-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czy Tina Turner była sowiecką agentką czyli o łatwości mydlenia oczu

Siadłem sobie wczoraj przed telewizorem, żeby obejrzeć serial tak straszny, że nawet ja nie potrafię z niego szydzić, czyli „Krucjata, prawo serii”, ale coś mnie tknęło i przełączyłem na TVP Historia. Lecą tam w zasadzie same mimowolne demaskacje, a czasem Piotrek Gursztyn coś mówi, ale nie wiem co, bo zaraz przełączam. Z początku nie wiedziałem co się dzieje, a mówili coś o muzyce znanej jako rock and roll. Po chwili jednak już się zorientowałem. Pani Szabłowska, którą coraz starsze grzyby, w tym ja, pamiętają z programu o jakichś przebojach, czy może z samej „Wideoteki”, gdzie występowała razem z Krzysztofem Szewczykiem, mówiła o zmarłej niedawno Tinie Turner. Kiedy zrozumiałem co ona mówi, otworzyłem usta ze zdziwienia, a kiedy je zamknąłem zadzwoniłem do Toyaha, który lata osiemdziesiąte pamięta lepiej, a on pewne rzeczy potwierdził, a pewnym zaprzeczył. Oto Szabłowska powiedziała, że kariera Tiny, wskutek rozwodu z Ike’em Turnerem w zasadzie się załamała. Pani Turner występowała po jakichś klubach i śpiewała do kotleta. I wtedy jej menedżer, tak to zrozumiałem, postanowił jej załatwić koncerty w Europie, albowiem oboje doszli do wniosku, że tu jest lepszy rynek dla takiej artystki jak Tina. No i ich wybór padł na najweselszy barak w obozie, czyli na PRL. Tina przyjechała tu w grudniu 1981 i dała dwa koncerty, jeden w Warszawie, a drugi w Katowicach. Usłyszałem to i myślałem, że śnię. Okazało się, że to wszystko prawda. Toyah potwierdził. Zaprzeczył jedynie, że to krótkie tournée było jakimś sukcesem. Powiedział, że to była klapa, a Szabłowska w TV mówiła co innego, to samo mówił pan Marzec menago od ściągania gwiazd, szef Pagartu czy jak się tam ten gang nazywał. Że załatwili honoraria, bilety i wszystko było cacy. Nieważne jak było. Najważniejsze jest, że epizod ten jest wygumkowany z biogramu Tiny umieszczonego w wiki. No jak to? Taki ważny moment w życiu, odbicie się od dna i początek solowej kariery i nie ma o tym słowa?! No nie ma. Przecież mnóstwo ludzi musi ten moment pamiętać. Oni dziś żyją, a Tina umarła. I co? Nikomu się nie przypomniało, jak to dwa tygodnie przed wprowadzeniem stanu wojennego w Jaruzelskiej Polsce zawitała wielka artystka ze Stanów? Dlaczego?

Tina znana jest z dwóch czy trzech przebojów. Jej kariera rozpoczęła się na dobre w latach osiemdziesiątych. No i  my ją znamy z kilku puszczanych na okrągło teledysków, które ta sama Szabłowska z tym całym Szewczykiem wstawiali do wszystkich zestawów muzycznych puszczanych w telewizji. Tina była wszędzie i zawsze podkreślano jaka była świetna. Nie przeczę, ta dynamika sceniczna uwodziła wiele osób. Ja jednak, w swojej nieopisanej głupocie, myślałem, na przykład, że ona ma naturalne włosy. Mam na myśli tę szczotę na głowie. I nawet mi się to podobało. Dziś doczytałem, że to była peruka.

Tina była dwa lata młodsza od mojej matki. W roku 1981 miała więc 42 lata i ten jej wiek podkreślano na każdym kroku. Szewczyk zaczął ją – ponoć za kimś z zachodu – nazywać babcią Tiną. Była jedyną artystką, która grała swoimi latami i to dodawało jej sławy. To znaczy my tak myślimy, bo przez całe lata osiemdziesiąte oglądaliśmy dwa teledyski Tiny i film „Mad Max” gdzie grała jakąś kosmitkę. Wiki pełna jest informacji o tym, jak wielką karierę zrobiła Tina od roku 1983, kiedy to skończyła 44 lata. Otrzymała mnóstwo nagród, Francuzi dali jej order, sprzedała ponoć 200 milionów płyt. To w ogóle możliwe? Niestety wszyscy jakoś zapomnieli,  że początek jej kariery to siermięga PRL, bo nie było chyba nic gorszego niż początek grudnia w Polsce Ludowej, w miastach takich jak Katowice i Warszawa. Tylko TVP Historia o tym pamięta i robi z tego program telewizyjny w tonacji radosno-podniosłej. Pani Szabłowska zaś mówi, że Tina ze wszystkich krajów w Europie wybrała właśnie Polskę, czy to nie dziwne? Tu wszyscy zastanawiali się czy ruskie czołgi nie przekroczą granicy, a ona śmiało jedzie w te stepy i występuje w swoim ekstrawaganckim stroju na ponurej scenie Spodka w Katowicach. Do czego ci ludzie próbują nas zmusić? Do uwierzenia, że w PRL, dwa tygodnie przed stanem wojennym wszystko było normalne, a przede wszystkim oni byli normalni, bo zgodzili się przyjąć tu Tinę? Generał był, być może trochę szalony, no ale przecież nie można mieć o to pretensji do ludzi z branży muzycznej. Prawda, że nie można?

Mnie dziwi jedno – PRL pełen był tego rodzaju zaskoczeń i żadne z nich nie znalazło jeszcze odbicia w literaturze, ani poważnej, ani rozrywkowej. Ta bowiem służy wyłącznie do uwiarygodniania nowych jakichś agentów wpływu, którzy bez przerwy pieprzą o swojej wrażliwości i braku tejże u przeciwników. To się już robi nudniejsze od ciągłego zarzucania Kaczyńskiemu populizmu.

Wyobraźmy więc sobie jak mogło to wyglądać, choć nie mamy zbyt wielu danych na temat. Oto Ike Turner, narkoman, pijak, gangus, który wie, jak wyciskać pieniądze z rynku muzycznego, rozumie jego dynamikę i strukturę. I pewnie też, w porozumieniu z gangusami z innych branż decyduje, które czarne dziewczyny mogą się na tym rynku znaleźć, a które nie. Tina mu się spodobała i mogła zaczynać karierę. Kiedy go poznała miała siedemnaście lat. I przez dziesięć lat nie osiągnęła niczego w zasadzie, była nieznaną nikomu artystką, którą rządził mąż przemocowiec, a jej największym sukcesem było robienie suportów w czasie koncertów Jaggera i ferajny. Kiedy zdecydowała się na rozwód z Ike’em, pewnie rzeczywiście znalazła się na dnie, ale nikogo to nie obchodziło, bo rynek jest rynkiem i trzeba zarabiać. Zarabiają zaś nie ci, którzy są najzdolniejsi i najbardziej wiarygodni artystycznie, ale ci, których do zarabiania dopuszczą gangi pobierając jakąś prowizję – w pieniądzu bądź w naturze. Poza tym Tina się starzała, a czarne gangusy nie lubią starych kobiet. W roku 1979 czterdzieści lat, to była już poważna sprawa. I co? Raczej nie można było myśleć o szukaniu sobie bogatego patrona. Tym bardziej, że styl i uroda Tiny były dość ekstrawaganckie, a modele ekstrawaganckie czy to samochodów, czy kobiet, mają niezwykle krótkie terminy przydatności. I wtedy u Tiny zjawił się dziwny gość. Ciekawe kim był? Zapewne kimś rozpoznawalnym i znanym, bo przecież nie uwierzymy w to, że przyjechało do niej z ambasady dwóch spoconych ubeków w prochowcach i kapeluszach. To musiał być ktoś, kto stale był na tym rynku i obserwował co się dzieje. I kiedy złożył Tinie propozycję ona, chcąc nie chcąc się zgodziła. Myślę, że bardziej nie chcąc, ale pieniądze nie śmierdzą przecież. Być może też Ike Turner zorientował się, co się dzieje i próbował wyegzekwować swoje prawa do Tiny w sposób znany wśród czarnych gangusów. No, ale jeśli tak było, to do niego na pewno pojechali goście, mimo upalnego lata, odziani prochowce i kapelusze. I jeden mu powiedział – towarzyszu Turner przestańcie wymachiwać tymi szkitami, bo jak was Heniek zajedzie z bokowca, to się wam komunijna oranżada odbije.

- Rysiek – mówi na to ten drugi – on nigdy nie był u pierwszej komunii, to murzyn przecież

- Tak? A to przepraszam.

I wyszli. Ike zaś zrozumiał już swój błąd i pojął, że jego wpływy na rynku muzycznym w USA znacznie się skurczyły.

Możecie mnie oczywiście przekonywać, że tak nie było, ale ja wiem swoje. Myślę też, że kariera Tiny nie przebiegała tak dynamicznie wyłącznie ze względu na jej wspaniały wokal i niepowtarzalny styl. Przekonuje mnie do tego przypuszczenia brak informacji o tournée w roku 1981, w Wikipedii, a także entuzjazm z jakim o tych występach opowiadała Maria Szabłowska. No i wybór Szwajcarii, jako miejsca do życia. Ktoś może wie, jak często Tina odwiedzała USA od roku 1989?

 

We wtorek jestem na targu książek w Kędzierzynie Koźlu, przez jeden dzień od 10 do 19.

Wszystkim, którzy dorzucili się do naszej zrzutki na mieszkanie dla Saszy i Ani bardzo serdecznie dziękuję. Jeśli ktoś jeszcze zechce nam pomóc, będę wdzięczny.

https://zrzutka.pl/shxp6c?utm_medium=mail&utm_source=postmark&utm_campaign=payment_confirmation



tagi: prl  stan wojenny  wojciech jaruzelski  tina turner  ike turner  koncerty  maria szabłowska  krzysztof szewczyk 

gabriel-maciejewski
3 czerwca 2023 09:40
92     4577    16 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

aszymanik @gabriel-maciejewski
3 czerwca 2023 10:35

W latach 80 - raczej tak pod koniec był w TV taki program prowadzony przez Pijanowskiego, Zientarskiego i Szewczyka, którzy wszyscy co do jednego byli umoczeni we współpracę z bezpieką (zresztą wtedy w telewizji nikt inny nie pracował). Pamiętam, że będąc smarkaczem oglądałem ten program i oni w którymś odcinku (a był to program nagrywany na żywo) jak gdyby nigdy nic zadzwonili do Tiny Turner żeby złożyć jej życzenia urodzinowe. To chyba były 50 urodziny więc musiałby być to rok 1989 ale pewien nie jestem. Byłem oczywiście wtedy małym smarkiem ale wiedziałem kto jest Tina i pamiętam, że byłem ogromnie zdziwiony, że można sobie tak po prostu podnieść słuchawkę i wykręcić numer do samej Tiny Turner. Dzisiejszym artykułem niniejszym rozwiązał Pan zagadkę z mojego dzieciństwa. Dziękuję.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 3 czerwca 2023 10:35
3 czerwca 2023 10:36

To był program "Jarmark", straszna bieda, ale o tym numerze nie wiedziałem. To wszystko wyjaśnia

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
3 czerwca 2023 10:39

Suworow coś pisał o pensjonatach w Szwajcarii kupionych przez GRU.

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 3 czerwca 2023 10:36
3 czerwca 2023 10:45

No właśnie nie wiem czy to Jarmark, bo ten jak wyczytałem nadawano do 86, a mi się tak kojarzy, że to chodziło o 50 urodziny Tiny. No ale z pewnością to był program z tymi trzema gamoniami, którzy śpiewali "świnki trzy", to pamiętam dobrze, więc może chodziło o inne urodziny.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
3 czerwca 2023 10:56

Peerelowskie tournee Turner mogło być rozpoznaniem ze strony Ike'a układów w naszym szołbiznes. Cienko prządł. Peerelem nie pogardził. W końcu to był najweselszy barak w obozie. Mogło też być wykorzystane przez Amerykanów jako część rozpoznania sytuacji w Polsce przed spotkaniem Rockefellera z Jaruzelskim. I jest to kolejny "przypis" do reakcji deep state i Brzezińskiego na "lex Tusk". 

zaloguj się by móc komentować

atelin @Magazynier 3 czerwca 2023 10:56
3 czerwca 2023 11:23

Lex Tusk sobie można wsadzić. Od tego jest ABW i KW. A ta cała ustawa jest tylko po to, aby pokazali się ci, którzy najbardziej teraz drą mordy.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
3 czerwca 2023 11:42

Pięknie! Aszymanik przypomniał mi ten program i ten tel do Tiny. Oglądałam to, ale myślałam, że świni trzy to prawdziwi goście, skoro tak mogą. Tourne w Polsce nie pamiętam, ale teraz już rozumiem, kim była Tina. Zawsze mnie dziwiło jej zadowolenie z pozbycia się amerykańskiego obywatelstwa. Jej odpowiedzi jak poznała męża, dlaczego Szwajcaria, dlaczego Europa też były dziwne. Zawsze czułam, że kręci. No niezła z niej  towarzyszka buddystka...

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @atelin 3 czerwca 2023 11:23
3 czerwca 2023 11:43

To znaczy że JK i PAD współpracują z CIA, by zrobić pułapkę offside'ową na agenturę Moskwy w Waszyngtonie. 

zaloguj się by móc komentować


chlor @Magazynier 3 czerwca 2023 11:43
3 czerwca 2023 12:00

To jakaś słaba pułapka, bo mordy drze jawna agentura wpływu pracująca z sympatii do Kraju Rad. Ukryte szpiony na to się nie nabiorą.

 

zaloguj się by móc komentować

atelin @Matka-Scypiona 3 czerwca 2023 11:42
3 czerwca 2023 12:02

Jak Górniak ;-)

 

Et consortes...

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @chlor 3 czerwca 2023 12:00
3 czerwca 2023 12:13

No właśnie. Zatem lex Tusk to bardziej kampania wyborcza. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 3 czerwca 2023 11:42
3 czerwca 2023 12:24

Nie wiedziałem, że zrezygnowała z obywatelstwa. Teraz już wszystko jest jasne

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
3 czerwca 2023 12:47

" Najważniejsze jest, że epizod ten jest wygumkowany z biogramu Tiny umieszczonego w wiki." - no właśnie ,a to ciekawe dlaczego,czyzby jakiś śpioch zaspał zbyt mocno?. Tym bardziej ,że jest świeżutka (27 maj 2023r.) informacja o występie Tiny w Polsce z 1981r..

https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1577657%2Cza-pierwsze-koncerty-tiny-turner-w-polsce-zaplacono-biletami-lotniczymi

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Magazynier 3 czerwca 2023 10:56
3 czerwca 2023 13:43

No nie wiem ...nie wiem...Tina była w Polsce 1981 i cienko wtedy przędła w szołbiznesie.Generał spotkał się z Rockefellerem 1985 roku...Zaproszenie PRL-u Tiny... raczej nie miało takiej rangi....Chociaż nie wykluczałabym pana domysłów..Już wtedy nasi  komunistyczni szołbiznesmani "czarowali"i układali się z Zachodem ,przecież nie z ZSRR...i tanimi surowcami.To było później...

Nasz "dzielny"generał ,który skupiał w swoim ręku całą władzę sowieckiego namiestnika nad Polską, z cała pewnością nie wyrwał się jak Filip z konopi sam od siebie układać się z "zgniłymi"kapitalistami. Jaruzelski był lojalnym człowiekiem Kremla .

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
3 czerwca 2023 13:55

Tym managerem, który się Tiną Turner zainteresował był australijczyk Roger Davies. To jest biznes , po prostu w nią zainwestował i zamienił w "nowy produkt". Rynek muzyczny w USA i Anglii to jedna z poważnych finansowo gałęzi przemysłu. W Anglii są szkoly zawodowe zajmującę sie np. organizacją koncertów. Zajmował się takimi muzykami jak Joe Cocker,  Olivia Newton John, Cher czy Janet Jackson.  Faktycznie jej płyty przedtem dodawano nawet u nas jako gratis do innych - sam mam jedną.  Oczywiście organizacja igrzysk ( koncertów ) to także ocieplenie wizerunku "spawacza" w czasie stanu wojennego.  Tak samo było z Beatlesami którzy zostali muzycznie sformatowani przez "piątego Beatlesa czyli George Martina - kompozytora, aranżera po konserwatorium czyli profesjonalistę, który nadał im "brzmienie". O ile rynek muzyczny u nas to była sfera jak wszystko polityczna to tam to był biznes, który wymagał spłaty poniesionych nakładów w produkt. Teraz to się jeszcze bardziej skundliło bo to stało sie narzędziem wojny ideologicznej, chociaż jak wspominał Davied Bowie - producenci wiele lat temu naciskali aby miał "gejowski wizerunek" chociaż homo nie był. Czyli "szła na to kasa". Skąd płynie kasa to klucz to tajemnicy - warto obejrzeć skąd  płynie genderyzm i "skąd kasa" na główny nurt także muzyczny. Oczywiste, że w interesie rosyjsko-chińskim jest kreowanie moralnej destrukcji zachodu...

 

https://www.cda.pl/video/12595308e5

 

zaloguj się by móc komentować

atelin @atelin 3 czerwca 2023 12:02
3 czerwca 2023 14:23

Ja bym jeszcze dołożył Kwaśniewskiego czekającego na spóźniającego się Jacksona Michaela.

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski
3 czerwca 2023 15:12

W uzasadnieniu zrzeczenia się obywatelstwa USA i przeprowadzki do Szwajcarii stwierdizła, że korzenie jej sukcesu są w Europie nie w USA. Powiedziała ,że nigdy nie będzie Madonną w Ameryce ale jest madonną  w Europie. Ciekawe kto odziedziczy jej dom w Szwajcarii? 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Nova 3 czerwca 2023 15:12
3 czerwca 2023 15:32

To są rzewne jaja. Uciekła przed aresztowaniem po prostu i poszła potem na jakiś układ. Kto odziedziczy dom? Nigdy się nie dowiemy, a żaden dziennikarz nie pójdzie tym tropem

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @kpiotrzk 3 czerwca 2023 15:29
3 czerwca 2023 15:33

No już było wczoraj przecież. O co ci chodzi?

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @gabriel-maciejewski
3 czerwca 2023 15:34

ok, widocznie jestem w niedoczasie - można mnie wywalić i już

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @kpiotrzk 3 czerwca 2023 15:34
3 czerwca 2023 16:06

Nie zachowuj się jak baba boson

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @peter15k 3 czerwca 2023 13:55
3 czerwca 2023 16:10

Oczywiste, że w interesie rosyjsko-chińskim jest kreowanie moralnej destrukcji zachodu...

kreowanie czy nagłaśnianie? Kreowaniem na umownym "Zachodzie = Abendland" ["wspólnota wartości, interesów i celów"] zajmuje się nieuchwytna bo niewinna Frakcja Ogarka.

 

"In the villa of Ormen, in the villa of Ormen
Stands a solitary candle, ah-ah, ah-ah
In the centre of it all, in the centre of it all
Your eyes"

[...]

B

  1. Ormen = "the snake" in nordic languages such as my native swedish. Yes, it's THE snake, orm is snake.   [...]
zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @BTWSelena 3 czerwca 2023 13:43
3 czerwca 2023 16:18

... sam od siebie układać się z "zgniłymi"kapitalistami.

 

TO BYŁ ROZKAZ !!! 

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @gabriel-maciejewski 3 czerwca 2023 16:06
3 czerwca 2023 16:24

pisałem o komencie, twardzielu

... a ten Seweryn bardzo a propos dzisiejszej notki

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @kpiotrzk 3 czerwca 2023 16:24
3 czerwca 2023 16:28

on przecie, z Andrzejkiem i Wojtkiem,  stan wojenny w Paryżu bohatersko konstestował

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Magazynier 3 czerwca 2023 11:43
3 czerwca 2023 16:33

"To znaczy że JK i PAD współpracują z CIA, by zrobić pułapkę offside'ową na agenturę Moskwy w Waszyngtonie."

Żaden ofsajd panie Wacławie, to tylko tradycyjne przeciąganie sznura przed wyborami w nadwiślańskiej krainie.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Matka-Scypiona 3 czerwca 2023 11:42
3 czerwca 2023 16:44

"Zawsze mnie dziwiło jej zadowolenie z pozbycia się amerykańskiego obywatelstwa. Jej odpowiedzi jak poznała męża, dlaczego Szwajcaria, dlaczego Europa też były dziwne. Zawsze czułam, że kręci. No niezła z niej  towarzyszka buddystka..."

Tak, mnie to zawsze intrygowało.

Nie słyszałem żeby jakakolwiek inna postać z amerykańskiego świecznika czy z życia publicznego kiedykolwiek zrzekła się obywatelstwa.

Tak, to osiedlenie się w Szwajcarii, a potem zrzeknięcie się obywatelstwa amerykańskiego i przyjęcie szwajcarskiego chyba wyjaśnia sprawę.

Gdyby Amerykanie chcieli coś drążyć i badać jej przeszłość, mogłaby in pokazać wała.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @saturn-9 3 czerwca 2023 16:10
3 czerwca 2023 17:02

(...) kreowanie czy nagłaśnianie? (...)

Jedno i drugie. Jednak obawiam się, że większość destrukcyjnych idei to samozagłada zachodu. Film, dość przerażający ,który linkowałem mówi o mechanizmach destrukcji społeczeństwa. Jeżeli nie spróbują z tym walczyć to zgniją...

https://www.cda.pl/video/12595308e5

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @kpiotrzk 3 czerwca 2023 16:28
3 czerwca 2023 17:23

"on przecie, z Andrzejkiem i Wojtkiem,  stan wojenny w Paryżu bohatersko konstestował"

Olbrychski też kontestował, a potem szedł za trumną Jaruzelskiego.

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
3 czerwca 2023 18:47

W 1982 roku Skolimowski nakręcił film pt."Fucha". Dość okropny w zasadzie... I w tym filmie była Tina z fragmentem koncertu z 1981 roku. A Polaki - cebulaki, oczywiście. Potem cebulaki wyjechały do Anglii na fuchę na czarno. Główną rolę grał... Jeremy Irons. Ekipa remontowa cebulaków była karmiona żarciem dla kotów czy psów z puszek. Film do wymiotowania... 

https://www.filmweb.pl/film/Fucha-1982-5753

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
3 czerwca 2023 18:51

Przebieg spotkania panów towarzyszy z Turnerem przedni, w swojej wymowie prawdziwy niestety.

To jest tak jak napisałeś w swoim poprzednim tekście - człowiek jako dziecko, mniej więcej, rozpoznaje świat takim jakim jest, potem w przebiegu "edukacji" przekonuje się go, że są jakieś "standardy cywilizacyjne", że "może być kim chce, tylko trzeba chcieć", jest "równość", "wykształcenie daje pozycję społeczną" itp. pierdoły, a w pewnym momencie przekonuje się, że jednak to wszystko co mu wpajano to bzdury i świat wygląda tak jak wygląda i tylko w Ewnagelii Pan Jezus mówił(i mówi cały czas) prawdę, że "władcy narodów uciskają je" i "Pokój zostawiam wam, pokój mój daję wam. Nie tak jak daje świat, Ja wam daję." .
Smutkiem tylko napawa to, że wielu ludzi woli trwać w kłamstwie i nie chcą przyznać, że nie istnieje żadna kariera zrobiona "własnymi rękami" tylko gdzieś tam jest ten "ojciec chrzestny" który decyduje albo urodzenie we właściwej rodzinie.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @KOSSOBOR 3 czerwca 2023 18:47
3 czerwca 2023 18:56

To że J. Irons grał w filmie Skolimowskiego w latach 80-tych to jest prawie tak samo  zaskakująca wiadomość jak ta, że T. Turner występowała w Polsce przed wybuchem stanu wojennego.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @KOSSOBOR 3 czerwca 2023 18:47
3 czerwca 2023 19:00

Pamiętam go. To było coś strasznego. Nigdy już potem nie spojrzałem w stronę Skolimowskiego. Jeszcze jeden kamyk do ogródka

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 3 czerwca 2023 18:56
3 czerwca 2023 19:01

Mnie to jakoś nie zdziwiło, jak ten film oglądałem, ale teraz już mnie dziwi

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Kuldahrus 3 czerwca 2023 18:56
3 czerwca 2023 19:25

Skolimowski jak krecił tę Fuchę, miał już dość mocną pozycję w branży. Mieszkał i krecił w Anglii i mógł sobie pozwolić na każdego aktora.

zaloguj się by móc komentować

glicek @gabriel-maciejewski
3 czerwca 2023 19:41

Oto Szabłowska powiedziała, że kariera Tiny, wskutek rozwodu z Ike’em Turnerem w zasadzie się załamała.

Tak, to prawda. Jego kariera resztą też. Patrząc i posiłkując się wiki Tina nagrała 4 płyty od 1979, które przeszly zupełnie bez echa zanim "Private dance" stało się hitem i sprzedało się w ilości 12 mln sztuk.
Patrząc na single, płyty i sukcesy duetu Ike & Tina to jak się mawia "d.py nie urywa" właściwie szczyty list przebojów to "River Deep Mountain High" nr 3 w UK w 1966, "Proud Mary" nr 4 USA w 1971 i "Nutbush City Limits: nr 4 UK w 1973. A w międzyczasie dolna strefa stanów średnich. I tak przez 23 lata od 1960 do 1983.

I wtedy jej menedżer, tak to zrozumiałem, postanowił jej załatwić koncerty w Europie, albowiem oboje doszli do wniosku, że tu jest lepszy rynek dla takiej artystki jak Tina. No i ich wybór padł na najweselszy barak w obozie, czyli na PRL. Tina przyjechała tu w grudniu 1981 i dała dwa koncerty, jeden w Warszawie, a drugi w Katowicach.

Aż do konca jej kariery płyty w Europie zwłaszcza w Niemczech, Holandii i UK sprzedawały się bardzo dobrze, w USA poza "Private Dancer" niespecjalnie. Również koncerty. Wyszła za mąż za Niemca Ervina Bacha, ale nie wiem czy tego z tych Bachów :) Stąd pewnie decyzja o uzyskaniu szwajcarskiego obywatelstwa, zamieszkaniu gdzieś pod Zurichem.

Natomiast o ile ja pamiętam z ówczesnej pracy PRLowskiej jej koncert na warszawskim Torwarze był kompletną katastrofą logistyczną i organizacyjną. To był grudzień 1981. Ponoć wtedy Tina zapowiedziała że jej noga nigdy w #tenkraj nie postanie. No ale jak wiemy upadła komuna i tubylcy zaczęli mieć więcej pieniędzy. Z drugiej strony kojarzę, że nasze menedżerstwo od rozrywki postanowiło przełamać jej niechęci i sprowadzić za wszelką cenę czyt. nieważne ile i czego zarząda. Stąd małem przyjemność być na jej warszawskim koncercie na stadionie przy Racławickiej w 1996r. :)

Myślę, że sprowadzenie Tiny to miał być dla niej taki chrzest bojowy przed jej powrotem na scenę przed jako taką prawdziwą publicznością. Jakby nie wyszło to klapa w Warszawie będzie niczym i nikt jej nie zauważy wobec potencjalnej klapy w takim Londynie albo Paryżu. Zresztą podobne próby przeprowadziono później w bliższych nam czasach. Spice Girls przed powrotem na scenę dały pierwszy koncert w tourne w Stambule a nie na wyspach. Amy Winehouse zanim się jej zmarło od przedawkowania wszystkiego miała próbę powrotu na scenę i pierwszy koncert w Belgradzie. Koncert był taką katastrofą, że zaprzestano dalszych prób a nawet nie doszło do jej występu w Bydgoszczu (!). Zanim jutub usunął kompromitujący film z jej belgradzkiego występu miałem go okazję obejrzeć. Dlatego nie płakałem po Amy Winehouse. :/

Wiki pełna jest informacji o tym, jak wielką karierę zrobiła Tina od roku 1983, kiedy to skończyła 44 lata.

W 1981 poznała swojego nowego menedżera Rogera Davisa, który był też menedżerem będącą wtedy na szczycie Olivi Newton John. Której też sie niedawno zmarło. On jej załatwił nowych producentów, nowych kompozytorów i tekściarzy, tytułowy utwór na płytę "Private Dancer" napisał sam wchodzący na szczyt Mark Knopfler lider Dire Straits. To że zrobiła karierę po 1983 znaczy że z Ike'iem i sama od 1960 czyli przez 23 lata jej nie zrobiła. A to że podkreślało się te 44 lata raczej wynikało z tego że po przekroczeniu ok. 30stki przeciętne (pod wzgl. sprzedaży muzyki) wokalistki są dla rynku popkultury zupełnie niewidzialne. Przyznawała to nawet Madonna, która mówi ostatnio różne dziwne rzeczy, ale dawniej przyznawała, że gdyby nie sama wspólprodukowała swoich płyt, nie zaczęła pisać utworów, nie stawiała na takie a nie inne kompozycje i nie słuchała się "doradców" toby jej już dawno nie było. Rekord Tiny jako najstarszej wokalistki zdobywającej nr 1 w USA pobiła Cher (r. 1946) z utworem "Believe" w 1998.

Ktoś może wie, jak często Tina odwiedzała USA od roku 1989?

Patrząc na to gdzie sprzedawaly się jej płyty i koncerty (Europa) a gdzie niespecjalnie (USA) a jak się jeszcze ma męża Niemca to cokolwiek by o tym nie myśleć po prostu wybrała Europę w tym tę Szwajcarię. Podobnie jak Fredie Mercury, on też miał gdzieś tam pod Genewą mad jeziorem dom.

https://en.wikipedia.org/wiki/Tina_Turner_discography
https://en.wikipedia.org/wiki/Ike_%26_Tina_Turner_discography
https://en.wikipedia.org/wiki/Roger_Davies_(manager)

zaloguj się by móc komentować

glicek @KOSSOBOR 3 czerwca 2023 18:47
3 czerwca 2023 19:43

Dziś co chyba nie jest wielką tajemnicą (a może jest?) to pasztety i karmy dla kotów i psów mają lepsze składniki niż jakieś niskocenowe mielonki, pasztety dla człowieków. Wszak kot byle czego nie zeżre. :)))

zaloguj się by móc komentować

glicek @Nova 3 czerwca 2023 15:12
3 czerwca 2023 19:48

Ale Madonna - teraz już właściwie nie - ale do powiedzmy połowy lat 90tych. była popularna i w USA i w Europie. Potem - tylko w Europie i to też tak do 2012. Teraz akurat ludzie zajmujący się rynkiem muzycznym zauważyli, że jej płyty przestały się sprzedawać, głos niezbyt dobry się jeszcze pogorszył. Jakby od pewnego czasu pani perfekcyjna odpuściła sobie rynek muzyczny.

zaloguj się by móc komentować

glicek @peter15k 3 czerwca 2023 13:55
3 czerwca 2023 19:56

producenci wiele lat temu naciskali aby miał "gejowski wizerunek" chociaż homo nie był.

A potem pojawił się zespół Frankie Goes To Hollywood i powiedział "poczymaj mi piwo...". Nakręcił klipy np. walkę Breżniewa z Reaganem, sceny z narodzinami Jezusa w Betlejem i imprezę świeżaka w jakimś hardcorowym klubie gejowskim. I sprzedali kupę set tysięcy singli. Choć co prawda Krzystof Szewczyk nie puszczał w Videotece kawałka "Relax" ww. grupy, ale już Trójka z Niedzwiedzkimi puszczała bez problemu podobnie jak pojawiające się wtedy na szczycie w UK inne zespoły tzw. kochających "inaczej" które trafiały na listę Trójki. #takbyło

zaloguj się by móc komentować

stachu @glicek 3 czerwca 2023 19:41
3 czerwca 2023 20:03

Gdzieś było o Mercurym, że pojechał do Szwajcarii umrzeć w spokoju.

zaloguj się by móc komentować

Brasil @glicek 3 czerwca 2023 19:41
3 czerwca 2023 20:11

Nie umarła, tylko ją wyłączono. https://www.blick.ch/people-tv/international/tina-turner-ueber-ihre-mitgliedschaft-bei-exit-ich-moechte-nicht-krank-aus-dem-leben-kriechen-id18610002.html . Mercury miał mieszkanie i studio nagrań ( obecnie kasyno) w Montreux "chcesz odpocząć. jedź do Montreux" powiedzenie Frediego. https://www.montreuxriviera.com/de/P976/statue-freddie-mercury  Kto tymi ludzmi zarządzał tego nikt nie wie...Ale schemat jest podobny, no i kasa zostaje tam gdzie powinna.

https://www.exit.ch/?gclid=CjwKCAjwyeujBhA5EiwA5WD7_YN6kDOQphY1MaYudhFmnT9d1csncLEYAsip0LYVJ_4lnFXASMzlXRoCPjAQAvD_BwE

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Szczodrocha33 3 czerwca 2023 16:33
3 czerwca 2023 20:22

Panisko mieszkając w hameryce uważa, że polaczki nie zasługują na Polskę tylko na nadwiślański kraj?

Co Wam sie w tych łbach przestawia gdy tylko wyjedziecie z "tego kraju"?

Stuhry wstydzą się polskiego języka za granicą, a wy mieszkając za granicą po co właściwie piszecie po polsku?

Wstyd. 

zaloguj się by móc komentować

ela @gabriel-maciejewski
3 czerwca 2023 20:23

Tutaj pewnie chodzi o podatki,  U.S. wymaga tego od każdego obywatela chyba ze zadeklaruje sie to w specjalnym formularzu co co roku pewnie kosztuje i jest uciążliwe i wymaga księgowego obeznanego z dwoma systemami. Często tez banki z tego powodu (procedur) nie akceptują klientów ze Stanów. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @glicek 3 czerwca 2023 19:56
3 czerwca 2023 20:40

Pecunia non olet... źródła złotego deszczu jak zwykle w cieniu ...ostatnio złoty deszcz skropił Dawida Podsiadło - wystarczyło tylko skubnąć w piosence KRK i od razu koncerty na stadionach i nawet reklamy na Times Square w "Nju Jorku" ...

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @krzysztof-osiejuk 3 czerwca 2023 19:25
3 czerwca 2023 20:41

Aha, rozumiem. Wiedziałem, że potem miał jakieś chody w hollywoodzie, ale nie wiedziałem, że już tak wcześnie.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Szczodrocha33 3 czerwca 2023 16:33
3 czerwca 2023 20:44

Oczywiście, też do tego doszedłem. Z resztą Duda mówił o tym wyraźnie. 

zaloguj się by móc komentować

Brasil @gabriel-maciejewski
3 czerwca 2023 20:48

Szwajcaria... nigdzie na świecie na tak małej przestrzeni nie pogodzono tylu interesów. Nawet heretyków mieli w różnorodności bo i Kalvin w Genewie i Zwingli w Zurychu dopasowani do potrzeb i targetu. Inkubator i depozytariusz fantastycznych rozwiązań. Szalenie pomocny w kontaktach handlowych https://www.publiceye.ch/de/themen/ukraine/rohstoffhandel-mit-russland/die-schweiz-putins-kohlekraftwerk z upokarzaną Rosją. Główny propagandysta w niemieckojęzycznej przestrzeni rosyjskiej propagandyhttps://weltwoche.ch/daily/besuch-beim-teufel-sie-nennen-ihn-den-hetzer-putins-er-drohte-grossbritannien-mit-einer-radioaktiv-verseuchten-monsterwelle-ist-wladimir-solowjow-blitzgescheit-lustig-superstar-des-r/  Jeśli ktoś określa Solowiowa,  Russlands Woody Allen? to chyba umie liczyć rubelki. No i mój ulubieniec, Daniele Ganser, chłopisko się zna na historii od 1947 i wali w USA jak bęben. Jego konikiem są tajne armie NATO oraz bezwzględna eksploatacja planety przez USA oczywiście.https://www.danieleganser.ch/ Cała siatka bezinteresownych szermierzy pokoju, pod płaszczykiem neutralności i wielości opinii. Ciekawe co zrobią z Satrianim ....

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @kpiotrzk 3 czerwca 2023 15:29
3 czerwca 2023 20:49

... żadnych dialogów chrześcijańskich, żednego tam wiesz ...

Miszcz Seweryn, jak cała ferajna, poczuł pietra. Testament peerelowskiego pajaca spod budki z piwem.

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @Szczodrocha33 3 czerwca 2023 17:23
3 czerwca 2023 20:50

tak jest, a Seweryn pewnie myślał, że odniesie taki sukces jak E. Kamiński (a rebours), a wyszedł jedynie na prymitywnego dziada

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @Magazynier 3 czerwca 2023 20:49
3 czerwca 2023 20:53

raczej dostał rozkaz-zamówienie na anty-Kamińskiego

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @glicek 3 czerwca 2023 19:41
3 czerwca 2023 20:53

Najlepsze w tym jest to, że mi Tina Turner zawsze kojarzyła się z USA, ale nie w takim sensie, że wszystkich anglojęzycznych(a tym bardziej czarnoskórych) twórców kojarzy się automatycznie najpierw z USA albo UK, a potem człowiek dowiaduje się, że pochodzili z Europy(kontynentu), RPA, czy Australii. W moich skojarzeniach ona była połączona z USA na sztywno, jak powiedzmy Lynyrd Skynyrd, Bruce Springsteen, czy Johnny Cash. W życiu bym nie powiedział, że jej piosenki były bardziej popularne w Europie niż w USA.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Brasil 3 czerwca 2023 20:48
3 czerwca 2023 20:59

Szwajcarski historyk, to cos jak węgierski marynarz

zaloguj się by móc komentować


Magazynier @kpiotrzk 3 czerwca 2023 20:53
3 czerwca 2023 21:08

To jest to samo. Wsio ryba. I to stęchła od 30 lat. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 3 czerwca 2023 15:32
3 czerwca 2023 21:18

"Kto odziedziczy dom?" Oficer prowadzący jej małżonka.

"żaden dziennikarz nie pójdzie tym tropem." Niestety nie zaryzykuje. Szkoda, to byłaby świetna historia. Może po śmierci Putina.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
3 czerwca 2023 21:21

Niech Wojtek zrobi coś z tymi plusami, bo są blokowane. 8 plusów za taki tekst to śmiech na sali. Ja daje plusy ze smartfona. Mało komu się chce sięgać jeszcze do telefonu.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 3 czerwca 2023 21:21
3 czerwca 2023 21:35

Wojtek się nie odzywa. Nie będę do niego pisał, bo to nie ma sensu

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @szarakomorka 3 czerwca 2023 20:22
3 czerwca 2023 22:07

Określenie "nadwiślańska kraina" zabolało?

Czemu?

Pan Stanisław Michalkiewicz w swoich felietonach często używa szyderczych określeń typu

"w naszym bantustanie" czy "nasz mniej wartościowy naród tubylczy".

Czy jego też pan zwyzywa od Stuhrów i panisków?

A on nawet nie mieszka za granicą.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
3 czerwca 2023 22:13

Ale tytuł i temat na zakończenie tygodnia !

 

Od dziesięcioleci jak pojawił się w sprzedaży No Tears Baby Shampoo nie boli, jest uśmiech i zabawa.

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski 3 czerwca 2023 19:00
3 czerwca 2023 22:13

Ja też, choć w latach 80-tych nazwisko Skolimowskiego jeszcze "chodziło".

zaloguj się by móc komentować

glicek @Kuldahrus 3 czerwca 2023 20:53
3 czerwca 2023 22:44

Najlepsze w tym jest to, że mi Tina Turner zawsze kojarzyła się z USA

Mi też, ale jak podaje wiki w kwestii sprzedaży jej płyt to liczby się nieubłagalne, skoro sprzedaż tej płyty w USA to "tylko" 500tys. a w Szwajcarii albo Danii po 200tys. Nie mówiąc o singlach np. jej hit z pierwszego " PierceBrosnan-owskiego" Bonda "GoldenEye" (napisanego przez U2) w ogóle nie został wydany w USA jak piszą.

https://en.wikipedia.org/wiki/Foreign_Affair

BoneyM albo MilliVanilli też mało kto kojarzy z Niemcami ;))

Swoją drogą ciekawe czy sprowadzanie w tamtych czasach lata 70te absolutnie topowych gwiazd - ABBA, BoneyM - miało zagluszyć - jak w
"Misiu" strzelające korki od szampana i ujadanie myśliwskich psów odglosy nadciągającej burzy? I w tym ferworze rzutem na taśmę sprowadzono Tinę tuż przed stanem wojennym, żeby pokazać że u nas jest normalnie mimo zimy, kolejek i kartek na żywnośc itp.?

Tu akurat utwór z koncertu będącego wtedy naprawdę na szczycie BoneyM z Sopotu 1979 ma niecałe 460 mln wyświetleń. Prawie pół miliarda...

https://www.youtube.com/watch?v=16y1AkoZkmQ&list=RDhBP9txbREWI&index=5

ABBY przedstawiać nie trzeba, ale ciekawi mnie co ich skłoniło (lub kto) do tego żeby w 1976, kiedy byli w swoim primie po wydaniu "Arrival". I to w momencie, w którym nie chciało im się jechać na koncerty do USA (!) bo tam im się płyty słabo sprzedawały... :)

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @glicek 3 czerwca 2023 22:44
3 czerwca 2023 23:05

Lajkonik. To do S79. Widziałem na Skrze parę dni wcześniej.

Wtedy bardzo popularna była gra w karty. A dzisiaj ?

 

 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Brasil 3 czerwca 2023 20:11
3 czerwca 2023 23:16

O matko! Ależ to była głupia baba! 

zaloguj się by móc komentować


Matka-Scypiona @Magazynier 3 czerwca 2023 21:18
3 czerwca 2023 23:19

W 2021 sprzedała swoje prawa do swojej twórczości za 50 mln usd. Czyli nici z tantiemow dla rodziny 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @m8 3 czerwca 2023 23:16
3 czerwca 2023 23:39

Tak.

I nie ma to nic wspólnego z regionalną grą fartową.

:)

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @MarekBielany 3 czerwca 2023 23:39
3 czerwca 2023 23:42

oraz z piosnką o kukułeczce.

:)

 

 

zaloguj się by móc komentować

Brasil @Matka-Scypiona 3 czerwca 2023 23:16
3 czerwca 2023 23:49

Omotali ją na starość, z hipisowskiego gówna uciekła pod rynnę. Widziałem ją w Bazylei na kocercie The Rollings Stones w latach 90-tych . Takich nóg to nawt najlepsze klacze nie mają, wspaniała kobieta.https://www.youtube.com/watch?v=9wyuwJP-u9Q 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
4 czerwca 2023 00:09

Na nowy tydzień to z informacji PR1 00:05 o przeniesieniu produkcji półprzewodników z Chin do USA.

 

:)))

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @MarekBielany 4 czerwca 2023 00:09
4 czerwca 2023 00:18

teraz lecą ...

 

i nie jąkają się choć chrząkają, ale płynnie przechodzą do... 

 

manewrowania pomiędzy państwami...

ale przepraszam panie profeso...

ale konfliktem zbrojnym..

 

Taki tam stenogram z audycji.

Odpadam i nie nagrywam.

Polecam nagrania.

 

P.S.

00:18

 

zaloguj się by móc komentować

Brasil @MarekBielany 4 czerwca 2023 00:09
4 czerwca 2023 00:34

Pański przewodnik ^~^ też się już przeniósł ∆∆∆ serwer rzerywa .... woda leje się ∆∆∆ z węża.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
4 czerwca 2023 00:41

Nieszkodzi.

Za chwilę...

Dzień dobry !

 

 

zaloguj się by móc komentować



kpiotrzk @Szczodrocha33 3 czerwca 2023 22:07
4 czerwca 2023 09:19

Powoływanie się na Michalkiewicza jest niefortunne - nie dość, że to zawzięty korwinista, to jeszcze bardziej odsłonił swój prawdziwy stosunek do "zimnego czekisty" po wybuchu wojny.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 3 czerwca 2023 21:01
4 czerwca 2023 09:46

Jakby nad tym się zastanowić to można tak powiedzieć. Jak artysta z USA jest bardziej popularny poza USA niż u siebie to właściwie nie jest popularny.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @glicek 3 czerwca 2023 22:44
4 czerwca 2023 09:54

" BoneyM albo MilliVanilli też mało kto kojarzy z Niemcami "

Wiedziałem, że ten argument padnie, dlatego tak się zastrzegałem :-)
Właśnie o to chodzi, że Boney M. nie kojarzyłbym nigdy z RFNem, ale jak się dowiedziałem kiedyś to wzruszyłem ramionami i stwierdziłem "właściwie czemu nie", a Tina Turner zawsze kojarzyła mi się z amerykańskim "dobrem narodowym", słyszę w radiu np. piosenkę "The Best" i w głowie mam Statuę Wolności, a tu taki zonk.

Co do tych odwiedzin zagranicznych artystów w PRLu to możliwe, że to było dla "rozładowania" tej siermięgi ze strony władzy, ale z drugiej strony żelazna kurtyna była tylko dla nas, dla showbiznesu to nie istniało.

 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Szczodrocha33 3 czerwca 2023 22:07
4 czerwca 2023 10:40

Michalkiewicz nie jest dla mnie żadnym autorytetem.

Poza tym mogę sie tylko zastanawiać dlaczego nic pan z tego co napisałem nie zrozumiał.

Najważniejsze w moim komentarzu było ostatnie słowo!

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
4 czerwca 2023 13:46

Kapitalne  komentarze  !!!

Sam  wpis  o  Tinie  -  dla  mnie  bardzo  szokujacy...  no  i  naturalnie  baaardzo  rozjasniajacy  to  ,,wszelkie  zatroskanie,,  o  nas  naszej  i  nienaszej  podlej,  i  obrzydliwie  zaprzedanej,  zaklamanej  i  skorumpowanej  wszelkiej  wadzuni,...

...  a  wpis  naprawde  niezwykle  wskazany,...  SIMPLY  THE  BEST  !!!

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Matka-Scypiona 3 czerwca 2023 23:19
4 czerwca 2023 14:02

Aha. Ale jeszcze pozostał dom w Helwetii. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
4 czerwca 2023 14:44

"Być może też Ike Turner zorientował się, co się dzieje i próbował wyegzekwować swoje prawa do Tiny w sposób znany wśród czarnych gangusów."

Ike Turner: Why I Beat Tina

Nie wiem, ale ja temu gościowi dałbym 10 lat, za samą gębę.

Coś tak jak z Kwinto.

"Panie Kwinto, pana to można za samo nazwisko."

 

 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @gabriel-maciejewski
4 czerwca 2023 16:12

Z tą peruką to był ponoć przypadek. Fryzjerka przed występem za mocno utleniła czy wręcz spaliła jej włosy, więc musiała je zakryć. Spodobało jej się i jeszcze marketingowo chwyciło. Potem nawet sama  sobie robiła te peruki, sprowadzając, za przeproszeniem, najlepsze włosy z Afryki i Italii. 

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @gabriel-maciejewski 3 czerwca 2023 15:32
4 czerwca 2023 19:04

Ona się zrzekła obywatelstwa dopiero w 2013 r a mieszkała w Szwajcarii znacznie wcześniej. 
Ale rzeczywiście bardzo dużo niejasności jest dotyczących jej powrotu. W prasie zachodniej piszą ze jej powrót to rok 1984 z powodu piosenki "Private Dancer". 
 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @DrzewoPitagorasa 4 czerwca 2023 19:04
4 czerwca 2023 20:27

Nova się zastanawi kto odziedziczy dom, mąż oczywiście, Erwin Bach. Może jednak nie byliśmy najweselszym barakiem w obozie ?

Ale 50 mln $ za prawa do utworów to jakieś też nie wygląda oszałamiająco przy dealu choćby Justina Timmberlaka gdzie przekazał jakąś pulę swoich utworów  Hipgnosis za 100 mln $.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @stanislaw-orda 4 czerwca 2023 05:07
5 czerwca 2023 22:51

ale skąd wezmą substraty ?

 

p.s.

zawsze można kupić na Wolumenie ...

:)

 

 

zaloguj się by móc komentować

kazef @gabriel-maciejewski
6 czerwca 2023 13:12

Mały dodatek:

Zanim Tina Turner przyjechała do Warszawy, w tym samym 1981 r. wystąpiła razem z Rayem Charlesem w bułgarskiej telewizji udzielając wywiadu.

"Gdy Tina Turner i Ray Charles pojawili się w bułgarskiej telewizji, posłużyło to jako powód do krytyki polityki rasowej USA". Cyt. za: Theodora K. Dragostinova, "THE COLD WAR FROM THE MARGINS. A Small Socialist State on the Global Cultural Scene", Ithaca and London, 2021, s. 10-11. Na s. 13 można zobaczyć Tinę Turner w studiu TV podczas tegoż wywiadu. 

https://library.oapen.org/bitstream/handle/20.500.12657/62028/9781501755576.pdf?sequence=1&isAllowed=y

 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @kazef 6 czerwca 2023 13:12
6 czerwca 2023 13:49

O tak! Z uporem maniaka mówiła w wywiadach, że nie zrobiła kariery w usa, bo była czarna. Teraz można już zrozumieć, czyje zlecenia realizowała. 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @kazef 6 czerwca 2023 13:12
6 czerwca 2023 15:53

No ciekawa ta instytucja uniwersytecka - OAPEN University of Amsterdam (UvA), University of Leiden (UL), University library of Utrecht University (UU), Netherlands Academy of Sciences (KNAW), National Library of the Netherlands (KB) i Amsterdam University Press (AUP)

A pani Тина «Машина» Тернер fajnie wygląda pod cyrylicą ...

Тина «Машина» Тернер

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @ArGut 6 czerwca 2023 15:53
6 czerwca 2023 17:33

Uwazam,  ze...

...  nie  tylko  te  ,,holenderskie  Luniwersytety,,  sa  ciekawe,...  cale  to  DETE  ,,panstFo,,  jest  ciekawe,  tj.  jego  modus  operandi  np.  w  football`u,  ten  CWANIAK,  premierek  Rutte  na  rowerku,...

...  a  od  kilku  lat  holenderskie  korpo  EKSPLOATUJACE  ukrainska  ziemie  -  jak  w  kolchozie  -  przez  50  najblizszych  lat,...  a  takze  samych  Ukraincow  w  zielonej  Ukrainie  !!!

 

To  ,,panstFo,,  to  jest  naprawde  istne  KURIOZUM  !!!  

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować