-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czy historycy sztuki i konserwatorzy zabytków są sługami szatana?

Wiele wskazuje na to, że tak, albowiem działają w hierarchii podporządkowanej nieznanym normalnemu człowiekowi paradygmatom, która wykonuje nie wiadomo czyje polecenie, a efektem tychże poleceń i wspomnianego wykonania jest przeważnie czyste zło. Można też powiedzieć, że jest nim znana z Biblii ohyda spustoszenia. To ostatnie dotyczy konserwatorów zabytków, tak krajowego, jak i wojewódzkich. Upraszczając rzecz znacznie, tak żeby wszyscy, nawet najmniej zorientowani ludzie wiedzieli o co chodzi, powiedzieć można, że wymienieni działają w myśl dyrektyw Kononowicza – żeby nie było niczego. I rzeczywiście, jeśli tylko coś powstaje w obszarze podległym ich zainteresowaniom i kompetencjom, możemy mieć pewność, że zostało wykonane wbrew ich intencjom, wbrew doktrynie której są podporządkowani i wbrew ich woli. Dlatego też zajmują się oni przeważnie zwalczaniem inicjatyw pięknych i szlachetnych i na tym polega ich główna aktywność. Jeśli zostaną postawieni pod ścianą przy pomocy wynajętych adwokatów próbują wspomnianą inicjatywę przejąć i przypisać ją sobie, albowiem system, któremu służą, a który wymierzony jest w nas wszystkich, czyni ich decydentami w sprawach pod wieloma względami bardzo istotnych. Nie można więc – mając nawet bardzo silne argumenty – ominąć ich zadymionego pokoiku. No chyba, że ktoś ma jakieś polityczne umocowania, wtedy nie musi się przejmować niczym. Po prostu prosi swojego kolegę, by zadzwonił w jedno czy dwa miejsca i sprawa zostaje załatwiona.

Na styku działalności historyków sztuki i konserwatorów zabytków pojawia się ostatnio stwór całkiem nowy, choć dobrze przecież znany. Są to tak zwani promotorzy sztuki, czyli ludzie, którzy do tej pory zajmowali się publicystyką polityczną, usiłując zaczarować jakimiś zaklęciami naszą, nie łatwą przecież rzeczywistość. Przestali jednak to czynić i ócz swych bławat skierowali na zagadnienia innego rodzaju. Na przykład takie: Czy sztuka sakralna może się odrodzić. O tu macie stosowny link

 

https://teologiapolityczna.pl/czy-sztuka-wysoka-wroci-do-kosciola-polscy-artysci-malarze-namaluja-ponownie-obraz-milosierdzia-bozego?fbclid=IwAR0h9cl1mFOgpcOQw1h3s-zXo5jNgZVjCfCL4KtlNcpGDRCikuLPv-xqYE4

 

Przyznam, że po przeczytaniu powyższego usta moje otworzyły się bardzo szeroko. Wszyscy wiemy, że za naprawdę dużymi koniunkturami na rynku sztuki i propagandy stoi państwo, albo jakieś wydzielone przez to państwo instytucje, niekoniecznie jawne. Nie musi też realizować tych koniunktur akurat to państwo, na terenie którego odbywa się promocja. Może to robić organizacja zupełnie inna. Jedno jest pewne – zaangażowanie się takiej organizacji w projekt oznacza wyłożenie pieniędzy, a także promocję opartą na najszczerszych i najszlachetniejszych emocjach, tak by ludzie odruchowo ten szwindel poparli. I to właśnie zostało nam zaprezentowane. Ponieważ sztuka nie może wrócić do kościołów, należy jej pomóc. Weźmie w tym udział załoga Teologii Politycznej i najwybitniejsi artyści współcześni działający w Polsce. Wszyscy wiemy co to jest Teologia Polityczna. To grupa naciągaczy domagających się od publiczności pieniędzy na swoje projekty, nie realizująca niczego samodzielnie, bez pomocy swoich kolegów zatrudnionych przez instytucje państwowe. Wnoszę więc iż za całym projektem kryje się krajowy konserwator zabytków, pani Gawin, która wespół z hierarchią, musi przecież zdecydować co może być wpuszczone do polskich kościołów, a co nie. Czy to rzeczywiście jest tak, że sztuki nie ma w kościołach? I tak i nie. Nie było przede wszystkim do tej pory żadnego pozwolenia na to, by poszczególne diecezje czy nawet parafie rozkręcały jakieś własne koniunktury na wystrój wnętrza świątyni. Oddolne inicjatywy proboszczów były słabo widoczne, a nierzadko także nietrafione, albowiem księża nie odbierają żadnego wychowania estetycznego, a sama dobra wola nie zawsze wystarczy, by kościół wyglądał tak, jak powinien. Jak wiemy kościołów w Polsce jest sporo i teraz oto ktoś wpadł na znakomity pomysł, by całą sprawę załatwić centralnie. To znaczy ogłosić konkurs na schematy ikonograficzne, przyklepać je przez instytucje państwowe, kościelne i autorytety środowiskowe. Co to znaczy? Moim zdaniem oznacza to triumf szatana. Nie dość, że do tej pory w katolickich świątyniach królowali naśladowcy Jerzego Nowosielskiego, bardzo problematycznego artysty moim zdaniem, to jeszcze teraz wszyscy malarze i rzeźbiarze nie zrzeszeni w gangach, klikach i fundacjach zostają wyautowani z nowo zatwierdzonego przez hierarchię, państwo, historyków sztuki i artystyczne kliki rynku. Dlaczego ja tak brzydko piszę o tych ludziach? Albowiem to oni są odpowiedzialni za to, że nie ma niczego. To oni ponoszą osobistą odpowiedzialność za to, że ludzie na dźwięk wyrazu sztuka, uciekają w krzaki, a przyłapani i wyciągnięci z tych krzaków krzywią się, plują na ziemię i próbują się wyrywać. To historycy sztuki, plemię obłąkańców, winni są tego, że nikt nie jest w stanie zainteresować się jakąkolwiek ładną rzeczą, albowiem dorobiona jest do niej zawsze jakaś z tylnej części ciała wyciągnięta gawęda, pozbawiona kontekstów istotnych. Kim są bowiem historycy sztuki? To ludzie, którzy nie mając pojęcia o wspomnianych kontekstach lub celowo redukując je do tych sobie wygodnych, nie posiadając elementarnej nawet wiedzy na temat technologii wykonania dzieła czy zwyczajnego przedmiotu, orzekają o formie. Czynią to w dodatku w taki sposób, że wszyscy, którzy nie posiadają stygmatu bestii, czyli dyplomu historyka sztuki, odczuwają wewnętrzną udrękę i ból. Taki sam, jaki człowiek niewinny odczuwa w zetknięciu ze złem.

To z czym mamy teraz do czynienia, czyli konkurs na nowy schemat ikonograficzny Bożego Miłosierdzia wymyka się racjonalnym opisom. I mogą ci sataniści do upojenia tłumaczyć mi, że to tylko taka próba zmierzenia się z tematem. Wiem swoje – chcą podzielić między siebie najważniejsze schematy chrześcijańskiej ikonografii, a potem pobierać tantiemy od realizacji i kopii. A tych schematów jest przecież sporo. Jeśli zapadnie decyzja o ponownym otwarciu kościołów na sztukę, załapią się tylko wybrańcy. Zobaczmy teraz co owi wybrańcy malowali do tej pory i z czym startują do schematu Miłosierdzia Bożego.

Oto Beata Stankiewicz i jej dzieła

 

https://onebid.pl/pl/malarstwo-wspolczesne-beata-stankiewicz-wejscie/249621

 

https://www.youtube.com/watch?v=DsGTpanYNx0

 

A teraz Jarosław Modzelewski

 

https://kultura.poznan.pl/mim/kultura/news/wystawy,c,5/o-chwilach-ktore-chcialy-byc-namalowane,131163.html

 

No i Krzysztof Klimek

 

https://kristofklimek.pl/patrzac/martwe-natury/

 

Jak widzimy są to same wybitne dzieła, a ich autorzy na pewno sowicie się obłowili na ich sprzedaży wielkim kolekcjonerom. Możemy też być pewni, że nie biorą na swoją działalność żadnych państwowych dotacji, nie są zatrudnieni na etatach w instytucjach kultury, a jedynie tworzą i sprzedają. Drwię oczywiście, co wyjaśniam od razu, albowiem nigdy nie wiadomo kto tu zajrzy i co z tego pisania zrozumie. Czekamy z niepokojem na to, jak wykonają ten najbardziej dziś znany schemat w polskiej ikonografii sakralnej, czyli Miłosierdzie Boże, czekamy i otwieramy usta w zdumieniu, albowiem dla tych ludzi zorganizowano specjalne seminaria, żeby im tam historycy sztuki tłumaczyli co i jak. Każdy bowiem zatrudniony w instytucja kultury satanista musi dostać swoją dolę za dewastowanie świętości.

Na koniec smutna anegdota. Dostałem wczoraj od Ewy Rembikowskiej skan pisma jakie wojewódzki konserwator zabytków z Poznania wystosował do nas w sprawie renowacji pomnika Hipolita Milewskiego. Otóż projekt prof. Eugeniusza Matejki jest zły, albowiem nie wykorzystano w nim elementów poprzedniego pomnika, czyli tego, co sataniści pousadzani w urzędach nazywają substancją zabytkową. Chodzi o te kawałki pokruszonego i utlenionego cementu, które zniszczyły korzenie rosnącego obok drzewa i przechodzący tamtędy wandale. Bez tych kawałków pomnik nie spełniał będzie standardów obowiązujących w konserwatorstwie współczesnym. Nie mam słów. Myślałem, że zapłacimy za wykonanie skromnego, ale jednak zrobionego ze strzegomskiego granitu pomnika. Nie można. Musi być do tego dołączony gruz, bo wtedy dopiero widać będzie, że to zabytek. Mam nadzieję, że Ewa Rembikowska będzie umiała dołączyć tutaj to pismo, bo ja tego nie potrafię. Czekamy co na to powie prof. Eugeniusz Matejko.



tagi: satanizm  ikonografia chrześcijańska  historycy sztuki  konserwatorzy zabytków  instytucje państwowe 

gabriel-maciejewski
16 listopada 2021 08:52
123     3861    15 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

valser @gabriel-maciejewski
16 listopada 2021 09:23

Z tym pomnikiem to jest dobre...

jedyne co mi przychodzi do glowy to akcja specjalna faktow dokonanych. Z nimi trzeba isc na wojne. TU sie po dobroci i "wedlug prawa" nic nie wydarzy. Pomnik zamowic, wystrugac i osadzic na soldidnym cokole, a potem go bronic przed konserwatorami.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 16 listopada 2021 09:23
16 listopada 2021 09:25

Daj spokój, są jakieś administracyjne kary nieprawdopodobnej wysokości

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @valser 16 listopada 2021 09:23
16 listopada 2021 09:34

Postawić na prywatnym terenie, bo odważnego proboszcza czy dziekana , który udostępniłby teren kościelny, w Poznaniu raczej się nie znajdzie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 16 listopada 2021 09:34
16 listopada 2021 09:38

No ale to jest miejsce pochówku na cmentarzu

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
16 listopada 2021 09:40

A na dodatek w samym centrum stołecznej leminżerii budują nową wypas siedzibę dla monstrum o nazwie Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Sama nazwa jest absurdalna, bo i nowoczesność i muzeum.

Tam dopiero będzie odbywał się nieustanny sabat czarownic. Rzecz jasna, suto opłacany z krwawicy podatników.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 16 listopada 2021 09:25
16 listopada 2021 09:41

Pod warunkiem, ze znajda adresata z ktorego beda mogli sciagnac kase. Ja mialem dwie scysje z wojewodzkim konserwatorem w Katowicach i w moim przypadku taktyka byla skuteczna. Sie tak porobilo, ze kazda rudera wybudowana przed 1945 rokiem to "zabytek" i podlega "opiece konserwatorskiej" i np. zamurowanie okna nie wchodzi w gre bez zgody konserwatora, ktory zawsze wydaje zgode negatywna bo "trzeba zachowac stan".

Ten istniejacy pomnik w Poznaniu trzeba najpierw po prostu w pyl zwandalizowac i wtedy da sie postawic nowy. To jest tak jak z "rekonstrukcja przedwojennego domu" - trzeba go podpalic przez "zwarcie instalacji elektrycznej" i wtedy sprawa ruszy. Przedmiot sporu przestaje istniec.

Konserwatorow zabytkow mam za idiotow i ludzi zlej woli. Najlepsze jest to, ze na tzw. decyzje to sie srednio czeka od pol roku i dluzej. Nie dosc, ze idioty, to jeszcze patentowanie lenie.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 16 listopada 2021 09:38
16 listopada 2021 09:43

Czyli kulturkampf w Poznaniu nadal aktualny.

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @gabriel-maciejewski
16 listopada 2021 09:44

Sprawa z renowacją pomnika jest dla mnie niepojęta. Obawiać się można, że tego rodzaje kwestie staną się jeszcze bardziej skomplikowane po wejściu w życie nowej ustawy o cmentarzach. 

https://www.rp.pl/prawo-dla-ciebie/art19087451-niepokoj-o-nagrobki-czyli-rzadowy-pomysl-na-cmentarze

zaloguj się by móc komentować




ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
16 listopada 2021 09:47

Nie będę wklejać pisma, tylko je zacytuję

Jest to wezwanie do usunięcia braków we wniosku.

Mamy dostarczyć w ciągu 14 dni:

"1/ 2 egz. ostatecznej wersji projektu zawierajacych:

  • komplet dokumentacji fotograficznej aktualnego stanu zachowania istniejąceg nagrobka,
  • przedstawienie alternatywnej wersji projektu, uwzględniającej wykorzystanie w jak największym stopniu oryginalnych elementów obecnego nagrobka praz program ich konserwacji
  • wizualizację zmienionej formy nagrobka w docelowym otoczeniu

2/ dostosowanie kształtu i nowo wprowadzonego materiału tak, by obiekt  wpisywał się swą formą w kontekst zabytkowego otoczebnia, ze szczególnym uwzględnieniem bezpośrednio sąsiadujących nagrobków.

MKZ wyraża zgodę na zmiejszenie szerokości, wprowadzenie uzupełnień i nowych kamiennych elementów oraz podniesienie poziomu nagrobka i terenu, jednak tylko w absolutnie koniecznym zakresie. Mimo braku materiałów archiwalnych, możliwe jest odtworzenie formy nagrobka (uwzględniającym konieczną modyfikację) na podstawie analogii.

MZK przypomina, że w kwietniu 2021 roku przekazał administratorowi cmentarza, Zarządowi Zieleni Miejskiej listę nagrobków, przy których konieczne jest przeprowadzenie prac konserwatorskich. Pośród wymienionych znalazł się nagrobek Hipolita Korwin-Milewskiego."

Przypuszczam, że chodzi im o to, aby nagrobek składał się dalej z 6 kolumn połączonych z trzech stron łańcuchem, okalającym  poziomą płytę nagrobną  położoną na krawężnikach. U szczytu pionowa płyta imienna na prostokątnej podstawie. To jest zdjęcie, które dostałam od konserwatora. Pochodzi sprzed 10-15 lat.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 16 listopada 2021 09:47
16 listopada 2021 09:50

No, ale nie można tak zrobić, bo jest drzewo, które wymusza zwężenie pomnika, albowiem nie można go wyciąć. Drzewa na katolickich cmentarzach są przecież święte. 

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @gabriel-maciejewski
16 listopada 2021 09:52

"Trzeba namalować katolicyzm od nowa".

To z wywiadu z Dariuszem Karłowiczem, szefem tej całej Teologii Politycznej. Dalej jest jeszcze lepiej:

Konieczny jest renesans. Trzeba wrócić do wielkich tematów malarstwa religijnego i sztuki sakralnej. Nie oglądając się na tych, którzy dowodzą, że nic nie da się zmienić – trzeba zrobić to, co do nas należy. My zaczynamy od obrazu Miłosierdzia Bożego, bo to autentyczne centrum współczesnej pobożności. Naszej pobożności. Sztuka sakralna leży oczywiście na najwyższym poziomie trudności – tu nie chodzi o publicystyczne szarże, ale o Prawdę i Piękno. A to dopiero początek, ale początek – jestem o tym przekonany – niezwykle istotny. Traktujemy tę sprawę bardzo poważnie. Zaprosiliśmy do współpracy znakomitych malarzy. Nie zabrakło wśród nich młodych artystów takich jak Jacek Hajnos OP, czy Wincenty Czwartos. Są też zaproszeni przez Jarosława Modzelewskiego malarze z bardzo poważnym dorobkiem: Beata Stankiewicz, Ignacy Czwartos, Jacek Dłużewski, Wojciech Głogowski i Krzysztof Klimek. Pierwsze pędzle Rzeczypospolitej! Do współpracy zaprosiliśmy teologów, filozofów, historyków sztuki. Przewodnikiem po „Dzienniczku” św. Faustyny jest wybitna znawczyni tekstu, dr Izabela Rutkowska, która zrekonstruowała Panajezusowy obstalunek tego niezwykłego obrazu. Bardzo bogatą historię realizacji tematu i spory toczące się wokół różnych efektów tego zamówienia zbadała teolog i historyk sztuki dr Dorota Lekka. Warto dodać, że wspiera nas filozof ks. prof. Jacek Grzybowski, biskup pomocniczy diecezji Warszawsko-Praskiej, z którą planujemy bardzo blisko w tym projekcie współpracować

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
16 listopada 2021 09:52

Mówiąc krótko, dobrze byłoby aby profesor dokonał modyfikacji projektu.

Natomiast, co do zachowanych kolumienek z betonu, czy cementu, to zgadzam się z Vaslerem, że należałoby pojechać z młotem pneumatycznym i je rozwalić. One są zwietrzałe.

Widok współczesny

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @gabriel-maciejewski 16 listopada 2021 09:46
16 listopada 2021 09:53

Powiem szczerze, że ja również. Ale intuicja podpowiada mi, że zamiast być lepiej, będzie gorzej.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 16 listopada 2021 09:47
16 listopada 2021 09:53

Patrze na to zdjecie i widze, ze najpierw jest wycinka drzewa. Wiec oprocz konserwatora jest jeszcze "ekologia".

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @ewa-rembikowska 16 listopada 2021 09:47
16 listopada 2021 09:54

To smutne jak wygląda grób Polaka, który tyle zrobił dla Ojczyzny.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 16 listopada 2021 09:50
16 listopada 2021 09:55

Ależ konserwator zgadza się na zwężenie pomnika. Najgorsze, że zachowały się te kolumienki.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @valser 16 listopada 2021 09:53
16 listopada 2021 09:56

Obawiam się, że nie zgodzą się na wycięcie drzewa. Trzeba będzie poczekać aż się zwali. To korzenie wysadziły nagrobek.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @IanThomas 16 listopada 2021 09:52
16 listopada 2021 09:59

Tak, Hajnos i Cwajnos na pewno poradzą sobie z każdym tematem

zaloguj się by móc komentować

valser @ewa-rembikowska 16 listopada 2021 09:56
16 listopada 2021 10:00

To drzewo moze byc kluczem do sukcesu. Drzewo trzeba ostrzyknac substancja, tak, zeby obumarlo i jak zacznie "powodowac zagrozenie" to bedzie zgoda. No, ale moze byc tak, ze oni zgode wydadza po tym, jak drzewo sie przewroci, wtedy beda szkody dodatkowe i pretekst do naprawy grobu.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 16 listopada 2021 09:53
16 listopada 2021 10:00

Prof. Matejko zwęził pomnik, żeby nie trzeba było wycinać drzewa. I wtedy pojawiła się sprawa kolumn

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
16 listopada 2021 10:00

O wycięcie drzewa to wydaje mi się powinien wnioskować administrator cmentarza, czyli Zarząd Terenów Zielonych, bo by co najwyżej możemy o to zaproponować ZTZowi.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 16 listopada 2021 09:55
16 listopada 2021 10:00

No, ale jak zwęzić, kiedy trzeba zachować te piiiiiiiiiiiiii, kolumienki?

zaloguj się by móc komentować


IanThomas @gabriel-maciejewski 16 listopada 2021 09:59
16 listopada 2021 10:01

Głogowski również. Miszczowie.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 16 listopada 2021 10:00
16 listopada 2021 10:01

Nie pojawiła się, bo w pierwszym piśmie już o tym pisali.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
16 listopada 2021 10:02

Napiszę do administratora pismo w sprawie wycięcia tego drzewa i zobaczymy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 16 listopada 2021 10:01
16 listopada 2021 10:03

Okay, ale nie można zwęzić pozostawiając kolumny, bo zostaną same kolumny, czyli wszystko jak dzisiaj. 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
16 listopada 2021 10:04

Skorzystałem ci ja z pierwszego linku i już mi wystarczy tej sztuki przez duże "sz" na długo. Skomentuję to prosto: jest artystka na bieżąco jak tvp.ino. Poniżej dzieło pt. "Perun" i tekst pretekstu do stworzenia "dzieła":

„Perun” Beaty Stankiewicz-Szczerbik w widocznym na fotografii wcieleniu pozostaje, jak mówi artystka, „symbolem obecnej rewolucji”. Perun - zwany w poprzednim życiu Bliskością – to nieprzewidywalny i bezwzględny prasłowiański bóg. Tym razem objawia się w ciele kobiety. Wciąż błądzi nie mogąc znaleźć ciała właściwego. Eksponowany był na wystawach: Superpositions,[Muzem Współczesne Wrocław 2018/19] oraz w Wenecji w takcie The Venice Glass Week 2019. Jest głową z pełnego szkła w kolorze alabastru, odprężaną w piecu miesiąc.
Beata Stankiewicz-Szczerbik wspomina swoją wizytę w japońskim Teatrze Nō: „Ustrojona w jedwabie z twarzą ukrytą pod antyczną maską usłyszałam: »...urodziła się w nie swoim ciele»”.

https://onebid.pl/pl/rzezby-beata-stankiewicz-szczerbik-perun/724455

Nie moge się powstrzymać, żeby nie napisać, że jest do demaskacja pełna. Nie wiem tylko czy świadoma czy też może to jest jakaś "naiwność" wystudiowana.

PS

Następny pierun powinien być z dzieckiem na ręku na białoruskiej granicy i płaczący - taka podpowiedź.

 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Andrzej-z-Gdanska 16 listopada 2021 10:04
16 listopada 2021 10:05

Rewolucja się nie monetyzuje, więc przy pomocy cwanych gap z Teologii Politycznej i zaprzyjaźnionych historyków sztuki robimy skok na wartości konserwatywne i budżety diecezji...szatan, szatan, szatan....

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski
16 listopada 2021 10:06

Dobry Boże! Nowy obraz Bożego Milosierdzia! Święta Faustyno, módl się za nami! 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 16 listopada 2021 10:03
16 listopada 2021 10:09

Gdyby nie to drzewo, nie byłoby problemu.

Gdy drzewo pozostanie, to nawet gdyby pozwolili postawić w kształcie zaproponowanym przez profesora, to za kilka lat płyta ulegnie destrukcji za sprawą rozrastających się korzeni. 

Myślę, że trzeba zacząć jednak od skasowania tego drzewa.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 16 listopada 2021 10:09
16 listopada 2021 10:14

To robota na lata...Nie pozwolą

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 16 listopada 2021 10:06
16 listopada 2021 10:14

No cóż...jak wszyscy wokół Karłowicz też chce dobrze

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski 16 listopada 2021 10:14
16 listopada 2021 10:23

A co szkodzi zapytać? Jeśli nie pozwolą nam na postawienie pomnika, to sami zderzą się z problemem drzewa. "MZK przypomina, że w kwietniu 2021 roku przekazał administratorowi cmentarza, Zarządowi Zieleni Miejskiej listę nagrobków, przy których konieczne jest przeprowadzenie prac konserwatorskich. Pośród wymienionych znalazł się nagrobek Hipolita Korwin-Milewskiego."

Mam wrażenie, że Administrator Cmentarza dostał nieco wcześniej tę listę, niż moje pismo i wyraził zgodę, tym niemniej mogę jeszcze raz zapytać o to, czy oni sami mają zamiar, czy przez nas i co z drzewem.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 16 listopada 2021 10:05
16 listopada 2021 10:25

Dokladnie  tak...

...  te  "pierFsze  peNdzle"  naszym  portalowym  artystom  -  KOSSOBOR,  Umami,  Pani  Agnieszka  z  Panem  Hubertem,  Pan  Bereznicki,  Pan  Zyszko  i  inni  -  to  moga  tylko  SZNUROWKI  WIAZAC  !!!

Skandal  niebywly  ta  "sztuka"  tych  calych  detych  "peNdzli"...  i  tych  "naszych  emilewiczow". 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @ewa-rembikowska 16 listopada 2021 09:47
16 listopada 2021 10:27

Pierwszy raz widzę, aby konserwator zabytków poinformował o braku materiałów archiwalnych. Zawsze twierdzili (przynajmniej w śląskim), że u nich jest wszystko w jak najlepszym porządku i mają najkompletniejszy komplet dokumentacji.

Przez kilka lat z ramienia inwestora (miasto + parafia) współpracowałem (czyt. użerałem się) z nimi przy renowacji zabytkowego drewnianego kościoła. I nawet nie ważne, że pokazywałem, że nic na jego temat nie wiedzą (nawet nie śledzą najnowych publikacji i zatrzymali się mentalnie w latach 70-tych). Cuda wyszły, gdy w kościółku datowanym (według konserwatora) na 1696 rok pod farbą na suficie ukazało się malowidło przedstawiające adorację Baranka Bożego pochodzące z lat 50-tych XVII w. Zaczęli wtedy szukać jak to możliwe i okazało się, że skoro w sąsiedniej wiosce stawiali kościół w tym roku, to tu też pewnie musieli, szczególnie, że zachował się rachunek, na podstawie którego go datowali. Znaleśliśmy ten rachunek w archiwum parafii. był z 1696 roku. Za beczkę okowity, którą wypili robotnicy przy remoncie drewnianego kościoła na przedmieściu.

zaloguj się by móc komentować



valser @gabriel-maciejewski 16 listopada 2021 10:00
16 listopada 2021 10:41

Za kazdym razem kiedy idziesz na kompromis podwazasz to w co wierzysz i co jest dla ciebie wartoscia. Jak widac pomysl zwezenia pomnika to jest niewypal.

Trzeba cierpiec na zaburzenia z rzedu tych estetycznych, zeby to co jest terza "pomnikiem" uwazac za wartosc. I to jest przypadek konserwatora. Jak zniknie problem drzewa, ktore prawdopodobnie bylo kiedys jakas mala samosiejka, bo nie sadze, zeby ktos celowo je w tym miejscu posadzil, to sprawa sie otworzy na sensowne rozwiazania.

Sprawa tych kolumn jest prosta do rozwiazania. Podjezdza auto, czterech nieznanych sprawcow demontuja te kolumny i problem znika. Toczenie bojow o zmurszaly beton jest sprowadzeniem calej sprawy do absurdu. Dac sie wciagnac w ta gre, to oznacza dac wciagnac sie w urzednicza pulapke. Sprawa ugrzeznie, zginie zapal i jest po temacie.

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @valser 16 listopada 2021 10:41
16 listopada 2021 10:45

Ja proponuję młot i nieznanych sprawców, którzy rozłupią te betonowe/cementowe kolumny.

Można postawić wówczas kolumny, ale z granitu.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 16 listopada 2021 10:41
16 listopada 2021 10:45

Tym bardziej, że płot i droga są blisko

zaloguj się by móc komentować

jacland @Pioter 16 listopada 2021 10:27
16 listopada 2021 10:45

I tak Pan z Plebanem rozpijali klasę robotniczą :-) i do tego złamali przepisy BHP, bo pili PRZY remoncie.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @ewa-rembikowska 16 listopada 2021 10:45
16 listopada 2021 10:46

I nagrobek normalnej szerokości po wycięciu drzewa.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @ewa-rembikowska 16 listopada 2021 10:09
16 listopada 2021 10:47

Czy jest z nami inżynier, który wie jak pod pretekstem burzy trzasnąć drzewo?

Z drzewem w takiej bliskości na nic nowy wysiłek, to jasne. I nagle moze się okazać, że nie można wyciąć, tak po prostu z zielonego ładu.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @valser 16 listopada 2021 10:41
16 listopada 2021 10:55

To trzeba polączyć z drzewem, za jednym razem. Ostatecznie nie takie gałązki upadając miażdżyły beton lub stal.

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 16 listopada 2021 10:45
16 listopada 2021 10:56

Jak to powiedzial kiedys Losiu, kiedy wnosil ze mna po schodach 130kg piec do domu moich rodzicow... jak bych to miol na sztandze, to cie nie potrzebuja. Czterech chlopa zalatwia ten temat w kwadrans.

Trzeba sie zastanowic co warto zrobic - "dochodzic racji i udowadniac", czy moze "zalatwic temat"?

zaloguj się by móc komentować

valser @ainolatak 16 listopada 2021 10:47
16 listopada 2021 10:59

Aku wiertarka, wiertlo do drewnia min. 10mm srednicy, 30 lub wiecej otworow i herbicyd w otwory. Sami podpisza zgode i na wlasny koszt to zetna.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @valser 16 listopada 2021 10:59
16 listopada 2021 11:03

No własnie, mam wrażenie, że to za gruba wizerunkowo rzecz. I ewidentnie mamy do czynienia ze sługami szatana. Zrobią dochodzenie na okoliczność usnięcia i będzie blokada, a tego nie chcemy.

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @IanThomas 16 listopada 2021 09:44
16 listopada 2021 11:06

I jak nie patrzeć z podziwem na odpowiedź żydów w sprawie rządowego projektu:

Związek Gmin Wyznaniowych Żydowskich w RP W swych uwagach wskazuje, że projekt nie uwzględnia specyfiki cmentarzy żydowskich, co dotyczy zwłaszcza kwestii likwidacji cmentarza czy przeniesienia grobu, gdyż w świetle religii żydowskiej pochówek ma charakter wieczysty, a grób powinien pozostać nietknięty aż do chwili nadejścia Mesjasza.

Oni pozamiatali 

zaloguj się by móc komentować


valser @ainolatak 16 listopada 2021 11:03
16 listopada 2021 11:19

No jasne, ze gruba. Jasne, ze zrobia dochodzenie. Ale czy za gruba? Szum wokol tematu nie zaszkodzi. Niech gazety pisza - "nieznani sprawcy scieli drzewo na cmentarzu". Na koncu sprawa i tak jest do umorzenia z powodu niewykrycia sprawcow.

Ja natomiast chetnie bede odpowiadal z wolnej stopy za "sprawstwo moralne".

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 16 listopada 2021 10:56
16 listopada 2021 11:21

Za dużo ludzi w to zaangażowaliśmy, nie możemy tak 

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @gabriel-maciejewski
16 listopada 2021 11:27

czy-sztuka-wysoka-wroci-do-kosciola-polscy-artysci-malarze-namaluja-ponownie-obraz-milosierdzia-bozego?

Czy oni wiedzą kto to była siostra Faustyna i skąd się ten obraz wziął?

Rzeczywiście szatan merda im przed nosem ogonem i pieniędzmi..

 

zaloguj się by móc komentować

jacland @gabriel-maciejewski
16 listopada 2021 11:28

Przytoczę w skrócie własna historię kontaktu trzeciego stopnia z konserwatorem zabytków.

Onegdaj gmina sprzedała starą przedwojenną (kiedyś mówiło się "poniemiecką") szkołę na mieszkania. I kupiliśmy klasę wraz dodatkowym pomieszczeniem, żeby zrobić z tego lokum dla naszej rodziny. Problemem okazały się wielkie okna typu skrzynkowego w dawnej klasie, sięgające prawie pod sufit. Gmina poinformowała nas, że budynek jest w strefie ochronnej ze względu na bliskość zabytkowego kościoła. Na szczęscie okazało się, że nie jest w rejestrze tylko w wykazie zabytków. (To stanowi, ponoć, jakąś różnicę). 

Zatrudniłem architekta, żeby zaprojektował zmiany okien oraz wybicie dodatkowego tak, żeby zachować harmonię i styl elewacji. Wszystkie papiery zostały złożone do konserwatora. Otrzymaliśmy odpowiedź, że okna możemy wyremontować, ale generalnie ma zostać tak jak jest. Wobec takiego obrotu sprawy nie miałem innego wyjscia tylko udać się na rozmowę do Pani konserator.

Nie przytoczę całej rozmowy, ale kończącym argumentem ze strony konserwatorskiej było stwierdzenie, które brzmiało mniej więcej tak:

"A gdyby ktoś sobie kupił Wawel i zaczął tam wszystko zmieniać?"

O dziwo, gdy zacząłem argumentować, że my jednak mówimy o budynku wiejskiej szkoły z lat 20-tych XX wieku a nie o Wawelu, że niekoniecznie to co jacyś Niemcy zaprojektowali i zbudowali, to jest najlepsze co można sobie wyobrazić i że po to właśnie opłaciłem architekta, żeby projekt był porządny i zeby zachować styl i charakter budynku.

I wyobraźcie sobie Państwo, że przekonałem Panią konserwator i dostałem zgodę na zmiany zgodnie z projektem.

Nie zmiania to jednak mojej opinii o dominujacym szkodliwym dla kraju wpływie działalności tej instytucji.

zaloguj się by móc komentować

jacland @gabriel-maciejewski
16 listopada 2021 11:33

Twórczość zalinkowanych "artystów" to jakaś "parodia westernu". Czy osoby duchowne (przede wszystkim) i świeckie uczestniczące w tych działaniach mają oczy czy już całkowicie popadły w obłęd. Malarstwo w stylu takich gorszych prac dzieci ze szkoły podstawowej jest podstawą do stwierdzeń "Pierwsze pędzle Rzeczypospolitej! ".

Czy nie ma juz dla nas ratunku?

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 16 listopada 2021 11:21
16 listopada 2021 11:35

Ja rozumiem, ze nie mozna i nawet to akceptuje. Uwazam jednak, ze wojna z aparatem urzedniczym na gruncie tzw. legalnym jest marnowaniem czasu i zasobow, i nigdy w cos takiego sie nie zaangazuje.

Przestrzeganie bezsensownych przepisow, wypelnianie nonsensownych instrukcji o "integracji" gruzu i pomnika jest rowniez nonsensem. Na to sie nie mozna godzic. Przekonywanie idiotow i ludzi zlej woli, ze trzeba inaczej jest strata czasu. Pisanie pism i czekanie trzy miesiace na odpowiedz - rowniez, choc pozornie moze to wygladac na cwiczenie pokory i cierpliwosci.

Ja tylko podsuwam pomysl. Moze kogos to zainspiruje do dzialania. Sam sie w to nie zaangazuje, bo sie odkrylem.

zaloguj się by móc komentować

BaZowy @Andrzej-z-Gdanska 16 listopada 2021 10:04
16 listopada 2021 11:36

W kwestii formalnej Panie Andrzeju, Stankiewicz-Szczerbik jest z Wrocławia i to nie ta Stankiewicz promowana przez TP, ta jest tylko Stankiewicz i jest z Krakowa. Nie mówie że to mniejsze zagrożenie dla Sacrum na jakie biorą zamach ale może przynajmniej "wolność artystyczna" do jakiej Pani S. z Krakowa przykłada wielka wagę nie zmaterializuje sie w "perunkach" jako strumieniach na obrazie B.M.  Pani S.-Sz. z Wrocławia ma takie rysy peszekoidalne i jak widać wyraz "artystyczny" podobny. Co prawda Pani z Wrocławia miała już bliski kontakt z Sacrum - witraże w kościele Św.Macieja w Wrocku ale tu akurat chyba Gospodarz ma rację, księża nie mają kształconej estetyki i pozwalaja na dewastację przestrzeni sakralnej.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @ewa-rembikowska 16 listopada 2021 09:47
16 listopada 2021 11:37

Moim skromnym zdanie drzewa nie tylko na cmentarzu "są" Zarządu Zieleni Miejskiej, a więc do nich powinno się wystąpić z prośbą o pozwolenie na wycięcie drzewa rosnącego bardzo blisko i niszczącego nagrobek i "zagrażającego".... Powinni wyrazić zgodę odpłatnie i w zamian np. nasadzić gdzieś nowe drzewa. Dobrze jest podpytać kogoś w "okolicy", którzy mają z czymś takim  do czynienia jak to załatwić z pozytywnym efektem - znaja procedury i jeszcze lepiej ludzi.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski
16 listopada 2021 11:45

Nie wiem, co bardziej szokujące. Czy ewidentna obstrukcja wojewódzkiego konserwatora zabytków, czy ingerencja niejakiego Tytusa Karłowicza,wychowanka Henia Krzeczkowskiego (czyli Hermana Grynera z Enkawede) w obrazy Miłosierdzia Bożego, którego wizerunek przekazała światu św. Faustyna.

Co do drzewa, to jest to ewidentna samosiejka, którą winna była administracja cmentarza usunąć wieki temu, bowiem jej pojawienie się w sposób oczywisty miało zniszczyć nagrobek śp. Hipolita Korwin Milewskiego.Skoro administracja cmentarza nie zniszczyła samosiejki, to znaczy, że było zamówienie na zniszczenie nagrobka. Takie samosiejki usuwa się automatycznie. Może był amator na miejsce po nagrobku, a może władza ludowa chciała pozbyć się niewygodnego politycznie nagrobka.

Takie drzewa-intruzów zazwyczaj zupełnie nieszlachetnego gatunku usuwa się zwyczajowo np. przy wjazdach do garaży itp. Kierowcy wiedzą, jak pomóc skrócić nieświęty żywot intruza.

Natomiast wychowanek Henia Krzeczkowskiego z Enkawede i cała ta nieświęta inicjatywa "opalikowania obrazu Miłosierdzia Bożego" to bardzo tajemnicza akcja z dużą ilością niewiadomych. Podmioty, które się przy tym kręcą, są bardzo utajnione: Instytut Papieski Św. Jana Pawła II został założony na podstawie porozumienia sp. kardynała Glempa i towarzysza z PSL Marszałka Województwa Mazowieckiego Struzika Adama z zamiarem umieszczenia siedziby w rejonie świątyni Opatrzności Bożej. Władze Instytutu - nieznane. Za to znane władze  Fundacji św. Mikołaja- prezes Dariusz Karłowicz z Teologii Politycznej. W zespole absolwent King's College, czyli profesjonalizm na najwyższym pro-katolickim poziomie.

Kwalifikacje moralne artystów  najlepiej podsumował Kolega Andrzej-z-Gdańska , pokazując nam dzieło pani  Beaty Stankiewicz, która wcześniej poczuła się w potrzebie "potrząsnąć antysemityzmem Polaków".

To wszystko jest absolutnym skandalem i atakiem na Kościół Rzymsko Katolicki. Szkoda, że z udziałem władz kościelnych. Czuć dym szatański całkiem niedaleczko.

zaloguj się by móc komentować

Nova @gabriel-maciejewski
16 listopada 2021 11:46

Miałem taki sam problem z drzewem obok nagrobka rodzinnego. Tylko oczywiście o wiele mniejsze. Musiałem to zgłosić do administracji, oni do konserwatora zieleni zabytkowej. A on zbiera wszystko przez pół roku i dopiero wtedy wydaje decyzję. A potem to sprawa administracji cmentarza jak szybko się za to zabierze. Łącznie czekałem około 10 miesięcy. Na centarzu jak coś wyrośnie powyżej 5 metrów to rzecz święta. Gospodarza dobrze to podsumował.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @BaZowy 16 listopada 2021 11:36
16 listopada 2021 11:52

Chyba mi zabrakło tzw. "czujności rewolucyjnej".

Wszedłem za linkiem w notce i pojawiło nazwisko Beata Stankiewicz i jakieś wejście.

"Zjechałem"w dół kursorem  i znalazłem znowu: Beata Stankiewicz. Kliknąłem w zdjęcie i nazwisko się "rozrosło". Myślałem, że to ta sama osoba.

Ksiądz nie musi się znać na wszystkim. Chyba w diecezjach są jakieś  "ciała doradcze" a przynajmniej powinny być i służyć pomocą poszczególnym kościołom. Tam powinny być osoby, które mają jakieś doświadczenie i wiedzę o sztuce w ogólności. To jednak nie wyklucza faktu, że mogą to być ludzie nieodpowiedni. Wystarczy popatrzeć jakie buduje się kościoły. To jest gorsze niż to co jest we wnętrzach.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @gabriel-maciejewski
16 listopada 2021 12:22

parę lat temu na Śląsku odrestaurowano budynek stacji kolejowej. Zrobiono to nielegalnie , po prostu nie mogli sie dogadać z konserwatoem. Odrestaurowali. sami zgłosili samowolkę, nakazano rozebrac i przywrócić stan pierwotny. Tak też zrobili :)

Nie pamiętam szczegółów to był Śląsk jakieś 5 lat temu. Nie mogę tego znaleźć, może ktoś sprytniejszy  to zrobi.

zaloguj się by móc komentować

BaZowy @pink-panther 16 listopada 2021 11:45
16 listopada 2021 12:23

Pani Pantero Beata od "psztyczka w antysemityzm" i Beata o "Perunka" to dwie różne osoby, choć nie wiem czy ujmą jest dla którejkolwiek pomylić z tą drugą. Nie przystoi Pierwszej Śledczej w SN a może i w RP, nie sprawdzić... ;-)

A co do uzurpatorów do poprawiania Dzieła Bożego zleconego Św. Faustynie to chyba Gospodarz już dobrze zasugerował lepkie rączki, kryjące się pod kołderką szczytnych deklaracji. Aż ciśnie się cytat często przytaczany prze Pana Michalkiewicza o "nachalnych i zuchwałych" ale mamy nie eskalować. Ojciec kłamstwa zawsze przybiera formę tak bezczelną żeby zagłuszyć zdrowy rozsądek, przecież nawet Siostrze Faustynie pokazał się udając Matkę Bożą, więc ćoż to dla niego udawać Św. Mikołaja w fundacji.

W moim Kościele parafialnym musiałem już 2. siostry zakonne, odpowiedzialne za kwiaty w kościele, nawracać, żeby nie zasłaniały bukietem słów z obrazu B.M.  bo nic uczynionego ludzką ręką nie jest ważniejsze niż Słowa przekazane wprost przez Boga, do modlitwy Człowiekowi. Ale to taka walka z estetykąw mikroskali.

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @gabriel-maciejewski
16 listopada 2021 12:44

Udział władz kościelnych w tym projekcie namalowania "lepiej" obrazu Miłosierdzia jest trochę niepokojący. Czyżby hierarchowie i księża nie znali tego fragmentu z Dzienniczka s. Faustyny, gdy niezadowolona z jakości obrazu usłyszała słowa Pana Jezusa:

Nie w piękności farby ani pędzla jest wielkość tego obrazu, ale w łasce mojej

 

 

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
16 listopada 2021 13:17

Na stronach ZZM był ogłoszony przetarg

Wykonanie programów prac konserwatorskich dla nagrobków na cmentarzach na stokach Cytadeli oraz naprawy w kwaterze lotników na cmentarzu garnizonowym

Oznaczenie sprawy: ZZM.ZP.252- 86/2021 Z

Termin składnia ofert: 20 sierpnia  2021 r. do godziny 14.00

w tym między innymi:

Zadanie polega na:
Zadanie nr 1:
 wykonaniu programu prac konserwatorskich wraz z uzyskaniem w imieniu ZZM pozwolenia na prowadzenie prac konserwatorskich oraz przygotowaniu kosztorysów inwestorskich dla następujących trzech grup nagrobków na cmentarzach na Cytadeli:

GRUPA II (lokalizacja na podstawie W. Olszewskiego, „Cmentarze na stokach poznańskiej Cytadeli”)
1. nagrobek Edka Jagodzińskiego (kwatera 1, miejsce 6, wg zestawienia L. Okoń jest to miejsce 2),
przewrócony krzyż kamienny
2. nagrobek Hipolita Milewskiego (kwatera 1, miejsce 7)
3. nagrobek Kazimiery Prusinowskiej (kwatera 1, miejsce 14)

Warto sprawdzić co obejmuje ten program. Bo jeśli mają swój pomysł to znaczy że raczej nie dopuszczą nikogo innego 

 

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @gabriel-maciejewski
16 listopada 2021 13:20

Z usunięciem drzewa to na moje oko sprawa przegrana z wiadomych (pogańskich) względów.

zaloguj się by móc komentować



gabriel-maciejewski @Zyszko 16 listopada 2021 13:17
16 listopada 2021 13:22

Myślę, że nikt się do tego przetargu nie zgłosił

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Autobus117 16 listopada 2021 12:22
16 listopada 2021 13:22

No tak, żeby nie było niczego

zaloguj się by móc komentować







Zyszko @gabriel-maciejewski 16 listopada 2021 13:22
16 listopada 2021 13:40

Pewnie to tylko podkładka dla  konserwatora, że niby coś robią.

 

Potwierdzam po kilkunastu projektach uzgadnianych z konserwatorką że ona  swoją misję pojmują jako pilnowanie, żeby to co stare  w spokoju się rozpadło. Ewentualnie jak już inwestor się uprze to trzeba tak mu podbić koszty, żeby się odechciało bawić w odbudowę.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @gabriel-maciejewski 16 listopada 2021 13:22
16 listopada 2021 13:40

Posłąno mnie na bazar, pośpiech to motto mojej żony, nieprecyzyjnie to opisałem. Całą akcja sukces! Zrobili jakąś prowizorkę "po taniości" udali głupa, kazano im rozebrać i odbudować i dopiero wtedy odrestaurowali jak trzeba. Komisja zachwycona klepnęła. Czy ktoś pomagał? No nie wiem.

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Zyszko 16 listopada 2021 13:40
16 listopada 2021 13:53

To są zdrajcy w najgorszym tego słowa rozumieniu

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski 16 listopada 2021 13:23
16 listopada 2021 13:58

Cala ta historia to jest zderzenie z PRLem. Sprawy, ktore mozna zalatwic od reki, bez zbednych ceregieli i zamknac caly temat na gotowo z postawieniem pomnika w trzy miesiace, sa postawione na glowie i beda sie ciagnac przez dekade.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @ewa-rembikowska 16 listopada 2021 09:47
16 listopada 2021 14:11

Miodzio. Nie jest źle. Nawet bardzo dobrze. To tylko kwestia pozbierania tego badziewia w jakąś kupkę i oznaczenia: Oto resztki zabytkowego pomnika pozbierane z nocnika, cześć i chwała konserwatystom. To znaczy chciałem powiedzić konserwatorom.

Jest dobrze, bo nikt nie zgłaszał chęci umieszczenia obok nagrobka dla ofiar wyzysku obszarnika Hipolita Korwina-Mielewskiego. Myśmy to przeszli tu w Opolu z ofiarami tragedii śląskiej. Hasło zajęła mniejszość etniczna w języku swego dorzecza. I konserwatysta zabronił przez odmówił kategorycznie. Bo "historykowi sztuki" w koloratce z tej właśnie mniejszości etnicznej się to nie podobało. Byliśmy uparci, ale nie dość, były próby przeflancowania określenia ofiar na ofiary totalitaryzmu w domyśle narodowego, czyli źli Polacy w Łambinowicach wysyłali na sybir dobrych Niemców. Na razie sprawa stoi. 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Zyszko 16 listopada 2021 13:17
16 listopada 2021 14:14

O dzięki.

Czyli jak ogłaszają przetarg, to i mają swoich wykonawców.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Magazynier 16 listopada 2021 14:11
16 listopada 2021 14:26

A tak zwana istota sprawy polega na tym że Łambinowice były i stamtąd wysyłano na Sybir, ale dobrych Polaków Ślązaków. Komendatem był 

Czesław Gęborski do wybuchu II wojny światowej mieszkanieć Dąbrowy Górniczej. Część okupacji spędził w niemieckim obozie w Kochłowicach, z którego uciekł w kwietniu 1943. Będąc członkiem Armii Ludowej, ponownie został aresztowany przez Niemców (1944), jednak podczas transportu do Auschwitz został odbity przez AL. Trafił do komunistycznej partyzantki. Po zakończeniu wojny wstąpił do Milicji Obywatelskiej i szybko awansował na sierżanta.

Do marca 1945 pracował w Świętochłowicach, a następnie w Niemodlinie. W lipcu 1945 został komendantem Obozu Pracy w Łambinowicach. Pełnił tę funkcję do października 1945, kiedy to postawiono mu zarzut przekroczenia obowiązków służbowych. Chodziło o spalenie baraku z więźniami i rozkaz strzelania do gaszących go więźniów. Zginęło wówczas 48 osób.

 Czysty "polski" typ. 

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @jacland 16 listopada 2021 11:33
16 listopada 2021 15:21

No, raczej ostatnie te pędzle. W podstawówce dzieci potrafią lepiej. Tylko te dzieci takich koneksji nie mają
 Jedyna różnica.

zaloguj się by móc komentować

kskiba19 @Nova 16 listopada 2021 11:46
16 listopada 2021 15:27

Na cmentarzu w mojej rodzinnej wsi wycięto wszystkie drzewa, tak że mam problem z trafieniem do grobów bo od małego nawigowslem po drzewach. Kilka kilometrów dalej też nic nie zostało z drzew.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @BaZowy 16 listopada 2021 12:23
16 listopada 2021 15:31

A to sorry. Aż dwie artystki Beaty Stankiewicz mamy? Jak dla mnie to "szturchanie Polaków za antysemityzm" niewiele się różni od "peruna z zygzakiem" jeśli chodzi o kwalifikacje do opiniowania obrazów Miłosierdzia Bożego. Ale niech tam. Dzięki za korektę. Informacja była z drugiej ręki:)))

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
16 listopada 2021 15:39

Skoro szatan, czyli diabel wszedł do naszych rozmów i bardzo dobrze właśnie, to jego działania są opisane już w Biblii Kościoła Katolickiego. Nawet wczoraj można było o nim przeczytać w pierwszym czytaniu i skontatować, że minęły już tysiące lat, a dzisiaj zaczynamy mieć tak samo

1 Mch 1,10-15.41-43.54-57.62-64

A szkolenie szatanów dzieje się prawie na naszych oczach. Ostrzegam, mocne

W oczekiwaniu na antychrysta

______

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @gabriel-maciejewski 16 listopada 2021 13:23
16 listopada 2021 15:42

A rzeczywiście. To tzw. trzecie pokolenie konserwatystów, głównie z Krakowa ładnie urządzone w swoim czasie w polityce, jak również wokół tzw. episkopatu. Osią tego byli panowie Gawin i Cichocki a w tle różne "pojedniania polsko-niemieckie". "Henryk" był pokolenie wcześniej.  Ale też jest przedstawiany jako "głęboko wierzący katolik".

zaloguj się by móc komentować

troszewko @gabriel-maciejewski 16 listopada 2021 13:21
16 listopada 2021 16:19

W imieniu Zarządu Zieleni Miejskiej oraz Pan Konserwatora, chciałbym panu oraz pańskim kolegom i koleżankom serdecznie podziekować za-

bardzo"rzeczowe" komentarze.

Komentarze nijakiego Valsera, zostaną poddane szczegółowo pod względem prawnym.

ps:

Poniżej link do zaznajomienia się:

ogłoszenie o zamówieniu (PDF, 106.08kB)

zaloguj się by móc komentować

troszewko @troszewko 16 listopada 2021 16:19
16 listopada 2021 16:23

Warto się dowiedzieć o roli jaką spełnia Zarządca Cmentarza!!!

zaloguj się by móc komentować

olekfara @ainolatak 16 listopada 2021 11:06
16 listopada 2021 16:53

Nie wiem właśnie, czy pozamiatali, i czym te twierdzenia mogą poprzeć, Danielsem? Lion Feuchtwanger w "Żydówce z Toledo" opisuje zamordowanie Racheli, tytułowej żydówki wraz z ojcem. Wykopano dół i zasypano. Dopiero póńiej na prośbę żydów z Toledo król Alfonso zapewnil im godny pochówek z przeniesieniem zwłok na cmentarz żydowski.

zaloguj się by móc komentować

MZ @ainolatak 16 listopada 2021 11:06
16 listopada 2021 16:56

A nasi milczą...

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @IanThomas 16 listopada 2021 09:52
16 listopada 2021 16:59

"Trzeba namalować katolicyzm od nowa".

To z wywiadu z Dariuszem Karłowiczem, szefem tej całej Teologii Politycznej. Dalej jest jeszcze lepiej:

Konieczny jest renesans. Trzeba wrócić do wielkich tematów malarstwa religijnego i sztuki sakralnej. Nie oglądając się na tych, którzy dowodzą, że nic nie da się zmienić – trzeba zrobić to, co do nas należy."

 

Intelektualista Karłowicz będzie z kolegami wprowadzał w Polsce renesans.

Najpierw pewnie wykona rekonesans i pójdzie do Glińskiego prosić o kasę.

Przecież artyści takiego kalibru jak Stankiewicz, Hajnos czy Czwajtos nie pracują za darmo.

A i Karłowicz też przecież musi zjeść i zakąsić.

Nie daj Bóg.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Szczodrocha33 16 listopada 2021 16:59
16 listopada 2021 17:04

I jestem pewien że kasa się pojawi.

Jak znalazła się na ławeczki niepodległości to znajdzie się i na renesans.

zaloguj się by móc komentować

valser @troszewko 16 listopada 2021 16:19
16 listopada 2021 17:04

uomatkocorko... skad sie takie leszcze jak ty bioro i po co?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Szczodrocha33 16 listopada 2021 16:59
16 listopada 2021 17:11

Przepraszam, miało być oczywiście "Karłowicz musi wypić i zakąsić".

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @valser 16 listopada 2021 17:04
16 listopada 2021 17:31

Jak to skąd? Tutaj wszystko jest monitorowane.A z pana to tęgi rewolucjonista,bo drzewko chce szprycować.Ja jak moje naszprycowałam gówienkiem to rosło i rosło.A teraz to "niezlia",szprycować drzewka , tylko ludzi można.Więc uwaga czuj ,czuwaj,bo sprawa sądowa -zaoczna i deportacja nie daj Bóg...Trzymam kciuki za pana i pozdrawiam...
 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 16 listopada 2021 09:50
16 listopada 2021 17:33

Moim zdaniem robienie nowego pomnika jeśli drzewo nie zostanie usunięte jest bez sensu, bo za 'x' lat znowu temat wróci kiedy korzenie zaczną rozsadzać nowy pomnik.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Kuldahrus 16 listopada 2021 17:33
16 listopada 2021 17:59

Skoro Zarząd Zieleni Miejskiej ogłosił dwa  przetargi (lipiec i sierpień tego roku) na wykonanie prac konserwatorskich na Cmentarzu na Cytadeli, w tym grobu Hipolita Korwin-Milewskiego, znaczy, że sprawa nas już nie dotyczy.

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @gabriel-maciejewski
16 listopada 2021 18:13

"Skoro Zarząd Zieleni Miejskiej ogłosił dwa  przetargi (lipiec i sierpień tego roku) na wykonanie prac konserwatorskich na Cmentarzu na Cytadeli, w tym grobu Hipolita Korwin-Milewskiego, znaczy, że sprawa nas już nie dotyczy."

No chyba nie. Może to taki przetarg który ma nie byc rozstrzygnięty. Będzie podkładka, za parę lat sprawa przyschnie i będzie można grób sprzedać tanio np. synowi naczelnika wydziału melioracji. A może chodzi o to aby nie drażnic niemca czy kogoś tam? Może grób ma zniknąć. Startujcie w przetargu!

Pomożecie - Pomożemy!

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @ewa-rembikowska 16 listopada 2021 17:59
16 listopada 2021 18:16

Przepraszam, odpowiedź poszła do Coryllusa, ale jest poniżej

zaloguj się by móc komentować


valser @BTWSelena 16 listopada 2021 17:31
16 listopada 2021 18:47

HEHE... no tak... rozmowy (kon)trollowane.

Mamy tutaj doczynienia z smutna poganska historia, ktora nam mowi, ze przedstawiciele aparatu panstwowego wyzej sobie cenia jakis zdewastowany, pokruszony beton i drzewo-samosiejkie niz pamiec o czlowieku.

Na co oni w zwiazku z tym zasluguja, to ja nie bede sie rozpisywal, bo z grubsza wiadomo.

Bez usuniecia tego drzewa cala akcja budowy nowego pomnika jest bez sensu. Drzewo bedzie dalej roslo i za kilka lat problem wroci. Drzewo trzeba usunac. Najpierw sprobowac po dobroci. Poszukac kogos, kto jest decyzyjny i spojrzy na to normalnym okiem... a jak nie to trzeba szukac innych rozwiazan.

Tradycyjnie zdrowy i formie. Pozdrawiam.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Autobus117 16 listopada 2021 18:13
16 listopada 2021 19:11

To jednak poważniejsza sprawa. Nie takie miodzio jak mi się zdawało na początku. Kontrapunkt do nagrobka jednak jest w formie domyślnej tablicy: Nie drażnić piłsudczyka. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
16 listopada 2021 20:30

Wczoraj wpadłem w zadumę nad "kreatywnością" w promocji sztuki - jak wiadomo konkurs chopinowski wygrał rewelacyjny Chińczyk z Kanady Bruce Liu. Nasze Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego współfinansowało taki oto koncert w Jerozolimie

 

Jak widać Liu występuje tu z Szymonem Nehringiem, który co prawda nie zakwalifikował się do finału ale za to jest laureatem konkursu Rubinsteina w Izraelu.  Ciekawe kiedy oba konkursy się zespolą i ten warszawski zmieni nazwę na Międzynarodowy Konkurs Rubinsteina im Fryderyka Chopina w Warszawie tym bardziej, że koncert jest elementem "projektu tzw mostów muzycznych pomiędzy Izraelem a Polską. Może wystąpić tu tzw efekt synergii festiwalowej .  Na razie plakat jedynie dyskretnie sugeruje, że mamy do czynienia z wirtuozami tej samej klasy... a festiwal chopinowski w Warszawie to ten sam poziom co festiwal Rubinsteina w jerozolimie. C.d.n.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @pink-panther 16 listopada 2021 11:45
16 listopada 2021 21:12

A  bo  to  pierwszy  raz...

...  wladze  koscielne  BABRZA  SIE  w  SZAMBIE  ?!?!?!

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @ewa-rembikowska 16 listopada 2021 17:59
16 listopada 2021 21:29

Pani Ewo, to, zdaje się, przetarg na wykonanie programu prac, a nie na same prace. Jak rozumiem, to ma być coś w rodzaju "projektu" na podstawie kttórego określą budżet. Może to być podkładka, po której przez 20 lat nic się nie będzie działo, albo będzie realizacja częściowa (np. naprawa pomnika lotników) . Nie wiem czy koliduje to z ewentualną odbudową  pomnika i czy ten program (o ile ktoś go zrobi) jest dokumentem prawnie wiążącym.

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 16 listopada 2021 20:30
16 listopada 2021 22:10

Stety,...

...  to  potwierdza  tylko  NIEWYPOWIEDZIANA  WOJNE  "naszej  wadzuni"  z  WLASNYM  NARODEM...  nawet  USTAWKA  wojenna  na  granicy  z  Bialorusia  nie  dorowna  tej  zaprzedanej  "naszej"  SWOLOCZY  "nowemu  ladowi",   tym  wszystkim  "emilewiczom,  ktorzy  spio  na  karimatach"  i  KNUJO,  KNUJO  i  jeszcze  raz  KNUJO  dzien  i  noc  przeciwko  nam,  POLAKOM  i  POLSCE...  tu  chocby  probka  zawlaszczenia  konkursu  chopin'owskiego  !!!

A  ja  dzis  troszke  jezdzac  autem,  za  roznymi  sprawami,  po  naszej  stolicy  widzialam  bilbordy  nasr*ne  w  kilku  miejscach  przez  braciszka  kurwizyjnego  Jacka,  Radusia  Kurskiego  z  g*wna  wyborczego,  pt.  "Mieszkam  w  Warszawie  i  jestem  w  Europie"  !!!

Napisze,  ze  letko  mnie  przytkalo...  tak  jak  Panski  komentarz.

 

zaloguj się by móc komentować


tadman @peter15k 16 listopada 2021 20:30
16 listopada 2021 22:40

Fakt oczywisty, że konkursy są równocenne, pomimo iż naszemu pianiście 4 lata po zwycięstwie w konkursie im. Rubinsteina nie udało się zostać laureatem Konkursu Chopinowskiego w 2021, ba, nie został dopuszczony do zagrania w finale koncertu op 11 lub 21, ale mimo to bardziej komunikatywnie patrzy z plakatu na izraelskiego melomana. Gdyby był to plakat bez stempla ministerstwa Glińskiego to można byłoby wzruszyć ramionami. Czyli nie tylko konserwatorzy i historycy sztuki są sługami, którego imienia nie należy wymieniać.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski 16 listopada 2021 09:38
16 listopada 2021 22:45

Prochy zmarłego można przenieść na inny cmentarz. Np. wykupić kwaterę i załatwić przeniesienie.
A na nowym miejscu nowy pomnik.

zaloguj się by móc komentować

Peiper @jacland 16 listopada 2021 11:28
17 listopada 2021 11:15

To konserwator zabytków nie wie, że Wawel był wielokrotnie przebudowywany.

zaloguj się by móc komentować

Arte @Paris 16 listopada 2021 22:10
17 listopada 2021 15:22

Pacz Pani, Kurski a geografie zna! Przecież to sam geograficzny środek Europy. A w temacie pierwszym to możemy przyjąć, za ministrem mostowym, że Izrael to polska włość tylko trochę oddalona :)

zaloguj się by móc komentować

Paris @Arte 17 listopada 2021 15:22
17 listopada 2021 18:48

Pewnie  tak...

...  tylko  czesc  naszego  narodu  jeszcze  nie  zna  tej  "nowiny"  !!!

Tak  ta  "nowina",  ze  JESTESMY  w  Europie,  a  NIE  W  POLSCE  jest  zawoalowana,  tak  zakrywana  tymi  roznymi  zdradzieckimi  ustawkami,  ktore  na  wierzch  wychodza  kazdego  dnia  juz  dziesiatkami,  a  ile  jeszcze  tej  sciemy  produkujo  kazdego  dnia  -  NA  BIEZACO  -  te  wszystkie  opetane,  "nasze"  debile  polityczno-merdialne,  bo  przeciez  struganie  "faktUF  dokonanych"  i  "Haosu"  ciagle  trwa  -  to  GLOWA  MALA  !!!

Ale,  szczesliwie,  sporo  narodu  juz  wie  o  tej  NIKCZEMNEJ  ZDRADZIE  !!!

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @ewa-rembikowska 16 listopada 2021 10:09
17 listopada 2021 21:49

Valser ma rację - ostrzykać ropą lub solą. Tak sobie radzili mieszkańcy Żoliborza z olbrzymimi drzewami, które zwalały im sie na domy i do ogrodów przy każdej wichurze. No ale były "zabytkowe", a więc nieusuwalne.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @jacland 16 listopada 2021 11:33
17 listopada 2021 21:56

"Pierwsze pędzle Rzeczpospolitej" to kwestia ustaleń krytyków sztuki. No cóż...

zaloguj się by móc komentować

valser @KOSSOBOR 17 listopada 2021 21:49
17 listopada 2021 22:02

Nie jestem pewien. Zamiast kopac sie z koniem, konserwatorami i zielenia miejska, moze lepiej starac sie o ekshumacje i przeniesienie szczatkow w jakies godne miejsce?

Nie moge patrzec na taka poniewierke.  Uczucie bezsilnosci jest nie do zniesienia i wola o pomste.

Na dodatek przychodza tu jakies lachudry, otwieraja paszcze i sieja nawozem organicznym.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @valser 17 listopada 2021 22:02
17 listopada 2021 22:22

Może i masz rację z tym przeniesieniem. Ale w takim wypadku chyba /?/ w grę wchodzi decyzja rodziny. No i zacznie sie szukanie tej rodziny... ..................................... /upływ czasu i atłasu/.

To był najwyraźniej jakiś wzmożony urzędnik stosownej instytucji. Ta łachudra, znaczy :) Dzisiaj poleciał do naczelnika i z emocją oświadczył, że nakrył szajkę ekoterrorystów cmentarnych! 

Jak Hipolit z Nieba widzi te tu kontredanse, to za głowę się łapie. O jakie, mianowicie, duperele spiera się "dumny naród polski"...

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować