-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czy Izrael może istnieć bez Oświęcimia?

Samego mnie to zaskakuje, ale zaczynam lubić Jacka Kurskiego. Obejrzałem wczorajsze „Wiadomości” i wygląda na to, że Grzegorz Braun straci robotę czołowego polskiego antysemity, a Jonny Daniels doczeka się, że jego portrety będą wisieć w holu telewizji z podpisem „tych klientów nie obsługujemy” . Okazało się, że można powiedzieć w głównym wydaniu wiadomości o żydowskiej policji wydającej swoich braci w wierze na śmierć. Można powiedzieć, że ojciec Icchaka Szamira zginął w okolicznościach niewyjaśnionych, a zanim zginął wstąpił do judenratu, żeby ułatwić gestapowcom grabienie i mordowanie innych Żydów. Nie jest więc prawdą to co powiedział dawno temu jego syn, a co powtórzył teraz Kac Izrael, rzekomy minister, wyglądający jak złodziej wyrzucony z jesziwy za molestowanie młodszych kolegów. Można zrobić to wszystko i wszystko pokazać. I nic się nie stanie. A wiecie dlaczego? Ponieważ dopiero teraz wychodzi na jaw sprawa najważniejsza – gangi rządzące Polską nie mają na to rządzenie żadnej legitymacji. Rząd zaś Morawieckiego i cała dobra zmiana dopiero o taką legitymację występuje. Jeszcze dwa wyskoki rzekomego ministra i PiS otrzyma prawdziwą legitymację na sprawowanie władzy, a rządził będzie nie pięć ale dziesięć kadencji. Okazało się, że można być polskim antysemitą i nie niesie to ze sobą żadnych, nawet towarzyskich, konsekwencji, a nawet jeśli by niosło, to już premier Izraela i jego ministrowie postarają się o to, żeby konsekwencje te unieważnić. Tak jak to pokazali wczoraj. Wróćmy jednak do legitymacji władzy. Okazuje się, że władza w Polsce sprawowana była do wczoraj na zasadzie domniemanego poparcia narodu, to zaś było stymulowane poprzez pompowanie zjawisk takich jak ten cały polski antysemityzm oraz rzekome jego konsekwencje na arenie międzynarodowej. Nie będzie żadnych konsekwencji, musimy to sobie wreszcie powiedzieć. Politycy w Izraelu to banda zdemobilizowanych złodziei wojskowego grosza wkładanego do budżetu przez Amerykanów. Nic więcej. Oni mają w nosie antysemityzm, Polaków, wojnę, okupację i holocaust. Nic ich to nie obchodzi. Oświęcim zaś potrzebny im jest do tego jedynie, by dysponować jakimś sposobem dyscyplinowania elit w Polsce. Elit, które nie mają legitymacji na sprawowanie władzy, a więc chętnie korzystają z tego, podsuwanego im przez polityków izraelskich narzędzia, jakim jest Oświęcim i wszystko co wiąże się z holocaustem i antysemityzmem Polaków. Powtórzę więc – od wczoraj te zaklęcia nie działają. Kurski je unieważnił i teraz naprawdę trzeba by rajdu Falconów i porządnego bombardowania, żeby sprawy wróciły na swoje miejsce. Zamiast tego mamy popiskiwanie Jana Hartmana. Na nie zaś możemy odpowiedzieć wprost – niech pan nas pocałuje w du...ę panie Janku. Nic nie będzie już takie jak dawniej, a zawdzięczacie to Kacowi Izraelowi i jego szefowi grubemu Benkowi.

Patrzę na tę telewizję i uwierzyć nie mogę własnym oczom. Kurski urasta do formatu jakiegoś propagandowego geniusza, a przecież pokazał tylko to, o czym i tak wszyscy wiedzą. Mało tego, on zrobi jeszcze coś, co wszyscy inni prezesi TVP dawno powinni zrobić, będzie pokazywał za darmo mecze najlepszych klubów piłkarskich, a także mecze reprezentacji. Że też geniusz Tusk na to nie wpadł, ani Komorowski, o Radku Sikorskim nawet nie wspomnę. Jak oni mogli przez te wszystkie lata wypełniać telewizję wyłącznie Kaczyńskim, PiS-em i przeniewierstwami tej organizacji? Im się pewnie jeszcze zdawało, że teraz Kurski będzie ich pokazywał w tak zwanym krzywym zwierciadle, a tu nie, piłka nożna będzie oraz nowe seriale. Głupie co prawda jak paczka gwoździ, ale jakie to ma znaczenie? Okazało się, że jest taki prezes TVP co zrobi program dla ludzi, a nie dla siebie i kolegów. Niesamowite. I ani razu nie pokażą Palikota. No chyba, że go pociąg przejedzie. No, ale wtedy to ja chyba przez tydzień będę oglądał powtórki wizji lokalnej z tego torowiska.

Wróćmy teraz do Oświęcimia. Polityka izraelska nie może istnieć bez Oświęcimia, mechanizm jednak jest taki, że ona – degenerując się w stopniu zastraszającym – unieważnia Oświęcim. Niektórzy zdają sobie z tego sprawę i próbują ten proces zatrzymać rzucając na prawo i lewo oskarżenia, tak jak Kac Izrael oraz ta brzydka pani z amerykańskiej telewizji. Osiągają przy tym efekt odwrotny. I rację ma po stokroć minister Gliński, że zgodnie z prawem usiłuje wymienić dyrektora Polin, albowiem o to właśnie chodzi, żeby w miejscach gdzie drgają najczulsze nerwy propagandy międzynarodowej postawić ludzi zaufanych. To jest polityczny priorytet, a wycie Jana Hartmana mnie w tej konkluzji utwierdza. Podobnie jak protesty ekologów i różnych poparańców utwierdzają mnie w słuszności decyzji o przekopaniu Mierzei Wiślanej.

Jedna rzecz mnie niepokoi. Orban pojechał na szczyt. To znaczy, że moje wczorajsze obawy, wyrażone w czasie rozmowy z Józefem mogą mieć jakieś pokrycie w faktach. To znaczy antypolska propaganda Izraela związana jest z interesami rosyjskimi i razem z mierzeją oraz via carpatia tworzyć może ona pewną całość, której my na razie nie dostrzegamy. Na razie zapomnijcie, że Polak i Węgier to dwa bratanki, bo może się okazać, że jest inaczej. Port zaś, będący poza kontrolą Rosji, a znajdujący się we wschodniej części Bałtyku zmienia całą europejską politykę, a być może nawet politykę światową. Ja wiem, że on nie będzie tak naprawdę nasz. Nie ma to znaczenia. W czasach największej potęgi Korony i Litwy Gdańsk też nie był nasz, był samoswój. Chodzi o to, by prócz Petersburga, a dawniej Narwy, istniały na wschodzie inne porty bez rosyjskiej kontroli. Gdańsk i Gdynia to za mało. Elbląg jest absolutną koniecznością, a to co się przez wieki wokół Elbląga działo, a co pozostaje ciągle ukryte przed naszymi oczami tylko mnie w tym przekonaniu utwierdza. Istnieje bowiem coś takiego jak tradycja politycznych konfliktów. Ona jest ukryta i maskowana poprzez publicystykę doraźną, która próbuje połączyć – na płasko, w teraźniejszości – jakieś elementy lokalnego konfliktu z sytuacją globalną. Ta metoda jest fałszywa i nigdy niczego nie da się nią wyjaśnić. Do prawdy dochodzi się poprzez zbadanie czegoś co nazwałem tu tradycją konfliktu. I teraz musimy się zastanowić jaka jest rzeczywista tradycja konfliktu polsko-żydowskiego i jak daleko w przeszłość on sięga. Możemy też już zabrać się za jego opisywanie zgodnie z naszymi, wypracowanymi w Polsce standardami. Tak jak nam to pokazał Jacek Kurski. Podobnie jest z innymi konfliktami. Najciekawsza jest oczywiście geneza konfliktu związanego z panowaniem na Bałtyku, ale o tym pisze Adam Szelągowski w swojej książce, którą niedawno wydaliśmy. Jego nowa odsłona właśnie się zaczyna, ciekaw jestem jaką kartę położą na stole nasi wrogowie? Musi być poważna, ale nie wiem czy wobec faktu, jakim jest zdemaskowanie izraelskiej polityki i wystąpienie PiS o prawdziwą legitymację władzy do narodu, przebije ona to co mamy w talii. Zobaczymy.

Na razie zapraszam na stronę www.prawygornyrog.pl Przypominam, że jeszcze przez dwa tygodnie trwać będzie promocja obydwu tomów Baśni socjalistycznej. Kosztują one teraz 60 zł. Z dniem pierwszego marca wracamy do starej ceny i obydwa tomy kosztować będą 104 zł.



tagi: propaganda  telewizja  pis  kurski  izrael  oświęcim 

gabriel-maciejewski
19 lutego 2019 09:00
165     8058    20 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
19 lutego 2019 09:12

To jest tak dobry tekst, że od razu mam dobry humor na cały dzień. 

Nie mam tv i to się nie zmieni. ..więc dzięki  :)

.

 

 

zaloguj się by móc komentować

marianna @gabriel-maciejewski
19 lutego 2019 09:27

Przypuszczam, że Jacek Kurski od pewnego czasu częściej konsumuje śledzie.(żart.)

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
19 lutego 2019 09:29

Po raz pierwszy oglądając wiadomości siedziałam z otwartą buzia. Mozna? Mozna! Dawno tak PUS nie przyplusowal u mnie

zaloguj się by móc komentować

malwina @Maryla-Sztajer 19 lutego 2019 09:12
19 lutego 2019 09:47

a ja Pania sparafrazuje i powiem, ze to jest tak dobry tytul, ze tekstu juz czytac nie musiala (bym), gdyby nie to, ze uwielbiam czytac Coryllusa:)

 

pozdrawiam serdecznie Pania Maryle, czytelnikow i autora ...tytulu:)

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @malwina 19 lutego 2019 09:47
19 lutego 2019 09:59

No tak. ..Ale jak nie czytać Coryllusa. ..:)))

Pozdrawiam 

:)

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @przemsa 19 lutego 2019 09:56
19 lutego 2019 10:04

Miałam  hmmm....zabawę z pańską notką  .

Napisałam zaraz o tzw kulturze wysokiej, czyli festiwalu w Paradyzu,  ogromnie ciekawym. .

...I zero komentarzy  ;)))

To nie skarga moja. ..tylko ....dowód na pański tekst.

Wiedziałam przecież ze tak będzie. 

 

Kultura wysoką  ,,nosi się  ,, od święta. ..na co dzień  Kurski  ;;))

.

 

zaloguj się by móc komentować

betacool @przemsa 19 lutego 2019 09:56
19 lutego 2019 10:18

Tak się złożyło, że ja po twojej notce napisałem najkrótszą z przeze mnie napisanych o milczeniu TVP w pewnej bardzo konkretnej sprawie. 

Mam nadzieję, może całkiem nieuzasadnioną,  że takich krótkich notek było znacznie więcej, a jedna z nich w końcu dotarła do Kurskiemu tyle, że była podpisana przez osobę, która jak nakazuje mówić,  to milczeć nie wolno.

I dopiero wtedy, jak to się mówi "Kura przemówiła", tyle że również wtedy okazało się, że chyba to nie on jest ojcem tej przemowy.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @gabriel-maciejewski
19 lutego 2019 10:18

Czyli mamy tu na blogu przynajmniej dwie różne hipotezy dotyczące przekopu Mierzei Wiślanej.

Wczorajszą kolegów komentujących, że chodzi o wydobycie metali (szczególnie rzadkich) z terenów północno-wschodnich i wywożenie ich przez przyszły port w Elblągu pod zarządem prawdopodnie amerykańskim. Czyli de facto czystą grabież naszego kraju na być może nieprawdopodną skalę wartości.

A teraz Pana z tej notki wychodzi, że ten port może być naszym atutem, nawet jeśli nie będziemy sami nim zarządzać. No ciekawe, czy i która z hipotez się bardziej sprawdzi.

 

A co do wczorajszych Wiadomości to pełna zgoda, tak skoncentrowanej i mocnej w przekazie dobrej propagandy broniącej polskiego interesu nie widziałem już dawno, a może nawet nigdy w publicznej telewizji o masowej skali oddziaływania (tak i w kraju, jak za granicą). Mam tylko nadzieję, że jest to w końcu działanie samodzielne, a przynajmniej nie mające tylko odwrócić naszej uwagi od czegoś ważniejszego.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @przemsa 19 lutego 2019 09:56
19 lutego 2019 10:27

Przy calym krytycyzmie PiSu.. Nadal bede powtarzał nie ma aktualnie innej opcji politcznej aby zarzadzala Polską . A w zwiazku z tym będę glosował na PiS.. Taki przekaz jaki ostanio urządził Kurski w TVP ,nigdy by sie nie wydarzył gdyby nie PiS ..

zaloguj się by móc komentować

betacool @Maryla-Sztajer 19 lutego 2019 10:04
19 lutego 2019 10:28

To ja tylko uzupełnię, że postulowanie kultury wysokiej w TVP, przypisano podczas tej dyskusji kilku osobom, które nie zająknęły się o niej (owej kulturze) nawet słowem.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @betacool 19 lutego 2019 10:18
19 lutego 2019 10:30

Ale oczywistością jest, ze Kurski nie sam decyduje. Naprawde sadzieles,ze jest niezalezny ? Dziwne.

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @gabriel-maciejewski
19 lutego 2019 10:34

Sądzę, że na taki ton jest stanowczo zbyt wcześnie. W muzeum w Oświęcimiu zarządza osoba umocowana nie tutaj, w Polin analogicznie, w Gdańsku też przeszłością rządzą obcy. Oprócz drobnych upomnień, w najbardziej jaskrawych przypadkach wrogiej propagandy, nie było żadnej ofensywy propagandowej, ani w kraju ani w świecie, mimo że są tony dokumentów o II WŚ. Ile z nich do tej pory przetłumaczono i zawieszono w sieci? To co się teraz dzieje z "naszymi", to wyłącznie chwilowa gierka przed wyborami. Na kolejne bezczelności z Izraela, bez choćby małej odpowiedzi, w chwili obecnej, nie mogli sobie pozwolić. Po wyborach będą bardziej miękcy  w stosunku do międyznarodowych wymagań.

Wiele zależy od wymagań stawianych przez wyborców rządzącym. Dotąd nie było żadnych poszechnych, wyłącznie incydentalnie. Dokonywane były przez ludzi z marginesu politycznego, bądź po cichu w domu lub w zaufanym towarzystwie. Wyborcy już są wychowani, by się z poglądami na ten temat nie ujawniać.

Zobaczymy czy Kurski zrobi szerszą kampanię na temat Żydów i ich dokonań w ostatnich 100 latach na terenie Polski i okolic. Moim zdaniem nie zrobi. Strach o posadę jest zbyt duży i zbyt powszechny, by kampania ta miała odpowiednią jakość przekazu. Nawet gdyby chciał, to nie będzie miał kim. Jakikolwiek atak na Żydów, wliczając w to sprzeciw wobec ich propagandy,  to nie jest obrażanie Kościoła Katolickiego, co można czynić bezkarnie i do woli, a potem na łożu śmierci się wyspowiadać i gra muzyka. Wszyscy funkcyjnie we wszystkich partiach i na wszystkich budżetowych stanowiskach to wiedzą i biorą pod uwagę w swoich strategicznych kalkulacjach. To nie są szwoleżerowie, ani ułani II RP potrafiący wieszać tych, którzy witają wkraczających bolszewików chlebem i solą..

Najprawdopodobniej skończy się na spaleniu jakiejś kukły przez aktywistów znanych sił, świętowaniu zbliżających się urodzin Adolfa H. w zagajniku oraz szerokiego frontu narzekania i prezentacji impotencji przez ulubieńców takich czy innych mas.

zaloguj się by móc komentować

betacool @Draniu 19 lutego 2019 10:30
19 lutego 2019 10:37

Uważam, że w pewnych kwestiach jest niezależny takich jak sport w TVP, czy Sylwester.

A w pewnych nie. Więc część zasług jest jego, a część to co najwyżej sprawna realizacja poleceń. 

Doceńmy czasem również siebie i pomruk internetu, bo zaraz od machania ogonem przed fałszywym bohaterem odpadnie parę ogonów. 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
19 lutego 2019 10:49

Opowiesc o Holokauscie to jest taka nowa "ksiega wyjscia" dla panstwa o nazwie Izrael. Problem jest taki, ze ta opowiesc nie tworza zadni prorocy i ludzie natchnieni, tylko oszusci, zlodzieje i bandyci, ktorzy fundamentalnie klamia we wlasnej sprawie.

Tego typu organizacje, zyja ok. 70 lat. Tyle co zwiazek radziecki. W przypadku Izraela jest podobnie. Czas minal i symptomy wywrotki sa widoczne.

zaloguj się by móc komentować

betacool @Draniu 19 lutego 2019 10:27
19 lutego 2019 10:52

Myślę, że wczorajszymi wiadomościami PiS najbliższe wybory wygrał i to bez testowania zdolności koalicyjnej. 

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @gabriel-maciejewski
19 lutego 2019 10:55

1) Gdy w niedzielę obejrzałem Wiadomości w TVPInfo, to aż się nieco przestraszyłem - taka była krytyka pewnych działań Izraela oraz polityków jankeskich (w szczególności pana Mike'a "Gruby" Pompeo). No, ale można i świat się nam na głowę nie zawali.

2) Co do przekopu Mierzei, to pełna zgoda. Jest on potrzebny (odblokuje Elbląg, skracając drogę o 100 km, ale przede wszystkim osłabia możliwości nacisku Rosji, bo Cieśninę Pilawską zawsze mogą zamknąć lub utrudnić korzystanie, poza tym pewne opłaty za korzystanie i tak trzeba wnosić). Oczywiście zwolennicy "peło" są przeciw - ja ich gaszę jednym argumentem: to przecież ich polityk, pani Elżbieta Gelert już kilkanaście lat temu zbiegała o przekop. Nawet postawiła Pomnik konieczności przekopu Mierzei Wiślanej (w Kątach Rybackich). Wtedy milkną.

3) Może pan Jacek Kurski czasami tu zagląda? Być może nie robi tego sam, ale ktoś z jego otoczenia? Pan Maciejewski pisze i ciekawie i odkrywczo. To przyciąga - nie każdy się przyznaje skąd czerpie, ale treściami bywa nasączony i potem może je gdzieś tam dalej wykorzystywać i popychać sprawy we właściwym kierunku. Zwłaszcza dotyczy to młodych. Ponadto pan Maciejewski ma też dar opowiadania. Dobrze, że występuje u Józefa Orła - jednak jakiś wpływ jest. Może nie jest to masówka (miliony). Ale dotrze do kilkudziesięciu tysięcy, bo są to treści raczej dla elit.

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @Draniu 19 lutego 2019 10:30
19 lutego 2019 11:05

Drogi "Draniu" przecież naprawdę niezależnych (w sensie doczesnym), to jest niewielu polityków, czy ludzi władzy. Może prezydent Xi Jinping, może jakieś najstarsze koterie finansowe nad Potomakiem, może heretycka królowa Zjednoczonego Królestwa plus gangi z City? Natomiast w ramach pewnych oczywistych ograniczeń można jednak czasami trochę polawirować. Tu jest różnica pomiędzy "peło" (które zawsze lawiruje na naszą zgubę) a PiSem, który czasami wykona właściwy krok lub kroczek).

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @MarcinD 19 lutego 2019 10:18
19 lutego 2019 11:21

"że chodzi o wydobycie metali (szczególnie rzadkich) z terenów północno-wschodnich i wywożenie ich przez przyszły port w Elblągu pod zarządem prawdopodnie amerykańskim. Czyli de facto czystą grabież naszego kraju na być może nieprawdopodną skalę wartości."

No to trzeba panie MarcineD uruchomić myślenie. Czy ktoś przytomny może sądzić, że to rzekome wywożenie tych precjozów (metale ziem rzadkich) jest uzależnione od tego Przekopu (który tylko trochę skraca drogę morską)? W końcu z rejonu Elbląga jest b. dobre połączenie drogowe (autostrada S7) oraz kolejowe z Gdańskiem. To więc nie stanowi żadnego problemu. Po prostu przekop ma znaczenie wojskowe oraz ogólnie poprawia sytuację ekonomiczną Elbląga i całego rejonu. Po to Niemcy kopali Kanał Kiloński - przykładów na świecie jest mnóstwo. No chyba, że mamy być rezerwatem i biegać po sawannie z dzidami, aby sobie światowcy mogli przyjechać i popatrzyć jak wygląda lud pierwotny.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @Krzysiek 19 lutego 2019 11:21
19 lutego 2019 11:35

Dam Panu radę. Może Pan dyskutować, ale proszę się opanować z wycieczkami osobistymi i sugestiami, że ktoś nie myśli a Pan owszem, szczególnie jeśli odnosi się Pan do kwestii, które ten ktoś tylko przytoczył i nie są jego tezami. Bo w te sposób obraża Pan nie tylko mnie, ale też autorów tej tezy, a w rzeczywistości wie Pan najwyżej tyle samo co my, czyli nic. I to jest pierwsze oraz ostatnie uprzejme zwrócenie uwagi z mojej strony.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @gabriel-maciejewski
19 lutego 2019 11:38

OT

Abstrahując na chwilę od Żydów, ale jak najbardziej w temacie wczorajszej telewizji oraz tego co inne kraje mają na sumieniu, polecam obejrzeć wyjątkowo przynajmniej pierwszą część (23 min) dotyczącą Norwegii: https://www.youtube.com/watch?v=tgUQ98XkMvo

Słuchając tego co tam się dzieje, włos się jeży na głowie. Naoczni świadkowie.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
19 lutego 2019 11:45

I pomyśleć, że ostatnio napisałem, jak to w Polsce coś się może zmienić tylko, gdy rządzący zaczną widzieć Polaków i Polskę przede wszystkim, politycznie lawirując z potęgami globalnymi i ich interesami, którzy teraz są naszymi sojusznikami przecież. I dzieje się.

Ale nic na to nie poradzę. Widzę tę polską scenę polityczną, jak za Edwarda Gierka, który też chyba coś dobrego dla Polaków chciał i zrobił dobrze. Widziałem pana Morawieckiego na jakimś wiecu przed ostatnimi wyborami, nawet podobnie pytał zebranych - No to co, pomożecie?

Metody widzę podobne. Zmieniły się wektory i sojusze. Tylko teraz z tymi już najważniejszymi graczami. A ja nie wierzę w nic, co mówi USA, czy inne Zjednoczone Królestwo.

Gra robi się niebezpieczna. Ale niech się coś przynajmniej robi, byśmy wstali z tych kolan wreszcie. Bo się da. Widzieliśmy to.

zaloguj się by móc komentować

heniutka @gabriel-maciejewski
19 lutego 2019 11:47

Po moim otoczeniu widzę, że PiS bardzo stracił i to tak po całości: od ciężko ograniczonych lokalnych działaczy do kosztownej spolegliwości wobec Żydów. Nadal jest zagrożenie, że wielu wyborców tym razem się zradykalizuje i odda głos w zależności od wartości albo na narodowców albo na lewicę. Obie opcje są bardzo groźne dla diaspory i chętnie przełknie ona cały obecny kryzys z pyskowaniem Kurskiego na czele. Ważne jest żeby jesienią stosowne umowy doczekały się realizacji. Szczyt V4 już jest oficjalnie przeniesiony na jesień i nikogo nie dziwi wiara w tymczasowość tego głębokiego kryzysu. 

zaloguj się by móc komentować

LES @gabriel-maciejewski
19 lutego 2019 11:50

Jak dotąd nikt nie powiedzial ,że nie będzie  żadnej forsy dla holokaustowników. Podobno Morawiecki cos powiedział , ale najpewniej leciutko pisnął , ponieważ nigdzie nie mogę tego znależć. Dopiero informacja w dzienniku , że chodzi  forsę rzeczywiście mogłaby wskazywać na zmianę . Licytacja na  pomagających Żydom z góry jest przegrana , ponieważ jednoznacznie z niej wynika , że byli nie pomagający. Granie na czas mogłoby mieć znaczenie , gdyby Polska rzeczywiscie potężniała . Może ktoś ma jakieś informacje o potężnieniu Polski ? Niech się nimi  podzieli

zaloguj się by móc komentować

onyx @MarcinD 19 lutego 2019 10:18
19 lutego 2019 12:10

Dlaczego zakładać "nieprawdopodobną grabież" przy ewentualnym wydobyciu i sprzedaży surowców? Obecny rząd tą grabież raczej ogranicza. Może przecież sprzedać taniej ale to taniej to dla nas i tak będą złote góry z których większość pójdzie na rozwój gospodarki. Na taką nieprawdopodobną grabież było dużo czasu w przeszłości, teraz będzie łatwiej jak wszyscy patrzą władzy na ręce?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @MarcinD 19 lutego 2019 10:18
19 lutego 2019 12:13

w kwestii wymienionych opcji roli przekopu:
jedna nie wyklucza drugiej

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @stanislaw-orda 19 lutego 2019 12:13
19 lutego 2019 12:18

Też mi to przyszło do głowy, dlatego tego nie wykluczyłem i napisałem "która się bardziej sprawdzi". Bo raczej cel będzie jeden dominujący, a do tego mogą być poboczne skutki. A może będzie to zupełnie co innego, na razie wróżymy - co prawda z własnej intuicji, wiedzy i doświadczenie, niemniej to tylko spekulacje.

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski
19 lutego 2019 12:21

Izrael nie może istnieć bez doktryny opartej na Holocauście, nic ich tak bardzo nie konsoliduje. Po to organizują rok w rok wycieczki młodzieży z obstawą funkcjonarjuszy z bronią do tej "barbarzyńskiej Polski". Taki sobie wyhodowali elektorat i teraz mówią do niego to co muszą by utrzymać władzę. To tak jak u nas PO i TVN wyhodowali sobie elektorat na nienawiści do PiS. Nic innego do niego już nie dotrze tylko codzienna dawka plucia. Hartman potwierdza swoimi wpisami że walczą o życie.

17 lut

Reb Gliński kochany, ja proszy dacz pokój te Żydki i te muzeum. Pan to zostawysz w spokoju, to pan nie bedziesz miał kłopot. Git? A inaczy będzie niedobry. Aj waj! Mazal tow!

https://hartman.blog.polityka.pl/2019/02/17/3526/?nocheck=1

Do całości pasuje to co napisał Valser, że organizacje wymyślone i oparte o doktrynę bez Boga w sercu nie mają szans na długowieczność. A spółdzielnia bez Księdza to gang ;)

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @onyx 19 lutego 2019 12:10
19 lutego 2019 12:23

Napisałem o grabieży na "nieprawdopodobną skalę wartości". Bo jeśli faktycznie jest tam dużo rzadkich metali, to ich wartość może być naprawdę ogromna. Odnosiłem się też do szacunków podanych w którymś linku wczoraj. Tam była mowa o bilionach dolarów. Więc przyzna Pan, że ciężko to porównać z różnymi kwotami, które dzisiaj "uciekają" z Polski a nie powinny.

Natomiast oczywiście jakiś procent od tego byśmy dostali, tyle, że pewnie będą to znowu przysłowiowe koraliki, jak to lokalnym kacykom zwykle wystarczy. Oby jeszcze tylko do wspólnego budżetu, a nie w prywatne ręce wyłącznie.

Oczywiście to wszystko na razie tylko takie "gdybanie". Bo pewnie zwykli ludzie nigdy nawet nie poznają wartości takich złóż, jeśli tam faktycznie są. Jeżeli są.

zaloguj się by móc komentować


LES @gabriel-maciejewski
19 lutego 2019 12:27

Wczoraj jednym okiem oglądałem program Janka Pospieszalskiego.Powoli zaczynam w nim dostrzegać mistrza nad mistrze.  Najpierw ok. 30 minut o norweskim  Jugendamcie . Dzieci , zapłakane matki , bezlitosna , norweska policjantka i sukces polskiej dypolomacji . Co prawda nie dający zbyt wielkiej satysfakcji , ponieważ , jak  zdaje się , norweski Jugendamt będzi dalej robił swoje. Była nawet sędzia norweskiego Sądu Najwyższego krytykująca swój Jugendamt. To akurat psuło całość . Domyslam się ,że  pewne wyższe priorytety o tym przesądziły . Po ok. 30 minutach zaczęło się właściwe przedstawienie . Janek zaczął rozmowę z bardzo głębokim , symaptycznym Żydem . Od razu wyłączyłem telwizor . Widziałem ,że jeśli tego nie zrobię , łzy napłyna mi do oczu.  Może ktoś sie pokusi o jakąś błyskotliwą interpretację ?

zaloguj się by móc komentować

LES @onyx 19 lutego 2019 12:27
19 lutego 2019 12:29

"Nie ma obecnie tego tematu?"

zaloguj się by móc komentować

onyx @MarcinD 19 lutego 2019 12:23
19 lutego 2019 12:54

Szacunki są zawsze szacunkami a na końcu różnie bywa, złoty pociąg też był. Oczywiście, że gdybamy bo informacji w obiegu jest tyle ile jest czyli niewiele. Porównuję obecne działania władzy do poprzedników i rząd PiS co i rusz nas zaskakuje. Poprzednicy podobno chcieli coś zdziałać w kwestii elektrowni atomowych i powołali na to stanowisko pana Grada, który okopał się w temacie wydrenował górkę złota ze skarbca i tyle w temacie. Teraz mamy ten przekop Mierzei i na drugi dzień po decyzji wojewody rusza budowa na tyle dobrze i szybko zorganizowana, że nawet "ekolodzy" nie zdążyli. Wczoraj dopiero jakieś grupy z łapanki z kartonami przyszły w ilości lekko śmiesznej. Wcześniej temat był nie do ruszenia i żadne ewentualne skarby nie miały znaczenia wobec interesów Moskwy w tym kawałku naszego kraju. Jak to mówi nasz gospodarz, sytuacja jest dynamiczna i bardzo ciekawa.

zaloguj się by móc komentować

onyx @LES 19 lutego 2019 12:29
19 lutego 2019 13:00

No nie ma a to pech. Jak bedzie to daj znać. Jarosława też słuchałeś? Mamy niespłacone odszkodowania od Niemców może gdyby ich Izrael pocisnął to temat by można było znów wnieść na wokandę.

zaloguj się by móc komentować

valser @onyx 19 lutego 2019 12:21
19 lutego 2019 13:03

To jest historia, ktora sie juz zapetlila w taki sposob, ze zaciska im sie na szyi.

