-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czy Jarosław Kaczyński odejdzie w niesławie

Nie wiem na czym teraz najbardziej zależy Jarosławowi Kaczyńskiemu i czy w ogóle rozumie on coś z sytuacji, jaką mamy za oknami. Przypuszczam, że raczej nie rozumie, a jeśli mu na czymś zależy, to z pewnością nie na tym, by wpływać jakoś na wyborców PiS. Być może nie zależało mu na tym nigdy, a my tylko żyliśmy takim złudzeniem. Dlaczego ja się w ogóle wziąłem za taki temat dzisiaj? Obejrzałem sobie wczoraj wystąpienie Sebastiana Pitonia, z którego tu wielokrotnie drwiłem, i postanowiłem potraktować go serio. Uważam bowiem, że ktoś, kto potrafi wokół siebie zorganizować taki event, a do tego jest całkowicie niezależny finansowo, powinien być potraktowany poważnie. Podobnie jak wszyscy ci ludzie, którzy stali za jego plecami i zapowiadali, że 18 stycznia otworzą swoje restauracje i bary. Coraz silniej przekonuję się bowiem, że pandemia, jest czy jej nie ma, ma tylko jeden cel – zdewastowanie gospodarki i zaoranie tego, jakże przecież biednego sukcesu, jaki osiągnęliśmy w ciągu dekady. Przy niewielkiej doprawdy pomocy i zasłudze polityków Prawa i Sprawiedliwości. Wszyscy pamiętamy od czego ten sukces się zaczął i dlaczego zeń szydziliśmy. Od masowych wyjazdów na wyspy. Od nagłego braku rąk do pracy i wzrostu kosztów pracy, na co – przypomnę – nikt jakoś nie narzekał. Wcześniej, kiedy rąk do pracy nie brakowało i trzeba było się dobrze nakręcić, żeby znaleźć robotę, wszyscy płakali, że praca w Polsce jest droga. Szczególnie głośno zawodzili tak zwani ekonomiści, demaskując się tym samym i wskazując na to, że tacy z nich ekonomiści, jak z koziej dupy saksofon. Potem było już tylko lepiej. Bez względu na to, czy rządził PiS czy kto inny. Za PiS się trochę poprawiło, ale teraz sytuacja zmierza do punktu wyjścia, a początkiem odwrotu była decyzja o Brexicie. To wskazuje, że polityka w Polsce nie jest w stanie wpływać na żadne istotne dla Sebastiana Pitonia i ludzi go popierających kwestie. Na żadne.

Politycy w Polsce, mogą załatwić robotę w mediach swoim kolegom z podstawówki, mogą zniszczyć tego czy innego przedsiębiorcę, bo trochę za dużo zarobił. Mogą zająć się patriotyczną edukacją młodzieży i to w zasadzie wszystko. Ich możliwości są odwrotnie proporcjonalne do oczekiwań, jakie stawiają im ludzie. Nie bardzo, na przykład, rozumiem, dlaczego uważany za wybitnego męża stanu, Jarosław Kaczyński nie wygłosił jeszcze żadnego expose w związku z sytuacją, jaką mamy w kraju? W telewizjach puszczają serial „Ucho prezesa”, wszyscy psioczą na Kaczyńskiego, albo weń wierzą i myślą, że zbawi on Polskę, a on nie wykonuje żadnego gestu nawet. Dlaczego? Przecież to nie Morawiecki i nie Duda są wielką nadzieją Polaków. Tą nadzieją był i dla wielu jest nadal Jarosław Kaczyński. Ludzie zaś wierzą, że kto jak kto, ale on z całą pewnością ich nie oszuka.

Dla mnie ta sytuacja jest tym bardziej zdumiewająca, że pamiętam oświadczenie jakie Jarosław Kaczyński nagrał dla narodu rosyjskiego po 10 kwietnia 2010. Było to coś, w mojej ocenie, zdumiewającego i niepotrzebnego, coś co świadczyło, że Jarosław Kaczyński jest człowiekiem głęboko niesamodzielnym, którego decyzje zależą w zasadzie wyłącznie od doradców. Złożyłem w tamtym czasie ów wybryk na karb stresu, rozpaczy i traumy. Dziś Jarosław Kaczyński jest postacią dwuznaczną, wszyscy uważają go za jedyną autentyczną siłę w polskiej polityce, zajmuje istotne stanowisko w rządzie, a jednocześnie zachowuje się tak, jakby to co dzieje się w kraju nie interesowało go w najmniejszym stopniu. Zbudował swój autorytet, po czym przekazał go Morawieckiemu, tak jakby nie rozumiał, że czegoś takiego nie można nikomu przekazać, a jeśli ktoś próbuje to się zwyczajnie ośmiesza.

Kolejne pytanie brzmi – kim jest Jarosław Kaczyński dla zagranicznych elit politycznych? Odpowiedź brzmi – nikim. Powtórzę – dla zagranicznych elit politycznych Jarosław Kaczyński jest nikim. Dla nas zaś jest wielką zawiedzioną nadzieją. Sądziliśmy bowiem, że prezes to ktoś, kto jest w stanie zbudować wokół siebie organizację, która nie dość, że wykaże się zrozumieniem sytuacji w bliższej i dalszej perspektywie czasowej, to jeszcze będzie na tyle silna, żeby oprzeć się wielkim, globalnym zawirowaniom. Tymczasem okazuje się, i to na naszych oczach, że organizacja ta miała swoje dobre dni wtedy kiedy toczył się spół o schedę po tak zwanej opozycji demokratycznej i o coś, co zwykło się nazywać wizją Polski. Kiedy ów spór przestał mieć znaczenie, a pojawiły się problemy prawdziwe, PiS okazał się organizacją zdolną do czynienia dobra w pewnych tylko zakresach, takich jak zmiana prawa spadkowego. Jeśli zaś chodzi o politykę większego kalibru, musiał do niej wynająć Mateusza Morawieckiego. Nie zmieniło to pozycji Jarosława Kaczyńskiego, który – jak się okazuje siłą bezwładu – uchodzić zaczął za szarą eminencję. W realizacji tego programu wydatnie pomogła mu opozycja i artyści kabaretowi z Robertem Górskim na czele.

Wyborcy stawiają dziś partii rządzącej proste pytania. Jedno z nich brzmi – jeśli dzieci mogą iść do szkół, dlaczego nie mogą pracować restauracje? W szkole wszyscy są stokroć bardziej narażeni na infekcję niż w lokalu, gdzie można ograniczyć liczbę gości, postawić środki dezynfekujące na każdym stoliku i poczynić szereg innych kroków, które człowieka przed zakażeniem zabezpieczą. Na to pytanie nie potrafi udzielić odpowiedzi żaden polski polityk. Jarosław Kaczyński zaś, jedyny w Polsce człowiek podejrzewany o nadludzkie moce, po prostu zniknął ze sceny. Za chwilę, tak przypuszczam, zniknie też premier, a na ulicach pojawią się liczniejsze patrole policji. Telewizja zaś zacznie nadawać program, który być może nie będzie za bardzo podobny do telewizji Jaruzelskiego, ale nie zdziwię się, jeśli w jednej czy drugiej audycji pojawi się słowo warchoł.

Kolejne pytanie, jeszcze prostsze brzmi: dlaczego nie można się dostać do lekarza skoro płacimy składkę zdrowotną? To naprawdę proste pytanie, tyle, że odpowiedź na nie wymaga wydostania się poza schematy myślenia i działania, charakteryzujące polityków PiS. Oni zaś nawet nie chcą słyszeć o tym, że są jakieś inne schematy, niż te, które sobie przyswoili przez ostatnie lata. I nie będą chcieli przyjąć tego do wiadomości, aż do chwili, kiedy Tusk znów zostanie premierem. Czym się zajmą potem? Normalnie, część złoży samokrytykę i przejdzie do PO czy jak się tam będzie ta partia nazywać, a część wróci do internetu i zacznie przygotowywać kolejne pokolenia na kolejną klęskę, czyli podejmie trud edukacji patriotycznej młodzieży. Jakie to szczęście, że właśnie ja napisałem najlepszy podręcznik do takiej edukacji. Nie mogę wyjść z podziwu dla własnej przenikliwości. Czekam, aż subskrybenci ustawią się w kolejce.

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/basn-jak-niedzwiedz-polskie-historie-tom-1/



tagi: pis  kaczyński  sebastian pitoń  pandemia  przedsiębiorcy  ochrona zdrowia 

gabriel-maciejewski
13 stycznia 2021 09:59
181     7479    30 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
13 stycznia 2021 10:36

Któryś z tych urzędasów - Niedzielski, czy Dworczyk powiedział, że otworzą gospodarkę jak Merkel poluzuje u siebie.

Oglądamy na żywo i doświadczamy na własnej skórze skutki zaprzedania się oligarchii biurokratycznej  na rzecz światowego lobby bankowo-farmaceutycznego. Czy sprzedali się za paciorki, czy za coś więcej, by wystąpić przeciw społeczeństwu, tego może się dowiemy za jakiś czas a może nigdy.

Czy Jarosław Kaczyński odejdzie w niesławie, to w sumie nie ma żadnego znaczenia, bo za 50 lat to nikt nie będzie wiedzieć, kto to był.

Z drugiej strony z działań Kaczyńskiego wynika, że on może coś zrobić dla społeczeństwa, ale nie ze społeczeństwem. Kaczyński jest totalnym zaprzeczeniem księdza Wawrzyniaka. Na dodatek nie mającym tzw. ręki do wyboru odpowiednich ludzi. Jego polityka kadrowa to totalna porażka.

No i jeśli restauratorzy i inni pozamykani, jednak otworzą się, to nie starczy policjantów i sanepidu do pilnowania. Zobaczymy, na ile prawdziwe jest powiedzenie - "i Herkules dupa, jeśli ludzi kupa".

 

zaloguj się by móc komentować

marianna @gabriel-maciejewski
13 stycznia 2021 10:36

Pozostają pytania bez odpowiedzi: "kim pan jest, panie Kaczyński?".  Jego partia po 10.IV.2010r. została przejęta do końca i bez reszty /przez kogo?/. Co mu pozostało? Skupić na sobie odium ze strony  społeczeństwa. Dlaczego się na to godzi bez sprzeciwu? W co gra i czy jeszcze bierze udział w grze?

Patrząc na rozgrywki wokół prezydenta Stanów Zjednoczonych i jego jakoby bezradność dochodzę do wniosku, że to są tylko słupy a nie gracze. Dostali role do odegranie i je odtwarzają . Jedni lepiej inni gorzej. A nam co pozostało? Rola użytecznych idiotów lub cyników. Do tych pierwszych już siebie nie zaliczam.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
13 stycznia 2021 10:37

Piton to nedza. Gosciu przyjechal do Bytomia na impreze i chcial na boku zrobic wywiad z Grzegorzem Braunem. Wytlumaczylem mu, zeby lepiej tego nie robil. Niestety za pierwszym razem nie zrozumial przekazu.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 13 stycznia 2021 10:37
13 stycznia 2021 10:42

On jest trochę dziecinny, ale w końcu mu tę sławę załatwią. Facet jest niezależny i mógłby siedzieć spokojnie na tyłku, ale jednak coś tam próbuje robić. Dajmy mu szansę. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @marianna 13 stycznia 2021 10:36
13 stycznia 2021 10:43

Nie, dlaczego? Ja się dobrze czuję, mam plany, wczoraj zamknąłem jeden projekt w piątek wyślę go do druku. teraz dopycham kolanem kolejny...zaraz zabieram się za trzeci a czwarty stoi w kolejce. 

zaloguj się by móc komentować


marianna @gabriel-maciejewski 13 stycznia 2021 10:42
13 stycznia 2021 10:44

Gdyby był niezależny nie było by go widać ani słychać.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @marianna 13 stycznia 2021 10:44
13 stycznia 2021 10:48

Jest niezależny, nie musi chodzić do pracy, praca przychodzi do niego

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
13 stycznia 2021 10:52

Oni wszyscy są nikim. To towarzystwo wzajemnej adoracji i nienawiści z intelektualnym wodoglowiem. Polityczne karly, gardzace narodem, który między sobą toczy wojenki w ich obronie. Czy w ogóle istnieje jeszcze coś takiego, jak naród polski, skoro nawet sierżant w jarmulce więcej może?

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski
13 stycznia 2021 10:54

Mówił dziad do obrazu a obraz: spieprzaj dziadu.

Po co Jarosław Kaczyński miałby wygłaszać teraz jakieś orędzie, skoro to swoje, najważniejsze, o ludziach, którzy nie nadają się do prowadzenia działalności gospodarczej w warunkach określonych przez państwo, zapowiedział przed tą całą akcją pandemia.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 13 stycznia 2021 10:42
13 stycznia 2021 10:58

Jasne. On sie dobrowolnie zapisal na stanowisko harcownika i wyszedl na pierwsza linie. Doceniam. Jednak lider z niego jest zaden.

A co do Jaroslawa Kaczynskiego, to ja nigdy nie mialem zadnych nadziei wiec zawiedziony sie nie czuje. Wladza jest gdzie indziej. My jej nie widzimy, obserwujemy tylko decyzje, ktore rzad wprowadza w zycie, coraz bardziej absurdalne i sprzeczne z innymi postanowieniami.

Nie jest to tylko polski problem. To samo jest w Szwajcarii i w Niemczech.

Do niedawna wydawalo sie, ze prezydent Stanow Zjednoczonych to jest realna wladzy i potega, a tymczasem paru koszernych gostkow go odinstalowalo, bo im sie cos wydaje. W tym kontekscie Kaczynski jest jeszcze bardziej nikim. To moze byc dla niego trauma, bo byc moze wydawalo mu sie inaczej.

Mnie cisnienie od grudnia opadlo. Jestem na platnym postojowym i spokojnie czekam na rozwoj wydarzen. W tej chwili mam taka sytuacje, ze kazdy wykonany ruch biznesowy bedzie glupi. Obserwuje uwaznie rozwoj wydarzen i nie wykonuje zadnych pochopnych akcji.

Czekania nigdy nie uwazalem za wlasciwa taktyke, bo to jest pasywna strategia, oddajaca inicjatywe przeciwnikowi, ale w tej chwili oceniam sytuacje, ze kazdy wykonany ruch to jest wejscie w pulapke.

 

zaloguj się by móc komentować

olo @ewa-rembikowska 13 stycznia 2021 10:36
13 stycznia 2021 11:03

restauratorzy to chyba od pani gesler

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 13 stycznia 2021 10:58
13 stycznia 2021 11:03

Ja nie mogę czekać. Ręcę mnie bolą od stukania w klawiaturę, ale czekać nie mogę...

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski
13 stycznia 2021 11:08

Mógłby już odejść na tę emeryturę. Tylko czy to by coś zmieniło?

https://www.youtube.com/watch?v=1leEibDyddM

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 13 stycznia 2021 11:03
13 stycznia 2021 11:08

Tyle dobrze. Operujesz w innym segmencie i dopoki nie wprowadza cenzury, reglamentacji papieru, zakazu czytania to bedziesz dzialal. Mnie po prostu zniknal rynek, bo sport zostal oficjalnie zamkniety.

Chyba zaczne hadlowac szklem do alkoholu, bo tutaj rynek rosnie.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
13 stycznia 2021 11:14

Pana Pitonia nie mozna traktować poważnie niestety - zainteresował mnie Pan tą postacią jakiś czas temu więc zapoznałem sie z materiałami, które pubilikuje. Myślę, że idealnie nadaje się na "gwiazdę" protestu - przecież brednie, które dotychczas lansował wykluczają go z grona ludzi poważnych a skoro tak to i jego protest jest niepoważny. 

W ogóle jego kanał oraz wystąpienia u Jabłonowskiego stawiają go w rzędzie z ludzmi, którzy wierzą, że ziemia jest płaska a człowiek pochodzi od UFO - a więc dla ludzi zarzadzających kryzysem idelany partner - starczy spojrzeć jaką laurkę dostał na onecie.

Wg mnie - facet wkłada palce w szprychy albo jest kontrolowaną opozycją - czytaj pajacem, ktorego szybko sie wyszydzi a kazdy poważnie myślący antyszczepionkowiec i antycovidowiec zostanie wrzucony do wora razem z nim - czytaj unieważniony. 

Interesuje mnie tylko czy Pan Piton sam zarządza swoją "karierą" czy jest prowadzony.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @ThePazzo 13 stycznia 2021 11:14
13 stycznia 2021 11:20

Nie wiem...nie miałem pojęcia, że wystąpił u Jabłonowskiego

zaloguj się by móc komentować


Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski
13 stycznia 2021 11:20

Nie chcę dolewać oliwy do ognia ale... kto wie czy nie będziemy jeszcze płacić odszkodowania tzn. rząd - przedsiębiorcom. Co jeszcze zwiększy nagatwyne skutki covid. 

https://opole.wyborcza.pl/opole/7,35086,26654695,koronawirus-opolski-sad-uchylil-kare-grzywny-10-tys-zl-nalozona.html

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @valser 13 stycznia 2021 11:08
13 stycznia 2021 11:22

Zacznij od zbierania nakrętek na pierwszą butelkę. Na pewno znajdzie się mnóstwo ludzi o dobrym serduszku :p

zaloguj się by móc komentować

valser @maria-ciszewska 13 stycznia 2021 11:22
13 stycznia 2021 11:24

Nie musze w tej chwili nic robic. Dostaje kase za nic nie robienie. Jestem na zoldzie Konfederacji. Wlasciwie to cale swoje zycie o tym marzylem. Jedyne co odczuwam negatywnie, to zamkniete lodowisko.

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 13 stycznia 2021 11:20
13 stycznia 2021 11:38

Pitoń obecnie to jest góralska wersja Tanajno i jego "strajku rolników". Skrobał na YT skrobał i go wzięli na lidera jak kiedyś Kijowskiego. Ma swoje pięć minut bo Lempart i Strajk kobiet już się wypaliły a coś "na opozycji" musi się dziać. Listy dziękczynne Borysa Budki do elekta Bidena na nikim wrażenia nie robią a wręcz przeciwnie. Oczywiście to w odniesieniu tylko do Pitonia bo jaka jest sytuacja gospodarcza to wiemy. W miastach organizują się "podziemne" dyskoteki i kluby jak za prohibicji w USA. Ciężko to będzie władzy ogarnąć kiedy równocześnie będą chcieli ogłaszać sukcesy w walce z pandemią.

zaloguj się by móc komentować

Janusz-Tryk @gabriel-maciejewski
13 stycznia 2021 11:39

Mam wrażenie, że chociażby Ludwik Landau wciągnął by nosem wszystkich naszych ekonomistów razem wziętych. Potrfiał wysnuć ciekawe wnioski na podstawie ograniczonych informacji jakie posiadał. Może problemem jest za duża ilość informacji obecnie?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Janusz-Tryk 13 stycznia 2021 11:39
13 stycznia 2021 11:40

No i jaką wielką książkę napisał

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 13 stycznia 2021 11:38
13 stycznia 2021 11:40

Sami sobie zgotowali ten los

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @valser 13 stycznia 2021 11:08
13 stycznia 2021 11:47

Ciśnienie jest na alkohol (teraz już bez coli, bo się opłaca) i na trumny. Jeszcze, bo za chwilę ekolozki powiedzą, że szkoda drzew. Ale wtedy można robić z tektury, bo też takie są. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ThePazzo 13 stycznia 2021 11:14
13 stycznia 2021 11:47

Kariery "pompowane" i nagłaśniane medialnie mają zawsze swojego prowadzącego.

Od tej reguły nie istnieją wyjątki .

zaloguj się by móc komentować

Draniu @gabriel-maciejewski
13 stycznia 2021 11:48

Bez względu , na to kim jest Pitoń, lidera zawsze można wymienić. Górale jak sie zrzeszą totalnie i  się nie wyłamią , to tylko wygrają na tym, jeżeli tego nie zrobią wiele stracą. 

Po tych wszystkich nieszczesnych marszach w Wawie , podobno miała nadejść olbrzymia fala zakażeń . I co , balonik pękł.  A fala chyba przeszła bokiem :) 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 13 stycznia 2021 11:40
13 stycznia 2021 12:04

Nie inaczej. Tak mi się jeszcze przypomniało do wczorajszego Twojego tekstu jak opisałeś te niemieckie gangi. Kiedy do Polski wchodził Zepter to był to desant z Jugosławii, większość zarządu umiała gadać łamaną polszczyzną ale nie wszyscy. Mieli świetnie wymyślony biznesplan i załatwioną wyłączność sprzedaży włoskich garnków z własnym logiem na 5 czy 10 lat. Może to jakieś stare kanały z Wenecji były? Dodatki ze szkła z Murano też były bo nie tylko garnki ale i cała zastawa stołu gadżety. A później lampy ze Szwajcarii. Ci biznesmeni wyglądali jak ci z Niemiec tylko byli w garniturach ale w sprawach spornych nie przebierali zbytnio w środkach. Zbrojne ramię gangusów też mieli. Taka historyjka.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Matka-Scypiona 13 stycznia 2021 11:47
13 stycznia 2021 12:04

Branżę funeralną czeka okres żniw, bo na tapetę wchodzi boom demograficzny lat pięćdziesiątych. Wobec zamknięcia służby zdrowia selekcja przyśpieszy.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
13 stycznia 2021 12:07

To się nazywa "góralskie veto" a pan Pitoń jest "inicjatorem" i rzecznikiem. To na początek  jest kilkuset przedsiębiorców z Podhala. Info podała Telewizja Trwam. Górale nawet zapalili symbol "V" panu Jarkowi. Pierwszy zaprezentował akt nieposłuszeństwa pan restaurator z Cieszyna właściciel lokalu "U Trzech Braci". Ogłosił,że otworzy i otworzył 8 stycznia. Oczywiście przybyła policja i Sanepid na "kontrol".Ale dopiero w sobotę.Bo był donos. Ale się wycofała.

Właściciel jako podstawę prawną/faktyczną podał  wyrok WSA w Opolu - II SA/Op 219/20 -„Upoważnienie ustawowe niespełniające wymogów art. 92 ust. 1 Konstytucji RP. Objęcie regulacjami rozporządzenia materii ustawowej, skutkujące naruszeniem podstawowych wolności i praw jednostki” .

Pan Jarosław? No cóż, strasznie mnie wzruszyło jego współczucie "względem cierpienia norek" skutkujące zamknięciem całej branży futerkowej. To był sygnał, że odgrywane jest coraz gorsze przedstawienie polityczne. I że koszty ludzkie (ciemnego ludu) nie grają roli.Pokora wobec silnych i bezwzględność wobec słabych - tak będzie zapamiętany. A na scenę zza kulis wkracza Towarzyszka Panienka.

 

 

 

 

https://bbfan.pl/artykul/w-cieszynie-restaurator/1125502

 

zaloguj się by móc komentować

onyx @Draniu 13 stycznia 2021 11:48
13 stycznia 2021 12:12

Górale są zrzeszeni totalnie od wielu wielu lat. Głównym ośrodkiem władzy jest zrzeszenie przewoźników wszelakich od dorożek po busy i autobusy. Tam każdy w rodzinie ma jakiegoś przewoźnika, nawet policjant. U siebie będą cisnąć biznes i patrzeć jak władza równo puchnie. Co innego jak im ktoś doradzi rajd na Warszawę. Wtedy gwiazda Pitonia zgaśnie jak cała reszta.

zaloguj się by móc komentować

tadman @Draniu 13 stycznia 2021 11:48
13 stycznia 2021 12:13

Dla każdego wiadomym jest, że ilość zakażonych covidem jest pochodną ilości przeprowadzonych testów. Późną wiosną wzięli się za masowe testowanie górników i ich rodzin i zamknęli 12 kopalń bo były "argumenty".

zaloguj się by móc komentować

koproski @gabriel-maciejewski
13 stycznia 2021 12:13

@all

Zauważyłem że moje erekcje nie są już takie jak za Gomułki i Gierka ; czy to też wina PIS-u, a w szczególności Kaczyńskiego? :(

zaloguj się by móc komentować

Draniu @ewa-rembikowska 13 stycznia 2021 12:04
13 stycznia 2021 12:17

Pani Ewo , politycy nie wyhamują " pandemii" ,korzystaja z możliwości pogłębiania tzw.  interwnecjonizmu panstwowego. Przecież widzimy jak na dłon,etatysci państwowi , urzędnicy zachowują się jakby wszystko od nich zależało ,bezczelność z ich strony nie ma granic.  

PiS traci silny elektorat na Podkarpaciu , właściwie już stracił. 

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski 13 stycznia 2021 11:40
13 stycznia 2021 12:18

W zasadzie można narzekać na PiS, bo to Oni firmują swym logo obecne poczynania.....właściwie poczynania kogo? Kto azdecudował o Nowym? Valser słusznie zauważą, że dzieje się tak wszędzie w Europie.  W Japonii jest lepiej / mam wtykę z rodziny/. Jesteśmy związani zEU nieprawdopodobnie i wyrwać się nie będziemy w stanie. Choćby dlatego, że 75%  obywateli w Polsce chce w niej pozostać. A na samodzielność nas nie stać. 

Nie bronię Pisiorów, ale mieć do nich pretensę będę miał tylko o jedno. Że nie powiedzieli wyborcom "jak jest" i nie odeszli od stołu. 

Howgh

zaloguj się by móc komentować

JOLANTA1 @koproski 13 stycznia 2021 12:13
13 stycznia 2021 12:19

Gratuluje spostrzegawczości ,jaki wodz taka erekcja ;-)

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
13 stycznia 2021 12:21

Apropo gangów ostatnio widziałem wywiad z agentem FBI robiącym ustawki z kartelami - undercover work. Podczas negocjacji narkotykowego dealu kartel zapropnował żeby organizacja, za którą się FBI podawalo zorganizowalala małą pralnie jako działalność dodatkową towarzyszącą przemytowi. Gdy agent zapytał o jakie kwoty chodzi padła odpowiedź - na początek niewielkie - jakieś 500 mln USD :)

500 mln usd to dla nich niewielka kwota...

Niestety tylko po ang. 

https://www.youtube.com/watch?v=I6FNHush2Lw&ab_channel=Valuetainment&fbclid=IwAR0uBo_z54eBhdxFwA2NZiAuW9o2NqSyWV7j6I53d7ZkOY10SxC0qSigw1k

 

ps. Jarosława to bym na szafot wysłał za zdrade stanu.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @koproski 13 stycznia 2021 12:13
13 stycznia 2021 12:21

Niech pan zapyta górali, z pewnością panu odpowiedzą, a odpowiedź zapamięta pan sobie na całe życie. 

zaloguj się by móc komentować

koproski @gabriel-maciejewski 13 stycznia 2021 12:21
13 stycznia 2021 12:29

Nie tylko górale są pokrzywdzeni prze "pandemię". Czy to ma oznaczać, że każdy może robić, co mu się rzewnie podoba? Czy rząd nie ma umocowania w wyborcach?

Za długo żyję na tym świecie!

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
13 stycznia 2021 12:32

Korporacje pracują ich pracownicy w biurach maseczek nie noszą, dzieci chodzą do szkoły ale w knajpie piwa sie napić nie można :D

Za prohibicji w USA mafia zarobiła takie kwoty, ze pozniej kontrolowała sporą cześć kraju przez ćwierć wieku - moze to szansa trza mieć tylko jaja :D

Ehh juz sam nie wiem śmieć sie czy płakać...

zaloguj się by móc komentować

koproski @JOLANTA1 13 stycznia 2021 12:19
13 stycznia 2021 12:33

Nie wszystkim jest dana łaska niewiedzy.

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
13 stycznia 2021 12:36

Jakie korporacje.... pracownicy Urzędu Miasta ××××× / moja mżonka/ też.  Normalnie starają się żyć w czasach zarazy. :)

zaloguj się by móc komentować

klon @klon 13 stycznia 2021 12:36
13 stycznia 2021 12:36

Sorki to było do ThePazzo

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
13 stycznia 2021 12:40

Z drugiej strony moj kolega pracujący w grupie Żywiec dostał wypowiedzenie - grupowe zwolnienia.

Koleżanka pracująca dla żydów w nieruchomościach mowi, że takiej sprzedaży nie miała od dawna... Popyt rośnie ceny też. Kogo stać? 

Jak widać kryzys dotyka tych, których ma dotknąć.

 

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski
13 stycznia 2021 12:41

Ci szaleńcy z rządu chcą to ciagnąć co najmniej do kwietnia. Zgroza. 

Nieoficjalnie: Rząd rozważa utrzymanie lockdownu do kwietnia - Koronawirus SARS-CoV-2 - rp.pl

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
13 stycznia 2021 12:48

PIS jest partią urzędniczą, która z pomocą USA, mówiąc skrótowo, chwilowo "wstrzymała wcielanie Gdańska do Rzeszy".  Teraz nie wiedzą co robić dalej bo trzeba by coś kombinować z Niemcami a może Chińczykami ( Niech się spytają Orbana jak sie to robi ) . Trzeba przyznać, że pomoc urzędników "polskich" w tym wcielaniu a raczej wykorzystanie ich prywaty zaszło bardzo daleko.  Urzędnicy zaakceputują wszystko i nawet zmienią płeć dla pieniędzy. Są produktem doboru naturalnego polegającego na wycinaniu konkurentów do stołka urzędniczego. Nigdy nie bedą przedsiębiorcami  to wie każdy kto się z nimi zetknął. Lockdown teraz pozwala na przedłużenie izolacji i także na utrzymanie pewnej kontroli nad nieuchronnym najazdem Antify z Niemiec, która pewnie już się szykuje. Pytanie czy Niemcy ( pytanie kto tam rządzi realnie ) chcą zmusić Warszawę do uległości czy tylko do współpracy ?  Dlatego PIS powinien stawiać na bezpieczeństwo wewnętrzne plus gospodarka ( znamienne że nie ma wyrazistej  firmującej gospodarkę postaci  bo premier to finanse ) . No ale teraz tylko skupuje różne aktywa przez państwo. To też ma pewne uzasadnienie pod warunkiem, że potem tego nie sprzedadzą.  Jedno jest pewne USA jest w rozsypce a US Army siedzi w naszych lasach ( nie wiadomo jak długo ). Na razie 5 dla zwierząt wisi i tak powinno być. Kaczyński także prawdopodobnie "nie czuje gospodarki" no bo skąd. Większość urzędników nigdy nie prowadziło firmy i nie "czuje tematu". Czują tylko tzw "biznes budżetowy" czyli jak swój prywatny kranik dokręcić do państwowych rurek.

zaloguj się by móc komentować

klon @peter15k 13 stycznia 2021 12:48
13 stycznia 2021 13:03

>>>trzeba by coś kombinować z Niemcami a może Chińczykami ( Niech się spytają Orbana jak sie to robi )<<< 

Od 2015 było kilka prób podjęcia współpracy przez Chińczyków. Zjawiał się wtedu "ktoś" z ambasady USA i sprawa tonęła. 

BTW

Czy w węgierskich lasach są rozlokowane oddziały  US Army? 

zaloguj się by móc komentować

koproski @gabriel-maciejewski
13 stycznia 2021 13:04

@all

To jest straszne!!!

Cały świat żyje normalnie, nie ma lockdownów, ludzie nie umierają na covid, a tylko w tej biednej, uciemiężonej Polsce, rządzonej przez tego

"kaczora" i spółkę panuje armagedon!

Co się dzieje na SN?

Przecież do niedawna większość uczestników pisała "normalnie", a teraz, eh

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @koproski 13 stycznia 2021 13:04
13 stycznia 2021 13:06

Może coś się zmieniło? Nie zauważył pan? Erekcję pan widzi, ale poza nią chyba nic więcej. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @ewa-rembikowska 13 stycznia 2021 10:36
13 stycznia 2021 13:09

Taki niestety los polityków którzy wypłynęli na układzie z globalistami. Czy JK może wypowiedzieć posłuszeństwo układowi z sojusznikiem strategicznym? Raczej nie. Cały glob jest w sytuacji rewolucyjnej. Rewolucja hybrydowa. Aktywiści tacy jak JK muszą się schować i czekać na rozwój wypadków. Pewnie straci swoją pozycję. Chyba że dostanie gwarancje z Azji. 

Dla nas to jest irytujące. Ale giganci i tak to mają gdzieś. 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @koproski 13 stycznia 2021 12:29
13 stycznia 2021 13:11

Już się kończą te umocowania. A społeczeństwo nie jest pijakiem ,które trzyma się zatwardziale płota, który jest prowizorką. 

Co do ustroju politycznego jakim jest demokracja , widać jak na dłoni ,że w paluchach się rozłazi i jest już fikcją. Wybory w USA to udowodniły ostatecznie. Wiara ,że wybory parlamentarne są uczciwie przeprowadzane , można sobie w buty wsadzić . 

W XXI w tworzy nam sie jakiś nowy potworek w postaci nowego ustroju politycznego,a jaki on będzie to tylko możemy sobie pogdybać.  PiS nawet jak przegra kolejne wybory, nawet jak rozpadnie sie  obecna koalicja i tak bedzie największa partia opozycyjną, takze pączki nadal będą oplywac w tłuszczyku, politycy z głodu nie umrą.. A nikt rozumny nie będzie czekał,aż jakakolwiek pomoc ze strony urzedasów  przejdzie procedury legislacyjne, dla urzędnika czas nie istniej i perspektywa głodu oraz bankructwa tez nie.  

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
13 stycznia 2021 13:12

Pitoń przemówił głosem rozumu. To jest coś. I razem sygnał dla faktorów azjatyckich. Może i brytolskich. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @koproski 13 stycznia 2021 12:29
13 stycznia 2021 13:12

Czy rozporządzenie wychodzące z regulacjami poza przepisy ustawy, ba poza Konstytucję jest prawne, czy bezprawne?

Czy rząd chcąc rządzić rozporządzeniami nie powinien przypadkiem ogłosić stanu wyjątkowego?

Czy domaganie się od rządu desygnowanego przez partię, która w nazwie ma Prawo i Sprawiedliwość, by działał w granicach prawa uchwalonego przez Sejm i zgodnie z przyjętym porządkiem prawnym to jest jakaś fanaberia wyborców?

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @gabriel-maciejewski
13 stycznia 2021 13:16

"PIS okazał się organizacją zdolną do czynienia dobra w pewnych tylko zakresach"

W tym kontekście uważam nie można polityki polskiej oceniać jako oderwanej od dążeń USA w stosunku do Europy i w szerszym znaczeniu kontroli Euroazji.

Dla Europy Środkowej  wydaje się otworzyło się "okno"  za  czasów, gdy Niemcy zbliżyły się  do Rosji- tak właśnie w tym czasie , bo to oznaczałoby wypchnięcie USA z Euroazji a ostatecznie utratę statusu supermocarstwa.

Obecnie sytuacja jest taka, że Rosja i Niemcy stoją po przeciwnej stronie barykady- a więc klasyczna równowaga sił , jeśliby przyjąć definicję Niemiec jako lidera "uzgodnionej" Europy. 

Drodzy ,taki scenariusz ( Federalna Europa pod przewodnictwem duopolu Niemcy-Francja, a w rzeczywistości Niemiec) był  zaplanowany już dużo wcześniej, a kto nie wierzy niech przeczyta Z.Brzezinskiego " the grand chessboard "American primacy and its geostrategic imperatives"

Patrząc z tego pryzmatu można pod całkiem innym kątem ocenić Brexit .. nieprawdaż ?

Wracając do planów USA wobec naszego regionu ,to powstaje moim zdaniem bardzo niebezpieczne nałożenie się ogólnych strategicznych interesów USA z partykularnymi interesami tzw. głębokiego państwa - mam tu na myśli .. że grozi nam rabunek na szeroką skalę albo jak kto chce transfer z peryferii do centrum.

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Magazynier 13 stycznia 2021 13:09
13 stycznia 2021 13:18

JK nic nie znaczy. Guru Morawiecki jak prymus stara się być 3 kroki przed Merkel i będzie walczyć z pandemią do ostatniego polskiego przedsiębiorcy i do zamknięcia ostatniej polskiej kopalni.

Jakoś Łukaszenka póki co przetrwał,majdan się nie udał, choć Mateuszek się wtrącał,  wszystko tam otwarte, DDM nie obowiązuje, trupy nie leżą na ulicy. 

zaloguj się by móc komentować

koproski @ewa-rembikowska 13 stycznia 2021 13:12
13 stycznia 2021 13:19

"Czy rząd chcąc rządzić rozporządzeniami nie powinien przypadkiem ogłosić stanu wyjątkowego?"

Pani jak mniemam zdaje sobie sprawę, czym skutkować musi ogłoszenie stanu wyjątkowego?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @koproski 13 stycznia 2021 13:19
13 stycznia 2021 13:22

W pana przypadku dalszymi zaburzeniami erekcji, jak przypuszczam

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @koproski 13 stycznia 2021 13:19
13 stycznia 2021 13:22

Skoro rząd chce mieć ciastko i zjeść ciastko, więc w końcu będzie musiał skonfrontować się ze zdesperowanymi ludźmi, którym zamknął administracyjne (bez podstawy prawnej) biznesy i chce doprowadzić do ich bankructwa.

zaloguj się by móc komentować

koproski @Draniu 13 stycznia 2021 13:11
13 stycznia 2021 13:23

"takze pączki nadal będą oplywac w tłuszczyku, politycy z głodu nie umrą.. "

Przyjdą nowi i chyba żyby opływać w tym tłuszczyku, to już będa nam zdzierać skórę wraz z naszym tłuszczykiem :)

zaloguj się by móc komentować

koproski @ewa-rembikowska 13 stycznia 2021 13:22
13 stycznia 2021 13:26

Valser od kilku dni opisuje co się dzieje w Szwajcarii. Tam też ludzie tracą interesy, sa zdesperowani, co nie oznacza, że każdy zacznie rządzić!

Bezhołowie, to straszna rzecz proszę Pani :(

zaloguj się by móc komentować

koproski @gabriel-maciejewski 13 stycznia 2021 13:22
13 stycznia 2021 13:28

W moim przypadku odwołam się do Maxigra GO- mam nadzieję, że z dobrym skutkiem :)

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @ThePazzo 13 stycznia 2021 11:14
13 stycznia 2021 13:28

Mógł sam to sobie przygotować. Ale chyba jest dogadany z lokaną skarbówką i sędziami. Raczej napewno. Nikt z prywaciarzy nie wychyla się bez układu z lokalnym gangiem.

zaloguj się by móc komentować

koproski @gabriel-maciejewski
13 stycznia 2021 13:32

W Jeremiaszu powiedziano nam: "Będziesz Mnie szukać i znajdziesz Mnie, kiedy będziesz Mnie szukać z całego serca".

 

Przypomniałem sobie tekst:

"a.. Jeżeli dzisiaj rano wstałeś z łóżka raczej zdrowy niż chory… Masz większe szczęście niż milion ludzi, którzy nie przeżyją tego tygodnia.
b.. Jeżeli nigdy nie doświadczyłeś niebezpieczeństw wojny,
samotności więzienia, tortur ani głodu, jesteś w lepszym położeniu niż 500 milionów ludzi na świecie.
c.. Jeżeli możesz chodzić do kościoła bez strachu, nie obawiając się aresztowania, tortur lub śmierci, jesteś szczęśliwszy niż miliard ludzi na tym świecie.
d.. Jeżeli masz dach nad głową, ubranie na grzbiecie, jedzenie w
lodówce i masz gdzie spać, jesteś bogatszy niż 75% ludzi.
e.. Jeżeli masz pieniądze w banku i trochę drobnych w portfelu,
jesteś wśród 8% światowych bogaczy.
f.. Jeżeli twoi rodzice żyją i ciągle są małżeństwem… jesteś
wyjątkową rzadkością.
g.. Jeżeli możesz przeczytać tę wiadomość, otrzymałeś podwójne błogosławieństwo: ktoś o tobie myśli, a co więcej, jesteś szczęśliwszy niż dwa miliardy ludzi, które w ogóle nie umieją czytać "

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @koproski 13 stycznia 2021 13:32
13 stycznia 2021 13:34

Wywalam pana stąd. za chamstwo, bezczelność i lekceważenie czytelników

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier 13 stycznia 2021 13:28
13 stycznia 2021 13:37

"My jesteśmy strażnikami porządku prawnego" Pitoń 28'57''. To już jest ściągawka od lokalnej mafii sądowniczej/skarbowej. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @ewa-rembikowska 13 stycznia 2021 13:18
13 stycznia 2021 13:42

Łukaszenka to faktycznie zjawisko. Już myślałem że go odstrzelą. To co robi trzeba studiować. Nie wiem jakie ma układy z MFW. Przez Szuszkiewicza chyba. MM się całkiem zdemaskował tymi interwencjami. Na razie jednak Łukaszenka wyprzedził MM. 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @Magazynier 13 stycznia 2021 13:37
13 stycznia 2021 13:44

Tak - prawnikiem to on nie jest - świetnie wychwycone. 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @koproski 13 stycznia 2021 13:23
13 stycznia 2021 13:45

Nowi ? :) Nie wiem czy Pan zauważył, że nowy w pojęciu naszej operetkowej polityki , jest zawsze stary ,znany polityk ktory zmienił barwy, wszystko się dzieje  w starym skwasnialym sosie ..  Nie wierze ,ze jakość tej polityki się zmieni, tym bardziej .ze trupy polityczne z SLD ozyły i dostały się do parlamentu europejskiego.  To tak sie przedstawia , a Pan tu wypisuje dyrdymaly o umocowaniach wyborczych. :)

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Magazynier 13 stycznia 2021 13:42
13 stycznia 2021 13:45

Też nie wiem i jakie i od kogo ma gwarancje. Z tego co mówił, WHO chciało go przekupić, aby zamknął gospodarkę a on ich pogonił. Nie pamiętam kwoty, którą mu proponowano.

Nasi poszli na lep pożyczek. W końcu nie oni będą spłacać a lejek na bok można podstawić.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @Magazynier 13 stycznia 2021 13:42
13 stycznia 2021 13:45

Lukaszenka jak Korea Pólnocna - nie do ruszenia - a bomby nie ma - rzeczywiście master class polityki.

MM to juz na taśmach zdradził i w Banku Santander :)

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
13 stycznia 2021 13:59

Jeśli zaś chodzi o politykę większego kalibru, musiał do niej wynająć Mateusza Morawieckiego.

No nie żartuj :-) Co miał Jarosław Kaczyński do tego, by tego słupa ustawić tam, gdzie stoi. To tak, jabyś powiedział, że partia (jakaś tam, czy to ważne, jaka, każda partia jest taka sama, tylko inaczej "ubrana") zrobiła to i wysunęła Macrona na prezydenta Francji i o jejku, on wygrał, swoją charyzmą i siłą, czyli charyzmom i siłom. Tą siłom i charyzmom dzisieszy premier "spuszcza Polskę w toalecie".

Tak kazali. Tak powie. A co ma powiedzieć?

zaloguj się by móc komentować

wierzacy-sceptyk @gabriel-maciejewski
13 stycznia 2021 14:06

Kaczyński podpisał cyrograf pozwalający mu wygrać wybory i objąć władzę

Miał płonną nadzieję że łańcuch będzie dłuższy

Zdał sobie sprawę z tego że łańcuch jest bardzo krótki gdy musiał zastąpić Beatę Szydło banksterem

Nie takich chamem i durniem jak Vincent, ale takim zwykłym banksterem

Zdał sobie sprawę że nic nie może i się schował

Likwidacja "prywaciarzy" mu pasowała, przecież jest socjalistą

Zostały mu tylko przepychanki we własnym obozie, a nie realna władza

A tak zwane "obostrzenia" będą utrzymane jak długo się da, te które przyczyniają się do dezintegracji więzi społecznych najdłużej, mają nadzieję że na zawsze

Namordniki, bo utrudniają komunikację niewerbalną

Knajpy, kluby itp bo tam właśnie następuje wymiana informacji z odległych czasem miejsc- poza kontrolą

Ograniczenia w kościołach, to wiadomo dlaczego

Jak ktoś ma pomysł co jeszcze powoduje dezintegrację społeczności niech pisze

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

flisak @gabriel-maciejewski 13 stycznia 2021 10:42
13 stycznia 2021 14:28

Trzeba sie z tym zgodzić, że Jarosław K. nie miał i nie ma wpływu na sprawy ważne. Czy miał/ma tego świadomość? Myślę że miał, ale na pewno nie do końca. Hipoteza: rozwijająca się sytuacja na świecie , pokazuje  że "Smoleńsk2010" mógł być zaprogramowanym systemowo "problemem" na jakiekolwiek porozumienie lub komunikację Polska-Rosja, kiedy bateryjka "Putin" się skończy przed kolejną wymianą. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @ewa-rembikowska 13 stycznia 2021 13:12
13 stycznia 2021 15:07

A  co  sie  ten  "rzad"  KRYMINALISTOW...

...  bedzie  wyborcami  przejmowal...  LUN,  ten  caly  PATOLOGICZNY  ZONT,   ma   fuuuunduszeeeeeeeeeeee  !!!

Tak  jak  ten  stary,  zdegenerowany  PAJAC  i  jawny  DZIWKARZ  u  Frankow  Hollande,  dzis  "schowany",  co  to  im  w  4  tygodnie  "wystrugal"  Macron'a...  "SLUPA  Rotszyldowego"  !!!

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @gabriel-maciejewski
13 stycznia 2021 15:18

Prawo i Sprawiedliwość z panem Jarosławem na czele nie wyjdzie z wielu spraw, zwłaszcza z zabójczych szczepionek, które mają sprawić, że ludzie zmienią się w zgraję androidów. 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @ewa-rembikowska 13 stycznia 2021 13:22
13 stycznia 2021 15:43

W Portugalii za niedługo wejdzie w życie ustawa o wywlaszczeniach. Zgodnie z nią rząd będzie mieć prawo wykopać każdego z jego własności celem odbudowy gospodarki po covidzie. Przyznam, że oniemialam. Dyskusja toczy się teraz czy i ile odszkodowania powinien otrzymać właściciel. Ponoć papież Franciszek powiedział niedawno, że własność prywatna nie jest na stałe. Coś w tym stylu. Nie wiem, czy to prawda. Pomyślałam momentalnie o majątku Kościoła. Nasza hierarchia, która niczego nie kuma, nie krzyczy głośno że to, co wyprawia się z ludźmi jest wbrew nauczaniu Kościoła. Oni pójdą pod młotek w następnej kolejności, ale brak im wyobraźni, żeby to zrozumieć .Niemniej jednak to, co może się wydarzyć w Europie w najbliższych latach, chyba wykracza poza naszą wyobraźnię. 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Matka-Scypiona 13 stycznia 2021 15:43
13 stycznia 2021 16:00

Polska hierarchia, podobnie jak hierarchia w Watykanie z antypapieżem Franciszkiem na czele, generalnie kuma bazę. Proszę wziąć pod uwagę np., że taki Dzień Judaizmu w Kościele katolickim jest celebrowany od 1997 roku. W ostatnich dniach została rzekomo sformalizowana posługa ministrantek i szafarek Najświętszego Sakramentu, a więc niewiele zostało do pozornego sformalizowania posługi diakonis i prezbiterek. Wkrótce takowe pojawią się i w Polsce.

Wszystkie brednie, które ten czy ów opowiada o własności prywatnej, pomieszczone są w dokumentach pseudosoboru watykańskiego drugiego, np. Gaudium et spes. W rzeczonym dokumencie stoi też, że katolicy powinni popierać instytucje międzynarodowe polityczne, czyli de facto rząd światowy. W 1964 roku papież Paweł VI przestał nosić tiarę. Poza tym pseudosobór nie potępił komunizmu.

Wygląda to wszystko na formalizację Antykościoła, który oddzieli się od Kościoła katolickiego.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @klon 13 stycznia 2021 13:03
13 stycznia 2021 16:08

Chińczycy są cierpliwi. Na dodatek tu i ówdzie coś wykupili. Pytanie jest takie czy "ktosie" z ambasady będą teraz bardziej wyrywni czy nie ? Czy US Army będzie się pakować czy nie ? Przydali by się teraz  ludzie o klasie Korfantego , Dmowskiego, Piłsudskiego , Mackiewicza. Nie wiadomo jak będzie z lobby o pochodzeniu prawniczym. Tzn czy Niemcy będą to wycinać czy już sa podbici.  Dużo niewiadomych... 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
13 stycznia 2021 16:16

Ojej tylko nie Dmowski i Marszałek - takich to juz tu mamy na kopy i mendle...

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @peter15k 13 stycznia 2021 16:08
13 stycznia 2021 16:23

Korfanty, Dmowski itd to klasa? To nawet nie jest żłobek 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @krzysztof-laskowski 13 stycznia 2021 16:00
13 stycznia 2021 16:24

Jeśli wiedzą, co się dzieje to są skończonymi durniami. Pierwsi pójdą do dołów 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @ikony58 13 stycznia 2021 14:12
13 stycznia 2021 16:40

Światowy obóz koncentracyjny bez drutów. Zaszczepisz dziecko - dostaniesz miskę ryżu. Nie trzeba czołgów, wystarczą media i usłużni eksperci.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @Matka-Scypiona 13 stycznia 2021 16:24
13 stycznia 2021 16:41

Bez względu na kolejność proszę pamiętać, że inicjatywy spod znaku panekumenizmu były szeroko podejmowane w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych. Przez ponad pół wieku można się było przyzwyczaić do tego, że hierarchowie Kościoła katolickiego generalnie kapitulują przed światem.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Matka-Scypiona 13 stycznia 2021 16:23
13 stycznia 2021 16:45

No... łatwo sie mówi z pozycji kanapy. Dzięki Korfantemu ( 1,2, i 3 powstanie ) Katowice i Górny Śląsk wraz z przemysłem przez lata finansował kraj ( taka prawda ten nieszczęsny węgiel ) a Dmowski był w Wersalu z Paderewskim. Niezależnie od rzeczywistych powodów   dlaczego pozwolono na powrót Polski na mapę ale to  inna sprawa. Jeżeli z pozycji kanapowej będziemy wyśmiewać bez przerwy pewne działania to daleko nie zajedziemy i będziemy sezonstadtem...

zaloguj się by móc komentować

flisak @Matka-Scypiona 13 stycznia 2021 15:43
13 stycznia 2021 16:53

Bardzo ciekawe, czy mozesz przesłać link?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 13 stycznia 2021 16:08
13 stycznia 2021 17:05

Taki ludzi właśnie pan ma i to jest nasz największy problem

zaloguj się by móc komentować


valser @gabriel-maciejewski 13 stycznia 2021 17:08
13 stycznia 2021 17:17

Pieknie. No, ale trzeba pamietac, ze Generalna Gubernia tez jak najbardziej byla panstwem prawa. A dekrety bierutowskie w niektorych obszarach dzialaja do dzis.

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 13 stycznia 2021 17:17
13 stycznia 2021 17:24

W  glowie  sie  nie  miesci...

...  co  odpier****ja  te  pasozyty  i  nieroby,  zlodzieje  socjalistyczne  !!!

To  juz  dlugo  nie  potrwa  ten  cyrk  BANKRUTOW  i  DEBILI  w  jednym  !!!

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
13 stycznia 2021 17:35

"Ja już tylko czekam jak po "narodowej kwarantannie" premier zapowie narodową ofiarę na rzecz ratowania gospodarki" - na SN przybywa proroków :)

gdy zobaczylem money.pl to...

nie wiem co powiedzieć... zatkało mnie...

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski 13 stycznia 2021 17:05
13 stycznia 2021 17:38

Wielu jest zainteresowanych tym żeby nie było lepszych a polityka to sztuka tego co możliwe "w strefie zgniotu"...

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @peter15k 13 stycznia 2021 17:38
13 stycznia 2021 17:44

Peter - ciężko o gorszych - przynajmniej tyle dowiedziałem się czytając prace GM. Choćby proces Niewiadomskiego i jego zezniania - polecam jeśli nie czytałeś.

zaloguj się by móc komentować

olekfara @Magazynier 13 stycznia 2021 13:42
13 stycznia 2021 17:45

Na razieie chyba nie odstrzelą, Łukaszenka, także i Szwecja z początku, to rodzaj haka na te państwa i te władze, które firmują fałszywą pandemię i jej skutki.

Musicie to dalej ciągnąć tow. JK, bo jak nie, to zapytamy się publicznie, czy analizowaliście i porównywaliście  sytuację na Białorusi? Tak, czy owak szafot. Nawet, jak dociągną do końca tej katastrofalnej hucpy, świadkowie też będą niepotrzebni.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @peter15k 13 stycznia 2021 12:48
13 stycznia 2021 17:50

Amerykanie siedzą w naszych lasach po to, żeby przypilnować pokojowe przywracanie granic sprzed I Wojny Światowej. ( zasłyszana opinia amerykańska)

zaloguj się by móc komentować

MZ @Nova 13 stycznia 2021 12:41
13 stycznia 2021 17:52

Widzą jak zachowuje się stado baranów to sobie pozwalają.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @ThePazzo 13 stycznia 2021 17:44
13 stycznia 2021 17:57

O.K. Były wtedy jakieś alternatywy ? Oczywiście mając tą wiedzę, którą mamy dzisiaj to wygląda inaczej ? Chodzi mi raczej o format ludzi a nie ocenę ich powiązań i dlaczego mieli "gwarancje". Tego teraz nie ma w ogóle. Z resztą nie po to strzelali w tył głowy żeby sie tacy się potencjalnie pojawili...

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Drzazga 13 stycznia 2021 17:50
13 stycznia 2021 18:02

Niestety ten scenariusz jest prawdopodobny ale nie jest pewny na 100 % bo teraz wbrew pozorom się sypią. 

zaloguj się by móc komentować

MZ @Matka-Scypiona 13 stycznia 2021 15:43
13 stycznia 2021 18:04

"Nasza hierarchia, która niczego nie kuma,..." Gorzej z ambon płynie fałszywy przekaz,w wiekszości,nie mówię o Ewangelii.

zaloguj się by móc komentować

tadman @valser 13 stycznia 2021 17:17
13 stycznia 2021 18:07

Tak, kiedyś był bekanntmachung umieszczany na słupie w formie plakatu, a teraz podają nakazy i zakazy przez TVP lub TVP info. Te wszystkie przepychania ustaw nocną porą zwiastowały nowy sposób rządzania społeczeństwem i mamy.

zaloguj się by móc komentować

tadman @MZ 13 stycznia 2021 17:52
13 stycznia 2021 18:10

Stado nosi maseczki, a tu nie ma zmiłuj i wchodzą szczepionki. Jedno i drugie dla ludzi zdrowych. :)

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @peter15k 13 stycznia 2021 17:57
13 stycznia 2021 18:20

Mimo, że to już 100 lat ciężko ocenić sytuacje bo ciągle mało wiemy - wiele spraw jest w sferze domysłów i spekulacji. Dla mnie podpisanie traktatu ryskieg, opinia KS Tokarzewskiego a także lektura trylogii Socjalizm i Śmierć i wiele faktów, które tam przedstawił GM właściwie nie pozostawia złudzeń. Ciągle np. nie wiem co tak naprawde robił tu słynny Józef Retinger. Szczerze mówiąc dziś też nie wiemy tak naprawdę co się dzieje i kto tak naprawdę pociąga za sznurki. 

Jak to mówią w CIA - nic nie jest tym czym sie wydaje. 

Dlatego ja sie powstrzymam od odpowiedzi na Twoje pytanie. Po prostu nie wiem.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Matka-Scypiona 13 stycznia 2021 16:23
13 stycznia 2021 18:44

Korfanty jak najbardziej klasa. To nie jest doktryner. Nadto cały czas rozwijał się. Nie został na jednym poziomie. Jego proces i śmierć być może w wyniku otrucia potwierdzają to.  

zaloguj się by móc komentować

Paris @krzysztof-laskowski 13 stycznia 2021 15:18
13 stycznia 2021 18:46

Daj  im  Boze  jak  najszybciej...

...  bo  taki  poziom,  ilosc  wciskanego  g*wna  i  ciemnoty  w  Polscce,  szybkosc  procedowania  tej  PATOLOGII  przez  WARCHOLOW  i  BARANOW  sejmowych  to  jeszcze  NIGDY  w  Polsce  NIE  MIAL  MIEJSCA  !!!

Za  caloksztalt  tej  calej   BANDZIE  ZLODZIEI  oprocz  CELA+  nalezy  sie  jeszcze  DOZYWOCIE  !!!    

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @ThePazzo 13 stycznia 2021 13:45
13 stycznia 2021 18:47

Zdążyłem już zapomnieć co on tam gadał na tych taśmach. Za duże przyspieszenie. Ale w tym szaleństwie jest metoda. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @ThePazzo 13 stycznia 2021 18:20
13 stycznia 2021 18:53

O.K. sznurki sa różne i są pretendenci do pociagania tych sznurków. Nie uważam, że wszystko jest ustalone.  Retinger o ile pamiętam miał wolny wstęp do Białego Domu jak i Downing Street 10. Pisałem niedawno o Łubieńskiej zamordowanej w 1957 roku w londyńskim metrze. ( Dlaczego akurat w 1957 ? ). Nie pamiętam dokładnie  czy ona czy Klementyna Mańkowska spotkała się z Canarisem a z kolei Canaris został powieszony na strunie od fortepianu przez SS  9 kwietnia  1945 (!).    Teraz mamy mordobicie  bezpieczniaków z różnych państw stąd kto mniej wie lepiej śpi.  Powiedzenie "różne szatany są tu czynne" jest jak najbardziej na miejscu . Miejmy nadzieję, że nie przemówią kanonierki. Możemy sobie dzięki uprzejmości Gospodarza tylko wymienić poglądy. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @krzysztof-laskowski 13 stycznia 2021 16:41
13 stycznia 2021 19:14

"Bez względu na kolejność proszę pamiętać, że inicjatywy spod znaku panekumenizmu były szeroko podejmowane w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych. Przez ponad pół wieku można się było przyzwyczaić do tego, że hierarchowie Kościoła katolickiego generalnie kapitulują przed światem."

Metoda stopniowego podgrzewania zaby w letniej wodzie zawsze jest niezawodna.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Magazynier 13 stycznia 2021 18:44
13 stycznia 2021 19:22

Nikt się nie pojawi, to są mrzonki , które nie przystoją nam komentatorom i blogerom z SN , to taki żarcik , może niestosowny za co przepraszam.

Rzeczywistość mamy taką ,ze w tej chwili aktywni sa tylko górale, w poniedziałek maja otworzyć swoje biznesy. Oczywiście do Pitonia możemy się dystansowac, ale uwaga, oficjalnie powiedział,że nie będzie żadnych wycieczek do Wawy, cała inicjatywa  polega tylko na tym , aby otworzyć ponownie działalność gospodarczą nie zważając na restrykcje departamentu do walki z covidem, bo inaczej nie można tego nazwać, a z pewnością nie rządem RP. Ich charyzma utknela na poziomie retoryki  pt.kto się zaszczepił poza kolejnością .  A JK i prezydent Duda są, jak to się mówi zartobliwie, są zniknięci. 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @krzysztof-laskowski 13 stycznia 2021 15:18
13 stycznia 2021 19:31

"Prawo i Sprawiedliwość z panem Jarosławem na czele nie wyjdzie z wielu spraw, zwłaszcza z zabójczych szczepionek, które mają sprawić, że ludzie zmienią się w zgraję androidów."

W stado baranow hajtek.

Juz zaczynaja grzac w mediach na calym swiecie temat wprowadzenia obowiazkowych szczepien dla podrozojacych samolotami.

Mowia o planach stworzenia pewnego rodzaju zaswiadczenia o zaszczepieniu, albo nawet stworzenia specjalnego paszportu czy elektronicznej aplikacji.

To juz jest przerazajace.

Gdyby to wprowadzili to powinien byc jakis pozew zbiorowy.

Ale sady juz ich sa, wiec nie ma na co liczyc.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
13 stycznia 2021 19:34

Szybki apdejt z dzisiaj - szwajcarska rada federalna przedluzyla dzisiaj lockdown do konca lutego 2021, przykrecajac srube. Wszystkie sklepy oprocz spozywczych od poniedzialku sa zamkniete. Sport, teatry, kina, restauracje, fitnesy, hotete pozostaja zamknieta tak jak do tej pory.

Obstawiam, ze to potrwa do konca maja, tak jak w zeszlym roku.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @peter15k 13 stycznia 2021 12:48
13 stycznia 2021 19:37

"PIS jest partią urzędniczą, która z pomocą USA, mówiąc skrótowo, chwilowo "wstrzymała wcielanie Gdańska do Rzeszy".  Teraz nie wiedzą co robić dalej bo trzeba by coś kombinować z Niemcami a może Chińczykami ( Niech się spytają Orbana jak sie to robi ) ."

 

To ze maja zalozone bialo-czerwone opaski na rekawach to jeszcze nie powod zeby im ufac. Przynajmniej bezgranicznie.

Cos jak w tym rysunku Mleczki:

"Przykro mi towarzyszu, ale fakt ze nie kradliscie nie uprawnia was do zadnych odznaczen."

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 13 stycznia 2021 19:34
13 stycznia 2021 19:40

"Obstawiam, ze to potrwa do konca maja, tak jak w zeszlym roku."

A potem oglosza ze nadciaga czwarta fala pandemii i Mark Cukerberk oglosi ze warunkiem korzystania z fejsa

jest wlozenie sobie palca w dupe i trzymania go tam przez 10 dni.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Draniu 13 stycznia 2021 19:22
13 stycznia 2021 19:50

A  po  co  goralom  sie  ciagnac  do  Warszawy...

...  i  na  zbyteczne  koszty  narazac...  zeby  jeszcze  dokooptowaly  sie  rozne  SPALONE  begery,  kosiniaki,  sawickie  albo  i  sam  "ulaskawiony"  Jasio  Spiewak...  albo  i  inne  winnickie  czy  bosaki...

...  po  co  im  ta  cholota  ?!?!?!   Lepiej  bez  tej  zdemaskowanej  swoloczy  niz  z  nimi.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Szczodrocha33 13 stycznia 2021 19:31
13 stycznia 2021 19:54

a potem wytrasuje się w każdym mieście teren  na  gettho dla tych, co nie chcieli się dać  zaszczepić.

zaloguj się by móc komentować


Draniu @Paris 13 stycznia 2021 19:50
13 stycznia 2021 20:00

Uważam ,ze to jest bardzo dobra decyzja , że górale nie dają się sprowokować jakims kretynskimi marszami na Wawe. Ale też może być tak, że mogą w ten sposób twardo negocjować i wyrwać więcej kasy od administracji rządowej. Zobaczymy czy dadzą się przekupić czy będą twardo stać przy swojej decyzji.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Szczodrocha33 13 stycznia 2021 19:40
13 stycznia 2021 20:00

A tam, przecież musi sprzedac szczepionki (ma udziały), więc przedstawienie zaświadczenia o szczepieniu.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Draniu 13 stycznia 2021 20:00
13 stycznia 2021 20:04

Marsze w Warszawie są przeciwskuteczne. Skuteczne będzie jak otworzą swoje lokale i przestaną zwracać uwagę na władze centralne zarządzające przez telewizor. Jedna metoda robić swoje i nie ulegać paranoi medialnej.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski
13 stycznia 2021 20:13

w histori będzie tak: Jarosław 'Reforma' Kaczyński, co nie zdążył narodu do raju zaprowadzić

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ewa-rembikowska 13 stycznia 2021 20:04
13 stycznia 2021 20:16

na takie proste numery aparat administracyjny tylko czeka; potem będzie płacz i komornicy w drzwiach, no i sędziowie pokoju obsługujący nowe obszary 'przychodów' budżetu, też z nieprzyjmowania mandatów [koherencja ustaw w czasie]

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Draniu 13 stycznia 2021 19:22
13 stycznia 2021 20:18

ojej, jakie to proste

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Drzazga 13 stycznia 2021 17:50
13 stycznia 2021 20:21

wariant: granice RON też miło

zaloguj się by móc komentować

m8 @peter15k 13 stycznia 2021 16:45
13 stycznia 2021 20:32

Saisonstaatem chyba? 

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @Draniu 13 stycznia 2021 19:22
13 stycznia 2021 20:38

  1. Na Polsacie widziałem tez górala, wlasciciela Hotelu,  ktory mówił że ma miesięcznie stratę 200.000zl ale nie otworzy hotelu, bo nie ma gości i nie będzie ich łapał z ulicy, a takie otwarcie powiekszy tylko stratę.  Ponoc Piton nie dopuścił do głosu tych którzy mieli inne zdanie. Mam nadzieję że Piton dokona szybkiej samopacyfikacji, bo to czego nam trzeba teraz najbardziej to na pewno nie powstanie Kostki-Napierskiego (Przedsiebiorco-Pitonia)
zaloguj się by móc komentować

Paris @Draniu 13 stycznia 2021 20:00
13 stycznia 2021 20:38

No  zobaczymy...

...  dac  sie  przekupic  goralom  w  sytuacji  kiedy  wokol  nich,  a  takze  w  calej  Ojczyznie  taki  syf  i  zero  stabilnosci  -  to  by  byla  jakas  niewyobrazalna  zupelnie  farsa.  Mysle,  ze  gorale  potrafia  liczyc  pieniadze  i  doskonale  wiedza  skad  one  sie  biora...

..  zakladam,  ze  "przekupstwo"  nawet  nie  wchodzi  w  gre,  bo  bedzie  to  sprawa  bardzo  prestizowa  nie  tylko  dla  ich  rodzinnych,  lokalnych  biznesow,  ale  ich  postawa  bedzie  miala  odzew  w  calej  naszej  Ojczyznie,...  a  nawet  i  w  sasiedzkich  krajach...

...  takze  jestem  z  goralami  i  trzymam  za  ich  powodzenie  kciuki  !!!  

zaloguj się by móc komentować


Paris @qwerty 13 stycznia 2021 20:13
13 stycznia 2021 20:43

Zeby...

...  pan  Kaczynski  siebie  choc  do  Czyscca  zaprowadzil,  a  gdzie  mowa  do  Raju  !!!

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ewa-rembikowska 13 stycznia 2021 20:04
13 stycznia 2021 21:51

Przeciez te decyzje o lockdownach, ich czasie i zasięgu,  powinny być w gestii poszczególnych samorządów, a nie władz centralnych, które jak zwykle wylewaja dziecko z kapiela, bo wszystkich podwieszaja na jednym strychulcu.

To co takiego sie zmieniło , gdy  "centralizm demokratyczny" przestał obowiązywać?

Tylko jego ksywka uległa zmianie na bardziej nowczesną.  I taką z   "zachodnią' wonią.

A czy coś jeszcze poza nią?

 

 

zaloguj się by móc komentować

toNick @Drzazga 13 stycznia 2021 17:50
13 stycznia 2021 22:02

"Amerykanie siedzą w naszych lasach po to, żeby przypilnować pokojowe przywracanie granic sprzed I Wojny Światowej. ( zasłyszana opinia amerykańska) "

Jeśli tak, to tym razem z korektą na Polin.
Wystarczy spiąć wschodni kawałek Polski z zachodnim kawałkiem Ukrainy, pozostali zainteresowani podzielą się resztą. Przy okazji można się zadumać po co eskimosi tak intensywnie hodują banderowców i czy to "przywracanie granic" aby na pewno jest zaplanowane jako pokojowe.

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @stanislaw-orda 13 stycznia 2021 21:51
13 stycznia 2021 22:03

Jak pan widzi w praktyce scedowanie decyzji o lockdownie na samorządy?

Karpacz wprowadza lockdown, a Szklarska Poręba nie. I co Szklarska Poręba ustawia strażników gminnych na granicy z Karpaczem i pilnuje aby nikt nie przechodził z koronawirusem?

Względnie Powiat Milicki nie wprowadza lockdownu, bo ma duży szpital i jest w stanie ogarnąć wszystkich swoich mieszkańców, a sąsiedni powiat Krotoszyński ma Szpital w remoncie i boi się, że jak mu zachoruje 1% populacji to mu szpital padni po jednym dyżurze, i dlatego idzie na lockdown, a koronawirus jest tak inteligentnym wirusem, że w swoim DNA ma rozróżnianie granic administracyjnych...

Faktycznie aby przerwać to wszystko to wzorem Czech powinnno się u nas wprowadzić Stan Wyjątkowy i skończyć deliberacje specjalistów od zarządzania Państwem w dobie Pandemii.

zaloguj się by móc komentować

glicek @onyx 13 stycznia 2021 11:38
13 stycznia 2021 22:09

W miastach organizują się "podziemne" dyskoteki i kluby jak za prohibicji w USA. Ciężko to będzie władzy ogarnąć kiedy równocześnie będą chcieli ogłaszać sukcesy w walce z pandemią.

Mi to bardziej przypomina "Seksmisję" i "likwidowanie" ośrodków dekadencji przez służby Archeo. W miejsce jednych zlikwidowanych miejsc powstają kolejne. "Wszystkich nas nie zlikwidujecie" krzyczy jedna z tych które mimo zakazu oficjalnych waadz chcą być brzydkie, grube, żreć ciastka i tańczyć o muzyki. Czego nie rozumieją te z Archeo. A nad wszystkimi pod ziemią i tak czuwa Jej Ekscelencja ze fałszywym głosem i  sekretnym hasłem strzegącym dostęp do windy na zewnątrz. Zesztą skafandry są tylko 4 więc dla wszystkich i tak nie starczyłoby. No i te wysokie promieniowanie...

Na pewno trzeba iść na wschód, tam jak zawsze musi być jakaś cywilizacja.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @koproski 13 stycznia 2021 13:32
13 stycznia 2021 22:13

NIestety  na "SN" skutki obłędu wywołanego przez covid są z dnia na dzień coraz bardziej widoczne.

Autorzy i komentatorzy widać coraz gorzej znoszą ograniczenia - a tak naprawdę gdzieś w ich duszach gra "róbta co chceta".

 Coraz rzadziej można przeczytać ciekawy komentarz, czy notkę.

Zauważyłem to już kilka miesięcy temu, ale miałem nadzieję, że to minie.

Niestety zasada, że "zły pieniądz wypiera lepszy" ma tutaj zastosowanie. Szkoda.   

zaloguj się by móc komentować

toNick @gabriel-maciejewski 13 stycznia 2021 17:08
13 stycznia 2021 22:14

W "nowej normalności" granica między tym co możliwe i niemożliwe już nie istnieje.
W zamyśle ma również nie istnieć dotychczasowe pojęcie prawa i do tego jesteśmy przyzwyczajani też w Polsce.

 

zaloguj się by móc komentować

toNick @krzysztof-laskowski 13 stycznia 2021 15:18
13 stycznia 2021 22:36

Wcześniej sprawią zalew poszczepiennych chorób autoimmunologicznych.
Przygotowanie ludu już wystartowało bo w telewizorze zaczynają ubolewać, że do tej pory w Polsce na te choroby mało zwracano uwagę.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @grudeq 13 stycznia 2021 22:03
13 stycznia 2021 23:00

Na raka watroby (marskosc) głownie jako skutku naduzywania alkoholu i na raka płuc jako skutku palenia umiera dziennie wiecej osób niz na covid-19. Jakos rzad nie zakazuje sprzedazy alkoholu ani paierosów, a przeciwnie państwo zwalcza łamanie  swojego monopolu dla sprzedaży tych używek.

A  zmaseczkami to jest tak, ze musi je nosic chory lub podejrzewany o to, że jest chory.

Kazdy moze być o to podejrzewany. O cokolwiek zresztą. I każdy moze potencjalnie zachorować.

Ale każdy tez przeciez może potencjalnie kogoś zamordować. To może profilaktycznie wszystkich podejrzewanych o zamordowanie (potencjalne) wsadzać do więzień?

zaloguj się by móc komentować

Boguska @Szczodrocha33 13 stycznia 2021 19:40
13 stycznia 2021 23:02

Od Stycznia 26 przy wjesd?ie do USA beda wymagane zaswiadzenia o tescie na Covid. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @szarakomorka 13 stycznia 2021 22:13
13 stycznia 2021 23:31

A jak Pan skomentuje powrót posła Piechy z 10 dniowego urlopu na Kubie? Tam nie ma pandemii? Wirus nie grasuje? oraz rekreację synów Emilewicz na stoku narciarskim zamkniętym z powodu pandemii? 

 

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @szarakomorka 13 stycznia 2021 22:13
14 stycznia 2021 00:01

Bo to ,panie, wszystko przez PiS,a zwłaszcza przez tego Kaczyńskiego,gdyby nie oni to by nam było tak dobrze,że dobrze nam tak.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Boguska 13 stycznia 2021 23:02
14 stycznia 2021 01:13

Wiem, czytalem.

Na razie chyba jest tak ze w Polsce przyjmuja przyloty tylko z Chicago i z Nowego Jorku.

Ale to sie moze za pare tygodni znowu zmienic.

Cale to trwajace od roku wariatkowo to grozny precedens.

Pokazuje on ze od tej pory rzady, politycy, i inni wplywowi ludzie i organizacje, moga wprowadzac swoje plany 

dyrygujac calymi spoleczenstwami i panstwami przy pomocy odpowiedniego zestawu zakazow i nakazow, histerii i paniki

generowanej przez globalne media.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ewa-rembikowska 13 stycznia 2021 23:31
14 stycznia 2021 01:14

"A jak Pan skomentuje powrót posła Piechy z 10 dniowego urlopu na Kubie? Tam nie ma pandemii? Wirus nie grasuje? oraz rekreację synów Emilewicz na stoku narciarskim zamkniętym z powodu pandemii?"

To nie wie pani ze sa rowni i rowniejsi?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2021 01:51

"Politycy w Polsce, mogą załatwić robotę w mediach swoim kolegom z podstawówki, mogą zniszczyć tego czy innego przedsiębiorcę, bo trochę za dużo zarobił. Mogą zająć się patriotyczną edukacją młodzieży i to w zasadzie wszystko."

Bo to sa podwykonawcy tylko.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @szarakomorka 13 stycznia 2021 22:13
14 stycznia 2021 07:30

Czyli wszyscy jedziemy tą autostradą pod prąd, a Pan jeden właściwie?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @grudeq 13 stycznia 2021 20:38
14 stycznia 2021 07:38

Używasz nieadekwatnych porównań. Powstańcem został właśnie Trump, może się więc okazać, i to niebawem, że tym Kostką Napierskim będzie Jarosław Kaczyński

https://wpolityce.pl/swiat/534792-przeglosowano-artykul-impeachmentu-prezydenta-trumpa?fbclid=IwAR09ZkWgX8Ym2pOVchbIR-dv6GToIOkpoYKwVF_uhyTjKGhRAVWl3aKGnmM

zaloguj się by móc komentować

Draniu @DYNAQ 14 stycznia 2021 00:01
14 stycznia 2021 08:04

A czym się różni prywatyzacja poprzedników PiSu , od "ustawy norkowej " ,którą osobiście zapowiadał JK ?  Ja nie dostrzegam różnic. 

 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @stanislaw-orda 13 stycznia 2021 23:00
14 stycznia 2021 08:13

Przy takiej logice, to Rząd w ogóle powinien zakazać życia, bo to jest choroba, przenoszona drogą płciową, która doprowadza do śmierci 100% osób nią zakażonych. 

Nie odpowiedział Pan na pytanie, jak to byłoby gdyby lockdowny ogłaszały sobie samorządy.

To jest choroba zakaźna. Więc rozumiem taką logikę która mówi tak. Przyjdzie nam jeden zakażony pacjent na SOR i zakazi SOR. Mamy drugą rezerwową ekipię na SOR - ale przyjdzie drugi pacjent i wyeliminuje nam ekipę (przecież nie będę wysyłał zakażonych lub podejrzewanych o zakażenie lekarzy z SOR do obsługi kolejnych pacjentów). No ale mamy trzecią ekpię na SOR (10 osób) ale przyjdzie trzeci pacjent i nam i tą ekipę wyeliminuje. A już czwartej nie mamy. Gdyby zaś przyszło nagle do wypadku komunikacyjnego (autobus z dziećmi) gdzie potrzeba 20 karetek i 5 załóg z SOR... to nie mogę napisać tak jak w przypadku wielu innych chorób, że przyjęcie pacjentów z wypadku z dnia 14 stycznia 2021 roku nastąpi w dniu 19 października 2021 roku. 

Oczywiście to wszystko jest przy założeniu, że koronawirus to choroba zakaźna i powodującą wysoką śmiertelność. Do tej pory nikt nie przeprowadził jednak dowodu przeciwnego. 

Oczywiście jestem za tym aby powołać Pana do komisji, która po skończonej Pandemi oceni prawidłowść działania Rządu RP w zwalczaniu Koronawirusa. Tak abyśmy sobie zweryfikowali wszystkie teorie dot. chorób zakaźnych i mieli wiedzę na przyszłośc, czy lepiej jak lockdown wprowadza Rząd centralny, czy może lepiej jak wprowadza to samorząd gminny. 

zaloguj się by móc komentować

grudeq @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2021 07:38
14 stycznia 2021 08:20

Trump to chyba został Massanielo. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Masaniello

Czasy są tak błyskawiczne, że dystans do przebycia między "zostać Czarnieckim albo Radziejowskim" zdecydowanie się skróciła. A jeszcze na zakrętach mocno rzuca. Dlatego rzucam tylko porównania, ale bardzo mocno trzymam się jakiś ram. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Szczodrocha33 14 stycznia 2021 01:14
14 stycznia 2021 08:25

Czyli ci od Fidela (czy on jeszcze żyje?) są równiejsi i moga mieć otwarte hotele i gastronomię, w których poseł PiS może  odetchnąć po trudach popierania rządu w sprawie zamknięcia polskiej branży rekreacyjno-gastronomiczno-noclegowej?

Wracamy zatem do sklepów z żółtymi firankami.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Draniu 13 stycznia 2021 19:22
14 stycznia 2021 08:30

"oficjalnie powiedział,że nie będzie żadnych wycieczek do Wawy,"

Obiecanki cacanki. On może nie ale następny delegat stworzyszenia lokalnych miłośników opery nie będzie czuł się związany tymi deklaracjami.

Ale o co chodzi z tymi pojawieniami się?

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2021 08:46

Taka to pandemia, że trzeba ją wesprzeć i zrobić ludziom wodę z mózgu, by jak ten owieczki poszły grzecznie i się zaszczepiły szczepionką, za której niepożądane skutki producenci zostali zwolnieni z odpowiedzialności.

Jednak proces udostępniania na świecie szczepionek na COVID-19 jeszcze bardziej wzmaga odwieczny problem dezinformacji na temat szczepień. Aby wesprzeć dodatkowe działania na rzecz walki z nieprawdziwymi informacjami, Google News Initiative uruchamia otwarty fundusz grantowy na projekty medialne dotyczące walki z dezinformacją na temat szczepień przeciwko COVID-19. Łącznie na wsparcie dla tych projektów przeznaczymy 3 miliony dolarów. 

https://polska.googleblog.com/2021/01/uruchamiamy-otwarty-fundusz-grantowy-na.html

 

Jeśli nie jest to wielki eksperyment psychologiczny z zakresu zarządzania tłumem, to co to jest?

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
14 stycznia 2021 08:52

O kaske rozdają - pisze wniosek. :)

zaloguj się by móc komentować

olekfara @grudeq 14 stycznia 2021 08:13
14 stycznia 2021 08:53

"Oczywiście to wszystko jest przy założeniu, że koronawirus to choroba zakaźna i powodującą wysoką śmiertelność. Do tej pory nikt nie przeprowadził jednak dowodu przeciwnego. "

Piłka jest w rękach rządu. Może więc rząd przedstawi dowody na wysoką śmiertelność. Cały sceptycyzm bierze się stąd, że rząd tego nie robi, gorzej nie zbiera dowodów, część z nich spala. Podawane zaś statystyki wprowadzają zamęt, oraz są niewiarygodne.

Powie Pan jeszcze , kto ma ten dowód przeciwny przedstawić, jeżel nawet utytułowanym sceptykom zamyka się usta.

zaloguj się by móc komentować

olo @grudeq 14 stycznia 2021 08:13
14 stycznia 2021 09:56

a jak rozumiesz podana juz liczbe zgonow 2020=>2019+70 tys?

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Magazynier 14 stycznia 2021 08:30
14 stycznia 2021 10:16

Generalnie nie mamy co się napić. Zobaczymy jak to się potoczy, czy w ogóle cała akacja nabierze rozpędu. Jedno jest pewne ,ze Podkarpacie wysyła sygnał, że już prawdopodobnie nie będzie w 100% lojalnym elektoratem PiSu.  

zaloguj się by móc komentować

grudeq @olekfara 14 stycznia 2021 08:53
14 stycznia 2021 11:02

Dowód będzie trudno przeprowadzić, bo musiałbym mieć badania wszystkich zmarłych na COVID i tych którzy zachorowali sprzednia pandemii i w dniu śmierci/ozdrowienia. Trudno też żeby Morawiecki/historyk i bankowiec dostał te badania i w ciągu tygodnia wyciągnął z nich wnioski.

Jeżeli zaś chodzi o utytułowanych sceptyków, to jeżeli ktoś sobie dopisuje do tytułu prof. dr hab. tytuł "emisariusza Rzeczyposlitej Obojga Narodów", to nie oznacza że staje się bardziej utytułowanym. Jedyny tytuł jaki uznaje to "komentator Szkoły Nawigatorów"

zaloguj się by móc komentować

grudeq @olo 14 stycznia 2021 09:56
14 stycznia 2021 11:05

Najprościej jak się da, że w roku 2020 zmarło o 70 tysięcy więcej niż w 2019. 

Jest to wina na pewno załamania w służbie zdrowia (rozumianych jako zamknięte drzwi, czy kartki z napisem "przyjmujemy po przedłożeniu aktualnych badań COVID19" co skutecznie część ludzi zatrzymuje w domu. Pytanie jednak, czy gdyby nie było tych obostrzeń to liczba zgonów podskoczyłaby nie o 70 tysięcy ale o 140.000

I wydaje mi się, że to jest dylemat Rządu, a nie refleksja nad tym czy przyłączamy się do globalnego spisku czy bronimy się. Zresztą Świat też się kiedyś musi skończyć. I wolę żyć z nadzieją, że uda się pandemię pokonać, niż dolinować się tym, że mam wiedzę o spisku i gdyby tylko Morawiecki nie był wrednym bankowcem. 

zaloguj się by móc komentować

umami @Szczodrocha33 14 stycznia 2021 01:51
14 stycznia 2021 11:23

To Fogelman, kolega szkolny Kaczyńskiego, załatwił mu robotę, nie na odwrót. No, ale trzeba znać takiego Żyda. Czy dzisiaj, goj może się zapisać do takiej szkoły, w której będzie miał kolegów, którzy w przyszłości dadzą mu robotę?
Mi to przypomina Chłopców z ferajny.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @grudeq 14 stycznia 2021 08:13
14 stycznia 2021 12:06

Dlaczego uważasz, że w samorządach pracują głupsi ludzie niz w instytucjach centralnych (ministerstwa),

I że będa oni  działąć przeciwko interesowi własnej lokalnej społeczności, w której problemach i potrzebach maja przeciez ;epsze rozeznanie niz warszawscy biurokraci.

Na tzw. oko widać, że jest dokladnie na odwrót.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ewa-rembikowska 14 stycznia 2021 08:46
14 stycznia 2021 12:11

Zwolnienie z odpowiedzialności to inaczej licencja na zabijanie.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @stanislaw-orda 14 stycznia 2021 12:06
14 stycznia 2021 12:49

Protestuje przeciwko pozycjonowaniu dyskusji: mądry urzędnik centralny - głupi urzędnik gminny. Tego nie napisałem nigdzie i nie podnosiłem.

Problem jest taki, czy gmina ma środki i możliwości stwierdzenia, że u niej nie ma pandemii, a sąsiednia gmina stwierdzi, że u niej pandemia jest. Czy ma środki wyegzekwowania prawa związanego ze stwierdzeniem pandemii lub stwierdzeniem, że pandemii nie ma? Czy nie będzie wtedy szukać wsparcia ze strony Rządu?

Jak wytłumaczyć ludziom mówiącym tym samym językiem i mieszkających koło siebie, że w Karpaczu nie ma Pandemii a w Szklarskiej jest? 

Czy dostrzega Pan, że działanie w interesie własnej lokalnej społeczności często jest działaniem wbrew całej społeczności, albo działaniem na niekorzyść interesu innej społeczności. 

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @grudeq 14 stycznia 2021 12:49
14 stycznia 2021 14:27

Nie , nie dostrzegam. Samorząd jest lokowany nie tylko na poziomie gminnym czy miejskim. Moze miec charakter uzgodnień regionalnych. Ale nie powinien mieć narzucanych form reagowania z warszawskiej  centrali, jednakowych dla gór, jezior , morza, wiosek na Podlasiu i aglomeracji warszawskiej z otaczającymi ja sypilaniami- suburbiami. Oczywiście, wówczas rychło okazałoby się, że taka centrala jest nikomu do niczego niepotrzebna. I tak faktycznie tak jest, ale dlatego właśnie biurokracja centralna nie może dopuścić do sytuacji, gdy ktoś zechciałby to sprawdzić.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @umami 14 stycznia 2021 11:23
14 stycznia 2021 15:43

"To Fogelman, kolega szkolny Kaczyńskiego, załatwił mu robotę, nie na odwrót. No, ale trzeba znać takiego Żyda. Czy dzisiaj, goj może się zapisać do takiej szkoły, w której będzie miał kolegów, którzy w przyszłości dadzą mu robotę?
Mi to przypomina Chłopców z ferajny."

Porownanie niezle.

Z tym ze Kaczynski odgrywa role tego chlopca kelnera, ktorego jeden z ferajny najpierw postrzelil w noge, a potem zastrzelil.

zaloguj się by móc komentować

olo @grudeq 14 stycznia 2021 11:05
14 stycznia 2021 15:44

mysle ze przy zalozeniu (koronawirus to choroba zakaźna i powodującą wysoką śmiertelność) pytanie (czy gdyby) jest zalozeniem z zalozenia

mamy liczby 461 tys z czego 23 tys covidowych razem z wspolistniejacymi i zalozenie

skad wieszze ze to wina zalamania sluzby zdrowia, a nie chocby smogu?

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @ewa-rembikowska 13 stycznia 2021 23:31
14 stycznia 2021 16:56

A co to ma wspólnego z moim komentarzem?

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2021 07:30
14 stycznia 2021 16:58

Dla mnie argument wszyscy, ale jak lubię Pana czytać to bardzo mi przykro, ale żaden argument.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @stanislaw-orda 14 stycznia 2021 14:27
14 stycznia 2021 17:44

Gdyby racją było to co Pan pisze, to nie powinna istnieć scentralizowana Francja, obejmująca też różnorodne regiony, ale wzorem Państwa winna być Rzesza tuż przed i po Traktatach Westfalskich. 

Z resztą ja się zgadzam że inne powinny być przepisy budowlane dla budynków w górach a inne dla budynków nad morzem, no ale cały czas nie rozumiem, jaki argument przemawia za tym, żeby decyzję o Pandemii scedować na samorządowe województwo, w sytuacji gdy Województwo nie ma nawet czegoś na wzór straży gminnej żeby móc wyegzekwować lockdown. 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @stanislaw-orda 14 stycznia 2021 14:27
14 stycznia 2021 17:59

Nie chciałem trollować notki, ale chyba nie wytrzymam.

Przecież widać jak na dłoni, że coś takiego jak samorząd w naszej obecnej rzeczywistości po prostu nie działa i nie potrzeba było COVIDa żeby to stwierdzić. Im większa władza samorządów tym gorzej.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @grudeq 14 stycznia 2021 17:44
14 stycznia 2021 18:04

lockdown dotyczy przede wszystkim instytucji publicznych typu szkoły, przedszkola, etc.

Ja wyrazam opinie o pewnym hipotetycznym rozwiązaniu, które rzecz jasna w formalixmie prawny6m centralistycznego modelu państwa, nie jest mozliwe do wprowadzenia ani szybko, ani bezbolesnie.

Czyli, gdyby od początki (tj. po 1989 r.) zdecydpwano sie na decentralizacje tego socjalisyucznego molocha, takze mentalnego, wówczas koszty spoleczne transformacji byłyby z kazdym rokiem nizsze. A  one bynajmniej nie maleją.

Dlatego udowadnianie mi, że to nie jest obecnie wyjscie najbardziej optymalne , mija się z celem, bo sam o tym wiem.

Ale w tzw. instytucjach centralnych (rząd i okolice) nie ma checi do wprowadzenia jakichkolwiek zmain w tym kierunku.

Takich zmian nie wprowasdza sie w rydzień, czy nawert rok, ale moim zdaniem warto byłoby spróbować.

Jak wiadomo, opinie  podobne do mojej natrafiaja na zdeterminowany opór obrońców obecnego status quo.

Tym samym uważam, że na negatywne efekty centralizmu zbyt długo nie będziemy czekać.

zaloguj się by móc komentować

grudeq @olo 14 stycznia 2021 15:44
14 stycznia 2021 18:05

Nie widzę zakazu dla "założenia z założenia"

Smog był w 2019 roku i w 2018 roku i tak jakby nie wywindował nam śmiertelności.

W roku 2020 śmiertelność była wywindowana, a różnica między 20 a 19 czy 18 rokiem jest taka, że w 2020 jest Pandemia... no nie widzę tego smogu. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Kuldahrus 14 stycznia 2021 17:59
14 stycznia 2021 18:11

Oczywiscie, gdy mamy prze oczyma obecna patologie samorządowa (wykreowana chocny przez ilość oraz granice aktualnych powiatów i gmin.

A ten podział był determinowanuy potrzebami politycznymi (podziałem elektoratu wyborczego) .

To jest w mojej opinii samobójcza krótkowzroczność.

Ale przeciez moż na było to rozwiązać inaczej. Tj. i lepiej i bardziej  sensownie.

A w tej sytuacji rząd zmuszony jest chwytać się brzytwy , czyli zwiększonej dozy centralizmu oraz  ręcznego sterowania.

Wcale nie wiadomo, co w efekcie gorsze.

NJa  ne przewiduję powodzenia takiej strategii.

 

zaloguj się by móc komentować


olo @grudeq 14 stycznia 2021 18:05
14 stycznia 2021 19:34

zakazu nie ma, nie twierdze ze smog

pytam skad wiesz ze to (461 tys z czego 23 tys covidowych razem z wspolistniejacymi) wina zalamania sluzby zdrowia

z zalozenia(koronawirus to choroba zakaźna i powodującą wysoką śmiertelność)?

 

zaloguj się by móc komentować

DobreWino @krzysztof-laskowski 13 stycznia 2021 15:18
15 stycznia 2021 22:45

 

https://gadowskiwitold.pl/wp-content/uploads/2021/01/Zaacznik-nr-1-do-opinii-prawnej-doty-czacej-szczepien-przeciw-COVID-19.pdf

+https://gadowskiwitold.pl/wp-content/uploads/2021/01/OPINIA-PRAWNA-dotyczaca-szc-zepien-przeciw-COVID-19.pdf

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @krzysztof-laskowski 13 stycznia 2021 16:00
16 stycznia 2021 10:16

Dzień Judaizmu jest obchodzony tylko w polskim kościele. W USA niczego takiego się nie obchodzi .

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @chrobot 15 stycznia 2021 12:46
16 stycznia 2021 10:24

Przepraszam, że się wcinam, ale może Pan wskazać te "koła wzajemnej adoracji", do których Pany był raczyć się nie przyłączyć? 

Inspiruje mnie bowiem taka przenikliwość, przy jednoczesnym niedostrzeganiu jak znani z imienia i nazwiska członkowie tychże kół mogą dostać po głowie równie często jak nieczłonkowie ;)

 

zaloguj się by móc komentować

valser @szarakomorka 13 stycznia 2021 22:13
16 stycznia 2021 10:24

Koproski to zaden piniondz, lepszy czy gorszy. To zwykly paproch. U mnie dostal kopa duzo wczesniej.

Nie wiem jak Ty znosisz ograniczenia, bo ja ich nie znosze. Zdecydowanie zawezilo sie pole manewru, ale sila ognia i styl zycia pozostaje w pogodzie. Z pewnoscia nie ulegnie zmianie z powodu koproskiego. Takich glombow tu juz byly setki i jeszcze setki beda.

zaloguj się by móc komentować

valser @chrobot 15 stycznia 2021 12:46
16 stycznia 2021 10:25

Mysle, sobie chrobot, ze twoje pisanie tutaj to jest wieksza pomylka.

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @grudeq 14 stycznia 2021 08:13
16 stycznia 2021 11:19

Oczywiście to wszystko jest przy założeniu, że koronawirus to choroba zakaźna i powodującą wysoką śmiertelność. Do tej pory nikt nie przeprowadził jednak dowodu przeciwnego. 

Już w kwietniu 2020 amerykański CDC  umieścił  dane dotyczące śmiertelności wśród osób Z OBJAWAMI (czyli gorączka, kaszel itp) : 

0-49: 0.0005 = 0.05%
50-64: 0.002 = 0.2%
65+: 0.013 =1.3%
Overall: 0.004 = 0.4% 

 

A teraz możemy jeszcze dodatkowo przeanalizować dane ze Szwecji i Białorusi.  Czy w 2020 ilość zgonów była większa niż w latach poprzednich w tych państwach? 

zaloguj się by móc komentować


koncereyra @DrzewoPitagorasa 16 stycznia 2021 11:19
16 stycznia 2021 13:06

Na Białorusi sporo weteranów pomarło w tym roku.

A tak na serio, to kluczem jest jak zauważył Valser to że śmiertelność wykładniczo rośnie z wiekiem. W krajach Afryki to nie problem, ale na Zachodzie (i u nas) gdzie nagle 25% to 65+ (najlepszy elektorat, zmobilizowany!) to się zaczyna robić niewesoło. Oszacowanie CDC/WHO dla krajów o emeryckiej strukturze demograficznej mówi o IFR=1%. Co w praktyce oznacza podwojenie zgonów (w PL rocznie umiera ca 1.2% populacji). Dziury w niebie tego nie będzie, ale dziadków szkoda. Zwłaszcza jak to są resortowe dziadki co mogą cały kraj zamknąć by im się krzywda nie stała.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować