-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czy każdy kto popiera PiS musi oglądać sztuki Bronisława Wildsteina?

Najpierw ogłoszenia. Proszę Państwa, bardzo proszę, by nie wpłacać już żadnych pieniędzy na zrzutka.pl, gdzie zbieraliśmy środki na mieszkanie dla rodziny zmarłej Julii. Przed wczoraj jeden z czytelników wpłacił naprawdę dużą sumę, napisałem nawet do niego czy się nie pomylił, ale odpowiedział, że nie, wszystko uczynił świadomie. Oczywiście od razu zablokowano nam tę zrzutkę, ze względu na to, że za dużo zebraliśmy, a jak się za dużo zbierze, to konieczna jest weryfikacja, tak mówi regulamin. Na razie wysłałem im potwierdzenia przelewów, które przekazałem Władysławie. Pierwszą ratę wynajmu zapłaciliśmy gotówką, albowiem tego życzył sobie wynajmujący. Umowa najmu potwierdzona jest notarialnie, podatek zapłacony, na moje jednak pytanie – czy przesłać skan tej umowy – zrzutka.pl nie odpowiedziała. Pytanie to zadałem, albowiem nie mam przecież tej umowy przy sobie, muszę po nią pojechać na drugi koniec miasta. Zdjęcia także można wysłać, ale regulamin mówi wyraźnie, że nie może tam być obciętych rogów, ani żadnych ubytków. Lepiej więc zeskanować. Wymieniłem z nimi kilka maili, ale nie odblokowano mi tej zrzutki. Czekam co będzie dzisiaj. Mam nadzieję, że wszystko dobrze się skończy. Ostatni raz pomagamy komuś za pomocą tego portalu.

Jesteśmy w trakcie przeobrażeń, zmienia się numer konta naszej firmy, bardzo więc proszę, by uważnie czytać co tam sklep podsuwa Państwu przy zamówieniach. Może się zdarzyć, że bramka płatności  nie będzie działać przez kilka dni, o czym uprzedzam, tym wyraźniej, że za dwa dni wchodzi do sprzedaży książka „Sposób na cukrzycę”, którą wiele osób jest zainteresowanych.

To nie koniec. Zgłosił się do nas pośrednik w imieniu jakiegoś klienta, który chce kupić cały nakład 30 czyli górniczego numeru Szkoły nawigatorów. Nie wiem ile tego zostało, bo nie ma mnie w biurze do kilku tygodni. W każdym razie zamierzam to sprzedać. Jeśli więc ktoś chce sobie kupić ten numer niech to zrobi dzisiaj. Zanim policzę ile zostało i dokonam transakcji.

 

A teraz przechodzimy do rzeczy.

Wczoraj, w różnych miejscach, od profilu Cezarego Gmyza na twitterze, po media elektroniczne, pojawiła się informacja, że w TVP Kultura wyemitowany zostanie spektakl napisany ręką Bronisława Wildsteina pod tytułem „Komedianci, czyli Konrad nie żyje”. Postanowiłem obejrzeć tę sztukę z kilku powodów. Po pierwsze dlatego, że miałem całkowitą pewność, że jest ona słaba, po drugie dlatego, żeby po raz kolejny przekonać się, jak nachalnie realizowana jest polityka kulturalna w czasie rządów Prawa i Sprawiedliwości, partii na którą głosuję z przekonania. Nie można jednak nie zareagować, kiedy ludzie dla tej organizacji zasłużeni traktują jej zwolenników jak idiotów. A Wildstein robi to nagminnie i z wielkim zapałem. Trudno mi bowiem uwierzyć, że on to wszystko wymyśla serio i domaga się z tego powodu atencji. Choć może…Jak go zapytali o ulubione książki to wymienił 1/3 spisu lektur szkolnych, przekonany najwyraźniej, że ten zwód taktyczny załatwia mu sprawę komunikacji z odbiorcą. Tak, jakby nie wiedział, że od stu lat, nikt w Polsce nie czyta lektur i nikt o nich nie rozmawia inaczej, jak poprzez szyderstwa. Czy wobec tego w sztuce Wildsteina były jakieś szyderstwa? Zapewne tak, ale obudowane literackimi i filozoficznymi wątkami w sposób taki, że nie dało się ich zauważyć. A naprawdę bardzo się starałem, wysiedziałem nie całe półtorej godziny, bo lekko się spóźniłem na początek i nie obejrzałem facetów wymalowanych szminką. Załapałem się dopiero na naradę tej całej rady parafialnej (patafialnej?) w teatrze narodowym, którego dyrektor miał na imię Konrad. Niezwykłe, prawda? No i ten Konrad zostaje oskarżony przez jakieś, pardon, dziennikarskie mendy, o działanie na szkodę, a do tego dokładają mu molestowanie, choć tylko klepnął w tyłek jedną aktorkę. Motywy klepania, lizania i ocierania są czemuś w sztukach i innych tekstach Wildsteina stale obecne. Można zgadywać czemu, ale ja to już robiłem dawniej i mi się znudziło.  Jak już zostają sformułowane oskarżenia pod adresem Konrada, ten się wiesza. Tak nieszczęśliwie, że urywa żyrandol. Nie należy się temu dziwić, albowiem sztuka pomyślana jest jako szyderstwo ze spraw poważnych. Niestety, żeby zrobić szyderstwo trzeba mieć choć trochę poczucia humoru, Wildstein zaś jest człowiekiem bardzo poważnym i to jest najważniejszy komunikat, jaki chce nam przekazać. No, ale wracajmy do Konrada. Po tym powieszeniu, zamiast pojechać karetką do szpitala, dyrektor Konrad wpada na scenę, gdzie się odbywają jakieś dogowory pomiędzy aktorami co chcą grać a to Fausta, a to Mefista, a to króla Leara, a to Medeę. Lekko przyprószony tynkiem ze sztukaterii pod żyrandolem, co to się nań targnął, wykrzykuje jakiś manifest, którego – przyznam – nie zrozumiałem. Następnie idzie się wieszać po raz drugi – na listwie przyściennej, takim gzymsie pod sufitem. No, ale ten numer kończy się tak samo. Sugeruję, iż autor, chciał nam tu zasugerować (specjalnie tak napisałem), że to jest takie szyderstwo z klęski polskie wizji teatru i tradycji narodowej w ogóle. Za trzecim razem Konradowi się udaje, ale ma to już mniejsze znaczenie, albowiem aktorzy już wcześniej zaczęli rozmowy z nowym dyrektorem, który znany jest w świecie jako Lucky. On do nich przemawia z monitora, ma ciemne okulary, apaszkę, a w tle widzimy Bramę Brandenburską, albo płonącą katedrę Notre Dame w Paryżu, co ma niewątpliwie wymiar symboliczny, w dodatku zaplanowany. No, ale jak ma być inaczej w sztuce teatralnej? To jest naprawdę przykry widok, ale Wildstein sam jest sobie winien. Oczywiście wiemy, że ten Lucky, to znany nam niemiecko-chorwacki reżyser, który parę lat temu, jakieś numery w teatrach polskich robił. No, ale to było parę lat temu. Polemika, jeśli miałaby nastąpić, musiałaby być natychmiastowa i bardzo gwałtowna. Tutaj zaś jest spóźniona i rozlazła, bo Wildstein musi się przede wszystkim wylegitymować przez widzami ze znajomości tekstów, które uważa za kanoniczne dla polskiego inteligenta. To jest coś niesłychanie zasmucającego i słabego.

Lucky obiecuje aktorom, że zrobią projekt, który ich naprawdę wzniesie ku wyżynom, a publiczność oszaleje. To powoduje, że oni na wyprzódki usiłują sprzedać duszę, ale czynią to w ramach nakreślonych przez sztukę pod tytułem „Faust”, cały czas podkreślając, że jest to tylko sztuka, która w dodatku jeszcze nie istnieje na scenie. Widzimy więc, że numer ze sprzedażą duszy jest dęty i nic z niego nie wyjdzie. I to by mogło nawet ciekawie wyglądać na tej scenie, gdyby wzięli się za tę interpretację prawdziwi aktorzy. Ci bowiem, których tam widać są jacyś dziwni. Być może nie rozumieją tekstu po prostu. Zamysł jest taki, że każdy chce grać coś innego, a pośrednik pomiędzy nowym dyrektorem nazwiskiem Lucky, a zespołem, zwany Kalibanem, chce wręcz grać Fausta i Mefista naraz. Aktorzy snują się po scenie i każdy opowiada o tym, co chciałby najbardziej robić. Młoda pani, co wcześniej wylazła z łóżka szefa kolektywu Kalibana chce, żeby Hamlet był kobietą. Klepnięta w zadek otwartą dłonią, która zachowuje się tak, jakby dostała, pardon, w łeb prawym prostym, chce być Medeą i mordować swoje dzieci, najlepiej we własnym łonie. Inni też mają jakieś plany, ale już nie pamiętam jakie. Najgorszy jest facet, który informuje – trzy razy – zespół o śmierci dyrektora Konrada. Gra homoseksualistę i nie umie tego zrobić. To jest coś absolutnie fatalnego, bo mając do dyspozycji taką skalę emocji, a do tego powieszonego w tle, facet zachowuje się jak pies Pluto siedzący przed pustą miską. Jest tam też stary alkoholik, grany przez tego pana, co w serialu „Plebania” grał gangstera nazwiskiem Tracz. On jest najpoważniejszy w tym wszystkim, ale gra błazna i pijaka. Czyni to jednak mało przekonująco. Sztuka kończy się w ten sposób, że próbują nas przekonać do tego iż cały ten festiwal prasowych polemik, nie wiadomo dlaczego przeniesiony na scenę i do telewizji, rozgrywał się tylko w głowie Kalibana pragnącego grać Fausta i Mefista jednocześnie. Wcześniej jednak Kaliban i Tracz postanawiają czekać na Godota. Jakże by inaczej, jeszcze by ktoś z towarzystwa wytknął potem Wildsteinowi, że zapomniał o tak ważnej sztuce, a przez to zubożył przekaz edukacyjny skierowany do młodzieży. A także siebie samego postawił w niezręcznej sytuacji, bo jak to Bronisław, wymieniłeś Ionesco i jego sztukę „Nosorożec”, a zapomniałeś o Beckecie? Gdzie twoje oczytanie i kultura?

Widzimy, że nie jest lekko. A będzie gorzej, bo walka klas i kas zaostrza się w miarę jej prowadzenia. Nie sądzę, by ktokolwiek w PiS zrezygnował z tej formy komunikacji ze odbiorcami tekstów kultury. Nie sądzę, by ktokolwiek z nich zrozumiał, że my tego nie chcemy, a jeśli ktoś deklaruje jednak chęć oglądania takich gniotów, czyni to z przebiegłości, pragnienia przypodobania się komuś, albo głupoty i niezrozumienia czym jest komunikacja. Pozostaje tylko wyrazić wdzięczność Panu Bogu i prezesowi Kaczyńskiemu, że Wildstein nie ma żadnego wpływu na politykę. Bo gdyby miał, od PiS odsunęliby się wszyscy. Na pewno jednak do partii zapisałby się wtedy Warzecha. Byłoby tak poważnie i tak serio, tak kulturalnie i ironicznie jednocześnie, że w Polsce trzeba by było wprowadzić jakiś zarząd komisaryczny, żeby ludzie nie oszaleli z tego szczęścia.



tagi: polityka  propaganda  teatr  wildstein  sztuka  nędza  pretensje 

gabriel-maciejewski
21 września 2022 07:45
51     3000    15 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

valser @gabriel-maciejewski
21 września 2022 08:08

Samo to, ze Dzikikamien pisze sztuke teatralna jest juz faktem zenujacym. Mysle sobie, ze wiele aktywnosci zostalo specjalnie zaaranzowanych, zeby glupota i slabizna byly za piniondze reglamentowane, ale jednoczesnie zarezerwowane dla kategorii okreslanej jako prawicowy publicysta. 

Zeby tego dotykac, to sie trzeba ubrac jak prokurator wykonujacy ekshumacje w Iziumie. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 21 września 2022 08:08
21 września 2022 08:12

Uważam, że należy dawać świadectwo. Nie ma zgody na taki szajs i ktoś to musi napisać

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 21 września 2022 08:08
21 września 2022 08:44

Czego  sie  nie  robi  dla  kasy...

...  poczekajmy  na  tego  patalacha  Sakiewicza,  ten  tez  Lumi  pisac  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 21 września 2022 08:12
21 września 2022 08:47

I  pomyslec,  ze...

...  ten  deciak  byl  taaaki  chory...  rak  mu  przezarl  mUSK  !!!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Paris 21 września 2022 08:47
21 września 2022 08:49

Na szczęście jest już zdrowy, mógłby się jednak zająć malowaniem, albo tai chi

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski
21 września 2022 09:39

Z tymi fundacjami to od zawsze był jakiś przekręt i należy uważać gdzie się wpłaca, ponieważ większość z nich w statucie ma zapisane, że 5% na cele i 95% na koszty własne.

Tak się akurat składa, że idąc do "Żabki" (300 metrów do niej mam przez podwórka) mijam samochody fundacji "Weź pomóż" - co pół roku stoi nowy. A "Weź pomóż" zajmuje się tak zwanymi lodówkami społecznymi, do których można wkładać jedzonko z zamysłem, że będzie się w ten sposób dokarmiać bezdomnych. Nie wiem jak to jest w skali ogólnopolskiej, ale we Wrocławiu jest ich kilkanaście - najczęściej przy kościołach, bo tam trzeba zapewnić czystość i prąd.

Inicjatywa/idea piękna, prawda? I miałem kiedyś okazję włożyć do takiej lodówki dwie skrzynki szynek, którym brakowało dwa dni do terminu spożycia. Skrzynki były wielkości takiej, w jakich standardowo transportuje się chleb. Zapchałem tymi szynkami całą lodówkę i wróciłem do firmy. Okazało się, że mam jeszcze dwie skrzynki do oddania, których nie zauważyłem, ponieważ stały w innym miejscu. I te dwie następne skrzynki zawiozłem do pustej już lodówki - 15 minut różnicy.

Pozdrawiam i plus. 

A Wildstein zasługuje na następny odcinek "Fajny film wczoraj widziałem".

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @atelin 21 września 2022 09:39
21 września 2022 09:42

No, ale co mogę teraz zrobić? Czekam na decyzję. Komunikacja się urwała. Muszę być transparentny więc ogłaszam to wszystko tutaj

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
21 września 2022 09:49

Wykazywanie się znajomością Ionesco czy Becketa, później Joyce'a było w dawnych czasach obowiązkowe, wydaje mi się jednak że tamto pokolenie już odchodzi. W dodatku mając nie tylko ukształtowany ale wręcz skamieniały pogląd na świat. Nie wiem do kogo taka sztuka może być adresowana? Aktorzy też mogą tego nie rozumieć. 

"mam grać? To gram"... 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
21 września 2022 09:52

Odpowiedź musi być tylko twierdząca - każdy członek PiS ma obowiązek obejrzeć, a może nawet znać wybrane fragmenty na pamięć!

Dlaczego?

Po pierwsze jest to wydarzenie tak wielkiej wagi, że można o nim przeczytać w doniesieniach Polskiej Agencji Prasowej:

tytułem.

https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1429230%2Ckomedianci-czyli-konrad-nie-zyje-premiera-sztuki-bronislawa-wildsteina-20

Po drugie to jest taki HiT (hit) albo bryk do nauki języka polskiego w liceum.

I to by było na tyle. :))

PS

Można się ze mną nie zgodzić :))

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
21 września 2022 10:02

Być może pan red. Wildstein na niwie sztuki zamierza iść w kierunku „neokonserwatyzmu liberalnego”. Największym jednak globalnym spektaklem ( niewątpliwie godnym ) o profilu konserwatywnym był uroczysty pochówek Elżbiety II , w którym jedynym odstępstwem był pokazywany obficie przez BBC murzyn w bikornie ( pierogu) na głowie kroczący przy karawanie. Pozostałe 99 % to „biała supremacja” plus msze ( co prawda anglikańskie ale zawsze ) i o zgrozo żadnej tęczowej flagi same „nacjonalistyczne” z czerwonym krzyżem św. Jerzego. Widać wyraźnie, że Albion zamierza powrócić jako zbawca wartości konserwatywnych, które usiłował lansować Putin na niedźwiedziu. Już widać ostry atak na nowego króla ale co on tam zamierza to się okaże… Na razie jeden następców tronu został wg brytyjskiej prasy spłodzony w Belwederze czyli c.d.n. Pewnie pojawi się  sztuka o globalnej restytucji monarchii pod przewodem Windsorów a promocję zapewni (księżyni ?) czyli pastorka anglikańska komentująca w BBC co może się udać po "abdykacji" Watykanu. 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @peter15k 21 września 2022 10:02
21 września 2022 10:08

No nie do końca. W kaplicy w Windsor siedziała przy ołtarzu, po lewej stronie ekranu Pani Biskup. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 21 września 2022 10:02
21 września 2022 10:19

Nie wybiegajmy za bardzo przed szereg. To tylko recenzja słabej sztuki

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 21 września 2022 09:52
21 września 2022 10:19

Ach to była komedia!!! Nie zorientowałem się

zaloguj się by móc komentować

beczka @gabriel-maciejewski
21 września 2022 10:29

Pisanie książek już nie wystarczy, trzeba pisać sztukie teatralną.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @beczka 21 września 2022 10:29
21 września 2022 10:30

No tak, bo książki są za grube i nikt ich nie czyta. Poza tym z twórczości Twardocha zrobili operę, to dopiero jest wyczyn

zaloguj się by móc komentować

atelin @gabriel-maciejewski 21 września 2022 09:42
21 września 2022 10:45

Pan jest uczciwy i niech Pan robi te zbiórki bez pośredników w postaci fundacji. Czyli trzeba założyć swoją - straszne.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @peter15k 21 września 2022 10:02
21 września 2022 10:51

Ta biała flaga, to flaga Anglii zdaje się. Gdzie więc reszta królestwa, zjednoczonego?

Zresztą, szkoda już każdego słowa dotyczącego tego czegoś, co jest na tej wyspie. Politycznie, oczywiscie. Jest bowiem City of London, to finansowe centrum swiata, tam, gdzie nawet król tej Anglii nie ma nic do gadania. Co dopiero, reszta.

 

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @gabriel-maciejewski
21 września 2022 10:57

BW zapomniał o nosorożcach? Wstyd!

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @Autobus117 21 września 2022 10:57
21 września 2022 10:59

jednak nie, kot przeleciał po klawiaturze, robi to bez przerwy.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 21 września 2022 08:12
21 września 2022 11:02

To jest jasne. Tolerancja na szajs zalecana powinna byc na poziomie zero. 

Ja tej zenady ogladac nie bede, nie mam na to czasu i pojemnosci. 

Sa ludzie ktorzy potrafia tylko spam wyprodukowac i sa na tyle bezczelni, ze chca to nam pociskac. Z nimi trzeba jechac jak z kacapami. I tyle. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 21 września 2022 10:02
21 września 2022 12:08

Tak...

...  telewizor  francuski  pokazywal  przez  caly  bozy  dzien  jak  ten  stary,  zlewaczony  i  zezgredzialy  Biden  przezegnal  sie  vis-a-vis  trumny  tej  starej  satanistki,...

...  a  ja  omal  z  krzesla  nie  spadlam,...  z  wrazenia  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @Maryla-Sztajer 21 września 2022 10:08
21 września 2022 12:18

W  poniedzialek...

...  juz  od  rana  moja  mama  i  maz  szykowali  sie  do  ogladania  tej  chucpy  pogrzebowej,...  ale  TRAF  chcial,  ze  okolo  13-tej  w  mojej  wsi  i  ponoc  gminie  elektrownia  wylaczyla  prad,  do  godziny  prawie  18.00... 

...  takze  domownicy  byli  zawiedzeni,  a  ja  PRZESZCZESLIWA,  ze  Pan  Bog  zaoszczedzil  mi  ogladania  tej  NIEMOZEBNEJ  OBLUDY  i  zaklamanych  ryjow  przelicznych  OSZUSTOW  i  ZLODZIEJI,  zgromadzonych  w  swiatyni  wszelkiego  szatanstwa  !!!  

zaloguj się by móc komentować

atelin @Paris 21 września 2022 12:08
21 września 2022 12:39

Się przeżegnał, bo się przestraszył...

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Paris 21 września 2022 12:18
21 września 2022 12:44

Transmitowano wszędzie. Nie mam tv ale w necie chyba każdy portal.. Zaciekawiło mnie wejście konduktu w bramę Windsoru, byłam tam przed lat. O tego momentu spoglądałam na ekran. Dość to nudne widowisko. Natomiast wnętrze kaplicy bardzo ciekawe architektonicznie. Ładne kadry z góry ujmujące wzór sufitu. Zresztą ogromne wrażenie wywiera całe wnętrze, choc dla nas kompletnie obce. I ołtarz zdumiewający. Właśnie obco wyglądający. Nie miałam poczucia sacrum tylko potęgę imperium. Może kiedyś Ci opowiem własne wrażenia z dawnych lat. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @valser 21 września 2022 08:08
21 września 2022 13:03

prawicowy? bo pisze prawą ręką? to juz nawet nie kabaret

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Maryla-Sztajer 21 września 2022 12:44
21 września 2022 13:19

Istotnie na pierwszy rzut oka katedra była świecka i dopiero po poszukiwaniach można było znaleźć krzyż, który wtapiał sie w kolor ołtarza i nie był eksponowany medialnie.  

W szatach liturgicznych duchownych tez trudno dopatrzyć się krzyża ( raczej mikro skromny nie rzucający sie w oczy )  - na pierwszym miejscu imperium...

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @peter15k 21 września 2022 13:19
21 września 2022 13:37

O, właśnie. W zasadzie nigdzie nie było widać krzyża. Trzeba było szukać, jak a tym drugim zdjęciu. Hafty bogate na szatach, ale co by one znaczyły? Kiedyś na S24 komentatorzy zajmowali się rozszyfrowaniem różnych tamtejszych symboli. Może i tu by coś wypatrzyli. Ja się na tym nie znam a nic naszego, katolickiego tam nie widziałam. 

Natomiast ciekawe jest zwrócenie się Celebra są podczas odprawiania mszy w stronę ołtarza. Ale nigdy ich nabożeństwa nie widziałam. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Maryla-Sztajer 21 września 2022 13:37
21 września 2022 14:18

Imperium jest multi-kulti jednak standardy mają trzymać royalsi a kasę City. Za brak trzymania standardów royalsów uderza się po kieszeni, po splendorach królewskich i wojskowych o czym przekonał się  pozbawiony tytułów królewskich i wojskowych sławny Andrzej.  

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 21 września 2022 13:03
21 września 2022 14:43

"prawicowy? bo pisze prawą ręką? to juz nawet nie kabaret.."

Dokładnie.

Dobrze to kiedyś wyczuł Edmund Niziurski.

W "Siódmym wtajemniczeniu" jeden w klasie, niejaki Szprot - Rymarski był lewicowy, jak tłumaczył swojemu nauczycielowi, panu Anielakowi, zwanemu Partaczem.

Lewicowy dlatego że miał lewą stopę większą.

Na tej samej zasadzie Wildstein.

Cały talent mu poszedł w prawą rękę.

zaloguj się by móc komentować

Pioterrr @peter15k 21 września 2022 13:19
21 września 2022 14:50

Na moje oko to jest kapa, nie ornat.

Nasze, katolickie kapy:

https://ornaty.pl/products/kapa-liturgiczna-monogram-ihs-kkp-157-fioletowy

https://ornaty.pl/products/kapa-haftowana-maryjna-z-aksamitem-kkp-127-pa

Proszę na widoku od frontu znaleźć krzyż.

Da się?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioterrr 21 września 2022 14:50
21 września 2022 14:51

Czy to jest tekst o pogrzebie królowej?

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski
21 września 2022 15:51

Obejrzałem, zacząłem z doskoku, nie wiedziałem kto napisał, jaki tytuł - przez przypadek. 

To było bardzo dobre, to nie jest możliwe, że spod ręki pisowca to wyszło.

Świetny spektakl, a Mastalerz - jakbym Klatę widziała po objęciu Starego Teatru w Krakowie.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski
21 września 2022 15:56

Świetny sposób na dialog że środowiskiem - Lupo- Klato- Warlikowskim. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
21 września 2022 16:00

Składam samokrytykę - jami ci to poszedł w temat poboczny...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Drzazga 21 września 2022 15:51
21 września 2022 16:11

Sztuki pisze, żeby prowadzić dialog z publicznością. Nie umiem nic poradzić na to, że pan tak to odebrał. Dla mnie było to przerażające i nudne

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski 21 września 2022 16:11
21 września 2022 16:35

Znam trochę to środowisko i publiczność, która się na nich wychowała.

Napisane ich językiem i do nich adresowane, inteligentnie obnażone problemy, ostatni raz śmiałem się tak na chyba "Rodzeństwie" T. Bernhardta według Krystiana Lupy .

Tragiczne i śmieszne ostrzeżenie - kiedy w końcu chcą się dogadać z Konradem, Konradowi w końcu udało się popełnić samobójstwo.

Rewelacyjna satyra na cały ten bajzel, kto chce choć trochę zrozumieć "Ojcobójców" niech to obejrzy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Drzazga 21 września 2022 16:35
21 września 2022 16:38

To nie była satyra, bo nie było momentów do śmiechu

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski 21 września 2022 16:11
21 września 2022 16:42

Tak, ale autor może adresować przesłanie do bardzo konkretnej publiczności. Jego prawo, Pan to wie.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski 21 września 2022 16:38
21 września 2022 16:45

To była tragikomedia i to bardzo dobrze zagrana. Nie wierzę, że to Wildstein, no nie wierzę.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
21 września 2022 17:00

Dobry dziennikarz powinien czytać dużo książek, dobrze władać polskim językiem, ale również językami obcymi. Powinien mieć też kręgosłup, w przeciwnym razie staje się funkcjonariuszem danej partii. Niezbędna jest wewnętrzna uczciwość - podkreślał w jednym z ubiegłorocznych wywiadów Tomasz Wołek

Ten Wildstein Bronisław, to też dziennikarz jednak, a jego syn, też. Tomasz Wołek też byl dziennikarzem. Gdy jeszcze byłem w Polsce, były takie spędy dziennikarzy w tv i ja to oglądałem niedzielną przedpołudniową  porą. Tomasz Wołek też tam bywał. Poza tym był fanem południowo amerykańskiej piłki nożnej. A ja, co wchodzę na polskie portale, to ktoś mi umiera z moich lat. Fajne to były lata jednak. Teraz to widzę

https://wydarzenia.interia.pl/kraj/news-tomasz-wolek-nie-zyje-

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Drzazga 21 września 2022 16:35
21 września 2022 20:39

Da  Pan  spokoj...

...  z  ta  deta  ,,satyra,,   !!!

Stary  GRZYB  Wildstein  napisal  ,,satyre,,  o  bajzlu  w  naszej  Ojczyznie,  ktory  sam  od  wielu  lat  tworzy,...  podobnie  zreszta  jak  jego  synus  Dawidek,  prawicowy  hipster,  z  tym  kretynem,  co  to  teraz  zostal  prezesem  w  kurwizji  !!!

No,  strasznie  to  g*wno  Wildstein`a  jest  ,,rewelacyjne,,

zaloguj się by móc komentować

Paris @Drzazga 21 września 2022 16:42
21 września 2022 20:42

Niech  sobie  adresuje...

...  co  chce  i  do  kogo  chce,  ale  moze  tak  za  SWOJE,  WLASNE  PIENIADZE,  a  nie  nas  okradac  i  meczyc  swoim  ,,talEtem,,  !!!

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski
21 września 2022 21:05

Wie Pani co jednak poraża, że to zupełnie różne światy, kody kulturowe, po których się rozpoznajemy, które podobnie rozumiemy. 

Ukraińcom będzie łatwiej Krym odwojować niż nam kulturę.

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski
21 września 2022 21:24

w temacie zamowien - zauwazylem, ze od jakiegos czasu nie dostaje powiadomien na mail
(a to sie przydaje gdy czlowiek wybierze tzw. tradycyjny przelew)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 21 września 2022 21:24
21 września 2022 21:27

Czasem tak się dzieje, nie wiem dlaczego. Nie mamy czasu nic z tym zrobić

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @zkr 21 września 2022 21:24
21 września 2022 21:31

Niech Pan wybiera przelew online paynow, dużo wygodniejsze i płaci się od ręki jednym kliknięciem niemal.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 21 września 2022 21:31
21 września 2022 21:42

Na razie będzie przerwa w pay now

zaloguj się by móc komentować

zkr @gabriel-maciejewski 21 września 2022 21:27
21 września 2022 21:48

> Czasem tak się dzieje, nie wiem dlaczego. Nie mamy czasu nic z tym zrobić

OK

zaloguj się by móc komentować

zkr @Kuldahrus 21 września 2022 21:31
21 września 2022 21:52

> Niech Pan wybiera przelew online paynow,

Stosuje tylko dwa rodzaje platnosci: karta lub przelew

zaloguj się by móc komentować


Krzysztof-Janyst @gabriel-maciejewski
23 września 2022 22:59

Nie tylko musi ogladać sztuki Widsteina, musi też:

śmiać się z produkcji satyryka Wolskiego

podziwiać barda Makowskiego

zachwycać utworami poety Wencla

bez tego ani rusz.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować