-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czy Donald Trump zainwestuje w Grzegorza Brauna?

Bo w zasadzie powinien. Obaj bowiem posiadają ten sam rys charakteru, to znaczy, jak to celnie ujął w swoim opisie Trumpa Stanowski – dowożą sprawy do końca. Grzegorz Braun może trochę wolniej niż Trump, ale ma też mniejsze możliwości. I w zasadzie dziwne by było, gdyby ktoś w administracji Trumpa nie zwrócił wreszcie uwagi na Brauna, szczególnie, że ilość mentalnych impotentów tłoczących się przy bramce z napisem REPREZENTANCI SPRAW POLSKICH – może zaskoczyć i obezwładnić każdego. Jak widzimy po rozwoju sytuacji na Ukrainie administracja Trumpa to ludzie, którzy nie szukają towarzystwa impotentów.

Ktoś się pewnie zastanawia po co ja to piszę? Z przekory. Codziennie prawie zgłasza się do mnie jakiś zwolennik Brauna dopytujący się o różne kwestie. Nic go przecież nie obchodzące. Codziennie prawie otrzymuję na maila informację, że Braun jest idealnym kandydatem na prezydenta. Nie jest. Jest za to idealnym kandydatem na reprezentowanie i wyrażanie dążeń i intencji obecnej amerykańskiej administracji. Może to robić zarówno na terenie Polski, jak i całej środkowej Europy. Bo chyba nikt nie będzie dziś opowiadał, że Polska ma jakiś polityczny czy ekonomiczny interes w wiązaniu się z Rosją i Niemcami, a jeśli będzie to znaczy, że to taki makiawelizm dostępny najsubtelniejszym umysłom jedynie. Ci co do mnie piszą bowiem, nie należą z całą pewnością do umysłów najsubtelniejszych.

Moim zdaniem Grzegorz Braun stanął dziś przed kolejnym życiowym wyborem – albo będzie kontynuował swoją drogę w nowym rozdaniu, albo dołączy do grona impotentów opisanych wyżej. Żeby kontynuować drogę dotychczasową musi dołączyć do Trumpa i jego ludzi, bo oni za chwilę będą robić takie fikołki, że zbledną przy nich numery z gaśnicą. I albo się z tym nurtem popłynie, albo zostanie na mieliźnie.

Trzeba by się teraz zastanowić nad mechaniką awansu w strukturach politycznych w Polsce. Te bowiem, które obowiązują w Ameryce są całkowicie poza moimi wyobrażeniami. Jakiś ogólny opis sytuacji krajowej można jednak stworzyć.

Mniej więcej wiadomo kto awansuje po stronie tamtych – sami swoi. I mowy nie ma, żeby się mysz prześliznęła. Po naszej stronie jest w znacznej części tak samo – awansują ci sami, co po stronie tamtych, czyli ci, których rodzice pokłócili się z rodzicami tamtych jeszcze w liceum o tak zwany „kształt Polski”. I to w zasadzie tyle. Do tego dochodzą awanse w strukturach regionalnych, które przebiegają według lokalnych jakichś uwarunkowań, a więc wyłaniają przeważnie samych debili albo zdeprawowanych cwaniaków. Potem cały ten zestaw dostaje do ręki pakiet materiałów, który musi opanować na pamięć, żeby udawać przed wyborcami polityka zatroskanego o los kraju. W tych papierach jest coś o Matce Najświętszej, o Pileckim, o husarii i o rudym Niemcu. Jak się jeden z drugim nauczy tego na pamięć, może brać udział w wiecach i mitingach. Jak nie – siedzi na zapleczu i realizuje inne zadania. Wszyscy zaś pilnują dyscypliny wyborczej w regionie. Taka struktura musi wyjść naprzeciw sojusznikom, wśród których najpotężniejszym są Stany Zjednoczone reprezentowane przez ludzi pokroju Trumpa i Muska. Przecież to jest niemożliwe do wyobrażenia nawet. Drugim najważniejszym sojusznikiem jest Izrael, a to powoduje, że okoliczności na styku pojęć, jakimi żyją politycy izraelscy i polscy zamieniają się w fantastykę. Żeby więc móc komunikować się z sojusznikami, czyli tymi ludźmi, którzy nie zamierzają przeprowadzać na naszym terenie masowych morderstw, a jedynie chcą tu instalować jakieś swoje machiny, potrzebny jest pośrednik. Taki ktoś, kto wyjaśni jednym i drugim o co chodzi. I to mogą być tylko Niemcy. Oni mają dobrą miarę, która jak trzeba określa polskich polityków. Stąd Amerykanie zawsze postawią na Niemców w kontaktach z Polską, bo to im oszczędzi żenady. To znaczy mam na myśli demokratów, czyli ludzi bardziej przywiązanych do form niż republikanie w ogóle, a ludzie Trumpa w szczególności. Oni bowiem nie znają wyrazu „żenada”. Zgłębiają za to cały czas pojęcie skuteczności. I wychodzi im, że aby być skutecznym należy odsunąć od siebie wszelkie przesądy dotyczące żenady. I w tym właśnie momencie zbliżają się do postawy posła Brauna.

I ktoś głęboko nie rozumiejący o co tu chodzi może się nawet w tym miejscu oburzyć. Nie ma powodu, żenada bowiem i jej publiczne ogłaszanie to jedynie próba odebrania przeciwnikowi mocy. Można też to nazwać próbą rzucenia nań zaklęcia, które pozbawi jego działania legitymacji i skuteczności. Żeby się temu przeciwstawić potrzebne są działania nadzwyczajne – gaśnica, albo zadeklarowanie zamiaru zakupienia Grenlandii.

No, ale – powie ktoś przytomny – poseł Braun stanął po innej stronie i pewnie już się nie może wycofać? To się jeszcze okaże co może, a czego nie może poseł Braun. Do wczoraj wydawało się, że prezydent Zełenski nie zgodzi się na warunki zaproponowane przez prezydenta Trumpa. I proszę? Co za odmiana!

Skoro zaś przywódcy europejscy w najlepsze konferują z Ławrowem i wszyscy się uśmiechają, nie ma powodu, żeby poseł Braun się ograniczał i nie zareagował na propozycje amerykańskie jeśli te nadejdą. Czy tak się stanie? Nie wiem. Myślę jednak, że postawa naszych kół patriotycznych może się okazać za mało dynamiczna w nadchodzących czasach i Amerykanie poszukają tu kogoś, kto będzie dla nich odpowiedniejszym pionkiem od gry na lokalnej szachownicy.

Zastanówmy się teraz dlaczego ktoś taki jak Braun nie dostał żadnej propozycji od PiS? Ja tego nie wiem, ale ponieważ zetknąłem się ze środowiskiem, w którym pan poseł się obracał, jedno mi przychodzi do głowy – mimo gorących zapewnień i deklaracji o poparciu dla PiS, mimo samego pisowskiego kontentu, jaki się tam kręcił niczym bąk blasany, mimo stałych deklaracji przywiązania do Lecha i Jarosława, środowisko to wcale nie było pisowskie. I taki wniosek można wysnuć przysłuchując się dzisiaj wypowiedziom liderów tego środowiska i porównując to z wypowiedziami liderów PiS. Ci bowiem nie zamierzają w żaden sposób krytykować posunięć administracji Trumpa. Tamci zaś czynią to w taki sposób, jakby puściły im hamulce. To dziwne moim zdaniem. Zważywszy, że do niedawna wszyscy uważani byli za jedno środowisko.

Jeśli dodamy do tego ostatnio obecne w wypowiedziach Trzaskowskiego zaśpiewy patriotyczne, zrobi się naprawdę dziwnie. Cóż bowiem wobec takiej postawy zrobią pisowskie doły, które nauczyły się na pamięć tekstów z przygotowanego specjalnie dla nich pakietu treści narodowo-patriotyczno-religijnych? Tego jeszcze nie wiemy. Uważam jednak, że otwierają się oto przestrzenie do porozumień nieoczywistych. Jak długo potrwa ten moment? Czy do końca maja czy dłużej? Czas pokaże.

 

My zaś robimy swoje. Tak, jak wczoraj napisałem do końca marca można się zapisywać na konferencję w Gniewie. Noclegów musicie już szukać w okolicy, bo hotele zamkowe nie mają wolnych pokoi.

 

Ja zaś wznowiłem pierwszy numer protestanckiego nawigatora, żeby ładnie współgrał z drugim.

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-numer-specjalny-protestancki/

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-43-specjalny/

 

Jeśli możecie wspomóżcie Anię i Saszę, to już finał zbiórki, ale jeszcze trochę nam brakuje.

https://zrzutka.pl/fymhrt?utm_medium=mail&utm_source=postmark&utm_campaign=payment_notification



tagi: polityka  polska  ukraina  donald trump  grzegorz braun  agentura  nato 

gabriel-maciejewski
26 lutego 2025 09:13
82     3464    18 zaloguj sie by polubić
Postaw kawę autorowi! 10 zł 20 zł 30 zł

Komentarze:

Henry @gabriel-maciejewski
26 lutego 2025 09:24

Daję plusa jak doczytam notkę do końca.  Tobie daję w ciemno przed przeczytaniem ;-)

 

zaloguj się by móc komentować


ddam @gabriel-maciejewski
26 lutego 2025 10:00

" Do wczoraj wydawało się, że prezydent Zełenski nie zgodzi się na warunki zaproponowane przez prezydenta Trumpa. "

Odpowiedziałem w sobotę na Twój tekst "o gadających głowach". A co jak podpiszą? No i poszło :) Garniturowcy z zachodu myślą cały czas, że Trump to jakiś dziwak? A zapodaje +150% - oni kiwają główkami - i za chwilę i dostaje 100% tego co od poczatku chciał. Trzeba pamiętać, że  w pierwszej kolejności jego przekazy są dla swoich wyborców w USA. Jak on musi się narobić, bo takie gamonie są w Europie, żeho, ho. I detonuje od czasu do czasu sprawdzając rekację. A oni znowu kiwają główkami...

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ddam 26 lutego 2025 10:00
26 lutego 2025 10:09

No tak, ale to jest bazarowy wymiar handlu, jedyny skuteczny, a tamci włają - żenada, żenada...

zaloguj się by móc komentować

aember @ddam 26 lutego 2025 10:00
26 lutego 2025 10:21

To co robi Trump to klasyczna metoda sprzedażowa, nazwana "drzwiami w twarz", przebadana przez Cialdiniego 50 lat temu :)
Wikipedia tłumaczy nazwę idiotycznie, ale wyjaśnienie jest celne.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Technika_drzwi_zatrza%C5%9Bni%C4%99tych_przed_nosem

W psychologii społecznej: jedna z sekwencyjnych technik wpływu społecznego, która polega na poprzedzeniu prośby zasadniczej, większą, bardzo trudną do spełnienia. Formułujący prośbę oczekuje, że adresat, po odrzuceniu wstępnej prośby, chętniej zgodzi się na spełnienie drugiej, relatywnie mniejszej. Przykładami praktycznego użycia techniki są negocjacje (wstępna prośba nie powinna być jednak odebrana jako nierealistyczna) czy sprzedaż bezpośrednia (prośba o dane teleadresowe znajomych klienta, po tym jak odmówił kupna produktu).

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Henry 26 lutego 2025 09:24
26 lutego 2025 10:22

Ja to mam identycznie jak i Ty Henry,a gdybym zapomniała to zawracam,bo zdarza mi się czegoś nie rozumieć. A mówiłam,że dobry Bóg czyni cuda i znów piszesz. Dzisiaj to 25 kg zdrowia życzę i codziennie liczby będą przybywały na wadze.

A tak w ogóle,to też krótko"idzie Grześ przez wieś"-przynajmniej nie ma rysów Tuscone...więc dorzuciłam plusa zanim przeczytałam.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
26 lutego 2025 10:24

Jeśli dodamy do tego ostatnio obecne w wypowiedziach Trzaskowskiego zaśpiewy patriotyczne, zrobi się naprawdę dziwnie.

Czekam aż Trzaskowski przed majem przystąpi wraz z żoną do komunii świętej a obok przypadkiem będą reporterzy TVP i TVN oraz ambasador USA w Polsce...

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @ewa-rembikowska 26 lutego 2025 10:24
26 lutego 2025 10:29

Pani Ewo..to zbyt pobożne przypuszczenia,bo myślę,że dla zwycięstwa jest w stanie odwalić taniec na rurze i to bez majtek...albo wcześniej będzie próbował majty koparką naciągać...W końcu ma jakiś tam doktorat .

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @BTWSelena 26 lutego 2025 10:29
26 lutego 2025 10:46

Zrobi to, co wyjdzie z sondaży... i co mu grupa Bildberg zasugeruje... 

Jeszcze jakie wejścia do administracji trampka mają jego opiekunowie...

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @ewa-rembikowska 26 lutego 2025 10:24
26 lutego 2025 11:02

Ten ambasador w kościele? Nie przypuszczam...

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @DYNAQ 26 lutego 2025 11:02
26 lutego 2025 11:08

Żartuję przecież, co nie zmienia faktu, że do maja możemy być świadkami zupełnie nieoczywistych wolt i fikołów w wykonaniu kandydatów.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
26 lutego 2025 11:11

Braun jest postrzegany jako "antyżymski" i prorosyjski. Natomiast moim zdaniem Rosja zainwestowała w klucz do polityki amerykańskiej czyli Izrael przez operację  most ( 1990-1992 ).  Teraz można się tam dogadać po rosyjsku. Trump oczywiście nie zainwestuje w impotentów aby uniknąć żenady.  "Antyżymskość" Brauna może być wykorzystana w destrukcji potencjalnych wpływów amerykańskich u nas no chyba, że się zniuansuje a to nie jest pewne. Nasza impotencja polityczna wynika z mozolnej pracy Gazety Wyborczej aby nie budzić "demonów polskiego nacjonalizmu itd" z noblistką włącznie. Dlatego mamy mieliznę polityczną i Trump może zainwestować w Merza wbrew Anglikom oczywiście.  Londyn oczywiście już nie ma takiej siły żeby zbombardować Drezno, w którym podobno Roosvelt chciał wyślizgać Churchilla w komitywie ze Stalinem.   Może podpuścić nas z wynikiem takim samym jak w 1939 roku. 

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
26 lutego 2025 11:28

W tego start upa pt. Konfederacja z Grzegorzem Braunem ktos wczesniej wymyslil i zainwestowal wiec pan Grzegorz musialby negocjowac jakies aneksy do umowy, albo zerwac sie ze smyczy.

zaloguj się by móc komentować

ddam @aember 26 lutego 2025 10:21
26 lutego 2025 11:29

Trump to praktyk gospodarczy i polityczny (sprawy sądowe). Mija miesiąc i robi swoje ze swoimi "dziewczętami i chłopakami". Może sie podobać, może i nie. Gra dla USA. Oby nasi potrafili tak grać. Za chwilę otwierają  "listę Epstaina" I albo albo. Cała reszta w Europie to "garniturowcy" czy mydło. Mogą sobie epitetować, tyle ich. Dzisiaj prezydent Duda powiedział Niemcom, że jak im wojska amerykańskie śmierdzą, to my ich zapraszamy do siebie... A Tusk po powrocie okulał. Potrzebuje ocieplenia?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
26 lutego 2025 11:32

Bemraun to prowokator dla mnie. Jego potencja realizuje wię TYLKO w prowokacjach. Już to pisałem raz, ale powtórzę: powiedziałem mu w 2019 w cztery oczy, ze aby załatwić problem pedofilii (to byo po tym "słynnym" filmie Sekielskiego) należt zakazać rozpowszechniania pornografii. No i on zrobił taką zdzieioną minę i zaczął mi zadawać takie idiotyczne pytania, że zrozumiałem, że ten zakaz go w ogóle nie interesuje. Potem przyszła covidoza i ta cała impotencja z niego wyszła, bo powiedzieć do ministra w sejmiw "będziesz wisiał!", zamiast go kropnąć na miejscu -  a mając pozwolenie na broń (i wszyscy jego koledzy partyjnii z Korwinem Mikke na czele) - to szczyt impotencji.

Trump potrzebuje prowokatorów w Europie - to jest dla mnie oczywiste. I nie wierzę, aby Amerykanie bie zwrócili uwagi na Brauna (i na całą Konfę). 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @valser 26 lutego 2025 11:28
26 lutego 2025 11:34

On się nie zerwał - on od początku jest prowadzony przez "nieznanych sprawców". I świadczy o tym to,  iż zrobił tyle wolt, a nadal traktuje się go poważnie. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @ddam 26 lutego 2025 10:00
26 lutego 2025 11:48

Nie  wiem,...

...  skad  Panu  sie  wzielo,  ze  te  DEBILE,  zwani  przez  Pana  ,,garniturowcami  z  zaHodO,,  -  to  MYSLA  !!!

 

Kiwanie  ich  pustymi  czerepami  opanowali  do  perfekcji,...  nawet  nie  ma  opcji  zeby  zrobili  cos  innego...  to  jest  chodzaca  PATOLOGIA  i  zbedne  PASOZYTY.

zaloguj się by móc komentować

Mingus @BTWSelena 26 lutego 2025 10:29
26 lutego 2025 11:55

Pani Seleno, jednym zdaniem celnie wszystko na temat :)  i poprawia humor, choć dotyczy wcale niesmiesznych spraw  

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @OjciecDyrektor 26 lutego 2025 11:34
26 lutego 2025 12:16

Nieznani sprawcy-to są wtedy jak z cicha pęk ktosik rzuci kamieniem w szybę...szanowny ODyrektorze. W innych  działaniach politycznych inspiracja,jest częstym przypadkiem działania różnych instytucji.Ameryka jest za morzami,ale Polska i działacze są zawsze pilnie analizowani... Może częściową odpowiedzią jest "Instytut Hudsona"-obecnie na liście walczacej FR jako prawie organizacja przestępcza : https://en.wikipedia.org/wiki/Hudson_Institute

Oraz opracowany ostanio raport dość niestety przydługi : https://www.tysol.pl/a136132-raport-hudson-institute-oskarzenie-administracji-bidena-i-ostrzezenie-przed-unia-europejska

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @BTWSelena 26 lutego 2025 12:16
26 lutego 2025 13:07

Nieznani sprawcy-to są wtedy jak z cicha... ktosik ukatrupi byłego doradcę ds spraw bezpieczeństwa narodowego. A medialnie wnet zwali winę na staro-nowego POTUSa. 

Obecnie były doradca w wywiadach powiada, że Trump taki i owaki no i mściwy jest.  

Poprzedni prezydent udzielił ekspertowi ochrony osobistej a obecny - w ramach ogólnych oszczędności - odwiesił

Nie tylko jemu. Również innym, którzy doradzali swego czasu prezydentowi ostry kurs wobec Iranu. Z biegiem czasu, otoczony niewłaściwymi doradcami - jak Trump przyznał -, popełnił jedyny błąd bowiem podpisał rozkaz eliminacji irańskiego generała.

 

Trump = mściwa bestia ?!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @saturn-9 26 lutego 2025 13:07
26 lutego 2025 14:19

To prawda Saturnie- że w USA dzieją takie rzeczy o których mamy ogólne pojęcie,tylko strzępy info i to sterowane.Trump odwiesza i wywiesza za klejnoty wszystkich,którzy podnoszą lament za utraconą kasą na szurnięte lewacko-militarne uczynki.A Gazeta Wyborcza już w 2016 podnosiła lament ,ze Trump to okrutnik,mściwy i zły. Nie inaczej jest teraz,a generałowie amerykańskiej armii i agencje wywiadowcze -robią sobie rachunek sumienia i "latają do spowiedzi"...

zaloguj się by móc komentować

valser @OjciecDyrektor 26 lutego 2025 11:34
26 lutego 2025 15:01

czy jak gdzies napisalem, ze on sie zerwal? Chyba nie?

Wrazenie jest czasem, ze on sie urwal z choinki.  On od czasow kiedy byl tylko rezyserem wyewoluowal w polityke, a efektem ubocznym sa jego wyskoki na poziomie stand up kabaretu. Folklor polityczny bez mocy sprawczych.

Trump bedzie stawial na ludzi skutecznych z biznesowym odswiadczeniem. Z takimi sie najszybciej dogada. Niestety takich ludzi nie ma w polskiej polityce. Najblizej tego byl Obajtek.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
26 lutego 2025 15:02

"Bo w zasadzie powinien. Obaj bowiem posiadają ten sam rys charakteru, to znaczy, jak to celnie ujął w swoim opisie Trumpa Stanowski – dowożą sprawy do końca."

 

No Braun na pewno dowozi.

Przecież tę gaśnicę wypsikał do końca.

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 26 lutego 2025 12:16
26 lutego 2025 16:08

Ho,  hooo,...  tak -  tak,...

...  ten  rok  `61  ,,obfitowal,,  w  tworzenie  ZEROWISK  w  Ameryce  !!!

 

Co  sie  maja  dobrze,...  a  dzisiaj  jeszcze  ,,raporty  piszO,,...  ,,ofkors,,  dla  IDIOTOW.

zaloguj się by móc komentować

MarekAd @gabriel-maciejewski
26 lutego 2025 16:16

Co by nie powiedzieć, to Braun chyba jako jedyny polityk trzyma się swoich zasad i nie zgadza się na chwilowe kompromisy. Nigdy nie ubrał maseczki, nigdy nie wpiął ukraińskiej flagi w klapę marynarki, kiedy tego typu zachowania było modne i wskazane. To co mówi zgadza się z tym co robi. To cenna rzadkość. No i świetnie zinterpretował filmową sagę "Gwiezdne Wojny" :) Wzbudza moją sympatię, ale daleki jestem od ślepego zachwytu nad każdym posunięciem pana europosła.

zaloguj się by móc komentować

klon @gabriel-maciejewski
26 lutego 2025 16:17

<<<Myślę jednak, że postawa naszych kół patriotycznych może się okazać za mało dynamiczna w nadchodzących czasach i Amerykanie poszukają tu kogoś, kto będzie dla nich odpowiedniejszym pionkiem od gry na lokalnej szachownicy.>>>

Jak wieść gminna niesie tymi nowymi są ludkowie z PSL - (Kosiniak) i Konfy ( Mentzen).  Odstrzelenie Brauna z Konfy mogło być podgatowką pod "nowe sojusze".

Czas pokaże czy plotka się sprawdzi.

ps. "Frakcja demokratyczna" z USA nie rezygnuje z zasobów w PL. Ambasador Brzeziński wciąż jest w Polsce. Dostał etat w Big Farma w PL, a to znaczyć może, że dla wielu ważna jest kontrola obszaru między Odrą a Bugiem.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski
26 lutego 2025 16:29

Idealny sojusz dla ekipy Trumpa :

Skoro szukamy polskiego Trumpa – lidera o cechach: charyzma, skuteczność, niezależność, patriotyzm, zdolność do podejmowania trudnych decyzji i prowadzenia twardej polityki wobec Rosji i Niemiec – to spośród wskazanych kandydatów najlepiej pasuje:

Daniel Obajtek na prezydenta

Ma doświadczenie w zarządzaniu wielkimi projektami – Orlen, Lotos, Polska Press. W polityce jak w biznesie: trzeba podejmować szybkie decyzje i nie bać się ryzyka.
Potrafi grać twardo – pokazał, że nie boi się konfrontacji, co jest kluczowe w geopolityce.
Jest patriotą gospodarczym – wzmacniał niezależność Polski od Rosji, inwestował w energetykę i suwerenność paliwową.
Jest proamerykański – idealny partner dla Trumpa i amerykańskiej doktryny wzmacniania Międzymorza.
Ma zaplecze polityczne i medialne – był wspierany przez prawicowe środowiska i zna mechanizmy władzy.

Kto uzupełnia ekipę?

Gen. Rajmund Andrzejczak – premier, odpowiedzialny za bezpieczeństwo i politykę obronną.
Sławomir Dębski – minister spraw zagranicznych, strateg geopolityczny.

To byłaby drużyna, która mogłaby zrealizować wielką wizję silnej, niezależnej Polski w nowym układzie światowym

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
26 lutego 2025 16:31

To może poseł Braun zrobi w końcu ten film o Gietrzwałdzie. Jest szansa że Musk to dofinansuje. Może z jakąś fabularyzacją?

Czy się mylę? Będzie wtedy GB miał za dużo spotkań z elektoratem i podróży zagranicznych?

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Drzazga 26 lutego 2025 16:29
26 lutego 2025 16:35

I robił interesy z Saudami. I żyje w konkubinacie, czyli w małżeństwie biznesowym. Ale nie wiem czemu, ale czegoś nie czuję tego sojuszu. Obajtek zbyt idealny. Może się mylę. Ale mam wrażenie że Morawiecki by go wykolegował, za pomocą koneksji w Santander. Teraz zaś Santander to zbrojne ramię Trumpa w świecie finansów. Obajtka mogliby rekomendować Saudowie, ale oni chyba nie interesują się takimi obszarami. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @gabriel-maciejewski
26 lutego 2025 16:37

Ale Vance ma ochroniarzy w jarmułkach. Tak więc żadnych numerów z gaśnicą nie będzie. Ochroniarza w jarmułkach nie przepuszczą go przez bramkę. 

zaloguj się by móc komentować

Adriano @Magazynier 26 lutego 2025 16:31
26 lutego 2025 16:38

Chyba pan trochę przysnął w temacie.Premiera był pół roku temu Premiera filmu "Gietrzwałd 1877. Wojna światów"!

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski
26 lutego 2025 16:40

Obawiam się,  że Braun to nowoczesna wersja Wałęsy. Zamiast Matki Boskiej w klapie Marynarki jest " Szczęść Boże"

( wystrugany przez tych samych) 

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @Magazynier 26 lutego 2025 16:31
26 lutego 2025 16:41

20 SIERPNIA 2024
W poniedziałek i wtorek odbyły się w Warszawie pokazy prasowe filmu Gietrzwałd 1877. Wojna światów w reżyserii Grzegorza Brauna. Obraz zaczął powstawać kilka lat temu, jego oficjalna premiera będzie mieć miejsce w Gietrzwałdzie 7 września, na krótko przed rocznicą objawień gietrzwałdzkich.

https://pch24.pl/gietrzwald-1877-wojna-swiatow-odbyly-sie-pokazy-nowego-filmu-grzegorza-brauna/

Lista pokazów filmu Gietrzwałd 1877. Wojna światów

https://www.gietrzwald1877.pl/pokazy/

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @gabriel-maciejewski
26 lutego 2025 16:42

I nigdy nie zerwie się ze smyczy, bo on jej nie ma, jest cały z nich.

zaloguj się by móc komentować

ddam @Paris 26 lutego 2025 11:48
26 lutego 2025 16:48

Patolgia.

Jak najbardziej. Czy Stramer jest na liście E nie wiem?, natomiast krył i tuszował sprawy pedofila Jimiego S. Podobnie jak sprawy gwałtów na dzieciach przez pakistańskie gangi. I ten człek zwany Premierem reprezentuje GB. Tak on "niesie prawdziwe wartości Europejskie" . Tfu.

zaloguj się by móc komentować


orjan @valser 26 lutego 2025 15:01
26 lutego 2025 17:15

I tutaj, jako pierwszy, dotknąłeś istoty rzeczy. Gratuluję.

Pierwszym zadaniem dowódcy jest wybrać pole walki i wprowadzić tam przeciwnika. W sporcie jest tak samo, nieprawdaż?

Trump postawił kilka zasłon dymnych, które następnie poruszał technikami z arabskiego suku i w rezultacie doszedł do porozumienia z Ukraińcami (te surowce). To znaczy, że w zasadzie przeformatował gnijącą już wojnę w ćwiczenia handlowe, w których czy to Niemcy, czy ruscy szachiści kompetencyjnie mogą Amerykanom tylko buty czyścić.

To między innymi oznacza, iż - bez względu, czy armaty zamilkną, czy nie - nowym orężem stają się uprawnienia handlowe na Ukrainie. Te zaś zależą od praw własności, a nie od praw porządkowych okupanta. Prawa włąsnosci są zas egzekwowalne w świecie i tym m.in. różnią się od praw politycznych. Dlatego Rosjanie podkładają się Trumpowi, że mogą i chcą robić za partnera USA w eksploatacji złóż. No, chyba za młodszego partnera. Mam wrażenie, że powtarzają manewr Wałęsy z tymi polsko ruskimi spółkami na masie po wycofaniu się Ruskich z Polski i nic innego na razie nie moga wymyśleć, a akcja odjeżdża.

Nie znam żadnej osoby, która kompleksowo orientowałaby się w położeniu złóż na świecie. Coś ta słyszałem o Boliwii i Alasce, ale właściwie nie wiem. Mówi sie, że Chiny koncentrują większośc wydobycia. Jak dobrze pójdzie, to Chiny zostaną pierwszym przegranym tego co właśnie urządza Trump z Muskiem. Rosja nieco później.

Masz rację, że w Polsce potrzebni są Trumpowi tacy jak Obajtek, a nie stuszczone partacze. Jakiekolwiek interesy handlowe Amerykanie będą prowadzić na Ukrainie, nie da się prowadzić ich efektywnie bez korytarza przez Polskę.

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @MarekAd 26 lutego 2025 16:16
26 lutego 2025 17:48

Za to nie respektuje zawartych przez siebie umów. Vide - start w wyborach prezydenckich. Mnie to śmieszy, ale widać jak słowny jest Braun.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Paris 26 lutego 2025 16:08
26 lutego 2025 17:51

Jest wiele racji Renatko co do "żerowisk" w USA w latach 60-tych. W pierwszym rzędzie pojmowanie czym naprawdę był komunizm.Moim zdaniem przyczyniła się do tego też ciutkę produkcja  "decydentów"wpuszczonych na Zachód sięgając po USA na uniwersytety i do środków masowego przekazu.

Tak modna lewicowość,głoszaca tak "dobrotliwe" idee swobody seksualnej,homoseksualizmu,narkotyków  i całej gamy bzdetów,hipisów żyjących w komunie,nakręcała jednym biznes,drugim odrzucenie wartości moralnych.Mniej więcej opis jest w wiki jak to leciało:https://pl.wikipedia.org/wiki/Ameryka%C5%84skie_ruchy_kontestacyjne_w_latach_sze%C5%9B%C4%87dziesi%C4%85tych

Demokracja poszła spać,a raczej uległa prawom rynku zapotrzebowania i sięgała po struktury organizacji rządowych w USA. W końcu doszło do takiego zidiocenia,że umiejętnie prowadzona kampania Trumpa wywołała słuszny gniew wyborcy.Jakim to torem pójdzie,bo to nie takie proste--to może jeszcze zobaczymy...

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 26 lutego 2025 16:17
26 lutego 2025 18:06

To nie plotka...to widac golym okiem - ten sojusz 3D + Konfa. Brauna oddelegowali znowu na odcinek reżyserski. Ma czekać na swoją chwilę. Jak jeździec apokalipsy...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @orjan 26 lutego 2025 17:15
26 lutego 2025 18:09

Te negocjacje z Ukrainą to tak naprawde negocjacje z Londynem. I porozumienie w tej sprawie otwiera drogę do życzliwego wsparcia akcji krolewieckiej przez Trumpa. O to - moim zdaniem - chodzi.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
26 lutego 2025 18:22

Ten rysunek Niewolnika ani trochę się nie zestarzał:
rysunek niewolnika

Co do PiSu zaś, to racja. Kiedy mieli czas żeby jakoś wyedukować ludzi, podnieść poziom debaty, tak żeby uniemożliwić cwaniakom i prowokatorom na mamienie publiczności populizmem i demagogią to myśleli, że jakoś to będzie. Teraz okazuje się, że jednak trzeba coś mieć w zanadrzu, a oni mają tylko rękę w nocniku, nie tylko nie mają oferty dla Trumpa, ale przez swoją opieszałość wyhodowali sobie konfę pod bokiem, która wykorzystując ich słabość podgryza im boki.
Chyba jakoś wczoraj Nawrocki zaczął wypuszczać puste komunikaty o tym że będzie dążył do "obniżania podatków" itp. głupoty.
To jest straszne, że PiS z partii która stawiała warunki, stał się na własne życzenie partią która umizguje się do liberałów, bo myśli że tak zdobędzie ich głosy.

 

zaloguj się by móc komentować

MarekAd @OjciecDyrektor 26 lutego 2025 17:48
26 lutego 2025 18:38

To prawda. Umowę polityczna zerwał i być poniesie poniesie z tego powodu odpowiedzialność. Sąd partyjny może go teraz usunąć z Konfy. Choć konfiarze z Mentzenem na czele mówią raczej o błędzie. Nikt tu o jakiejś zdradzie i złamaniu umowy nie krzyczy, więc nie wiem jak oni się tam umawiali. Tak jak pisałem, ja Brauna bronic nie zamierzam, szczególnie, że go nawet nie widziałem. Ty z nim rozmawiałeś na żywo, a to już daje większy wgląd w czlowieka. Kiedyś widziałem Korwina, który zbierał podpisy u mnie w mieście. Podrywał każda młodą dziewczynę w pobliżu. Wyglądało to żenująco i ja sobie wtedy wyrobiłem zdanie na jego temat. Tak a propos, myślisz, że blokada pornografii pomogłaby w walce pedofilią? Nie mówiąc o tym, że technicznie byłoby to raczej trudne do wykonania. Choć to chyba wykracza poza temat notki.

zaloguj się by móc komentować


peter15k @valser 26 lutego 2025 15:01
26 lutego 2025 19:15

Istotnie Obajtek to spory talent ale już wystawili kontrpropozycję - Brzoskę. Brzoska ma już doświadczenie w utopieniu Poczty Polskiej sprzed lat. Poczta pewnie kogoś finansuje politycznie - nie wiem kogo ale sądząc z determinacji w jej zaooraniu to nie po drodze z obecną ekipą...  

zaloguj się by móc komentować

Henry @BTWSelena 26 lutego 2025 10:22
26 lutego 2025 19:23

Co za dużo to niezdrowo ;-)

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Magazynier 26 lutego 2025 16:37
26 lutego 2025 19:25

Można by powiedzieć że ochroniarze w jarmułkach to reaktywacja Bejtara czyli syjonistycznej organizacji, której pamięć lewica "żymska' starała się wykasować i przejąć jej legandę ( Powstanie w Getcie ). No ale to była faszyzująca przed wojną organizacja...

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @peter15k 26 lutego 2025 19:15
26 lutego 2025 19:34

Na mój gust to poczta sama się utopiła. Niestety nie miała szczęścia do managmentu, nie trafił jej się talent na miarę Obajtka.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
26 lutego 2025 19:48

Rzeczywiście trudno o bardziej nieudolną firmę.  Pamiętam sprzed lat, że to był urząd zatrudnienia dla SLD.  Brzoska ją podgryzł przesyłkami sądowymi odbieranymi w warzywniakach co rozsadziło funkcjonowanie sądów. No ale po co obecnej ekipie funkcjonowanie poczty jak można ..Deutsche Post zainstalować  tak jak po co nam CPK itd. Teraz mamy powtórkę z rozrywki. No ale trzeba pamiętać że w kontraktach na przesyłki idzie na noże.  Poczta "zauważyła" ostatnio automaty kolejkowe ( "nowość" sprzed 20 lat ) ale nie zauważyła paczkomatów, które zauważył lata temu nawet Orlen. Dramat.

zaloguj się by móc komentować

zkr @ewa-rembikowska 26 lutego 2025 19:34
26 lutego 2025 19:51

> Na mój gust to poczta sama się utopiła.

Potrafili strasznie traktowac klientow. Jest to panstwo w panstwie.
Kiedys musialem odebrac pismo sadowe, ktore przyszlo do mego ojca.
Ojciec mial 95 lat, lezal w zakladzie opiekunczo-rehabilitacyjnym.
Mialem upowaznienie notarialne.
Powiedzieli mi, ze nie uznaja go. Musi byc pocztowe. Na innej poczcie powiedzieli mi, ze to nieprawda. Musze miec dokument, ktory zostanie podpisany przez kierownika zakladu i bedzie potwierdzal, ze moj ojciec to jest ta osoba.
W moim rejonie nie uznali tego.
Czas mijal, wreszcie czwartego dnia (cztery dni do nichjezdzilem a mieszkam w innym miescie obecnie) po wezwaniu kierowniczki zrobili dla mnie wyjatek (uzyli tego pisma ale powiedzieli, ze jednorazowo).
Gdyby bylo cieplej zamowilbym transport medyczny i pojechal z ojcem na wozku na poczte. Oczywisicie zaorganizowalbym kogos z lokalnej GW (wrog mojego wroga taktycznie moze byc moim przyjacielem).
Powiem tak - czulem sie upokorzony przez te baby za ta pleksa w urzedzie...
Gdybym nie odebral tego pisma rozprawa w sadzie by sie nie odbyla. Adwokat by sie wsciekl, wyznaczanie kolejnego terminu, kolejne honorarium etc etc

Niech padna jako firma...

P.S. Uznaja upowaznienie podpisane w obecnosci listonosza. Czyli podpis prawniczego "nietryba", ktory potrafi jedynie roznosic listy po dzielnicy ma wieksza wartosc niz dokument wystawiony przez biuro notarialne.

zaloguj się by móc komentować

Paris @valser 26 lutego 2025 15:01
26 lutego 2025 19:59

Od  samego  poczatku...

...  to  dziecie  -  sirota  po  korwinie  -  URWANE  BYLO  z  CHOINKI  !!!

 

I  nadal  jest...  i  bedzie  z  cala  ta  deta  ,,kAfa,,.  Trump`ek  moze  ten  caly  badziew  tj.  polski  GRAJDOL  pogonic  ,,na  dzewo,,...  swoich  CZUBOW-NIEROBOW  ma  na  peczki.

Jesli  tego  nie  zrobi  -  i  to  SZYKO  -  bedzie  po  Trump`ku  i  tej  detej  Ameryce.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @MarekAd 26 lutego 2025 18:38
26 lutego 2025 20:22

Technicznie był9by to bardzi łatwe do wykonania. Chińczyc6 cenzurują neta bardzo skutecznie. Poza tym kilka lat temu - w związku z tym filmem Sekielskiego - chwalono się publicznie, że internet został oczyszcziny z dziecięcej pornografii. Jak miżna dziecięcą, to można i dorosłą.

Oczywiście,,że zakaz ponoże, bo duża częśc ped9filui jest prowokowanq przez samych nieletnich (zwlaszcza tych co mają 13-14 lat). Poza tym.wiele chodzę po Warszawie i słyszałem z ust już 10-latków tskie teksty, takie rozmowy, że szkoda gadać. Oni już w tym wieku "uczą się" seksu i eksperymentują. Jeśli dodam so tego narzekanie dziewczyn-nastolatek na wulgarność takich chłopców, to mamy idealny przepis na społeczeństwo homoseksualne.

To nie wykracza, bo ja o tym rozmawiałem z Braunem, a notka jest o Braunie...:).  No i sprawczości i skuteczności. A wszyscy deklarują ponić wartosci katolickie. Ale widać gołym okiem, ze w tej kwestii jest, jak w Langwedocji za czasów św. Dominika. Wszyscy przekupieni przez heretyków.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @zkr 26 lutego 2025 19:51
26 lutego 2025 20:23

Takich historii są tysiące.

Plus tragiczne traktowanie pracowników.

Kiedyś kupowałam winietę dla kierowcy. I kasjerka wydała mi złą. Pojechałam z reklamacją. W sumie kupiłam nową, bo tak kasjerka zaczęła płakać mi w mankiet, że ją obciążą finansowo.

Poza tym wydaje mi się, że drastycznie zmniejszyła się ilość przesyłek listowych, bo ani pitów nie wysyła się już pocztą ( a było tego pewnie z 30 mln), ani faktur nie wysyła się pocztą, ani w sumie i kartek z życzeniani też nie.

Zwiększyła się ilość paczek, ale tu poczta elegancko przespała.

Zostają te nieszczęsne przesyłki sądowe, komornicze, skarbowe, ale i one w ciągu kilku lat ulegną zmianie wobec rozwoju funkcji e-urzędu.

I oczywiście emerytury, ale to też się rozwiąże samo wobec odchodzenia na wieczną wartę emerytów z roczników nie potrafiących obsługiwać smartfona i nie mających kont bankowych.

zaloguj się by móc komentować

Paris @BTWSelena 26 lutego 2025 17:51
26 lutego 2025 20:34

DEMONkracja...

...  SAMA  z  SIEBIE  zrobila  se  ten  ,,biznes,,  !!!

 

A  dzisiaj  cala  DEMONkracja  w  nim  siedzi...  i  nie  ma  wazniejszego  dzialania  niz  BEZWZGLEDNA  WALKA  z  tymi  WYKOLEJENCAMI.

A  sprawa  jest,  jednak,  PROSTA,...  nawet  baaardzo  prosta,  bowiem  ,,wystrugana,,  zostala  sama  z  siebie  i  przez  ,,samyH  sFoiH,,  i  z  CALA  PEWNOSCIA  byla  PRZEWIDYWALNA  DO  BOLU  !!!

zaloguj się by móc komentować

Adriano @ewa-rembikowska 26 lutego 2025 19:34
26 lutego 2025 20:43

Taka sytuacja z mojej ostatniej wizyty na poczcie.Stoję w kolejce 6-7 osób.Cztery okienka a jedno czynne.Pani dość niezdarnie przyjmuje wplaty.Zamotała się przy obsłudze jednego z klientów.Prosi o pomoć koleżankę-chyba jakaś kierowniczka.Ta wychodzi z pomieszczenia obok,zacięty mina i grymas , ze zlością tłumaczy jej co i jak dodając na odchodne "nie będę wszystkich wyręczć".No nie świadczy to zbyt dobrze o tej instytucji.A po za tym,czy stały klient nie może mieć przydzielonego kodu kreskowego,który po zeskanowaniu automatycznie otwiera aplikację na kompie pani z okienka aby nie musiala wklepywac za każdym razem jego danych?Jednym słowem dziadostwo.

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 26 lutego 2025 19:15
26 lutego 2025 20:44

...  no,  nooo,...

...  pochlastac  sie  tylko  szarym  mydlem  pozostaje  ,,z  radosci,,  !!!

 

Ciekawe  kiedy  Omene  ,,wystawJO,,.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @orjan 26 lutego 2025 17:15
26 lutego 2025 20:55

No i żeby pozyskiwać te metale rzadkie potrzeba wykorzystać również tereny które są obecnie okupowane przez Rosję. Tzn. Trump pokazał, że stawia na Ukrainę, bo przecież gdyby był taki pro-rosyjski jak mu niektórzy wmawiali od tygodnia, to by ofertę złożył Rosji, a nie Ukrainie. W dodatku Moskwa została teraz postawiona pod ścianą, bo albo oddadzą okupowane tereny albo będą musieli pozwolić działać tam amerykańskim korporacjom w porozumieniu z Ukrainą. Bo to że staną okoniem raczej nie wchodzi w grę, chyba że chcą popełnić spektakularne samobójstwo.

No, ale sytuacja cały czas jest rozwojowa i już nie tylko z dnia na dzień, ale wręcz z godziny na godzinę sprawy się aktualizują i dezaktualizują zamiennie. Amplituda jak z temperaturami na Saharze.

 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Magazynier 26 lutego 2025 16:35
26 lutego 2025 21:13

Nie ma sprawy, za Obajtkiem może stać Morawiecki, który na front Mana zupełnie się nie nadaje, a Daniel tak.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Drzazga 26 lutego 2025 21:13
26 lutego 2025 21:34

Jak  Pan  sobie  juz  tak  ,,spekOlOje,,...

...  to  ja  doloze,  ze  za  BANKSTEREM  -  to  pewnie  ,,stoi,,  -  piekna  Giulia  ze  slonecznej  Italii  !!!

Dretfa  i  sztywna  -  jak  pal  azji,...  ale  ,,pasOjO  do  siebie,,.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @zkr 26 lutego 2025 19:51
26 lutego 2025 21:38

PP SA to jest obłakanie. Od kilkunastu lat mam powiadomienia mailowe o przesyłkach poleconych. Sądowe, prokuratorskie, inne i działało. Teraz przestało działać, bo PP SA stwierdziła, że powiadomienia dot. wszystkich poza specjalnymi tj. sądy, komornicy, prokuratury, policja, .. . Od ponad 20 lat korzystam że skrytki pocztowej. I teraz proste pytanie: a po co komu takaja paczta? Pełnomocnictwa pocztowego to piękny świat- nie dot. korespondencji w sprawach karnych. Najlepiej pisać na Berdyczów.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Kuldahrus 26 lutego 2025 20:55
26 lutego 2025 21:40

A co będzie jak Rosjanie wpuszcza komercyjnie do siebie podmioty amerykańskie dla połączonych złóż a potem wykupią te amerykańskie firmy?

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Henry 26 lutego 2025 19:23
26 lutego 2025 21:41

Oj tam,oj tam... moja cioteczka to wszystkiego miała za mało,wiec zbierała zbierała ,aż spać gdzie nie miała. Autentycznie tak było.A tak na poważnie to chciałabym mieć tyle zdrowia ile ważę,wiec 25 kg to w sam raz.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @peter15k 26 lutego 2025 19:48
26 lutego 2025 21:43

Analiza, które firmy mają swoje towary w dystrybucji PPSA pokazuje, że to relikty prlu i jego aparatu.Empik, Pszczółka, etc no i te dla 'góry' ideologicznie właściwe. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @OjciecDyrektor 26 lutego 2025 11:34
26 lutego 2025 21:45

Kto go poważnie traktuje? Gość ma zagospodarować niszę społeczna i ci którzy będą spełniali warunki będą narzędziami rozpracowywania. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Szczodrocha33 26 lutego 2025 15:02
26 lutego 2025 21:47

To jestvteatr jednego aktora a polowanie idzie na ujawniającą się widownie która aplauz podejmuje. 

zaloguj się by móc komentować

MarekAd @OjciecDyrektor 26 lutego 2025 20:22
26 lutego 2025 21:49

No tak, technicznie Chiny pokazują, że wszystko można :) Tylko że cenzura to trochę broń obusieczna, można się w tym zagalopować i za chwilę się okaże, że kobieta bez burki to porno. Nie chcę też wyjść na starego zgreda, bo jak byłem młody i hormony buzowały, to "goła baba" kusiła i wtedy na pewno nie chciałbym żadnej cenzury ;))
Myślisz, że jak pedofil naogląda się pornografii to zaczyna molestować dzieciaki? Nieee, to tak raczej nie działa. Pedofil to najczęściej ofiara nadużycia seksualnego z dzieciństwa. On będzie do tego dążył, bo takie ma w głowie zaburzone mechanizmy. Z prowokacją też bym uważał. To pedofilowi się wydaje, że dziecko go prowokuje i jest "zmuszony się odwzajemnić".
Dzieciaki mają teraz łatwy dostęp do takich treści. Seksualizacja jest na każdym kroku, ale tu rola rodzica jest kluczowa. Dziecko rodziców, którzy się nim interesują, spędzają z nim dużo czasu, nie będzie nadmiarowo zainteresowane seksem. Do tego ciągną dzieciaki opuszczone i zaniedbane. Takie zastępstwo miłości i uwagi.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Adriano 26 lutego 2025 20:43
26 lutego 2025 21:54

PP SA to relikt stalinizmu w pełnej krasie. 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Paris 26 lutego 2025 21:34
26 lutego 2025 21:58

Tak za Morawieckim stoi mały kurczak z Italii

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @qwerty 26 lutego 2025 21:40
26 lutego 2025 21:58

Jeszcze takich rzeczy nie grali. W ogóle jak pan to sobie wyobraża, wchodzi jakiś International Miner corp. ze swoją odnogą i Moskale mówią - "chcemy wykupić tę placówkę"?

 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Paris 26 lutego 2025 21:34
26 lutego 2025 22:04

Wszystko o Włoskiej  Julce można powiedzieć, ale że drętwa i sztywna na pewno nie. Ona specjalnie dyplomatyczna nie jest, każdą emocję ma wypisaną na twarzy, te oczyska mówią więcej niż by chciała 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Drzazga 26 lutego 2025 22:04
26 lutego 2025 22:28

A  jak  ,,SLUP,,  -  i  to  jeszcze  prowadzony  -  moze  byc  ,,dyplomatyczny,,  Panie  Drzazga  ?!?!?!

 

Prosze  popatrzec  na  pozostale  RYJE  italskich  ,,polYtykUF,,  -  toc  ,,emocje,,  widac  takie,  ze  ,,bez  kija  nie  podchodz,,.

Pardon,  ale  to  TYLKO  sama  dretfota  i  obluda  przez  nich  przemawia.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Kuldahrus 26 lutego 2025 21:58
26 lutego 2025 22:39

Zakup akcji na rynku USA nie jest żadnym problemem. Narzędzi jest dość. I to no name. 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Kuldahrus 26 lutego 2025 20:55
26 lutego 2025 23:29

Otóż to! Jeśli Rosja chce uczestniczyć w tych rozwiązaniach, to musi zagwarantować bezpieczeństwo inwestycji USA na danych terenach. Inaczej wypadnie z rangi stron porozumienia a i tak będzie musiała się z liczyć z tym porozumieniem. 

Tymczasem od 1992 r. cierpliwie czeka na rosyjską ratyfikację zawarta wtedy umowa USA - Rosja o wzajemnej ochronie inwestycji. Rosja będzie więc miała do wyboru zagwarantowanie bezpieczeństwa inwestycji amerykańskich w ograniczeniu do samych okupowanych terenów Ukrainy; z natury rzeczy będzie to rosyjska jednostronna gwarancja. Albo Rosja w końcu ratyfikuje tę czekającą umowę wzajemną i w ten sposób amerykańscy inwestorzy dostaną gwarancje inwestowania na całe terytorium Rosji. Moim zdaniem Rosja zrobi to drugie rozciągając na tereny okupowane uważając, że podkreśla tym swoje prawo do okupowanych terenów. Ukraina i USA oczywiście odrzucą taką interpretację. 

Summa summarum Rosjanie pozwolą Amerykanom wydobywać w jakichś enklawach, ale ciężar odbudowy infrastruktury bytowej poza takimi enklawami pozostanie przy Rosji. Z tym, że tzw. teren raczej nie wytrzyma zbyt długo kontrastu warunków życia zapewnianego przez Rosję z życiem zapewnianym przez Amerykanów w ich enklawach wydobywczych. A jak reszta prowincjonalnej Rosji to zobaczy, to może coś do niej dotrze.

Ten Trump ma dobrze poukładane!

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 26 lutego 2025 22:39
26 lutego 2025 23:31

To prawda,zakup akcji to no problem.Ubiegłego roku rekordy na Wall Street: kapitalizacja rynkowa amerykańskich akcji zbliżyła się do poziomu 62 bilionów dolarów i wynosiła ponad dwukrotnie więcej niż nominalna wielkość gospodarki USA. I na 10 o najwyższych wartościach jest firm 8 rdzennych.

Ale qwerty to coś zupełnie innego niż zbliżyć się do rynku rosyjskiego... " A co będzie jak Rosjanie wpuszcza komercyjnie do siebie podmioty amerykańskie dla połączonych złóż a potem wykupią te amerykańskie firmy?" oczywiście ,że USA ma tam do tej pory swoje interesy,ale one są tak obwarowane w razie wyjścia,ze nie opłaca się skórka za wyprawkę.Praktycznie plajta. No chyba ,że pokupczą jak Żydzi.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @qwerty 26 lutego 2025 21:47
27 lutego 2025 00:54

"To jestvteatr jednego aktora a polowanie idzie na ujawniającą się widownie która aplauz podejmuje."

 

No tak jak kiedyś powiedziałem, jasełka rżną ze wszystkich stron, a lud zadowolony klaszcze i prosi o więcej.

I co pewien czas nowy wodzirej wskakuje na scenę, i odwala kazaczoka.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @OjciecDyrektor 26 lutego 2025 20:22
27 lutego 2025 00:57

"Ale widać gołym okiem, ze w tej kwestii jest, jak w Langwedocji za czasów św. Dominika. Wszyscy przekupieni przez heretyków"

 

Masakra na Chios, Ojcze.

Niech już raz na nich zagłada przyjdzie.

Ale Szatan nigdzie bez walki nie ustepuje.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @orjan 26 lutego 2025 23:29
27 lutego 2025 07:11

W tym momencie wygląda to dobrze dla nas, bo też Niemcy dostali po łapkach, a im mniejsze niemieckie wpływy lub bardziej kontrolowane na Ukrainie tym dla nas lepiej. No, ale tak jak napisałem - wszystko tak się zmienia szybko, że dzisiaj już może być nieaktualne to co było aktualne wczoraj.
No i cały czas zostaje problem tego, że u nas jest całkowity uwiąd, na świecie są nowe rozdania, a my nie mamy żadnych przedstawicieli poza Dudą, który był w Waszyngtonie. Trochę jak w trakcie zaborów kiedy polską politykę zagraniczną prowadzili tak naprawdę tylko pojedynczy ludzie wolontaryjnie, bo Polski nie było na mapach.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @qwerty 26 lutego 2025 22:39
27 lutego 2025 07:13

Gdyby tak było to już dawno takie np. 3M byłoby wykupione. Maksymalne co mogą uzyskać moskale to wydzierżawić te placówki jako podwykonwacy i tak próbować coś kombinować, bo na to korporacje z zachodu są bardzo chętne, ale to politycy powinni przypilnować prezesów, aby byli bardziej czujni.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @orjan 26 lutego 2025 23:29
27 lutego 2025 07:19

" Summa summarum Rosjanie pozwolą Amerykanom wydobywać w jakichś enklawach, ale ciężar odbudowy infrastruktury bytowej poza takimi enklawami pozostanie przy Rosji. Z tym, że tzw. teren raczej nie wytrzyma zbyt długo kontrastu warunków życia zapewnianego przez Rosję z życiem zapewnianym przez Amerykanów w ich enklawach wydobywczych. A jak reszta prowincjonalnej Rosji to zobaczy, to może coś do niej dotrze."

Chciałbym żeby tak było, ale to jest wizja bardzo optymistyczna, wręcz baśniowa. Niestety zachodnie korporacje wcale nie są za tym żeby ludziom przychylać nieba, raczej wykorzystują miejscową nędzę i bardak żeby utrzymać niskie koszta pracy i ograniczanie praw pracowniczych. Przykładów w Polsce mamy aż nadto.
No chyba że takie będzie polecenie z góry żeby w ten sposób wpływać na zmianę rosyjskiej rzeczywistości.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @Kuldahrus 27 lutego 2025 07:19
27 lutego 2025 10:17

Masz rację, ale człowiek, zwłaszcza zgnębiony, potrzebuje także nadziei oprócz chleba. W warstwie uproszczonej przedstawia się to tak: Niech wreszcie przyjdzie ktoś i zaprowadzi jakiś porządek. Nie, żeby zaraz wszędzie, ale przynajmniej na mojej ulicy.

Amerykanom można przypisywać różne projekcje, jacy to oni są źli. Każdy zresztą sądzi według siebie. Ale w swoich interesach Amerykanie jeszcze nie nauczyli się wywodzić te ich interesy z utrzymywania przez siebie totalnego bardaku. Wyzysk pod kryszą wszechmocnego bardaku, to ruska specjalność. W tym zakresie może dojść do tzw. zderzenia światów. Do porównawczego zderzenia, a za nim będą konsekwencje.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @orjan 27 lutego 2025 10:17
27 lutego 2025 21:11

Amerykanie stosują wyzysk, ale faktycznie nie jest to aż taki bardak jak w przypadku Moskali. Tym się różni, że u Amerykan jest normalna toaleta, a Moskale każą chodzić za stodołę.

No, ale tam są już w Rosji różne montownie i fabryki zachodnie(Proctor&Gamble jeśli dobrze pamiętam) i to wcale nie zmienia nic w otoczeniu. Po prostu jadą do fabryki, a potem spowrotem po dziurwej drodze na wioskę, gdzie jest problem z kanalizacją.

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować