Czy Saint Chapelle będzie następna?
Tak by podpowiadała logika gangsterska. Oto już zgłaszają się miliarderzy gotowi wykładać pieniądze na remont katedry, oto minister Gliński gotów jest wysyłać specjalistów konserwatorów, którzy pomogą w odtworzeniu detalu we wnętrzu. Okazuje się, że rządy a także prywatne osoby zaczyna ogarniać entuzjazm, nie rozpacz wcale, a entuzjazm. Ja zaś pytam – po co aranżuje się takie eventy? Bo w to, że katedra zapaliła się sama, nie wierzy chyba nikt, nawet żona prezydenta Macrona. Mam od razu gotową odpowiedź – czyni się to w celu zbadania jak silny będzie odzew pozytywny na takie wydarzenie i wobec niego planuje się dalsze akcje. Nie oznacza to automatycznie, że silny pozytywny odzew uchroni inne obiekty kultu od dewastacji. Tak łatwo nie będzie. Może on oznaczać coś wręcz przeciwnego. W końcu remont takiej budowli to operacja poważna, do której potrzeba armii podwykonawców, specjalistów, materiałów i narzędzi. To jest olbrzymie pole do nakręcania koniunktur i tylko ktoś bardzo nierozsądny będzie rozpatrywał tę kwestię w innych niż wspomniane tu przeze mnie kategoriach. Pożar katedry to okazja do nielichego zarobku. Pytanie – kto będzie zarabiał? Nie martwmy się tym zawczasu, bo może okazać się, że to nie koniec. Katedrę trzeba było podpalić. Żeby to w ogóle zaaranżować należało obłożyć ją drewnem czyli wdrożyć ten cały remont, czy też rzekomy remont. O tym, by ktoś wlazł do środka i próbował podłożyć ogień pod jakiś ołtarz nie mogło być mowy. Trzeba więc było czekać aż znajdzie się dobry pretekst, albo go zaaranżować. No i to właśnie się stało. No, ale są inne obiekty w Paryżu, równie symboliczne co Notre Dame, Saint Chapelle choćby. Tam wystarczy gromada uliczników z kamieniami. Polecą szyby i sprawa załatwiona. Najlepiej zaś zrobić to zimą. Ja oczywiście trochę żartuję, ale rozwalenie witraży w tym obiekcie to by dopiero była katastrofa i jaki symbol. Obiekt wzniesiony przez Ludwika Świętego jako kaplica relikwiarzowa, symbol chrześcijaństwa i znak wiary żywej, a tu ktoś tłucze witraże. I co z tym zrobić? Najlepiej nic. Bo w to, że remont katedry zacznie się w najbliższym roku nie wierzę. Najpierw pozwolą jej stać przez długi czas sczerniałej i zbrukanej, żeby wszyscy sataniści świata mogli zrobić sobie zdjęcia na tym tle. Potem zaczną coś przy niej dłubać, ale będzie się to ciągnęło w nieskończoność. Osobiście nie wierzę, żeby katedra została odbudowana. Uważam, o czym pisałem już wielokrotnie, że znajdujemy się we wstępnej fazie rozbioru Francji. Problem polega na tym, że Francja, poprzez swoją niesłychanie skuteczną politykę promocyjną, która działała bez zarzutu od momentu kiedy Monet wystawił Olimpię, ma więcej zwolenników na świecie niż w samej Francji. Być może wielu Francuzów chciałoby już zamknąć ten interes, jakim jest dziedzictwo Świętego Ludwika, albo podzielić go na jakieś wygodniejsze kawałki, które pozwolą kilku gangom wzbogacić się znacznie, ale ten cholerny świat, do którego Francuzi mizdrzyli się przez dwieście prawie lat, nie chce im na to pozwolić. To znaczy widoczna gołym okiem opinia publiczna nie chce i tacy frajerzy jak mąż Salmy Hayek, który zadeklarował 100 milionów euro na remont, nie chcą. Przypuszczam jednak, że na świecie działają siły, które chętnie by ową operację podziału przeprowadziły. Nie jest to jednak możliwe w warunkach tak zwanej dojrzałej demokracji. No, ale cóż to za przeszkoda? Jeśli coś jest dojrzałe, to należy to szybko skonsumować, bo inaczej zgnije. Z demokracją nie jest inaczej. W tym wypadku skonsumować to znaczy wywołać kryzys. Ten zaś trwa nad Sekwaną od jesieni, ale nie jest nazywany kryzysem, nie może być tak nazywany, bo wtedy cała sprawa ze zmianą stosunków własności i podziałem dawnego królestwa się – pardon – rypnie. Płonące kościoły, bo paliła się przecież nie tylko katedra, są dalszym etapem kryzysu, ale nikt tego tak nie nazwie, bo kryzys jest po to, by odwrócić uwagę od sprawy istotniejszej, czyli toczących się zakulisowo negocjacji, których przedmiotem jest – w mojej ocenie – podział Francji. Ja to piszę lekko i bez pretensji, piszę to z dużą pewnością siebie, albowiem takie rozwiązanie podpowiada mi intuicja. I chcę żeby wszyscy to dobrze zapamiętali, bo jak już do tego podziału dojdzie wyskoczy zaraz na scenę dziesięciu profesorów i zawoła – to my, to my, my to pierwsi przewidzieliśmy. Odpowiadam więc jak Cambronne pod Waterloo – a gówno. Dewastacja kościołów we Francji jest wstępem do stworzenia tam kalifatu, albo jakiejś popapranej islamskiej demokracji, pod kontrolą niejawną rzecz jasna. Nie wiem jak projekt ów widzą ludzie nazywani tu czasem masonami, ale ich krótkowzroczność, ślepota wręcz, gamoniowatość i pycha jednocześnie są rozpoznawalne od wielu lat i czytelne. Masoni to jedyna tajna organizacja, która marzy o tym tylko, by się zdemaskować i zostać zauważoną. Tak to widzę, a im głośniej się o nich gada tym rośnie moja pewność co do tej oceny. Kto najbardziej skorzysta na podziale Francji i zamianie jest w islamską republikę? Brytyjczycy, to jasne. Myślę, że cały brexit aranżowany jest po to, by Wielka Brytania mogła wysuwać roszczenia terytorialne do wszystkiego, na czym kiedykolwiek stanęła stopa brytyjskiego grenadiera.
Co robić w takim razie? Nie bać się formułowania skrajnych i pozornie nieprawdopodobnych prognoz. To sprawa pierwsza. Głosić powyższe jawnie i z dużą pewnością siebie. Nie wierzyć w żadne zapewnienia dotyczące intencji władz i ochrony przez te władze miejsc kultu katolickiego. Władze Francji nie są w stanie ochronić samochodów Francuzów stojących na ulicach, a co dopiero mówić o miejscach kultu. Nie są w stanie rozpoznać, nazwać i zastopować serii ulicznych prowokacji. Nie są w stanie negocjować z ludźmi, którzy demonstrują od miesięcy na ulicach. Co do tego jednak, że jakieś negocjacje gdzieś prowadzą, nie mam najmniejszych wątpliwości. Jaki będzie ich efekt, jeśli jednak witraże w Saint Chapelle ocaleją? Myślę, że atak na katolickie pielgrzymki do Lourdes. No, ale...pażywiom uwidim, skazał śliepoj…
Na razie zapraszam na portal www.prawygornyrog.pl i przypominam, że do końca kwietnia Wspomnienia Edwarda Woyniłłowicza kosztują po 20 zł za tom, a Autobiografia Mościckiego tylko 15 zł.
tagi: władza francja rozbiór masoni kościoły miejsca kultu
![]() |
gabriel-maciejewski |
16 kwietnia 2019 09:54 |
Komentarze:
![]() |
Vesuvio @gabriel-maciejewski |
16 kwietnia 2019 10:20 |
20 lat temu zapytałem pewnego Francuza jakie są najpiękniejsze miejsca Francji godne polecenia turystom. Odpowiedział: Bretania i Korsyka. Ale obydwa te miejsca nie są francuskie...
Więc jakaś świadomość kruchości już tam była dawno. Jeżeli dodamy do tego mnogość stref "no go", częste ataki na obiekty katolickiego kultu, żółte kamizelki itp., to Twoje tezy się sprawdzają na naszych oczach.
Życie większości żabojadów jednakże skupia się raczej na sobotniej kolacji i na sukcesach reprezentacji Francji w piłce kopanej.
Oni tego rozbioru państwa nawet nie zauważą, zagłosują w wyborach tradycyjnie na Makrona bis i tylko nieco się zmartwią zmniejszoną kwotą przychodów budżetowych pochodzących z turystyki
![]() |
gabriel-maciejewski @Vesuvio 16 kwietnia 2019 10:20 |
16 kwietnia 2019 10:22 |
Tak będą właśnie przeprowadzane w tych czasach parcelacje państw - bezboleśnie. Technika, także polityczna posunęła się do przodu.
![]() |
rac @gabriel-maciejewski |
16 kwietnia 2019 10:25 |
Pomyślałem w pierwszej chwili, że stawiałbym raczej na Saint-Denis, ale nawet dla współczesnych republikanów, to byłby chyba zamach na " świętość państwa", mogłoby wzburzyć "lud". Sainte-Chapelle jest bardziej, czy ja wiem... bezbronna. Okrawanie duszy musi się odbywać po kawałku.
![]() |
gabriel-maciejewski @rac 16 kwietnia 2019 10:25 |
16 kwietnia 2019 10:27 |
Saint Denis nie ruszą, bo trzeba by dynamitu, a remont nie został zaplanowany, więc nie można przygotować paleniska
![]() |
orjan @gabriel-maciejewski |
16 kwietnia 2019 10:30 |
Poczekamy do projektu odbudowy. Architektura bowiem w miejscu nie stoi, a rozwój sprawa święta. A skoro już nie stoi ta środkowa iglica, co się tam zawaliła, to spodziewam się konkursu projektów. Obstawiam wybór projektu betonowej iglicy okrągłej z balkonikami.
Nie da się bowiem zrobić tak jak w Konstantynopolu* z dostawieniem czterech takich iglic narożnych, bo jakoś te dotychczasowe paryskie dwie wieże (!!!) ustały o własnych siłach.
=========
*/ w sprawach religii i jej obiektów prawy Europejczyk nazwy Stambuł nie używa.
![]() |
maciej-kazimierz @gabriel-maciejewski |
16 kwietnia 2019 10:31 |
Sytuają we Francji można by się nie przejmować, gdyby nie jedna wartościowa rzecz - arsenał nuklearny w rękach ichnego rządu. Muzułmańska demokracja z trzecim-czwartym arsenałem na świecie, to nieciekawie.
![]() |
gabriel-maciejewski @orjan 16 kwietnia 2019 10:30 |
16 kwietnia 2019 10:32 |
To bardzo prawdopodobne...duch nowych czasów
![]() |
gabriel-maciejewski @maciej-kazimierz 16 kwietnia 2019 10:31 |
16 kwietnia 2019 10:33 |
Oni oddadzą ten arsenał właśnie za ustanowienie muzułmańskiej demokracji. Po co muzułmanom bomba?
![]() |
maciej-kazimierz @gabriel-maciejewski 16 kwietnia 2019 10:33 |
16 kwietnia 2019 10:36 |
Po co? Jako środek w negocjacjach, handlowych i innych.
![]() |
Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski |
16 kwietnia 2019 10:37 |
Świat jest ciekawy, choć czasem schematyczny
:)
![]() |
orjan @maciej-kazimierz 16 kwietnia 2019 10:31 |
16 kwietnia 2019 10:38 |
Dwa precedensy już były. O Ukrainie wiadomo, że oddała ufna w gwarancje zewnętrzne. O broni nuklearnej w RPA nie bardzo wiadomo, co się stało z tym, że tam według gwarancji wewnętrznych. Zobaczymy, co wybierze Francja.
![]() |
Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski 16 kwietnia 2019 10:33 |
16 kwietnia 2019 10:38 |
A ! No wyżej wkleiłem link o muzułmance w Kongresie
.
![]() |
gabriel-maciejewski @maciej-kazimierz 16 kwietnia 2019 10:36 |
16 kwietnia 2019 10:39 |
Muzułmańska demokracja nie ustoi na własnych nogach i nie po to się ją powołuje, żeby stała. Muszą coś oddać, żeby im pozostawiono piaskownicę do zabawy. Za ustanowienie demokracji ludowej komuniści zapłacili dobrami kultury. Za ustanowienie demokracji muzułmańskiej zapłacą kluczykiem do bomby
![]() |
maciej-kazimierz @orjan 16 kwietnia 2019 10:38 |
16 kwietnia 2019 10:39 |
Racja, zapomniałem o Ukrainie. Swoją drogą to był chyba najlepszy polityczny interes w dziejach świata - oddać arsenał w zamian za międzynarodowe gwarancje bezpieczeństwa.
![]() |
gabriel-maciejewski @Maryla-Sztajer 16 kwietnia 2019 10:37 |
16 kwietnia 2019 10:40 |
Ciekawe co taka gówniara robi w Kongresie i kto ją tam wpuścił. Państwo Izrael, jako niewydolne i nie mające przyszłości, zostanie przeniesione do Septymanii
![]() |
rac @gabriel-maciejewski 16 kwietnia 2019 10:27 |
16 kwietnia 2019 10:41 |
No to masz, angielskojęzyczna Wiki:
"In December 2016, 170 years after the North Towers dismantlement and following several false starts, the Ministry of Culture again proposed its reconstruction after concluding it was technically feasible—albeit without public funding.[27] An association, Suivez la flèche ("Follow the Spire"), chaired by Patrick Braouezec, has since been established to support the reconstruction, with the aim of raising the necessary funds by opening the reconstruction works to the general public, along the model of the Guédelon Castle. In March 2018 the culture ministry signed an accord with the association, officially launching the reconstruction project, with works expected to commence in the spring of 2019.[28] "
Czyli prace nad odbudową północnej wieży miałyby się zacząć właśnie teraz.
![]() |
Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski 16 kwietnia 2019 10:40 |
16 kwietnia 2019 10:41 |
...:))))
Widać co robi
.
![]() |
orjan @gabriel-maciejewski 16 kwietnia 2019 10:32 |
16 kwietnia 2019 10:42 |
Beton jest trudno zapalny (wyłączywszy beton polityczny).
![]() |
gabriel-maciejewski @rac 16 kwietnia 2019 10:41 |
16 kwietnia 2019 10:42 |
Nieźle. Ciekawe czy się rozpoczną i czy pójdą na taki rympał, żeby znów podpalić
![]() |
tadman @gabriel-maciejewski |
16 kwietnia 2019 10:43 |
Cytuję:
Władze Francji nie są w stanie ochronić samochodów Francuzów stojących na ulicach, a co dopiero mówić o miejscach kultu.
Siła Francji w kompletnym negliżu.
Ciekawe ilu wtajemniczonych marszandów zarobi na rynku dzieł sztuki "wyprowadzonych" z pożaru lub tuż przed nim?
![]() |
gabriel-maciejewski @orjan 16 kwietnia 2019 10:42 |
16 kwietnia 2019 10:43 |
Oj tam, oj tam, jak będzie trzeba to i beton się zapali
![]() |
gabriel-maciejewski @tadman 16 kwietnia 2019 10:43 |
16 kwietnia 2019 10:44 |
Kilku na pewno
![]() |
homsick @gabriel-maciejewski |
16 kwietnia 2019 10:54 |
Tytułowa strona "The Guardian" - "Piekło pochłania Notre Dame". Czyżby nie mogli się powstrzymać, by się jednak nie pochwalić...?
![]() |
gabriel-maciejewski @homsick 16 kwietnia 2019 10:54 |
16 kwietnia 2019 10:58 |
Nie mogli...
![]() |
rac @gabriel-maciejewski 16 kwietnia 2019 10:42 |
16 kwietnia 2019 10:59 |
Patrick Braouezec (to chyba bretońskie nazwisko?) - facet, który przewodniczy stowarzyszeniu o nazwie jak masońskie hasło do ataku (Suivez la flèche!), które ma na celu odbudowę wieży, zbiera na to fundusze i podpisało umowę z ministerstwem kultury jest członkiem zgromadzenia narodowego. Reprezentuje tam partię... komunistyczną.
![]() |
tadman @tadman 16 kwietnia 2019 10:43 |
16 kwietnia 2019 11:01 |
Przypominają mi się zaraz samobójstwa znaczących ludzi z policji francuskiej po zamachach tzw. terrorystycznych. Ludzi rozumiejących o co w tym wszystkim chodzi chyba już nie ma w policji francuskiej, bo o następnych samobójstwach jakoś ostatnio nie było słychać.
![]() |
rac @rac 16 kwietnia 2019 10:59 |
16 kwietnia 2019 11:02 |
Jest również "aktywnym członkiem światowej organizacji samorządów lokalnych i regionalnych, Zjednoczonych Miast i Samorządów Lokalnych, a także pełni funkcję współprzewodniczącego Komisji ds. Integracji społecznej, demokracji uczestniczącej i praw człowieka".
Jak słyszę o "zjednoczonych miastach i sdamorządach lokalnych", widzę rozpadające się państwo.
![]() |
gabriel-maciejewski @rac 16 kwietnia 2019 10:59 |
16 kwietnia 2019 11:02 |
Nieźle. Zbiera na całopalenie. Czciciele rudej krowy po prostu....
![]() |
Jacek-Jarecki @gabriel-maciejewski |
16 kwietnia 2019 11:07 |
Najgorsze, że i nasi politycy nie potrafią pysków zawrzeć. I cały ten chór popierdujący w tak wzmożeń iście serduszkowych.
![]() |
Maryla-Sztajer @homsick 16 kwietnia 2019 10:54 |
16 kwietnia 2019 11:08 |
To na wszelki wypadek, gdyby ktoś był nierozgarnięty i załapał
.
![]() |
Maryla-Sztajer @tadman 16 kwietnia 2019 10:43 |
16 kwietnia 2019 11:10 |
Przecież tam wszystko cenne A ruchome wynieśli. Burmistrz Paryża się już zdążyła pochwalić
.
![]() |
bolek @gabriel-maciejewski |
16 kwietnia 2019 11:14 |
"Nie są w stanie rozpoznać, nazwać i zastopować serii ulicznych prowokacji."
A propos prowokacji to w niedzielę TVP przypomniała taki "ciekawy" film pt. "Dzień Bastylii". Od razu piszę, że nie jest to żadne wybitne dzieło, ale ... ;-)
![]() |
parasolnikov @gabriel-maciejewski |
16 kwietnia 2019 11:16 |
Ciekawe, że podobno meczet Al-aksa płonol w Jerozolimie w tym samym czasie:
https://www.newsweek.com/notre-dame-fire-aqsa-mosque-1397259
![]() |
gabriel-maciejewski @Jacek-Jarecki 16 kwietnia 2019 11:07 |
16 kwietnia 2019 11:16 |
No wiesz, taka okazja do lansu
![]() |
gabriel-maciejewski @bolek 16 kwietnia 2019 11:14 |
16 kwietnia 2019 11:18 |
Instruktaż jakiś?
![]() |
gabriel-maciejewski @parasolnikov 16 kwietnia 2019 11:16 |
16 kwietnia 2019 11:18 |
Chyba śmietnik przed meczetem, żeby można było odwrócić uwagę od podpalenia katedry
![]() |
tadman @gabriel-maciejewski |
16 kwietnia 2019 11:18 |
Saturn zawsze pisze o znaczeniu liczb, ponieważ nie ma go tu to ja zastosuję szkolną arytmetykę, więc katedra Notre Dame ma dwie wieże, a w Nowym Jorku też były dwie wieże. Czyżby był taki plan generalny?
![]() |
bolek @tadman 16 kwietnia 2019 10:43 |
16 kwietnia 2019 11:19 |
"Siła Francji w kompletnym negliżu."
To jest zastanawiające.
Pozwolę sobie przypomnieć:
Francuscy komandosi odbili Sjaaka Rijke z rąk bojowników al-Kaidy
![]() |
gabriel-maciejewski @tadman 16 kwietnia 2019 11:18 |
16 kwietnia 2019 11:19 |
Nie sądzę
![]() |
bolek @tadman 16 kwietnia 2019 11:18 |
16 kwietnia 2019 11:22 |
"Czyżby był taki plan generalny?"
Nie wywołuj wilka z lasu. Kościół Mariacki też ma dwie wieże! ;-)
![]() |
Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski |
16 kwietnia 2019 11:23 |
OT....
Wczoraj była premiera w Los Angeles.
Premier Morawiecki występuje w filmie krajoznawczym o Polsce
.
![]() |
glicek @homsick 16 kwietnia 2019 10:54 |
16 kwietnia 2019 11:24 |
"Piekło pochłania Notre Dame".
No to jak to jest? Co rusz antyreligijne środowiska (delikatnie rzecz ujmując) przekonują nas, że piekła nie ma, że to wymysł durnych katoli...
![]() |
bolek @gabriel-maciejewski 16 kwietnia 2019 11:18 |
16 kwietnia 2019 11:25 |
Tak jakby.
W Paryżu wybuchają bomby i MSW nie może wykryć sprawców bo... samo te zamachy organizuje ;-) Sorry wszystkich za spoilera ;-)
![]() |
ewa-rembikowska @Jacek-Jarecki 16 kwietnia 2019 11:07 |
16 kwietnia 2019 11:32 |
Prezydent Duda pisze depeszę kondolencyjna do Macrona.
![]() |
tadman @Maryla-Sztajer 16 kwietnia 2019 11:23 |
16 kwietnia 2019 11:33 |
Jako zabytek, czy nowopostawiona instalacja?
![]() |
Maryla-Sztajer @tadman 16 kwietnia 2019 11:33 |
16 kwietnia 2019 11:36 |
Chyba dwa w jednym...
.
![]() |
Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski |
16 kwietnia 2019 11:36 |
Człowiek planuje, Pan Bóg rujnuje. Czekamy, modlimy się, robimy swoje i patrzymy, co się będzie dziać
![]() |
rac @bolek 16 kwietnia 2019 11:22 |
16 kwietnia 2019 12:01 |
Coś takiego stało kiedyś na krakowskim rynku. Dobre wzorce, możemy sprzedać Francuzom.
![]() |
bolek @rac 16 kwietnia 2019 12:01 |
16 kwietnia 2019 12:15 |
Nice :)
Z cyklu "Dawno temu w Krakowie" ;-)
Dobre wzorce zawsze w cenie :)
![]() |
mc @gabriel-maciejewski 16 kwietnia 2019 10:39 |
16 kwietnia 2019 12:24 |
Ale i w muzułmańskiej demokracji będą musieli być bolszewicy i mienszewicy. Na przykład Bractwo Muzułmańskie ma bardzo duży wpływ na muzułmanów francuskich, a rząd niemiecki wprost wysłał komunikat, że oni są fantastyczni i pokojowi. To jest ugrupowanie silne, mające poparcie wśród szerszych grup muzułmanów z programem marszu przez instytucje. Ja cały czas przypominam, że Bractwo Muzułmańskie powstało w brytyjskich koszarach na Kanale Suezkim, a obecnie jest bardzo mocno wspierane przez Katar czyli byłą kolonię brytyjską plus Turcję.
No, ale jest jeszcze bolszewia pokroju ISIS i na nich też może przyjść pora. Wachlarz jest szeroki, trzeba tylko kroić dobrze.
![]() |
stanislaw-orda @rac 16 kwietnia 2019 10:25 |
16 kwietnia 2019 12:35 |
Opactwo St. Denis pozostawią sobie na deser.
![]() |
maciej-kazimierz @stanislaw-orda 16 kwietnia 2019 12:35 |
16 kwietnia 2019 12:38 |
W opactwie St. Denis najwajższniejszej rzeczy - czyli szczątków królewskich już nie ma. Zlikwidowane za pierwszej rewolucji.
![]() |
Krzysiek @maciej-kazimierz 16 kwietnia 2019 10:39 |
16 kwietnia 2019 12:40 |
"oddać arsenał [nuklearny w Ukr.] w zamian za międzynarodowe gwarancje bezpieczeństwa"
Ta sprawa jest (była) jednak bardziej złożona.
Po pierwsze, władze w Kijowie nie dysponowały realnie ta bronią (nie miały pełnej zdolności operacyjnej), gdyż kody dostępu były oczywiście w Moskwie (Po prostu nie mogli tych rakiet zwyczajnie odpalić (The air-launched cruise missiles (ALCMs) left by the Russians had been disabled by the Russians during the collapse of the Soviet Union)). Gdyby coś próbowali gmerać i zakładać własne systemy (co nie jest takie proste - bo specjaliści byli pod kontrolą Moskwy), to Moskwa mogła nawet zdalnie zniszczyć te rakiety zdalnie (The use of the weapons was dependent on Russian-controlled electronic Permissive Action Links and the Russian command and control system). Należy pamiętać, że 43 Armia Rakietowa, która dysponowała tą bronią była bardzo poważnie nasycona agenturą GRU (skądinąd słuszne, aby wojska dysponujące nukami były pod szczególna kontrolą). Więc każde ruchy Rezunów były na bieżąco śledzone na Kremlu.
Po drugie, państwa dysponujące bronią nuklearną (USA, UK, Soviet, Francja, Chiny) nie były zainteresowane, aby w klubie znalazła się Ukr. Były w tym zgodne. Poparcie dla tzw. niepodległości (ze strony USA, UK, Francji i Chin) wiązało się z oddaniem. Gdyby Rezuny fikały, to mieli by poważną blokadę (Ukr would have faced sanctions by the West and a withdrawal of the recognition by the US and other NATO allies. It would also have faced retaliatory action by Russia).
Podsumowując: nie dysponowali realnie tą bronią, liczący się gracze mieli dość siły, aby wymusić właściwe zachowanie (oddanie głowic). Wszyscy lubią teraz pisać, że "decuduje siła" - no więc ona zadecydowała.
![]() |
stanislaw-orda @ewa-rembikowska 16 kwietnia 2019 11:32 |
16 kwietnia 2019 12:41 |
Zdudział do reszty, czy ktoś mu przykazał?
![]() |
stanislaw-orda @maciej-kazimierz 16 kwietnia 2019 12:38 |
16 kwietnia 2019 12:47 |
Ja jestem zdania, że przeciętnemu obywatelowi republikańskiej Francji opactwo St. Denis w ogóle z niczym szczególnym się nie kojarzy. Dlatego mało by go obeszło, co się z tym obiektem stało. I tylko z tego względu opactwo może przetrwać, bo juz dla nikogo we Francji nie stanowi istotnej "treści", nawet jako symbol.
Wyrwali swoje korzenie własnymi rękoma. Do nikogo nie powinni9 mieć pretensji. No i przecież nie mają.
![]() |
pike @gabriel-maciejewski 16 kwietnia 2019 10:40 |
16 kwietnia 2019 13:00 |
Upatrzyli też sobie Patagonię
Największa diaspora żydowska po tej amerykańskiej, jest podobno w Argentynie.
No i ..... za jakieś długi sprzedali Patagonię Żydom !? (wreszcie nie będa mieli sąsiadów)
Załatwili to z panią CRISTINA FERNANDEZ de KIRCHNER
.
![]() |
gerlach @stanislaw-orda 16 kwietnia 2019 12:35 |
16 kwietnia 2019 13:00 |
20 marca 2018
https://dorzeczy.pl/.../Francja-Kilkudziesieciu-muzulmanow-wtargnelo-do-bazyliki-w-...
![]() |
rac @maciej-kazimierz 16 kwietnia 2019 12:38 |
16 kwietnia 2019 13:00 |
![]() |
syringa @maciej-kazimierz 16 kwietnia 2019 12:38 |
16 kwietnia 2019 13:03 |
Tak
Pieknie to opisal A. DUmas -syn w "biesiadzie widm" -jak wyciagali truchla, uragali w jakim byly stanie...
Jedynie (podobno) Henryka IV uszanowali -
motloch
![]() |
maciej-kazimierz @Krzysiek 16 kwietnia 2019 12:40 |
16 kwietnia 2019 13:03 |
Jeżeli Ukraińcy nie mieli w wogóle możliwości kontroli nad środkami przenoszenia, to zmienia sprawę. Z kolei to, że wszyscy inni posiadający tę broń nie chcą, żeby ktoś kolejny miał jest oczywistością, z drugiej strony zaś, jeśli ktoś (nawet nielegalnie) przetrzyma kilka pierwszych lat z tą bronią, to potem się wszyscy przyzwyczajają. Ukraina miała zresztą tę broń atomową zupełnie legalnie jako państwo-założyciel ZSRR.
![]() |
Matka-Scypiona @maciej-cielecki 16 kwietnia 2019 12:24 |
16 kwietnia 2019 13:04 |
Bractwo muzułmańskie zostało założone przez izraelskich agentów
![]() |
mc @Matka-Scypiona 16 kwietnia 2019 13:04 |
16 kwietnia 2019 13:11 |
Ludzie trzymajcie mnie. Jak organizacja, która powstała w 1928 roku mogła zostać założona przez izraelskich agentów?
![]() |
ewa-rembikowska @stanislaw-orda 16 kwietnia 2019 12:41 |
16 kwietnia 2019 13:14 |
"Zdudział" - piękne. A któż to może wiedzieć? Po prostu wszyscy politycy wzmożeni, może z wyjątkiem Biedronia.
![]() |
lchlip @gabriel-maciejewski |
16 kwietnia 2019 13:17 |
Po przeczytaniu tekstu Autora i komentarzy pod nim człowiek boi się zapytać:
A może był to Po Prostu pożar jakich wiele na świecie?
Jeżeli teorie spiskowe powstają już kilka godzin po katastrofie to chyba jednak nie opierają się na faktach?
I czy to pierwszy raz pali się kościół, katedra, klasztor?
I czy pożar kościoła, nawet tak wspaniałego jak katedra Notre-Dame, może nadwyrężyć katolicką Wiarę?
![]() |
tadman @ewa-rembikowska 16 kwietnia 2019 13:14 |
16 kwietnia 2019 13:22 |
Ten też wzmożony, ale na abarot'.
![]() |
tadman @lchlip 16 kwietnia 2019 13:17 |
16 kwietnia 2019 13:26 |
Ichlip, nasz miejscowy racjonalista, czytał chyba wypociny egzotycznego duo z Newsweeka. Ale oni są lepsi, bo jeszcze pouczają katolików.
![]() |
rac @lchlip 16 kwietnia 2019 13:17 |
16 kwietnia 2019 13:28 |
Dobrze, pomińmy zatem teorie spiskowe i znaki duchowe. To co się realnie dzieje tu na ziemi nie ma nic wspólnego z wysublimowanym życiem duchowym. Ten przypadkowy pożar jednego z najcenniejszych obiektów kultury Francji i Europy (a zatem i świata) to obraz niekompetencji, lekceważenia, braku zainteresowania, btraku wyobraźni, głupoty, upadku, bardaku w państwie francuskim. Tak lepiej? Zmienia to coś w ocenie sytuacji? Nikt nie pisze o "nadwyrężeniu wiary", ale o egzemplifikacji jej stanu.
![]() |
WP @lchlip 16 kwietnia 2019 13:17 |
16 kwietnia 2019 13:29 |
"A może był to Po Prostu pożar jakich wiele na świecie?"
Nie ma czegoś takiego jak "po prostu pożar" zawsze jest jakaś przyczyna pożaru.
![]() |
rac @WP 16 kwietnia 2019 13:29 |
16 kwietnia 2019 13:38 |
To było "Po Prostu" przez dwa duże P, a to zmienia postać rzeczy. To było To "Po Prostu", które jest antytezą Przyczyny :-)
![]() |
lchlip @rac 16 kwietnia 2019 13:28 |
16 kwietnia 2019 13:41 |
Powody które podałeś stoją za większością pożarów nawet jeżeli dotyczą bezcennych zabytków kultury chrześcijańskiej. I jest to tylko egzemplifikacja błędów, niedociągnięć, nieumiejętności i niemożności przewidywania wszystkiego, które człowiek robił od zawsze.
![]() |
lchlip @WP 16 kwietnia 2019 13:29 |
16 kwietnia 2019 13:43 |
Czy ta przyczyna pożaru była znana, kiedy wczoraj powstawała teoria spiskowa?
![]() |
tadman @lchlip 16 kwietnia 2019 13:43 |
16 kwietnia 2019 13:53 |
Z neon24.pl, napisane być może przez leśnika
Cytuję:
Pożar w Notre Dame i protesty Żółtych kamizelek
Niebawem zobaczymy, czy spektakularny pożar Notre Dame zmniejszy intensywność protestów Żółtych kamizelek, czy nie - ?
Czy pożar był tylko zwykłym niechlujstwem ekip remontowych?
W każdym razie duże pożary lasów gasi się wzniecając mniejsze, kontrolowane pożary, które odbierają tlen pożarowi głównemu.
Rzeczpospolita 16.04.2019 10:03:55
![]() |
mniszysko @gabriel-maciejewski 16 kwietnia 2019 10:27 |
16 kwietnia 2019 13:56 |
Muszę ciebie zmartwić. Pod Saint Denis są przygotowania.
Wcześniejsza profanacja była w 2016 roku. Starzy ludzie powiadają kropla po kropli drąży skałę.
![]() |
wafelki @gabriel-maciejewski |
16 kwietnia 2019 14:01 |
Zgadzam się z Gospodarzem co do tego że to nie był przypadek. Do tego to był pożar z biznes planem. Zadeklarowane 300 mln sprawi że ta odbudowa tańsza nie będzie. Czterokrotnie droższa wg mnie. Firmy zarobią a po 10 latach powiedzą że za drogo i lepiej zburzyć.
![]() |
lchlip @tadman 16 kwietnia 2019 13:26 |
16 kwietnia 2019 14:06 |
Newsweeka nie czytałem, ale z twojego cytatu z tego pisma dowiaduję się, że katedra i kościoły palą się nawet w Polsce.
![]() |
MZ @lchlip 16 kwietnia 2019 13:41 |
16 kwietnia 2019 14:16 |
No własnie,bombardowanie katedr niemieckich.przez Anglosasów i klasztoru Monte Cassino,to "też niemożności przewidywania wszystkiego".
![]() |
lchlip @MZ 16 kwietnia 2019 14:16 |
16 kwietnia 2019 14:25 |
Ty tak na poważnie?
![]() |
stanislaw-orda @lchlip 16 kwietnia 2019 13:17 |
16 kwietnia 2019 14:31 |
Teorie spiskowe to domena akademickich pięknoduchów. N atomiast w realnym świecie funkcjonuje w najlepsze praktyka spiskowa.
![]() |
stanislaw-orda @maciej-cielecki 16 kwietnia 2019 13:11 |
16 kwietnia 2019 14:33 |
Została przejęta w ostatnich dziesięcioleciach.
![]() |
tadman @lchlip 16 kwietnia 2019 14:06 |
16 kwietnia 2019 14:48 |
Tak, zawsze podczas remontów i jak zwykle poddasze.
![]() |
valser @gabriel-maciejewski |
16 kwietnia 2019 15:02 |
W tej sprawie opinie i komentarze zdaja sie potwierdzac, to co niby powszechnie wiadomo - ze ok.10% populacji legitymuje sie IQ nie wiekszym niz 85 punktow oraz to, ze ok. 20% prezentuje objawy choroby psychicznej.
Ide na sparer, a wieczorkiem machne piwo. Jutro lece do Hong Kongu. Wroce w niedziele.
![]() |
Paris @ewa-rembikowska 16 kwietnia 2019 11:32 |
16 kwietnia 2019 15:02 |
To dopiero odlot "glowy panstwa" !!!
![]() |
WP @lchlip 16 kwietnia 2019 13:43 |
16 kwietnia 2019 15:02 |
Rozumiem, że uważasz, że dopóki co do przyczyn pożaru nie wypowidzą się fachowcy z wyżyn autorytetów to wszyscy morda w kubeł pod rygorem uznania za twórcę teorii spiskowych/prawicowego oszołoma/islamofoba/antysaemity.
![]() |
Wrotycz1 @gabriel-maciejewski |
16 kwietnia 2019 15:04 |
16 kwietnia 1927 roku o godz. 4.15, w Marktl, w Bawarii, urodził się Joseph Ratzinger /Benedykt XVI o godz. 4.15, w Wielką Sobotę.
![]() |
WP @rac 16 kwietnia 2019 13:38 |
16 kwietnia 2019 15:06 |
W przeważającej części spaliła się kilkusetletnia katedra będąca symbolem Paryża i Francji = Po Prostu Pożar. ;)
![]() |
MarcinD @gabriel-maciejewski |
16 kwietnia 2019 15:08 |
Bardzo przygnębiające wydarzenie. I raczej nikt przytomny nie jest w stanie uwierzyć, że to nieszczęśliwy wypadek. Szczególnie znając obecną Francję i to co się tam wyprawia.
Przed samymi Świętami Zmartwychwstania ktoś nam katolikom plunął w twarz, niszcząc jedną z najbardziej znanych i podziwianych świątyń na świecie. I to świątynię Matki Bożej. Oraz prawie 1000-letni zabytek. Kolejny raz plunęli nam w twarz. A świat się podnieca odbudową, jakby to były wieże w Nowym Jorku.
Nie zdążyłem odwiedzić tej katedry i już nie będę miał okazji. Szkoda. Pytanie, co następne.
![]() |
ArGut @lchlip 16 kwietnia 2019 13:41 |
16 kwietnia 2019 15:13 |
Pożary się zdarzają. Czasem człowiek zapruszy ogień czasem pomyli płyn do impregnacji przeciw pożarowej z jakimś rozpuszczalnikiem i 600 letni las dębowy zajmie się jak przysłowiowe siano.
W porannym przekazie radiowym PR1, korespondent podawał, że w Paryżu przymrozki czy inne zimnice i tylko 2-3 stopnie na termometrze. Na górze konstrukcji gdzie jeszcze wiatr wieje to odczucie zimna spotęgowane. Pewnie fronty nawiewają im ze wschodu czy innej północy. No i nieostrożni robotnicy mogli się dogrzewać, a pomyłka karnistrów z jedną substancją z karnistrami z drugą substancją ludzka rzecz.
Strażakom chwała ! Ogarneli taki pożar na przysłowiowego "czuja".
![]() |
stanislaw-orda @WP 16 kwietnia 2019 15:06 |
16 kwietnia 2019 15:18 |
Pożar został wzniecony w porze najwielszego ruchu ulicznego, co gwarantowało, że straż pożarna będzie miała problemy z dojazdem na miejsce w czasie gwarantujacym skuteczna akcję. Czyli pora wzniecenia pozaru została dobrana w taki sposób, aby zniszczyć maksymalnie dużo z wyposazenia i wystroju katedry.
Czyli z pewnością to kolejny "przypadek".
Cos jak u nas z seryjnym "przypadkowym" samobójcą.
![]() |
rac @valser 16 kwietnia 2019 15:02 |
16 kwietnia 2019 15:19 |
To nie jest źle, 70 procent "tutejszych" mieści się na skali między głupotą ("nic mi się z niczym nie kojarzy") a paranoją ("wszystko mi się kojarzy ze wszystkim") w rejonach normalności ;-) W Hongkongu proszę odwiedzić katedrę Niepokalanego Poczęcia NMP.
![]() |
Krzysiek @lchlip 16 kwietnia 2019 13:17 |
16 kwietnia 2019 15:29 |
Wiem, że lubisz tutaj pełnic role tzw. adwkata diabła - czy z własnych głebokich przekonań, czy z polecenie słuzbowego - to nie ma znaczenia.
Odpowidam:
"A może był to Po Prostu pożar jakich wiele na świecie?"
A może jednak nie?
"czy pożar kościoła, nawet tak wspaniałego jak katedra Notre-Dame, może nadwyrężyć katolicką Wiarę?"
Może (co więcej, nawet da się to udowodnić).
![]() |
valser @rac 16 kwietnia 2019 15:19 |
16 kwietnia 2019 15:31 |
Jak czytam po 20 minutach od pierwszych plomieni, ze "pozar jest symbolem upadku", to mi przyslowiowe "jajca opadaja" i nie potrafie takich opinii w zaden madry sposob skomentowac. Francja od przeszlo 200 lat trenuje burdel zwany rewolucja i tu nie powinno nic i nikogo dziwic. W zadne podzialy Francji nie wierze, bo taka rozpierducha jaka byla druga wojna niczego takiego nie przyniosly, a na dodatek Francja dostala Alzacje i Lotaryngie od Niemcow.
Nota bene - tam to jest dopiero kociol. Ludzie, ktorzy nosza niemieckobrzmiace nazwiska okazuja sie byc Francuzami, a Niemcy maja nazwiska francuskie. Schizofrenia paranoidalna i marskosc watroby spowodowana przedawkowaniem wina.
W Hong Kongu nie bede mial zadnego czasu na turystyke. Jestem tam dwa i pol dnia. Dwa noclegi i przelot. W Niedziele z oczywistych wzgledow musze byc w domu.
![]() |
mc @stanislaw-orda 16 kwietnia 2019 14:33 |
16 kwietnia 2019 15:45 |
Ale nie przez Izrael. Ludzie, poczytajcie chociaż trochę zanim zaczniecie wygłaszać jakieś dyrdymały o Żydach.
Bractwo Muzułmańskie służy do rozgrywania muzułmanów oraz Izraela. Bractwo powstało dzięki Brytyjczykom, było używane w celu rozgrywania spraw Egipskich. Wspierało dzielnie brytyjski reżim jordańskich Haszymitów i ekspandowało na Palestynę, a potem zostało użyte przez CIA do przejmowania żywiołu arabskiego i tureckiego napływającego już w czasie zimnej wojny do Europy, po to żeby ten żywioł się nie skomunizował oraz nie poszedł z narracją arabskiego socjalizmu. Teraz Bractwo nie jest w dobrej komitywie z Amerykanami - jest w konflikcie z Arabią Saudyjską i było przeciwne proamerykańskiemu Mubarakowi, choć wciąż pomimo nacisków nie zostało wydalone z USA. Natomiast Brytyjczycy zrobili w 2014 roku śledztwo przeciw Bractwu i uznali, ze wszystko z nim w porządku i że nie są to terroryści.
Nie, Izrael nie stoi za powstaniem całego islamizmu. Nie Żydzi, nie stoją za wszystkim co złe na tym świecie, to jest bardziej złożone.
![]() |
parasolnikov @maciej-cielecki 16 kwietnia 2019 15:45 |
16 kwietnia 2019 15:50 |
Widzę, że stoją za wszystkim :)
![]() |
mc @parasolnikov 16 kwietnia 2019 15:50 |
16 kwietnia 2019 15:55 |
Stoją też murem za nauczycielami! ;-)
![]() |
agnieszka-slodkowska @gabriel-maciejewski |
16 kwietnia 2019 15:55 |
"Problem polega na tym, że Francja, poprzez swoją niesłychanie skuteczną politykę promocyjną, która działała bez zarzutu od momentu kiedy Monet wystawił Olimpię..."
Manet wystawił Olimpię, Monet malował pejzaże i ... katedry...
![]() |
lchlip @WP 16 kwietnia 2019 15:02 |
16 kwietnia 2019 15:58 |
Nie.
Uważam, że dopóki co do przyczyn pożaru nie wypowiedzą się fachowcy można fantazjować do woli.
Potem też.
![]() |
valser @maciej-cielecki 16 kwietnia 2019 15:45 |
16 kwietnia 2019 15:59 |
Sluzby izraelskie wsparly na przyklad ludzi ktorzy utworzyli HAMAS. Wyszkolili, sfinansowali, wypromowali jako alternatywe do tego, zeby rozgrywac wtedy nielegalna OWP i Arafata. Wymknelo sie to spod kontroli, w 2004 roku Izrael posprzal rakieta zalozyciela HAMASu i teraz ludzie HAMASu sa celami dla izraelskich zolnierzy.
HAMAS wyrosl z palestynskiej odnogi Bractwa Muzulmanskiego i do dzis istnieja zwiazki miedzy tymi organizacjami. To rzeczywiscie jest skomplikowane, ale nie az tak, zeby wyelimowac z tej ukladanki izraelskie sluzby.
![]() |
lchlip @Krzysiek 16 kwietnia 2019 15:29 |
16 kwietnia 2019 16:01 |
Dostałem polecenie służbowe:
nie odpowiadać na twój komentarz.
![]() |
rac @valser 16 kwietnia 2019 15:31 |
16 kwietnia 2019 16:15 |
No nie wiem, poza ludzkimi emocjami (widok był iście piekielny), są granice burdelu. Katedra przetrwała jednak i rewolucję, i II wojnę. Jak się nie ma wpojonego hasła "procedury, procedury. procedury", to niech będzie przynajmniej zwykła ostrożność. W przypadku tak cennego obiektu, wiedząc, że drewno konstrukcyjne ma 800 lat, nie ma mowy o żadnym "dogrzewaniu" się ekipy piecykiem elektrycznnym czy gazowym, nie ma mowy o pozostawianiu niedopałków na belkach, ani pozostawianiu pod prądem słabo zabezpieczonych przewodów. Chyba, że wszystkim to zwisa, nie mają żadnego osobistego stosunku do miejsca i to jest właśnie oznaką "upadku".
Pomijając oczywiście tezę o podpaleniu, którą uprawdopadabniają inne ogólne "okoliczności przyrody". Szczęśliwej podróży.
![]() |
maciej-kazimierz @valser 16 kwietnia 2019 15:31 |
16 kwietnia 2019 16:22 |
Alzacja i Lotaryngia jest jeszcze bardziej ciekawa ze względu na organizację kościelną - ona jest w typie niemieckim, czyli budynki kościołów są własnością diecezji i innych org. kościelnych i pobierany jest podatek kościelny. Czyli część Republiki Francuskiej, którą przyłączono w 1918 do Fr. ma prawa takie jak Rzesza, bo w 1905, kiedy wprowadzano we FR "rozdział kościoła od państwa".
https://en.wikipedia.org/wiki/Roman_Catholic_Archdiocese_of_Strasbourg [jeszcze więcej jest w wiki niemieckiej]
![]() |
valser @rac 16 kwietnia 2019 16:15 |
16 kwietnia 2019 16:27 |
Jak slysze "procedury" to widze kartke A4 wlozona w plastikowa koszulke z instrukcja mycia rak, przylepiona tasma klejaca na kafelkach przy umywalce i wszystki chorych w zwiazku z tym na salmonelle i zwykla sraczke. Zauwaz, ze przez osiemset lat nie bylo zadnych "procedur", "wytycznych" i innych bzdur i jakos to drewno przetrwalo.
Nie orientuje sie, czy przez te osiemset lat nik nie wymienial belek w dachu. To raczej malo prawdopodobne. Polecam poza tym zobaczyc jak wygladal zamek w Malborku w 1945 roku po tym jak artyleryjsko ostrzelali go dzielni zolnierze Armii Czerwonej, albo w jakim stanie w tym samym czasie byla katedra na Ostrowie Tumskim w Poznaniu. Ogladalem relacje z pozaru nie dluzej niz 10 sekund. Dluzej nie potrafilem. Wole juz ogladac i wachac odlezyny, jedzac przy tym np. chleb ze smalcem. Przynajniej nie mam wtedy odruchu wymiotnego.
![]() |
valser @maciej-kazimierz 16 kwietnia 2019 16:22 |
16 kwietnia 2019 16:30 |
Znam temat. Ode mnie do Colmar i Strasbourga to dystans na dwie godziny. Poza biale wina deserowe.
![]() |
mc @valser 16 kwietnia 2019 15:59 |
16 kwietnia 2019 16:31 |
Przecież sam o tym mówię i piszę ;-) Chodzi o co innego. Przykład z HAMAS-em pokazuje jak właśnie Izrael jest wtórny i doraźny. Może rozgrywać lokalne siły tylko na swoim podwórku - bandy watażków, kontra formujący się dopiero odłam Bractwa. Ale nie ma możliwości, żeby koordynował duże przedsięwzięcia obliczone na lata do przodu. On jest funkcją, a nie podmiotem w grze.
Bractwo nie pojawiłoby się w Palestynie nigdy, gdyby nie znalazło schronienia w Jordanii po exodusie z Egiptu w 1954 roku. Król Jordanii nie cierpiał Arafata, słuchał się Londynu i za jego aprobatą popierał Bractwo, które penetrowało rozjechaną Palestynę. Ahmad Jasin był pod wpływem Braci, od nich nauki pobierał też Abdullah Azzam. Londyn i Ameryka wypuszczała Bractwo na Arafata, ale też w dalszej perspektywie na Izrael. Tak samo Ameryka wypuściłą Bractwo na Europę, ale schowana za Arabią Saudyjską.
Izrael natomiast nie ma żadnych państw satelitów za którymi mógłby się chować i nie ma zdolności do dalekosiężnej polityki. Nawet jeżeli ma doskonałe służby specjalne. Przez długi czas nie ingerował w poczynania ISIS, bo było mu to na rękę politycznie plus prawdopodobnie robił deale z terrorystami. Ale w końcu Trump zaczął rozwalać Kalifat i Żydzi musieli się pod to podpiąć i połączyć siły z Egiptem, a nawet taktycznie z Hamasem. To jest silne uzależnienie od realiów politycznych wokół.
![]() |
valser @maciej-cielecki 16 kwietnia 2019 16:31 |
16 kwietnia 2019 17:11 |
Izrael ma bron atomowa i z ta wtornoscia i doraznoscia to bym nie przesadzal. Graja swoja gre, ale sa tez rozgrywani. Ich problem polega na tym, ze musieli sobie wyrabac terytorium kosztem sasiadow i z zadnym z nich nie maja dobrych, nie mowiac juz przyjacielskich czy satelickich kontaktow. Cierpia tez na schizofrenie paranoidalna, zwlaszcza jak maja inklinacje do socjalizmu, bo z jednej strony promuja "nowoczesnosc" i "nowego czlowieka", a tutaj - prosze - od 1948 roku buduja szowinistyczne panstwo narodowe, ktore doktrynalnie nadaje sie do lamusa. To im tworzy ciasna perspektywe dajac zludzenie wtornosci i doraznosci.
To jest niestety syndrom koszernosci, ktory polega na tam, zeby upuscic krwi, ale tak, zeby zwierzyna nie zdechla i nie stala sie tylko pokarmem, tylko dalej byla koniem pociagowym.
![]() |
valser @maciej-cielecki 16 kwietnia 2019 16:31 |
16 kwietnia 2019 17:25 |
I jeszcze jedno - przyklad Hamasu pokazuje tylko dokladnie ta sama glupote, ktora zaprezentowal Zbigniew Brzezinski i jego organizowanie przyjazni i pomocy dla Talibow przeciwko sowietom. Ze to jest banda skoorvieli, ktorzy maja swoj interes, zeby napuszczac jednych przeciwko drugim i grillowac przy tym swoja pieczen, a jak sie interes skonczy, to cie sprzedadza hurtem razem z opakowaniem. Tu rzeczywiscie nie ma mowy o zadnej dalekowzrocznosci, tylko dil do zrobienia, a potem - ratuj sie kto moze. Talibowie, ktorzy walczyli z sowietami, dzisiaj sa najwiekszymi wrogami Ameryki, bo sami siebie traktuja powaznie.
![]() |
tadman @rac 16 kwietnia 2019 16:15 |
16 kwietnia 2019 17:30 |
Najczęstszym tłumaczeniem są prace spawalnicze, ale tutaj odpada, bo więźba dachowa wykonana była z dębu, więc...
![]() |
ewa-rembikowska @przemsa 16 kwietnia 2019 15:23 |
16 kwietnia 2019 17:33 |
Za Wiki - kondolencje - wyrażone w uroczystych słowach współczucie i żal z powodu śmierci bliskiej osoby a nie rzeczy, przedmiotu, budowli.
![]() |
jestnadzieja @gabriel-maciejewski |
16 kwietnia 2019 18:05 |
Straszne to wszystko.
Dodatkowo zmrozila mnie informacja, ze zaplanowano juz wielki koncert ze zbieraniem datkow na odbudowe na najblizsza sobote. Najblizsza czyli Wielka Sobote, dzien wielkiej ciszy w kosciolach, gdy Chrystus lezy w grobie. A oni wlasnie robia ten koncert o 21, kiedy we wszystkich kosciolach zaczyna sie Wigilia Paschalna. Taka swiecka impreza alternatywna...Wyglada mi to na szyderstwo z chrzescijanstwa, w najwieksze religijne swieto.
![]() |
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 16 kwietnia 2019 10:40 |
16 kwietnia 2019 18:12 |
"Ciekawe co taka gówniara robi w Kongresie i kto ją tam wpuścił."
Juz sie pojawila inna gowniara, Alexandria Ocasio-Cortez, latynoska, zdobywajaca szlify pod batuta senatora Edwarda "Teddy" Kennedy'ego. Tego, ktory w latach 60-ych, w ramach ubogacania kulturowego, przepchnal ustawe imigracyjna ulatwiajaca naplyw mlodych zdolnych z Azji, Afryki i Bliskiego Wschodu.
Tan Ocasio-Cortes, pracujaca przed zajeciem sie polityka na zmywaku, to mniej wiecej krzyzowka Palikota i Biedronia w wersji zenskiej. Wystarczy poczytac jej poglady na sprawy polityczne, ekonomiczne, imigracyjne, zeby sie czlowiekowi wlos na glowie zjezyl.
To "straszliwe dzielo przekuwania swiata" [tak to zdaje sie ktos zainicjowal dawno temu w Europie] trwa nadal i posluguje sie przeroznymi narzedziami.
![]() |
mc @valser 16 kwietnia 2019 17:25 |
16 kwietnia 2019 18:12 |
1. Rotszyld doskonale wiedział, że ta paranoidalność będzie i wtedy będzie się nimi zarządzać. Współcześni Żydzi jak geje, wiecznie osaczeni i wiecznie sprzedający się na wzajem ;-) Izrael nie jest bytem szerokiego formatu, nawet jak ma guziki atomowe. Moim zdaniem dalej są wtórni mimo wszystko, ale mają assety, tak jak Iran. Oba kraje potencjalnie groźne ale w całkowitej, programowej izolacji.
2. Talibowie mogą być przeciwko Ameryce, ale to miałoby małe znaczenie gdyby działali suwerennie. Jechałem Uberem z Tadżykiem, dosyć kumatym. I potem pod moim domem gadaliśmy w aucie z godzinę jeszcze. Mówił o Afganistanie i tym, że jego część kontrolują Talibowie, część ISIS no i są jeszcze inne obszary. No i się go pytam czy Talibowie i ISIS się dogadują. On mówi że w ogóle, bo jedni i drudzy sprzedają broń i dragi. Nawet Ci Talibowie co to niby pola konopii wycinali. To jest zasadnicza różnica między Talibami, a Bractwem Muzułmańskim - to jak bolszewia i socjaldemokracja. I moim zdaniem akurat Ameryka to wiedziała, że mogą ich przestać lubić i wzięła to na klatę, ale położyła się na zarządzaniu watażkami i ogólnemu rozegraniu ich po wojnie z ZSRR. I tu ich Brytyjczycy rozgrywają koncertowo. Talibowie wywodzą się z Pakistanu ideologicznie, byli szkoleni przez pakistańskie ISI, na sztywno powiązane z MI6. I dopiero potem przejęli Afganistan. Amerykanie nie połapali się kto ich rozgrywa w tej grze. To Anglia moim zdaniem jest największym wrogiem Ameryki, a Talibowie to już ich któreś z kolei miniony. Całe zaplecze wojny z sowietami zostało zbudowane w Pakistanie, państwie, którego obecnym premierem jest były mistrz świata w krykiecie i z którego pochodzi obecny mer Londynu Sadiq Khan
![]() |
Szczodrocha33 @tadman 16 kwietnia 2019 13:53 |
16 kwietnia 2019 18:23 |
"Z neon24.pl, napisane być może przez leśnika
Cytuję:
Pożar w Notre Dame i protesty Żółtych kamizelek
Niebawem zobaczymy, czy spektakularny pożar Notre Dame zmniejszy intensywność protestów Żółtych kamizelek, czy nie - ?
Czy pożar był tylko zwykłym niechlujstwem ekip remontowych?
W każdym razie duże pożary lasów gasi się wzniecając mniejsze, kontrolowane pożary, które odbierają tlen pożarowi głównemu.
Rzeczpospolita 16.04.2019 10:03:55"
Odkad "Rzeczpospolita" przejal Grzegorz Hajdarowicz, mozna ja w zasadzie traktowac tak jak niektorzy traktowali kiedys "Trybune Ludu", trzymajac ja, pocieta na kawalki w kiblu.
![]() |
orjan @gabriel-maciejewski |
16 kwietnia 2019 18:25 |
Pod koniec dnia docierają wiadomości, że katedra ta jest francuską własnością państwową, a nie diecezji paryskiej, czy w ogóle Kościoła.
To tworzy ciekawą sytuację:
a) jeśli odbudowę sfinansuje właściciel, czyli państwo francuskie, to jakim sposobem ma odmówić załatwienia w nowym wnętrzu jakiejś kaplicy dla Muzułmanów, innej dla wyznawców Rozumu, itd.? Kościół nasz już dał przykład w nabożenstwach ekumenicznych.
b) jeśli zaś państwową własność odbudują sami Katolicy, to dojdzie do naruszenia rozdziału państwa od religii!
Tak, czy inaczej, powstanie rozdział, który musi być potem zachowany. Najlepiej wzdłuż osi nawy głównej i na cztery wzdłuz osi transeptu. Trzeba z ostrożności zawczasu zastrzec, że Katolikom ma przypaść ta ćwiartka, w której znajdzie się ta kaplica z kopią Matki Jasnogórskiej.
PS. Kto dotychczas kasował wpływy z biletów do wieży katedry i skarbca? Byłem przekonany, że Kościół.
![]() |
orjan @gabriel-maciejewski |
16 kwietnia 2019 18:29 |
Poza tym, podobno pożar zaczął się w dwóch miejscach jednocześnie. Wcale to nie musi oznaczać podpalenia. Wiadomo przecież, że przypadki chadzają parami.
![]() |
jestnadzieja @orjan 16 kwietnia 2019 18:25 |
16 kwietnia 2019 18:35 |
Ale to od poczatku bylo wiadom, ze katedra jest wlasnoscia panstwa.
Cala afera ze zbieraniem datkow - wielki koncert w Wielka Sobote- pokazuje dobitnie, ze katolicy tam raczej za wiele do powiedzenia nie maja. To wszystko jest laicka akcja ocalania dziedzictwa kultury" i tyle. Dlatego napisalam powyzej, ze skoro posuneli sie do tego, zeby nie uszanowac najwiekszego swieta chrzescijan, to niech to wszystko do konca sie zawali.
(nie Kosciol inkasowal tylko panstwo)
![]() |
DrzewoPitagorasa @gabriel-maciejewski |
16 kwietnia 2019 18:50 |
Może już ktoś to podał ale związała się już fundacja która zbiera pieniądze na katedrę.
https://don.fondationnotredame.fr/fapp-notre-dame
Na Twitterze KS. Michel Aupetit zaleca ostrożność:
A tous. La Fondation Notre Dame lance ce 16 avril une coordination internationale pour la collecte de dons. Je recommande la prudence face aux collectes privées françaises ou étrangères multiples qui ont surgi concomitamment à l’évènement. Donnez ici : https://t.co/HpkroxUHDA
![]() |
klon @valser 16 kwietnia 2019 17:11 |
16 kwietnia 2019 18:59 |
Muszę zmartwić. Izrael jest państwem wyznaniowym. Pomimo deklaracji o jedynej na Bliskim Wschodzie demokracji, główna rolę w polityce państwa odgrywa .....talmud.
Zgodnie z prawem halachicznym, całą ziemię państwa Izrael, co siedem lat, "odsprzedaje" się na okres jednego roku zaufanemu szabesgojowi! To jest oficjalna transakcja, umowa spisana na papierze!!!!
Deklaratywnie Izrael jest skonfliktowany z wieloma państwami w regione. Jednocześnie prowadzi całkiem udane gospodarcze interesy z wieloma z nich. Oczywiście za wyjątkiem Iranu. :-)
Lewicowe, czy jakieś "socjalistyczne" organizacje podporządkowują się idei (od)budowy Izraela w obszarze terenów biblijnych.
"Nowoczesność" i "nowy człowiek" to narzędzia, którymi roz.....walili chrześcijańską cywilizację tzw. Zachodu. A przynajmniej zbliżają sie do ostatniej fazy.....
![]() |
dziad-kalwaryjski @gabriel-maciejewski |
16 kwietnia 2019 19:17 |
Idea potrzebuje przejęcia. Biznes wymaga uzasadnienia, jak handel kosmetykami potrzebuje przejęcia idei piękna.
Wielka doktryna nie zaistnieje na ugorze, a nawet tam jej rośliny muszą przejąć światło i wodę.
Świat chrześcijański mógł powstać dzieki tej imitatione. Stalagmit pokazał gdzie Chrystus mówi słowami greckich dramatów. Kult Słońca, refrigerium, a w końcu Augustynowe "..przejąć i obrócić na nasz pożytek" z O doktrynie chrześcijańskiej. Przejęcie i obrócenie barbarium celtyckiego i germańskiego utworzyło chrześcjańską historię zwaną Średniowieczem.
Krucjaty scaliły wojowników. Guibertowe Dei gesta per Francos pokazały przejęcie brutalnej siły. Ta siła wiek później przejęła i zbudowała państwo którego znakiem stała się gotycka katedra. Sercem świata nie był wtedy już Konstantynopol, ani jeszcze nie Rzym, lecz Paryż Ludwika, katedry i uniwersytetu.
Przejęcia kultury indiańskiej dokonał Cud z Gwadelupy.
Przejęcia potrzebuje też idea pozyskania nowego amalgamatu Ludów, Nowej Europy. Władza w niej, divide et impera, będzie dbała o pokojowe współistnienie mniejszości muzułmańskiej, katolickiej, gejowskiej, i będzie pielęgnowała wspólne dziedzictwo.
Cóż lepiej się do tego znaku współpracy europejskiej nadaje niż przejęcie Notre-Dame? Odbudowanie jej nie przez katolików, a przez Nową Europę i środki europejczyków.
Przejęcia są lepsze niż jakobinizm. To wiedzą i w Paryżu i w Brukseli.
|
onyx @gabriel-maciejewski |
16 kwietnia 2019 19:38 |
Takie info z rozwoju sytuacji:
https://twitter.com/delestoile/status/1118086602553688064?s=19
"Dwóch francuskich miliarderów, François Pinault i Bernard Arnault, deklaruje 100 i 200 mln € na odbudowę Notre-Dame. Dla porównania obecne prace konserwatorskie to 165 mln € rozłożone na 30 lat, głównie prywatny mecenat z USA. Właściciel katedry czyli państwo daje 2 mln rocznie. "
Złoty krzyż i Pieta przetrwały katastrofę.
![]() |
jestnadzieja @onyx 16 kwietnia 2019 19:38 |
16 kwietnia 2019 19:55 |
Jak widze, przetrwaly tez swiece;) Tu na dole nie palilo sie raczej
![]() |
dziad-kalwaryjski @onyx 16 kwietnia 2019 19:38 |
16 kwietnia 2019 20:21 |
Ano właśnie.
Europejczycy pokażą, że pobielany grób katolicyzmu będzie żył i ruszał się. Imprezy i konferencje (w sąsiedztwie oczywiście) ugoszczą w końcu garnitury, a nie polskich i japońskich sandałowców. No i blask. Jak w kiblach Rockefeller Center. Przesadziłem, to będzie europejska Jakość, Piękno i Dynamika Tradycji
Szydzę oczywiście, ale smutno.
![]() |
tadman @Szczodrocha33 16 kwietnia 2019 18:23 |
16 kwietnia 2019 20:29 |
Rzeczpospolita to nick z neon24.pl, a cytat był skierowany do Ichlipa, bo on lubi takie racjonalne wyjaśnienia.
![]() |
stanislaw-orda @przemsa 16 kwietnia 2019 20:37 |
16 kwietnia 2019 20:40 |
ale znacznie bardziej inteligentny od Starego.
![]() |
stanislaw-orda @przemsa 16 kwietnia 2019 20:44 |
16 kwietnia 2019 20:54 |
z salonowych (s24) "lewaków" akurat z nim dało się na jakieś tematy choć trochę pogadać.
Zazwyczaj niezbyt długo, bo nieuchronnie wpadał w swoje "koleiny" mentalne (monokultura antykatolicyzmu)
![]() |
valser @klon 16 kwietnia 2019 18:59 |
16 kwietnia 2019 21:09 |
Bez przesady. Izrael to zwykle, gangsterskie "demokratyczne panstwo prawa", ktore ukradlo symbole religijne i sie nimi posluguje. To jak traktuja ortodoksyjnych wyznawcow judaizmu najlepiej to ilustruje.
![]() |
Klasyk @maciej-cielecki 16 kwietnia 2019 13:11 |
16 kwietnia 2019 21:13 |
Podobnie było w dzisiaj w "jeden z 10"
Na pytanie: Gdzie urodził się Mojżesz?
Odpowiedz: W Izraelu.
![]() |
Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski |
16 kwietnia 2019 21:18 |
Odbudują katedrę jako symbol jedności. Francji. Taki dla wszystkich bez względu na religię itd, tak powiedzieli w radio.
To chyba już było w zdesakralizowanym budynku katedry za Rewolucji.
.
![]() |
tadman @Maryla-Sztajer 16 kwietnia 2019 21:18 |
16 kwietnia 2019 21:34 |
O celu odbudowania Notre Dame mówią we Francji w aspekcie historycznym, kulturowym, architektonicznym, a o duchowym i chrześcijańskim ani słowa, zaczynajħąc od Macrona a na dziennikarzach kończąc.
![]() |
Paris @tadman 16 kwietnia 2019 21:34 |
16 kwietnia 2019 21:42 |
Dokladnie...
... tu nie ma nawet SLOWECZKA o "aspekcie" odbudowy duchowej czy chrzescijanskiej... i na to godza sie tez francuskie organizacje "katolicko-chrzescijanskie", a takze francuscy "ksieza", ktorzy chetnie pokazuja sie w telewizorze uskuteczniajac swoj chory belkot !!!
![]() |
Maryla-Sztajer @tadman 16 kwietnia 2019 21:34 |
16 kwietnia 2019 21:46 |
No więc to już Macron oficjalne zapowiedział.
W Gdańsku trwa festiwal Actus Humanus...przypadkiem zespoły francuskie.
I to co opisałam w notce o muzycznej Szkole Notre Dame. Nie mam jak dać linka..Ale to się łączy
.
![]() |
stanislaw-orda @Maryla-Sztajer 16 kwietnia 2019 21:46 |
16 kwietnia 2019 22:02 |
Ale czy to jest nasze zmartwienie?
Skoro Francuzi mają chrześcijaństwo za nic, to co nam do tego?
![]() |
klon @valser 16 kwietnia 2019 21:09 |
16 kwietnia 2019 22:08 |
>>> Izrael to zwykle, gangsterskie "demokratyczne panstwo prawa", ktore ukradlo symbole religijne i sie nimi posluguje.<<<
Takie podejście do tematu nie unieważnia tego co napisałem wcześniej. Oba opisy są prawdziwe - są komplementarne! Talmud - Księga Praw - jest ciągłym komentarzem do otaczającej Żydów rzeczywistości. Rabin jest wskazującym co słuszne ( i gdzie JHWH się pomylił! Tak! )
Od tego, która "szkoła", który rabin jest "ważniejszy", czyli który rabin ma wpływ na "aparat", zależeć będzie która z pomniejszych ortodoksyjnych grup będzie "pomiatana" przez organa państwa.
![]() |
tadman @Paris 16 kwietnia 2019 21:42 |
16 kwietnia 2019 22:25 |
Dopiero dzisiaj dowiedziałem się, że rozdział kościoła od państwa we Francji objawia się tym, że zachowania związane z kultem, czyli religijne śpiewy i modlitwa poza świątyniami jest n i e d o z w o l o n a.
![]() |
DrWall @gabriel-maciejewski |
16 kwietnia 2019 22:29 |
Jeżeli Macron zapowiedział, że odbudują Notre Dame w 5 lat, chociaż specjaliści wypowiadają się, że ze 20 musiałoby to potrwać, to chyba właśnie potwierdził Twoją "spiskową" teorię.
![]() |
tadman @Paris 16 kwietnia 2019 21:42 |
16 kwietnia 2019 22:30 |
Zabawne, bo mówiąć o tym dlaczego szkoda Notre Dame wymieniali, że tu przecież był koronowany Bonaparte na cesarza i odbywały się żałobne uroczestości po śmierci de Gaulle'a, Pompidou i Mitteranda. Mózgi mają zdrowo przeorane.
![]() |
cbrengland @gabriel-maciejewski |
16 kwietnia 2019 22:52 |
Byłem we Francji na krótkim wypadzie. Wczoraj wieczorem wracaliśmy. Staliśmy na wjazd do kontroli paszportowej po stronie francuskiej ponad normalny limit czasowy, dziwiąc się i zastanawiając, co się stało, że tak "trzepią" znowu. Nie miałem pojęcia o pożarze w Paryżu. Byłem wkurzony na oficera brytyjskiego przy kontroli, że zaczyna mnie przepytywać z przysłowiowego nr buta, a gdy zupełnie zacząłem prawie się z tego śmiać, skierował nas na kontrolę szczegółową, gdzie inny oficer zaczął to samo. Poczułem się, jak w 1985 roku, gdy jakiś pułkownik Komendy Wojewódzkiej MO w Katowicach przepytywal mnie na okoliczność mojego zażalenia w sprawie odmowy wydania mi paszportu na wyjazd, właśnie do Francji, nie dał. Ja miałem już na twarzy wymalowany przekaz dla tego Brytyjczyka i naprawdę byłem przygotowany na to, że po 14 latach mojego zamieszkania w UK, powie mi, wracaj pan skąd pan przyjechał. Nie zdziwię się, jak będzie to następnym razem. I proszę mnie źle nie zrozumieć. Bo ja rozumiem kontrolę paszportową, a zwłaszcza w takich okolicznościach, jak wczorajszy pożar katedry Notre Dame. Tylko dlaczego faceci potraktowali nas jak psy? A nie komuniści. No właśnie. Czyżby? Zatoczylem koło. Kolejne.
A we Francji tam, gdzie byłem jest tak, jak na tych zdjęciach. Kościół otwarty cały dzień, a był poniedziałek. I nie byl to jedyny wiejski kościół w którym byłem, bo był otwarty. I ta miniaturka groty z Lourdes przy zejściu na plażę. A krzyże przy drogach są wszędzie.
Zdjęcie tego krzyża zrobiłem o 19.40 wracając. Katedra Notre Dame właśnie zaczęła płonąć. Ja tego nie wiedziałem. I ja wcale nie musiałem się zatrzymać przy tym krzyżu, by zrobić zdjęcie.
|
onyx @jestnadzieja 16 kwietnia 2019 19:55 |
16 kwietnia 2019 22:54 |
Mało się paliło w środku bo było w sumie pusto ale cały żar spadł z góry na posadzkę.
|
KOSSOBOR @onyx 16 kwietnia 2019 19:10 |
16 kwietnia 2019 23:57 |
To na prawie nie mieli historii???! Ale chyba mieli "historę państwa i prawa", w tym powszechną, czyli europejską. Chyba że to były jakieś wieczorowe studia czy zaoczne, na co wskazują wielokrotnie jego wypowiedzi. Judeo-chrześcijańskie fundamenty Europy... No jaja.
![]() |
m8 @Szczodrocha33 16 kwietnia 2019 18:12 |
17 kwietnia 2019 01:02 |
Wedlug internetoweg tworcy z kanalu Mr. Reagan nitki AOC i Ilhan Omar ( cytat oryginalny: "Someone did something "- trzeba miec tupet )prowadza do klebuszka: George Soros.
Ocasio-Cortez: https://www.youtube.com/watch?v=V-3_FGyhg4k
a tutaj rozpracowanie siatki w iscie Pantherowym stylu:
https://youtu.be/ShFZ8QCCiss?t=3205.
![]() |
Matka-Scypiona @maciej-cielecki 16 kwietnia 2019 13:11 |
17 kwietnia 2019 07:00 |
Powinnam napisać żydowskich. Muszę odszukać w domu artykuł o Bractwie i jego założycielach. Ci sami ludzie tworzyli potem izraelski wywiad
![]() |
Matka-Scypiona @klon 16 kwietnia 2019 18:59 |
17 kwietnia 2019 07:13 |
Izrael jest państwem wyznaniowym - tak, ale jest to talmudyzm. Czyli Bog siedzi w ostatniej ławce na wykładach u rabina i robi skrupulatnie notatki, żeby więcej się nie mylić.
![]() |
orjan @stanislaw-orda 16 kwietnia 2019 20:40 |
17 kwietnia 2019 10:13 |
Wydaje mi się, że oślizłość mylisz z inteligencją.
Od drugiej strony spoglądając, Stary jest arogancki bardziej otwarcie. Tak, czy inaczej, obaj są niewarci zainteresowania:
Ze względów przedmiotowych (czyli ze względu na to, co i po co chcą powiedzieć), bo myślą przewodnią wypowiedzi zawsze jest przekaz podcywilizacyjny i podkulturalny.
W odniesieniu podmiotowym (czyli kim są i co sobą reprezentują), bo należy im współczuć wobec opętania nałogiem traktowania adresatów ich wypowiedzi jako głupszych od nich samych i dlatego podatnych na demoralizację.
![]() |
orjan @dziad-kalwaryjski 16 kwietnia 2019 19:17 |
17 kwietnia 2019 10:45 |
piszesz:
Przejęcia potrzebuje też idea pozyskania nowego amalgamatu Ludów, Nowej Europy. Władza w niej, divide et impera, będzie dbała o pokojowe współistnienie mniejszości muzułmańskiej, katolickiej, gejowskiej, i będzie pielęgnowała wspólne dziedzictwo.
Cóż lepiej się do tego znaku współpracy europejskiej nadaje niż przejęcie Notre-Dame? Odbudowanie jej nie przez katolików, a przez Nową Europę i środki europejczyków.
Rzeczywiste "wspólne dziedzictwo" nie istnieje i zaistnieć nie może chyba, że poprzez redukcję dorobku cywilizacyjnego. Dziedzictwo nie jest tym, co człowieka tworzy w sensie obiektywnym. Jest tym, do czego człowiek się subiektywnie poczuwa. Wspólne dziedzictwo wymagałoby więc ustalenia spójni opartej na takim samym uznaniu tych samych wartości. To jest możliwe tylko przez wzajemną redukcję wartości już osiągniętych.
Jednak z czego są gotowi wzajemnie zrezygnować, dajmy na to, Muzułmanie, albo geje. Przy czym Muzułanów od razu przepraszam za to prowokacyjne a obraźliwe zestawienie, bowiem jak inaczej pokazać przykład absurdalności pomysłu "wspólnego dziedzictwa". Nie dość, że jest ono pomysłem zubożającym, to jeszcze niewykonalnym. Z tych cech może być śmiało porównywalny z wcześniejszym pomysłem komunizmu.
![]() |
pink-panther @KOSSOBOR 16 kwietnia 2019 23:57 |
17 kwietnia 2019 11:24 |
Historia byla i w liceum i na prawie ale z pewnością nie uczyli tam o "judeochrześcijaństwie" bo takie zjawisko nie istnieje. To jest zachowanie z rodzaju tych, jak oblewanie rzewnymi łzami wyjazdów staliniątek w 1968. Słowo , ktore pasuje do określenia tego zachowania podpada pod kodeks karny.
PS. Sorry że się wcinam.
![]() |
stanislaw-orda @orjan 17 kwietnia 2019 10:45 |
17 kwietnia 2019 12:47 |
dziad-kalwaryjski serwuje jakieś miazmaty godne wykładu w Collegium Civitas (PKiN Warszawa)
![]() |
klon @Matka-Scypiona 17 kwietnia 2019 07:13 |
17 kwietnia 2019 13:17 |
Dokładbie tak!
Ciekawe -czy On dostanie zaliczenie ?
![]() |
stanislaw-orda @Matka-Scypiona 17 kwietnia 2019 07:13 |
17 kwietnia 2019 14:27 |
Talmudyści również przyjęli zasadę faryzeuszów, iż „Tora nie jest w niebie”, a co oznaczało, że niebo przestało interweniować w sprawach religijnych w momencie, gdy Prawo zostało przekazane w gestię „uczonych w Piśmie i faryzeuszy.
vide:
http://stanislaw-orda.szkolanawigatorow.pl/jezus-mesjasz-i-sanhedryn
|
onyx @KOSSOBOR 16 kwietnia 2019 23:57 |
17 kwietnia 2019 16:53 |
Co go mieli nauczyć na studiach to nauczyli a prawdziwą wiedzę dostaje teraz. Pytanie czy bardziej się ukrywał czy bardziej już mu tak wsiedli na łeb?
A internety jak zawsze nie biorą jeńców ;)
https://twitter.com/AMKpatriot/status/1118191860516835328?s=19
![]() |
Paris @tadman 16 kwietnia 2019 22:25 |
17 kwietnia 2019 22:03 |
Pieknie !!!
To juz jest od jakiegos czasu... kilka lat temu nasz proboszcz z polskiego kosciola przy rue Cambon mowil, ze mer Paryza zabronila wstawienia szopki na placu przed kosciolem... wspominal tez, ze lada moment zabronia procesji Wielkanocnej...
... a dzis ta sama KU**A, zaklamana hipokrytka rwie wlosy z glowy nad spalona katedra !!!
Niech idiotow szukaja wsrod SWOICH !!!
![]() |
Paris @tadman 16 kwietnia 2019 22:30 |
17 kwietnia 2019 22:05 |
Tak...
... ogromny zal, bo ta zaklamana banda nie bedzie miala gdzie sie LEGENDOWAC !!!
![]() |
Paris @onyx 17 kwietnia 2019 16:53 |
17 kwietnia 2019 22:14 |
Kapitalne !!!
![]() |
Rozalia @Paris 16 kwietnia 2019 21:42 |
17 kwietnia 2019 22:44 |
2:45
Ufundować zlote tabernakulum po pożarze Notre Dame
Nie miałam pojęcia, że Pan Jezus w katedrze Notre Dame był w aż takiej poniewierce.
![]() |
S80 @gabriel-maciejewski |
18 kwietnia 2019 14:40 |
Zebrali już na odbudowę ponoć 1mld. $€ i zapowiedzieli teraz, że to będzie... przebudowa. Miał Pan rację z tym przerzucanie kosztów na tych przeciwko którym się działa... Sami pewnie podpalili a tzw. wolnomyśliciel w USA - prof.filozofii Marc Lamparello, złapany dzisiaj z beczółkami substancji palnej w katedrze świętego Patryka odczytał komunikat od swoich paryskich pobratymców.
![]() |
zkr @S80 18 kwietnia 2019 14:40 |
18 kwietnia 2019 15:59 |
Tutaj jest wiecej o tym gosciu:
Byl przygotowany.
"Marsz przez instytucje" przybiera nowe formy...
![]() |
DYNAQ @S80 18 kwietnia 2019 14:40 |
18 kwietnia 2019 16:44 |
Dlaczego ja miałbym zasilać skarb państwa Słodkiej Francy?
![]() |
Paris @Rozalia 17 kwietnia 2019 22:44 |
18 kwietnia 2019 22:10 |
Bog zaplac, Rozalio...
... to naprawde wstrzasajace, co powiedzial ks. Natanek. Tak naprawde, to nawet nie wiedzialam gdzie bylo Tabernakulum w katedrze ND, gdyz rzeczywiscie byly tam zawsze tlumy turystow. Pierwszy raz jak tam bylam i zobaczylam na wlasne oczy ten "targ" to bylam naprawde w szoku i nie moglam uwierzyc do czego tam doprowadzono...
... nawet jak byla polska msza jubileuszowa z okacji 175 rocznicy powstania Polskiej Misji Katolickiej we Francji, w katedrze ND tez nie udalo sie uniknac turystow podczas mszy - to bylo naprawde straszne !!!