Z tego co widze, to wiekszosc ortodoksyjnych wyznawcow judaizmu zginela w obozach, a przezyli i uciekli do Izraela w wiekszosci bezwyznaniowi i komunisci, ktorych stosunek do ortodoksow widac zwlaszcza dzisiaj. Ortodoksyjny Zyd w Izraelu bojkotuje sluzbe wojskowa, a wlasciwie to jest z niej zwolniony, co u calej reszty zamieszkujacej terytorium i sluzacej w armii obowiazkowo, bez wzgledu na plec - budzi wcieklosc i nienawisc i jest odczytywane jako nielojalnosc i sytuacje, do ktorej przyszywa sie wiele innych brzydkich rzeczy - tchorzostwo, wykorzystywanie sytuacji, wyslugiwanie sie bezwyznaniowymi, itd. w kierunku eskalacji. Mysle, ze najwieksza nienawisc od ortodoksyjnych Zydow jest wlasnie w Izraelu. Problem jeszcze jest taki, ze od czasow Teodora Herzla bezwyznaniowi Zydzi ukradli religijne symbole - gwiazde Dawida i menore, ktorymi sie posluguja juz w celach zupelnie niereligijnch. Na pierwszy rzut oka, jesli sie powaznie te symbole potraktuje to mozna miec wrazenie, ze mamy do czynienia z panstwem wyznaniowym. Niestety tak nie jest. Mamy do czynienia z gangiem, ktory ukradl religijne symbole i sie teraz nimi w sposob biznesowy (czytaj gangsterski) bezprawnie posluguje.

Wniosek koncowy jest taki, ze likwidacja duzej ortodoksyjnej, religijnej spolecznosci na terenie RP byla warunkiem koniecznym, zeby sobie te symbole przywlaszczyc i moc sie nimi bez wielkich sprzeciwow poslugiwac.

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski
19 lutego 2019 13:08

Jak ktoś nie widział wczorajszych wiadomości to już są w sieci:

https://twitter.com/OMAntypolonizmu/status/1097769953292374016

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @onyx 19 lutego 2019 12:54
19 lutego 2019 13:11

Mało że rusza budowa,ale jest chroniona przez policję i ochroniarzy,tak ż ''ekologi'' mogą se naskoczyć.

zaloguj się by móc komentować

christopher5 @gabriel-maciejewski
19 lutego 2019 13:36

goje do gazu- idzie wiosna, co2 needed

wszystko juz było...

a goje ...no mniejsza z tym...

 

1/przykład: w prawie polskim karane jest podawanie w wątpliwość niemieckiego ludobójstwa dokonanego na Żydach, ale nie jest karane poddawanie w wątpliwość tureckiego ludobójstwa dokonanego na Ormianach, sowieckiego ludobójstwa dokonanego na „warstwie obszarników i burżujów”, czy ludobójstwa dokonanego przez czerwonych Khmerów w Kambodży. Mniejsza już o to, czy takie zakazy prawne powinny w ogóle obowiązywać w sferze opinii i poglądów. Jednak te, które obowiązują, świadczą
0 wewnętrznej sprzeczności prawa wobec takich samych zachowań: wobec kwestionowania powszechnie uznanych i udowodnionych oczywistości.
Kompromisowa metoda opierania systemu prawnego na „wspólnym mianowniku" wyciągniętym z różnych etyk różnych religii - a więc z różnych światopoglądów - niesie za sobą bardzo niebezpieczne inne konsekwencje. Bo jaki na przykład może być wspólny mianownik etyczno-moralny między religią uznającą Żydów za „naród wybrany”, bardziej wartościowy od „gojów”
1 innych narodów, któremu sam Bóg obiecał władzę nad innymi narodami - a religiami uznającymi Boga za sędziego ludzkich uczynków, a nie za politycznego dobrodzieja tego czy innego „narodu wybranego”?

Inny przykład: prawne przyzwolenie na ubój rytualny. Na gruncie religii chrześcijańskiej zadawanie cierpień zwierzętom jest nieetyczne i niemoralne, dopuszczane jedynie w badaniach naukowych nad poszukiwaniem środków ratujących życie ludzkie. W judaizmie „koszemość” mięsa pochodzącego z barbarzyńskiego uboju rytualnego jest wręcz obowiązkiem religijnym! Jeśli przyjąć za ów wspólny mianownik chrześcijaństwa i judaizmu w tej kwestii „zakaz dręczenia zwierząt” (co znajduje w kodeksie karnym wyraz w postaci odpowiedniego przepisu), nie da się uniknąć sprzeczności na niższym piętrze ustawodawstwa - bo dopuszczenie uboju rytualnego ze w;zględu na nakaz tolerancji dla religii judaistycznej stoi w sprzeczności z chrześcijańskim dopuszczaniem cierpienia zwierząt tylko ze względu na poszukiwanie metod ratowania życia ludzkiego. Jeśli więc konkretny wyrok sądowy dopuścił ubój rytualny, znaczy to, że sąd ten - na gruncie tego samego prawa - wyżej ocenił potrzebę ochronę reli
gii judaistycznej niż religii chrześcijańskiej. Religię judaistyczną potraktował w sposób uprzywilejowany, kierując się względami nie prawnymi, a politycznymi.M.Miszalski

 

 

zaloguj się by móc komentować

christopher5 @gabriel-maciejewski
19 lutego 2019 13:37

2/

Główne cele żydowskiego lobbowania politycznego lokują się w sferze ideologiczno-propagandowej oraz w sferze polityki bieżącej i długofalowej, ze szczególnym uwzględnieniem żydowskich roszczeń majątkowych.
W sferze ideologicznej celem głównym jest walka z Kościołem katolickim; nawiasem mówiąc: odwieczny aspekt walki cywilizacji judaistycznej z cywilizacją chrześcijańską. Walka ta toczy się na dwóch płaszczyznach: na płaszczyźnie judaizacji chrześcijaństwa i propagandy neomarksizmu (..politycznej poprawności”).
Religie są fundamentem wszelkich cywilizacji gdyż to religie wyznaczają normy etyczne i moralne, zatem określają, co jest dobrem, a co złem. W oparciu o tę etykę poszczególne cywilizacje kształtują między innymi swe pojmowanie sprawiedliwości, zatem swe systemy prawne. Dlatego nie ma państw „neutralnych światopoglądowo”, to znaczy takich, gdzie przepisy prawne abstrahowałyby od norm etycznych, kształtowanych przez religie. Owszem, państwa mogą fundować sobie systemy prawne oparte

na normach dwóch lub więcej religii: wybierają z poszczególnych religii pewien wspólny, lecz ograniczony siłą rzeczy mianownik etyczno-moralny i na tym skromnym wspólnym gruncie budują swe prawo. Prawo nie może jednak poprzestawać na ogólnikowych, konstytucyjnych zapisach; im niżej w hierarchii norm prawnych, tym częściej pojawiają się sprzeczności w przepisach, a zwłaszcza w interpretacji przepisów w konkretnych już przypadkach - ujawniające różnice, wynikające z religijnych odmienności w rozumieniu dobra i zła. Przez co sam taki system prawny staje się nie tylko kruchy, ale i wewnętrznie sprzeczny, co dodatkowo osłabia go.

zaloguj się by móc komentować

LES @LES 19 lutego 2019 12:29
19 lutego 2019 13:47

Mam nadzieję , że reszta ,oprócz Pana  onyxa , rozumie , co oznaczają słowa: "nie ma obecnie tego tematu".

zaloguj się by móc komentować

atelin @MarcinD 19 lutego 2019 12:23
19 lutego 2019 13:51

http://encyklopedia.warmia.mazury.pl/index.php/Kopaliny

O żadnych metalach rzadkich nie ma mowy. Jakiś zysk może będzie z kilku ton burszynu znalezionego podczas przekopywania mierzei.

zaloguj się by móc komentować


DYNAQ @atelin 19 lutego 2019 13:51
19 lutego 2019 13:58

Suwalszczyzna to nie Warmia ani Mazury...

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @Maryla-Sztajer 19 lutego 2019 13:57
19 lutego 2019 14:00

Dodatkowo,okolice Gdańska to uran.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @DYNAQ 19 lutego 2019 14:00
19 lutego 2019 14:09

Ja już nie mam siły... dobrze ze się Pan odzywa  ! :)

Przecież po to PORT Elbląg. 

Chyba mało kto rozumie CO mówi Gabriel 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @DYNAQ 19 lutego 2019 14:00
19 lutego 2019 14:10

Zuławy Wiślane  

:)

 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
19 lutego 2019 14:13

Dobre. Obejrzałam na youtube Wiadomości z 18.02.2019 a tam rewelka o "Grupie Berneńskiej" czyli działalności Konsula RP dyplomaty polskiego Aleksandra Ładosia w Szwajcarii. Poseł RP w Bernie  Aleksander Ładoś wraz z pracownikami ( konsul RP w Bernie Konstanty Rokicki,   wicekonsul Stefan Ryniewicz  i attache Juliusz Kuhl) w 1942 r.na bazie uzyskanych paszportów paragwajskich in blanco - wystawiali dla Żydów obywateli polskich tzw. "paszporty paragwajckie"  podobno 2.100. A w 1943 w porozumieniu z działaczem organizacji żydowskiej  Silberscheinem, który dostarczał listy nazwisk - kupili znaczną ilość paszportów in blanco Peru i Salwadoru.

Konsul Generalny Salwadoru Arturo Castellanos został za to  2010 r. Sprawiedliwym Wśród Narodów Świata.

Potem były lewe paszporty z Hondurasu, Haiti i "innych państw". Łącznie wg szacunków Silberscheina do 1944 r. Poseł  Ładoś i jego podwłądni wystawił ok. 10.000 lewych paszportów   dla Żydów, w tym dla Żydów z gett Generalnej Guberni.

Poseł Aleksander Ładoś przeżył wojnę i żył do 1946 r. w Lozannie a do 1960 r. Clamart pod Paryżem a następnie  w 1960 r, wrócił do Polski.Zmarł w 1963 r. w Warszawie pracując nad trzecim tomem pamiętników. Nie dokończył go. Sprawiedliwym Wśród Narodów Świata - nie został. Podobnie nie został nim Konstanty Rokicki, jak również NIE został nim Stefan Ryniewicz, który zmarł w Buenos Aires w 1987. Za to został wspólpracujący z nim  konsul Peru Jose Maria Barreto, którego władze chciały zwolnić za "numery z paszportami".

Konstanty Rokicki zmarł w Lucernie w 1958 a ostatnio 'poszukiwano jego grobu", bo grobu nie ma. Nie wiadomo, czy miał pogrzeb. Czy miał z czego żyć.

"Grupie Berneńskiej" we wczorajszych Wiadomościach poświęcono 12 sekund 10:59-11:11, w tym świadectwo "uratowanego przez Grupę Berneńską" pana Uri Straussa.

Znaczną część środków na całą operację dał rząd RP w Londynie, który był informowany. Uratowanych zostało 10 tysięcy Żydów z gett . Nikt się nie zająknął, aby musieli płacić za te paszporty, w każdym razie nie Poselstwu RP w Bernie.

Za to Sprawiedliwym Wśród Narodów Świata został ten cały Schindler z Abwehry (podobno odpowiedzialny za prowokację Gliwicką) , co brał 1000 USD od łebka.  

Sprawa Grupy Berneńskiej pojawiła się w telewizjach ( Telewizja Republika i niezależne) dopiero ostatnio, dzięki chyba inicjatywie Ambasadora RP w Szwajcarii Jakuba Kumocha.

No i 28 grudnia 2018 r. na warszawskich Powązkach odprawiono nabożeństwo :''...z udziałem polskiego ministra spraw zagranicznych Jacka Czaputowicz,  wiceministra kulturyMagdaleny Gawin a także weteranów II wojny światowej. Na cmentarzu byli obecni Rabin Orieł Zaretsky z warszawskiej Gminy Wyznaniowej i przedstawiciele American Jewish Committee.  Z grona zaproszonych ambasadorów przybył tylko charge d'affaires ambasady Szwajcarii. „Szczególnie zaskakująca była nieobecność dyplomatów Izraela"...".

 

Pierwszy film o Grupie Berneńskiej został pokazany w Kinie Muranów niedawno.

Żadnego serialu telewizyjngeo, żadnego filmu wysokobudżetowego na Oscara tylko film "Ida" o biednej Wolińskiej i film o Brystygierowej.

Oczywiście dobrze, że wyemitowano taki interwencyjny materiał informacyjny z kawałkiem prawdy historycznej, ale wiadomo, że to pod wielkim ciśnieniem opinii społecznej w roku wyborczym.

A co będzie dalej, to jeszcze się zobaczy.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Grupa_berne%C5%84ska

https://pl.wikipedia.org/wiki/Aleksander_%C5%81ado%C5%9B

https://www.youtube.com/watch?v=ZsxE6H0pasM

https://www.youtube.com/watch?v=Z8baS0WfBLk

zaloguj się by móc komentować

atelin @DYNAQ 19 lutego 2019 13:58
19 lutego 2019 14:32

OK. Zaćmiło mnie.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @pink-panther 19 lutego 2019 14:13
19 lutego 2019 14:33

Świetnie. 

Oczywiście ze wybory. .to znaczy ze trzeba  ,,cisnąć,,  mocniej póki jest kij na rząd 

.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @christopher5 19 lutego 2019 13:36
19 lutego 2019 14:34

Ubój rytualny nie jest barbarzyński.W znaczeniu rodzajowym (technicznym) to jest  normalny ubój.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @pink-panther 19 lutego 2019 14:13
19 lutego 2019 14:38

"A co będzie dalej, to jeszcze się zobaczy"

 Ano "zobaczy się"  Dzień Świstaka.

zaloguj się by móc komentować

glicek @onyx 19 lutego 2019 12:54
19 lutego 2019 14:43

a na końcu różnie bywa, złoty pociąg też był.

On ponoć gdzieś tam nadal jest, ale już i Żydzi i Ruscy zaznaczyli publicznie że to jest "ich". Choć niby formalnie to złoto miało być z banków wrocławskich.

Teraz mamy ten przekop Mierzei i na drugi dzień po decyzji wojewody rusza budowa na tyle dobrze i szybko zorganizowana, że nawet "ekolodzy" nie zdążyli.

Próbują z tego co widzę rozpętać panikę o jakieś wycince "50tys. lip i brzóz". Te bieriozy to jakiś głęboko ukryty sentyment wprost z sowieckich onuc? Chociaż mi się wydawało że tam na wybrzeżu to bardziej rośnie sosna niż brzoza. Muszą zdążyć z wycinką do 28 lutego, bo od 1 marca do 15 października obowiązuje zakaz wycinek drzew ze wzgl. na lęgowiska ptaków.

Ale widzę po moim fejsbuku (a mam tam parę ekowariatek, ciekawe, że jakoś samice z gat. human resources to mocniej dopada) że cisza, jakoś temat nie jest tak nośny jak LexSzyszko i śpiąca wiewiórka tuląca się do "szyszkowego" drzewa.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @onyx 19 lutego 2019 12:54
19 lutego 2019 14:52

Zgadza się, coś się dzieje i jakby więcej niż poprzednio. No cóż, nam pozostaje spokojna obserwacja i wymiana ciekawych hipotez, popartych jakby nie było intuicją oraz historią.

zaloguj się by móc komentować

MarcinD @valser 19 lutego 2019 13:03
19 lutego 2019 14:58

Wczoraj w programie "Warto rozmawiać", do którego link podałem wcześniej, wystąpił polski Żyd i powiedział, że Żydzi w Izraelu zwracają się mocno na prawo (tradycja, religia, itd.) i że to tylko Tel-Awiw jest lewicowy oraz obecny rząd. I że tenże rząd coraz trudniej utrzymuje swoją pozycję. Ciekawe, bo ten gość na tle Pospieszalskiego a już szczególnie Wyszkowskiego wyglądał na jedyną tam poważną osobę.

zaloguj się by móc komentować

christopher5 @gabriel-maciejewski
19 lutego 2019 15:02

Oni mają w nosie antysemityzm, Polaków, wojnę, okupację i holocaust. Nic ich to nie obchodzi. Oświęcim zaś potrzebny im jest do tego jedynie, by dysponować jakimś sposobem dyscyplinowania elit w Polsce.

https://www.haaretz.com/us-news/.premium-trump-russia-mueller-probe-the-israel-connections-1.6116639

Another partner in the Soho project, and possibly the architect of Trump’s ties to Russia, was Felix Sater, who worked closely with Cohen. Sater is also an Israeli citizen, having passed through the country on his way to the United States with his father Mikhail, whom the FBI has named as a lieutenant for Russia mafia kingpin Sergei Mogilevich. Mogilevich came to Israel in 1990 and lived there for a few years. According to press reports, Mogilevich participated in a 1995 meeting of Ukrainian master criminals convened in Tel Aviv by another Russian oligarch with a shady reputation, Boris Birshtein. After several years in Israel, Birshtein left the country for Canada, after learning that he had turned into a target of the Israeli police. Subsequently, he partnered with Trump in a building project in Toronto.

 

* Mueller is also said to be investigating a $150,000 contribution to Trump’s inaugural committee, in which Broidy played an active role, made by another Ukrainian billionaire, Victor Pinchuk. Cohen, it is alleged, was the middleman. Pinchuk is a significant contributor to religious institutions in Israel, but is also well connected to its politicians. In 2008 he served as co-chairman of the Israeli Presidential Conference convened in Jerusalem by the late Shimon Peres.

* Another purported target of Mueller's investigation is Viktor Vekselberg, a Russian oligarch with investments in Israel, for payments allegedly made to Michael Cohen. Vekselberg partnered with Israeli-Russian billionaires Len Blavatnik, who is invested in Israeli media, connected to Netanyahu and is also under Mueller’s spotlight, as well as Russian-Israeli billionaire Mikhail Fridman. 

 

Prezydent Rosji Władimir Putin od połowy lat 90-ch jest w dobrych relacjach z ukraińskim bossem mafijnym Siemionem Mogilewiczem, który sprzedaje broń terrorystom z Al-Kaidy – stwierdza na opublikowanym przez brytyjski „The Telegraph” nagraniu były agent FSB Aleksander Litwinienko

https://niezalezna.pl/63515-wrog-kremla-oskarza-zza-grobu-wladimir-putin-boss-mafii-i-islamscy-terrorysci

 

 Od dłuższego czasu redakcja „Rzeczpospolitej" domaga się od Kwaśniewskiego ujawnienia pełnej listy jego sponsorów. Bezskutecznie. Wiemy jednak, że wschodnie pieniądze to główne źródło dochodów Kwaśniewskiego. Jego fundacja Amicus Europae w ogóle nie mogłaby zacząć działać na przełomie 2005 i 2006 r., gdyby nie milion złotych od Wiktora Pinczuka. To kolejny ukraińskich oligarcha, który dorobił się na związkach z władzą — jest zięciem byłego prezydenta Leonida Kuczmy, patrona Janukowycza.

https://www.rp.pl/Polityka/307049992-Prezydent-szuka-sponsorow.html

zaloguj się by móc komentować

christopher5 @stanislaw-orda 19 lutego 2019 14:34
19 lutego 2019 15:10

Odzydzanie-F.Koneczny

Wmówiono w nas tyle blednych pojec, iz przy
usilnej pracy ludzi dobrej woli i zdrowego rozsadku minie jeszcze niemalo czasu, nim nam bielmo
spadnie z oczu. W naszym prawie publicznym, w naszych konstytucjach, pelno wtretów turanskich,
bizantynskich i zydowskich.

Longum esset enumerare ... Ale wszelkie nasze bolaczki, a zwlaszcza te, które pochodza z
przeszczepiania na nas pojec czerpanych z cywilizacji zydowskiej, usunac sie dadza tylko w panstwie
obywatelskim, opartym na samorzadach, w panstwie odpowiednim do cywilizacji lacinskiej. W
panstwie dzisiejszym, wszechwladnym i biurokratycznym, bedziemy sie nadal zazydzac coraz mocniej
i wszechstronniej. Nie ma w tym nic do rzeczy powszechna niechec do Zydów; widzielismy jak dalece
zazydzili sie najwieksi antysemici ...

zaloguj się by móc komentować

bendix @stanislaw-orda 19 lutego 2019 14:34
19 lutego 2019 15:23

Jest bo nie ogłuszasz zwierzęcia.

zaloguj się by móc komentować

christopher5 @gabriel-maciejewski
19 lutego 2019 15:38

 cd.

Jacob Bogatin was certainly no stranger to the mob. His brother, David, is a top Russian crime figure in America, who once fought in North Vietnam for the Soviets in an antiaircraft unit, and is now serving an eight-year term in a New York State prison for a multimillion- dollar gasoline tax fraud scheme. Just prior to trial, David Bogatin had jumped bail, fleeing to Poland, where he set up the country’s first commercial banks, which moved vast sums of money controlled by Russian wiseguys. He lived like royalty in a five-star Viennese hotel, surrounded by 125 Polish parachutists, some of them bedecked in shiny gold uniforms. Eventually, he was apprehended and returned to the United States. David Bogatin’s European businesses were taken over by Sergei Mikhailov, who later sold them. (Before he fled the United States, he turned over his mortgages for five pricey Trump Tower apartments to a Genovese associate. The mortgages were liquidated and the funds were moved through a Mafia-controlled bank in Manhattan’s Chelsea.)

Full text of "Red Mafiya: How the Russian Mob Has Invaded America"

Russian-Jewish

http://www.archiwum.wyborcza.pl/archiwum/tag/bank+komercyjny

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
19 lutego 2019 15:41

"Patrzę na tę telewizję i uwierzyć nie mogę własnym oczom. Kurski urasta do formatu jakiegoś propagandowego geniusza, a przecież pokazał tylko to, o czym i tak wszyscy wiedzą. Mało tego, on zrobi jeszcze coś, co wszyscy inni prezesi TVP dawno powinni zrobić, będzie pokazywał za darmo mecze najlepszych klubów piłkarskich, a także mecze reprezentacji."

Tylko nie reprezentacji, na litosc boska.

Po tym co sie stalo w Rosji w ubieglym roku, ja juz meczow reprezentacji ogladal nie bede.

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski
19 lutego 2019 15:41

 Szamir podczas wojny służył w Palestynie w Grupie Lehi (tzw. Gang Sterna) która była organizacją terrorystyczną. Organizowała różne zamachy na cywilów i wojskowych. Podczas jednego najazdu na wioskę zamordowali w okolicy Jerozolimy 107 cywilów i 4 policjanów żydowskich. Najciekawsze jest to ,że ta grupa Lehi uważała Brytyjczyków za większych wrogów niż nazistowskie Niemcy. Zaproponowali nawet utworzenie sojuszu z III Rzeszą.W zamian za wzniecenie buntu w Palestynie przeciwko Anglikom Niemcy uznaliby by niezależne Państwo Żydowskie. Jedną z ich zasad było utworzenia państwa od Egiptu po Eufrat. Aż nie do uwierzenia jakie to ciekawostki z przeszłości cżłowiek może wyciągnąć u naszych Braci z Izraela.

https://en.wikipedia.org/wiki/Lehi_(militant_group)

https://en.wikipedia.org/wiki/Yitzhak_Shamir

zaloguj się by móc komentować

onyx @valser 19 lutego 2019 13:03
19 lutego 2019 15:50

Tak to w wielu miejscach wygląda. Jest sporo filmików na YT jak oni u siebie traktują ortodoksów i jest to bardzo smutny widok. Filmy z czasów IIWŚ się przypominają. A temat jest bardzo ciekawy do jakiejś większej analizy porównawczej co stało się u nich i u nas po wojnie. Tu dopiero widać moc Kościoła i jego Kapłanów żyjących w czasach tego komunistycznego bezprawia.

zaloguj się by móc komentować

christopher5 @gabriel-maciejewski
19 lutego 2019 15:58

 Wegry wczoraj i dzis?

Jaką role w nowej rzeczywistości odegrał pułkownik Putin?

 Jeśli wierzyć Litwinience już w czasie swojego urzędowania w Petersburgu Putin nawiązał kontakty z wieloma organizacjami przestępczymi. Petersburg od wielu lat pełni role okna na świat Rosji. Przez port w tym mieście przechodzi wiele transportów. Litwinienko twierdzi, że za czasów Putina w Petersburgu powstał cały system legalizowania przemytu narkotyków, broni i pierwiastków ziem rzadkich. Gangi uzbeckie, gruzińskie oraz rosyjskie sowicie opłacały się służbom miejskim i celnym w zamian za nietykalność. W tym czasie Putin poznał prawdopodobnie Ukraińca pochodzenia żydowskiego używającego wówczas nazwiska Mohylevicz. Ciekawym polskim akcentem jest także fakt, że w tym czasie w międzynarodowym sosie „doradców”, przemytników i oficerów specsłużb jaki rządził wówczas Petersburgiem znalazł się młody polski biznesmen Marek Dochnal.

 Dochnal zyskał nawet wtedy oficjalne stanowisko doradcy mera Petersburga do spraw prywatyzacji. Był postrzegany w Petersburgu jako protegowany Władimira Ałganowa. Wtedy także poznał innego doradcę mera Władimira Putina.

Wróćmy jednak do postaci Siemiona Mohylevicza.

 

The Brainy Don – Don Mózgowiec

 

Siemion Mogilewicz (posiada cztery paszporty i trzy obywatelstwa) urodził się w Kijowie. Jego matka była manikiurzystką a ojciec dyrektorem państwowej drukarni. Studia ekonomiczne ukończył we Lwowie. Zaczynał jako członek gangu Ljuberckich.

 Tu należy zakończyć opis początków jego kariery bowiem dziś są one już powszechnie znane

 Właściwie nie ma przestępstwa, którego policje całego świata nie przypisałyby tej postaci. Handel żywym towarem, narkotykami, bronią, materiałami rozszczepialnymi. Pranie brudnych pieniędzy, organizacja nielegalnego hazardu to tylko najbardziej spektakularne zarzuty. Życiorys tego człowieka niedawno stał się w Polsce powszechnie znany. Dziennikarze z wypiekami na twarzach przepisują krążące w Internecie informacje. Często podają jednak także informacje fałszywe. Skupmy się wiec na odnotowaniu najciekawszych dla Polski faktów z przestępczej biografii Mogilewicza.

Tak więc tajemniczy Ukrainiec nigdy nie był przywódcą tzw „mafii sołncewskiej”. Stworzył za to dużo ciekawszą i przez wiele lat pozostającą w cieniu organizację. Amerykanie nadali jej nazwę „The Red Mob” – „Czerwona Mafia”.

Mogilewicz funkcjonował w Rosji, na Ukrainie, w Izraelu, Chorwacji, Czechach (w Pradze założył m.in. firmę o prowokacyjnej nazwie „Assmafia”), na Węgrzech, w USA (przesyłał m.in. radioaktywne odpady z USA do Czarnobyla na zlecenie rodziny mafijnej Genovese). Znane są także polskie odpryski jego interesów. M.in. wizyty w Krakowie oraz telefony z warszawskiej „Victorii”.

„…chroni go sieć powiązań z wysokimi funkcjonariuszami międzynarodowych służb bezpieczeństwa, ze światem finansjery i politykami. Jego firmami kierują dyrektorzy w garniturach od najlepszych krawców i tuziny żołnierzy, którzy tak zajmują się wszystkimi aspektami biznesu, że on sam ma czyste ręce i czystą kartotekę…” - napisał wiosną 1999 roku w swoim tajnym raporcie na temat Mogilewicza Dan Y. – oficer Mossadu.

W USA oskarżany jest o wypranie kwoty siedmiu miliardów dolarów przez Bank of Nev York.

Jest wielokrotnym bigamistą. W czasie gdy mieszkał w Budapeszcie i był tam żonaty z Katalin Papp znajdujemy ciekawy trop wiodący także do Polski.

 Mogilewicz sprzedawał wtedy spore ilości amfetaminy i extasy włoskiej Camorze, część tych środków pochodziła z laboratoriów w Polsce a kurierami Mogilewicza byli dawni oficerowie WSI.

Zyski ze swojej działalności organizacja Mogilewicza inwestowała na całym świecie, ze szczególnym upodobaniem USA i Wielkiej Brytanii. Nasz bohater kupił nawet za milion dolarów podupadłe linie lotnicze w Gruzji. tylko po to, jak twierdza funkcjonariusze DEA (amerykańska agencja do zwalczania przestępczości narkotykowej), aby wozić narkotyki ze „Złotego Trójkąta” do Europy.

Wraz z bossami „sołncewa” Siergiejem Michałowem i Wiktorem Awierinem założył firmę handlu międzynarodowego „Arbat International”. Mutacja tej firmy stanie się w 2008 roku przyczyną aresztowania Mogilewicza w Moskwie.

Nie sposób wymienić wszystkich firm ukraińskiego przestępcy.

 Fałszował dzieła sztuki, szmuglował ogromne ilości alkoholu i papierosów…

 Istotną inwestycja Mogilewicza na Węgrzech było jednak kupno upadłych zakładów zbrojeniowych Magnex 2000 produkujących podzespoły dla przemysłu lotniczego. Dyrektorem w tym zakładzie był nie kto inny jak znany nam już boss „Sołncewa” Siergiej Michajłow.(dane Mossadu).

 Mogilewicz kupił także na Węgrzech zakłady zbrojeniowe Army Co op oraz Digep Machine Works. W tym czasie, jak twierdzą izraelscy wywiadowcy, współpracował z niemieckimi służbami BND.https://www.salon24.pl/u/wgadowski/176873,mafia-dla-zaawansowanych,3

zaloguj się by móc komentować

onyx @LES 19 lutego 2019 13:47
19 lutego 2019 16:03

Tak, wszyscy rozumieją, że jutro prezes Kaczyński zmieni zdanie a pojutrze premier Morawiecki zacznie wypłacać odszkodowania jak leci na ładne oczy. Albo zaczną za miesiąc albo tydzień po wyborach, albo...

zaloguj się by móc komentować

onyx @glicek 19 lutego 2019 14:43
19 lutego 2019 16:25

Ogólnie na pierwszej linii ataku i odbioru ewolucji ideologicznej stoją zawsze kobiety. Wystarczy zobaczyć co się serwuje w tzw. pismach kobiecych. Dla facetów jest raczej model konsumpcyjny ;) Na Mierzeję ściągnęli kilkadziesiąt osób w żółtych kamizelkach z kartonami. Wygląda to jak próba blokady budowy śmietnika na osiedlu, bieda przy której marsze KOD urastają do poważnej siły opiniotwórczej.

zaloguj się by móc komentować

marianna @gabriel-maciejewski
19 lutego 2019 16:26

Kiedy Samuel Zigelbojm, polski patriota żydowskiego pochodzenia, członek Rady Narodowej, przekazywał informację Światowemu i Amerykańskiemu Kongresowi Żydów na temat losów żydostwa w okupowanej przez Niemców Polsce usłyszł, że ma zamilknąć. To co się dziś dzieje w Europie wsch. zostanie wykorzystane po jej zakończeniu /kiedyś przecież musi się skończyć/ dla dobra Izraela. Zrozumiał, że miliony jego rodaków /wśród których była żona i syn/ poświęcono dla jakiegoś mitycznego dobra. Nie chciał się z tym pogodzić i w proteście popełnił samobójstwo.

W 1949 r. powstało państwo Izrael. Spoiwem koniecznym w utrzymaniu takiego państwa jest m.in.  wiara. Wiarą żydów był judaizm biblijny. To co dziś nazywa się religią żydowska nie jest już wiarą. To jest tylko szereg praw wymyślonych przez rabinów i zawartych w talmudzie.

Twórcy państwa Izrael świetnie z tego sobie zdawali sprawę. Nową religią a raczej jej namiastką stał się holokaust.  Po co oni przywożą tę swoją młodzież do Auschwitz? Wycieczki turystyczne z przesłaniem, kodem. To jest to spoiwo. Kiedy go zabraknie, może być tak, że istnienie Izraela  w pewnym sensie straci rację bytu.

Odczekali kilkadziesiąt lat aż powymierali byli więźniowie K.L.Auschwitz i dziś nie mają już świadków swojego holokaustu. Ich hagada jest taka jaką sami stworzą i jaka im pasuje.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @valser 19 lutego 2019 13:03
19 lutego 2019 16:33

"Wniosek koncowy jest taki, ze likwidacja duzej ortodoksyjnej, religijnej spolecznosci na terenie RP byla warunkiem koniecznym, zeby sobie te symbole przywlaszczyc i moc sie nimi bez wielkich sprzeciwow poslugiwac."

No i pracowala i pracuje nad tematem Zaglady propaganda Hollywood plus media. Znajoma Amerykanka ostatnio, gdy dowiedziala sie ze jestem Polakiem, zjechala zaraz na temat Zydow w Europie. I stwierdzila ze pani Eleanor Roosevelt probowala ratowac Zydow z Europy sprowadzajac ich do Kanady, no ale niewiele dalo sie zrobic w sytuacji wojny.

Wystarczy podac przyklad statku St. Louis i losu zydowskich uciekinierow, tutaj info: https://en.wikipedia.org/wiki/MS_St._Louis

zeby zrozumiec ze Zydzi z Europy nie interesowali wtedy administracji Roosevelta w najmniejszym stopniu. Ani Kanady.

Jakie obecny Izrael ma wplywy w USA moze chocby swiadczyc fakt ze od lat zajmujacy poczesne miejsce w amerykanskiej polityce Rahm Emanuel (byly szef kancelarii Bialego Domu, obecnie burmistrz Chicago) jest jednoczesnie oficerem Mossadu.

Ten pan wie jak sie ubrac na kazda okazje. Tutaj, ponizej, w Bazylice Swietego Jacka w Chicago:

Related image

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

christopher5 @gabriel-maciejewski
19 lutego 2019 17:42

Minister Katz to do niedawna szef izraelskiego wywiadu. A ten ma bardzo dobre "robocze" relacje ze służbami rosyjskimi.

 

Jeżeli myślicie, że po. ministra Israel Katz przejmuje się krytyką z ust kobiety (pani ambasador Żorżette Ponimirski) to się mylicie. Zapytajcie swojego rabina.St.Balcerac

Żydzi tak walczyli z nazizmem, że po wojnie Mossad zwerbował zbrodniarza wojennego SS-Obersturmbannführera Otto Skorzenego. Co ciekawe, oficerem prowadzącym Skorzenego był Rafi Eitan, ten sam który prowadził rozmowy z rządem PO-PSL ws. "odszkodowań" za niemiecki Holocaust.

https://www.bbc.com/news/uk-northern-ireland-30571335

https://www.haaretz.com/world-news/europe/the-strange-case-of-a-nazi-who-became-a-mossad-hitman-1.5423137

 

Plik:Gen. Roman Jagiel, gen. Rafi Eitan, gen. Ephraim Lapid, gen. Tzvika Gendelman, Andrew Gasiorowski (Helping Hand Coalition).jpgGen. Roman Jagiel, gen. Rafi Eitan, gen. Ephraim Lapid, gen. Tzvika Gendelman, Andrew Gasiorowski (Helping Hand Coalition)

Boze na niebie-jak zyć...

latrun medals 16

Gen.maj. Chaim Eretz, Chairman of the Association for Establishing the Museum of the Jewish Soldier in World War II • Avraham Greenzaid, Chairman of Veterans Union of World War II – Fighters Against Nazism • Efraim Papierny, Chairman of Association of Wounded Soldiers and Partisans who Fought the Nazis.https://agasiorowski.wordpress.com/2016/04/07/nomination-for-executive-board-of-veterans-union-of-wwii/

zaloguj się by móc komentować


Maryla-Sztajer @gabriel-maciejewski
19 lutego 2019 18:19

https://wiadomosci.wp.pl/tancza-i-smieja-sie-w-auschwitz-kontrowersyjna-wystawa-w-mocak-u-6027727326777985a

Dotyczy tytułu dzisiejszego wpisu Gabriela oraz MOCAK i Kraków. ..ten krakowski klimat

.

 

zaloguj się by móc komentować

christopher5 @Maryla-Sztajer 19 lutego 2019 18:19
19 lutego 2019 18:30

Wystarczy zobaczyć np w filmie Joaua Szamira „Zniesławienie” jak wygląda od strony ucznia „marsz żywych”, obowiązkowy element izr. edukacji. Kilka pokoleń Żydów wychowano w usprawiedliwiającym każdą nienawiść poczuciu osaczenia i to jest problem przede wszystkim dla nich samych.

https://www.youtube.com/watch?v=AaLersPXILE

zaloguj się by móc komentować


christopher5 @Szczodrocha33 19 lutego 2019 16:33
19 lutego 2019 18:35

Feliks Frankfurter, sędzią Sadu Najwyższego USA

„Nie chcę uwierzyć w to, co pan powiedział. Nie powiedziałem, że pan kłamie. To ja nie jestem w stanie w to uwierzyć”.

W USA Karski spotkał ponad trzydzieści wpływowych osobistości i oni mieli podobne problemy z uwierzeniem jak sędzia Frankfurter. Byli to m.in. prokurator generalny Francis Biddle, sekretarz wojny Henry Stimson, wicesekretarz wojny John McCloy, wicesekretarz sprawiedliwości Oscar Cox, wicesekretarz stanu Adolf Berle, rabin Stephen Wise, reprezentujący Agencję Żydowską Nahum Goldmann czy Morris Waldman z Amerykańskiego Komitetu Żydowskiego. 

Zanim Jan Karski wyruszył na Zachód w kościele spotkał pisarkę Zofię Kossak-Szczucką, która tworzyła katolicką organizację podziemną Front Odrodzenia Polski, a potem współtworzyła (z Wandą Krahelską) Tymczasowy Komitet Pomocy Żydom, przekształcony w Radę Pomocy Żydom „Żegota”. Pani Zofia dała mu znak, żeby podszedł do księdza, a ten na niebezpieczną wyprawę dał mu szkaplerz z hostią w środku. I tak Karski wyruszył na wyprawę przez ...

 

pisane rok temu https://wpolityce.pl/historia/379852-prawda-sama-sie-broni-wystarczy-oddac-glos-naocznym-swiadkom-szmulowi-zygielbojmowi-i-janowi-karskiemu

zaloguj się by móc komentować

valser @christopher5 19 lutego 2019 18:30
19 lutego 2019 18:42

Po pieciu sekundach ogladania tych bzdur zapadam w drzemke.

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @gabriel-maciejewski
19 lutego 2019 18:46

Myślę, że dużo osób przecenia znaczenie przekopu mierzei. Elbląg leży nad krótką rzeką, tuż obok Nogatu, który zaczyna swój bieg w Wiśle więc nie jest aż tak kluczowy dla transportu wodami śródlądowymi. Poza tym nie ma szans by Elbląg z przekopem (5m) miał konkurować z gdańskim terminalem kontenerowym (czyli tamtejszą perłą w koronie) która ma tor wodny głęboki na 16m. Plus mamy w Polsce dużo lepiej skomunikowany wodnymi drogami śródlądowymi port w Szczecinie, też niewykorzystany w pełni.

Plus nie zapominajmy że Elbląg jest już połączony z morzem kanałem Szkaprawy (2.5m) więc nie jest zupełnie odcięty od świata. Tak więc przekop strategicznie (dla ogólnokrajowej komunikacji) jest raczej bez znaczenia.

Ale obiektywnie przekop ma szansę uniezależnić rybaków z Elbląga od embarga Rosji, plus jest ma szansę na marinę dla warszawiaków, bo to jednak 40min bliżej niż Gdańsk-Gdynia. Tak więc w iście amerykańskim stylu za pieniądze krajowe PiS buduje sobie żelazny elektorat w byłym województwie elbląskim, plus na dokładkę niczym Batory chce trochę pogrozić palcem niepokornemu Gdańskowi (że nie jest niezastąpiony). No i oczywiście pokazuje Rosji ze jest w stanie przezwyciężyć jej sprzeciw (na póki co mało ważnym kawałku )

 

I na deser kontrakt PGNiG który podobno miał być zapłatą za konferencję w Warszawie (obiektywnie kontrakt jest całkiem korzystny) https://biznes.interia.pl/gieldy/news/pgnig-ma-umowe-na-poszukiwanie-ropy-i-gazu-w-zjednoczonych,2599677,7581

zaloguj się by móc komentować

betacool @Maryla-Sztajer 19 lutego 2019 18:19
19 lutego 2019 18:56

Teraz plakat im przeszkadza, a to co było w środku w niczym im nie przeszkadzało?

Jestem pod nie słabnącym wrażeniem.

zaloguj się by móc komentować


valser @christopher5 19 lutego 2019 19:33
19 lutego 2019 19:37

Wrzucasz tu jakies dziesiecioletnie smieci i zadajesz glupie pytania. Po co?

zaloguj się by móc komentować


LES @onyx 19 lutego 2019 16:03
19 lutego 2019 19:53

Drogi panie, jeśli dysponuje pan wiedzą o zamiarach Jarosława Kaczyńskiego , to niech sie pan nią podzieli z innymi . Po co trzymac to w tajemnicy ?  Wszystkich pan uspokoi

zaloguj się by móc komentować

TomaszM @gabriel-maciejewski
19 lutego 2019 19:53

Grzegorz Braun nie podziela zachwytu Coryllusa.
Wręcz odwrotnie.
https://www.youtube.com/watch?v=3WS1lfOhSG0


Zobaczymy.
Dla przypomnienia -> mniej więcej rok temu odpalono prowokację 'nowelizacja ustawy o IPM'.

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @marianna 19 lutego 2019 16:26
19 lutego 2019 19:55

Ta hagada i to przywożenie młodzieży zaczynają być chyba mało skuteczne. Czasami widzę te wycieczki w Krakowie. Młodzież znudzona, zmęczona chodzeniem po jakiś łąkach na których postawiono baraki (bo przecież nie są to oryginalne), a wokół druty kolczaste (też oczywiści rekonstrukcja). Potem muszą oglądać te setki nieprzyjemnych zdjęć lub włosy w za szybą na wystawkach. Może się nawet wkurzą - ale chyba na organizatorów tych ponurych wyjazdów.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @bendix 19 lutego 2019 15:23
19 lutego 2019 19:57

za moich czasów świniaka zatrzynano (ubój domowy) przez uderzenie nożem  w serce.

Nikt świniaka nie ogłuszał.

Przecięcie tętnic zyjnych u zwierzęcia zawieszonego pionowo   powoduje natychmiastowy upust krwii z mózgu, co jest rnoznaczne z utratą świadomości.

 

zaloguj się by móc komentować


Maryla-Sztajer @christopher5 19 lutego 2019 18:30
19 lutego 2019 20:11

Przed przyjazdem mają pranie mózgu. Może te baraczki i druty ich nudzą,  Ale ochrona przed tubylcza ludnością powoduje ze to co wprasowano w główki. ..zostaje. 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @koncereyra 19 lutego 2019 18:46
19 lutego 2019 20:11

" Myślę, że dużo osób przecenia znaczenie przekopu mierzei. "

Trzeba by najpierw wskazać tych "co to przeceniają" i wyjaśnić "co oni przeceniają". Sprawa jest bowiem prosta jak konstrukcja cepa. Nikt nie twierdzi, że to jakieś Eldorado powstanie. Jest to zwyczajna kwestia rozbudowy infrastruktury - zupełnie normalnej i standardowej jak na ten obszar geograficzny. Dodatnio wpłynie na gospodarkę rejonu, a także osłabi nieco polityczne narzędzia wpływy FR na region i Polskę. Ma też pewne znaczenie wojskowe. I tylko tyle - jak budowa tunelu na Zakopiance - polepszy skomunikowanie wewnętrzne. Nikt żadnych cudów nie obiecuje.

zaloguj się by móc komentować

christopher5 @valser 19 lutego 2019 19:37
19 lutego 2019 20:36

cienki jestes, trzeba ci pomoc...

'cus dla ciebie'- znaczit wasz level, bez obrazy, goju...

i nie odpowiadaj pls

Nikt nie może dwom panom służyć. Bo albo jednego będzie nienawidził, a drugiego będzie miłował; … Nie możecie służyć jednocześnie Erosowi i Entropii.

http://markglogg.eu/?p=385

 

zaloguj się by móc komentować

valser @Krzysiek 19 lutego 2019 19:55
19 lutego 2019 20:39

Jezdza tez do Lublina, Przemysla, Zamoscia, Tykocina, Rymanowa. Do Jedwabnego tez jezdza. W Tykocinie, Rymanowie i Zamosciu widzialem po kilka autokarow. Glownie z mlodymi ludzmi w wieku szkolnym i studentow. W Tykocinie jest nawet koszerna restauracja.

zaloguj się by móc komentować

valser @christopher5 19 lutego 2019 20:36
19 lutego 2019 20:42

Buahaha! Uwielbiam takich grubasow jak Ty. Problem jest taki, ze wychodzisz ze mna w pole i nie zdzierzasz jednego pacierza. Schodzisz z placu jako bitki w sosie wlasnym.

PS. Twoj stary jest goj.

zaloguj się by móc komentować

Paris @betacool 19 lutego 2019 10:18
19 lutego 2019 20:57

A Sakiewicz...

... wredota i oszust smolenski,  TARGOWICA jeden jak  WYJE  z obOZenia  !!!... az ten debilny jego portalik zrobil sie bialo-niebieski  !!!

I  Magierowski tez sie odnalazl... i ta stara pudernica  Maszbachora... i ta druga dyplomatol po czerwonej, moskiewskiej "sorbonie" tez sie odnalazla  !!!

A PiS'owi tylko "slupki rosno"... no i tylko isc do wyborow i zaglosowac na tych debili i zaprzancow  !!!

Taka to teraz "mundrosc" z kurwizora wieje  !!!

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @Paris 19 lutego 2019 20:57
19 lutego 2019 20:58

Spokojnie, to tylko ...demokracja  ;))

.

 

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @christopher5 19 lutego 2019 20:36
19 lutego 2019 21:09

Ty trochę się nie zagalopowałeś?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @christopher5 19 lutego 2019 18:30
19 lutego 2019 21:16

problemem w stałym podgrzewaniu  ideologii "holokaustniczej" jest to, ze narasta zniecierpliwienie jej narracją.

Utrzymywanie, ze było to najwazniejsze wydarzenie w fziejach świata przekonuje cpra z mniej osó. Milionowe i wielomilionowe hekatomby dotknęły  w XX wieku rozmaite społecznosci, żeby wymienić przykładowo tylko kilka powojennych:

 - milion zagłodzonych z powodu blokady prownicji Biafra (plemię Ibo - chrześcijanie) , która ogłosiła secesję od Nigerii;

- regularne klęski głodu w Abisynii (Etiopia) i Somalii (kilka milionów ofiar, niektóre szacunki wskazują na 7-9 milionów);

- rzezie w Ruandzie (tylko ostatnia to 1,0 - 1,5 miliona);

- czerwoni Khemrzy w Kambodży (2,5 - 3,0 milionów)

- rewolucja kulturalna w Chinach  - co najmniej 10 milionów.
Każde z ww, ludobójstw to swoisty holokaust i każde jest wyjątkowe dla społeczności nim dotkniętej

No i  ponad miliard aborcji na całym swiecie w 2 półwieczu XX wieku, ze szczególnym uwzględniem zachodniej sfery  "praw człowieka i obywatela" ( może fifty-fifty z Chinami)..

Forsowany ekskluzywizm "wyjątkowosci" akurat w stosunku do jednego etnosu wcale nie jest akceptowany powszechnie, stąd narastająca  nerwowość u lewantyńskich holokaustników. Zbyt długo na tym patencie nie da się już ujechać.  

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @stanislaw-orda 19 lutego 2019 21:16
19 lutego 2019 21:23

Ale nasz rząd stawia na jeden sojusz. Tak się zachowuje ze nie będzie alternatywy. 

 

To jedt mordercze dla nas 

.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @heniutka 19 lutego 2019 11:47
19 lutego 2019 21:30

Czy sie stoi czy sie lezy...

... wypasiona pensja  DYPLOMATOLOM  sie nalezy za szczerzenie sciemy i kpine z narodu w zywe oczy... a szczegoly przyszlego detego V4 - Maszbachora ujawni w jakims "wywiadzie"... o czym poinformuje  "zorientowany w przeciekach" merdialnych  oszust smolenski  Sakiewicz... i wrog ludu, oczywiscie  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @pink-panther 19 lutego 2019 14:13
19 lutego 2019 22:12

Zeby nawet...

... ta sakiewiczowa sprzedajna watacha wyprodukowala dziesiatki takich filmow - to i tak sa do  ODSTRZALU  z polskiego zycia publicystycznego...

... od poczatku swojej zaprzedanej kreacji to udowadniaja niezlomnie... a prezes JK  jeszcze ich za to chwali... wynagradza... i bierze udzial w tych haniebnych pop-agitkach... i jeszcze do tego ze swoja rodzina  !!!

Smuteczek  !!!

zaloguj się by móc komentować

onyx @LES 19 lutego 2019 19:53
19 lutego 2019 22:21

To była ironia. To Pan tu insynuuje jakoby czegoś nie było a po pokazaniu palcem odwraca kota ogonem. Słabe to.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Maryla-Sztajer 19 lutego 2019 21:23
19 lutego 2019 22:26

z tym "nasz" to bym nie przesadzał.

Bo jeszcze sie okaże, że  nie nasz,  ale ich.

zaloguj się by móc komentować

Paris @christopher5 19 lutego 2019 15:10
19 lutego 2019 22:29

Najpierw, Panie Krzysztofie...

... to, to spoleczenstwo musi posiadac chociaz  MINIMUM  ELEMENTARNEJ  WIEDZY  o  gospodarce i historii.  Bez tego nie ma nawet o czym wspominac...  chocby w mojej rodzinnej gminie w Baranowie... poczawszy od wojta po sklad radnych to ludzie... z lapanki albo z ksiezyca... oderwani od rzeczywistosci...

... no ale ony sa wyksztaLcUne  i po  studJaH  !!!  To normalnie jest wtorny analfabetyzm  !!!

zaloguj się by móc komentować

Slepowron @gabriel-maciejewski
19 lutego 2019 22:39

O ironio, Coryllus, ktorego ulubionym zwrotem retorycznym jest wskazywanie na zarzadzanie emocjami, reaguje dokladnie w ten sposob choc przy okazji opowiada o roznych tam prawdziwie politycznych aspektach ostatnich wydarzen.  Ruchy Kurskiego sa bowiem klasyczna gra na emocjach - no nasi wreszcie cos robia, teraz mozemy sie poczuc lepiej.   Nic substancjanlego jak do tej pory sie nie wydarzylo.  Dalby Bog, ta zmiana jest zapowiedzia zmiany paradygmatu wasalnego.  Na razie nie ma zadnych powodow aby mowic o jakiejs rzeczywistej rewizji kursu.  Oczekiwanie tego od ekipy, ktora odznaczyla sie wyskakiwaniem przed szereg, nawet kiedy nie mogla liczyc z tego powodu na jakies korzysci dorazne czy w dluzszej perspektywie, jest zwyklym chciejstwem.   Izrael i Zydzi europejscy i amerykanscy posiadaja potezne wplywy i mimo chwilowych niepowodzen pra bezwzglednie do przodu w realizacji swych zamiarow.   Odtrabic, nawet nie male zwyciestwo. lecz chocby zdecydowana zmiane kursu bedzie mozna dopiero jesli zostanie przezwyciezona relacja w ktorej nie pozwala sie nam nawet zachowac pozorow podmiotowosci co miala zademonstrowac i zademonstrowala konferencja iranska.  Krokami w tym kierunku byloby -

- Rzad wsluchuje sie uwaznie w glos ludu ktory wnioskuje o zmiane nazwy Fort Trump na Fort Reagan z wiadomych wzgledow.

- Rzad oswiadcza ze Jako sojusznik mamy prawo oczekiwac ze bazy sfinansuja Stany jak to czynia dla innych sojusznikow, w szczegolnosci dla Izraela, ktory de facto nie jest zadnym sojusznikiem a tylko jednostronnym poteznym beneficjentem

- Inicjatywy dyplomatyczne na linii Warszawa - Moskwa - Pekin. Nie musza byc nawet szczegolnie owocne.

- Premier i prezydent oficjalnie i publicznie odrzucaja S447 z odpowiednim mocnym uzasadnieniem

   Niefrasobliwe pogawedki u Orla, okraszone okazjonalna refleksja typu - dostrzegamy mozliwosci jakiejs wspolpracy izraelsko-rosyjskiej sa, przepraszam, niepowazne.  Rozumiem, ze Orzel potrzebny dla podniesienia widocznosci firmy ale to dosc wysoki koszt.  Przyzwyczailem sie do wyzszego poziomu.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @christopher5 19 lutego 2019 15:10
19 lutego 2019 22:43

Ubój rytualny to tylko rodzaj zwyczajnego uśmiercania zwierząt. Jest praktykowany po szerokim świecie i nikt z tego nie robi problemu.

Po co więc do tego zaprzęgać Konecznego, gdy wystarczy wykwalifikowany szohet.

zaloguj się by móc komentować

Paris @christopher5 19 lutego 2019 17:42
19 lutego 2019 22:45

O matko...

... co to za jurassic parc  ?!?!?!

zaloguj się by móc komentować

onyx @Krzysiek 19 lutego 2019 20:11
19 lutego 2019 22:47

Ja tu wkleję tylko prostą mapkę bo mapki najlepiej pokazują o co chodzi:

zaloguj się by móc komentować

klon @Maryla-Sztajer 19 lutego 2019 21:23
19 lutego 2019 22:53

Taka myśl przychodzi do głowy.

Rząd nasz, czy "nasz" ?
 

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @gabriel-maciejewski
19 lutego 2019 23:00

Nasi przyjaciele z Grupy Wyszehradzkiej zaczęli zwolna przenosić przedstawicielstwa dyplomatyczne z Tel Awiwu do Jerozolimy, w tym najgorętszy z możliwych patriota Korony świętego Stefana. Nie na darmo pan od Funduszu Kwantowego finansował edukację pana Viktora, żeby ten w najważniejszym momencie fiknął kozła. Ma być dobrze i będzie dobrze. Nic innego nie pokaże się też po naszych przywódcach, którzy podjęcie powyższej decyzji muszą prawidłowo przygotować i sprzedać nam w arcypatriotycznym sreberku.

26 stycznia 1904 roku święty Pius X, jeden z największych papieży w dziejach Kościoła, kazał Teodorowi Herzlowi iść precz, gdy ten jął przekonywać następcę świętego Piotra do pobłogosławienia ruchu syjonistycznego. Sancte Pie Decime, ora pro nobis.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Maryla-Sztajer 19 lutego 2019 20:58
19 lutego 2019 23:02

To ja...

... dziekuje bardzo za taka demokracje i takie panstwo  !!!

zaloguj się by móc komentować


Maryla-Sztajer @Paris 19 lutego 2019 23:02
19 lutego 2019 23:10

Od bardxo dawna jestem przeciwna demokracji,  biorąc uwagę kto kim rządzi. Nie będę się   ,,wyrażać,, :))

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @TomaszM 19 lutego 2019 19:53
19 lutego 2019 23:12

Corullus się nie zachwyca przecież. Piękny tekst dziś napisał  :))

.

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Maryla-Sztajer 19 lutego 2019 14:33
19 lutego 2019 23:17

Nie wiadomo, co oni już podpisali, na co się zgodzili. Np. na interpelację poselska o polskie złoto /to teraz zakupione/ rząd nie odpowiedział, o ile wiem.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @glicek 19 lutego 2019 14:43
19 lutego 2019 23:19

Ekologiści już wnieśli skargę do Unii Europejskiej. 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @KOSSOBOR 19 lutego 2019 23:17
19 lutego 2019 23:27

No co powie?  Że jest e Londynie? 

.

 

zaloguj się by móc komentować


glicek @gabriel-maciejewski
20 lutego 2019 00:36

Co on wypisuje? Ile w tym jest prawdy?

---------------------------------------

https://opinie.wp.pl/bierzynski-polski-antysemityzm-krok-po-kroku-grzechy-polakow-grzechy-zydow-opinia-6351108166625409a

Polski chłop-niewolnik, przywiązany do pańskiej ziemi, odrabiał pańszczyznę. W skrajnych przypadkach wymiar obowiązkowej, darmowej służby na pańskich gruntach wynosił nawet 16 dni w… tygodniu, co oznaczało pracę dla więcej niż dwóch osób w każdej chłopskiej rodzinie. Wartość chłopa wyceniano na tyle samo, co konia pociągowego (żony lub córki na połowę). Ucieczka z pańskiej wsi zagrożona była karą śmierci.

By zmusić chłopów do niewolniczej pracy, śmiercią karano nawet "niedbalstwo". Był to jedyny wsobny system niewolniczy w Europie. Gdy Hiszpania I Portugalia czyniły z Indian niewolników w imię ich chrystianizacji, w Polsce szlachta, rodzima klasa wyższa, niewoliła własnych rodaków w imię wyzysku.

Trudno znaleźć w nowożytnym świecie paralelę do polskiego niewolnictwa. Jako proces wtórnej racjonalizacji powstała teoria ich wynarodowienia, a nawet przypisania im odrębnej rasy - Polacy dzielili się na sarmatów i chamów.

Różne pochodzenie "rasowe" miało sankcjonować system wyzysku "chamów" – rasy pozbawionej wszelkich praw. Praw majątkowych do ziemi i gospodarstwa, praw obywatelskich do sądu, praw osobistych do własnego ciała, wolności wyboru miejsca zamieszkania i praw własności. Pan miał prawo decydować o tym, z kim chłop mógł się ożenić. W momencie odzyskania niepodległości 100 lat temu ponad 70 proc. społeczeństwa to synowie i córki wyzwolone z niewolnictwa w pierwszym lub drugim pokoleniu. Wyzwolone przez zaborców - naszych narodowych ciemiężycieli.

Dla tych upodlonych ludzi, żyjących przez setki lat na granicy biologicznej egzystencji, symbolem pańskiego ucisku był Żyd karczmarz. To on prowadził autarkiczną gospodarkę pańskiego folwarku. To od Żyda-karczmarza chłopi nabywali po paskarskich cenach niezbędne dobra. To u niego byli zmuszeni kupować określoną ilość wódki i soli. Skalę wtórnego ucisku obrazuje fakt, iż przeciętny chłop pańszczyźniany wypijał 12 litrów czystego alkoholu rocznie. Wypijał pod przymusem.

Większość przychodów folwarków szlacheckich pochodziła z wtórnej eksploatacji własnych chłopów, opartej na monopolu handlu i dostaw, nie z uprawy i sprzedaży płodów rolnych. A to żydowski karczmarz w imieniu właściciela folwarku wyciskał ostatni grosz z chłopa. To dlatego powstania chłopskie sprzyjały antysemickim pogromom.

Żydzi byli tylko narzędziem w tej grze

Premier Mateusz Morawiecki stwierdził ostatnio, że Żydzi znaleźli w Polsce przyjazną przystań. Miał rację, nie powiedział jednak wszystkiego. Przywileje szlacheckie zabraniały mieszczanom posiadania ziemi, piastowania urzędów i prowadzenia eksportu zboża, szlachtę zwalniając z ceł i wszelkich opłat. Właściciele majątków ziemskich zapraszali Żydów w miejsce mieszczan, obawiając się ich konkurencji.

Żydzi byli obcy, karczmy i wyszynki dzierżawili od właścicieli. Nie stanowili zagrożenia dla hegemonii szlachty i feudalnych stosunków. To, że Polska stała się domem dla milionów Żydów z całej Europy, nie było wynikiem szczególnej tolerancji i otwartości w kraju nad Wisłą, ale rezultatem świadomej gry ekonomicznej szlachty przeciw mieszczanom i własnym chłopom. Żydzi byli tylko narzędziem w tej grze.

Nie dziwi antysemityzm polskich patriotów.

---------------------------------------

zaloguj się by móc komentować

Paris @glicek 20 lutego 2019 00:36
20 lutego 2019 01:03

Trudno nie przyznac Panu racji...

... podobny casus jest z obecnymi dzis w Polsce Ukraincami i innymi pomniejszymi nacjami, ktore sa sprowadzane do Polski za  PRZYZWOLENIEM  PiS'u  !!!

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @glicek 20 lutego 2019 00:36
20 lutego 2019 05:28

Polskich patriotów socjalistów, dodajmy.

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @gabriel-maciejewski
20 lutego 2019 06:53

"rzeczywista tradycja konfliktu polsko-żydowskiego i jak daleko w przeszłość on sięga"

Powiedział to kiedyś ksiądz Chrostowski:

Około roku Zerowego, znawcy Starego Testamentu, znajacy go na pamięć, jedynie ze swoich znanych powodów, nie dopatrzyli się oznak realizacji jego przekazu, a czego dopatrzyli sie Trzej Królowie. Znawcy ci powiedzieli, że ich tam jakiś stolarz z Nazaretu nie interesuje. I w ten spoób zerwali jednostronnie Starą Umowe między Panem Bogiem a Narodem Wybranym. W roku 33 pod krzyżem narodziła się Nowa Umowa, przewrotnie nazwana Testamentem. W 70 roku posiadacze Starej Umowy stwierdzili, że pora na nowe otwarcie. I tak to ze starszych braci w wierze w Jedynego, zadekretowali się na młodszych (o czym powiedział JPII, a nasi "szpece" od tłumaczeń nie zauważyli : formy: "można by powiedzieć").

Tak więc zwolennicy Nowej Umowy stali się nowym Narodem Wybranym. I nie na darmo w Starym Testamencie jest opisany przypadek Kaina i Abla... Wszak nikt nie lubi być "okradany" z pierworództwa. Wszytko, co nastapiło po roku 70. to - mówiąc językiem analogicznym do geopolityków - "pułapka Kaina". Po prostu trzeb zabić tego, który zdaniem "pokrzywdzonego" okradł go. To, że "okradziony" niewłaściwie gospodarował powierzonym "dobrem", zdaniem konkretystów nie ma znaczenia - liczy sie FAKT!

I to "zabijanie" trwa od blisko 2000 lat: mahometanie, protestanci, komuniści, genderyści... to wszystko po jednych "piniundzach"... Ukrasć "wykradzione"...

Dlaczego  dzieje się to w Polsce? Przecież to nad Wisła jest to ostatni bastion papistów, tj. "złodziei", którzy ukradli ten "księżyc", pardon "umowę", Nową Umowę opiewajacą na Wybraństwo. Ostatnim bastionem, który padł jest Irlandia.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @glicek 20 lutego 2019 00:36
20 lutego 2019 07:44

Kto ponosi winę za ten stan rzeczy? Polski pan katolicki, co to mieszczanina z praw ograbił, chłopa uciskał i rozpijał za pomocą żydowskiego szynkarza. A więc rozbiory, rewolucja i reforma rolna były słuszne. 

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @marek-natusiewicz 20 lutego 2019 06:53
20 lutego 2019 07:50

Dziękuję za komentarz.

Efemeryczność wielkich przesłań.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @marek-natusiewicz 20 lutego 2019 06:53
20 lutego 2019 08:03

Przewielebny ksiądz Waldemar przechodzi do porządku nad takimi okolicznościami jak sederyzacja liturgii, odłożenie na bok tiary przez Pawła VI, niezliczone spotkania papieży z przedstawicielami Bnai Brith i innych tego typu organizacji, milczenie hierarchów kościelnych w sprawie lichwy. Starsi bracia w wierze pojawili w wypowiedziach Jana Pawła II jako można by powiedzieć za pierwszym razem, a za następnymi razami już bez można by powiedzieć. I Jan Paweł II, i Benedykt XVI pojechali do Jerozolimy pod Ścianę Płaczu, dając do zrozumienia światu, że Kościół katolicki przy zburzonej Drugiej Świątyni i planowanej Trzeciej Świątyni stanowi mało istotny szczegół.

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @krzysztof-laskowski 20 lutego 2019 08:03
20 lutego 2019 08:21

No i co z tego wszytkiego wynika dla odpowiedzi na pytanie Coryllusa? Bo blekotac na każdy temat mozna do woli. Zapomniał Pan jeszcze napisac o kolejarzach...

Naród Wybrany sam zrezygnował ze swojej roli i przez 2000 lat nie może sie pogodzić z błędem swoich poprzedników. A jak nie można niczego dobrego zbudować, to zawsze można zburzyć to, co zbudowali inni, albo im przeszkadzać.

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-laskowski @marek-natusiewicz 20 lutego 2019 08:21
20 lutego 2019 09:05

Wszystko z tego wynika, bo od kilkudziesięciu lat kolejni papieże przekonują świat, że Pan Bóg nie skasował Starego Przymierza.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @krzysztof-laskowski 20 lutego 2019 09:05
20 lutego 2019 10:05

Przypowieść o dzierżawcach winnicy...

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @Krzysiek 19 lutego 2019 20:11
20 lutego 2019 10:33

Dzięki, takiego zgrabnego porównania mi brakowało.

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @glicek 20 lutego 2019 00:36
20 lutego 2019 10:39

Mieszczaństwo w większości dużych miast było prawie w całości niemieckie, stąd ta preferencja dla żydowskich handlarzy ze strony szlachty. Rzesza była tuż za miedzą i myślę że obiektywnie bano się "piątej kolumny". A Żydzi nie mieli z Polski dokąd "uciec", stąd liczono na ich lojalność.

Wspomniany półniewolniczy wyzysk chłopów w Polsce to dzieje późniejsze - po Potopie oraz po Wojnie Północnej. Kiedy materialne podstawy dobrobytu szlachty na rdzennych terenach Korony zostały zszabrowane w takim stopniu jak Polska 1939-45. Stąd by podtrzymać poziom życia szlachta przekierowała siły na wzrost pańszczyzny, miasta zniszczył okupant (i się potem wszystko zawaliło)

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @marek-natusiewicz 20 lutego 2019 08:21
20 lutego 2019 11:17

ależ nie uważa czynu poprzedników za błąd :

"Prace nad redakcją Talmudu rozpoczęły się po zburzeniu Swiątyni Jerozolimskiej w 70 r. oraz wygnaniu Judejczyków z Jerozolimy i Judei po upadku antyrzymskiego powstania Bar Kochby w 135 r. Powstały dwie wersje, głównie w języku aramejskim, których nazwy wiążą się z miejscem powstania, czyli Talmud Palestyński, który został zredagowany w swojej wersji końcowej ok. piątego wieku oraz Talmud Babiloński w początkach wieku siódmego. Zawarta w Talmudzie Babilońskim (gdyż ta redakcja zostałą uznana za wersję kanoniczną w judaiźmie) zideologizowana relacja o procesie Jezusa Mesjasza i skazaniu Go na śmierć, przesuwa akcenty z politycznej podstawy skazania przez Rzymian na przyczyny  religijne z punktu widzenia obowiązujacego Prawa. Mówiąc wprost narracja talmudyczna racjonalizuje działanie podjęte przez Sanhedryn jako właściwe i zgodne z wymogami Tory. Co znacznie istotniejsze, czyni z tego powód do swoistej dumy z powodu, że Sanhedryn nie uległ presji Piłata dązącego do uniewinnienia Jezusa, ale wyegzekwował uznanie go za winnego i skazanie jako „heretyka i bluźniercy”, czyli działał stanowczo, konsekwetnie w obronie przepisów zawartych w Torze.
 I to własnie stanowi zasadniczą oś kontrowersji pomiędzy postrzeganiem postaci Jezusa Mesjasza przez Nowe Przymierze (Nowy Testament) i przez Talmud."

vide: zakonczenie notki :
http://stanislaw-orda.szkolanawigatorow.pl/jezus-mesjasz-i-sanhedryn

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @krzysztof-laskowski 20 lutego 2019 09:05
20 lutego 2019 11:18

gdfyby nie skasował starego, to po cóż zawierałby nowe?

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @stanislaw-orda 20 lutego 2019 11:18
20 lutego 2019 11:28

A czy trzeba sprzedać stary samochód, żeby kupić nowy?

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @koncereyra 20 lutego 2019 10:39
20 lutego 2019 11:32

Nikt nie kwestionuje tego, że sytuacja chłopów po potopie była sielankowa. Jednak wcale nie była tragiczna jak przedstawione jest w cytacie umieszczonej przez @Glicka. Sam Jasienica, ktróry nie szczędzi krytyki RON'u pisze, że nasi ościenni sąsiedzi mieli ten problem, że chłopi zwłaszcza z Rosji uciekali do RON'u. 

Nasza szlachta święta nie była ale znała w praktyce zasadę, że nie głodzi się owcy, którą się strzyże. Przemawiał za tym zwyczajny interes ekonomiczny. Nie obrażajmy własnej inteligencji i nie czyńmy z RON'u prototypu obozów koncentracyjnych, łagrów czy laogai. Jeśli już mówić gdzieś o bezdusznej koszarowej dyscyplinie to u Fryca.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @mniszysko 20 lutego 2019 11:32
20 lutego 2019 11:33

Miało być: sytucja chłopów po potopie nie była sielankowa.

zaloguj się by móc komentować

christopher5 @glicek 20 lutego 2019 00:36
20 lutego 2019 11:59

A Dzikow przez miedze z Baranowem/zjazd/

@glicek u @ziemkiewicz niedawno,

Marzę o wydawcy, który by wznowił fascynujące pamiętniki Jana Słomki, chłopa spod Tarnowa, który w stylu godnym Paska i z większą jeszcze od niego wnikliwością opisał życie polskiej wsi od pańszczyzny po wolną Polskę. To kopalnia wiedzy o różnych sprawach, także o rzeczywistych stosunkach polsko-żydowskich. Nie ma tam ani słowa, że Żydzi są tacy czy owacy - jest multum konkretów o wyzysku, szwindlach, spekulacjach, których ofiarą padali konkretni Polacy z rąk konkretnych Żydów. Jeśli chcieli żyć lepiej, musieli z tymi żydowskimi wyzyskiwaczami walczyć, tak samo jak musieli walczyć z pruskimi rugami i carskimi czynownikami. Kto jak kto, ale ludzie lewicy powinni to rozumieć i aprobować, tym bardziej, że ich ideowi przodkowie byli wtedy nie mniej antysemiccy niż współczesna im prawica.

Czytaj więcej na https://fakty.interia.pl/opinie/ziemkiewicz/news-antysemityzm-z-ktorego-jestem-dumny,nId,1551984#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrom

 

 

Jan Słomka

B.WÓJT W DZIKOWIE

Pamiętniki włościanina

od pańszczyzny do dni dzisiejszych

 

 

Tekst, z zachowaniem oryginalnej pisowni i interpunkcji, według: 
Słomka Jan, Pamiętniki włościanina, wyd.II Kraków, bez roku wyd. [1929], Towarzystwo Szkoły Ludowej

 

 

 

    Przedmowa autora
do II wydania „Pamiętników”

Chciałbym choć w krótkości wyjaśnić, jak doszło do tego, że odważyłem się na pisanie »Pamiętników« i ogłaszanie ich drukiem w pierwszem i obecnie w drugiem wydaniu.

Do pisania onieśmielało mnie zawsze to, że nie miałem odpowiedniego przygotowania szkolnego, skłaniały zaś ważne okoliczności, w szczególności to, że w ciągu swego życia patrzyłem na ogromne przemiany, jakie wokół mnie zachodziły, zwłaszcza w życiu włościańskiem, i uważałem, że pożyteczną rzeczą będzie utrwalić je w książce i przekazać potomności.

 

Dziś trudno prawie uwierzyć, żeby rozmaite sprawy i urządzenia były na wsi do niedawna jeszcze możliwe. Wydaje się na przykład jakby snem tylko, że przed 80 laty chłop nie miał swojej własności i był tylko jakby zwierzęciem pociągowem; że mieszkanie jego składało się z jednej izby bez podłogi; że chałupy chłopskie były bez komina i dym w nich wychodził drzwiami i oknami, rozchodził się po izbie, w której ludzie wędzili się jak piskorze; że po wsiach nie było szkół i w kościele bardzo rzadko widziało się człowieka, żeby się modlił na książce; że ludzie wsiowi: gospodarze i gospodynie z dziećmi i sługami tem się jedynie odziewali, co sami sobie w swoich gospodarstwach, w domu wytworzyli i przez cały rok grosza za towary bławatne nie wydali; że tylko tem się żywili, co z gruntu swego zebrali, itd., itd.

zaloguj się by móc komentować

christopher5 @mniszysko 20 lutego 2019 11:33
20 lutego 2019 12:09

patrz kom do @glicek,

a sytuacja chlopow w dobrach koscielnych?

Co do uświadomien

ia narodowego dawniej, jak zapamiętałem, chłopi nazywali się tylko mazurami, a mowę swoją mazurską, żyli tylko sami dla siebie, stanowiąc zupełnie odrębną masę, obojętną zupełnie na sprawy narodowe. Ja n. p. dopiero wtedy, jak zacząłem czytać książki i gazety, poczułem się Polakiem i uważam, że inni włościanie w ten mniej więcej sam sposób dochodzili do poznania swej narodowości.

Z przeszłych wydarzeń i wypadków znali tylko te, które sami przeżyli i zapamiętali albo o których słyszeli od starszych. Opowiadali najwięcej o pańszczyźnie i strasznie ją malowali, szczególniej polowych i ekonomów i wogóle oficjalistów dworskich, co rozpalało i podtrzymywało ciągle nienawiść do dworów i »panów«.

Słyszałem też, jak dziadkowie i inni starsi mówili o Polsce, o królach polskich i rządach jakie były, że Polska przez brak zgody i jedności między panami została rozerwana na trzy części i że ta część, w której mieszkamy, z rozebranej Polski pochodzi i dostała się pod panowanie austrjackie. Pamiętali oni rozbiór Polski albo słyszeli o tem od swoich ojców.

Z wojen polskich starsi opowiadali najwięcej o t. zw. wojnie sandomierskiej z r. 1809, a nazywali ją sandomierską, bo walka była o Sandomierz i pod Sandomierzem. Mówili, że to była wojna o Polskę, że się biło wojsko polskie z austrjackiem.Wojsko austrjackie szło wtedy pod Sandomierz różnym drogami, także i przez Dzików, — a najwięcej wycierpieli wójci, bo wojsko żądało »forszpanów«, a gdy wójt nie mógł wszystkiego prędko znaleźć i dostawić, to go zbili i ledwie żywego puścili. Kiedy zaś było zdobywanie Sandomierza, to od huku strzałów w Dzikowie ziemia drżała, i okna w domach dzwoniły, a Sandomierz stał jakby w ogniu. Ludzie uciekali z domów i kryli się po krzakach nad Wisłą.

A już ja zapamiętałem, że znajdowała się u nas kula armatnia, o której starsi mówili, że była znaleziona po tej wojnie na polach dzikowskich. Była wielkości głowy cielęcej, z jednego końca grubsza, w drugim cieńsza, a w domu taki był z niej użytek, że ją rozpalali na ogniu i używali przy polewaniu bielizny10.

Zaraz po tej wojnie nastąpił rozdział Galicji od późniejszego Królestwa Polskiego, przedtem bowiem obie strony były razem połączone, a pod Dzikowem przy t. zw. »Skalnej górze« był przewóz przez Wisłę. Dziadkowie moi i inni, którzy pamiętali, jak Galicja z Królestwem stanowiła jedną całość, nieraz na ten rozdział narzekali, mówili, że im się zdaje, jakby się świat skrócił, i jakby stanął wielki mur, który jedną stronę od drugiej odgraniczył. Opowiadali, że wprzódy czy z tej, czy z tamtej strony Wisły każdy był jednakowo wolny, złapał byle koryto i mógł przeprawić się przez Wisłę.

Jeździli też dawniej z jednej strony na drugą swobodnie na odpusty, jarmarki i za innemi sprawami, łączyli się w związki małżeńskie i wzajemnie się pobierali, jakby jedna wielka familja, — a później to wszystko ustało i doszło do tego, że rozerwane były wszelkie związki rodzinne jednej strony z drugą, i nawet bliżsi krewni nie znali się, choć ich dzieliła tylko Wisła. Bo granicy tej bez przepustki czyli »paszportu« nogą nie wolno było przestąpić, i przepuszczali za Wisłę tylko przez dalekie komory z różnemi trudnościami. Więc też narzekali na wszystko, szczególniej we wsiach nadgranicznych nadwiślańskich i byli za tem, żeby jedną stronę z drugą napowrót połączyć.

Uświadomienie narodowe szło jednak powoli i do ostatnich czasów dość jeszcze znalazło się takich, co gdy im wspomnieć było o Polsce, to się złościli i klęli, mówiąc, że tylko panowie mogą chcieć Polski, żeby na nich ludzie robili, jak za pańszczyzny, i takim trudno było wytłómaczyć, że czasy pańszczyzny już minęły i powrócić nie mogą. Nie chcieli słyszeć o Polsce, bojąc się, że panowie znowu obejmą rządy i przywrócą pańszczyznę.

Ale liczba tych malała, a natomiast rósł zastęp ludzi światłych, którzy twardo stali przy swojej narodowości i gotowi byli do wszelkiej jej obrony i rozumieli to, że byłoby lepiej, gdyby wszystkie zabory były połączone i naród sam się gospodarował i miał przestronniej11.

zaloguj się by móc komentować

bendix @christopher5 20 lutego 2019 12:09
20 lutego 2019 12:26

hint: galicyjska bieda.

zaloguj się by móc komentować

christopher5 @bendix 20 lutego 2019 12:26
20 lutego 2019 12:39

 Stanisław Szczepanowski, autor wydanej we Lwowie w 1888 r. książki "Nędza Galicji w cyfrach i program energicznego rozwoju gospodarstwa krajowego".

 Szczepanowski w książce szacował, że rocznie z głodu na terenie Galicji umierało 50 tysięcy osób. Połowa dzieci nie dożywała pięciu lat, stąd średnia wieku wynosiła zaledwie 27 lat. 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @christopher5 20 lutego 2019 12:09
20 lutego 2019 12:57

Ciekawe.

Czytałam kilja lat temu wydane wspomnienia Tarnowskiego z Dzikowa. I o Dukli.

.

 

zaloguj się by móc komentować




christopher5 @Maryla-Sztajer 20 lutego 2019 13:50
20 lutego 2019 14:13

 Pamietniki Slomki- cisza i  bez...pretensji...

zaloguj się by móc komentować

bendix @christopher5 20 lutego 2019 12:39
20 lutego 2019 14:45

No właśnie. Dlaczego tam tak było?

zaloguj się by móc komentować

christopher5 @bendix 20 lutego 2019 14:45
20 lutego 2019 15:08

No właśnie....tylko tam? 

Nieszczesliwy N/n/arod/...

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @christopher5 20 lutego 2019 14:13
20 lutego 2019 15:13

Wiem.

Ja jestem ...Z boku. Moje korzenie conajmniej 3 wieki,  to księstwo biskupie,  z polskimi niezbyt zamożnymi mieszczanami co jednak zawsze,  do XX wieku, mieli i ziemię i rzemiosło czy handel. ..I zakaz osiedlania się żydów od XIII wieku. .książę biskup na wstępie wyeliminował pośredników. O tym już było na SN.

 

Po potopie szwedzkim wszystko tak zrujnowane,  że już było do końca cienko. ..

.

 

zaloguj się by móc komentować

christopher5 @Maryla-Sztajer 20 lutego 2019 15:13
20 lutego 2019 15:38

@bendix

 Od...O jednym jeszcze nie mowilam...

zaloguj się by móc komentować

bendix @christopher5 20 lutego 2019 15:08
20 lutego 2019 15:46

Gdzie najwczesniej uwłaszczono chlopow?

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @Grzeralts 20 lutego 2019 11:28
20 lutego 2019 16:02

Sprzedawać nie trzeba, więc posiadacze starego maja jeszcze szanse. a Pan to chyba kupił nowy, więc po co Panu stary?

zaloguj się by móc komentować

christopher5 @bendix 20 lutego 2019 15:46
20 lutego 2019 16:44

niewolnik 

A Jakobini najwczesniej...itd, itp 

 

 

 Gospodarstwo Anzelm Gostomski- to był najpopularniejszy w RON poradnik prowadzenia folwarku, który doczekał się wielu wznowień. 

czyli,

- jak szlachta dbała o  „narzędzia produkcji”, pomijając sprawę wyzysku, kar cielesnych, celowego rozpijania i ogólnego upodlenia; autor radzi np. jak pozyskać w każdej wsi „zaufanego”, tworząc w ten sposób siatkę donosicielstwa i kontroli,

- najgorzej było w majątkach prywatnych i kościelnych, najlepiej w królewskich

A Jakobini najwczesniej...itd, itp 

 

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @Grzeralts 20 lutego 2019 11:28
20 lutego 2019 16:55

Dwoma naraz i tak się nie pojedzie...

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @christopher5 20 lutego 2019 16:44
20 lutego 2019 16:58

Na szczęście przyszła władza ludowa i już donosicielini było...ani rozpijania...ani wyzysku...etc.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @christopher5 20 lutego 2019 16:44
20 lutego 2019 17:02

Aleksander Hertz
„Szlachetczyzna”

Wiadomości Polskie, Polityczne i Literackie , Nr 8 z 1940 r.

http://kpbc.umk.pl/dlibra/publication?id=16675&tab=34

 

zaloguj się by móc komentować


valser @stanislaw-orda 20 lutego 2019 17:02
20 lutego 2019 18:39

Aleksander Hertz:

"Myślenie kategorjami zaścianka, więc parafjańszczyzna, nieudolność w stawianiu ogólniejszych zagadnień. Łączyła się z tem specyficzna mętność, tak niezwykle daleka od prostoty i precyzji francuskiego myślenia".  On to nazywa szlachetczyzna.

Pare akapitow dalej taka konstatacja:

"Każda biurokracja w każdych warunkach ma w stosunku do społeczeństwa skłonności patronackie. Urzędnik patrzy na społeczeństwo jak na petentów, którym powinien patronować."

Czy w tym tekscie jest cos wiecej niz koszerno-rewolucyjny belkot?

 

zaloguj się by móc komentować

christopher5 @stanislaw-orda 20 lutego 2019 17:02
20 lutego 2019 19:56

Dwa swiaty/pan-cham/, juz wtedy w USA i Francjii spolecznym dziwolagiem.

Emancypacja chlopa w Polsce...trwa, z wykorzenieniem itd.

Z podziekowaniem,

zdjecie z pogrzebu K.Moczarskiego z 1975,

wiem, ze nie zapytasz o to zdjecie

 

 

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @mniszysko 20 lutego 2019 11:32
20 lutego 2019 23:30

To lubię szczególnie w tej koszarowj dyscyplinie Fryca:

Hunde, wollt ihr ewig leben?

No, tu akurat usiłował zatrzymać wycofywanie swoich Hunde z pola bitwy pod Kolinem.  

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @glicek 20 lutego 2019 00:36
20 lutego 2019 23:32

Jeszcze brak tu prawa pierwszej nocy i "Halki". 

zaloguj się by móc komentować

bendix @KOSSOBOR 20 lutego 2019 23:32
21 lutego 2019 05:57

Prawem pierwszej nocy to mnie w liceum katowali od świtu do nocy. Pamiętam też pijaństwo szlachty: "klin klinem zbijać" itp.

Ale dlaczego w Galicji po uwłaszczeniu była bieda to podobno zmieniam temat.

Oczywiście o umarlakach irlandaskich gdzie nie było pańszczyzny też nie wspomniał.

Do tego po tym uwłaszczeniu w Galicji po wiośnie ludów doszła im dodatkowa przyjemność w postaci poboru.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski
21 lutego 2019 09:38

Z Rzepy - 4 krok, który proponuje Eldad Beck, a który powinien według mnie być celem polskiej dyplomacji:

>>> Warto rozszerzyć formułę „marszów życia" z udziałem izraelskich uczniów szkół średnich także na Niemcy. Nie ma powodu, by ograniczać je do Polski. Niemcy będą w stanie to sfinansować, zamiast wspierać antyizraelską działalność. Byłby to najbardziej odpowiedni sposób uczczenia ofiar Holokaustu <<<

Reszta to takie lelum polelum.

Całość tutaj:

https://www.rp.pl/Konflikt-Polska-Izrael/302209912-Izraelski-dziennikarz-do-wlasnego-rzadu-Przeproscie-natychmiast.html

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @marek-natusiewicz 20 lutego 2019 16:02
21 lutego 2019 09:44

Mi nie potrzebny, chodzi o logikę rozumowania. A skoro ktoś chciał sobie zostawić stary, cóż nam do tego, jak go eksploatuje?

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @mniszysko 21 lutego 2019 09:38
21 lutego 2019 09:45

Pięknie by to wyglądało w takim Dachau, gdzie dookoła sami dobrzy Niemcy.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Grzeralts 21 lutego 2019 09:44
21 lutego 2019 18:24

tak, chodzi o logikę.

Na nowy  pora jest wówczas, gdy stary się już zużyje, rozreguluje  i popsuje.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @stanislaw-orda 21 lutego 2019 18:24
21 lutego 2019 18:34

Zdecydowanie. Ale ze starym można postąpić na wiele różnych sposobów.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Grzeralts 21 lutego 2019 18:34
21 lutego 2019 19:33

oczywiście, mozna go np. sztukować drutem

zaloguj się by móc komentować

krzysztof-osiejuk @gabriel-maciejewski
23 lutego 2019 12:35

No nie! Jak mogłeś tak brutalnie potraktować swoich czytelników? Co oni teraz, biedaczki, mają począć?

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @stanislaw-orda 21 lutego 2019 19:33
23 lutego 2019 16:36

Użytkownicy go zaszpachlowali, przemalowali na zielono i udają, że też jest nowy. No, ale właściciel go jednak nie sprzedał. Nawet obiecał, że jak odstawią do garażu, to pozwoli wsiąść do nowego. 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować