-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czy Polacy boją się Żydów?

Na pewno czują respekt, ale oczekują, że Żydzi jakoś ich wesprą w sporze z Niemcami i nakręcaną przez nich wizją II wojny światowej i okupacji. Tak się nie stanie, bo dla Żydów kwestie te mają dziś znaczenie utylitarne, czyli w zasadzie żadne. To zaś, kto jakie książki wydaje, i co usiłuje wokół nich nakręcać, nie ciekawi ich wcale. Mają bowiem poważniejsze sprawy na głowie. Polacy zaś, tkwią w pułapce niezrozumienia, nie tylko okoliczności, ale także własnej historii.

Żadna z istniejących w Polsce hierarchii nie ma na tyle siły, by przeciwstawić się organizacjom i hierarchiom zagranicznym czy też reprezentującym je tutaj organizacjom. To jest niesamowite i uderzające. Stąd też bierze się popularność posła Brauna, który zgasił chanukiję, a dziś odpowiada w sądzie. I z tego, co piszą w Internetach, jakoś daje radę, bo grupy rabin, co tę chanukiję ustawił, nie reprezentował żadnej organizacji religijnej, a jedynie fundację, a chanuka, jak zeznał, nie jest świętem religijnym. Takie informacje wczoraj znalazłem.

Tak więc może się okazać, że poseł Braun, jako jedyny wykazuje się jakąś sprawczością. Ma on bowiem mało do stracenia, przynajmniej do momentu, gdy obowiązują cywilizowane zasady w życiu politycznym, to znaczy – nie morduje się oponentów za głupstwa. Jak długo ten czas potrwa? Nie wiem, bo po wczorajszym i przedwczorajszym dniu widać, że wściekłość członków partii Tuska przekracza wszystkie granice i zachowują się oni w sposób, o którym nikt by nie pomyślał jeszcze 10 lat temu. Sikorski, najwyraźniej pijany, krzyczy to Macierewicza – Antek ty świrze, gdzie są dowody na zamach smoleński!? Macierewicz zaś zamiast wyjść, próbuje go przekrzyczeć.

Kierwiński ucisza Piotra Glińskiego w przytomności reporterów mówiąc – siedź cicho. Biorąc pod uwagę sam wiek Kierwińskiego, jest to wielkie chamstwo. A gdzie jeszcze mówić o randze i powadze miejsca. Zmierzamy więc ku rejonom bardzo niebezpiecznym. No, ale członkowie koalicji pchają nas w tym kierunku i nie zamierzają przestać. I teraz porównajmy to z Żydami, którzy są w Polsce stałym elementem każdej prowokacji. Czy ktoś reprezentujących w Polsce jakieś żydowskie organizacje zachowywałby się w ten sposób? No nie. Możemy to stwierdzić obserwując salę sądową i toczącą się tam sprawę o zgaszenie świeci chanukowej. Wszystko przebiega spokojnie, nie ma żadnych afer, co oczywiście, jak to wczoraj stwierdził Tomasz Sommer, nie ma wpływu na wyrok. O tym bowiem zdecyduje sąd.

Jednocześnie Polacy są przekonani, a na pewno niektórzy tak sądzą, że przyszło nam żyć pod całkowitą żydowską dominacją. Wynika to z postawy posłów PiS, którzy dawali przez lata całe przyzwolenie na palenie świec chanukowych w sejmie. Nie wiedzieli bowiem, jak odmówić grubemu rabinowi, ale też obawiali się, jakie odmowa może wywrzeć wrażenie na świecie. Jak wiemy czyn posła Brauna wywołał w Izraelu powszechną wesołość, a międzynarodowych organizacji żydowskich to nie obeszło wcale. Po cóż więc posłowie PiS demonstrowali taką spolegliwość? Myślę, że poszukiwali źródeł mocy, których sami nie mają. A dlaczego nie mają? Bo niewielu z nich ma kontakt z wyborcami, którzy daliby im tę moc, wielu za to znalazło się w sejmie z nadania. Bo nie odcięli tysiącznych nici łączących ich z komuną, a także kolegami z KO, bo wielu z nich gotowych jest przejść do innych partii, które demonstrują siłę i polityczną wulgarność. W PiS zaś nikt nie ma pojęcia, jak się takim zjawiskom przeciwstawiać. No i nie jest wykluczone, że wszyscy w PiS to Żydzi, a więc chnukija w sejmie za ich rządów jest jak najbardziej na miejscu. Okoliczności, które opisałem powodują, że Żydzi stają się głównym tematem dyskusji politycznych prowadzonych w polskich domach. I tak jest w zasadzie od zawsze, co oczywiście samych Żydów musi cieszyć. Mnie by na pewno cieszyło.

Każdy wchodzący w życie, aspirujący dureń, zwraca na siebie uwagę wygadując na Żydów, powtarza te same brednie i banały, które wszyscy znają, ale on je właśnie odkrył, dołącza do tego okrzyk – Netanjachu jest zbrodniarzem wojennym! I oczekuje, że całe życie polityczne będzie się wokół tych zjawisk kręcić. Zwalczanie tych postaw nic nie da, bo jeśli ludzie tacy wyczują opór, wręcz zgłoszą się do kahału po pieniądze za swoją działalność promocyjną, a kiedy nic nie dostaną i tak będą cały czas aktywni, bo antyżydowskie okrzyki kojarzą im się z mocą. Podobnie jak puszczanie memów w sieci. Każdy zaś, kto nie chce w tym uczestniczyć jest wrogiem.

Praktyka ta paraliżuje życie publiczne w Polsce. I jest, jak powiadam, nie do zwalczenia. To tak, przepraszam panie, jakby młodzieńcowi z permanentnym wzwodem prawić morały, że nie może zaczepiać obcych kobiet na dyskotece, a powinien zachowywać się kulturalnie i zapoznać się najpierw z poezją romantyczną. Takie rzeczy, jak wszyscy wiedzą, były i są nieskuteczne, a w naszym świecie, który pchany jest ku konfrontacjom, są nieskuteczne podwójnie. Próby wyjaśniania działania takiego mechanizmu człowiekowi, który wczoraj dowiedział się o tym, że istniał Rotszyld, wywoła w nim jedynie przekonanie, że ma najświętszą rację. Mówienie zaś głośno o żydowskich przeniewierstwach, to obowiązek każdego Polaka. No i patrioty rzecz jasna, a jak kto się przed wygłaszaniem haseł demaskujących Żydów broni, ten jest oczywistym zdrajcą. Kto zaś twierdzi, że Netanjahu nie jest zbrodniarzem wojennym, powinien się leczyć.

Mamy więc z jednej strony uległy wobec Żydów PiS, a z drugiej antyżydowską prawicę, która uważa siebie za jedynego reprezentanta narodu. Aktywizuje bowiem młodzież, wznoszącą okrzyki, przez co wydaje się, że naród jest oburzony. KO, zaś starannie omija tematy żydowskie i nikt im z tego powodu wyrzutów nie czyni. Po prostu przyjmuje się milcząco, że uwagi dotyczące kolaboracji z Żydami Tuska nie dotyczą. Dlaczego? Nie wiem. Być może w grę wchodzi tu postawa dziennikarzy. Bo niby dlaczego Rymanowski, którego wszyscy uważają za prawicowego dziennikarza, przepytuje Sasina na okoliczność popełnionych przez Netanjahu zbrodni wojennych, a nie zapyta o takie rzeczy kogoś z koalicji? Co to jest za problem? Widocznie jakiś jest. PiS więc, nie dość że stracił władzę, to jeszcze w oczach wzmożonych młodzieńców, których każda partia chce zagospodarować, jawi się jako partia żydowskich sprzedawczyków. Czy też może ludzi współpracujących ze zbrodniarzami wojennymi. Bo do tego się wszystko sprowadza. Dlaczego więc Żydzi nie pomogą PiS? Takie pytanie wywołałoby w pewnych kręgach wesołość. Trzeba pomóc sobie samemu, to przede wszystkim. No, a nie widać w PiS nikogo, ani jednego polityka, który myślałby o wygaszeniu tej fali wulgarności w relacjach, która właśnie się przez polską politykę przelewa. Prezes wybrał Czarnka na premiera, a wszyscy wołają, że to dlatego iż Czarnek to fighter. Mam swoje zdanie na ten temat. Tacy mistrzowie ciętej riposty jak on stają się pierwszymi ofiarami zmasowanego chamstwa, które Tusk, unikając starannie wygadywania na Żydów i mając poparcie lokalnych, żydowskich organizacji, uruchomił już dawno temu. Żadne celne riposty nie pomogą, kiedy wokoło latają przekleństwa i kamienie. Trzeba unieważnić taką taktykę, a na to PiS pomysłu nie ma. Tuska zaś wyraźnie nudzą przemowy sejmowe, bo on wie, że wszystko co istotne odbywa się poza salą posiedzeń. Rozumie też, że przede wszystkim nie można stać na linii strzału.

PiS czeka na zmianę międzynarodowych koniunktur i oburzenie narodu, które ma wywołać demonstracje antyrządowe. Do niczego takiego nie dojdzie, albowiem polityka przestaje być przedstawieniem, a staje się wojną. I ważne są tylko proste komunikaty i rozkazy. Napięcia w narodzie zaś albo rozładowuje się wskazaniem nadaktywnym wroga – tym zaś są albo Żydzi, albo pisowcy, albo istoty będące hybrydami – a jeśli to nie wystarcza, organizuje się igrzyska. Polityka zaś jest gdzie indziej. I nie ma się co śmiać z Tuska, że nie przychodzi do sejmu. Po co ma tam chodzić, kiedy nie dzieje się tam nic istotnego z jego punktu widzenia?

Przy takiej strategii PiS przegra przyszłe wybory, a Tusk je wygra. O tym czy zrobi to przy poparciu lewicy czy partii prawicowych okaże się w tym roku. PiS może liczyć tylko na naród i jego samoświadomość. Ta zaś nie ujawnia się w demonstracjach i antyżydowskich okrzykach. One same zaś i wynikające z ich charakteru demonstracje, nie są wyrazem odwagi. To trzeba sobie powiedzieć wprost. Są wyrazem frajerstwa i pewną ofertą, którą ludzie młodzi i niespokojni składają Donaldowi Tuskowi. Dlaczego frajerstwa? Bo wszyscy wznoszący antyżydowskie okrzyki młodzieńcy liczą na nagrodę.

Jak wiecie mamy tu takie ambicje, by wskazywać przykłady bezwzględnej skuteczności w działaniu. A jeśli nie bezwzględnej, to takiej która doprowadziła do wymiernych i widocznych efektów. A żeby takie przykłady zaprezentować sięgamy po różne zapomniane książki. I ja dziś mam dla Was taką książkę, w której w zasadzie są same rewelacje. Niestety jej tematyka, choć powinna być nam bliska z przyczyn geograficznych, wydaje się równie obca, co problemy średniowiecznego Wietnamu. Także dlatego, że Polak, wykazuje się kurzą ślepotą polityczną i przede wszystkim unika porównań oraz nie próbuje mierzyć się ze skalą zjawisk. Wystarczą mu Żydzi, odpowiedzialni za wszystko. Wznoszenie zaś okrzyków przeciwko nim wielu Polaków uważa za sens życia. Taka postawa nie może spotkać się ze zrozumieniem na naszym blogu, bo nawet jeśli odrzucimy wszystkie insynuacje dotyczące mojego pochodzenia, pochodzenia niektórych komentatorów i blogerów, zapędzenie się w taki podwórkowy antysemityzm uniemożliwia sprzedaż książek. No, a z tego żyjemy.

Cóż to za nowa książka, którą wynalazłem i wydałem? O proszę, mamy ją tutaj.

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/anglikanizm-i-prawoslawie-grecko-slowianskie/

Wznowiłem też biografię św. Dominika. Ponieważ ciągną się za mną różne zobowiązania jeszcze z zeszłego roku, zmuszony jestem ogłosić promocję. Będzie to promocja nowego typu, a więc nie na te książki, które zalegają, ale na stosunkowo nowe i na dodruki. I będzie to promocja krótkotrwała – do środy rano.

Dominika będziemy sprzedawać za 45 zł, potem cena wróci do poprzedniej wysokości – 65 zł.

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zywot-sw-dominika/

 

A oto inne przeceny

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/pamietniki-wloscianina-jan-slomka/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/cristiada/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/swieta-brygida-szwedzka-jej-zycie-jej-objawienie-i-jej-dzielo-tom-i-i-ii/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/1000-lat-naszej-wspolnoty/

 

Jeszcze ogłoszenia

27 marca, w pałacu w Ojrzanowie odbędzie się spotkanie katakumbowe z Hubertem i ze mną. Hubert będzie rysował, jego praca będzie widoczna na ekranie, a ja w tym czasie będę gadał. Zbieramy co łaska na salę. Tak, jak przy poprzednich spotkaniach. Będzie kawa i herbata oraz książki. Początek o 18.00, koniec o 21.00

 

Targi Książki i Sztuki odbędą się w dniach 4-5 lipca, ale nie w pałacu Ojrzanów, a w Lofcie Ojrzanów, gdzie jest o wiele więcej miejsca. Chyba nawet więcej niż w mediatece. To jest obok, na terenie tego samego parku. Dziś wszystko dogadałem z panem Wojciechem. Targi trwają dwa dni od 11.00 do 19.00

 

Zapraszam chętnych uczestników i gości. Jak będziemy rozliczać targi z wystawcami jeszcze nie zdecydowałem, ale nie ukrywam, że wolałbym pobierać stałą opłatę, a nie co łaska jak poprzednio. Kosztuje mnie to trochę zachodu. No i promocja opiera się prawie wyłącznie na mnie, jeśli nie liczyć poczty pantoflowej. Decyzję jeszcze podejmę i wszystkich o niej zawiadomię.



tagi: polacy  żydzi  propaganda  pis  prowokacja  skuteczność  braun  antysemityzm  ko  chanukija 

gabriel-maciejewski
14 marca 2026 07:40
65     2008    13 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 30 zł 50 zł

Komentarze:

Henry @gabriel-maciejewski
14 marca 2026 07:47

W pół jest Żydem, w pół Polakiem,

W pół jakubinem, w pół żakiem,

W pół cywilnym, w pół żołdakiem,

Lecz za to całym łajdakiem ;-)

 

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski
14 marca 2026 08:33

Mimo staran PiSu jestesmy nizej niz Francja

Which European countries are best for Jews? A new study offers unexpected answers | The Times of Israel
 

A tu mamy
"Badanie zatytułowane „Europa i Żydzi, krajowy indeks szacunku i tolerancji wobec Żydów” przyznało Belgii, Polsce i Francji najniższe noty, odpowiednio 60, 66 i 68 punktów na 100."

Which European countries are best for Jews? Answers may surprise you - EJA - European Jewish Association

Niemcy uzyskaly ogolny wynik 72 ale "najlepszy wynik (89) w zakresie działań rządu w kwestiach związanych z Żydami(...) Jednak stosunkowo niski wynik w kategorii poczucia bezpieczeństwa wśród Żydów (46) obniżył ogólną ocenę, obok innych czynników."

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
14 marca 2026 08:51

Relacje te wynikają z kompleksów i z podatności na narracje o wyjątkowości/etc. Jak ktoś swiata nie rozumie to Żydami wiedzę zastępuje. Społeczność żydowska nie jest monolitem i nie są to też geniusze od wszystkiego. To jest jak z ekspertami, co przedmiotu ekspertyzy nigdy nie widzieli a stają się znawcami  też od Żydów.  Czy ktos w tych wszystkich znawców miał kiedykolwiek do czynienia osobiście ze zorganizowaną społecznościa żydowską w Polsce? Czy brał udział w konfrontacjach dot. konfliktów? Edukacja w szkołach żydowskich odbywa się na przykładach. A jak te wszystkie siły polityczne w Polsce się uczą? Na przykładach? One nie uczą się niczego. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @zkr 14 marca 2026 08:33
14 marca 2026 09:40

a jak wypadły Litwa i  Ukraina?

 

zaloguj się by móc komentować

zkr @stanislaw-orda 14 marca 2026 09:40
14 marca 2026 09:52

Pisza tylko o 12 krajach UE:

"First-of-its-kind index is based on a study that combines polling data and policy information to create a single quality-of-life metric for Jews in the 12 European Union countries with sizable Jewish communities"

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @zkr 14 marca 2026 09:52
14 marca 2026 10:58

Ciekawe zatem kto, jak, kogo i po co (oraz na co) liczył, skoro pominięte zostały najciekawsze pod względem antysejsmityzmu państwa  Europy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @qwerty 14 marca 2026 08:51
14 marca 2026 10:59

To są formuły izolacyjne, które rozbudzają wyboraźnię, a jako spełnienie proponują zamknięcie w getcie. To zapewne jest gdzieś opisane w mądrych księgach rytualnych i psychologicznych. Ludziom zaś wystarczy, jak zawsze, strzał dopaminy, żeby byli szczęśliwi. 

zaloguj się by móc komentować

Marart @gabriel-maciejewski
14 marca 2026 11:08

Nie wiem czy znasz amerykańską gwiazdę prawicy Candice Owens . Ona też tropi przeniewierstwa żydowskie gdzie tylko się da . Przeprowadzała wywiad z jakimś hollywoodzkim bonzem i za wszelką cenę starała się wymusić na nim odpowiedź w czyich rękach jest cały ten biznes . Gość długo unikał odpowiedzi ale w końcu powiedział- Katarczycy . Owens zaniemówiła . Ale właśnie Katarczycy chodź są od lat zaangażowani wespół z the City w ciemne interesy (raje podatkowe )  i sponsorowanie terroryzmu ( i to wygląda jakby to miało tak być)  są poza podejrzeniami o jakiekolwiek knowania . I nie zmienia nawet tego coraz większa prezencja społeczności muzułmańskiej  wraz z apklokowaniem praw szariatu ( ostatnio konna policja muzułmańska w Menczesterze) w krajach takich jak Uk ,Francja itd a i cichy wzrost u nas . Ciekawi mnie jak przyjdzie takim Katarczykom do głowy wykupić  jakieś całe połacie miast czy powiedzmy Zakopanego ( jeśli już tego nie zrobili) i  zobaczymy czy Braun i  reszta będzie wyprawiać z tego tytułu jakieś cyrki . 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Marart 14 marca 2026 11:08
14 marca 2026 11:22

Nie będą, ludzie nie uczą się niczego. Chcą przede wszystkim, żeby wróg był bezpieczny, wskazany jasno, a najlepiej papierowy. Przecież nie pojadą do Izraela walczyć po stronie Palestyńczyków, prawda? Chodzi tylko o to, by gwarantować stały wynik wyborczy antypisom

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 14 marca 2026 11:22
14 marca 2026 12:04

Otóż to "wróg papierowy".Bo tak szczerze mówięc ta młodzież dobiegająca już 70-siątki widuje Żydów częściej już  w memach. Owszem dziwnym trafem te Noblowskie i mordercze geniusze -mają odpowiednie korzenie żydowskie i ciocia wiki często się krztusi w genealogii .

Czy Tusku dba o "czystość rasową?"-nie, takie głupoty zostawia przeciwnikom, bo we łbie kasa i jak zlinczować przeciwników,aby czwarty raz utrzymać swoje rządy. To daje mu korzyści,a czy po Polakach zostanie tylko język,to zawsze można zwalić na przeciwników z  korzeniami.

zaloguj się by móc komentować


Paris @zkr 14 marca 2026 08:33
14 marca 2026 12:17

Kiepsko  sie  starali  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @zkr 14 marca 2026 08:33
14 marca 2026 12:25

Te  ich  ,,badania,,...

...  psu  na  bude  sie  nadaja  !!!

 

A  tak  ogolnie,  to  czy  ci  ,,badacze  wiedzO  o  co  im  kaman,,...  a  przede  wszystkim  ,,znajO  sFoje  poHodzenie,,  ???  

Szczegolnie  dete  ,,badania  o  tolerancji  wobec  Moskow,,  we  Francji  to  ,,austryjackie  gadanie,,...  i  na  dodatek  SMIECHU  WARTE.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 14 marca 2026 08:51
14 marca 2026 13:15

Tak,...

...  to  sa  KOMPLEKSY...  i  TYLKO  i  WYLACZNIE  kompleksy  !!!

 

No  i,  szwankuje  takze  brak  wiedzy.  Moja  sp.  Tesciowa  Helena  (r. 1924)  i  jej  mama,  mieszkajac  na  Starowce  nie  mialy  zadnych  klopotow  z  Moskami,  ktorzy  prowadzili,  prawie  wszystkie  sklepy  i  uslugi  w  przedwojennej  Warszawie.  Jej  kolezenstwo  to  byly  dzieci  Moskow,  ktore  przychodzily  do  domu  jej  mamy,  bo  u  niej  zawsze  byly  dobre  rzeczy,  za  ktorymi  dzieci  Moskowe  przepadaly,  tak  samo  jak  dzieci  polskie  i  ogolnie  jak  to  dzieci.  Ich  rodzice  przychodzili  do  Tesciowej  mamy  i  prosili  zeby  nie  dawala  im  tylko  rzeczy  koszernych,  bo  oni  wszyscy  mieli  na  tym  tle  zajoba.  Tesciowej  mama,  naturalnie,  ze  nie  zwracala  na  to  uwagi,  tylko  gonila  i  besztala  starych  Moskow,  zeby  dzieciom  nie  zalowali,  bo  zblizala  sie  wojna.  A  dzieci  wszystko  jadly,  czym  ich  tylko  w  domu  Tesciowej  niepoczestowano.

Pamietam,  jak  Tesciowa  opowiadala,  ze  jak  zblizala  sie  Wielkanoc,  to  robily  baby  wielkanocne  z  60  jaj  !!!  Bo  wiecej  jak  polowa  byla  dla  Moskowych  dzieci,...  a  potem  jak  juz  wiedzieli,  ze  pojda  do  getta,  to  wszystkie  kosztownosci  przyniesli  do  Tesciowej  mamy  NA  PRZECHOWANIE.

I  Tesciowa  moja  oddala  te  kosztownosci  dopiero  w  `69  roku  jednej  ,,Salci,,  ktora  uchowala  sie  przed  zaglada,  a  ktora  przyjechala  az  z  Grecji,  z  Salonik.  Byly  wtedy  wspomnienia  i  cale  morze  lez,  bo  prawie  cala  rodzina  zostala  wybita,...  ale  ta  ,,Salcia,,  zachowala  sie  ,,jak  trzeba,,  i  kosztownosciami  zrewanzowala  sie  Tesciowej.

 

Z  kolei,  ja,  we  Francji  tez  sobie  radzilam  z  nimi,...  a  o  ,,baniu  sie,,  w  ogole  nie  bylo  mowy.  Unikalam  kontaktow  z  nimi,  oprocz  tego  co  bylo  konieczne, bo  wiedzialam,  ze  to  nie  dla  mnie.  Po  prostu,  nacja  wyjatkowo  trudna  i  namolna.  Dzisiaj,  po  skromnej,  lekturze  ksiazek  z  KJ  Schipera  i  Ringelbluma  wiem,  dlaczego  jest  ich  tak  duzo  we  Francji,  czy  Belgii.

Wiem  tez  dlaczego,  ,,sleCtFo,,  z  Epstein`em  jest  tak  rozmydlane,  bo  po  prostu  to,  co  jest  merdialnie  publikowane  -  to  jest  NIEPRAWDOPODOBNA  ZENADA  i  SKANDAL...  SWIATOWY,...  i  polityczny,  i  moralny  i  etyczny.

 

Niebywaly  skandal.      

zaloguj się by móc komentować

Paris @stanislaw-orda 14 marca 2026 10:58
14 marca 2026 13:17

Bardzo  dobre  pytanie,

zaloguj się by móc komentować

olekfara @gabriel-maciejewski
14 marca 2026 13:41

"Bo niby dlaczego Rymanowski, którego wszyscy uważają za prawicowego dziennikarza, przepytuje Sasina na okoliczność popełnionych przez Netanjahu zbrodni wojennych, a nie zapyta o takie rzeczy kogoś z koalicji? Co to jest za problem? Widocznie jakiś jest"

Pytał się Władysława Teofila Bartoszewskiego https://www.facebook.com/reel/2072799480229076

zaloguj się by móc komentować


Mingus @gabriel-maciejewski
14 marca 2026 16:38

Moim zdaniem rozmowa o Żydach powinna sie zacząć od świadomości czym jest Talmud i jaka doktrynę przekazuje. Cała reszta wynika z tego.  Judaizm panowanie, islam podboj, chrześcijaństwo...... modlmy sie za swoich wrogów i panow bo każda wladza od Boga pochodzi. I każdy inny nam wrogi zaczyna pouczać Polaków katolików od rozliczania jakimi jesteśmy katolikami. Uwielbiam kiedy robi to np.  tuskolejnik :) 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Mingus 14 marca 2026 16:38
14 marca 2026 16:41

Rozmowa o żydach  nie powinna się toczyć w przytomności żydów, to po pierwsze...Tymczasem wszyscy uważają, że powinno być odwrotnie. 

zaloguj się by móc komentować

Mingus @gabriel-maciejewski
14 marca 2026 16:53

Zgadzam sie ze obecność zydow nie jest potrzebna. Chodzi mi o zrozumienie ich mentalności ktora maja silnie wpajana od malego

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Mingus 14 marca 2026 16:53
14 marca 2026 16:57

Rozumienie ich mentalności też nie jest za bardzo potrzebne. Nie studiujemy ich kultury. Wystarczy, że nie będziemy się wygłupiać, ani ulagać presjom. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Mingus 14 marca 2026 16:38
14 marca 2026 19:42

Voila,...

...  to  jest  nie  do  pogodzenia  ani  zaakceptowania  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 14 marca 2026 16:57
14 marca 2026 19:45

Voila,...

...  i  to  jest  WSZYSTKO  w  tym  temacie  !!!

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 14 marca 2026 11:22
14 marca 2026 19:45

" Chodzi tylko o to, by gwarantować stały wynik wyborczy antypisom "

Dokładnie, o to właśnie chodzi. To jest główny cel, a cel poboczny to żeby zrobić inscenizację dla zagranicznych mediów z bezmózgami wznoszącymi antysemickie hasła. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
14 marca 2026 20:09

Co do wyboru Czarnka to w pełni się z tobą zgadzam i jak to zobaczyłem to stwierdziłem, że PiS wystawia mnie na ciężką próbę.
Chociaż ktoś na X napisał, że to być może taki fortel, że on ma zebrać wszystkie negatywne emocje na siebie, żeby liberałowie przegrzali temat, a jakieś 9 miesięcy przed wyborami, kiedy tamci się wystrzelają, PiS wskaże już właściwego kandydata na premiera, który będzie merytorycznie miażdżył(ktoś w stylu Nawrockiego).

Moim zdaniem ta teoria ma ręce i nogi, po prostu stwierdzili w pisie, że nadal olewają wychowywanie wyborców i na początek pójdą drogą "dorzucenia do pieca". Potwierdzeniem tego jest, że po wyborze Czarnka wściekle rzuciła się na PiS konfa i to tak wściekle, że czekałem już aż zrzucą maski i zaczną wprost skandować "j*bać pis". Czyli jakiś dobry przycisk został naciśnięty. 

Ja jeszcze mam taką teorie, że PiS pójdzie z Czarnkiem do wyborów, a w międzyczasie odłączy się od nich jakaś część posłów w sfingowanym niby-konflikcie z Kaczyńskim i oni zrobią takie silne centrum "dla każdego". No, a po wyborach utworzą koalicję, a Czarnek niby ustąpi fotel premiera temu właściwemu liderowi. Przecież właściwie w tych wyborach chodzi m. in. o to, żeby utrącić te wszystkie konfy, czyli "prawackie" partie satelickie do platformy, bo to oni wysysają potencjalnych wyborców i robią im kisiel z mózgów. 
My tutaj uważamy, że powinno  się to robić przez wychowywanie wyborców, aby byli mniej podatni na populizm, a może w PiSie stwierdzili, że przeciwnie, trzeba po prostu zrobić taką populistyczną partię dla ludożerki.

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
14 marca 2026 20:55

Tytułowi bohaterzy to są jednak bardzo duże kontenery.

 

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Kuldahrus 14 marca 2026 20:09
14 marca 2026 21:14

Aż taki wymuskany w wyrafinowaniu to ten PiS nie jest.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @qwerty 14 marca 2026 21:14
14 marca 2026 21:17

Wprawił się w sidłach, o które się potykał ?

 

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 14 marca 2026 16:57
14 marca 2026 21:19

Troszkę inaczej. To są nasi sąsiedzi w RP i jak to z sąsiadami bywa miło ale też nie bywa. I należy mieć swiadomość czego się spodziewać lub na co się nie nabierać. Dletego warto znać wzorce operacyjne relacji i granice zahamowań.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Kuldahrus 14 marca 2026 20:09
14 marca 2026 21:19

My i tak nie mamy wyjścia Kudahrusie i powtórzę- co do PiS,to trzeba tam odsiać "specjalistów"od pieprzenia ,(sorry) i specjalistów od rozwałki. Nie ma innej partii,która na obecnej scenie politycznej ma możliwości do potencjalnego rządzenia. Przynajmniej Pisowcom zawdzięczamy jakby nie było Prezydenta Nawrockiego. Jak do tej pory nie udaje się rządzącym ustawić go w roli "długopisu"podpisującego każdą ustawę,która rozwala dalej Polskę.

Może się i tak zdarzyć nie daj Bóg,że ominą swoimi uchwałami rozbieranie Polski do całkowitego upadku,ale jest nadzieja,że następne pokolenie będzie miało przynajmniej punkt zaczepienia o nielegalność bezprawnych działań.Słaba pociecha,ale na bezrybiu.... Wychowanie wyborców jeszcze trudniejsze ,bo nawet na AI z której młodzież korzysta ,będą nakładane filtry...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @MarekBielany 14 marca 2026 21:17
14 marca 2026 21:20

Oczekiwania i nadzieje idealizują zasoby personalne każdej partii. A w większości to dość prymitywne indywidua. Bez klasy.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @qwerty 14 marca 2026 21:20
14 marca 2026 21:29

ale cztery/trzy ... klasy szkoły elementarnej chyba przeszły ?

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @qwerty 14 marca 2026 21:14
14 marca 2026 21:31

No właśnie tak się domyślam :-) , ale pospekulować możemy.

Coś tam kombinują, Nawrockiego w sumie nikt się nie spodziewał wcześniej.

 

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @MarekBielany 14 marca 2026 21:29
14 marca 2026 21:31

I to jest przykre dla systemu edukacji.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Kuldahrus 14 marca 2026 21:31
14 marca 2026 21:33

Po prawdzie to my kombinujemy coby ten PiS jakoś w swych nadziejach ogładzać.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @BTWSelena 14 marca 2026 21:19
14 marca 2026 21:33

Jeśli chodzi o wrzucenie kartki to tak, póki co innego wyboru nie ma.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @qwerty 14 marca 2026 21:33
14 marca 2026 21:35

No nie, ja jakoś nie mam specjalnych wymagań. Po prostu jeśli chodzi o wybory to nic nie mamy póki co poza nimi i możemy sobie tylko tak powróżyć z fusów.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
14 marca 2026 21:37

Jutro w Krakowie jest Marsz Żywych pamięci Żydów z likwidacji getta. I będzie okazja do wspomnień. Ale też wiele środowisk będxie się dopinać do imprezy.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Kuldahrus 14 marca 2026 21:35
14 marca 2026 21:40

Niestety. Nic poza nimi nie mamy ale oni okazują się wiedzoodprni i są niewolnikami swojej socjalistycznej tj. prlowskiej edukacji.

zaloguj się by móc komentować

Mingus @gabriel-maciejewski 14 marca 2026 16:57
14 marca 2026 21:41

<nie będziemy sie wygłupiać ani ulegac presjom>   pełna zgoda na oczywista i uniwersalna receptę. Tyle ze temat ma duzy ladunek emocjanalny ktory jest wykorzystywany przez różne strony, rowniez przez zydow wobec nas. Temat ma przelozenie na olbrzymia kase.. Nie ulegać presjom .... skad ona sie bierze i w jakim celu?  Presja i nie uleganie jej to otwarty konflikt. A tu juz sa różne wagi. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Kuldahrus 14 marca 2026 21:33
14 marca 2026 21:43

To prawda,myślałam,że dożyję lepszej perspektywy,że coś lepszego się ......wykształci.Przypomina mi to wstydliwy dylemat w/s wyborów Wałęsa-Tymiński.I chociaż wyborcy zaczęli się orientować...to stało się jak się podziało........

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 14 marca 2026 21:19
14 marca 2026 21:44

Tak  jest,...

...  i  nie  nalezalo  zezwalac  na  palenie  swiecy  w  Sejmie...  pod  zadnym  pretekstem  !!!

 

Bo  Moski  by  nie  pozwolily  sobie,  na  99%,  na  obchodzenie  jakiejs  polskiej  tradycji  w  Knesecie.  

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 14 marca 2026 21:20
14 marca 2026 21:48

Nawet,...

...  coraz  bardziej  prymitywne  !!!

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Paris 14 marca 2026 21:48
14 marca 2026 21:51

Oni nam cywilizacyjnie odjeżdżają w dal. Gonić nie będziemy.

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 14 marca 2026 21:33
14 marca 2026 21:52

Ciezko  bedzie...

...  z  ta  oglada,...  bo  towarzycho  wzajemnej  adoracji  jest  NIEMOZEBNIE  ZDEGENEROWANE  !!!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 14 marca 2026 21:40
14 marca 2026 21:53

My też urodziliśmy się w PRL-u qwerty i wiedzę zdobyliśmy także. Ale ich wiedza jest związana z brakiem odporności gdy pozbawia się ich rządzenia. Stąd takie zachowanie i tak sobie po cichu kombinuję,że to trzecie rządzenie Tuskoidów nauczy ich rozumu.Przynajmniej u części działaczy. Karczemne zachowania w Sejmie wykazują jeszcze większą zaciętość i nie wygląda mi to na celowy wrestling.

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 14 marca 2026 21:51
14 marca 2026 21:57

Absolutnie  nie,...

...  trzeba  im  pozwolic,  zeby  odjechali  !!!

 

Najlepiej  do  TWOREK,...  bo  juz  nieduzo  im  brakuje.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 14 marca 2026 21:53
14 marca 2026 22:01

Właśnie te widowiska pokazują, że ów PiS w ogóle nie jest przygotowany do poważnych konfrontacji. Naśladują i usiłują przelicytować chamów. Po co? Gdzie sterowanie obszarami konfrontacji? Jaka wizja obsługi proponowanymi ustawami rzesz potencjalnych wyborców? Zaklinanie patriotyzmem niech sobie na wieczorne piwo zostawią. Bez nas.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 14 marca 2026 21:53
14 marca 2026 22:03

Tyle, że my wiemy co to jest sowietyzm a oni mają go w sobie. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 14 marca 2026 22:03
14 marca 2026 22:27

Nie tak bardzo qwerty.Oni zmieniając się rządami z tą bandą ,wchodzą w układ mafijny,gdzie panuje omerta zwana ustawową tajemnicą państwową.My nie mamy tam dostępu info jak to się odbywa,tylko strzępki i po skutkach się reszty domyślamy.

Sam widzisz jak to się odbywa na szczeblu sądowym .Ludzie wyznaczeni do kontroli np dla przykładu NIK,co śmielsi dostawali zawału,topili się w wodzie po kolana,lub zostali wyeliminowani metodą całkowitej ignorancji i odstawki i Bóg wie czego. Ta przestroga wzbudziła nie opór,lecz uległość. Sowietyzm to oni pierwsi mieli głęboko w ......plecach,owszem dał im władzę,którą transformatowali juz w innej formie.Sumując :no tak coś tam wszczepionego zostało;Cyryl pozostał święty a Metody te same.

No cóż takich mamy konstruktorów rządów w Polsce za zezwoleniem wyborców.

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 14 marca 2026 22:01
14 marca 2026 22:32

Qwerty,  Ty  myslisz,  ze  oni  SN  czytaja  !!!

 

Ze  oni  cokolwiek  WLASNYMI  REKAMI  wypazurowali,  bez  grantow  czy  innych  dotacji,  tak  jak  Pan  Gabriel,  Ty,  czy  dajmy  na  to  ja.

My  sie  tylko  tak  oszukujemy,...  bo  oni,  prawie  WSZYSCY,  bez  wyjatkow  sa  WON.  To  jest  za  wielka  DEGENERACJA  i  PATOLOGIA  zeby  coskolwiek  z  nich  bylo.  

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Mingus 14 marca 2026 21:41
14 marca 2026 22:47

Moim zdaniem jeśli dziś jest jakaś presja ze strony Żydów, to nie bezpośrednia. I nie na takich jak my. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 14 marca 2026 20:09
14 marca 2026 22:52

Pis chce mieć swoją ludożerkę, ale do utrzymania takiej w ryzach potrzebny jest ktoś inny, a nie Czarnek. 

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @gabriel-maciejewski 14 marca 2026 22:52
14 marca 2026 23:15

W sumie tak, ale chyba nikogo bardziej odpowiedniego nie mają.

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 14 marca 2026 23:15
14 marca 2026 23:43

To dość znamienne. Mają za to masę kabotynów w typie Tarczyńskiego

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Mingus 14 marca 2026 16:38
15 marca 2026 04:19

" I każdy inny nam wrogi zaczyna pouczać Polaków katolików od rozliczania jakimi jesteśmy katolikami. Uwielbiam kiedy robi to np.  tuskolejnik :) "

 

Pragnę pana ostrzec, niech pan nie używa mowy nienawiści, kolega nawigator Orjan i pani Selena czuwają.

Nie mówi się Tuskolejnik, tylk premier Donald Tusk i pani Monika Olejnik, słynna dziennikarka.

 

Wytropi jeszcze pana minister Żurek i pociągnie za konsekwencje, i na co to panu.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 14 marca 2026 21:33
15 marca 2026 04:21

"Po prawdzie to my kombinujemy coby ten PiS jakoś w swych nadziejach ogładzać."

 

Ociosywanie mgły.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 14 marca 2026 22:52
15 marca 2026 04:26

"Pis chce mieć swoją ludożerkę, ale do utrzymania takiej w ryzach potrzebny jest ktoś inny, a nie Czarnek."

 

Nie wiem, panie Gabrielu.

Moja siostra zna Czarnka osobiście, twierdzi że to pobożni ludzie.

Znaczy Czarnek i jego żona.

 

A może po prostu pobożni ludzie nie powinni zajmować się polityką?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 15 marca 2026 04:26
15 marca 2026 06:24

Na pewno nie powinni zajmować się ludożerką

zaloguj się by móc komentować


m8 @stanislaw-orda 14 marca 2026 10:58
15 marca 2026 10:56

Jak zwykle - nie ważne jak wygląda rzeczywistość - ważne kto wybiera respondentów i układa pytania.

zaloguj się by móc komentować

m8 @Marart 14 marca 2026 11:08
15 marca 2026 10:59

A kto to jest ta Candice Owen?

zaloguj się by móc komentować

Paris @m8 15 marca 2026 10:56
16 marca 2026 09:41

Dokladnie  tak  !!!

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Szczodrocha33 15 marca 2026 04:26
16 marca 2026 16:06

A rozum mają? Pobożność nie jest przepustką do rozumu i skuteczności. 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować