-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czy Polska ma ofertę kulturalną dla sąsiadów? Bo Rosja ma

Chciałem dziś wrócić pamięcią do sławnego spotkania w klubie „Hybrydy” przed wielu laty, kiedy to wszyscy jego uczestnicy musieli zeznawać w prokuraturze w sprawie mowy nienawiści. Spotkanie było we wrześniu, a wezwania dostaliśmy na luty. I każdy musiał się stawić i opowiedzieć czy Grzegorz Braun, rzeczywiście chciał wieszać dziennikarzy GW i TVN czy to było tylko takie gadanie. Pani Wielowieyska napisała bowiem obszerny artykuł, na jakieś chyba trzy kolumny, opowiadający o naszych wyczynach. My zaś przecież, dobrze już wstawieni, tylko sobie coś tam plumkaliśmy. Poseł Braun zaś, ponieważ miał najmocniejszą głowę, zdominował dyskusję i tak to właśnie było. Nie powstrzymały jednak te okoliczności donosicieli, którzy opowiedzieli wszystko Wielowieyskiej i zrobili z tego aferę.

Dyskutowaliśmy wówczas o tym, o czym zwykle pieprzy się na takich spotkaniach, czyli o szansach Polski. No i zaproponowałem, żeby może rozwijać jakieś relacje z bliską zagranicą, bo w sumie nikt nas tam nie zna i my nikogo nie znamy. Na co odpowiedział mi prof. Nowak, że Polska ma wyższe ambicje i nie może się ograniczać do relacji ze Słowacją. Pamięć może mnie już trochę zawodzić, ale o to z grubsza chodziło. No właśnie, Polska nie może, a Rosja może, prawda? Bo Polska ma w kajeciku napisane co powinni czynić jej politycy? Czy może kolejka do przywilejów rozdawanych tylko w jednym okienku jest tak długa, że każdemu szkoda czasu na jakieś kontakty kulturalne z krajami ościennymi? Trudno to pojąć, bo Rosjanie są obecni wszędzie. Mają swoją przybudówkę na Słowacji, choć może precyzyjniej byłoby napisać, że Słowacja jest ich przybudówką. Mają swoich ludzi na Węgrzech, w Niemczech i w Ameryce. I ludzie ci, co dość oczywiste, są o wiele sprawniejsi i przytomniejsi od naszych, a pewnie też bardziej samodzielni. Oczywiście w wyznaczonych ściśle ramach.

Polska jako kraj i jako kultura to dla najbliższych sąsiadów sytuacja bardziej odległa niż najdalsze galaktyki. Próby tak zwanego promowania polskiej kultury to za każdym razem porażka, którą w dodatku można jeszcze opisać jako próbę wyłudzenia. Towar, który próbujemy sprzedawać to przeważnie śmieci. No, a sama technika sprzedaży polega na tym, by żony polityków mogły się gdzieś tam prezentować. Jeśli zaś chodzi o kulturę, najlepiej by była to kultura ludowa, czyli występy dzieci w strojach krakowskich. To jest bezpieczne, nikomu nie odbiera pewności siebie i gwarantuje, że żadna z wpływowych i aspirujących do kultury osób się nie obrazi.

Dziś przeczytałem na twitterze wpis ministra Glińskiego, który napisał, że w czasie kiedy pełnił obowiązki zrealizował 30 tysięcy projektów kulturalnych. Świetnie, a ile z nich zyskało międzynarodową sławę? I czy wśród tych projektów znalazły się „ławeczki niepodległości”? Nie chcę tu deprecjonować sukcesów ministra, ale działalność kulturalna to nie jest, niestety massa tabulettae, a raczej wyczyn. To znaczy miedziowy szwindel, jakiego dopuścili się Francuzi wciskając Amerykanom nadwyżki z magazynów pana Secretan w postaci tak zwanej Statuy Wolności, jest sukcesem kulturalnym, a wydanie książek Tokarczuk we wszystkich europejskich językach nim nie jest. Bo wszyscy wiedzą, że zarówno Nobel, jak i sama laureatka, to taki żart. Oczywiście Polacy nie mają takiego rozmachu, jaki dawniej mieli Francuzi, ale zamiast rozmieniać się na drobne, należy raczej zaproponować sąsiadom współpracę kulturalną w większej skali. Nie, żeby im od razu wciskać jakieś statuy, ale zrealizować wspólnie projekt lub kilka, który będzie świadczył, wyraźnie i z daleka o obecności Polski w kulturze i historii tego kraju. To oczywiście jest nie do przeskoczenia, bo niby kto miałby to zrobić i z kim się w tej sprawie porozumieć? Zostaje nam pieprzenie o łuku triumfalnym w nurcie Wisły i podobne temu dyrdymały, z których zaniechania nikt się nawet nie próbuje tłumaczyć.

Jaką mamy ofertę dla Litwinów? Jakąś powinniśmy mieć, ale nie może nią być, pardon, kołek w tyłku z napisem Unia Lubelska. Może spróbujmy wymyślić coś nieoczywistego. Tomek Bereźnicki przetarł szlaki i zrobił parę lat temu, na zlecenie Litwinów album pod tytułem „Podziemie łączy”.  O wspólnym wrogu Polaków i Litwinów oraz różnych wojennych wyborach, jakże przecież odmiennych. No, ale takie rzeczy w ogóle nie wchodzą  w grę, bo czynni w Polsce rosyjscy propagandyści zaraz zaczną wyć, że propaguje się tu litewski faszyzm czy coś podobnego.

Mamy w tym roku rocznicę Hołdu Pruskiego, na zamku w Malborku przygotowywana jest wystawa prezentująca różne prace związane z tym wydarzeniem i będzie tam też rozkładówka z naszego komiksu „Święte królestwo”, dzieło nieoczywiste i pełne kulturowych kontekstów. A Malbork jest wcale niedaleko od Gniewu, gdzie odbędzie się w maju nasza konferencja. Wystawę oglądać będzie można od 8 kwietnia do końca czerwca.

Paweł Zych przygotowuje zaś swój album o Bolesławie Chrobrym, który ma się ukazać ponoć jeszcze wiosną. To wszystko są oddolne inicjatywy, które spotykają się z zainteresowaniem, ale niestety post factum, albowiem nie ma żadnej ogólnej platformy komunikacyjnej dla ludzi zajmujących się kulturą. Przeciwnie są pokątne działania w różnych niszach i bańkach, skrywane, albowiem chodzi o dotacje, które muszą wziąć odpowiedni ludzie i wyprodukować za nie program o Lolku Skarpetczaku.

Na pytanie czy Polska ma kulturalną ofertę dla sąsiadów, odpowiedź brzmi – nie ma jej nawet dla Polaków, a co dopiero mówić o jakiejś bliskiej zagranicy. Żyjemy w kraju, gdzie, niczym wichry na Grenlandii, szaleją niemieckie fundacje, które przepalają tu mnóstwo kasy, kreując środowiska, wydarzenia, opinie i całą politykę. Odpowiedzią polskiego ministerstwa jest nafutrowanie paru cwaniaków, którzy coś tam, przy okazji, jakiejś rocznicy wyemitują w przestrzeni publicznej. Coś, czego ani nikt nie zauważy, ani się tym nie przejmie. Prezes Kaczyński zaś ogłosił wczoraj, że wszyscy Polacy powinni wziąć udział w marszu upamiętniającym tysiąclecie koronacji i pięćsetlecie hołdu. I to tyle. Rozumiem, że PiS będąc przy władzy miał ciekawsze i ważniejsze rzeczy do zrobienia niż jakiś tam film o koronacji, ale można było chociaż spróbować. Dziś dzieło takie byłoby, jak znalazł, nawet jeśli zablokowano by mu dystrybucję. Byłby dobry powód do gromadzenia się wokół konkretnego dokonania, a przecież o tej rocznicy wiadomo było od dawna.

Kiedy byłem uczniem nauczyciele dręczyli nas takimi pojęciami i zarzutami jak – wiedza korytarzowa i dojutrkowość. Chodziło o to, że uczniowie uczą się dopiero przed lekcją na korytarzu i stosują metodę – aby do jutra. To samo jest władzą w Polsce. W dodatku władzą aspirującą do tradycji. Zachowuje się ona tak, jakby jutra miało nie być. Całkiem inaczej niż Niemcy i Rosjanie w krajach bliskiej zagranicy. Dlaczego tak jest? Choć wszyscy wiemy, że w taki sposób nie zachowywał by się ani Bolesław Chrobry, ani nawet książę Albrecht, którego czyn i okoliczności mu towarzyszące są całkowicie nierozumiane. Moim zdaniem wynika to z pewnego nieporozumienia. To znaczy wiary w sojuszników i ich programy propagandowe dla Europy środkowej. Sojusznikom naszym nie zależy jednak na utrwaleniu tu czegokolwiek, ale na ciągłych i możliwie dynamicznych zmianach. Trwałość powinna być rozumiana jako nasz najważniejszy interes? Czy jest? A po co ja w ogóle o tym gadam i kim ja jestem? Lepsi i sprytniejsi ode mnie dyskutują na ten temat i wiedzą chyba co robią? Wszak zrealizowano 3 tysiące projektów kulturalnych. Można sobie gratulować.

Na koniec jeszcze dwie kwestie. We wczorajszym tekście nie dość wyraźnie wybrzmiał pewien wątek. Chodzi o relację z pieniędzmi powierzonymi i własnymi. Ludzie patrzący w dawnych czasach na kupców będących agentami mongolskimi nie rozumieli, że ich bogactwo to pieniądze powierzone. Czyli przeznaczone na cele, których istota pozostawała tajemnicą. Do dziś wielu ludzi sądzi, że powierzone pieniądze to ich własność i nie jest istotny cel, na jaki zostaną przeznaczone, ale demonstracja polegająca na wskazaniu, że ich posiadanie to wybraństwo. I tak jest dziś w polskiej kulturze.

Najlepsze zostawiłem na koniec. Oto na twitterze ukazało się krótkie nagranie z Grzegorzem Braunem, mówi on w tym filmie, że kibice, hiphopowcy, graficiarze i  inne subkultury zrobiły więcej dla polskiej tradycji niż ministerstwo PiS. Widzimy więc co poseł Braun uważa za kulturę – wygłupy, ewentualnie dzieła, porównywalne z chustami rezerwistów z lat osiemdziesiątych. A może nawet nie to. Chodzi mu zapewne o to samo, o co chodzi dziś prezesowi Kaczyńskiemu – o przekonanie do siebie środowisk konsumujących proste formaty i do tego licznych, albo dających takie złudzenie. Co niechybnie może przydać się w wyborach.

Niestety nie mamy możliwości, by z tym polemizować. Jesteśmy poza sferą dotacji, a to znaczy poza sferą widoczną dla kogokolwiek I poza sferą subkultur demonstrujących zachowania patologiczne, co w sumie sprowadza się do tego samego. Jedyne co możemy robić, to próbować przebić się z naszej bańki informacyjnej do innych baniek i liczyć na to, że ktoś tam dobrze zrozumie nasze intencje.  

Jak co dzień polecam naszą księgarnię i przypominam o konferencji, a także o Targach Książki i Sztuki, które odbędą się w Ojrzanowie, w pałacu, w dniach 5-6 lipca

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/udzial-w-12-konferencji-lul/



tagi: niemcy  polska  rosja  europa  jarosław kaczyński  grzegorz braun  polityka kulturalna 

gabriel-maciejewski
26 marca 2025 09:12
93     2793    21 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

BTWSelena @gabriel-maciejewski
26 marca 2025 09:39

"No właśnie, Polska nie może, a Rosja może, prawda? Bo Polska ma w kajeciku napisane co powinni czynić jej politycy? " chyba własnie tak było przez niemal pół wieku jurysdykcji sowieckiej,radzieckiej,rosyjskiej jak kto woli.

I to jest własnie nie do przeskoczenia,bo kajecik całkiem nie zniszczony i owieczki kultury trzęsą gaciami przed poprawnością polityczną.Niech pan czyni ten codzienny "pater noster",bo kroczek do przodu jest lepszy,niż milczenie owieczek .Plus !

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
26 marca 2025 09:45

> szaleją niemieckie fundacje, które przepalają tu mnóstwo kasy, kreując środowiska, wydarzenia, opinie i całą politykę.

WSZYSCY to widzą, więc trudno uwierzyć, że nie widzą tego politycy a szczeglnie tak wnikliwi jak europoseł Grzegorz Gaśnica. Niemieckie fundacje dodatkowo opalane są węglem i najgorszej jakości mazutem, no żeby te piniondze z Euro Kouchozu przepalić ...

No i czy to przeszkadza brać ten czarny hajs europosłowi Grzegorzowi Gaśnicy ...

zaloguj się by móc komentować

Henry @gabriel-maciejewski
26 marca 2025 09:54

Brać dotacje albo nie brać oto jest panie bracie pytanie ;-)

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Henry 26 marca 2025 09:54
26 marca 2025 10:00

Napisanie książki jest łatwiejsze moim zdaniem i daje więcej frajdy niż napisanie wniosku o dotacje. Poza tym nie zawiera w sobie elementu poddaństwa u upokorzenia, ale czyni człowieka wolnym. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ArGut 26 marca 2025 09:45
26 marca 2025 10:00

Trzeba mieć naprawdę tupet, żeby się powoływać na hiphopowców

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BTWSelena 26 marca 2025 09:39
26 marca 2025 10:01

Czasem będę do tego wracał

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
26 marca 2025 10:01

Posłuchajmy sobie mundrości pana Grzegorza Gaśnicy ...

Grzegorz Gaśnica o kulturze ...może sfinansowanych z tych przepalanych węglem i mazutem piniędzy europejskich ...

Kiedyś słyszałem takiego polityka, z brodą, co darł ryja PRECZ Z UNIĄ ...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ArGut 26 marca 2025 09:45
26 marca 2025 10:02

W rzeczy samej ArGutcie.Ponoć to Wespazjanowi przypisuje sie słynne powiedzonko"Pecunia non olet".Co prawda w 70 roku n.e. ale aktualne do dzisiaj.Na "hajsie" opiera się polityka ,odpowiednio serwowana.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @gabriel-maciejewski 26 marca 2025 10:00
26 marca 2025 10:11

Wnioski o dotacje od osób, którym owe dotacje się "należą", nie musza być zapewne jakoś bardzo męczące. Gorzej (raczej beznadziejnie) jest, jeśli się "nie należą"

zaloguj się by móc komentować

Pointblack @gabriel-maciejewski 26 marca 2025 10:01
26 marca 2025 10:17

Album „Podziemie łączy” powstał na zlecenie Polskiej Fundacji Pomocy Polakom na Wschodzie. Niestety fundacja nie mogła go zrobić komercyjnie, więc był darmowy, więc... już go nie ma. Promocja tych tresci skończyła się z chwilą wydania tej publikacji.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Zdzislaw 26 marca 2025 10:11
26 marca 2025 10:17

Myślę, że jednak są męczące

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Zdzislaw 26 marca 2025 10:11
26 marca 2025 10:18

Kolega nawigator DWOMA ZDANIAMI określił ... politykę obecnie rządzącej władzy PO-KO-PSL-SLD-LGBT względem swoich poprzednikow i "Złego Prezydenta".

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pointblack 26 marca 2025 10:17
26 marca 2025 10:19

To są pomysły idiotów, albo wyłudzenia

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Zdzislaw 26 marca 2025 10:11
26 marca 2025 10:22

> Wnioski o dotacje od osób, którym owe dotacje się "należą", nie musza być zapewne jakoś bardzo męczące. Gorzej (raczej beznadziejnie)
> jest, jeśli się "nie należą"

Choć można też przypuszczać, że to ramowe założenia - Program Polityki Wewnętrznej III rządu Donalda Hitlerowca.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @BTWSelena 26 marca 2025 10:02
26 marca 2025 10:31

> Na "hajsie" opiera się polityka ,odpowiednio serwowana.

Tylko tak jak stoi w tekście - TEN HAJS JEST POWIERZONY i jak zjawi się Pan i zapyta sługi co zrobiliście z moim skarbem, ktorym wam powierzyłem to sądzę, że te "muzgi" są tak wykształcone, że będą darły ryje -> ***** Pana, nic nam nie dałeś. ***** Pana, nic nam nie dałeś. ...

I zupełnie nie skojarzą tego z historią biblijną o sługach i powierzonych talentach ...

zaloguj się by móc komentować

ziemski @gabriel-maciejewski
26 marca 2025 10:32

Do promocji Polski w państwach sąsiednich najbardziej przyczynili się nie politycy, a koniunktura gospodarcza pod koniec rządów PiS o czym wspomniałem kiedyś w notce. Litwini ciągneli na zakupy do nas z najodleglejszych zakątków RL. Czesi zaczęli masowo wypoczywać nad Bałtykiem. Niemcy woleli hotele w Polsce nad swoje z wyposażeniem z czasów kanclerza Brandta. Najlepszy czas minął, tendencja się odwraca i podobno w Czechach jest już taniej niż w Polsce. Będziemy znów zachwycać się czeskim piwem i knedliczkami a do księgarni wrócą nasi starzy i dobrze wszystkim znani miłośnicy kultury czeskiej. Wyborów zaś politycznych będziemy dokonywać tylko według skali uwielbienia kultury europejskiej czyli standardowo niemieckiej i francuskiej z ubogacającymi akcentami orientalnymi.

zaloguj się by móc komentować

atelin @ziemski 26 marca 2025 10:32
26 marca 2025 10:45

Smutne. Pilecki nie ma szans ze Szwejkiem.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @gabriel-maciejewski 26 marca 2025 10:17
26 marca 2025 11:09

Chyba się nie zrozumieliśmy

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
26 marca 2025 11:27

Przez kilka miesięcy Dobre czasy były sprzedawane na Wawelu. Odwiedza go więcej niż trzy miliony turystów rocznie. Sprzedaż jakoś tam szła, nie rewelacyjnie ale nieźle. Aż nagle podjęli decyzję, że wywalają ze sklepiku wszystkie książki, których sami nie wydali. Taka to promocja Polski.

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @ziemski 26 marca 2025 10:32
26 marca 2025 11:31

"Do promocji Polski w państwach sąsiednich najbardziej przyczynili się nie politycy, a koniunktura gospodarcza pod koniec rządów PiS o czym wspomniałem kiedyś w notce. Litwini ciągneli na zakupy do nas z najodleglejszych zakątków RL. Czesi zaczęli masowo wypoczywać nad Bałtykiem. Niemcy woleli hotele w Polsce nad swoje z wyposażeniem z czasów kanclerza Brandta. "

Dokładnie tak. Plus rynek pracy w Polsce. Widać to było po wszystkich nagraniach na Youtube, emigrujących w celach ekonomicznych do Polski. I pozytywnym szoku kulturowym, jaki przeżywali na miejscu. Opisując dla swoich rodaków w domach, jak żyją Polacy.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @ziemski 26 marca 2025 10:32
26 marca 2025 11:34

Wydaje mi się (choć mogę się mylić), że pewne wpływy na kraje ościenne możemy mieć - niejako przy okazji - wobec faktu, iż jesteśmy po prostu "więksi" od wielu pobliskich krajów i kraików (jak choćby Niemcy od nas). I nawet Czech, "tradycyjnie" wyprzedzających nas pod każdym względem, bym z tej kategorii nie eliminował. Choć zaszłości przeczą tej tezie, to jednak szanse na jej urzeczywistnienie już teraz i w przyszłości są chyba spore. Tylko dobrze byłoby ich nie zaprzepaścić. Potrzebna jest normalność, a resztę załatwi zasada przekształcenia ilości w jakość (większa konkurencja --->> lepsza jakość --->> niższe ceny WSZYSTKIEGO --->> większy popyt, również z zagranicy; przy okazji wyższa kultura na codzień).

A bez tego to się mogą różni "specjaliści" wysilać.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @Zyszko 26 marca 2025 11:27
26 marca 2025 11:43

Oni promocję Polski mają ... wie Pan gdzie. Konkurencję Pan robił i ich "towar" zaczął się gorzej sprzedawać. Aby było "dobrzej", to trzeba by "zadekretować" poziom jakości i powołać stosowny "urząd" od "promocji Polski". W socjalizmie się inaczej NIE DA.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ArGut 26 marca 2025 10:22
26 marca 2025 11:57

mam prośbę, ze względu na bezpieczeństwo SN proszę ostrożnie z epitetami.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @atelin 26 marca 2025 10:45
26 marca 2025 11:59

ludzie głosuja nogami i portfelami.

zaloguj się by móc komentować

ziemski @atelin 26 marca 2025 10:45
26 marca 2025 11:59

Ma szanse, ale w staraniach o to brakuje państwa. Jak to możliwe, biorąc pod uwagę, że jako jedyni w Europie byliśmy w stanie zorganizować na ogromnym obszarze państwo podziemne. Znaczy, że nie jesteśmy zupełną nogą w dziedzinie organizacji. A może pytanie powinno brzmieć - jak to możliwe, że połowa Polski święcie wierzy, że projekt unijny będzie wieczny, choć ma on dopiero 20 lat.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @ArGut 26 marca 2025 10:22
26 marca 2025 12:13

Wnioski o duże dotacje na innowacyjne przedsięwzięcia z każdej dziedziny. 

Nie należy ich pisać samemu, bo to droga donikąd i tortura. To hermetyczny język pod klucz. To należy zlecić specjalistom i odżałować te kilkadziesiąt tysięcy, no ale jak się sięga po miliony to nie jest to spory wydatek. To żadne poniżenie ani też upokorzenie, to realizacja ambitnych przedsięwzieć i niezła szkoła.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Zyszko 26 marca 2025 11:27
26 marca 2025 12:20

Niech rozkwita tysiąc kwiatów. Pewnie twoje się sprzedawały lepiej niż ich i dlatego podjęli taką decyzję. To jest zdrowa, wolnorynkowa konkurencja

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Drzazga 26 marca 2025 12:13
26 marca 2025 12:21

Właśnie takie myślenie powoduje, że prawicowe inscenizacje, filmy, kampanie są dosyć żenujące, tylko Beata Szydło potrafiła przygotować kampanię dla Andrzeja Dudy na poziomie. I Daniel Obajtek wiedział jak się wziąć za Orlenu. Zaryzykował facet i teraz żałuję bo zemsta aż dyszy, żeby go zniszczyć i pewnie go dopadną, dla nauczki dla przyszłych wariatów, którzy bw profesjonalny sposób będą chcieli wspierać jakieś Pisy. Ochronili prof. Szyszko?

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 26 marca 2025 11:57
26 marca 2025 12:26

Jest coś na rzeczy,a SN jest "monitorowany" z pewnością.Aby dać upust bezsilnej krytyce czasem korzystam ze słowa "szurnięty". W naszym słowniku synonimów języka polskiego istnieje 98 wyrazów bliskoznacznych dla słowa szurnięty. Można to rozwinąć,to mniej rzuca się pod klawiaturę monitorowania,a wiemy o co chodzi.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @qwerty 26 marca 2025 11:57
26 marca 2025 12:40

Przyznam, że nie śmigam za kolegą ... mnie chodzi o to, że przestrzeń symboli MEDIA GŁÓWNEGO NURTU zamknęły do 1939 roku ... Z drugiej strony aparat prawny, czy policyjny zadziała jedynie jak ŻYCZLIWY DONIESIE, choć dziś ta funkcja awansowała na etat i nazywa się to sygnalista.

Proszę zdjęcie i filmik z Wyspy Brytani kiedyś nazywanej wielką ...

Protest a może tylko połączenie Donalda z Hitlerowem ...

Po kliknięciu w zdjęcie, można zobaczyć film.

zaloguj się by móc komentować

Henry @Drzazga 26 marca 2025 12:13
26 marca 2025 12:41

Tak właśnie trzeba robić ;-)

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Drzazga 26 marca 2025 12:13
26 marca 2025 12:45

Zupełnie się z kolegą NIE ZGODZĘ, ale może kolega tak myśleć ... Dziś mamy taką DEMOKRACJĘ, że kolejna iteracja rządzących kwestionuje prerogatywny rządzenia.

Dla mnie oznacza to tyle, że obecni rządzący albo są odcięci od pamięci albo BARDZO, ale to BARDZO wierzą w jakieś gwarancje, że po nich już NIKT nie zakwestionuje tych samych prerogatyw, których obecni rządzący używją i pewnie będą używali ...

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @ArGut 26 marca 2025 12:40
26 marca 2025 13:12

Tak na marginesie, to nadal ta największa w Europie wyspa zwana jest Wielką Brytanią (nie mylić z minioną wielkością imperium). Nie pomnę jednak, abym coś wiedział o innej (Małej?) Brytanii  

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski 26 marca 2025 12:20
26 marca 2025 13:18

Trzy i pół miliona potencjalnych klientów, w większości zagranicznych.  Choćby i powierzchownie, ale zainteresowanych historią. A gdzie jeszcze inne muzea. To powinny być główne centra dystrybucji propagandy państwowej. No ale kogo to obchodzi...

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @ArGut 26 marca 2025 12:45
26 marca 2025 13:19

Ta ich "hermetyczność" to tylko maska i wytrych oraz brak dobrej woli dla uznania za poprawne wyrażeń i sformułowań spoza ich "leksykonu", a w rzeczywistości sprawdzona meteoda na zawłaszczenie sporego odsetka z tych dotacji. I w metodzie tej "umaczani są" różni szatani (nie licząc pożytecznych idiotów). 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Zdzislaw 26 marca 2025 13:19
26 marca 2025 13:27

Zgadzam się z Panem, że to wytrych. Ale trzeba być gołębicą i wężem. Tu należy wybrać to drugie i po sukcesie czuć satysfakcję, że wygrało się potyczkę. Dla mnie to lepsze pole walki od łażenie po marszach czy nawalanki twiterowe.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ArGut 26 marca 2025 12:40
26 marca 2025 14:08

Treści w internecie są przeszukiwane automatami i żaden donosiciel nie jest potrzebny. A z drugiej strony chcemy być jak oni wszyscy? Czy to coś wnosi nowego? Mam zamiar opisać konflikt sądowy z Gminą Żydowską i nie mam żadnej ochoty na głupawe żarciki, które żartami nie są. Proces wygrałem w 2024r. i kulisy wpisują się w misję SN.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @qwerty 26 marca 2025 14:08
26 marca 2025 14:15

OK. Rozumiem. Nie zamierzam, nie planuję głupkowato żartować.

Natomiast AUTOMATY nie donoszą a automaty monitorują.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Zyszko 26 marca 2025 13:18
26 marca 2025 14:22

Trzeba by tam wpuścić osoby obce i ich produkcję, ale to nie jest możliwe, bo muszą tam się znajdować dzieła najzasłużeńszych profesorów. Tych zaś nikt nie czyta, bo są niestrawne, ale ich brak naruszałby godość tych dostojnych osób oraz ich pozycję. I co by sobie ludzie pomyśleli? Że jakis Zych bardziej przysłużył się ojczyźnie niż specjalista od średniowiecznego malarstwa tablicowego w Małopolsce. To nie do pomyślenia

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @gabriel-maciejewski
26 marca 2025 14:24

Nie ma takiej oferty ponieważ tutaj każdy ruch pozakrajowy służy wyłącznie wewnątrzkrajowemu zaorywaniu wroga politycznego. To jest podstawowy problem. W państwie które działa jako tako nawet notka w prasie lokalnej bierze pod uwagę interes tego państwa w konkurencji z innymi państwami.

A gdy w ogóle pojawia się myśl o międzynarodowym wpływie przedsięwzięcia kulturalnego, to mamy intelektualny napad lękowy. Pamiętam dyskusje przed produkcją Ogniem i mieczem - lepiej nie ruszać, bo to może urazić Ukraińców. 

Gliński jest z samego centrum tego przedszkola dla niedorobionych tożsamościowo. Uczczenie tysiąclecia koronacji powinno być już zaplanowane za jego ministrowania. A w szczególności po tym skandalu, jakim było przegapienie setnej rocznicy Bitwy Warszawskiej. Już wtedy wiedzieli, że Rosją to będzie szło na ostro, bo wiedzieli. Umowy z Ukrainą na podstawie której przekazywaliśmy im pomoc militarną została podpisana zaskakująco wcześnie. Gliński, który miał oswoić salon z pisiorską polityką, zachowywał się jakby zatrzymał się na czasach rządów AWS. I zajmował się docenianiem finansowym środowisk, które działają jak wroga agentura.

Amerykanie i Brytyjczycy są bezlitośni. Duże produkcje filmowe o tłuczeniu Niemca pojawiły się przed tym jak WB wyszła z EU a Amerykanie zaczęli stawiać Niemcom żądania wywiązywania się z obowiązków wobec NATO.


Na youtubie obcojęzyczne kanały zachwycają się polskimi piosenkami, kabaretami, filmami, krajobrazami i zabytkami. Tego był wysyp taki, że miałem wrażenie, że za tym stoi jakiś gruby anglosaski budżet. Tym boleśniejsze jest wrażenie, które mam porównując z naszymi państwowymi inicjatywami. Klimat tego wszystkiego to wielka przecena z okazji likwidacji interesu. To jest dołujące. I ta powszechny jak mi się zdaje klimat nieudaczności podsyca przekonanie o bezsensie dbania o Swoje u Polaków Polskosceptycznych.
 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @kamiuszek 26 marca 2025 14:24
26 marca 2025 14:35

Myślę, że nie zrobili filmu o koronacji, bo nie wiedzieli czy zaproponować Świerskiemu rolę Bolesława czy Ottona. Na rozstrzygnięciu tego dylematu strawili lata, a potem ktoś wpadł na pomysł, żeby te pieniądze przeznaczyć na film "Polowanie na ćmy"

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski 26 marca 2025 14:22
26 marca 2025 15:02

Tak, a nad zasłużonymi profesorami wiszą smętnie  produkty dla plebsu . To akurat poznańska informacja turystyczna, ale właściwie każde muzeum, także narodowe wypuściło już własną linię skarpetczaków.

 https://www.poznan.pl/mim/info/news/poznanskie-pamiatki-mozna-kupic-przez-internet,155670.html

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ArGut 26 marca 2025 14:15
26 marca 2025 15:04

Dokładnie tak było i jest ArGutcie.Swego czasu na Interii mozna było komentować artykuły.I o dziwo były zastrzeżone nazwiska w pewnych odniesieniach jak świętość.Np ten doktor Trzaskowski miał taką ochronę nie pomnę jak długo-trzeba było mi sztuki naookoło Wojtek,aby skomentować krewką myśl,bo kawa na ławę i leciało się z automatu w powietrze. Tak dokładnie nie wiem czy tylko Interia to stosowała,czy tak ogólnie...

To samo było o *ydach,nawet chyba do tej pory zastępczo kursuje "eskimosi"coś w podobie...chociażby pisało się przyjaźnie.Automaty -to najlepsi monitorujący donosiciele,maszynę trudniej przechytrzyć .

zaloguj się by móc komentować

onyx @Zyszko 26 marca 2025 13:18
26 marca 2025 15:12

Za to Poczta Polska jest zasypana gównem, którego nikt nie kupuje od podłogi po sufit. Plus kilka narodowych gadżetów z czego połowa i tak nadaje się na śmietnik.

zaloguj się by móc komentować

olekfara @ArGut 26 marca 2025 09:45
26 marca 2025 15:15

Zabierają mu czasami ten czarny hajs, a tak pytając ni przypiął, ni przyłatał, jaki hajs bierze reszta posłów czy europosłów. Jak pan poszuka, to znajdzie pan odpowiedź na swoje pytanie u źródła,dosć świeże. Wspomniał też o Woyniłłowiczu, pośle do dumy.

 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @qwerty 26 marca 2025 14:08
26 marca 2025 15:15

Dobrze, że pan to powiedział, bo mnie już parę razy to lansowane przez @ArGuta określenie DH na obecnego premiera (bywały notki że padało to nawet z 10 razy) trochę dziwiło, a raczej brak rekacji. Poza OjDyrem, który twierdził, że ewentualny proces wytocznony za to przyniesie SN sławę. Za przeproszeniem - srawę chyba i zrzutę na ogłoszenie płatne co najwyżej. Poza tym nie wiem, czy nie ma już innych narzędzi wobec zgłaszanych stron i tak jak się obcina zasięgi na FB i YT, to może wymyślą coś, żeby gorzej pozycjonować w wyszukiwarkach takie strony... A autorzy tutaj tak skrzętnie pracują nad tagowaniem treści. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
26 marca 2025 15:19

"Na pytanie czy Polska ma kulturalną ofertę dla sąsiadów, odpowiedź brzmi – nie ma jej nawet dla Polaków, a co dopiero mówić o jakiejś bliskiej zagranicy."

 

Jaką ofertę kulturalną mogą mieć dzieci bawiące się w piaskownicy?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Zyszko 26 marca 2025 15:02
26 marca 2025 15:19

Nie można peszyć ojców narodu

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ArGut 26 marca 2025 09:45
26 marca 2025 15:22

"WSZYSCY to widzą, więc trudno uwierzyć, że nie widzą tego politycy a szczeglnie tak wnikliwi jak europoseł Grzegorz Gaśnica. Niemieckie fundacje dodatkowo opalane są węglem i najgorszej jakości mazutem, no żeby te piniondze z Euro Kouchozu przepalić ...

No i czy to przeszkadza brać ten czarny hajs europosłowi Grzegorzowi Gaśnicy ..."

 

Bo poseł Braun jest pragmatykiem.

Pieniądz nie śmierdzi.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @ArGut 26 marca 2025 12:45
26 marca 2025 15:29

Trzeba z tego wyjść to błędne koło. 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
26 marca 2025 15:36

"Prezes Kaczyński zaś ogłosił wczoraj, że wszyscy Polacy powinni wziąć udział w marszu upamiętniającym tysiąclecie koronacji i pięćsetlecie hołdu."

 

To może jakąś inscenizację zrobią, na przykład na Placu Zamkowym?

Bo tam kiedyś Ziemkiewicz, przybrany w kontusz tańczył z kolegami i koleżankami poloneza.

 

Odtworzenie sceny hołdu mogłoby być ciekawe.

W roli księcia Albrechta Tusk, prezes jako Zygmunt Stary.

 

zaloguj się by móc komentować

Traube @BeaM 26 marca 2025 15:15
26 marca 2025 15:42

Ciekawe, czy to kolega Ojciec Dyrektor jeździłby po tych sądach, wynajmował adwokatów itd. Pisanie takich głupot, jak ów "D-H...owiec" w razie przegranego procesu może oznaczać kary, na które trudno byłoby się czytelnikom SN złożyć. Przypomniała mi się sprawa, w której pisarz Jacek Piekara za uwagę na twitterze, że pewnej pani nie grozi aborcja, był w pewnym momencie zagrożony karą ok. pół miliona złotych. 

Nie mogę na tablecie wkleić linka, proszę wpisać w google np. "Jacek Piekara Dorota Wellman".

zaloguj się by móc komentować

ArGut @olekfara 26 marca 2025 15:15
26 marca 2025 15:45

> Wspomniał też o Woyniłłowiczu, pośle do dumy.

Czytałem wspomnienia pana Woyniłłowicza on nigdzie nie pisał o nie braniu pieniędzy z Uni Europejskiej tamtejszej Uni Europejskiej. Jego celem było zachowanie TKANKI ŻYWEJ, własności, tradycji i dziedzictwa RON. Działał w okolicznościach innego imperium takiego, które o dziwo na hama nie kasowało własności prywatnej, musiało się trochę NAKNUĆ by wysłać na Sybir czy do innego Czelabińska.

No to niech teraz szanowny kolega zestawi pana Grzegorza Gaśnicę z jego hasłami SZKOŁA, SZCZELNICA, KOŚCIÓŁ, MENNICA ... i dla porównania to co się udało zrobić panu Edwardowi Woyniłłowiczowi ... 

Może pana śmieszą wygłupy europosła Grzegorza Gaśnicy ... mnie nie i nie odbieram tego nawet jako zażenowanie ... odbieram jak aktorstwo klasy Z, może niedługo awansuje do ZZ i będzie odgrywał zombie ... a najzabawniej to by było jakby został zombie dżedaj w nowej odsłonie Gwiazdy Śmierci dla opornych. 

zaloguj się by móc komentować

jan-niezbendny @Traube 26 marca 2025 15:42
26 marca 2025 16:01

A czy przypadkiem samo zorganizowanie takiej zrzutki nie byłoby nielegalne

zaloguj się by móc komentować

Traube @jan-niezbendny 26 marca 2025 16:01
26 marca 2025 16:16

Nie mam pojęcia. Wiem, że kary wymierzane przez sądy w tego rodzaju sprawach są absurdalne. Uważam, że każdy kto ma trochę oleju w głowie powinien się mocno zastanowić zanim zamieści w tekście jakieś inwektywy pod adresem znanych osób, ale też jakiś grup narodowościowych itp. Zwłaszcza, jeśli występuje ukryty za nickiem i z pełną świadomością, że jakby co, to kogoś innego będą ganiać za tę jego "odwagę".

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @gabriel-maciejewski
26 marca 2025 17:47

Przebieg dyskusji potwierdza ogólną prawdę - każda organizacja najwięcej czasu poświęca sprawom wewnętrznym. Strzałka dośrodkowego wektora w końcu nieubłaganie dociera to punkty: uwagi personalne.

I tak to jest z polską doktryną -> polityką -> polityką historyczną -> propagandą -> finansowaniem projektów -> obsadą
że koniec końców okazuje się, że najciekawiej pogadać o gaśnicy i o tym, kto jest głupi, a kto jeszcze głupszy.

Zdrowa władza formułuje doktrynę, czyli w skrócie cel, i wybiera wykonawców, dając im na rozpęd kasę i wolność.  Strzałka osobista ogarniętego człowieka skierowana jest wtedy w świat, a państwo prowadzi ekspansję. I wszyscy w nim kombinują jak podbić galaktykę na chwałę Boga, swego władcy i swoją.


 

zaloguj się by móc komentować

pirks @gabriel-maciejewski
26 marca 2025 18:24

Czy Polska ma ofertę kulturalną dla sąsiadów?

Przyznaję, że komentuję bez czytania, po samym tytule, więc może już to padło. W każdym razie wydaje mi się, że Polska przede wszystkim nie ma oferty kulturalnej dla swoich obywateli, a co dopiero dla sąsiadów.

 

 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @kamiuszek 26 marca 2025 17:47
26 marca 2025 18:53

No właśnie zastanawiam się po co ta cała dyskusja? Niech ktoś napisze donos do kancelarii premiera i przekonamy się jak takie sprawy załatwiają, po co to żyć w niepewności?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Traube 26 marca 2025 16:16
26 marca 2025 18:54

Oczywiście, że potępiam określanie premiera obelżywymi epitetami, nie zapominajmy jednak, że niezawisły sąd uniewinnił pisarza Żulczyka od zarzutu lżenia prezydenta, uznając, że słowo "debil" nie jest obraźliwe. Czy jakoś podobnie...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @jan-niezbendny 26 marca 2025 16:01
26 marca 2025 18:56

Od dłuższego czasu zastanawiam się po czyjej jest pan stronie? I skąd w panu przymus wypowiadania się na prawie każdy temat? W dodatku w taki sposób. Niech się pan nie martwi, nie będziemy zbierać na grzywnę. Będziemy zbierać na poprawę klimatu emocjonalnego w naszej społeczności

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 26 marca 2025 15:36
26 marca 2025 18:56

Dobrze, że nic nie zorganizowali, to byłby jakieś różowe balety

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @olekfara 26 marca 2025 15:15
26 marca 2025 18:58

Naprawdę wspomniał? Wzruszyłem się. Pamiętam, jak Mentzen pokazywał publicznie wspomnienia Milewskiego, które przypadkiem odkrył w sieci. Nawet się nie zająknął jakie wydawnictwo je wydało. Mam teraz się rozpłakać ze wzruszenia, bo wspomniał? 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 26 marca 2025 15:12
26 marca 2025 18:58

To są dzieła zasłużonych twórców kultury

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
26 marca 2025 19:14

Moje poznawanie zagranicy zacząłem własnie od nsszych sąsiadów. Słowacja, Czechy, Ukraina. W Niemczech byłem parę razy, ale z uwagi na barierę językową i znaczna różnicę mentalną, to ja te Niemcy w zasadzie nie znam na tym podstawowym poziomie - znam ich z relacji moich znajomych, co tam pracują lub jeżdżą w interesach.

Większośc moich znajomych uważała mnie z tego powodu za dziwaka, bo zamiast jechac do Włoch, Francji, Hiszpani czy choćby do Tajlandii, to ja uparcie zwiedzałem rok po roku naszych południowych sąsiadów. 

No i mnie nie dziwi, że nie mamy oferty dla sąsiadów, bo nasze "wyższe" sfery w ogóle nie widzą ich, a jak widzą, to uważają ich za....."podludzi" de facto. O tym się nie mówi, ale czeską kulturę to my znamy tylko jako "czeski film", czyli komedię pomyłek, a ukraińskąto tylko barszcz i pierogi. O litewskiej zaś to myślimy tylko w kategorii wędlin z Puńska.

 

Co do pieniędzy powierzonych - za to dalbym Ci 1000 plusów. Ludzie w przerażający sposób NIE WIEDZĄ jak sensownie wydać kasę. A nie wiedzą, bo są zdeprawowani sposobem, w jaki tę dużą kasę zdobyli. No ale za kilka lat, gdy Wielki Komornik Donald Trump ściągnie cały "nawis" dolarowy, to wtedy bedzie jak w tej ostatniej scenie z Wesela Wyspiańskiego.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 26 marca 2025 19:14
26 marca 2025 19:18

Ludzie stają się rezerwą finansową polityków. I jeszcze są z tego dumni. Znam takich co cieszyli się, że Tusk przejął pieniądze z OFE

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 26 marca 2025 11:57
26 marca 2025 19:20

Pozew to byłaby reklama SN. Nigdy się na coś takiego nie odważą...;)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 26 marca 2025 19:18
26 marca 2025 19:23

No ja musiałem speckalnie zlożyc oswiadczenie, ze chce byc w ofe....:). Nie wiem ile tam kasy sie uzbierało, ale w zyciu bym nie odpuscił kradzieży. A to była kradzież, bo zmiany  umowy ze mną nikt nie negocjował. Wiec spokojnie moge Tuska nazywac zlodziejem - niech mnie pozywa....:)

.

zaloguj się by móc komentować

Mingus @OjciecDyrektor 26 marca 2025 19:14
26 marca 2025 19:28

do Gospodarza i Ojca Dyrektora

<Co do pieniędzy powierzonych - za to dalbym Ci 1000 plusów. Ludzie w przerażający sposób NIE WIEDZĄ jak sensownie wydać kasę. A nie wiedzą, bo są zdeprawowani sposobem, w jaki tę dużą kasę zdobyli>

podpisuję się pod tym 1000 krotnie. Dodam przypuszczenie, że powielają tym schemat kulturowy i wartości swoich "dobroczyńców". 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BeaM 26 marca 2025 15:15
26 marca 2025 19:38

Ogłoszenie platne? Super! Mam nawet gotowy projekt "My, blogerzy Szkoły Nawigatorów, szczerze bijemy sie w piersi i przepraszamy, ze tylekroc razy dopuszczaliśmy sie na portalu szkolanawigatirow.pl, obrazy osoby Donalda Tuska, poprzez określanie lub tolerowanie nazwania go Donaldem Hitlerowcem. Portal szkolanawigatorow.pl słynie ze szczerych, gorących i nie udawanych dyskusji i bardzo ciekawych, acz kontrowersyjnych felietonów i tylko wysoką temperaturą dyskusji należy tłumaczyć tę naszą obrazę DT. Dlatego przepraszamy i zachęcsmy do stałego odwiedzania tego portslu, w celu choćby zwrócenia nam uwagi, gdybyśmy dopuścili się ponownej obrazy".

Kto to wydrukuje? Która gazeta? Ja bym się zrzucił na taką reklamę...:)

.

 

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 26 marca 2025 19:14
26 marca 2025 19:47

"O litewskiej zaś to myślimy tylko w kategorii wędlin z Puńska." -niekoniecznie szanowny.Dobrze,że pan wspomniał o Puńsku,którego ja dobrze znam. To ciekawa wioseczka dośc spora i nie tylko wędlinki,ale chlebuś, kartacze, kołduny litewskie, czesaki, kindziuk, bliny litewskie, soczewiaki, kiszka ziemniaczana czy chłodnik litewski to klasyka. Ze słodkości popularnością cieszą się sękacz, stuliściec i mrowisko.

Nie brakuje papierosków,gorzałki z przemytu i oficjalnie. Wiekszość stanowią Litwini,czasem małżeństwa się "mięszają"mają tam od przedszkola do liceum swoje szkoły i dwujęzyczność.Ci starsi to mieli raz tu raz tam swoje korzenie,bo jak sowieci rąbali granicę,to hadko było.A jak to się przekłada na kulturę i stosunki ...hmn...Są świetnie zorganizowani...Mniej więcej jest prawie rzetelna i bardzo ciekawa notka;

https://jedziemywpolske.wp.pl/jedyne-takie-miejsce-w-polsce-76-proc-mieszkancow-to-litwini

zaloguj się by móc komentować

beczka @Zyszko 26 marca 2025 11:27
26 marca 2025 20:08

Tak samo ma od zawsze muzeum pamięci sybiru w Białymstoku. Niesamowicie mili ludzie, którzy jednak nic nie zrobili dla promocji książki na temat syberii.  Z tym wywalaniem innych, nie swoich autorów to jest standard przemysłowy. Wygląda na to, że pozostaje sprzedawać takie rzeczy gdzieś na masce samochodu POD obiektem, zamiast w obiekcie.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @OjciecDyrektor 26 marca 2025 19:38
26 marca 2025 20:15

To niech się Pan wykupi takie ogłoszenie. Tylko proszę nie przepraszać w moim imieniu, jakby co. Tylko w imieniu swojego nicka :)

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 26 marca 2025 19:38
26 marca 2025 20:17

To nie tak działa. Oprócz pozwu cywilnego może być prywatny akt oskarżenia i zabawy to nie są. Odwaga tanieje rozum drożeje.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
26 marca 2025 20:20

Aby jakiekolwiek dobro było magnesem dla innych to to dobro musi być wręcz dotykalne i jednoznaczne w intencjach.. Wszyscy którzy marzą o dystrybucji beż nakładów i bez jasnego celu: zysk nigdy niczego nie sprzedawali. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 26 marca 2025 19:47
26 marca 2025 20:26

No o jedzeniu "regionalnym" w sumie...a ja mam książkę-reprint "Pszczolarz Litewski". Sam chlebem człowiek nie żyje...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @qwerty 26 marca 2025 20:17
26 marca 2025 20:31

Wszystko może być, nawet jak człowiek jest niewinny. A zwłaszcza wtedy. Kolega ArGut używa tego zwrotu od dobrych dwóch lat i co?  Nie ma komu złożyć donosu? Wolne żarty. Ten portal jest czytany także przez "służby"...

Na Żydów nie nadajemy, więc mamy spokój...zresztą Żydzi to biedni ludzie, bo wszystko co budują to na chwałę Arabii Saudyjskiej i Persji....tylko o tym nie wiedzą. Za to Saudowie i Persowie wiedzą i trzymają kciuki za Izrael, aby udało aię jemu podbić całą Syrię i potem jeszcze rozpirzyć Turcję i Egipt.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BeaM 26 marca 2025 20:15
26 marca 2025 20:33

No musi być afera - wtedy jest sens. Bez afery to nikt nie będzie kupował gazety z takim ogłoszeniem i w ogóle się nie będzie interesował sprawą. Nie wie Pani takich rzeczy?

zaloguj się by móc komentować

MZ @Zyszko 26 marca 2025 13:18
26 marca 2025 20:37

Mam przed sobą jeden z najważniejszych dokumentów ,mojego powojennego pokolenia,

album,"Warszawa 1945" ,ten album wraz z genialnym komiksem p.Bereżnickiego,"Getto" winien być rozpowszechniany przez każdą polska ambasadę na świecie,szczególnie na Zachodzie i w Izraelu,nie przez rok ale przez wiele lat.I co na co szły pieniądze do różnych fundacji dla swoich kolesiów...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 26 marca 2025 20:31
26 marca 2025 20:38

Dopóty dzban wodę nosi dopóki się ucho nie urwie. No i co z tymi służbami? Już się bać czy ekscytować? Ojej, bo służby... a co te mityczne służby potrafią? Pierdoły opowiadać po szkoleniach? 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 26 marca 2025 20:26
26 marca 2025 20:38

Zalinkowałam ,bo o jedzeniu regionalnym to tylko wzmianka,a nie o to chodziło...no cóż...

zaloguj się by móc komentować

BeaM @OjciecDyrektor 26 marca 2025 20:33
26 marca 2025 20:54

Ale z Pana mistrz retoryki. Chyba jednak nie wyczuwający różnych niuansów, więc będę zawsze zapowiadać - uwaga, mówię pół żartem: zaczyna się formować Komitet Obrony ArGuta W Imię Wolności do Wypowiadania Bezsensownych Obelg. 
Ta dyskusja zaraz się zamieni w swą karykaturę i chyba niepotrzebnie trollujemy notkę.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
26 marca 2025 21:05

Z tego jest też wniosek, że państwo winno tam gdzie są skupiska rodakow/obywateli traktować ich jako zasób do prowadzenia polityki też kulturalnej. Do tego potrzebne są wizje I budżety wieloletnie. A kto w tej biednej Polsce ma to robić? Drwiąco mówiąc Fundusz Kulturalności? 

zaloguj się by móc komentować

klon @qwerty 26 marca 2025 21:05
26 marca 2025 21:21

Plan, program, oferta....cokolwiek to miało by być, może zostać zrealizowane przez kogoś, kto ma z tego korzyść. Moim zdaniem, władze w Wawie nie mają na celu dobra obywateli PL, dlatego też nie ma komu wdrażać planów i składać oferty. 

 

zaloguj się by móc komentować

Aquilamagna @OjciecDyrektor 26 marca 2025 19:38
26 marca 2025 23:02

Dajcie spokój, portal się natychmiast zawiesi od wzmożonego ruchu i tyle z tego będzie.

Ale gdyby sprawić, że oni pójdą na https://basnjakniedzwiedz.pl i kupią parę książek, to co innego.

Pamiętajmy, że tam bije źródło wszystkiego...

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Szczodrocha33 26 marca 2025 15:22
26 marca 2025 23:02

> Bo poseł Braun jest pragmatykiem.
>
> Pieniądz nie śmierdzi.

Proszę wymienić TRZY pragmatyczne sukcesy, mogą być dowolne, nie tylko kulturalne posła Brauna. Na arenie krajowej, europejskiej no i niech będzie USA ...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Aquilamagna 26 marca 2025 23:02
27 marca 2025 05:21

No właśnie. Jest wiele "technicznych" sposobów unieczyniennia portalu, a ktoś tu się martwi o sądową batalię....:). 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
27 marca 2025 06:48

Ludzie, zapomnieliście już, co znaczy wyraz trollowanie? 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 27 marca 2025 06:48
27 marca 2025 07:03

Przepraszamy i prosimy o wybaczenie...:)

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 27 marca 2025 06:48
27 marca 2025 08:59

Myślę,że to tylko troska o portal,który pan prowadzi.I ten portal jest odpowiedzią na tytuł notki. Polska ma ofertę kulturalną i trzeba pana,oraz innych Pasji ,aby spełnić Misję jak zauważył @Henry.

Ale niestety mamy Rząd,który ma ambicje i aspiracje naszych sąsiadów .  Mogą Oni rozwalać aspiracje i ambicje nas "Polacken", których od czasów Bismarcka uważają za klientów których należy wprost eksterminować,zwłaszcza kulturę i tożsamość. U tych "Rządzicieli" jak twierdzą serce bije po właściwej lewej stronie,a mimo to chcą nas doprowadzić do zawału.

Nie umniejszałabym przestróg @qwerty,bo tym dobrze szurniętym lewackim elitom nie brakuje narzędzi ...

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @gabriel-maciejewski 26 marca 2025 19:18
27 marca 2025 16:02

Ludzie stają się rezerwą finansową polityków. I jeszcze są z tego dumni. Znam takich co cieszyli się, że Tusk przejął pieniądze z OFE

Jak inflację wyzerują i znów będzie na chwilę deflacja, to ciekawe co teraz przejmie?
No IKE/IKZE to chyba nie ruszy? Ani PPK, no nie?
 

zaloguj się by móc komentować

Mingus @bosman80 27 marca 2025 16:02
27 marca 2025 21:59

Kupa Au w nbp az sie prosi ;)  tyle ze dobrać się trochę trudniej ale dla chcącego walczącego nic trudnego :)

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować