-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czy potrzebna jest spec ustawa w sprawie zdrady stanu?

Jestem we Wrocławiu i mam jeszcze coś do załatwienia, a więc krótko. Ustawa specjalna w sprawie zdrady stanu jest konieczna. Sama ustawa o zwiększeniu wydatków na obronę nie wystarczy. Potrzebna jest także ustawa o przymusowych badaniach psychiatrycznych dla kandydatów na posłów. Oraz egzamin dla nich z historii i geopolityki. Do takich wniosków doszedłem, albowiem wyświetlił mi się Rozenek przemawiający w sejmie, który mówi, że po ośmiu latach rządów PiS stan polskiej armii nie jest dobry. Nazwanie go wszystkimi wulgarnymi określeniami, którymi zwykle gimbaza nazywała męskie genitalia, to zbyt wielka łaska i przywilej. Takich ludzi jest więcej, widać to na twitterze. Nie mają oni żadnych hamulców, ani wstydu, siedzę tam od dwóch dni, żeby przypomnieć sobie polemiki w starym dobrym stylu. Nie mogę ich uprawiać na SN, albowiem dyskusje u nas są zamulane przez troli, którzy próbują zrobić z nas jakieś barbarzyńskie tło dla swoich subtelnych przemyśleń o Dostojewskim. Poza tym wczoraj wieczorem zauważyłem, że już niektórym znudziła się wojna i zaczynają się martwić o lex Czarnek, a także o to, czy geje i lesbijki nie zdeprawują ich dzieci w przedszkolu. Choć nie mają przecież dzieci w przedszkolu. Proszę Państwa, nie ma miejsca i czasu na takie dyrdymały. Jeśli nie rozumiecie co się dzieje, ja Wam nie pomogę. Jeśli nie umiecie wyobrazić sobie życia bez ruskich czołgów nad granicą, tym bardziej Wam nie pomogę. Jeśli chcecie prowadzić geopolityczne dyskusje konieczności wzmacniania Rosji dla zachowania światowego pokoju, to znaczy, że coś jest z Wami nie tak. Przykro mi to pisać, ale tak jest. Najżywotniejszym interesem – niektórzy uwielbiają to słowo – Polski, jest odsunięcie Rosji w głąb Azji. Wiem, wiem, niektórzy stracą dofinansowanie i będą musieli poszukać nowego patrona, na przykład w USA. To będzie się wiązało z gwałtowną zmianą dekoracji na wizji, ale czegóż się nie robi dla pieniędzy. Jakoś dadzą radę.

Ostatnie wypadki ujawniają taką ilość zdrajców lub potencjalnych zdrajców, że włos się na głowie jeży. Do tego dochodzi armia pożytecznych idiotów, zastanawiających się jak też będzie wyglądała nasza współpraca z Rosją po odejściu Putina oraz czy Ukraina nas nie zaatakuje, żeby odebrać Przemyśl. Dziękujmy Bogu, że nie na nas padło i módlmy się za walczących na Ukrainie przeciwko Moskwie. Jeśli komuś nie podoba się to co piszę, albo ma ochotę pofilozofować trochę na tematy polityczne, a może powspominać banderowców, niech odejdzie. Mówię to wprost. Nigdy nikogo nie kokietowałem, nie zachęcałem do pisania czegokolwiek na moich portalach i nie zabiegałem o to. Mogę tu zostać sam i nic się nie stanie. Nie ma żadnego przymusu. Mówię jednak wprost – żadnej promoskiewskiej propagandy tu nie będzie. Nie będzie tu nawet jej cienia. Na kłótnie polityczne, dyskusje o historii i inne kwestie będzie czas później. Jak ktoś się nudzi i nie może już słuchać o tej wojnie niech włączy telewizor i obejrzy Pingwiny z Madagaskaru.

Wracajmy do specustaw. Jeśli nawet rząd utrzyma się drugą kadencje u władzy i zreorganizuje, a także dozbroi armię, ludzie z opozycji, którzy przyjdą po nich natychmiast to zniszczą. Za jakieś dwadzieścia złotych i obietnicę przepłynięcia się na jachcie po Morzu Śródziemnym. Degeneracja różnych Rozenków i Palikotów jest po prostu potworna. O żywiołkach drobniejszego płazu nawet nie ma co wspominać. To jest prawdziwa armia, która narobi w spodnie na odgłos jednego wystrzału. Potem zaś zacznie wydawać sąsiadów gestapo, a będzie miała do tego szereg bardzo przekonujących uzasadnień natury moralnej.

Oni się multiplikują poprzez różne młodzieżówki lewicowe i prawicowe i wychowują jeden drugiego, tak, jak dawniej wychowywali się złodzieje w peryferyjnych dzielnicach. W pogardzie do wszystkich frajerów. To bije z każdej ich wypowiedzi. I nie ma doprawdy potrzeby wymieniać nazwisk, bo wszyscy je znają.

Powtórzę więc – potrzebna jest spec ustawa, albowiem będzie to miało skutek wychowawczy. Przed nami bowiem wielkie wyzwanie – musimy wychować elity polityczne dla przyszłych pokoleń. I niech mi tu nikt nie waży się teraz wpisać zdania – ale panie, co z Lex Czarnek i pedałami...Wyleci bowiem natychmiast.

Nikt jednak o tym wychowaniu do polityki nie mówi, za to wielu wymądrza się na tematy militarne. Im mniej mieli do czynienia z bronią tym więcej mają do powiedzenia. To jest raczej typowe i wróży jeszcze gorzej niż ten Rozenek na mównicy.

Niestety złej woli i podstępu nie powstrzyma się tylko przemowami samozwańczych bieda kaznodziejów, którzy sami niewiele rozumieją. Nie powstrzymają jej polemiki i zdroworozsądkowe argumenty, a także filmy z płaczącymi dziećmi. Złą wolę może powstrzymać tylko prawo i siła, do tego bardzo zdecydowana i nie mająca wahań.

Ja sam nie jestem zbyt silny, ale zdecydowania mi nie brakuje i swoich portali i innych obszarów na których działam będę bronił bardzo serio.

Na tym kończę i wracam do domu. Miłego dnia.



tagi: ukraina  rosja  media  zdrada stanu 

gabriel-maciejewski
4 marca 2022 06:58
195     7837    24 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

cbrengland @gabriel-maciejewski
4 marca 2022 07:39

Z tymi badaniami psychiatrycznym byłbym ostrożny. Śmierdzi komunizmem. To za łatwe jest.

 

zaloguj się by móc komentować

jacland @gabriel-maciejewski
4 marca 2022 07:46

Dziękuję za ten tekst.

Czas przezwyciężyć tą słabość Polski od wieków - niekaranie zdrajców mści się po wielokroć.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @cbrengland 4 marca 2022 07:39
4 marca 2022 07:50

Matko, Krzysiek, nie pieprz tak strasznie...Rozenek ci nie śmierdzi komunizmem? Spurek Sylwia ci nie śmierdzi komunizmem?

zaloguj się by móc komentować

tyszka @gabriel-maciejewski
4 marca 2022 07:50

Zgadzam sie ale to nie bedzie latwe.  Chyba trzeba by bylo zaczac od stanu wyjatkowego.

Art. 229.

W razie zewnętrznego zagrożenia państwa, zbrojnej napaści na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej lub gdy z umowy międzynarodowej wynika zobowiązanie do wspólnej obrony przeciwko agresji, Prezydent Rzeczypospolitej na wniosek Rady Ministrów może wprowadzić stan wojenny na części albo na całym terytorium państwa.

Art. 230.

  1. W razie zagrożenia konstytucyjnego ustroju państwa, bezpieczeństwa obywateli lub porządku publicznego, Prezydent Rzeczypospolitej na wniosek Rady Ministrów może wprowadzić, na czas oznaczony, nie dłuższy niż 90 dni, stan wyjątkowy na części albo na całym terytorium państwa
  2. Przedłużenie stanu wyjątkowego może nastąpić tylko raz, za zgodą Sejmu i na czas nie dłuższy niż 60 dni.

Art. 228.

6. W czasie stanu nadzwyczajnego nie mogą być zmienione: Konstytucja, ordynacje wyborcze do Sejmu, Senatu i organów samorządu terytorialnego, ustawa o wyborze Prezydenta Rzeczypospolitej oraz ustawy o stanach nadzwyczajnych.

Art. 231.

Rozporządzenie o wprowadzeniu stanu wojennego lub wyjątkowego Prezydent Rzeczypospolitej przedstawia Sejmowi w ciągu 48 godzin od podpisania rozporządzenia. Sejm niezwłocznie rozpatruje rozporządzenie Prezydenta Rzeczypospolitej. Sejm może je uchylić bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby posłów.

https://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/11.htm

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @jacland 4 marca 2022 07:46
4 marca 2022 07:51

Tak, poseł Braun mówił o tym wielokrotnie

zaloguj się by móc komentować

jacland @gabriel-maciejewski 4 marca 2022 07:51
4 marca 2022 07:55

Przewrotny, pyszny czy demencja go dopadła chociaż jest młodszy ode mnie?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @jacland 4 marca 2022 07:55
4 marca 2022 07:56

Nie, po prostu uznał, że wszyscy prócz niego mogą być uznani za zdrajców. On zaś będzie ich tylko wskazywał

zaloguj się by móc komentować

jacland @gabriel-maciejewski
4 marca 2022 08:01

Gdyby dostał w prezencie lustro to zrozumiałby?

zaloguj się by móc komentować

jacland @gabriel-maciejewski
4 marca 2022 08:02

Albo takie lusterko, jak kiedys "eleganci" nosili z fotografią jakiegoś aktora na odwrocie. Tylko tylko ten czekista by pasował zamiast aktora.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
4 marca 2022 08:03

Ustawa bardzo potrzebna, jeszcze, żeby administracyjnie można było odebrać obywatelstwo polskie takim egzemplifikacjom zdrady  jak Spurek???

zaloguj się by móc komentować

jacland @gabriel-maciejewski
4 marca 2022 08:04

Chociaz jest ryzyko, że zacząłby mówić jak zła królowa z "Królewny Śnieżki"

zaloguj się by móc komentować

Paris @cbrengland 4 marca 2022 07:39
4 marca 2022 08:18

Ale  egzamin...

...  z  historii  -  jest  w  sam  raz  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @jacland 4 marca 2022 07:46
4 marca 2022 08:19

Dokladnie...

...  zdecydowanie  jestem  za  powrotem  do  KARY  SMIERCI  !!!

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 4 marca 2022 08:03
4 marca 2022 08:20

Tak, Spurek nie jest bynajmniej wariatką

zaloguj się by móc komentować

jacland @ewa-rembikowska 4 marca 2022 08:03
4 marca 2022 08:23

Oni to przeważnie robią za pieniądze i dlatego powinny to być również kary finansowe. Towarzyszka Spurek może i jest dobrym przykładem, ale to jest zaledwie "młodzieżówka" zaprzańców. Zacząc trzeba od mentorów, chodzących w chwale byłych ministrów, premierów i prezydentów. Ale obawiam się, że próżno marzyć o tym.

zaloguj się by móc komentować


olekfara @gabriel-maciejewski
4 marca 2022 08:36

"Ustawa specjalna w sprawie zdrady stanu jest konieczna. Sama ustawa o zwiększeniu wydatków na obronę nie wystarczy. Potrzebna jest także ustawa o przymusowych badaniach psychiatrycznych dla kandydatów na posłów. Oraz egzamin dla nich z historii i geopolityki."

Nie panie Maciejewski. z niczym się, co pan wyżej napisał nie można się zgodzić, dlaczego, dlatego między innymi, że co innego zupełnie wynikało z publikowanych dotychczas  tu tekstów. Także dlatego, że kto jest zdrajcą dyktują nam i dyktowali obcy. Zwiększenie wydatków na obronę, kto nam zabraniał, jeżeli wokół sami przyjaciele. Kolejny raz ręka w nocniku. Uczą nas historii i geopolityki na obcych dworach, a pan tu o jakiś egzaminach, kto będzie egzaminował, Merkel z Bidenem, Macronem i jej królewską mością Elżbietą, Putina na jakiś czas odsuneli, ale nic nie trwa wiecznie. A ci psychiatrzy to co będą oceniali, czy nie czasami zgodność olejum w głowie z normami imperiów. Póki co, wojny u nas nie ma, a my znowu mamy umierać za wolność waszą, ale nigdy naszą.

zaloguj się by móc komentować

tyszka @olekfara 4 marca 2022 08:36
4 marca 2022 08:51

"a my znowu mamy umierać za wolność waszą, ale nigdy naszą" - Dla scislosci to Ukraincy umieraja za nasza wolnosc a ty bys chcial aby tacy jak Braun, Mikke i Michalkiewicz zakazali dostaw broni dla nich i zakazali przyjazdu ich zon, matek i dzieci, ktore chca sie schronic w Polsce.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski
4 marca 2022 09:01

Tiaaa. NATO nie zdało egzaminu, ani "Poland first to fight"

Nie tym razem towarzyszu. Nie tym razem... Człowiek który czytał teksty coryllusa ze zrozumieniem, do niczego nie może się przyczepić. No może poza niepotrzebnym wybieganiem w "odpowiedzialność" za rządzących, ale zawsze w dobrej intencji. Tu raczej wszyscy mamy szansę nauczyć się pokory, i odrzucenia pokusy do "przedwczesnych syntez", i pułapki domniemywań. Bo to i strata czasu, ale przede wszystkim paliwo na młyn tak słabych duchem obywateli jak Pan, i jeszcze kilku innych którzy wykorzystywali to miejsce by dawać upust swoim frustracjom i narzucać je innym czytelnikom... Mnie osobiście coryllus nie zawiódł, choć przyznam że nosiłem się z porzuceniem tego miejsca widząc jak niektórzy wyciągają sobie z jego pracy to co im pasuje do własnych wizji świata, a potem jeden przez drugiego się nakręcają. Powtórzę to raz jeszcze. Wielu którzy kupowało jego książki, a potem się na nie powoływało, ewidentnie nie rozumiało co czyta, albo wcale nie czytało... Możliwe że z powodu odrzucenia kontekstu, który w ostatnim czasie okazuje się kluczowym.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @tyszka 4 marca 2022 08:51
4 marca 2022 09:11

Najgorsze jest to, że oni naprawdę myślą że tak powinna wyglądać racja stanu, i że ten stan powinni podzielać wszyscy Polacy, bo inaczej nas wymordują (UPA i homoseksualiści). Pewność siebie z jaką wygłaszają ową "rację", a jednocześnie brak odwagi do powiedzenia Polakom wprost jakich konkretnie czynów od nich oczekują (bo przecież nie od rządu który codziennie zdradza o świcie), a zwłaszcza osobistego przykładu owej "odwagi" (najlepiej podjudzać innych i brać za to kasę na patronite) świadczy o wyjątkowej perfidii i tchórzostwie. Być może część tych ludzi w ten sposób odreagowuje swoje lęki, ale widać że towarzyszy temu "stara/dobra" pycha wyższości nad "przeciętnym IQ", i zgorzkniałość niespełnionych ambicji dowódczych.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
4 marca 2022 09:15

Sytuacja jest taka, ze wiekszosc ludzi nie potrafi sie obronic przed jakis domokraznym naciagaczem. O calej reszcie nie ma co gadac. Odpalasz ukrainskie programy i masz zywe przyklady niezlomnosci i wsrod trupow sprzed lat kilkudziesieciu nie musisz juz szukac. Jesli to patriotow polskich nie inspiruje, to powinni zdac sprzet i podpisac obiegowke.

Do specustawy o zdradzie stanu trzeba powolac jeszcze kilka regionalnych referatow 993 i jeden centralny. I przede wszystkim zaczac dzialac, bo sama ustawa i gadanie tego nie zalatwi. Roboty jest sporo.

Kazdy kto dzisiaj kwestionuje legalnosc wladzy, kto ma jakies problemy z Andrzejem Duda i Mateuszem Morawieckim podpada od razu pod paragrafy. Nie wiem czy na ta ustawe trzeba czekac? Z grubsza wiadomo kto jest kim i trzeba z dziadami zaczac jechac, bo jak dostana troche wiatru w zagle to moze byc za pozno.

zaloguj się by móc komentować

atelin @cbrengland 4 marca 2022 07:39
4 marca 2022 09:20

Wystarczą badania psycho-techniczne na zdolność do kierowania karetką pogotowia.

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @gabriel-maciejewski
4 marca 2022 09:29

Dziś przez chwile posłuchałem Hołowni w Polsat News. Od razu mi się przypomniały porównania projektu "Hołownia na prezydenta" z projektem Zełenski i pomyślałem, że gdyby Szymek znalazł się w takiej sytuacji, w jakiej znalazł się prezydent Ukrainy, zapłakany i z śpikami do kolan uciekłby do Portugalii. 

zaloguj się by móc komentować

Klasyk @valser 4 marca 2022 09:15
4 marca 2022 09:30

Tylko czy da się coś zrobić bez udziału "wolnych sądów"?

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @valser 4 marca 2022 09:15
4 marca 2022 09:32

Tak... Odwagą "interwencje" poselskie, szemranie o sprzedaniu się amerykańskiej zbrojeniówce, smutne ględzenie o dawnych czasach autentycznej odwagi, i dopisywanie się do list rozstrzelanych, poprzez wpinki z salamandrą i mieczykiem Chrobrego w klapach kraciastych marynarek i innych żakiecików mających imitować mundur... Nie wspomnę o stosunku do "wolności gospodarczej" czy PKB graczy giełdowych... Niedługo zacznie się drożyzna, i będzie można podziwiać jeszcze jeden rodzaj "troski o przyszłe pokolenia".

zaloguj się by móc komentować



OdysSynLaertesa @olekfara 4 marca 2022 09:33
4 marca 2022 09:34

Zdecydowanie... To co Pan napisał podpada pod insynuacje.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
4 marca 2022 09:52

Rozenek w 2014 roku był zaproszony na spotkanie Klubu Wałdajskiego oraz do willi Putina w Soczi, gdzie jakoby pił z nim wódkę. Zero zdziwienia.

https://wiadomosci.onet.pl/kraj/rozenek-wypilem-kieliszek-wodki-z-putinem/vw581

zaloguj się by móc komentować

tyszka @OdysSynLaertesa 4 marca 2022 09:11
4 marca 2022 09:57

"że oni naprawdę myślą" - uzyteczni moze i tak mysla ale ci co ich indoktrynuja juz niekoniecznie.  To jest najzwyklejsza agentura (*). Odpowiedz na podstawowe pytanie: Komu to sluzy?  dla normalnej osoby wystarcza aby sie polapac o co chodzi ale dla uwiedzionych przez Brauna, JKMa czy Michalkiewicza wrogiem jest Zachod a w szczegolnosci Ameryka w inkarancji "globohomo", "kultu kolorowych" i "zydowskiej fiinansjery", ktorych zagrozenie w ich fantazji ma zniknac gdy tylko armia Putina stanie na naszej granicy od Zalewu Wislanego poprzez Bialorus do Ustrzyk Gornych.  Moze niektorzy z nich przejrza na oczy i sie ockna ale dlatego trzeba ich odciac o kanalow dezinformacji i indoktrynacji.  O tym jest ten artykul Coryllusa.

Jeszcze dodam, ze wg. mojej opinii w tej chwili duzo wiekszym zagrozeniem jest agentura umieszczona wsrod prawactwa a nie wsrod lewactwa. Na przyklad lewactwo nie bedzie judzic przeciw ukrainskim uchodcom a co najwyzej bedzie wypominac, ze zbyt duzo wsrod nich jest blondyk i dzieci o niebieskiech oczach.  Dlatego skupianie sie na Spurek czy Jachirze to jest nieporozumienie.

(*) Mozecie mi wierzyc lub nie ale w USA prawactwo jest 100% za Putinem ale im Putin nie podchodzi do granicy z Meksykiem czy Kanada wiec troche latwiej to mozna zrozumiec, choc nie zmienia to faktu, ze to sa takze idioci.  

zaloguj się by móc komentować

Paris @olekfara 4 marca 2022 08:36
4 marca 2022 10:07

Ale  pan  pojechal  po  bandzie...

...  najpierw  trzeba  wymagac  od  siebie,  a  potem  od  innych  !!!

Pardon,  ale  z  niczym  co  pan  wyzej  napisal  nie  moge  sie  zgodzic.

zaloguj się by móc komentować

Paris @OdysSynLaertesa 4 marca 2022 09:01
4 marca 2022 10:15

To  fakt,  ze...

...  wielu  moglo  nie  rozumiec  ksiazek  Pana  Gabriela,  ale  tez  wielu  z  tych  co  "rozumialo"  otworzyly  sie  oczy,  ze  to  co  rozumialo  to  FALSZYWKA,...  a  potem  jak  juz  zrozumieli  i  sie  dowiedzieli  to  przyszedl  na  nich  STRACH...

...  prozaiczny  strach  -  jak  zyc...  i  dlatego  uciekaja  oni  "w  przyszlosc",  naturalnie,  ze  w  te  falszywa,  zaklamana  i  obludna  !!!

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
4 marca 2022 10:33

Gdyby szukać najmniejszego wspólnego mianownika wszelkich sposobów szkodzenia Polsce, to będzie nim dywersja przeciwko jakimkolwiek szansom budowania, utrzymania i rozwoju wewnętrznej polskiej wspólnoty i przeciwko uczestnictwu tej wspólnoty w takim sąsiedztwie, jakie Polska akurat ma. Od wieków ten wspólny mianownik nie zmienia się. Kto, po co i jak to oni robią jest, owszem, warte obserwacji, omawiania i utrwalania (ku przestrodze). Ale redagowanie odpowiedniego pitawala to zaledwie wstęp, przy którym, niestety, można ugrzęznąć już to z samej obfitości materiału, już to z jego pierwiastków "kontrowersyjnych". Wtedy wysiłek przechyla sie na korzyść trolli jako ubocznego wynalazku ery informatycznej. Takie ugrzęźnięcie widać

Całkowicie więc popieram, Gabrielu, może nie szczegółową potrzebę spec ustawy "antyzdrajcowskiej", ale potrzebę ograniczania bezkarności zdrajców od wszelkich ujętych wyżej dywersji. Tutaj chcę jednak pokazać (inspiracja za F.Konecznym), że w zasadzie istnieją dwa sposoby podjęcia tematu: mechaniczny i organiczny.

Mechaniczny polegałby właśnie na stworzeniu celowej ustawy, czyli przepisów. Choćby jednak były formalnie najdoskonalsze, a materialnie najsprawiedliwsze i najpotrzebniejsze, to nie ma i nie będzie odpowiedniej "infrastruktury" ich stosowania. Prawdopodobnie pierwsze rozdziały takiej ustawy musiałyby zawierać jakąś osobową segregację w potrzebnych środowiskach wykonawczych wszelkich przepisów, a w szczegolności w środowiskach prawniczych. Bez tego próżny trud. Najprościej ujmując, taka segregacja musiałaby polegać na licencjonowaniu konkretnych prawników (sędziów też) według jakiegoś kryterium polskiej lojalności np. lojallności najpioerw i przede wszystkim wobec treści preambuły Konstutycji RP tak jak zresztą brzmi zamieszczone w niej wezwanie do lojalności.

Natomiast sposób organiczny polegałby na tworzeniu polskich (vide ta Preambuła) nastrojów społecznych z nadzieją, że ustanowią sito dla wszelkich samo-wydziedziczonych i dla wszelkich samo-wydziczonych z poczucia polskich obowiązków. Bynajmniej nie chodzi tu o propagandę, w szczególności wyborczą. Chodzi o nasycanie elektoratu wiedzą (tu masz, Gabrielu, zasługi), ale także odpornością na szeroko rozumiany fejkizm i trolling; żeby używać tu "nowocześniejszych" określeń.

Tutaj chcę odnotować pewne zjawisko ujawniające się właśnie w tym kierunku organicznym. Gdy, mianowicie, obecne władze podjęły się tworzenia Wojsk Obrony Terytorialnej, natychmiast napotkały zmasowany odpór o jakby niedookreślonych pretensjach. To znaczy pretensje były niedookreślone u tych, którzy gardłowali z pierwszego i drugiego szeregu. Natomiast na pewno były sprecyzowane wśród tych, których L. Rywin opisał A. Michnikowi jako "napierdalających z trzeciego szeregu". Ci rozumieli, iż - obojętnie od potencjalnej wartości militarnej, która po przypadkach Ukrainy dzisiaj już nie może być z góry kwestionowana - WOT niesie przemianę w kierunku organicznym. Oznacza bowiem nasycenie tzw. terenu nową więzią wspólnotową i to wielopoziomową, a więc organiczną a obiektywnie ukierunkowaną na patriotyzm i potrzeby polskie.

Dlaczego jednak już sam projekt akurat tej organicznej więzi (wokół WOT) wszelkie antypolskie i antyspołeczne łajdactwa od razu uznały za groźny dla siebie oraz czym taki projekt docelowo naprawdę może im grozić, to - gwoli analogii na razie jeszcze potencjalnej - wskazałbym na przypadek istnienia w tzw. terenie sieci ochotniczych straży pożarnych. Kto rozumie na czym polega związek tych strażaków z ich społecznościami, temu nie trzeba nic więcej tłumaczyć o organiczności tego związku. Różnica tej organiczności jest tylko taka, że dowolny pododdział WOT jest multiśrodowiskowy nie przestając być lokalnym. Ma więc i tę cechę wspólnoty, którą miała np. pierwsza Solidarność.

W ramach ćwiczeń politycznej wyobraźni, każdemu proponuję wyobrazić sobie, że za kilka lat, oprócz strażaków i np. harcerzy, przy Grobie Pańskim mogą stanąć także wartownicy w mundurach WOT. I co wtedy tańczyć będą jakieś sterczewskie z jachirami?

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
4 marca 2022 10:44

Moim zdaniem, tu wychodzi to co opisywałeś w tekście o Powstaniu Warszawskim, że wielu uwierzyło w to, że podziały polityczne są podziałami społecznymi. Wmówienie ludziom, że "polacy są podzieleni" doprowadziło do tego, że np. w europarlamencie, "polscy" europosłowie  mogą wprost występować przeciwko polskiej racji stanu powołując się na to, że "oni nie są przeciwko Polsce tylko przeciwko władzy PiS". Na to zleciała się jak sępy "najprawdziwsza prawica™ " ze swoją prorosyjską narracją i "bezkompromisowością".
Doszliśmy do tego, że i z "lewej" i z "prawej" tak pomieszano pojęcia, że można robić wszystko byle tylko być przeciwko PiSowi - bycie antyPiS rozgrzesza od ręki.

 

zaloguj się by móc komentować

sannis @gabriel-maciejewski
4 marca 2022 10:45

Problem z tymi Korwinami (kto im te przydomki wymyśla?) jest taki, że oni bezczelnie i na chama wycierają sobie gębę a to Rybarskim a to jakimś innym nazwiskiem, wiedząc że gimbaza nigdy do źródła nie sięgnie. Bo jak sięgnie to niezłe zdziwko zaliczy. 

Np.: "Mam pogardę dla Moskali za ich azjatycką skłonność niszczycielską, za tę bezceremonialność, z jaką tratują po niwach wiekowej pracy cywilizacyjnej, za tę wschodnią nieodpowiedzialność przed własnym sumieniem, która w każdej sprawie pozwala mieć dwa oblicza”.

zaloguj się by móc komentować

meander @gabriel-maciejewski
4 marca 2022 10:52

Prz 10:14 Br „Mądrzy gromadzą swoją wiedzę, w ustach głupiego – ciągłe zagrożenie.”

Prz 11:29 Br „Kto pozostawia swój dom w nieładzie, wiatr zbiera, a głupiec staje się niewolnikiem mądrego.”

@olekfara - dziękuję, tak trzymać!

ps:

Jak się czyta większość komentatorów, to na myśl przychodzi St. Kisielewski:

"Gdyby dureń/idiota/ zrozumiał, że jest durniem/idiotą/, automatycznie przestałby być durniem/idiotą/. Z tego wniosek, że durnie/idioci/ rekrutują się jedynie spośród ludzi pewnych, że nie są durniami/idiotami/."

 

zaloguj się by móc komentować

sannis @meander 4 marca 2022 10:52
4 marca 2022 10:53

Odpowiedz pacanie kto jest autorem mojego cytatu... 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @orjan 4 marca 2022 10:33
4 marca 2022 10:55

Przykłady można by mnożyć, ale jako charakterystyczny dorzuciłbym jeszcze wolne niedziele od handlu.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
4 marca 2022 10:58

Fakt.

Potrzebna jest infrastruktura takich faktów.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Kuldahrus 4 marca 2022 10:55
4 marca 2022 11:02

Fakt.

Potrzebna jest infrastruktura takich faktów.

To było do Ciebie, ale nie tylko.

zaloguj się by móc komentować

jacland @Kuldahrus 4 marca 2022 10:55
4 marca 2022 11:07

Tak, troska o PKB jako nowa religia. 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski
4 marca 2022 11:07

Z perspektywy czasu da się zauważyć, czego w rzeczywistości boi się jurgielt. Ten zadaniowany. Bo należy go odróżnić od zwykłych marudów/szemraczy, z ich niespełnionymi marzeniami o RON i husarii która zmiata pluszo rozmówców (nimi kieruje zupełnie inny "diabeł"). Ten pierwszy bowiem obawia się powrotu etosu służby (i munduru) dla czegoś więcej jak zaszczyty i kasa. Chodzi właśnie o budowanie poczucia wspólnoty, i dźwigania ciężaru jej obrony przed "rozsadnictwem"... Przykład Finlandii na tym polu, obrony terytorialnej/gwardii narodowej, skrupulatnie studiowany przez osoby decyzyjne, ujawnił bowiem coś dużo ważniejszego jak wzrost siły militarnej narodu fińskiego. Mówił o tym prezes wczoraj, przy okazji prezentacji wiadomej ustawy w Sejmie... WOT robi tę robotę, w sferze propagandowej jeszcze trochę kulawo, bo takie a nie inne są wytyczne, niemniej należy docenić twardy kierunek, który pieczętują patroni poszczególnych brygad. Są to żołnierze niezłomni, i żadne fiku miku "resentymentów" na lewo, czy to wyższych przełożonych czy szeregowych żołnierzy, nie są tolerowane. Natomiast w sferze praktyczniej, każdy obywatel który był w potrzebie w związku z różnymi kryzysami, a miał styczność z żołnierzem WOT, nie ma wątpliwości co do potrzeby i ofiarności ludzi służących w tej formacji. Poza tym to są zazwyczaj lokalsi, którzy w ten sposób dają przykład najbliższemu otoczeniu, że warto pomagać i wyjść w tym celu z własnej strefy komfortu

 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @OdysSynLaertesa 4 marca 2022 11:07
4 marca 2022 11:08

*pluszo różowców miało być

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @sannis 4 marca 2022 10:45
4 marca 2022 11:10

Tak. Rybarskiego mi szkoda najbardziej

zaloguj się by móc komentować

beczka @orjan 4 marca 2022 10:33
4 marca 2022 11:18

Naszym, największym wrogiem jest czas. Wszystko to wymaga pokoju i czasu. 30 lat to niby dużo, ale na przestrzeni tych lat pełno było szkodników wywodzących się właśnie z Solidarności. Wiele osób z tamtego pokolenia wobec mamony dostaje pierdolca i albo kończy jak Grzegorz Braun, albo widzi siebie jako lojalnego i dobrze opłacanego pachołka obcej korporacji.

zaloguj się by móc komentować

wywana6 @gabriel-maciejewski
4 marca 2022 11:19

Ukraińska wojna ujawniła prawdę!

Właściciel Szkoły Nawigatorów jest uczniem Sakiewicza. Teraz będziemy móc oglądać zmagania tych dwóch zawodników wagi ciężkiej. Który z nich jest bardziej pisowski? Który popisze się większą infantylnością? Któremu uda sie w swojej szkole sprzedać więcej bajek dla dzieci?

Covid - ruskie trolle. Antyszczepionkowcy - ruskie trolle. Putin - stary kacap, któremu odbiło. Bójmy się! Rząd - pomaga Ukraińcom ze względu na chrześcijańskie miłosierdzie. W TV pokazują prawdę! Taką samą najprawdziwszą w TVP Info i TVN24! Wreszcie cały lud dostaje ten sam najprawdziwszy przekaz. A kto tego nie rozumie - trybunał stanu.

Albo wylot ze szkoły!

Tak więc dzieci - słuchajcie dyrektora. Podkulcie ogonki i tłumaczcie się z każdego nieprawomyślengo wpisu. SalomonH, maria-ciszewska, Starybelfer. To ostatnie ofiary. Ale każda grzecznie, jak za czasów znanego nam socjalizmu, dokonała samokrytyki więc wciąż może tu być, zdobywać wiedzę!

A wy „nauczyciele” też ważcie każde słowo. Bo linia partyjna w tym trudnym czasie nie wabacza. Dyrektor za mordę chwyci i wywali za każdy błąd. Za myśl o błędzie! Musi być jedność i prawomyślność.

Najprawdopodobniej wkrótce nastąpi zespolenie SN z niezależną. Jakżesz przecież pasują do siebie. Ta prawda. Ta niezależność. PiSowski tłum dostanie orgazmu. Ich prawda zatriumfuje.

zaloguj się by móc komentować


meander @Paris 4 marca 2022 11:28
4 marca 2022 11:29

Znowu się nachlałaś? tfu

zaloguj się by móc komentować

jacland @wywana6 4 marca 2022 11:19
4 marca 2022 11:30

Jest takie przysłowie: "Na Kazimierza wylatuje skowronek spod perza"

ale jest też inne: "wywana, wywana ty ośle/oślico" ( nie widzę płci)

zaloguj się by móc komentować

wywana6 @Paris 4 marca 2022 11:28
4 marca 2022 11:30

Pani Paris - tyle się Pani napisała o Sakiewiczu. A teraz łyka grzecznie te same bzdury. A nawet wczuwa się w rolę dyrektora. Ale proszę być ostrożnym bo i naczej i pani będzie musiała przejść proces samokrytki. A może Pani już to zrobiła? Wyznała przed światem że posiada konieczną tutaj pisowską duszę? Przepraszam. Sakiewiczowską!

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
4 marca 2022 11:31

отбой кацап ебучий

zaloguj się by móc komentować

valser @valser 4 marca 2022 11:31
4 marca 2022 11:32

wywana - отбой кацап ебучий

zaloguj się by móc komentować

Paris @meander 4 marca 2022 11:29
4 marca 2022 11:33

WON  WSIARZU  !!!

zaloguj się by móc komentować

meander @wywana6 4 marca 2022 11:19
4 marca 2022 11:34

Proszę Pana, nie trzeba mieć doktoratu z psychiatrii, żeby wiedzieć, iż każdy kto znajdzie się w obrębie oddziaływania psychotyka jest zmuszony do działań zgodnych z jego wolą. Jeśli tego nie zrobi budzi wściekłość i agresję. Krótko mówiąc – akceptujesz schizofreniczne zachowanie , zaczynasz mówić, myśleć i działać jak schizofrenik. Mówisz jedno, myślisz drugie, a robisz trzecie – jak prawdziwy człowiek radziecki. Tak tak! :(

Oni nie myślą, co będzie za kilka m-cy!

zaloguj się by móc komentować


wywana6 @jacland 4 marca 2022 11:30
4 marca 2022 11:36

Wątpię by ktoś tutaj zrozumiał. Właściciel szkoły wywalił już chyba wszystkich co mogli.

Wracacie do socjalizmu. Takiego stachanowskiego. Pełnego wiary w Partię. Najlepiej zatłuc każdego co myśli inaczej. Powołać Trybunał Stanu. Ministerstwo prawdy. Policję karzącą za błędne myśli.

zaloguj się by móc komentować

meander @Paris 4 marca 2022 11:33
4 marca 2022 11:36

Graszka nie szalej. Idź kisić kapuchę :)

zaloguj się by móc komentować

meander @wywana6 4 marca 2022 11:36
4 marca 2022 11:43

Czy ludziom należy mówić prawdę? Mówienie prawdy ludziom, jest z grubsza zajęciem samobójczym i narcystycznym. Mówienie prawdy w polityce, jest właściwie już niemożliwe, bo sprawy życia narodów i społeczeństw, wojen i sankcji, transakcji i interesów, są do tego stopnia zakłamane, że prawda jako taka, wywróciłaby je do góry nogami.

zaloguj się by móc komentować

wywana6 @meander 4 marca 2022 11:34
4 marca 2022 11:44

Będzie ciekawie za kilka miesięcy. Ale socjalizm ma na to sposób: to wina wrażego wroga. Tego złego.

W Polsce pisowskie działania w Służbie Zdrowia zabiły według oficjalnych danych przynajmniej kilkadziesiąt tys. ludzi. Putin póki co nie zabił nawet 10tys. Ukraińców. Za to zdołał wepchnąć do polski już setki. W Przemyślu ludzie już się powoli buntują. Ale wiadomo: to wszystko jest ruską propagandą.

zaloguj się by móc komentować

sannis @meander 4 marca 2022 11:36
4 marca 2022 11:45

Miał nieuk podać autora cytatu! Pała!  Za drzwi!  

zaloguj się by móc komentować

wywana6 @meander 4 marca 2022 11:43
4 marca 2022 11:48

Zgadza się. Dyrektor SN krytykuje Brauna chyba dlatego że ten „zrobił” karierę polityczną. Ciekawe wobec tego jest że sam wziął się za dokładnie to samo. Uczynił z SN miejsce jednej opcji politycznej. Czyli wkroczył na drogę, którą idzie Braun. Drogę politycznego kłamstwa i wywalania za nieprawomyślność. Dyskusja w polityce jest przecież niepotrzebna.

zaloguj się by móc komentować

orjan @OdysSynLaertesa 4 marca 2022 11:07
4 marca 2022 11:52

Właśnie to (i takie) są efekty organiczne i ku nim należy organizacyjnie zdążać. Prawo jest tylko narzędziem, a nie celem.

 

zaloguj się by móc komentować

meander @wywana6 4 marca 2022 11:44
4 marca 2022 11:54

Na dzień dzisiejszy, na godzinę 11:30 w Polsce pojawiło się wg danych Straży Granicznej 700000 przybyszów z Ukrainy.

Przecież to istne szaleństwo. W dniu dzisiejszym do godz, 7:00 przybyło 25.700 osób. Przecież to zorganizowana akcja!!!

Ci ludzie mają wszystko za darmochę. Nie są testowani, szprycowani itd!!!!!!!!

zaloguj się by móc komentować

tyszka @OdysSynLaertesa 4 marca 2022 11:10
4 marca 2022 11:56

"Tak. Rybarskiego mi szkoda najbardziej" - Oni, czyli wolnorynkowcy/libertarianie od JKMa czytaja wybiorczo i po lebkach.  Gdyby sie naprawde wczytali w ich najwazniejszego proroka, tego od "niewidzialnej reki" czyli Adama Smitha to by go musieli okrzyknac statysta i socjalista.  Podobnie z Orwellem.   Ich fantazja jest wolny rynek gdzie wszystko bedzie fajnie bo ta niewidzialne reka wszystko fajnie ureguluje.  Pod Putinem ureguluje im to niewidzialna reka ruskiej mafii i FSB.

zaloguj się by móc komentować

meander @meander 4 marca 2022 11:54
4 marca 2022 11:56

Ba, nie są umieszczani w obozach. Rozlewają się po Polsce jak nie przymierzając......

Boże, miej nas w opiece!!!

zaloguj się by móc komentować


betacool @wywana6 4 marca 2022 11:19
4 marca 2022 12:14

Ktoś tu zapomina, że to jest szkoła prywatna, a kształcenie nieobowiązkowe.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @meander 4 marca 2022 11:56
4 marca 2022 12:17

Ba! Uważaj ,aby Cię jakaś Ukrainka nie zgwałciła.Zawsze to szkoda tak mądrego inaczej chłopa. Po co Ci wołanie do Boga ,chcesz dostać się do nieba?,rzeczywiście w piekle tak gorąco i nieprzyjemnie.

zaloguj się by móc komentować

valser @meander 4 marca 2022 11:56
4 marca 2022 12:25

sobie geby nie wycieraj, кацапский хуйрод

zaloguj się by móc komentować

meander @meander 4 marca 2022 11:54
4 marca 2022 12:27

Przez ponad 2 m-ce walczono z imigrantami na Białoruskiej granicy, żeby nie wpuścić 20.000 ludzi.

A teraz bez żadnej kontroli wpuszcza sie setki tysięcy, nie myśląc o skutkach. Putin, to ma jednak łeb, a my Polacy

jak zawsze z ręką w nocniku!

Oczywiście min. przez takich durni jak, eh

Obudzcie się nawigatory, bo nie będzie lunchu na zamku!!!

zaloguj się by móc komentować

orjan @beczka 4 marca 2022 11:18
4 marca 2022 12:27

Nic się nikomu nie uda, jeśli zgrubny podział społeczeństwa wygląda jak 1/3 ; 1/3 : 1/3. Dwa pierwsze zbiory antagonistyczne względem siebie; śmiertelnie antagonistyczne. Natomiast trzecia 1/3 jest całkowicie indyferentna ma wszystko w d. za wyjątkiem tego, co jeszcze nie wprowadziła do własnego przewodu pokarmowego.

Przy takiej strukturze PiS nie ma wystarczającej przewagi politycznej, parlamentarnej, itd., aby obciążać go za zwłokę, czy niepowodzenia reform. W tej chwili, skutkiem agresji na Ukrainę, PiS uzyskał krótkotrwałe "okienko" na podciągnięcie spraw obronności. Wątpię, aby miał "okienko" na więcej, bo (za M.A.Rymkiewiczem)  łajdacy znów wezmą się do swojej odwiecznej tu pracy.

Argumenty i pretensje, przykłady, itd. powoływane przez opozycję, przez różne jej odłamy, czy wspólnie przeciwko obecnej władzy nie nadają się na usprawiedliwienie odmowy uczestnictwa w czynnościach demokratycznego sprawowania władzy. To jest więc opozycja - chcą, czy nie chcą - wprost przeciwko Polsce, a nie przeciwko PiS. Potrzeby Polski i Polaków są tylko ich zakładnikiem w pogoni za władzą. Jeśli nawet bija się w piersi, że to wszystko nie przeciwko Polsce, to - chcą tego, czy nie chcą - powodują rezultaty przeciwko Polsce. Powodują je umyślnie. Nie ma sensu robić remanentu tych szkód. Wystarczy, że Polska traci czas. Oby go tylko nie zabrakło. Z tego punktu widzenia, popieranie dziś opozycji powinno być koroną dowodu, że ktoś jest zdrajcą stanu. Tak obiektywnie wychodzi i żadne piruety tego nie wykręcą. Chcą poszerzenia swoich praw, to niech najpierw wykonają obowiązki. Dlatego najpierw, bo ich odmawiają.

Na trzecią 1/3 szkoda słów. Warto tylko zaobserwować, że czasem, akurat teraz też, zdaje się stawać mniej indyferentna. Przynajmniej w obliczu tej wojny na Ukrainie. Czyli wcale nie za 500+.

 

zaloguj się by móc komentować

meander @BTWSelena 4 marca 2022 12:17
4 marca 2022 12:28

Babuszka, a była ty już dzisiaj w kościółku?

Masz szczęscie żeś liwa, bo nie ruszą ciebie!

zaloguj się by móc komentować

meander @valser 4 marca 2022 12:25
4 marca 2022 12:31

jak powiada Poeta - „Gdy car prorocze ma widzenia, zawsze je spłyci cham i łyk. Dlatego muszą być więzienia, turma i łagier, kat i stryk.” :)

zaloguj się by móc komentować

orjan @wywana6 4 marca 2022 11:19
4 marca 2022 12:31

No brawo! Brawo! Wygrałeś pralkę. Do mózgów.

A może muzgów, zależy co masz, bo przyzwoitości nie masz, a tego wyprać się nie da.

zaloguj się by móc komentować

sannis @meander 4 marca 2022 12:28
4 marca 2022 12:32

Goń bolszewiku za Don! Widać bezbożny jak żydek Mikke.

zaloguj się by móc komentować

valser @meander 4 marca 2022 12:31
4 marca 2022 12:37

ты не  поэт, ты кацапскa гнида черножопа

zaloguj się by móc komentować

jacland @meander 4 marca 2022 12:27
4 marca 2022 12:43

meander, ty tak musisz czy tak korzystasz z wolnej woli żeby być moskiewską tubą, bo nikt jak moskwa o nas lepiej nie zadba, 

zaloguj się by móc komentować

betacool @jacland 4 marca 2022 12:43
4 marca 2022 12:46

Jakby korzystał z wolnej woli, to oddychałby już moskiewskim powiewem wolności na Placu Czerwonym. Widocznie ma jednak pewne ograniczenia.

zaloguj się by móc komentować

wywana6 @betacool 4 marca 2022 12:14
4 marca 2022 12:48

Wiesz że moższe oberwać od Dyrektora za taki niezobowiązujący kontakt z wrogiem partii? Prawidłową reakcję wykazała Paris. Tego właśnie się tutaj teraz oczekuje. Trzeba głośno krzyknąć. Precz z zaplutymi karłami reakcji!

Przedstawianie faktów, polemika z karłem reakcji jest niepoprawna. Tego powienieś się już nauczyć w tej nowej szkole. Dostaniesz reprymendę od dyrektora to się nauczysz...

Stara Szkoła była ciekawa. Nowa polega na strachu. G. Maciejewski przestraszył się Putina. A może czegoś innego. Strach ten przeniósł do SN. Ludzie mają się bać. Komentorzy muszą się bać że napiszą coś co nie spodoba się Dyrektorowi. Nauczyciele tym bardziej gdyż wylot jest boleśniejszy. Tylko sam wielki Sekretarz nie musi się niczego bać i może pleść o wszystkim. Kompromitując się na każdym kroku zresztą. Trudno mi uwierzyć że może powstarzać kretynizmy o ruskich trollach. Starą idiotyczną śpiewkę Sakiewicza. Upadek Pana Maciejewskiego jest widowiskowy. Mi tylko trochę szkoda tutejszego ludu. Możliwe że jednak że lud woli pozostać pieskiem od raportowania. Niepotrzebuje zbędnych faktów czy polemiki.

zaloguj się by móc komentować

valser @wywana6 4 marca 2022 12:48
4 marca 2022 12:56

BUAHAHA! RZeczywiscie... polega na strachu. Ja bym chcial cie widziec  jakbys byl ze mna w jednym pomieszczeniu. Czwarte pietro, otwarte okno i drzwi zamkniete od zewnatrz.

Etos frajdy zaczyna zyc jak sie czyta takie pierdolety odwaznych znad klawiatury.

 

zaloguj się by móc komentować

sannis @wywana6 4 marca 2022 12:48
4 marca 2022 12:58

„moskalofilstwo jest wstrętne i niezaprzeczalnie szkodliwe” 

R. Dmowski

zaloguj się by móc komentować

betacool @wywana6 4 marca 2022 12:48
4 marca 2022 13:03

Wiesz że moższe oberwać od Dyrektora za taki niezobowiązujący kontakt z wrogiem partii?

Nie wiem. Wiem, że wczoraj oberwałem zakazem komentowania u jednego z nauczycieli. Póki co więc jakiś pluralizm istnieje.

zaloguj się by móc komentować

wywana6 @valser 4 marca 2022 12:56
4 marca 2022 13:04

Gdy napiszesz coś nie po lini Maciejewskiego to uwierzę w twoje przechwałki. Do czynu! Proszę, test na odwagę.

Przykładowe pytania dla odważnych.

Kto ma wiedziej ludzi na sumieniu. PiS Polaków na wskutek polityki covidowej. Czy Putin Ukraińców?

Albo drugie pytanie. Czy PiS przyjmuje Ukraińców gdyż wykazuje się chrześcijańskim miłosierdziem.

Trzecie pytanie. Czy w ogóle przyjmowanie przez nasz rząd Ukraińców jest pomysłem PiS.

 

zaloguj się by móc komentować

wywana6 @betacool 4 marca 2022 13:03
4 marca 2022 13:06

Ty akurat betacool jesteś tutaj zbyt ważny by cię spławić. Więc mógłbyś spróbować jakichś nacisków na Dyrektora. Nie wiem czy ci się obecna Szkoła podoba czy nie. Ale jeśli nie no czeka cię sprawdzian przed samym sobą.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @orjan 4 marca 2022 12:27
4 marca 2022 13:08

Zgadzam się... Przymus tego nie zmieni a wyłącznie zaogni sytuację. To jest praca organiczna (jakkolwiek źle się może owo zawołanie kojarzyć) znajdywania pożytecznej roboty i wciągania do systemu, najpierw nieufnych. Pootem jak już przewaga poczucia wspólnoty będzie mocna i niepodważalna, reszta po prostu się schowa albo wyemigruje bo po prostu nie zniosą życia w takim otoczeniu, a ich gadanie będzie budzić wyłącznie wzruszenie ramion lub pukanie się w głowę. Desperackie "rozkosze" będą tymczasem wygniatane zgodnie z obowiązującym prawem.

zaloguj się by móc komentować

valser @wywana6 4 marca 2022 13:04
4 marca 2022 13:13

да мне плевать на тваи вопросы

zaloguj się by móc komentować

wywana6 @valser 4 marca 2022 13:13
4 marca 2022 13:20

Widzisz? Przechwałki... Rosyjskiego nie znam, do translatora wrzucać mi się nie chce.

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @wywana6 4 marca 2022 13:04
4 marca 2022 13:26

widzę u pani mocne rozgoryczenie po świeżym zapewne wyrzuceniu za komentarze dotyczące wojny na Ukrainie. Ale trolowanie notki i obrażanie komentujacych  to nie jest dobra droga, nie prowadzi to do niczego sensownego.   

zaloguj się by móc komentować

betacool @wywana6 4 marca 2022 13:06
4 marca 2022 13:29

W ostatnich dniach rzeczywiście w szkole jest dużo sprawdzianów. Każdy pisze swój. Dałbym nawet komuś posciągać, ale większość obryta na blachę.

zaloguj się by móc komentować

tyszka @OdysSynLaertesa 4 marca 2022 13:08
4 marca 2022 13:44

"Przymus tego nie zmieni a wyłącznie zaogni sytuację."  -  Oczywiscie przymusu nie nalezy przeceniac ale tez nie wolno go niedoceniac.  Prawo jest nie tylko tworem kultury i cywilizacji ale jest tez kulturotworcze jesli konsekwentnie i dostatecznie dlugo stosowane.   Prawo jest reaktywne aby hamowac nowo pojawiajace sie zjawiska, ktore sa szkodliwe dla spoleczenstwa i panstwa i takze aby wdrazac nowe wartosci, do ktorych spoleczenstwo aspiruje. Np. podwyzszone kary za przestepstwa na tle rasowym.

Wlasnie Duma Putina wprowadzila prawo, ze mozna dostac do 15 lat wiezienia za nazwanie tej humanitarnej interwencji na Ukrainie wojna.  

zaloguj się by móc komentować

valser @wywana6 4 marca 2022 13:20
4 marca 2022 13:44

и вот такая другая картинка срисовалась... значит ты явный идиот

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
4 marca 2022 13:55

Zauważyłem, że wśród komentujących pojawiło sie parę osób posiadających inne zdanie niż Gospodarz. Nie śledzę specjalnie portali społecznościowych, toteż nigdy i nigdzie nie widziałem takiego wysypu, a tutaj przychodzili w mniejszej liczbie (lub też byli szybciej usuwani). Muszę przyznać, że jestem pod dużym wrażeniem.

Prócz spec ustawy w sprawie zdrany stanu przydałaby się jeszcze spec ustawa w sprawie zabierania głosu. Albo po prostu dwudziestostronowy test, przygotowany przez Pana Łukasza Święcickiego, który musiałby "przejść" każdy chcący się tu zalogować.

zaloguj się by móc komentować

wywana6 @Zyszko 4 marca 2022 13:26
4 marca 2022 13:55

Wylot bez powodu też nie jest przyjemną sprawą. Rozgorycznienie jest drugorzędne gdyż widać do czego zmierza SN. Nic już z tego nie będzie więc nie przejmuję się. Sporo jednak się tutaj czytało i bywało więc sentyment pozostał. To miał być jeden tylko komentarz a potem kolejny wylot. Przypadkiem na wskutek nieobecności właściciela doszło do większej wymiany zdań. Tak wyszło ale chce mi się w to bawić, tworzyć kolejnych kont. Choć przyjemne jest pisać otwarcie, nie obawiając się o wylot... Gdyż ten jest nieuchronny.

Postawa G. Maciejewskiego jest bardzo dziwna. Nie chce się uwierzyć że można tak bezkrytycznie łykać i bronić medialnej sieczki. Tej tysiące razy przerabianej płyty. Ckliwych kawałków. To samo miało miejsce w przypadku uchodźców z Bliskiego Wschodu. Wojna tam też była prawdziwa. Dlaczego tamci imigranci byli źli a ci są dobrzy?

O tym nie można już będzie tutaj rozmawiać. Tak samo jak poruszać innych wątpliwości. Szkoła Nawigatorów ma brać medialny bajkowy przekaz dla dzieci poważnie. Niesamowity zwrot wobec tych tysięcy tekstów wykazujących że nie można pokładać wiary w oficjalnym przekazie medialnym. Ale tak ma być. Jeśli komuś się nie podoba to trudno.

Mnie się nie podoba. Wylatuję. Koniec tematu.

zaloguj się by móc komentować

Paris @wywana6 4 marca 2022 12:48
4 marca 2022 14:03

To  wszystko...

...  tylko  ci  sie  zdaje,  parchu  jeden...  i  PLATNY  PACHOLE  !!!

zaloguj się by móc komentować

Czarny @wywana6 4 marca 2022 13:55
4 marca 2022 14:06

Ja myślę, że nic nie "ogarniasz" jak to mówią. Jestem w stanie to zrozumieć, ponieważ dziś "ogarnianie" jest znacznie trudniejsze niż przedwczoraj. Niemniej gratuluję podjęcia samowylotu.

zaloguj się by móc komentować

Peiper @wywana6 4 marca 2022 13:55
4 marca 2022 14:13

Pewnie dlatego, że Ci "imigranci" to kobiety i dzieci uciekające przed wojną, która toczy się za nasza granicą (czyli Polska jest pierwszym bezpiecznym krajem) a Tamci przybywali z bezpiecznego kraju jakim jest Białoruś.

zaloguj się by móc komentować

betacool @tyszka 4 marca 2022 13:44
4 marca 2022 14:22

Niezły cennik za zdradę stanu. Wywana6 nie zna cyrylicy więc nie zawalczy o wolność wyrażania opinii pod rosyjskim niebem. Pytanie czy gdyby znał, to też by tak dzielnie walczył jak tu dzisiaj.

Zasypywał pytaniami. Niech sobie poszuka odpowiedzi na to jedno.

zaloguj się by móc komentować

buriewiestnik14 @wywana6 4 marca 2022 12:48
4 marca 2022 14:34

KSU - Pod Prąd (Pod Prąd) - YouTube

 

"Nie próbuj nigdy iść pod prąd
Nie próbuj nigdy szukać przyczyn
Z szeregu nie wyłamuj się
Bo jesteś niczym, niczym
Nie próbuj nigdy mówić nie
Nie próbuj nigdy szukać przyczyn
Jednostka wszakże zerem jest
Ty również jesteś niczym

Nie po to urodziłeś się
By z góry patrzeć na tłum szary
Jesteś niewielkim elementem
Z numerem w aktach zapisanym

Idź pod prąd!
Idź pod prąd!
Idź pod prąd!
Idź pod prąd!

Nie próbuj nigdy iść pod wiatr
Wiatr zawsze głupcom wieje w oczy
Wśród tłumu ukryj swoją twarz
Bo wyżej niego nie podskoczysz
Nie próbuj głową walić w mur
Bo tylko włosy swe okrwawisz
Jak balon czaszka pęknie twa
I ślad po Tobie nie zostanie

Nie po to urodziłeś się
By z góry patrzeć na tłum szary
Jesteś niewielkim elementem
Z numerem w aktach zapisanym

Idź pod prąd!
Idź pod prąd!
Idź pod prąd!
Idź pod prąd!
Idź pod prąd!
Idź pod prąd!
Idź pod prąd!
Idź pod prąd!"

 

zaloguj się by móc komentować

wywana6 @betacool 4 marca 2022 14:22
4 marca 2022 14:38

Ja nie chwalę Putina co może umknęło. Piszę o tym jak łatwo, linczuje się tutaj osoby które mają inne zdanie przyczepiając im etykietki. Za przewodnictwem właściciela SN. Krytykujesz PiS. Czyli jesteś za Putinem. Wylot. Proste?

Dlaczego G. Maciejewskiemu nie przeszkadza że nasza dzielna armia, która ma walczyć z Putinem jest dziełem ruskiej  szkoły? Przecież ci wszyscy ludzie na górze zostali wyszkoleni albo jeszcze za PRL albo za komuny SLD albo za komuny PO. To nie Macierewicz zrobił tam czystki to jego szczyszczono. Taki tam problem, którego NIKT tutaj nie poruszy. Ludzie widzą źdźbło w czyimś oku ale wielkiej belki w rządowym przekazie już nie. Nie przeszkadza im że nasi generałowie pochodzą z ruskiej szkoły i znają doskonale rosyjski. Bo w tym języku prowadzone były wykłady.

Wojna z jaką mamy do czynienia musi koniecznie być prowadzona tak jak sto lat temu by każdy głupek mógł wiedzieć o co chodzi.

Putin wpycha Ukraińców w celu destabilizacji naszego kraju? Przecież 3 mln Ukraińców nie są problemem. Destabilizację mogli wprowadzić tylko ci goście z Białorusi w liczbie 3 tys.

Słuchajcie. Ja już naprawdę kończę. Napisałem co miałem napisać. Putin zrobi co ma zrobić. Tak czy owak. Na SN była kiedyś opcja by o tym porozmawiać. Teraz już jej nie ma. To wszystko o co mi chodzi.

zaloguj się by móc komentować

tyszka @przemsa 4 marca 2022 13:42
4 marca 2022 14:43

"To prawda. Ukraińcy giną także za naszą wolność. Trzeba to sobie wyraźnie i jasno powiedzieć."

I mozna by dodac, ze azyl jaki dajemy ich matkom, zonom i dzieciom aby nie staly sie przetargowymi zakadnikami Putina ma wymiar militarny a nie tylko humanitarny.  Walczacy Ukraincy wiedzac, ze ich rodziny sa bezpieczne beda walczyc bardziej zaciekle.

Ukrainiec ze lzami w oczach dziekuje za schronienie udzielone jego matce, zonie i dzieciom:

https://www.youtube.com/watch?v=pOmsNdXJZ58

 

zaloguj się by móc komentować

betacool @wywana6 4 marca 2022 14:38
4 marca 2022 14:48

Wiesz co. Ja bym się z wieloma rzeczami z tobą zgodził, ale gdybyś takie roztrząsania zaczął prowadzić na pogrzebie, czy na ślubie, to bym cię może nie potraktował jak deklaruje valser, niemniej zdecydowanie wyprosił.

Okoliczności często ograniczają swobody. I to jest czas takich okoliczności.

zaloguj się by móc komentować

valser @wywana6 4 marca 2022 14:38
4 marca 2022 14:51

хуйло? Ты сказал, что ты убираешся? что теперь случилось?

zaloguj się by móc komentować

tyszka @przemsa 4 marca 2022 14:47
4 marca 2022 15:05

"Więcej nie trzeba dodawać."  - Tak, ale mamy do czynienia z utylitarnymi liczykrupami i takimi, ktorych humanitarny aspekt nie rusza wiec argument, ze przyjmowanie rodzin tych co walcza na Ukrainie ma wymiar militarny moze przekonac tych co maja resztki dobrej woli.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @tyszka 4 marca 2022 13:44
4 marca 2022 15:22

Umówmy się, że Putin, nawet w świetle "praworządności" jaka nasz kraj ostatnimi czasy spotyka ze strony różo pluszowców, to nie jest dobry przykład na skuteczność prawa.

Poza tym napisałem że pewne rzeczy, konkretne sprawstwo, należy przemielić w stosownym młynie.

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @wywana6 4 marca 2022 13:04
4 marca 2022 15:30

Tu nie ma takich, co będą pisać nie po mojej linii. Zapamiętaj to sobie. 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @wywana6 4 marca 2022 14:38
4 marca 2022 15:31

Proszę sobie nie pochlebiać, bo to nie jest żaden lincz ale zwykła dbałość o higienę miejsca, które spora część czytelników szanuje, i nie próbuje kosztem gościnności coryllusa uprawiać swoich "szajb", zasłaniając się przy tym posiadaniem jego książek.

Brakuje mi jeszcze tylko większej powściągliwości, co niektórych, od niepotrzebnych epitetów, wykrzykników, no i rzecz jasna powstrzymania się od reakcji na wyrzutki prowokacyjne (czyt. nie karmienia troli).

A poza tym zdrowia życzę, bo frajda jaką Pan czerpie z tego co robi (zwłaszcza w stosunku do Paris) jest w ostateczności ciężkostrawna

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 4 marca 2022 15:31
4 marca 2022 15:33

Po co pan z nim gada? Został spławiony w klozecie

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @tyszka 4 marca 2022 14:43
4 marca 2022 15:33

Dokładnie tak. Wpływ uwolnienia od troski za najbliższych ma niebagatelny wpływ na morale żołnierzy

zaloguj się by móc komentować


OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 4 marca 2022 15:33
4 marca 2022 15:37

Akurat napisałem jeden jedyny raz... I nie w ramach dyskusji z nim. Ok?

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @jacland 4 marca 2022 11:07
4 marca 2022 15:39

Oni jeszcze więcej mają wymyślonych "argumentów" oprócz PKB.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @olekfara 4 marca 2022 08:36
4 marca 2022 15:42

Według Pana zostaliśmy z ręką w nocniku? Ciekawe. Moim zdaniem wygraliśmy los na loterii. Dam panu taką radę, jeśli Pan wystawi na aukcję książki, które Pan ode mnie kupił przez te lata. Na każdej zarobi pan przynajmniej 4 krotność zainwestowanej kwoty. Jak się już pan tak całkiem na mnie obrazi i poczuje się serio oszukany, niech pan to właśnie zrobi. Potem zaś będzie się pan mógł do woli zastanawiać kto pana oszukał i dlaczego, ale już nie tutaj, bo ja tu nie chcę takich komentarzy. 

zaloguj się by móc komentować

jacland @Kuldahrus 4 marca 2022 15:39
4 marca 2022 15:42

Bo co to za religia z jednym dogmatem

zaloguj się by móc komentować

qwerty @olekfara 4 marca 2022 08:36
4 marca 2022 16:14

Ponerologia jest kluczem do rozumienia intencji Gospodarza i on ma rację 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
4 marca 2022 16:40

"Do takich wniosków doszedłem, albowiem wyświetlił mi się Rozenek przemawiający w sejmie, który mówi, że po ośmiu latach rządów PiS stan polskiej armii nie jest dobry."

Wypadałoby zapytać jaki by był stan polskiej armii gdyby nadal rządził Tusk z kolegami.

I o ile mnie pamięć nie myli to w swoim czasie kolega partyjny Rozenka Janusz Palikot postulował rozwiązanie polskiej armii, bo jak twierdził, w razie czego i tak się nie obronimy.

A tak w ogóle to czy może być dobry stan armii w kraju w którym ogłasza się plan budowy 7 korwet, a po 18 latach wychodzi z tego projektu jeden okręt patrolowy, w dodatku niedozbrojony, w który władowano morze pieniędzy?

zaloguj się by móc komentować

olekfara @gabriel-maciejewski 4 marca 2022 15:42
4 marca 2022 16:40

Z tymi książkami,  ja w pana kieszeni nie grzebię, to i w mojej proszę tego nie robić, nawet wtedy, gdy  Odys zechce  poszukać pożytecznej roboty  i wciągać do systemu za uszy takich jak ja. On wtedy będzie dobrze wiedział. co z moimi ksiażkami zrobić, moimi, ale to już nie pana problem. Nie wiem, co tu ma obraza do rzeczy, i czy jakiekolwiek ma znaczenie , czy ja się obrażam, czy nie. Akurat tu się nie obraziłem i nie czuję się oszukany.To tylko było  jedno z ciekawszych źródeł i tyle. Przed źródełkiem zaś zrobił się taki rejwach, jak na pawlaczu. Nie każdy to lubi. Więc dostęp będzie ciężki, a że pan nie widzi w tym problemu, to to już nie moja sprawa.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @olekfara 4 marca 2022 16:40
4 marca 2022 16:47

Nie rozumiem pańskiego komentarza. Nie zaglądam do pańskiej kieszeni, ale na półkę z książkami. Niech pan nie wpisuje tu takich komentarzy

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
4 marca 2022 16:53

"Dziękujmy Bogu, że nie na nas padło i módlmy się za walczących na Ukrainie przeciwko Moskwie."

Tak.

Bo jeśli Putinowi powiedzie się na Ukrainie to będą się za nas modlić.

Tylko kto?

Macron, Johnson?

zaloguj się by móc komentować


qwerty @paciepnicki 4 marca 2022 16:50
4 marca 2022 17:21

Nie warto i szkoda czasu no i po co? 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @olekfara 4 marca 2022 16:54
4 marca 2022 17:22

I kawałek podłogi też 

zaloguj się by móc komentować


Tobiasz11 @gabriel-maciejewski
4 marca 2022 17:29

OT

Firma Pets at Home, ktorej jestem jednym ze wspolnikow ( sklepy zoo i lecznice weterynaryjne),  przekazala £100k na pomoc Ukrainie.

Pieniadze przelano na konto International Fund for Animal Welfare.

zaloguj się by móc komentować

Starybelf @gabriel-maciejewski
4 marca 2022 17:47

Najżywotniejszym interesem – niektórzy uwielbiają to słowo – Polski, jest odsunięcie Rosji w głąb Azji. 

To jest tylko pół najżywotniejszego interesu, ponieważ drugą połową interesu jest odsunięcie Niemców do Skandynawi. Problem w tym jak to zrobić i to zrobić jednocześnie, tzn. odsunąć Rosję w głąb Azji a Niemcy do Skandynawi. Bo jeśli odsuniemy Rosję, to pozostaną Niemcy i na odwyrtkę, jak odsuniemy Niemcy, to pozostanie Rosja. 

Chcę poinformować, że Niemcy mają przeznaczyć 100 mld. ojro na dozbrojenie armii w ciągu dwóch lat. Po co się mają tak zbroić? Przestraszyli się swojego najwierniejszego sojusznika? Tu ciekawy link: https://www.youtube.com/watch?v=HAsmIkel_lE . Ciekawe, kto z niemieckich polityków brał tylko łapówki, a kto był jawnym lub tajnym współpracownikiem cioci Stasi.

I proszę mi nie insynuować, że jestem "ruską onucą", bo nie jestem, tu link do mojego wpisu sprzed dwóch lat: http://starybelf.szkolanawigatorow.pl/szalenstwo-i-chore-fantasmagorie-czyli-szantaz-moralny-za-pomoca-nastolatek  . Dlatego radziłbym więcej chłodnej analizy, a mniej emocji. Emocje nie są teraz najważniejsze, one mogą być dobre na zawodach sportowych, a nie teraz, gdy są ludzie, którzy giną, uciekają i tracą dorobek życia. Na emocjach gra Rosja i to zarówno dla własnych poddanych, jak i dla obcych. Wystarczy popatrzeć na Francuzów i Niemców, którzy na sam wyraz "Rosjanie" mają pełne gacie. 

A Rosja już jest nad naszą granicą i nie chodzi jej bynajmniej o Przemyśl, tylko w celu krótkoterminowym o Przesmyk Suwalski i Białostocczyznę, która w latach 1939-41 należała do ZSSR. I chodzi o to, jak jej uniemożliwić realizację tego krótkoterminowego celu. I nasze wojsko to pokazało, gdy w ciągu 12 godzin przetransportowało całą dywizję wojska spod Szczecina do Przemyśla. Może Putinowi to niewiele pokazało, ale rosyjskiej marszałkowszczyźnie pokazało dużo.  

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Starybelf 4 marca 2022 17:47
4 marca 2022 17:50

Niech mi pan nie wyjeżdża z chłodną analizą i Skandynawią, dobrze...

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
4 marca 2022 18:53

Tymczasem ukazały się wskazówki jak wykryć rosyjskich trolli .....w Gazecie Wyborczej:

https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,28184756,wojna-w-ukrainie-jak-bronic-sie-przed-dezinformacja-prosty.html#s=BoxMMtCzol2

 

Diabeł się w ornat ubrał i ogonem na mszę dzwoni.

zaloguj się by móc komentować

tyszka @gabriel-maciejewski
4 marca 2022 19:07

Dzisiaj GW przedrukowala artykul z Deutsche Welle

Dostawy broni do Ukrainy. Polska w centrum uwagi. "Cały sprzęt jest skomasowany na polskiej granicy"

https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,127561,28184658,dostawy-broni-do-ukrainy-caly-ten-sprzet-jest-zmasowany-na.html

w ktorym dwoch "ekspertow" spekuluje jak bron, ktora jest gromadzona w Polsce jest przerzucana z Polski na Ukraine i jeden sie dziwuje, ze jeszcze Rosja nie odciela granicy wojskami z poludnia i w sumie sie chyba martwi albo cieszy, ze sprzet sie moze zmarnowac bo nigdy do Ukraincow nie dotrze bo bedzie za pozno.

Jest to wyjatkowo wredna i wraza robota ten artykul  bo w koncu sa jakies tajemnice, ktore moga byc w tym artykule ujawniane.   Jest tam tez ten sam niemiecki ton, gdy powiedziano Ukrainie na dzien lub dwa przed atakiem, ze broni wam nie damy bo przegracie w 48 godzin a wiec bron sie tylko zmarnuje.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Nova @tyszka 4 marca 2022 19:07
4 marca 2022 20:19

Niemcy to jednak inna,obca cywilizacja. Nie ma to jak "w trosce" o pokój dokopać dwóm państwom które jedno jest najechane przez Rosję a drugie rykoszetem ponosi skutki tego najazdu. 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @ParysvelParwowski 4 marca 2022 20:32
4 marca 2022 20:41

Przepraszam, za co pan dziękuje temu trolowi?

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski 4 marca 2022 20:41
4 marca 2022 21:38

To wygląda tak jak by niektórym którzy byli częścią szkoły zadźwięczał w głowach rozkaz. I zaczęli wykonywać zadania ustalone wcześmiej i zapisane na dysku w ich głowach. Nowe niki nowe postacie jak bymerang....

zaloguj się by móc komentować


valser @gabriel-maciejewski 4 marca 2022 21:58
4 marca 2022 22:09

wyglada jak akcja aktywowania mikroczipow wprowadzonych za pomoco szczepionki. HEHE...

Mysle, ze ci ludzie przychodzili tu dla rozrywki. SN to dla nich zabawa, taka niestandardowa historia jak z Harlequina, ktory im sie wczesniej przejadl. Jak sie okazalo, ze cos sie dzieje naprawde i trzeba zajac stanowisko "pozaharlequinowe", to poczuli sie zniesmaczeni, bo zabawa sie (dla wszystkich) skonczyla.

zaloguj się by móc komentować


wierzacy-sceptyk @gabriel-maciejewski
4 marca 2022 22:10

Za każdym razem gdy napiszesz że Cię przez jakiś czas nie będzie następuje wysyp trolli

Czują się przez jakiś czas bezkarni i piszą dużo, jakby sraczki dostali

Wiedzą że ich wywalisz gdy znowu się pojawisz i starają się zdążyć obsrać wszystko

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @wierzacy-sceptyk 4 marca 2022 22:10
4 marca 2022 22:11

Z aptek musi znikać mnóstwo laxigenu

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski 4 marca 2022 22:11
4 marca 2022 22:32

Zabawne, u mnie w szkole średniej zapanowała plaga kradzieży śniadań, szczytem chamstwa tak bardzo ciekawego w wieku lat 17 -tu było z kradzionym śniadaniem podejść do właściciela rzeczonego i zapytać, co tam ma na śniadanie, ze smakiem zajadając się właśnie nim. Ta fala buractwa została zatrzymana właśnie laxigenem.

zaloguj się by móc komentować

onyx @Zyszko 4 marca 2022 13:26
4 marca 2022 22:40

Tak działa troll, trolluje główny wpis a przyparty do muru obraża i urządza obscenę. Nic więcej nie wymyśli i wymaganie innego zachowania mija się z celem. Nie przychodzą tu po to by rozmawiać.

zaloguj się by móc komentować

onyx @Szczodrocha33 4 marca 2022 16:40
4 marca 2022 22:48

Za PO/PSL armia liczyła ok 90 tysięcy kadry z czego ponad 30 tysięcy to byli urzędnicy. Narracja szła na skasowanie armii państwowej kosztem "armii europejskiej" który to pomysł był i jest opcją dla Niemiec na odbudowę tego co stracili po IIWojnie. Do tego kasowali struktury policji i innych służb. Kiedy przyszedł minister Macierewicz "armia biurkowa" mocno popuszczała nogawkami bo znów trzeba było zaliczać testy sprawnościowe i inne. W praktyce armia była pozorowana a społeczeństwo za pomocą "kultury i sztuki" sprowadzane do stanu obojętności. W najlepszym przypadku.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
4 marca 2022 22:54

A propis trolli, to mam taki żart na temat Coryllusa i tego, że jest mistrzem zniechecania...:)

Otóż Coryllus jest jak właściciel sklepu, oferujacego egzotyczne (czyli mało znane) i cenne warzywa i owoce. Co jakiś czas w sklepie pojawia sie nowy klient. Zafascynowany widokiem nieznanych sobie owoców i warzyw, podchodzi do pięknie dojrzałych  granatów, bierze w reke, ogląda ze wszystkuch stron, pi czym mówi do sprzedajacego -"Jakie piekne buraczki. Poprosze 2 kilo". Na to wstahe zzza lady Coryllus i patrząc zimnym wzrokiem na nowego cedzi przez zęby -"Sam jesteś burak i wypad ze sklepu". 

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 4 marca 2022 22:11
4 marca 2022 22:54

Teraz jak woda idzie na Allegro płyn lugola. Nie przeskoczy tego.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 4 marca 2022 22:54
4 marca 2022 22:57

Ciekawe co z nim będą robić po wojnie

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 4 marca 2022 22:54
4 marca 2022 22:57

A może powinienem sprzedać, co?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
4 marca 2022 23:00

No nie....to taki żart...po prostu Pan jest sobą, a nowi nie rozumueja, że tu nie ma pieszczenia i głaskania, a tylkotwarda i szybka nauka.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski 4 marca 2022 22:57
4 marca 2022 23:00

-"Ciekawe co z nim będą robić po wojnie"

Będą pokazywać wnukom, i opowiadać jacy byli dzielni...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @onyx 4 marca 2022 22:54
4 marca 2022 23:02

Kupuja ci, ktorzy właśnie zjedli osatnia paczke makaronu, zakupiona w ilościach  hurtowych w marcu 2020. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @onyx 4 marca 2022 22:48
4 marca 2022 23:06

Zgadza się.

A Tusk pozował do fotek siedząc w transporterze opancerzonym i demonstrując "polskie kły".

Widziałem to w GW.

Z przyczyn politycznych [głosy młodych wyborców] Tusk zlikwidował pobór do wojska i "uzawodowił" armię.

Na papierze.

zaloguj się by móc komentować

Peiper @Nova 4 marca 2022 20:19
4 marca 2022 23:13

A jaką cywilizacją jest Francja ? Wielka Brytania ? USA ?

zaloguj się by móc komentować

Peiper @onyx 4 marca 2022 22:48
4 marca 2022 23:17

O ile dobrze wiem, to realizowano pomysł jednego z byłych ministrów obrony Wielkiej Brytanii abyśmy zmienili nasza armię na "korpus ekspedycyjny". 1/3 odzyskuje siły po powrocie z misji, 1/3 jesn na misju i 1/3 przygotowuje się do wyjazdu.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Peiper 4 marca 2022 23:13
4 marca 2022 23:35

Taka  sama  jak  NIEMCE,...  nienazarte  bestje  !!!

Franki  potrafia  WYNAJAC  Wagnera  zeby  zrobil  DEMOLKE  na  Sahelu,  ale  najlepiej  to  potrafia  RZNAC  GLUPA  !!!

 

Licze,  ze  wszystkie  te  sk****syny  wspierajace  "putina"  dostana  w  d*pe  jak  nigdy,...  ze  dzien  sprawiedliwosci  zbliza  sie  wielkimi  krokami.

zaloguj się by móc komentować

Peiper @Szczodrocha33 4 marca 2022 23:06
4 marca 2022 23:39

Ale do tej armii nikt nie chciał iść. Kto miał choć trochę oleju w głowie to szedł na studia, choćby płatne, aby tylko ominął go zaszczytny obowiązek "bycia obrońcą ojczyzny". Była nawet debata publiczna, w czasie której jakiś generał postulował aby na studia można było iść dopiero po odbyciu obowiązkowej slużby wojskowej, bo do wojska trafiał "niezbyt wartościowy materiał". Powoływał się chyba na Niemcy.

Były to zdaje się czasy kiedy żołnierz służby zasadniczej wystrzeliwywał rocznie 5 naboi ? I podobnie było w policji.

Jeden z moich kolegów z ogólniaka próbował dostać się do szkoły oficerskiej (pewnie używam złej nomenklatury). Został odrzucony z powodów zdrowotnych - krzywej przegrody nosowej. A jako, że nie miał ochoty pójść w kamasze jako zwykły poborowy to zaraz sobie wyrobił papiery, które wyreklamowały go od wojska.

Cały dowcip reformy uzawadniającej armię (zmiejszając jej liczebność), że w założeniu finansowanie miało yć takie same jak przy pierwotnej liczebności a nadwyżki miały iść na modernizację sprzętu wojskowego. Ale politycy wraz z zmniejszajaca liczebnościa armii poroporcjonalnie zmniejszali pieniądze na nia przeznaczone.

A główna wina Tuska (według mnie) to opróżnienie magazynów mobilizacyjnych (dlatego WOT uzbrajany jest w niedopracowane Groty) - ale ta broń potrzebna była dla rewolucji demokratycznych w krajach arabskich.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
4 marca 2022 23:43

A tak jeszcze odnośnie  tych mądrali od obronnosci i armii. Ich najpierw trzeba by zamknąc w jakims  miejscu odosobnienia i kazać im grać tak przez 3 lata w takie gry strategiczno-wojenne typu MMOG (masive-miltiplayers online games).  To znakomicie - jako symulator - doszkala w zakresie taktyki, strategii, propagandy/siły przekonywania oraz charakteru i siły woli. Wiem to z własnego doswiadczenia, bo przez 3 bite lata byĺem uzwleżniony od takiej jednej gry, co nazywała sie Travian. 3 lata wyciete z życiorysu  i ktoś złośliwy  mógłby napisac nawet, że zostałem mistrzem w pluciu pestką do oka. Ale doświadczenie zebrane po tych 3 lata bezcenne. Bo na własnej skórze człowiek doświadczył wszystkiego: bezsennych nocy, przygotowywanie i koordynowanie akcji, użeranie się z krnabrnymi współgraczami z tego samego sojuszu, zdrady, podstępy, wyłapywanie kretów, przewidywanie co zrobi przeciwnik, wyszukuwanie strategicznych osad/miejsc wroga (przy pomocy tzw. analizera i innych jeszcze wynalazków). I wiele wiele innych prozaicznych a koniecznych czynnosci. 

Gdy to opanują i odniosa sukces (czyli wykonaja ogromna, wspaniała i nikomu nie  potrzebną robotę), to wtedy ze spokojem można tym Rozenkom oddać prawdziwą armie a nie tylko wirtualna. 

zaloguj się by móc komentować


OdysSynLaertesa @OjciecDyrektor 4 marca 2022 23:43
5 marca 2022 01:52

Namiętnych graczy w tego typu gry, i w ogóle przekładających wirtualny świat na rzeczywistość (Bartosiak nie robi przecież nic innego), gdybym miał na to wpływ, wysłałbym na resocjalizację zanim trafią na izbę żołnierską z innymi którzy nie mają tego syndromu. A co dopiero mówić o oddawaniu im armii po tego typu "doświadczeniu" jak je Pan nazywa.

Jeśli to co Pan napisał było żartem to prosiłbym o potwierdzenie

zaloguj się by móc komentować

Peiper @OdysSynLaertesa 5 marca 2022 01:47
5 marca 2022 06:42

Czyli to wszystko kłamstwa co napisano między innymi w tym artykule i artykułach, zawartych w odnośnikach ? https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/producent-karabinkow-grot-poprawki-wszystkie-egzemplarze-broni-po-tekstach-onetu/k46ez0s ?

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Peiper 5 marca 2022 06:42
5 marca 2022 07:16

ja słyszałem od specjalisty, że to kłamstwa

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @przemsa 5 marca 2022 07:33
5 marca 2022 08:39

Nie strzelałem z Grota i co najważniejsze, nie byłem z nim na wojnie, bo tak się sprawdza broń. Ale faktem jest, że przezbrojenie w polskiej armii obfituje w patologie, u których źródeł leży między innymi wyprzedanie magazynów mobilizacyjnych, w tym na przykład kilkuset tysięcy karabinków AK w kalibrze 7,62, który co prawda jest "nienatowski", ale popularny, sami produkujemy tę amunicję i zabija tak samo na śmierć, jak natowski nabój, a może nawet lepiej. Taką bronią powinien dysponować WOT, znaną, prostą, niezawodną. Dawanie im nowych, wyszukanych i nie zawsze dopracowanych konstrukcji (to nie zarzut, zawsze jest coś do poprawienia, a wiele rzeczy wychodzi po czasie), to dziwny pomysł. Nowe typy broni testują doświadczeni żołnierze o wysokich kwalifikacjach, oddziały specjalne etc.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @Peiper 5 marca 2022 06:42
5 marca 2022 08:47

Proszę najpierw odpowiedzieć mi na pytanie a potem chętnie Panu wyjaśnię... po co ten tekst powstał

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @SalomonH 5 marca 2022 08:39
5 marca 2022 08:50

Tak. AK jest bardzo popularny... I to w zasadzie tyle co się zgadza w tym co Pan napisał. Na resztę szkoda czasu

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @onyx 4 marca 2022 22:48
5 marca 2022 08:59

Powiem tak, uzawodowienie armii (zupełnie jak prywatyzacja pewnych sektorów gospodarki) pokutuje z zupełnie innego powodu jak sam proces który był konieczny. Myślę że warto oddzielić w tym wypadku ideę od wykonania

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @przemsa 5 marca 2022 10:59
5 marca 2022 11:18

To jest dramat wchodzenia z "głębokim przekonaniem" w cudze kompetencje od których się samemu dystansuje, i nie ma nawet zamiaru dotykać... Ale co przeczyta i w co sam wierzy to najważniejsze

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @OdysSynLaertesa 5 marca 2022 01:52
5 marca 2022 13:41

Jak to powiedział jeden z moich znajomych "ta gra to szatan w czystej postaci"...i ja sie z tym zgodzilem...

Zauważył Pan dość sporą dawke autoironii, więc wiadomo, że żartowałem. Ludzie po takim  nałogu powinni zaczac prowadzic spokojne i konkretne życie.  No i trzymać sie z daleka od tego typu pokus (czyli "ja wam pokażę..").

zaloguj się by móc komentować

zkr @OdysSynLaertesa 5 marca 2022 01:47
5 marca 2022 18:26

Swietnie o grocie powiedzial Paweł "Naval" Mateńczuk (facet sluzyl 12 lat w GROMie, wiec chyba cos wie na ten temat, poza tym ma wyksztalcenie kierunkowe, zna sie na obrobce metali).

Bardzo waznym aspektem jest to, ze bron jest produkowana u nas:

https://www.youtube.com/watch?v=DEZnCGPw9Ec&ab_channel=Defence24



 

zaloguj się by móc komentować

zkr @zkr 5 marca 2022 18:26
5 marca 2022 18:31

Zapomnialem dodac, Der Onet ma powod aby pisac negatywnie o grocie - przeciez Niemcy maja HK czy Haenela.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @zkr 5 marca 2022 18:26
5 marca 2022 19:26

WOT dostał tę broń (całkiem niedawno jako autorską nowość) aby ją dojeżdżać, testować w różnych warunkach. Aby wyłapać buble i braki. Producent (czyli polska firma) zbiera wszystkie uwagi i kolejne wersje są coraz lepsze... To normalny i standardowy proces w każdej armii która ma ambicję posiadać własną broń, z całkowitym wpływem państwa na jej rodzimą produkcję i rozwój technologiczny. Polska dopiero zaczyna swoją drogę na tym polu, ale widać nieustanną poprawę. "Skomplikowana" konstrukcja MSBS grot jest oczywistym "mankamentem" każdej broni modułowej. Co to znaczy i czemu służy można samemu sprawdzić. Nie muszę chyba mówić z jakich kierunków i dlaczego komuś się nie podoba że produkujemy coś dla armii na własną rękę, i dlaczego w "analizach" nad jej jakością pomija się niemal całkowicie to o czym wyżej napisałem. Nie chodzi tu tylko o prawie co podpisany kontrakt pewnej firmy zza granicy (łatwo dojść jakiej).

Strzelałem już w swoim życiu i z AK i z Beryla. I nie ukrywam że też marudziłem na początku, bo ciężko było się przyzwyczaić do nowej konstrukcji/rozmieszczenie manipulatorów (zwłaszcza że przy okazji poszła do przodu szkoła/technika samego strzelania/obsługi karabinka), i trochę to trwało zanim się przekonałem o jej możliwościach i potencjale na przyszłość... Oby konstruktorom nie zabrakło pomysłów a naszej władzy pieniędzy na dalszy rozwój.

zaloguj się by móc komentować

zkr @OdysSynLaertesa 5 marca 2022 19:26
5 marca 2022 19:37

Najgorsze jest to, ze ludzie kupuja taka onetowska propagande.

P.S. Polecam Panu wspomnienia Navala. Dobrze sie to czyta. Szkoda, ze czesto nie ma dla nich zajec po powrocie do kraju (a uwazam, ze to oni powinni szkolic armie).

zaloguj się by móc komentować

orjan @zkr 5 marca 2022 18:31
5 marca 2022 21:24

Ów onet dnia 25 maja 2021 r. krytykował zakup przez MON pierwszych dronów Bayraktar, że m.in. za grube miliony kupujemy klocki, które do siebie nie pasują - uważa gen. Drewnik.

https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/resort-obrony-kupil-tureckie-drony-za-miliard-bez-przetargu/9dk7zjq

Przy okazji ciekawostka: w języku tureckim bayraktar  znaczy: niosący sztandar (chorąży). No to teraz niesie błękitno złoty.

zaloguj się by móc komentować


zkr @zkr 5 marca 2022 22:00
5 marca 2022 22:08

Dron to straszne narzedzie. Warto to obejrzec bo pokazuje, ze zwykli zolnierze czy partyzanci z "kalachami" w reku sa bez szans na wspolczesnym polu walki:

Turkish Made killer Drone (Kargu 2) attacks autonomously Armenian soldier

https://www.youtube.com/watch?v=iyl4iWE4PZk&ab_channel=IsmailAbdukadir

Video Footage of Azerbaijan DRONE STRIKING Armenian Equipment and Troops | Armenia Azerbaijan War

https://www.youtube.com/watch?v=h8QuTO9fb60&ab_channel=UA

Dron lecacy na pewnej wysokosci nie jest widziany z ziemi ani go nie slychac.
Na pierwszym filmie mamy tzw. autonomiczny dron czyli samodzielnie identyfikujacy i atakujacy cel.

zaloguj się by móc komentować

zkr @orjan 5 marca 2022 21:24
5 marca 2022 22:12

Link, ktory Pan umiescil juz jest niestety nieaktywny (zdjeli to).

Ale jest nowy :)

Bayraktar pieśń/song/пісня Ukraine Ukraine 2022

Chyba to sobie ustawie jako dzwonek w telefonie :)

zaloguj się by móc komentować

onyx @zkr 5 marca 2022 22:08
6 marca 2022 00:32

Drony to nie tylko strzelanie. Polecam film o jednostce pilotującej te maszyny. Pomijam propagandę emocjonalną i rozterki główego bohatera bo wojna to z zasady nic dobrego.

https://www.filmweb.pl/film/Dobre+zabijanie-2014-708003

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @zkr 5 marca 2022 19:37
6 marca 2022 02:36

Szanuję Navala... Ale nie za wspomnienia :)

Oni czasem szkołą WOT (nazywają się wtedy MZS). A sam program szkolenia jest zarżnięty z sił specjalnych. Rzecz jasna w takim stopniu intensywności jak na to pozwala czas i indywidualne umiejętności żołnierza... Ukraińcy są właśnie w ten sposób wyszkoleni

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @zkr 5 marca 2022 22:08
6 marca 2022 02:52

Wykluczone są duże zgrupowania. Skupiska masy wojsk w jednym miejscu. Stawia się na jak najmniejsze, i samodzielnie operujące, w znanym terenie (terytorialność) mobilne, ale dobrze skomunikowane ze sobą oraz z centrum rozpoznania (dla skutecznej  synchronizacji i informacji o przeciwniku) pododdziały. Czambuły tatarskie :) Za sprawą dronów i amunicji krążącej, pojazdy opancerzone to, zwłaszcza w otwartym polu lub w powoli kroczącej kolumnie, jeżdżąca trumna... Rosyjskie BGT, pomijając ich faktyczny stopień wyszkolenia i zabezpieczenia logistycznego, są zbyt duże. Potrzebują dróg i dojazdów zanim będą mogły się rozwinąć do walki (oblężenia i szturmu). W mieście natomiast są bardzo łatwym celem, gdzie "twierdzą każdy próg". Wystarczy odpowiednia ilość granatników i umiejętność skrytego podejścia. Po prostu za dużo okien do obserwacji.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @onyx 6 marca 2022 00:32
6 marca 2022 02:53

Chodzi przede wszystkim o możliwość szybkiego rozpoznania terenu a dzięki termowizji wykryciu przeciwnika, bez konieczności wysyłania rekonesansu

zaloguj się by móc komentować

zkr @onyx 6 marca 2022 00:32
6 marca 2022 07:23

> Polecam film o jednostce pilotującej te maszyny.

Tak, widzialem. Mocne kino.  Jest na cda
https://www.cda.pl/video/784109046/vfilm

zaloguj się by móc komentować

orjan @zkr 5 marca 2022 22:08
7 marca 2022 14:24

Ale spójrz z drugiej strony. Przecież organizacyjnie stosunkowo mało stoi na przeszkodzie, aby partyzanci też korzystali ze swoich dronów.

To jak ich wtedy wyłapać zakładając, że (tego nie wiem) nie ma jak namierzyć skąd idzie sterowanie dronem. Czy jest jakaś metoda o skutku takim jak pelengacja łączności radiowej? Chyba nie, bo Rosjanie już dawno zakłóciliby te ukraińskie Bayraktary, albo wyparowaliby ich obsługę.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować