-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czy kurwa jest kobietą? Czyli o ludziach, którzy nie rozumieją niczego

Nie pamiętam już, który z radzieckich mistrzów prozy używał tej formuły, ale doskonale rozumiem, o co w niej chodzi. O to mianowicie, że ludzie, którzy żyli jak Pan Bóg przykazał, nie czyniąc nikomu krzywdy, wskutek obrotu kół historii, stali się nagle groźnymi przestępcami i nawet tego nie zauważyli. Nie zrozumieli nowych czasów po prostu.

Patrzę na wstępne wyniki wyborów w USA, kątem oka zerkam na te swoje książki, na monitor, w którym piszę kolejną książkę i zastanawiam się czy za pół roku, a może nawet wcześniej, nie okaże się, że ja też nie zrozumiałem nowych czasów. A jeśli ja, to większość skupionych wokół tego projektu osób także. Może się okazać, że Polacy, jako zwarta grupa, także tych czasów nie zrozumieli. To co nadchodzi bowiem, spowoduje, że ludzie mówiący tym samym językiem, wychowani w tej samej kulturze, z tą różnicą, że ci ze wschodu mówili na gościa w czerwonym kostiumie, który pojawiał się w końcu grudnia z workiem prezentów na plecach, per św. Mikołaj, a ci z zachodu twierdzili, że to jednak Gwiazdor, są kimś innym niż myśleli. Wszystko dlatego, że obróciły się koła historii, a w nas samych nie było dość determinacji, woli i przyzwoitości, żeby trzymać się razem wbrew wszystkiemu.

Jeśli do destrukcyjnych czynników, dewastujących wspólnotę w kierunkach poziomych, dołożymy inne, te które rozwalają ją z góry na dół, zorientujemy się, że jest naprawdę słabo. Ludzie zaś, którzy lekkomyślnie i nieodpowiedzialnie wzięli na siebie ciężar utrzymania tej wspólnoty nie mają na nią żadnego pomysłu.

Powtórzę to, co pisałem kilka dni temu: rząd nie może okazywać koniunkturalnej słabości, czkając, aż okoliczności zewnętrzne na nowo go określą. To się skończy skreśleniem rządu, a nie jego wyraźniejszym określeniem. Nie można ogłaszać pandemii, zakazywać zgromadzeń, a jednocześnie pozwalać, by tysiączne tłumy blokowały ulice i demonstrowały wbrew tym zakazom. Nie można tolerować agresywnych wariatek w przestrzeni publicznej, domagając się jednocześnie, by zaprzestano organizowania w Warszawie Marszu Niepodległości, albowiem jest to inicjatywa spoza kół politycznych sprawujących władzę. W ten sposób władza okazuje swoją bezradność i podporządkowanie siłom obcym.

Wczoraj prezydent Trzaskowski ogłosił, że Marsz Niepodległości nie może się odbyć, albowiem jest nieprzepisowy. To znaczy jest zorganizowany. Gdyby był spontaniczny, jak strajk kobiet, wtedy wszystko byłoby w porządku. No, ale jeśli by taki był, rozpędziłaby go policja, a wszystkie gazety pisałby o demonstrujących faszystach. To jest coś niepojętego. Nie pamiętam, w którym tomie swoich esejów, Stanisław Mackiewicz opisywał sytuację, kiedy to rząd, a konkretniej koła wojskowe, wyznaczyły specjalnego człowieka do tego, by jeździł po przedsiębiorstwach i zniechęcał właścicieli do umieszczania ogłoszeń i insertów w „Słowie”, piśmie, którego Mackiewicz był naczelnym. Dziś mamy sytuację analogiczną. Broniąc się przed konkurencyjną wersją patriotyzmu, niekoncesjonowaną przez media rządowe, PiS staje ramię w ramię wraz z Trzaskowskim. Ponieważ jednak Pan Bóg nigdy człowieka nie opuszcza, są w tym ambarasie pewne jaśniejsze punkty. Oto wiceprezydent Rabiej, po przejściu covida, wybrał się na wakacje do Grecji, nie informując o tym swojego przełożonego. No i Trzaskowski musiał go zwolnić. W USA wybrali pierwszą transpłciową senator, co zostało ogłoszone z taką mniej więcej pompą, jak zwycięstwo w drugiej wojnie z Brytyjczykami, a u nas postępowy prezydent stolicy wywala z pracy swojego zastępcę geja. I nawet okiem nie mrugnie. Może on też nie rozumie nowych czasów? Nie twierdzę, że za pół roku obudzimy się w takiej rzeczywistości, w której wszyscy tutaj będziemy popierać Trzaskowskiego i zapomnimy już o awarii Czajki, ale kto wie, kto wie….To taki żart oczywiście, ale śmiejemy się z niego półgębkiem.

Sytuacja, która, mam nadzieje, nieco się uspokoi po 11 listopada, kiedy sezon na demonstracje i wygłupy skończy się definitywnie, prowokuje różne gremia i pojedynczych ludzi do aktywności o niesłychanym zupełnie charakterze. Oto wczoraj dostałem taki link.

 

https://stanowiskohistoriasztuki.wordpress.com/2020/11/02/stanowisko/

 

Pracownicy instytucji naukowych, głównie historycy i historycy sztuki, a także ludzie określający siebie, jako badacze kultury wizualnej, odczuwają przymus zajęcia stanowiska wobec sposobu relacjonowania ulicznych wypadków przez media. Nie bardzo wiadomo co to znaczy, bo nawet gdyby TVP, nie komentowała zajść ulicznych ani jednym słowem, nawet gdyby telewizor przestał wydawać dźwięki, wszystko i tak byłoby dla wszystkich oczywiste. No, ale dla badaczy kultury wizualnej nie jest. Oni bowiem twierdzą, że jak na ulicy ktoś używa brzydkiego wyrazu „kurwa”, a do tego jest kobietą, to wyraz ten znaczy co innego niż znaczy. Użyty jest bowiem w świętym gniewie. Czekam, kiedy inna grupa badaczy zajmie stanowisko w sprawie świętego gniewu i dokładnie określi, który jego rodzaj na taki przymiotnik zasługuje, a który nie. Na razie mamy tych badaczy kultury wizualnej. Analogicznie – jeśli „kurwa” jest słuszna, to formuła „wypierdalać”, jest automatycznie naukowa. Jak w starym, koszarowym dowcipie: obywatelu kapralu, melduję, że chciałbym zadać pytanie.

- Pytajcie Paciorek…

- Nie rozumiem wyrazu „automatycznie”, obywatelu kapralu

- Jak to?

- Zwyczajnie, nie rozumiem…

- Posłuchajcie Paciorek, przecież to proste, jak wasza matka jest kurwa, to wy jesteście automatycznie skurwysyn.

I proszę mnie tu nie oskarżać o to, że nie potrafię się zachować, albo, że łamię jakieś obyczajowe normy. Jak powiedziała bowiem nowa transpłciowa senator w USA – mamy to! I my też to mamy. W słusznym gniewie, możemy nazwać kogo chcemy dowolnym epitetem, a podpisali się pod tym sławni na całą Polskę badacz kultury wizualnej, których nazwiska widoczne są pod zalinkowanym „stanowiskiem”.

Najciekawsze w tym wszystkim jest, w mojej ocenie to, że miałem okazję swego czasu używać różnych wyrazów w obecności niektórych, podpisanych pod tym oświadczeniem osób. Były to wyrazy na k i ch, na j i inne...I wyobraźcie sobie, że osoby te, zamiast zrozumieć mój gniew i wzburzenie, sugerowały coś innego, mianowicie to iż zachowuję się nietaktownie. Jak oceniać taką postawę? Myślę, że jest to uporczywa próba zrozumienia nowych czasów, połączona z całkowitym i absolutnym nierozumieniem niczego. Nie znajduję bardziej precyzyjnej definicji, ale może Wam uda się ją sformułować.



tagi: uniwersytet  marsz niepodległości  trzaskowski  protesty  wychowanie  rabiej  wulgaryzmy  kompromitacja  strajk kobiet  badacze komunikacji wizualnej 

gabriel-maciejewski
4 listopada 2020 09:04
107     5600    20 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
4 listopada 2020 09:15

Jedzie starsza pani autobusem i nikt jej nie chce ustąpić miejsca. Głośno narzeka, więc wstaje młody człowiek i rzuca: „Siadaj, stara k...o!". Ona niemalże mdleje.

Podchodzi do niej starszy mężczyzna: „Niech się pani nie denerwuje. Ja byłem kiedyś prezesem straży pożarnej, to do dziś mówią do mnie panie prezesie."

zaloguj się by móc komentować

joannaew @gabriel-maciejewski
4 listopada 2020 09:29

Może akademia obawia się "konsekwencji" jakie wobec niej może zastosować minister Czarnek stąd ten histeryczny apel?

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @gabriel-maciejewski
4 listopada 2020 09:29

Mnie nieustannie bawi ta "rada konsultacyjna" z tymi "wku..wionymi" babsztylami siedzącymi w maskach za blatem z ponurymi minami. Wyglądają normalnie jak jakaś swojska babska wersja ISIS rzucona na nasze swojskie Mazowsze. Brakuje jeszcze filmików z egzekucji w pomarańczowych kombinezonach. Ponure wrażenie jest przełamywane obecnością w "radzie" nikogo innego jak pana Boni-ego i pani "Baski" Labudy. Wydaje mi się, że za miesiąc-dwa nikt nie będzie o tym wszystkim pamiętał. Już teraz nie widzę w pociągu pań z maseczkami ze "szczałką". Ciekawe zresztą kto zarobił na tym brandzie - te maseczki trzeba było wyprodukować i sprzedać. Pewnie temat ożywi się jak zostanie opublikowany wyrok.

No ale PiS ma kłopoty ewidentne. Co nie zajrzę do mediów, to widzę Morawieckiego a to na konferencji na narodowym, a to z siatami na klatce schodowej. On ma w ogóle czas czymkolwiek się zająć jak on jeżdzi od inscenizacji do inscenizacji? To chyba juz ostatnie jego dni. Potem pewnie PiS zastapi go.. sam nie wiem kim. Sasinem? Mój głos mają i mieć będą, bo ja na innych nie zagłosuję, ale ci ludzie którym zamknięto cmentarze w piątek a we wtorek otworzono to mają prawo się zdenerwować, to znaczy, pardon, wku..ić.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @joannaew 4 listopada 2020 09:29
4 listopada 2020 09:41

Czarnek niczego nie zastosuje, bo on nic nie kuma. Gowin to co innego, ale oni Gowina akurat popierają

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Marcin-K 4 listopada 2020 09:29
4 listopada 2020 09:44

Zaraz się okaże, że to co Janke w Twierdzy opisywał, o tym, że Morawiecki w piątek został poczęstowany pierogami z mięsem i miał dylemat czy zgrzeszyć czy okazać sie nieuprzejmym, więc zeżarł samo ciasto, a farsz zostawił, zostało sfilmowane. I będzie puszczane w prime time, codziennie

zaloguj się by móc komentować


Draniu @Marcin-K 4 listopada 2020 09:29
4 listopada 2020 09:46

Zamknięcie cmentarzy to jest nic.. Zaniechania i brak konsekwencji ,determinacji itp ze strony PiSu . No i oczywiście komunikacja zawalona na całej linii.. 

Warto się zapytać czy PiS w ogóle ma charyzmę ? 

Po tym co widać raczej nie posiada. Nijakość , pozory to nic dobrego.. A samym programem socjalnym daleko się nie zajedzie. 

Rząd stał się departamentem walki z koronką, przestał być rządem. Dlatego tak słabo wypada w Twoich oczach Morawiecki. 

 

zaloguj się by móc komentować

ajs @gabriel-maciejewski
4 listopada 2020 10:18

W nawiązaniu do wczorajszego ruchu na zapleczu - dzisiejsza Rzeczpospolita informuje:

"Funkcję w gabinecie wicepremiera objął spec od cyberbezpieczeństwa. Problem w tym, że wśród kolegów po fachu jest osobą nieznaną.

Eliasz Grubiński, rocznik 1991, jest absolwentem ekonomii na University of Aberystwyth w Walii oraz polityki wywiadu i bezpieczeństwa międzynarodowego na King's College w Londynie. Ma za sobą pracę w Ministerstwie Środowiska oraz koncernie EY, świadczącym usługi doradcze. Jest też związany z Instytutem Wolności Igora Jankego, gdzie przedstawia się go jako specjalistę od cyberprzestępczości oraz wywiadu elektronicznego. Od ubiegłego tygodnia ma nową pracę. Został doradcą Jarosława Kaczyńskiego."

Idzie nowe, a w USA póki co jeszcze liczą głosy...

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ajs 4 listopada 2020 10:18
4 listopada 2020 10:23

Mało było Kaczyńskiemu Sikorskiego? Piękna klamra, u początku kariery Sikorski, a na końcu Grubiński. Myśli pan, że będą aresztowania?

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Marcin-K 4 listopada 2020 09:29
4 listopada 2020 10:26

Morawiecki ... na klatce schodowej. 

Wchodził, schodził czy dreptał w miejscu ? 

NUP się sprawdził i teraz, na obecnym etapie dziejowym, służy za odpromiennik gniewu suwerena. Jak nie spojrzysz jest dobrze. TINA. 

Może NUP nie jest kompetentny lub może powinien tylko lekarza zmienić bo się jakiejś cholernej choroby nerek nabawi w klatkach schodowych. Niemniej choroba na służbie dla władzy to zaszczyt. Vivat TINA ! 

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @Marcin-K 4 listopada 2020 09:29
4 listopada 2020 10:36

"Mój głos mają i mieć będą, bo ja na innych nie zagłosuję, ale ci ludzie którym zamknięto cmentarze w piątek a we wtorek otworzono to mają prawo się zdenerwować, to znaczy, pardon, wku..ić."

Mam podobne stanowisko do pańskiego - to był chyba błąd (zamknięcie cmentarzy). Ale wydaje się, że starty zostaną zminimalizowane, bo ludzie poszli 3-ciego, 4-tego i tak się to rozciągnie na cały miesiąc. Było to w apelu Prymasa, aby odwiedzanie grobów rozłożyć na cały listopad. W efekcie (plus interwencyjny skup kwiatów) może się okazać, że branża nawet trochę na tym zyska. Ja byłem 3-ciego na dwóch cmentarzach, to liczba przystrojonych grobów (kwiaty) była praktycznie taka sama jak w latach ubiegłych.

Mam zamiar być w listopadzie kilka razy – i za każdym razem coś kupuję na straganach.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Krzysiek 4 listopada 2020 10:36
4 listopada 2020 10:56

Krzysztofie, przepraszam, ale jednak jesteś nieprzemakalny, pewno dla Ciebie to będzie komplement.. Szkoda ,ze nie przedstawiles całego harmonogramu na miesiąc listopad swoich wizyt na cmentarzu. 

Lock down będzie, nie ma co zaczarowywac rzeczywistości. 

Tak sie zastanawiam i nadal nie rozumiem ,czemu tak uparcie nie odnosisz się do tego o czym pisze Coryllus, tylko swoją narrację narzucasz.

 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
4 listopada 2020 11:01

A ja jestem zbulwersowana polityką rządu i jeśli, jak napisał Coryllus, nie zbudują przekopu, niech spadają na szczaw. Niemoc rządu w egzekwowaniu własnych decyzji jest gorzej niż żałosna i odnoszę wrażenie, że popierają tzw totalną opozycję. To, co widać, to teatrzyk Zielona Gęś dla mas. Radek miał rację, niestety, że to państwo jest teoretyczne. 

zaloguj się by móc komentować

tomciob @gabriel-maciejewski 4 listopada 2020 09:44
4 listopada 2020 11:16

Niech Pan juz tak nie komentuje bo się posikam ze śmiechu. Wystarczą kawały z notki. Jak to mówią sytuacja jest dynamicznie zmienna ale z tym poczuciem humoru to przed SN świetlana przyszłość, niezależnie od okoliczności. Przydał by się jakiś pastisz w formie książkowej od Michała Radoryskiego na wolny rynek bo co jak co ale na śmiech i rozrywkę koniunktura będzie zawsze. No chyba że trzeba będzie zacząć bronić niepodległości jak Stalingradu na co się niechybnie, z ruchów miłościwie nam panującej władzy, zanosi. 

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @gabriel-maciejewski
4 listopada 2020 11:31

Ta definicja chyba jest dobra. Może ewentualnie powiedziałbym to tak "rozpaczliwe próby utrzymania się na powierzchni, przy jednoczesnym niezrozumieniu o co toczy się gra". Krótko mówiąc kolejne mięso armatnie i pożyteczni idioci. Jeszcze z autorytetami dla niektórych, ale nawet pod tym apelem jest już jawna krytyka.

Naszego rządu jakby teraz w ogóle nie było. Schował się pod stół (albo nawet dywan) i czeka na wyniki wyborów w USA. Będzie wóz albo przewóz. Zero własnej woli, inicjatywy i siły, nie mówiąc o jakiejkolwiek racji stanu. Nasza doktryna obecnie to walka z koronawirusem i nic poza tym. Smutno na to patrzyć. Głosowałem na nich i znowu pewnie będę, bo reszta jest jeszcze gorsza. Ale satysfakcji mi to żadnej już nie sprawi, tak jak po przegonieniu PO.

A w USA nie wygląda to ciekawie, w tej chwili Biden 238, Tump 213. Do 270 nie zostało już wiele.

zaloguj się by móc komentować

klon @Marcin-K 4 listopada 2020 09:29
4 listopada 2020 11:35

>>>Mnie nieustannie bawi ta "rada konsultacyjna" z tymi "wku..wionymi" babsztylami siedzącymi w maskach za blatem z ponurymi minami<<<

To przestanie być śmieszne, gdy nabierze dynamiki. Skutki akceptacji i tolerowania "barbarii" widoczne są dziś w USA. Ten trend doszedł i do nas. 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
4 listopada 2020 11:54

 Skorzystałem z linka odnośnie stanowiska w sprawie błyskawicy i cytuję:

Stanowisko powstało jako oddolna inicjatywa małej grupy młodej kadry naukowej...

..., "naukawej" oraz aktywistów ZSMP, PZPR, ZBOWiD, FJN, itd, itp.

O, rety!
Coś chyba popieprzyłem, albo nie zrozumiałem: "nowych czasów po prostu."  :))
Teraz powinno się odbyć połączone (w szopkę, bo już niedługo) posiedzenie rządu, sejmu i senatu celem podjęcia stosownej uchwały zgodnie z inicjatywą oddolną aktywistów aktywu.

Czy nie można przy okazji ustanowić orderu "błyskawicy wielkiej z trzema piorunkami i skrzyżowanymi z dwoma pałkami"?

Co na to aktywiści aktywu?

Chciałem jakoś skomentować co miałoby doprowadzić do wniosku, cytuję:

..władza okazuje swoją bezradność i podporządkowanie siłom obcym.

Z czym muszę się z przykrością zgodzić i już nie muszę "męczyć się" z komentarzem.  :((

 

Mam jeszcze jednego "pomysła". W związku z nadchodzącymi.... możnaby zamiast choinki bożenarodzeniowej ustawiać "drzewka elektryczne z błyskawicą zamiast gwiazdy betlejemskiej"

zaloguj się by móc komentować

onyx @klon 4 listopada 2020 11:35
4 listopada 2020 11:57

U nas barbaria nie ma broni a kiedy wyszli kibice to barbaria w kilku miejscach pogubiła kapcie, nawet starć grupowych nie było. Większym problemem są działania władzy i policji, która dostaje sprzeczne rozkazy. Ciekawie będzie 11.11. będą pałować marsz czy pilnować porządku? Oto jest pytanie. Trump wygrał reelekcję więc jakichś drastycznych zmian nie będzie ale te trzy lata do wyborów mogą wyglądać tak jak teraz.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @onyx 4 listopada 2020 11:57
4 listopada 2020 12:00

Skąd u Ciebie ta pewność ,ze Trump wygrał? Oczy przecieram i nie rozumiem Twojej wypowiedzi. 

zaloguj się by móc komentować

tadman @ajs 4 listopada 2020 10:18
4 listopada 2020 12:02

Nowy Sikorski? Może coś bliżej o jego żonie.

zaloguj się by móc komentować

onyx @Andrzej-z-Gdanska 4 listopada 2020 11:54
4 listopada 2020 12:03

To jest taka sama inicjatywa jak ruch oddolny emerytowanych WSIarzy, SBków i innych generałów. Poczuli że jest szansa i rzucili wszystko do walki o przełamanie opinii publicznej i wywrócenie obecnej władzy. A o 14.00 Morawiecki ogłosi kolejne obostrzenia. Jak to mówią Chińczycy "obyś żył w ciekawych czasach"...

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @gabriel-maciejewski 4 listopada 2020 09:44
4 listopada 2020 12:07

Kierunki humanistyczne też pyskowały na Gowina ale reformę zrealizował na umowę-zlecenie ("my się umówimy i podróż jakoś zleci - jak mówił konduktor do pasażera bez biletu)

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @Draniu 4 listopada 2020 09:46
4 listopada 2020 12:09

PiS podobno robi to co robi by terenowi działacze niższego szczebla nie szukali alternatyw.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @Draniu 4 listopada 2020 12:00
4 listopada 2020 12:15

Też tego nie rozumiem. Bo na razie przegrywa i nie o włos. Próbowałem dociec, jak wygląda sytuacja w stanach, gdzie wynik się jeszcze waży, ale tam też jest prawie 50/50. Może koledzy wiedzą coś więcej.

zaloguj się by móc komentować

tadman @MarcinD 4 listopada 2020 11:31
4 listopada 2020 12:17

Przerabiałem koronawirusa w rodzinie i okazało się, że instytucje odpowiedzialne za sprawy związane z pandemią nie dość, że są niewydolne to brak przepływu informacji w pionie i w poziomie, a świadomość lekarzy związana ze sposobem objęcia opieką osób nieubezpieczonych lub reżimem kierowania do izolatoriów zerowa. Dla przypomnienia ta zabawa trwa od początku marca, więc takich Sasinów w strukturach administracji rządowej jest multum.

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @onyx 4 listopada 2020 12:03
4 listopada 2020 12:19

No to jest za duże uproszczenie. TK wyrok o aborcji wydał, feministki (i nie tylko) wyszły na ulicę. PiS wyrok schował i wystawił Emilewicz do niemożliwej misji pogodzenia wszystkich na raz (kompromis Dudy). Tu front się co prawda zatrzymał (dopóki wyrok jest w szufladzie) ale został 11.11 z jednej strony i restrykcje Morawieckiego z drugiej strony (chce iść jak UK i Francja: zalockdownować się teraz i poluzować na Boże Narodzenie). A ten kociokwik to plan na doczołganie się do wiosny

zaloguj się by móc komentować

klon @MarcinD 4 listopada 2020 12:15
4 listopada 2020 12:27

Zdobycie teoretycznej większości głosów elektorskich nie gwarantuje zostania prezydentem. Elektorzy będą głosować 3 stycznia 2021. Oskarżenia wobec Bidena są poważne i niekoniecznie elektorzy muszą zagłosować jza Bidenem. A nawet może okazać się że muszą na Trumpa, gdy przed komisją senacką wyjdą na jaw wszystkie dowody przeciw Bidenowi. 

Może to ma na myśli Trump? 

zaloguj się by móc komentować

ajs @gabriel-maciejewski 4 listopada 2020 10:23
4 listopada 2020 12:30

Co do aresztowań, to wydaje mi się, że wstępnym sygnałem będzie reakcja na Marsz Niepodległości 11.11. Wynik wyborów w USA bedzie już wtedy (chyba?) jasny, i zobaczymy w którą stronę to wszystko zmierza...

zaloguj się by móc komentować

Draniu @klon 4 listopada 2020 12:27
4 listopada 2020 12:34

Tego nie wiedziałem,że elektorzy głosują 3 stycznia 2021. Zawsze tak jest ,ze głosowanie Elektorów  odbywa sie później, prawie dwa miesiące od wyborów zasadniczych ? 

 

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @ajs 4 listopada 2020 12:30
4 listopada 2020 13:08

Kto kogo będzie aresztował? PiS Jankego? Ziobro feministki? Morawieczki Kaczyńskiego? Eliasz Grubiński Brauna?

zaloguj się by móc komentować

Klasyk @Matka-Scypiona 4 listopada 2020 11:01
4 listopada 2020 13:34

Czy ktoś oprócz PiS deklaruje wolę przekopu? Może ci, "którzy nie rozumieją niczego"?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ajs 4 listopada 2020 12:30
4 listopada 2020 13:59

No właśnie na to czekam, kogo posadzą i jak to będzie skorelowane w wynikiem wyborów w USa

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @koncereyra 4 listopada 2020 12:07
4 listopada 2020 13:59

Dobre, nie znałem tego. Pyskowali, ale nic nie przedsięwzieli, będą grzecznie strugać swoje patyki, tak jak im każą

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 4 listopada 2020 11:54
4 listopada 2020 14:00

Zdecydowanie Andrzej nie zrozumiałeś nowych czasów

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @MarcinD 4 listopada 2020 11:31
4 listopada 2020 14:01

Jeśli siwy-siwy wygra, to jest po "naszych", bądą sie zwijać jak południowi Wietnamczycy na filmach, ci co się szybko przebierali w cywilne ciuchy przed nadchodzącym frontem

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tomciob 4 listopada 2020 11:16
4 listopada 2020 14:01

Ale ja nic śmiesznego nie powiedziałem

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
4 listopada 2020 14:46

"W USA wybrali pierwszą transpłciową senator, co zostało ogłoszone z taką mniej więcej pompą, jak zwycięstwo w drugiej wojnie z Brytyjczykami, a u nas postępowy prezydent stolicy wywala z pracy swojego zastępcę geja."

 

Poczekam az wybiora do senatu szympansa.

Mam wrazenie, ze jest to juz tylko kwestia niezbyt dlugiego czasu.

I wtedy ja wykonam ruch: poprosze Putina o rosyjskie obywatelstwo i wyjade na Kamczatke.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Szczodrocha33 4 listopada 2020 14:46
4 listopada 2020 14:50

Jest jeszcze to (za Onetami)

Tymczasem we wtorek Amerykanie oddawali swój głos nie tylko na prezydenta ich kraju. Wyborcy w stołecznym Dystrykcie Kolumbii zdecydowali w referendum o dekryminalizacji posiadania grzybów i roślin halucyogennych, zaś w Oregonie - wszystkich narkotyków. W co najmniej dwóch stanach zalegalizowana zostanie marihuana.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 4 listopada 2020 14:01
4 listopada 2020 14:54

Jak Biden wygra to radze uwaznie obserwowac co sie stanie z takkimi projektami jak CPK czy przekopanie Mierzei. Ze o innych nie wspomne.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Marcin-K 4 listopada 2020 14:50
4 listopada 2020 14:56

"Jest jeszcze to (za Onetami)

Tymczasem we wtorek Amerykanie oddawali swój głos nie tylko na prezydenta ich kraju. Wyborcy w stołecznym Dystrykcie Kolumbii zdecydowali w referendum o dekryminalizacji posiadania grzybów i roślin halucyogennych, zaś w Oregonie - wszystkich narkotyków. W co najmniej dwóch stanach zalegalizowana zostanie marihuana."

 

Wiem.

Kupuje bron, siekiere i od jutra barykaduje sie w mieszkaniu.

Mnie halucynogenni zywcem nie wezma.

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @gabriel-maciejewski 4 listopada 2020 14:02
4 listopada 2020 14:58

A jeszcze mi sie przypomniało apropos tytułu tekstu, że na tym sabacie strajkowym jedna taka uberlewicowa panienka zażądała, by w "radzie" było miejsce dla "osób pracujących seksualnie".

zaloguj się by móc komentować

olekfara @Szczodrocha33 4 listopada 2020 14:54
4 listopada 2020 15:00

Nic się nie stanie, tak jak z elektrowniami atomowymi. Żyć jakoś trzeba, więc będą projektować od nowa i budować dalej  na papierze. Ku pokrzepieniu serc. Lubimy to.  Nie ma chyba lepszej fuchy, gdzie nikt za nic nie odpowiada.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @ajs 4 listopada 2020 10:18
4 listopada 2020 15:23

Instytut Wolności... od wolnych przekrętów i prokurowania "naukowego" dorobku tychże wybitnych ekspertów

Wybrane publikacje:

https://instytutwolnosci.pl/team/maciej-grubinski/

Nie za duży ten ekspercki dorobek, no, ale może takie imię jak Eliasz wystarczy...

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @gabriel-maciejewski 4 listopada 2020 14:01
4 listopada 2020 15:30

czekaj, ale po których "naszych"? 

Bo "nasza" spółka Gowin&Gliński sprawdzone mążyny stanu. "Nasz" ememes też nagle może zrzucić futro socjalisty-patrioty i pokazać nagie ciało socjalisty-liberała. Takie G&G'm. Najważniejsze, że będzie po Jarku, a wtedy wszystko jest możliwe. 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @ainolatak 4 listopada 2020 15:23
4 listopada 2020 17:20

Dokladnie...

...  to  jest  wstrzasajace  !!!

Autentycznie  wskazane  jest  jak  najszybsze  i  najszersze  zajecie  sie  prokuratury  tym  ZEROWISKIEM  "dobrej  zmiany",  a  zaraz  po  tym  samo  zajecie  sie  "dobra  zmiana"  !!!

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 4 listopada 2020 14:01
4 listopada 2020 17:55

"Jeśli siwy-siwy wygra, to jest po "naszych", bądą sie zwijać jak południowi Wietnamczycy na filmach, ci co się szybko przebierali w cywilne ciuchy przed nadchodzącym frontem."

 

Mnie ciekawi co zrobi wtedy "nasz" specjalista od pierogow z miesem.

A raczej co z nim zrobia.

Zostanie jako premier czy wroci do Frankfurtu po dalsze nauki?

zaloguj się by móc komentować


tadman @ainolatak 4 listopada 2020 15:23
4 listopada 2020 18:08

Droga Eliasza Macieja:

  • SP nr 253

  • 2004 - 2007 gimnazjum nr 20

  • 2007 - 2010 XII LO

Dalej 3 lata na uniwersytecie School of Management and Business at Aberystwyth University i dwa lata Scottish Graduate Programme in Economics. Warto zapoznać się z tym linkiem

https://www.aber.ac.uk/en/abs/employability/smb-graduates/maciej-eliasz-grubinski/

Taka była ówczesność i plany, a tutaj okazuje się, że po uniwersytecie wylądował nie w Szkocji a w Londynie w King's Collage, a potem w Zurychu, Instytut Wolności, a teraz jest u Kaczyńskiego. Nie ma dat i czasokresu trwania szkoleń i szwajcarskiej praktyki.

https://instytutwolnosci.pl/team/maciej-grubinski/

Siódma9 to radiostacja i te dwa pierwsze linki to audycje w radio np.

http://siodma9.pl/wiadomosci/item/453-maciej-grubinski-codziennie-dochodzi-do-wielu-prob-wyludzenia-danych

Redaktor wie nie wiele mniej niż ekspert. :)

Ogólnie rzecz biorąc trochę na wyrost napisałem wcześniej, że przypomina mi Sikorskiego, a jednak jego droga szkoleniowo-zawodowa bardzo przypomina karierę Radka; różnica - nie był w Afganistani

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @tadman 4 listopada 2020 18:08
4 listopada 2020 18:24

"Droga Eliasza Macieja:

  • SP nr 253

  • 2004 - 2007 gimnazjum nr 20

  • 2007 - 2010 XII LO

Dalej 3 lata na uniwersytecie School of Management and Business at Aberystwyth University i dwa lata Scottish Graduate Programme in Economics"

 

No a gender?

Gdzie "gender study"?

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @tadman 4 listopada 2020 18:08
4 listopada 2020 18:39

Za to jest przy pandemii a to co się teraz dzieje przypomina jakieś gigantyczne manewry.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 4 listopada 2020 10:23
4 listopada 2020 18:45

Jeszcze się zdziwisz, gdy ten nowy weźmie na swojego doradcę Igora J.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @tadman 4 listopada 2020 18:08
4 listopada 2020 18:57

Tak się wykuwa przywódców i tworzy mity...

Ma Pan rację Panie Tadeuszu, brakuje jedynie Afganistanu. Ale wtedy były inne czasy i Afganistan robił wrażenie. Wystarczy, że był w harcerstwie, a teraz hispterskie oparcie się o zabytkowe auto z muszką i już w zasadzie do dworku dwa kroki. Ciekawe kim jest żona...

poniżej daty

Jak widać po rocznym szkoleniu dot służb specjalnych i bezpieczeństwa miedzynarodowego w King;s College od razu w ramiona Jankiego i pod skrzydła jakiegoś prowadzącego w EY, ze zrobieniem poziomu bardziej zaawansowanego w Szwajcarii rok później. 

Liczba i jakość publikacji świadczy o poziomie magistra Radka. MBA, finansowany z pewnością za publiczne pieniądze (w tym czasie zaczął pracę w Ministerstwie ochrony klimatu), są tylko wydaniem papierka za grube pieniądze.

Moją uwagę przykuło członkowstwo w TKF czyli fundacja przyszłych królików

The Kings Foundation is a non-profit organization established to open the world of top education to future leaders of Polish origins.

https://center-for-leadership.org/academy/apply/kingsfoundation/?fbclid=IwAR18Z-TXLiChxzphdsb8drT2Fdp4Qe7kiRxmMd9b-I_YJ8G_cLGDBj7keH8

https://www.facebook.com/TheKingsFoundation

 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Szczodrocha33 4 listopada 2020 18:24
4 listopada 2020 18:58

Gender jest dla oszalałych kobiet i artystów

zaloguj się by móc komentować


adamo21 @gabriel-maciejewski
4 listopada 2020 19:02

Co, jakie słowa, zastąpią wulgaryzmy, które zostały lub zostaną przyjęte do oficjalnego języka poprawnego?

 

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @stanislaw-orda 4 listopada 2020 18:45
4 listopada 2020 19:05

W sumie młody premier - wzorem Kanaady, Austrii - też może w Polsce chwyci. Skoro płaczka Hołownie testowali... Wizerunkowo lepszy niż znienawidzony już Morawiecki, nie zdążył się jeszcze skompromitować a już tak wiele osiągnął. Nadał by się na delfina, co wystawi starego króla na odstrzał. Ostatecznie zna się na bezpieczeństwie międzynarodowym.

zaloguj się by móc komentować

tadman @tadman 4 listopada 2020 18:08
4 listopada 2020 19:07

Może źle zorientowałem się w tych niepełnych informacjach i może był na tych planowanych studiach w Glasgow. Poszukałem dokładniejszych danych dotyczących sposobu zdobywania szlifów eksperckich na King's College i okazuje się, że wydział Public Policy, Politics & Security prowadzi czterotygodniowe kursy za 950 Ł. jeden z nich ma być prowadzony pod tytułem Approaches to Policymaking, ale najbardziej spodobały mi się Empathy and Emotion in Policymaking i Robust Decision Making Under Deep Uncertainty.
Jest również sporo studiów podyplomowych, ale nie znalazłem na stronie angielskiej uczelni ani wydziału o podobnie brzmiącej nazwie, ani tytułu eksperta o podobnej specjalności, jakie podano na stronie Instytutu Wolności, więc może niewielka szczegółowość danych ma za zadanie zmylić takich upierdliwców jak ja.

Przy okazji znalazłem, że był zastępcą dyrektora Departamentu Edukacji Ekologicznej i Komunikacji w Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Sporo jak na 29 lat.

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @Matka-Scypiona 4 listopada 2020 11:01
4 listopada 2020 19:11

"A ja jestem zbulwersowana polityką rządu i jeśli, jak napisał Coryllus, nie zbudują przekopu, niech spadają na szczaw."

Ale przecież budują i to na prawdę z determinacją. Proszę zapoznać się z dostępnymi materiałami. Budowa (sam kanał, śluzy, dwa wiadukty z mostami obrotowymi, infrastruktura pod ziemią, grobla do sztucznej wyspy, sama sztuczna wyspa, ścianki szczelna Larsena, falochrony, tory podejścia itp. itd., to trochę trwa. Nie da się tego zrobić w kilka miesięcy. Budowa ma trwać 2,5 roku. Już rok za nami i postęp jest imponujący - nie ma żadnych opóźnień. Nie chodzi, aby z tego tytułu jakoś szczególnie chwalić, ale już przegięciem jest czepianie się na zasadzie, "a może jednak nie skończą", gdy na razie roboty idą pełną parą.

Ja twierdzę, że skończą - niezależnie od wyników wyborów w USA. Tak samo jak nie będzie żadnego panicznego ewakuowanie sia w stylu Wietnamu Południowego - jak to porównał Gospodarz. Gospodarz jest świetny jeżeli chodzi o odkrywanie przeszłości. Ale nie ma talentu do odgadywania tego co przed nami.

zaloguj się by móc komentować

tadman @ainolatak 4 listopada 2020 18:57
4 listopada 2020 19:12

Jednak dojście do pl.linkendin.com to jest to. Dzięki za poszukiwania. :)

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @ainolatak 4 listopada 2020 19:05
4 listopada 2020 19:13

"Wizerunkowo lepszy niż znienawidzony już Morawiecki ..."

No i po co ta bredniacka egzaltacja?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewa-rembikowska 4 listopada 2020 18:39
4 listopada 2020 19:14

"Za to jest przy pandemii a to co się teraz dzieje przypomina jakieś gigantyczne manewry."

Oczywiscie.

Na kazdej wojnie sa manewry wykonywane.

zaloguj się by móc komentować

Paris @ainolatak 4 listopada 2020 18:57
4 listopada 2020 19:14

Ale  jaja  !!!

Radus,  Koscinski,   cymbal  Maciej-Eliasz...  kto  nastepny  ???

Typowe  dla  mlodyH  i  wyksztalcUnyH,  jak  np.  Emilewicz  i  cala  ta  ferajna  matolow,  ktorymi  zarzadzala...  ktorzy  spali  na  karimatach,  a  potem  Jadynia  "wynagrodzila"  ich   PRZEWALEM  6.000.000  zeta  z  panstwowej  kasy  !!!

Normalnie  tylko  CELA+  !!!

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @gabriel-maciejewski
4 listopada 2020 19:16

George Friedman powiedzial , ze jest wlasciwie obojetne kto wygra wybory cele polityki zagranicznej dla USA pozostana te same. Jedynie srodki moga sie zmienic.

Problem w tym , ze mowiac klasykiem gospodarza ..ktos musi za ta zmiane zaplacic.

A tak na marginesie to ..najwazniejsze kto liczy glosy

https://www.youtube.com/watch?v=sJKS6pjq5Qc

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ainolatak 4 listopada 2020 18:57
4 listopada 2020 19:18

"Ma Pan rację Panie Tadeuszu, brakuje jedynie Afganistanu. Ale wtedy były inne czasy i Afganistan robił wrażenie. Wystarczy, że był w harcerstwie, a teraz hispterskie oparcie się o zabytkowe auto z muszką i już w zasadzie do dworku dwa kroki. Ciekawe kim jest żona..."

 

Zona moze byc jakas kolezanka Anne Applebaum. Pani Applebaum jest z pewnoscia kobieta towarzyska i ma wiele kolezanek.

Moze ktoras z nich tez urzekla wolnosc i demokracja w Polsce.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Krzysiek 4 listopada 2020 19:13
4 listopada 2020 19:21

Jak zgaduję z zewnątrz ludzie obserwujący rzeczywistość z daleka nie egzaltują się ani nie bredzą, acz z bezsilności potrafią tylko dołozyć temu kto nie zgaadza się z ich prawilstwem.

Pan pozwoli, że będę miała własną ocenę Morawieckiego, na podstawie obserwacji, analizy z miejsca, w którym jestem, ze środka, a także propagandowych posunięć, które budują taki a nie inny wizerunek. I mogła ją wyrażać. Mogę?

zaloguj się by móc komentować

tadman @Szczodrocha33 4 listopada 2020 19:18
4 listopada 2020 19:21

W tym wątku :)

tadman @ajs 4 listopada 2020 10:184 listopada 2020 12:02

Nowy Sikorski? Może coś bliżej o jego żonie.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 4 listopada 2020 19:14
4 listopada 2020 19:22

Tak...

...  to  sa  MEGA  ZLODZIEJSKIE  MANEWRY  sciemy  "swirusowej"  !!!

Ciekawe,  czy  BANKSTER  jeszcze  nad  tym  panuje  ???

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @tadman 4 listopada 2020 19:12
4 listopada 2020 19:32

Do usług :) nie wiadomo jak długo to będzie wisiało ;)

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ainolatak 4 listopada 2020 18:57
4 listopada 2020 19:37

Nie był, nie byl. Gdzieś pewnie był, a tylko nie napisali gdzie.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Szczodrocha33 4 listopada 2020 19:18
4 listopada 2020 19:42

Może się dowiemy. Ale na razie jestem pod wrażeniem "kompetencji" tych młodych wilczków. Gembicka, Patkowski a teraz Eliasz

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @stanislaw-orda 4 listopada 2020 19:37
4 listopada 2020 19:43

na szkoleniu w kraju górzystym sesję zdjęciową zrobili ;)

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Paris 4 listopada 2020 19:14
4 listopada 2020 19:45

Program C+ to raczej nie dlaa nich jest przewidziany

zaloguj się by móc komentować

Paris @ainolatak 4 listopada 2020 19:45
4 listopada 2020 20:04

C+  tez  by  im  sie  przydal...  i  nie  zaszkodzil...

...  tak  profilaktycznie,  tym  wszystkim  mlodym  i  wyksztalcUnym,  "ambitnym"   MATOLOM  z  "dyplomamY"  !!!

zaloguj się by móc komentować

tadman @ainolatak 4 listopada 2020 18:57
4 listopada 2020 20:05

Podany link do TKF to świetny trop. :D

"The Kings Foundation is a non-profit organization established to open the world of top education to future leaders of Polish origins."

 

W czasie licencjackich studiów nabrał odwagi i nabrał pewności siebie, aby rozwinąć pełnię swoich możliwości i zrealizować zakładane cele. Na ostatnim roku studiów był prezesem założonego przez siebie Towarzystwa Ekonomicznego Uniwersytetu Aberystwyth.

Nie jest spaślakiem, więc może się sprawdzi i nie będzie efemerydą jak Hofman lub Misiewicz. ;)

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @tadman 4 listopada 2020 20:05
4 listopada 2020 20:19

Nie jest spaślakiem

To jest właśnie ciekawe - jest szczupły - ale ci, co trzeba wiedzą, iż reprezentuje wagę ciężką.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @tadman 4 listopada 2020 20:05
4 listopada 2020 20:26

a i jeszcze kursy

Osiągnięcia

Eliasz M Grubinski ma 5 kursów5

Kursy

  • Akademia Liderów Rzeczypospolitej, Fundacja Inicjatyw Młodzieżowych
  •  
  • ISO/IEC 27001 - Audytor wiodący
  •  
  • Kierownik wypoczynku
  •  
  • Pracownia Liderów Prawa, Instytut Wymiaru Sprawiedliwości
  •  
  • Szkoła Przywództwa, Instytut Wolności

Eliasz M Grubinski zna 2 języki2

Języki

  • English
  •  
  • Polish

 

No więc te kompetencje (tj. ciężka waga) to chyba z imienia płyną :)

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @Draniu 4 listopada 2020 12:34
4 listopada 2020 20:36

Elektorzy są nominowani przez poszczególne partie.

Wyborca, który głosuje na kandydata republikańskiego automatycznie oddaje głos na elektora, który został przez partię wybrany. Czyli jeżeli wyborcy w danym stanie oddają głos na kandydata Partii Republikańskiej  to elektorzy z tej partii  będą reprezentować ten stan w głosowaniu. Bardzo rzadko się zdarza, że głosują wbrew swojej partii.

W tym roku głosowanie elektorów będzie 14.XII - wtedy będą oddawać głosy na prezydenta i wice prezydenta.

6.I.2021 odbędzie się liczenie głosów elektorskich.

20.I.2021 inauguracja prezydenta.

 

 

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @Szczodrocha33 4 listopada 2020 14:46
4 listopada 2020 20:48

Ja swego czasu zastanawiałam się nad paszportem białoruskim. :)

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @gabriel-maciejewski
4 listopada 2020 21:34

Biden wygrał w Wisconsin i zdobył kolejne 10 głosów. Razem ma 248. Do tego prowadzi w Michigan i Nevadzie przy prawie wszystkich głosach zliczonych i te dwa stany dają mu już 270 głosów w sumie. Czyli niestety, ale z dużą dozą prawdopodobieństwa (w przybliżeniu 90%) Biden wygra te wybory, a przynajmniej zdobędzie wystarczającą liczbę głosów elektorskich.

zaloguj się by móc komentować


Andrzej4 @Draniu 4 listopada 2020 09:46
4 listopada 2020 22:29

Rzad mógłby lepiej, jaśniej,sprawniej i bardziej zrozumiale nam komunikować, dlaczego zamyka cmentarze, szkoły, kościoły, szpitale (dla chorych na raka, serce itp. itd.)? To znaczy, ze my mało kumaci jesteśmy i trzeba nam jak chłopu na rowie wyłożyć, ze chce dobrze. Ale nie wszyscy rozumieją, więc bez rozporządzeń ani rusz … Czy dobrze Kolegę rozumiem?

zaloguj się by móc komentować

tadman @Perseidy 4 listopada 2020 21:52
4 listopada 2020 22:45

Wyślę odp. na pocztę wewnętrzną

zaloguj się by móc komentować


Draniu @MarcinD 4 listopada 2020 21:34
4 listopada 2020 23:08

Ale to wynika z tego co widzimy...

Natomiast nie rozumiem dlaczego Onyx z taką pewnością napisał ,że Trump ma reelekcje w kieszeni, skoro argumenty od rana nie przemawiają za tym .

Chyba ,ze faktycznie sytuacja może diametralnie ulec zmianiw 6 stycznia 2021 . To są dwa miesiące. Dziwne to wszystko. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @DrzewoPitagorasa 4 listopada 2020 20:36
4 listopada 2020 23:10

Dziękuję za wyjaśnienie. 

zaloguj się by móc komentować

klon @ajs 4 listopada 2020 10:18
4 listopada 2020 23:33

 Jarosław K ma nowego doradcę? To musi być śzczęśliwy. Z naciskiem na MUSI. :) 
Może nie miał wyjścia? 

zaloguj się by móc komentować

tadman @MarcinD 4 listopada 2020 21:34
4 listopada 2020 23:42

Ciekawe, że od porannych notowań Trumpowi przybył 1, a w porywach 2 elektorów.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ainolatak 4 listopada 2020 20:26
5 listopada 2020 00:22

"a i jeszcze kursy

Osiągnięcia

Eliasz M Grubinski ma 5 kursów5

Kursy

  • Akademia Liderów Rzeczypospolitej, Fundacja Inicjatyw Młodzieżowych
  •  
  • ISO/IEC 27001 - Audytor wiodący
  •  
  • Kierownik wypoczynku
  •  
  • Pracownia Liderów Prawa, Instytut Wymiaru Sprawiedliwości
  •  
  • Szkoła Przywództwa, Instytut Wolności

Eliasz M Grubinski zna 2 języki2

Języki

  • English
  •  
  • Polish"

 

A przyspieszony kurs pisania na maszynie juz przechodzil?

Bo wiekszosc naszych elit taki kurs przechodzi.

Zwykle w Waszyngtonie lub Londynie.

Czasami we Frankfurcie.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Draniu 4 listopada 2020 23:08
5 listopada 2020 00:26

"Chyba ,ze faktycznie sytuacja może diametralnie ulec zmianiw 6 stycznia 2021 . To są dwa miesiące. Dziwne to wszystko."

 

A teraz prosze obserwowac jak zintensyfikuje sie walka z pandemia. I postepy w niej tez pewnie beda.

To troche jak z socjalizmem: w miare postepow w jego budowie zaostrza sie walka klasowa.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @DrzewoPitagorasa 4 listopada 2020 20:48
5 listopada 2020 00:27

"Ja swego czasu zastanawiałam się nad paszportem białoruskim."

Ja jednak wole rosyjski. Kamczatka mi bardziej pasuje z uwago na klimat.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Krzysiek 4 listopada 2020 19:11
5 listopada 2020 00:35

"Ja twierdzę, że skończą - niezależnie od wyników wyborów w USA. Tak samo jak nie będzie żadnego panicznego ewakuowanie sia w stylu Wietnamu Południowego - jak to porównał Gospodarz."

 

Pewnie nie bedzie.

Grunt pod dobra zmiane tez przygotowywano starannie i z wyczuciem. A to wymaga czasu.

Najpierw podsluchiwali w restauracji "Sowa i Przyjaciele" kilku zgranych przyjaciol: Morawieckiego i innych.

Potem umiejetnie gruntowal Jeb Bush, Lejba Fogelman, roboty wykonczeniowe uskutecznial Rudi Guliani.

 

Pospiech jest wskazany tylko przy lapaniu pchel, jak wiadomo.

Wiec kto wie czy nie zaczyna sie kolejne gruntowanie.

zaloguj się by móc komentować

onyx @Draniu 4 listopada 2020 23:08
5 listopada 2020 05:53

Kiedy pisałem komentarz wszystko szło swoim trybem a głosy wpływały równomiernie. Nie sądziłem że tam można robić takie bezczelne wałki jak u nas PSL czy dosypywanie głosów w nocy jak Komorowskiemu. Ale jak widać można. Liczę, że Trump się obroni i utrzyma ale jeśli system państwa uzna że wszystko jest ok to go po chamsku odstrzelą nie patrząc na głosy wyborców.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Krzysiek 4 listopada 2020 19:11
5 listopada 2020 08:14

Niektórym "żal d..pę ściska", że wogóle zaczęli budowę, a że ci nieudacznicy cokolwiek budują to  wołanie o pomstę do nieba.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @szarakomorka 5 listopada 2020 08:14
5 listopada 2020 08:21

 @Krzysiek

Niektórzy to już nawet bookują paszporty do "raju".

I dziwić sie tym wzmożonym wariatkom  spod znaku błyskawicy.

zaloguj się by móc komentować

olekfara @szarakomorka 5 listopada 2020 08:14
5 listopada 2020 08:55

Przesada. Ani hurra optymizm, ani pojękiwaniie nie jest wskazane. Rzeczowa ocena tak.  Zbudują, ja będę się cieszyć.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @olekfara 5 listopada 2020 08:55
5 listopada 2020 09:05

"Rzeczowa ocena tak." - widzi Pan ją gdzieś?

Jak dzieci - zamiast amerykańskiego "You can" - "skuś babo dziada, skuś babo dziada".

 

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @Szczodrocha33 4 listopada 2020 14:54
5 listopada 2020 09:47

A der onet martwi się, że Polska nie chce niemieckiej pomocy ws koronawirusa, ba prezydent nie odpowiedział na wistują ce pismo ichniejszego prezydenta. I tym razem Niemcy, o pardon, der onet, zawstydzają nas, że Czesi przyjęli pomoc w postaci respiratorów, ba, leczeni seą w szpitalach w Bawarii. Kogoś tą nachalnością chcą zaktywizować, czyżby europosłów lub kogoś w kraju, a może te od Lempart coś wciągną na tektury. Myślą, że zrobiła sie próżnia i chcą się zainstalować.

https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/polska-nie-jest-zainteresowana-niemiecka-oferta-pomocy-w-walce-z-koronawirusem/sd3602d,79cfc278

zaloguj się by móc komentować

grudeq @tadman 5 listopada 2020 09:47
5 listopada 2020 09:50

Mógłby ktoś opisać, na czym dokładnie ta pomoc miałaby polegać, jakie są jej warunki, bo o tym cisza, a nie chce mi się wierzyć, że Rząd ot tak bez powodu odrzuca czyjąś pomoc. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @grudeq 5 listopada 2020 09:50
5 listopada 2020 09:53

A to, jak zwykle, onetowa bzdura jest. W razie potrzeby jest oczywiste, że będziemy przekazywać pacjentów do Niemiec, jeśli oni będą mieli wolne zasoby stanowisk IT (na to są umowy), a nam się wyczerpią. Ale nie ma takiej potrzeby, póki co. I raczej nie będzie. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Grzeralts 5 listopada 2020 09:53
5 listopada 2020 10:02

Straszne podniecenie z tą pomocą panuję. Chociaż to podniecenie udziela się we wszystkim. Oby Bóg nas miał w swojej opiece. 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @grudeq 5 listopada 2020 10:02
5 listopada 2020 10:35

Wiele "kościółków" powstaje w ostatnim czasie, gdzie wyznaje się wolność/prawo do przypisywania innym ludziom swoich projekcji i lęków, nawet nie tyle uczynkom co gestom. Świadczy to o braku panowania nad własną namiętnością i uleganiu pokusie fatalizmu... Nazywanie zaś takiego "nawyku" "rzeczowością", bądź "uzasadnioną krytyką", i wzajemne się w tym dopingowanie, niczym się nie różni od tego czemu ulegają te biedne istoty które dziś protestują na ulicach przeciwko wyrokowi TK. Ręka która odejmuje rozum by karmić pokusę złorzeczenia jest jedna i ta sama. Tak jak na "kolejną prowokację rządu" nie mamy żadnego wpływu, to już na własną reakcję wpływ mamy. Kim jest człowiek, i czemu służy, jeśli się takiego wpływu wyrzeka dla satysfakcji z własnego rozumu, bez oglądania się na zgorszenie i zwątpienie jakie szerzy wśród "reszty baranów którzy niczego nie rozumieją"?

Wychodzi więc na jaw wiele skrywanych w sercach zamysłów, i wielu fałszywych proroków pozostanie, jak już się to wszystko przewali, bez spodni. "uwalniająca satysfakcja z mania racji", jeśli przepowiednie "proroków" się spełnią, to ważna wskazówka kto z jakiej gliny ulepiony i kogo ma za skórą.

Na szczęście nad wszystkim czuwa Bóg, zwłaszcza nad tymi którzy kierują się Jego wolą... bez względu na to czy "świat wokół oszalał"

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @grudeq 5 listopada 2020 10:02
5 listopada 2020 10:46

Der Onet w swojej szlachetności,jeszcze nie zaproponował nam wypożyczenie polskich lekarzy.Ot co,a Prezydent śmie milczeć?...na taką bratnią pomoc.? Kto się wyłamie? Tylko chyba Bóg okaże nam miłosierdzie.

zaloguj się by móc komentować

mooj @Grzeralts 5 listopada 2020 09:53
5 listopada 2020 15:52

Albo próba renegocjacji tych dawno podpisanych umów o wzajemnej pomocy. np na "Oczywiście udostępniamy sprzęt, stanowiska, infrastrukturę jak podpisali wszyscy. Hezrzlich pacjentów Z LEKARZAMI I PERSONELEM! Będziemy nawet im płacić:)"

zaloguj się by móc komentować

Paris @onyx 5 listopada 2020 05:53
5 listopada 2020 18:20

Az  sie  Panu  dziwie,  ze...

...  "nie  sadzil  Pan,  ze  tam  mozna  robic  takie  bezczelne  walki  jak  u  nas  PSL  czy  dosypywanie  glosow  w  nocy  Komorowskiemu".

Bo  ja  uwazam,  ze  tam  w  tej  patologicznej  i  rozpadajacej  sie  na  naszych  oczach  Ameryce  to  te  "nasze  walki"   to  tylko  WALECZKI...  dlatego  tez  TAM   wlasnie  SIE  WALI  !!!

I  zadne  zaklecia  czy  dete,  chore  "narracje",  ktore  wlasnie  sa  strugane  -  z  kartofla  -  tej  rzeczywistosci  nie  zmienia...  i  tej  rzeczywistosci  nie  sa  tez   w  stanie  zmienic  te  dwa  amerykanskie  "zombi"...  Trump  i  Biden,  z  taka  zaciekloscia  walczace  o  utrzymanie  sie  PRZY  ZLOBIE  !!!   

zaloguj się by móc komentować

Paris @tadman 5 listopada 2020 09:47
5 listopada 2020 18:27

No,  popatrz,  Tadman'ku,...

...  najpierw  ta  stara  malpa  Makrela  straszyla  KARAMI  za  nieprzyjecie  "tygrysow  orientu",  a  teraz  pomagac  chce  !!!

No  w  d**ie  sie  nie  miesci,  bo  przeciez  nie  w  glowie,  co  za  "metarorfoza"  u  "naszyH  zaHodniH  sONsiadUF"  !!!    

zaloguj się by móc komentować

krzysio @gabriel-maciejewski
5 listopada 2020 19:14

Moj Tata dzis wyjasnil mi wynik wyborow w Ameryce: Trump wygral wybory, a Prezydentem bedzie Biden. 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować