-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czy Magia pokona Potworów czyli o formatach mimowolnych

Wielu ludzi, szczególnie ekscentrycznie nastawionych do świata mężczyzn, lubi emocjonować się rozgrywkami lokalnych zespołów sportowych. Chodzi o to, że to jest taki folklor i można się pośmiać, ale nie zawsze, bo jest też w tym głębia. Taka mianowicie, że w tych wszystkich „Błyskawicach Lucień” i podobnych klubach tworzą się prawdziwe więzi, których brakuje w tak zwanym świecie. Ten zaś jest zły z istoty i pogardza prawdziwymi wartościami, które jednakowoż muszą zwyciężyć. To jest pewien format, ogrywany jak przypuszczam, przynajmniej od połowy lat sześćdziesiątych XX wieku, jeśli nie wcześniej. Na pewno zaś od emisji w Teleferiach serialu dla dzieci i młodzieży zatytułowanego „Paragon! Gola!”. Było to w cholerę dawno i wielu ludzi nie ma prawa tego pamiętać, ale uważają oni swoją silnie zestandaryzowaną ekscytację, za coś odkrywczego i świeżego. To niestety jest ramota, ale ja ją lubię, dlatego, że w ogródeczku tym wyrastają ciekawe metafory. W dodatku same, nie zasiewane przez nikogo i przez nikogo nie pielęgnowane. Zanim przejdę do rzeczy wspomnę tylko, że mój kolega, znany bywalcom konferencji Jacek Legieć wymyślił zupełnie fantastyczną nazwę dla klubu sportowego ze swojej miejscowości. Drużyna nazywała się SAMBA Krynice, a jak pisali o niej w Tygodniku Zamojskim, to po każdej literze stawiali kropkę – S.A.M.B.A. - bo myśleli, że to jakiś skrót.

Absolutnym rekordem jeśli idzie o pojemność metaforyczną, ale także metafizyczną, daleką od standardowego bajania o wartościach i więzi łączącej ludzi w małych ośrodkach, są zespoły z dawnego województwa radomskiego, o których już pisałem – Magia Błędów i Huragan Potworów. Nie wiem czy jeszcze istnieją, ale mam nadzieję, że tak. Kiedyś występy tych drużyn były powodem niezliczonych żartów mających lokalny charakter, podobnie jak wiele spraw w dawnym województwie radomskim, na przykład targi końskie w Skaryszewie, albo gra karciana o nazwie Chlust, nieznana w żadnym innym regionie.

Ja sam wielokrotnie wykorzystywałem nazwy obydwu zespołów – Magii i Huraganu – by ilustrować różne ciekawe zjawiska. Sami bowiem przyznacie, że trudno o wdzięczniejszy i zarazem naturalny sznyt. Kolega mój szydził kiedyś, że mecze Magii z Potworowem to derby regionu, tak oczywiście nie było, ale sam fakt, że te drużyny ze sobą grały, tworzył pewien format. Kiedyś, nie pamiętam przy jakiej okazji wspomniałem o tym w jednym ze swoich tekstów opublikowanych w popularnym portalu internetowym. Sam na meczu Magii i Huraganu nigdy nie byłem i nie wiedziałem jakie miejsca zajmują obydwie drużyny w tabeli rozgrywek lokalnych. Napisałem więc, że Magia ograła Huragan. Pod teksem pojawił się natychmiast komentarza o treści następującej – co pan pier….lisz, Magia nigdy z Potworowem nie wygrała!

Przypomniałem to sobie wczoraj jadąc samochodem, kiedy myślałem o różnych niewesołych kwestiach i zacząłem się zastanawiać, jakieś magii potrzeba, żeby pokonać potworów. I tak doszedłem do rozmyślania o formatach tworzących się samoczynnie, których istnienie i zastosowanie może mieć tragiczne skutki, dla komunikacji. To znaczy może ją uprościć i zdefasonować jednocześnie tak poważnie, że w zasadzie wymiana komunikatów przestanie mieć jakikolwiek sens i znaczenie. Zamiast purnonsensowego, ale realnego przecież i obfitującego w realne konsekwencje finału rozgrywek regionalnych pomiędzy Magią a Potworowem, zaserwowane nam zostaną różne filozofie i oburzenia, mające – w założeniu – stworzyć płaszczyznę do dyskusji. W istocie zaś całkowicie tę dyskusję spłaszczyć, a do tego jeszcze wykluczyć z udziału w niej wszystkich, którzy próbowaliby ją w jakiś sposób cieniować. Tak się załatwia komunikację w demokratycznym państwie – poprzez suflowanie fikcyjnych jakości i fikcyjnych problemów. Z jednoczesnym wskazaniem na zwycięzcę – Magia nigdy nie wygrała z Potworowem.

Nas dziś interesować będzie problem – czy mimowolne formaty rzeczywiście są mimowolne i czy mogą być wykorzystane jako narzędzie propagandowe, wskazujące, że Potworów musi zwyciężyć.

Jak wiemy, jeden z głównym rozgrywających propagandę po tamtej stronie, nazywa się Twardoch, emituje komunikaty w języku polskim, ale się przynależności do wspólnoty wypiera. Stylizują go mniej więcej w taki sposób, jak widać w linku poniżej. Na boku pozostawiam kwestię czy i dla kogo to jest inspirujące. Dla nas nie jest. No, ale mamy wyraz Twardoch i tego faceta: https://www.newsweek.pl/polska/krol-szczepana-twardocha-to-plagiat-pisarz-odpowiada/6h3gj7x

Na YT, zaś, pojawiły się ostatnio zupełnie niezwiązane z Twardochem nagrania człowieka, który nazywa się Grzegorz Płaczek i prezentuje się tak oto: https://www.youtube.com/watch?v=uUsy1tEkQNs

Pan Płaczek ostentacyjnie wita się za każdym razem z Polką i Polakiem, podkreślając każdym słowem, gestem i wyglądem nawet, swoją przynależność do wspólnoty. Na szczęście w przeciwieństwie do Twardocha, Pan Płaczek nie pisze książek. Może jeszcze zacznie, ale na razie nie pisze. Wybaczcie, ale nie uwierzę, że jest on samodzielnym, wolnym strzelcem, który wskazuje zło i nieprawości, a także usiłuje znaleźć dobre wyjście z ambarasu, w jakim się znaleźliśmy. To jest format, mam nadzieję, że mimowolny, taki jak Magia i Huragan, a nie zaplanowany przez kogoś, kto wcześniej robił spoty reklamowe w przegranych kampaniach PiS, gdzie widać było polskie rodziny płaczące z miłości do ojczyzny na tle ceglanej ściany.

Pan Płaczek wygląda i zachowuje się w sposób modelowo przewidywalny, dokładnie tak, jak wszystkie Twardochy świata wyobrażają sobie ciemny, polski lud, który zgłasza swoje prymitywne aspiracje i domaga się ich realizacji nie świadom, o co tak naprawdę toczy się gra. Uważa bowiem, ów lud, że to on jest w centrum wszystkich wydarzeń i to jemu się wszystko należy. Ja oczywiście wiem, że Pan Płaczek ma szczere intencje, chce dobrze, wskazuje na to jak źle jest zarządzany kraj, ale – powtórzę – to jest format, wymyślony gdzieś w okolicach tej daty, kiedy w teleferiach zaczęli pokazywać serial „Paragon! Gola!”. Płaczek o tym nie wie, a nawet jeśli by się dowiedział, jest tak przejęty misją, którą mu powierzono i tak oczadziały odkryciami, jakich dokonuje, a przede wszystkim tym, że może kierować pisma do kancelarii sejmu i kancelarii premiera i ktoś na te pisma odpowiada, że nie zmieniłby ani swojego emploi ani treści przekazu nawet na jotę.

Oczywiście wywołuje też stosowne ekscytacje wśród komentujących, albowiem mówi o rzeczach oczywistych, które każdy może podjąć i dojść do podobnych wniosków. Chodzi o to, że rząd trwoni publiczne pieniądze. To jest po pierwsze fikcja, jeśli bowiem coś oddajemy państwu to należy ta rzecz do państwa, a nie do nas. I rząd może robić z tym co zechce. Tak działa demokracja. Po drugie emitowanie takich komunikatów, poza tym, że jest bezskuteczne, utrzymuje w ludziach złudne przekonanie, że są podmiotem, bo Płaczek mówi w ich imieniu. To jest masochizm i to zaprogramowany. Ktoś to zaaranżował, sformatował i ustawił nas, czyli Płaczka na pozycji chłopca do bicia. Na razie mamy do czynienia z etapem wstępnym, czyli gromadzeniem „oburzonych” (który to już raz?), potem zaś ci oburzeni, zaczną szumieć, a na koniec przyjdą Twardochy i spuszczą im łomot. I wszyscy będą zadowoleni, albowiem ciemnota zostanie sprowadzona do parteru, a oświeceni znów zwyciężą.

Opisałem tu metodę prowadzenia podjazdowej wojny propagandowej. Najpierw trzeba sprowokować przeciwnika, żeby bez broni, prawie goły wyleciał na pole, potem wysłać na niego dwóch drabów, a na koniec go pochować w bezimiennej mogile. Do tego właśnie prowadzą emisje programów prowadzonych przez osoby pokroju pana Płaczka. Niestety hasło – rząd kradnie – zawsze wywoła odpowiedni efekt, i każdy będzie chciał stanąć obok tego, kto to hasło rzuci. Bo to jest jeden z nielicznych zrozumiałych przez masy komunikatów. I jeszcze do tego wywołuje on ekscytacje, za nimi zaś jest już tylko fala szczerego entuzjazmu dla odwagi i poświęcenia Płaczka.

Co robić? Musimy, a idzie nam naprawdę nieźle, zająć się wymyślaniem takiej magii, która pokona potworów. I Twardochów też. To jest zadanie na najbliższe miesiące.



tagi: propaganda  komunikacja  naród  złodzieje  złodziejstwo  format  liga piłkarska  budżet państwa 

gabriel-maciejewski
12 maja 2021 09:48
80     2982    16 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
12 maja 2021 10:08

...jeśli bowiem coś oddajemy państwu to należy ta rzecz do państwa, a nie do nas.

Ludzie myślą, że jest inaczej, bo media im tak mówią a sami nie zajrzeli nigdy do definicji podatku, który jest publicznoprawnym, nieodpłatnym, przymusowym oraz bezzwrotnym świadczeniem pieniężnym na rzecz Skarbu Państwa, województwa, powiatu lub gminy, wynikającym z ustawy podatkowej.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 12 maja 2021 10:08
12 maja 2021 10:15

No właśnie, potem stawia sie takich kolesi, którzy organizują grupowe zajęcia dla niepełnosprawnych umysłowo

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
12 maja 2021 10:17

jestem zdania, że eventy w rodzaju rozmaitych Płaczków, to są inscenizacje w wykonaniu jakichś "aktorów prowincjonalnych", podnajmowanych "po taniości" do podobnych   śmieciowych zleceń.

Ważne, aby w tzw. "obiegu" cały czas można było odwołać się do przykładów prymitywizmu i bylejakości, i wszydzic z  tych, którzy  jeszcze wciąz upierają się, że wartości typu patriotyzm, polskość etc. są ważne i potrzebne.

Wówczas wyciągnie się im przed oczy takiego lub innego płaczka i pokazuje go ze stosownym komentarzem:  widzicie jaki to obciach? I z  czyś takim chcecie się utożsamiać!?
Poleci to potem jako mem kabaretowy na jakichś  mazurskich albo innych  przeglądach satyry dla wielkomiejskiej leminżerii. I pozamiatane.

zaloguj się by móc komentować


DYNAQ @gabriel-maciejewski
12 maja 2021 10:27

rząd kradnie...Obajtek zarabia miliony... Rydzyk jeździ Maybachem....etc.

zaloguj się by móc komentować


pink-panther @gabriel-maciejewski
12 maja 2021 10:31

Gdyby ktoś przypadkiem nie wiedział, to jeśli wrzuci do gugla hasło "Grzegorz Płaczek" to wyskakuje szalenie interesująca informacja,że pan Grzegorz Płaczek jest światowej sławy fotografem ślubnym a w 2019 r. został oficjalnym Ambasadorem Marki Nikon. A wcześniej, jeszcze od roku 2014 otrzymywał całe mnóstwo różnych nagród fotograficznych. Na przykład w kategorii "Portret Avant Garde" "na prestiżowym konkursie SWPP w Londynie".

Zdaje się, że fotografuje śluby z wyższej półki, bo trafił się temat o ślubie w Toskanii.

Oficjalnie promuje się jako fotograf jako Grzegorz "Moment" Płaczek.
Teraz, jak należy rozumieć, zmienił nieco zainteresowania i poza fotografią, komentuje wydarzenia bieżące.

 

https://moment.com.pl/o-mnie

 

https://www.youtube.com/hashtag/tosiesamokomentuje

zaloguj się by móc komentować

bolek @gabriel-maciejewski
12 maja 2021 10:35

"Na szczęście w przeciwieństwie do Twardocha, Pan Płaczek nie pisze książek."

No nie wiem...

https://naszkobior.pl/ksiazka/

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski
12 maja 2021 10:40

"Chłopaki nie płaczą bo twardym trzeba być a nie mientkim." Powiedz że to taki zbieg okoliczności, proszę ;)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 12 maja 2021 10:40
12 maja 2021 10:46

Jak widać po komentarzach wyżej, jednak nie. To ja, jak zwykle okazałem się frajerem. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @bolek 12 maja 2021 10:35
12 maja 2021 10:47

Wrealu mu to wydało...Kiedy wizyta u Moniki?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @pink-panther 12 maja 2021 10:31
12 maja 2021 10:47

To musi jakiś kolega Patlewicza, który też jest fotografem. Cezary Trotyl, Grzegorz Moment...Magia Błędów....

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @gabriel-maciejewski 12 maja 2021 10:31
12 maja 2021 10:51

Idąc dalej- dług publiczny per capita w Polsce to 10250 USD ..buuuuu. Mógłby też dodać  że w Niemczech 38000 USD a w Anglii 52500 USD, Belgia zdaje się jeszcze gorzej,ale co tam,Rydzyk jeździ Maybachem.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @DYNAQ 12 maja 2021 10:51
12 maja 2021 10:56

Płaczek:"Chciałbym w kilku prostych słowach wytłumaczyć wam (wy barany) co się będzie wydarzać przez najbliższych kilkanaście lat...''

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 12 maja 2021 10:47
12 maja 2021 10:57

Na razie "Media Narodowe" na przetarcie. On tam na początku mówi że go zwerbowali do tej roboty 8 misięcy temu. Być może przez pandemię ta fotografia mu padła i znalazł nową niszę. Ciekawe kto go odkrył?

https://youtu.be/cMywuxbxYSA

zaloguj się by móc komentować

Krystian @pink-panther 12 maja 2021 10:31
12 maja 2021 11:05

"Polityka nigdy mnie nie interesowała "

 

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Studia Doktoranckie Nauk Ekonomicznych – Katedra Small Business’u.
The Ohio State University, USA (stypendium). Przedmiot „Operations Management: Strategy and Analysis”.

[...]
 oficjalnym delegatem i posłem na posiedzenia Parlamentu Studentów RP

[...]
Pracował jako ekspert przy Dyrekcji Generalnej ds. Przedsiębiorstw w Unii Europejskiej, w Ministerstwie Nauki i Informatyzacji oraz Ministerstwie Finansów Rzeczpospolitej Polskiej. Współpracował z Kancelarią Premiera Rady Ministrów.

 

Taki brak zainteresowania polityka jest na pewno bardzo pracochłonny...

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 12 maja 2021 10:46
12 maja 2021 11:07

Nie jesteś frajerem tylko jesteś wykluczony z obiegu przez starszych i mądrzejszych. No a po drugie nawet gdyby jacyś młodsi przyszli z ofertą to z jaką? Pisać książki o covidzie? To jest plazma a raczej słynne "ognie bengalskie". Ostatnio słynną już na TT Maję Staśko zestawili w TVN24 z Miłoszewskim i ona powiedziała, że reklamowanie czytelnictwa wyklucza tych co nic nie czytają i że to skandal. Nawet kierownicy regionalni Biedronek tracą już cierpliwość przy magazynowaniu niesprzedajnej makulatury.

zaloguj się by móc komentować

ahenobarbus @gabriel-maciejewski
12 maja 2021 11:12

Jakoś sobie poradzą Szczepek z Płaczkiem...

Proszę spojrzeć jak "środowisko" walczy o opłatę reprograficzną. Miłoszewski jest totalnie bezczelny.

Tutaj w formie nieco satyrycznej:

https://www.youtube.com/watch?v=_KTz3n57bWE

zaloguj się by móc komentować


Paris @gabriel-maciejewski
12 maja 2021 11:17

Swietny  wpis...

...  no  i  ewidentnie,  ze  Pan  Placzek  jest  przez  "kogos  prowadzony"  !!!

Nie  ma  mowy  -  zeby  po  EDUKACJI  w  LUL  -  nabrac  sie  na  takie  PLEWY,  jak  te  placzkowe  i  jemu  podobnych  !!!   

 

A  ze  4  maja  2021  miala  miejsce  w  sejmie  ZDRADA  NARODOWA  -  to  jasne  jak  slonce  na  niebie  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @pink-panther 12 maja 2021 10:31
12 maja 2021 11:24

Co  za  PAJAC  !!!

Alez  sie  juz  ZAORAL...  smiechem  go  zabic.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 12 maja 2021 10:57
12 maja 2021 11:26

8 miesięcy temu się pochylił, a wcześniej dezynfekował sobie podeszwy butów z obawy przed wirusem...Niezły jest. Patlewicz idzie w odstawkę

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
12 maja 2021 11:27

" potem zaś ci oburzeni, zaczną szumieć, a na koniec przyjdą Twardochy i spuszczą im łomot"

Tylko Płaczka już z nimi nie będzie. Płaczek w międzyczasie  wypłacze się u Jaruzelskiej i dostanie glejt na "legalnego prawicowca". W końcu zawodowe płaczki  załamujące ręce nad losem świata potrzebne są zawsze, nawet u Noachidów.

zaloguj się by móc komentować

Paris @DYNAQ 12 maja 2021 10:56
12 maja 2021 11:28

...  kilkadziesiat...

Musi  "prorok"  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Krystian 12 maja 2021 11:05
12 maja 2021 11:30

Oh  la  vache...

...  cos  strasznego  !!!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Paris 12 maja 2021 11:17
12 maja 2021 11:31

Miałem przez moment złudzenie, że nie

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ahenobarbus 12 maja 2021 11:12
12 maja 2021 11:32

Ta dyskusja nie ma sensu do chwili kiedy ten prowadzący będzie wypowiadał kwestie typu "pan Zygmunt jest dobrym pisarzem". Żadna krytyka nie ma wtedy sensu, bo jest niemerytoryczna. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 12 maja 2021 11:07
12 maja 2021 11:34

Ja jestem za tym, żeby nie reklamować czytelnictwa. Obawiam się jednak, że oni rozumieją zakaz promocji czytelnictwa jako zakaz wydawania książek. I pewnego dnia ogłoszą, że już nie można ich wydawać, bo są niepotrzebne. A karą za wydanie będzie krzesło elektryczne

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @DYNAQ 12 maja 2021 10:56
12 maja 2021 11:34

Nachalne są i zuchwałe...

zaloguj się by móc komentować



stanislaw-orda @DYNAQ 12 maja 2021 10:56
12 maja 2021 11:35

'będzie wydarzać"

On pisze książki?

Po jakiemu?

zaloguj się by móc komentować


Czarny @onyx 12 maja 2021 11:07
12 maja 2021 11:49

Zamiast "kierownicy" przeczytałem "kierowcy" i od razu wyobraziłem strajk kierowców i ich ciężarówek opatrzony hasłem: MAMY DOŚĆ WOŻENIA KSIĄŻEK DLA KRETYNÓW!!! To by było ciekawe.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 12 maja 2021 11:34
12 maja 2021 11:58

Przeciez nie chodzi o żadne czytelnictwo. Chodzi o to, żeby nowoczesne regały w nowo kupionym za kredyt mieszkaniu zapełnić modnymi autorami i tytułami.
A którzy to są modni?

No jak to, wystarczy zainteresować się komu przyznaje się nagrody 'literackie"?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @stanislaw-orda 12 maja 2021 11:58
12 maja 2021 12:04

Niebawem będa sprzedawane same obwoluty (okładki), na okładce zdjecie autora w ekstrawaganckiej aranżacji, z dredami w kok na tęczowo, a pomiędzy okładkami miejsce, dajmy na to, na flaszkę.

W tebn sposób za parę groszy mozna bedzie zapełnic caly regał, wa w przyszłym sezonie wymienić sobie cały regał/regały ("biblioteke") na aktualnie "trendy"  zestaw autorów i tytułów (tzw. "garnitur").

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 12 maja 2021 11:58
12 maja 2021 12:04

Nie, chodzi o to, by ludzie pośredniczący w obrocie propagandą, zostali wzięci na utrzymanie państwa, a do tego nobilitowani przez nazwanie ich pisarzami. To da im komfort i poczucie bezkraności podczas ewentualnych polemik, które i tak odbywać się będą w ustawionych okolicznościach. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 12 maja 2021 12:04
12 maja 2021 12:06

Jedno drugiego, rzecz jasna, nie wyklucza. Czyli da się połączyć "przyjemne z pożytecznym".

zaloguj się by móc komentować

Strikt @DYNAQ 12 maja 2021 10:51
12 maja 2021 12:07

No i to ma znaczyć, że dług publiczny jest dobry?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Strikt 12 maja 2021 12:07
12 maja 2021 12:10

Nie to ma znaczyć, że Płaczek nie wydobędzie nas z tego ambarasu. Nie próbuj bracie nawet dyskutować tu o tym czy dług publiczni jest dobry czy zły. 

zaloguj się by móc komentować

Strikt @gabriel-maciejewski
12 maja 2021 12:10

Raczej Płaczek działa sam, biorąc pod uwagę, że ma żałośnie niskie wyświetlenia. Gdyby był elementem systemu, wyskoczyłby jak syn Matczaka.

Błędów to już chyba Sadownik. A Potworów to środek zagłębia paprykowego. W liceum w Radomiu na potworów mówiliśmy "Monsterville".

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Strikt 12 maja 2021 12:10
12 maja 2021 12:14

Jasne, działa sam, tak jak i Patlewicz działa sam

zaloguj się by móc komentować

Strikt @gabriel-maciejewski
12 maja 2021 13:16

No w świecie YT są nikim, są jak pseudoprawicowa partia w latach 90. typu Konwent Świętej Katarzyny. Pan ich zna, ja o nich słyszałem, ale masy mają ich tam, gdzie plecy tracą swą szlachetną nazwę.

zaloguj się by móc komentować

matthias @Strikt 12 maja 2021 12:10
12 maja 2021 13:24

Pan Rożek również miał żałośnie niskie wyświetlenia...

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
12 maja 2021 13:56

Do Polski ma przyjechać prezydent USA. I to jest wiadomość dnia. To tak, jak niegdyś bywało, Leonid Breżniew przyjeżdżał (taki I Sekretarz KPZR to był w ZSRR, to tak dla mlodych informacja). A wczoraj w tem kraju ( nie poprawiać ☺), gdzie mieszkam, inny I Sekretarz Partii miał mowę w parlamencie, taka Queen Speech to była

____

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @pink-panther 12 maja 2021 10:31
12 maja 2021 14:02

Pierwszą rzeczą, która zwróciła moją uwagę w linkowanym przez gospodarza nagraniu Grzegorza Płaczka był pierścień lampy odbijający się w jego oczach. Kiedy w zeszłym roku z okazji nauczania zdalnego zaopatrywałem się w odpowiednie oświetlenie, odradzano mi właśnie takie ring lighty, tłumacząc, że "wygląda się z nimi jak paniusia opowiadająca o kosmetykach na YouTube albo dorabiający fotograf portrecista".

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @Strikt 12 maja 2021 12:07
12 maja 2021 14:10

Nie. Chodziło mi o zwrócenie uwagi na to w jakim świecie  żyjemy.Podawanie informacji w stylu paniki i końca  świata to metoda propagandy która ,zdaje się,komuś służy?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @DYNAQ 12 maja 2021 14:10
12 maja 2021 14:19

Zwłaszcza, że koniec świata nadchodzi z innej strony

zaloguj się by móc komentować



OdysSynLaertesa @Strikt 12 maja 2021 13:16
12 maja 2021 15:11

Też tak uważam... Poza tym czym jest taki płaczek w zestawieniu np. z projektem "weszło", który był na początku jednym z licznych komentatorskich kanałów sportowych. Smokowski Borek Kowalczyk (tenpiłkarz) i cała masa do niedawna nołnejmów/oryginałów, komentujących piłkę.

Dziś jest to konglomerat postaci z programami takimi jak "dziennikarskie zero", "liga minus" i kilkoma innymi, które mają ogromną popularność ze względu na humorystyczno złośliwy język prowadzących, i coraz częściej tematy "społecznie kontrowersyjne"... Pamiętam ich jak zaczynali, nie tak znowu dawno, i jak im szybko przez ten czas "urosło". Wraz z oglądalnością oferta. Dziś są w stanie sprzedawać ludziom niesamowite śmieci pod swoim szyldem.

Tam się nie tylko o piłce i sporcie rozmawia, ale i o polityce, pieniądzach. Nawet próżniacze życie artystów/celebrytów ma u nich swój kącik... Z jednej strony "poważne analizy", z drugiej bezlitosna "beka". Ostatnio na tapecie był ten podatek na urządzenia elektroniczne... Większość komunikatów odbywa się "na żywo"

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @DYNAQ 12 maja 2021 14:10
12 maja 2021 15:15

Sprzedawana w takim opakowaniu jak Pan Płaczek tylko jako przyzwoitka (dopóki się nie znudzi) dla poważniejszych projektów.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 12 maja 2021 11:31
12 maja 2021 15:37

Wlasciwie...

...  to  ja  juz  zludzen  sie  pozbylam...  tak  na  99%  -  i  to  m.in.  -   dzieki  Panskim  MEDIOM  !!!

Co  do  "misia  Placzka"  naprawde  ZERO  zludzen...  i  kolejnych  jego  klonow...  TOTO  szuka  zajecia  i  tyle,  i  jeszcze  zeby  zarobic  i  sie  nie  narobic,  ciekawam  kto-zacz  mamusia  i  tatus.  Naprawde  nie  wiem  do  czego  TOTO  sie  nadaje... 

...  no,  ale  napewno  nie  do  uswidamiania  Polek  i  Polakow...  nawet  Jarozelowa  mu  nie  pomoze,  bo  ilez  mozna  te  PIJAWKI  "promowac"  !!!  

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Paris 12 maja 2021 15:37
12 maja 2021 15:50

Zajęcie to on ma, to jest baran w poszukiwaniu stada, które będzie gdzieś prowadził 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Paris 12 maja 2021 15:37
12 maja 2021 15:52

A  Trybunal  Stanu...

...  w  zwiazku  z  ta  niebywala  TARGOWICKA  chucpa  nalezy  sie  BANKSTEROWI,  calej  "dobrej  i  lepszej  zmianie",  a  dziadowski  sejm  pelen  BARANOW  winien  byc  ROZWIAZANY  w  trybie  pilnym  !!!

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 12 maja 2021 15:50
12 maja 2021 15:57

No  fakt,  ze  "zajecie  ma"...

...  ten  "ambasador  nikona"  od  7  bolesci  !!!

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 12 maja 2021 15:49
12 maja 2021 16:55

Nie rozumiem w czym, ale to w sumie bez znaczenia. Samo to "polki i polacy" wciska go w taką niszę do której nikt za nim nie pójdzie, a co dopiero mówić o wychodzeniu za jego inspiracją na ulicę. To nie ten typ emocji i energii. Istnieją w internecie kanapy z tradycją płaczu i zgrzytania zębami, daleko bardziej "atrakcyjną" gdzie się gotuje ten sam co u Płaczka kisiel, ale to się nigdy w nic "poważnego" (poza przypadkiem konfederacji) nie zamieniło.

Płaczek to są flaki z olejem... Jako takie "zjawisko" (nie pierwsze i nie ostatnie na jutub) z  całą pewnością ma swoich amatorów. Tyle że są na tym ryneczku "lepsi" tłumacze rzeczywistości, bez aż tak ostentacyjnie obciążających wiarygodność biogramów/dorobku... i emploi. Cała masa niezależnych/nam zależy/roli nie wyglądających jak korpokosmeo itp itd. "liberałów", produkujących się na jutub około gospodarczo politycznej papki. Z dużo większą publiką i komentatorami nie przebiegającymi w słowach oburzenia.

Oczywiście nie jest wykluczone że Pan Płaczek zrobi jakaś karierę, zostanie zauważony/wybrany, i będzie się bardziej nadawał na jakieś stanowisko jak swego czasu Bartosiak, który już był w ogródku (miał być dyrektorem "haba" cpk), zanim ktoś się połapał że to człowiek za bardzo rozchwiany emocjonalnie. Bo w końcu o tym kto ma zostać zauważony i zatrudniony nie decyduję ani ja ani Pan, ani nikt z SN. Czas jak zwykle pokaże... Można co najwyżej kibicować żeby to nigdy nie był ktoś z autentycznym talentem, który będzie zdolny porwać tłumy. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OdysSynLaertesa 12 maja 2021 16:55
12 maja 2021 17:03

jestem zdania, że sporo pośród piszących komentarze pod takimi "produkcjami" jutubowymi, to naganiacze podnajeci na "śmieciówkach", kaperowani pośród bezrobotnych adeptów "studiów dziennikarskich". Mają za zadanie, aby "iskrzyło", zatem ze swoimi prowokacjami stanowią coś w rodzaju wodzirejów, wskazujących kogo i jak należy kopać. Nie wykluczam także opcji, że w rolę wodzirejów włączają się sami autorzy owych produkcji.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @stanislaw-orda 12 maja 2021 17:03
12 maja 2021 17:18

Też tak uważam... To zgrana grupka zaczinszczików wizytująca każdego "nowego" influensera na jutub. Robiąca również ruch na innych znanych portalach internetowych/społecznościowych, posiadająca rzecz jasna swoje grono nieświadomych i nieopłacanych znajomych "poznanych" w internecie. Wymieniają się "niusami" i oblatują to co mają w wykazie, a przestają futrować "odkrycie" kiedy owo zaczyna przynudzać.

Swojego czasu głośno było o farmie trolli putina... Myślę że na tego rodzaju działalność mają monopol nie tylko służby, ale i korporacje oraz każdy poważny projekt który chce coś "sprzedać"

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
12 maja 2021 17:57

"W istocie zaś całkowicie tę dyskusję spłaszczyć, a do tego jeszcze wykluczyć z udziału w niej wszystkich, którzy próbowaliby ją w jakiś sposób cieniować."

Po takim zabiegu wszędzie pojawiają się tabuny takich co muszą się wyjęzyczyć na temat "polityki" i/lub "oczyszczania Kościoła" czy jeszcze innych tematów(w zależności co im tam podrzucą do pieca) i jest dokładnie tak jak napisałeś mowy nie ma żeby takim ludziom cokolwiek wytłumaczyć bo są już tak naładowani propagandą.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
12 maja 2021 19:24

"Ktoś to zaaranżował, sformatował i ustawił nas, czyli Płaczka na pozycji chłopca do..." płakania. To ładnie że go usprawiedliwiasz, ale p. Grzegorz, jeśli na prawdę się tak nazywa, to "chytry Białorus", tak jak nasz stary znajomy, aktywista samorządowo-etniczny Sulima. Jego mowa go zdradza. 

Rusini poczciwy naród ale idą na pasku takich że tak powiem abłakatów. Abłakat w mowie prostego ludu rusińskiego to adwokat. Moja babcia miała jedną taką historyjkę o abłakacie, biednym chłopie i archiereju. Kiedyś ją tu cytowałem.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
12 maja 2021 19:31

Ok. A więc wymyślamy, opędzając się od natrętnych much, płaczków i zwierzchników. Niestety trzeba mieć do tego trzy oddzielne "packi". Jedna za mało. 

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Magazynier 12 maja 2021 19:31
12 maja 2021 20:11

Na 'zwierzchników' skuteczna tylko 'modlitwa do granic' to więcej niż przyziemne "packi".

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Kuldahrus 12 maja 2021 17:57
12 maja 2021 20:34

P.S.

Dlatego właśnie trzeba odpowiedniego podejścia żeby ludzie "rozładowali się" z tej propagandy.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
12 maja 2021 20:56

Absolutnie  ma  Pan  racje,...

...  pan  Placzek  -  "ambasador"  -  to  "cFana  gapa"  i  GRANTOJAD  !!!

Nie  ma  takiej  opcji  aby  on   porwal  "w  pole  bitewne"  jakies  Polki  czy  Polakow,  takich  glupich  to  juz  NIE  MA...

...  ewentualnie  tylko  "wolontariuszy  i  aktywistUF"  od  SOROS'a  !!!

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski 12 maja 2021 14:19
12 maja 2021 20:59

Nie wiem. Przeczytałem gdzieś, że przyjął zaproszenie od Dudy.

______

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @cbrengland 12 maja 2021 20:59
12 maja 2021 21:43

" Informacja o tym, że prezydent Biden weźmie udział mającym formułę hybrydową szczycie B-9 została potwierdzona w poniedziałek rano polskiego czasu "

https://wpolityce.pl/swiat/550279-biden-przyjal-zaproszenie-od-prezydentow-polski-i-rumunii

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 12 maja 2021 16:55
13 maja 2021 06:28

Ale tu nie chodzi o to, że Płaczek zostanie Bartosiakiem, on wypełnia przestrzeń i tworzy format. Chodzi też zapewne o poszerzenie wspomnianej niszy

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
13 maja 2021 09:28

Tak na dobrą sprawę skoro jest Magia Błędów to powinnień być Urok Potworów......mam wrażenie że u nas już od 100 lat trwają nieustanne derby pomiędzy magią błędów a urokiem potworów.

zaloguj się by móc komentować

Strikt @gabriel-maciejewski
13 maja 2021 09:52

Ale w jaki sposób ten format jest nowy? Czym on się różni od takiego np. Atora? Dwa, to fizjonomia, mimika i sposób narracji raczej nie sprzyjają zrobieniu z tego pana gwiazdy. Istotnym parametrem jest też czas: ile czasu kreowano Hołownię i czy można powiedzieć, że inwestycja się spłaciła?

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 13 maja 2021 06:28
13 maja 2021 11:26

No tak. Z całą pewnością ten format o którym Pan pisze jest grany. I na pewno potrzebuje bardziej profesjonalnych proroków jak coraz bardziej trzęsący się Bartosiak. Bo kto strachem handluje nie powinien się rozklejać przed kamerą "ach! co to będzie", jeśli chce poszerzenia rzeszy odbiorców strachu i oburzenia... Być może Pan "polki i polacy" pozuje na drugą nóżkę obok DżejBi, z tym że problemem jednak ciągle pozostaje marne zapotrzebowanie na tego rodzaju treści. Można próbować zastąpić konfederację na rynku "myśli niezależnej", zwłaszcza odkąd Korwin i ska wnieśli swoją kanape z przedpokoju do "salonu", tyle że to jest zastąpienie marginesu marginesem... Ci wszyscy domorośli stratedzy/ekonomiści/obużeni lubią się popisywać swoją wiedzą i szczuć/dawać upust napięciu jaki w nich wywołują katastroficzne wizje, ale żeby to się wybiło ponad internetowe wyładowania to (moim zdaniem) wątpliwa sprawa. Już bardziej zmobilizowane i zdecydowane są dziewczyny z piorunami, i ta część "młodzieży" którą interesuje czysto przyziemna rozrywka (imprezy i sam nieskrępowany dostęp do internetu)... Faktem jest że choć kolejne pokolenia młodych poszerzają swoje zainteresowania światem również i o tę niszę "wiedzy", to jednak z czasem z tego wyrastają. A przynajmniej nie reagują już na każdego niusa tak gwałtownie jak "za młodu"... Czy można tego rodzaju aspiracje przekuć na coś bardziej niszczącego i trwałego? Do tej pory nikomu się to nie udało.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Strikt 13 maja 2021 09:52
13 maja 2021 11:32

Hołownia sam się kreował i Płaczek też się sam kreuje. Koszty są żadne, a zysk oczekiwany nie musi być wielki

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @stanislaw-orda 12 maja 2021 11:35
13 maja 2021 19:10

No właśnie, gdyby był prawdziwym księgarzem ;-)) wiedziałby że teraz mówią BĘDZIE SIĘ ZADZIEWAĆ a nie wydarzać.

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @gabriel-maciejewski
13 maja 2021 19:48

<< Magia Błędów i Huragan Potworów. Nie wiem czy jeszcze istnieją, ale mam nadzieję, że tak >>   Niestety, jak Strikt wspomniał - nie ma już Magii.  Huraganów w Polsce dostatek - 75 , ale już nie w Potworowie. Mamy nawet HURAGAN PROBOSZCZÓW któren mógł nawet dostać baty ;-)) od BURZY. 

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @OdysSynLaertesa 12 maja 2021 17:18
14 maja 2021 21:09

Internet zapewnia dużą anonimowość, aż żal by niektórym było tego nie wykorzystać. Ludzie bardzo łatwo łapią się na takie działania.

Czasami aż szkoda patrzyć jak wielu można złapać na lep bez większego wysiłku. Właściwie najlepszym lepem jest wspomniane oburzanie się, a szczególnie na "rządzących", wystarczy rzucić w eter jakieś hasło i już ma się niemałą grupkę pod ręką, której nie przetłumaczysz, że może jednak sprawa jest bardziej skomplikowana niż to "rzucone hasło".

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Zawierucha 13 maja 2021 19:10
14 maja 2021 22:29

Sam nie wiem, która wersja jest gorsza

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować