-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czy Lara Croft mogłaby być matką

Pisałem już o tym, ale jeszcze powtórzę. Dawno, dawno temu na latach dziewięćdziesiątych, kiedy wszyscy kupowali dodatek Gazety Wyborczej z ogłoszeniami o pracę, można było tam znaleźć werbunkowe ogłoszenia UOP. Były bardzo dobrze widoczne, albowiem nie miały ani ramek, ani wytłuszczeń. Ktoś zdecydował, że taki kamuflaż będzie najlepszy. Treść ogłoszenia też była charakterystyczna, bo poszukiwali młodych mężczyzn w zasadzie bez żadnych umiejętności. Każdy więc wiedział z góry, że nie należy dzwonić pod telefon zamieszczony w ogłoszeniu, które wyróżniało się swoim ubóstwem, a do tego jeszcze anonsowało, że ci co za nie zapłacili potrzebują gamoni.

Przez moment myślałem, że te numer jest specjalnie tak przeprowadzony, żeby wszyscy widzieli, a jednak się zgłaszali, świadomi tego na co się piszą. Kiedy jednak zdarzało mi się rozmawiać z ludźmi, którzy byli policjantami, byłymi policjantami, albo przeszli na emeryturę w młodym bardzo wieku, co ich z miejsca definiowało, mogłem zauważyć, że byli jak te ogłoszenia – całkowicie i od razu czytelni. Oczywiście są zapewne w służbach ludzie, których za nic na świecie byśmy z tymi służbami nie skojarzyli, ale ich raczej nie werbowano przez ogłoszenia w prasie.

Podsumowując, można rzec, że spora część osób pracujących w strukturach niejawnych dostała się tam, albowiem chciała wyrównać pewne deficyty. Niestety, zamiast je wyrównać tylko je spotęgowała, czego może nie było widać w trakcie pełnienia obowiązków służbowych, ale po przejściu w stan spoczynku już tak. Szczególnie widać to w przypadku kobiet. Samodzielnych, energicznych, dynamicznych i samotnych, albo obarczonych dzieckiem, z którym sobie nie radzą w sposób totalny. Nie radzą sobie także z karierą, którą właśnie zakończyły i szukają jakichś innych spełnień. Te zaś nie mogą być zrealizowane z powodów oczywistych. Nic nie da im już takiego kopa, jaki dawała praca. No i ich hierarchia wartości jest, nie mówię, że w każdym przypadku, ale w wielu, całkowicie zaburzona. Do tego dochodzi świadomość własnych możliwości i siły, których otoczenie nie posiada, ale też i nie jest świadome, w związku z tym ich samoświadomość jest po nic, bo nie można ich wykorzystać, ani w dobrej, ani w złej wierze. Prowadzi to do skomplikowania relacji z otoczeniem, traktowania tegoż otoczenia jak bandy głupków niczego nie rozumiejących, do demonstrowania widowiskowej bardzo pogardy, a także do chorobliwego skąpstwa. Jeśli ktoś bowiem był i jest nadal przekonany o swojej wyjątkowości i ma na to różne certyfikaty oraz stosowne znajomości, nie będzie wydawał bez sensu pieniędzy na jakieś głupkowate książki. To są sprawy oczywiste. Może co najwyżej okazać autorowi trochę życzliwego, podszytego nieszczerością, zainteresowania.

I teraz najważniejsze, w zasadzie od trzech dekad żyjemy w świecie otwarcie promującym takie postawy, szczególnie wśród dziewczyn. I to jest naprawdę niezwykłe. Żyjemy w świecie promującym tak zwane równe szanse dla kobiet i mężczyzn, a to znaczy – w mojej, być może błędnej ocenie – że żyjemy w świecie kreowanym przez oszustów matrymonialnych. Czyli takie osoby, które dużo obiecują, kradną, a następnie znikają, albo mówią, że ich źle zrozumiano. Co jest przedmiotem kradzieży? Czas oczywiście. I jest to czas należący do kobiet, którym wmawia się, że powinny robić karierę i poświęcać się realizowaniu swoich pasji. Wszyscy wiemy jakie są kobiety – zaangażowane i waleczne, ale kiedy już się zaangażują przestają rozumieć ironię, a także okoliczności. I stają się łupem oszustów. Ci ograbiają je z czasu i wysyłają potem na emeryturę, jeśli akurat mówimy o służbach, albo do domu gdzie leczą pijaków, jeśli mamy na myśli korporacje. Kiedy takiej zaangażowanej w karierę i pracę pani, przytrafi się po drodze dziecko, będzie ono wychowane zgodnie z najwyższymi standardami, czyli tak, jak żadna normalna matka nigdy nie potraktowałaby swojego dziecka. Po czym, kiedy dziecko osiągnie wiek, który matka uzna za dojrzałość, zostaje ono porzucone i skierowane na identyczną drogą, jaką przeszła jego rodzicielka.

Przy tym wszystkim, czego jesteśmy wszak świadomi, bo gdybyśmy nie byli, nie toczyłyby się w sieci nieustające dyskusje o demografii, pragniemy zwiększyć dzietność - a to za pomocą 800+, a to za pomocą obniżenia podatków. I wszyscy się dziwią, że to nie działa jak należy. Nie może działać, bo żeby coś sprzedać, a to jest wszak oferta, trzeba trafić z naszymi propozycjami do serc i umysłów. Te zaś są zainfekowane i infekowane codziennie bredniami antymacierzyńskimi. Nie wystarczy publikacja uroczych fotek młodej mamy z pięcioma córkami jak aniołki. Nie odwrócicie globalnego trendu w ciągu pięciu, ani nawet dziesięciu lat. To się nie uda. Najgorsi są oczywiście ci, którzy twierdzą, że trzeba skasować 800+ bo ono nic nie daje. Może poczekajmy ze dwie dekady i wtedy zacznijmy orzekać czy to świadczenie jest potrzebne czy nie? Niestety jest ono elementem walki politycznej i jego krytyka jest kierowana do nowych roczników wchodzących w życie kobiet, które poszukują spełnienia w ramach i standardach wyznaczonych im przez plemię matrymonialnych oszustów, czyli głównie mężczyzn, ale też dysfunkcyjnych kobiet, których emocje nie są szczere. Są pułapką. Jeśli zaś chodzi o szczerość emocji, które są dla kobiet w pewnym wieku wartością największą, nic nie jest tak wartościowe jak emocje własnego dziecka. Tego jednak właśnie się kobietom odmawia. W miejsce miłości dziecięcej stawiając jakieś kursy czy inne, pardon, pierdolety. I tak w kółko. Na różne promocyjne pomysły wpadano w Polsce w ciągu ostatnich dekad. Na szczycie absurdu stanęła i stoi tam nadal kampania społeczna znana z hasła – bo zupa była za słona. Dołączony był do niego plakat z jakąś posiniaczoną panią i zapłakanym dzieckiem. W istocie była to kampania antymacierzyńska, na którą wydano masę pieniędzy. Nie było zaś w ciągu tych 30 lat wolnej Polski żadnej kampanii promującej macierzyństwo. Jeśli była, a ja jej nie widziałem, przepraszam. Tylko pokażcie mi choć jeden jej fragment.

Przy braku kampanii promującej macierzyństwo rozwijają się energicznie kampanie promujące wojnę. Są one opłacane, albo prowadzone przez pożytecznych idiotów. I nie ma mowy, by je zatrzymać, bo ludzie, którzy się w nie angażują, to ci sami, co w latach dziewięćdziesiątych zadzwonili pod numer podany w rzucającym się od razu w oczy, ubogim ogłoszeniu. Potem poszli na spotkanie i tam ich doceniono. Dziś zaś, będąc na emeryturze, dzielą się swoimi doświadczeniami z czytelnikami i widzami i opowiadają, co należy zrobić w obliczu wroga z nożem w zębach, który zamierza pozabijać nasze dzieci. Ewentualnie mówią, że dzieci te, pierwsze roczniki wychowane we względnej zasobności, bez deficytów językowych i technologicznych, mają iść na wojnę w obronie ojczyzny, którą reprezentują oni – emerytowani funkcjonariusze. A co z waszymi dziećmi kochani? Jak się uczą? Gdzie są i czy wasze żony są jeszcze przy was, czy rzuciły was w trakcie odwyku?

Konkluzja – jeśli chcecie szczęścia narodu, jego zasobności i bezpieczeństwa, nie możecie słuchać wojennego pieprzenia pijaków i matrymonialnych oszustów. My zaś nie możemy tolerować w przestrzeni publicznej wykluczających się wzajemnie, a finansowanych z naszych podatków przekazów propagandowych. Albo macierzyństwo, albo wojna. Musimy się na coś zdecydować. Do wojny zaś lepiej przygotowywać się po cichu. Wskazując, jak ważne w naszym życiu są kobiety rodzące dzieci.

Na dziś to tyle. Pamiętajcie o naszych książkach i konferencji

https://basnjakniedzwiedz.pl/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/udzial-w-12-konferencji-lul/



tagi: wojna  propaganda  kariera  demografia  służby  deficyty  demagogia  macierzyństwo 

gabriel-maciejewski
19 marca 2025 10:42
62     2198    19 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

aszymanik @gabriel-maciejewski
19 marca 2025 10:54

Albo macierzyństwo, albo wojna.

No ale zwykle po wojnie mamy do czynienia z boomem demograficznym. Może więc ci co do wojny nawołują, liczą po cichu, że po całej tej rąbance obejdzie się i bez 800+.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
19 marca 2025 11:00

No jeszcze do tego katalogu trzeba dodać codziennie pojawiające się artykuły i posty w mediach społecznościowych o konieczności zrównania wieku emerytalnego kobiet i mężczyzn, tzn. podniesienia wieku emerytalnego tych pierwszych, bo niższy wiek emerytalny to dla nich dyskryminacja.

Problem, że media i publicyści prawej strony ochoczo te antymacierzyńskie tematy podejmują.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @aszymanik 19 marca 2025 10:54
19 marca 2025 11:05

I tej zapaści demograficznej nikt nie kojarzy z tym co działo się za balcerowiczowskiej transformacji ustrojowej, gdzie wyrzucono z Polski coś ze 3  mln młodych ludzi, którzy urodzili (bądź wychowali) dzieci na obczyźnie. A te dzieci mają już swoje dzieci, które nigdy nie zamieszkają na stałe w Polsce.

Po kolejnej wojnie to nie będzie co zbierać i podzielimy los Etrusków i innych nacji, które rozpłynęły się w mrokach dziejów.

 

zaloguj się by móc komentować

JK @gabriel-maciejewski
19 marca 2025 11:06

A co bardziej "otrzaskani w świecie" pieją z zachwytu nad Orbanem, który zwalnia z podatków rodziny z dziećmi, co ma wspomóc przyrost demograficzny. Trochę jak UE, co chce wydać 800 mld EURO, co wzmocni jej obronność. Wszystko maja załatwić pieniądze. Rozrodczość, obronność, inkluzywność, ochronę środowiska i zapewne jeszcze rozwój dorożkarstwa na byłych terenach Prus Wschodnich.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 19 marca 2025 10:54
19 marca 2025 11:08

Niech pan na nich popatrzy. Oni się nie nadają ani do wojny, ani do ojcostwa. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 19 marca 2025 11:00
19 marca 2025 11:09

Obrońcy kobiet są jak obrońcy Indian. Chcą by obie te grupy jak najszybciej zniknęły z powierzchni ziemi, albo zamieniły się w coś innego

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @JK 19 marca 2025 11:06
19 marca 2025 11:09

To jest odczłowieczanie. 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
19 marca 2025 11:14

Noż jak mi AI przeczytało dzisiejszy felieton ... to se pomyślałem o takim polskim filmie co sukcesu w kinach nie zrobił i teraz Amazon Prime ciśnie, żeby oglądnąć ...

 
Tam mamy weterana i aż 2 dziewczyny co to się na możliwości NOWEJ POLSKI nabrały ...

 

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 19 marca 2025 11:08
19 marca 2025 11:17

Liczą na to, że po wojnie zostaną sami jak tem Maksiu i Albercik w Sexmisji (konkurencji praktycznie żadnej...).

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ArGut 19 marca 2025 11:14
19 marca 2025 11:18

Tak, więcej takich gówien, to wszystkich nas pochowają w jednym kurchanie

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @aszymanik 19 marca 2025 11:17
19 marca 2025 11:18

Gorzej, oni chcą być jej ekscelencją, bo nie mają śmiałości do kobiet

zaloguj się by móc komentować

aszymanik @gabriel-maciejewski 19 marca 2025 11:18
19 marca 2025 11:21

No tak - tam by pasowali najbardziej:)))

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
19 marca 2025 11:24

"Albo macierzyństwo, albo wojna."

Tu nie ma "albo", na gruzach, bez prądu nie ma nic innego do roboty.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @atelin 19 marca 2025 11:24
19 marca 2025 11:25

Proszę pana, na gruzach bez prądu, można tylko szukać robaków i wrzucać je do kapuścianej zupy

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 19 marca 2025 11:25
19 marca 2025 13:04

Z prozy Gogola wiemy, ze nowoczesne pomysly, zeby zrec robale to kacapska dieta.

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @gabriel-maciejewski
19 marca 2025 13:13

Ewidentnie ta metoda działa najsilniej w katolickich krajach, na Polki, Włoszki i Hiszpanki.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @kpiotrzk 19 marca 2025 13:13
19 marca 2025 13:25

Nie wiem, jeśli masz takie spostrzeżenia, muszę się z nimi zgodzić

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 19 marca 2025 13:04
19 marca 2025 13:25

Właśnie u Ciebie przeczytałem

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @gabriel-maciejewski 19 marca 2025 13:25
19 marca 2025 13:34

Te moje spostrzeżenia potwierdzają niestety dane demograficzne.

Myślę, że to się bierze z tradycyjnie wysokiego statusu kobiet w społeczeństwach katolickich w połączeniu z wiarą w dobre intencje głosicieli nowych perspektyw.

 

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @gabriel-maciejewski
19 marca 2025 13:49

Lara Croft mogłaby być matką, gdyby na ojca nadawał się Indiana Jones. A wiemy, że się nie nadaje. Zresztą Lara jest ideową córką Indiany i byłoby kazirodztwo.
 

Popkultura jest do głębi antyrodzinna. Wyróżniona pozycja outsidera. Wynika to z plemiennych doświadczeń twórców Hollywood i ogólnie przemysłu rozrywkowego w Stanach i Europie Zachodniej. Po za tym sama materia opowieści kusi do prowokacji i kultu emocji.

Wojna jest widowiskowa i się klika jak historie rozwodowe celebrytów. Albo Matka Boska się ulituje i wyjedna opamiętanie, albo za jedno pokolenie będziemy tu mieli kalifat. Bo to wydaje się jedyna globalna siła odporna na popkulturę.



 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @kpiotrzk 19 marca 2025 13:34
19 marca 2025 13:49

DANE ... LICZBY ... proszę kolegi.

Polscy naukowcy zajmujący się socjologią i naukami społecznymi twierdzą, że w POLSCE najbardziej reprezentatywnym miejscem do takich badań jest Łódź.

Najbogatszym człowiekiem w Łodzi był Karol Scheibler, po jego zaś śmierci jego żona Anna utrzymała i dowiozła cały business aż do II RP. I nie interesowały ją plecaki ucieczkowe a Karolowi seniorowi urodziła 7 dzieci.

Mógłbym napisać miała pani Ania COJONES!

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
19 marca 2025 14:15

Chyba się kolega GOSPODARZ nie obrazi za trochę MEMOLOGII z sieci odnośnie matkowania i ojcowania celebrytów. Pani Lara Croft to celebrytką ...

Make KIDS not WAR

No i jaki oficjel - prezydent, premier czy kanclerz podzielił się ostatnio opinią o ROCZNICY ŚLUBU.

Donald i Melania - 20 lecie ślubu

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @ArGut 19 marca 2025 14:15
19 marca 2025 14:20

Dobre.


A na dobre pytanie o to, jaki polityk podzielił się informacją o rocznicy ślubu, odpowiem pytaniem - Marcinkiewicz? ;-)

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
19 marca 2025 17:07

Demografia to jest nawet nie temat rzeka, to jest temat ocean. Są dziesiątki czynników na to składających się. Ludzie którzy ze 100% pewnością orzekają, że tylko to albo tylko tamto polepsza demografię nie mają pojęcia o czym mówią.

 

To co opisałeś w tekście to faktycznie jest jeden z czynników.

Kobieta która uwierzyła w kłamstwo że ma być jak mężczyzna zamienia się w coś co ja nazywam wyrażeniem 'harpia'. Niby z wyglądu jak kobieta, ale mentalnie nie jest w ogóle kobieca, nie ma cech kobiecych.

Polemizowałbym tylko, czy to aż tak bardzo dotyczy policjantek. Kobieta może wykonywać zawód "siłowy" i być przy tym bardzo kobieca, a może być kosmetyczką, czy nauczycielką, a będzie harpią.

 

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @Kuldahrus 19 marca 2025 17:07
19 marca 2025 17:17

Te najróżniejze przyczyny mają wspólny mianownik, którym jest religijność.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
19 marca 2025 17:42

No to była/były kampania/e promująca małżeństwo i macierzyństwo  -> Kampanie społeczne - Pełnomocnik Rządu ds. Polityki Demograficznej - Portal Gov.pl w 2021, za strasznego PiS-u.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
19 marca 2025 18:03

Wg mnie, Polska paradoksalnie, najmniej ucierpi. Choć graniczy z Rosją

Podejrzewam, ze wydarzy się coś "dziwnego". Czyli imigrsnci w krajach zachodnich zaczna robić "rewolucje" i Rosja się przyxna do 8ch inspiracji albo zostanie o to oskarżona. I wiecej ludzi zostsnie zabitych na skutek "fali  islamskiego terroru". A ci terrorysci to będą "Syryjczycy", bo akurat zostanie to zsynchronizowane z projektem "Wielki Izrael" czyli aneksją całej Syrii (z wyjątkiem obszarów ISIS, czyli Ar-Rakki i okolic).

Tak mi to się układa.

Zresztą patrząc na mapę wudzę, ze wojna o Królewirc bedxie raczej operacja morską, a to oznacza połączenie marynarek wojennych wielu państw. Działania ladowe to bedzie raczej blokowanie dostepu..

O wiele bardziej powinnismy obawiac sie tego, co zrobi Białorus. A tu jest grobowe milczenie.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
19 marca 2025 18:29

Wirtualna Lara Croft już chyba jest matką całkiem sporego i nie wirtualnego stadka. Niestety.

 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @aszymanik 19 marca 2025 10:54
19 marca 2025 19:03

> No ale zwykle po wojnie mamy do czynienia z boomem demograficznym. 

To kompletnie fałszywa propaganda. Po wojnie w Jugosławi była zapaść demograficzna. Na Ukrainie po wojnie będzie jeszcze gorzej. 

>Może więc ci co do wojny nawołują, liczą po cichu, że po całej tej rąbance obejdzie się i bez 800+.

Część tak liczy, to dowodzi że są idiotami

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @ewa-rembikowska 19 marca 2025 11:00
19 marca 2025 19:05

> o konieczności zrównania wieku emerytalnego kobiet i mężczyzn, tzn. podniesienia wieku emerytalnego tych pierwszych,

Akurat większość co to postuluje to uważa, że urodzenia  dzieci powinny ten (początkowo równy) wiek obniżać. Więc jest to jakaś metoda.

Z resztą teraz mamy analogiczną nagonkę w kwestii "posyłania kobiet w kamasze". 

I że tak złośliwie powiem, jedyny uprzemysłowiony kraj gdzie dzieci się rodzą masowo (Izrael) to też jedyny co posyła kobiet masowo w kamsze:) [co nie jest jedyny czynnikiem oczywiście, ale jednym z wielu]

 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @kpiotrzk 19 marca 2025 13:13
19 marca 2025 19:08

> Ewidentnie ta metoda działa najsilniej w katolickich krajach, na Polki, Włoszki i Hiszpanki.

To nie katolicym per se, bo w Irlandii taka narracja się przyjmuje słabiej. To bardziej kwestia tradycyjnie shierarchizowanego społeczeństwa, gdzie narracja równościowa "bardziej chwyta".

Irlandie Anglia zaorała mentalnie i tam ludzie są bardziej "interesowni"

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @OjciecDyrektor 19 marca 2025 18:03
19 marca 2025 19:09

>Podejrzewam, ze wydarzy się coś "dziwnego".

Tak, wszystko wygląda jakby zmierzało do wojny z Iranem r

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @gabriel-maciejewski
19 marca 2025 19:20

> pora część osób pracujących w strukturach niejawnych dostała się tam, albowiem chciała wyrównać pewne deficyty. [...]  Prowadzi to do skomplikowania relacji z otoczeniem, traktowania tegoż otoczenia jak bandy głupków niczego nie rozumiejących, do demonstrowania widowiskowej bardzo pogardy, a także do chorobliwego skąpstwa. Jeśli ktoś bowiem był i jest nadal przekonany o swojej wyjątkowości i ma na to różne certyfikaty oraz stosowne znajomości, nie będzie wydawał bez sensu pieniędzy na jakieś głupkowate książki

To wypisz wymaluj portret jednego szkodliwego ancymona co się podpisuje Pan Nikt (Tomasz Gryguć)

I to jest naprawdę niezwykłe. Żyjemy w świecie promującym tak zwane równe szanse dla kobiet i mężczyzn, a to znaczy – w mojej, być może błędnej ocenie – że żyjemy w świecie kreowanym przez oszustów matrymonialnych.

Celna metafora, ale ta intryga ma więcej warstw. Mówi się, że propaganda popchneła ludzi masowo na studia do wielkich miast (i to też ma jakiś negatywny wpływ na demografie ale nie chce się w to zagłębiać). Ale to nie jest tylko proganda, zarówno dane statystyczne, jak i dowody anegdotyczne pokazują, że ludzie z miasta & z dyplomem zarabiają więcej i żyją dłużej. Na prowinicji bez majątku jest się skazanym na łaskę i niełaskę lokalnego bonza za minialną krajową, a czasem i na czarno (lata '9x). I to nie tak, że ludzie poszli studiować z propagandy, poszli za chlebem. Natomiast oszukano ich, bo nikt nie powiedział, że liczba miejsc na kariery jest ograniczona i jak ich tam pójdą tabuny, to część będzie "biedna w mieście". Zrobił się z tego wyścig, że jak załapujesz się powiedzmy górne 40% to jakoś żyjesz, inaczej wegetujesz. Ale nie możemy mieć pretensji do ludzi o to, że chcą się załapać do tych 40% co sobie radzą. To wina Systemu i polityków, że wpędza resztę w nędze.

> Nie wystarczy publikacja uroczych fotek młodej mamy z pięcioma córkami jak aniołki
Ci konserwatyści najgorsi, zwłaszcza że często jest to trzecia żona.

> I stają się łupem oszustów. Ci ograbiają je z czasu i wysyłają potem na emeryturę, jeśli akurat mówimy o służbach, albo do domu gdzie leczą pijaków, jeśli mamy na myśli korporacje.

Tak samo łowią mężczyzn - wyzysk jest wyzysk, liczy się sztuka. Tyle że mężcznom łatwiej jest zmądrzeć potem. Dla kobiet może być już za późno.

Ewentualnie mówią, że dzieci te, pierwsze roczniki wychowane we względnej zasobności, bez deficytów językowych i technologicznych, mają iść na wojnę w obronie ojczyzny, którą reprezentują oni – emerytowani funkcjonariusze.

Dlatego w razie wojny tylko samozwańcze kompanie AK zwalczania kolaborantów i politycznych oszustów. Jak Sergiousz Piasecki:)
 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @kamiuszek 19 marca 2025 17:17
19 marca 2025 19:22

> Te najróżniejze przyczyny mają wspólny mianownik, którym jest religijność.

To jest konserwatywne trolololo i szkodliwy przesąd. Iran który jest muzułmańską teokracją, islamizująca się Turcja czy arabska Tunezja ma dziś mniejszą dzietność niż późny PRL gdzie państwową ideolo był wojujący ateizm i marksizm

zaloguj się by móc komentować

klon @koncereyra 19 marca 2025 19:05
19 marca 2025 19:24

<<< (...) co nie jest jedyny czynnikiem oczywiście, ale jednym z wielu >>>

Pomimo, że kraj położony w Palestynie jest uprzemysłowiony i uważany jest za postępowy, jest on państwem wyznaniowym, osadzonym w 5 000 lat tradycji. Tu poszukiwałbym głównych źródel "wyżu" demograficznego. 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @Kuldahrus 19 marca 2025 17:07
19 marca 2025 19:34

> Demografia to jest nawet nie temat rzeka, to jest temat ocean. Są dziesiątki czynników na to składających się. 

Tak jest. Z puli różnych faktów wartych zapamiętania (w wielkim skrócie)

1. pierwszych dzieci nie ma bo w ogóle ludzie nie wchodzą w związki. Mamy epidemie samotności wśród młodych. To jest absolutna katastrofa i skala w jakim 20stolatkowie płci obojga są niezborni jest straszna.

2. na drugie dziecko ludzie się nie decyduja gdy pierwsze ich przytłoczyło (nie dostali wsparcia od dziadków, nie maja gdzie mieszkać)

3. trzecie i kolejne to kwestia budżetu

4. Dzietność spada ostatnie 200 lat i jest to fenomon globalny, po prostu industrializacja & urbanizacja = brak dzieci. Jedyny okres kiedy ten trend spadku dzietności udało się odwrócić to 1945-1970 (keynsizm) i co ważne dotyczy to tak samo krajów gdzie nie było żadnej II WŚ więc to nie jest żaden wyż kompensacyjny, tylko po prostu stworzenie powojennego '"państwa dla ludzi". Jak ktoś nie wierzy niech zobaczy tutaj: https://www.statista.com/statistics/1033137/fertility-rate-france-1800-2020/ [nie umiem wstawić obrazka]

PS mój prywatny złośliwy komentarz jest taki, że to wina 'naszych babek', tzn współczesnym młodym dziewczynom nikt nie przekazał w domu, jak należy się odnaleźć w życiu. Matki nie mają takiego przebicia, ale właśnie babki i prababki powinny powiedzieć o co chodzi w życiu.

bo - obserwacja anegdotyczna - te życiowo sprytne i zaradne kobiety to mają mężów i dzieci. Te co znam a nie mają, to nawet jak są kobiece, ładne, pobożne etc ale brakuje im pewnego życiowego pragmatyzmu  i umiejętności podejmowania decyzji, to często końcą same.

 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @klon 19 marca 2025 19:24
19 marca 2025 19:36

> Pomimo, że kraj położony w Palestynie jest uprzemysłowiony i uważany jest za postępowy, jest on państwem wyznaniowym, osadzonym w 5 000 lat tradycji. Tu poszukiwałbym głównych źródel "wyżu" demograficznego. 

W wielkim skrócie Izrael w kwestii demografii robi "wszystko dobrze". Tam jest pewnie kilkadziesiąt czynników. Temat rzeka, jak rozmawiałem ze (świeckimi) Żydami z Izraela.

Iran jest państwem wyznaniowym dużo bardziej niż Izrael i dużo bardziej niż PRL a ma dzietność typu TFR=1.7, poniżej progu zastępowalności pokoleń. Więc państwo wyznaniowe działa dużo gorzej niż się naszym konserwatystom wydaje. 

zaloguj się by móc komentować

klon @koncereyra 19 marca 2025 19:36
19 marca 2025 19:45

<<< W wielkim skrócie Izrael w kwestii demografii robi "wszystko dobrze". >>>

Ja rozmawiałem z Żydem religijnym (ale nie ortodoxem). 
Państwo Izraela jawi się jako najlepszy przykład jakie kroki należy podejmować aby kontynuować trwanie Tradycji*; Państwa*;Narodu*.
Żydzi dbają o wszystkie te aspekty równolegle.

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @koncereyra 19 marca 2025 19:34
19 marca 2025 19:47

Jeszcze kilka obserwacji historycznych mi się przypomniało

5. Przed I WŚ było porównywalnie wiele bezdzietnych/niezamężnych młodych kobiet co dziś (np służące, plus na to się nakładało pare czynników medycznych). Podobnie kwestia wieku zawierania pierwszego małżeństwa, był on relatywnie wysoki (25k 29m). Na poziomie społecznym było to kompensowane wielodzietnością rodzin pozostały. Na marginesie dziś Polki w małżeństwach mają średnio 2 dzieci. 

To po 2WS mamy (zwłaszcza na zachodzie) fenomen statystyczny że wszyscy wchodzą w związki małżeńskie i robią to bardzo młodo. Dlaczego tak było? W skrócie mężczyznom świat powojenny otworzył scieżki awansu do tego by się usamodzielnić wcześniej. Po 1970 ta dynamika awansu siadła, wraz z nim siadła dzietność.

6. Jak się śledzi dzietność w różnych krajach przed XXw to liczba urodzeń jest kosmiczna, natomiast liczba dzieci dożywających dorosłości to około 3. I z czasem widzimy jak wraz ze spadkiem śmiertelności dzieci liczba urodzeń spada, natomiast liczba "zrealizowanych" dzieci pozostaje taka sama=3. Czyli już wtedy (XVIII-XIX) wiek ludzie mieli tyle dzieci ile chcą, tzn nie potrzeba nowoczesnej antykoncepcji etc. 

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @koncereyra 19 marca 2025 19:08
19 marca 2025 19:49

mylisz się, to w właśnie w protestanckich społecznościach kobiety są mniej wolne

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @klon 19 marca 2025 19:45
19 marca 2025 19:51

> Państwo Izraela jawi się jako najlepszy przykład jakie kroki należy podejmować aby kontynuować trwanie Tradycji*; Państwa*;Narodu*.
Żydzi dbają o wszystkie te aspekty równolegle.

tak, tam (przypadek czy sprawność planowania?) naprawdę bardzo wiele czynników materialnych, kulturowych i "przypadkowych" współgra ze sobą. 

Dlatego przytaczam ten Iran, jako przykład, że sama teokracja (i to dużo bardziej zafiksowana niż skądinąd liberalny Izrael) to nie ten teges.


Złośliwie można by dodać, że po 2022 jak do PL napłyneły ukraińksie matki z dziecmi to wyszło, że my w sumie nie chcemy dzieci po powodują inflacje, wolimy (tzn korpokapitalizm) by pojawiali się magicznie 20-letni dorośli  chetni do pracy  12h dziennie i znikali po 40stce. 

[złośliwe 2] A i jak ktoś zazdrości izraelskim ortodoksom dzieci, to my mamy Cyganów (tzn mniejszość romską) co ma podobne wyniki... i jednak to widac, że to nie rozwiązuje problemu:)

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @gabriel-maciejewski
19 marca 2025 19:52

Dziesiec plusow za ten tekst. 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @MarekBielany 19 marca 2025 18:29
19 marca 2025 20:04

Jak Kyocera brand z Kioto Ceramics.

 

 

zaloguj się by móc komentować

chlor @kamiuszek 19 marca 2025 13:49
19 marca 2025 20:19

"Popkultura jest do głębi antyrodzinna".

Teraz tak, ale w czasie drugiej komuny (czyli od Gomułki do Gierka) na okrągło leciały w TV zaciekle prorodzinne filmy z USA.

 

 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @kpiotrzk 19 marca 2025 19:49
19 marca 2025 20:25

> mylisz się, to w właśnie w protestanckich społecznościach kobiety są mniej wolne

Ja nie o tym mówiłem. Ba, ja powiem, że w krajach jak Polska, Włochy i do pewnego stopnia Hiszpania mamy de facto kulturę matriarchalną:)

Taki w rozumieniu zachodnich feministek patriarchat to jest w Niemczech (gdzie dzietność leży), u Anglosasów i we Francji (kraj niby katolicki, ale patriarchalny ale też rewolucyjno-libertyński, ale dzietność wśród białych rdzennych Francuzek jest dosyc wysoka).

Słowianie wschodni, w porównaniu z nami to raczej lud patriarchalny i nieliberalny i też im to nie pomogło.

 

Bardziej chodziło mi o to: https://www.reddit.com/r/MapPorn/comments/2ebog9/world_family_systems_emmanuel_todd_1250x770/?rdt=59556

a nawet jeszcze bardziej o to, że niektóre kraje wcześniej oswoiły indywidualizm i kapitalistyczny wyzysk i sobie wytworzyły "nowego człowieka" który sobie lepiej radzi (rozmnaża się) niż kraje jak Hiszpania, Polska i Włochy, gdzie de facto wrzucono obumierający rolniczy feudalizm w XXw i dokonano rewolucji w dystrybucji dóbr i statusu w ciągu dekady-dwóch. Nam się porządek wiejsko-chłopsko-religijny rozpadł w zasadzie w ciągu 20 lat, od późńego Gierka do Balcerowicza. I ta próżnia hierarchii nas zassała, z resztą podobnie jak wymierajce Chiny, Japonię i Koree Południową. Jeśli nagle okazuje sie ze jedyny szacunek masz za $$$, to rzucasz wszystko by się "nachapać" i zarobić na smierc, zanim sie człówiek zorientuje ze to bez senu.

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @kamiuszek 19 marca 2025 13:49
19 marca 2025 20:28

>  za jedno pokolenie będziemy tu mieli kalifat. Bo to wydaje się jedyna globalna siła odporna na popkulturę.

Mit, dzietność krajów muzułmański leci na łeb na szyje w kolejnych rocznikach nawet szybiej niż w Polsce.

Po prostu zaczeli swoją "przygodę" z "cywilizacją" późńiej. I są bezbronni niczym Indianie na choroby co im przywiezli kolonizatorzy:)

Jest taka piękna scena z dokumentu o ISIS w Mali, jak młodzi bojownicy kalifa rozmawiają ze sobą o lidze mistrzów:)

Podobnie widziałem narzekania konserwatywnych immanów na to że młodzi muzułmanie nie traktują kobiet wg praw Koranu tylko słuchają Andrew Tate'a i innych proroków incelariatu. Obłęd

 

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @koncereyra 19 marca 2025 20:25
19 marca 2025 20:43

ok, ale Twoja mapka w dużym stopniu potwierdza moje spostrzeżenia...

przy czym faktycznie dochodzi tu Japonia (z Koreą), co miałem okazję wielokrotnie bezpośrednio stwierdzić (np. Polki dogadujące się z Japonkami in no time..:)

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @kpiotrzk 19 marca 2025 20:43
19 marca 2025 20:44

> ok, ale Twoja mapka w dużym stopniu potwierdza moje spostrzeżenia...

Tak, że to nie sam katolicyzm, ale nasza odmiana katolicyzmu, albo Daleki Wschód etc. Pewne kraje są sobie gorzej radzą z nowoczesnoscia niz inne.

 

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @koncereyra 19 marca 2025 20:44
19 marca 2025 20:54

no to trzeba tu dodać, że Polacy (tzn. faceci) są b. mocno zagubieni i słabawo Polkom pomagają odzyskać azymut... oczywiście poza tym ojcem ze Szczecina co za wzór męskości się stawia 

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @gabriel-maciejewski
19 marca 2025 20:59

> Najgorsi są oczywiście ci, którzy twierdzą, że trzeba skasować 800+
>Nie było zaś w ciągu tych 30 lat wolnej Polski żadnej kampanii promującej macierzyństwo. Jeśli była, a ja jej nie widziałem, przepraszam.

Była karykaturalna kampania Fundacji Kronice "gdzie są te dzieci". Oni wszyscy, pewnie nawet nieświadomie grają w jednej drużynie.

By skłócić zwykłych ludzi ze sobą. Kobiety z mężczyznzmi. One dostają feminizm, oni narracje o tym, że mężczyźni mają najgorzej a "p0lki" to zaraza i trzeba ich unikać. Dezintegracja narodu z prawej i lewej.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @kamiuszek 19 marca 2025 17:17
19 marca 2025 21:03

Powiedziałbym, że wiara lub niewiara w Boga i jaką religijność ona kształtuje u ludzi. No, ale to oczywista oczywistość bo wszystko w życiu człowieka zależy od tego, czy wierzy lub nie wierzy, również systemy gospodarcze, polityczne itd. czy respektują podstawowe prawa człowieka dane mu przez Boga, czy nie.

Nawet coś tak przyziemnego i materialnego jak gospodarka(wszak czynnik ekonomiczny jest jednym z kluczowych, czy ktoś może założyć rodzinę, czy nie). System gospodarczy który pogwałca podstawowe prawa człowieka będzie działał zawsze depopulacyjnie.
Przykładowo w Polsce szaleje nadal liberalizm i widzimy właśnie jego efekty, jak brak stabilności życiowej(brak możliwości kupna mieszkania, brak godnej pracy i płacy) RÓWNIEŻ powoduje, że młodzi nie zakładają rodzin.

 

zaloguj się by móc komentować

Perseidy @gabriel-maciejewski
19 marca 2025 21:14

nic nie jest tak wartościowe jak emocje własnego dziecka

 

Te słowa w ramki i na ścianę!!!

 

Pamiętam, jak rozpłakała się pewna kobieta w tramwaju, kiedy usłyszała wołanie do mnie mojej małej wówczas córeczki, najstarszej z trójki rodzeństwa: mamuniu, moja mamuniu kochana!

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @koncereyra 19 marca 2025 19:34
19 marca 2025 21:19

Właśnie, zbyt rozległy temat żeby go tak zamknąć w kilku punktach, dlatego nie rozpoczynam nawet polemiki, bo musiałbym siedzieć przed klawiaturą do 2 w nocy żeby wszystko opisać, łącznie z przykładami z życia. Bez tego zawsze będzie jakieś niedomówienie.

Z jednej strony czynniki ekonomiczne, z drugiej wiara w Boga(i jej stan), z trzeciej jeszcze coś itd.

Do tego fakt, że temat jest upraszczany bardzo w debacie publicznej.

 

 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @Kuldahrus 19 marca 2025 21:19
19 marca 2025 21:24

> Właśnie, zbyt rozległy temat żeby go tak zamknąć w kilku punktach, dlatego nie rozpoczynam nawet polemiki, bo musiałbym siedzieć przed klawiaturą do 2 w nocy żeby wszystko opisać, łącznie z przykładami z życia. 

O tak to temat na grubą monografie, a jakby dodac dowody anegdotyczne to na wiele tomów.

Bardziej chodziło mi o zasygnalizowanie (zgodnie z tym co Pan napisał), że tu nie ma prostych odpowiedzi i jak ktoś (na prawicy czy lewicy) powołuje się na jeden magiczny czynnik X to ordynarnie nie wie o czym mówi. 

> Do tego fakt, że temat jest upraszczany bardzo w debacie publicznej.

bo tu nie chodzi o to by rozwiązać problem, tylko by się na nim lansować. Albo by móc wyrazić swoją pogardę dla innych, czasem bezinteresowanie, a czasem by rodzierać naród nienawiścią wzajemną.

 

W pełni się zgadzamy:)))

 

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @koncereyra 19 marca 2025 21:24
20 marca 2025 06:16

" bo tu nie chodzi o to by rozwiązać problem, tylko by się na nim lansować. "

To najczęściej.

 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
20 marca 2025 16:48

Magdalena Croft [aka=pseudo: Joanna Sroka] z domu Wolter (ur. 15 lipca 1979 w Gdańsku.
Jest absolwentką Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku (2003). W 2006 ukończyła studia z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi na Uniwersytecie Gdańskim, a w 2019 studia podyplomowe Executive Master of Business Administration. Uzyskała uprawnienia instruktora sportu, policyjnego negocjatora, ratownika WOPR i sternika motorowodnego.
Zawodowo związana z Komendą Wojewódzką Policji w Gdańsku, gdzie doszła do stopnia nadkomisarza Policji. Specjalistka w zakresie bezpieczeństwa, zajmowała się m.in. zabezpieczaniem imprez masowych oraz wizyt na terenie województwa pomorskiego najważniejszych osób w państwie, m.in. prezydenta RP. Zakończyła służbę po rozpoczęciu kariery politycznej. Podjęła wówczas prywatną działalność gospodarczą jako doradca do spraw bezpieczeństwa.
W wyborach w 2018 została wybrana na radną Sejmiku Województwa Pomorskiego (jako przedstawicielka Porozumienia z listy Prawa i Sprawiedliwości). Kandydowała w okręgu wyborczym nr 4, otrzymała 9689 głosów.
W wyborach parlamentarnych w 2019 uzyskała mandat posłanki IX kadencji w okręgu gdyńskim, zdobywając 9349 głosów. 8 stycznia 2020 objęła funkcję rzecznika prasowego Porozumienia [Gowina].
W lipcu 2023 wraz z dwojgiem posłów tej partii przystąpiła do klubu parlamentarnego Koalicji Polskiej. Po kilku tygodniach wraz z tą dwójką posłów zrezygnowała z członkostwa w Porozumieniu. W wyborach parlamentarnych w tym samym roku kandydowała z ramienia koalicji Trzecia Droga w okręgu gdańskim. Poparcia w trakcie kampanii udzielili jej Aleksander Hall oraz Bronisław Komorowski. Uzyskała poselską reelekcję, otrzymując 18 348 głosów.
Od 2006 zamężna z Mateuszem, ma syna Jakuba.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Magdalena_Sroka_(ur._1979)

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @koncereyra 19 marca 2025 19:22
21 marca 2025 18:15

Trololo jest mówienie, że to trololo. Zmiany cywilizacyjne w ogromnym stopniu opisują się zmianami religijności. 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @kamiuszek 21 marca 2025 18:15
22 marca 2025 13:31

> Trololo jest mówienie, że to trololo. Zmiany cywilizacyjne w ogromnym stopniu opisują się zmianami religijności. 

Jest na opak. Kultura jest mechanizmem radzenia sobie z rzeczywistością. Jesteśmy istotami stadnym żyjącymi w świecie o ograniczonych zasobach i kultura jest sposobem regulowania i opisywania dystrybucji statusu i dóbr. Natomiast pierwotnym żywiołem jest technologia i stosunki socekonomiczne. 

To nie propaganda, a karabin maszynowy maxim jest tym co zlikwidowało kodeks rycerski/honorowy. Doskonale ilustruje to scena bitwy z Ostatniego Samuraia The Last Samurai - The last battle (5/5)

Zmiany religijności są tylko jednym z komponentów zmian wynikających z wielkich przesunięć tektonicznych rewolucji przemysłowej i postprzemysłowej. Dlatego niezależnie czy patrzym na kraje islamskie, katolickie, protestanckie, konfucjańskie czy taoistyczne zawsze urbanizacja+industrializacja+informatyzacja wyrywa krater demograficzny. 

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @koncereyra 22 marca 2025 13:31
24 marca 2025 16:26

Wynalezienie pigułki antykoncepcyjnej zostało poprzedzone intencją jej wynalezienia.

 

Gdyby zaproponować taką pigułkę starożytnym ludom popukaliby się w czoło. 

 

Nie można jednocześnie twierdzić, że demografia to strasznie skomplikowane sprawy i pisać, że wszystko sprowadza się do zmian technologicznych. 

Cywilizację rozumiem szeroko  jako technologię i kulturę, którą z tej technologii korzysta jak umie i chce.

 

zaloguj się by móc komentować

jan-niezbendny @kamiuszek 24 marca 2025 16:26
24 marca 2025 17:09

>>Gdyby zaproponować taką pigułkę starożytnym ludom popukaliby się w czoło. 

Nic nowego pod słońcem, Kamiuszku. Już najstarszy znany egipski traktat medyczny opisuje środki antykoncepcyjne, aczkolwiek nie w postaci pigułek. Natomiast Soranus z Efezu wymienia takich środków cały szereg, aplikowanych za pomocą czopków lub tamponów. Oczywiście wszystko oparte na naturalnych składnikach, jako to olej, miód, żywica cedrowa, ziemia kimolijska, miąższ granatu, wszechlek... Sa też metody "gimnastyczne", w których zaleca się aby kobieta w decydującym momencie wstrzymała oddech, a potem natychmiast wstałą, usiadła z ugiętymi kolanami, kichnęla w tej pozycji i wypiła zimną wodę. Co zalecają również współcześni ginekolodzy, jak w tym starym kawale:

- Ale przed czy po, panie doktorze?

- Zamiast.

;)

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @jan-niezbendny 24 marca 2025 17:09
24 marca 2025 20:17

Nieprecyzyjnie napisałem. Moja wina. Dzięki za żart :-)

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
24 marca 2025 20:23

teraz to dałbym poziomą krótką kreseczkę czasami zwaną myślnikiem a czasami minusem.

 

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować