-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czy Jarosław Kaczyński mógłby zostać wielkim mistrzem zakonu templariuszy?

Wygląda na to, że nie, albowiem serio traktuje on jedynie deklaracje i wierzy w formułę, jaką jego partii nadał kiedyś Jacek Kurski, czyli w prawo i sprawiedliwość. Z tym, że prawo jest bardziej dla działaczy, a sprawiedliwość bardziej dla ludu. Zacznę swój wywód od końca czyli od prawa i sprawiedliwości właśnie. Prezes wierzy w prawo, a jednocześnie nie ma mocy, które by to prawo mogły efektywnie wykorzystać. I nie ma tu co gadać o przyczynach tego stanu. Jeśli ktoś jest uważany za najwybitniejszego polityka w Polsce, to powinien demonstrować skuteczność. Przynajmniej w propagandzie, jeśli inaczej okoliczności nie pozwalają. Jak wszyscy wiemy jest odwrotnie. PR PiSu to katastrofa. Trochę się tam poprawiło, ale generalnie po przegranych wyborach wszystko wróciło do normy. Mamy płacz i zgrzytanie zębów, w większości przypadków wstawianych. Skuteczność to także możliwości negocjacyjne i takowe chęci, które można przecież ukryć. Nikt nikogo nie zmusza do uporczywego ich demonstrowania. Jakoś tak się jednak dzieje, że widzimy albo te demonstracje, całkowicie przez przeciwnika lekceważone i uznawane za słabość, albo jakieś kompletnie głupkowate upory. Wracajmy jednak do prawa. Tu chęci i możliwości negocjacyjne zostały z jakichś powodów odłożone na bok, efektem tego jest obecność Romana Giertycha w sejmie. Pan ten podejrzewany jest o różne niepiękne rzeczy, ale nic mu zrobić nie można, albowiem staje się on powoli uosobieniem prawa w Polsce. Nie prezes, ale on. Jego demonstracje, choć wielokrotnie żenowały nas one, zamieniają się na naszych oczach w działania skuteczne. Jest to widok przykry, a może się okazać, że do jego opisu używać trzeba będzie zwrotu „nie do zniesienia”. Giertych i jego triumf jest symbolem porażki całego PiS i bezradności tej partii. Prezes jednak nadal wierzy w prawo, a jego ludzie przekonują wyborców, że nastanie sprawiedliwość. Jeśli prowadzi z kimś jakieś negocjacje to są one nieskuteczne, albowiem widząc jego słabość ewentualni partnerzy stawiają warunki zbyt wygórowane, których nie ma czym skontrować. PiS bowiem nie jest mocny siłą swoich struktur, ale siłą wyborców, którzy partię popierają. Być może jest tak, że całe otoczenie prezesa przekonuje go iż jest na odwrót, ale w takim razie – jeśli on w to wierzy – nie pozostaje nic innego, jak stwierdzić, że nie jest tym człowiekiem, za którego go uważaliśmy. To bardzo ważny moment, bo każdy, nawet najgłupszy gangster co jakiś czas organizuje pokazówkę, czy wręcz ustawkę, która przekonuje jego ludzi, że słuchają właściwego człowieka. Takiego wrażenia prezes nie potrafi zrobić na wyborcach, za to – być może – wkręcony jest w różne wewnętrzne pokazówki ustawione przez otaczających go cwaniaków. Powtórzę – prezes wierzy w prawo, a jednocześnie ma przeciwko sobie sędziów. Niestety z prawem jest tak, że ktoś je musi uosabiać. Tymczasem my jesteśmy w fazie permanentnego przesilenia, a walka toczy się właśnie o to, kto będzie uosabiał prawo. Prezes przegrywa, w dodatku trzy, albo nawet cztery do zera i nie widać, by coś się miało w tym zakresie zmienić, choć mecz trwa. Moim zdaniem ostatnią rzeczą, jaką należy teraz wykonywać, jest demonstrowanie współczucia i zrozumienia dla prezesa i jego otoczenia. Na tym poziomie, na którym ludzie ci sami się umieścili lub umieszczeni zostali w wyniku bolesnych jakichś pomyłek i błędnych ocen, nic takiego w grę nie wchodzi.

Zapytałem wczoraj jednego z komentatorów, czy myślał kiedyś dlaczego templariusze kazali nowicjuszom pluć na krzyż. Odpowiedział zwrotem dość lekceważącym zarówno moje pytanie, jak i cały problem. Czym dał wyraz temu samemu przywiązaniu, które powoduje, że prezes przegrywa cztery do jaja z jakimiś patałachami. Wskazał, że deklaracje są najważniejsze. Otóż nie są. Najważniejsze są sytuacje i możliwość oraz umiejętność ich aranżowania, z pozytywnym skutkiem dla samego siebie.

Dlaczego templariusze kazali pluć na krzyż? Jak sądzę powodów było wiele, najważniejszy zaś był ten, że ilość żydowskich, muzułmańskich, greckich i Bóg jeden jeszcze wie jakich agentów, próbujących dostać się w struktury zgromadzenia była tak wielka, że trzeba było założyć jakieś poważne sito. To zaś musiało przede wszystkim odsiać tych, którzy nie rozumieli czym jest posłuszeństwo, a także tych, którzy nie rozumieli czym jest doktryna i jak działa ona w praktyce. Ludzie ci, deklarując chęć przystąpienia do zgromadzenia wyrażali swoją wolę, w wielu przypadkach całkowicie fałszywą, ta wola musiała być jakoś zweryfikowana, a to nie mogło się odbyć inaczej, jak poprzez próby, których istota była dla adepta niezrozumiała, a przy tym całkowicie dewastowała jego intencje. Wychodzili z niej zwycięsko ci, którzy rozumieli czym jest posłuszeństwo, a także założyli, że pokazywany im krucyfiks, który mieli sprofanować, może być niepoświęcony. To zaś oznaczało, że hierarchia, którą reprezentowali bracia zakonni, jest ważniejsza niż symbole. Jeśli ktoś próbował wejść do zgromadzenia z kręgów kulturowo i organizacyjnie obcych, musiał najpierw przetrawić całą doktrynę, uwierzyć w nią, zachowywać pozory, udawać, przekonywać sam siebie, że czyni właściwie, żyć w obawie demaskacji, która niechybnie zakończyłaby się, w najlepszym razie, niezrealizowaniem misji, a w najgorszym śmiercią. Ktoś taki plując na krzyż zachowałby się wbrew instrukcjom własnej organizacji. I to jest dość oczywiste, dla każdego kto rozumie, że sytuacje są ważniejsze niż deklaracje. Czasem po prostu trzeba włożyć rękę w ogień i już. Nikt nie będzie od nas wymagał, byśmy tę rękę trzymali tam długo, chodzi o to, by pokazać, że potrafimy odnaleźć się w trudnych sytuacjach.

Prezes zaś wierzy w prawo, które uważa za swoją domenę, ludzi zaś werbuje na podstawie deklaracji. Nie wiemy czego dotyczą deklaracje składane wewnątrz partii, ale jak widzimy ich efektem jest dramatyczna wprost nieskuteczność i seria kompromitacji. Wiemy natomiast czego dotyczą deklaracje mające uwiarygodnić polityków i propagandystów PiS w oczach wyborców. Przede wszystkim ochrony życia poczętego oraz oceny wydarzeń smoleńskich, potem deklaracje te przechodzą na sprawy związane z żołnierzami wyklętymi, a wszystko to razem jest przez próbujących się uwiarygodnić ludzi, traktowane jak folklor dla naiwnych turystów. Wyobraźmy sobie teraz muzułmańskiego, albo żydowskiego agenta, który chce wstąpić do zakonu rycerzy świątyni z misją zrobienia tam kariery i przejęcia aktywów. Niekoniecznie finansowych, ale, na przykład, dowództwa portu w Akce, czy w jakimś innym, strategicznie ważnym miejscu, Człowiek te musi nagle zacząć traktować serio wszystko to, co lekceważył, wyśmiewał i czego być może nienawidził. Mówimy o czasach dawnych, nieco bardziej poważnych niż nasze. Niektórym więc, traktującym serio wyłącznie deklaracje, w dodatku głośne, będzie trudno to zrozumieć. Może nadmienię tylko, że profanacja symbolu była tylko częścią procesu rekrutacji, wcześniej były inne próby. Nie wystarczyło z ochotą sprofanować symbol, żeby się dostać do organizacji. Ktoś może powiedzieć, że zapewne się mylę, albowiem jeden taki przypadek – kiedy ktoś nasłany przez wrogie struktury odmówiłby splunięcia na krzyż – wyklucza dalsze próby. Następni bowiem pluliby z ochotą. No, właśnie niekoniecznie, bo nie wiadomo co działo się z tymi, którzy zaszli aż tak daleko, a następnie odmówili wykonania tego dziwnego rozkazu. Myślę, że nie wracali do rodzin. Tajemnica bowiem musiała być zachowana.

Komentator, którego wczoraj zaczepiłem w związku z deklaracjami w sprawie aborcji określił opisywane wyżej zachowania jako „harcerskie”. Dziś być może byłby właśnie takie. No, ale w XII i XIII wieku świat był nieco inny i ludzie mieli więcej do stracenia. Moim zdaniem te światy, współczesny i dawniejszy, nie różnią się wiele. Prezes zaś ma do stracenia wszystko. Podobnie jest z jego ludźmi. Mam jednak wrażenie, że oni tego ni cholery nie rozumieją. I jeszcze nas wciągają w tę pułapkę.

Wiara prezesa w to, że wyborcom wystarczą głupkowate i nieautentyczne deklaracje składane przez członków partii, na chybcika w dodatku, niestety go dyskwalifikuje. Szczególnie mam tu na myśli ostatnie deklaracje dotyczące Kurskiego.

Ochrona struktur organizacji jest najważniejszą rzeczą na świecie i to się dokonuje poprzez surowe reguły, które są egzekwowane za każdym razem gdy dochodzi do niesubordynacji czy choćby tylko działań nieskutecznych. Ochrona ta nie może w dodatku kolidować w obszarze personalnym ze skutecznością organizacji. To znaczy żaden ulubieniec szefa nie może być ważniejszy niż skuteczne działania. I teraz zastanówmy się czy w PiS i popierających prezesa mediach tak jest. Na dziś to tyle. Jarosław Kaczyński nie mógłby być wielkim mistrzem zakonu templariuszy. Niestety.

Na koniec, jak co dzień, prośba o wsparcie moich starań zmierzających do utrzymania w Polsce dwójki sierot – Saszy, któremu umarła żona i jego córki Ani, której umarła mama. Sasza jest u nas reżyserem, bez niego nie będzie niestety nagrań. Będę wdzięczny za każdą pomoc. Tu jest link do zrzutki

https://zrzutka.pl/fymhrt?utm_medium=mail&utm_source=postmark&utm_campaign=payment_notification



tagi: organizacja  prawo  jarosław kaczyński  sukces  skuteczność  sprawiedliwość  deklaracje  sytuacje  templariusze  porażka 

gabriel-maciejewski
15 lipca 2024 08:06
55     3103    15 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

szarakomorka @gabriel-maciejewski
15 lipca 2024 10:00

Organizacja chcąca uchodzic za poważną nie może podejmować nieprzemyślanych akcji, których nie potrafi przeprowadzić do końca i które w efekcie kończą się klapą.

Jako najwyrazistszy przykład akcje wobec Banasia i wobec Giertycha.

Jeżli zapytamy wielu popierających PIS o co mają najwieksze pretensje to wlaśnie o tą nieskuteczność działań ( tłumaczenie, że PAD i prawo - nie przemawia, bo też nie może być żadnym usprawiedliwieniem).

Potrafią przełknąć gamoniowatość wielu działaczy ale takie spektakularne wpadki wryły się do ich świadomości na pewno głęboko.

Dlatego może też Beata Szydło cieszy się chyba największym zaufaniem wśród wyborców PISu - nie widać u niej żadnej wyrażnie zawalonej sprawy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @szarakomorka 15 lipca 2024 10:00
15 lipca 2024 10:19

Nie widać też wahań. No, ale ona jest europosłem, więc nie ma o czym gadać

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski
15 lipca 2024 10:27

"Wiara prezesa w to, że wyborcom wystarczą głupkowate i nieautentyczne deklaracje składane przez członków partii, na chybcika w dodatku, niestety go dyskwalifikuje. Szczególnie mam tu na myśli ostatnie deklaracje dotyczące Kurskiego."

Żebyśmy się nie zdziwili gdy zostanie kandydatem w wyborach prezydenckich :-))

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @szarakomorka 15 lipca 2024 10:27
15 lipca 2024 10:30

Tego się właśnie obawiam, ale taki ruch świadczył będzie o zgłupieniu kompletnym

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
15 lipca 2024 10:41

Czy templariusze pluli na krzyż, to nie jest rzecz pewna. Demiurger jest demiurgiem fabrykującym rzeczywistość na podstawie fałszywek produkcji Nogareta. Templariusze raczej deptali figurę geometryczną krzyża. Dlaczego? Bo to były ćwiczenia szermiecze, czyli praca nóg przy cięciu z góry. Tak samo deptali krzyż adepci polskiej krzyżowej.

Templariusze mieli bardzo rozbudowaną taktykę i strategię walki. JK i PiS też ma coś takiego. Tyle że okoliczności się zmieniły. Ich strategia nie za bardzo. Błaszczak, Romanowski, Wąsik i Kamiński winni zająć frontowe miejsca w propagandzie. Kurski do cienia. Ale przez Kurskiego JK wierzy że ma kontakt z mediami. Wierzy chyba, że to mu da możliwości skutecznych ripost. Akurat! Przez Kurskiego ma kontakt tylko z Zenkiem Martyniukiem. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Magazynier 15 lipca 2024 10:41
15 lipca 2024 10:50

Mówisz o tym Wąsiku, co mu weszli na konto za obrażanie Kramka i Dialogu otwartego? Weź Wacek daj spokój, mylisz realia z metaforą.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
15 lipca 2024 10:57

Tak mnie zastanawia, czy Wielkim Mistrzem Zakonu Templariuszy powinien być ideologiem (doktryna) czy egzekutywą (skuteczne i zdecydowane działania)?

PREZES od Najlepszych Niemców jako miłośnik prawa ... tak jakoś kiepsko pasuje do proponowanego powyżej wzornika/wzorników ?!?

PREZES od Najlepszych Niemców w każdym swoim przemówieniu rzuci jakimś fajnym terminem prawnych, tylko to chyba za mało, żeby rządzić dłużej niż 2 kadencje. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski 15 lipca 2024 10:50
15 lipca 2024 11:05

Mówię o Wąsika którego zapakowali do więzienia. To nie metafora. Wypuścili ale facet ma zaliczony karcer. To się liczy.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Magazynier 15 lipca 2024 10:41
15 lipca 2024 11:17

>Przez Kurskiego ma kontakt tylko z Zenkiem Martyniukiem. 

Ten schemat / formuła ciekawie działa na podtatrzu. Zakopane podobnie jak Warszawa wchłania, jak czarna dziura. Jak Zenka Maryniuka powiążą z PiS-em to przy następnych wyborach prezydenckich będzie jedna tura ...

Uważam, że POKO i inni skupieni przy Donaldzie Hitlerowcu DUŻO lepiej rozumieją propagandę wyborczą i naszą kulawą ordynację wyborczą.

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Magazynier 15 lipca 2024 11:05
15 lipca 2024 11:18

>To się liczy.

Dla kogo?

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
15 lipca 2024 11:34

Organizacja PiS ma tyle braków, że w zasadzie, gdyby się pozbyć tych braków, to organizacja znikłaby. Z takim stwierdzeniem, w zasadzie, zgodzi się każdy tutaj.  Ja jednak chciałem przypomnieć, że podczas sprawowania władzy zrobiła ona tyle konkretnych ( i dobrych) ruchów niemal we wszystkich dziedzinach (poza PR), że pozostałe pookrągłostolne lata wzięte do kupy, mogłby tu robić jedynie za przycisk do papieru. 

Obecna sytuacja wydaje się nienaturalna, przekrzywiona, właściwie to nagle, nie wiadomo skąd, PiS staje się swoją karykaturą. Może faktycznie to planowe działanie..? Wtedy jakakolwiek krytyka tego, co właśnie się dzieje, bez względu na to, jak bardzo spójna, okazuje się tylko przewidzianym i pożądanym efektem. 

zaloguj się by móc komentować

Adriano @Magazynier 15 lipca 2024 11:05
15 lipca 2024 11:43

"Obrońca Macieja Wąsika: Trwa głodówka, mój klient nie podjada

- Protest głodowy już długo trwa. I jest coraz gorzej - mówi w rozmowie z Wirtualną Polską mec. Janusz Woźnicki, pełnomocnik Macieja Wąsika".

Faktycznie kolejny bohater na jakiego nie zasługujemy.Nie podjada.Ja też ostatnio nie podjadam,tylko regularnie 3 skromne  posiłki.Albo ten mecenas nie potrafi się wyrażać po polsku albo wszyscy jesteśmy bohaterami rezygnując z deseru albo kompotu do obiadu.Bez piwka do grila to już męczennicy.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Czarny 15 lipca 2024 11:34
15 lipca 2024 13:34

Obserwacje kolegi są do BÓLU, również według mnie, prawdziwe.

Ciekawe, że patroni PiS-u nie mają nic przeciwko, żeby wyborcom PiS-u "było dobrze".
Zaś patroni Donalda Hitlerowca twierdzą, że "polskość to nienormalność" i trzeba tych normalnych reeksportować. 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Adriano 15 lipca 2024 11:43
15 lipca 2024 14:49

"Faktycznie kolejny bohater na jakiego nie zasługujemy.Nie podjada.Ja też ostatnio nie podjadam,tylko regularnie 3 skromne  posiłki.Albo ten mecenas nie potrafi się wyrażać po polsku albo wszyscy jesteśmy bohaterami rezygnując z deseru albo kompotu do obiadu.Bez piwka do grila to już męczennicy."

 

Jaki klient taki mecenas.

Szkoda że Wąsik nie spadł z pryczy w celi i nie nabił sobie guza.

Wtedy już niechybnie by zmiótł Kurskiego do kibla i spuścił po nim wodę.

Gójska Hejke z Sakiewiczem nadaliby sprawie rozgłos i Wąsik zostałby front menem propagandy.

zaloguj się by móc komentować


qwerty @gabriel-maciejewski
15 lipca 2024 15:26

Prawo i opowieści o prawie to mulety dla spragnionych nadzieji o Państwie prawa. Wszyscy to wiedzą a JKaczyński i ZZiobro tym bardziej. Analiza życiorysów tych działaczy PiS którzy dostąpili inicjacji do wtajemniczeń w resortach siłowych oraz zmiany ich portretów psychologicznych pokazują, że masz 100 % racji.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Czarny 15 lipca 2024 11:34
15 lipca 2024 15:29

Gierek to był dobry gospodarz. To za JKaczyńskim. Ale czy to zmienia losy ofiar prlu? Drwiąco mówiąc w RP nie istnieje siła polityczna zdolna do refleksji nad pojęciami podstawowymi: Państwo, prawda, prawo, administracja, etc

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
15 lipca 2024 15:40

Jeśli już dochodzimy do istoty wynurzeń o polityce, prawie, sądach, etc to warto wiedzieć co to jest za światek. Pnastwo prawa budowane jest orzeczeniami sądowymi i normami prawa.

Orzeczenia sądowe kreują normy społeczne oraz służą do egzekwowania zachowań społecznych.

Wszelkie kontakty z administracją oraz innymi podmiotami coraz częściej kończą się spotkaniami na salach sądowych. Pojęcie sąd należy rozumieć jako przestrzeń sądowa obejmującą wszystkie funktory tj: sędziów, adwokatów, prokuratorów, biegłych sądowych, strony, inne.

Od kilku lata badamy występujące patologie w przestrzeni sądowej.

Podsumowaniem stanu sądownictwa jest diagnoza dokonana przez SN RP opisana w orzeczeniu IV KK 93/09 z dnia: 27.11.2009r.:

..”Analiza uzasadnienia zaskarżonego wyroku nie pozostawia wątpliwości co do tego, że  Sąd Okręgowy [w Krakowie] nie rozważył żadnego z zarzutów podniesionych w apelacji. Ponadto do treści wniesionego środka odniósł się w tonie nie tylko ironicznym, ale ponadto w sposób mogący świadczyć o rozpoznaniu apelacji z naruszeniem zasady bezstronności.”

 

Patologia w przestrzeni sądowej przejawia się przede wszystkim występującymi oszustwami.

Podstawowa klasyfikacja oszustw sądowych obejmuje:

- oszustwo na tytuł wykonawczy: zaspokojony, kopiowany, fałszowany,

[sędziowie, komornicy, adwokaci, strony],

- oszustwo na ‘ważny interes społeczny’: orzeczenia bez materii dowodowej tzw. na sentencje,

[sędziowie],

- oszustwa na fikcyjnych wierzycieli: dopisywanie fikcyjnych wierzycieli jako uczestników postępowań,

[komornicy, sędziowie],

- oszustwa na fikcyjne wierzytelności/długi: niewykreślone hipoteki, zabezpieczenia fikcyjnych roszczeń, decyzje administracyjne,

[sędziowie, komornicy, adwokaci, strony]

- oszustwa na fikcyjnych pełnomocników: kreowanie fikcyjnych pełnomocników w celu uniemożliwienia udziału w postępowaniu,

[sędziowie],

- oszustwa fałszowania dokumentów: zwrotki, pisma, przez nadpisywanie/dopisywanie/etc,

[sędziowie, strony],

- oszustwa na podmianę danych: w postępowaniach podstawia się podmioty o podobnie brzmiących nazwach/nazwiskach,

[sędziowie, prokuratorzy, komornicy],

- oszustwa z wykorzystywaniem fikcyjnych podstaw prawnych: wbrew normom ustawowym i konstytucyjnym np. nieistniejące paragrafy,

[sędziowie, prokuratorzy, komornicy],

- oszustwa spedycyjne: korespondencje na fikcyjne adresy stron i pełnomocników,

[sędziowie, adwokaci, komornicy, strony],

- oszustwa na zmianę treści protokołów: zmiana treści,

[sędziowie],

- oszustwa proceduralne: przetrzymywanie korespondencji, nierejestrowanie pism, nie nadawanie tytułów wykonawczych, nadawanie tytułów wykonawczych na zlecenia,

[sędziowie, prokuratorzy],

-

Wchodząc do przestrzeni sądowej należy mieć świadomość, że patologia jest tam normą a środowiskowa solidarność uniemożliwia skuteczne przeciwdziałania.

Jak rozpoznawać patologie? Jak się bronić przed patologią? To już tematy na inne spotkania.

Takie mamy Państwo i będzie tylko gorzej. Mam za soba nie dziesiątki  lecz setki postępowań na terenie całego kraju i pointa z anegdoty Michalkiewicza jak to adwokat do klienta po rozprawie: wygraliśmy, trzeba będzie tylko trochę dopłacic a resztę odsiedzieć. I tak sobie możemy trawestować po zwycięstwach PiSu; wygraliśmy ale ...

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @qwerty 15 lipca 2024 15:40
15 lipca 2024 15:46

W Sądzie Okręgowymw Krakowie dokonywano fałszowania dokumentów oraz podmian tożsamości podmiotów w celu kreowania scenografii dla wyroku karnego wieloletniego, bezwzględnego pozbawienia wolności. Za kasacją był SN RP i Prokuratura Krajowa, która rozpracowała metodykę dokonywanych fałszerstw dokumentów w sądzie. tak w sądzie okręgowym w Krakowie. Nie poza sądem lecz w sądzie. Chcieliśmy wolnej Polski? To ją k.. mamy.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @qwerty 15 lipca 2024 15:46
15 lipca 2024 15:49

Uogólniona problematyka oszustw występujących w przestrzeni gospodarczej/prawnej RP korzysta z osiągnięć dot. rozpoznawania i oceny oszustwa procesowego. Praktycznie oszustwo procesowe jest kluczem do oceny zdarzeń pod kątem diagnozowania zjawiska dokonywania oszustw.

Tzw. ‘wprowadzenie w błąd’ obejmuje wszelkie zjawiska dyskontujące celowe i świadome działanie sprawców aby wywołać wrażenie poprawności czynności i/lub ich zgodności z obowiązującym prawem.

 

   Oszustwo procesowe w polskim prawie jest rozpoznane, w tym poprzez orzecznictwo. W uzasadnieniu postanowienia z dnia 22 listopada 2018 r. w sprawie do sygn. akt III Kp 284/18 Sąd Okręgowy w Krakowie stwierdził m.in. „…Należy uznać, że moglibyśmy mieć w danej sprawie do czynienia z sytuacją, która w doktrynie i orzecznictwie nazywana jest oszustwem procesowym. Cytując za Małgorzatą Dąbrowską - Kardas i Piotrem Kardasem wskazać należy, iż "Wprowadzenie w błąd przybierać może  postać tzw. oszustwa procesowego, które zachodzi wówczas, gdy na skutek fałszywych dowodów przedstawionych przez sprawcę doszło do rozporządzenia mieniem na podstawie wyroku sądowego zasadzającego roszczenie.       Wprowadzenie sądu w błąd nieprawdziwymi twierdzeniami zawartymi w pozwie, popartymi jednocześnie fałszywymi dowodami, stanowi działanie oszukańcze przez to, że zamiarem sprawcy jest skłonienie sądu do rozporządzenia cudzym mieniem, u podłoża którego leży błędne wyobrażenie o rzeczywistości wywołane dowodami przedstawionymi przez sprawcę. ” [Kodeks Karny. Część szczególna. Tom III. Komentarz do art. 278-363 k.k., wyd. IV]. Podobne stanowisko zostało wyrażone przez Sąd Najwyższy, który w swoim postanowieniu orzekł, iż "Oszukańcze działanie sprawcy polega na tym, że jego zamiarem jest skłonienie sądu do rozporządzenia cudzym mieniem, u podłoża którego leży błędne wyobrażenie o rzeczywistości wywołane dowodami przedstawionymi przez sprawcę.    [wyrok Sądu Najwyższego z 13 czerwca 1933 roku, Zbiór Orzeczeń Izby Karnej Sądu Najwyższego z 1933 roku, zeszyt 8, poz. 162]. .. „

Dojrzewam do tematycznych wykładów w Szkole Nawigatorów. Będzie jak w żydowskiej szkole;- na przykładach. Kurs na przetrwanie kursem na prawdę.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @qwerty 15 lipca 2024 15:46
15 lipca 2024 16:11

A jaką kolega ma opinię w sprawie CISZY jaka jest w MEDIACH odnośnie fałszowania dokumentów w WYMIARZE SPRAWIEDLIWOŚCI?

Takie sprawy czasem pojawiają się jako tzw. "odprysk" jak jeden człowiek siedz bo naruszył coś drobnego czy się odwołał w sprawie, w reportarzach zaangażowanych.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ArGut 15 lipca 2024 16:11
15 lipca 2024 16:25

To wynika z doktryny: co ludzie powiedzą/pomyślą? Że te zabawy w studia prawnicze to szkolenie oszustów? Jak to ładnie doradca Prezydenta postawił problem: to oczekujecie, że będziemy ich zamykać? Niepisane prawo w RP głosi, że aparat ma być bez skazy bo ludzie by się buntowali i nie wierzyli, że wyroki/decyzje/postanowienia to na podstawie prawa i zgodnie z prawem.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ArGut 15 lipca 2024 16:11
15 lipca 2024 16:29

Raport Macierewicza jest w części na udokumentowanych fałszywkach robionych przez skarbówkę [byłe sb] I które to media odważą się na konfrontację? Medyczne haki WSI zrobiono pod moim nadzorem ale dalszego ciągu niet, bo nielzja. TSekielski wraz ze swoimi mecenasami przy robieniu Korzeni zła też skończył, nie  nada. Już na kawę nie chce pójść.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @Czarny 15 lipca 2024 11:34
15 lipca 2024 17:41

" Obecna sytuacja wydaje się nienaturalna, przekrzywiona, właściwie to nagle, nie wiadomo skąd, PiS staje się swoją karykaturą. Może faktycznie to planowe działanie..? Wtedy jakakolwiek krytyka tego, co właśnie się dzieje, bez względu na to, jak bardzo spójna, okazuje się tylko przewidzianym i pożądanym efektem. "

Właśnie tak.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Czarny 15 lipca 2024 11:34
15 lipca 2024 18:18

No  nie,  Panie  Czarny,...

...  wszystko  jest  wiadome  i  planowe  !!!

 

Graja  glupa...  i  gonia  kroliczka,  ktorego  NIE  WOLNO  dogonic.  Nic  nowego.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ArGut 15 lipca 2024 16:11
15 lipca 2024 18:22

Reportaż zaangażowany? toż jak dziennikarze śledczy.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Czarny 15 lipca 2024 11:34
15 lipca 2024 20:05

Może chcą zamknąć projekt pt PiS. Było fajnie przez 8 lat, trochę się dla ludu zrobiło dobrego, ale przyszły nowe wytyczne. Jakie? Przekonamy się. Uważam, że Beata Szydlo powinna być kandydatem na prezydenta. Reszta to porażka z Morawieckim na czele. Jeśli wystartuje sam prezes, tzn, że to ugrupowanie ma ludzi za nawóz. Trzeba będzie ich potraktować tak samo, czyli obsikac i żyć dalej, bo czasy ciekawe...

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski
15 lipca 2024 20:24

...  juz  ,,nowa  partia,,...

...  PACHOLA  Ardanowskiego  czeka  w  blokach  startowych  !!!

 

Zreszta  juz  jest  ,,wystrugana,,...  z  namaszczeniem  ,,prezydEta,,  i  ze  stosownymi  ,,sAdaRZami  poparcia,,...  a  prezes  moze  sie  zwijac  na  emeryture,...  

...  poza  tym  szkoda  gadac  o  tych  wszystkich  WARCHOLACH.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Matka-Scypiona 15 lipca 2024 20:05
16 lipca 2024 08:05

" Reszta to porażka z Morawieckim na czele. Jeśli wystartuje sam prezes, tzn, że to ugrupowanie ma ludzi za nawóz."

 

To panie ma jeszcze jakieś wątpliwości?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Matka-Scypiona 15 lipca 2024 20:05
16 lipca 2024 08:07

" Było fajnie przez 8 lat, trochę się dla ludu zrobiło dobrego, ale przyszły nowe wytyczne. Jakie?"

 

Jak przychodzą wytyczne to zazwyczaj z góry.

Kto jest górą?

Czy może paroma górami?

Rozgrywający: Amerykanie, Brytyjczycy, z domieszką Niemców i Rosjan do smaku.

zaloguj się by móc komentować

onyx @Szczodrocha33 16 lipca 2024 08:07
16 lipca 2024 11:35

Pozostaje czekać na wynik wyborów w USA bo jeśli wygra Trump to jakieś zmiany będą. Oczywiście to nie oznacza z automatu, że będą lepsze i że te zmiany dojdą aż do nas ale na razie nie widać żadnego wyjścia. Chyba że w szerokorozumianym sądownictwie nastąpi jakiś poważny rozłam i opór na działania obecnej władzy ale to słaba przesłanka bo tam układ jest najmocniej powiązany.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @qwerty 15 lipca 2024 18:22
16 lipca 2024 12:18

Tak, tylko trudno nazwać go śledczym, jak dziennikarz niczego nie musi śledzić.

Sprawa była odpryskiem prywatyzacji kamienic na 130 letnich kuratorów. Program oglądałem na IPLA-i (Polsat-owskiej) a opowiał w nim historię człowiek, który jeździł i woził dokumenty między sądami. Nie był głównym oskarżonym ale brał udział. Za zeznania obiecano mu zwolnienie z kary a nie zawiasy. Opowiedział wszystko co wiedział a jak chciał tego co obiecano to wsadzono go na te zawiasy.

Główny oskarżony dostał zawiasy i naprawienie szkodzy. Wpłacał jakiś 20-30 tyś miesięcznie. Pieniądze przychodziły a człowiek zniknął.

Było to za pierwszego rządu Donalda, wtedy jeszcze nie Hitlerowca. Ministrem sprawiedliwości był albo co dopiero przestał być pan Zbigniew Ćwiąkalski, bo tak to pamiętam, że jego córka też reprezentowała kogoś i pan Janek Śpiewak to wyciągnął. I patrząc na daty w tym opisanym postępowaniu mam wrażenie, że WYMIAROWI SPRAWIEDLIWOŚCI nie chodzi o sprawiedliwość a bardziej o OBRÓT PRAWNY (taki bardziej handlowy wymiar).

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski
16 lipca 2024 13:03

A osoba mówiąca tak:

"W polityce słowa znaczą tyle ile sprawczość, która za tymi słowami stoi ..."

Mogła by zostać Wielkim Mistrzem Zakonu Krzyżackiego?

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 16 lipca 2024 08:07
16 lipca 2024 15:06

Panie  Szczodrocha,...

...  nie  ma  zadnej  ,,gUry,,...  jest  tylko  walka  gangow  i  dobra  ze  zlem  !!!

 

GORA  jest  Pan  Bog,...  i  to  wlasciwie  tylko  tyle.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ArGut 16 lipca 2024 12:18
16 lipca 2024 15:15

Przejmowanie nieruchomosci i kreowanie długów to jest istota wdrożonego systemu prawa w RP. Przepisy nic nie znaczą. Dowody też. Liczy się interes zleceniodawcy i wdrożony schemat procesowy. Aparat ponad wszystko. De facto to sądy pełnią rolę usługową, widziałem już sędziów co na SMS reagowali lub na tekst "moje nazwisko coś w tym sądzie znaczy'. Ale zdarzają się sędziowie przez duże S. Prokuratorów też zdarza się trafić normalnych.

zaloguj się by móc komentować

Adriano @qwerty 16 lipca 2024 15:15
16 lipca 2024 16:04

" Ale zdarzają się sędziowie przez duże S".Mój kolega z równoległej klasy (A ja z D) szkoły podstawowej jest sędzią w Krakowie.Mam nadzieję ,że jest tym  przez S.Natomiast koleżanka z ławy szkolnej pracowała w Izbie Skarbowej ale przeszła "na swoje" i ma firmę doradztwa podatkowego.Ile to już mamy tej wolności i demokracji?Chyba ćwierć wiecze minęło  w czerwcu.To jeszcze ,niczym u Izraelitów 40 lat od przejścia przez Morze Czerwone , czeka nas 15 lat błądzenia.Ale jak tak patrzę i czytam to nie wierzę 

zaloguj się by móc komentować

Adriano @Adriano 16 lipca 2024 16:04
16 lipca 2024 16:06

Nawe mnie sie pokiełbasił.Przecież to już za 5 lat.Może doczekam.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Adriano 16 lipca 2024 16:04
16 lipca 2024 17:19

Sądownictwo w strukturze Państwa jest ustawione wg stalinowskich wzorców. I dochodzi ponerologia. Przykład Sędziego: wejście na salę, kilka zdań między sędziami i ze składu orzekającego jedna Sędzia oznajmia, że ona się wyłącza bo zna stronę ponieważ 15 lat wcześniej brała udział w kontroli skarbowej tej osoby, jako inspektor UKS. Wygraliśmy i w tej instancji i kasację skarbówki w NSA ze śmiechem Sędziowie oddalili bo jeszcze w życiu tak głupkowatej skargi kasacyjnej nie widzieli.

zaloguj się by móc komentować

Adriano @qwerty 16 lipca 2024 17:19
16 lipca 2024 17:37

Jeśli 8 lat PiS nie zmieniło tej struktury stalinowskiej to co ją zmieni?Stalinowcy mają dzieci,wnuki itd."Never ending story".

zaloguj się by móc komentować

StareWino @gabriel-maciejewski
16 lipca 2024 17:58

Czyli co?... została nam tylko Najświętsza Panienka!, módmy się bo jesteśmy w rękach cynicznych szubrawców , opentańców , OBCYCH, tak?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @gabriel-maciejewski
16 lipca 2024 18:07

Nie, no skąd. Jesteśmy w rękach aniołów 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Paris 16 lipca 2024 15:06
16 lipca 2024 19:04

"...  nie  ma  zadnej  ,,gUry,,...  jest  tylko  walka  gangow  i  dobra  ze  zlem  !!!"

 

Gangi też się dzielą.

Na poważne i te mniej poważne.

Zwykle te poważne udzielają wytycznych tym mniej poważnym.

Do zdecydowanie mniej poważnych zaliczam "rządzących" w III RP.

Oni też gang, ale taki bardziej gang Olsena.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Szczodrocha33 16 lipca 2024 19:04
16 lipca 2024 19:34

gang Olsena idzie do sejmu - niezłe.

zaloguj się by móc komentować

StareWino @gabriel-maciejewski 16 lipca 2024 18:07
16 lipca 2024 20:48

Przecież wiem, odczuwam  to każdego dnia ale pomodlić się też trzeba.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 16 lipca 2024 19:34
16 lipca 2024 21:21

"gang Olsena idzie do sejmu - niezłe"

 

Czasami wpada w szał:

Dlaczego PiS straszy Polaków, że Tusk chciał oddać pół kraju Rosjanom? -  rp.pl

Jaroslaw Kaczynski - latest news, breaking stories and comment - The  Independent

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Szczodrocha33 16 lipca 2024 19:04
16 lipca 2024 21:22

Tam poważności w zwyczajowym rozumieniu nie ma. Jest hierarchizacja i przenikanie interesów, wpływów, oddziaływań, etc. Takie publicystyczne wyobrażenia jak funkcjonuje aparat władzy odwracają uwagę od realnych zjawisk.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Szczodrocha33 16 lipca 2024 21:21
16 lipca 2024 21:25

Widzicie towarzyszu, rozumicie .. - to te memy.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 16 lipca 2024 19:04
16 lipca 2024 21:37

Fakt,  to,  co  mamy...

...  dzisiaj  w  tym  pier***niku,  szumnie  zwanym  ,,sejmem,,  to  WARCHOLY  i  SWOLOCZ,...  BURACTWO  nadprzecietne  !!!

 

I  dlugo  to  sie  nie  zmieni...  chyba,  ze  Pan  Bog  okaze  nam  swoja  litosc,...  ale  zdaje  mi  sie,  ze  i  u  Pana  w  Ameryce  wcale  nie  lepiej.

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 16 lipca 2024 19:34
16 lipca 2024 21:40

Tak,...

...  i  jeszcze  kaza  nam  wyskakiwac  z  kasy...  i  sie  ZBROIC  !!!

 

Zeby  GANGUSOM  bylo  jeszcze  lepiej  niz  jest...  normalnie,  pozabijac  ich  wszystkich  pustym  smiechem.  

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Paris 16 lipca 2024 21:37
16 lipca 2024 21:53

W Ameryce poprawność polityczna już przeskoczyła wszyskie możliwe płoty chyba.

Biden, postępowy katolik mianował tę panią szefem służby Secret Service:

Już wcześniej oświadczyła że za cel stawia sobie żeby do roku 2030 w Secret Service 30% personelu stanowiły kobiety.

To jest trochę na zasadzie jak w Polsce Ludowej przyznawano zdającym na studia punkty za pochodzenie - robotnicze i chłopskie.

Obłąkane ideologie.

Oglądałem moment zamachu na Trumpa, te trzy pożal się Boże agentki to kobitki po metr pięćdziesiąt dosłownie, kręciły się zdezorientowane i zagubione,

jedna to miała kłopot z włożeniem pistoletu do kabury.

Z całym szacunkiem dla płci pięknej, w niektórych zawodach kobiety się nie sprawdzają, to po prostu nie ich domena.

Niedlługo chyba w ramach parytetów i wyrównywania szans zaczną przyjmować transów, Indian i żółtych.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 16 lipca 2024 21:25
16 lipca 2024 21:56

"Widzicie towarzyszu, rozumicie .. - to te memy."

 

Ten teatrzyk się kręci już od ponad 30 lat, a po Smoleńsku to już przestałem się czemukolwiek dziwić.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 16 lipca 2024 21:53
16 lipca 2024 22:25

Szkoda  slow...

...  na  ,,alchajmera,,  Bidena  i  jego  dete,  wykolejone  kadry  !!!

 

Telewizor  francuski  mial  uzywanie  z  tych  kobitek  przez  pare  godzin,  w  niedziele  po  poludniu,  rzeczywiscie  wygladaly  na  MOOOCNO  zdezorientowane,  az  przykro  bylo  patrzec.  Telewizor  francuski  jechal  po  nich  jak  po  rowni  pochylej.

Stety,  ale  ma  Pan  racje  -  kobitki  przeznaczone  sa  do  innych  rol  niz  ,,oHraniarki  albo  RZolnierki,,.  

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Paris 16 lipca 2024 22:25
16 lipca 2024 22:48

No i boksują zawzięcie.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 16 lipca 2024 22:48
16 lipca 2024 22:58

To  jest  chore  !!!

Czesto  obserwuje  jak  Policja  albo  Straz  Miejska  przyjezdza  na  interwencje  do  meneli,  ktorzy  sie  nachlaja,  a  potem  awanturuja  pod  HM...  bardzo  czesto  w  asyscie  z  kobietami.

Te  interwencje  to  zalosno-zenujacy  widok.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Paris 16 lipca 2024 22:58
16 lipca 2024 23:58

A tu w Portland fentanyl ładują i inne prochy.

Szczególnie teraz, bo ze 2 lata temu światli przywódcy miasta Portland zrobili referendum

nad zalegalizowaniem twardych prochów i duża część ogłupiałych mieszkańców odpowiedziała "tak".

 

Widziałem jak w biały dzień gość stał na chodniku w śródmieściu i się odlewał.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować