-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czy Polska wygra pokój?

Bo co do tego, że Ukraina wygra wojnę niewielu już ma wątpliwości. Kwestią istotną pozostaje jednak czy kluczowe dla naszego bezpieczeństwa porozumienia z Ukrainą gwarantowane przez NATO nie zostaną zdewastowane w imię tak zwanych wartości europejskich. Pod nazwą tą kryje się stary, pruski imperializm, nigdy właściwie nie spełniony. Minister Kułeba powiedział wczoraj, że jeśli Ukraina nie otrzyma statusu członka kandydującego do UE, jej władze uznają, że Europa chce Ukrainę oszukać. Tak się zachowują prawdziwi politycy i komunikat ten jest istotny z wielu bardzo powodów. Najważniejszy jest ten, że w mojej ocenie oznacza to, że na stole jest oferta Londynu, który potrafi zapewnić Ukrainie bezpieczeństwo i prosperity bez Unii. To co mówi Kułeba należy więc czytać tak – USA i Londyn i tak zarżną Moskwę, możecie więc iść na dno razem z nią, albo trochę zaryzykować i dać nam dobrą ofertę, a my się zastanowimy. Chciałbym żeby kiedykolwiek jakiś polski polityk komunikował się z Niemcami w ten sposób. Niemcy, na razie nie wyobrażają sobie, że można funkcjonować bez Rosji. Pytanie istotne brzmi – czy ktokolwiek będzie sobie zawracał głowę tłumaczeniem im, że jednak można? Raczej wątpię. Ukraina ma inny plan na siebie, a jej położenie i skuteczna obrona, czynią ten plan nie dość że realnym, to jeszcze groźnym dla Moskwy. Jeśli bowiem interesy Londynu, w bliskiej perspektywie Izraela i USA znajdą sprzyjające okoliczności na Ukrainie, Moskwa jako byt samodzielny przestanie być potrzebna. To jest na razie mrzonka, ale w tę stronę zmierzać będą sprawy. Na szybko mamy do rozstrzygnięcia taki problem – czy UE ma wobec Polski w ogóle jakąś ofertę, choć w przybliżeniu tak poważną, jaką Londyn złożył Ukrainie? Myślę, że nie. Niemcy i Francuzi chcą budować superpaństwo w oparciu o Rosję. Polityka UE jest polityką ofertową wobec Moskwy przede wszystkim, albowiem potęga Rosji traktowana jest tam ciągle serio. Poza tym w dalekiej perspektywie Niemcy i Francuzi liczą na odrodzenie się militarne i polityczne Rosji? Moim zdaniem nie ma żadnych podstaw, by tak sądzić. Choć do odkrycia wszystkich kart jeszcze bardzo daleko. Na razie Ursula von der Leyen forsuje likwidację zasady jednomyślności w PE, a to oznacza po prostu scedowanie władzy na instytucje unijne, a kraje UE degraduje do poziomu landów. Czy Ukraina będzie chciała w czymś takim uczestniczyć? Raczej nie. A nawet jeśli, realia, które zapanują tam po wojnie, uczynią udział Ukrainy w strukturach unijnych całkowitą fikcją. Dlatego Ukraina – z punktu widzenia Polski – musi znaleźć się w UE i NATO. Chodzi to, żeby – kiedy USA i GB zabiorą się już na serio za rozwalanie Moskwy, Polska znalazła się po właściwej stronie. Jeśli bowiem ktoś miał jakieś złudzenia co do mocy poszczególnych sojuszy, powinien się już ich pozbyć. Jeśli tego nie zrobił, jest albo idiotą, albo konfidentem.

Czy w polskiej polityce ktoś te sprawy rozumie? Pewnie sporo osób, nie rozumie tego natomiast opozycja, która domaga się respektowania tak zwanych unijnych wartości. O te wartości walczą właśnie w tej chwili żołnierze w Azowstalu, gdzie rozgrywa się tragedia na miarę antyczną. Mamy nawet konfidenta, który wprowadza wroga na nieznane i tajemnicze przejścia, tak jak to było pod Termopilami. W użyciu są wszystkie memy i aspekty kulturowe, którymi karmił się biały człowiek aspirujący do wykształcenia i ilorazu. Tylko Niemcy tego nie widzą, albowiem oni mają swoją dintojrę w Moskwie. Jeśli, nie daj Boże, opozycja w Polsce wygra, jeśli podporządkuje się dyktatowi UE czyli Niemcom, cała polska polityka zostanie sprowadzona do tak uwielbianego przez niektórych prowadzania kur do wychodka. I zapomnijcie o wizjach i planach, o Kresach i porozumieniach, zostaną nam do rozwiązania podsuwane przez naszych patronów problemy, utrzymywane na poziomie rozstrzygania jaki kolor mają mieć worki do segregacji odpadów. Politykę będzie się robić na Ukrainie, która stanie się – jako protektorat brytyjsko-amerykański równorzędnym partnerem dla nowej Unii. I będzie z tą Unią paktować jak równy z równym. Kułeba widzi to już dzisiaj i widzą to pewnie także inni ukraińscy politycy. Nie widać bowiem po nich lęku. Mówią oni wprost, że to na Ukrainie toczy się walka o wartości europejskie, nie zaś w Niemczech czy we Francji, które to kraje oddalają się od realnych problemów politycznych tonąc w obłędzie i próbując się z tego uratować poprzez prorosyjską Realpolitik. Sprawa tymczasem jest prosta – albo cywilizowane kraje uratują Ukrainę i wszyscy zabierzemy się za podział moskiewskiego truchła, ku wielkiej radości zamieszkujących podbite przez Moskwę obszary ludzi, albo Moskwa podzieli nas razem z Niemcami i wrócimy do stanu, jaki mieliśmy w Europie środkowej po Powstaniu Listopadowym. Czas wybierać. Na razie Niemcy składają ofertę Moskwie naszym kosztem, bo do tego sprowadza się propozycja von der Leyen. Nie wiemy tylko jakimi metodami jej propozycje będą realizowane nad Wisłą. Co stanie się z obecnym rządem i politykami PiS, a także jak UE zamierza wynieść do władzy opozycję. Pewnie nie będą to metody tak drastyczne jak te stosowane przez Rosjan na Ukrainie, ale łagodności bym się raczej nie spodziewał. Jeśli o mnie chodzi, wybór jest prosty. Pytanie czy zdążymy i jakimi metodami Niemcy zamierzają przeprowadzić swój zamach stanu w UE. Jeśli to zrobią Ukraina powinna zrezygnować z kandydowania do Unii, albowiem to oznacza, że Europa przyjęła kurs na Moskwę i ciągnie nas ze sobą. Dlatego też uważam, że prócz politycznych, osobiste relacje z uchodźcami są równie ważne dla przyszłości obu narodów. Nie wiadomo co będzie. Ukraińcy z nami rozmawiają i my rozmawiamy z nimi. Niemcy i Rosjanie rozmawiają wyłącznie ze sobą i wydają innym polecenia. Nieposłusznych zaś mordują. Rozumiem jednak, że ktoś może mieć wątpliwości, bo wielu nie wierzy we własną śmierć, a jedynie w cudzą, wielu nie wierzy też, że mogą zostać zdegradowani – po raz nie wiem który – do roli bydła roboczego. Uważajcie – mówię to do posłów PE – co robi i mówi ta dziwna kobieta w sweterku. I nie bierzcie serio, żadnych deklaracji dotyczących pomocy Polsce czy Ukrainie.



tagi: polska  ukraina  usa  unia  wielka brytania  moskwa  zamach stanu 

gabriel-maciejewski
11 maja 2022 10:07
62     5702    27 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

onyx @gabriel-maciejewski
11 maja 2022 10:24

Amerykanie właśnie zatwierdzili kolejne 40 mld dolarów na pomoc Ukrainie, o siedem baniek więcej niż chciał Biden. Sprzęt płynie cały czas, ludzie są szkoleni. Pytanie czy obecny rząd udźwignie skalę przemian? Oby.

https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/swiat/2155981,1,40-mld-dolarow-pomocy-usa-dla-ukrainy-trwa-walka-o-azowstal.read

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
11 maja 2022 10:27

Jak kacapia padnie, to Niemcy tez czeka cwiartowanie. Powstanie wiele malych panstewek, tak jak kiedys ksiestw i byc moze kilka kalifatow. Mnie to nie bedzie przeszkadzac, jesli wszystkie beda nalezec do strefy Schengen.

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
11 maja 2022 10:29

"Moskwa jako byt samodzielny przestanie być potrzebna. To jest na razie mrzonka, ale w tę stronę zmierzać będą sprawy." 

To nie mrzonka, do zbyt wielu dociera, że Moscoviae esse delendam i to już się realnie dzieje. Niemcy ciągle chcą z ruskimi granicy na Wiśle i tego przez tysiąc lat pragną wielce, ale wszystko wskazuje na granicę polsko - ukraińsko - chińską na Uralu. Dalekie narody z rosyjskim obywatelstwem się ucieszą.

zaloguj się by móc komentować

atelin @valser 11 maja 2022 10:27
11 maja 2022 10:36

Nam też nie będzie przeszkadzać, te z Senegalu do Polski nie chcą, bo jogurty nas za drogie.

zaloguj się by móc komentować

tomciob @gabriel-maciejewski
11 maja 2022 10:52

Jak już się ta Rosja rozpadnie pozostanie jednak parę dylematów do zagospodarowania: Białoruś, Kaliningrad, Nadniestrze, prorosyjska broń atomową, Austra, Węgry, Serbia i takie tam jeszcze jak Sri Lanka, Tunezja, Argentyna. A tymczasem:

https://www.wprost.pl/polityka/10714144/joe-biden-putin-nie-ma-wyjscia-z-tej-wojny-i-to-mnie-martwi.html

No i do końca wojny jeszcze bardzo daleko, a żadne statki handlowe nie pływają po Morzu Czarnym swobodnie. Termopile to było strategiczne przejście drogowe, a Mariupol to było miasto, które teraz jest doszczętnie zniszczone. Póki co bitwa o Wyspę Węży nie została zakończona ale trwa, a most rosyjski na Krym jak stal tak stoi swobodnie. Pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
11 maja 2022 10:53

"I nie bierzcie serio, żadnych deklaracji dotyczących pomocy Polsce czy Ukrainie."

Żadnych, na Grecję i Turcję w tempie ekspresowym wydali kupę forsy na "uchodźców". Tylko po to aby nie zapukali do ich bram jak Hannibal. Ukraińcy/Ukrainki chcą pracować. To dla UE za dużo.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski
11 maja 2022 11:16

Gwarancję mamy, bez nas się nie da wykonać mrzonki.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
11 maja 2022 11:20

Trzeba sie trzymac realnych sojuszy, a my w tej chwili mamy rzeczywista sztame z narodem ukrainskim. Wszelkie naklanianie do dzialan " w imie wartosci" to jest z zasy oszustwo i trzeba byc o tego z daleka.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @tomciob 11 maja 2022 10:52
11 maja 2022 11:20

Łukaszenko przedwczoraj transmitował posiedzenie, na którym zapowiedział zmianę doktryny wojskowej. Powoływał się na przykłady wojsk Ukrainy. Będzie się starał zmienić front, ale jego czas już jest policzony. Tym bardziej, że siedzące w lasach orki strzelają do Białorusinów, którzy poszli po drzewo do lasu.

Tunezja już zmiania front. Syria i Libia zaraz się rozsypią, a Naddniestrze widać nie bardzo chce robić za mięso armatnie w starciu z NATO, nawet prowokacje FSB jakoś nie pomagają. Serbia próbuje podpiąć się pod Chiny, ale co z tego wyjdzie nie wiemy.

Ta wojna toczy się już na całym świecie ale wielu frontów nie widzimy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tomciob 11 maja 2022 10:52
11 maja 2022 11:30

A Drezno jeszcze w 1944 świeciło pełnym blaskiem

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski
11 maja 2022 11:55

Tym bardziej dziwi, że w obecnych warunkach rząd nie wprowadza w życie ustawy o zdradzie stanu. Jeśli tego nie zrobią i będą się certolić to po nich. Agentura niemiecka nie będzie miała skrupułów gdy dojdzie do władzy. 

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski 11 maja 2022 11:30
11 maja 2022 11:59

A na cholerę komu pocelana?

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski
11 maja 2022 12:01

Przez zwykłe wybory Unii nie uda się ustanowić w Polsce rządu prorosyjskiego, mimo że cała opozycja jest prorosyjska. Będą próbowali urządzić demolkę energetyki i  gospodarki, by wymusić "dobrowolne" oddanie władzy bez fatygowania wyborców.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
11 maja 2022 12:07

>Ta wojna toczy się już na całym świecie ale wielu frontów nie widzimy.

Niemiec, też pewnie, nie należy traktować jako jednego frontu. Pan Dymytro Kuleba wczoraj spotkał się z panią minister spraw zagranicznych niemiec Annaleną BaerbockSzefowa MSZ Niemiec w Ukrainie. I słowa - Europa chce oszukać Ukrainę - można traktować Niemcy chcą oszukać Ukrainę.

Pani minister w związku ze swoją " polityką zagraniczną " ma w angielskiej wikipedii zdjęcie z 20.01.2022 roku. Spotkanie Czwórki.

Spotkanie Czwórki

Z drugiej strony pani Urszula z von der Layen i straszenie niemców ze wschodnich landów - Niepewna przyszłość rafinerii w Schwedt.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Nova 11 maja 2022 11:55
11 maja 2022 12:08

Tak będzie, walka zaostrza się w miarę jej prowadzenia

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @valser 11 maja 2022 11:20
11 maja 2022 12:14

Zobaczysz jakie cyrki będą robione żeby tę sztamę złamać. Polsat kupił prawa do filmu "Sługa narodu"

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @atelin 11 maja 2022 10:53
11 maja 2022 12:15

Tak, ci pracujący to jest policzek i coś w serce

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @onyx 11 maja 2022 10:24
11 maja 2022 12:16

Ja się nikt nie wyłamie, to dźwignie

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 11 maja 2022 12:14
11 maja 2022 12:26

Cyrki moga robic.  Usiadziemy w pierwszym rzedzie, kupimy pop corn i flaszeczke, a jak sie nam nie spodoba show to towarzystwo jest do zwolnienia i musi sobie szukac innej roboty.

Kasa, ktora pompuja Amerykanie w Ukraine za chwile bedzie miala rownowartosc calego kacapskiego budzetu. Oni tego nie udzwigna, a determinacja i prosta ukrainska komunikacja zrobia swoje. Azow stanie sie symbolem poswiecenia i walki do konca, nowy mit sie juz tworzy. Samo sie jednak nic nie zrobi i reke trzeba bedzie przylozyc, zeby kacapie zlozyc do grobi. Sami sie tam nie poloza.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 11 maja 2022 12:15
11 maja 2022 12:27

Tak Szwajcaria bedzie musiala zamknac polnocna granice, tak jak Polska zrobila na Bialorusi. Ale tym razem nie wpuszczamy bialych z niemieckimi paszportami.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 11 maja 2022 12:26
11 maja 2022 12:41

Na razie czekam aż Braun z Kowinem się gdzieś położą, nie koniecznie do grobu

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 11 maja 2022 12:27
11 maja 2022 12:41

Bo są agentami kalifatu :-)

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
11 maja 2022 12:46

A czy może być tak, że środek Europy zostanie przesunięty z Niemiec na Ukrainę a nie na Polskę?

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 11 maja 2022 12:41
11 maja 2022 12:49

Korwin to w tej chwili taki Brezniew polskiej prawicy, a Braun prezentuje klasyczne objawy tunnel vision. Ciekawe na ile jeszcze starczy pieniedzy, zeby emisje jego komunikatow finansowac?

Jako parlamentarzysta dociagnie do kolejnych wyborow. Pozary w kacapii sie rozszerzaja, a jak zacznie sie kacapom blisko tylka kopcic, to najpierw beda gasic u siebie wiec na Braunow moze juz nie starczyc. Braun to jest nasza kleska, podobna do tej na ktora Matka Boska w klapie Bolka nas uwodzila.

To jest pewna prawidlowosc. Im wieksze tzw. wartosci sa wyeksponowane i lansowane, to tym wieksza sciema sie kroi.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Czarny 11 maja 2022 12:46
11 maja 2022 12:51

Już wiele lat temu o tym pisałem. Z obawą, bo nie wiedziałem w jakich okolicznościach to nastąpi. Nie pamiętam dokładnie w jakim tekście, a nie chcę też robić z siebie proroka. Tak będzie. Ukraina ma korzystniejsze położenie. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 11 maja 2022 12:49
11 maja 2022 12:52

Ja przynajmniej trochę książek na to sprzedałem. 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 11 maja 2022 12:41
11 maja 2022 12:53

W Szwajcarii niemieckosc jest synonimem drewnianej, ciosanej siekiera pod katem prostym glowy. Nie jest to za bardzo eksponowane, bo Szwajcarzy potrzebuja rowniez wykwalifikowanej niemieckiej sily roboczej, ale jak przyjda jakies wieksze wypadki, to temat wroci.

Pare lat temu, jak byl kryzys z emigrantami, to szwajcarska armia zrobila cwiczenia trwajace kilka miesiecy pod tytulem "dzialania na wypadek rozpadu unii europejskiej". Temat jest wiec co najmniej raz przetrenowany.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 11 maja 2022 12:52
11 maja 2022 12:55

I prawidlowo. Jedne koniunktury obumieraja, inne sa kreowane. Wszystko idzie falami.

 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @valser 11 maja 2022 12:55
11 maja 2022 13:01

Właśnie. Kucharczyk przyjął zaproszenie na konferencję we wrześniu

zaloguj się by móc komentować


valser @gabriel-maciejewski 11 maja 2022 13:01
11 maja 2022 13:22

Z tematem rozwojowym pt. rozpad niemiec w kontekscie wojny na Ukrainie.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 11 maja 2022 13:01
11 maja 2022 13:23

Wrzesien miesiacem pamieci narodowej. hehe. Date wrzesniowa juz znasz?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Czarny 11 maja 2022 12:46
11 maja 2022 13:26

Do Kijowa. Może być. Londyn i Waszyngton mogą tym sposobem unieważnić Brukselę. U nas za dużo moskiewskiej agentury i berlińskiej. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @valser 11 maja 2022 13:22
11 maja 2022 13:27

No to we wrześniu będę musiał się sprężyć i przyjechać na konferencję.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
11 maja 2022 14:32

Jest jeszcze jeden wariant, dla nas niekorzystny. Unia z Niemcami i Francją a w zasadzie ich firmy wsparte należnymi nam funduszami wcisną się do nowego rozdania. Ten wariant już był przerabiany  poprzez dotacje unijne po uprzednim wykupieniu firm u nas . To stawia   nas na słabszej pozycji i na dodatek koszty pozostaną po naszej stronie a zyski ... jak zwykle.  Na razie wszystko jest możliwe.    

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski 11 maja 2022 12:51
11 maja 2022 15:05

Można by rzec że wcześniej też była środkiem  do momentu najazfu mongolskiego. Dniepr w rękach wikingów był główną arterią handlową w tej części Europy. Potem dewadtacja Rzeczpospilitej zaczęła się od dewastacji Ukrainy. 

zaloguj się by móc komentować

m8 @peter15k 11 maja 2022 14:32
11 maja 2022 15:17

Ciekawe... A jakie to wtedy firmy byly?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 11 maja 2022 13:23
11 maja 2022 15:46

17. w dzień otwarcia mierzei

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 11 maja 2022 15:46
11 maja 2022 15:57

No to trzeba bedzie jakas flaszkie dowiesc i wyszykowac sie jak szczur na otwarcie kanalu. 

Date mam w tej chwili wolna, ale jak mi sie pojawi jakis event, zeby przygarnac pieniazka, to niestety bede musial dac temu priorytet. Ogarniam sie powoli po kowidowej bidzie. Idzie mi znacznie lepiej niz ruskim pod Charkowem, ale podobnie jak oni - otworzylem za duzo "teatrow dzialan" i mam problemy z autodowodzeniem.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 11 maja 2022 15:57
11 maja 2022 16:02

Mam to samo. Otwierania zbyt wielu teatrów działań to autoterapia. Dziś do tego doszedłem

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @valser 11 maja 2022 15:57
11 maja 2022 16:57

Piękne, aż się żyć od nowa zachciało.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 11 maja 2022 16:02
11 maja 2022 16:59

To proste. Zeby wyzdrowiec, to najpierw trzeba byc choc troche chorym. 

Postanowilem, ze gram w tym roku va bank o wszystko. Jak nie bedzie covida i lockdownu i jak wojna nie bedzie sie toczyc na mojej ulicy, to moj dodatni wynik jest bardzo  przewidywalny i realny. 

Jak bedzie locdown i sie zamkne (biore to pod uwage), to wtedy i tak bedzie wojna. Moja prywatna, gdzie bede namierzal swoich wybrancow. 

Idzie dobrze poki co. Pierwsze sianokosy w tym sezonie leco. 

 

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @gabriel-maciejewski
11 maja 2022 17:02

''...na stole jest oferta Londynu...'':

https://9gag.com/gag/avA9Rr5

zaloguj się by móc komentować



Kuldahrus @gabriel-maciejewski
11 maja 2022 17:27

Dużo chyba zależy od postawy USA wobec Niemiec.

 

zaloguj się by móc komentować


peter15k @m8 11 maja 2022 15:17
11 maja 2022 20:55

Od Hortexu TP SA po Krakusa czy Pollenę albo Wedla itd. Przykłady można mnożyć. Teraz biorąc pod uwagę potencjalną odbudowę Ukrainy to największe firmy budowlane nie są polskie - Budimex (Hiszpania ), Strabag ( Austria, Rosja ), PORR ( Austria ) Erbud ( Niemcy ) produkcja cementu - Górażdże ( Heidelberg – Niemcy ), Lafarge ( Francja ) Ożarów ( Irlandia ) , Dyckerhof ( Włochy ) itp. tu też  przykłady można mnożyć. To są ogólnie znane sprawy. Może być tak, że Unia w pewnym momencie „odpuści” po negocjacjach a ceną będzie dopuszczenie do biznesu firm niemieckich, francuskich itp.  Kapitał się znajdzie – przecież nawet zablokowano nam wypłatę funduszu odbudowy  . Chyba, że zaczną być tworzone spółki polsko-ukraińskie które nie dadzą się wykiwać ale nie należy mieć zbyt wielkich nadziei, Zbyt duże  są tam pieniadze zaangażowane. 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 11 maja 2022 18:04
11 maja 2022 20:56

Patrzac na to ile kasy Stany pompuja w Ukraine to decyzje juz zapadly. 

Ukraina chce EU, co wydaje sie byc mniej skomplikowane niz wejscie do NATO.  W EU to Niemcy maja najwiecej do powiedzenia po wyjsciu Anglii. Wiec jesli nie beda tego aktywnie wspierac, zeby rozegrac sprawe na swoja korzesc i miec jakas kontrole, ktora poprzez unijne instytucje jednak maja, to sami sie autuja z gry i to znaczy, ze beda obstawiac kacapow. 

Sytuacja jest taka, ze to Ukraina mowi "sprawdzam". Bez zadnych wahan i wszystkim bez wyjatku, a najbatdziej kacapom. To jest bardzo ujmujace. Podoba mi sie sposob w jaki oni zmuszaja innych do okreslenia swoich pozycji. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 11 maja 2022 20:55
11 maja 2022 21:38

Ale po co pan to pisze? Żeby było wszystkim gorzej? Polacy nie pomagają im dlatego, żeby polskie firmy były zaangażowane na Ukrainie

zaloguj się by móc komentować


peter15k @gabriel-maciejewski 11 maja 2022 21:38
11 maja 2022 22:31

(...) Ale po co pan to pisze?(...)

Już uciekam, wpadłem tylko na chwilę... 

Oczywiście, że na pomocy za waszą i naszą wolność powinniśmy poprzestać. Możemy także złożyć tzw. daninę krwi aby nas "doceniono" jak kiedyś ...np. generał Sosabowski pracował jako magazynier.  Wielu było gorliwców, którzy nigdy nawet w ręku kałacha na poligonie nie trzymali ale wojenka im się podoba z pozycji kanapy .  

Po to piszę aby przyglądać się uważnie, co oczywiście nie oznacza, że trzeba szerzyć defetyzm w rodzaju Warzechy bo nie ma ku temu powodów.  Dawno już pisałem a to nie było popularne, że z krytyką PIS trzeba się powstrzymać bo PIS operuje w skajnie nieprzychylnym otoczeniu. Teraz widać, że PIS jest jaki jest ale się sprawdził w zagrożeniu wojennym. Jakoś pcha ten nasz wózek. Co będzie dalej zobaczymy. Jeżeli nie damy się zdestabilizować tym lepiej. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

tomciob @Pioter 11 maja 2022 11:20
11 maja 2022 23:40

To Nadniestrze jest interesujące, a to z tego powodu że jest tam zgromadzone 21 000 ton, z czego przyjmują że 9 tyś. ton jeszcze zdatnej, amunicji poradzieckiej z całego bloku wschodniego. Wydaje się że powinna już dawno być zutylizowana, a jednak nie. Czeka, tylko nie wiadomo na co. Ani w rozpad Rosji ani w rozpad Niemiec nie wierzę. Niemiecki eksport militarny to circa 13 mld dol. rocznie. W kontekście przyszłego starcia Chiny USA jak najbardziej potrzebny. Ale pożyjemy zobaczymy, a Biden się martwi.

zaloguj się by móc komentować

m8 @peter15k 11 maja 2022 20:55
12 maja 2022 01:04

Dzieki. Ciekawe jak by to wgladalo po sprzedazy KGHMu. Lewandoswki mial pono chciec sprzedac firmwe za rownowartosc dwurocznych czystych zyskow. By sie dzialo.

zaloguj się by móc komentować

glicek @valser 11 maja 2022 10:27
12 maja 2022 10:32

Kiedyś Rysiek Petru chciał żeby Polska była "małymi Niemcami" (czemu nie dużymi...?). A teraz się okazuje, że Niemcy mogą stać się naprawdę małymi Niemcami.

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @valser 11 maja 2022 10:27
12 maja 2022 13:44

oraz @glicek 12 maja 2022 10:32

;-)  Też tak myślę, przecież Niemcy... Niemcy? ...nie ma takiego kraju.

Można śmiało rzec , że to tylko przejściowe bękarty militarystycznych zawirowań polityki w Europie -  wykwitu Prus (2,3 Rzesza) oraz obecnie (4.Rzesza) - procesu pieriestrojki z ZSRR w FR.

zaloguj się by móc komentować


valser @Jozef-Bak 13 maja 2022 19:40
13 maja 2022 20:36

To sa realne scenariusze. Jak zamordyzm putinowski zdechnie, to tam wszystko jest na agrafkach pospinane i sznurkach. Sie rozleci. 

https://www.google.com/amp/s/www.bankier.pl/amp/wiadomosc/Szef-wywiadu-Sa-dwa-scenariusze-zakonczenia-wojny-z-Rosja-8329913

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować