-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czy kamera jest atrybutem rycerza?

Sporo tu było wczoraj o zadziwiających koincydencjach, ja też coś o nich napiszę. I choć zaplanowałem tekst o Alfiem zacznę od czegoś innego. Zadzwoniłem wczoraj do Czarnego i jak zwykle pogadaliśmy chwilę. - Czytałeś Singera – zapytał Czarny. - Szatan w Goraju jest słaby – ja na to. - Ku...wa nie tego Singera – zdenerwował się – jego brata. Przyznałem, że nie czytałem, nawet nie wiedziałem o jego istnieniu. - „Bracia Aszkenazy” są świetni – powiedział – a „Rodzina Karnowskich” jeszcze lepsza. - Jak to Czarny – ja na to – brat Singera napisał książkę pod tytułem „Rodzina Karnowskich”? - O matko – powiedział wkurzony Czarny i już chciał odkładać słuchawkę, ale jakoś go przekonałem, żeby mówił dalej. Dla nas tutaj nie jest istotne o czym rozmawialiśmy, ale ja natychmiast zapragnąłem wydać książki zatytułowane „Bracia Aszkenazy” i „Rodzina Karnowskich”. Niestety nie mogę tego zrobić dlatego też ze spokojem o tym piszę, nie mamy tłumacza jidisz, a w tym języku właśnie dzieła te zostały napisane. Tłumaczka zaś, która przełożyła je na polski zmarła w roku 2004. Rekomenduję Wam jednak obydwie, bo jak coś się spodobało Czarnemu, to znaczy, że na pewno jest dobre.

Teraz do rzeczy. Patrzę jednym okiem, bo drugie jest zajęte czymś innym, na sprawę Alfiego i widzę tylko jedno – pozew sądowy z napisem „Rodzina Evans przeciwko królowej”. Nic ponadto nie jest w tej sprawie ważne. Koincydencją zadziwiającą zaś nazwałem narodziny royal baby i odłączenie małego Alfiego od aparatury. Wskazał na to wczoraj onyx. Jeszcze raz więc powtórzmy – rodzina Evans przeciwko królowej. Teraz oderwijmy się od Alfiego i przypomnijmy sobie film Grzegorza Brauna zatytułowany „Nie o Mary Wagner’. Film, który już krytykowałem na tym blogu i który uważam za głupi, a także szkodliwy. Najpierw jednak trzeba zadać pytanie - po co w ogóle faceci z kamerami pojawiają się wokół takich spraw jak sprawa Alfiego i Mary Wagner? Chodzi o dwie kwestie – o wzbudzenie współczucia w widzu i o zaznaczenie, że człowiek stojący za kamerą jest ujęty w cudzysłów, że nie przynależy do sytuacji, którą pokazuje. I tu rzecz zadziwiająca, którą nie wszyscy zauważyli. Bohaterką filmu Brauna jest biedna wariatka wkręcona w sytuacje, które ją przerastają, wariatka której przygody kończą się na formule od której przygoda Alfiego dopiero się zaczyna – Królowa przeciwko Mary Wagner. Zaburzona kobieta i bezbronne, nie rozumiejące niczego chore dziecko są bohaterami tych eventów. I teraz zobaczcie kto okazuje tym istotom współczucie. Prawie wyłącznie mężczyźni. Uśmiechają się, robią miny, opowiadają o Mary i o Alfiem tych charakterystycznym dla męskiej hipokryzji ciepłym głosem, którego czasem w sytuacjach krytycznych używał Igor Ławrow. Tego oszustwa się nie da pomylić z niczym. Kiedyś, przy okazji omawiania filmu o Mary Wagner zadałem pytanie następujące – dlaczego to ona idzie siedzieć, a nie ci faceci? Dlaczego ona rozdaje te kwiatki, a oni przyglądają się temu z bezpiecznej odległości? Oni wiedzą, że nie warto zadzierać z królową, a jej to nawet w głowie nie postoi, bo to wariatka i nie rozumie okoliczności prawnych, a skoro ich nie rozumie skazana jest na powtarzanie tych samych gestów bez przerwy. Gestów, które wyrażają jedynie bezradność wobec królowej i firmowanych przez koronę okoliczności. Gesty te są także obelgą i potwarzą dla tych, którzy deklarują chęć ochrony życia. Tak się jednak składa, że rozumie ów fakt tylko druga strona, która tę piekielną sytuację zaplanowała i rozegrała. Powtórzę teraz pytanie – czym się zajmują mężczyźni? Odpowiedź brzmi – okazywaniem współczucia. Do tego została zredukowana ich rola. Czy ja się tu kiedykolwiek zajmowałem okazywanie współczucia? Albo może promowaniem współczucia? Nie przypominam sobie. Być może dojdzie kiedyś do takiej sytuacji, ale na razie nie było o tym mowy. To jest istotna kwestia, albowiem współczucie oddziela nas od prawdy i rozgrzesza nas z nic nie robienia. Tamtym zaś daje poczucie bezkarności. Okazujcie to swoje zasrane współczucie – mówią – bo nic więcej nie możecie zrobić – Królowa przeciwko Mary Wagner! Rodzina Evans przeciwko Królowej! I jest pozamiatane.

Kolega mój zwrócił wczoraj uwagę na jedną istotną kwestię. W Liverpoolu był mecz piłki nożnej pomiędzy zespołem miejscowym a zespołem z Rzymu. Włosi vs Brytyjczycy, a w tle mieliśmy Alfiego Evansa. I co? Czy ktokolwiek z tych kibiców, tak przecież bojowo nastawionych, ruszył pod ten szpital i próbował, a niechby nawet nieskutecznie sforsować strażnika na bramce? Nie. Dlaczego? Bo kibicie są takimi samymi ciotami jak cała reszta tych gamoni, którzy stoją przed szpitalem i filmują tę sytuację. Bo rola mężczyzn w tym dziwnym społeczeństwie, którego jesteśmy, nomen omen, członkami sprowadza się już tylko do wrzasków na stadionie i do głupawych uśmiechów współczucia, jakże nieprawdziwych w tej tragicznej sytuacji.

Królowa firmuje to morderstwo, tak samo jak królowa firmuje przemysł aborcyjny w dominiach. I nie ma od tego faktu ucieczki. O tym trzeba robić filmy i o tym trzeba mówić. Za tym nie stoją jakieś mityczne korporacje kawałkujące małe dzieci, za tym stoi korona. Ta sama korona, która jest naszym sojusznikiem od dłuższego już czasu. I teraz oczekuję, że wszyscy bezkompromisowi bojownicy o ochronę życia poczętego, wszyscy ci, którzy zarzucali PiS-owi i Jarosławowi Kaczyńskiemu nie dość oczywiste posunięcia w obronie życia, wyjadą i publicznie powiedzą, że przyczyną tych zbrodni i tego zła jest prawo brytyjskiej korony. Na ich czele zaś stać będą posłowie Jurek i Zawisza. W drugim zaś szeregu chciałbym zobaczyć Migalskiego. Wczoraj napisał on na twitterze, że Alfie nie odróżnia matki od lampy. Przypomnę tylko, że Migalski nie odróżnia majtek od polityki, a nikt go przecież za to nie próbował zabić. A moim zdaniem ktoś powinien.

Pora na podsumowanie. Otóż kamera nie jest atrybutem rycerza, a rycerz nie zajmuje się okazywaniem współczucia. Jest od tych spraw niesłychanie daleko. On się zajmuje usuwaniem ze swojej drogi przeszkód, bez oglądania się na konsekwencje. Kamera zaś, w takich jak opisane wyżej sytuacja, służy temu jedynie, byśmy mogli bezpiecznie oddalić się od prawdy.

 

Zapraszam na portal www.prawygornyrog.pl



tagi: prawo  mary wagner  alfie  królowa  mężczyźni  kamera 

gabriel-maciejewski
27 kwietnia 2018 08:20
55     8258    7 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

parasolnikov @gabriel-maciejewski
27 kwietnia 2018 09:06

Jako, że nie mam ani uczuć współczucia, ani wstydu, pozwolę sobie na niesmaczny żart:
Na obronę męskości chciałem powiedzieć, że detektyw Rutkowski poleciał z odsieczą.  Koniec.

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @parasolnikov 27 kwietnia 2018 09:06
27 kwietnia 2018 09:50

Chyba tylko po to, zeby skompromitowac i uniewaznic wszystkie gesty wsparcia jakie do tej pory przyszly z Polski. Jego z pewnoscia tam bez problemu wpuszcza.

zaloguj się by móc komentować

Godny-Ojciec @parasolnikov 27 kwietnia 2018 09:06
27 kwietnia 2018 10:03

Naprawdę poleciał czy to fejk? Bo żart to to nie jest na pewno...

zaloguj się by móc komentować

jaguar @gabriel-maciejewski
27 kwietnia 2018 10:09

Coraz trudniej o rycerza, za to kamerzyści mnożą się jak zające.

zaloguj się by móc komentować


jestnadzieja @Godny-Ojciec 27 kwietnia 2018 10:03
27 kwietnia 2018 10:19

Cholera wie. Tak pisalo wczoraj wp.pl

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @Danae 27 kwietnia 2018 09:19
27 kwietnia 2018 10:58

Jeśli już precyzujemy, to "przeciwko Koronie". Ale w kontekście użytym przez Gabriela " Królowa" brzmi zdecydowanie lepiej. 

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @jestnadzieja 27 kwietnia 2018 09:50
27 kwietnia 2018 11:02

Można by już poważnie całkiem napisać. Jaką wiec wartość mają te "wszystkie gesty wsparcia" skoro ktoś tak niewybitny jak Rutkowski może je jednym ruchem unieważnić?

zaloguj się by móc komentować

jestnadzieja @parasolnikov 27 kwietnia 2018 11:02
27 kwietnia 2018 11:32

Nie wiem. Ale zawsze kiedy on wyskakuje, sprawa zaczyna byc medialnie skompromitowana.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Danae 27 kwietnia 2018 11:02
27 kwietnia 2018 11:41

Dużo czytałem w dzieciństwie. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Grzeralts 27 kwietnia 2018 10:58
27 kwietnia 2018 11:43

Oczywiście ze Korony, ewentualnie Królowej.  Tu nie ma o czym dyskutować. 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
27 kwietnia 2018 12:07

Dla mnie jednak szokiem jest to, jak niczym nie różni się sędzia jej królewskiej mości od sędziego z bylej PRL jeszcze urzędujacy, czy obecnej Polski, a wychodzi na to, ze żadna to różnica jest, jaki biezacy jest etap dziejowy, a "dzieło" tego perukarza na tle "mądrych" książek imperium podsumowuje, gdzie żyjemy. I gdzie żylismy. Tylko teraz to juz widać pisane otwartym tekstem w tv i w tym szpitalu angielskim.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Danae 27 kwietnia 2018 11:58
27 kwietnia 2018 12:09

Zwłaszcza to drugie. Zapatrzyłem się w Kmicica. 

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @cbrengland 27 kwietnia 2018 12:07
27 kwietnia 2018 12:24

Ktos juz zwracał na t6o uwagę, że istotne są klauzule podpisane przez rodziców przed oddaniem dziecka na leczeni9e. Klauzule te pozwalają klinice (lekarzom z kliniki) zaprzestać tzw. uporczywej terapii, o ile nie daje ona rezultatu (nir ma oznak poprawy sytuacji zdrowotnej pacjenta). Zapewne klauzula zawiera okreslenie granicznego terminu dla  kontynuowania takiej terapii. W iinej sytuacji klinika nie mogłąby przyjąc pacjenta, gdyz narażałoby to ją na mielomilionowe odszkodowania.

W tym stanie rzeczy sąd, opierając sie na    klauzulach w dokumentach podpisanych  przez rodziców, orzeka zgodnie
z przyjętymi obustronnie i dobrowolnie warunkami terapii.

 

zaloguj się by móc komentować

eska @gabriel-maciejewski
27 kwietnia 2018 12:30

Cóz, powtórzę jeszcze raz to, co zwykła mawiać moja warszawska ciotka > ostatni mężczyźni wyginęli w Powstaniu Warszawskim.
Oczywiście jest to uogólnienie, bo wszak wiemy, że jeszcze długo toczyły się walki po 1944 roku, a wiele zdarzyło się i potem, ale ona mówiła to wiele lat później, mając na myśli ocenę następnych pokoleń.

Mamy tu problem znacznie szerszej natury, niż sobie wyobrażamy, bowiem krytyka wszelkiego rodzaju powstań czy buntów poszła już tak daleko, że właściwie wszelkie naturalne odruchy są tłumione, a zwycięża postawa współczucia i pokojowego manifestowania, co kończy się farsą, czyli malowaniem kredkami po asfalcie.
A przecież czasem trzeba po prostu dać w mordę, iść się bić albo w inny sposób pogwałcić chore, wrogie układy, nie patrząc na cenę. Czasem po prostu trzeba dać świadectwo.

"...rycerz nie zajmuje się okazywaniem współczucia. Jest od tych spraw niesłychanie daleko. On się zajmuje usuwaniem ze swojej drogi przeszkód, bez oglądania się na konsekwencje."
Dokładnie tak. To nie kwestia współczucia, tylko odróżniania dobra od zła i walka ze złem bez oglądania się na koszt. Oczywiście mile widziany jest przy tym dobry ogląd sytuacji, dający szanse zwycięstwa - ale to już temat "techniczny".

 

PS. Podoba mi się to, co powiedział Duda - że to zwykłe, cyniczne draństwo. Nazwał "po imieniu" postępowanie Korony, zupełnie nie patrząc na skutki polityczne swojej wypowiedzi > "Tak albo nie - reszta od złego pochodzi".

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
27 kwietnia 2018 13:04

Patrzę na to szerzej, a nie czy są klauzule, czy nie.

Zawsze sąd moze wyjść z sytuacji, jak by chciał. Czasem tych klauzul nie ma, a sąd orzeka, jak chce, bo dostał instrukcje (telefon z kancelarii Tuska) albo nie chce się wychylic przed pierś królowej.

Takie sytuacje nie powinne mieć miejsca, jak z chłopczykiem z Liverpoolu. Nie i koniec. A jeżeli mają, to znaczy, że oni nas wszystkich mają w dupie. Bo właśnie mają.

My chcemy żyć, nie umierać. Ktoś za nas decyduje, czy nam wolno, a Bogiem nie jest. Tak mu się zdaje. A społeczność już niestety w to uwierzyła.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @stanislaw-orda 27 kwietnia 2018 12:24
27 kwietnia 2018 13:05

To byl moj komentarz na twoj komentarz ☺

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @Danae 27 kwietnia 2018 12:40
27 kwietnia 2018 13:09

Och, przestań się już wić. Popełniłaś błąd, ileż to roboty się do niego przyznać?

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Danae 27 kwietnia 2018 12:23
27 kwietnia 2018 13:12

Pozostaje wszak sobą - wiernie służy Ojczyźnie, plwając na tytuły i zaszczyty.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @redpill 27 kwietnia 2018 13:07
27 kwietnia 2018 13:25

Jest litera prawa i duch prawa, tak mówią profesjonaliści i nie tylko. Juz właśnie powyzej napisałem o tym. I nie ma o czym dyskutować. Tutaj rządzi szatan, więc taki jest ten duch.

A celem jest światowa dominacja tegoż przecież. Ostatnio z wielką pompą odbyło sie w Londynie spotkanie królowej z przywódcami wszystkich państw British Commonwealth. To na dobry początek, a doliczmy do tego USA, bo inaczej się nie da. Trump właśnie jest anonsowany na lato na podnóżek królowej. A skończyły sie właśnie igrzyska państw British Commonwealth.

Przeciez to jest tak bardzo widoczne. No chyba, że z Polski jednak mniej jeszcze.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski
27 kwietnia 2018 13:26

Czego Ty sobie życzysz, a czego nie, to w żaden sposób nie jest mój problem. Dopóki się tu będziesz kompromitować, to ja, ile razy będę miał ochotę, będę reagował.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Danae 27 kwietnia 2018 13:18
27 kwietnia 2018 13:30

Ze szczególnym szacunkiem potraktował Kuklinowskiego. 

zaloguj się by móc komentować

Zadziorny-Mietek @gabriel-maciejewski
27 kwietnia 2018 13:50

Cyt.: 

"List Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Pana Andrzeja Dudy
i Pierwszej Damy Pani Agaty Kornhauser-Dudy
do Jego Królewskiej Wysokości Williama Księcia Cambridge
oraz
Jej Królewskiej Wysokości Catherine Księżnej Cambridge
z okazji narodzin dziecka

Wasze Królewskie Wysokości,

pragniemy złożyć najszczersze gratulacje z okazji narodzin trzeciego potomka Waszych Królewskich Wysokości, a zarazem kolejnego członka brytyjskiej Rodziny Królewskiej.

Życzymy Waszym Królewskim Wysokościom, aby czas dzieciństwa i dorastania najmłodszego syna był naznaczony samymi pięknymi chwilami.

W tych radosnych chwilach bardzo serdecznie gratulujemy Waszym Królewskim Wysokościom i cieszymy się Waszym szczęściem. Cały czas mamy w żywej pamięci ubiegłoroczne, lipcowe spotkanie z całą rodziną Waszych Królewskich Wysokości w Polsce.

W tych ważnych dla Waszych Królewskich Wysokości chwilach przesyłamy życzenia wszelkiej osobistej pomyślności oraz rodzinnego szczęścia.

Z wyrazami szacunku
i serdecznymi pozdrowieniami

Agata Kornhauser-Duda      Andrzej Duda"

zaloguj się by móc komentować

eska @krzysztof-osiejuk 27 kwietnia 2018 13:26
27 kwietnia 2018 13:55

No i jedna "panienka" strollowała świetną notkę....
To zresztą specjalność tej "panienki", dobrze znana skądinąd - że też dajesz się wpuszczać.

zaloguj się by móc komentować

eska @Zadziorny-Mietek 27 kwietnia 2018 13:50
27 kwietnia 2018 13:56

A co mieli napisać - żeby Wam dziecko zdechło?
Zlituj się.....

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @cbrengland 27 kwietnia 2018 13:04
27 kwietnia 2018 14:02

Przeciez na takim  włąsnie dogmacie (że władza świecka jest jedynym Bogiem w świecie doczesnym ) zbudowane zostały heretyckie systemy społeczne.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Danae 27 kwietnia 2018 13:34
27 kwietnia 2018 14:14

Ja nie mam nic przeciwko, żeby potraktować mnie jak Kuklinowskiego, jeśli zasłużę. Ale tych, co bedą wtedy stali obok z kamerami, minami swymi wyrażając szacunek dla cierpienia, chętnie wytrzaskałbym po ryjach (co w takim położeniu byłoby jednak trudne). W sprawie Alfiego widać to jak na dłoni - wszyscy są zadumani, z wyrazami najwyższego szacunku wypowiadają się o cierpieniu dziecka, ale prawdziwym szacunkiem dla Alfiego byłoby, gdyby paru osobom nakłaść po ryjach.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @stanislaw-orda 27 kwietnia 2018 14:02
27 kwietnia 2018 14:16

Coś w tym jest. Chociaż użyłbym raczej sformułowania, że władza świecka jako jedyna reprezentuje Boga na ziemi.

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @stanislaw-orda 27 kwietnia 2018 14:17
27 kwietnia 2018 14:20

Oczywiście, chodzi mi o Boga Nowego Przymierza (Nowego Testamentu),

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @stanislaw-orda 27 kwietnia 2018 14:17
27 kwietnia 2018 14:26

Nie byłbym pewien. Oni po prostu źle w Niego wierzą. Jak ich duchowy przewodnik: "non serviam".

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Grzeralts 27 kwietnia 2018 14:26
27 kwietnia 2018 14:43

odpowiedziałem, a właściwie to dopowiedziałem, nieco wcześniej

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski
27 kwietnia 2018 17:04

Migalskiemu ktoś na ten głupi tekst odpisał, że jego kumpel minister Siemoniak nie odróżnił lampki od mikrofonu. Rycerzy ci u nas dostatek ale co jeden to lepszy. Idą z odsieczą jak tylko zwietrzą jakieś możliwości. Mam nadzieję że np. Rutkowski jedzie tam szukać łatwego zarobku i poklasku a nie jako przedstawiciel jakiejś naszej kliniki w celu nawiązania kontaktów biznesowych. Inny nasz rycerz imć Cejrowski Wojtkiem zwany dzielnie staje na Twitterze sam jeden ale w dwóch osobach - Wojciech Light i Wojciech dla Zuchwałych. Nie ma lipy jak mówił jeden taki co dziesięć pompek robił na raz.

https://twitter.com/TheCejrowski

https://twitter.com/theWCejrowski

Kolejnym jest pan Podbipięta co pokazuje wała jak Ameryka cała:

https://twitter.com/R_A_Ziemkiewicz/status/989034124441739264

Zaraz za nim przybiega pan Gadowski od specjalnej troski co pomoże jak może:

https://twitter.com/GadowskiWitold/status/989470945059463169

https://twitter.com/GadowskiWitold/status/989785684927016960

Na deser zupa szefa kuchni o którą toczy się gra na śmierć i życie:

https://twitter.com/Benjamin_Ole/status/989864993452707840

 

Nie wszystko jest na temat ale to jest stan rycerstwa z kilku ostatnich dni, co lepsze kawałki. I za tym rycerstwem bieży ciżba jak okiem sięgnąć...

zaloguj się by móc komentować

Zadziorny-Mietek @eska 27 kwietnia 2018 13:56
27 kwietnia 2018 18:28

Cyt.: "PS. Podoba mi się to, co powiedział Duda - że to zwykłe, cyniczne draństwo. Nazwał "po imieniu" postępowanie Korony, zupełnie nie patrząc na skutki polityczne swojej wypowiedzi > "Tak albo nie - reszta od złego pochodzi".".

;))

No, ale Pucołowaty (vel Maliniak) lubi się cieszyć byle czym. Ostatnio na przykład z radości merdał ogonem z okazji odbycia spaceru przy nodze prezydenta Izraela Rivlina. Przed spacerem wykonał przyjęty oklaskami taniec na tylnych łapach.

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @gabriel-maciejewski
27 kwietnia 2018 19:11

Rycerze byli dość płaczliwi, w takim sensie, że chętnie się wzruszali. Bywało, że zemdlał jden z drugim, a spadając z konia uszkodziłe swoje rycerskie wątpia.

Mnie nie dziwi, że ktoś w żelazo odziany, mieczem ostrym jak brzytwa wywijający/zabijający płacze na filmie o jebanym jelonku Bambi. Was to szokuje? 

A czytaliście te wszystkie śrdniowieczne historyjki?

Jasne, że łatwiej wyobrazić sobie grubych grubasów i zawziętych zawziętusów dyszacych piwskiem i cebulą. Dzikich i ciemnych!

A ich rachunki? 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Jacek-Jarecki 27 kwietnia 2018 19:11
27 kwietnia 2018 19:37

Wyłącznie grubasów ziejących piwskiem. Tak właśnie wyobrażam sobie Maćka z Bogdańca.

zaloguj się by móc komentować

Jacek-Jarecki @Grzeralts 27 kwietnia 2018 19:37
27 kwietnia 2018 20:03

Żartujesz, mam nadzieję. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Jacek-Jarecki 27 kwietnia 2018 20:03
27 kwietnia 2018 20:05

Nieee, jestem śmiertelnie poważny. Jak zwykle zresztą.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @parasolnikov 27 kwietnia 2018 09:06
28 kwietnia 2018 13:35

Nie, to nie koniec. To dopiero początek. No może środek.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @eska 27 kwietnia 2018 13:56
28 kwietnia 2018 13:38

"Zlituj się ..."

? Nie ma litości dla ... pucołowatych.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
28 kwietnia 2018 13:54

"Uśmiechają się, robią miny, opowiadają o Mary i o Alfiem tych charakterystycznym dla męskiej hipokryzji ciepłym głosem, którego czasem w sytuacjach krytycznych używał Igor Ławrow."

:-} Miodzio. Nieco cierpkie, ale miodzio. No bo jak to? Przecież Moskwa nie zna sentymentów i w łzy nie wierzy. Vide twarda mowa Włodmira Włodimirowicza, a także Włodimira Rudolfowicza Sołowiewa w jego programach i jego gości, zwłasza Jakowa Kedmi-Kozakowa. Aha, ale Ławrow jest z Petersburga, to może mu wolno.

No i to: 

"albowiem współczucie oddziela nas od prawdy i rozgrzesza nas z nic nie robienia. Tamtym zaś daje poczucie bezkarności. Okazujcie to swoje zasrane współczucie – mówią – bo nic więcej nie możecie zrobić – Królowa przeciwko Mary Wagner! Rodzina Evans przeciwko Królowej! I jest pozamiatane."

Władza lubi okazać swoją moc. Zwłaszcza koronowana. Jakoby święta władza moc sprawczą mieć musi. Kciuk w dół. Under my thumb ... Ale kciuk/thumb może też pójść w górę. Czemu nie? Oby. Wszak w tym również objawia się moc władzy. Ile by zyskała propagandowo. Przecież spełniła by wolę głosu ludu. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier 28 kwietnia 2018 13:54
28 kwietnia 2018 21:05

ten głos ludu to nie sjest głos Brytów, tylko jakichś katoli z Europy wschodniej, co robią w UK na białych murzynów.

Nikogo w Great Britain taki głos nie wzrusza.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 28 kwietnia 2018 21:05
28 kwietnia 2018 21:22

Oprócz brytolskich kiboli. Szafran u góry pisze o tym w swoim komentarzu i nawet zdjęcie dał.  

zaloguj się by móc komentować


eska @Zadziorny-Mietek 27 kwietnia 2018 18:28
28 kwietnia 2018 22:11

Chorobliwa nienawiść do Dudy to objaw cięzkiej głupoty politycznej, w najlepszym wypadku..

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier 28 kwietnia 2018 21:22
28 kwietnia 2018 22:19

Nikogo, kto ma władzę faktyczną i formalną

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier 28 kwietnia 2018 21:25
28 kwietnia 2018 22:27

i taka dygesja.


Papiez Franciszek najwyraźniej operuje kategoriami rodem z Ameryki Łacińskiej, gdzie głos Papieża  znaczy bez porównania więcej niż w w apostackiej Europie Zachodniej. Czyli papiez nie uwzględnia okolicznosci, iż nie po to heretyccy Brytole wymówili w XVI stuleciu ery nowożytnej posłuszeństwo Rzymowi,  aby dzisiaj słuchać sugestii czy próśb biskupa Rzymu.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @stanislaw-orda 28 kwietnia 2018 22:27
29 kwietnia 2018 00:11

Nie sądzę, żeby miał w tej kwestii złudzenia.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Grzeralts 29 kwietnia 2018 00:11
29 kwietnia 2018 08:10

To jaki sens, by apelować do Belzebuba, kiedy on ostentacyjnie i tak zlekceważy tego rodzaju apele?

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @stanislaw-orda 29 kwietnia 2018 08:10
29 kwietnia 2018 08:36

Public Relations - wierni muszą widzieć, że Papież nie jest bierny.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Grzeralts 29 kwietnia 2018 08:36
29 kwietnia 2018 11:19

moja uwaga odnosi się również do reakcji naszych pierwszoplanowych polityków. Komentuja sobie a muzom, nie znając ani treści klauzul podpisanych przez rodziców Alfiego, ani innych uwarunkowań samego procesu rehabilitacji.

Nie słyszałem, aby jeszcze jakikolwiek premier czy prezydent wypowiadał się (krytycznie w podtekście) w sprawie wyroku sądowego wydanego w  innym suwerennym kraju. Poza rzecz jasna politykami mocarstwa anonimowego wypowiadającymi się regularnie  w kwestii obywateli polskich wiadomego pochodzenia.

Dla kontrastu, gdy np. prezydent FR wypowiada się w kwestii rosyjskojęzycznych obywateli łotewskich, estońskich, ukraińskich czy gruzińskich to jest to "wtrącan8ie się" w sprawy suwerennych państw.  Natomiastr tego rodzaju  ramy nie dotyczą " wtrącania się"  przez wspomniane mocarstwo anonimowe..

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @stanislaw-orda 29 kwietnia 2018 11:19
29 kwietnia 2018 22:05

W tych kwestiach nie ma symetrii.

zaloguj się by móc komentować

Slepowron @gabriel-maciejewski
1 maja 2018 21:53

  Moze wcinam sie zbyt pozno ale dopiero przeczytalem ten wpis.

 "Otóż kamera nie jest atrybutem rycerza, a rycerz nie zajmuje się okazywaniem współczucia. Jest od tych spraw niesłychanie daleko. On się zajmuje usuwaniem ze swojej drogi przeszkód, bez oglądania się na konsekwencje. Kamera zaś, w takich jak opisane wyżej sytuacja, służy temu jedynie, byśmy mogli bezpiecznie oddalić się od prawdy."

    Jako narzedzie przekazu - czym w istocie rozni sie kamera od piora?  I czy pioro jest atrybutem rycerza?

O ile mozna sie zgodzic, ze okazywanie wspolczucia stalo sie substytutem rycerskosci, o tyle krytyka Brauna jako udajacego rycerza, bo to chowa sie za kamera zamiast z mieczem rzucic sie na wroga, dotyczy w rownym stopniu dzierzacego w dloni pioro.

   To ze teksty Coryllusa nie ociekaja wspolczuciem ma tu znaczenie drugorzedne.  Bo jezeli uwaza, ze jego konsekwentne wskazywanie na doktryne imperialna Albionu jest usuwaniem ze swoje drogi przeszkod bez ogladania sie na konsekwencje, to racze powatpiewac ....

   I znowu,  przymus obecnosci na blogu bardzo utrudnia unikniecia przerysowan retorycznych.   Ciemna strona blogosfery.

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować