-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czy Danuta Holecka wie o istnieniu portalu "Szkoła nawigatorów"?

Pozostaję w nieustającym zdumieniu. Naprawdę. Myślałem, że będzie ono, wraz z rozwojem wypadków maleć, ale jest dokładnie odwrotnie – tylko się pogłębia. Próbuję wytłumaczyć niektórym z Państwa, że kiedy Holecka w Wiadomościach mówi, że media społecznościowe uprawiające nachalną antycovidową propagandę to ruska agentura, nie ma na myśli portalu Szkoła nawigatorów. Ona nie wie nawet o jego istnieniu. Mówi to, co widzi na prompterze, a ci co go redagują wiedzą, że chodzi o Facebook i Twitter. I wtedy słyszę – ale my nie korzystamy z Facebooka i Twittera. Rozumiem, nie oznacza to jednak, że mamy przenosić strategie agenturalne z tych mediów na nasz portal i cieszyć się, że udało nam się zbudować wielowątkową dyskusję, w której każdy może się wyjęzyczyć na różne tematy i zająć stanowisko, także inne niż to, które proponuje rząd. Toczy się wojna i Polska bierze w tej wojnie udział poprzez pomaganie uchodźcom i wymianę informacji, czyli budowanie narracji, której celem jest wzmocnienie poczucia bezpieczeństwa nas wszystkich. Niektórzy z Państwa zaś chcą, byśmy tu dyskutowali o tym, że rząd naraża nas na atak atomowy, albowiem ktoś tam powiedział, że ukraińskie samoloty mogą lądować na polskich lotniskach. No i przez to mogą odpalić rakietę międzykontynentalną i nas załatwić. Proszę Państwa, każdy kto tak myśli i mówi uprawia politykę moralnego sprawstwa. Jest w pułapce i nawet tego nie widzi. Sam się tam w dodatku zamknął. Jeśli spadnie na nas rakieta, to nie będzie temu winny rząd, ani Ukraina, ani USA, CIA czy ktokolwiek z tego obszaru. Będzie temu winny człowiek, który podjął decyzję o odpaleniu rakiety. Wszelkie próby naświetlenia tej kwestii inaczej są działalnością dezinformacyjną i agenturalną podejmowaną bądź z głupoty, bądź z premedytacją. I nie maja nic wspólnego z bogactwem dyskusji toczących się na SN. Jeśli ktoś podejmuje takie kwestie teraz, kiedy na naszych oczach rozgrywają się tysiączne tragedie i zasłania się troską o państwo, które zły rząd chce zepsuć, ten ma nie po kolei w głowie. W najlepszym wypadku. Piszę to już chyba szósty raz, ale idzie to jak krew w piach. Bo gdzieś tam z tyłu głowy niektórzy mają przekonanie, że jakbyśmy przestali pomagać tym Ukrom, to może by nas Putin oszczędził. Takie stawianie sprawy jest dla mnie nie do przyjęcia. Niech każdy więc, kto będzie próbował to robić dobrze się wcześniej zastanowi.

Wszystko co stymuluje nasze emocje dzisiaj nie ma źródła w bodźcach bezpośrednich, pochodzących z otaczającego nas świata. Pochodzi to ze sfery komunikacji, a ta jest w sporej części przejęta przez agenturę. Jeśli więc ktoś chce mi powiedzieć, że TVP manipuluje przekazem, bo pokazuje płaczące ukraińskie dzieci i stosuje szantaż emocjonalny, a do tego nie zagląda ten ktoś na media społecznościowe, bo go to męczy, ten wystawia świadectwo sam sobie. Naprawdę. Jeśli myślicie, że ja o czymś zapomnę, albo czegoś nie zauważę, bardzo się mylicie. Już wiele razy napisałem, że zawsze można się przyznać do błędu, jesteśmy tylko ludźmi i każdy może się mylić. Nie zauważyłem jednak, by kogokolwiek ta opcja interesowała.

Wobec straszliwej skali dezinformacji połączonej z podłością i chamstwem nie ma najmniejszego powodu, by rozmawiać dziś o zaniechaniach i błędach rządu czy samego premiera. To jest horrendalna pomyłka. Weźcie to pod uwagę.

Teraz słowo o naszych tu relacjach. Wielokrotnie zarzucano mi, że zachowuję się niegrzecznie i brzydko, a do tego nie daję nikomu szansy. Ludzie, którzy tak piszą i mówią, nie rozumieją prostych komunikatów. Ja bez przerwy daję wszystkim szansę i bez przerwy próbuję ich przekonać, że mogą zawrócić z błędnej drogi, że nie życzę sobie na swoim portalu tego czy tamtego. Moje starania nigdy nie są zauważane. Przeciwnie, traktowane są jak pierniczenie starego dziadunia, który guzik wie, a się wymądrza, a tu przecież różni śledczy już wykazali, jak się sprawy mają i dyskusja o tym jest szalenie ekscytująca…Opamiętanie przychodzi dopiero, kiedy kogoś wyrzucę. I wtedy słyszę – ale pan jest niegrzeczny. Grzeczniej, proszę Państwa, już było. Doświadczenie zaś uczy, że stopniowanie grzeczności w dół, to znaczy jeszcze większe ugrzecznianie własnych wypowiedzi prowadzi na manowce. Napiszę to jeszcze raz - nikt nie przychodzi tu pod przymusem. Jesteście tu Państwo dobrowolnie. W sieci jest mnóstwo portali, na których można rozmawiać o sprawach wojny i Ukrainy, tak jak to Państwo sobie wymarzyli. Tutaj takie próby będą tępione. Przynajmniej do momentu, gdy nie skończy się wojna, a co będzie potem zdecyduję ja osobiście i nikt inny.

Teraz słowo w kwestii rangi przekazów i ich nierówności. Niektórym niezwykle trudno dostrzec tę nierówność. Nie wiem dlaczego, łudzę się, że z powodu przyrodzonych ograniczeń. Panuje powszechne złudzenie, że przekaz TVP jest zmanipulowany i płytki, a także szkodliwy dla nas wszystkich. Wiele osób uprawia ten kult, ale ja go nie podzielam. Jeśli ktoś nie chce oglądać TVP, może sobie przełączyć na kanał gdzie nadaje Al Jazeera albo na BBC, albo na coś innego. Te stacje jednak i ich programy nie mają tak wielkiej wagi, jak kolportowane pokątnie, przez media społecznościowe formaty dezinformacyjne i agenturalne. Dlatego, że każdy od dawna wie – telewizja kłamie, także pisoska, a prawda jest gdzieś zakopana. Prawda jest teraz na Ukrainie. W sieci, w 80 procentach, są kłamstwa. One dają się klasyfikować i porządkować, tego jednak nikt nie widzi, albo widzieć nie chce, albowiem spisek CIA na życie biednego Putina i jego nieszczęśliwy kraj, przesłania wszystkim horyzont. Do tego należy dołożyć nieprawdopodobną wprost pychę wielu osób, które chcą uczestniczyć w czymś absolutnie niezwykłym i wyjątkowym, a to oznacza zwykle jedno – konsumpcję tajemnic niedostępnych profanom. Cóż mogę powiedzieć w po takiej konkluzji? Jedno chyba tylko – strzeżcie się takich pokus.

Teraz  kwestia najważniejsza – strach maskowany troską o ojczyznę i nienawiść maskowana walką o prawdę. Jeszcze nie widziałem takiego przypadku, by ktoś, kiedy zaczyna się dyskusja o Ukrainie, powstrzymał się od podniesienia kwestii wołyńskiej. To jest mantra powtarzana za każdym razem. A im młodszy interlokutor tym wdzięczniej się w tym temacie odnajduje. Kiedy mówimy o Rosji, zmienia się wszystko – ton, temperatura głosu, skala związanych z Rosją emocji, pojawia się także zrozumienie, którego w przypadku Ukrainy nie ma za grosz. Taka postawa jest wynikiem zwierzęcego wprost strachu przed Rosją i jej możliwościami, a także przekonania, że lepiej ustawić sobie przeciwnika słabszego pod każdym względem, także kulturalnym, i na jego tle odstawiać różne pozy. Nie mają one nic wspólnego z patriotyzmem, troską o ojczyznę czy czymś podobnym. Wynikają wprost z resentymentu i strachu. Żyjemy w kraju, w którym nikt od roku 1944 nie potrafi opisać tak, jak należy Powstania Warszawskiego, albowiem ilość transakcji, jakie trzeba zawrzeć po drodze i ustępstw wobec ludzi za zagładę Warszawy odpowiedzialnych jest po prostu paraliżująca. No i wygodniej jest zgodzić się otwarcie na narrację moskiewską. Potem zaś coś tam pomruczeć pod nosem, że niby nie do końca się zgadzamy.

Ludzie zatroskani o postawę rządu, formatujący komunikaty w mediach społecznościowych i udający tak zwanych zwykłych obywateli, powielają treści emitowane przez gazownię i Palikota. To jest tak proste, że zwala z nóg. Powtarzanie tego raz jeszcze tutaj nie wchodzi w grę. Tak, jak nie wchodzi w grę opowiadanie po raz setny o banderowcach z Wołynia.

Ogłosiłem wczoraj, że nie zamierzam jeździć na targi. Doświadczenie uczy mnie bowiem, że wszyscy ci, którzy dziś formatują anty ukraińską i anty polską propagandę, będą tam obecni na dotychczasowych zasadach. Nic im się nie stanie, będą się śmiać i wymieniać porozumiewawcze uwagi. Będą także robić wywiady z wydawcami dla swoich niszowych telewizji, pokazujących wyłącznie najprawdziwszą prawdę. Do mnie już na szczęście nikt nie podchodzi i nie zawracają mi głowy wywiadami, ale kiedyś było inaczej. Za każdym razem prowadzący dochodził w pewnym momencie do kwestii – ale niech pan powie, ten Duda to Ukrainiec, a rząd robi politykę proizraelską. Kiedy odmawiałem wyemitowania takiego komunikatu, tracili dla mnie zainteresowanie. Dziś, kiedy próbuję rozmawiać z ludźmi pozornie przytomnymi i wyjaśnić im, że TVP nie jest telewizja reżimową, która nakłada cenzurę, że to tamci maja taką misję, udając ośrodki niezależne i manipulując – całkiem na chama – emocjami nieświadomych ludzi, spotykam się ze zdziwieniem. Telewizor to w końcu telewizor – tak myślą, choć przecież, tak jak wszyscy, całą wiedzę czerpią z sieci. Nie potrafię Wam pomóc, naprawdę. Jeśli sami tego nie zrobicie, nikt Wam nie pomoże.

I jeszcze kwestia troski. Jestem obecny w sieci od trzynastu lat, publikuję, piszę, wydaję, promuję, wygłaszam prelekcje. Teraz próbuję organizować targi. Może się okazać, że wiele ośrodków inspirowanych przez nie wiadomo kogo, nie zezwoli mi, mimo wcześniejszej zgody, na organizację imprezy. Nie słyszałem jeszcze, by ktoś się tym przejął. Wielu za to żywo reaguje na próby ograniczania wypowiedzi niektórych posłów Konfederacji, albo jawnych ruskich trolli, takich jak Płaczek Grzegorz, który lamentował swego czasu w sieci, ze w Polsce jest cenzura. To co ja mam powiedzieć? No, ale ja nie emituję tak fantastycznych komunikatów, podkreślających szczególną wrażliwość Polaków i ich niezwykłą przenikliwość w ocenie zjawisk i postaci. Nie jestem więc stróżem wolności. Teraz zaś to już całkiem nie, skoro bronię Holeckiej. Zdemaskowałem się ostatecznie.

Powtórzę – nie musicie tu przychodzić. Zawsze można iść gdzie indziej i zawsze można milczeć.



tagi: morawiecki  wojna  polska  ukraina  rosja  telewizja  rząd  komunikacja  zagrożenie 

gabriel-maciejewski
6 marca 2022 07:17
97     5809    26 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

ParysvelParwowski @gabriel-maciejewski
6 marca 2022 09:14

Można już opłącić następną prenumeraturę na kwartalnik? Było by na zaliczkę. Dziękuje za słowa otuchy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ParysvelParwowski 6 marca 2022 09:14
6 marca 2022 09:15

Można. Postaram się, żeby numer wyszedł w kwietniu. Sporo brakuje, ale może dam radę

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
6 marca 2022 09:28

Bardzo dobry tekst. Apeluję jednak do Gospodarza,  by nie popadał w czarnowidztwo,  bo to też pokusa.  Może to nic nie znaczący przykład,  ale moja żona, która przez lata stroniła od SN, właśnie teraz zaczyna doceniać portal i rozumieć jego ideę. Wszystkie bowiem obrazy stają się obecnie coraz wyraźniejsze, ostrzejsze. Niektórych to bije po oczach i odwracają wzrok, inni natomiast właśnie teraz zaczynają je odróżniać.  Ja Panu nieustannie gratuluję i wiecznie życzę powodzenia. 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
6 marca 2022 09:30

Dziś rano zobaczyłem, jak "bunkierny dziad" w postaci hologramu udaje spotkanie ze stewardesami... Podczas tego spotkania grozi nam w związku z pomocą Ukraińcom. To to boi się nawet stewardes... A grozi nam. To jest prawdziwa wojna, jesteśmy zapleczem walk od nas zależy sukces Ukrainy i w konsekwencji nasz wielki sukces. Mój sport na dziś to zapamiętywanie tchórzy i zdrajców oraz małych hitlerków którzy zza pleców innych będą szczuć na najbardziej niewinnych. 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 6 marca 2022 09:30
6 marca 2022 09:33

Tak, to jest kompromitacja nie z tej ziemi. Na Kremu ośmiometrowe stoły, a tu siada między stewardessami i prawie się do nich przytula, ręka przechodzi przez mikrofon...Rola z tym zezowatym pajacem pojechali do Przemyśla szukać murzynów napastujących polskie kobiety

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski 6 marca 2022 09:33
6 marca 2022 09:35

rola z zezowatym liczą że ich ci murzyni znajdą?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 6 marca 2022 09:35
6 marca 2022 09:38

Wiesz co jest najgorsze? Po wszystkim Rola i cała reszta tych głąbów wrócą tam gdzie byli. I nikt im nie będzie niczego pamiętał. Tu zaś komentatorzy zaczną mi tłumaczyć w czym i kiedy się myliłem i co powinienem zrobić, żeby poprawić jakość treści emitowanych na SN. To jest ta niezwykłość, która mnie oczarowuje od kilku dni

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski 6 marca 2022 09:38
6 marca 2022 09:42

To z tymi uwagami to chyba nieuchronne i jak by to powiedzieć.... normalne? Ale te małe ujki powinny odpowiedzieć.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 6 marca 2022 09:42
6 marca 2022 09:46

Nikt za nic nie odpowie, kręgi polityczne są poza zasięgiem kogokolwiek, a kręgi publicystyczne to jedna banda. Nieważne Rola czy Palikot, czy Braun czy Nowicki, gadają jednym językiem. 

zaloguj się by móc komentować

BaZowy @gabriel-maciejewski
6 marca 2022 09:58

Nie  chciałem być pierwszym mówiącym o takich zagrożeniach o jakich Pan dziś wspomniał, jak odmowy organizacji imprez, w różnych miejscach ale raczej wszyscy  to czują podskórnie tylko nie chcą wywoływać wilka z lasul ub inspirować małych złośliwych ludzików,  z patologicznymi satysfakcjami. Pierwsze co mi przyszło do głowy jak pokazał Pan że ktoś skopiował na T. tekst, w którym zabrakło instrukcji "uwaga ironią!", to właśnie ze takie akcje stwarzają zagrożenie dla takiej imprezy jak lipcową zwłaszcza bo miejsce jest podatne na wpływy czynników odgórnych. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BaZowy 6 marca 2022 09:58
6 marca 2022 10:04

W razie czego pójdę do burmistrza Benedykcińskiego. On mnie pamięta i wie, że jak się zjawiam - raz na 10 lat w jego gabinecie - to sprawę mam naprawdę poważną. 

zaloguj się by móc komentować

tyszka @gabriel-maciejewski
6 marca 2022 10:09

Nie bede sie powtarzal, gdyz sprawe jak to sie stalo i dlaczego kanaly anty-covidowe okazaly sie kanalami pro-putinowskimi juz poruszalem we wczesniejszych  komentarzach ale tylko podam troche linkow do artykulow prasowych o manifestacji tego zjawiska w USA, Australii i Czechach, ktore wczoraj wyszukalem.  Byl tez artykul do tego zjawiska w Niemczech ale teraz nie moge go znalezc.

Convoy picks up cars and anti-Ukraine talking points ahead of Washington arrival
https://www.nbcnews.com/news/us-news/convoy-picks-cars-anti-ukraine-talking-points-ahead-washington-arrival-rcna18716

Pro-Putin Disinformation on Ukraine Is Thriving in Online Anti-Vax Groups
https://www.motherjones.com/politics/2022/03/pro-putin-disinformation-on-ukraine-is-thriving-in-online-anti-vax-groups/

Anti-vax conspiracy theorists in US turning to antisemitic pro-Putin propaganda, report says
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/putin-propaganda-usa-conspiracy-theorist-b2027230.html

Australian online anti-vaccine groups switch to Putin praise and Ukraine conspiracies
https://www.theguardian.com/australia-news/2022/mar/02/australias-anti-vaccine-groups-switch-focus-to-putin-praise-and-ukraine-conspiracies

Czech anti-vaxxers turning into pro-Russian activists
https://www.euractiv.com/section/politics/short_news/czech-anti-vaxxers-turning-into-pro-russian-activists/

A tu kilka starszych artykulow, ktore lacza Rosje i Niemcy z anty-covidowa propaganda:

How Germany became ground zero for the COVID infodemic
https://www.opendemocracy.net/en/germany-ground-zero-covid-infodemic-russia-far-right/

The Far-Right Has Turned East Germans Against Vaccines
https://foreignpolicy.com/2022/02/12/germany-vaccines-soviets-afd/

Putin’s Long War Against American Science
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/search/research-news/9357/

Weaponized Health Communication: Twitter Bots and Russian Trolls Amplify the Vaccine Debate
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30138075/

 

zaloguj się by móc komentować

BaZowy @gabriel-maciejewski 6 marca 2022 09:46
6 marca 2022 10:12

Przez ostatnie 2 lata wielu z tych "aktywistów " się objawiło dla gawiedzi i miało szanse udostępnić nr konta do datków, "liderzy opinii " powydawali po 1. książce. Takie 5 min.w światłach  i focusach uzależnia. Co tu nagle innego robić? Trzeba robić zadymy z Braunem albo lac wodę na młyn BBC i innych polonofobow z Zachodu albo szukać wrogów wewnętrznych. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tyszka 6 marca 2022 10:09
6 marca 2022 10:13

Nie potrzebnie pan to linkuje. Wiemy o tym i wystarczy. Nikogo tu nie trzeba przekonywać

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BaZowy 6 marca 2022 10:12
6 marca 2022 10:14

No tak, a ja jak ten frajer dopiero w zeszłym roku jesienią uruchomiłem patronite, a tak robiłem promocje na książki. 

zaloguj się by móc komentować

BaZowy @gabriel-maciejewski 6 marca 2022 10:04
6 marca 2022 10:15

Jakby co proszę dawać znaki, będziemy pisać listy, petycję i pikietować burmistrza...:-)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BaZowy 6 marca 2022 10:15
6 marca 2022 10:15

Myślę, że będzie dobrze, ale dam znać w razie czego

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
6 marca 2022 10:40

A ja właśnie odkąd jest wojna ogladam tvp tvn i polsat. Mało mam ostatnio czasu na grzebanie w sieci.

Putina i dziewczyny widziałem - ehh te Rosjanki :)

Ukraincom nie pomagam. Podkreślanie naszej pomocy dla uchodźców pięknie tuszuje problem jaki stwarza ich obecność.

Jeszcze miesiąc temu przecież w Polsce służba zdrowia ledwo z covidem wyrabiała a tu proszę ile miejsc w szpitalach dla ofiar wojennych...

Mieszkańcom Przemyśla współczuję - nie dlatego, ze ich Ukry wybiją tylko dlatego znalezli się w sytuacji gdzie w miescie wiecej uchodzców niz tubylców.

Propaganda sama sobie przeczy.

Na "ulicy" i w sklepach słyszę - Puitin wygrał wojne z covidem i uśmiechy. Szczere.

A więc strachu przed Putinem nie widze w mej małej skali obserwacji. Być może jeszcze za wcześnie.

To co Pan pisze to jak zwykle sama prawda w punkt. Dlatego dziwie sie, ze ludzie sledzą te wszystkie ustawki na tt fb etc.

No a disel po 6.70 + inflacja + nowy ład + wojna na Ukrainie = ZLE CZASY

 

 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @tyszka 6 marca 2022 10:09
6 marca 2022 10:46

Nasza cyber obrona o tym wie... Ale wszędzie być nie może. W każdym bądź razie robi co się da i na bieżąco usuwa największe skupiska dezinformacji. Jest dokładnie tak jak coryllus napisał. Fala szumu informacyjnego, i różnego rodzaju proroków ("całej prawdy o wojnie") jest zastraszająca... To jest zatykanie tysięcy przecieków w tamie, za pomocą dziesięciu palców.

Niestety największym problemem są zwykli obywatele szukający sensacji, całkowicie bezrefleksyjnie, i powtarzający swoje "odkrycia" kumplom z podwórka i u cioci na imieninach. Rodziny tych przeważnie młodych byczków (sympatyków "konserwatyzmu, wolności i prawdy") są bezradne ze strachu który chcą zracjonalizować w jakikolwiek sposób, szukając przede wszystkim winnych ich dyskomfortu, niestety w polskich władzach, bo już wcześniej gdzieś coś słyszeli że rząd zdradza i jest na usługach USraela. Narażone są zwłaszcza osoby starsze, lub ci którzy do tej pory nie interesowali się polityką, i dzieciaki, złaknione udziału w rozmowach dorosłych, (inicjacji/wtajemniczenia w informacje o odpowiedniej wadze)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ThePazzo 6 marca 2022 10:40
6 marca 2022 10:47

Nowy ład nie jest groźny moim zdaniem

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 6 marca 2022 10:46
6 marca 2022 10:48

Tak gawęda się już sypie, bo teraz nie na Usraela, ale jest Rusrael. I co zrobi poseł Braun? Założy jarmułkę?

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski 6 marca 2022 10:48
6 marca 2022 10:54

premier Izraela wybrał się do moskwy za dłuugi stół.  Próbował potem spotkać się z Prezydentem Zieleńskim ale ten odmówił.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 6 marca 2022 10:54
6 marca 2022 10:56

Żydzi właśnie wymieniają pierworództwo za miskę soczewicy. 

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @gabriel-maciejewski 6 marca 2022 10:48
6 marca 2022 11:08

Mam nadzieję że tak zrobi... Im więcej głupot robi w tym wymagającym naprawdę zupełnie czegoś innego czasie, tym szybciej odpadnie mu aureola... Dla mnie osobiście to pikuś, bo znam dysproporcje między odważnymi deklaracjami a autentycznymi czynami tego środowiska. To tchórze.

Zauważyłem światełko w tunelu, które powiększa swoją średnicę z dnia na dzień, w innym zjawisku które mnie osobiście najbardziej interesuje. To wzrost nieufności wobec stratedżyfjuczur i innych ośrodków ANALitycznych, zajmujących się do tej pory rozsiewaniem szkodliwego mitu o kacapskiej niezwyciężonej armii (na symulacjach), profesjonalizmie jej dowódców, i odporności/zahartowaniu żołnierzy. I na tej podstawie skreślaniu/podważaniu naszej zdolności bojowej, i nieodpowiedzialności polityków bo siły zbrojne nie są urządzone na jego modłę bartosiakowej sztampy "armii nowego wzoru", zamiast przyjrzeć się co w rzeczywistości dzieje się w siłach zbrojnych, woli latać w kosmosie, i biegać za swoim własnym ogonem... Oni tam w tym stratedżyfjuczur nie rozumieją co się stało na Ukrainie, i nie mogą się nadziwić jak to możliwe... Mam nadzieję że fjuczyr tej stratedży będzie marny, lub przynajmniej zmarginalizowany do poziomu sitcomu

zaloguj się by móc komentować

tyszka @gabriel-maciejewski 6 marca 2022 10:13
6 marca 2022 11:10

"Wiemy o tym...Nikogo tu nie trzeba przekonywać" -  Chyba zartujesz. Nie udawaj, ze nie wiesz jakie oszolomsrwo czyta twoj blog a nawet ci z komentatorow co zostali po wojennej czystce, ktora slusznie urzadziles, tez niekoniecznie lepsi bo sie najprawdopodobniej maskuja.   Gdy pisalem wczesniej o covidzie i Kremlu chyba nikt nie wykazal zainteresowania.  

Coryllusie, masz problem ze mna to napisz o co ci chodzi. Wczoraj napisales "Pański styl i sposób polemiki irytuje mnie w najwyższym stopniu."  Nie ucieszylo mnie to bo nie bylo moim celem ciebie ani nikogo irytowac. Poza tym pisalem pod artykulem nie twoim.  Nie zapytalem dlaczego, gdyz nie chcialem ciebie draznic skoro juz byles rozdrazniony i podejrzewalem, ze moze sam nie wiesz dlaczego. 

Jak nie chcesz abym tu komentowal to powiedz wprost i mnie wyrzuc nawet bez wyjasnien. Moze wielu sie ucieszy bo ich rzekomo deprymuje, jak kiedys napisales, ale jestem przekonany, ze sa tacy co widza, ze ja cos pozytwnego dodaje moimi komentarzami do tego bloga.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @OdysSynLaertesa 6 marca 2022 11:08
6 marca 2022 11:12

Tak, Bartosiak się przed inwazją nastroszył i przez 11 godzin pieprzył coś o tej armii, zapewne na zlecenie Rusraela

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tyszka 6 marca 2022 11:10
6 marca 2022 11:12

Nie chcę, żeby pan tu komentował

zaloguj się by móc komentować

qwerty @tyszka 6 marca 2022 11:10
6 marca 2022 11:17

Nie zostaje nic pozytywnego 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ThePazzo 6 marca 2022 10:40
6 marca 2022 11:22

Defetyzm i głupota oraz brak elementarnej wiedzy o świecie/etc. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 6 marca 2022 10:48
6 marca 2022 11:23

W czerwonym kolorze i z sierpem i z młotem 

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski
6 marca 2022 11:23

Popieram!

Nierozsądne byłoby przyjmować, że Putin zaatakował Ukrainę bez długotrwałej padgatowki w kierunku spowodowania obezwładnienia sąsiadów Ukrainy ze wskazaniem na Polskę. W takim razie, do tej padgatowki musiała należeć awantura na granicy z Białorusią wycelowana w spowodowanie rozkładu polskich więzi społecznych i organizacyjnych. Teraz wątpliwości nie powinna mieć nawet osoba o politycznym i społecznym rozgarnięciu na poziomie Jachiry.

Z drugiej strony, nie wdając się w zamierzchłe już wątpliwości, czy ten Covid został przez kogoś celowo wywołany, to - zostal / nie został - niewyobrażalne jest, aby w swojej wojennej padgatowce Putin nie uwzględnił społecznych i organizacyjnych okazji powstających w tej pandemii.

Unikalną zaś okazją w Polsce jest zaś antypaństwowa aktywność opozycji, "dwugłos" mediów i wynikające rozdwojenie opinii publicznej oraz szantaż ze strony UE. W tej sytuacji po prostu nieprawdopodobne jest, iżby ruscy szachości planujący wojnę z Ukrainą nie dołożyli starań, aby wyrazicieli każdej z takich pretensji nie skierować w jedno koryto, w którym oni prać będą swoje onuce.

Okazuje się, że pomylili się nie tylko w sprawie zakresu woli oporu Ukrainy, ale także w zakresie podatności Polaków na fejki byle tylko w ich pojęciu zbiorowym sytuacja stała się wystarczająco poważna.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @orjan 6 marca 2022 11:23
6 marca 2022 11:29

To była próba zdegradowania nas do poziomu bydła i ona ciągle jest podejmowana. Na szczęście sami się zdegradowali

zaloguj się by móc komentować

orjan @OdysSynLaertesa 6 marca 2022 10:46
6 marca 2022 11:29

Popyt na proste wyjaśnienia jest ogromny.

zaloguj się by móc komentować

orjan @gabriel-maciejewski 6 marca 2022 11:29
6 marca 2022 11:44

Jak już na przestrzeni lat parokrotnie u Ciebie pisałem, jestem przekonany, iż polskość jest ideą i dlatego jest nieśmiertelna. Na co dzień idea ta wydaje sie niepraktyczna. Od czasu do czasu, a w razie jakichś zagrożeń, idea ta ujawnia się. Choć zwykle podświadomie w ujęciu indywidualnym, ale kategorycznie w ujęciu zbiorowym i ma moc. Wtedy plany wszelkich szachistów idą się bujać, a Polska staje się dla nich niesterowalna.

zaloguj się by móc komentować

tyszka @gabriel-maciejewski 6 marca 2022 11:12
6 marca 2022 11:54

"Nie chcę, żeby pan tu komentował" - No w koncu zdobyles sie na odwage i nie bedziesz musial juz tlumic pasywnej agresji co moze cie uchroni od wrzodow na zoladku. 

Zycze powodzenia.

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @orjan 6 marca 2022 11:44
6 marca 2022 12:08

Bardzo mnie podtrzymałeś na duchu Ojranie,tym komentarzem.Mnie pozostaje czytać już tylko od dechy do dechy notki i komentarze.I jak napisał antyczny Odys "fala szumu informacyjnego jest tak duża",że sorry za nie teges wyrażenie--ludzie dostają ocipienia.

Należałam do tych niedowiarków z dobrej woli,ze Putinek mając Europę praktycznie w ręku gospodarczo,a konkretnie kasę--zadowoli się jak zwyczajny milionerzyna luksusami i czułą przyjaźnią na dalsze geszefty. Nic z tego ..i nie należy poddawać się temu szaleństwu,bo mamy dużo do stracenia.Tak jak Putin-Zachód także nie będzie miał dla nas litości,co udowodniła nam historia.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 6 marca 2022 09:33
6 marca 2022 12:18

".Rola z tym zezowatym pajacem pojechali do Przemyśla szukać murzynów napastujących polskie kobiety"

Idiotów jak zwykle nie brakuje w Polsce.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
6 marca 2022 12:31

"Powtórzę – nie musicie tu przychodzić. Zawsze można iść gdzie indziej i zawsze można milczeć."

10/10.

Ja mogę tylko panu podziękować za to co pan robi od lat:

portal, książki, konferencje.

Tak trzymać panie Gabrielu, i dużo zdrowia życzę.

Nie mogę tylko zrozumieć dlaczego paru wyjątkowo uporczywych i zajadłych ruskich troli tu się pojawia komentując.

Czy nie można ich usunąć permanentnie?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 6 marca 2022 09:33
6 marca 2022 12:36

"Rola z tym zezowatym pajacem pojechali do Przemyśla szukać murzynów napastujących polskie kobiety"

Mam nadzieję że zabrali ze sobą posła Franciszka Sterczewskiego.

Tego co niedawno z torbą latał przy granicy z Białorusią, eksponując polski szowinizm.

zaloguj się by móc komentować

OdysSynLaertesa @tyszka 6 marca 2022 11:54
6 marca 2022 13:06

Nie o informacje chodzi, ani o dobry kierunek Pana myślenia... Powiem to za siebie, ale o nieznośną, zaczepną manierę pretensji, że nikt nie odnosi się, nie zauważa Pańskich uwag, i widoczną z tego tytułu w Pańskich komentarzach szyderę/pretensję do innych tu piszących... Wskazuje Pan czasem naprawdę istotne sprawy, ale oprawia to w po prostu niestrawną manierę. I ja wiem że włażą tu czasem dużo gorsi komentatorzy, ale to nie jest powód żeby samemu luzować sobie w ten sposób.

Z mojej strony pozdrawiam. I proszę postarać się zrozumieć w czym problem, zwłaszcza kiedy emocje sięgają czasem zenitu

zaloguj się by móc komentować



tyszka @OdysSynLaertesa 6 marca 2022 13:06
6 marca 2022 13:25

Dziekuje za uwagi i tez pozdrawiam.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
6 marca 2022 15:57

Jeśli spadnie na nas rakieta, to nie będzie temu winny rząd, ani Ukraina, ani USA, CIA czy ktokolwiek z tego obszaru. Będzie temu winny człowiek, który podjął decyzję o odpaleniu rakiety.

Popatrz, napisałem to samo mniej więcej dzisiaj w tej swojej notce. A przecież my nie jesteśmy z "tej samej gliny". A może?☺

PS Jestem właśnie w Londynie i idę na piwo. Luz blues tutaj, jak zwykle i zawsze. I napisałem onegdaj, że drugiej Bitwy o Anglię nie będzie. Gdzie indziej, "o coś", jak najbardziej. Już nawet jest.

I proszę o wybaczenie za ten  mój luz. Inaczej już nie potrafię. Też o tym napisałem u siebie dzisiaj, dlaczego.

 

zaloguj się by móc komentować

Gumtryk @cbrengland 6 marca 2022 15:57
6 marca 2022 17:25

Coś za subtelna reklama swoich wynurzeń.

Nie ma pan mojego wybaczenia za swój luz. I nie obchodzi mnie dlaczego pan go ma. Wiem tylko, że czy tu czy "u siebie na blogu" jak zawsze pisze pan o sobie mimo, że tutaj NIKOGO NIGDY TO NIE OBCHODZIŁO. Widać taki ma pan przymus. 

zaloguj się by móc komentować

darkforce @tyszka 6 marca 2022 10:09
6 marca 2022 17:42


"Do Sejmu wpłynął właśnie projekt ustawy o przymusie szczepień i paszportów covidowych, a prezydent kilka dni temu podpisał dokument dający obcym wojskom zielone światło na użycie broni palnej i innych środków przymusu bezpośredniego wobec Polaków na ich własnej ojczystej ziemi. Na dniach ma się odbyć w Genewie pierwsze posiedzenie międzyrządowego organu negocjacyjnego w sprawie podpisania Międzynarodowego Traktatu Profilaktyki i Gotowości Pandemicznej, który permanentnie pozbawi 194 kraje członkowskie jakiejkolwiek suwerenności decyzyjnej i finansowej w obszarze polityki zdrowotnej na rzecz WHO (czyli prywatnej instytucji, której właścicielami i mocodawcami są Bill Gates oraz BigPharma). Jeśli traktat zostanie podpisany (a patrząc na to co się dzieje, nie ma powodów przypuszczać, że nie), od tej pory wszelkie decyzje i rozporządzenia WHO będą uznawane za nadrzędne i wiążące wobec państw członkowskich, co otworzy furtkę do: - wprowadzenia totalnej cyfrowej kontroli nad globalną populacją (pod pretekstem "ochrony zdrowia") - bezpardonowego łamania praw obywatelskich i eliminowania wszelkich alternatywnych metod leczenia niezgodnych z rekomendacjami WHO oraz interesami jej sponsorów (pod pretekstem "ochrony interesu narodowego w obszarze bio-bezpieczeństwa") - wprowadzenia nieograniczonej cenzury poprzez usuwanie wszelkich treści niezgodnych z oficjalną narracją WHO (pod pretekstem "walki z dezinformacją”) - uznaniowego nakładania na kraje członkowskie sankcji (w postaci np. gigantycznych kar finansowych oraz represji w obszarze relacji międzynarodowych) za wszelkie odstępstwa od odgórnych wytycznych WHO. Tylko kogo to teraz obchodzi? Kto to teraz zauważy? Przecież to teraz nieważne, w końcu wybuchła wojna! Nie.
Prawdziwa WOJNA toczy się zupełnie gdzie indziej. Nie jest to wojna o terytorium, lecz o życie i wolność 7 miliardów ludzi na planecie – o ich podstawowe prawa obywatelskie i ich suwerenność cielesną, o ludzką godność i o przyszłość gatunku ludzkiego.
Nie jest to wojna na linii "Rosja kontra Ukraina" czy "USA kontra Chiny", tylko na linii "Zwyrodniałe Samozwańcze Globalne Elity kontra Cała Światowa Populacja"."

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @gabriel-maciejewski
6 marca 2022 17:52

Oczywistym jest, że ten mój luz jest przez łzy. Gdy dotyka się prawie bezpośrednio tragedii, jaka odbywa się na Ukrainie, brak słów.

A tak było po mszy świętej w polskim kościele w Londynie, gdzie właśnie byłem. Mówiła jedna z sióstr zgromadzenia, które pokazuję na zdjęciach. Prowadzą w Polsce dom dla chłopców niepełnosprawnych nie tylko umysłowo. Okazało się, że zorganizowały przejazd chłopców z Ukrainy do swego domu opieki w Polsce, po inwazji Rosji na Ukrainę. Autobus został zatrzymany przez wojsko rosyjskie. Kierowca został zastrzelony i jeden z chłopców. Nie wiedzą siostry, gdzie są pozostali chłopcy.

To jest konkretna pomoc, jeśli wesprzemy działania sióstr.

 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Gumtryk 6 marca 2022 17:25
6 marca 2022 17:54

Zazdrościsz? Mały jesteś

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 6 marca 2022 09:38
6 marca 2022 18:03

Panie  Gabrielu,...

...  teraz  jest  wojna  !!!

I  wszyscy  jestesmy  pod  wielkim  cisnieniem  dezinformacji,  o  nieprawdopodobnej  skali,...  ale  jak  to  mowia  "co  nas  nie  zabije  to  nas  tylko  wzmocni"  i  musimy  miec  uszy  i  oczy  szeroko  otwarte,...  

...  i  gruby  kajet  pod  reka  -  jak  wskazal  powyzej  pan  Bedryczko  -  zeby  notowac  tych  wszystkich  "ujkow  i  ujow"  mniejszych  i  wiekszych  ZDRAJCOW  i  wszelka  TARGOWICE,  bo  autentycznie  mamy  jej  WYSYP,...   mamy  nieprawdopodobny  WYSYP  "POMAGIEROW"  Ukraincom...  i  stety  Pani  Gancarz  zwrocila  sluszna  uwage,  ze...

...  konie  kuja,  a  zabia  KACAPIA  swe  lapy  podstawia  !!!

Wojna  wojna,  ale  na  takie  rzeczy  trzeba  miec  WIELKIE  BACZENIE.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @darkforce 6 marca 2022 17:42
6 marca 2022 18:11

Jak ja mogłem cię nie zauważyć?

zaloguj się by móc komentować

Gumtryk @cbrengland 6 marca 2022 17:54
6 marca 2022 18:12

Tobie? Czego? Egystencjalnego kręcenia się w kółko? Żart chyba. Sam widzisz, zreflektowałeś się, nic cię Ukraina nie obchodzi, ale nr rachunków zamieściłeś. Dobrze. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 6 marca 2022 09:46
6 marca 2022 18:14

To  fakt...

...  kregi  publicystyczne  to  JEDNA  BANDA  !!!

Jedyne  rozwiazanie  to  TYLKO  co  najmniej  polowe  tego  TALATAJSTWA  z  PANSTWOWEGO  kurwizora  wypier**lic  NA  BRUK...  wlacznie  z  DANKA  HOLECKA,...  pomimo  tego,  ze  wie,  ta  dziunia  o  istnieniu  Panskiego  PRYWATNEGO  PORTALU  SN  !!!

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
6 marca 2022 18:18

Pamiętam jak pisałeś o tym, że wchodzenie w polemikę ze środowiskami antykościelnymi to pułapka, bo oni nie chcą dialogu i komunikacja za pomocą formuł sprofilowanych przez antykościelnych jest nabijaniem im rozgłosu, a nas unieważnia z automatu, nawet jak mamy najszlachetniejsze intencje.
Wtedy wszyscy się z tobą zgodzili, więc nie wiem dlaczego niektórzy nie rozumieją że ta zasada tyczy się też innych tematów nie tylko tych okołokościelnych, również covida i wojny na Ukrainie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Kuldahrus 6 marca 2022 18:18
6 marca 2022 18:22

Może tylko nam wydaje się, że oni mogą milczeć, a w rzeczywistości nie mogą...? Sam nie wiem

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 6 marca 2022 10:47
6 marca 2022 18:30

Tak...

...  juz  tydzien  temu  chyba  Moskwa  zapodala,  ze  nie  ma  narazie  powrotu  do  "pakietu  55"...  i  nie  wiadomo  kiedy  bedzie...  prawdopodobnie  nigdy...

...  ten  KNUR  timmermans  bedzie  musial  "SZCZelic  se  w  pusty  leP"  z  rozpaczy  !!!

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Paris 6 marca 2022 18:30
6 marca 2022 18:35

No i dobrze...w piecu napalimy

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @gabriel-maciejewski
6 marca 2022 18:39

ciekawostka: nowa ksywka łukaszenki: agroführer

zaloguj się by móc komentować


K-Bedryczko @gabriel-maciejewski 6 marca 2022 18:40
6 marca 2022 18:57

on chyba tylko na agrogaulajtera pojedzie

zaloguj się by móc komentować

Czarny @Kuldahrus 6 marca 2022 18:18
6 marca 2022 19:03

Bardzo celne.  Chciałem powiedzieć to samo, ale nie    potrafiłem. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 6 marca 2022 12:18
6 marca 2022 19:04

Pojechali  JUDASZE,...

...  bo  jest  wielkie  zapotrzebowanie  "na  rasizm"  w  Polsce  !!!

Francuski  telewizor  -  prawie  codziennie  -  bije  piane  o  takich  "chaniebnych  zaHowaniaH"  Polakow,  ale  ma  ogromne  trudnosci  w  ich  pozyskaniu  od  cudzoziemcow,  przebywajacych  chwilowo  po  stronie  polskiej,  bo  zdecydowana  wiekszosc  z  nich  wybiera  powrot  do  swoich  krajow  macierzystych,  dlatego  tez  epatuje  -  glownie  w  godzinach  wieczornych"  we  francuskim  telewizorze  -  jakies  dete  "swiadectwa"  pojedynczych  Marokanczykow  o  rzekomym  "rasizmie"  !!!

No,  ale  SK*****NIE  Frankow  jest  juz  tradycja,...  winnismy  o  tym  wiedziec  juz  od  malego,  szkolnego  dziecka,  ze  wiekszosc  Frankow  to  SPRZEDAJNE  MENDY  !!!

 

A  Franki  -  po  prostu  -  zbieraja  "obciaRZajONcy"  nas  "material  dowodowy",  coby  go  pozniej  wykorzystac,  ale  maja  w  tym  temacie  naprawde  WIELKIE  opory,  bo  skala  PODZIWU  dla  PALIAKOW  jest  OGROMNA.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Szczodrocha33 6 marca 2022 12:36
6 marca 2022 19:08

Oooo,  prosze  pana,...

...  Sterczewski  teraz  to  "robi"  za  zagoZalego  "pomagiera"  walczacej  Ukrainie...  jak  wiekszosc  KACAPI  i  cFelebryctFa  pudelek'owego  w  Polsce  !!!

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski 6 marca 2022 18:22
6 marca 2022 19:23

Tylko dlaczego w jednych tematach mogą, a w innych nie

zaloguj się by móc komentować



Paris @Gumtryk 6 marca 2022 17:25
6 marca 2022 19:26

Czy  moze  sie  pan...

...  zatrzymac  te  prywate  dla  siebie  i  NIE  WLAZIC  w  kompetencje  Gospodarza  ???

Bede  wdzieczna,

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 6 marca 2022 18:35
6 marca 2022 19:30

Dokladnie...

...  troche  moich  sasiadow  -  tych  nienowoczesnych  -  i  wiekszosc  rodziny  w  powiecie  Krzywda  i  okolice  cieszy  sie  niezmiernie  !!!

zaloguj się by móc komentować


BINOKLE @orjan 6 marca 2022 11:44
6 marca 2022 20:29

Bardzo cenię sobie Pańskie komentarze i opinie. Dziękuję za Pana obecność na blogach.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski
6 marca 2022 20:56

Jedno mnie dziwi w tej anty-uchodźczej retoryce....dlaczego ci wszyscy anty nie zauważaja tak prostej jak cep okolicxności, że pomoc uchodźcom  unieważnia całą antypolską retorykę Swobody i innych tego typu organizacji? Teraz i po wojnie nikt już nie uwierzy z Ukraińców, że Polacy to krzywdziciele. Sam Bóg nam dał okazję unieważnienia banderowców, a ci niby patrioci kręcą nosem. 

Do @darkforce - te projekty i pomysły to odgrzewane kotlety (były w już wcześniej) i moim zdaniem - jeśli to prawda - to jest to robota sabotażystów, którzy chca w tak kluczowym momencie nas skłócic i zdegradować. Każdy wie, albo powinien wiedzieć, że teraz trzeba skupic sie na jednym, a jak to uchwala to sa jeszcze sady i Konstytucja. Więc spokojnie....nie ma co tu spamowac.....niech inni na innych pirtalach sie tym emocjonuja - ja mam zasade, że mierzę sie z faktami/rzeczywistościa, a nie z czyms co jest tylko hipotezą...więc mnie to nie rusza...lepiej sie zastanowic, gdzie Rosja sie zatrzyma, bo Ukraińcy sa w bardzo podbramkowej sytuacji - już nie tylko południe, ale Charków i całe Zadnieprze, a jak Kijów padnie to bedzie dopiero problem i nawet bedziemy błagac o przysłanie nam dywizji bundeswery

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @OjciecDyrektor 6 marca 2022 20:56
6 marca 2022 21:30

Bundeswehra może i dywizje ma, ale dużo czołgów jest unieruchomiona, bo coś trzeba naprawić. No i nie wiadomo, czy czołgiści nie noszą koronkowych gaci... 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Matka-Scypiona 6 marca 2022 21:30
6 marca 2022 21:53

No fakt...zapomnialem o tym. Ale gdyby tak przybyli do nas i pokazali tym z Kaliningradu te koronki, to może by to pomogło? W koncu Hunów też ktos poprzebieral, aby wygladali odrażajaco dla przeciwnika...i pomogło.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
7 marca 2022 01:10

A tymczasem były poseł Adam Słomka tworzy legiony.

Wyruszyli tradycyjnie, z Oleandrów.

https://www.salon24.pl/newsroom/1211126,tysiace-ochotnikow-chca-walczyc-z-rosja-po-stronie-ukrainy-z-polski-wyruszyl-legion

Niektórzy to chyba nigdy nie wyrosną z krótkich spodenek.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @tyszka 6 marca 2022 10:09
7 marca 2022 08:20

Z tymi linkami to Pan na poważnie? To jest dopiero propagandowy jad sączany ludzion z wyższych sfer. Ile tam jest manipulacji, przeanalaizowałam wszystkie te teksty i nawet odnośniki w nich do konkretnych postaci ruchu antyvaxx. Już pomijam fakt, że w leadzie jednego tekstu było napisane, że jesteśmy w trzecim tygodniu wojny (a było to pisane 10go dnia wojny), tylko ktoś przytomny to skorygował. 
Otóż to nie jest tak, że ci wszyscy aatyszczepionkowi bojownicy wolności nagle zostali zdemaskowani, że to słudzy Putina.  To globalistyczna mafia postanowiła wpuścić "trojana" w te śwodowiska, po to by ostatecznie je odczłowieczyć, pokazać - zobaczcie, to są właśnie obrzydliwcy, którzy popierają politykę tego zbrodniarza. Może i wpuścili paru agentów, żeby co słabszych intelektualnie działaczy tych ruchów jakoś zdeprawować. Trzeba odróżniać takie rzeczy, proszę pana. I analizować. We wszystkich tych linkach mantra jest ta sama - antywaxxy to idoci, co myślą, że Putin chciał rozwalić tajne amerykańskie laboratoria broni chemicznej. A co najlepsze, na forach, ktore czytam, pojawiają się komentarze Ukraińców mówiących, że wiedzą o istnieniu tych laboratoriów, że są między blokami takie podziemne zakłady etc. Pewnie pan powie, że to ruski troll pisał z fejkowego konta, nie wiem, nie znam się, lubię mieć screena w domu :)

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @BeaM 7 marca 2022 08:20
7 marca 2022 08:40

Tyszka ci nie odpowie, zrobię to za niego. Idź opowiedz tę historię Płaczkowi i Jankowi Pospieszalskiemu jak go gdzieś spotkasz. Moim zdaniem powinnaś sie powstrzymać od komentarzy na te tematy

zaloguj się by móc komentować

BeaM @gabriel-maciejewski 7 marca 2022 08:40
7 marca 2022 09:23

Nie będę komentować tych docinków.  Może adresat sam się wypowie, a jeśli bardzo się mylę, to niech wyprowadzi mnie z błędu. Tylko bez emocji może, jak się da

zaloguj się by móc komentować



OdysSynLaertesa @przemsa 7 marca 2022 10:58
7 marca 2022 12:35

To jest znakomita okazja by wykorzystać do końca antagonizmy między odszczepieńcami a zaszczepionymi... Widać to jak na dłoni. Niektóre komunikaty w tej kwestii, uproszczone zostały zupełnie bezmyślnie.

zaloguj się by móc komentować

BeaM @przemsa 7 marca 2022 10:58
7 marca 2022 19:30

Najgorsze, że nie da się nie używać tych narzuconych pojęć typu antyszczepionkowiec. Najłatwiej kogoś załatwić, definiując go (de finire) zwasze oznacza koniec. 
Obserwowałam ewolucję protestów antylockdownowych i antyszczepionkowych w takiej Anglii. Im lepiej zaczynały być organizowane i masowe, tym były bardziej miałkie. Plakaty, filmy, relacje, trailery, muzyka etc. zaczynały przekształcać te protesty prawie w rozrywkę. Znajomy nie rozmumiał o czym mówię, kiedy mówiłam o "entertainizacji" tych ruchów. Więc nie trzeba pałować protestujących, można robić subtelną długofalowaą rozpierduchę, ingerując w zasadę decorum (że tak pojadę Arystotelesem :)

zaloguj się by móc komentować

qwerty @gabriel-maciejewski 6 marca 2022 18:40
7 marca 2022 21:18

dane w segregatorach w biurze radcy handlowego ambasady Rosji, ....

zaloguj się by móc komentować

zkr @przemsa 7 marca 2022 20:57
7 marca 2022 21:28

> Przecież to od początku była pułapka

Mysle, ze to bardzo duze, krzywdzace wiele osob, uproszczenie. Ale nie ma co kontynuowac tego watku. Po pierwsze Gospodarz nie chce tematu C19 a poza tym zaraz wejdzie tu znowu jakis tyszkopodobny pilnujacy "jedynie slusznej narracji" i "praworzadnosci".

zaloguj się by móc komentować

zkr @przemsa 7 marca 2022 21:32
7 marca 2022 21:47

Nie zgadzam sie z tym, ze kazdy kto wchodzi w polemike jest nieswiadomym matolem "wpadajacym w pulapke" albo czyjas V kolumna.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować