-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czy starczy nam czasu na mówienie prawdy?

Jak wszyscy już pewnie zauważyli eskalacja w regionie sprawia, że opadają maski i dochodzi do serii kompromitacji w sferze publicystyki. Niestety nie wierzę, by tendencja ta była trwała. Przerwać ją bowiem może tylko zakończona sukcesem wojna w regionie, bo wtedy paradygmaty zmienią się na tyle, że dzisiejsze brednie takiego dla przykładu Zychowicza, przestaną być po prostu zrozumiałe.

Nic innego w grę nie wchodzi, albowiem w naszym kraju, jeśli brać pod uwagę ten do porzygania już tu przywoływany rynek treści, chodzi wyłącznie o to, by na tym rynku instalować agentów, którzy powtarzać będą wciąż te same histerie. Czasem wzbogacając je ukradzionymi komuś, na przykład mi, i podanymi bez żadnego zrozumienia, uzupełnieniami. Przykładów na to jest wiele, ale ja nie chcę robić tym durniom reklamy, dlatego ich nie podaję.

Jak działa ten mechanizm wszyscy mniej więcej wiedzą, ale warto przypomnieć. Opiera się on na sfingowanej charyzmie. Czym różni się taka charyzma od rzeczywistej? Nie ma w niej wartości dodanej. To znaczy jest samo gadanie, bez twórczości. No i kokieteria, nieraz bardzo umiejętnie podana, a także różne aktorskie sztuczki uwodzące wariatki. To jest zestaw obowiązkowy, który działa w chwili kiedy wysłany z misją agent ma jakieś propagandowe zadanie do wypełnienia. Do tego dochodzi kwestia podziału przestrzeni wymiany myśli przez środowiska, których korzenie sięgają dawnych bardzo czasów, kiedy to władza radziecka instalowała tu swoich miłujących pokój bojców. Ludzie ci dziedzicząc z pokolenia na pokolenie obszar zwany przeze mnie rynkiem treści, znajdują się dziś w kluczowych placówkach kulturalnych i decydują o tym, jak wygląda poziom zrozumienia wielu okoliczności przez ludzi aspirujących. Trzecim elementem tego nieszczęścia są wzmożeni szaleńcy, którym się zdaje, że pomiędzy środowiskiem Czarzastego, a środowiskiem skrajnej prawicy są jakieś istotne różnice. Nie ma ich i od dłuższego czasu chcę to właśnie wskazać. Niestety bez skutku, albowiem uwaga wszystkich pochłonięta jest covidem. Nawet jeśli obostrzenia właśnie są likwidowane, ku oczywistej wściekłości nauczycieli, którzy w poniedziałek wracają do szkół.

Publiczność w tych niewesołych okolicznościach ocenia wszystko powierzchownie i na podstawie swoich, wykształconych w ostatnich, dynamicznych bardzo latach, aspiracji. Do tego też chciałaby mieć charyzmę i też chciałaby się popisywać analizami, których prawdziwość i trwałość potwierdzają jakieś wykresy kopiowane nie wiadomo skąd. Obłędowi temu nie ma końca i nie będzie, albowiem gra idzie nie o to, jak nadać większą dynamikę naszym tutaj dyskusjom, jak sprawić, by to co jest przedmiotem naszych starań, czyli książki, zyskiwały na znaczeniu i wartości, a także krążyły wśród ludzi interesujących się ich treścią naprawdę. Chodzi tylko o to, by utrzymać stan posiadania. Moje oburzenie ma rzecz jasna wymiar komiczny, albowiem ludzie na państwowych posadach, zachowujący się spokojnie i przewidywalnie, kreujący jakieś mydlane opery z udziałem publiczności, jakieś gry uliczne i temu podobne atrakcje, mogą tylko ziewać czytając te kawałki. Nic im się stać nie może i niczego zmieniać nie będą. Nawet Zychowicz zostanie na swoim miejscu mimo serii kompromitacji, jakie były ostatnio jego udziałem. Naszym sukcesem także będzie pozostanie w tym miejscu, w którym jesteśmy, bo zawsze może być gorzej. Całe szczęście mamy trochę wydanych książek, trochę licencji i trochę archiwaliów, które mogą zaświadczyć, że nie zajmowaliśmy się tylko biciem piany. Mam nadzieję, że to wystarczy, choć pewien tego nie jestem. Wszystko bowiem może się zmienić w chwili kiedy zacznie się jakaś eskalacja. Na razie – biorąc pod uwagę rynek publicystyki, bo nie polityki przecież – mamy takie oto tendencje. Dotowani wydawcy nadal piszą książki takie, jak na początku lat dziewięćdziesiątych. O tym, że w Polsce jest syf, kiła i fotomontaż, a oni – wrażliwi, inteligentni i ciekawi świata – męczą się tu okropnie. Ostatnio wyszła taka książka, a ja nie uwierzyłem w jej istnienie. Nosi ona tytuł Nicuś, a napisał ja – co za niespodzianka – wyrzucony z pracy pracownik uniwersytetu. Cześć osób jak widać, żyje poza czasem. W Polsce od dawna nie ma syfu, kiły i fotomontażu, a wiedzą to choćby ci, którzy jeżdżą na nasze konferencje. Druga tendencja może być określona wyrazem – nagłe przebudzenie. Oto na niezależnej ukazał się wywiad z jakimś artystą, który ujawnił, że w latach dziewięćdziesiątych Soros przekupywał profesorów ASP, żeby lansowali malarzy o określonym profilu zainteresowań. Wiemy mniej więcej o co i o kogo chodzi. W skrócie – o ten cały syf, który się tu i wszędzie wychwala i lansuje jako skończoną doskonałość. Nie wiem czym się ten chłopina podnieca, to jest stary numer powtarzany ciągle i dziwić się tylko należy, że te nominacje profesorskie są tak całkiem pozostawione bez kontroli, to znaczy czasem trafia się tam ktoś, kto mówi z sensem. Osobną kwestią jest czy wypowiada się publicznie czy prywatnie, bo z tą odwagą to jest różnie. Tutaj macie link https://niezalezna.pl/430067-najskrytsze-tajemnice-polskiej-sztuki-ujawnione-soros-dawal-wiecej-pieniedzy-niz-minister-film?fbclid=IwAR0yGSWyN4mMVDaNW2jiJM9yKt8HQrLu7L3z2plnQKQxtMnpr0GXCAEXnaU

Czy z tego wyniknie coś interesującego i ciekawego? Nie sądzę. Teraz dla odmiany zaczną tłuc widoki z wierzbą rosochatą i białym dworkiem na końcu lipowej alei. Nie przypuszczam, by wyszli poza ten schemat.

Nasza wczorajsza dyskusja ujawniła rzeczy, w mojej ocenie, całkiem niezwykłe. Oto okazało się, że jeden z największych czarnych charakterów Powstania Warszawskiego – Bronisław Kamiński – był agentem NKWD. Z pozoru może wydawać się dziwne, że wątek ten nie jest eksploatowany w publicystyce, literaturze i filmie. Podobnie jak dziwne jest, że nikt nie usiłuje wykryć agenturalnych powiązań z NKWD ludzi takich jak Reinferarth i von dem Bach. Te zaś są, jak sądzę, dość oczywiste. Chodzi tylko o to, by przekopać się przez te zwały dezinformacji, jakie narosły wokół tych panów i wokół całego Powstania po wojnie.

Ja się tym ekscytuję trochę może zanadto, ale musicie mi wybaczyć. Podobnie jak w tendencjach ogólniejszych także tu bowiem rysują się pewne trendy uniemożliwiające zrozumienie okoliczności w jakich stanęła Warszawa w roku 1944. Jest kilka zabetonowanych i ciągle powtarzanych narracji, które – tak myślę – demaskują ludzi wykonujących robotę agenturalną. Osobna sprawa czy świadomie. Najważniejsza z nich opisuje rzekomy konflikt pomiędzy żołnierzami Powstania a dowództwem, które wywodzić się miało z innych niż szeregowcy i podoficerowie środowisk – w domyśle z przedwojennych elit ziemiańskich. To nie była prawda i wszyscy o tym wiemy. Takie numerasy są jednak ciśnięte i podkreśla się zawsze przy tym słuszny, plebejski charakter mas żołnierskich i elitarny, w istocie obcy narodowi, charakter dowództwa. To są idiotyzmy, niestety ciągle żywe. No, ale jasne jest także kim są ludzie, którzy je powtarzają – spadkobiercami Bronisława Kamińskiego.

Inna narracja, to podkreślanie wszechwiedzy Niemców na temat polskiej konspiracji i samego Powstania. Te rewelacje także nie są prawdziwe, a ich kolportaż dzisiaj ma także służyć temu, by skompromitować dowództwo Powstania, a także zasugerować, że nasze współczesne okoliczności przypominają sytuację z roku 1944 i jeśli szybko nie zmienimy dowództwa na lepsze i bardziej świadome okoliczności, dojdzie do nowej tragedii. Opowiadanie takich rzeczy byłoby może nawet zabawne, gdyby emitujący je ludzie mieli choć trochę dystansu do siebie, ale o tym nie może być nawet mowy.

Na ten zestaw narracji szczegółowych, dotyczących konkretnego wydarzenia, nakładać należy opisaną wcześniej siatkę zależności. W ten sposób uzyskamy w miarę pełny obraz sił i tendencji, którymi próbuje się uwodzić publiczność, albo zmusić ją do słuchania. Jak łatwo się domyślić, nie ma w tym wszystkim miejsca na rzeczywiste poszukiwania wątków i postaci, które mogłyby nas dziś do czegoś zainspirować. Całość nie ma bowiem wymiaru literacko-artystycznego, ale propagandowo- publicystyczny, z naciskiem sylwetkę autora tych rewelacji lub misję instytucji – odziedziczonej – która „chroni pamięć”. To nie jest żadna ochrona pamięci, ale przemiał ludzi i treści, przerabianych na bezwartościową papkę. Nie istnieje żadna autentyczna kreacja, żaden artysta nie mierzy się z tematem Powstania naprawdę. Jeśli już ktoś to czyni, to po to jedynie by wypełnić polecenie, albo powtórzyć – na zamówienie – zestaw znanych już i osłuchanych bredni. I to się niestety nie zmieni. No chyba, że wybuchnie wojna, ale wtedy może się zmienić na gorsze.

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/bitwa-o-warszawe-1944-major-zbigniew-sujkowski/



tagi: propaganda  powstanie warszawskie  agentura  rynek treści  instytucje państwowe 

gabriel-maciejewski
15 lutego 2022 08:12
28     2777    17 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

valser @gabriel-maciejewski
15 lutego 2022 10:34

Sytuacja wesolo nie wyglada. Putin sie nie zgadza na "rozszerzenie NATO" o Ukraine. Ostrzega i grozi.

https://www.youtube.com/watch?v=RJXwLzII278

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 15 lutego 2022 10:34
15 lutego 2022 10:38

Myślę, że on się powinien przede wszystkim teraz martwić o właśne zdrowie i życie.  Był kiedś taki poseł Gruszka w komisji Orlenu czy czegoś tam. Napił się chłopina normalnie herbaty i go sparaliżowało. Na miejscu pana Włodka bym uważał. Wojny nie będzie, ale może coś mu się uda utargować. Jeśli nie przegnie za bardzo. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
15 lutego 2022 10:58

Pisze Witek z Salonu24: "niezwykle podejrzane wydało się wypuszczenie z sowieckiego więzienia w 1940 r. aresztowanego 3 lata wcześniej w krwawym roku 1937 r. (kiedy rozstrzelano 2 mln "wrogów ludu", w tym 111091 [słownie: sto jedenaście tysięcy dziewięćdziesiąt jeden] Polaków - patrz "Operacja polska NKWD 1937-38") za krytykowanie stalinowskiej polityki kolektywizacji rolnictwa oraz "współpracę z wywiadem niemieckim i polskim"  tego pół-Polaka, pół-Niemca bez istotnych powodów operacyjnych specsłużb.
    A został on wypuszczony na przełomie 1939/40 roku i wyznaczony na kierownika gorzelni w prowincjonalnym miasteczku Łokot'. Jak wiadomo, szef zakładu produkującego spirytus i wódkę w Rosji musiał być prominentną figurą, z którą każdy chciał być w doskonałych stosunkach. I opowiadać o sąsiadach różne ciekawe rzeczy...  Wg archiwalnych dokumentów NKWD Kaminski został donosicielem pod pseudonimem 'Ultramarin'."

O żesz ... ultramaryna to jest odcień niebieskiego, skojarzenie z indygo/urzetem. Nadto w grypserze moskiewskiej 'niebiescy' to geje. Nadto od razu pojawia mi się skojarzenie z egzekucją 70 "furmanów" przez Burego. Furmani/vmeni to analogia do Kamińskiego. Nadto friki. wiki łamaną polszczyzną podaje że Kamiński był trockistą. "28Marzec 1940został agentem NKWD sekcji zajmującej się sprawami trockistowskimi w Czadrińsku." Jakieś tłumaczenie z rusińskiego chyba.

Ale trockizm kojarzy mi się z kasą, a ta z czystą aryską chemią, a ta z chemicznymi barwnikami - wiki: "W początkach XIX wieku odkryto możliwości syntetycznego wytwarzania ultramaryny. W 1824 r. francuskie stowarzyszenie Societé d'Encouragement ogłosiło konkurs z nagrodą 6 tysięcy franków na wynalezienie syntetycznej alternatywy dla ultramaryny. Zgłosili się francuski chemik Jean-Baptiste Guimet i niemiecki chemik Christian Gmelin, profesor z Uniwersytetu w Tybindze. Komisja przyznała nagrodę Guimetowi. Opublikował on swój wynalazek i stał się twórcą francuskiej ultramaryny. Po odkryciu metod produkcji syntetycznej, ultramaryna stała się jedną z popularniejszych substancji barwiących na świecie."

Wracając do Grota, zdziwiłem się nie mogąc znaleźć żadnych materiałów w sieci o Eugeniuszu Świerczewskim. Zakładam więc że to bardzo obiecujący wątek. Skojarzenie bezrefleksyjne ad hoc z gen. Walterem K.W. Świerczewskim.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @valser 15 lutego 2022 10:34
15 lutego 2022 11:01

Ukrainiec spod Charkowa wczoraj w kolejce do wydziału spraw obywatelskich zdementował te obawy. Wojny nie będzie, bo Ukraińcy nie pójdą na to. Wierzy że i Ruscy też nie pójdą. Ale to chyba raczej jego pobożne życzenia. Nadto zima jest ciepła. Niedługo roztopy. W grę wchodziłby tylko desant z powietrza siłą rzeczy w ilościach b. ograniczonych. 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 15 lutego 2022 10:38
15 lutego 2022 11:02

Wladymir wyglada na zdrowego, ale nie wiadomo czy go na przyklad kowid nie przyprawi o niewydolnosc oddechowo-krazeniowa.

Bedzie dokladnie osiem lat jak Ruskie zajeli Krym, a rozpoczeli akcje, zanim olimpiada w Soczi sie skonczyla.

Przypadkiem teraz tez jest zimowa olimpiada.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 15 lutego 2022 10:38
15 lutego 2022 11:11

Wystarczy napić się tzw. herbaty gruzińskiej. Niestrawność murowana. Wszak Władysław IV zmarł na niestrawność, podobno. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier 15 lutego 2022 10:58
15 lutego 2022 11:25

nie, że był trockistą, ale że tropił trockistów.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
15 lutego 2022 11:39

Wojny raczej nie będzie, dlatego na razie jeszcze będą jechać w górę z histerią. Nie spodziewałem się tak wielkiej ilości ruskiej agentury i nie spodziewałem się, że ta jest nadrzędna nad niemiecką…. Muszę przyznać, że to mnie zaskoczyło. Ci propagandyści sprowadzają cały naród do roli kretynów, żadnej poważnej refleksji a u na przykład Fąckiewicza jest ta cholernie wkurzająca wesołkowatość typu „wielkie imperium lechickie”.  Ukraińcy mnie zaskakują, bo są ludzie którzy rozsądnie rozmawiają, jest ich trochę i są pośrodku tej ichniej piramidy, są słyszalni. Rozmawiają otwarcie nie ma podziału na wtajemniczonych.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 15 lutego 2022 11:39
15 lutego 2022 11:50

Na Ukrainie pewnie nie ma wśród nich podziału. Wśród polskich Ukraińców jest i to jest taki sam podział jak wśród nas - na dzieci esbecji przygarnięte przez siły postępu i resztę. Nie potrafię ludziom wytłumaczyć, żeby nie słuchali tych bredni, bo to jest dostrojone do ogólnego poziomu. Każdy coś gdzieś tam słyszał i znajdzie w tych pogadankach coś dla siebie. Myślę, że agentura niemiecka jest nadrzędna, ale chwilowo dostała po nosie. Wszystkim się zdawało, że jak rządzą demokraci, to Niemiec będzie mógł fikać. A tu niespodzianka. Więc wszyscy przysiedli. No, a tamci - w sensie ruscy - się demaskują raz za razem. Nie martw się jednak, będzie im to wybaczone i znów wrócą na dawne stanowiska wśrod swoich kolegów z najlepszych warszawskich liceów. Niech tylko te czołgi wrócą do baz. Wiele się nie zmieni. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 15 lutego 2022 11:11
15 lutego 2022 11:52

Podobnie jak poseł Gruszka na paraliż

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 15 lutego 2022 11:11
15 lutego 2022 11:53

Podobnie jak poseł Gruszka na paraliż

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 15 lutego 2022 11:02
15 lutego 2022 11:55

Poseł Gruszka też wyglądal na zdrowego, nawet na bardzo zdrowego. Myślę, że próba powtórki numeru z olipiadą nie przejdzie. To jest zaklinanie rzeczywistości

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 15 lutego 2022 10:58
15 lutego 2022 11:58

Za daleko pojechałeś. No, ale fakt, faktem, Witek wskazał na Kamińskiego już dawno. Nie jesteśmy więc odrywcami. No, ale przez tyle lat nikt nie poszedł tym tropem, żaden przemądry publicysta, żaden historyk, żaden dociekliwy badacz. To niezwykłe

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
15 lutego 2022 14:27

 (...) Bronisław Kamiński – był agentem NKWD(...)

Ileż jeszcze takich spraw jest głęboko zakopanych stawiających wydarzenia w całkowicie innym świetle... Ciekawe kto rysuje tą czerwoną linię, której nie wolno przekroczyć.  Autocenzura ?   Uczelnie, nie tylko zresztą u nas,  zostały otoczone czerwonymi kreskami jedynie słusznych narracji. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
15 lutego 2022 17:47

Te informacje o roli ZSRR w całej około-powstaniowej historii, które tu od dłuższego czasu podajesz i wpisują komentatorzy to jest rewelacja(szczególnie to co wczoraj było wrzucane), nie miałem o tym wszystkim pojęcia.
To już jest sukces, że udało się wydobyć te dane pozwalające obalać różne wymyślone narracje na temat powstania.

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 15 lutego 2022 11:02
15 lutego 2022 19:37

KuZa  twaSZ,...

...  no  nie  moze  byc...  taaaki  pSZypadek  ?!?!?!

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 15 lutego 2022 11:25
15 lutego 2022 19:51

No przecież. Wszystko bez ten pośpiech. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 15 lutego 2022 11:50
15 lutego 2022 20:05

Dokladnie  tak...

...  jest  miedzy  nimi  podzial  i  rywalizacja,  sa  skryci  i  stronia  od  Polakow  !!!

Tak  przynajmniej  opowiada  mi  brat  i  wielu  kolegow  brata,...  ze  trzeba  na  nich  uwazac,  ze  to  "cichociemne  typy".  Kiedys,  jeszcze  kilka  lat  temu  bratu,  tez  im  sie  wydawalo,  ze  oni  to  sa  tacy  "fajni"...  mozna  se  z  nimi  pogadac,  cos  wypic,...  ale  dzisiaj,  kiedy  wielu  z  nich  "obroslo  juz  w  piorka"  -  to  potrafia  sprzedac  za  10  zeta  !!! 

 

Co  do  reszty  oceny...  to  ma  Pan  absolutna  racje,  poparta  absolutnie  duza  wiedza  i  jeszcze  wiekszym  oczytaniem  historycznym  -  JAK  MALO  KTO  W  POLSCE...

...  przeciez  to  wszystko  co  sie  dzieje  -  to  TEATRUM  ABSURDU...   USTAWKA  i  oni  wszyscy  o  tym  wiedza  !!!

 

Moze  jutro  albo  w  czwartek  skoncze  czytac  "Jak  nakrecic  bombe"  Pana  Szymona  Modzelewskiego,  wydana  w  Klinice  Jezyka...  naprawde  polecam  goraco  -  w  niej  jest  opisane  to  co  dzialo  sie  -  z  malenkim  haczykiem  100  lat  temu...

...  wypisz-wymaluj  taka  sama  chucpa  "wojenna"  jak  dzisiaj...   IDENTYCZNA   SZMACIARSKA  DYPLOMATOLSKA  CHUCPA  "wojenna"  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 15 lutego 2022 11:55
15 lutego 2022 20:14

Tak...

...  te  "zagadkowe  i  nagle"  zejscia  z  tego  swiata  -  to  w  sumie  sa  wrecz  niezbedne...  przedwczoraj  w  ksiazce  Pana  Szymona,  tez  jakis  wazny  dyploMATOL  angolski  chyba  w  2  dni  "po  kolacji  negocjacyjnej"  tez  "wyszedl  nogami  do  przodu",...  zapomnialam  jego  nazwiska,  moze  jeszcze  -  na  swiezo  -  sprobuje  znalezc  tego  misia...  oczywiscie  baaaardzo  bogatego  i  waznego  !!! 

 

A  Putin  tez  "nazbieral  tego  szmalu"  niemalo,   

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 15 lutego 2022 11:58
15 lutego 2022 20:22

Jakzesz  mogli  pojsc,...

...  skoro  to  DOPIERO  dzisiaj  sie  okazuje,  ze  ONI   WSZYSCY   -  to  SPADKOBIERCY  Bronka  Kaminskiego  !!!

 

I  kto-zacz  mial  pojsc... 

...  Igor  Janke,   Gmyz,   spAsor  "instytutu  wolnosci"  -  wtedy  "bankowiec"  Mateusz  Morawiecki,...  a  moze  inny  OSZUST  SMOLENSKI  Sakiewicz...  dzis  w  ustach  Radka-Zdradka  "platny  pacholek"  ???  

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 15 lutego 2022 14:27
15 lutego 2022 20:29

"Nasza  wadzunia"  i  "nasze  panstwo"...

...  i  wielu  o  tym  DOSKNALE  juz  wie,  ale  beda  UDAWAC  DO  KONCA,  ze  "nic  sie  nie  stalo,  Polacy",...  kompletnie  nic  sie  nie  stalo...  chyba,  ze  jakims  trafem  ich  RYJE  ZOSTANA  ODSPAWANE  OD  KORYTA...  ooo,  to  wtedy  moze  sie  cos  zmieni  !!!

 

Miejmy  nadzieje,

zaloguj się by móc komentować

MZ @Magazynier 15 lutego 2022 11:01
15 lutego 2022 20:38

Zgadza się Ukraińcy spod Charkowa,których dużo pracje z moim siostrzeńcem,mówą,że nie bedą strzelać do swoich,ale ci z Zachodniej są trochę spanikowani.Dzisiaj koleżanka mówi,że dzwoni jej rodzina- odnoga ukraińska-ze Lwowa i pyta sie czy może podać jej adres i telefon na granicy ,jak bedą uciekać do Polski.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @MZ 15 lutego 2022 20:38
15 lutego 2022 20:41

Ale w Donbasie już wszyscy do siebie strzelali, prawda. Ludzie błagam Was, nie wymyślajcie tu tych pierdół na podstawie tego co jeden z drugim powiedział w kolejce. Nie macie pojęcia co będzie i co sie tam dzieje, własne idiosynkrazje bierzecie za rzeczywistość, budujecie nieistniejące podziały, albo łączycie rzeczy tak, jak Wam wygodnie i jak Wam pasuje. 

zaloguj się by móc komentować

MZ @gabriel-maciejewski 15 lutego 2022 20:41
15 lutego 2022 20:49

Pzecież wiem,że to wszystko fantazje...

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 15 lutego 2022 20:41
15 lutego 2022 20:50

Dokladnie  tak,...

...  i  to  kilka  lat  temu  i  chyba  "nasze  panstwo"  tez  juz  wtedy  POMAGALO  i  to  naszymi  panstwowymi,  niemalymi  pieniedzmi  !!!  

Ja  dzisiaj  tez  bylam  w  urzedzie  i  mnie   URZEDNIK  zza  biurka  -  legalnie  -  powiedzial,  ze  trwa  oblezenie  przez  "uciekinierow  wojennych"  do  Polski:  Ukry,  Gruzini,  Armenia,  Uzbekistan,  Kazachowie...  i  oni  wszyscy  z  paszportami  chca  DO  PRACY  !!!

Wiec  "nasza  wadzunia"  doskonale  wie  CO  ROBI,...  a  my,  CALY  NAROD  trzymajmy   sie  za  kieszenie,  bo  ZLODZIEJE  grasuja...  "nasze"  zlodzieje  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @MZ 15 lutego 2022 20:49
15 lutego 2022 21:03

Ponoc  na  Ukrainie,...

...  nawet  czesc  ksiezy  naklania  tubylcow  do  "uciekania"  do  Polski,  wiec  skoro  pApuje  sie  CHisterie  wojenna  to  mogl  byc  i  taki  telefon,...  

...  to  moze  juz lepiej  nas,  Polakow  WYPIER***IC  W  KOSMOS  zawczasu,  a  tu  zrobic  miejsce  dla  prawie  calej  "zagroRZonej"  wojenna  CHUCPA  Ukrainy...  i  reszty  ludow  stepu  !!!

I  wtedy  dopiero  "nasza  wadzunia",  "Caritas"  i  reszta  "pomagierow  od  SOROS'a"  bedzie  szczeNsliwa  i  zadowolona  !!!  

zaloguj się by móc komentować

MZ @Paris 15 lutego 2022 21:03
15 lutego 2022 21:10

U mnie ostatnio ksiądz na Mszy zalecił modlitwy za Ukrainę...

Kończę ten temat.

zaloguj się by móc komentować

tyszka @K-Bedryczko 15 lutego 2022 11:39
15 lutego 2022 21:19

" Ci propagandyści sprowadzają cały naród do roli kretynów, żadnej poważnej refleksji a u na przykład Fąckiewicza jest ta cholernie wkurzająca wesołkowatość".  - Dokladnie tak. To metoda aby nie bylo powaznej refleksji.  Na tym odcinku Otoka-Frackiewicz jest efektywny. Robi to samo co Braun i JKM ale na lekko.  JKM sie juz zuzyl a Braun jest niestrawny dla wielu z tym swoim Szczesc Boze i z wieszaniem.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować