-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czy pod okupacją muzułmańską benzyna będzie tańsza?

Kiedy widzę nasze tutaj dyskusje i porównuje je z publicystyką puszczaną w sieci i w telewizjach, serce me wypełnia groza. Publiczność jest degradowana masowo i jeszcze się z tego cieszy. Dominuje tak zwany konkret, czyli to co można zmierzyć ceną za litr, kilowat, czy metr sześcienny. Innych problemów Polacy nie mają i nigdy nie mieli. Stan  ten określany jest jako dobrobyt, bo wiadomo – w dobrobycie ludzie mają konsumować tanio, dużo i rozglądać się za przyjemnościami łatwo dostępnymi. To oczywiście nie jest prawda, ale taki format dominuje i on ma swoich kapłanów.

Po wieczorku w Ojrzanowie, podeszła do mnie jakaś pani, która nie była z naszej bandy i powiedziała, że ja też powinienem wziąć udział w dyskusji o polskiej bombie atomowej, bo dopiero wtedy bym wypromował swoje wydawnictwo. Co to oznacza? No tyle, że w życie weszło pokolenie ludzi – pani była młoda – którzy nie pamiętają świat sprzed piętnastu laty. Nie wiedzą też ile wysiłku włożyli niektórzy ludzie w to, by znalazły się w sieci takie miejsca, w których nie dyskutuje się o cenie benzyny i nie omawia postubeckich wrzutek, traktując je z całą powagą.

Na naszych oczach dokonało się to, czego zawsze domagał się Kuroń, rozpędzone stado rączych koni kontrrewolucji zostało zawrócone i pędzi z powrotem wprost we wrota ogrodzenia, z którego z takim trudem się wyrwało. I wielu klaszcze. O dziwno nie tych związanych z komunistami, bo ci pilnują wrót corralu. Klaszcze młoda prawica, która uważa, że nadszedł czas, by zrobić porządek. W czym to pragnienie się objawia? Wiemy to wszyscy – w dyskusjach na temat taki oto: dlaczego na Białorusi produkuje się ciągniki i wielkie ciężarówki, a u nas zaorano cały przemysł? Może go odbudujmy, wszyscy będziemy mieli pracę. Bo praca, nie sukces rozumiany indywidualnie jest wartością najwyższą. Tak, jakby człowiek sam z siebie, bez wielkich fabryk i pracy na produkcji nie pracował wystarczająco ciężko. Ludzie, którzy wypisują takie rzeczy mają może 30 lat, kiedy zaczynałem prowadzić bloga mieli 13 albo 15 lat i grali w gry. Dziś chcą zajmować się polityką i szukają – we własnym zakresie – dobrych rozwiązań dla Polski. Bo przecież to, co robią politycy, szczególnie politycy PiS jest złe z istoty. Nie ma – na przykład – produkcji. I nie da się nikomu wytłumaczyć, że nie na produkcji bogacą się narody, a do osiągnięcia sukcesu produkcyjnego potrzeba czegoś więcej niż tylko chęci. Przede wszystkim potrzebna jest masowa degradacja dużych obszarów i ośrodków, by obniżyć koszt. Takie rzeczy umykają uwadze młodych reformatorów. Jeszcze lepiej jest z benzyną. Nikt co prawda jeszcze tego nie powiedział głośno, ale niebawem kwestia ta padnie – czy pod okupacją islamską benzyna będzie tańsza? Zapewne tak, a że będzie jakaś okupacja, cóż z tego? Co się może pod taką okupacją zmienić? Ksiądz przestanie chodzić po kolędzie, święta będą inne, ci co będą chcieli to się urządzą, a reszta niech zdycha. Skoro nie potrafi się dostosować. Do takiego momentu doszliśmy. I poza wskazanymi kwestiami nikt niczego nie rozumie i rozumieć nie chce. Moderatorzy dyskusji publicznej, opłacani z kilku budżetów, zajmują się wyłącznie degradowaniem publiczności, bo tylko dzięki jej zdegradowaniu mogą liczyć na utrwalenie swojej władzy.

Bo o władzę wszak chodzi. Za nimi bowiem podążają politycy, którzy liczą kliknięcia i są przekonani, że z nich bierze się poparcie. To jest już obłęd czysty wręcz wydestylowany. Bo nie klikalność będzie efektem takich poczynań, ale degradacja tych polityków i ich unieważnienie, w stosunku do rozmaitych przepowiadaczy przyszłości, których się tu niebawem zacznie zwozić w teczkach. Jeden już przyjechał, nazywa się Stanisław Tymiński. Nowe wraca, jak to kiedyś napisał pewien poeta.

Ludzie zaś oczekują rozwiązań, które będą korespondować z ich obłędem, wychodowanym na nawozie preparowanym przez media i tamtejsze autorytety. To pułapka. No, ale żeby to zrozumieć trzeba przynajmniej dwie dekady przeżyć w komunizmie. Nie mam zamiaru tego powtarzać, dlatego nie mam ani grama litości, dla tych, którzy zachwalają sytuację na Białorusi i domagają się, by Polska była liderem produkcji. Bo wtedy tacy, jak oni mogliby spokojnie zasypiać. A do tego rządząca junta, raz na 8-16 lat załatwiłaby naszym trzecie miejsce na Mundialu. I byłoby o czym rozmawiać przy wódce. Do takich istot doliczam jeszcze piewców prostego i skromnego stylu życia, którzy odrzucają wszelkie potrzeby poza podstawowymi i tą postawą usiłują uwodzić bliźnich. Ograniczając ich horyzonty poznawcze i czynią z nich małpy. Tak, jak to robiły dalekowschodnie sekty na początku lat dziewięćdziesiątych. Skromne bowiem życie, prowadzone na pokaz, kosztuje znacznie więcej niż życie normalne, kiedy człowiek wydaje pieniądze na to czego potrzebuje i czego potrzebuje jego rodzina. Poza tym skromne życie jest zawsze usprawiedliwieniem dla złodziei publicznego grosza. I na te plewy ludzie za każdym razem się nabierają.

Ludzie uzbrojeni w takie narzędzia poznania wyruszają na różne eskapady w przeszłość i zabierają się za czytanie książek. Oczywiście na pierwszy ogień idzie beletrystyka historyczna, która ma ich ubogacić duchowo. No i nie nadwyrężyć przy tym ich skromnego budżetu, który przecież przeznaczony jest na cele inne niż książka. Wczoraj pan Sapkowski wyraził taką oto opinię – książka nie może być droższa niż pół litra wódki, bo przez zawyżone ceny książek upada w Polsce czytelnictwo. Ja ten wykwit umysłowy autora popularnej prozy historycznej, traktuję jako swego rodzaju duchową, w dodatku zalegalizowaną pedofilię, w stylu muzułmańskim – jeśli ktoś nie może sobie kupić, albo zdobyć dorosłej żony, niech spróbuje z małoletnią, a nuż mu się uda. Poza tym książki Sapkowskiego rzeczywiście nie powinny kosztować więcej niż pół litra wódki, bo istotnej jakości jest w  nich tak mniej więcej 40 procent, a nierzadko i 38 procent. Nie ma więc po co przepłacać.

Wyników czytelnictwa nie poprawia się poprzez obniżenie ceny książek, ale poprzez poprawę jakości tekstu, a także ciągłe wzbogacanie oferty. Tego jednak już Sapkowski nie powie, bo wzbogacanie oferty oznacza konkurencję i nowe formaty. A po co to mącić ludziom w głowach? Kiedy już Sapokowski opisał, jak to z tymi husytami było. I można sobie wydać sześć dych w takiej oto proporcji – połowa na książkę, połowa na pół litra. Potem zaś wypić i zakąsić tymi mądrościami.

Obłęd proszę Państwa narasta. I to nie tylko na rynku wydawniczym, w Ojrzanowie rozmawiałem z jednym z czytelników, który jest kapitanem żeglugi wielkiej. Opowiadał rzeczy, w które mało kto by uwierzył. Oto w ciągu ostatnich  lat drastycznie spadła jakość życia na statkach. Ograniczane są potrzeby ludzi i marynarze, a także oficerowie, są w zasadzie odczłowieczani. Kajuta kapitana jest tak mała, że nie ma gdzie położyć laptopa, ani walizki. Nie ma też przestrzeni publicznej gdzie załoga mogłaby się spotkać, jak to bywało dawnymi laty. Każdy siedzi w swoim laptopie i udaje, że go nie ma. Bo każdy żyje w mediach społecznościowych. Te zaś wcale nie są społecznościowe. Są to kanały dystrybucji antyludzkich miazmatów, miejsca gdzie hoduje się obłąkanie i podstęp. I to trwa już jakiś czas, ale ponieważ każdy z nas może wyjść zawsze na powietrze, przejść się do lasu, czy na spacer po mieście, proceder odczłowieczania i ograniczania aspiracji, a także horyzontów nie jest tak wyraźnie widoczny i dojmujący jak na statku. Kiedy do dyspozycji mamy przestrzeń ograniczoną. Ta zaś jest coraz bardziej ograniczana, w myśl jakichś upiornych założeń, u podstawy których leży przekonanie, że powinno być taniej. Takie dyrdymały doprowadzą nas wprost do papierosów zwycięstwa i dżinu zwycięstwa. Tyle, że nikt z młodych tego nie rozumie. Może w ramach edukacji wszyscy ci ludzie powinni przesłużyć pół roku na statkach? Są bowiem o krok od konkluzji, że kiedy zatriumfuje islam, benzyna będzie tańsza i oni będą mogli wreszcie jeździć do teściowej za grosze. Problem w tym, że nie będzie dokąd jeździć, a teściową okupant ukamienuje. Jeśli zaś ktoś wtedy załaduje ich na statek, to pod pokład, w charakterze żywego towaru. I tam będzie już naprawdę mało miejsca. No, ale wszak biała rasa musi odpowiedzieć za swoje zbrodnie. Czyż nie tego domagają się kolorowi?

Co jakiś czas ktoś mnie pyta, kiedy będą nowe pogadanki w sieci. Proszę Państwa, na razie ich nie będzie. Nie mogłem dalej płacić ZUS-u za Saszę, więc poszedł on do pracy w pewnej ukraińskiej firmie. Płacą mu mało dlatego pracuje po 10 godzin dziennie. Nie mam więc reżysera i nie mam też czasu, bo ilość projektów jakie się na mnie zwaliły jest poważna. Obiecałem Saszy, że pomogę mu jeszcze w zebraniu grosza na czynsz. Bo mamy otwartą zrzutkę, do której można coś dosypać. Jeśli ktoś oczywiście może i chce nam pomóc. Pogadanek zaś nie będzie dopóki ja się nie obrobię i on nie znajdzie jakiegoś dnia czy dwóch na to, by poświęcić czas reżyserowaniu i montażowi nagrań. Na razie zaś się na to nie zanosi.

Poniżej link do zrzutki, jeśli ktoś chce i może pomóc, niech to zrobi, jeśli nie chce albo nie może, niech milczy.

https://zrzutka.pl/438wfv?utm_medium=mail&utm_source=postmark&utm_campaign=payment_notification



tagi: książki  islam  sukces  szaleństwo  metoda  niewolnictwo  ogłupianie  wódka  ubóstwo  wojna kulturowa  odczłowieczanie  potrzeby 

gabriel-maciejewski
29 marca 2026 09:41
83     2388    19 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 30 zł 50 zł

Komentarze:


Kuldahrus @gabriel-maciejewski
29 marca 2026 10:15

" Klaszcze młoda prawica, która uważa, że nadszedł czas, by zrobić porządek. W czym to pragnienie się objawia? Wiemy to wszyscy – w dyskusjach na temat taki oto: dlaczego na Białorusi produkuje się ciągniki i wielkie ciężarówki, a u nas zaorano cały przemysł? Może go odbudujmy, wszyscy będziemy mieli pracę. Bo praca, nie sukces rozumiany indywidualnie jest wartością najwyższą."

To co opisałeś to nie jest młoda prawica, tylko prawackie kuce, czyli tacy sami liberałowie jaki platformersi, ale opakowani w "prawicowe" i "konserwatywne" sreberko.
Temat ćwiczony już od lat kiedy pełnoletniość osiągają kolejne roczniki młodych. Tacy młodzi ludzie są nasiąknięci pychą, bo pokora i cichość kojarzą im się z dziecinnością, a oni teraz już chcą odgrywać dorosłych, ale jednocześnie nie potrafią zdobyć się na prawdziwy bunt bo to wiele kosztuje. No i na to liberałowie tworzą im ofertę gdzie mogą zgrywać papierowych buntowników, a jednocześnie robią dokładnie to co liberalny system chce i stają się de facto karpiami głosującymi za przyspieszeniem Wigilii.
Już o tym kiedyś tu na blogu pisałeś, taki młody jednocześnie może udawać dziewicę bo przecież platformersów nie popiera, a jednocześnie nie robi nic co by go mogło kosztować - np. jakby powiedział, że popiera PiS to by został zniszczony w towarzystwie, a tak uważają go tylko za niegroźnego wariata.
Do tego jeszcze dochodzą starzy, którzy mając jakąś godność przestali popierać liberałów, ale jednocześnie nie potrafią przyznać się, że dali się robić w bambuko, no i do tego stara wtłoczona im kiedyś nienawiść do PiSu dalej daje o sobie znać. Dla nich to też jest takie wyjście awaryjne ratujące ich przed stanięciem w prawdzie.

Na takie osoby takie proste komunaył działają, bo nic nie muszą zmieniać, nad niczym zastanawiać, tylko się podatki obniży, czy coś i już będzie niepodległa Polska od jutra.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @gabriel-maciejewski
29 marca 2026 10:59

"Ludzie, którzy wypisują takie rzeczy mają może 30 lat, kiedy zaczynałem prowadzić bloga mieli 13 albo 15 lat i grali w gry" - oni niestety w te gry nadal grają. Do tego doszły prawa wyborcze.

zaloguj się by móc komentować



Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
29 marca 2026 11:25

Teren już jest przygotowany, bo 80% Polaków nie chodzi do kościoła. Islam tu nie wchodzi, bo oni nic nie robią za darmo. Może jakiś prawak ich uwierzytelni  i ogłosi, że utargował rabat 50%!

Na Zachodzie Bractwo Muzułmańskie "reklamuje się", że ma interujące propozycje dla wszystkich. Jakoś nie sprawdzałem jakie warunki trzeba spełniać, bo jeszcze oficjalnie tego nie podają. :)

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 29 marca 2026 11:25
29 marca 2026 11:35

Myślę, że to przesada, nie chodzi jakieś 50-60 procent. I ci co nie chodzą nie nadają się dla islamu

zaloguj się by móc komentować


JK @gabriel-maciejewski
29 marca 2026 12:02

Z 15 lat temu byłem u Kapucynów na Ukrainie. Dostali zgodę na obsługę parafii greko - katolickiej i pobudowali tam mały monastyr. Taki na najwyżej czterech mnichów gdzie mogliby mieszkać. Ich przełożony pokazywał mi sposób urządzenia części mieszkalnej. Nie będę opisywał całości. Rzecz, która mnie uderzyła to przestrzeń wspólna do spotkań wspólnoty. Przełożony stwierdził, że nie może być tak, że każdy zamknie się w swoim pomieszczeniu i włączy sobie telewizor (to były czasy przed smartfonami), bo wtedy nie będzie wspólnoty. No tak odnośnie tych małych kajut. Poza tym jak sama nazwa wskazuje laptop jest do używania trzymając go na kolanach. Jak ktoś się boi, że fale i elektryka źle wpłyną na jego narządy płciowe przy trzymanu na kolanach to może sobie kupić w Media art czy gdzie tam, specjalną podkładkę pod laptopa a nie domagać się dodatkowego miejsca. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @JK 29 marca 2026 12:02
29 marca 2026 12:04

Media społecznościowe w istocie rozbijają wspólnotę. I to także widać na statkach

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski
29 marca 2026 12:05

Rozwiązanie jest bardzo proste, żeby było bogactwo. Obniżamy podatki i koszty pracy. Nalepiej zlikwidować ZUS i urzędy skarbowe. Wtedy będzie wszystko. Będzie produkcja, będzie bogactwo. Trzeba też sprywatyzować lasy i różne orleny czy KGHMy. Tylko własność prywatna. W ciągu dwóch lat Polska stanie się mocarstwem, a Polacy milionerami. I będzie tana benzyna bo nie będzie VATu ani akcyzy a poza tym rynek o to zadba.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Janusz-Tryk 29 marca 2026 12:05
29 marca 2026 12:06

Nie bardzo rozumiem dlaczego pan z nas drwi?

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski 29 marca 2026 12:06
29 marca 2026 12:13

To miało być z konfrederacji.

zaloguj się by móc komentować


Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski 29 marca 2026 12:06
29 marca 2026 12:20

Wczoraj Matka Kurka wysunął hipotezę, że część Konfederacji pod wodzą Sławomira Mentzena skuma się z Donaldem Tuskiem. Czyli Mentzen teraz będzie pełnił funkcję trzeciej drogi. Myślę, że to bardzo prawdopodobny scenariusz. 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Janusz-Tryk 29 marca 2026 12:20
29 marca 2026 12:24

Ten scenariusz znany jest od dawna i nie Wielgucki jest jego autorem

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 29 marca 2026 12:24
29 marca 2026 14:42

Z moich obserwacji wynika,że to media głównego nurtu są autorami takiej teorii i działań.Zainteresowany jest sam Tusku i jak twierdzi ma tam swoich emisariuszy.Korzyść na przyszłość i obecną chwilę.Podsycać skłócenie PiS/Mentzen,a głównie aby PiS raz na zawsze odsunąć powrót do władzy.

Oprócz tego gdyby coś z obecnego zlepku nie weszło do władzy,to jak najbardziej pasuje,bo swojego rodzaju zbliżenie z Mentzenem to potencjalna koalicja,no i oswojenie młodych wychowanych na niechęci pisowskiej.Tusku wie ,także że oba z  Mentzenem są liderami o zasięgu społecznościowym,dla młodych więc komunkacja,etc....

Tusku jest bardzo pewny dalszej władzy,ale nie zaszkodzi jeszcze "pomięszać" na wszelki wypadek,liczac ,że SAFE,w sam raz tu i ówdzie zasypać dziury(pozwolą a jakże),a w razie gdyby za długi ścigany,to później odda władzę,tym podstępnym pisowcom co nie pozwolą mu zapewnić bezpieczeństwa Ojczyzny.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
29 marca 2026 14:54

"No, ale wszak biała rasa musi odpowiedzieć za swoje zbrodnie. Czyż nie tego domagają się kolorowi?"

 

Nie tylko kolorowi.

Tu w USA, jak parę lat temu policja udusiła tego murzyna, to w Kalifornii i innych miejscach, światli ludzie zbierali się w gormadki i myli murzynom nogi.

W ramach ekspiacji.

Nawet to filmowane było i wrzucane na jutub.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 29 marca 2026 14:54
29 marca 2026 14:55

Może Turcy i Arabowie powinni nam nogi umyć?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BTWSelena 29 marca 2026 14:42
29 marca 2026 14:55

No tak, a idioci je potem kolportują w sieci. PiS zaś jest stale bezradny

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
29 marca 2026 14:57

"Wczoraj pan Sapkowski wyraził taką oto opinię – książka nie może być droższa niż pół litra wódki, bo przez zawyżone ceny książek upada w Polsce czytelnictwo."

 

Marzy mu się pewnie powrót do czasów gdy "Trybuna Ludu" była wydawana w nakładzie 1,5 miliona.

I za Gierka po złotówce szła.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 29 marca 2026 14:55
29 marca 2026 14:59

"Może Turcy i Arabowie powinni nam nogi umyć?"

 

Nie przejdzie.

Oni to chyba najchętniej by nam je odpiłowali, tak poniżej kolan.

zaloguj się by móc komentować

zkr @Szczodrocha33 29 marca 2026 14:59
29 marca 2026 15:05

> Oni to chyba najchętniej by nam je odpiłowali, tak poniżej kolan.

Akurat Turcy nie sa do nas zle nastawieni. Mam na mysli Polske. Jakie maja relacje z innymi krajami Europy to juz mnie nie obchodzi.

zaloguj się by móc komentować

zkr @Janusz-Tryk 29 marca 2026 12:20
29 marca 2026 15:08

Kurak ma Memcena za freak'a. Uwaza, ze jedynym gosciem w Konfie z ktorym mozna by sie dogadac jest Bosak (czyli tzw. narodowcy).
Tak czy inaczej PiS musi sie z Konfa (z jej czescia) dogadac bo inaczej od 2027 bedziemy mieli kolejne 4 lata Tuseka.
Marzenia PiS o samodzielnej wladzy na chwile obecna to sci-fi.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 29 marca 2026 14:55
29 marca 2026 15:16

Oczywiście ma pan rację!. Ale tak szczerze mówiąc,co jeszcze na te błazenady które naprawdę młodzież i wyborcy tak lekko dają sobie wciskać -co można jeszcze zrobić?..Pokazać im gołe niewymowne cztery  litery,czy taką samą metodą płacić?...

To stara komuchowa zasada: kłamstwo wielokroć powielane jest prawdą,a mnożenie różnych bzdetów bezkarne.Jak z prawem i konstytucją,do której w samym kształcie się przyczynili,teraz drwią metodą na zbója?.....Pan o tym pisze i my to rozumiemy,ale inni?...to naprawdę przepaść......ech...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @zkr 29 marca 2026 15:08
29 marca 2026 15:29

Przysłowie mówi do trzech razy sztuka i Tusku chce od tego odejść.Zobaczymy jeszcze niejeden myk Tuskowy,bo w tym plecieniu takiego majstersztyku politycznym wiódł prym i wszystkie swoje agentury w pisie wykorzystał,reszta to obowiązkowa tajemnica państwowa za którą wsadzi niechybnie do kicia,umoczonych w nich pisowców.

A Konfa zorientowana będzie , gdzie "bocian" władzę przyniesie,chętnie zbuduje sobie gniazdko władzy. To wcale nie trudna rzecz rozwikłać taką zagadkę.Krótko owczy pęd na wypas i trochę sławy politycznej,ot taki smutny stan umysłów,bo o Pro Publico Bono nie ma co marzyć.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 29 marca 2026 12:24
29 marca 2026 15:39

Tylko ja...:)...jestem autorem tej hipotezy, którą postawiłem zaraz po spotkaniu w pubie Mentzena z Trzaskowskim.

W sumie nic nadzwyczajnego, gdy idzie o spostrzegawczość. Gościowi zabrało to bite 2,5 roku. No ale AI nadal pracuje na wolnych procesorach i póki co trzeba czekać aż Invidia wyprodukuje coś szybszego....:)

Z tymi ststksmi to bardzo poważny sygnał, co nas wszystkich czeka. Zawsze zmiany zaczynają się od flory, od frachtu, bo to rzecz najbardziej fundamentalna w ekonomii (nieważne czy produkcja, czy dystrybucja - fracht jest "alfa i omega"). 

Atomizacja jest właśnie po to, by ułatwić podbój i zdusić ryzyko buntu. I tu widać drastyczną różnicę. Islam ma zwarte społeczeństwa i ma możliwość szybkiej mobilizacji. U nas  wszystko na odwrót. Jedynie Anglosasi różnią się tu na korzyść.

W zasadzie to wzmacnianie państwa zawsze powinno się zacząć od likwidacji tego, co przeszkadza szybkiej mobilizacji i co przeszkadza zwartości społeczeństwa. I akurat komuna była tylko pozorem owej zwartości i mobilizacji, bo dotyczyła tylko kast uprzywilejowanych.

Islam to też komuna, ale on jest na etapie początkowej ekspansji i obiecuje wszystkim swoim sługom łupy w postaci cudzego mienia. Jak to się skończy? Tym samym co w komunie. Oszukaniem aspirujących. 

Islam i komuna mogą się rozwijać tylko dzięki sponsorom zewnętrznym. Są więc bytami silnie sterowanymi i wbrew pozorom bardzo przewidywalnymi. Stąd islam zapanuje nad znaczną częścią globu, bo Anglosasi potrzebują kogoś skrajnie przewidywalnego, a jednocześnie gotowego wyrządzić wielkie zło i się tym wcale nie przejmować, wierząc w gwarancje.

Zauważ, że komunizm rozmontował wszystkie europejskie imperia kolonialne - wszystkie. A nikt o to nie podejrzewa Amerykanów...:). Bo przecież oni walczyli z komunistami...to nic, że nieskutecznie (Korea, Wietnam, Angola, Persja, Kuba). Bo w końcu komuniści byli przewidywalni.

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 29 marca 2026 14:55
29 marca 2026 15:42

Muzułmanie robili takie straszne rzeczy z Murzynami, że Murzyni by się bali dać im do umycia  nawet małego palca od stopy....:)

.

zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor 29 marca 2026 15:39
29 marca 2026 15:52

>  A nikt o to nie podejrzewa Amerykanów...:). Bo przecież oni walczyli z komunistami...

Wrzuce fragment ciekawego komentarza u Foxa podpisany przez Antosie:

"Dekret z 1727 roku (wydany przez Katarzynę I, wdowę po Piotrze) o wypędzeniu Żydów z Rosji zapoczątkował trwający dwa stulecia proces "przepychania" tej ludności na tereny dzisiejszej Polski i Ukrainy. To właśnie tam uformowała się ta specyficzna warstwa społeczna – kulturowo rosyjska, religijnie żydowska, a politycznie często radykalna (socjalistyczna i syjonistyczna).
Kiedy ta masa ludzka ruszyła na przełomie XIX i XX wieku do USA:
Wniosła ze sobą rosyjskie metody konspiracji i organizacji politycznej.
Zasiliła administrację Roosevelta, tworząc wspomnianą przez Ciebie sieć wpływów.
Stworzyła fundamenty dzisiejszego Izraela, przenosząc tam wschodnioeuropejskie wzorce sprawowania władzy.
Dziś widzimy tego owoce – specyficzną symbiozę między pewnymi kręgami w USA, elitą w Izraelu a Moskwą, która dla zachodniego obserwatora jest często niezrozumiała, bo operuje na kodach kulturowych wypracowanych jeszcze w Imperium Rosyjskim."

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 29 marca 2026 15:52
29 marca 2026 16:04

Bo Moskwa w polityce USA zawsze była narzędziem redukowania woływów Anglii. I Żydzi byli doskonałymi "oficerami łącznikowymi". I trwa to po dziś, niezależnie od danego ustroju w Moskwie. Anglia chcisła komunizmem Moskwę zniszczyć i trwale uzależnić od siebie. Niestety dla Anglików Swierdłowa zabili ludzie Lenina i pojawili się amerykańscy inżynierowie w sowieckich fabrykach...:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 29 marca 2026 15:52
29 marca 2026 16:06

Do tego trzeba też dodać Żydów niemieckich, którzy mieli silne powiązania gospodarcze z amerykańskim biznesem. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 29 marca 2026 12:24
29 marca 2026 16:09

Dokładnie.
Od conajmniej 20 lat postkomuna przy okazji każdych wyborów wymyśla jakąś "konserwatywną" partię/kandydata(kandydatów) żeby zabierała głosy prawicy, a ludzie cały czas się na to nabierają jak dzieci i jeszcze chcą żeby PiS się z taką partią dogadywał. No, a jak w końcu kolejna mutacja takiej "konserwatywnej" partii wchodzi w fazę bezpośredniego pomagania liberałom w utrzymaniu władzy, już bez żadnego zasłaniania się to nagle wszyscy krzyczą, że "maski opadły", tak jakby tam kiedykolwiek były jakieś maski. Typki mamią wyborców tanią demagogią waląc przy tym w jedyną antysystemową partię jaką jest PiS, a ludzie mówią o jakiś maskach.
To jest jakiś szczególny rodzaj zaślepienia żeby nie widzieć czegoś co nie jest w ogóle ukrywane i aż wali po oczach.

 

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 29 marca 2026 15:39
29 marca 2026 16:18

"Tylko ja...:)...jestem autorem tej hipotezy, którą postawiłem zaraz po spotkaniu w pubie Mentzena z Trzaskowskim. " -------- owszem ale zaraz po spotkaniu w pubie w 2025 r Mentzena z Trzaskowskim .Jednak Tusku był od pana sprytniejszy ,bo wbijać klina zaczął wcześniej.

Jesień 2024 – Kiedy PiS atakował Mentzena za brak lojalności wobec „zjednoczonej prawicy, Tusk publicznie kpił z Jarosława Kaczyńskiego, że boi się młodszej i bardziej dynamicznej konkurencji. To budowało ego lidera Konfederacji i pogłębiało przepaść między nim a Nowogrodzką. Zaczęto wciągać Mentzena w narrację i debatę,że to Mentzen jest idolem młodych ,a nie PiS.

Dobrze to ujął kolega Kudahrus.

zaloguj się by móc komentować

zkr @BTWSelena 29 marca 2026 16:18
29 marca 2026 16:30

Konfa to dwa ugrupowania:

Nowa Nadzieja

Ruch Narodowy

Czy to sciema dla naiwnych czy rzeczywiscie mamy dwa obozy, ktore jedynie taktycznie sie polaczyly?
Nie wiem.  ¯\_(ツ)_/¯
Ale chcialbym wierzyc, ze Bosak i jego wyborcy to jednak inni ludzie niz fani "Memcena" i wiedza, ze zarty sie koncza.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @zkr 29 marca 2026 15:08
29 marca 2026 16:44

Te zawsze były sci-fi. Rządzi tzn. kontroluje wybory albowiem wyższy szczebel dyrektorski. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @zkr 29 marca 2026 15:52
29 marca 2026 16:47

Emigracja rosyjskich Żydów do Izraela trwa nadal. Drugim językiem knesetu jest rosyjski z akcentem moskiewskim.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 29 marca 2026 11:15
29 marca 2026 17:08

DOSKONALY  wpis,...

...  az  zatkalo  mnie  z  wrazenia,...  a  przede  wszystkim  trafnosci  konstatacji  !!!

 

Kapitalne,

zaloguj się by móc komentować

Paris @Andrzej-z-Gdanska 29 marca 2026 11:25
29 marca 2026 17:14

Nie,  Andrzejku,...

...  teren  WCALE  nie  jest  przygotowany  !!!

 

Moze  tylko  mniej  jak  polowa  terenu,...  ale  owszem  czesc  mlodych  jest  ,,zdezorientowana,,.  Ile,  to  ciezko  mi  napisac,...  bo  moj  kontakt  ogranicza  sie  do  tych  ,,rozsadnie  myslacych,,.   

zaloguj się by móc komentować

Paris @Janusz-Tryk 29 marca 2026 12:05
29 marca 2026 17:20

Nie  przypuszczam,  zeby...

...  ,,kOce  prawackie,,  na  to  poszli  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Janusz-Tryk 29 marca 2026 12:20
29 marca 2026 17:24

Jaki  kolwiek  ,,LOklaT  czy  CHipoteza,,...

...  z  ,,MEMcenem,,  w  roli  glownej  -  to  99%  DEKADENCJI  !!!

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 29 marca 2026 16:30
29 marca 2026 17:35

Jak Bosak się odłączy od Mentzena, to elektorat Bosaka przejmie Braun. I nie wiem, czy Bosak dobrze o tym wie. Bo jak wie, to zrobi się "elastyczny".  

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski
29 marca 2026 17:35

1, Kiedy ktoś mi wyjedzie z twierdzeniem, że powinniśmy wrócić do produkcji, zapytam - a ty kochanieńki co zamierzasz produkować?

2. Przytoczę mem: Po co istnieją Niemcy? - Żeby produkowali mercedesy dla Polaków.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @zkr 29 marca 2026 16:30
29 marca 2026 17:41

No tak są wydzieleni,czy jak tam,ale współpracują,bo inaczej sie rozlecą.Trzeci obóz Brauna Konfederacja Korony Polskiej się wydzielił ,odcięto go od Konfederacji i "Korona" sięgnęła po Tymińskiego.Mam nadzieję,ze tego pana nie ukoronują za pomocą czarnej teczki,ale kto wie ?.Sama jestem ciekawa jaką postawę przyjmą dla młodych rozczarowanych,czyżby to ,o czym nadmienia nasz gospodarz?

Ani chyba z pewnością dążą do władzy ,krok po kroczku....jak im pozwolą.

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 29 marca 2026 16:18
29 marca 2026 17:46

Dokladnie  tak,...

...  to  decie,  od  samego  poczatku,  tego  TEPEGO  KUCA  i  KONUSA  ,,MEMcena,,  na  ,,Jidola  mlodzieRZY  polskiej,,  -  to  sa  TWORKI...  i  KURIOZUM  nie  z  tej  ziemi  !!!  

zaloguj się by móc komentować

Paris @zkr 29 marca 2026 16:30
29 marca 2026 17:55

To  sa  takie  dete  ,,2  rOHy,,...

...  jak  WYSTRUGANIE  z  KARTOFLA,  swojego  czasu,,  takich  ,,kOcUF,,  jak  Kukiz  i  CZERWONY  neokomuch  Zandberg  !!!

 

Pamietam  te  ,,modus  operandi,,  jak  dzisiaj,...  to  dete,  ,,rosnONce,,  z  dnia  na  dzien  ,,poparcie,,  i  te  ,,liczne  i  pOHnONce  sAdaRZe,,.  Dzisiaj  jest  to  samo...  tylko  bardziej  i  wiecej  ,,gZane  w  socJalmeRdJaH,,.

Bo  mlodzi  Polacy  ,,kurwizorUF  nie  ogladajO,,.

 

Tak  to  bylo  i  dzis  jest  to  samo,...  ,,LOskOteczniane  pSZeS  tyH  samyH  i  samyH  sFoJYH,,.  Mlodym  Polakom  pozostaje  tylko  POZABIJAC  ICH  WSZYSTKICH  ,,zatroskancUF  i  strOgaczy,,  PUSTYM  SMIECHEM.  I  tyle.

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 29 marca 2026 17:35
29 marca 2026 17:58

On,  od  zawsze,...

...  byl  i  jest  ,,elastyczny,,...  jak  GUMA  W  MAJTACH  !!!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Paris 29 marca 2026 17:46
29 marca 2026 18:07

Tak szczerze mówiąc nie miałabym nic przeciwko temu,aby stworzyć coś innego.Ale te kuce są tak elastyczni w rozumowaniu,ze są w stanie gorzej jak gumka do majtek się naciągać w owczym pędzie po władzę  i to w różne kierunki. Brak dobrej szkoły dyplomacji,a takie biznesowanie to znamy...

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 29 marca 2026 18:07
29 marca 2026 18:19

...  nic  nowego  sie  nie  stworzy,  Pani  Seleno,...

...  bo  ta  nasza  deta  ,,scenka  polYtyczna,,  jest  zabetonowana  przez  ,,samyH  sFoJYH,,  !!!

 

To,  co  sie  dzieje,  co  jest  ODSTAWIANE  dla  ,,ciemnegoluda,,  aby  ich  kupil  -  to  jest  zwyczajnie  KRYMINAL...  i  niewyobrazalna  PATOLOGIA.  Narod,  gdyby  byl  madry,  powinien  to  DZIADOSTWO  i  SPRZEDAWCZYKOW  pogonic,...  jak  dziki  do  Kampinosu,  bo  TOTO  NIGDY  nie  powinno  sie  znalezc  tam  gdzie  dzisiaj  jest.

To  sa  ekstremalni  ZLODZIEJE  i  OSZUSCI,...  a  o  etyce,  moralnosci  czy  dyplomacji  to  w  ogole  powinnismy  zapomniec.

 

No,  i  najwazniejsze  -  ROBMY  SWOJE  wcale  na  DZIADOSTWO  ZDEGENEROWANE  sie  nie  ogladajac.  To  jest  tylko  PATOLOGIA,  i  jeszcze  raz  PATOLOGIA,...  i  nic  wiecej.    

zaloguj się by móc komentować

pirks @Kuldahrus 29 marca 2026 16:09
29 marca 2026 18:23

Żeby to dostrzec, trzeba przestać zajmować się spiskami żydowskimi, masońskimi, amerykańskimi i ukraińskimi, a to zbyt duże wyrzeczenie. Bez takich sprawdzonych wzmożeń emocjonalnych nasi nieprzejednani patrioci strasznie by posmutnieli.

 

zaloguj się by móc komentować

glicek @gabriel-maciejewski
29 marca 2026 18:45

czy pod okupacją islamską benzyna będzie tańsza? Zapewne tak, a że będzie jakaś okupacja, cóż z tego? Co się może pod taką okupacją zmienić? Ksiądz przestanie chodzić po kolędzie, święta będą inne, ci co będą chcieli to się urządzą, a reszta niech zdycha. Skoro nie potrafi się dostosować. Do takiego momentu doszliśmy. I poza wskazanymi kwestiami nikt niczego nie rozumie i rozumieć nie chce.

-----------------

Mogę ręczyć, że lewactwo/postempactwo na pytanie "skoro tak lubicie imigrantów i uchodźców i w ogóle refjudżi welcome & herzlich willkommen to co zamierzacie zrobic z psami, które dla uchodźów są nieczyste?" odpowiada miną "w pogoni za rozumem". Testowałem to 3 razy i za każdym razem było to samo.

Na razie ten problem mają Brytyjczycy, ale chyba reszta zachodniej Europy również. Będziemy w wojnie religijnej umierać za psy...? Bo tamci nie odpuszczą nawet jak ktoś ma w dupie "islamskie" anioły i woli świeckie anioły jak "Asior" i "dzieciok" ;))

Jak się walczy z psami? np. jak u mnie na warszawskim Służewiu i Stegnach ktoś podrzucał kawałki mięsa i wędlin naszpikowane gwoździami, szpilkami albo pinezkami... To na start, a potem ramię w ramię reaktywują się działaczki feministyczne, klimatyczne, antify itp. i będa przekonyać że zakaz wieprzowiny w szkolnych stołówkach i przedszkolach (są jeszcze takie?) albo szpitalach i innych miejscach pracy ze zbiorowym żywieniem to "promocja zdrowej żywności", psy to tylko pchły, robaki i gronkowce a modlenie się na środku jezdni tamując ruch to podstawowe prawa czlowieka do praktyk religijnych i to nie to samo co jakieś qwa procesje "bożego ciała..." a w ogóle to Krzyż "obraża" muzłumanów.


zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @pirks 29 marca 2026 18:23
29 marca 2026 18:55

Też prawda, to jest skierowane w szczególny typ wyborcy. Oni jak tworzą przekaz który ma być dystrybuowany przez taką partię to też wiedzą w jaki target uderzają.
Ci którzy nabierają się na takie partie to też ludzie których cała refleksja o polityce sprowadza się do stwierdzenia "wszyscy politycy to złodzieje", no i dostają hasło "PiS PO jedno zło", które wypełnia ich horyzont idealnie, tego, że z tego hasła w praktyce zostaje "jeb*ć PiS" już nie zauważają.

No, ale poza targetem docelowym są też ludzie trochę szerzej patrzący na rzeczywistość i oni też nie widzą oczywistości. Tak sobie myślę, że tu może działać mechanizm, który kiedyś Gabriel opisał - jak ktoś chce mieć pewność, że oszustwo się uda to oszukuje ludzi na bezczelnego chama, bo oszukiwany nie uwierzy, że można być tak bezczelnym i sam zacznie dopisywać sobie narracje mające zasłaniać to oszustwo, które jest jawne i krzyczące wręcz.

 

 

zaloguj się by móc komentować

pirks @gabriel-maciejewski
29 marca 2026 19:05

Ci którzy nabierają się na takie partie to też ludzie których cała refleksja o polityce sprowadza się do stwierdzenia "wszyscy politycy to złodzieje", no i dostają hasło "PiS PO jedno zło", które wypełnia ich horyzont idealnie, tego, że z tego hasła w praktyce zostaje "jeb*ć PiS" już nie zauważają.

Zgadza się. I najgorsze, że im się wydaje, że to przejaw głębokiej mądrości i rozumienia mechanizmów. Nie widzą, że gadka w stylu "one wszystkie som po jednych piniondzach" nikogo nie cieszy bardziej niż tych, którzy najbezczelniej, na chama - jak o tym wspominasz w dalszej części komentarza - ich dymają.

 

zaloguj się by móc komentować

glicek @maria-ciszewska 29 marca 2026 17:35
29 marca 2026 19:08

1, Kiedy ktoś mi wyjedzie z twierdzeniem, że powinniśmy wrócić do produkcji, zapytam - a ty kochanieńki co zamierzasz produkować?

-----------

Można zadać inne pytanie - a ty kochanieńki zamierzasz pracować na taśmie produkcyjnej tych wielkich maszyn rolniczych, toczyć kilkumetrowe kola jak krasnoludek czy wolisz siedzieć w ciepełku za komputerem ew. pracować w takiej fabryce jako pan lbo pani kierownik?

Tyle że taka fabryka jak powstanie to w Polsce B lub C i bedziesz cierpieć i się nudzić z tymi "wieśniakami" w jakieś zapadłej dziurze, gdzie nie wiedzą co to macza i nie majo knajp wege. Znam z niezamawianej rozmowy kumpeli znajomego, która po ukończeniu japonistyki pod koniec lat 90. losy rzuciły jakoś tak 2000-2001 roku do Wałbrzyskiej Strefy Ekonomicznej gdzie otwierała się Toyota i pare innych japońskich firm współpracujących. Gdzie w czsach szalejącego bezrobocia ona i jej rówieśnicy z Gdańska, Wrocławia, Krakowa, Warszawy itp. cierpieli w tym syfiastym, nudnym i beznadzirejnym mieście. A przecież nie mogli stamtąd uciec i oddać swoje posadki miejscowym, bo jak usłyszałem "na miejscu nie było ludzi na sensownym poziomie". Ciekawe czy Japończycy, których rzucono na ten teren pośrodku niczego do rozkręcenia fabryki cierpieli równie mocno? >:)
 

2. Przytoczę mem: Po co istnieją Niemcy? - Żeby produkowali mercedesy dla Polaków.

-----------

Zapomniany już dziś pisoski profesor Zdzislaw Krasnodębski wykładający w Bremie mówił dawno temu (15 lat temu?), że podczas różnych spotkań i konferencji był pytany przez różnych niemieckich profesorów, prezesów, kierowników itp. "Ale po co wam te wszystkie własne fabryki, te biura projektowe, linie produkcyjne, własne matki samochodów...? To wszystko jest już na Zachodzie, w Niemczech. Nie stać nas na rozdrobnienie i marnotrawienie środków". W tej mentalności nic się nie zmieniło i ją widać jeszcze dziś widać to mocniej niż kiedyś, kiedy mamy więcej ludzi pozbawionych zludzeń.

zaloguj się by móc komentować

zkr @glicek 29 marca 2026 19:08
29 marca 2026 19:23

> Zapomniany już dziś pisoski profesor Zdzislaw Krasnodębski

O, dal o sobie znac ostatnio. Prosze zapytac Gospodarza o szczegoly :)))

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @glicek 29 marca 2026 19:08
29 marca 2026 19:44

Daj spokój szanowny .Temu profesorowi Krasnodębskiemu do pisu było jak mnie do baletu.

Ano nie trzeba szczegółów gospodarza,bo troszkę podyskutowaliśmy sobie o wieczorku wspomnień ,któremu profesorek poświęcił temu Henryczkowi Krzeczowskiemu co pedałował jak mógł,aby dzielnych liberałów stworzyć.I to Polska Wielki Projekt.No tak..........

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @pirks 29 marca 2026 19:05
29 marca 2026 19:45

Tak.
Myślę, też że tacy ludzie nie do końca potrafią(czy chcą) świadomie uczestniczyć w kształtowaniu społeczeństwa, ale że już od czasów szkolnych stawia się ich w pozycji, że muszą się jakoś politycznie określić to pozostają na poziomie zasłyszanych banałów którymi się zasłaniają, a potem już dają się prowadzić bezwiednie, każdemu kto od nich nie wymaga więcej niż te banały.

 

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Paris 29 marca 2026 18:19
29 marca 2026 19:57

No cóż...róbmy swoje i robimy swoje co tylko możemy.Brawo gospodarz i nawigatorzy,także i poza SN ludzi tak myślących nie brakuje. To okazuje się za mało aby ich pogonić.Ale Renatko mimo tej roboty to ta niewyobrażalna patologia i zdegenerowana hołota nas goni,żeby nie wiem jak zaklinać rzeczywistość. Im więcej Nas, więc może się udać.? Tertium non datur.

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 29 marca 2026 19:57
29 marca 2026 20:19

Dokladnie  tak,...

...  ale  ta  patologiczna  holota  jest  tylko  ,,glosna,,...  ich  wcale  nie  ma  WIECEJ  !!!

 

Nam  sie  to  TYLKO  TAK  WYDAJE.  No  i,  z  cala  pewnoscia,  UDA  SIE  te  patologiczna  holote  pogonic,...  w  kazdym  badz  razie,  ja,  jestem  tego  pewna.

zaloguj się by móc komentować

Mingus @maria-ciszewska 29 marca 2026 17:35
29 marca 2026 20:25

.<Po co istnieją Niemcy? - Żeby produkowali mercedesy dla Polaków.>  ...... od razu 20 letnie i potem zeby niemcy zarabiali na częściach i uniknęli kosztu zlomowania. Kazdy cos produkiluje, usługa to specyficzny rodzaj produktu. Uprzedzę upomnirnie ze jeszcze handel. Handel to usługa.  No mozna jeszcze jsk Polska po 1990 produkować bezrobocie czyli sile robocza na export.  Dostawaliśmy za to właśnie 20 letnie mercedesy. Po naszej stronie kos?t produkcji zawieral: koszty ciazy, urodzenia, wychowanie, wykształcenia. Dojrzały czlowiek najlepsze lata spędzał  za granica  - koszty społeczne rozbitych rodzin, .... a kiedy człowiek wracał.... wracał na nasz koszt opieki zdrowotnej.. a wiec co lepiej produkować? Bo coś trzrba.   

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Mingus 29 marca 2026 20:25
29 marca 2026 20:30

takie analizowanie rzeczywistości w każdym obszarze jest pożądane. żródła, przebieg, skutki;-

zaloguj się by móc komentować

pirks @Kuldahrus 29 marca 2026 19:45
29 marca 2026 20:31

Dlatego w tym systemie wygrywa ten, kto potrafi pozyskać emocje tłumu. I to stwierdzenie faktu, a nie utyskwanie. Po prostu świadoma, mająca jakieś poglądy mniejszość, nie wygra żadnych wyborów. Stąd na przykład pomysł z Czarnkiem ma moim zdaniem ręce i nogi.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @glicek 29 marca 2026 18:45
29 marca 2026 20:31

To się jolega zdziwi, jak mu powiem, że na Bródnie, na ławeczce siedziała sobie parka - chyba Turków - i Turczynka miała psa na smyczy. Pies warczał na mnie, aż jej zwróciłem uwagę, żeby ściągnęła go do nogi. Więc z ttmi islamistami jest różnie. No chyba, że Turki to takie islamskie "nowoczesna.pl"

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 29 marca 2026 19:57
29 marca 2026 20:32

o ilości przchodzącej w jakość w przypadku niewolników - to nie działa. My na SN jeszcze miewamy świadomość co nas otacza ale reszta obywateli RP gardzi edukacją, wiedzą, pozytywnymi przyładami, etc. Dla nich nie ma ratunku.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @maria-ciszewska 29 marca 2026 17:35
29 marca 2026 20:34

A ja bym się zapytał - komu, jakie ilości i za ile byś sprzedał? Rolnicy produkują i co? Są bogaci? Nieliczni. A przecież jeść każdy musi.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @glicek 29 marca 2026 19:08
29 marca 2026 20:35

toż Izera to przykład udanej reindustrializacji, tysiące miejsc pracy, eksport, podwykonawcy, osiagi, miliony egzemplarzy co rok, .....

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @OjciecDyrektor 29 marca 2026 20:34
29 marca 2026 20:45

ci z peselu są całkiem ogarnięci.

za młotem sawickim ?

Młot i sawi ?

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @pirks 29 marca 2026 20:31
29 marca 2026 21:00

Patrzę na to trochę inaczej. 

To prawda, że nigdy większość ludzi nie będzie miała ochoty, umiejętności, czy czasu na to, żeby dowiedzieć się jak to wszystko działa, ale sądzę, że nie powinno się iść w utrzymwanie emocji, a bardziej w upodmiotowienie wyborców.

Ci co chcą jak największą ilość ludzi oszukać mają metodę, że najpierw utrzymują ludzi w pysze, żeby nie zauważali w jakiej sytuacji się znajdują, a potem podbijają emocje i to potem samo się nakręca, bo pycha nie pozwala zawrócić ze złej drogi, przyznać się do błędu, a emocje jeszcze bardziej utwierdzają w "słuszności".
Dlatego potrzeba przeciwnie, odnosić się do ludzi z szacunkiem, a nie jak do stada baranów. Nie trzeba im od razu tłumaczyć zawiłości ekonomii, ale wystarczy pokazać, że 2+2=4 i że coś da się zrobić. Tak jak to PiS zrobił np. przy 500+. Na początku to się może spotkać z niezrozumieniem, ale ludzie powoli zaczyną zauważać kto jest po ich stronie, a kto chce ich wykrzystywać. Oczywiście trochę emocji też potrzeba dla porwania tłumów, tak jak to Nawrocki robił w kampanii.
To jest trudna droga, ale na dłuższą metę popłaca.

 

zaloguj się by móc komentować

pirks @gabriel-maciejewski
29 marca 2026 21:11

Pisząc "pozyskać emocje tłumu", mam na myśli to, że nie można oczekiwać, że większość społeczeństwa (nawet biorąc pod uwagę tylko uczestniczących w wyborach), będzie chciała zaangażować swój czas i zasoby w merytoryczne rozważania o wyższości jednej partii nad drugą. Dlatego trzeba mieć w zanadrzu, prosty, uczciwy przekaz, który ich przyciągnie. Mówiąc inaczej, nie trzeba manipulować, by pozyskać serca - że się tak poetycko wyrażę - wyborców. Ale one są niezbędne, bez nich nie da się zdobyć władzy.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @pirks 29 marca 2026 21:11
29 marca 2026 21:16

Patrząc z tej perspektywy to zgadzamy się.

 

 

zaloguj się by móc komentować


Mingus @OjciecDyrektor 29 marca 2026 20:34
29 marca 2026 21:31

Prosze odpowiedzieć na moje pytanie a nie odpowiadać pytaniem. Ale ja odpowiem. Komu? Tym komu sprzedaje sie np. Produkty rolne z UA bez wymogów kosztotworczych zielonego ladu i UE.  Albo cukier, losy nasxych cukrowni sa pouczające.  Kto zarabia na produktach rolnych... producent pośrednik przetwórca czy handel i jak to jest ułożone.  Np. W Panu bliskim Białymstoku byla firma Pakpol.... produkowała najwyższej swiatowej jakości produkty dla największych i najbardziej prestiżowych klientow, park maszynowy top of the top. Co sie wydarzyło?  Albo pkp Tym komu wozi deutche bahn czy koleje UA zatrudniając zwalnianych pracowników pkp i kupujac jego tabor i korzystając z polskiej infrastruktury. Czy moze juz jestem putinowcem?  :))

zaloguj się by móc komentować

Mingus @Mingus 29 marca 2026 21:31
29 marca 2026 21:40

Kiedys napisalem ze Polska to bogaty kraj. Tyle ze ludzie średnio przędą. zostalem za to zjechany przez innego blogera.  

zaloguj się by móc komentować

Perseidy @gabriel-maciejewski
29 marca 2026 21:46

Problemem jest to, że ludzie młodzi dostają jednolity przekaz ze smartfonów lub z wikipedii i zanika taka naturalna różnorodność postrzegania rzeczywistości, jaką miały starsze pokolenia, kiedy to można było wymieniać się poglądami, robić tzw. burze mózgów itd. Jeżeli do tego dodać niezdolność do krytycznego myslenia - mamy gotową katastrofę.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Mingus 29 marca 2026 21:31
29 marca 2026 22:01

Coś pan bełkocze...nie wiem o co chodzi. Mnie chodzi o to, że aby produkcja miała,sens to CAŁA musi być uprzednio ZAKONTRAKTOWANA. Czyli producent wie (ma gwarancje), że wszystko co wyprodukuje zostanie sprzedane. Brak tych gwarancji oznacza zawsze zwijanie produkcji. I tylko wariat lub naiwny zainwestuje w produkcję bez takich gwarancji. W jednostkowych przypadkach komuś się udaje, ale tylko na małą skalę. Chiny by się zapadły, gdyby USA nie odbierały ich produkcji. Cały sens produkcji w Chinach opiera się na gwarancjach amerykańskich. I tak jest z każdym producentem. Z tym że gwarancje nie są wieczne i zawsze mogą być cofnięte. Polsce cofnięto te gwarancje po 1989. I może to lepiej, nuż sorzedawać produkcję za psi grosz, co? Zarobki za komuny były podłe i każdy kto odwiedził chociaż raz bazar z zagranicznymi ciuchami lub elektroniką, wiedział o tym dobrze.

zaloguj się by móc komentować

Adriano @Mingus 29 marca 2026 21:31
29 marca 2026 22:03

No właśnie.Ależ ci moi znajomi rolnicy -gazdowie są głupi i biedni.Trzymają te krowy i owce , gniotą te oscypki , korbacze ,bunc i żentyce,miód.Inni tarcice na więźby,chaty drewniane (idą jak ciepłe bułeczki na Słowacji).A powinni się zajać handlem chińskimi ciupazkami i gadżecikami na Krupówkach albo snuć bajania niczym Sabała.

 

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 29 marca 2026 20:32
29 marca 2026 22:16

Zgadzam się po części qwerty.Ciut jednak więcej ludzi ma świadomość jak tutaj na tym portalu.Nie ma tylko mocy sprawczej,bo siła zawsze leży po stronie władzy .

Ta reszta idzie psim swędem za błyskotkami,a pogarda minie gdy bieda naprawdę przyciśnie.A tak będzie,bo Tuskoidy ani chybi wykreują nam scenariusz grecki i to szybciej niż ta reszta obywateli myśli.Wtedy przyśpieszony kurs edukacji nastąpi.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Adriano 29 marca 2026 22:03
29 marca 2026 22:22

To jest drobna wytwórczość. Mówimy o masowej produkcji dużych fabryk. Znowu jak kurą w płot...

zaloguj się by móc komentować

Mingus @OjciecDyrektor 29 marca 2026 22:01
29 marca 2026 22:34

Cos ja belkocze. :))  nie odpowiadanie na podstawowe moje pytanie a za to  używanie poniżających zwrotów to dopiero wyrafinowany poziom dyskusji. I tym zakoncze 

zaloguj się by móc komentować

Caine @Szczodrocha33 29 marca 2026 14:57
29 marca 2026 22:56

Pan Sapkowski trafił do branży pisarskiej z handlu zagranicznego, niczym porucznik Borewic. 

Możemy się jeszcze kiedyś zdziwić. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Perseidy 29 marca 2026 21:46
29 marca 2026 23:17

Dokladnie  tak  !!!

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @pirks 29 marca 2026 21:20
30 marca 2026 06:59

Również pozdrawiam.

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
30 marca 2026 22:07

Benzyna zawsze była tańsza, jak ropa drożała.

w tysiąc dziewięćset siedemdziesiątym trzecim ?

 

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować