-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czy Ukraina jest na drodze do mocarstwowości?

Wsłuchując się w głosy dominujące dziś w debacie człowiek ma wrażenie, że za chwilę Suworow podniesie się z grobu, a armia rosyjska przez niego dowodzona stanie na linii Bugu. Zdrajcy – jak w piosence – palą już papiery i piszą wiernopoddańcze listy, których pełen jest cały Internet. Idioci domagający się stałej atencji przewidują, że Zełenski zostanie co najmniej zamordowany skrytobójczo jeśli nie stracony publicznie na kijowskim majdanie. Dziennikarze sami już nie wiedzą, co robić ze swoją głupotą i lenistwem. Religia klikalności i liczenia odsłon święci swój największy triumf. Prawda przeliczana jest na lajki i suby. To jest ten sam mechanizm, który każe historykom oceniać wagę zjawisk po ilości słów je określających obecnych w dokumentach. Tymczasem nic się jeszcze nie stało. I być może nic się nie stanie. Póki co bowiem jedynymi osobami wykazującymi jakąś aktywność na arenie międzynarodowej są prezydenci Zełenski i Trump. To zaś świadczyć może tylko o jednym, że toczą się targi. Trump robi jakieś demonstracje, coś mówi, czego nikt, a przede wszystkim sami prorocy katastrofy nie traktują za bardzo serio. Zełenski zaś mu odpowiada w tym samym stylu zwracając się w stronę Chin i Turcji. Trump ma przewagę, którą usiłuje utrzymać za pomocą spotkań z Rosjanami, na które nie zaprasza nikogo. Polscy generałowie zaś już straszą wszystkich w swoich wystąpieniach, że armia rosyjska jest dziś znacznie większa i silniejsza niż siły zaangażowane na Ukrainie. I może zaatakować Polskę.

Czy polityka USA zamieni to straszenie w jakieś realne działania? Nie wiem. Zełenski nie zamierza ustąpić, a nowego majdanu raczej nikt na Ukrainie nie zorganizuje, a to z tego powodu, że chyba trzeba by dowieść skądś ludzi na te pikiety, a za bardzo nie ma skąd. Pojawiają się głosy, że Zełenski traci poparcie. No to zobaczymy czy je straci. Na razie to jest tylko słodkie pierdzenie i niepobożne życzenia osobników takich jak Gadowski i Wielomski. Nie mogą się oni bowiem już doczekać, kiedy ogłosić będą mogli całkowitą klęskę polskiej polityki wschodniej. Nie wiem dlaczego akurat na tym im najbardziej zależy.

Sytuacja pomiędzy USA i Ukrainą jest ciekawa. Trump powiedział Zełenskiemu – ukradliście 100 miliardów, gdzie one są? Zełenski na to – nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi? Trump zaś odpowiada – jest pan nielegalny, zrobimy nowe wybory. Czy wszyscy wieszczący koniec Zełenskiego wyobrażają sobie, co by się stało, gdyby jakiś protegowany Moskwy, zajumał 100 dużych baniek i jeszcze się stawiał? Mam wrażenie, że brakuje im wyobraźni w tym zakresie. Pokoju na razie nie ma. I nie wiadomo kiedy będzie. Zełenski zaś jest zakładnikiem układu, który nie określa się jednoznacznie. To zaś mówi nam, że usunięcie go nie będzie łatwe. Choć zapewne nie jest niemożliwe.

Celem Trumpa jest chyba wymuszenie na Europie odpowiedzialności za Ukrainę i wysłanie tam wojska z krajów europejskich, które będzie chronić amerykańskie interesy. Tak, jak do tej pory Amerykanie chronili europejskie interesy w Europie, w tym samym czasie miziającej się z Moskwą i różnymi muzułmańskimi kacykami. I to zapewne zostanie osiągnięte. Czy w operacji tej wezmą udział Polacy? Nie jest to wykluczone. Ujadanie jakie się w tej kwestii podnosi, szczególnie w szeregach Konfederacji, świadczy, że sprawy są nagrywane, pytanie tylko kto będzie to firmował – Tuski czy PiS. Konfederacja próbuje, w swoim obłąkaniu, przekonać wyborców, że jest trzecią poważną siłą dbającą o interes Polaków. Przypomnę, żaden interes Polaków nie został zdefiniowany nigdy. Nie mówi się poza tym interes, bo interes każdy ma swój, mówi się doktryna. Po trzecie Mentzen wystąpi w programie prof. Antoniego Dudka, co moim zdaniem wyczerpuje kwestię szczerości intencji całej Konfederacji.

Wracajmy do Ukrainy. Chodzi o to, że Zełenski w coś gra i nie widać, żeby pękał. Oczywiście sieć zalana jest jego zdjęciami, gdzie widać jaką ma przerażoną minę, a obok publikowane są fotki martwego Kadafiego i Saddama z pętlą na szyi. No, ale na razie Trump nic Zełenskiemu nie zrobił. Więcej – Putin mu nic nie zrobił. Trump zapowiedział jedynie odwołanie go ze stanowiska. To się nie wydaje adekwatną karą za liczne błędy i zaniechania polityki prezydenta Ukrainy. Moim zaś zdaniem deklaracja ta wręcz go zachęca do prowadzenia dalszej gry. Jak to się skończy? Nikt jeszcze nie wie. Istotne jest jednak to, że Zełenski świadom tego, gdzie stoi próbuje jednak grać. A jak się zachowują nasi politycy i nasi dziennikarze? Czy w coś grają? Tak, w dupniaka. Na stronach TV Republika codziennie czytamy, że Trump za chwilę uwali Tuska, jak surowy profesor studenta idiotę na egzaminie. Politycy zaś nie robią wrażenia takich, którzy mogliby i chcieli podjąć jakąś grę z Trumpem. Tymczasem może się okazać, że on, jak i cały amerykański aparat administracyjny tego właśnie oczekują i do tego są przyzwyczajeni. Są to ludzie dwulicowi z zasady, albowiem taka jest polityka. PiS i rząd wyłoniony z tej partii był najlojalniejszą wobec USA ekipą na całym świecie. I czym to się zakończyło? Dopłacaniem do obalenia tego rządu i to mimo gigantycznych zakupów sprzętu wojskowego. To Amerykanów nie obeszło. I podobnie może być z tymi zajumanymi na Ukrainie miliardami. USA realizuje swoje cele, a te nie są póki co dokładnie rozpoznane. I niech nikt wieszczący sojusz z Trumpa z Putinem nie zdziwi się, jak USA obniżą ceny surowców na światowych giełdach, przejmą rosyjski sektor gazowy wraz z UK i zaczną sprzedawać ten gaz do Niemiec. Zełenskiego zaś, po wytarganiu za uszy, uczynią głównym dyrektorem w konsorcjum ukraińskich kopalń wydobywających metale ziem rzadkich.

Prezydent Duda ma się ponoć spotkać z prezydentem Trumpem. Ma się spotkać, bo pozory muszą być zachowane. Jeśli Trump zechce zmienić rząd w Polsce to go zmieni. Na ten bardziej według niego lojalny i posłuszny. Tylko czy będzie ten rząd szanował i czy demokraci, którzy przyjdą po nim nie zrobią nowego, mianowanego przez Trumpa, polskiego rządu w bambuko? Wiadomo, moim zdaniem już dziś, że na pewno nie będą w ten sposób traktować rządu ukraińskiego. Bo Ukraina poprzez postawę Zełenskiego włączyła się do rozgrywek wewnątrzamerykańskich. I dzierżąc w ręce niewielki odważnik, próbuje go kłaść na jedną z dwóch szal. Jeśli Trumpowi zależeć będzie bardziej na surowcach niż na pokoju, co wcale nie jest wykluczone, wybaczy Zełenskiemu wszystko. Albo wstawi na jego miejsce kogoś, przy kim szczerze za Zełenskim zatęsknimy.

Polski dyskurs publiczny obraca się zaś wokół kwestii wdzięczności lub niewdzięczności. Ludzie, tamci zajumali Ameryce 100 miliardów zielonych i nic się nie stało. Myślicie, że będą wam okazywać na każdym kroku wdzięczność, bo są tak bardzo romantyczni? Czy jaki inny powód mają sobie znaleźć?

Nikt, żadna siła polityczna w Polsce nie wypracowała żadnej postawy czy wręcz regulaminu, który by obwiązywał ludzi z nią związanych do określonych, poważnych zachowań wobec pewnych zdarzeń i uwikłań. Choć mówimy przecież o polityce, dziedzinie, w której każdy chce być skutecznym w stu procentach realistą. Wszyscy zaś, po złożeniu tej jakże poważne deklaracji, natychmiast zamieniają się w histeryków-dupowłazów, albo w bezradnych gapciów idiotów. Wszystko zaś po to, by poruszyć emocje ludzi czytających ich wpisy na twitterze. No i wskazać, że oto nadchodzi katastrofa, my zaś będziemy jej ofiarami. Jeśli będziemy się zachowywać dalej, tak jak do tej pory, na pewno będziemy. Trump zaś obserwując naszą zidiociałą pokorę i bezradność wobec jego przeciwników politycznych na gruncie amerykańskim, nie będzie nas szanował na pewno. I sam może z ochotą kopać po tyłkach wysokich naszych przedstawicieli wybranych w całkowicie wolnych i nie krępowanych przez nikogo wyborach.

Polityka polska, przez długie lata stagnacji i obracania się jak chorągiewka na wietrze jest całkowicie odtwórcza. Tymczasem w naszej tradycji obecne jest zupełnie co innego. Bo kamieniem węgielnym polskiej racji stanu była unia z Litwą, akt aż nadto twórczy w wymowie. Zapewnił on krajowi trwanie i stworzył kulturę, której staramy się być wiernymi kontynuatorami. Tak przynajmniej deklarujemy. No, ale za deklaracją nie idą żadne działania. I ten brak działań nazywamy w Polsce właśnie realizmem politycznym. Różni durnie zaś, zapraszani do amatorskich i profesjonalnych przestrzeni studyjnych, bełkocą coś o sojuszach, nie rozumieją nic z własnego bełkotu.

Jak na razie widzę w polityce okołoukraińskiej dwóch realistów. Jeden to Trump, który gra o wszystko, a drugi to Zełenski, który też gra o wszystko. Obaj ryzykują. Putin nie jest realistą, jak to się zdaje wyznawcom religii moskiewskiej, którzy w istocie są osobnikami ospałymi umysłowo, bo Putin niczym nie ryzykuje. Dla niego przesunięcie granic o 200 km  w jedną czy w drugą stronę nic nie znaczy i niczego nie zmienia. A sam ma, jak przypuszczam gwarancje dożywotnie. Jak umrze Rosjanie będą mieli problem. Ich kolejny przywódca bowiem nie dostanie już żadnych gwarancji.

Zmierzam do konkluzji. Polityka jest działaniem twórczym. Niestety za tworzenie polityki uczestnicy życia politycznego zabierają się za późno. To znaczy wtedy, kiedy mają już nóż na gardle. Za późno oznacza też, że czynią to w chwili kiedy nie można już włączyć żadnych propagandowych zaciemnień maskujących działania. I wszystko co czynią stoi w swojej upiornej krasie i kończy się katastrofą. Choć są przypadki odwrotne. Jak będzie z Zełenskim? Zobaczymy.

Budowanie unii polsko litewskiej rozpoczęto od rozprawy z największym zagrożeniem. I mit tej rozprawy służył długo za drogowskaz polityki wewnętrznej. Najważniejszym błędem, niejako błędem założycielskim, całej koncepcji, było wypuszczenie z rąk Prus. Nie należało tego czynić. Jaki dziś błąd założycielski popełnimy w naszych relacjach z USA? To się okaże niebawem.

Ja zaś, jak co dzień zachęcam Was do kupowania książki o św. Dominiku, który pomiędzy twarde jak młyńskie kamienie doktryny usiłujące zdobyć władzę nad Europą, wcisnął element w tej walce do tej pory nieznany – misję opartą na kaznodziejstwie i osobistym poświęceniu.

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zywot-sw-dominika/

Jeśli możecie wspomóżcie zbiórkę dla Saszy i Ani, mam nadzieję, że uda się ją zakończyć wraz z początkiem marca

https://zrzutka.pl/fymhrt?utm_medium=mail&utm_source=postmark&utm_campaign=payment_notification



tagi: wojna  ukraina  targi  trump  pokój  zełeński  mocarstwowość 

gabriel-maciejewski
22 lutego 2025 08:34
88     3963    20 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
22 lutego 2025 09:07

Anglicy zapowiedzieli rozmieszczenie swoich sił na Ukrainie. Wg mnie jest to sygnał dla Trumpa, że może naskoczyć Zeleńskiemu. A skoro Anglicy bedą pilnować swoich wpływów na Ukrainie siłą, to Trump może tylko wysłać międzynarodową misję "pokojową", o ile zapłaci kolejne 100 dużych baniek lub właśnie spowoduje obniżenie cen ropy do 20-30 $ za baryłkę ropy. I myślę, że pn w tym Rijadzie przede wszystkim tłumaczył Saudom dlaczego muszą się na to zgodzić i nie grymasić.....bo może być gorzej.

Stąd te rozmowy USA-Roska u Saudów są po to, aby nikt postronny nie odkrył, że to taka udawanka. Rosja tsm jest takim listkiem figowym, który ma skupiać wzrok i uwagę obserwatorów 

Rosja będzie mieć otwarty drugi front i będzie to w rejonie Bałtyku. Nasi generałowie mówią o zagrożeniu Rosji, aby usprawiedliwic atak "uprzedzający". Oczywiście jestem ZA i mi takie kamuflarze nie są potrzebne ale rozumiem, ze piąta kolumna w Polsce jest dość liczna i trzeba ją jakoś spacyfikować. 

Bosak to dla mnie zdrajca i człowiek, ktory powinien siedziec w ciupie do czasu rozprawy z Rosja, czyli zdobycia Królewca. Oglądsłem go u Rymanowskiego. To jest zabawne, bo są jeszcze ludzie, którzy pamiętają, jsk Konfiarze mówili, iz na Ukrainie nie ma wojny, a więc wysyłanie tam czegokolwiek jest bezzasadne i szkodliwe. A teraz też nie można tam nic wysyłać, bo....jest wojna i powinniśmy zadbac o swoje bezpieczeństeo, a nie Ukrainy. Tak mówi nie tylko idiota, ale przede wszystkim zdrajca, bo każdy średnio roztroony człowiek wie, że wroga naszego najlepiej wiązać walką daleko poza swoimi granicami. 

Konfiarze są jak katarzy...niby pokazują, że oni są katolikami, a gdy przychodzi do konkretnych decyzji, to cxynią wszystko na korzyść wrogów katolickiej wiary.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 22 lutego 2025 09:07
22 lutego 2025 09:11

No ja w każdym razie popierał ich nie będę. Co zaś się stanie zobaczymy niebawem. Ja się tam w proroka bawił nie będę

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @gabriel-maciejewski
22 lutego 2025 09:19

Wielkie dzięki! Przetarł Pan moco tę załonę, jaka opadła nad ukraińską sceną po ostatnich "występach" głównych aktorów, szczególnie tego ważniejszego, który - jak mogłoby się wydawać - popadł w intelektualne omdlenie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Zdzislaw 22 lutego 2025 09:19
22 lutego 2025 09:21

Nikt w nic nie popadł, wszyscy wiedzą, co jest grane

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski
22 lutego 2025 09:24

Najbardziej zaskoczeni twardymi negocjacjami na linii Zeleński - Trump są Rosjanie. Delikatnie mówiąc nie spodziewali się tego, że Trump wykorzysta ich propagandę wobec sojusznika.

Ale już w odpowiedzi na atak na Zeleńskiego (że jest dyktatorem, itp) pojawiły się informacje, że Zeleński odmówił Trampowi przed wyborami wyciągnięcia wszystkich brudów na syna Bidena, bo nie chciał mieszać się w amerykańskie wybory. A w amerykańskim kongresie pojawiają się głosy, że za takie słowa można rozpocząć procedurę inpeachmentu.

Moim zdaniem Zeleński jest w sytuacji podbramkowej, bo te złoża już wcześniej zostały sprzedane Anglii (za pomoc wojskową) i Chinom (za neutralność) i w zasadzie nie ma czym dalej handlować.

A zdania Konfederacji, że mamy sprzętu na 3 dni prowadzenia wojny (3 armia pod względem siły w NATO), to jakaś paranoja. Szczególnie że porównują sprzęt sowiecki ze współczesnym (jak ci, co układają te całe tabele siły wojskowej, dzięki czemu Rosja byłą 2 armią na świecie).

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
22 lutego 2025 09:28

Żeleński to aktor i dobrze gra. Ocenianie sytuacji na Ukrainie, obserwując Żeleńskiego to gruba naiwność. Nie trzeba bawić się w proroka, aby dobrze przewidzieć przyszle ruchy...:). Czytsm w zadadzie tylko angielski sereis informacyjny na www.stooq.pl. Tam są SUCHE informacje i do tego wciśnięte w masę "śmiecia". No ale mi to sprawia frajdę grzebanie w tym śmietniku i znajdywanie "perełek"...:). Oczywiście takich "perełek" nie znajdxiesz nigdzie indziej.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 22 lutego 2025 09:24
22 lutego 2025 09:30

Nie ma co słuchać bełkotu konfiarzy. No, a Zełenski poprzez odmowę wyciągania brudów właśnie włączył się w amerykańską politykę wewnętrzną. Nie możemy bowiem zapominać, że nieobecność jest wyższą formą obecności. Mówiąc nie, powiedział tak i wszyscy zamarli. Czy on jest świadom mechaniki tych zagrywek czy tylko improwizuje, to już inna sprawa. Na razie żyje i gra. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 22 lutego 2025 09:28
22 lutego 2025 09:31

Jeśli u nas generałowie, po akademiach wojskowych, mają przymus dyskutowania z freakami na iksie, to o jakich perełkach tu gadać?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter 22 lutego 2025 09:24
22 lutego 2025 09:41

Ukraina jest de facto dużym angielskim hrabstwem...:). Oligarchowie zaś mają wystawione jakieś dokumenty, które robią z nich takich under-lordów...:). Trump jedzie ostro, bo nie dostał koncesji na Ukrainie. Warunkiem zaś otrzymania owych jest zapewne doprowadzenie do takiego osłabienia Rosji, aby całe wybrzeże M. Czarnego było w rękach Ukraińców, czyli Anglików. 

Chiny dostały coś jeszcze od Anglii - koncesje w Chile. I w ogóle wsparcie dla swoich inwestycji w Ameryce Łacińskiej. W Peru niedawno otwarto port, wybudowany przez Chiny za 3mld $. To chyba jest rekompensata za wycifanie się z Afryki i oddanie jej Indiom.

Tak więc Ukraina jest o tyle mocarstwem, bo jest częścią składową Anglii. I jej sytuacja jest ściśle worzęgnięta w globalne negocjacje. Stąd pokój na Ukrainie będzie możliwy dopiero za jakieś dwa lata. Bo tyle czasu zajmie Trumpowi osłabienie Rosji i przekonanie jej, że musi się zwinąć. Rosja zmięknie dopiero wtedy, kiedy ropa przez te dwa lata będzie bardzo tania.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 22 lutego 2025 09:31
22 lutego 2025 09:45

No te perełki wypuszczają Anglicy....:)  A nasi tylko brązowe klocki....stąd nie czytam żadnych innych stron informacyjnych czy spolecznościowych.

Żeleński wyoełnia ściśle instrukcje Londynu, więc może nie wiedzieć dokładnie o co chodzi, ale rownie dobrze może się orientować. Samo to, że doprowadził Ameryksnów do furii i nadal żyje świadczy jak najlepiej o nim....:)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 22 lutego 2025 09:45
22 lutego 2025 09:50

Zobaczymy co dalej. Mnie najbardziej irytuje wieśniacka histeria wybuchająca u nas z powodu byle pierdnięcia i równie wieśniacka kokieteria, degradująca ludzi do poziomu wyborcy PSL

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 22 lutego 2025 09:50
22 lutego 2025 09:57

Taaa...ta emocjonalność polityczna naszych rodaków jest dobijająca. Stądcwolalbym, aby na żadne wybory nie chodzili, przestali interesować się polityką, a zaczęli interesować się swoim najbliższym otoczeniem. Ale to jest chyba nierealne. Może jak odetną internet, to wtedy...:)

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
22 lutego 2025 10:05

"Jak na razie widzę w polityce okołoukraińskiej dwóch realistów. Jeden to Trump, który gra o wszystko, a drugi to Zełenski, który też gra o wszystko. Obaj ryzykują. Putin nie jest realistą, jak to się zdaje wyznawcom religii moskiewskiej, ... Jak umrze Rosjanie będą mieli problem. Ich kolejny przywódca bowiem nie dostanie już żadnych gwarancji... Polityka jest działaniem twórczym. .... Najważniejszym błędem, niejako błędem założycielskim, całej koncepcji, było wypuszczenie z rąk Prus. Nie należało tego czynić. Jaki dziś błąd założycielski popełnimy w naszych relacjach z USA? To się okaże niebawem."

Błąd założycielski został już popełniony. Zaniechanie wniesienia pozwu przeciw Tuskowi, Arabskiemu, Sikorskiemu, Gradowi i Banderowi, to znaczy chciałem powiedzieć, Bodnarowi. Trump być może to oleje. A może nie. Przy pierwszej okazji uściśnie dłoń PAD  albo JK ... za mocno, tak że mu gały wyjdą na wierzch i syknie: "Spartoliliście sprawę towarzysze. Dlaczego Tusk nie siedzi w pierdlu?".

Wszyscy politycy dzisiejsi to wilcy beta, działają tylko w stadzie, zza krzaka i nie z własnej inicjatywy. Taka natura demo-biurokracji zarządzanej przez niejawnych imperatorów z tylnego siedzenia. Ludzie czynu to Trump i Johnoson. Zresztą oni też działają dlatego że układ globalny zrobił dla nich miejsce. Zełeński? Nie wiem. Może? Być może bierność PiSu w sprawie ruskiej agentury po części skłoniła go do podłączenia się pod Berlin. Miał w końcu raporty Budanowa. Ale nie miał raportów na temat organizacji amerykańskiej. A jednak wejście na orbitę niemiecką to był błąd. Nikt mu nie złożył raportu o naturze niemieckiej politycznej jurysprudencji. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 22 lutego 2025 10:05
22 lutego 2025 10:19

On myśli, że ją przełamię. Jurysprudencję mianowicie

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 22 lutego 2025 09:57
22 lutego 2025 10:19

Tak, chodzi o to by nic nie robić

zaloguj się by móc komentować

pike @OjciecDyrektor 22 lutego 2025 09:41
22 lutego 2025 10:21

Mają jeszcze umowy obronne z Francją a i Erdoganowi (nie dawno był w Kijowie)

nie pasuje obecność Ruskich w północnej części Morza Czarnego i w Syrii

I są jeszcze Chiny. Znacznie krótsza jest lista gdzie ich nie ma….

Chiny, poprzez swoje spółki, są obecne w dziesięciu państwach członkowskich UE

(Polsce, Belgii, Francji, Niemczech, Grecji, Włoszech, Malcie, Holandii, Hiszpanii i Szwecji).

Raport wskazuje na szczególną sytuację portu w Hamburgu,

gdzie Cosco posiada 24,99 proc. pakietu akcji spółki zarządzającej tym obiektem.

Dzięki obecności i operacjom Cosco w Hamburgu władze Chin uzyskują szeroki dostęp do kluczowych systemów i danych,

w tym tajemnic wojskowych Niemiec i NATO.

Biorąc pod uwagę fakt, że statki regularnie odwiedzają port w Hamburgu,

Pekin otrzymuje dodatkowy powód do wykorzystywania obecności spółki w celu gromadzenia

wrażliwych informacji i danych wywiadowczych…..

W Londynie budują dwa razy większą ambasadę niż ta w USA. A Brytyczycy zastanawiają się ilu tam zmieści się agentów…

W Chinach firmy obce mogą tylko działać na zasadzie join wencher bo wtedy mogą kraść technologie.

Taki Aribus z Tuluzy ma swoje fabryki i w Chinach i zwiększają zakres współpracy….

No i daczekali się: Aribus i Boenig . Bo Chinczycy wyprodukowali konkurencyjnego tańszego

Comac C919... I tak jest w wielu innych dziedzinach…

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
22 lutego 2025 10:27

Żełenski nie jest demiurgiem , istnieje tylko dlatego, że ma źródła finansowania, które zostały odcięte teraz przez Trumpa. Jednak zniknęło mu podobno 100 mld USD. One gdzieś są. No ale ich dysponenci wcale nie muszą wyskoczyć z tej kasy dla „ratowania Ukrainy” raczej projektu producentów kredytu ( i nie jest to Londyn  )  - raczej będą chcieli przerzucić koszty np. na nas - na zasadzie „czego się boicie”. Te koszty to zmniejszenie populacji Polaków nie tylko fizycznie a raczej poprzez masową emigrację młodych Polaków za granicę ( pewnie to ułatwią ). Wtedy tu zrobi się „miejsce” tak jak na Ukrainie.  Na razie po odcięciu USID trwa pląsawica influencerów wokół potencjalnych źródeł finansowania. Gadowski się denerwował, że była żona Dukaczewskiego jest tłumaczem podczas rozmów z Amerykanami. Zupełnie niepotrzebnie bo ona jest teraz żoną …Czuchnowskiego z Gazety Wyborczej. No proszę. Za późnego Jaruzelskiego po rozmowach z Rockefelerem bezpieka przekazała „wydział propagandy KC” w ręce Gazety Wyborczej. Tak to funkcjonuje jak widać do dziś. Dojdzie do tego że Sikorski ( świeżo po rozmowach z Rubio ) rozwiedzie się z Appelbaum i wszystko będzie „po staremu”. No jednak ruscy są bezwzględni i nie tolerują niesubordynacji wśród tych którzy przeszli na stronę globalistów. Stąd gwałtowna nerwowość Natolinczykówi i wzmożenie pod hasłem jak z Zezowatego szczęścia Munka „Na Kowno”… Czyżby jedynym ratunkiem może być ...odnowienie  Dworca Gdańskiego" ?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 22 lutego 2025 10:27
22 lutego 2025 10:31

A ja gdzieś napisałem, że jest demiurgiem, tak? 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
22 lutego 2025 11:00


Dokładnie tak jak napisałeś. Negocjacje trwają i tak naprawdę kompletnie nie wiadomo co będzie.
Tylko, że ci wszyscy "eksperci" nie mogą zamilknąć bo z tego żyją, a rok 2022 tylko ich utwierdził w tym, że mogą pieprzyć głupoty bez ograniczeń bo ich odbiorcy chcą tylko żeby ktoś ich utwierdził w tym że mają rację, mimo że już po dwóch miesiącach wiadomo, że w niczym racji nie mieli, ale kto tam pamięta co było 2 miesiące temu, oj tam, oj tam.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
22 lutego 2025 11:01

Tak naprawdę naszym głównym problemem są lokalne postkomunistyczne oligarchie(podobnie zresztą jak na Ukrainie) którzy chcą być zarządcami tych terenów, a z lokalnej ludności uczynić własnych niewolników, objętnie kto będzie ich patronem i im to zapewni. Zadaniem pro-polskich polityków, którzy są w mniejszości(bo większość klasy politycznej jest sponsorowana przez oligarchię, i korporacje) jest próbować zrobić wyłom w tym betonie wykorzystując koniunkturę światową. Tak wygląda w skrócie nasz sytuacja.

PiS kiedyś taki wyłom zrobił, ale obecnie poszli spać i próbują udawać że nie istnieją to ich może lokalna oligarchia wtedy nie zje, zamiast już puszczać sygnały do Trumpa. Tak jak napisałeś to może się źle skończyć bo Trump nie będzie czekał w nieskończoność na propozycje.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
22 lutego 2025 11:06

Czym jest konfa wyszcy wiemy, a jak ktoś nie wie wystarczy, że przeczyta sobie →ten link i to powinno wystarczyć.
Oni są zawsze pompowani przez postkomunę w momencie kiedy główne ich marionetki się wymydlają, a trzeba lokalną ludność utrzymać w posłuszeństwie, więc jak przestaje działać wariant kosmopolityczny to uruchamia się wariant "narodowo-konserwatywny", ale oczywiście cel i wektor mają zawsze ten sam.
To jest też związane z lenistwem polityków pro-polskich, kiedy oni usypiaj, to górę biorą liberalni populiści spod znaku "konserwatystów".

To jest też jedna z rzeczy bardzo niebezpiecznych jeśli chodzi o obecną sytuację, bo biorąc pod uwagę to jak się zachowuje Musk obawiam się, że jak dalej PiS będzie spał to po prostu amerykanie powiedzą - "ok, PiSowcy, będziecie sobie rządzić, ale jako zawór bezpieczeństwa założymy wam konfę, która będzie blokować wszystkie działania prorozwojowe w regonie, nie chcieliście mieć silnego państwa to będziecie siedzieć w postkomunistycznym grajdole dalej, a my się dogadamy z kimś innym".
To jest oczywiście bardzo pesymistyczna wizja, oby tak nie było.

 

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @gabriel-maciejewski
22 lutego 2025 11:12

"Sytuacja pomiędzy USA i Ukrainą jest ciekawa. Trump powiedział Zełenskiemu – ukradliście 100 miliardów, gdzie one są? Zełenski na to – nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi? Trump zaś odpowiada – jest pan nielegalny, zrobimy nowe wybory. Czy wszyscy wieszczący koniec Zełenskiego wyobrażają sobie, co by się stało, gdyby jakiś protegowany Moskwy, zajumał 100 dużych baniek i jeszcze się stawiał?"

Kongres przyznał 175 mld $ pomocy, oni przekazali 75 mld $ a 100 mld $ zaksięgowali sobie, jako "koszty administracyjne". ;)

60% kosztów administracyjnych u lepszych Niemców, to nawet więcej co u gorszych Niemców. ;) Bo kasa z UE na administrację, przeważnie przejadą ok. 50%

 

Tam nawet były komenatrze, pod jednym z filmików Arestowicza, który on komenatowal tą pierwszą ofertę złóż metali zadkich za 500 mld $ (co pewnie wyszłyby i 1000 mld $). Że dali pomocy na 175, przekazali 75, a powiedzieli że jesteśmy dłużni 500.

 

Trzeba uczyć się od lepszych i tak właśnie księgować, całą swoją pomoc na Ukrainę. ;) Koszt pracy wojskowych, przeszukujących magazyny, ich narzuty na wcześniejsze emerytury, logistyka (super droższa, bo wiadomo, chroniona), itp.


 

 


 

zaloguj się by móc komentować

ddam @gabriel-maciejewski
22 lutego 2025 11:48

Partyjniactwo i wszechobecna uległość była widoczna w ciągu pierwszych dwóch lat wojny. To trzymanie za twarz aby tylko nic nie mówić prawdy, czyż nie tak? Tak jak z tą rakietą koło Bydgoszczy.Śmieszne i straszne. A dzisiaj do katówki Sikorski zabrał znależioną blachę i pojechał sie popisać jacy to my dzielni wojacy.  Inni -postałość mentalna kołchozu- rozlicza się USA, czy Trumpa czy Zelenskiego, co powiedział a co nie powiedział. A skąd to wiadomo co powiedział, dezinformacja idzie pełną parą. A oni seidzą , gadają i ustalają. Być może nawet dzisiaj zostanie podpisana umowa o surowcach. Co wtedy? :)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ddam 22 lutego 2025 11:48
22 lutego 2025 12:00

To ględzenie jest dobijające. Formaty publicystyczne zdychają, nudne są jak flaki, a ci dalej mocium panie, mocium panie...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @bosman80 22 lutego 2025 11:12
22 lutego 2025 12:00

Jakby nie było Zełenski jest w grze

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 22 lutego 2025 11:06
22 lutego 2025 12:01

Pisowcy zaczynają myśleć każdy o sobie i starać się o jakieś stanowiska za granicą. Reszta obchodzi ich coraz mniej

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 22 lutego 2025 10:19
22 lutego 2025 12:18

No mówię że nie ma raportu na jej temat. Jurysprudencja jest wynikiem zderzenia "ciepłych mas powietrza" z "zimnymi". To cyklon. Do wyrównania "temperatur" potrzebny jest Kościół i wiara. Może w końcu dojdzie do tego wniosku. Ale potrzebuje na to czasu. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @peter15k 22 lutego 2025 10:27
22 lutego 2025 12:59

Zełenski był jokerem przydatnym w innej grze o innych regułach jak też z w innych okolicznosciach. Obecnie trwają przymiarki do wymiany go na innego jokera.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 22 lutego 2025 12:01
22 lutego 2025 13:41

Tak to wygląda niestety.

To jest jakiś paradoks, niby następuje przetasowanie na świecie, a u nas akurat w tym momencie jedyna polska siła polityczna uległa autodestrukcji i nie ma nawet kto z tym Trumpem negocjować w naszej sprawie.
Chyba, że te negocjacje są tak tajne, że nie wychodzą na powierzchnie nawet w sferze znaków medialnych, a częścią tych negocjacji jest to, żeby PiS rozmontować i na jego miejsce zrobić coś poważniejszego.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Kuldahrus 22 lutego 2025 13:41
22 lutego 2025 14:12

Agencja Reutera podaje,ze jeszcze przed wyborem Trumpa(przewidywana wygrana) odbyły się tajne nieoficjalne spotkania USA/FR...czyli badanie wzajemnych stosunków(?) wojen, etc,etc.

Przetasowanie w świecie z pewnością się odbywa,a jak zwykle mamy paradoks w Polsce autodestrukcji sił politycznych. I to jest ten dramat,Kuldahrusie ,to właściwa ocena. I dalej żyjemy na politycznej bombie zegarowej,----kto będzie nami dalej kupczył,bo sprawy taki aż przybrały obrót.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
22 lutego 2025 14:43

"Czy polityka USA zamieni to straszenie w jakieś realne działania? Nie wiem. Zełenski nie zamierza ustąpić, a nowego majdanu raczej nikt na Ukrainie nie zorganizuje, a to z tego powodu, że chyba trzeba by dowieść skądś ludzi na te pikiety, a za bardzo nie ma skąd."

 

Nie zorganizuje, bo nie ma kasy, Trump robi ostre cięcia budżetowe, a Musk lata z piłą łańcuchową.

Czasy Obamy i Bidena się skończyły.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Kuldahrus 22 lutego 2025 13:41
22 lutego 2025 15:16

No przecież wychodzą na powierzchnię. Kellog przyjechał do PAD. Tuska i Kamysza olał. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @BTWSelena 22 lutego 2025 14:12
22 lutego 2025 15:23

A oni mają przecieki z pierwszego palca pierwszej ręki, czyli z Berlina. To jest źródło żelazne, niewzruszone w swojej niewzruszoności, tak jak cała pruska historiografia. Całkowicie, ale to całkiem całkowicie nie zainteresowane odwracaniem uwagi od "tajnych" interesów własnej organizacji z Moskwą. 

Proszę wybaczyć ironię. Ale gdyby naprawdę były jakieś tajne negocjacje przed inauguracją DT to już dawno trąbiłabyo tym Trąba Bagdadu. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Szczodrocha33 22 lutego 2025 14:43
22 lutego 2025 15:25

Jak przyciśnie Kanadę i swoich darmozjadów, to wyciśnie i kasę i ropę na kasę.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Magazynier 22 lutego 2025 15:16
22 lutego 2025 15:27

OK, to zobaczymy w takim razie co z tego wyjdzie, bo narazie słabo to wszystko wygląda u nas. Jakby postkomuna czuła się cały czas całkowicie bezpieczna, chyba że to pycha przed upadkiem.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @BTWSelena 22 lutego 2025 14:12
22 lutego 2025 15:28

Zobaczymy jak to będzie.

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @stanislaw-orda 22 lutego 2025 12:59
22 lutego 2025 16:26

Pytanie kto ma w ręku karty ?

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Magazynier 22 lutego 2025 15:23
22 lutego 2025 17:43

Być może i tak jest... w "eter" puszczane są nie tylko nerwy,ale "tajności" -są tyle warte ile pies naszczekał. Ale są puszczane w eter ,to pewne!. Jakoś nie bardzo mam pojęcie o tym,że wodzowie ot tak siadają do stołu negocjacyjnego,bez uprzednio przepracowanych tzw wici,co można ,a czego niet. Zazwyczaj są tzw "końskie"targi przez dyplomację,lub specjalnych ludzi--- pole manewru.

I nie chodzi tutaj o słynną grupę Bilderberg,którzy zbierają się co roku do omawiania z pewnością nie urody blondynek. Do ostatniego spotkania był z Polski dopuszczony A. Domański, obecny ministr finansów. Ale to pikuś,gdzie tylko kilku graczy zasiada do stołu negocjacji i z pewnoscią nie trąbią na cały świat. A jak puszczą trąbienie to w jakimś celu...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Magazynier 22 lutego 2025 15:25
22 lutego 2025 21:32

Planuje znieść podatek dochodowy, na szczeblu federalnym, i dochody państwa zastąpić naliczaniem ceł.

I w ogóle chce zlikwidować IRS -Internal Revenue Service, i utworzyć zewnętrzny - External Revenue Service.

 

Lekko to już zahacza o Departament Skarbu USA, a to już jest w zasięgu FED.

Dlatego martwię się nieco o Trumpa, żeby go nie spotkało coś przykrego, jak np. JFK.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @peter15k 22 lutego 2025 16:26
22 lutego 2025 21:39

Wg mojego rozeznania Chevron, Exxon, Mobil, Shell, ENI, BG Group  itp.

Zełenski psuje im interesy np. z kaukaska ropa , bo atakuje dronami naftoprzewód do portu w Noworosyjsku (Kraj Krasnojarski). A tam przetacza sie ropę z pól kaukaskich, gdzie ww. koncedrny maja spore udziały. 80 procent ropy kaukaskiej płynie tym rurociadiem. Ukraina zaatakowała 19 lutego br. dronami  stację przetaczania ropy "Kropotkinskaja" wyłączając ten  rurociąg na kilka   miesięcy w zemście za decyzje Trumpa o wstrzymaniu finansowania. Zapewne miało to skłonic obecna administracje waszyngtońska do ustepstw. Efekt był odwrotny, bo szefowie Chevro/Exxon (klan Rockefellerów) po prostu się wściekli i  (chyba)  wydali wyrok na Zełenskiego.

A oto udzialowcy w eksploatacji największych złoz ropy w Kazachstanie:

 

Public Joint Stock Company (PJSC)  Trasnsnieft  (FR)                                                                    24,0%

Kaz Munay Gas                (KMG)  - Kazachstan                                                                                                    19,0%
Chevron Caspian Pipeline Consortium Company  (USA)                                                                             15,0%
Chevron-Exxon

LUKOIL INTERNATIONAL GmbH  (Austria)                                                                                         12,5%   

Mobil Caspian Pipeline Company          (GB)                                                                                        7,5%

Rosneft-Shell Caspian Ventures Limited            (GB – FR)                                                              7,5%                    

МК КТК Company Sp. z o.o.  (Władywostok, FR)                                                                                 7,0%

BG Overseas Holdings Ltd          (BG Group –GB)                                                                                 2,0%                                                   

Eni International Resources Limited (ENI Spa – GB i Italia)                                                            2,0%

КОО Kazakhstan Pipeline Ventures                                                                                                         1,75%

Oryx Caspian Pipeline LLC (Royal Dutch Shell)                                                                                     1,75%

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
22 lutego 2025 21:48

sąsiedztwo Baala ?

 

 

zaloguj się by móc komentować

klon @Kuldahrus 22 lutego 2025 13:41
22 lutego 2025 21:56

<<<żeby PiS rozmontować i na jego miejsce zrobić coś poważniejszego. >>>

Tylko kto może być "poważniejszy"? Niby kto i z kim ma budować to "Coś"? Szczerość wypowiedzi polityków wszelkich maści pokazuje, że nie ma takiej siły w PL, która może cokolwiek sensownego zrobić. Osiem lat rządów PiS pokazało, że oni nie są w stanie postawić się i powalczyć. Po przejęciu TVP jedna manifestacja i ...cisza. Prezes patrzy i pitoli o "złym Tusku".  No ile można!?!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 22 lutego 2025 21:39
23 lutego 2025 00:01

Ciekawe zestawienie o Kaukaskiej ropie.Tak wynika,że rządy zabawiały się w ciekawy handel,a raczej dopuszczali do nadmiernych inwestycji Zachodnich,a później kontraktami do udziałów. Bo nawet z tej wyliczanki co zostaje dla właścicieli?.... tak z tego wynika ,że ochłapy.......dla nielicznych.

Po ataku - Kazachstan ogłosił plany rewizji kontraktów z zachodnimi koncernami naftowymi, w tym Chevronem i ExxonMobil, które odgrywają kluczową rolę w wydobyciu ropy naftowej w tym kraju. (tak donosi BiznesAlert).

No proszę,ale figlarz złośliwy...z tego Żeleńskiego- popsuł handlarzom interesy,chwilowo -puszczając drony ,bo ropa sobie i tak płynie - dalej.

zaloguj się by móc komentować

Vester @gabriel-maciejewski
23 lutego 2025 03:20

Ja tak trochę obok, ale na temat. Jako że śledzę dość intensywnie internet, w tym niepolski, to mam takie spostrzeżenie na temat polityków PiS wałęsających się po świecie i manifestujących swą protrampowość. Otóż ich przemówień nie da się słuchać. Są banalne i wyprute z emocji. Owi politycy bardzą chcą wypaść charyzmatycznie, ale wypadają śmiesznie. Od pozbawionego charyzmy Morawieckiego ze skurczem mięśni twarzy po Tarczyńskiego, który szaleje niczym czirliderka na meczu Kaczory vs. Donaldy. Brakuje mu tylko pomponów. Ale co najważniejsze, ich przemówienia są intelektualnie niskich lotów. Ani nie zaskakują cię intelektualnie, zasypując lawiną faktów i logicznych wniosków; ani nie rozpalają żaru nadziei i woli walki; ani nie są błyskotliwie zabawne, ośmieszając tym samym swoich rywali niczym dobry stand-up (czyżby w tym aspekcie najlepszy w PiS był JK?). W polskich przemówieniach nie ma NIC. Intelektualna przeciętność.

Gdy nasz Gospodarz opowiada o czerwiach czy o swoim magazynie z książkami, to słuchamy z wypiekami na twarzy. Bo facet jest inteligentny i wie, do czego zmierza. Gdy przemawia taka Meloni, to widać, o co jej chodzi. Zdania są gęste, charyzmatyczne i na temat. Nawet jeśli nie ona to pisała, to widać, że ktoś pomyślał (nie chodzi mi o samą treść, zaznaczam, tylko o formę). Przemówienia polskie są przy tym pisane jak na kolanie w kiblu w samolocie.

Do tego angielszczyzna. Wiadomo, że nikt nie musi być biegły, ale są angliści na rynku, którzy potrafią przetłumaczyć tekst słownictwem amerykańskiego studenta, ze związkami frazeologicznymi, zdaniami złożonymi, akcentem w zdaniu itd. Nie chodzi o przeintelektualizowanie, tylko pewną dynamikę tekstu i szacunek do odbiorcy i siebie samego. A tymczasem polskie przemówienia to poziom licealisty, co miał 4+. Wiem, co mówię, bo robię w branży lingwistycznej. Podstawowy zasób słów. Okej, Tarczyński mieszkał w Londynie, ale i tak wysławia się na poziomie nieatrakcyjnym. A każdy, kto mieszkał w Stanach wie, jak wielką różnicę w odbiorze cudzoziemca przez Jankesów robi poziom znajomości języka i poprawny akcent. Janusza sympatycznie poklepią po plecach, ale nigdy nie zaproszą na świąteczną kolację. Na tym poziomie komunikacji nie ma szans, by ktokolwiek od nas zaprzyjaźnił się np. z Elonem jak choćby Meloni. Nie w USA.

Jako że zmierzam do konkluzji to dodam, że również wywiadów po polsku z politykami PiS nie da się słuchać. Wszyscy mówią to samo i jest to zlepek banałów, zaklęć i emocjonalnych uniesień o diabolicznym Tusku. Gdybym był właścicielem komercyjnego radia z aspiracjami, nie bardzo bym widział potrzebę ich zapraszania, bo to strata czasu antenowego.

Konkluzja jest taka, że PiS to partia ludzi przeciętnych i nienadająych się do rządzenia krajem. Okej, z rzeczami prostymi sobie poradzą, albo z rozdawnictwem, bo tam wystarczy elementarna księgowość. Ale rzeczy trudne nie mogą im się udać, tak uważam. Tym bardziej, że oni się zwyczajnie boją wszystkiego, co przewyższa ich o jeden obcas. Robią to, co robią, a progresu nie widać, i są przeświadczeni o swojej wspaniałości. Co zmusza mnie do obniżenia ich oceny z „przeciętnej” na „głupawą” - bo definicja głupiego polega na tym, że nie wie, że jest głupi. Żeby nie było, chęci pewnie mają szczere, ale co z tego? Głupi jasio będzie karmił kotki, a gdy przyjdzie ryś, to jego też nakarmi, bo przecież był rozkaz karmić, a gdy ryś odgryzie mu palce, to się Jasio popłacze i pobiegnie do mamy, bo mu nie wyjaśniła, co to ryś. Jestem przekonany, że Amerykanie, na których tak bardzo wszyscy liczą, wiedzą, co prezentuje sobą PiS, bo to widać i czuć z kilometra. Pytanie, co z tym zrobią.

Przepraszam, może nie piszę nic odkrywczego, ale im bardziej słucham świata, tym bardziej się wstydzę. I tak zagłosuję na PiS koniec końców, ale myślę, że jedyne, co możemy zrobić, to się modlić i dobrze wychować nasze dzieci, bo może one kiedyś... coś...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 23 lutego 2025 00:01
23 lutego 2025 03:51

o kazachskiej ropie. Pola naftowe znajdują się na pólnocno-wschodnim szelfie Morza Kaspijskiego. Tam głebokośc morza nioe przektacza 4 metrów., chociaz złoza ropy sa pod dnem morskim na głebokosci 4,8 km. Ale to i tak znacznie prościej  niz eksploatacja w Zatoce Meksykańskiej, gdzie glębokośc wody jest zdfecydowanie większa.
Popsuł interes i doszli do wniosku, że tyle wystarczy i na więcej już mu nie pozwolą.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Vester 23 lutego 2025 03:20
23 lutego 2025 03:57

Moim zdanie odbiór "estetyczny" jest  bez znaczenia. Wasal nie ma być mądry, ale posłuszny, no  i lepiej, żeby nie miewał włsnych pomyslów,  tak politycznych jak i gospodatrczych. Poziom wszytkich polityków w Polsce jest podobny, więc co jankesom za różnica.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Vester 23 lutego 2025 03:20
23 lutego 2025 04:36

"Konkluzja jest taka, że PiS to partia ludzi przeciętnych i nienadająych się do rządzenia krajem."

 

Czy pan dostrzegł jakąś formację czy partię polityczną w ciągu ostatnich 35 lat, która nadawałaby się do rządzenia krajem?

Zresztą, rządzić to znaczy stanowić prawo.

Jak podaje Stanisław Michalkiewicz, a nie mam powodów żeby mu nie wierzyć, ok 80-90% prawa obowiązującego w Polsce jest stanowione w Brukseli.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Vester 23 lutego 2025 03:20
23 lutego 2025 04:39

"Do tego angielszczyzna. Wiadomo, że nikt nie musi być biegły, ale są angliści na rynku, którzy potrafią przetłumaczyć tekst słownictwem amerykańskiego studenta, ze związkami frazeologicznymi, zdaniami złożonymi, akcentem w zdaniu itd. Nie chodzi o przeintelektualizowanie, tylko pewną dynamikę tekstu i szacunek do odbiorcy i siebie samego. A tymczasem polskie przemówienia to poziom licealisty, co miał 4+."

 

Słyszałem kiedyś mowę Ryszarda Czrneckiego w Parlamencie Europejskim.

Po angielsku mówił, a raczej usiłował mówić.

Jeśli powiem że czułem się zażenowany słuchając tego bełkotu, to będzie to eufemizm.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @stanislaw-orda 23 lutego 2025 03:57
23 lutego 2025 05:21

"Moim zdanie odbiór "estetyczny" jest  bez znaczenia. Wasal nie ma być mądry, ale posłuszny, no  i lepiej, żeby nie miewał włsnych pomyslów,  tak politycznych jak i gospodatrczych. Poziom wszytkich polityków w Polsce jest podobny, więc co jankesom za różnica."

 

Wydaje mi się że 10 kwietnia 2010 roku ostatecznie uzmysłowił wszystkim [rozumnym ludziom], czym są nasze "elity" i jaka jest pozycja Polski na arenie międzynarodowej.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @stanislaw-orda 22 lutego 2025 21:39
23 lutego 2025 07:30

poprawka: atak był przeprowadzony 17 lutego br.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Vester 23 lutego 2025 03:20
23 lutego 2025 07:41

Z każdym pisowcem idzie karawana krewnych i kolegów, którzy muszą się załapać na obsadę stanowisk. Władza realna jest oddana Amerykanom. Oni nawet nie wiedzą po co mieliby ją mieć, bo to tylko przeszkadza w realizacji planów rodzinno-biznesowych. Tak, są beznadziejnie głupi, ale nazbierali już tyle pieniędzy, że nie ma mowy o żadnej z nimi polemice. Najbardziej przykre jest to, że poprzez swój nędzny poziom definiują w oczach świata również cały naród

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 23 lutego 2025 03:57
23 lutego 2025 07:42

O tym jaki ma być wasal naprawdę ujawni się przy casusie Zełenskiego

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 23 lutego 2025 03:51
23 lutego 2025 07:44

No i nie ma cyklonów jak w zat. Meksykańskiej

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @stanislaw-orda 23 lutego 2025 07:30
23 lutego 2025 07:46

Widać, że Kazachstan się asekuruje i daje wszystkim zarobić

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Szczodrocha33 23 lutego 2025 04:36
23 lutego 2025 08:01

Stanowienie prawa a jego stosowanie to dwa różne światy. Rola ustawodawstwa z Brukseli jest unormowana umowami i ustawodawstew. Zarzut, że prawo pochodzi z Brukseli jest wyrazem rozzalenia emocjonalnego Michalkiewicza. Gdyby nie wiele narzuconych wymogów do polskiego prawodawstwa to tutaj już by był sowiecki obóz pracy typu Kołyma. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 23 lutego 2025 07:41
23 lutego 2025 08:07

Oni chcieliby w tym obszarze rywalizować z komuchami i nie zdają sobie sprawy, że robią za amatorów-marzycieli. Obecna sytuacja pokazuje, że tylko wizja kasy i braku odpowiedzialności za cokolwiek jest siłą napędową 'patryjotów'. Dydontuja sentymenty i iluzje społeczne w określonych niszach. Ale to są dzieci i wychowankowie socjalistycznej PRL. I k... nikt nie chce się uczyć, bo po co. Kasa I tak będzie.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 23 lutego 2025 07:46
23 lutego 2025 09:04

to nie tylko kwestia Kazachstanu, zreszta tamtejsze inwestycje w pola roponosne  miały początek w 1997 roku ( np. rurociag ma długość 1511 km i 15 stacji przetłaczania, tego rodzaju budowy nie powstają z piątku na poniedziałek).

Jest jeszcze jeden wazny aspekt tej sytuacji (wojny), choć za  mało dostrzegany . Federacja Rosyjska w ramach odpowiedzi na sankcje zamkneła swój obszar powietrzny dla linii lotniczych z krajów, które zastosowały sankcje polityczno-ekonomiczne wobec niej. A FR I Białorus) to ponad 17 mln km kw. Więcej niz pól Europy i kawał  Azji. Samoloty pasazerskie musza taka przestzreń omijać, czyli latają  dłuższą trasą, ergo eksploatacja jest drozsza, bo spalaja więcej paliwa. Na czyms musza to zrekompensować, a nie mozna wyłącznie na cenie biletu, bo odcinają sobie część popytu na loty. Można obnizyć standard usług, ale to takze ma granice. A najwieksza  sztywnośc ekonomiczną wykazuje wynagrodzenie personelu. Raz bo związki zawodowe, dwa że jesli zwopniony rozjdzie sie "po świecie" to będzie trudność z jego powrotem . I kolejny aspekt, oszczednosci powoduja, ze przewoźnicy pograniczaja zakup nowych samolotów, wola eksploatować stare np. w formie leasingu. No i producent Boeingów ma kłopot. Mozna to wytrzymac rok, przy budzetowej kroplówce, moze póltora, ale po dwóch latach sytuacja staje się "podbramkowa" i wszyscy zaczynająmiec  dosyć tej kosztownej zabawy. A jesli Boeing zwolni sporo swoich wysoko kwalifikowanych inzynierów, informatyków i techników to chętnie zatrudnią ich Chńczycy. No to kto zaryzykuje taki scenariusz?

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 23 lutego 2025 04:39
23 lutego 2025 09:26

Mam  podobne  odczucia...

...  jak  slucham  -  od  czasu  do  czasu  -  tego  BARANA  Tarczynskiego  z  jego  ,,wyrafinowanym,,  angielskim  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 23 lutego 2025 05:21
23 lutego 2025 09:28

Voila,...

...  i  bedzie  jeszcze  ,,uzmyslawial,,  dluuugo  !!!

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @stanislaw-orda 23 lutego 2025 09:04
23 lutego 2025 09:29

Czyli nie tylko Niemcy!! Wszyscy pragną powrotu "normalności"!!!!

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Vester 23 lutego 2025 03:20
23 lutego 2025 09:31

"Jako że śledzę dość intensywnie internet, w tym niepolski, to mam takie spostrzeżenie na temat polityków PiS wałęsających się po świecie i manifestujących swą protrampowość. Otóż ich przemówień nie da się słuchać. Są banalne i wyprute z emocji. Owi politycy bardzą chcą wypaść charyzmatycznie, ale wypadają śmiesznie. Od pozbawionego charyzmy Morawieckiego ze skurczem mięśni twarzy po Tarczyńskiego, który szaleje niczym czirliderka na meczu Kaczory vs. Donaldy. Brakuje mu tylko pomponów. Ale co najważniejsze, ich przemówienia są intelektualnie niskich lotów. Ani nie zaskakują cię intelektualnie, zasypując lawiną faktów i logicznych wniosków; ani nie rozpalają żaru nadziei i woli walki; ani nie są błyskotliwie zabawne, ośmieszając tym samym swoich rywali niczym dobry stand-up (czyżby w tym aspekcie najlepszy w PiS był JK?). W polskich przemówieniach nie ma NIC. Intelektualna przeciętność.

Gdy nasz Gospodarz opowiada o czerwiach czy o swoim magazynie z książkami, to słuchamy z wypiekami na twarzy. Bo facet jest inteligentny i wie, do czego zmierza. Gdy przemawia taka Meloni, to widać, o co jej chodzi. Zdania są gęste, charyzmatyczne i na temat. Nawet jeśli nie ona to pisała, to widać, że ktoś pomyślał (nie chodzi mi o samą treść, zaznaczam, tylko o formę). Przemówienia polskie są przy tym pisane jak na kolanie w kiblu w samolocie."

 

To również miałem na myśli, kiedy pisałem o tym, że pisowcy się chowają i myślą, że sprawy same się załatwią. Tu nie chodzi o to żeby oni byli nie wiadomo jakimi orłami, bo postkomuna ma jeszcze gorszych polityków, tylko żeby przestali się chować kiedy mogą aktywnie działać, ale widać że tam nie ma chęci do działania, dlatego uważam że PiS w takim kształcie nie ostoi się, za dużo jest takich co chcą być jak liberałowie tylko, że "konserwatywni", czyli mieć po swojej stronie trzódkę baranów tak jak tamci. Musi przyjść jakiś rebranding, możliwe że właśnie zainicjowany gdzieś odgórnie(podobnie jak było z B. Szydło, wróciła z jakiegoś szkolenia w Waszyngtonie i zaczęła się dobra zmiana).

 

Nie zgadzam się co do angielszczyzny. Oczywiście jak ktoś nie potrafi swobodnie mówić po angielsku to nie powienien tego języka używać, tylko korzystać z tłumacza, a w nagraniach dodawać napisy, ale bez przesady, za granicą mają gdzieś poziom angielskiego. To tylko jakieś kompleksy tutaj w Polsce niektórzy chcą nam narzucić.

 

" Konkluzja jest taka, że PiS to partia ludzi przeciętnych i nienadająych się do rządzenia krajem. "

To akurat nie jest prawda. Każdego można przysposobić "do rządzenia" tylko potrzeba kilka rozsądnych osób na kluczowych stanowiskach którzy reszcie nadadzą ton. To w PiSie do pewnego momentu działało tylko ktoś im "wyciągnął zasilanie".
Oczywiście mogli więcej zrobić, ale to co zrobili to i tak jest dużo jak popatrzymy wstecz na wcześniejsze lata. No i nie istnieje coś takiego jak "rozdawnictwo", to jest liberalna nowomowa.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 23 lutego 2025 07:41
23 lutego 2025 09:35

Fakt,...

...  to  jest  rzeczywiscie  przykre  !!!

 

Choc  tak  po  prawdzie  bardziej  kompromitujace  ich  samych,  bo  ,,sFiat,,  doskonale  wie  czym  to  BYDLO  ,,ZONdowo-JelYciarskie,,  jest  podszyte  !!!

A  wiekszosc  ,,swiata,,...  coz,  cierpi  i  robi  swoje.    

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @klon 22 lutego 2025 21:56
23 lutego 2025 09:39

Tak jak napisałem do @Vestera. Tak dalej tego nie da się ciągnąć, jak tak dalej pójdzie to PiS po prostu przestanie istnieć i zostaniemy bez przedstawicielstwa jak w latach na przełomie lat 90tych-dwutysięcznych, a chyba nie muszę przypominać co to znaczy dla Polaków.

Jako "coś poważniejszego" - mam na myśli przekształcenie po stronie PiSu(być może całkiem nowa partia czy ruch), coś odpowiadającego na obecne czasy, bo ta formuła którą PiS eksploatował umarła, a teraz zamienia się w zombie. Nie można lecieć na "patriotycznych frazesach" kiedy pozostają całkowicie puste i robić z ludzi idiotów.

 

zaloguj się by móc komentować

Vester @gabriel-maciejewski
23 lutego 2025 09:52

"Nie zgadzam się co do angielszczyzny. Oczywiście jak ktoś nie potrafi swobodnie mówić po angielsku to nie powienien tego języka używać, tylko korzystać z tłumacza, a w nagraniach dodawać napisy, ale bez przesady, za granicą mają gdzieś poziom angielskiego. To tylko jakieś kompleksy tutaj w Polsce niektórzy chcą nam narzucić".

 

Myślę, że Pan upraszcza. Ubogie słownictwo wyklucza przekazanie głebokiej myśli, a tym bardziej błyskotlliwie. Jeżeli przemawia pięciu premierów, i wszyscy trzymają poziom, a wychodzi nasz i leci banałem, a oklaski dostaje najmniejsze ze wszystkich, to jest wstyd. Poza tym, polityk nie musi znać języków. Ale jeśli decyduje się na wiec w języku obcym, to niech zatrudni specjalistę, który mu to ładnie skleci i zapisze na prompterze - to chyba oczywiste. Albo niech mówi po polsku z tłumaczem i trzyma pewien poziom. Niestety, jak napisałem wcześniej, oni są niezbyt inteligentni, więc nawet po polsku nie napisaliby dobrego przemówienia.

To nie są kompleksy, to elementarz szacunku do odbiorcy.

PS: A "przysposobienie do rządzenia" - to już brzmi jak zarządzanie baranami. Rządzenie w latach spokoju, a rządzenie w latach zawierzuchy to dwa różne rządzenia. PiS do tego drugiego się nie nadaje. Do pierwszego - ujdzie.

zaloguj się by móc komentować

Vester @Vester 23 lutego 2025 09:52
23 lutego 2025 09:53

Do Kuldahrusa miało być powyższe.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Vester 23 lutego 2025 09:52
23 lutego 2025 10:09

" A "przysposobienie do rządzenia" - to już brzmi jak zarządzanie baranami. "

No ale tak to wygląda. Mysli pan, że Meloni to jest sama z siebie taka ostra strzała? Oczywiście polityk musi mieć jakieś cechy odpowiednie, ale reszta to jest kwestia rzeczy zewnętrznych i organizacyjnych.

Tak samo w partii nie wszyscy muszą być super, ważne żeby dobrze wykonywali zleconą odgórnie robotę, no i jak nie mają kompetencji nie pchali się na afisze i do zarządzania.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 23 lutego 2025 03:51
23 lutego 2025 10:12

Nie śledzę tak dokładnie działań SOW,które jednak są działaniami wojennymi,wbrew temu co zaprzecza FR.To nie był jednak pierwszy atak na linię przesyłu ropy Kaukaskiej w Kropotkinskaja.

Pewnie można to powiązać z decyzjami Trumpa,jak szczególnie donoszą media,ale wcześniej Amerykanów jakoś nie ruszały ataki dronów,a był to raczej już z kolei 8 atak ,jak skarżyła się FR,a chwaliła się Ukraina.

I tutaj racja,chłopcy bawią się w handel zasobami,inwestują,a w oczętach many,many i próbują FR odebrać kontrolę w tych rejonach nad ropo-gazowymi detalami.Czyli "nie z nami takie numery Bruner". Już chyba teraz gubi się to,to SOW,który kominiarz i  komu czyści kominy.Zgubić się można w celach w/g głoszonej oficjalnie dla świata ideologi OBU stron...ehhh...........

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 23 lutego 2025 07:44
23 lutego 2025 10:18

Paradoksem jest, że eksploatację nowych złóż kazachskich (pole Kashagan, najwieksze w świecie odkrycie w ostatnich 30-tu latach) rozpoczęto na pełną skalę akurat  dwa lata temu. Zwrot z zainwestowanych rodków nie moze czekać nie wiadomo jak długo, stąd taka wściekłość na Zełenskiego, że uszkodził ropociąg i wstrzymał przpompowywanie stamtąd  ropy, przez co inwestorzy tracą dodatkowo (rzecz idzie o miliardy USD).

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Szczodrocha33 23 lutego 2025 04:39
23 lutego 2025 10:19

Brukseli ich bełkot nie przeszkadza. Oni są tam jakieś dla składania podpisów. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski 23 lutego 2025 07:41
23 lutego 2025 10:44

Partie polityczne u nas to urzędy zatrudnienia – PSL to mistrzowie a SLD to zdolni uczniowie systemu. PIS nie odbiega od tego schematu plus eliminacja zbyt ambitnych. Dodatkowo aby utrzymać władzę konieczne są kompromaty. Nic nowego – na Śląsku po 1945 roku bezpieka „polowała” na Volksdeutsch-ów aby….zaproponować im stanowiska w administracji . Dziś ten system dba o jeszcze jeden element – aby „demony polskiego nacjonalizmu itd. bo wiadomo ..getto ławkowe endecja  - o co dba Gazeta Wyborcza. Paradoksalnie nas to…ratuje. No bo system u nas to „urząd zatrudnienia  ale ..rodzinny… W USA aby uzyskać absolutną władzę wpadli na pomysł depopulacji , masowej migracji , degeneracji ( gender, Lgbt )parytetów bo i tak wszyscy muszą…dostać kredyt. Migranci dadzą głosy za dochód gwarantowany a reszta używała sobie u Epsteina. Tymczasem Trump zamierza dokonać czystki w oparciu o „nacjonalistów żymskich” ( widzę to ruską rękę bo jednocześnie skompromitowali szantaż historyczny w biznesie ( Holocaust Industry ) za pomocą Gazy. Teraz nagła miłość do Rosji wzbudziła podejrzenia Putina. No bo jak czystka się powiedzie ( FBI, CIA, Epstein ) to USA się wzmocni. Na razie Holender Rutte zaczął nagle popierać Zełenskiego…

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 23 lutego 2025 10:12
23 lutego 2025 11:03

Poprzednie ataki nie wyrządzały szkód, które wstrzymywały przepompywanie ropy.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 23 lutego 2025 11:03
23 lutego 2025 12:20

A tak nawiasem mówiąc,bez emocji panie Stanisławie-dopiero teraz jasno widać do czego przy okazji służy SOW.Chyba sam pan wyzbywa się złudzeń,jakkolwiek wszyscy chyba są po stronie zwyczajnych ludzi na całej kuli ziemskiej.

I faktem jest -to co puszczają w eter media-to cały czas wróżenie z fusów,nawet gdy drony spuszczają łomot jednej czy drugiej stronie i zwaśnione strony łaskawie przyznają się do strat w biznesie. Czyli kto ,kogo wysadzi z siodła. Czyli wojna handlowa o dominację światową,z domieszką bombek,czołgów ,dronów,etc,etc Kibicowanie jednej czy drugiej stronie -jest zawsze obawą i pokłosiem,że zwyczajny pracuś oberwie.

 A paradoksem jest, że eksploatacja złóż kazachskich nie przekłada się na poprawę życia i zamożności ludności Kazachstanu. Owszem ,coś tam drgnęło,ale lwią część konsumują właściciele...

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 23 lutego 2025 12:20
23 lutego 2025 13:17

no to dodatkowo, do czego potrzebne sa wojny producento uzbrojenia.

Za portalem altair.com (wydanie z lutego br.)

1. Departament Stanu USA poinformował orekordowym eksporcie broni, sprzętu wojskowego i usług obronnych w roku fiskalnym 2024 (w USA to okres kalendarzowy od 1 pażdziernika do 30 września). Łączna wartośc artykułow i usług obronnych oraz działań w zakresie wspólpracy dla bezpieczeństwa  wyniosła 117,9 mld USD, co stanowiło wzrost o 45,7% do fiscal year 2023 (odpowiednio 80,9 mld USD). To najwiyższy wolumen obrotów eksportowych dla tego sektora gospodarki w dziejach USA.

2. W 2024 r. turecki przemysł lotniczo-zbrojeniowy wyeksportował produkty typu uzbrojenie, sprzęt wojskowy i usługi zbrojeniowe o równowartosci 7,15 mld USD.  Wynik ten jest o 29% wyzszy, niz w roku poprzednim i znacznie przewyższył założenia planowe.

(...)

zaloguj się by móc komentować

MZ @Vester 23 lutego 2025 03:20
23 lutego 2025 13:19

 W punkt...bez komentarza.

zaloguj się by móc komentować

Vester @BTWSelena 23 lutego 2025 12:20
23 lutego 2025 13:44

Byłem w Kazachstanie. Rozmawiałem z chłopakami z BOR-u i powiedzieli, że zwykły Kazach to inne białko. Nie sposób z niego wycisnąć nic więcej ponad minimum pracownicze. On zwyczajnie nie rozumie, nie pamięta i zasypia na stojąco, gdy się trochę zmęczy. Dlatego w Kazachstanie na średnim szczeblu dominują biali potomkowie Sybiraków, oczywiście dziś mocno zrusyfikowani, acz nie bez senstymentów wobec nas.

Z drugiej strony, poszedłem wieczorem do knajpy, wychodzę z piwem na zewnątrz pogadać z ludem. Patrzę, stoi w kółku osiem chłopa z garniakach, jakby z biura wyszli dopiero co. Biali, weseli i po polsku nawijają. No to wpadam do nich, pytam, co tam, jak tam. I zapada cisza. Ich twarze zastygają, oczka zamieniają z rozbieganych w takie jak u rekina, a ja czuję chłód na plecach, chyba po raz pierwszy w życiu. Postałem 10 sekund i zawróciłem. Potem pytam konsula, kto to był. A on na to, że to bandyci z Polski, białe kołnierzyki, ewentualne białe zakrwawione. Uciekli przed ekstradycją, lepiej nie podchodzić. Podobno pełno tam takich 'naszych'. Mają się dobrze i kręcą lody.

Tyle wspominek

 

zaloguj się by móc komentować

Vester @Vester 23 lutego 2025 13:44
23 lutego 2025 13:53

Zmierzam do tego, że Kazachom raczej nie będzie lepiej, bo elity i biznes mają ich głęboko gdzieś i traktują jak zwierzątka pociągowe. Do tego prezydent mafiozo. Idealne miejsce na hopsztos, o ile uiścisz haracz.

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 23 lutego 2025 10:44
23 lutego 2025 14:29

...  jeszcze  nie  raz...

...  sie  zdziwimy  kogo  ,,popSZe,,  ten  PAJAC  !!!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 23 lutego 2025 13:17
23 lutego 2025 14:43

Ja to rozumiem panie Stanisławie moje i pana uczucia pod względem produkcji uzbrojenia.Nie będę się z panem licytować,bo mnie to zwyczajnie przeraża,jako człowieka i kobietę.

Sam pan wie,że nie należy pomijać FR pod wzgledem produkcji uzbrojenia.Swego czasu Neon24 drukował zachwyty nad dzielnością bojową FR i przestawieniem gospodarki na militaria z podawanych rosyjskich źródeł i nie tylko...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Vester 23 lutego 2025 13:44
23 lutego 2025 15:08

No cóż...każdy ma jakieś wspomnienia.Lecz lepiej ich nie wynosić w oparciu o spotkanie w knajpie. Kazachstan odgrywał u sowietów coś w rodzaju "obozu przejściowego",więc nie dziwota,że co nieco zaplątało się innych nacji. I jak każdy taki kraik ma różnych mieszańców.Jak podają ostatnie spisy ludności w 2021 roku Kazachów jest ze 20 milionów i 74% deklaruje się jako Kazachowie .To i tak dużo ,bo Kazachstan został podbity przez Rosję i wcielony do tego kraju w 1868 roku,a poźniej zapanował jeszcze sowietyzm.

Drugą nacją są Rosjanie 15,5% i kilkanaście innych nacji w okolicy 0-1,5%-między innymi Polacy 0,2%.Oczywiście jeżeli dowierzać oficjalnym spisom podanym do publicznej wiadomości.

Z Kazchstanu pochodzi dobry śpiewak o niespotykanej skali głosu Dimash i dedykuję jego AVE Maria,którą to warto posłuchać......  https://www.youtube.com/watch?v=mLG8g2ooFSA

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Vester 23 lutego 2025 13:44
23 lutego 2025 15:09

No cóż...każdy ma jakieś wspomnienia.Lecz lepiej ich nie wynosić w oparciu o spotkanie w knajpie. Kazachstan odgrywał u sowietów coś w rodzaju "obozu przejściowego",więc nie dziwota,że co nieco zaplątało się innych nacji. I jak każdy taki kraik ma różnych mieszańców.Jak podają ostatnie spisy ludności w 2021 roku Kazachów jest ze 20 milionów i 74% deklaruje się jako Kazachowie .To i tak dużo ,bo Kazachstan został podbity przez Rosję i wcielony do tego kraju w 1868 roku,a poźniej zapanował jeszcze sowietyzm.

Drugą nacją są Rosjanie 15,5% i kilkanaście innych nacji w okolicy 0-1,5%-między innymi Polacy 0,2%.Oczywiście jeżeli dowierzać oficjalnym spisom podanym do publicznej wiadomości.

Z Kazchstanu pochodzi dobry śpiewak o niespotykanej skali głosu Dimash i dedykuję jego AVE Maria,którą to warto posłuchać......  https://www.youtube.com/watch?v=mLG8g2ooFSA

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 23 lutego 2025 15:09
23 lutego 2025 15:16

Kudajbergenowie to ważny i wpływowy klan w Kazachstanie

zaloguj się by móc komentować



BTWSelena @stanislaw-orda 23 lutego 2025 15:16
23 lutego 2025 18:14

To rodzina na wskroś muzyczna,Stanisławie-reszty nawet nie chcę tykać ,ani dochodzić w życiorysach.

Dimash jest fenomenem na skalę światową i jego muzyka i głos mnie zawsze czaruje. Jak wyśpiewał "Wojna i pokój" -to nawet Tołstoj ze swoją "wojną i pokojem" się nie umywa. https://www.youtube.com/watch?v=xl4COTUJO5w

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @peter15k 23 lutego 2025 10:44
24 lutego 2025 06:03

"Partie polityczne u nas to urzędy zatrudnienia – PSL to mistrzowie a SLD to zdolni uczniowie systemu. PIS nie odbiega od tego schematu plus eliminacja zbyt ambitnych."

 

Przecież polityka to w Polsce najpewniejsza posada.

Towarzystwo się obraca jak w pralce bębnowej ładowanej z przodu, przeskakuje gość z jednego stanowiska i partii do drugiej.

 

A już szczytem  marzeń jest posada europosła, to jest nawet pewniejsze niż jakaś pozycja czy bycie prezesem rady nadzorczej spólki państwowej, bo tam się

wszystko szybko zmienia i są duże przetasowania.

A w euro parlamencie można się urządzić na resztę żywota, najlepszy przykład Migalski, że już o Rysiu Czarneckim nie wspomnę.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @BTWSelena 23 lutego 2025 18:14
24 lutego 2025 13:41

skala głosu  -  6 oktaw

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
26 lutego 2025 20:51

postawiła na pisma.

i to nie jest od tysiąć dziewięćset czterdziestgo roku.

 

40

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @MarekBielany 26 lutego 2025 20:51
26 lutego 2025 20:55

zawsze pogłądaj trzewiki.

Błyszczą, czy w g....a błyszczą.

moc samopomoc stoi !

i sie ma dobrze.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować