-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czy ludzie deklarujący publicznie wiarę w Boga, także są bogami?

Czasami można odnieść wrażenie, że tak. Ja, na przykład miałem taką przygodę wczoraj, kiedy zobaczyłem zdjęcie Patryka Jakiego z jakimś trzeciorzędnym aktorem amerykańskim, o którym Jaki napisał, że publicznie deklaruje wiarę w Boga i to jest coś niezwykłego. A przez to on – Patryk Jaki, poseł i działacz polityczny z Polski powinien się z nim sfotografować i potem to zdjęcie wszystkim pokazywać.

Jest to, przyznacie, dość powszechny rodzaj fetyszyzmu, który ma zapewnić politykom z krajów odległych od Hollywood powodzenie i szczęście. Wiara w moc takich zdjęć i takich deklaracji ma charakter, że się tak wyrażę, murzyński. Bo ludzie, także w PiS, wierzą, że zdjęcia i towarzyszące im zaklęcia działają na wyborców. I tak już od lat. Oznacza to, że w całym tym PiSie nie mają za bardzo pojęcia kim są ich wyborcy i jakich komunikatów, a także działań oczekują.

Ja w tym miejscu mogę oczywiście przywołać przypowieść o faryzeuszu i celniku, ale to na Patryku Jakim nie zrobi wrażenia, bo on wie, że ten pan, z którym uwiecznił się na fotografii, to nie żaden faryzeusz, ale człowiek dający świadectwo.

Jak pewnie od dawna wiecie, mam mieszane uczucia widząc osoby publicznie deklarujące swoją wiarę i łączące ją z misją polityczną. Schemat bowiem tych połączeń został już dawno przećwiczony i nie ma on ani jednego punktu stycznego z takimi postawami. Polityka łączy się z wiarą w następujący sposób – albo poprzez organizacje gromadzące mnichów, którzy wykonują szereg praktycznych czynności na tym łez padole, podnosząc poziom kultury i cywilizacji biednych ludzi i łącząc tę misję z ewangelizacją. A jeśli nie to, realizowane są te projekty poprzez indywidualną misję, która zwykle kończy się męczeństwem. I człowiek podejmujący się takiego zadania przeważnie ma tego świadomość.

I teraz ważne pytanie – czy Charlie Kirk oceniał właściwie ryzyko podczas swoich działań? Myślę, że nie. Czuł się całkowicie bezpieczny. Nie spodziewał się ataku i nie mógł się przed nim zabezpieczyć, a przecież na pewno by to zrobił. Nie miał bowiem zamiaru zostawać męczennikiem. Chciał kontynuować swoją misję i żyć dalej razem ze swoją rodziną. Stało się inaczej, myślę że także po to, by wszyscy zrozumieli, jaka jest cena. I że może ona, w przewidywalnych okolicznościach, gwałtownie wzrosnąć.

Czy takie rzeczy rozumie Patryk Jaki? Nie. I tego akurat jesteśmy pewni. On myśli, że to taka zabawa. Postawiono bowiem pana Patryka na czele inicjatywy, o której tu pisałem przed kilkoma dniami. Będzie on organizował spotkania ze studentami, których poglądy są dalekie od poglądów PiS, a wszystko odbywać się będzie w duchu misji Charliego Kirka. Tylko, że ten duch jest już w zaświatach. A znalazł się tam w wyniku bardzo perfidnej intrygi, której finału nikt się nie spodziewał. Czy z takimi scenariuszami ktoś w PiS się liczy? Nie mam pojęcia. Na pewno odpowiedziała na ten apel PiS jedna grupa studentów – z Lublina. Napisali oni, że nie chcą gadać z faszystami. Czyli spotkania nie będzie. A właśnie należałoby je zorganizować wbrew wszystkiemu. Bo misję realizuje się wbrew wszystkiemu, choć za zgodą kacyków lokalnych plemion ludożerczych. I od tego należałoby zacząć. Czy rektor tego całego KUL albo UMCS wyrazi na takie spotkanie zgodę? W dodatku wbrew organizacjom studenckim? A jeśli tak, to kogo PiS wyśle tam na misję? Sasina?

No i najważniejsze – na jakim poziomie toczyć się będzie dyskusja? Bo na razie nie PiS określa założenia publicznej dyskusji, przeciwnie - podporządkowuje się cudzym założeniom. Urządzając od czasu do czasu jakieś występy z udziałem nikomu nieznanych aktorów, którzy publicznie deklarują wiarę w Boga. Co ma podnieść pozycję członków partii w polemicznych starciach. W istocie nikogo to nie obchodzi.

Próba jednak przejęcia formatu Charliego Kirka, bez zastanowienia się nad tym, jaki był jego finał, to coś naprawdę kuriozalnego. Tym bardziej, że cała pisowska komunikacja przez ostatnie półtorej dekady opierała się na kulcie Smoleńska. Ten kult zaś został całkowicie wyzyskany i przejęty przez przeciwników. To znaczy doszło do niespotykanego w dziejach awansu motłochu, który co miesiąc mógł bezkarnie pluć na najbardziej rozpoznawalnych polityków PiS. I na to wszystko patrzyli wyborcy, którzy nie deklarują publicznie wiary w Boga, ale chodzą do kościoła. Wyborcy, których nie interesuje męczeństwo, a na pewno nie męczeństwo pluszowe, bo chcą żyć i wychowywać dzieci, a także domagają się skuteczności. Zamiast tego dostają demonstracje nie mające żadnego przełożenia na czyn. I skrycie lekceważone nawet przez tych, którzy je organizują. Ten brak powagi jest dobrze widoczny, i chciałbym, żeby to tu wybrzmiało. Ludzie widzą, że politycy PiS traktują te swoje występy jak konieczne dla zyskania wiarygodności wygłupy. I w tym właśnie nie różnią się niczym od Brauna. Tyle, że on jest bardziej zdecydowany. Oni zaś wszyscy są ofiarami prowokacji, której nie rozumieją. Wierzą bowiem, że stojąc obok pomnika zabitych w Smoleńsku i obok innych symboli ich męczeństwa, także są męczennikami. Nie są. Być może kiedyś będą, ale na razie nie są. Niech więc lepiej porzucą tę misję i zajmą się polityką, to znaczy realizowaniem pomysłów na przejęcie władzy i skutecznym zwalczaniem swoich wrogów. Bo oni na pewno nie chcą być męczennikami, ani takimi zwykłymi, ani pluszowymi.

Myślę, że publiczne demonstrowanie swojej wiary w Boga można zacząć dopiero po osiągnięciu wyraźnego sukcesu. Wtedy można powiedzieć – za Janem Sobieskim – Bóg zwyciężył. Nie wcześniej. Bo jeśli zrobimy to wcześniej staniemy się Buszmenami, którzy wzywają na pomoc jakieś ciemne siły, by im pomogły w zwalczeniu strachu i niemożności. Nie czyńmy tak.

Na dziś to tyle. Przypominam, że w poniedziałek koniec promocji na nawigatory. Zamykamy tytuł.

Do tego jeszcze przypominam, że mamy książkę o Komenskim i książkę Wacka, a także książkę Szymona – wczoraj znalazłem jeszcze kilka paczek.

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-41-galicja/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-40-poswiecony-pociagom-pancernym/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-39-poswiecony-szermierce-i-pojedynkom-na-bron-biala/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-38-wegierski/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-luzyce-nr-37/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-36-poswiecony-morzu-i-zwiazkom-rzeczpospolitej-obojga-narodow-z-morzem/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-35-o-cukrze-i-weglowodanach-w-ujeciu-medycznym-i-historycznym/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-34-numer-o-zlocie/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-33/

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-32/

 

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/papiez-cesarstwo-i-jurysprudencja-kreatywna/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/jan-amos-komenski-u-zrodel-katastrofy-dziejowej-polski/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/jak-nakrecic-bombe/

 



tagi: polityka  pis  bóg  misja  uniwersytet  wiara  skuteczność  kokieteria  studenci  charlie kirk 

gabriel-maciejewski
13 grudnia 2025 09:44
54     1714    13 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 30 zł 50 zł

Komentarze:

Tobiasz11 @gabriel-maciejewski
13 grudnia 2025 09:56

I to jest odpowiedni wpis na na dzisiejsze rocznice '81 i '23

Duzy plus.

zaloguj się by móc komentować


Henry @gabriel-maciejewski
13 grudnia 2025 10:02

Krótko i zwięźle - "Drogi pisie, nie bój ty się"... ****_**** ;-)

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski
13 grudnia 2025 10:29

"mam mieszane uczucia widząc osoby publicznie deklarujące swoją wiarę i łączące ją z misją polityczną. Schemat bowiem tych połączeń został już dawno przećwiczony "

no to prekursorem i bojowniczką takiej żarliwości była pani Hanna Gronkiewicz,jak "transformatowali" jurysdykcję sowieckiej Polski na właściwą.

HGW sięgnęła nawet po ducha świętego,który ją nawiedził i nawet z nim rozmawiała...no i ekskomuniki -niet...za bluźnierstwo.Co tam Patryk Jaki teraz wszczyna?,to wszystko już było,a trzeba poruszyć było na początku transformacji - strunę politycznej pobożności,zanim lud wyborczy się "znarowi."

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BTWSelena 13 grudnia 2025 10:29
13 grudnia 2025 10:34

Prekursorem był jednak Wałęsa

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @gabriel-maciejewski 13 grudnia 2025 10:34
13 grudnia 2025 10:40

Że też mi ten Trybun ludowy umknął.Ma pan rację w 100%,ciągle tą babę mam na oczach,że przesłoniła mi niezbity fakt.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
13 grudnia 2025 10:50

W Smoleńsku zginęły też osoby publicznie deklarujące swój ateizm i nienawiść do Kościoła - parę lewicowych kobiet tam było w samolocie. One też są męczennicami? Myślę, że komuś tak bardzo zależy na kulcie Lecha Kaczyńskiego, że nie waha się nawet jawnych wrogów Kościoła stawiać na ołtarzach.

PiS to pozoranci. Jak Wałęsa. Taka partia Wałęsiaków.

 

 

zaloguj się by móc komentować


SilentiumUniversi @gabriel-maciejewski
13 grudnia 2025 11:02

Te <osoby publicznie deklarujące swój ateizm i nienawiść do Kościoła> nie załapią się na męczenników. Zostały poświęcone na ofiary przez swoich. To musi być przemilczane

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
13 grudnia 2025 11:02

Zmarła Magda Umer, która w pewnym momencie zadklarowała przejście na katolicyzm, choć karierę zrobiła raczej na koneksjach rodzinnych i towarzyskich, bo nie każdemu dane było uczęszczać do szkoły imienia Gottwalda.

Przed chwilą przeczytałam wpis Sławomira Cenckiewicza na TT, który przytoczę w całości: "Wspaniała artystka! Dziękuję Pani za wyśpiewane teksty i wiersze, za Hemara, Przyborę i Osiecką w piosenkach, za Pani smutek i łzy, za udział w protestach antykomunistycznych i świadectwo epoki… I za wzruszenia, i za „Okularników”..."

I się zapytam, czy Sekretarz Stanu w Biurze Bezpieczeństwa Narodowego – Szef Biura Bezpieczeństwa Narodowego. Doktor habilitowany nauk humanistycznych, historyk, publicysta i nauczyciel akademicki. Specjalizujący  się w historii komunistycznych służb specjalnych (1943–1989), dziejów wojskowości, oporu społecznego Polaków w okresie PRL, historii emigracji i Polonii amerykańskiej oraz spraw bezpieczeństwa po 1989 r. najadł się szaleju i zwariował? 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 13 grudnia 2025 10:53
13 grudnia 2025 11:04

Może i są pozorantami,bo zbyt wielu działaczy jak np pobożna działalność HGW wlazło do nich na chama.Ale trudno nazwać ich Wałęsiakami,bo "Wałęsy" do tej pory tępią pisowską partię z wielką pobożnością.Tak mi pod ręką nawinął się mecenas Giertych umocowany na pierwszej linii frontu...Coś w tym jest. Naiwności i głupoty zresztą nie trzeba tłumaczyć,prawda?

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @SilentiumUniversi 13 grudnia 2025 11:02
13 grudnia 2025 11:10

Rozumiem ,że ta konstatacja była do OD. Ale jest trafna,bo tak jest.

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @BTWSelena 13 grudnia 2025 10:40
13 grudnia 2025 11:49

HGW, moim zdaniem, nie pozorowała wiary. U kobiet jest to często spotykany syndrom, znaczy jednoczesne popieranie demono-liberałów oraz wiara. Pracowałem za jej kadencji przez  pewien czas w NBP (Centrala) Ona tam robiła za zwyczajną "paprotkę" na fotelu prezesa. Nie miała nic sensownego do roboty, bo wszystkim istotnym zarządzało dwóch jej zastępców ze służb niejawnych. No to biegała prawie co dzień do kościoła Świętego Krzyża na Krakowskim Przedmieściu, bo to była dwa kroki od siedziby NBP. Towarzyszyły jej zazwyczaj dwie panie dyrektorki. Stąd wzięła sie nazwa "tercjanki" dla tej ekipy wśród pracowników NBP. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 13 grudnia 2025 10:50
13 grudnia 2025 12:07

Na pewno chcą udawać cwaniaków

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 13 grudnia 2025 11:02
13 grudnia 2025 12:09

Umer była z rocznika 1949, trudno więc jej coś zarzucać. Zrobiła karierę, jak wiele innych osób. A ekscytacje Cenckiewicza są po prostu nie na miejscu. Jemu się zdaje, że ten BBN to agencja Pagart?

zaloguj się by móc komentować


ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 13 grudnia 2025 12:09
13 grudnia 2025 12:23

Hedging (zabezpieczanie) to strategia zarządzania ryzykiem finansowym polegająca na podejmowaniu przeciwstawnych pozycji na rynku, aby zrównoważyć potencjalne straty z głównej inwestycji, podobnie jak wykupienie ubezpieczenia; zabezpiecza się w ten sposób portfel przed niekorzystnymi ruchami cen (np. walut, towarów, akcji) za pomocą instrumentów pochodnych, takich jak kontrakty terminowe czy opcje, minimalizując ryzyko i stabilizując wyniki finansowe. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @stanislaw-orda 13 grudnia 2025 11:49
13 grudnia 2025 12:23

Panie Stanisławie,niech pan nie daje wiary na HGW "wiarę".Predzej zrozumiem ,że pana opinia o kobietach opiera się o uczciwość własnej małżonki. Ona tam nie robiła za zwyczajną paprotkę,ta baba majstersztyk kunsztu fałszywej wiary odstawiała i nie tylko wiary...A bufet miała złotodajny.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 13 grudnia 2025 12:23
13 grudnia 2025 12:28

Super. I tak nie rozumiem co to ma wspólnego z szajbą Cenckiewicza

zaloguj się by móc komentować

stachu @ewa-rembikowska 13 grudnia 2025 11:02
13 grudnia 2025 12:39

Te kondolencje są jak znak rozpoznawczy i potwierdzenie lojalnosci, oraz przynależności do towarzystwa wzajemnej adoracji. 

zaloguj się by móc komentować



zkr @gabriel-maciejewski
13 grudnia 2025 13:05

> zdjęcie Patryka Jakiego z jakimś trzeciorzędnym aktorem amerykańskim

No nie, Neal McDonough to znany aktor. I na pewno nie III liga.

> > Jest to, przyznacie, dość powszechny rodzaj fetyszyzmu, (...).
> Wiara w moc takich zdjęć i takich deklaracji ma charakter, że się tak wyrażę, murzyński.

Jest. Gdyby bylo na odwrot, to znaczy, ze aktorzy z Holywood chca sie spotykac z naszymi politykami to co innego.
Ale to nigdy nie nastapi. Poki co.

zaloguj się by móc komentować

zkr @ewa-rembikowska 13 grudnia 2025 11:02
13 grudnia 2025 13:13

> Magda Umer

Corka Edwarda. Miala ciekawego stryja ;)

Slawek moglby milczec albo jadac klasykiem "Stracil dobrą okazje, aby siedziec cicho".

zaloguj się by móc komentować

JK @ewa-rembikowska 13 grudnia 2025 11:02
13 grudnia 2025 13:13

On jest (Cenckiewicz znaczy) w niektórych momentach przedziwny. Mnie zastanawia jego poparcie dla Niny Karsov. Ostanio słyszałem jak rozpływał się nad działalnością wydawnictwa Kontra, polegającą na gromadzeniu wszystkiego co napisał Mopracowywaniu i wydawaniu. Niby wszystko w porządku, ale zbieranie  wszystkich artykułów, listów, notatek zajmuje mnustwo czasu i energii i będzie tylko czytelne dla wąskiego grona "specjalistów". Tymczasem książki Mackiewicza nie są tłumaczone na języki obce i jest on nieobecny w kulturze światowej. Słyszałem wypowiedź prawnika wydawnictwa kontra, który z rozbrajającą szczerością stwierdził, że ci którzy chcą się zapoznać z twórczością Mackiewicza powinni nauczyć się pięknego języka polskiego.

Wpis Cenckiewicza, który pani zacytowała jest wstrząsający. Cenckiewicz nie wydaje się być naiwnym ani tym bardziej głupim. Jeśli zaś tak jest to co z nim jest nie tak?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 13 grudnia 2025 13:05
13 grudnia 2025 13:37

Ja go nie znam, a jego publiczne deklaracje latają mi sam pan wie gdzie

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @JK 13 grudnia 2025 13:13
13 grudnia 2025 13:55

Najgorzej, że on jest przy Prezydencie.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @stanislaw-orda 13 grudnia 2025 11:49
13 grudnia 2025 14:20

A powiedz, przecież cała ta "polska" banda polityków współczesnych i poprzednich, to tak jak ona właśnie. Z wyjątkami uważam. 9.9% poparcia partii w sondażach, z tendecja wzrostowa, to nie w kij dmuchał, sukces, gdyż praktycznie z niczego. Ale to tyle w temacie :-)

_________

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
13 grudnia 2025 15:32

"Ja, na przykład miałem taką przygodę wczoraj, kiedy zobaczyłem zdjęcie Patryka Jakiego z jakimś trzeciorzędnym aktorem amerykańskim, o którym Jaki napisał, że publicznie deklaruje wiarę w Boga i to jest coś niezwykłego. A przez to on – Patryk Jaki, poseł i działacz polityczny z Polski powinien się z nim sfotografować i potem to zdjęcie wszystkim pokazywać."

 

I to jest kolejna polska choroba.

Jeszcze w życiu nie widziałem tu w Stanach aktora, obojętne, pierwszo czy drugorzędnego, czy jakiegoś innego celebryty, który by publicznie by deklarował że wierzy w Boga.

Mają ważniejsze rzeczy do omawiania.

 

To tylko u nas telewizja Republika triumfalnie wypisuje wołami że Robert Lewandowski nie wstydzi się Jezusa.

Czepianie się cudzych gaci, i liczenie na to że się ustuka trochę punktów jak nas zobaczą że kawałek tych gaci trzymamy w ręku na zdjęciu, to kolejny przejaw

postkolonializmu.

I dlatego jesteśmy tam gdzie jesteśmy, w tym osmolonym kociołku, z którego nie możemy się wydostać.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @cbrengland 13 grudnia 2025 14:20
13 grudnia 2025 15:37

To nie są politycy. To etatowi urzędnicy zatrudnieni w "polityce".

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 13 grudnia 2025 12:09
13 grudnia 2025 16:08

On się asekuruje, bo myśli o "pojednaniu"...:)

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @stanislaw-orda 13 grudnia 2025 15:37
13 grudnia 2025 16:08

Pytanie, przez kogo? To chyba istotne uważam.

Ale z drugiej strony, chyba się nie będę mylił, jak napiszę, że ich finansowanie idzie ze wszystkich stron, ze wschodu, z zachodu i z południa itd, po prostu. Ci, którzy ich finansują, są stale w kontakcie ze sobą. Nieważne, czy są w Moskwie, w Waszyngtonie, czy innym Tel Aviv'ie. I jestem tego pewien. Teraz już tak.

_________

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 13 grudnia 2025 16:08
13 grudnia 2025 16:10

Słyszałem kiedyś o takim gościu co oswajał krokodyla, ale ten krokodyl nie zrozumiał o co mu chodzi

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @JK 13 grudnia 2025 13:13
13 grudnia 2025 16:12

Juz kiedys dyskutowaliśmy o działalnosci p. Karsov i zakonczylo sie to stwierdzeniem - bodajże @zkr - ze to jest po prostu reglamentacja, z czym się zgadzam w 100%

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ewa-rembikowska 13 grudnia 2025 13:55
13 grudnia 2025 16:13

Cały IPN jest przy Prezydencie...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Szczodrocha33 13 grudnia 2025 15:32
13 grudnia 2025 16:14

Ronaldinho żegnał sie po każdym golu i nie musiał gadac takich farmazonów...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 13 grudnia 2025 16:10
13 grudnia 2025 16:16

Tak, Cenkiewicz nie zna tej historii i dlatego myśli, ze bedzie cacy

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski 13 grudnia 2025 16:10
13 grudnia 2025 17:07

Czyli ZOO, Polskie ZOO, nawet byl taki kabaret kiedyś w TV. O malpach w tym ZOO już bylo :-)

__________

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
13 grudnia 2025 18:18

" Myślę, że publiczne demonstrowanie swojej wiary w Boga można zacząć dopiero po osiągnięciu wyraźnego sukcesu. Wtedy można powiedzieć – za Janem Sobieskim – Bóg zwyciężył. Nie wcześniej."

Z tym się nie do końca zgadzam, bo myślę, że demonstrowanie nie jest konieczne, z sukcesami, czy bez.

Bardziej zgadzam się z tym co napisałeś o mnichach. W sensie, że każdy powinien żyć wiarą na codzień i z tego będą rodzić się postawy, a za postawami też czyny. Wtedy demonstracja jest niepotrzebna.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 13 grudnia 2025 16:10
13 grudnia 2025 18:20

To jest chyba ten przypadek właśnie. 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 13 grudnia 2025 10:50
13 grudnia 2025 19:22

Ten  kult  ich  juz  pozabijal,...

...  tylko  oni  jeszcze  tego  nie  widza,...  i  raczej  nie  zobacza  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 13 grudnia 2025 11:02
13 grudnia 2025 19:28

Szczyt  wszystkiego  i  HUCPA  niebywala,...

...  a  ,,zwarJowany,,  to  on  byl  juz  od  dawna,  tylko  prezydent  Nawrocki  tego  ,,niezaLOwaRZyl,,  !!!

 

Oto  caly  i  dety  ,,stypEdysta  z  oksforTu,,.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 13 grudnia 2025 18:18
13 grudnia 2025 19:33

Nie jest konieczne, ale jest możliwe

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 13 grudnia 2025 13:55
13 grudnia 2025 19:43

POpaprana  przechrzta...

...  od  samego  poczatku  on  byl...  i  jest  !!!

 

Wszelkie  merdialnie  i  ,,aLtorytety  stFoZyly  mu  takie  legEde,,  -  nie  do  obalenia  -  ze  szkoda  gadac.

No,  taki  modus  operandi...  i  ,,CHeCZynK,,  na  wypadek  ,,nieszczeNscia,,  albo  i  co  innego.

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 13 grudnia 2025 16:14
13 grudnia 2025 19:56

...  ooo,  stanowczo  za  duzo  Pan  wymagasz...

...  od  naszego  ,,grajcara,,  !!!

 

Jak  sie  tak  Lewy  na  boisku  ,,rozmodli,,  -  to  mu  kasa  przestanie  plynac,...  a  i  zonie  zrodelko  do  ,,byznesUF,,  tez  moze  wyschnac.

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @gabriel-maciejewski
14 grudnia 2025 10:44

Bardzo dobry tekst!

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @BTWSelena 13 grudnia 2025 12:23
14 grudnia 2025 10:51

> HGW, moim zdaniem, nie pozorowała wiary. U kobiet jest to często spotykany syndrom, znaczy jednoczesne popieranie demono-liberałów oraz wiara.
> Panie Stanisławie,niech pan nie daje wiary na HGW "wiarę".Predzej zrozumiem ,że pana opinia o kobietach opiera się o uczciwość własnej małżonki

Hm, ja znam całkiem sporo takich nie tylko kobiet ale i mężczyzn, żeby nie pokazywać palcem jednego ex-szefa TVP z PiS:)

Kobiet z tą przypadłością było więcej bo po prostu wierzących kobiet w tamtym pokoleniu było więcej. W młodszych pokoleniach sie to odwraca, więcej mężczyzn "kręci się" wokół Kościoła, więc i też więcej mężczyzn choruje na przypadłość deklarowania wiary publicznie z jednej, a robienia dookoła siebie i w życiu cyrku z drugiej. Prawo wielkich liczb:)

> Ona tam nie robiła za zwyczajną paprotkę,ta baba majstersztyk kunsztu 
haha, to jest specyficzny kunszt dosyć znany u biurokratów, że jak sie pojawia w urzędzie nietypowy jegomość i wręcza kopertę banknotów z uwagą "nie interesuj sie bo kociej mordy dostaniesz" to ten urzędnik sie nie interesuje. To nie jest takie trudne, wystarczy z jednej strony kochać pieniądze, a z drugiej mieć ambicje ukierunkowane zupełnie gdzie indziej.

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @stanislaw-orda 13 grudnia 2025 11:49
14 grudnia 2025 11:17

Wystarczy pogadać z rycerzami maltańskimi w Polsce, studentami z prawicowo-ziemianskich korporacji akademickich czy wyborcami Grzegorza Brauna z serii drobnych przedsiębiorców i dla każdego staje się oczywiste, że deklarowanie publiczne wiary i jednoczesne jawne jej ignorowanie to nie wyjątek, to reguła

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @dynamitard 14 grudnia 2025 10:51
14 grudnia 2025 11:46

Tak się zamyśliłam nad tym komentarzem."Prawo wielkich liczb"do dziś rządzące w umysłach decyzyjnych. Tak transformatowali ten sowiecki komunizm,na lepsze życie dzielni działacze,że np taka baba jak HGW została pobożną prawicą i to w pierwszym rzędzie przez Uniwersytecki światek.Ten złodziejski spryt został nawet nagrodzony,dobrym stanowiskiem i dalej pełni funkcję profesorską na wydziale prawa.

Tak,że ten tego... wydaje mi się ,że pisowcy działacze wyszli przed orkiestrę adoptując sobie nazwę "PiS".To właśnie tacy jak m.innymi HGW"zaciążyli"i urodzili takie monstrum złudnej "prawicy",pokazując środkowy palec pisowskim działaczom"jak zwyciężać mamy",a ludek wyborczy dalej ma złudzenia.

A skoro już ujeździli jak trzeba,to pobożność zbyteczna.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @dynamitard 14 grudnia 2025 10:51
14 grudnia 2025 14:27

To jest też tak, że faryzeizm przyjmuje trochę inny kształt u kobiet, a trochę inny u mężczyzn. U kobiet przyjmuje bardziej formę "aktywizmu" dlatego też inaczej jest postrzegany.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @koncereyra 14 grudnia 2025 11:17
14 grudnia 2025 15:58

Nie bardzo rozumiem dlaczeo z tym do mnie, skoro mam analogiczne  zdanie w tej kwestii
Ja napisałem o HGW z czasów, gdy z tuzinkowego wyrobnika akademickiego wskoczyła nagle na  fotel prezesa NBP.

Nie będę przytaczał  plotek o tym, kto i dlaczego jej to "załatwił" , ale takowe sugerowały wsparcie niejakiego "Bolka".

Niestety, nie było to wsparcie bezinteresowne.

 

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować