeden czy drugi głupi żart.
Jak pamiętamy, działalność Janusza Palikota, poprzedziła katastrofę smoleńską. To on właśnie, pokazywany bez opamiętania przez media publiczne i prywatne, wygłaszał bardzo niestosowne kwestie na temat losu Lecha Kaczyńskiego i jego rodziny. To on organizował eventy, połączone z prezentacjami jakichś dziwnych gadżetów, o których dziś już nikt nie chce pamiętać. Wszystkim bowiem wydaje się, że najgorsze co polityk może zrobić publicznie to jeść sałatkę w sali sejmowej. Tolerowanie Janusza Palikota miało i ma nadal charakter teatralny. To znaczy on jest postacią z jarmarcznego przedstawienia, a dla takich postaci wszyscy powinni mieć zrozumienie, albowiem służy ona rozbawieniu publiczności kosztem władzy. Pisałem już o tym – Palikot, ale nie tylko on, był postacią z kukiełkowego widowiska zatytułowanego „Pajac i żandarm”. Tyle tylko, że Lech Kaczyński nie był żandarmem. W podobny schemat próbują nas wtłoczyć dzisiaj media takie jak TVN i tak zwana opinia publiczna kreowana przez opozycję i różne ruchy na ulicach. Próbują oni wmówić ludziom, że są w opresji, a z tej opresji wydobyć ich może tylko jakiś nadzwyczajny wypadek. Podobnie było z Palikotem i z Komorowskim, który wygłaszał w radio dziwne, zrozumiałe dopiero post factum kwestie.
Jeśli kreowana jest sytuacja następująca – Polska jest w opresji i trzeba ją ratować – jeśli opozycja szykuje się do wyborów marszałka sejmu, który właśnie złożył dymisję, albowiem robił to samo co politycy PO, tylko w mniejszej skali, a na ekrany wchodzi film Patryka Vegi opowiadający o złych homoseksualistach gnębiących dobrych homoseksualistów, to znaczy, że świat wywraca się do góry nogami i rzeczy podlegające jednoznacznym ocenom, przestają im podlegać. Stają się czymś innym. Medialna rzeczywistość i produkcje kinowe służą – jak hitlerowska propaganda – do przekonania widzów, że tylko gwałtowne usunięcie zagrożenia daje szansę na ocalenie. Mam nadzieję, że politycy PiS widzą już to zagrożenie i mają sposób na to, jak je unieważnić. Oby tak było. Jeśli jednak to są tylko moje pobożne życzenia, to znaczy, że do 13 października musimy spodziewać się wypadków nagłych, zaskakujących i tragicznych. Podkładką dla nich, taką dupokrytką, będzie film Vegi. Gdyby – co zaznaczam nie jest pewne, bo ja to sobie wymyśliłem dziś z rana – coś się stało, ofiary nie będą oceniane według rzeczywistych zasług czy też zaniechań, ale według tego co w filmie pokazał Vega. Film ten zaś będzie pokazywany we wszystkich możliwych telewizjach, po to, by każdy dobrze sobie zakarbował jakiego niebezpieczeństwa uniknął nasz kraj i my wszyscy razem wzięci.
Można oczywiście się tym nie przejmować, ale zajadłość z jaką prowadzona jest kampania przeciwko marszałkowi Kuchcińskiemu, budzi mój niepokój. To nie jest gra polegająca na tym, że trzeba skompromitować ważnego polityka PiS, to jest próba wysadzenia go z siodła i zajęcia jego miejsca, przez kogoś z opozycji. To jest raczej niemożliwe, a przynajmniej na takie wygląda dzisiaj. Jutro jednak może się okazać, że rzeczywistość jest całkiem inna i świat wcale nie wygląda tak jak myślimy. Do wyborów pozostały jeszcze dwa miesiące, a ja, który mam skłonność do kompulsywnego i obsesyjnego myślenia o różnych kwestiach, szukam rozpaczliwie jakiejś nadziei, która ten mój wyhodowany z rana lęk, jakoś załagodzi. No i znalazłem. Nadzieję daje mi film o Piłsudskim, który wejdzie na ekrany jeszcze we wrześniu. W filmie tym, biały jak pytlowa mąka kurdupel z nogami prostowanymi na beczce i oczami niczym szklane paciorki z powieści Hessego, zagra długonogiego bruneta o głębokim i czarnym jak syberyjska noc spojrzeniu. Ja sam co prawda wspominałem wielokrotnie, że Włodzimierz Wysocki zagrał kiedyś Murzyna a John Wayne Mongoła, ale to jednak nie to samo. Nie ten rodzaj zawodowstwa. Szyc grający Piłsudskiego daje nam mimo wszystko nadzieję, że oni coś tak gwałtownie i nieodwołanie spierniczą, że po tych działaniach, podchodach i nagonkach nie zostanie nawet cień brzydkiego zapachu. Proszę bardzo oto trailer https://www.youtube.com/watch?v=61M8kesGOyA
Ja wiem, że trudno w to uwierzyć, ale to jednak prawda. Vega zaś już nie kryje, że jego film jest wyłącznie karykaturalnym przedstawieniem polityków PiS, nie płacze też jednak, jak kilka tygodni temu, że obraz może być źle zrozumiany, jako krytyka jednej tylko opcji. Zyskał dziwną pewność siebie, a to może oznaczać, że uzyskał jakieś gwarancje. I to mnie niepokoi. Jak będzie zobaczymy. Węszę jednak w tym wszystkim jakiś podstęp i czekam na reakcję „naszych”. Nie tylko na reakcje publicystyczne i medialne, ale także na jakieś działania, które spowodują, że zyskamy większą pewność co do sukcesu w wyborach jesiennych. Można się oczywiście łudzić, że oni spokojnie dotoczą ten swój koślawy wózek, a potem wdzięcznie zeń pospadają i będzie kupa śmiechu. Doświadczenia jednak lat minionych podpowiadają nam, że może być całkiem inaczej. Czekajmy więc w spokoju i uważajmy na to co się dzieje dookoła. Także w kinie.
Zapraszam do księgarni www.basnjakniedzwiedz.pl do sklepu FOTO MAG, który od jutra będzie zamknięty przez dwa tygodnie i do księgarni Przy Agorze
Zapraszam też na portal www.prawygornyrog.pl
tagi: polityka katastrofa smoleńska media film
![]() |
gabriel-maciejewski |
9 sierpnia 2019 10:12 |
Komentarze:
![]() |
stanislaw-orda @gabriel-maciejewski |
9 sierpnia 2019 10:26 |
Jesteśmy w fazie ewolucji społeczno-politycznej, kiedy faszyści decydują o tym co jest faszyzmem i kto jest faszystą (zamiennie: rasistą, antysemitą, ksenofobem). Zapewne dlatego, że znają problem z autopsji.
Odnośnie jakiejś "katastrofy" zainscenizowanej przed wyborami. To bardzo prawdopodobne, bo to dla opozycji jedyna szansa, gdyż na "cudach" odnośnie zawartości urn wyborczych nie może już polegać.
![]() |
Marcin-K @gabriel-maciejewski |
9 sierpnia 2019 10:28 |
To pewnie słuszne niepokoje, aczkolwiek chyba żart opowiedziany drugi raz traci moc. Palikot był pierwszy i dlatego ta figura robiła taki tumult i przerażenie. Vega to już raczej karykatura i auto-pastisz. Skłaniałbym się raczej do opinii, że oni działają tak nieudolnie, ponieważ tych przywołanych w tekście gwarancji nie posiadają i działają samodzielnie.
![]() |
ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski |
9 sierpnia 2019 10:32 |
Może oni jednak czują się tak zapędzeni do rogu, że nic innego im nie pozostaje jak frontalny atak.
Z drugiej strony nic nie wiemy o grze wywiadów.
W 2010 roku w przedzień wyborów prezydenckich odwiedził mnie znajomy z Niemiec, który wówczas jeszcze był zatrudniony w ichniejszych służbach. I na wstępnie nie pytany powidział, czego nie zapomnę do końca życia - wygra Kaczyński a prezydentem zostanie Komorowski.
A jak jest dzisiaj? kto z kim się dogadał? czy jest już jakiś deal? czy on się dopiero wykluwa w trakcie negocjacji i prowokacji?
![]() |
bolek @gabriel-maciejewski |
9 sierpnia 2019 10:35 |
"Proszę bardzo oto trailer https://www.youtube.com/watch?v=61M8kesGOyA"
Orzeszku!
Tego nie da się przebić dlatego dorzucam do kompletu LEGIONY
![]() |
stanislaw-orda @Marcin-K 9 sierpnia 2019 10:28 |
9 sierpnia 2019 10:37 |
Te nieudolne działania mog być takie celowo, czyli dla zmyłki. Są one prezentowane jawnie po to, aby przeciwnik lekceważył takich "kozaków".
W przypadku operacji "Smoleńsk 2010" ( w każdej podobnego rodzaju operacji) zasadnicze przygotowania były niejawne.
![]() |
Marcin-K @stanislaw-orda 9 sierpnia 2019 10:37 |
9 sierpnia 2019 10:44 |
Owszem, może tak być. I pewnie jest to bardziej prawdopodobne, bo ja mimowolnie staram się te sprawy oceniać tak jak oceniałbym jakieś zwykłe sprawy życiowe, a to zapewne błąd. Widzę jak ktoś działa idiotycznie i odruchowo zakładam, że to osioł. A to przecież tak nie działa.
![]() |
mooj @stanislaw-orda 9 sierpnia 2019 10:37 |
9 sierpnia 2019 10:48 |
czyli rozsądnie : "Generał" (miniseriał i film) "Baliszewskiego" by TVN (2008-2009) wyciągnięty po fakcie, jako pożywka dla spekulacji i wykazania "nie da się nic ustalić", nie zaś elelement gry wstępnej
![]() |
mniszysko @gabriel-maciejewski |
9 sierpnia 2019 10:52 |
Ja od jakieś czasu znajduję nagłówki różnych "jasnowidzów", że coś się może stać w trakcie jakiejś wielkiej parady, manifestacji, masowego zebrania itd. Normalnie to ironicznie coś pod nosem komentuję, że ludzka nieodporność na takie brednie jest zadziwiająca.
Ale na tym portalu wiele razy została zdementowana polityczna funkcja takich wieszczów. Więc z lekkim niepokojem myślę o najbliższej szykującej się paradzie 15 sierpnia na Śląsku w Katowicach.
Natomiast to, co budzi mój autentyczny i trwały niepokój, to parady LBGT w całej Polsce i ochrona jaka jest im dawana oraz narzucany przy tej okazji podział na "uciśnionych" z parady i "przekraczających cywilizacyjne normy" protestujących przeciw tym paradom. Wszyscy muszą się tłumaczyć z indukowanej nienawiści do paradnych, zaś władza pilnuje (zasadniczo jednostronnie), aby nikt nie przekraczał tych "cywilizacyjnych norm wyrażania opinii". Od czasu do czasu jest przywoływany do porządku ktoś z tych "uciśnionych" z parady, ale to działa na zasadzie wyjątku, który potwierdza regułę. Wyjątki te pełnią też rolę liścia figowego, który ma zakryć, że źli są tylko po tej jednej, jedynej stronie.
I to dla mnie jest przerażające.
![]() |
ainolatak @gabriel-maciejewski |
9 sierpnia 2019 10:52 |
Smoleńsk miał przyzwolenie (przynajmniej) zewnętrznych sił. Do zlasowania mózgów i przełknięcia tradegii rzeczywiście potrzebne było rozpętanie piekielnej nienawiści przez Palikota i innych. Wg mnie film Vegi tak nie zadziała, owszem może odebrać głosy, ale to nie ma znaczenia zarówno na rząd Pisu jak i inny musi być zewnętrzna zgoda. To, że te patałachy próbują zaognić to normalne - przecież przeszliśmy wszystkie granice przyzwoitości i człowieczeństwa jako społeczeństwo, nie mrugnęliśmy po wydarzeniach w Łodzi ani po Smoleńsku, znaczy eksperyment się udał i wzajemnie co najwyżej będziemy się walić po głowach, jednak nie na skalę tej tragedii. Za dużo rzeczy PiS podpisał, żeby robić teraz rewolucję. Tak sądzę.
![]() |
ainolatak @przemsa 9 sierpnia 2019 10:35 |
9 sierpnia 2019 10:58 |
Właśnie tak. Nawet nie żal mi Kuchcińskiego. Skoro był skończonym idiotą, że nie władza mu myślenie przesłoniła i zapomniał, że to będzie pierwsze na co się przeciwnicy rzucą, a ośmiorniczkowy rachunek zostanie wystawiony PiSowi, tzn. że nie nadawał się już do realizacji celów partii. Wiarygodność ludzi nie zdobywali tym: Wybierzcie nas, bo mniej niż PO kradniemy, ale tym, że JESTEŚMY uczciwi.
![]() |
ainolatak @bolek 9 sierpnia 2019 10:35 |
9 sierpnia 2019 11:10 |
Mogę tylko powtórzyć za jednym z komentów: Polacy powinni mieć zabronione robienie filmów przynajmniej przez 10 lat ;)
![]() |
Marcin-K @przemsa 9 sierpnia 2019 11:10 |
9 sierpnia 2019 11:13 |
Pamiętaj, że jutro mogą tak samo zaatakować kogoś innego, pod takim samym wyssanym z palucha pozorem.
|
onyx @mniszysko 9 sierpnia 2019 10:52 |
9 sierpnia 2019 11:19 |
Pierwszego września przyleci Donald Trump i tu jest poważniejszy temat niż te parady z których nijak wykręcić wielkiego dymu. Policja daje przekaz, że władza nie chce żadnych ofiar. W Białymstoku nikt z poszkodowanych nie zgłosił się do szpitala ani na policję co pokazuje skalę fałszu. Najlepiej by było gdyby nikt im w tych marszach nie przeszkadzał a policja prowokatorów wyłapie. Ale do podgrzewania nastrojów też mamy wielu chętnych a w razie jakiejś tragedii Komorowski Bronisław z tym swoim uśmieszkiem jowialnego kretyna też zawsze jest gotów wygłosić kwestię, że "Polska zdała egzamin".
https://wiadomosci.onet.pl/swiat/donald-trump-w-polsce-prezydent-usa-przyleci-na-dwa-dni/kl90fpl
![]() |
Grzeralts @ainolatak 9 sierpnia 2019 10:52 |
9 sierpnia 2019 11:28 |
Chyba tak, nie wygląda, żeby mieli plenipotencje kogoś ważnego.
![]() |
mniszysko @gabriel-maciejewski |
9 sierpnia 2019 11:36 |
I się zaczyna. Może Kukiz przejmie rolę Palikota?
![]() |
mniszysko @gabriel-maciejewski |
9 sierpnia 2019 11:41 |
>>> Mam nadzieję, że politycy PiS widzą już to zagrożenie i mają sposób na to, jak je unieważnić. Oby tak było. <<<
Może jednak widzą?
https://info.wiara.pl/doc/5764029.PiS-ma-juz-kandydatke-na-stanowisko-marszalka-Sejmu
![]() |
cbrengland @gabriel-maciejewski |
9 sierpnia 2019 11:41 |
Jutro jednak może się okazać, że rzeczywistość jest całkiem inna i świat wcale nie wygląda tak jak myślimy.
Przed 2010 codziennie otwieralismy oczy ze zdumienia, co się dzieje, co gada Sikorski, Tusk i inni politycy rządzący wówczas. Wtedy mieliśmy nadzieję, że to kiedyś się skończy i już.
Dzisiaj Polska może zostać zadekretowono do rządzenia przez unijnego komisarza, bo panie, no nie potrafią Polacy się sami rządzić.
I to już będzie koniec historii. Naszej.
![]() |
Grzeralts @mniszysko 9 sierpnia 2019 11:41 |
9 sierpnia 2019 11:42 |
Niegłupie.
![]() |
ewa-rembikowska @mniszysko 9 sierpnia 2019 11:36 |
9 sierpnia 2019 11:42 |
Co on pali?
![]() |
malwina @ainolatak 9 sierpnia 2019 11:10 |
9 sierpnia 2019 11:52 |
nie Polacy tylko Gliński. i nie kręcenie tylko dofinansowanie. i nie filmów tylko niektórych reżyserów.
![]() |
gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 9 sierpnia 2019 10:26 |
9 sierpnia 2019 12:01 |
Na pewno spróbują
![]() |
gabriel-maciejewski @Marcin-K 9 sierpnia 2019 10:28 |
9 sierpnia 2019 12:01 |
Powinien stracić moc, ale czy straci?
![]() |
gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 9 sierpnia 2019 10:32 |
9 sierpnia 2019 12:02 |
Niezłe z tym Niemcem
![]() |
gabriel-maciejewski @przemsa 9 sierpnia 2019 10:35 |
9 sierpnia 2019 12:02 |
Jeśli to nie będzie skuteczne, a mam nadzieję, że nie będzie, cała ich taktyka idzie do śmieci
![]() |
gabriel-maciejewski @bolek 9 sierpnia 2019 10:35 |
9 sierpnia 2019 12:03 |
Co za nędza
![]() |
gabriel-maciejewski @mniszysko 9 sierpnia 2019 10:52 |
9 sierpnia 2019 12:03 |
Ciekawe gdzie mają etaty ci jasnowidze?
![]() |
gabriel-maciejewski @ainolatak 9 sierpnia 2019 10:52 |
9 sierpnia 2019 12:03 |
A jak teraz też ma przyzwolenie?
![]() |
gabriel-maciejewski @mniszysko 9 sierpnia 2019 11:36 |
9 sierpnia 2019 12:04 |
Kukiz to w istocie hologram
![]() |
gabriel-maciejewski @mniszysko 9 sierpnia 2019 11:41 |
9 sierpnia 2019 12:04 |
Oby
![]() |
gabriel-maciejewski @cbrengland 9 sierpnia 2019 11:41 |
9 sierpnia 2019 12:04 |
Nie zdziwiłbym się
![]() |
Marcin-K @gabriel-maciejewski 9 sierpnia 2019 12:02 |
9 sierpnia 2019 12:12 |
Moim zdaniem straci. Wiem że to może mało miarodajne ale funkcjonuję w sercu warszafkowego antypisu i widzę, że coś się zmieniło. Oni coś zaczynają wyczuwać i już nie ma w kółko opowiadania o tych wyprodukowanych narracjach. Czasami się zdarza, ale to już nie to samo, co kiedyś. Widziałem przy Adamowiczu, że oni wyczuli że ktoś ich próbuje znów nabrać i wywołać agresję. Więc nawet jak coś się wydarzy, to moim zdaniem drugiego Smoleńska nie będzie, w sensie nakręcenia połowy społeczeństwa. Muszą szybko wymyśleć coś nowego, jakiś nowy mechanizm, bo o tych biednych filmach to już nawet lemingom z open space'ów się nie chce gadać. Jest jakiś poziom żenady, którego nie chcą już akceptować nawet ich wyznawcy.
![]() |
chlor @przemsa 9 sierpnia 2019 11:42 |
9 sierpnia 2019 12:23 |
No tak, ale praktycznie każdy polityk nie wyłączajac Pisu coś kupił za tanio, zjadł gdzieś za darmo, czy coś załatwił rodzinie. Nie karalne sprawki z paragrafu "nadużywanie przywilejów". Nadymając się moralnie można selektywnie powywalać wszystkich polityków nielubianych przez opozycję, jeśli uda się mediom dobrze rozkręcić "aferę". Dobrze, to znaczy nie bić na alarm z powodu nadużywania przez polityków lecz skupić się tylko na konkretnym nazwisku. Natomiast telewidzowie dowolnej opcji działają w ten sposób, że do czasu takie nadużycia ich nie obchodzą. Mieszczą się w zakresie "wiadomo że trzeba dbać o swoje". Dopiero gdy w Dzienniku dowiedzą się, że to straszny skandal i budzi oburzenie wszystkich, zaczynają również się nadymać.
![]() |
ainolatak @malwina 9 sierpnia 2019 11:52 |
9 sierpnia 2019 14:07 |
Oczywiście, cytowany koment był żartobliwą reakcją na zajawkę Piłsudskiego. Jednak mimo, że nie jestem wielkim ekspertem kina, mam poważne wątpliwości, że przed Glińskim było lepiej, mam wątpliwości czy brak dofinansowania z budżetu zablokuje powstawanie szajsu np. Vegi (o ile się nie mylę jego ostatni dofinansowany film to Ciacho sprzed 9 lat) i że mamy masę fantastycznych reżyserów, którzy nakręciliby cuda, ale nikt ich nie dopuszcza.....
W ostatnich latach widziałam jeden polski film, który mi się spodobał Konrada Łęckiego "Wyklęty", który powstał za zbierane latami pieniądze, a doczekał się szybkiego zdjęcia z kin, a sam Łęcki procesu, jaki wytoczył mu „zasłużony” kielecki radny Jan Gierada za wykorzystanie w obrazie jego nazwiska i nadanie go postaci oficera UB.
![]() |
ainolatak @gabriel-maciejewski 9 sierpnia 2019 12:03 |
9 sierpnia 2019 14:10 |
Może się mylę, ale - tak jak już napisałam - PiS za dużo rzeczy podpisał, żeby teraz robić już taką akcję. Podobnie jak Ojciec Mniszysko raczej obawiam się przyzwolenia na niebezpieczne akcje związane z LGTB. Jak będzie zobaczymy.
![]() |
valser @mniszysko 9 sierpnia 2019 10:52 |
9 sierpnia 2019 14:18 |
Ludzie, ktorzy pchaja palce do kontaktu i maja potem pretensje do swiata, ze jednak roznica potencjalow istnieje, generalnie mnie smiesza.
Gdybym osobiscie mial zrobic demontaz takiej parady, to bym kluczowe osiby, ktory wodza rej, zdjal i zneutralizowal w nocy przed impreza. To nie jest trudne. Wystarcza cztery beemki karkow, ktorzy wezma po 500 i nie beda chcieli gwiazdorzyc.
![]() |
valser @ainolatak 9 sierpnia 2019 10:58 |
9 sierpnia 2019 14:26 |
Kuchcinski to matol po wieczorowce. Pare szarych komorek wiecej niz Bolek.
Dla mnie to bedzie zawsze tajemnica jak takie popierdulki robia kariere? Kto ten szlam wypycha?
Jak taki moze byc marszalkiem sejmu, to znaczy, ze kwalifikacje, zdolnosci, osobiste przymioty sie tu nie licza i nadal jestesmy w epicentrum rewolucji, gdzie praczki i fryzjerzy sprawuja wladze.
![]() |
mniszysko @valser 9 sierpnia 2019 14:18 |
9 sierpnia 2019 14:56 |
>>> Gdybym osobiscie mial zrobic demontaz takiej parady, to bym kluczowe osiby, ktory wodza rej, zdjal i zneutralizowal w nocy przed impreza. <<<
Wydaje mi się, że sam dajesz odpowiedź. Skoro tego nie zrobiono, co to znaczy?
Druga rzecz. Jakubowski76 słusznie zauważył, że robienie tam parady, to jak robienie manifestacji Ku-Klux-Klana w Harlemie w Nowym Jorku. Byli pewni, że to wystarczy, że mieszkańcy i okolica dadzą się sprowokować. Jednak do prowokacji nie doszło, poza paroma gniewnymi pyskówkami.
Ci, którzy nakazali robić te parady, chyba jednak z tego wyciągną lekcję i poślą beemki z 500setkami dla tych, co jednak będą chcieli gwiazdorzyć, aby nie skończyło się tylko na pyskówkach i głośnym wyrażaniu oburzenia.
Oczywiście winnym zostaną wskazani ci, co mówią o tęczowej zarazie.
![]() |
valser @mniszysko 9 sierpnia 2019 14:56 |
9 sierpnia 2019 15:01 |
Tylko duren lub prowokator zalatwia sprawy w swietle jupiterow. Jednych i drugich nie brakuje.
![]() |
valser @valser 9 sierpnia 2019 15:01 |
9 sierpnia 2019 15:07 |
Te parady waginosceptykow i milujacych inaczej ktos pcha na zderzenie czolowe. panstwo jest bezwladne i pozwala na coraz wiecej. Przy marszach niepodleglosci nie mieli problemu, zeby aresztowac przed marszem na 48 godzin. Konsekwentnie powinno dziac sie tak samo. Policja to pilnowacze interesow, w tym wypadku ciemnych interesow.
![]() |
cbrengland @gabriel-maciejewski 9 sierpnia 2019 12:04 |
9 sierpnia 2019 15:25 |
Zawsze zdaje się tak było, że ci, co robili politykę i biznesy w skali państwa, czy imperium, byli opłacani przez tych, którzy tym wszystkim sterowali, a "mieli czyste ręce".
Dzisiaj jest nie inaczej. Zobaczmy ile zarabiają dyrektorzy banków i to pod każdą szerokością geograficzną (ostatnio bodaj w Polsce, też była "afera" z pieniędzmi w banku dla pracowników). A ile zarabia ten Tusk, do porzygania.
I tak to się kręci. Więc z czym my do ludzi można powiedzieć panowie Kaczyński i Morawiecki? No są, bo ktoś musi. Jeszcze.
![]() |
stanislaw-orda @chlor 9 sierpnia 2019 12:23 |
9 sierpnia 2019 16:55 |
mnie przeraził jawny idiotyzm w uzasadnieniu podanym przez p. M. Kuchcińskiego, a mianowicie że opinia publiczna nie akceptuje takiego postępowania. A było w tej kwestii referendum i wiadomo, co na to opinia publiczna? Bo póki co, ta opinia publiczna to "Wyborcza" plus TVN. Lepiej by wypadło, gdyby się w ogóle nie wypowiadał.
![]() |
Magazynier @gabriel-maciejewski |
9 sierpnia 2019 16:57 |
"Mam nadzieję, że politycy PiS widzą już to zagrożenie i mają sposób na to, jak je unieważnić."
Ja zaś mam nadzięję, że widzą to również polskie służby i dokonały odpowiedniego zabezpieczenia defilady w Katowicach w święto Wniebowzięcia NMP. Jak również podjęły wcześniej badanie możliwości dokonania prowokacji tego dnia w Katowicach. Chciałbym bowiem wrócić stamtąd cały i zdrowy.
Zaś Toyah tam mieszka i będzie czytał Pismo Św. jako lektor na Mszy Św. z udziałem elity PiS. Wczoraj się z nim widziałem.
Modlitwa.
![]() |
Magazynier @stanislaw-orda 9 sierpnia 2019 10:26 |
9 sierpnia 2019 17:01 |
Faszyści to tylko jadna z pacynek w teatrzyku "Pajac i żandarm". Tych którzy ich inspirują nie da się zdefiniować prostymi sloganami ideowymi. Są bezideowi, ale mają swoją pragmatyczną ideę, ideę dziedziczenia. To wydaje mi się być czymś dla nich najważniejszym.
![]() |
Magazynier @ewa-rembikowska 9 sierpnia 2019 10:32 |
9 sierpnia 2019 17:02 |
Szok!
![]() |
Magazynier @ainolatak 9 sierpnia 2019 10:58 |
9 sierpnia 2019 17:06 |
Kuchciński w ogóle nie służył wizerunkowi PiSu. Tak więc przynajmnie przydał się w taki sposób. Dzięki niemu można teraz wyciągnąć większe jeszcze przekręty podróżnicze Tuska, HGW, Borusewicza, i kogo tam jeszcze nie.
![]() |
Magazynier @przemsa 9 sierpnia 2019 11:10 |
9 sierpnia 2019 17:07 |
No przecież wywalono go z hukiem. Zagłuszanie huku w postaci apologii ze strony Prezesa nie ma znaczenia. To tylko przysługa lojalnościowa.
![]() |
Magazynier @mniszysko 9 sierpnia 2019 11:41 |
9 sierpnia 2019 17:09 |
Kobieta odgromnik. PiSowskie damy nie mają wyboru. Każa musi stać się Wonder Woman.
|
KOSSOBOR @valser 9 sierpnia 2019 14:26 |
9 sierpnia 2019 17:12 |
Penelopa drzewiej mu było. Więc rewolucyjnie może spokojnie zwać się Madame Sans-Gene. Inna sprawa, że tam może wchodzić w grę atzw. afera podkarpacka /burdele i małolaty z Ukrainy/ i bracia Rysicz /dawniej Specnaz/. Zatem bardziej opłacało się usunąć marszałka z marszałkowania, niż podlegać naciskom tych braci R.. No i Cygan "się powiesił" pod kołdrą w kryminale.
Rzeczywiście - takim durniem można być po wieczorówce.
![]() |
Magazynier @onyx 9 sierpnia 2019 11:19 |
9 sierpnia 2019 17:13 |
Obawiam się że działa to tym sposobem, że jeśli będą ofiary po stronie PiS przed przyjazdem Trumpa przy jakieś uroczystości, to może to przystopować jego przyjazd. Albo da pretekst służbom jankeskim to odfiltrowania polskich. Czego sobie i wam życzę.
Tak więc, chłopaki (czytające ten tekst służbowo), ogarnijcie się i przekażcie co trzeba komu trzeba. Czy może mam ręcznie wytłumaczyć?
![]() |
Magazynier @gabriel-maciejewski 9 sierpnia 2019 12:04 |
9 sierpnia 2019 17:17 |
Dobre. Powiem więcej, bardzo dobre.
![]() |
valser @KOSSOBOR 9 sierpnia 2019 17:12 |
9 sierpnia 2019 17:18 |
Nie ma wlasciwie sezonu, zeby jakis nowy Dyzma na szczytach wladzy nie zrobil coming outu swojej glupoty.
|
KOSSOBOR @Magazynier 9 sierpnia 2019 17:02 |
9 sierpnia 2019 17:19 |
Po tylu latach "wyświetlania" "Smoleńska" - jaki "szok", Magazynierze???!!! Szczęśliwym Dziecięciem Bożym jesteś.
![]() |
Magazynier @gabriel-maciejewski 9 sierpnia 2019 12:02 |
9 sierpnia 2019 17:20 |
Co nie? Przemówił jak Pytia. Co mi nasuwa skojarzenia z informacyjną służbą tzw. wyroczni delfickiej, podobnie jak z kompozytorami holenderskimi.
![]() |
Magazynier @gabriel-maciejewski 9 sierpnia 2019 12:03 |
9 sierpnia 2019 17:22 |
W wyroczni deflickiej i w filharmonii amsterdamskiej.
|
KOSSOBOR @valser 9 sierpnia 2019 17:18 |
9 sierpnia 2019 17:26 |
No ale dobór członków partii i desygnowanie na funków było zawsze pilnowane przez Prezesa. Wiem, widziałam.
Dalszych z tego wniosków nie będziemy tu publicznie wyciągać.
![]() |
OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski |
9 sierpnia 2019 18:34 |
Przyczyną jazgotu z powodu Kuchcińskiego jest to że on oddał kasę i zrezygnował ze stanowiska... Chodzą słuchy że będzie z tego doskonała okazja by ujawnić rachunki pozostałych wycieczkowiczów... i sięgnąć im przez to legalnie do kabzy... Nowa Pani marszałek właśnie zwolniła stanowisko dla kogoś kto się tym zajmie... To tylko teoria, ale dla mnie tak to wygląda. Granat oczywiście wybuchnie przed wyborami
![]() |
OdysSynLaertesa @valser 9 sierpnia 2019 14:26 |
9 sierpnia 2019 18:38 |
A kim jest tak naprawdę marszałeksejmu ? Za co odpowiada oprócz Laski, i co może?
Kuchciński bardzo dobrze tę funkcję wykonywał... On się na to urodził żeby być marszałkiem (zupełnie jak Borewicz porucznikiem)
![]() |
Magazynier @KOSSOBOR 9 sierpnia 2019 17:19 |
9 sierpnia 2019 18:40 |
I owszem, jestem dziecięciem Bożym! Na tym polega szczęście. Ale szok wynika z tego, że służby niemieckie wiedziały o planowanym mordzie. Powiem szczerze, że już nie chce mi się macać tego piątego dna. Beznadziejne są te chłopaki i dziewczyny.
![]() |
valser @KOSSOBOR 9 sierpnia 2019 17:26 |
9 sierpnia 2019 18:41 |
Gdyby on mialby byc managerem druzyny hokejowej to by raczej do playoffow nie awansowal. Moze tez byc tak, ze lepszych w tej bandzie nie ma. Wszystkie partie sa zabetonowane i odporne na ludzi, ktorzy maja jakies kompetencje i moga cos z sensem zrobic. No i z odpornoscia na dzialanie wody sodowej glowki maja problem, tudziez odpornoscia na nadmiar wladzy.
Lekko nie jest. Ale jak slysze zlodziei i matolow z innych parti, ktorz sami w niczym nie sa lepsi, a dra paszcze tak, jakby to im ktos z kieszeni portfel ukradl, to moje reakcje sa jak na ekipe, ktora gre w trzy karty na bazarku ustawia. Nic tylko wjechac w kominiarkach z bejzbolami i przejac interes.
![]() |
valser @OdysSynLaertesa 9 sierpnia 2019 18:38 |
9 sierpnia 2019 18:43 |
Tak. Stukanie laska mu dobrze wychodzilo. Fachowiec. Po szkole ogrodniczej. No a na koniec miesiaca do kasy i tantiemy za stukanie. Kim on jest juzesmy chyba ustalili? Nie ma sensu sie powtarzac.
Takie fonfle sa wszedzie i zadna polityczna banda, ktora ma przedstawicieli w sejmie nie jest od nich wolna.
|
onyx @valser 9 sierpnia 2019 18:43 |
9 sierpnia 2019 19:39 |
Kuchciński jest lojalny wobec partii od 20 lat i jest wybieralny w swoim regionie. Tyle wystarczy by grzać ławę w Sejmie. Co do kompetencji to trzeba ogarniać kiedy laską stukać a kiedy wyłączyć mikrofon i jeszcze parę chwytów politycznych trzeba znać. Wszyscy mają krótkie ławki bo nikt miejsca raz zdobytego nie oddaje sam z siebie. Konkurencja też ma asów i tak to się kręci.
https://twitter.com/SowaMarek/status/1159836364310847490?s=19
Konkretne kompetencje to trzeba mieć np. w wojsku jak się chce gdzieś awansować dalej.
![]() |
valser @onyx 9 sierpnia 2019 19:39 |
9 sierpnia 2019 19:43 |
Marek Sowa. On tez awansowal przez pomylke. W to trzeba strzelac suchym goovnem. Ja bym gosciowi nie dal psa wyprowadzic na spacer, bo jest duza szansa, ze spieprzylby temat, tak jak to glosowanie.
![]() |
OdysSynLaertesa @valser 9 sierpnia 2019 18:43 |
9 sierpnia 2019 19:47 |
No właśnie... A że marszałek? Tam sami marszałkowie/inie
|
KOSSOBOR @OdysSynLaertesa 9 sierpnia 2019 18:38 |
9 sierpnia 2019 21:18 |
Stukanie laską to jedno /wyłączanie mikrofonów, dostęp do lodówy ustawodawczej i insze myki/, ale w razie zejścia prezydenta to marszałek sejmu jest "interrexem". Drzewiej był nim prymas Polski. Ale to było baaardzo drzewiej.
|
KOSSOBOR @Magazynier 9 sierpnia 2019 18:40 |
9 sierpnia 2019 21:20 |
Piąte dno jest mniej - więcej wymacane. Od dawna. Teraz chodzi o pikantne szczegóły. Co jest jednakowoż interesujące.
|
KOSSOBOR @valser 9 sierpnia 2019 18:41 |
9 sierpnia 2019 21:26 |
"...jak slysze zlodziei i matolow z innych parti, ktorz sami w niczym nie sa lepsi, a dra paszcze tak, jakby to im ktos z kieszeni portfel ukradl..."
Ależ oczywiście! Ale to, Valseru, demokracja jest... Zażywamy jej w całym rozkwicie... A na dodatek stale ktoś mówi, że nasza demokracja jest... niedojrzała :))) Jak na sicher dojrzeje - to po nas.
![]() |
OdysSynLaertesa @KOSSOBOR 9 sierpnia 2019 21:18 |
9 sierpnia 2019 21:30 |
Nie zgodzę się na porównanie czegoś takiego jak marszałek sejmu z Prymasem Polski... Bez przesady.
Marszałek jest nikim... W przeciwieństwie do komornika np.
|
KOSSOBOR @OdysSynLaertesa 9 sierpnia 2019 21:30 |
9 sierpnia 2019 21:43 |
Ja nie porównuję! Tylko informuję o takiej roli marszałka sejmu. Czego już doświadczyliśmy 10 kwietnia 2010 roku, gdy do gry wkroczył marszałek sejmu właśnie, Komorowski. No więc ten "nikt" /marszałek jest nikim -cyt./ odegrał istotną rolę po "Smoleńsku". I został prezydentem w nagrodę w rezultacie nocnych /ustalonych wcześniej/ cudów nad urną. O czym wyżej napisałą Ewa Rembikowska.
![]() |
genezy @OdysSynLaertesa 9 sierpnia 2019 21:30 |
9 sierpnia 2019 21:55 |
Jest postawiony wyżej od premiera- a jednak został zdymisjonowany. To na pewno nie mogła być sprawa nagonki medialnej, nie ma takich cudów.
![]() |
OdysSynLaertesa @KOSSOBOR 9 sierpnia 2019 21:43 |
9 sierpnia 2019 21:56 |
Aha.. Więc wierzymy że te wszystkie złe rzeczy planuje, i wykonuje marszałek? Serio? :)
Rolą marszałka sejmu jest bycie Prymasem Polski?
![]() |
OdysSynLaertesa @genezy 9 sierpnia 2019 21:55 |
9 sierpnia 2019 21:59 |
I nie świadczy o ważności tego stanowiska... Wręcz przeciwnie skoro każdy może nim być, o ile "nie złamał prawa" :D
![]() |
genezy @Magazynier 9 sierpnia 2019 17:20 |
9 sierpnia 2019 22:02 |
Wyrocznia- Oracle, Project Elison
![]() |
genezy @KOSSOBOR 9 sierpnia 2019 17:12 |
9 sierpnia 2019 22:11 |
Leżąc na pryczy i to w wieloosobowej sali się powiesił- tylko pisowiec może w to uwierzyć, bo musi (bez złośliwości).
![]() |
genezy @OdysSynLaertesa 9 sierpnia 2019 21:59 |
9 sierpnia 2019 22:21 |
No ale nie złamał prawa a nie może być. :) No i kto go dymisjonuje na własną prośbę? Vox populi? To to już jest ta rzeczona demokracja, czy jeszcze za ociupinią chwilkę?
|
KOSSOBOR @OdysSynLaertesa 9 sierpnia 2019 21:56 |
9 sierpnia 2019 22:43 |
https://pl.wikipedia.org/wiki/Interrex_(Polska)
Napisałam, że dawniej interrexem był prymas Polski, a aktualnie marszałek w razie zejścia/niemocy prezydenta pełni czasowo, do elekcji, jego rolę. Czy to tak trudno zrozumieć? Że "interrexem" jest współcześnie marszałek sejmu? I jeszcze tego interrexa wzięłam w cudzysłów?
Proszę może czytać ze zrozumieniem.
Co do marszałka Komorowskiego, to trudno od niego wymagać bardziej skomplikowanego myślenia. Był chętnym wykonawcą poleceń jedynie. Został nagrodzony funkcją prezydenta. Doprawdy, zarządzanie Polską jest bardziej skomplikowane, niż Pan sądzi.
|
KOSSOBOR @genezy 9 sierpnia 2019 22:11 |
9 sierpnia 2019 22:49 |
Jak mus - to mus. Mnie mus nie dotyczy :)
Sądzę, że sprawę afery podkarpackiej starano się zaorać /m.in. Cygan i prześcieradło/, a tu, szczęśliwie, wyskoczyły te loty i marszałek poleciał. Wobec afery podkarpackiej i jej możliwych skutków, loty marszałka były szczęśliwym dla wielu rozwiązaniem. Więc nie ma co nad tymi lotami deliberować. To tylko woda sodowa za nasze podatki. Nihil novi w Polszcze.
![]() |
genezy @gabriel-maciejewski |
9 sierpnia 2019 22:52 |
A czy wypowiedź Beaty Mazurek o uciekających Szwedach do Polski to nie jest zaburzanie ludziom percepcji? Prezes też o tych szwedzkich no-go zones raczył był z rok temu zaburzać.
![]() |
OdysSynLaertesa @KOSSOBOR 9 sierpnia 2019 22:43 |
9 sierpnia 2019 22:59 |
A ja dalej uważam że obecnie marszałek sejmu nie ma nic wspólnego ani z dawnym interrexem, ani tym bardziej jeśli pełnił ten urząd Prymas Polski... I to co się dzieje obecnie nie ma żadnego związku z tym kto akurat pięści fotel marszałka, prezydenta czy premiera... Realna władza leży daleko poza zasięgiem tych muppetów... Tak jak pazłotko nie ma wpływu na to co akurat świstak zamierza w nie zapakować. Co nie znaczy że nie ponosi za nic "odpowiedzialności"
Miałem tego nie pisać, ale skoro Pani sobie pozwoliła, to ośmielę się zacytować... Doprawdy zarządzanie Polską jest bardziej skomplikowane niż Pani sądzi.
Poza tym co do Kuchcińskiego uważam że Valser się nie myli. Persona co najwyżej tragiczna.
![]() |
stanislaw-orda @KOSSOBOR 9 sierpnia 2019 21:43 |
9 sierpnia 2019 23:00 |
istotniejszą odegrał w "Operacji Smoleńsk 2010"
![]() |
OdysSynLaertesa @genezy 9 sierpnia 2019 22:21 |
9 sierpnia 2019 23:03 |
Tak! Ten vox populi jest kluczowym trybikiem w trybie odwoławczym :)
Ktoś zna adres jegomościa? Bo chciałbym mu wysłać rachunek... Wszak w pewnej (demokratycznej) części jestem legalnie poszkodowanym
![]() |
stanislaw-orda @OdysSynLaertesa 9 sierpnia 2019 22:59 |
9 sierpnia 2019 23:04 |
piastuje, a nie "pięści"
![]() |
OdysSynLaertesa @stanislaw-orda 9 sierpnia 2019 23:04 |
9 sierpnia 2019 23:15 |
Pieści pieści... Ale pięści też nieźle brzmi :)
|
KOSSOBOR @OdysSynLaertesa 9 sierpnia 2019 22:59 |
10 sierpnia 2019 00:07 |
Pisze Pan tzw. oczywiste oczywistości /jak dla mnie/.
Formalnie marszałek przejmuje czasowo prerogatywy prezydenta /śmierć, choroba, casus 10.04.2010/. I tyle. "Interrex" to był skrót myślowy, o ile Pan się jednak nie domyślił. A kto kieruje marszałkiem - to jest właśnie ta komplikacja, co do której nie ma sporu.
Zakończmy to może...
|
KOSSOBOR @stanislaw-orda 9 sierpnia 2019 23:00 |
10 sierpnia 2019 00:08 |
"Pikantne szczegóły" są interesujące. Może kiedyś wypłyną...
![]() |
Brzoza @ewa-rembikowska 9 sierpnia 2019 10:32 |
10 sierpnia 2019 00:56 |
Brałem udział w efektach specjalnych do filmu kołysanka wystawionego na początek 2010r - był o tym, że za pomnikiem księcia Józefa Poniatowskiego w pałacu prezydenckim zalęgła się zwyrodniała rodzina wampirów razem chyba z Księdzem, który był przedstawiony jako małostkowy i durny i Dziećmi jako trochę potworami. To miała być komedia, a nie zrobili chyba żadnej postaci jako nie odpychającej.
![]() |
gabriel-maciejewski @Marcin-K 9 sierpnia 2019 12:12 |
10 sierpnia 2019 07:38 |
zaloguj się by móc komentować
![]() |
gabriel-maciejewski @ainolatak 9 sierpnia 2019 14:10 |
10 sierpnia 2019 07:39 |
Może
![]() |
gabriel-maciejewski @cbrengland 9 sierpnia 2019 15:25 |
10 sierpnia 2019 07:39 |
temat pieniędzy powinien zejść z tapety
![]() |
gabriel-maciejewski @Magazynier 9 sierpnia 2019 16:57 |
10 sierpnia 2019 07:40 |
Czekam z niepokojem na te Katowice
![]() |
gabriel-maciejewski @Magazynier 9 sierpnia 2019 17:17 |
10 sierpnia 2019 07:41 |
Dzięki
![]() |
gabriel-maciejewski @Magazynier 9 sierpnia 2019 17:22 |
10 sierpnia 2019 07:41 |
I operze podlaskiej...
![]() |
gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 9 sierpnia 2019 18:34 |
10 sierpnia 2019 07:42 |
Oby
![]() |
gabriel-maciejewski @genezy 9 sierpnia 2019 22:52 |
10 sierpnia 2019 07:42 |
Nie wiem, nie znam żadnego Szweda
![]() |
OdysSynLaertesa @KOSSOBOR 10 sierpnia 2019 00:07 |
10 sierpnia 2019 07:57 |
Szanowna Pani... Ja tylko mówię żeby nie nadawać politycznym funkom znaczenia większego niż w rzeczywistości posiadają. Stąd moj "sprzeciw" wobec porównania marszałka (zwłaszcza Kuchcińskiego a nawet i Komorowskiego) do dawnego interrexa a zwłaszcza do Prymasa Polski. Nawet jako "skrót myślowy" tego rodzaju sugestie są przesadą.
Możemy o tym rzecz jasna rozmawiać, tylko, no właśnie, po co?
Zakończymy jednak zupełnie niepotrzebne aluzje jakie kto ma kłopoty ze zrozumieniem tego co nie widać na pierwszy rzut oka :)
Pozdrawiam
![]() |
genezy @gabriel-maciejewski 10 sierpnia 2019 07:42 |
10 sierpnia 2019 09:07 |
To dlatego bo uciekający do Polski Szwedzi to psychoza grupowa, chyba raczej nie można tego znać.
![]() |
Klasyk @genezy 9 sierpnia 2019 22:11 |
10 sierpnia 2019 09:09 |
Czy Pan jest specjalistą od metod wieszania się, czy tylko brakuje Panu wyobraźni?
![]() |
genezy @Klasyk 10 sierpnia 2019 09:09 |
10 sierpnia 2019 09:29 |
Brak mi wyobraźni, no i nie każdy musi mieć incydent bycia klawiszem? Czy wtedy musi?
![]() |
qwerty @valser 9 sierpnia 2019 14:18 |
10 sierpnia 2019 22:01 |
wystarczy dwóch inspektorów UKSu i nie ma chętnych na nic; całe te problemy daje się 'skarbówką' załatwić - tylko trzeba mieć nad nią realną władzę
![]() |
qwerty @Magazynier 9 sierpnia 2019 16:57 |
10 sierpnia 2019 22:03 |
Wacław, polskie służby? a co to za stwór?
![]() |
qwerty @valser 9 sierpnia 2019 17:18 |
10 sierpnia 2019 22:06 |
w większości są to ludzie, którzy blichtr biora za wartości i noblilitacje; g... mieli w życiu i do niczego się nie nadają, no chyba do przkopania łopatami pod nadzorem mierzeii
![]() |
qwerty @OdysSynLaertesa 9 sierpnia 2019 21:30 |
10 sierpnia 2019 22:09 |
o tak, rzeczywisty świat wartości w RP jest zupełnie inny od deklarowanego np. Konstytucją