-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czy Polska znajdzie się na kursi kolizyjnym z Ukrainą?

Mam wrażenie, że to jest głęboko skrywane pragnienie wielu osób – żeby ta pomoc, to zbratanie i wspólne plany wreszcie się skończyły. Wtedy byłoby najlepiej i moglibyśmy wreszcie zacząć żyć normalnie. Tymczasem normalnie już nie będzie. To znaczy nie będzie tak normalnie, jak było, o ile w ogóle było normalnie.

We wskazanym na początku zjawisku najbardziej uderza mnie pretensja, że przebywający w naszym kraju uchodźcy nie są ludźmi aspirującymi do świętości. Bo powinni zachowywać się inaczej. Może niech ci ze starszego pokolenia, których udziałem była emigracja, przypomną sobie, jak zachowywali się Polacy w Niemczech w czasie stanu wojennego. I z czym się Niemcom wtedy kojarzyli. To jest moim zdaniem właściwy kierunek refleksji. Przyjeżdżają tu różni ludzie, a większość z nich nie ma ochoty wracać, bo zwyczajnie nie chce iść na front. Boją się śmierci. Przybywa tu także cała masa cwaniaków, a ostatnio po sieci krążą nagrania z samochodami na ukraińskich numerach, którymi przewozi się nachodźców z Białorusi do Niemiec. Chodzi o to, że Ukraińcy właściciele tych samochodów nie mają wstydu, są przestępcami i najlepiej byłoby skończyć z tą współpracą i pomaganiem, bo ileż można takie rzeczy tolerować. To jest najbardziej prymitywne i adresowane do osób zaburzonych mieszanie porządków. Indywidualną przestępczość, która jest zawsze, stawia się na równi z polityką państwa. A tu jeszcze sprawa ekshumacji jest niezałatwiona i każdy, nawet największy przygłup, musi się w tej kwestii wyjęzyczyć, choć nie ma wpływu na żadne decyzje, a o tym, by pojechać kiedyś na Wołyń nawet nie myślał. No bo przecież koszta. I nie o to do cholery chodzi, tylko o to, żeby tym chachłom się w dupach nie poprzewracało. Wczoraj Denys Shmyhal, powiedział coś o blokowaniu przez Polskę tranzytu zboża i przez twitter przewaliła się fala komentarzy krytycznych. Wręcz domagających się weryfikacji całej budowanej od początku wojny współpracy z Ukrainą. Pomijam już fakt, że ta współpraca odbywa się w kooperacji z USA i GB, to jak sobie to ludzie wyobrażacie? Poza tym kim jest pan Shmyhal, który pełni funkcję premiera? On dziś jest, a jutro może go nie być. I nie wiemy kto go namówił do takich wypowiedzi. Może on należy na Ukrainie do analogicznej frakcji, jak nasi rodzimi weryfikatorzy stosunków wzajemnych? I myśli sobie – dość już tego leżenia plackiem przed Lachami, niech spieprzają! Mają brać od nas zboże, bo inaczej się obrazimy. Jasne jest, że Ukraina nie ma wyjścia i współpraca będzie kontynuowana bez oglądania się na te wszystkie wypowiedzi, które mają charakter nie przeanalizowanych dokładnie prowokacji. No i, co jest dość widoczne, są w stosunku do krajowych ekscesów, jedynie marginesem, bo media krajowa żywią się dziś wyłącznie coraz bardziej wyrafinowanym i coraz groźniejszym szaleństwem polityków i wynajętych przez partie prowokatorów. I w zasadzie nic innego się nie liczy. W TVP lecą sondy uliczne, gdzie ludzie deklarują miłość do prezesa, a TVN puszcza zaburzone wariatki domagające się równych praw dla kobiet. Co w ogóle nic nie oznacza i chodzi już wyłącznie o to, by gardłować. Ukraina i wojna są jedynie tłem do tego spektaklu, ale nie można mieć pewności, że owo tło stanie się pierwszym planem tuż przed wyborami, bo raczej na pewno ktoś w stosunkach polsko-ukraińskich miesza. I do owego mieszania należy też zaliczyć wypowiedź premiera Ukrainy.

Cechą charakterystyczną tych komunikatów jest powierzchowność, która wynika z premedytacji, a nie z niezrozumienia okoliczności. I do dotyczy wielu kwestii polsko-ukraińskich, a także erupejsko-ukraińskich. Wczoraj ktoś napisał, że odbudowa Ukrainy będzie kosztowała Europę mnóstwo pieniędzy. To jest właśnie sposób myślenia idioty, który uważa, że polityka polega na bilansach. Rosjanie nie oglądają się na koszta i chcą zająć Ukrainę, bo bez niej są jedynie atrapą państwa. I są tego świadomi. Czynią więc wiele, by prawdę tę zasłonić i wskazać na rozmaite czynniki, które powodują, że Ukraina będzie dla Europy i Polski ciężarem. Czy ktoś jednak jeszcze pamięta, co się stanie jeśli pozbędziemy się tego ciężaru? Czy ktoś tu jeszcze kojarzy z czymś datę 10 kwietnia 2010? Bo chyba powinien. Kuluarowe rozważania przy cygarku prowadzone przez domorosłych bankierów, inwestujących – w myślach – poważne sumy w odbudowę Ukrainy są preparatem. Jest on jednak na tyle atrakcyjny, żeby można było się nim pobawić i jakoś tam w przestrzeni komunikacyjnej zaistnieć. To gadanie jest o tyle niebezpieczne, że odróżnia się na plus od standardowych histerii, domagających się natychmiastowych rozliczeń, natychmiastowego zerwania stosunków i innych natychmiastowych działań, bo na Ukrainie jeden coś tam powiedział, a drugi czegoś nie zrozumiał. Te postawy są przez większość oceniane jednoznacznie, ale będą powracać, albowiem gra idzie o najwyższą stawkę. Podbój Ukrainy przez Rosją to całkowita zmiana naszego życia na gorsze. Być może też podział państwa, w zemście za nieprzyjęcie przez Polskę propozycji podziału Ukrainy. To są dla mnie sprawy oczywiste. Jeśli ktoś uważa, że byłby jakieś dogowory z Moskwą i wszystko wróciłoby do tak zwanej normy, czyli do czasów sprzed zamordowania prezydenta Kaczyńskiego, ten ma źle w głowie. Nie byłoby też żadnego nowego otwarcia. Byłoby ostateczne zamknięcie. Fakt ten jednak dotarłby do świadomości ludzi gardłujących dziś przeciwko Ukrainie na końcu.

No dobrze, ale mamy przecież rozsądną politykę, zbroimy się i może rzeczywiście należałoby coś tam politykom ukraińskim wytłumaczyć. Od tego jest premier. Komunikacja w czasie wojny nie jest tym, czym jest komunikacja w czasie pokoju, kiedy pan Stasiek może się wypowiadać ze swadą na wszystkie tematy i adorować swoją elokwencją panią Krysię. Teraz jest inaczej. I ja, w swojej nieopisanej naiwności, byłem pewien, że to są sprawy zrozumiałe. Myliłem się. Jak wiecie prawie w ogóle nie zabieram głosu w kwestii wojny i Ukrainy. Czynię tak zawsze w sytuacjach kryzysowych, żeby mój głos, nie brzmiał razem z głosami ludzi produkujących komunikaty nieszczere albo prowokacyjne. Biorę też poprawkę na to, że poza osobami głęboko i serio w to zaangażowanymi, nikt z nas nie wie dokładnie jak wyglądają polityczne przepychanki na Ukrainie. A przez to nie powinniśmy każdego, pardon, pierdnięcia z tamtej strony, nawet wyemitowanego przez osobę dziś wysoko postawioną, opatrywać dramatycznymi komentarzami. Czasem rzeczywiście lepiej jest pomilczeć i popatrzeć w niebo. Sprawy same się ułożą. Od tego jest dziś premier, minister obrony i kilku innych polityków, którzy – na szczęście – nie muszą zajmować się tematami z pierwszych stron gazet, czyli urojoną aborcją jakiejś wariatki i tragediami napędzanymi przez opozycyjne media. Jest wojna, a przez to powinniśmy unikać ocen emocjonalnych i powierzchownych, szczególnie jeśli – ciągle jeszcze – możemy zachować milczenie.

 

Przypominam, że w dniach 5-6 sierpnia odbędzie się w Krakowie, w hotelu Polonia Kiermasz Książki i Sztuki. Na miejscu będzie dwoje artystów z Krakowa – Irena Czusz i Tomasz Bereźnicki, a także pracownia Sztuka Cięcia z Częstochowy. No i wydawnictwo Klinika Języka oczywiście.



tagi: wojna  polska  propaganda  ukraina  prowokacje 

gabriel-maciejewski
22 lipca 2023 09:09
48     4006    16 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
22 lipca 2023 10:01

Krutycznie o relacjach Polski z Ukrainą wypowiadają sie ci, co nie byli na Ukrainie - no chyba że jako krótkotrwali turyści z samochodem własnym i niclegiem w hotelach. Akurst spędziłem tam bite 6 tygodni, jedząc to co oni, śpiąc w ich domach, rozmawiając z nim (ja po Polsku...a jakże!) i zwyczajnie byłem uzakeżniony od ich humory czy życzliwości. Więc doświadczenie mam duże i wiem ile kłamstw i zwykłej złej woli produkują ci tzw. "rozważni, zatroskani patrioci". Oni się posuwają już nawet do oczywistych głupot, mówiąc ludziom, że to niedobrze dla polskiej gospodarki tylu Ukraińców w Polsce. Ciekawe co by powiedzieli o tych wyludniających się wsiach i miastach na Ukrainie? To dobrze dla ukraińskiej gospodarki? 

Oni wszyscy ponoć katolicy, ale jakoś zapominają, że oszczerstwo to grzech ciężki - a tak się składa, że słyszę często tak wprost lub jako sugestię/aluzję że oni tu przyjechali, aby nam poderżnąć gardła "wiesz pan - pamiętasz co było na Wołyniu?".

No te potwornie kłamliwe hasło "stop ukrainizacji Polski". Każdemu kto tak mówi zadaję pytanie: ilu Polaków zaczęło mówić po ukraińsku i przyjęła zwyczaje z Ukrainy? A ilu ludzi z Ukrainy mówi po polsku i przyjęła zwyczaje Polaków (te dobre i te złe)? 

No i na koniec...to nie jest tak, że ludzie nie chcą iść na front. Byłem tam, rozmawiałem z ludzmi (mężczyznami( i problem jest inny. Po prostu nie biorą do wojska wszystkich chętnych (brakuje kady na wypłacanie żołdu). A że jest zakaz opuszczania oblasti (czyli województwa) przez mężczyzn, to możliwość znalezienia dobrze ołatnej pracy spadła tam do zera. Przy cenach naeet ciut wyższych niż w Polsce jest to sytuacja skrajnie degradująca i ci ludzie robią wszystko, aby się z tej sytuacji wydostać. Wysyłają więc swoje żony i dzieci do Polski i dopiero ta okoliczność pozwala im uzyskać zezwolenie na wyjazd z oblasti i z Ukrainy. Oni po prostu walczą o przetrwanie, aby nie popaść w nędzę. Oni zazdroszczą tym, których wzięto do wojska, bo tam jest godziwy żołd i można z niego wyżyć. Ale biorą niezbyt wielu i reszta ma taką alternatywę: albi klepać dużą biedę albo wyjechać i zacząć żyć jak człowiek. Każdy z nas wybrałby to drugie. 

I patrzenie z zawiścią na Ukraińców, że oni tu, ciężko harując, w końcu coś mają najbardziej mnie boli, bo to jest niesorawiedliwość wołająca o pomstę do nieba. 

Aha....ci krytycy podnoszą argument, że Ukraińcy mają jakieś przywileje. Wymieniają jakieś zdrowotne i socjalne. Zapoznałem się z tym i są to rzeczy marginalne. Kolejki do lekarzy się nie wydłużyły, a powinny i to micni przy takiej ilości Ukraińców. A socjalne to ponoć jakieś dodatkowe zasiłki dla matek z dziećmi. I tu ciekawe, że oni ukraińskim dzieciom żałują, jakby polskie dzieci cierpiały na niedostatek (zauważyłem coś odwrotnego - cierpią z powodu nadmiaru).

 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
22 lipca 2023 10:12

Czy "leci z nami" dziennikarz ("dedektyw") śledczy coby nam wytłumaczył co się kryje za tymi "polami na Ukrainie"?
To może byc trudne i niebiezpieczne!


..."TVN puszcza zaburzone wariatki domagające się równych praw dla kobiet."

Napotkałem taki tytuł w internecie: 

Nasz przyjaciel Santiago. Po co Morawieckiemu lider hiszpańskiej partii Vox?

Jakim cudem Abascal, prawicowy radykał, wróg imigracji i LGBT, obrońca mężczyzn przed oskarżeniami o przemoc domową, został politykiem nr 3 w Hiszpanii? Czemu zachwyca się nim Rachoń i TVP? Po co lider Vox PiS-owi? Przenikliwa analiza Piotra Zagórskiego z hiszpańskiej i polskiej perspektywy.

Więcej tych mądrości nie wytrzymałem, ale jak ktoś jest cierpliwy, to może znajdzie coś ciekawego.

https://oko.press/nasz-przyjaciel-santiago-po-co-morawieckiemu-lider-hiszpanskiej-partii-vox

Podobno w czasie dyskusji z lewactwem w Hiszpanii, "Nasz przyjaciel Santiago" zadał lewactwu pytanie : kim dla was jest kobieta? ;)

"Wczoraj Denys Shmyhal, powiedział coś o blokowaniu przez Polskę tranzytu zboża..."

To jest sprawa dość skomplikowana, bo podobno właścicielami pól są oligarchowie, którzy zamierzają sprzedać swoje udziały w tych "polach", o ile tego już nie zrobili. Tak, że nie wiadomo co Ukraina może w tej sprawie. Słyszałem, chyba w radio WNET, że większość tego zboża podobno przeznaczonego dla głodnych Afrykańczyków tam nie dociera.

A premier Ukrainy może spotkał się z prośbą, żeby coś tam wspomnieć po starej znajomości...
 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 22 lipca 2023 10:01
22 lipca 2023 10:27

Nie wiem skąd to się bierze, bo jak powiadam, można milczeć

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 22 lipca 2023 10:12
22 lipca 2023 10:28

Nasz premier mu odpowiedział i jest gites, zboże jedzie na zachód, a polskim rolnikom nic nie grozi

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
22 lipca 2023 11:56

Dla mnie sprawa jest jasna. Wbrew pozorom Niemcy i Francja wcale nie odpuściły. Może Francja się waha, ale Niemcy wcale nie odpuściły i gdzie się da włączają hamulce uruchamiając wszelkie możliwe i niemożliwe procedury blokujące Ukrainę.

Ja pamiętam dość dobrze początek z trudności z importem ukraińskiego zboża.

Zaczął się od blokady eksportu produktów rolnych via Morze Czarne przez Moskwę. Wtedy zaczęto uruchamiać alternatywne korytarze tranzytowe głównie przez Polskę ale także Mołdawię i Rumunię. Nasza infrastruktura jednak nie jest przygotowana na tak duży ruch produktów rolnych i Polska zaczęła magazynować produkty ukraińskie, aby dać czas innym krajom na przygotowanie na uruchomienie dodatkowych korytarzy do eksportu zboża, ponieważ polskie porty nie są w stanie - z tego co wiem - skanalizować ten eksport. Grozi to paraliżem ruchu, jaki odbywa się przez nasze morze.

Miały pomóc przede wszystkim Niemcy, jako "mocarstwo moralne", które potem miały przejąc zawartość w naszych magazynach i eksportować dalej. Jak zwykle skończyło się na obietnicach, a produkty rolne z Ukrainy zaczęły zapychać nasze magazyny uniemożliwiając przyjmowanie płodów od polskich rolników. Cały problem jest przede wszystkim generowany przez UE (czytaj Niemcy), która przy tej okazji chce wysadzić nasz rząd, rodząc antagonizm między rolnikami a rządem i przejmując w ten sposób kontrolę na Polską.

Natomiast wcale bym się nie zdziwił (może mam złą perspektywę, ale tak to widzę), że w obliczu zbliżających się wyborów w Polsce, premier Ukrainy daje naszemu rządowi okazję, aby mógł pokazać swoje twarde oblicze i zademonstrować dla malkontentów u nas, że nasz kraj nie jest "przybudówką" Ukrainy.

P.S. Jeśli Polska ma mieć jakąkolwiek możliwość manewru politycznego i ekonomicznego w Europie i nie być skazana na dyktat niemiecko-francuski, to zwycięstwo Ukrainy jest jej niezbędnie konieczne. Bez rzeczywiście suwerennej Ukrainy z dostępem do Morza Czarnego leżymy i kwiczymy. Wszystkie projekty nam się zwiną. Trzeba być ograniczonym by tego nie rozumieć.

zaloguj się by móc komentować


zkr @mniszysko 22 lipca 2023 11:56
22 lipca 2023 12:11

> Trzeba być ograniczonym by tego nie rozumieć.

Ale prawie 30% chce glosowac na opcje niemiecka.
I nie rozumieja, ze gdyby ta opcja rzadzila to by Ukrainy juz nie bylo...

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski
22 lipca 2023 12:18

"Fakt ten jednak dotarłby do świadomości ludzi gardłujących dziś przeciwko Ukrainie na końcu."

Fakty nie mają dla nich znaczenia i ogólna gorsza sytuacja będzie tylko pretekstem do tresowania kolejnych pokoleń za pomocą "złego PiSu co zaprzepaścił dziejową sytuację". Ci ludzie to często mentalnie postprl i spadkobiercy tych którzy się na PRLu uwłaszczyli. Oni chcą powrotu tego samego tylko pod butem niemieckim bo nie wiedzieć czemu wierzą w niemiecką kulturę. Ale gdyby wrócili Rosjanie w walonkach to też by nie było źle, "dziadek sobie chwalił i z niejednym Ruskiem wódkę pił". Ludzi młodych tu nie wliczam bo ci jak zawsze poszli w skrajności. Tym razem dostali wybór - Gwiezdne wojny vs tęczowy Marvel.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
22 lipca 2023 12:59

"Jeśli ktoś uważa, że byłby jakieś dogowory z Moskwą i wszystko wróciłoby do tak zwanej normy, czyli do czasów sprzed zamordowania prezydenta Kaczyńskiego, ten ma źle w głowie."

Dogowory były przed i po mordzie na Prezydencie LK. I te po były po prostu zjazdem po równi pochyłej. Ludzie normalni pamiętają jak było po zamachu smoleńskim i zdają sobie sprawę że byliśmy Białorusią-bis z niemieckim porno. Niestety milczą bo ciężko pracują na jako tak standard bytowy. Gardłują nadpobudliwi i ci, którzy "wiąrzą nadzieje" z tym procederem. 

"Nie byłoby też żadnego nowego otwarcia. Byłoby ostateczne zamknięcie. Fakt ten jednak dotarłby do świadomości ludzi gardłujących dziś przeciwko Ukrainie na końcu." 

... na końcu, w momencie zamknięcia więziennej celi na Rakowieckiej. Ale to dotyczyłoby tylko połowy gardłujących. Druga połowa czekałaby na dalsze rozkazy. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Magazynier 22 lipca 2023 12:59
22 lipca 2023 13:11

Na Rakowieckiej zrobili teraz muzeum więźniów politycznych. Przechodziłem tam akurat przedwczoraj. Więc ti więzienie chyba CHWILOWO nieczynne. Oby jak najdłużej. 

No i w ogóle odwoływanie się do rozumu i logiki jest tak samo bezcelowe jak odwoływanie się do Biblii w rozmowach ze Świadkami Jehowy. Przetestowałem oba przypadki przez dłuższy czas  i już nigdy więcej nie będę wchodził w takie merytoryczne dyskusje z ludźmi mającymi złą wolę. 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 22 lipca 2023 11:56
22 lipca 2023 14:46

No trzeba, ale jest tak wielu "przenikliwych", że nie wiadomo co robić

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 22 lipca 2023 12:18
22 lipca 2023 14:47

Niestety ta obojętność wobec faktów dociera do człowieka kiedy ma już swoje lata i powoduje poczucie bezradności, albo chcęć walenia kijem po łbach

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 22 lipca 2023 12:59
22 lipca 2023 14:48

I śpiewałaby: wolność kocham i rozumiem, wolności oddać nie umiem...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
22 lipca 2023 15:13

"Wczoraj Denys Shmyhal, powiedział coś o blokowaniu przez Polskę tranzytu zboża i przez twitter przewaliła się fala komentarzy krytycznych. Wręcz domagających się weryfikacji całej budowanej od początku wojny współpracy z Ukrainą. Pomijam już fakt, że ta współpraca odbywa się w kooperacji z USA i GB, to jak sobie to ludzie wyobrażacie? Poza tym kim jest pan Shmyhal, który pełni funkcję premiera? On dziś jest, a jutro może go nie być."

Faktycznie, dziś Shmyhal jest, a jutro go może nie być.

Podobnie jak i Zelenski, choć może jego zniknięcie trochę inaczej by wyglądało i więcej czasu by zajęło, bo ma inne zamocowanie.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
22 lipca 2023 15:20

"Rosjanie nie oglądają się na koszta i chcą zająć Ukrainę, bo bez niej są jedynie atrapą państwa."

Atrapą państwa są rzeczywiście, ale mnie się wydaje że oni nawet nie chcą zająć Ukrainy. Bo i nie są w stanie, jak to pokazała ta wojna.

 Oni bardziej by chcieli chyba powrotu do sytuacji i położenia Ukrainy sprzed Euromajdanu.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
22 lipca 2023 15:27

Ja dostrzegam jedno pozytywne zjawisko jeśli idzie o Polskę w obecnej sytuacji.

W obliczu tego co się dzieje za naszą wschodnią granicą, polscy politycy wzięli się wreszcie, po raz pierwszy od kilku dekad, za zbrojenia i rozbudowę armii.

I co ważne, jest to pozytywnie postrzegane i popierane przez dużą część społeczeństwa. Oby jak największą, bo mamy przecież i drugą stronę medalu, światłych Europejczyków, walczących z reżimem pisowskim.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Szczodrocha33 22 lipca 2023 15:20
22 lipca 2023 16:01

Rosjanine może tak. Ale Putinki i kremlanie wiedzą że nie ma powrotu do czasu przed euromajadanem. Chcą powrotu do czasów Stalina. Owszem przeszłość mają wpisaną w umysły, ale muszą dostosować ją do nowej sytuacji i wymazać z umysłów poddanych kremla wszelkie nowe pomysły na Rosję. Stąd wojna.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Szczodrocha33 22 lipca 2023 15:27
22 lipca 2023 16:05

Światli Europejczycy to "mniejszość seksualna". Ich los to znoszenie "prześladowań" ze strony "homofobicznej większości". "Solidaryzuję" się z ich "cierpieniami" i liczę na to, że kiedyś ...  znudzi się im w końcu.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
22 lipca 2023 16:08

"Sprawy same się ułożą. Od tego jest dziś premier, minister obrony i kilku innych polityków, którzy – na szczęście – nie muszą zajmować się tematami z pierwszych stron gazet, czyli urojoną aborcją jakiejś wariatki i tragediami napędzanymi przez opozycyjne media."

Nawet wyciągnęli z szafy tego cymbała Sierakowskiego, otrzepali z naftaliny, posypali pudrem i okręcają na kiju.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
22 lipca 2023 18:05

Dokładnie tak. Cała para wrogów idzie i będzie szła w to żeby podburzać Ukrainców przeciwko Polakom i na odwrót, dziwi mnie bardzo to jak można być tak zaślepionym żeby tego nie widzieć. Również jestem zdziwiony tym, że ludzie widząc ile u nas jest wrogiej agentury która na każdym kroku i w każdej niemal dziedzinie działalności(w urzędach, w gospodarce itd.) wkłada kij w szprychy i chce przemawiać w imieniu polaków również na arenie międzynarodowej nie zastanowi się, że na Ukrainie może być dokładnie tak samo. Ukraińców też można byłoby nakręcać wypowiedziami jurgieltników którzy są podpisani jako "polscy politycy" w mediach kiedy wypowiadają się publicznie.

 

zaloguj się by móc komentować

Brasil @gabriel-maciejewski
22 lipca 2023 19:42

"Polska święta, zapita, skurwiona, sprzedajna, z gęba wypchaną frazesem, antysemicka, antyniemiecka, antyrosyjska, antyludzka. Pod obrazkiem Najświętszej Panienki. Pod stopami młodych oenerowców i starych pułkowników. Pod dachem Belwederu. Pod mostem. Święta polskość pod knajpą i kasą. Tępe pyski granatowych policjantów. Lisie mordy szmalcowników. Okrutne twarze stalinowców. Chamskie gęby Marca. Przerażone gęby Sierpnia. Pyszałkowate gęby Grudnia. Święta polskość bluźniercza, która się ośmieliła nazywać Polskę Chrystusem Narodów, a hodowała szpiclów i donosicieli, karierowiczów i ciemniaków, oprawców i łapowników, ksenofobię podniosła do rangi patriotyzmu, u obcych klamek się wieszała, składała wiernopoddańcze pocałunki na dłoniach tyranów. Ta ostatnia próba była potrzebna! Nieodzowna. Błogosławiona. Może wreszcie teraz Polska zrozumie, że łajdactwa i świętość w jednym stoją domu, także i tutaj, nad Wisłą, jak wszędzie na całym bożym świecie"

"Czasem rzeczywiście lepiej jest pomilczeć i popatrzeć w niebo" @Coryllus

 

Leżę na łące i patrzę w niebo, przypominając sobie jak to było na starcie. 30 lat temu byliśmy "zacofanym" ludkiem któremu światła Europa podała pomocną dłoń. Po 30 latach samodzielnej niemieckiej polityki mamy demaskacje narodu filozofów w zasadzie w każdym aspekcie, Kliczko, Poroszenko, Melnyk to jest ich opcja. Schmyhalu plus reszta nie "kumających" chodzi na pasku spekulantów, kapitału i moskwy oczywiście. Prezydent Zełeński, Stefańczuk i duża część społeczeństwa jest normalna... W czasach kiedy Szczypiorski pisał te oszczerstwa by zarobić na czerwonego Pontiaka, układ sił w Polsce wyglądał podobnie. Walka toczy się w okopach, sercach i umysłach...pod warunkiem że nie cierpimy na urojenia, postawa Polaków pokazuje że jesteśmy dojrzałym narodem i pomożemy nie tylko Ukrainie ale i cierpiącym na coraz większe deficyty i problemy Niemcom. To jest myśl doprowadzająca do szału warszawski "matrix"

 

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
22 lipca 2023 21:56

Przy masowej migracji do Polski z Ukrainy i trwającej tam wojnie pewne negatywne zjawiska są nieuniknione. Są dwie sfery - pierwsza to relacje na poziomie społeczeństw ( tysiące Ukraińców u nas pracuje i to ciężko ) i drugie na poziomie państwowym. Dla Ukrainy Polska stanowi poważne zagrożenie poprzez polonizacją młodego pokolenia. Tysiące młodych Ukraińców można spotkać w firmach i sklepach. Duża część będzie chciała tu zostać. W kulturze masowej ostatnio pojawiła się Polska w kontekście wybuchu II wojny ( nie trzeba było napadać Polski – u Indiany Jonesa i także u Nolana,  gdzie Oppeheimerowi pokazano wyraźnie tytuł w gazecie Niemcy napadły na Polskę). Nie wiadomo jak zachowa się Afd i na ile jest infiltrowana przez Rosjan.  W różnych mediach zachodnich PIS i Afd to to samo nacjonalistyczne zło. Różne agentury na Ukrainie będą działały przeciw Polsce z bardzo różnych powodów. Rosyjska z powodów politycznych a inne z gospodarczych. Kluczowy jest nie tylko polski soft power ale stabilność wewnętrzna, siła armii i przede wszystkim neutralizacja wewnętrznej targowicy. Czy relacje oddolne społeczeńst to zneutralizują to się okaże.

zaloguj się by móc komentować

onyx @Szczodrocha33 22 lipca 2023 16:08
22 lipca 2023 22:18

Sierakowski jak raz wywalił im całą narrację aż go nawet premier Morawiecki zacytował ;)

https://twitter.com/MorawieckiM/status/1682352514102972416?t=sH5IjScsew33yF3OZwKmVw&s=19

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
23 lipca 2023 01:56

Mnie jeszcze intryguje jedna sprawa.

Żydzi ciągle się nas czepiają.

O antysemityzm, zabójstwa, mordy, o pieniądze.

O Ukraińcach, którzy ich wymordowali co niemiara, ani słowa, cichutko.

Dlaczego?

Czy może osoba Zelenskiego , Żyda, ma coś z tym wspólnego?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Brasil 22 lipca 2023 19:42
23 lipca 2023 07:08

On to o sobie napisał chyba. To była małpa dopiero

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 22 lipca 2023 21:56
23 lipca 2023 07:09

Nikt nie myśli o żadnym zagrożeniu przez polonizację, niech pan skończy z tymi anachronizmami

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 23 lipca 2023 01:56
23 lipca 2023 07:09

Czepiają się, bo mogą. Bo jest tu środowisko, które będzie ten przekaz powielało

zaloguj się by móc komentować

Brasil @gabriel-maciejewski
23 lipca 2023 08:27

"On to o sobie napisał chyba. To była małpa dopiero"

Niechybnie tak, przypomniałem sobie to jako UB-ecki schemat siadania innym na twarz, z Ukrainą robi się dokładnie to samo przecież. Ukraina banderowska, niewdzięczna, niedojrzała.... Z tym trzeba walczyć, źle że stało się to elementem kampanii degenerując postawy wielu ludzi. Propaganda antyukraińska wykuwana jest w tych samych laboratoriach co antypolska.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski 23 lipca 2023 07:09
23 lipca 2023 08:59

Pan może nie myśli  ale Ukraińcy z pewnością. Czyli to znaczy,  że pan się nie obawia na przykład tego, że leśnicy staną się urzędnikami unijnymi a sędziowie sędziami unijnymi ?  U nas te procesy skutkowały wcześniej wyjazdem np 25 000 lekarzy, którzy do Polski już nie wrócili ani ich dzieci.   Spotykam już wielu lekarzy ukraińskich, inżynierów informatyków i całą masę młodzieży.   Z tym, że my nie mamy wojny a oni mają.  To nie jest anarchronizm tylko prosty import wykształconych kadr.  

zaloguj się by móc komentować


peter15k @gabriel-maciejewski
23 lipca 2023 09:21

(...)Oni akurat wrócą(...)

Do kraju gdzie jest wojna albo gdzie nikt nie będzie ryzykował inwestycji ?  Dlatego chce się nas wciągnąć od dawna w tą wojnę bezpośrednio albo zwiększyć jej ryzyko przynajmniej medialnie przy jednoczesnej akcji propagandowej - sielskie obrazki nt studiowania w różnych krajach.   Zachód ( Niemcy, Francja  )  są w dramatycznej sytuacji demograficznej i ludnościowej bo multi kulti nie zadziałało.  Rosjanie też o tym wiedzą bo tysiące młodych wyjechało na zachód. W długim dystansie czasowym to klęska kraju. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 23 lipca 2023 07:09
23 lipca 2023 10:28

Nie tylko będzie powielało, ale nawet wyolbrzymiało. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @peter15k 22 lipca 2023 21:56
23 lipca 2023 10:53

Niech pan nie obraża targowicy, tej historycznej. Dzisiejsi agenci wpływu typu tow. Donald to popłuczyny. Targowicy to byli skurczysyny ale intelektualnie na znacznie wyższym poziomie.

W Ukrainie agentura wpływu to przede wszystkim niemiecka, amerykańska i angielska. Niemiecką widać wyraźnie w postaci pornografikacji młodego pokolenia Ukraińców, analogicznego do pornografikcaji polskiego. Nowe kabarety zjechały znacznie poniżej poziomu Kwartału'95. O polskich nie ma co nawet mówić. 

Moskiewska agentura zostawiła swoich pogrobowców. Oprócz kadry cerkiewnej, żaden przytomny cwaniaczek nie zaryzukuje teraz bezpośrednich kontaktów ze służbami kremlowskimi. Tym nie mniej układy pomoskiewskie w Ukrainie tak jak w Polsce to smok o tysiącach głów, który, jak mówi Arestowycz, zeżre Ukrainę jeśli się te głowy nie zetnie.

W miarę normalni Polacy i Ukraińcy nie mają wyjścia. Albo przełamią osaczenie, albo ich dzieci stoczą się w sidła łowców niewolników. My i Ukraińcy musimy po prostu bodować/umacniać analogiczne fundamenty. Analogie są i widać je w postaci prostej, naturalnej komunikacji między nami a Ukraińcami którzy przyjeżdżają na urlopy do Polski i odwiadzają swoje żony i dzieci. Sam gadam z nimi gadam.

Ale mimo pomoskiewskiej sitwy na Ukrainie, polityczne organizacje: niemiecka, amerykańska i brytyjska, zrobią wszystko żeby ukraińskie wykształciuchy, przynajmniej znaczna ich część wróciła do domu. Potrzebują ich do obsługi infrastruktury bez względu na wynik przetargów z Moskwą. W Polsce obsługą infrastruktury zainteresowanie są organizacje amerykańska i brytyjska.

Jak się zachowa Afd wiadomo. To jest kolejna organizacja promoskiewska. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 22 lipca 2023 10:28
23 lipca 2023 12:09

Ogromnie  trudny,...

...  a  jeszcze  ogromniej  wazny  temat/problem  Pan  poruszyl  i  dziekuje  Panu  bardzo  za  ten  wpis,  bo  -  przy  calej  mojej  estymie  dla  Pana  i  tego  co  Pan  robi  przez  tyyyle  lat  -  to  jednak  naszym  rolnikom  ,,grozi,,  bardzo  duzo,...  ale  nie  tylko  rolnikom,  nam  samym  zwyklym  obywatelom  takze  !!!

Nie  mozna  na  dzien  dzisiejszy  nic  przewidziec,  a  juz  z  pewnoscia  nic  dobrego...  nie  ma  na  to  dzisiaj  tzw.  madrego  i  dlugo  jeszcze  nie  bedzie.  Natomiast  jest  ogromne  WYZWANIE,  ktore  warte  jest  zachodu,  wysilku  i  z  naszej  strony,  jako  Polakow  i  Ukrow  tym  bardziej,  ale  NIE  MOZE  BYC  takiego  -  jak  obecnie  -  takiego  BURDELU  ,,zarzadczego,,  wszelkiej  dopuszczalnej  AGENTURY  =  TARGOWICY...

...  to  jest  pierwsze  primo  !!!

 

Agentura  lokalna  i  obca  WON,...  i  koniec  piesni, 

zaloguj się by móc komentować


Paris @Szczodrocha33 22 lipca 2023 15:13
23 lipca 2023 12:29

Stety,  ale...

...  Szmyhal  powiedzial  prawde  !!!

I  slusznie  -  dziekowac  Panu  Bogu,  ze  Polska  BLOKUJE  TRANZYT  zboza,...  zdaloby  sie  aby  Polska  zablokowala  ,,tranzyt,,  wszystkich  innych  produktow  roslinnych  i  zwierzecych,  ktore  CALA  RZEKA  wlewaja  sie  do  Polski  BEZ  JAKIEJKOLWIEK  KONTROLI  i  OGRANICZEN,...

...  na  granicy  polskiej  ODCHODZI  taaaki  ,,CHandel,,  z  Ruskimi,  Ukrami,  Niemrami,  Dunczykami,  Holendrami,  Angolami,  Frankami  i  pozostala  ,,zachodnia  CHolota,,  ze  nam  Polakom  sie  nawet  NIE  SNI  i  NIE  MAMY  o  tym  zielonego  pojecia  !!!

 

Co  powyzej,  powiedzieli  mi  moi  klienci  z  Ukrainy,...  dzieje  sie  ROZBOJ  W  BIALY  DZIEN,  

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 22 lipca 2023 15:20
23 lipca 2023 12:33

Bo  ATRAPA  staja  sie  dzisiaj...

...  ich  ,,spAsoZy  i  FspomagieZy,,  z  ,,zaHodu  Europy  i  z  Ameryki,,  !!! 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 22 lipca 2023 15:27
23 lipca 2023 12:40

Tak,  tak,...

...  teraz  sie  ,,nasze  panstFo,,  uzbroi  -  naturalnie,  ze  kosztem  calego  narodu  -  a  potem  te  uzbrojenie  wysle  do  Angoli  albo  innego  NATO,  bo  taka  bedzie  ,,potSZeba  HFili,,  albo  inna  tzw.  ,,mUndrosc  etapu,,  ze  ,,CZeba  pomUc  sojOsznikom,,...

...  tak  juz  onegdaj  w  naszej   bolesnej  historii  bywalo  nie  raz  !!!

 

A  targowicy  i  agenturze,  zwyklym  KRYMINALISTOM,  OSZUSTOM  i  ZLODZIEJOM   WLOS  Z  GLOWEK  NIE  SPADNIE  !!! 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Brasil 22 lipca 2023 19:42
23 lipca 2023 12:47

Tak,...

...  ,,matrix,,  wie...  i  czuje,  ze  PASNIKI  i  ZEROWISKA  sie  skoncza  !!!

No,  bo  musza  sie  skonczyc,

zaloguj się by móc komentować


Paris @onyx 22 lipca 2023 22:18
23 lipca 2023 12:54

Zeby  sie  tylko...

...  BANKSTER  -  od  tej  twitter`owej  zgodnosci  -  nie  zechcial  zaraz  ,,jednoczyc  i  pojednywac  z  czerwono  zarazo,,  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 23 lipca 2023 07:09
23 lipca 2023 13:00

Niestety,  ale...

...  sa  wsrod  nich  zywe  takie  ,,leki,,...  ale  to  tez  sa  sprawy  do  wytlumaczenia  i  do  wzajemnego  zrozumienia.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Magazynier 23 lipca 2023 10:53
23 lipca 2023 13:23

Z całym szacunkiem panie Wacławie ,ale "Donaldowe popłuczyny "to wszelkiej niemałej targowickiej skurwysyńskiej"maści wyszkolonej także intelektualnie na dobrych uczelniach zachodnich.Idą na całość i czulą się pod Donaldowe skrzydła,broniąc zdobytych apanaży...To przez niemała pół wieku arystokracja post-komuchowa,broniąca swoich "książęcych" tytułów,majatków i wprost zbójeckich układów w Europie.A także Moskiewska agentura pogrobowców nie zostawia i zapomina o nich.To daje często tak piorunującą wściekłą mieszankę. Jest nie inaczej,bo dzieje się -to co widzimy.............

No nie wiem czy Peter tak bardzo tych dawnych targowiczan obraził..."NOWI" targowiczanie niczym nie ustępują w ochocie...a historię mają w d****

Co do młodych Ukraińców: jakiś tam procent ,młodych wykształconych,wolnych "panien i chłopców"szuka szczęścia wśrod Polaków i wychodzi za mąż,czy żeni się(więcej panny)...Mam tego przykład w Krakowie.Nie jestem zorientowana jak dużo,bo nie prowadzi się statystyk,ani o tym pisze.Ale proszę mi wierzyć tak zaczyna się dziać.Zyskują oprócz serca,stabilizację ,ubezpieczenie , status...

 

zaloguj się by móc komentować

Globalny @gabriel-maciejewski
23 lipca 2023 13:59

Święte słowa:

Może niech ci ze starszego pokolenia, których udziałem była emigracja, przypomną sobie, jak zachowywali się Polacy w Niemczech w czasie stanu wojennego. I z czym się Niemcom wtedy kojarzyli. To jest moim zdaniem właściwy kierunek refleksji.

Sam powtarzam wszystkim "zatroskanym".

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Magazynier 23 lipca 2023 10:53
23 lipca 2023 16:12

(...)W Ukrainie agentura wpływu to przede wszystkim niemiecka, amerykańska i angielska.(...)

Holendrzy także - oni zawsze są przed sąsiadami zanim ten niemiecki "leopard" odpali starają sie zająć odpowiednie pozycje. Wiedzą, że w konfrontacji z ukraińskimi warunkami ich produkcja rolna będzie zbyt droga. Dlatego pewnie też te ruchawki rolne w Holandii.  Co do pornografikacji - na youtube są wypowiedzi młodych Ukraińców że Polska "zacofana". To "łowy" obsypanych złotem fundacji i NGO-sów. Znamy to z autopsji. Nie wiedzą,że my mamy wojnę ideologiczną, znamy zagrożenie , no ale oni przecież mają realną wojnę  rodem z ubiegłych wieków łącznie z jasyrem i kradzieżą dzieci do rusyfikacji ( jak donoszą Ukraińcy ) .   Co do biznesu nasi przedsiębiorcy, być może na skutek większej ruchliwości ,będą się pozycjonować w sektorze średnich i małych firm. "Leopard"-y oczywiście będą chcieli wziąć duże geszefty. Tymczasem Łukaszenka ( on się cały czas nieźle "miga")  skarży się Putinowi,  że wagnerowcy się denerwują z braku zatrudnienia i chcą iść na Warszawę. Niemcy teraz się zrobili dobrzy dla USA i tu jakby widać konflikt z City of London...c.d.n.

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 23 lipca 2023 13:23
23 lipca 2023 16:46

...  i  ,,rogi  rosna,,  jeszcze  wieksze,  Pani  Seleno  !!!

Taka  prawda,

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Paris 23 lipca 2023 16:46
23 lipca 2023 17:40

Oj tam,oj tam kochana Paris...komu rośnie to urośnie.I tak też bywa,nawet "kontrakty"są znane i powszechnie praktykowane w świecie.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @mniszysko 22 lipca 2023 11:56
23 lipca 2023 23:15

"Jeśli Polska ma mieć jakąkolwiek możliwość manewru politycznego i ekonomicznego w Europie i nie być skazana na dyktat niemiecko-francuski, to zwycięstwo Ukrainy jest jej niezbędnie konieczne. Bez rzeczywiście suwerennej Ukrainy z dostępem do Morza Czarnego leżymy i kwiczymy. Wszystkie projekty nam się zwiną."

Jakiekolwiek są projekty to nie nam się one zwiną, ale rzekłbym raczej, nam zostaną zwinięte.

Ponieważ te projekty są układane przez graczy poważnych, którzy rozdają karty.

Ani Ukraina tej wojny nie wygra, ani Rosja nie zawojuje Ukrainy i nie zajmie jej.

Ta wojna moim zdaniem zakończy się wcześniej czy póżniej przy stole negocjacyjnym.

A Ukraina wyjdzie z tej wojny zrujnowana ekonomicznie i społecznie w skali straszliwej.

Po upadku ZSRR ludność Ukrainy to było ok. 52 miliony ludzi, obecnie ok. 30 milionów.

A gospodarka Ukrainy opnowana przez oligarchów, spikniętych częściowo z zachodem, częściowo prorosyjskich.

Jedyna rozsądna rzecz jaką można teraz robić to zbroić się, rozbudowywać armię, i strzec wschodniej granicy, nie dając się sprowokować.

Nie dajmy się wkręcić w maszynkę do mięsa, Ukraińców już wkręcono, i wystarczy.

 

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować