-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czy sztuczna inteligencja zastąpi historyków sztuki

Taki pomysł narzuca się właściwie sam. Kurs historii sztuki to ograniczona ilość obiektów, ograniczona ilość nazwisk i ograniczona ilość opinii. Ładujemy je wszystkie do systemu, a potem domagamy się esejów na różne tematy i one są nam przedstawiane. Nie ma niebezpieczeństwa, że coś się pokręci, albowiem teren jest od dawna uklepany i żadne nowinki nie wchodzą tam w grę. Współcześni artyści zaś chcąc nie chcąc będą się musieli dostosować do lansowanej przez AI narracji, albowiem inaczej znajdą się poza systemem. To spowoduje, że zbędni staną się także krytycy, nie trzeba będzie im płacić, a o tym, co będzie sztuką i jak się wpisać w trendy, żeby w ogóle istnieć decydować będzie wąskie grono osób nikomu nieznane z nazwisk. Na koniec, kiedy już przeżywana przez nas obecnie ewolucja prowadząca świat ku szczęściu osiągnie sukces, imamowie wyłączą AI i sprawa tak zwanej sztuki przedstawiającej zostanie definitywnie zamknięta. To taki trochę żart, piszę na wypadek, gdyby znalazł się tu jakiś historyk sztuki, do czego raczej nie dojdzie.

Mnie w tym wszystkim najbardziej cieszyłaby likwidacja kasty krytyków. Muzealnicy, na etatach cieciów utrzymaliby się jeszcze jakiś czas, dopóki kierownictwo nowego systemu nie zdecydowałoby się, co zrobić z tymi wszystkimi niepotrzebnymi i drogimi w utrzymaniu zbiorami. Komu to przekazać i na co? Złoto wiadomo – na monety bulionowe. No, ale reszta? Można tym stymulować jakieś ogniska lokalnych rewolucji, ale to wszystko, bo płótno i drewno bardzo łatwo się palą i na długo nie wystarczy. Spekulacja przestałaby mieć znaczenie, bo znaleziono by jakiś inny, prostszy sposób na pranie pieniędzy. I ja już nawet widzę jaki, ale o tym później. Myślę, że po zapakowaniu całej historyczno-sztucznej wiedzy do AI, zlikwidowano by szkolnictwo artystyczne i zakazano twórczości w ogóle, albowiem wokół każdej zdolnej osoby, a nie mówiąc już o grupie osób, tworzy się rynek i hierarchie, poza kontrolą rzecz jasna. Dziś jeszcze się to toleruje, czasem wyśmiewa nieszczerze, ale każdy wie, jak to może być groźne. Szczególnie, że można te rzeczy swobodnie dystrybuować w sieci.

Historia sztuki posługuje się kilkoma pojęciami wytrychami, których istota i definicja w zasadzie nie istnieją, bo cóż to jest dla przykładu – nowatorstwo? Każde gówno można nazwać nowatorstwem, jeśli ma się odpowiednią pieczątkę. Jak to już tu kiedyś wskazaliśmy, realną kreacją na rynku sztuki są hierarchie ekspertów. Dzieła to kwestia wtórna lub umowna. Kilka osób umawia się na coś, a następnie inne osoby lansują to za pieniądze. Czy na wszystko można się umówić? Teoretycznie tak, ale jeśli mamy do czynienia z zaangażowaniem wielkich środków, pokusa by złamać umowy jest w zasadzie nie do zwalczenia. Myślę więc, że umowy jakie zawierają ludzie decydujący co będzie ważne, a co nie na rynku sztuki mają charakter niewiążący, są raczej sugestiami. Można też powiedzieć, że grą. Nie wiemy niestety, patrząc na to wszystko z naszej mrówczej, bo nawet nie żabiej perspektywy, kto gra i ile jest na stole. Domyślamy się jednak, że sporo.

I teraz dochodzimy do kwestii najważniejszej – skoro tak, to odsłania się przed nami istotny sens budowania muzeów sztuki nowoczesnej. Są to budynki wskazujące, gdzie koncentrują się naprawdę poważne transakcje. Czy tak jest zawsze? Nie. Tak, jest w tych miejscach, gdzie te transakcje naprawdę się koncentrują i gdzie są pieniądze. Muzea sztuki nowoczesnej w Europie, powstające w wielkich i tych mniejszych miastach kilka dekad temu, budowane były po to, by udowodnić stolicy światowej sztuki czyli miastu Nowy Jork, że nie będzie miało monopolu na kreację hierarchii w sztuce. Nie wiem, jak wyglądała ta rywalizacja, ale ona naprawdę istniała i być może istnieje nadal. To był istotny sens tworzenia takich obiektów – zaznaczenie dominacji i gotowości do przejęcia aktywów z rynku. Stąd ich oryginalny i „nowatorski” wygląd.

Czy tak jest z naszym nowo otwartym potworkiem? Sądzę, że nie. On został tu postawiony z innych powodów. Przede wszystkim postawiono go późno, kiedy opisana wyżej rywalizacja zaszła już taka daleko, że nikomu się tam nie daje żadnych szans i nikt nie wejdzie do żadnej ligi mistrzów, no chyba, że tylnymi drzwiami. Poprzez jakieś kokieteryjne uzasadnienia tego całego szwindlu przedstawiane jego zarządcom w formie indywidualnych jakichś ekspresji lub przedmiotów. Cała galeria  w mieście takim jak Warszawa służy temu jedynie, by miejscowi Buszmeni mogli uznać, że ich znaczenie w oczach innych Buszmenów wzrosło. Czy rzeczywiście tak się stało, nie ma to znaczenia. Dodać do tego trzeba sytuację na lokalnym rynku nieruchomości i budżet utopiony w tę inwestycję, który kogoś, jak przypuszczam, nasycił. Z sensów pozabiznesowych, czyli rytualnych, bo rynek sztuki, jak każdy wielki biznes, gdzie kreuje się pieniądze z niczego właściwie, opiera się na rytuałach, widzę jeden. Jest nim upodlenie i zdegradowanie publiczności, która gotowa jest tracić czas i pieniądze byle tylko przebywać w tym miejscu i oglądać całkowicie nieistotne i pozbawione wszelkich znaczeń, poza bardzo powierzchownymi i sfingowanymi, przedmioty. No właśnie, o mało nie zapomnieliśmy o fingowaniu znaczeń, czyli o publicystyce w jaką zamieniono sztukę, zachowując jednocześnie rytuały z prawdziwych muzeów, które obowiązują publiczność i rytuały ukryte, których zachowanie, pod groźbą usunięcia ze środowiska, obowiązują obsługę rynku. Jakaś wariatka wystawia kulę z asfaltu i pieprzy coś o tym, że to ziemia bez przyrody. Inne rzeczy są jeszcze gorsze. Każdy jednak z odwiedzających patrząc na te śmieci popada w zamyślenie. I to jest właśnie moment degradacji, upadku, czy jak tam wolicie – podpisania cyrografu. Potem pozostaje już tylko słuchanie Andy Rottenberg i podskakiwanie w rytmie bębnów.

No, ale teraz czas na najważniejsze, czyli na wskazanie, jaki to inny obszar aktywności może dziś zastąpić rynek sztuki, zdegradować go i zdeklasować całkiem, bo nie będzie już potrzeba ani artystów, ani krytyków, ani muzeów, wystarczy tylko numer konta i decyzja o zabudowie, albo nawet i sam numer konta. Chodzi mi oczywiście o dobroczynność, filantropię rozumianą jako przymus emocjonalny, realizowaną przez naprawdę duże podmioty. Jak myślicie? Dlaczego ksiądz Olszewski siedział tak długo? Dlaczego Stanowski zaplanował na luty wielką imprezę w Łodzi, która będzie zbiórką pieniędzy na jakąś chorą dziewczynkę. Gdzie jest Owsiak, któremu Tusk powierzył opiekę nad powodzianami?

Ktoś może mi zarzucić, że łączę sprawy wielce od siebie odległe…aha…poczekajcie do wiosny.

My zaś po staremu, zajmować się będziemy tym, co interesowało nas już wcześniej. Wznowiłem książkę o rywalizacji na Bałtyku

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/z-dziejow-wspolzawodnictwa-anglii-i-niemiec-rosji-i-polski/

 

No i przypominam o naszej nowości

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/julian-ursyn-niemcewicz-pamietniki-z-lat-1830-1831/



tagi: rynek  wojna  pieniądze  dobroczynność  trendy  muzea  historia sztuki  sztuczna inteligencja  rytuały 

gabriel-maciejewski
30 października 2024 09:27
56     2524    13 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

grzegorz-ksiazek @gabriel-maciejewski
30 października 2024 10:08

Kulę z asfaltu to każdy może zamówić w przedsiebiorstwie robót drogowych.
A ważne są osoby potrafiące Tworzyć. Taka Mistrzyni Chiara Vigo - jedyna osoba na świecie która potrafi jeszcze tkać jedwab morski (Byssus - Bisior). Ona zna historię mistrzyń fachu 28 pokoleń wstecz. I to jest system Jeden Mistrz - Jedeń Uczeń.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @grzegorz-ksiazek 30 października 2024 10:08
30 października 2024 10:12

No, ale nie o to chodzi. Jaki przekręt na tym można zrobić? O ile wiem udał się jeden - powołano ją jako eksperta w sprawie autentyczności całunu z Manopello

zaloguj się by móc komentować

grzegorz-ksiazek @gabriel-maciejewski 30 października 2024 10:12
30 października 2024 10:15

To właśnie chcę rozgraniczyć. Sztuka powinna pozostać Sztuką, a przekręt - przekrętem.
Wtedy mielibyśmy Muzeum Przekrętu Nowoczesnego i wszystko w temacie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @grzegorz-ksiazek 30 października 2024 10:15
30 października 2024 10:25

Sztuka nigdy nie była tylko sztuką. Ktoś w pewnym momencie uznał, że umiejętności artystów tylko przeszkadzają, więc mamy to co mamy. Teraz ktoś uzna, że ględzenie historyków sztuki tylko przeszkadza, a obrót papierami i pieniądzem w skali poważnej może się odbywać bez tych dziwnych aranżacji

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
30 października 2024 10:34

" Każdy jednak z odwiedzających patrząc na te śmieci popada w zamyślenie."- to mało powiedziane,nawet dla mnie profana w kwestii artystycznej -jest wstrząsające.

Do uzasadnienia uwięzienia ks.Olszewskiego tymczasem w zastępstwie AI pracowało OKO.press,wraz z TVN ,a wystarczy spojrzeć skąd tym dwóm opiniotwórczym "twórcom"wyrastają nogi. Już sama nie wiem ,który ośrodek był lepszy w ferowaniu do przodu wyroku ,nawet od strony księgowej "Winien ,Ma."Towarzystwo doborowe,spełniło rolę psa gończego,w/s wyborów,więc TVN czas sprzedać...,a OKO.pres dalej będzie "międolić" swoje.A do  wiosny?...to ho,ho już teraz są bardzo pracowite przygotowania.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
30 października 2024 10:34

https://vm.tiktok.com/ZNecHY3m9/

Nie wiem, jak nazwać kogoś, kto za własne pieniądze poszedł tam, aby to obejrzeć 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @BTWSelena 30 października 2024 10:34
30 października 2024 11:38

A kto finansuje OKO.PRESS???

Pan płaci - pan wymaga.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 30 października 2024 10:34
30 października 2024 11:44

Może człowiek-kutas? Tak się jedna z rzeźb nazywa, widać ją na zdjęciu

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
30 października 2024 11:44

"Ktoś może mi zarzucić, że łączę sprawy wielce od siebie odległe"

Bardzo trafne połączenie. Według mnie usługi charytatywne zyskają bardzo duże znaczenie, ponieważ będą jednym z nielicznych miejsc, w których SI nie będzie potrafiło się odnaleźć.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Czarny 30 października 2024 11:44
30 października 2024 11:59

Dzięki za wsparcie. My będziemy drugim takim obszarem

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
30 października 2024 12:08

No właśnie. Gdzie jest Owsiak?! Obyś miał rację. Czy to znaczy że Tusk zrobił darmową promocję O. Olszewskiemu i sercanom? Obyś miał rację, ale mnie się zdaje że Owsiaka spacyfikował Bodnar, po linii: "akcji Wisła nie zapomnę", tak jak z całą lewicą. Owsiak teraz próbuje wycisnąć z funduszu orkiestry ile się da i zainwestować w zasieki wokół swojej posesji, albo w euro. "Chłe, chłe, Mellechowicz ..."

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
30 października 2024 12:27

A wie kolega GOSPODARZ, że na Netflix-ie rusza drugi sezon Acient Apocalyps.

Netflix - Ancient Apocalyps - Graham HancocOczywiście naukowcy archeolodzy nazywają produkcję pseudonauką ... a autor się na tyle podoba, że rozmawia ... z Joe Roganem ...

JRE #2215 - Graham HancocI w tej rozmowie wychodzą takie kwiatki, że taka archeologia to w pewnym sensie może być traktowana jako narzucanie WSZYSTKIM tego jak się KOMUŚ wydaje, że wyglądała przeszłość i historia ... BO SIĘ ARCHEOLODZY UMÓWILI ...

U kolegio Pioter-a napisałem, że rynek sztuki musi mieć przynajmniej dwa fronty - jawny propagandowy i niejawny również propagandowy to teraz doszedł jeszcze rynek AI generated Art i AI contemporary critics ... AI art może być tylko contemporary. 

Czyli znalazła się GRUPA, którą zawiedli artyści i stymulatorzy rynku i AI musi coś zmienić albo naprostować? Może to ci sami co w cyfrowym pieniądzu wymyślili NFT?

 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski 30 października 2024 11:59
30 października 2024 12:31

Będzie wiele takich obszarów.

Z tego co widzę użytkując AI (nie codziennie) jest ona leniwa i może korzystać wyłącznie z tego, co już znalazło się w sieci. Na krytyka sztuki nowoczesnej świetnie się nadaje, nadaje się też do szybkiego wyszukiwania informacji. Ale nie potrafi i nigdy nie będzie potrafiła myśleć nieszablonowo. Bo AI to tylko realizacja zadanych algorytmów.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Czarny 30 października 2024 11:44
30 października 2024 12:36

>Według mnie usługi charytatywne zyskają bardzo duże znaczenie,

Ale już dziś (a nawet wcześniej) w świecie protestanckim kilka żon MILIARDERÓW w pozycji zawód ma wpisane FILANTROPISTKA. I to jest zupełnieinna działalność, niż ta za którą zamknięto księdza Olszewskiego.

zaloguj się by móc komentować



BTWSelena @ewa-rembikowska 30 października 2024 11:38
30 października 2024 13:10

W rzeczy samej pani Ewo,to ,to " obywatelskie narzędzie kontroli władzy" ,a cioteczka wiki tak profesjonalnie opisuje:https://pl.wikipedia.org/wiki/OKO.press,ale to chyba nie wszystko,bo jak wróbelki ćwierkają swoje trzy grosze wtrąca ,oprócz funduszy "obywatelskich "-OKO.press jest opłacana z National Endowment for Democracy (NED), czyli quasi-autonomicznej organizacji pozarządowej, finansowanej głównie z corocznych dotacji Kongresu USA. Podobnie jak TVN należy do hollywoodzkich lewicowych Żydów (Warner Bros. Discovery).Do jednej bramki grają,jak trzeba.

I słusznie gospodarz napisał: "tresura przynosi efekty",to profesjonaliści od prawdy inaczej..

zaloguj się by móc komentować

Czarny @Pioter 30 października 2024 12:31
30 października 2024 13:17

"Ale nie potrafi i nigdy nie będzie potrafiła myśleć nieszablonowo."

To prawda. Prawdą jest jednak również, że film to jedynie zestaw nieruchomych zdjęć - coż jednak z tego, skoro nasze oko nie wychwytuje tych poszczególnych zdjęć, lecz mówi nam, że to wszystko jest całością taką samą, jak oglądane, przez okienną ramę, podwórko "rzeczywiste".

Tak więc my, ludzie, nie będziemy w stanie zauważyć tej szablonowości myślenia SI, ponieważ ona będzie wystarczająco dobrze udawać nieszablonowość. To już się dzieje, a przecież, tak naprawdę, to są prapoczątki.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @BTWSelena 30 października 2024 10:34
30 października 2024 13:29

"" Każdy jednak z odwiedzających patrząc na te śmieci popada w zamyślenie."- to mało powiedziane,nawet dla mnie profana w kwestii artystycznej -jest wstrząsające."

 

Jedyna pocieszająca rzecz [o ile o jakimkolwiek pocieszeniu można mówić] to chyba ta, że ten przybytek już i tak w niczym wyglądu Warszawy nie zepsuje.

Zabudowa i architektura tego miasta była i jest porażająca.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
30 października 2024 13:35

Na moment zahaczę o fantazję i zadam takie pytanie:

co jest bardziej prawdopodobne?

Czy:

a. wygranie przez polityka PiS wyborów prezydenckich w Warszawie 

 

czy też:

b. wysłanie przez tego świeżo upieczonego

pisowskiego włodarza stolicy ekipy budowlanej i przerobienie tego białego potworka na szalet miejski?

 

Mnie się wydaje że znacznie bardziej prawdopodobna jest ta pierwsza opcja.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Czarny 30 października 2024 13:17
30 października 2024 13:51

Znam wielu ludzi, którzy już dziś działają jak AI, wykonując wyłącznie to, co zostało zapisane w procedurach. Ale życia nie da się zamknąć w procedurach, pomimo tego, że one są pomocne bo na szybko nam porządkują wiele spraw.

AI na pewno poradzi sobie świetnie we wszystkich korporacjach, niezależnie od stopnia skomplikowania zadań przez nie wykonywanych. A nawet ulepszy panujące tam stosunki. I dlatego będzie promowana przez wielkich tego świata.

Ale poza kororacjami jest cały świat zupełnie innych znaczeń.

zaloguj się by móc komentować

bezczas @ArGut 30 października 2024 12:36
30 października 2024 14:08

Ale najsłynniejszym filantropem jest chyba Bill Gates. To trzeba być jednocześnie inwestorem, aktywistą itd  Mieć takie małe guilty pleasures jak latanie odrzutowcem.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Szczodrocha33 30 października 2024 13:29
30 października 2024 14:21

Tak się też dzieje nie tylko w Warszawie Szczodrocho.W moim Krakowie prawie ,że na środku ulicy wyrastaja takie klocuszki architektury,gdzie developerowi wygodniej.Własnie takie" cóś" wyrosło mi pod moim nosem. Nie dziwota ,ze później nowoczesne archiwum płonie i jak kiedyś wspomniał kol.ArGut władze miasta są w stanie nawet Wisłę podpalić................ dla zysku...

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Magazynier 30 października 2024 12:08
30 października 2024 17:05

Ale przecież były rzecznik WOŚP został dyrektorem gabinetu politycznego Ministra Sprawiedliwości. Chyba wszystko dzieje się w rodzinie.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
30 października 2024 17:57

Rzeczywiście. Filnatropia ma potencjał w przerzucaniu duży sum pieniędzy, zero dodatkowego balastu tak jak w przypadku tzw. rynku sztuki.

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Kuldahrus 30 października 2024 17:57
30 października 2024 18:07

Niektóre NGO'sy mogą pełnić funkcję pralni, łapówkarni oraz ośrodka dywersyjnego. Niestety ze szkodą wizerunkową dla wszystkich pozostałych, które robią dobrą, potrzebną i pozyteczną robotę.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewa-rembikowska 30 października 2024 17:05
30 października 2024 18:08

Ten rzecznik to Krzysztof Dobies -dyrektor biura politycznego w Ministerstwie Sprawiedliwości. " wszedłem dziś do urzędu, by podjąć się trudnej misji obudowywania w Polsce standardów praworządności."  (18.12.2023) Tak ten przystojniak tłumaczył tak zaszczytne stanowisko.Po 19 latach rzecznikowania ,najpierw fundacja Avalon dla niepełnosprawnych,bo to wzruszająco wygląda,a później wyczekiwana akcja... na "derekcję",kto wie czy nie pokusi się o stołek ministerialny.? Bodnar już robi się leciwy,więc młodszych żbików potrzebuje..

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @BTWSelena 30 października 2024 18:08
30 października 2024 18:11

Praworządność jak my ją rozumiemy. Prawo zawsze jest po naszej stronie. Wy macie prawa, my mamy miecze, tfu sędziów nam przychylnych, którzy rozumieją konieczności dziejowe.

No cóż może i pan Krzysztof zostanie ministrem.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @ewa-rembikowska 30 października 2024 18:07
30 października 2024 19:04

NGO to jest trochę inna bajka.

Tu chodzi o to że działalność w zewnętrznej scenografii musi całkowicie oddzielać się od tego czym jest w rzeczywistości. Ta tzw. sztuka nowoczesna jest dobrym przykładem tego. W zewnętrznej scenografii oni cały czas utrzymują całą iluzję(wykonawcy, krytycy, muzea), że tu chodzi tylko o sztukę chociaż każdy wie, że kawałek obsranego płótna to jest tylko wymówka do przerzucenia dużej kwoty.
Filantropia tak samo, w zewnętrznej powłoce tylko o pomaganie chodzi, ale nie potrzeba utrzymywać całego szeregu wyrobników od scenografii. Oczywiście NGO są używane często jako część filantropii(np. "grupa pomagająca ginącym gatunkom"), ale samo w sobie sugeruje jakąś celową działąlność poza-filantorpijną(ktoś NGO założył, ktoś daje im środki do działania etc.).
Zaś filantropia zawsze może uchodzić za "czystą dobroć serca", a wręcz zbrodnią jest pomyśleć że ktoś kto pomaga głodnym albo chorym dzieciom może to robić w jakimś interesie, wstyd normalnie.

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
30 października 2024 20:06

Kurcze !

prawie pół wieka podzielone na dwa (zero i jedynki) temu ...

Internet to było S.F. 

:)))

SI lub AI to tylko pcat286następca ...

nie występującego w przyrodzie 186.

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @ewa-rembikowska 30 października 2024 18:11
30 października 2024 20:24

:)

nigdy !

To mnie a nie mu.

... a kto wymyślił piąte koło u wozu ?

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @MarekBielany 30 października 2024 20:24
30 października 2024 20:31

"....a kto wymyślił piąte koło u wozu ?

 

Ale panie Marku, co pan właściwie pali?

Bo to, że pan pali, to nie ulega wątpliwości.

Nie wiem co to jest, ale cokolwiek to jest, to musi być cholernie mocne.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @MarekBielany 30 października 2024 20:24
30 października 2024 20:34

Zaklinam, niech pan nie pali, bo będzie pan wyglądał jak ten gość na zdjęciu:

Joe Biden

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @MarekBielany 30 października 2024 20:24
30 października 2024 20:35

Powoli ...

you speak to me

in sign language

eating the sandwitch

in the small coffe ...

at a quarter to three...

 

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @MarekBielany 30 października 2024 20:24
30 października 2024 20:40

Oj tam Mareczku - to piąte koło u wozu teraz obecnie zastosował Minister Sprawiedliwości – Adam Bodnar Polski prawnik, nauczyciel akademicki i polityk. Doktor habilitowany nauk prawnych, były Rzecznik Praw Obywatelskich. Ten uczony uj ,jeszcze wszystko może...nawet zastąpi sztuczną inteligencję...chwilowo.Więc pan Krzysztof ma naprawdę szansę w nowej orkiestrze. Cóz taki Juras  ,grał tylko na jedną nutkę,a tutaj to ho,ho...

zaloguj się by móc komentować

klon @Magazynier 30 października 2024 12:08
30 października 2024 21:04

<<<No właśnie. Gdzie jest Owsiak?! >>>

Jak pisałem w zeszłym tygodniu w komentarzu pod innym tekstem Gospodarza, Owsik jeździ po Polsce jako support M. Belki, który prowadzi pogadanki w korporacjach. Dla mnie to padgatovka pod wybory prezydenckie. 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Szczodrocha33 30 października 2024 20:34
30 października 2024 21:06

Gorsze jest trzydzieści pięć stopni skali celsjusza na zewnątrz w dniu wdudziestego trzeciego grudnia.

 

I te humydyti ...

 

zaloguj się by móc komentować

klon @MarekBielany 30 października 2024 20:06
30 października 2024 21:07

Jak nie, jak tak. 

186 zakodowane jako 8086....

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @BTWSelena 30 października 2024 20:40
30 października 2024 21:16

Klęcajcie ludy ...

 

Trochę obawiam się o P.P.

.

Do dwupiętnastego to sobie trenowała w obu płciach pałki używanie ...

Osiem lat postu, lekkiego.

 

Wracając z jedenastego przez plac trzech krzyży, to dziwnie tam było.

 

P.S.

kto ma transmisję do P.P. , która w szyku zwartym potrafi się pojawić w kościele świętego krzyża ?

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @klon 30 października 2024 21:07
30 października 2024 21:30

Tak.

Łapałem sporo srok za [ogon] (...).

Tak sobie bez myślałem, że z tym intelem to na poważnie.

 

P.S.

ja się załapałem na motorolę i klona 6502 takiego samego jak z80 z 8080

 

i industral80 ..

Styki nie stykają.

ten tam alkohol ... meta ...

oby nie zostawiał osadu.

 

:)

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @MarekBielany 30 października 2024 21:06
30 października 2024 22:53

"Gorsze jest trzydzieści pięć stopni skali celsjusza na zewnątrz w dniu wdudziestego trzeciego grudnia.

 

I te humydyti ..."

 

https://www.youtube.com/watch?v=2gdXnltqbPg

 

Czasami w zimie jest zimno, panie Marku

zaloguj się by móc komentować

onyx @Pioter 30 października 2024 12:31
30 października 2024 23:01

Pytanie, co to znaczy nieszablonowo i dla kogo? Już teraz można dać zadanie AI by napisała opowiadanie na jakiś dowolny temat wcielając się w manierę jakiegoś znanego pisarza. Albo żeby do kilku zdań utworzyła kawałek muzyczny w podanym gatunku muzycznym. Wiele takich wykonów udaje się jeszcze poznać po złym akcencie ale w knajpie przy piwku to już niekoniecznie.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski
31 października 2024 02:04

Ale właściwie czy upodlenie i degradowanie idiotów /publiczności w tym klocku/ powinno nas interesować? Nie mamy na ich "zainteresowanie" żadnego wpływu. Zapewne są po jakichś wykładach o "sztuce nowoczesnej" vel "ponowoczesnej" patentowanych krytyków, o których tu niedawno pisałeś. Sądziłam wówczas, że rynek tych gówien się po prostu załamał /albo w ogóle nie zażarł/, więc zatrudniono Andę, by ten badziew żeniła publiczności. A tu proszę - i postawili klocek, i nadali klockowi status muzeum! No mają rozmach... 

Ongi, w ramach "sztuki nowoczesnej" ściągnięto do Warszawy ogromnym kosztem gruz z rozebranego domu Goebbelsa. Nic tylko cmokać, acz w zadumie i w ogóle. Teraz "inne treście na mieście" są jakby nie po drodze takim niemieckim instalacjom. Chociaż... pewnie pod tym brunatnym workiem, co to go może publicznośc podnosić i opuszczać, taka kupa gruzu wyglądałaby frapująco... A ileż znaczeń by się ulęgło w głowach idiotów :)))

A przyszłość muzeów? Już ją trochę przewidziałeś, ale, znając przedsiębiorczość ludzieńków, nawet pod imamami, widzę podziemie muzealne, gdzie w konspiracji i na hasło, oraz za solidną opłatą, wybrani/wtajemniczeni będą mogli oglądać te wszystkie wyrwane z kościołów gotyckie ołtarze i inne Giocondy. Zwykłej publiczności zaś zostanie klocek i jego wewnętrzny skład. 

Pamiętajmy też, że ongi sztukę białego człowieka kupowali bogaci Japończycy i zamykali ją w swoich sejfach. Co więc przeszkadza sprzedaż tejże sztuki bogatym kolekcjonerom z azjatyckich tzw. rynków wschodzących? Interes będzie się kręcił, a nawet sze kręczył jak najbardziej. Nawet pod imamami :) 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @KOSSOBOR 31 października 2024 02:04
31 października 2024 02:20

"Ale właściwie czy upodlenie i degradowanie idiotów /publiczności w tym klocku/ powinno nas interesować? Nie mamy na ich "zainteresowanie" żadnego wpływu."

 

 

Nie powinno, a zresztą nie mamy na to wpływu.

W sensie takim że nie zmienimy  idiotom głów. Ani tych, którzy robią z ludzi idiotów.

W polskim trójkącie bermudzkim, a konkretnie w Gdańsku, gdzie dowodzi znana działaczka pani prezydent Dulkiewicz - wychowanka Adamowicza, ponoć jeżdżą, albo jeżdziły tramwaje

z napisami "Freie Stadt Danzig".

A Dulkiewicz to chyba pozostanie na stanowisku prezydenta, tak jak Trzaskowski w Warszawie, aż do śmierci.

zaloguj się by móc komentować

JarekBeskidy @ewa-rembikowska 30 października 2024 17:05
31 października 2024 05:50

Tak samo jak Paweł Wroński były cyngiel z czerskiej wyrabia u Sikorskiego

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @KOSSOBOR 31 października 2024 02:04
31 października 2024 06:11

Nikt jej nie kupi, bo nie taka jest jej fukcja. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @KOSSOBOR 31 października 2024 02:04
31 października 2024 06:12

Powinno nas to upodlenie interesować, bo jest nam przedstawiane jako awans, klocek zaś stoi w centrum miasta, jak kolejny symbol podboju

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 31 października 2024 06:11
31 października 2024 11:06

Tam nawet gdyby chciał to nie ma nic do kupienia. Nawet nie zadbali o jakieś pozory, przykleili na ścianie plakat z napisem "Po prostu uśmiechnij się i nic nie mów". Główną atrakcją tego przybytku i tak są schody. To pokazuje kim jest większość mieszkańców Warszawy i do czego aspirują.

https://x.com/AneczkaKon69192/status/1851229613533409615?t=MwT6xj8_UQ8FNv82jh5zIg&s=19

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @klon 30 października 2024 21:04
1 listopada 2024 20:32

Jeździ z orkiestrą? 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Szczodrocha33 31 października 2024 02:20
1 listopada 2024 22:46

Możliwe. Ona nie sprawia wrażenia specjalnie mądrej, ale za to sprawia wrażenie osoby posłusznej tym sentymentom niemieckim. A ciąganie kilkunastoletniej córeczki na jakieś marsze  szmat całkowicie ją deprecjonuje. I ona tego /jako chćby matka/ najwyraźniej nie rozumie. Wychowuje przyszłą hunwejbinkę szmat?

Sentymenty niemieckie zaczął delikatnie ongi Tusk książką "Był sobie Gdańsk". A potem rzeczywiście poszłooo. Np. po tramwajach.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski 31 października 2024 06:12
1 listopada 2024 22:49

Oczywiście, że nas interesuje - właśnie o tym rozmawiamy tutaj. Ale przecież idziemy własnymi drogami - książkami, wydawnictwem, malarstwem. I to się najbardziej przecież liczy. 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @gabriel-maciejewski 31 października 2024 06:12
1 listopada 2024 22:53

No i mnienajbardziej interesowłyby budżety na te gówna. Przez wiele lat będą w tym topić pieniądze "na kulturę". To jest kryminał!

zaloguj się by móc komentować

klon @Magazynier 1 listopada 2024 20:32
2 listopada 2024 08:05

To człowiek -orkiestra jest "sam w sobie". 40 minut na scenie dostał, czyli tyle, co M.Belka występujący po nim.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Czarny 30 października 2024 13:17
2 listopada 2024 09:50

"Ale [AI] nie potrafi i nigdy nie będzie potrafiła myśleć nieszablonowo."

Ten brak da się ominąć poprzez jego "umaszynowienie". Instruktorzy żeglarstwa, gdy uczą różnych węzłów, muszą nauczyć żeglarki wiązania węzła prostego. Te jednak odruchowo (szablonowo) wiążą bezwartościowy węzeł tzw. "babski". Trzeba oduczyć. Służy temu instrukcja (szablon łamania szablonu odruchowego): Idź za odruchem, ale odwrotnie. Działa jako rozwiązanie nieszablonowe!

To da się wprowadzić do procedur maszynowych. Efekt będzie ciekawy o tyle, że AI wyprodukuje nie jedno odwrotne, lecz nieskończoną liczbę różnych odwrotnych rozwiązań opartych na mechanicznym kwestionowaniu różnych danych wejściowych. Dla nauk tzw. społecznych będzie jak znalazł.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 2 listopada 2024 09:50
2 listopada 2024 10:03

i skutkiem będzie, iż każda partia/partyjka polityczna będzie mieć własna sztuczną inteligencję.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować