Czy TVN to dawne Prusy Krzyżackie i Książęce?
Wśród dyskusji w mediach niesłusznie zwanych społecznościowymi na pierwszy plan wybija się ostatnio wątek dotyczący anihilacji lub przejęcia stacji TVN. Żeby nie czynić tu przydługich wprowadzeń, napiszę tak.
Wojny polsko-krzyżackie były przede wszystkim wojnami propagandowymi. Dokładnie tak samo, jak wojny pomiędzy PiS i TVN. I może warto byłoby się zastanowić dlaczego Polacy te propagandowe wojny przegrywali, co skutkowało działaniami prowokacyjnymi wobec zakonu, a te z kolei zamieniały ię w wojnę. Nigdy nie wygraną dodajmy. Zawsze nierozstrzygniętą. Kluczy do rozwiązania tej zagadki było kilka. I one nadal są dostępne. Przede wszystkim była schizma i każda ze stron szukała poparcia u innego papieża. To dokładnie jak dziś, gdy mamy Trumpa i Kamalę, identycznie niezorientowanych w sprawach naszego sporu. TVN należy też do Amerykanów, czyli legitymuje się lepszym rodzajem „chrześcijaństwa” tak, jak Krzyżacy w XV wieku. Co prawda żaden „wielki mistrz”, Misiak czy inny jakiś kierownik przed samym „papieżem”, podobnie jak prawdziwi wielcy mistrzowie, nie stanął, ale sądzę, że ma, podobnie jak, prawdziwi wielcy mistrzowie, czynną agenturę w pobliżu „papieskiego” tronu.
Za to cesarz, jak dawniej okazuje pełne poparcie zakonowi TVN i umacnia go w woli oporu. Obiecuje różne rzeczy i nawet czasami daje to poparcie odczuć. Tak samo czynił Zygmunt Luksemburski, który był najpierw królem Węgier, wysyłając swoich ludzi do Małopolski. Nie mieli oni jednak zbyt wielkiej determinacji i każda taka akcja była właściwie kapiszonem. To nie przeszkadza jednak współczesnym krzyżakom, tak jak nie przeszkadzało tym wcześniejszym.
Ku czemu więc zmierzamy? Jeśli PiS, który dziś jest w fazie późnego Łokietka, zdobędzie przewagę sprawy ułożą się w następujący schemat – zdeterminowani i podpuszczeni „wielcy mistrzowie” rozpoczną kampanię, która ich doprowadzi na skraj przepaści. Postawią wszystko na jedną kartę. Nie to będzie jednak najgorsze. Bo jeśli TVN zacznie grać naprawdę ostro żaden amerykański papież się nad nimi nie ulituje. Kłopot będzie, jak oni zaczną się porozumiewać, bo wtedy płynnie przejdziemy od fazy późnego Łokietka do fazy Zygmunta I, z pominięciem fazy Jagiełły. No i staniemy wobec możliwości pokojowego rozwiązania konfliktu. TVN zaś, deklarując chęć podporządkowania się władzy, zachowa tak dużo prerogatyw, że podobnie jak Prusy Książęce stanie się olbrzymią i jeszcze bardziej wpływową agenturą. Jeszcze nie wiemy czyją. Prusy książęce nie były obszarem popieranym przez cesarza, ale przez Szwedów i Francuzów. Sojusze więc mogą się zmienić. Istotne jest, by wskazać na to iż relacja z Polską ewoluuje, a jednocześnie zachować władzę na swoim terenie i rozbudzić fanatyzm poddanych. Polacy zaś ogłoszą sukces, będą mieli nowy hołd pruski i będzie fun. Istotną korzyścią, jaką odniosą współczesne Prusy będzie utwierdzenie się w przekonaniu, iż są one nośnikiem cywilizacji. O tym samym przekonani będą widzowie TVN, a także wszyscy obserwatorzy tej sytuacji. Nie może być inaczej, albowiem podobieństwo między TVN, a państwem krzyżackim i Prusami Książęcymi, w mojej opinii, występuje w skali 1:1. Największe niebezpieczeństwo dopiero przed nami. Jeśli ktokolwiek zgodzi się na zaakceptowanie pozornej uległości stacji, ten pieczętuje zagładę. I nie będzie ona rozłożona w czasie i poprzedzona wyniszczającymi wojnami z nowymi protektorami stacji, ale nastąpi szybciej. I dokona się w imię cywilizacji, bo nie może być przecież tak, że organizacja propagandowo zapóźniona ma podporządkować sobie inną organizację, znacznie sprawniejszą w tym zakresie.
Podkreślam – do pokonania TVN konieczne jest przestudiowanie propagandowych aspektów wojny polsko-krzyżackiej i takich samych kwestii w momencie rywalizacji korony z Prusami Książęcymi. Jeśli władze w Polsce nie zrozumieją na czym polega przewaga tamtych, a będą jedynie uporczywie domagać się uznania własnych praw, których do końca nikt z wielkich tego świata nie rozumie, dojdzie do katastrofy. I nie ma, póki co między nami, żadnego następcy Jagiełły, który potrafił uwięzić takiego Kuchmeistera, a następnie udzielić mu dyskretnego poparcia na stanowisku wielkiego mistrza.
Na razie pojawiła się taka plotka, że PiS zamierza kupić TVN wespół z jakimś wspólnikami podobno z Węgier. Aha, mamy kolejne podobieństwo – Zygmunt Luksemburczyk, król Węgier, też był rozjemcą w sporach polsko-krzyżackich, trzymając jednocześnie cały czas stronę zakonu i wspierając ten zakon zbrojnie, o czym już wspomniałem. Wszelkie próby osłabienia TVN, wespół z jakimiś sojusznikami skończą się tym, że TVN znajdzie sobie nowego protektora. Bo ma dla niego ofertę. W PiS zaś, po ewentualnym zakupie TVN, zacznie się dzika walka o stanowiska dyrektorskie w tej stacji, choć przecież jasne będzie, że sprzedaż obwarowana będzie różnymi ustaleniami. I nikt z dnia na dzień ekipy tak świetnie sobie dającej radę przez kilka dekad z budynku przy Wiertniczej nie wyrzuci. Im bardziej lud pisowski domaga się takich rozstrzygnięć tym mniej są one prawdopodobne.
Nikt nie rozumie natury powiązań pracowników stacji z biznesem globalnym, tak jak nikt nie rozumie w Polsce czym był zakon krzyżacki i jaką funkcję pełniły Prusy Książęce. Nikogo to nie obchodzi zresztą, wystarczy, że każdy sobie obejrzy film Forda i serial „Czarne chmury”. Potem zaś domagał się będzie likwidacji TVN.
Myślę, że niebezpieczeństwo iż TVN, deklarujące zgodę i idące na układy jest groźniejsze niż TVN w natarciu. Oznaczać to bowiem będzie, że odsunięto od wpływów i władzy agresywnych idiotów, ale pozostawiono – jak na dłoni – całą wieloletnią tradycję szkodzenia Polsce. Oraz wskazano jak prostymi środkami można to szkodnictwo realizować i jak niewiele to kosztuje. Wobec takiej pokusy nikt nie przejdzie obojętnie. Dobrze więc byłoby – jeśli oferta kupna stacji rzeczywiście ma choć pozór autentyczności – zastanowić się z kim tę operację przeprowadzić. Jeśli jednak jest to tylko takie gadanie, należy rozpocząć jakieś działania zmierzające do likwidacji TVN. Nie można bowiem wyobrazić sobie dalszej koegzystencji Polski zarządzanej przez PiS i TVN. Ktoś musi zniknąć. Jeśli PiS powtórzy błąd Zygmunta I godząc się na zmianę opakowania i pozostawienie zawartości w niezmienionej konsystencji, a tylko tym mogą się zakończyć negocjacje dotyczące kupna stacji, będzie źle. W sumie najlepiej byłoby gdyby TVN kupili Hindusi z Bollywood i puszczali tam od rana do nocy swoje produkcje z pornosami włącznie. No, ale jak podkreśliłem – działania TVN zrobiły zbyt wiele złego, a wykorzystanie ich i metod jakie stacja stosowała, będzie dla przyszłego nabywcy zbyt wielką pokusą. Prostych rozwiązań i takich samych radości nie będzie. Nie radziłbym więc się przesadnie ekscytować różnymi doniesieniami. Może się bowiem okazać, że ani Trump ani Kamala, ani Discovery Channel nie zamierzają niczego zmieniać w dotychczasowych formułach działania stacji, a wiadomości o sprzedaży, rozpuszczano tylko po to, by narobić biednym durniom z PiS trochę nadziei przed kolejnymi wyborami. Dziękuję za uwagę.
Teraz ogłoszenia. W dniach 14-15 grudnia w Krakowie, w hotelu Polonia, odbędzie się kiermasz książki i sztuki. Wystawią się: Wydawnictwo Klinika Języka, Pracownia Sztuka Cięcia, Agnieszka Słodkowska i Hubert Czajkowski, Tomasz Bereznicki.
Zobowiązanie, które podjąłem wobec wypadków na Ukrainie, czyli pomoc dla rodziny, która ewakuowała się z terenów zajętych przez Rosjan, skłania mnie do uruchomienia zrzutki, gdzie zbieramy pieniądze na czynsz za drugą połowę roku 2025. Za pierwszą już zebraliśmy w lipcu, umowa podpisana, US powiadomiony. Ogłaszam tę zbiórkę teraz, by nie czynić tego w marcu, kiedy to będę miał inne ogłoszenia i inne sprawy do załatwienia. Apel zaś kieruję do osób, które mogą i chcą pomóc. Jeśli ktoś nie chce i nie może, niech się powstrzyma od komentarzy. Nikt nie wymaga odeń żadnych zaangażowani i wyczynów.
https://zrzutka.pl/fymhrt?utm_medium=mail&utm_source=postmark&utm_campaign=payment_notification
A propos zaangażowania, mam masę roboty, przygotowuję 10 nowych tytułów, jeśli więc ktoś nie jest zainteresowany kupnem książek u mnie, nigdy tego nie czynił i nie zamierza czynić, albo czynił to dawno i przestał, bo już tych książek nie chce, niech łaskawie nie wysyła do mnie listów z różnymi pytaniami i dociekaniami, bo ja nie żyję w świątyni dumania i nie popadam w żadne przeciągłe zamyślenia. Przypieprzam jak mały parowozik i nie mam czasu. Będę wdzięczny za zrozumienie.
tagi: polska propaganda listy papież tvn zagłada walka prusy krzyżackie książęce
![]() |
gabriel-maciejewski |
15 października 2024 10:24 |
Komentarze:
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski |
15 października 2024 11:27 |
PiS ,,Hce kupic tvn,, ???!!!
No, jaja jak berety,... a potem Ssssakiewicz zrobi narodowi ,,tv republike BIS,,... pozabijac ich tylko smiechem.
Tych ,,pustakUF i wykolejencUF z tvn,, przede wszystkim !!!
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski |
15 października 2024 12:03 |
Predzej PiS ulegnie likwidacji,, niz TVN. TVN potrzebuje antagonisty, aby rosnąć w siłę. S5ąd uważam, że szef TVN złozyl PiS oferte, żeby teraz zorganizowac dla ludzi taki wrestling, bo ogladalność spada. W koncu jest realna konkurencja dla TVN w postaci tiktoków, netflixów i innych. Gdyby nie było juz żadnych konfliktow ideolo-politycznych, to TVN umiera z głodu.
![]() |
Nova @gabriel-maciejewski |
15 października 2024 12:28 |
Gdzie Pan w tej układance umiejscowia prezydenta dude który zawetował lex TVN i reformę sądową? Stwierdzenie że był skończonym durniem to optymistyczna wersja.
![]() |
gabriel-maciejewski @Nova 15 października 2024 12:28 |
15 października 2024 12:34 |
Umejscowię go na Mazowszu
![]() |
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 15 października 2024 12:03 |
15 października 2024 12:34 |
Oczywiście, że prędzej zginie PiS niż TVN
![]() |
gabriel-maciejewski @Paris 15 października 2024 11:27 |
15 października 2024 12:34 |
Tak będzie
![]() |
Paris @OjciecDyrektor 15 października 2024 12:03 |
15 października 2024 12:53 |
Najlepiej by bylo...
... jakby obydwa ,,potFory,, PADLY TRUPEM !!!
Narod by troche odetchnal od tych ZBANKRUTOWANYCH DEBILI,... a ,,discovery,, to ,,zarl,, 40-30 lat temu.
Tvn to nawet z tymi ,,kAfliktami z koziej d*py wzietymi,, ZDYCHA.
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 15 października 2024 12:34 |
15 października 2024 12:56 |
I to by bylo najlepsze rozwiazanie,
![]() |
Paris @gabriel-maciejewski 15 października 2024 12:34 |
15 października 2024 13:06 |
Gora stoi,...
... a my DALEJ robimy swoje !!!
I pilnie obserwujemy tych kretynow i zlodzieji, tlumokow i baranow, darmozjadow, nierobow i pasozytow do potegi n-tej - szumnie zwanych ,,wadzunia,, - jak sie sami demaskuja i kompromituja,...
... bo KORYTO WYSYCHA NIEUBLAGANIE.
Teraz zaczyna byc widac, co to jest za NIEDOROBIONA SWOLOCZ.
![]() |
ArGut @OjciecDyrektor 15 października 2024 12:03 |
15 października 2024 14:05 |
Ale TVN to narzędzie, inteligentne narzędzie jak Zakon Krzyżacki czy Prusy Książęce, ale narzędzie.
A Bollywood to prawdziwa konkurencja, robi to samo i jest tańsza! Wystarczy popatrzyć na budżety produkcyjne ... i tu możemy dojść do paradoksu.
Indie, kraj TRZECIEGO ŚWIATA a ludzie noszą na sobie najwięcej ZŁOTA, a jak wiadomo złoto to podstawa,komponent wielu technologii i to z wielu branży.
![]() |
ArGut @gabriel-maciejewski 15 października 2024 12:34 |
15 października 2024 14:18 |
>Oczywiście, że prędzej zginie PiS niż TVN
Zupełnie się nie ZGADZAM! Nazwę Prawo i Sprawiedliwość wymyślił jakiś "lepszy chrześcijanin", a optujący za jej zmianą na bardziej patryjotyczną czy bardziej polską to "***** zdrajcy".
Law & Order jest WSZĘDZIE kojarzone, i to dobrze kojarzone jak na "lepszych chrześcijan" przystało ...
![]() |
OjciecDyrektor @ArGut 15 października 2024 14:05 |
15 października 2024 14:30 |
Jakby kolega zarabial w rupiach, ktore są i będą calkowicie niewymienialne, to tez obwieszałby się złotem...:). Bo złoto jest wymienialne wszędzie
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski |
15 października 2024 15:18 |
Konrad Mazowiecki to jednak był idiota, któremu obiecano gruszki na wierzbie....a on uwierzył w takie cuda.
![]() |
klon @gabriel-maciejewski |
15 października 2024 15:47 |
<<<by narobić biednym durniom z PiS trochę nadziei przed kolejnymi wyborami... >>>
Ktoś musi być na scenie w trakcie przedstawienia.
![]() |
gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski |
15 października 2024 17:11 |
Teraz niespodzianka. Każdy powinien zobaczyć, jak profesjonalnie i fachowo popularyzuje się historię. I zobaczcie ile odsłon oraz subskrypcji a także komentarzy
![]() |
BeaM @gabriel-maciejewski |
15 października 2024 17:20 |
Co za genialna analogia, chapeau bas!
![]() |
grudeq @gabriel-maciejewski |
15 października 2024 17:23 |
Czyli to ma być Grunwald i III Pokój Toruński, a nie żaden Układ Krakowski, zwany dla podbudowania naszego ego Hołdem Pruskim.
A sygnatariuszem Pokój Toruńskiego ma byc Ojciec Tadeusz. TV Królewską łączy się z TV Maryja, a TVP łączy się z TVN w TV Książącą.
![]() |
gabriel-maciejewski @grudeq 15 października 2024 17:23 |
15 października 2024 18:03 |
No, no...dobrze kombinujesz
![]() |
gabriel-maciejewski @BeaM 15 października 2024 17:20 |
15 października 2024 18:03 |
Dzięki
![]() |
qwerty @ArGut 15 października 2024 14:18 |
15 października 2024 18:16 |
Ciekawe jest skąd do głów takie nazwy przychodzą.
![]() |
ArGut @grudeq 15 października 2024 17:23 |
15 października 2024 18:23 |
Ale -> TVP łączy się z TVN -> nie musi tego robić!
Przy obecnej hitlerowskiej władzy, TVP jest trwale połączona z TVN.
Jak ta, no brzydsza siostra kopciuszka. Wiadomo jaką ma twarz ... takie troszku wyłupiaste oczy, jakiś tam wygolone czoło, no i chyba jest kobietą. Zresztą to wcale nie musi być oczywiste, wiadom jak to było z hitlerowcami z DDR-u, dawali dziewczyną tabletki a później im brody rosły ...
![]() |
ArGut @qwerty 15 października 2024 18:16 |
15 października 2024 18:29 |
Stawiałbym na protestancką predystynację, lub kwakierskie drżenie.
![]() |
qwerty @ArGut 15 października 2024 18:29 |
15 października 2024 19:48 |
Nowość na tym rynku nazw to Wolność i Dobrobyt. Zaplecze o trochę innej prowieniencji. Mam wrażenie, że owo nazwotorstwo to wizje mulety dla mas co po arenie gonią. Za prawem, za wolnością, za sprawiedliwością, za dobrobytem. A na końcu jak zazwyczaj lepka i cuchnąca maź na czole. Po kontakcie z muletą.
![]() |
Nova @gabriel-maciejewski 15 października 2024 12:34 |
15 października 2024 20:14 |
Dziękuję za odpowiedź. Nie raz Pan wspominał że będąc na ziemiach popruskich powinniśmy przejąć metody Fryderyka II, czyli (jeśli dobrz epamiętam) uciąć łeb tvn , wstawić "swojego" i przejąć całą organizację. Ewentualnie pozwolić działać tak jak Caryca Katarzyna II pozwoliła działać Jezuitom po I rozbiorze traktując ich jako sowich poddanych i zakazując im nazywania się misjonarzami. P.s. Koniec końców linia książąt mazowieckich skończyła się jak Pan to nazywa w niewyjaśnionych okolicznościach.Pozdrawiam.
![]() |
gabriel-maciejewski @Nova 15 października 2024 20:14 |
15 października 2024 20:18 |
Na coś się trzeba w końcu zdecydować.
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski |
15 października 2024 20:31 |
" Przede wszystkim była schizma i każda ze stron szukała poparcia u innego papieża. To dokładnie jak dziś, gdy mamy Trumpa i Kamalę, identycznie niezorientowanych w sprawach naszego sporu. TVN należy też do Amerykanów, czyli legitymuje się lepszym rodzajem „chrześcijaństwa” tak, jak Krzyżacy w XV wieku. Co prawda żaden „wielki mistrz”, Misiak czy inny jakiś kierownik przed samym „papieżem”, podobnie jak prawdziwi wielcy mistrzowie, nie stanął, ale sądzę, że ma, podobnie jak, prawdziwi wielcy mistrzowie, czynną agenturę w pobliżu „papieskiego” tronu. "
Jak tylko zobaczyłem tytuł to od razu mi się taki schemat wyświetlił w głowie :-)
Trafna analogia.
Jest tylko drobna nieścisłość - korzenie TVNu. To tak jakby Krzyżacy wywodzili się z pogaństwa.
No chyba, że przyjęlibyśmy, że analogicznie u Krzyżaków to były odchyły w kierunku autonomicznej władzy która ostatecznie nabrała kształtu w postaci przyjęcia protestantyzmu, tu niby oficjalnie byli zakonem chrześcijańskim(analogicznie formalnie amerykański kapitał) podporządkowanym papieżowi, a w praktyce w ogóle się papieżem nie przejmowali realizując swoją politykę.
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski |
15 października 2024 20:33 |
" Na razie pojawiła się taka plotka, że PiS zamierza kupić TVN wespół z jakimś wspólnikami podobno z Węgier."
To jakiś fake puszczony nie w kierunku zwolenników PiSu, a w tę drugą stronę.
![]() |
gabriel-maciejewski @Kuldahrus 15 października 2024 20:31 |
15 października 2024 20:34 |
Jest taka książka niemiecka, nie pamiętam tytułu, Toruń ją wydał, gdzie wprost jest napisane, że krzyżacy byli prywatnym zakonem rycerskim Staufów. To co to niby jest, jak nie pogańskie korzenie?
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski 15 października 2024 20:34 |
15 października 2024 20:37 |
W sumie tak. W takim razie analogia jest kompletna.
![]() |
qwerty @gabriel-maciejewski |
15 października 2024 20:51 |
Ciekawa jest wykonalność takiego projektu. Czy wszystkich wywalą i wstawią własnych? Czy dotychczasowi dramatycznie zmienią front komunikatów? Czy tylko sen, że marka TVN cud sprawi?
![]() |
gabriel-maciejewski @qwerty 15 października 2024 20:51 |
15 października 2024 20:58 |
Moim zdaniem do żadnej sprzedaży nie dojdzie
![]() |
qwerty @gabriel-maciejewski 15 października 2024 20:58 |
15 października 2024 21:32 |
To forma marketingowego reklamowania możliwości i potencjalnej sprawczości. Jak będziemy chcieli to kupimy i wygramy. Jak nie kupią to będzie na co zwalić. Przecież dalej nie ma żadnej intelektualnej wartości do zaoferowania. Przezwiska i rozpacz- bo Polska ginie a nam kasy brak.
![]() |
Magazynier @gabriel-maciejewski |
15 października 2024 21:48 |
Tekst w dechę.
"ani Trump ani Kamala, ani Discovery Channel nie zamierzają niczego zmieniać w dotychczasowych formułach działania stacji, a wiadomości o sprzedaży, rozpuszczano tylko po to, by narobić biednym durniom z PiS trochę nadziei przed kolejnymi wyborami."
Jeśli JK i zarząd PiS nie zrobili nic by odebrać korporacjom ich zdobycze w Rzeczypospolitej, to nie są takimi durniami. Obym się mylił, ale śmiem twierdzić PiS zachowa się tak jak jankeski "papież/papieżyca", czyli wybuli na TVN żeby zobaczyć, iż cesarscy agenci są nie do ruszenia, albowiem zlecenia dostają ze stojących nad cesarzem, od jego sponsorów.
![]() |
Magazynier @gabriel-maciejewski 15 października 2024 20:34 |
15 października 2024 21:50 |
Nie pogańskie tylko islamskie. Powiedzmy że islamska odmiana pogaństwa.
![]() |
Magazynier @gabriel-maciejewski 15 października 2024 17:11 |
15 października 2024 21:56 |
Janicki jest niezły. Wziąć go na jakąś konferencję.
|
KOSSOBOR @gabriel-maciejewski |
15 października 2024 22:06 |
Iście kozacki numer z tą analogią! Gratulacje i zimna wódka!
![]() |
MarekBielany @Magazynier 15 października 2024 21:48 |
15 października 2024 22:28 |
Z czego wybuli?
P. S.
mnie nie stać.
Bez kredytu nie będzie.
![]() |
gabriel-maciejewski @Magazynier 15 października 2024 21:56 |
16 października 2024 06:11 |
Co ty Wacek mówisz? Zacząłeś pić?
![]() |
gabriel-maciejewski @KOSSOBOR 15 października 2024 22:06 |
16 października 2024 06:11 |
Dzięki
![]() |
Magazynier @gabriel-maciejewski 16 października 2024 06:11 |
16 października 2024 17:40 |
Nie. Myślałem że on jest historykiem. Usłyszałem w jednym jego filmiku ciekawą rzecz na temat wędrówki ludów, coś co pokrywa się z wnioskami Piotera: fale ludów nadjeżdżających Rzym nie były grupami etnicznymi. To były formy życia odpowiednie do warunków. Zabraklo tylko paru slow organizacjach kupie kich jako organizatorach najazdow np Hunów. Janicki wbił kolejny gwoździ w trumnę wielkiej Lechii. Powiedzial: Dziadek był Hunem, ojciec był Awarem, syn Slowianinem. Wspomnial też o 'grodach gigantow' w Malopolsce czyli o stacjach przerzutowych w handlu żywym towarem. Myślałem że to jego własne badania.
On sam tego nie pisze i nie nagrywa. Ma jakiś zespół historyków którzy za miskę ryżu zbierają dla niego te dane. Co ciekawe czytał albo ktos mu strescil artykuł Wojtka o niewolnictwie. I nie tylko ten strescil.
![]() |
Magazynier @gabriel-maciejewski |
16 października 2024 17:52 |
Nadto zmyliłanie jego aparycja. Wygkada i gada jakby był typowym molem książkowym.
![]() |
Paris @Magazynier 16 października 2024 17:40 |
16 października 2024 20:07 |
Po prostu,...
... podpinaja ZLODZIEJSKIE RYJE pod SN i sie ,,lansujO,,... nic poza tym !!!
A to zwykle GAMONIE sa i NIEROBY.
![]() |
Paris @Magazynier 16 października 2024 17:52 |
16 października 2024 20:10 |
O Jezu, Panie Doktorze,...
... od kiedy to na onet`cie sa ,,mole ksiazkowe,, ???!
![]() |
Magazynier @Paris 16 października 2024 20:10 |
16 października 2024 22:10 |
Janicki jest z onetu? Wie pani, u mnie na wieś takie info nie docierają.
![]() |
Magazynier @Paris 16 października 2024 20:10 |
16 października 2024 22:12 |
Ja nie mogę! I jeszcze pisze dla Nie.
![]() |
Paris @Magazynier 16 października 2024 22:12 |
16 października 2024 22:19 |
Spuscic GNOJA...
... michnikowej formacji ,,koregatabs,,... z sila wodospadu,... nic wiecej, bo szkoda sliny !!!
![]() |
Magazynier @Paris 16 października 2024 22:19 |
17 października 2024 09:51 |
Dokładnie tak. Naśladuje miszcza Adama.