-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czy ksiądz Jerzy Popiełuszko popełnił samobójstwo czyli historie niezmyślone

Najpierw ogłoszenie. Już tylko 52 osoby będą mogły wziąć udział w naszej konferencji, która odbędzie się w Ojrzanowie 14 października tego roku. Tyle bowiem miejsc zostało, a przypominam, że na sali zmieści się tylko 70 osób. Przypominam też, że uczestnikiem jest ten, kto uiścił opłatę, a nie ten kto ją sobie zarezerwował. Mamy też nowego wykładowcę, będzie nim minister Piotr Naimski, z którym rozmawiałem wczoraj. Opowie nam, najprawdopodobniej, o budowie Baltic Pipe.

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/udzial-w-8-konferencji-lul/

Teraz przejdźmy do tematu dzisiejszej notki. Oto wczoraj, kiedy czyniłem zakupy w sklepie „Biedronka” zerkając od czasu do czasu na smartfona, napisał do mnie kolega, że w TV u Rymanowskiego leci właśnie program, w którym Bronisław Wildstein i Cezary Łazarewicz dyskutują w najlepsze o okolicznościach śmierci Stanisława Pyjasa. Przyznam, że mnie zatkało i natychmiast przed oczami mymi pojawił się obraz ze znanego filmu „Patton”, ten, gdzie widzimy generała i jego adiutantów, na imprezie zorganizowanej przez sowietów w zdobytym Berlinie. Hulanka idzie na całego, dziewuchy zadzierają kiecki, wóda leje się strumieniami, czyli wszystko po słowiańsku, a tamci siedzą i nawet nie drgną. Kiedy podają wódkę, jeden z adiutantów sięga po nią , ale Patton patrzy na niego tak, że tamten cofa rękę. Przypomniało mi się to, albowiem to jest wzór właściwej postawy w pewnych okolicznościach, a na filmie reżyser chciał nam pokazać jakim wysiłkiem jest ta postawa okupiona. I nie chodzi tu o wódkę, ale o te setki par oczu wpatrzonych w człowieka. I trzeba być naprawdę nie byle kim, żeby to wytrzymać i się nie napić.

Dziś niczego już nie trzeba, albowiem mamy kamery, których oczy nie wyrażają niczego, a oglądalność jest mocniejszym trunkiem niż wódka. Ja oczywiście nikogo nie oceniam. Każdy może robić ze swoimi traumami co chce. Podkreślam tylko jakie wrażenie zrobiła na mnie ta wiadomość. Potem jeszcze dostałem od tego kolegi zwięzłe sprawozdanie z całości programu. Może najlepiej będzie jak zacytuję je w całości

 

Wildstein twierdzi, że na klatce schodowej gdzie znaleziono martwego Pyjasa usunięto odciski palców, zaś Łazarewicz podzielił się konkluzją: "komu by zależało aby w nocy usuwać odciski palców?". Ponadto Wildsteinowie (Bronisław i jego żona) należeli do wąskiego grona osób, które widziały ciało Pyjasa w kostnicy, po przeprowadzonej sekcji zwłok. Nie przeszkadza to jednak Łazarewiczowi aby wykluczyć śmierć Pyjasa z inicjatywy osób trzecich, bowiem Pyjas nie był obiektem inwigilacji przez bezpiekę, chociaż ocalał jeden dokument, poświadczający ścisła kontrolę operacyjna Pyjasa przez funkcjonariuszy SB, zaś tuż przed śmiercią "ściągnięcie" z kontroli operacyjnej.

Może Wy znacie odpowiedź na pytanie – czy człowiek zwyczajny, do której to kategorii bez wątpienia zalicza się Bronisław Wildstein, może prowadzić dyskusję w mediach z pisarzem tak wybitnym, jak Cezary Łazarewicz?

Może jednak coś nam zaświta, kiedy wejdziemy na twitterowy profil Cezarego Łazarewicza? Cóż tam znajdujemy? O, na przykład taki emocjonalny wpis:

Zmarł Cezary Filozof. Dowiedziałem się o nim w 1983 roku z Wolnej Europy przy okazji śmierci Grześka Przemyka. To on był świadkiem pobicia Przemyka na komisariacie i choć SB próbowała go skłonić do zmiany zeznań nigdy nie uległ. Dla mnie zawsze będzie miał twarz Tomka Ziętka

Kolega, który wczoraj oglądał te występy skomentował to tak:

 

 

Jakoś nigdy powyższym zagadnieniem się nie interesowałem, ale tylu produkujemy rodzimych profesorów i nawet monografii "broszurowej" nie poświęcili sylwetce Cezarego. Ba! W dobie powszechnych zdobyczy technologicznych nie dysponujemy jego portretem bądź fotografią. To wprost zdumiewające.

To prawda, to jest zdumiewające, a świadczy też o tym, że Cezary Łazarewicz, nie pofatygował się do miejsca zamieszkania Cezarego Filozofa i z nim nie porozmawiał i nie zrobił mu zdjęcia. Być może próbował, ale mu się z jakichś powodów nie udało? Tego z całą pewnością stwierdzić nie możemy. Fakt pozostaje faktem – nikt nie wie, jak wyglądał Cezary Filozof, który zmarł w tym roku, trzy dni po wyemitowaniu w TVP filmu na podstawie książki Łazarewicza. Już na zawsze, jak pisze jej autor, będzie on miał twarz Tomka Ziętka. Czyli już na zawsze będzie tą postacią, którą pokazują w filmie „Tak, żeby nie było śladów”.

Zacytuję jeszcze jedną wypowiedź mojego kolegi, który obejrzał program Rymanowskiego do końca:

Wedlug Łazarewicza Pyjas spadł ze schodów w wyniku znacznej konsumpcji alkoholu, łamiąc sobie przy tym biodro i miednicę, jednocześnie zacierając za sobą odciski palców na poręczach. Jego okulary zostały znalezione dopiero później, zupełnie w innym miejscu niźli zostały znalezione zwłoki.

Ktoś może nam zarzucić, że mieszamy tu Pyjasa z Przemykiem. No cóż, skoro można pomylić Cezarego Filozofa z Tomkiem Ziętkiem, może i ta figura jakoś przejdzie i nie za bardzo zdenerwuje czytelników.

Na swoim profilu zaś Cezary Łazarewicz, zaprasza nas na coś, co chyba można nazwać – czy ja wiem – grą uliczną?

https://twitter.com/clazarewicz/status/1656430883191115776

A tu mamy link do całego wydarzenia organizowanego przez Dom Spotkań z Historią https://dsh.waw.pl/4209-sladami-grzeska-przemyka-spacer-z-cezarym-lazarewiczem,prg

A tu jeszcze kilka linków z profilu Cezarego Łazarewicza

https://twitter.com/clazarewicz/status/1649342098338979840

https://twitter.com/clazarewicz/status/1654960096756084736

Tych, którym nie otwierają się linki z twittera informuję, że Cezary Łazarewicz pisze tam co następuje:

Jesienią 2018 roku Dorota Nieznalska zapytała, czy nie napisałbym tekstu do katalogu jej wystawy o Stanisławie Pyjasie. I nie mogłem już przestać myśleć o tej śmierci. Był pot, łzy i krew, ale się udało. Premiera 26 maja 2023 roku.

I potem:

Na ścianie panorama Tatr, matka Boska i ikona zmartwychwstania Stanisława Pyjasa. Tak nazwała ten obraz jego koleżanka – artystka. Na odwrocie napisała: „Ziarno, jeśli obumrze, wiele owocu przynosi


Nie wiemy, niestety, czy koleżanka artystka to Dorota Nieznalska, która postanowiła zrobić wystawę o Stanisławie Pyjasie, czy może kto inny. No nic, nie jest to może aż tak ważne. Najważniejsze, że jest prawda czasu i prawda ekranu. Jaką do tego można dopisać konkluzję? Może coś takiego: szydzą z nas czasem różni ludzie, że zajmujemy się historią odległą, kiedy to dzień dzisiejszy jest najważniejszy. I trzeba odnosić się do tego, co jest tu i teraz. Możliwe, ale przy takim ustawieniu priorytetów okaże się, że najważniejszym bohaterem dnia dzisiejszego jest Kołodziejczak. Nie ma on niestety jeszcze swojego kronikarza, ale może Cezary Łazarewicz się skusi, w końcu nie będzie do końca życia pisał o Pyjasie i Przemyku. Ach, byłbym zapomniał! Został jeszcze ksiądz Jerzy Popiełuszko! Ciekawe jak to z nim było, ale tak wiecie – naprawdę.

Na dziś to tyle. Przypominam o promocji, która trwa jeszcze cały tydzień:

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/przygody-kapitana-magona-leon-cahun/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/cistercium-mater-nostra-tradycja-historia-kultura-ii-2-2008/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/cistercium-mater-nostra-tradycja-historia-kultura-ii-2008/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/cistercium-mater-nostra-tradycja-historia-kultura-iii-2009/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/cistercium-mater-nostra-tradycja-historia-kultura-iv-2010/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zaginiony-krol-anglii/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/krucjata-dziecieca/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zabojczyni-leon-cahun/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/gabriel-ronay-anglik-tatarskiego-chana-tlumaczenie-gabriel-maciejewski-jr/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/leon-cahun-niebieski-sztandar-powiesc-o-przygodach-chrzescijanina-muzulmanina-i-poganina-w-czasach-wypraw-krzyzowych/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/jan-kapistran-biografia/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/ryksa-slaska-cesarzowa-hiszpanii/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/walka-urzetu-z-indygo/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/sylwetki-zbigniew-sujkowski/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/smierci-nie-udalo-sie-pokonac-historia-biologiczna-ksiazat-radziwillow-na-birzach-i-dubinkach-koniec-xv-wieku-xvii-wiek/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/kredyt-i-wojna-tom-i-2/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zle-czasy-pamietnik-stanislawa-karpinskiego-z-lat-1924-1943/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/zydowscy-fechmistrze/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/swiety-ludwik-jacques-le-goff/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/basn-jak-niedzwiedz-socjalizm-i-smierc-tom-iii/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/sacco-di-roma/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/sanctum-regnum/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/straz-przednia/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/z-kronik-klasztoru-i-kosciola-o-o-bernardynow-w-zaslawiu/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/budowa-jachtow/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/basn-jak-niedzwiedz-tom-ii-wielki-powrot/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/basn-jak-niedzwiedz-socjalizm-i-smierc-tom-i/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/czerwiec-polski/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/okraina-krolestwa-polskiego-krach-koncepcji-miedzymorza/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/jak-nakrecic-bombe/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/czy-krolobojstwo-krytyczne-studium-o-smierci-krola-stefana-wielkiego-batorego/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/pieniadz-i-przewrot-cen-w-xvi-i-xvii-wieku-w-polsce/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/lichwa/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/i-co-kiedys-bylo-fajniej/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/ojciec-dreadnoughta-admiral-john-fisher-1841-1920/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/wielki-zywoplot-indyjski/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/komisarz-zdanowicz-i-ponczochy-guwernantek-juz-wkrotce/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/dzieje-gornictwa-i-hutnictwa-na-gornym-slasku-do-roku-1806/

 

 



tagi: popiełuszko  przemyk  pyjas  cezary łazarewicz  cezary filozof  bronisław wildstein 

gabriel-maciejewski
28 lipca 2023 09:10
46     2821    11 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
28 lipca 2023 09:29

To przypomina gawędę o śmierci Ireneusza Sekuły. Oficjalnie popełnił samobojstwo syrzelając sobie w brzuch. Potrm zadzwonił na pogotowie i strzelił sobie po raz drugi, aby pogotowie nie robiło mu wyrzutów że wezwał ich z błahego powodu i nie wlepiono mu kary za to. Aha, ponoć sobie jeszcze związał ręce (bo ponoć były ślady na nadgarstkach), aby przypadkiem ze strachu nie uciekł przed białym fartuchem (ludzie czadem tak mają, że boją się lekarzy). 

Jak widać można wszystko powiedzieć i nic...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 28 lipca 2023 09:29
28 lipca 2023 09:30

Zawsze też można się nie napić

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @OjciecDyrektor 28 lipca 2023 09:29
28 lipca 2023 10:04

Oj, tam strzelał 3 razy i jeszcze dodatkowo zadzwonił do rodziny.

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski
28 lipca 2023 10:14

Oglądałem ten wywiad. Łazarewicz wyszedł na gościa, który pije ze szkalneczki swój własny mocz i twierdzi, że to taka słomkowa whisky. Ciężko szło mu to łykanie.

I za to Wildsteinowi szklanka prawdziwej szkockiej się należy.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ewa-rembikowska 28 lipca 2023 10:04
28 lipca 2023 10:28

Aaaa....faktycznie...wiedziałem, że wykonał telefon, ale pokręciłem szczegóły. No ale i tak przpadek nietuzinkowy...coś poszło nie tak i zostało palić głupa. 

Ciekawe dlaczego Łazarewicz pali głupa? Te sanodzielne zacieranie przez Pyjasa śladów na poręczy - on musiałby z tej poręczy powolutku się opuszczać. No ale Łazarewicz wie, że można inaczej...pewnie sam nie jeden raz zacierał swoje ślady na poręczach skacząc na główkę z 3 piętra.....no i my się,dziwimy, że z jego głową jest coś nie tak. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 28 lipca 2023 10:14
28 lipca 2023 11:35

No, ale to Łazarewicz będzie zarabiał na tej koniunturze, a jak mu się uda wycieczka śladami Przemyka, to zrobi drugą - śladami Pyjasa. 

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski 28 lipca 2023 11:35
28 lipca 2023 11:54

Nikt, kto wczoraj ten wywiad oglądał nie kupi tego nawet z Biedry za piątaka.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @betacool 28 lipca 2023 11:54
28 lipca 2023 11:58

No właśnie nie byłbym tego taki pewien

zaloguj się by móc komentować

betacool @gabriel-maciejewski 28 lipca 2023 11:58
28 lipca 2023 12:14

Przy takim ciśnięciu tytułu nie ma go nawet w książkowym lunaparze (Empik) w TOP100. Tzn. totalna padaczka.

A wczorajsza dyskusja to próba reanimacji trupa. Wildstein to truchło skutecznie pogrzebał.

 

zaloguj się by móc komentować


qwerty @gabriel-maciejewski
28 lipca 2023 13:17

No i co z tych wszystkich rozmów w tv o śp. Pyjasie ma wynikać? Jest rok 2023 i czy ktoś ma ochotę opowiedzieć o losach tysięcy sbków wprzęgniętych w aparat administracyjny RP po 1989r.? A może ktoś ma odwagę jak do dziś rezydentury aparatu wojskowego prlu są ulokowane w instytucjach Państwa? 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @qwerty 28 lipca 2023 13:17
28 lipca 2023 13:33

Można nie pisać, że zleciał ze schodów. To już wiele

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @przemsa 28 lipca 2023 13:52
28 lipca 2023 13:58

Chciałem zaprosić tego całego Jakubika, ale się nie odezwał, to przecież nie będę się napraszał. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @przemsa 28 lipca 2023 14:02
28 lipca 2023 14:09

W każdym razie minister nie miał oporów by ze mną rozmawiać. Jesteśmy w kontakcie, a więc jakiekolwiek dywagacje na temat innych znawców energetyki są bez sensu. Niech idą do Zychowicza

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
28 lipca 2023 14:44

"Wedlug Łazarewicza Pyjas spadł ze schodów w wyniku znacznej konsumpcji alkoholu, łamiąc sobie przy tym biodro i miednicę, jednocześnie zacierając za sobą odciski palców na poręczach. Jego okulary zostały znalezione dopiero później, zupełnie w innym miejscu niźli zostały znalezione zwłoki."

To jest opowieść w stylu:

"Facet przychodzi do domu, ściąga ubranie i wiesza je w szafie. Buty przeciera do glansu i stawia je na baczność.

Potem bierze młotek i daje sobie nim w łeb i włazi do przygotowanego wcześniej worka.

Wcześniej już zamówił sobie transport, żeby go przenieśli na brzeg Wisły i wrzucili do wody."

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @OjciecDyrektor 28 lipca 2023 09:29
28 lipca 2023 14:53

"To przypomina gawędę o śmierci Ireneusza Sekuły. Oficjalnie popełnił samobojstwo syrzelając sobie w brzuch. Potrm zadzwonił na pogotowie........"

To coś jak z tym pułkownikiem bodajże, który jakiś czas temu popełniał samobójstwo.

Popełniał, bo nie popełnił.

Aha, już wiem, on się Przybył nazywa.

Postrzelił się, a wkrótce po tym jak go opatrzyli przeszedł w stan spoczynku.

Niezły wysyp z tymi samobójcami. Coś jak z Sumlińskim.

Ciął się w kościele, ale do końca się nie pociął.

Z tym że na emeryturę jeszcze nie przeszedł.

Jest aktywny, nadal pokazuje cuda na kiju.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewa-rembikowska 28 lipca 2023 10:04
28 lipca 2023 14:55

"Oj, tam strzelał 3 razy i jeszcze dodatkowo zadzwonił do rodziny."

Jak w operze, zastrzelą go, a on leży na scenie i jeszcze przez pół godziny arię śpiewa.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 28 lipca 2023 13:17
28 lipca 2023 15:00

"A może ktoś ma odwagę jak do dziś rezydentury aparatu wojskowego prlu są ulokowane w instytucjach Państwa? "

Ale to już chyba jakieś nędzne resztki, większość z nich już pozdychała.

Choć żyją jeszcze tacy jak Czempiński czy Dukaczewski.

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
28 lipca 2023 16:44

A ja znalazłem takie mądrości u pana Cezarego Łazarewicza:

"W III Rzeszy Herman Goring decydował, kto jest Żydem, a w IV RP Jarosław Kaczyński, kto jest Polakiem."

No i co można z taką mądrością zrobić ? Dodać jej kolejny człon:

--==  W III Rzeszy Herman Goring decydował, kto jest Żydem, a w IV RP Jarosław Kaczyński, kto jest Polakiem, a Donald Tusk, kto jest Niemcem  ==--

Nie, że ładnie wyszło, tylko pan Cezary zapomniał, chyba o tym.

zaloguj się by móc komentować


qwerty @Szczodrocha33 28 lipca 2023 15:00
28 lipca 2023 18:49

tzw. wydziały/komórki wojskowości przy sądach/prokuraturach/etc to nie Dukaczewski i inni, to zupełnie inne czerwone jądro aparatu, ideologia została i jest adaptowana do biezących potrzeb, tego nie ma w tv ani u tzw. dziennikarzy śledczych; idiotyzmy medialne jako obraz życia w RP to pokazywanie Dukaczewskiego czy Czempińskiego, 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Szczodrocha33 28 lipca 2023 14:44
28 lipca 2023 18:57

śledztwo w sprawie S.Pyjasa prowadzil prokurator Henryk S. z Krakowa. Ustalenia były prozaiczne: upadek ze znacznej wysokości, z tezą, że przez przechył przez barierkę schodów [i nie na parterze]. To czy miał promile we krwi [a ile ich miał? brak danych] jest bez znaczenia, bowiem wysokość barierek wykluczała aby samodzielnie się wspiął i spadł w dół [wtedy byłoby to samobójstwo]. Nie idzie w tym przypadku o ślady pobicia lecz o potencjalne sprawstwo osób nieznanych. Krakow jest mały i na Szewską kazdy mógł trafić aby sobie barierki i klatkę schodową pooglądać i mieć własne zdanie. Każdy kto choć raz wracal po flaszce do domu po schodach wie, że wspinanie się na barierkę nie wchodzi w grę, bo po co?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @przemsa 28 lipca 2023 13:52
28 lipca 2023 18:59

SN zaczyna przyciągać i może bć to ciekawa droga rozwoju.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
28 lipca 2023 19:09

" Mamy też nowego wykładowcę, będzie nim minister Piotr Naimski, z którym rozmawiałem wczoraj. Opowie nam, najprawdopodobniej, o budowie Baltic Pipe."

O, to super...

 

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @gabriel-maciejewski
28 lipca 2023 20:15

Wedlug Łazarewicza Pyjas spadł ze schodów w wyniku znacznej konsumpcji alkoholu, łamiąc sobie przy tym biodro i miednicę, jednocześnie zacierając za sobą odciski palców na poręczach. 

Ja bym poszła na ten spacer i poprosiła Lazarewicza żeby zademonstrował jak to się spada ze schodów na smierć jednocześnie zacierając za sobą odciski palców. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @DrzewoPitagorasa 28 lipca 2023 20:15
28 lipca 2023 20:38

"Ja bym poszła na ten spacer i poprosiła Lazarewicza żeby zademonstrował jak to się spada ze schodów na smierć jednocześnie zacierając za sobą odciski palców."

Ja bym najchętniej zepchnął tę mendę ludzką ze schodów, zakopał gdzieś, a gdyby policja się czepiała i robiła dochodzenie to bym im powiedział że go UFO porwało albo reptilianie.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 28 lipca 2023 18:49
28 lipca 2023 20:48

"tzw. wydziały/komórki wojskowości przy sądach/prokuraturach/etc to nie Dukaczewski i inni, to zupełnie inne czerwone jądro aparatu, ideologia została i jest adaptowana do biezących potrzeb, tego nie ma w tv ani u tzw. dziennikarzy śledczych; idiotyzmy medialne jako obraz życia w RP to pokazywanie Dukaczewskiego czy Czempińskiego,"

Sprzeczał się nie będę, pewnie ma pan rację.

Ja nie mieszkam w Polsce od bardzo dawna, więc siłą rzeczy dochodzą mnie czasami "rewelacje" grzane przez patriotycznych prawicowych dziennikarzy jak Karnowscy czy inni, o tym że

Dukaczewski to, a Czempiński tamto...

Pamiętam, czytałem kiedyś komentarz na jakimś blogu, facet pisał jak naiwnie pomaszerował w 1990 roku budować suwerenną Rzeczpospolitą.

Był absolwentem jakiejś uczelni, skończył prawo i poszedł się załapać do Urzędu Ochrony Państwa.

W holu tego budynku gdzie rekrutowali, ujrzał całe zatrzęsienie esbeków, znajome gęby, jeszcze z czasów przesłuchań.

Zwinął się szybko jak niepyszny.

Towarzysze, jak mawia Stanisław Michalkiewicz, wymienili legitymacje partyjne i dzieła zebrane Karola Marksa na książeczki czekowe, struktury pozostały te same.

Sądy, służby, mafijki urzędnicze - wszystko bagno.

I nic nie wskazuje na to żeby się coś w tej materii zmieniło

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 28 lipca 2023 10:28
28 lipca 2023 21:09

Za  ,,palenie  glupa,,  wzial  kase,...

...  a  dokladniej  za  ZAKLAMYWANIE  i  ,,tFoZenie  nowej  CHistorii,,  z  koziej  d*py  wzietej  !!!

Z  nadzieja,  ze  mlody,  ciemny,  polski  ludek  te  BUJDY  kupi,...  a  on  sam  kiedys,  5  minut  przed  smiercia  bedzie  robil  za  ,,profesjonaliste,,  ewentualnie  inny,  dety  ,,aLtorytet,,.

zaloguj się by móc komentować

Paris @OjciecDyrektor 28 lipca 2023 10:28
28 lipca 2023 21:17

Ach,...

...  jeszcze  wszyscy  ,,tFUrcy,,  tego  badziewu  ,,pala  glupa,,...  zapewne  w  ramach  wspolnego  ,,zjednoczenia  interesUF,,  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 28 lipca 2023 11:35
28 lipca 2023 21:18

Dokladnie  tak...

...  i  jego  pomagierzy  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 28 lipca 2023 14:09
28 lipca 2023 21:29

To  dobrze  o  nim  swiadczy,...

...  w  kazdym  badz  razie,  co  by  nie  mowic  o  nim  -  to  przyznac  trzeba,  ze  ZNAWCA  tematu  jest  NIETUZINKOWYM  !!!

Swojego  czasu,  ze  20  lat  temu,  a  moze  nawet  wiecej  dosc  czesto  wystepowal  w  RM,  w  Toruniu,...  jak  na  tamten  czas  to  byly  ciekawe  rozmowy,...  a  teraz  ciekawa  jestem  tego  co  powie  w  Ojrzanowie,

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 28 lipca 2023 15:00
28 lipca 2023 21:34

Niekoniecznie...

...  zyja  ich  dzieci  i  inne  znajome  ,,misie-spaTkobiercy,,...  ony  tez  majo  ,,gwarancje  i  so  zaslORZone,,  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 28 lipca 2023 18:49
28 lipca 2023 21:41

No  prosze,...

...  czyli  te  2  generaly  to  takie  SLUPY,  a  co  naprawde  ,,jest  grane,,  tego  zaden  ,,pismak,,  nawet  nie  tknie,...

...  bo  ,,panstFo  nasze,,  mogloby  tego  NIE  PRZEZYC  !!!

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski 28 lipca 2023 17:56
28 lipca 2023 23:34

OGROMNY myśliciel, ale jednak zdarza mu się o SZCZEGÓŁACH zapominać jak choćby pan Cezary Filozof, do którego nie udało mu się dotrzeć od początku prac nad książką ->  Żeby nie było śladów przez film -> Żeby nie było śladów (film).
I nie przeszkadzało to konsultantowi historycznemu filmu -> Antoni Dudek ani producentom filmu -> Les Contes Modernes, Arte France, Auvergne-Rhone-Alpes Cinema, Background Films, Magic Lab, Česká Televize (Praha), Mazowiecki i Warszawski Fundusz Filmowy i wreszcie sponsorom -> Région Provence-Alpes-Côte d’Azur, Region Auvergne-Rhone-Alpes, Centre National du Cinéma et de l'Image Animée, Czech Film Fund.

Cóż pewnie to urok pana Cezarego i fachowość pana Antoniego Dudka.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Paris 28 lipca 2023 21:34
29 lipca 2023 01:39

Skurczybyki.

Niech ich kule biją, pani Renato!

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ArGut 28 lipca 2023 23:34
29 lipca 2023 01:58

Jak będą robić film o Pyjasie to zaangażują w roli eksperta starego komandosa Dziewulskiego, który im zademonstruje jak spadać ze schodów tak, aby po drodze zetrzeć odciski palców

z poręczy.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Paris 28 lipca 2023 21:34
29 lipca 2023 07:06

A premier wrzucił własny kotlet na patelnię i zawzięcie go podgrzewa.

Temat: przesmyk suwalski, brama brzeska, wagnerowcy, Białoruś, zagrożenie, jara, jara, jara........................................

zaloguj się by móc komentować

Aquilamagna @Paris 28 lipca 2023 21:29
29 lipca 2023 22:32

Pani jak to ma w zwyczaju ostro ubliżała ministrowi przed rokiem. Może warto czasem powściągnąć, bo potem może niezręcznie to wyglądać.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 29 lipca 2023 07:06
29 lipca 2023 23:45

Tak,...

...  polowa  moich  klientow  o  tym  dzis  mi  mowila,...  ale  nie  zauwazylam  u  nich  jakiegos  nadmiernego  ,,przejecia,,  slowami  BANKSTERA  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Aquilamagna 29 lipca 2023 22:32
30 lipca 2023 00:01

Nie  przypominam  sobie...

...  ,,ostrego  ublizania,,...  napisalam  to  co  napisalam  w  tamtym  kontekscie  i  sie  tego  nie  wypieram.  W  kazdym  badz  razie  ,,udzial,,  pana  Naimskiego  w  KOR  pozostaje  nadal  dla  mnie  bulwersujacy,  takze  odejscie  ze  stolka  ministerialnego bylo  dosc  ,,glosne,,  ale  dzis  ma  to  dla  mnie  o  niebo  mniejsze  znaczenie.

Niemniej  jednak  kompetencji,  znawstwa  tematu  nigdy  mu  nie  ujmowalam...  nalezy  on  do  bardzo  nielicznych  ministrow  ,,dobrej  zmiany,,  ktorego  moge  posluchac,  i  tyle.

Co  zas  tyczy  ,,powsciagiwania  sie,,  w  wyrazaniu  swoich  opinii  -  zwlaszcza  negatywnych  -  do  rzadowcow  albo  osob  publicznych  -  to  mam  na  nie  coraz  mniejsza  ochote  !!!    

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Paris 29 lipca 2023 23:45
30 lipca 2023 03:46

Tak, pani Renato.

On zupełnie odjechał.

On był szkolony, a potem doradzał Tuskowi. No i nagrywali go U Sowy, I Przyjaciół.

Ale nie sądzę że to wszystko zmontował ten chłopina o czerwonej jak burak twarzy.

On tylko handluje węglem.

Musimy mieć ludzi którym można zaufać!!

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 30 lipca 2023 03:46
30 lipca 2023 11:08

Musze  przyznac,  ze  w  swietle  dawniejszych  ,,projektUF,,  to  BANKSTER  ,,odjechal,,  !!!

Modus  operandi  ,,zabuksowal,,  i  to  ostro,...  a  ludzi  godnych  zaufania  -  prawie  ZERO. 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować