Czy Czerwone Brygady były rzeczywiście czerwone?
Wszystkiego mogłem się tu spodziewać, ale nie takiego rozwoju dyskusji, jaki nastąpił pod tekstem Stanisława Ordy o XX wiecznych gladiatorach, czyli o oficerach biorących udział w operacji Gladio. Skupię się tylko na jednym wątku, który wstrząsnął mną wyjątkowo, a to z tego względu na fakt, że jako dziewięciolatek, uważnie śledziłem w telewizji wszystko co działo się od porwania Aldo Moro aż do wyboru Karola Wojtyły na papieża. Zabijcie mnie – nie wiem dlaczego tak było, bo normalnie oglądałem też Bolka i Lolka i byłem dość strachliwy. Na dowód powiem, że są takie odcinki bajki „Z mchu i paproci”, których, przez lęk, nie obejrzałem do dzisiaj. No, ale wtedy oglądałem każdy właściwie Dziennik Telewizyjny. Kilka haseł z tego czasu na zawsze pozostało w mojej pamięci. Przede wszystkim – Aldo Moro, ale też Czerwone Brygady i Frakcja Czerwonej Armii. Pamiętam również, że w księgarniach pojawiła się w tym czasie książka w szarej oprawie zatytułowana „Terroryzm”, nie wiem kto ją napisał, ale kupiła ją moja siostra. Książka stała na półce i straszyła mnie tytułem. Parę razy próbowałem ją przeczytać, ale odpadłem od tego. Nic nie rozumiałem.
Wracajmy do wątku wczorajszej dyskusji pojawiła się w nim sugestia, że Czerwone Brygady i inne organizacje nawiązujące nazwą i ideologią do komunizmu miały w istocie innych niż komuniści mocodawców. Nie wskazano ich rzecz jasna, zasłaniając się przypuszczeniami oraz różnymi sugestiami. Możemy więc domniemywać, że nie chodzi o Moskwę, ale o kogoś innego. Znacznie od niej potężniejszego, kto trzyma w ręku wszystkie sznurki. No, a skoro tak, to lista podejrzanych redukuje się do międzynarodowego kapitału i Waszyngtonu oraz jego podstępnego ramienia czyli CIA. Pamiętam, jak matka kupiła mi książkę Cortazara, wydaną w miękkiej oprawie i formacie komiksowym, przetykaną ilustracjami, także komiksowymi. Książka nosiła tytuł „Fantomas przeciwko wielonarodowym wampirom”. Bohaterem zaś był tajemniczy Fantomas zwalczający zło w postaci banksterów i CIA. Jeden z rozdziałów nosił taki tytuł „CIA organizuje zamachy na całym świecie”. Oczywiście nie sposób było dociec kogo reprezentuje ten Fantomas, bo był on zbyt szlachetny, by w ogóle ktoś śmiał dociekać takich kwestii. Wniosek stąd płynie taki – skoro Fantomas mógł służyć dobrej sprawie, to Czerwone Brygady mogły równie dobrze służyć złej, choć miały dobrą, z punktu widzenia komunistów nazwę. To się nawet trzyma kupy, bo kiedy komunistyczna telewizja musiała codziennie powtarzać nazwę – Czerwone Brygady to dokonywała wszak autodemaskacji i wskazywała na tego sprawcę zamachów terrorystycznych, na którego chciała wskazać CIA, która była sprawcą rzeczywistym o czym informował nas Cortazar w książce o Fantomasie.
Ja całą wczorajszą dyskusję oceniam jako próbę zdegradowania naszego środowiska. Zakładam przy tym, że mimowolną. Kiedy bowiem czytam, że autor jest wyznawcą konkurencyjnej teorii spiskowej, to co innego mogę pomyśleć? Z naszego punktu widzenia wskazanie Moskwy jako sprawcy zamachów nie jest żadną teorią spiskową, ale kwestią ocalenia życia i wolności. Można oczywiście powiedzieć, że to co mamy od 30 lat to żadna wolność, bo za wszystkim stoją banksterzy, a w szczepionkach jest grafen, ale ja bym się jednak upierał, że warto ryzykować. Czyli nie warto powracać do moskiewskich eksperymentów. One się mogą wydawać teorią spiskową we Włoszech, albo we Francji, ale nie w Polsce. U nas to jest bolesny bardzo realizm. Z perspektywy Rzymu można powiedzieć, że są dwie konkurencyjne teorie spiskowe, ale będzie to degradacja prawdy, która jednakowoż istnieje, choć jest ukryta. Gdzie? Pod cieniutką warstewką grafenu jak mniemam.
Skoro CIA wykreowało Czerwone Brygady, by skompromitować szlachetne działania Moskwy na rzecz wyzwolenia bratniego narodu włoskiego spod panowania imperialistów i banksterów, to po naszej stronie Żelaznej Kurtyny, powinna pojawić się narracja, która będzie kompromitować tę przewrotność. W dodatku za pomocą argumentów nie do podważenia. I taka narracja się pojawiła, mówiłem o tym wczoraj. Kilka razy komunistyczna telewizja powtórzyła program, w którym nieżyjący już dziś dziennikarz i poliglota – Zygmunt Broniarek – przeprowadzał na oczach widzów dziennikarskie śledztwo dotyczące porwania Aldo Moro. Oglądałem to jak zaczarowany i w ogóle się nie bałem. Broniarek mówił o wywoływaniu duchów przez, między innymi, Romano Prodiego. Nie pamiętam czyjego ducha wywołali, ale miał on wskazać miejsce, gdzie znajduje się Aldo Moro, albo jego ciało. I duch powiedział słowo – Gradoli. Broniarek opowiadał o tym z przejęciem i powagą. Potem okazało się, że przeszukanie całego miasteczka Gradoli pod Rzymem nie dało rezultatu. I wszyscy myśleli, że duch ich oszukał – a wcale nie! Ciało Aldo Moro znaleziono bowiem w furgonetce zaparkowanej na Via Gradoli w Rzymie. Okoliczność ta jasno wskazywała na to, że włoskie i inne, zaangażowane w poszukiwania Moro służby, nie radzą sobie wcale, albo celowo działają źle. Bo kto to słyszał, by nie przeanalizować dokładnie tego, co mówią duchy poprzez wirujący talerzyk?
Przypomnijmy teraz jaka była kolejność zdarzeń, tych przynajmniej które ja zapamiętałem, w sławnym roku 1978. Wiosną porwano i zamordowano Aldo Moro, który ponoć chciał się dogadać z komunistami, na co – rzecz oczywista nie mogła pozwolić CIA, która stworzyła te całe Czerwone Brygady. By to uniemożliwić, czyli by odebrać Włochom kontrolę nad własnym państwem zdecydowała się ona na porwanie, a dodatkową maskirowką, było wspomniane tu wczoraj wyemitowanie banknotu o nominale 500 lirów, co miało uratować włoską gospodarkę. Ja dodałbym jeszcze jedną okoliczność, która miała ją uratować, a która zaszła nieco wcześniej. Oto PRL zakupił licencję FIATA, po to właśnie, by ratować włoską gospodarkę. Nic to nie pomogło, bo banksterzy chcieli ją pogrążyć i przez to Moro musiał opowiadać o emisji nowych banknotów. Następnie zaś został porwany i zamordowany, bo – jak przypuszczam - będąc w niewoli nie chciał się uporczywie ze swoich nierozsądnych projektów wycofać.
W dawnych czasach, nawet na tak skomuszałych i głupich studiach jak historia sztuki, nawet taki profesor, który kończył liceum im. Gottwalda, potrafił powiedzieć, że po wojnie kraje takie jak Grecja, Włochy i Francja były zarządzane przez partię komunistyczną z tylnego siedzenia. I nie wywoływało to żadnych sensacji. Dziś pewnie by już tego nie powtórzył, bo mądrość etapu jest inna. No, ale co sobie z tych jego zajęć zapamiętałem to moje.
Takie założenie nie może być dzisiaj w ogóle przyjęte, choć było i jest nadal oczywistością. Na naszych oczach jednak zamieniono je w teorię spiskową, równorzędną z innymi teoriami. No i rzecz jasna daleką od prawdy, jak wszystkie spiski. Czym więc była włoska, grecka i francuska polityka lat pięćdziesiątych, sześćdziesiątych i siedemdziesiątych? Skoro nie była obszarem konfrontacji pomiędzy USA, a ZSRR? No, jak to? To była próba uzyskania niezależności, całkowitej, bezprzymiotnikowej niezależności przez elity tych krajów. Ale chłopie, co to znaczy? Już wam tłumaczę. Chodzi o wywołanie takiego złudzenia, że ustrój i gospodarka, to pojęcia znajdujące się w umysłach polityków, którzy mogą je tam dowolnie modyfikować. A co z realiami? Z fabrykami, partiami politycznymi i tradycją? To są nieważne rzeczy. Tak chyba możemy wnosić z dyskusji, o której piszę. Oczywiście drwię. Nie było żadnej legalnej, niekomunistycznej partii po wschodniej stronie Żelaznej Kurtyny. I były bardzo silne, całkiem legalne partie komunistyczne po jej zachodniej stronie. Nie reprezentowały one interesów Włochów, ale z całych sił dążyły do tego, by możliwie tanio przejąć i zdewastować Italię, Francję i Grecję. Pod pozorami legalności. Moro wskazując na możliwość współpracy z komunistami narażał się na Amerykanom, to jasne. Tyle że teraz musimy powrócić do opisu następstwa zdarzeń w roku 1978, który porzuciliśmy. Na wiosnę tego roku, w czasie kiedy Moro był już porwany, na pewno było jasne, że papież Paweł VI umrze. I na pewno było wiadomo, że coś z tym wakatem trzeba będzie zrobić. Czas się kończył. Paweł VI umarł w sierpniu, błyskawicznie wybrano następcę, który także zmarł i o tę śmierć również oskarża się Amerykanów i banksterów. Mając świadomość, jak mogą potoczyć się wypadki, należało możliwie szybko doprowadzić do zamieszek w Italii, a może i do rewolucji, która odda władzę komunistom. To się nie udało wiosną 1978 roku, a po październiku było już za późno. Taką próbą było porwanie i zabicie Aldo Moro.
Jeśli komuś wyjaśnienie moje nie pozwala rozwiązać kwestii, jaki interes mieli komuniści w zabijaniu polityka, który chciał z nimi współpracować, odsyłam go do mojego wczorajszego tekstu. I wykluczam możliwość dalszego udzielania mu pomocy.
Ostrzegam też, że jeśli jeszcze raz jakaś dyskusja polityczna o komunizmie przerodzi się w promocję grafenu i gadanie o szczepionkach oraz banksterach wszyscy wylecą. I nie radzę z tym polemizować. Jesteśmy śmiertelni i to się okazuje zwykle nagle. Polemiki na ten temat nie będą jednak prowadzone na moim portalu. Podobnie jak nie pozwolę tu na reklamę jakiś szurskich stron. Bo naszej strony nikt nigdzie nie reklamuje. I nikomu nawet w głowie taka myśl nie postoi. A ja dziś powiem nawet więcej – niech nikt się nawet nie waży gdzieś reklamować Szkołę nawigatorów. I tym optymistycznym akcentem kończę, bo jest już późno, a na mam masę roboty.
Jeszcze ogłoszenia. Przez cztery dni sprzedaliśmy 75 egzemplarzy wznowionego, pierwszego numeru kwartalnika „Szkoły nawigatorów”, do końca miesiąca powinniśmy sprzedać wszystko. Jeśli ktoś potem będzie płakał i jojczył, że on nie ma jedynki, sam będzie sobie winien. Drugiego wznowienia nie będzie.
Bardzo proszę wszystkich, którzy mogą, by pomogli Saszy i Ani
https://zrzutka.pl/fymhrt?utm_medium=mail&utm_source=postmark&utm_campaign=payment_notification
No i przypominam o naszych nowościach
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/indie-w-plomieniach/
https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-1-cudem-odzyskane-30-egzemplarzy/
tagi: rewolucja komuniści papież włochy czerwone brygady aldo moro
![]() |
gabriel-maciejewski |
14 stycznia 2025 10:35 |
Komentarze:
![]() |
Pioter @gabriel-maciejewski |
14 stycznia 2025 10:54 |
Emisja 500 lirówki zupełnie nic nie znaczyła. Biglietto di Statto czyli bilety rządowe Republiki Italii były emitowane od 1951 (50 i 100 lirów) i zupełnie nic nie znaczyły w systemie monetarnym Italii. Od 1966 kursowały już bilety o nominale 500 lirów (inflacja) akurat z Aretuzą, a od 1974 dokładnie ten sam wzór z Merkurym, o którym była mowa w tamtym artykule o powiązaniach banksterki z morderstwem premiera Moro. Te bilety rządowe były traktowane tak samo jak bicie monet - to za małe nominały, żeby ponoszeniem kosztów druku były zainteresowane banki emisyjne.
Monety 500 lirowe do 1992 były bite w srebrze, później była to zwykła obiegowa moneta bimetalowa. Było to jeszcze srebro próby 0,835 i monety wybijane corocznie były traktowane jako monety okolicznościowe, ale trafiały się w obiegu.
Ten wątek więc można odstawić na bok z dopiskiem - fantastyka.
![]() |
gabriel-maciejewski @Pioter 14 stycznia 2025 10:54 |
14 stycznia 2025 11:25 |
Tak przypuszczałem
![]() |
valser @gabriel-maciejewski |
14 stycznia 2025 11:35 |
Podobno zabojstwa ks. Popieluszko dokonala tajna grupa agentow CIA, rekami komunistycznej policji, zeby wywolac niepokoje spoleczne i przyspieszyc proces zmian demokratycznych w Polsce.
PS. Katyniu w tyl glowy to jednak strzelali Niemcy.
Z "faktami" ciezko dyskutowac.
![]() |
gabriel-maciejewski @valser 14 stycznia 2025 11:35 |
14 stycznia 2025 11:39 |
Właśnie widzę
![]() |
BTWSelena @valser 14 stycznia 2025 11:35 |
14 stycznia 2025 12:05 |
Nooo...dobre Valserze. Tych "faktów" najprawdziwszych jest na kopy.A"fakty" przypuszczają nawet ,że Mark Brzeziński chciał maszerować z Kaczyńskim na MN z sztadarem LGBT,tylko że ta Kaczucha kazał mu se w d**ę wetknąć. Jakoś z Tobą konkretnie i weselej..... Kropka.
![]() |
BeaM @gabriel-maciejewski |
14 stycznia 2025 12:19 |
Promocja grafenu? Odniosę się, bo to chyba aluzja do mojego komentarza - i powtorzę - grafen nie podlega pod żadną teorię spiskową, tylko jest coraz powszechniejszą praktyką medyczną jako aktywizator w lekach. Sugerowanie, że takie komentarze degradują ten portal jest trochę nie fair, podobnie jak upraszczanie, że ktoś uważa, że za zamachem na Moro stoi CIA. Orda napisał o historii GLADIO i miało być (tak zrozumiałąm) to przyczynkiem do refleksji o tym, że służby specjane to nie taka zerojedynowa historia. Włochy były wtedy areną różnych rozgrywek, pisanie o tym i komentowanie uważam, że raczej wzbogaca zawartość portalu, a Ty grozisz, że za to nas powyrzucasz.. Ojciec Dyr też napisał coś w kontrze...
Co do śmierci Moro, to trzeba się pogodzić z faktem, że tajemnica nidy nie zostanie w pełni ujawniona. Z prostego względu - Watykan prowadził własne dochodzenie w tej sprawie, papież Paweł VI osobiście głęboko zaprzyjaźniony z Moro, poprzez sieć więziennych kapelanów docierał do tych przetrzymujących premiera i zorganizował gigantyczne pieniądze na okup, wszystko było już super dograne, jeszcze dzień przed a tutaj zonk, faceta zabito. Źródła pewnych informacji są w tym wypadku kryte tajemnicą spowiedzi, a tą drogą były wysłuskiwane wiadomości o terrorystach. Nie wspominam o wsześniejszych akcjach typu Lago della Duchessa z szukaniem trupa Moro w zamarzniętym jeziorze. Ta sprawa jest bardzo mroczna.
![]() |
gabriel-maciejewski @BeaM 14 stycznia 2025 12:19 |
14 stycznia 2025 12:28 |
Nie obchodzi mnie pod co podlega grafen. Tu o nim dyskusji nie będzie, albowiem ja tu sprzedaję książki i uważam, że taka dyskusja szkodzi sprzedaży. Nikt też nie będzie tu promował portali, gdzie się takie dyskusje odbywają. Sytuacja z Moro jest zerojedynkowa właśnie przez to, co napisałem - po tej stronie Żelaznej Kurtyny nie było ani jednej legalnej partii niekomunistycznej. A po tamtej były legalne partie komunistyczne. Ta okoliczność - podkreślam - czyni sytuację zerojedynkową.
![]() |
matthias @gabriel-maciejewski |
14 stycznia 2025 12:29 |
Pewien młody człowiek zainteresował się wydaną przez Pana książką "Anglik tatarskiego chana" i stwierdził, że tytuł brzmi zupełnie jak "Starożytni kosmici". Więc czemu się Pan dziwi?
![]() |
valser @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2025 11:39 |
14 stycznia 2025 12:32 |
Ludzie szybko traca czujnosc jak na codzien nie maja z ta kacapska wszywica do czynienia, ale wystarczy sobie przypomniec na jakie wyzyny diabelskiej perfidii kacapscy towarzysze potrafili sie wspiac, ile pietrowych i sandwichowych narracji potrafili naflancowac w rozne miejsca, ilu ludzi przekupic lub zaszantazowac, zeby napisali to i owo, zeby wytworzyc sztuczna mgle, przez ktora juz nic nie bedzie widac, to na takie gladio-bzdury ciezko sie czlowiek nabiera.
Lata siedemdziesiate to swietlany pochod rewolucji na wszystkich kontynentach, w tym w Europie. Propaganda sukcesu na wszystkich liniach i eksport kacapskiej rewolucji do Azji, Afryki i Ameryki poludniowej. 1979 wjazd kacapow do Afganistanu. To byl poczatek zwijania sie tego bardaku, az do tego momentu, lacznie z olimpiada w Moskwie, to byla ekspansja bez zahamowan, na zywca.
![]() |
gabriel-maciejewski @matthias 14 stycznia 2025 12:29 |
14 stycznia 2025 12:34 |
A konkretnie czego tyczy się pański komentarz, bo nie rozumiem?
![]() |
gabriel-maciejewski @valser 14 stycznia 2025 12:32 |
14 stycznia 2025 12:35 |
Tak, jakoś nikt tego nie pamięta. Tak, jak nikt już nie chce pamiętać zmian w konstytucji za Gierka.
![]() |
gabriel-maciejewski @matthias 14 stycznia 2025 12:29 |
14 stycznia 2025 12:39 |
Poza wszystkim, niech pan zapyta tego młodego człowieka, czy zwrot "kolonie genueńskie na Krymie" też brzmi w jego uszach jak "starożytni kosmici". Jak odpowie twierdząco, niech pan go kopnie w zadek i każe mu się brać do nauki. Taka rada.
![]() |
stanislaw-orda @gabriel-maciejewski |
14 stycznia 2025 12:48 |
" Kiedy bowiem czytam, że autor jest wyznawcą konkurencyjnej teorii spiskowej, to co innego mogę pomyśleć? "
Czyli "ruki pa szwam", wyrównać szereg i deklamować tę samą frazę. Bo jak nie to kopa i won.
A przecież moj wpis wskazywał, że wszystkie służby niejawne są siebie warte i wszystkie działają podobnymi metodami.
Jesli takie stawianie sprawy spełnia kryterium "obrazy majestatu", czyli idei założycielskiej "SN", to nie mam nic więcej do dodania.
![]() |
Maginiu @BeaM 14 stycznia 2025 12:19 |
14 stycznia 2025 12:49 |
pisanie o tym i komentowanie uważam, że raczej wzbogaca zawartość portalu, a Ty grozisz, że za to nas powyrzucasz.. Tak, wzbogaca, tyle że kiedy napisałem komentarz, to autor notki skomentował go, że jestem gościem u niego (?) i że jakikolwiek następny mój koenmentarz zostanie usunięty. Była też mowa o absmaku (moim) i śmierdzących ruskich onucach (że niby on). Ja w życiu jeszcze nigdy na nikogo nie splunąłem, więc - przyznaję - poczułem się.... --------
![]() |
gabriel-maciejewski @stanislaw-orda 14 stycznia 2025 12:48 |
14 stycznia 2025 12:51 |
I słusznie, bo nic tu dodawać nie trzeba
![]() |
Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski |
14 stycznia 2025 12:51 |
4 lata temu w styczniu (!) pod wpływem notki CORYLLUSA napisałem własną notkę pt.:
Co może łączyć trzy wydarzenia...?
Końcowe zdanie:
Podsumowując jednym zdaniem, wydaje mi się, że beneficjentem tych wydarzeń była szeroko pojęta „lewica”, mimo, że w przypadku Hiszpanii nie widać tego od razu.
https://andrzej-z-gdanska.szkolanawigatorow.pl/co-moze-aczyc-trzy-wydarzenia
![]() |
JK @gabriel-maciejewski |
14 stycznia 2025 13:12 |
Oczywiście nie chcę Panu nic doradzać jesli idzie o wydawane książek. W temacie Czerwonych Brygad, Bader Mainchoff i tym podobych urządzeń była książka pani Anny Berger p.t. "Konspira". Z tego co pamiętam niewiele ona wyjasniała jesli idzie o fakty, bo jest to powieść. Tym niemniej fajnie pokazywala atmosferę wśród działaczy komunistycznych (w tym oczywiście terrorystów) we Francji i chyba w Niemczech. Książka wyszła pod koniec lat '90 tych ubiegłego wieku, ale szans na szerszą dystrybucję nie miała, bo Adaśko zwany Michnikiem zamilczał ją. Zresztą też zamilczał kisiązkę pani Berger o Czerwonym Harcerstwie Kuronia pod tytułem "Tako rzecze Adam".
|
Wolfram @BeaM 14 stycznia 2025 12:19 |
14 stycznia 2025 14:01 |
Widzę, że Gospodarz już to zauważył - niemniej dodam swoje trzy grosze.
przyczynkiem do refleksji o tym, że służby specjane to nie taka zerojedynowa historia
Dla nas ta sytuacja jest zero jedynkowa.
Rosja - czy się to komuś podoba czy nie - dostawała swoje szanse - i pomimo nich pozostała tworem nastawionym na rozbudowę przemysłu zbrojeniowego - jako jedynego istotnego. To jest kraj żyjący wojną, kraj zakłamany i agresywny - i taki był zawsze od kiedy pamiętam. Ukraina nie dlatego została zaatakowana, bo chciała do NATO - lecz dlatego, iż Rosja nie zamierzała jej złożyć żadnej sensownej oferty - poza tą, by było, jak u nich na prowincji. Czyli oligarchia, dziadostwo, korupcja i bandytyzm. Ukraińcy tego nie chcą - dlatego zwrócili się w stronę Europy. Można oczywiście mówić, iż Ukraińcy tyle mają do powiedzenia co Żyd za okupacji - a o wszystkim decydują bankierzy, służby i ci z Mediolanu, czy gdzie tam jest ich centrala.
Nie jestem zwolennikiem tego poglądu - i mam dobry wgląd w to, co myślą, o czym marzą i czego by chcieli ludzie z Ukrainy. W firmie, z którą jestem obecnie związany pracuje kilkuset Ukraińców - część od wielu lat i na etatach. Mam też takie doświadczenia - jak mieszkanie z Ukraińcami na wynajętej kwaterze, we wspólnym pokoju - im się Polska podoba - jaka by nie była. Mam np. kolegę inżyniera, który wybrał Polskę jako kraj bezpieczny i odpowiedni do wychowania swoich dzieci. Na Ukrainie żył w takim miejscu, iż dziwi się, że dożył do pełnoletniości. W jego dzielnicy rządziła miejscowa mafia. Wie Pani co to znaczy? To znaczy, iż jak się ktoś kierownikowi lokalnej mafii nie podoba - to go wyprowadza przed lokal gastronomiczny i z "obrzyna", przy wielu świadkach strzela w głowę. Ta miejscowość, nie tak dawno została uznana w rzekomym plebiscycie za najlepsze miejsce do mieszkania na Ukrainie.
Ukraińcom bardzo zmieniło się myślenie o Rosji po 2014. Przedtem był to kraj, jak im się wydawało - podobny do nich. Jeździli tam do pracy, zawierali związki małżeńskie - ot, sąsiad. Może nie fajny,ale jest, jaki jest, trudno, inny nie będzie. Jak im wleźli na Krym i do Donbasu - ta optyka uległa diametralnej zmianie.
Można oczywiście twierdzić, iż to CIA zorganizowała rebelię - a Rosja musiała zareagować. A jak Rosja uzna, że w Polsce jest za dużo CIA - to co, też mamy ze zrozumieniem kiwać głową?
W Polsce zarówno biznes, jak i różne grupy wływu były penetrowane przez Rosję.
W przypadku biznesu odbywało się to m.in. tak, iż jak ktoś coś sprzedawał do Rosji to dostawał opiekuna, niby ze swojej branży (czyli nie osoba z ulicy), która zaczynała rozmowę od tego, iż rozumie, że w Rosji nie wszystko działa, jak należy, że są problemy formalne - ale on wielu ludzi zna i może pomóc, ułatwić bo wszystcy jesteśmy dobrzy i musimy współpracować. Potem pada propozycja, by od czasu do czasu - jak to w biznesie zjeść sobie razem obiad i ponarzekać, pogadać o życiu. Nic zobowiązującego.
Co do warstwy propagandowej, czyli obszaru propagowania treści. Był taki portal, zanim powstał Salon24 - prawdziwie prawicowy - dla rynkowych, wierzących i odmieniających słowo prawica przez wszystie przypadki. Po prostu wzorcowy.
Pewnego razu, w czasie kameralnego spotkania właściciel portalu - choć nikogo to nieinteresowało i nikt o to nie pytał uznał, że tematem jego wystąpienia będzie poinformowanie zgromadzonych, iż Rosja to kraj jak inny, musimy z nimi współpracować, kupować od nich ropę i gaz na zasadach rynkowych i nie dąsać się. O Orlenie powiedział, że to firma nieprzejrzysta, wręcz spekulacyjna, nie wiadomo ile i czy cokolwiek warta. O Gazoporcie - iż to projekt stricte polityczny, bez jakiegokolwiek uzasadnienia gospodarczego, zbędny. Mówił to nie jako historyk, geodeta czy hydraulik - ale specjalista z branży. Spotkanie było poprzedzone prelekcją pana Michalkiewicza dla osób, jak się można domyślać o prawicowych zapatrywaniach, które w części drugiej nie uczestniczyły - ona była dla myślących, dykutujących i dużo wiedzących, która to ocenia z perspektywy czasu uległa degradacji.
Mnie na tamym portalu zabroniono nazywania komunistą tego, czy tamtego - bo komunizmu w PRL, takiego prawdziwego to nigdy nie było - a obecnie to komuniści już nie istnieją - więc tak samo.
We Włoszech partie komunistyczne mutują i pojawiają się w różnych konfiguracjach - łącznie z takimi, dla których przyjacielem jest Korea Północna i deklarują ortodoksję z czasów bolszewickich - je też zakłada CIA albo bankierzy?
![]() |
stanislaw-orda @Maginiu 14 stycznia 2025 12:49 |
14 stycznia 2025 14:22 |
To może zacytuj ten swój tak inkryminowany komentarz.
Niechże wszyscy ujrzą, jak bardzo wzbogacał dyskusję .
![]() |
BTWSelena @stanislaw-orda 14 stycznia 2025 14:22 |
14 stycznia 2025 14:50 |
Niestety pan teraz przesadza Stanisławie.Może dlatego,że ma pan wrażliwość z innego powodu.Nie było tam niczego,coby pana śmiertelnie i nieodwracalnie obraziło. Najlepiej byłoby zakończyć ten temat,lub trochę zmienić,lub złagodzić treść swoich wniosków.Skoro dało się zmieniać na innym portalu,to jaki ma pan z tym problem.?..
Odnoszę wrażenie,że znów wzbudza pan zainteresowanie pracowitymi notkami,więc po cóż ten spór?....przecież chyba nie chodzi tylko o zainteresowanie,ale wiedzę........ zresztą cóż ja tam wiem......
![]() |
Aleksandra @gabriel-maciejewski |
14 stycznia 2025 14:52 |
W końcowce ubieglego roku, dokladnie 3 grudnia, idąc do Palazzo Mattei di Giove (gdzie miałam referat w czasie dość fascynującej niszowej konferencji), zatrzymałam się - kolejny juz raz - przy tablicy upamietniającej tragedię Aldo Moro w miejscu, gdzie porzucono samochód z zamordowanym, i pomodliłam się chwilę. Nawiasem mówiąc, środek via Caetani, blisko Piazza Venetia, tuż za rogiem polskiego kościoła świętego Stanisława przy via Botteghe Oscure, został przez sprawców dość starannie wybrany, a symbolika miejsca od razu skomentowana.
Pamiętam tamtem czas tak samo dokładnie, chociaż akurat wątek telewizyjnych występów Broniarka, którym moje liceum szczyciło się jako absolwentem, przepadł w czeluściach wybiórczej niepamięci - dzięki za poruszenie go w notce, bo ciekawy.
![]() |
BeaM @Wolfram 14 stycznia 2025 14:01 |
14 stycznia 2025 14:55 |
Dziękuję za tak długi komentarz, choć uważam, że te uwagi o Ukrainie w kontekście Czerwonch Brygad to troszkę obok tematu i raczej emocjonalne... Mi nie przeszkadza i szanuję to, że Pan i inni oraz godpodarz postrzega tę sprawę zerojedynkowo. Pytanie, czy toleruje się sytuację, że inni patrzą na to nieco inaczej. Proszę też nie sugerować (co padło też w notce), że ja twiedzę, że CIA i banksterzy zakładali Czerwone Brygady. To jest manipulacja. Ja podkreślałam tylko, że Włochy były wtedy polem różnych rozgrywek i nie bez powodu od śmierci Aldo Moro cud gospodarczy zaczął wyhamowywać i rozpoczął destabilizację tego kraju, której skutki trwają do obecnych czasów. Valser też mi nie musi przypominać, na czym polegał marsz rewolucyjny przez Europę i jak perfidne są sowieckie służby - te przypominajki niczego nie wnoszą interesującego.
![]() |
Szczodrocha33 @valser 14 stycznia 2025 12:32 |
14 stycznia 2025 15:01 |
"Lata siedemdziesiate to swietlany pochod rewolucji na wszystkich kontynentach, w tym w Europie. Propaganda sukcesu na wszystkich liniach i eksport kacapskiej rewolucji do Azji, Afryki i Ameryki poludniowej. 1979 wjazd kacapow do Afganistanu. To byl poczatek zwijania sie tego bardaku, az do tego momentu, lacznie z olimpiada w Moskwie, to byla ekspansja bez zahamowan, na zywca."
A grunt pod ten pochód, żeby czuli się komfortowo maszerując, szykowano już znacznie wcześniej.
Ładnych parę lat temu rozmawiałem tu z leciwym już człowiekiem, który służył w oddziałach amerykańskich stacjonujących we Francji po II wojnie światowej, tak w na przełomie lat 40-tych i 50-tych.
I on mi mówił m. innymi, że oficerom w jednostkach nie wydawali przepustek, bo się bano indokrynacji i przewerbowania.
Sowieccy agenci hulali jak mróz siarczysty po kolędzie, a Komunistyczna Partia Francji [Maurice Thorez wicepremierem Francji 1946-1947] miała się jak pączek w maśle.
![]() |
Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2025 12:35 |
14 stycznia 2025 15:04 |
"Tak, jak nikt już nie chce pamiętać zmian w konstytucji za Gierka."
I pijanego Breżniewa, dyrygującego posłami śpiewającymi Międzynarodówkę w sejmie.
Co tam, ludziska się cieszyli że czasami rzucili szynkę i pomarańcze do sklepów.
I na zachód nawet puszczali.
![]() |
JK @gabriel-maciejewski |
14 stycznia 2025 15:27 |
Oczywiście nie chcę Panu nic doradzać jesli idzie o wydawane książek. W temacie Czerwonych Brygad, Bader Mainchoff i tym podobych urządzeń była książka pani Anny Berger p.t. "Konspira". Z tego co pamiętam niewiele ona wyjasniała jesli idzie o fakty, bo jest to powieść. Tym niemniej fajnie pokazywala atmosferę wśród działaczy komunistycznych (w tym oczywiście terrorystów) we Francji i chyba w Niemczech. Książka wyszła pod koniec lat '90 tych ubiegłego wieku, ale szans na szerszą dystrybucję nie miała, bo Adaśko zwany Michnikiem zamilczał ją. Zresztą też zamilczał kisiązkę pani Berger o Czerwonym Harcerstwie Kuronia pod tytułem "Tako rzecze Adam".
![]() |
jolanta-gancarz @gabriel-maciejewski |
14 stycznia 2025 15:40 |
et consortes
Rzeczywistość, zwłaszcza tajnych służb i dyplomacji, nie jest zero jedynkowa. To jest oczywista oczywistość. Podobnie jak to, że Czerwone Brygady były jak najbardziej czerwone. Ale... I tu posłużę się kilkoma linkami:
https://www.salon24.pl/u/kamiuszek/416145,dziesiec-milionow-manka
https://historia.wprost.pl/454096/jak-zachod-dolarami-uratowal-lenina.html
https://pl.wikipedia.org/wiki/Pomnik_Katy%C5%84ski_w_Londynie (tu, oprócz całej historii, polecam zwrócić uwagę na treść napisu, nie zmienioną do dziś)
I takie nazwy, jak: Teheran, Jałta, Poczdam... Nie tylko Włochów rozgrywali wielcy. Dlatego niezależnie od tego, co piszczał Broniarek (to nie określenie ważności wypowiedzi, ale tembru głosu), musimy o tym pamiętać.
![]() |
klon @Wolfram 14 stycznia 2025 14:01 |
14 stycznia 2025 16:51 |
<<<Można oczywiście twierdzić, iż to CIA zorganizowała rebelię -.... .>>>
Można też wzruszyć się dobrym sercem p. Wiktorii Nuland, która bez mrugnięcia okiem rzuciła 5 miliardów USD na obronę demokracji na Ukrainie. Jeszcze przed inwazją Ruskich.
Nie wolno nam wątpić w szczerość intencji zaangażowania sił NATO w Libii, które uwolniły tamtejszy lud od Kadafiego, a zniknięcie po nie całym roku od wygranej sił demokratycznych 25 mld USD w złocie z zasobów libijskiego skarbca należy przypisać.... Bo z pewnością nie mają z tym nic wspólnego przedstawiciele amerykańskich funduszy powierniczych, którzy doradzali tymczasowym władzom Libii po usunięciu dyktatora.
Na tym portalu często czytałem że komunizm jest kolejną mutacją hrezji. To tu pokazywano kto i jak korzystał majątkowo na szerzeniu wszelkich jej wersji poczynając od katarów (Kredyt i wojna). Zatem, nie powinno dziwić, że ktoś tu uwzględni czasem powiązania heretyków z biznesem.
Oczywiście, to Gospodarz decyduje jak moderować swój portal w celu zwiększenia sprzedaży. Mnie pozostanie zaakceptować taki stan rzeczy.
Howgh.
![]() |
Maginiu @stanislaw-orda 14 stycznia 2025 14:22 |
14 stycznia 2025 16:57 |
To może zacytuj ten swój tak inkryminowany komentarz.
Niechże wszyscy ujrzą, jak bardzo wzbogacał dyskusję
Proszę bardzo.. Tyle, że posłużyłem się ironią porównując znany powszechnie obraz tajnych służb rosyjskich i zachodnich. A ironią dlatego, że takie rozpoznanie działania służb amerykańslich, jakie reprezentują w cytowanym przez Pana opracowaniu dwóch Francuzów zasługują tylko na ironię. A ponieważ Pan to opracowanie potraktował poważnie, rozumiem dlaczego taka ironiczna uwaga mogła być irytująca. Pańskie dalsze wpisy, np. że "Niczego nie ma w notce nt. rosyjskich służb " tylko potwierdzają to stwierdzenie. Lub eskalują - w przypadku moich odpowiedzi - zupełnie nietrfionymi stwierdzrniami o moim absmaku co sdo autora notki, który pachnie mi "ruską onucą". Odpowiedziałem Panu, że cenię Pańskie wpisy i czytam je z ciekawością, ale przecież nie muszę się ze wszystkim zgadzać i mam prawo do własnej oceny.
Krytykuje Pan Coryllusa za uwagi pod Pańskim adresem, ale w stosunku do mojej skromnej osoby napisał Pan: "Nie fatyguj się z odpisywaniem, bo wszystkie twoje następne komentarze pod ta notką zostaną skasowane."
A to mój pierwszy wpis pod notką (w sumie, choć krytyczny, to niewinny), dalej już... poszło:
Dzięki temu postrzegamy z ulgą i ze zrozumieniem, że rosyjskie służby - w odniesieniu do tych morderczych zachodnich - są jak niewinne niemowlaki.
![]() |
Maginiu @BTWSelena 14 stycznia 2025 14:50 |
14 stycznia 2025 17:03 |
Nie było tam niczego,coby pana śmiertelnie i nieodwracalnie obraziło.
Fatalnie się poczułem, gdy dowiedziałem się: "jestes tu w gosciach, chciałesś dać wyraz swojemu absmakowi dla autora notek na tym blogu, który pachnieci "ruską onucą", i to zrobiłeś."
Naprawdę fatalnie.
![]() |
gabriel-maciejewski @klon 14 stycznia 2025 16:51 |
14 stycznia 2025 17:09 |
A pan mieszka w Libii czy na Ukrainie?
![]() |
BeaM @jolanta-gancarz 14 stycznia 2025 15:40 |
14 stycznia 2025 17:21 |
W mojej ocenie też nie jest zerojedynkowa, ale mniejsza o to. NIe podkreśliłam jeszcze w tym jednej istotnej rzeczy. Nie spieramy się tutaj o kolor Brygad, bo wiadomo, jaką mają proweniencję i że to komusza ideologia. Ważne jest też to, skąd czerpała fundusze i kto zyskiwał na jej anarchistycznej działalności poza arobatą ZSRR. To po pierwsze. A po drugie, uważam, że sprawa okoliczności samej śmierci Aldo Moro wykracza poza działalność Czerwonych Brygad i w zrozumieniu tych okoliczności nie wystarcza mieć w pamięci obraz gadającego Broniarka. Dokumenty, zeznania etc. z biegiem lat odtajniano i zaczynały wychodzić coraz ciekawsze kwiatki. Sześć lat temu wyszła we Włoszech książka, która to nieco podsumowała: „Moro, niezamknięta sprawa". Tutaj drobne streszczenie via Google translate:
„Wszystko, co ludzie wiedzą o tzw. „sprawie Moro”, opiera się w dużej mierze na rekonstrukcji faktów będącej wynikiem kompromisu, którego celem było sformułowanie „prawdy akceptowalnej” zarówno dla włoskiego aparatu państwowego, jak i dla samych Czerwonych Brygad. Prawdy, które do tej pory zostały „przemilczane”, wyłaniają się zamiast tego z czteroletniej pracy parlamentarnej komisji śledczej Moro 2, która zakończyła swoją pracę w grudniu 2018 r. Tysiące dokumentów odtajnionych z archiwów włoskich służb specjalnych, nowe dowody z wydziału badawczego Policji i Wydziału Śledczego Karabinierów, setki nowych zeznań, pozwalają nam w końcu „przebudować pole wiedzy” na temat tej wielkiej zbrodni w historii Włoch, porównywalnej w czasach współczesnych jedynie do sprawy Matteottiego.
Niekończąca się seria nowych elementów (nie teorii spiskowych) pozwala nam nadać „nowy kształt” wydarzeniom z 55 dni porwania i temu, co do tej pory o nich wiedzieliśmy, a także rzucić światło na międzynarodowy scenariusz zbrodni (od Chile do Nikaragui), któremu Czerwone Brygady zawsze zaprzeczały. Mur Berliński, który stał jeszcze mocno w momencie porwania Moro, we Włoszech zamienił się w ścianę luster, uniemożliwiającą ludziom zobaczenie największej „tajnej” operacji zaplanowanej w czasie zimnej wojny.
Oto kilka przykładów tego, co udało się ustalić:
• Na ulicy Fani znajdowało się co najmniej dwóch terrorystów z Frakcji Czerwonej Armii, niemieckiej organizacji terrorystycznej kierowanej przez Stasi (wschodnioniemieckie służby specjalne).
• Nietypowa kawiarnia, znajdująca się na rogu ulicy, gdzie doszło do zasadzki, była centrum rozległej siatki handlarzy bronią powiązanej z Bliskim Wschodem i zorganizowaną przestępczością.
• Pierwsze więzienie Moro mieściło się na poddaszu budynku należącego do IOR, banku watykańskiego.
• Według nowych raportów ekspertów morderstwo nie mogło mieć miejsca w garażu przy via Montalcini 8, jak miało to miejsce w 1978 r. Zamiast tego, według zbieżnych zeznań, Moro został zabity w pobliżu via Caetani, w „piwnicy ambasady, która "Już go tam nie ma."
• Był izraelski biznesmen, który dostarczył 10 miliardów dolarów okupu dla Pawła VI. Frakcje palestyńskie odegrały ważną rolę w negocjacjach, a ich główny bohater zginął w Berlinie Wschodnim.
• Podczas porwania przekazano BR tajne dokumenty NATO.
![]() |
stanislaw-orda @Maginiu 14 stycznia 2025 16:57 |
14 stycznia 2025 17:40 |
tak, potraktowałem opracowanie dwóch francuskich autorów poważnie. Pisali oni o sieci komórek GLADIO w całej Europie, no ale w mojej notyce było tylko o Italii. I na pewno owych GLADIO nie zakladaly sluzby Kremla.
Ja to tutaj juz przerabialem, najpierw ironia, nastepnie sugestia, a potem leci juz z gorki.
A zakonczylem wymiane uprzejmosci, bo nie widze miejsca ani na ironie, ani na tego rodzaju sugestie.
No i czemu nie dodales, ze nie wykasowalem twojego nastepnego komentarza.
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski |
14 stycznia 2025 18:34 |
Dopiero teraz na spokojnie prz3czytalem. Ale pozamiatałeś...:)
Swoją drogą w latach 90-tych wszyscy prawie - poza komunistami - i 8ch agenturą - uważalu, ze śmierc papieża Jana Pawła I w tsk szybkim czasie to sprawka Sowietów. A dziś już to takie oczyw8ste nie jest? Dziwne. Za proste? Wszyscy wiemy, ze w Kurii Rzymskiej była ulokowana sowiecka agentura. I co? Jedynie, co potrafimy, to gorszyć sie z tego, jakby nie docierało do nas, że każda silna organizacja poddawana jest procesowi wszczepiania obcej agentury. I łykamy wszystkie te "prawdopodobne" teorie, zapominając o nrzytwie Okhama.
Nawet Moskale=Sowieci maja takie powiedzenie, ze "szkatułkę otwiera się prosto". A my kimbinujemy jak konie pod górkę. Czesto-gesto trzeba pomyśleć, ale bez zbytniego kombinowania.
Z tymi linkami to dobrze zarządziłeś. Bo jeszcze troche, a komentarze zamieniłby sie w zasadxie tylko w żonglerkę linkami. Tak jakby komentujacy nie potrafił streścić i podsumować tego, co gdzieś tam przeczytał. Zmuszanie innych do czytania linków uwazam za mało eleganckie, bo trzeba szsnowac czas innych. Jak ktoś żąda dowodu, źródła itd, to wtedy można, ale bez przesady.
Odnoszę wrażenie, że niektorzy komentujacy w zasadxie nie czytają książek, tylko internet i robia sobie katalogii, w ktorych magazynują linki majace swiadczyc o ich wiedzy i doświadczeniu. Daleko tak sie nie zajedzie, bo internet pogłebia chaos. A my ru staramy się ten chaos likwidować, co często wywoluje protest...:) - zwłaszcza u tych magazynierów linków
![]() |
klon @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2025 17:09 |
14 stycznia 2025 18:36 |
W żadnym z tych państw. Jak również nie mieszkam w Italii, o historii której wymieniane były opinie.
![]() |
OjciecDyrektor @valser 14 stycznia 2025 11:35 |
14 stycznia 2025 18:45 |
Bo powołuja sie na niemiecką amunicje- ktora Sowieci uzyli w Katyniu...:).
![]() |
OjciecDyrektor @BeaM 14 stycznia 2025 12:19 |
14 stycznia 2025 18:53 |
Nie napisałem nic w kontrze...:). Napisalem tylko, ze Sowieci byli narzedziem Mediolanu. Ale za co konkretnie zamordowano Moro nie wiem? Nie wiem tez, co Mediolan obiecywał Sowietom?
Z mojego komentarza mozna wnioskować- że Sowietom ktoś pomagałw tworzeniu burdelu na calym globie. Sam Coryllus mówil kiedys w podcascie, że Rosja to taki golem, który nic nie jest w stanie zrobić bez "dr Frankensteina"...;)..
![]() |
BTWSelena @OjciecDyrektor 14 stycznia 2025 18:34 |
14 stycznia 2025 19:00 |
Kiedy ma pan rację to ma!,ale bardzo nie lubię jak zaczyna pan pływać ogólnikami.Protestuję : komentujacy tutaj na SN -wszyscy czytają książki i to nie bajki dla dzieci. Przede wszystkim ksiązki wydawane przez Coryllusa i nie tylko... I przypominam ,że internet w większości zastępuje gazetę,co nie oznacza,że czyta się wszystko jak leci... W Internecie także znajduje się portal SN...ja czytam kilka razy dziennie...
A linki,owszem czasem są potrzebne,aby rozmówca trafił bez straty czasu na przedstawiony materiał,chociaz nie zawsze jest prawdziwy-czasem trzeba wykazać głupotę obwieszczoną,czy kłamliwą...
|
Wolfram @BeaM 14 stycznia 2025 14:55 |
14 stycznia 2025 19:40 |
Manipulacją jest wprowadzanie do debaty publicznej wątków, które obiektywnie są lub mogą być prawdziwe - a posiewają wątpliwości czy aby ci, po których stronie się opowiadamy nie zamierzają nas sprzedać lub już tego nie zrobili - w sytuacji jaką mamy za granicą czy też na granicy.
USA, czy inne państwa będą bronić swoich interesów - to oczywiste i oczywiste jest, iż należy wyciągać wnioski z historii i być czujnym i przewidującym.
O Ukrainie napisałem celowo - bo to jest główna oś sporu - a nie to czy USA zablokowało rozwój Włoch. Oczywiście możemy trzymać się sztywno tematu zachowując pełną dyscyplinę dyskusji - jak sąd, co na wskazanie, iż świadek był skazywany wielokrotnie za fałszywe zeznania odpowiada: to nie ta sprawa, w tej sprawie nie był skazany.
Rozwoju Polski nie blokowało USA - a Związek Radziecki - a w tej chwili robi to Unia w dużej mierze sterowana przez Niemców współpracujących do niedawna ze Związkiem Radzieckim (nazwa marketingowa "Rosja"). Proszę zauważyć iż Niemcy chcą ścigać podejrzanych o zniszczenie Nord Stream, bo uszkodzili ich cenną rurę.
Wg mojej aktualnej wiedzy obiekt makroskopowy - taki jak człowiek, traktor czy rura od gazu - a w sferze prawa podpisana umowa nie mogą przemieszczać się w czasie (podróże w czasie) - jest to niemożliwe.
Mamy datę:
29 sierpnia 2006 rosyjska firma Gazprom oraz niemieckie firmy E.ON Ruhrgas i BASF podpisały w Moskwie porozumienie końcowe dotyczące budowy Gazociągu Północnego i utworzenia konsorcjum Nord Stream.
jest nawet jeszcze gorzej:
We wrześniu 1999 roku Europol Gaz S.A. zakończył budowę całej pierwszej nitki gazociągu Jamał-Europa na terytorium Polski.
Planowana budowa drugiej nitki nie doszła do skutku z powodu uruchomienia prac nad gazociągiem Północnym po dnie Bałtyku.
W tamtych latach było jasne i pisało sie o tym otwartym tekstem, iż Nord Stream służy wyeliminowaniu Polski i Ukrainy z przesyłu gazu - tj. by móc nas i Ukrainę szantażować odcięciem dopływu. Jest to sytuacja w której nam wystarczy dorabiać gębę zoologicznie nienawidzących Rosji - a Ukraińcom też można składać różne propozycje. Putin miał więc plany wobec Ukrainy co najmniej 20 lat temu - i w tym kontekście wywody o jakimś NATO czy innych organizacjach i ich planach czy działaniach wobec Ukrainy nie mają podstaw faktycznych - wynika to z dat.
Nieco późniejsza analiza dot. Nord Stream 2:
Uruchomienie gazociągu Nord Stream 2 (NS2) będzie skutkowało wstrzymaniem tranzytu rosyjskiego gazu do UE przez terytorium Ukrainy, co negatywnie wpłynie na jej bezpieczeństwo i sytuację finansową. [dop. mój: podobnie pisano o NS1]
Cały tekst, pisany przed "opracją specjalną:
https://www.pism.pl/publikacje/implikacje-budowy-nord-stream-2-dla-ukrainy
Historia Nord Stream pokazuje dobitnie, jak Rosja traktuje swoich "przyjaciół" którymi się "opiekuje".
W chwili obecnej konieczna jest ocenia istniejących zagrożeń - i nie można popełnić błędu. Gdyby moja ocena była błędna - to Tusk czy Duda już dzisiaj powinien jechać do Moskwy - ale jeżeli chodzi o mnie - to wolałbym, żeby nikt nie sprawdzał, co Rosja ma nam do zaoferowania - oprócz nędzy i upodlenia - bo to jest pewne.
![]() |
jpw @OjciecDyrektor 14 stycznia 2025 18:34 |
14 stycznia 2025 19:45 |
Dzięki za wskazówki, jak ma wyglądac kurs na prawdę, tzn. bez linków , najlepiej na smartfonie niechlujnie napisany ze wskazaniem , kto jest Wężownikiem, a kto Olimpijczykiem.
Aldo Moro z rodziną sporo wycierpieli, może niedługo jakieś państwo/wywiad zacznie odtajniać archiwa i bez śledztw na smartfonach to samo wyplynie.
To jest ostatni krótki koment. ze względu na politykę Gospodarza. Wycofuje się z patronite, wpłat na zrzutki, chyba , że Gospodarz sam zgłębi temat grafenu w medycynie i zrobi notkę . Podpowiem, że dobrze byłoby też opisać pozwy w różnych krajach o fałszownie dokumentacji, zatajanie efektów ubocznych. Są wpisy o kobalcie, chyba o licie, grafen jest na topie, zasługuje IMHO na uwagę .
![]() |
gabriel-maciejewski @klon 14 stycznia 2025 18:36 |
14 stycznia 2025 19:48 |
Ale mieszka Pan w Polsce, gdzie CIA nie dopuściła się żadnych na razie przeniewierstw, ale za to nieznani sprawcy strącili samolot w Smoleńsku. I mimo to, uważa pan za stosowne współczuć Kadafiemu i oligarchom z Ukrainy, zezwalającym na różne przekręty. Co panem kieruje?
![]() |
gabriel-maciejewski @jpw 14 stycznia 2025 19:45 |
14 stycznia 2025 19:53 |
Niech mi pan poda w mailu swoje nazwisko i napisze jaką łącznie kwotę wpłacił na moje zrzutki a także poda numer konta. Oddam panu wszystko, a potem zablokuję pana na SN.
![]() |
matthias @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2025 12:35 |
14 stycznia 2025 19:54 |
Niezrozumienia tego co chce Pan przekazać. Dla Pana to jasne jak Słońce. Dla niektórych to kosmici.
![]() |
jpw @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2025 19:53 |
14 stycznia 2025 19:55 |
Co wpłaciłem, to wpłaciłem, a Pana netykieta mi nie odpowiada, więc nie będę komentował.
![]() |
matthias @gabriel-maciejewski |
14 stycznia 2025 19:55 |
Niezrozumienia tego co chce Pan przekazać. Dla Pana to jasne jak Słońce. Dla niektórych to kosmici.
![]() |
gabriel-maciejewski @jpw 14 stycznia 2025 19:55 |
14 stycznia 2025 20:01 |
Całe szczęście. Wiele nie stracimy, bo dołączył pan do nas 24 czerwca ubiegłego roku, raptem pół roku temu. I już zaczyna pan rządzić. To dobrze, że nie będzie pan komentował.
![]() |
gabriel-maciejewski @matthias 14 stycznia 2025 19:54 |
14 stycznia 2025 20:03 |
Nie możemy, proszę Pana, pochylać się nad każdym nieukiem i przejmować się tym, co on sobie, w swojej pustej głowie roi. Ludzie mają całkowicie błędne wyobrażenie na temat różnych dziedzin, nie tylko historii. Nikt nie traktuje serio takich, co się upierają przy jakichś swoich wybrażeniach na temat fizyki. Ludzie, którzy się znają uważają ich za durniów i lekceważą. Dlaczego my się mamy przejmować opinią jakiegoś nieuka?
![]() |
OjciecDyrektor @BTWSelena 14 stycznia 2025 19:00 |
14 stycznia 2025 20:17 |
Ale dlaczego odniosła to Pani do siebie? Przecież napisałem, że niektórzy, a nie że wszyscy lub, że większość.
![]() |
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 14 stycznia 2025 18:34 |
14 stycznia 2025 20:24 |
Dzisiaj Kramek był na konferencji prasowej w Prokuraturze Krajowej, najwyraźniej po to, by nadzorować prokuratorów, ale jakoś nikomu to nie przszkadza. Za to parę osób troszczy się o Kadafiego i wydawanie pieniędzyna demokrację ukraińską. No i ludzie czekają kiedy znów nas ten zachód sprzeda.
Co do linków - sto razy zwracałem uwagę bosonowi swego czasu, żeby nie wklejał linków, bo to jest słabe po prostu. W końcu przestał, ale dopiero w kolejnej odsłonie swojego tutaj pobytu
![]() |
Kuldahrus @gabriel-maciejewski |
14 stycznia 2025 20:26 |
Pięknie to wyjaśniłeś, chyba lepiej się nie da.
Wspomniałem pod twoim wczorajszym tekstem o zjawisku które strasznie się rozpleniło w przestrzeni publicznej, czyli o (bezwiednym) wybielaniu sowietów/Moskwy. Ja jestem zaskoczony tym, że w Polsce to trafia na podatny grunt, w kraju który wprost na własnej skórze doświadczył jakie "dobrodziejstwa" oferuje Moskwa.
Ludzie nie rozumieją, że taka narracja jest wymierzona wprost w nas i tak jak napisałeś, przyjęcie jej za dobrą monetę to jest degradacja.
![]() |
OjciecDyrektor @jpw 14 stycznia 2025 19:45 |
14 stycznia 2025 20:29 |
Giordano Bruno też opowiadał wszędzie o heliocentryzmie i mówił jakie to ważne. Tylko tak aie dziwnie składa, że wszyscy heretycy i ludzie o niepięknych intencjach wykorzystywali ten heliocentryzm do sadzenia drzew, aby ukryć liść.
Chcesz dojść do prawdy? Ograniczaj chaos.
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2025 20:24 |
14 stycznia 2025 20:31 |
Całe szczęście boson od chyba pół roku nie komentuje...:)
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2025 20:24 |
14 stycznia 2025 20:33 |
To dziwne, jak bardzo ludzie mają zaburzoną hierarchię spraw do załatwienia...a potem tylko te skargi na obcych.
![]() |
Kuldahrus @Wolfram 14 stycznia 2025 14:01 |
14 stycznia 2025 20:37 |
" prawdziwie prawicowy - dla rynkowych, wierzących i odmieniających słowo prawica przez wszystie przypadki. Po prostu wzorcowy."
Pan to dobrze wie, ale przypomnę, że te "prawicowe" środowiska są w rzeczywistości wymyślone po to żeby stworzyć wrażenie pluralizmu. Tylko ludzie już tyle lat są wałkowani tymi "prawicowymi" narracjami, że nie zauważają tego.
![]() |
gabriel-maciejewski @Kuldahrus 14 stycznia 2025 20:26 |
14 stycznia 2025 20:37 |
To jest przemożne pragnienie, by uchodzić za rozważnego i doświadczonego
![]() |
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 14 stycznia 2025 20:31 |
14 stycznia 2025 20:39 |
Boson prowadził bloga, nie ograniczał się do komentarzy
![]() |
BeaM @jpw 14 stycznia 2025 19:45 |
14 stycznia 2025 20:40 |
Ja też uważam za niestosowe te uwagi Ojca Dyrektora na temat linków i instruowanie, jak się ma robić notki, żeby leniwym ludziom było łatwiej zdobywać wiedzę. Jest mi bardzo przykro, że przez jakiś grafen, który skomentowałam jest afera, a jej skutkiem - Pana odejście stąd. Ja bardzo dziękuję za tamte linki. Proszę zajrzeć na priv, bo nie będę tutaj nic linkować
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2025 20:39 |
14 stycznia 2025 20:51 |
Wiem,wiem...:). I każdego, kto z num polemizował, banował ..:). Betacoola też...
A jeszcze pamiętam takiego kimentatoea o nicku "Ikony85". Ten był taki, że wstawiał tylko link bez słowa komentarza czy wyjaśnień od siebie. W końcu go wyrzuciłeś...:)
![]() |
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 14 stycznia 2025 20:51 |
14 stycznia 2025 20:56 |
Jakoś go nie zapamiętałem. Najbardziej drażniący są ci, co im się zdaje, że ćwiczą, jak Juliusz Cezar, lapidarność stylu.
![]() |
OjciecDyrektor @BeaM 14 stycznia 2025 20:40 |
14 stycznia 2025 20:58 |
Nie instruuję, a tylko wyrażam dezaprobatę. Dlaczego Pani nazywa to lenistwem? Tworzymy tu społecxność nawzahem się uzupełbiającą - jeden coś doda, drugi doś doda i w ten sposób inni OSZCZĘDZAHĄ CZAS, który mogą wykorzystać na zgłębianie zagadnień, na które inni czasu nie mają, bo zgłębiają inne zagadnienia. Jesteśmy więc trochę, kak sieć komputerowa. Dlaczego wszystkie komputery muszą zrobić tę samą czynność? To jest marnowanie czasy, a nie lenistwo. Gdybym musiał czytać wszystko, co np. @jpw zalinkował (a czasem linkował po kilkanaście stron w jednym komentarzu), to nie miałbym czasu nawet na spokojnie pomyślenie.
Czy ten, co czyta internet jest pracowity? A ten, co go mało czyta to leń?
![]() |
klon @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2025 19:48 |
14 stycznia 2025 21:00 |
<<<Ale mieszka Pan w Polsce, gdzie CIA nie dopuściła się żadnych na razie przeniewierstw>>>
Nic mi na ten temat nie wiadomo.
<<<ale za to nieznani sprawcy strącili samolot w Smoleńsku.>>>
Że strącili, nie ma żadnych dowodów, tak jak na współudział banksterki w porwaniu Aldo Moro.
<<<uważa pan za stosowne współczuć Kadafiemu i oligarchom z Ukrainy,>>>
Jeśli wskazanie pewnych zdarzeń nazwiemy współczuciem....
<<<Co panem kieruje?>>>
Przekora, gdy ktoś stosuje szantaż emocjonalny. A tak odebrałem opis losu ludności Ukrainy w kontekście dyskusji o historii porwania Moro. Bo fakt, że tzw "CIA" nie zrobiło w PL niczego złego, nie jest dla mnie argumentem aby zapominać że w innych miejscach globu nie zachowali się okay. I tyle.
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2025 20:56 |
14 stycznia 2025 21:05 |
Podobno ta lapidarność Cezara brała się z tego, że mało się orientował (ratowali go bliscy doradcy)....:). Uchodził więc za wybitnie wtajemniczonego. Ale jakoś dziwbie dał się zaszlachtować pomimo ostrzeżenia go w inteligentny sposób.
![]() |
matthias @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2025 20:03 |
14 stycznia 2025 21:06 |
No jasne. Rozumiem. Ale takie akcje występują cyklicznie, stąd mój komentarz.
![]() |
OjciecDyrektor @klon 14 stycznia 2025 21:00 |
14 stycznia 2025 21:10 |
Zastanawiam się, czy nożemy wskazać jakieś pańatwo lub jakieś służby, które zachowywały się cały czas ok?
Mnie dziwi, że ludzi w Pilsce bukwersuje, że jakieś państwo ma takich lub innych bohaterów narodowych. A nie bulwersuje nas nasz panteon bohaterów narodowych z Kołłątajem i Kościuszko na czele.
![]() |
gabriel-maciejewski @klon 14 stycznia 2025 21:00 |
14 stycznia 2025 21:11 |
Czyli wierzy pan, że samolot o rozpiętości skrzydeł 36 metrów odwrócił się na plecy na wysokości 8 metrów bez wybuchu? Nie zauważyłem, żeby ktoś zastosował tu jakiś szantaż emocjonalny. Nie rozumiem też dlaczego aż tak bardzo martwią pana inne miejsca globu, kiedyś dziś Kramek, jak gdyby nigdy nic wszedł na konferencję prokuratury krajowej, która dotyczyła śledztw jakie przeciwko niemu wytaczano za czasów PiS. Chyba też kieruje panem przekora. Zgadłem?
![]() |
gabriel-maciejewski @matthias 14 stycznia 2025 21:06 |
14 stycznia 2025 21:11 |
Nie możemy się tym przejmować
![]() |
BTWSelena @OjciecDyrektor 14 stycznia 2025 20:17 |
14 stycznia 2025 21:21 |
Sorry,skoro twierdzi pan "niektórzy"to ma pan powody tak twierdzić.Trolli tutaj już dawno nie ma,ale nawet Ci "niektórzy" przypuszczam,że czytają książki...Nie odnoszę się tylko do siebie,bo wszyscy siedzimy w internecie w który prosperuje portal SN,lecz lepiej podać własny przykład,aby nikogo nie urazić.
Ja nawet nie wyobrażam sobie,aby coś pozbawiło mnie tej codziennej lektury...
![]() |
zkr @gabriel-maciejewski |
14 stycznia 2025 21:24 |
> Z naszego punktu widzenia wskazanie Moskwy jako sprawcy zamachów nie jest żadną teorią spiskową, ale kwestią ocalenia życia i wolności.
Wrzuce jeszcze raz Baczkowskiego:
"Resumpcje naszych rozważań o istocie siły rosyjskiej będą następujące: Głównym rodzajem broni rosyjskiej, decydującym o dotychczasowej trwałości Rosji, jej sile i ewentualnych przyszłych zwycięstwach, nie jest normalny w warunkach europejskich czynnik siły militarnej, lecz głęboka akcja polityczna, nacechowana treścią dywersyjną, rozkładową i propagandową. W tej też dziedzinie twórczości obronnej Rosji skupia się gros wysiłków rosyjskich umysłów, tych wysiłków, które w Europie ograniczają się głównie do dociekań na tematy manewrowo-operacyjne."
To dla tych wszystkich, ktorzy probuja w mniej lub bardziej zawoalowany sposób tlumaczyc/usprawiedliwiac te guano zwane Kacapia.
![]() |
BeaM @Wolfram 14 stycznia 2025 19:40 |
14 stycznia 2025 21:25 |
Manipulacją jest wprowadzanie do debaty publicznej wątków, które obiektywnie są lub mogą być prawdziwe - a posiewają wątpliwości czy aby ci, po których stronie się opowiadamy nie zamierzają nas sprzedać lub już tego nie zrobili - w sytuacji jaką mamy za granicą czy też na granicy.
Sprzedano nas już nie raz, więc posiewanie wątpliwości można zaliczyć do bycia czujnym. Natomiast prawda prędzej czy póżniej wyłazi, czy to z pandemią czy Ukrainą czy innymi zjawiskami. Dziękuję, że pan się pochyla nad moimi komentarzami i mi wyjaśnia różne subtelności, a przede wszystkim robi to w sposób kulturalny. Bo to, jak niektórzy komentatorzy próbują drugich dyscyplinować przypomina elementy systemu, z którym tak mocno ideologicznie walczą. Na koniec przytoczę jedną z moich ulubionych piosenek Republiki „Znak "=": (oczywiście wolałabym załączyć linka, ale te są na cenzurowanym)
Wstajemy równo o godzinie DX
A przedtem wszyscy snimy równe sny
Pod kranem program mycia nr 3
Centralny Wyrównywacz nadał mi
Równe buty równe zęby nos
Równy w stronę baz produkcji krok
Równą farbą malujemy wciąż
Równe hasła w koło, równy bądź bądź
![]() |
MarekBielany @BTWSelena 14 stycznia 2025 21:21 |
14 stycznia 2025 21:25 |
No właśnie.
ale brak lektury ?
za dużo
...
![]() |
gabriel-maciejewski @zkr 14 stycznia 2025 21:24 |
14 stycznia 2025 21:26 |
Powtorzę raz jeszcze - Kramek był dzisiaj na konferencji prokuratury krajowej, gdzie omawiane miały być sprawy, jakie przeciwko niemu wtoczył PiS. My zaś zajmujemy się - z przekory - tym, jak to CIA w innych częściach świata nie zachowywała się fair i robiła różny intrygi, a może nawet zamachy
![]() |
BeaM @OjciecDyrektor 14 stycznia 2025 20:58 |
14 stycznia 2025 21:30 |
Po prostu zrozumiałam, że panu się nie chce czytać linków, za którymi idą długie teksty i woli pan, żeby komentator je streszczał. Ja tam wolę zawsze od razu przekierowanie do źródła, a nie czyjeś interpretacje. No chyba że interpretacje są arcydziełami ;)
![]() |
OjciecDyrektor @BeaM 14 stycznia 2025 21:30 |
14 stycznia 2025 21:35 |
Zazdroszczę ludziom, którzy mają dużo czasu na czytanie. Mam go mało. Nawet teraz siedzę nad książką i czasem coś odpiszę.
![]() |
BTWSelena @BTWSelena 14 stycznia 2025 21:21 |
14 stycznia 2025 21:36 |
ps Ojciec&Dyrektor;----nie jestem tak młoda jak pan i nie mam już tyle czasu,aby rzeczywiście zdobywać wiedzę czytając fachowe,odpowiednie księgi...Nie zaprzeczam,że korzystam z wiedzy Nawigatorów,ale chyba nie ma potrzeby abym uderzała się w klatę z powodu tego przewinienia.?
![]() |
zkr @gabriel-maciejewski |
14 stycznia 2025 21:42 |
> a w szczepionkach jest grafen
grafen zostal wrzucony w dyskusje o szczepionkach (albo "szczepionkach" - dla mnie mRNA to terapia genowa a nie szczepionka, szczepionka jest/byla na przyklad VLA2001firmy Valneva) aby zdyskredytowac wszelkie proby polemiki.
Pracowalem dla producenta lekow/terapii (Bemnifosbuvir, REGEN-COV, Actemra) kiedy szalal COVID i pamietam jak probowano osmieszyc tych co probowali tlumaczyc, ze sa inne opcje niz produkt Pfizera.
Dlatego zgadzam sie z Panem, grafen jako temat powinien byc "verboten" na tym blogu bo kieruje nas w otchlan gdzie sa plaskoziemcy czy ci ktorzy uwazaja, ze kregi w zbozu to UFO.
![]() |
zkr @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2025 21:26 |
14 stycznia 2025 21:44 |
> Kramek był dzisiaj na konferencji prokuratury krajowej, gdzie omawiane miały być sprawy, jakie przeciwko niemu wtoczył PiS
to sa jakies jaja...
![]() |
zkr @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2025 21:26 |
14 stycznia 2025 21:47 |
> z przekory
Kazde dzialanie podjete "z przekory" jest mniejszym lub wiekszym sukcesem Kacapow
![]() |
klon @gabriel-maciejewski 14 stycznia 2025 21:11 |
14 stycznia 2025 21:51 |
Nie, nie zgadł Pan. :)
W mojej opinii, ktoś spowodował katastrofę samolotu, lecz nie mam na to twardych dowód.
Tak samo, jak nie mam dowodów na to, że banksterka miała swój udział w morderstwie Moro. Argumenty, jakie podał Pioter przekonały mnie że raczej byli od tej sprawy daleko. Ale wyniknęło to w toku dyskusji.
Inne miejsca globu? Kurna, przecież Anglik tatarskiego chana też troszku podrużował. A co powiedzieć o przygodach kapitana Magona?
A co do Kramka, to dowiedziałem się o jego dzisiejszej akcji od Pana. Nie mam zbyt wiele czasu na siedzenie w necie, więc odwiedzam SN bo uznałem, że tu są zdroworozsądkowo przefiltrować informacje. I nawet, jak kogoś poniesie fantazja, to pozostali dadzą mu "na wstrzymanie" w sposób, nazwijmy to, zrównoważony. Na to liczę.
![]() |
BeaM @zkr 14 stycznia 2025 21:47 |
14 stycznia 2025 21:55 |
No już teraz pan pojechał... tyle że jak z komedii. Dramatyczna próba przypodobania się wodzowi. Ciekawe, czy pan Klon też się uśmiał
![]() |
klon @OjciecDyrektor 14 stycznia 2025 21:10 |
14 stycznia 2025 21:57 |
Każde poważne państwo ma poważne służby! A to znaczy, że służby te robią rzeczy niepiękne. Ale robią to wszyscy. O ile to służby poważne :)
A nnie troszku zdziwiło jak podbiły się u wielu emocje. Się nawet nie spostrzegłem a stałem się obiektem szydery. Gdybym miał 16 lat i konto na fejsie, to pewnie popadł bym w deprechę, ukrył się w koncie i.... obwieścił to całemu światu. :)
![]() |
BTWSelena @MarekBielany 14 stycznia 2025 21:25 |
14 stycznia 2025 21:58 |
Spoko Mareczku..ja nawet Ciebie czasami rozumiem,a lektury nigdy nie jest za dużo. Ten portal SN to pigułka właściwa ,aby pacjent zdrowiał. I tak trzymać!
![]() |
gabriel-maciejewski @klon 14 stycznia 2025 21:51 |
14 stycznia 2025 22:00 |
Staramy się
![]() |
klon @BeaM 14 stycznia 2025 21:55 |
14 stycznia 2025 22:09 |
Pani Beato.,
Do Pani zawsze się uśmiechnę. :)
![]() |
BeaM @klon 14 stycznia 2025 21:51 |
14 stycznia 2025 22:09 |
Szczerze mówiąc, zdziwiłam się, że pan Pioter tak tropiący sprawy monetarne w ten sposób (pierwszy komentarz pod tą notką) skomentował sprawę tej 500lirowki. W każdym razie przeklejam tutaj fragment tekstu, ktory mnie zstanowił z linkowanego przez pana jpw artykułu:
„Uważam, że nadszedł czas, aby rozważyć kwestie ekonomiczne, które moim zdaniem w decydującym stopniu przyczyniły się do tej wywrotowej akcji „ataku na serce państwa”. W rzeczywistości Aldo Moro swoją działalnością polityczną zaszkodził interesom wielkich rodów luterańskich pochodzenia wschodnioniemieckiego (Rothschild/Rockfeller/J.P. Morgan), których członkiem i przedstawicielem jest Kissinger, ponieważ miał na myśli: anulować jednym pociągnięciem pióra, bez spłacania, dług wojenny włoskiego skarbu państwa wobec banków (Casse di Risparmio) kontrolowanych przez Rothschildów/Rockefellerów (J.P. Morgan). W rzeczywistości po jego śmierci dług Skarbu Państwa wobec Kas Oszczędnościowych nie został już umorzony jednym pociągnięciem pióra, lecz nadal przynosił odsetki;
wydrukować wraz z BIN (bankami o znaczeniu ogólnokrajowym, które były bankami publicznymi) pierwszą transzę banknotów o nominale 500 lirów na kwotę 5 miliardów euro w celu sfinansowania robót publicznych. W rzeczywistości po jego śmierci BIN nie wydrukował banknotów 500 lirowych;
nie chciał też, aby Bank Włoch został wykluczony z zakupu obligacji rządowych, które pozostały sprzedane,
Faktycznie, po jego śmierci Bank Włoch został wykluczony z zakupu niesprzedanych obligacji BTP, a Włochy uległy szantażowi Rothschildów/Rockefellerów: „jeśli chcesz, żebym kupił twoje niesprzedane obligacje rządowe, zapłać mi odsetki”.
Przydatne byłoby, gdyby teza ta została lepiej zbadana i zgłębiona przez media, które niestety podlegają tej samej bezpośredniej i pośredniej kontroli, jaką gospodarka finansowa sprawuje nad gospodarką realną i samą polityką, sprowadzonej do roli drugoplanowej."
Od zawsze na SN tropiło się i wykazywało tego typu związki zdarzeń i nagle wszystkie takie dociekania są niemile widziane, podciągane pod rusofilstwo etc. A komentarze nazywane degradującymi. Dziwię się i ubolewam.
![]() |
zkr @BeaM 14 stycznia 2025 21:55 |
14 stycznia 2025 22:12 |
> No już teraz pan pojechał... tyle że jak z komedii. Dramatyczna próba przypodobania się wodzowi.
Po pierwsze, jezeli juz uzywamy pewnych zwrotow to powinno byc "Pan" i "Wodz" ;P
Nie chce sie przypodobac bo wiele razy sie narazilem (mysle, ze Gospodarz to potwierdzi).
Kacapie moja rodzina dobrze zna. Cala moja rodzina jest ze Wschodu.
Napisze wprost - ci, ktorzy urodzili sie na zachod od, z grubsza, linii Bug - Niemen nie rozumieja ich "mentalu".
![]() |
OjciecDyrektor @BTWSelena 14 stycznia 2025 21:36 |
14 stycznia 2025 22:19 |
No oczywiście, że nie ma potrzeby. Mnie chodzi tylko o to, że jak już ktoś się dzieli swoją wiedzą, to żeby poświecił się trochę i wyartykuował jakieś enioski lub streścił linkowany elaborat, mający często kilkanascie stron. Wszyscy wtedy na tym zyskamy - i czas i wiedzę. @jpw mógł przecież pisać sovie notki o metalach i znaczeniu takim czy śmiakim. Ale on wolał w komentarzach wywalić kilkanaście linków. Czasem też linkuje się obcojęzyczne teksty, a niecl każdy ma czas tłumaczyć to sobie w deeplu. Może to i efektownie wygląda, ale dla mnie to taka droga na skróty. Gdybym ja coś w podobie robił, to ludziom znudziłaby się ta moja pisanina po kilku miesiącach najdalej.
![]() |
OjciecDyrektor @klon 14 stycznia 2025 21:57 |
14 stycznia 2025 22:23 |
Powinieneś się cieszyć - wzbudzasz zainteresowanie...:). Mnie cieszy, gdy "osaczają" mnie...:). Choć trzeba się trochę pomęczyć machaniem kijem...:)
![]() |
BeaM @zkr 14 stycznia 2025 22:12 |
14 stycznia 2025 22:25 |
Niech Panu będzie: Panu i Wodzu :)
Po prostu, jak ktoś nawet w takiej reakcji psychologicznej, jak przekora, widzi działania kacapii, to uważam, że powinien sprawdzić, czy nie władają nim jakieś obsesje. Mam nadzieję, że się pan nie obrazi :)
|
Wolfram @klon 14 stycznia 2025 21:00 |
14 stycznia 2025 22:26 |
Przekora, gdy ktoś stosuje szantaż emocjonalny.
Myślę, że nie zrozumiał pan moich intencji - skoro Putin uważa Ukrainę za swoją strefę wpływów - traktuje "poddanych" jak bydło - to nie powinien się dziwić, iż woleliby należeć do innej strefy. Czyni tak, ponieważ paradygmatem istnienia Rosji jest rozbudowa kompleksu militarnego - a cała reszta nie ma znaczenia - jedynie oligarchom ma być dobrze. Gdyby oferta dla Ukrainy była inna - to USA czy GB nie miałyby tam czego szukać. Po prostu stan dyskomfortu przekroczył granicę - szczególnie po tym, jak Ukraińcy mogą podróżować i samodzielnie ocenić co jest możliwe - nawet w innych krajach pokomunistycznych.
Zaakceptowanie powyższego wymaga jednak uznania, iż stan gospodarki, nastroje, stan elit i parę innych spraw mają wpływ na bieg zdarzeń - tj. to, co się dzieje w danym kraju nie jest tylko wynikiem czystej gry służb ale okoliczności obiektywnych, na które wpływa wiele czynników - w szczególności polityka państwa, które rości sobie prawo do wywierania wpływów.
Można na to spojrzeć też tak - iż nie można w nieskończoność tolerować pacjenta, co myśli tylko o swoim imperialnym ego i zbroi się po zęby - a żyje z tego co potrafią zrobić kraje zacofane gospodarczo i prymitywne technologicznie - czyli z wydobycia surowców. Ma Pan w domu jakieś rosyjskie produkty? Co Rosja daje światu poza wygórowanym mniemaniem o sobie i swojej wielkości? Mamy dalej słuchać bełkotu o tym, jak to zła Ameryka blokuje Rosji technologię? Jaką technologię?
Czego im brakuje - bo ja np. znam firmę z górnej półki, absolutny high-end technologiczny, która postawiła im nawet fabrykę, mogącą dostarczać komponenty do co najmniej kilkunastu gałęzi przemysłu. I proszę zgadnąć, na jakich targach w Rosji ta firma się wystawiała - na targach militarnych. Nigdzie na świecie nie robi tego - nawet jej do głowy nie przyjdzie - a w Rosji jak najbardziej, bo władza żąda. Czyli wychodzi na to, że Putin potrzebuje technologii, by się dalej zbroić i stawia warunki, kogo wpuści, a kogo nie.
Oni nie mają pomysłu na normalne państwo - a jedynym "must have" jest dużo uzbrojenia. Można to było tolerować, dopóki było ich wewnętrzną sprawą - ale od jakiegoś czasu nie jest.
Miałem okazję być świadkiem jak pracownik firmy oferującej najnowszą technologię wręcz ślinił się do pracownika Gazpromu, by ten chciał coś od niego kupić. Zaś ten z Gazpromu z ostentacyjną wyższością popijając wódkę w barze hotelu stwierdził w kontekście i bez kontekstu: "Europa jest nasza".
![]() |
klon @BeaM 14 stycznia 2025 22:09 |
14 stycznia 2025 22:28 |
<<<Szczerze mówiąc, zdziwiłam się, że pan Pioter tak tropiący sprawy monetarne w ten sposób (pierwszy komentarz pod tą notką) skomentował sprawę tej 500lirowki.>>>
Jak pisałem, @Pioter mnie przekonał, co nie znaczy że on się nie myli. Cytowany przez Panią fragment mówi o korzyściach ze śmierci Moro, ale nie mamy "zdjęcia z dymiącym pistoletem w dłoni". Na ile światowa finansjera wykorzystuje nadarzające się sytuację a na ile sama je kreuje? Na to pytanie trudno nam będzie znaleźć odpowiedzieć. To co wiemy jest wystarczające aby stracić do nich zaufanie.
<<Od zawsze na SN tropiło się i wykazywało tego typu związki zdarzeń i nagle wszystkie takie dociekania są niemile widziane, podciągane pod rusofilstwo etc. A komentarze nazywane degradującymi. Dziwię się i ubolewam..... >>>
Łączę się w bólu. :)
![]() |
PanTehu @OjciecDyrektor 14 stycznia 2025 22:23 |
14 stycznia 2025 22:33 |
Tak! Dużo linków i najlepiej w suahili:) klikasz w link, przekierowuje na inną stronę, tłumaczysz znów jesteś w innym miejscu a po chwili czytasz coś zupełnie innego....skaranie boskie
![]() |
OjciecDyrektor @BeaM 14 stycznia 2025 22:09 |
14 stycznia 2025 22:37 |
Czyli tak, jak wczoraj napisałem - Mediolan zlecił zabicie swojego członka gangu za coś. Ale wykobawcą byli Sowieciarze. Nawet jeśli prztjmiemy, uż prawdą jest, że Moro zaszkodził w jakiś sposób interesom Amerykanów, to oni nie mogli tego zrobić, bo mieli ograniczenia PR-owe.
Ale pamiętajmy, że dla Mediolanu takie USA, to jeden z zasobów. Najważniejszy, ale nie wiemy czy w sprawie Moro, interes Amerykanów był kluczowy.
Może było tak, jak w pogadance Coryllusa o ubezpieczeniach, czyli USA chce ubezpieczać Italię, ale musi być realne zagrożenie. To zagrożenie mogło być prowokowane przez USA, ale nie musiało. Bo mógł to robić konkurent. Taka Anglia wspierała ruch komunistyczny w Ameryce Łacińskiej właśnie przeciw interesom USA. I w tym celu prowokować mogła Sowietów, aby to oni finansowali ze swoich środków, łudząc ich wrażeniem, że robią to dla siebie. Tak więc Sowiety przez swoją chciwość i pychę robiły to, co było w interesie USA lub Anglii, myśląc naiwnie, że będą potem konsumować zwycięstwo.
![]() |
BTWSelena @OjciecDyrektor 14 stycznia 2025 22:19 |
14 stycznia 2025 22:41 |
Bardzo trudno jest mi polemizować odnośnie linków.Często są one potrzebne,bo zawierają nie tylko ustawy,przepisy etc,etc,ale także oszczędzają wiele czasu. Ja jakoś nie trafiam na "nagiego"linka bez odpowiedniego komentarza.Niekoniecznie trzeba wszystkie czytać,ale są także bardzo,bardzo interesujące. Trzeba mieć intuicję,które są przydatne,a które zawierają chłam.
Rzeczywiście internet tonie w milionach gadających "profesurów"lansujących się na YT itp mądrościami... To,to należy zostawić w spokoju...chociaż zazwyczaj wysłuchuję pogadanek z SN...oraz wybranych mi osób ......zewnątrz...
![]() |
zkr @BeaM 14 stycznia 2025 22:25 |
14 stycznia 2025 22:53 |
> jak ktoś nawet w takiej reakcji psychologicznej, jak przekora, widzi działania kacapii, to uważam, że powinien sprawdzić, czy nie władają nim jakieś obsesje
To nie sa obsesje.
Jezeli ktos wchodzi w polemike typu "OK, Sowiety byly zle ale CIA to..." to mi jakos dziwnie zalatuje.
![]() |
BeaM @klon 14 stycznia 2025 22:28 |
14 stycznia 2025 23:14 |
Tego, co zacytowałam nie traktuję oczywiście jako dowodu (bo dowody w takich sprawach mają to do siebie, że nigdy nie wypływają), tylko jako spostrzeżenie, wyjęte zresztą z portalu włoskich chadeków.
![]() |
klon @Wolfram 14 stycznia 2025 22:26 |
14 stycznia 2025 23:30 |
Witam, I dziękuję za wszystkie Pana komentarze. Dużą przyjemność sprawia podążanie za Pana tokiem rozumowania. Nawet wtedy, gdy czuję imperatyw odpowiedzieć "z przekory". :) No, poniosło mnie, gdy tak nagle przeskoczyliśmy z Włoch na Ukrainę.
Większość tego, co chciałbym jeszcze powiedzieć napisała wcześniej @BeaM. Dodam tylko, że zgadzam się z Pana oceną kacapów, jak mawiał mój ciec, którego oni "wyzwolili" z robót u Niemca w Tallinie. Część mojej rodziny pochodzi "z tych" Mickiewiczów. Druga część "zza Buga". Chrzestna mojej Mżonki widuje czasami swoje zdjęcie w TVP gdy mamy rocznicę Rzezi Wołyńskiej - mała dziewczynka stojąca obok rzędu ciał zamordowanych Polaków. Miał mi kto opowiadać o działaniach "hunów"
Liczę, że nadal będzie można znaleźć Pana opinię na różne tematy poruszane tu, na SN.
![]() |
klon @OjciecDyrektor 14 stycznia 2025 22:23 |
14 stycznia 2025 23:41 |
Stać na szczycie pudła może i fajne, ale szkoda mi czasu na machanie kijem :) Jak mawiała moja babcia:
Twoją racja, mój spokój.
![]() |
BeaM @OjciecDyrektor 14 stycznia 2025 22:37 |
14 stycznia 2025 23:49 |
No właśnie, pana skomplikowana interpretacja wydaje mi się bardziej prawdopodobna, niż te suflowane oczywistości, że kacapia zabiła Aldo Moro w ramach swojej czerwonej rewolucji. Już bardziej uwierzę w okrutną osobistą zemstę szefa Czerwonych Brygad, który najpierw trafił do więzienia, potem jego żona zorganizowała odbicie go, w innej akcji porwania jakiegoś przemysłowca carabinieri zastrzelili ją, a mąż-szef trafił znowu do pierdla. Zabili mu żonę, która w brawurowej akcji wyzwoliła, go a potem sama zginęła. Chyba tylko grube coś, porwanie i zabicie premiera tego kraju mogło go mu zrekompensować starty... To taka interpretacja psychologiczna. Bardziej prawdopodobna, że do akcji wkroczyli inni interesanci. Forsa na organizację z Bliskiego Wschodu bardziej niz od ruskich, szła z Palestyny, a dla przeciwwagi - okup zaoferował Żyd... papieżowi. Taka historia.
|
Wolfram @BeaM 14 stycznia 2025 22:09 |
15 stycznia 2025 00:41 |
Poszukałem po słowach kluczowych i znalazłem artykuł na portalu, który skamle, że go ABW blokuje, czy blokowało - wraz z listą innych, co mówią samą prawdę - typu nczas, neon - chciałem sprawdzić czy jest na aktualnej liście portali dezinformujących czy też uprawiających miękką propagandę rosyjską - ale nie mogę znaleźć - niemniej po przeczytaniu treści "w temacie" napiszę tak:
Zagadnienie banknotu 500 lirów w powiązaniu ze śmiercią Aldo Moro wydaje się być po wstęnej weryfikacji jednym z typowych tematów dezinformujących lub wprowadzających do "świata prawdy" - czyli głoszących tezę, iż Zachód jest niedobry - dobra jest jedynie Rosja, stara się, ale niewiele może. Z tym że słowo Rosja - bywa, że w ogóle nie pada, a jest jedynie kontekstowym dorozumieniem i to też bardzo subtelnym.
W tym artykule napisali iż Aldo Moro, Abraham Lincoln i J.F. Kennedy zostali zamordowani z tego samego powodu - kontroli emisji waluty. Tak tam napisali - chociaż poprawne językowo wydaje się "pieniądza" - ale to w sumie mało istotne.
Rozrzut dat śmierci jest jak widać duży. Pada jeszcze nazwisko Rotszyld, J.P. Morgan i ich przedstawiciel - Kissinger.
Proszę się nie obrazić - ale to klasyczny zestaw - w połączeniu z Lincolnem i Kennedy'm daje niemal 100% pewności, iż jest to albo ruska agentura albo szuria.
Dałbym linka do treści - dopiero zobaczyłaby Pani, co to jest jazda po emocjach - nie będe nawet cytował, by sobie nikt nie wyszukiwał.
Moja teza jest taka - ze względu na sumę tej emisji - 5 miliardów chyba EUR - i to jednokrotnie - to jest w skali gospodarki Włoch - "na waciki". Tzn. za taki drobny szwindel z obejściem banku i procedur emisyjnych nie zabili by go. Podobnie - jak ta suma nie postawiłaby Włoch na nogi. Pomogła - owszem - ale bez przesady. Parę lat później, w Polsce, Jaruzelski zajumał podobną kwotę oszczędności dolarowych obywateli - i Balcerowicz to posprzątał, świat jak widać się nie zawalił.
By prowadzić merytoryczną dyskusję musielibyśmy sie upewnić, iż wszyscy uczestnicy rozumieją różnice pomiędzy np. emisją, a kreacją pieniądza - i dlaczego Aldo Moro chciał zrobić emisję "poza konkursem" czyli tak, by nie ponosić kosztów pozyskania pieniądza. Koszt ten i powody, dla których chciano wprowadzić do obiegu ten ułomny pieniądz nie są niestety wyłożone klarownie - tzn. jest jazda po emocjach - ale nie ma liczb - kto konkretnie ile traci i dlaczego.
Podejrzewam, iż sami autorzy nie rozumieją tego. Koncentrują się na obrazkach i napisach na banknotach - co ma znaczenie trzeciorzędne. Istotą jest pozorna emisja (druk) pseudopieniądza, który działa, jak w pełni wartościowy, a nim nie jest - w mojej ocenie taki pieniądz nie mógłby stanowić podstawy do udzielania kredytów - a być może nie możnaby go nawet wpłacić do banku. Tzn. istniałby w gospodarcie "pieniądze" poza możliwością naliczania odsetek i systemem bankowym. Może tak, a może nie. Niewiele wiadomo - bo jak napisałem - autorzy jadą po emocjach, pisząc, o "włoskim narodzie", jakichś abstrakcyjnych dla polskiego czytelnika zobowiązaniach - a konkretów żadnych.
![]() |
BeaM @gabriel-maciejewski |
15 stycznia 2025 03:10 |
To niech mi pan podeśle linka na priv, zobaczę, czy o tym samym artykule mówimy, bo obawiam się, że jednak nie... Na tym portalu, gdzie czytałam ja, nic mi nie skomlało o blokowaniu. A z innej beczki a propos Kissingera, to we wspomnieniach córki Moro było powiedziane, że jej ojciec otrzymywał od rzeczonego ostrzeżenia, więc coś może być na rzeczy.
![]() |
BeaM @BeaM 15 stycznia 2025 03:10 |
15 stycznia 2025 03:10 |
To miało być do p. Wolframa :)
![]() |
gabriel-maciejewski @BeaM 14 stycznia 2025 22:09 |
15 stycznia 2025 05:23 |
Ktoś pisze, że Rotschildowie to wschodnioniemiecka rodzina luterańska, a ty ubolewasz, że go nie cytujemy i nazywasz mnie wodzem? Niesamowite...
![]() |
OjciecDyrektor @BeaM 14 stycznia 2025 23:49 |
15 stycznia 2025 05:58 |
Ale nie wydaje się Pani dziwne, wręcz nieprawdopodobne, że człowiek który nie potrafi sam uciec z więzienia, potrafi porwać premiera?
![]() |
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 15 stycznia 2025 05:58 |
15 stycznia 2025 06:01 |
Dobre
![]() |
OjciecDyrektor @BeaM 15 stycznia 2025 03:10 |
15 stycznia 2025 06:03 |
To tak samo, jak z Chmielnickim - jego też miała nakręcać osobista zemsta. To jest ten sam zestaw dezinformacyjny.
![]() |
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 15 stycznia 2025 06:03 |
15 stycznia 2025 06:04 |
Powinniśmy zacząć opisywać takie pakiety dezinformacji i przyporządkowywać je do grup wiekowych. Może jaką nagrodę by nam dali?
![]() |
OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 15 stycznia 2025 06:04 |
15 stycznia 2025 07:03 |
Ja bym nie liczył...:). Dziwi mnie ta łatwość ulegania dezinformacji i bronienia jej, jak ojcowizny. Tyle już napusałeś w tej kwestii, tyle przykładów, książek - zwłaszcza trzy tomy baśni socjalistycznej. I nic. Jak grochem o ścianę. Stąd takie oburzające podejrzenie, że ludzie nie czytają książek. No bo jak to? W książkach opisany jest mechanizm dezinformacji, a w komentarzach treść taka, jak u certyfikowanych autorów tzw. książek naukowych. Chyba że przyjmiemy, że ludzie czytają książki mainstreamowe, udające że nimi nie są, a wydawanych przez JK nie czytają.
![]() |
gabriel-maciejewski @OjciecDyrektor 15 stycznia 2025 07:03 |
15 stycznia 2025 07:08 |
Różnie bywa. Te mainstreamowe dają im poczucie wspólnoty, podobnie jak portale otwierające korytarze do najprawdziwszej prawdy. A my co? Tylko wątpliwości siejemy. Bartosiak znów mówi, że USA kupuje Grenlandię i odchodzi na Pacyfik, a nas sprzeda ruskim. I co? Wszyscy klaszczą
![]() |
zkr @gabriel-maciejewski 15 stycznia 2025 06:04 |
15 stycznia 2025 07:57 |
> Powinniśmy zacząć opisywać takie pakiety dezinformacji i przyporządkowywać je do grup wiekowych.
Ja bym nie dzielil na grupy wiekowe ale na "targetowe": "Cybernetycy", "Socjotechnicy", "Uzyteczni idioci", "Glupki", "Debile".
![]() |
olekfara @Wolfram 15 stycznia 2025 00:41 |
15 stycznia 2025 08:23 |
Argumenty o małej szkodliwości społecznej czynu Aldo Moro, niezależnie, od tego kto ile stracił i dlaczego jest mało przekonujący. Nikt na świecie w finansach nie stosuje etyki chrzścijańskiej, jest jeszcze gorzej, oprócz kary zadośćuczynienia jest jeszcze kara odstraszająca, i jest ona bezwzglednie stosowana zarówno prze organy panstw, banki, a także w prywatnym obrocie na poziomie sąsiedzkim czy rodzinnym. Nie będę pisał o uderzaniu się we własne piersi, bo to znowuż była by gra na emocjach.
![]() |
gabriel-maciejewski @olekfara 15 stycznia 2025 08:23 |
15 stycznia 2025 08:44 |
Pan też stosuje kary odstraszające? I skąd pan wie, że etyka chrześcijańska nie ma zastosowania w finansach?
![]() |
gabriel-maciejewski @zkr 15 stycznia 2025 07:57 |
15 stycznia 2025 08:51 |
Upierałbym się przy grupach wiekowych
![]() |
BeaM @OjciecDyrektor 15 stycznia 2025 05:58 |
15 stycznia 2025 10:47 |
Co jest w tym nieprawdopodobnego? Premiera porwał kolejny szef tej organizacji, gdy tamten siedział w więzieniu
![]() |
BeaM @gabriel-maciejewski 15 stycznia 2025 05:23 |
15 stycznia 2025 10:54 |
Google translate nie zawsze sobie radzi, czepiasz się szczegółów... I nie ubolewam, że czegoś nie cytujemy. Nie manipuluj proszę moimi słowami. Pisałam o linkowaniu. Czasem tutaj ludzie wypisują różne niestworzone rzeczy, ale im uchodzi, więc Twoje reakcje mnie naprawdę dziwią.
|
Wolfram @BeaM 15 stycznia 2025 03:10 |
15 stycznia 2025 11:12 |
Ta "emisja" jak się wydaje polegtała na tym, iż zamiast emitować obligacje za które trzeba zapłacić ich nabywcom odsetki, co ponadto powoduje wzrost zadłużenia państwa A. Moro chciał wprowadzić do obiegu, celem opłacenia robót publicznych coś na kształt bonów do marketu - tyle, że takich lepszych, bo wyglądających jak pieniądze - czyli bardziej uniwersalnych.
Skoro A. Moro chciał wchodzić z komunistami w jakieś układy, to oznacza, że mieli odpowiednią pozycję, która przymuszała do paktowania z nimi. Czyli - komuniści mieli wzięcie u elektoratu.
Zabicie A.Moro i przedstawienie go jako obrońcę uciśnionego ludu, zamordowanego przez bankierów ma logiczny sens - jeżeli chce się doprowadzić do destabilizacji i wprowadzenia komunistów do władzy via wybory przez rozgniewany elektorat. Ma to sens i jest to sprawa gruba - w odróżnieniu od druku dużej ilości bonów udających pieniądze - co jest sprawą taką sobie. Kto był zainteresowany zwycięstwem komunistów? Kissinger? A może sowieci? Stawiam na tych drugich.
To co mówi córka, osoba, dla której to było wielką tragedią nie jest całkiem wiarygodne. Wiem co potrafią mówić świadkowie - zarówno z dobrej, jak i złej woli, jak interpretują to co słyszą, jak słyszą to co chcą usłyszeć, a nie to, co ktoś mówi etc. Czy ona gdzieś stwierdza iż Kissinger groził wprost śmiercią A. Moro? Czy tylko mówił, że źle robi, że to się źle skończy itd. To nie jest to samo.
![]() |
BeaM @Wolfram 15 stycznia 2025 00:41 |
15 stycznia 2025 11:17 |
Dziękuję, sprawdziłam, ja tamten cytat wzięłam z tej strony, wygląda jak blog o profilu chrześcijańsko-demokratycznym:
https://www.ilpopolo.cloud/economia/1162-le-questioni-economiche-e-il-caso-moro.html
Na pewno zaraz znajdą się chętni, żeby twierdzić, że to sowiecka dezinformacja.
|
Wolfram @olekfara 15 stycznia 2025 08:23 |
15 stycznia 2025 11:17 |
To nie jest kwestia etyki, a pragmatyki. Mordowanie premierów nie jest karą bezwzględnie stosowaną - raczej stanowi wyjątek. Zabicie premiera czy zlecenie takowego to czyn o dużym ryzyku - w mojej ocenie - w tym przypadku - gra nie warta świeczki.
![]() |
BeaM @Wolfram 15 stycznia 2025 11:12 |
15 stycznia 2025 11:19 |
Postaram się odnaleźć tę wypowiedź córki, ale po południu, bo teraz mam inne sprawy, dzięki za komentarz!
![]() |
gabriel-maciejewski @BeaM 15 stycznia 2025 10:54 |
15 stycznia 2025 11:53 |
Szczegółów????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Rotszyldowie to żydowska rodzina z Frankfurtu, w Hesji!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gugiel sobie z tym nie poradził?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Cytujesz manipulatora działającego w złej wierze. I nawet tego nie weryfikujesz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Niestworzone rzeczy tutaj wypisuje sie w ramach tutejszej konwencji, która nie obowiązuje poza tym portalem. I dlatego są one dozwolone.
![]() |
BeaM @gabriel-maciejewski 15 stycznia 2025 11:53 |
15 stycznia 2025 12:00 |
Tak, szczegołów, odwracasz uwagę od istoty tego, co tam było napisane. Jak podejmiesz inne kwestie tam zawarte, bo to że to się przerodzi w jakąś sensowniejszą wymianę zdań. Nie musisz krzyczeć poprzez ilość znaków. Twoim zdaniem to manipulator działający w złej wierze. Ok, taką masz opinię i przyjęłam to do wiadomości, ale chyba nie mam obowiązku jej dzielić.
![]() |
gabriel-maciejewski @BeaM 15 stycznia 2025 12:00 |
15 stycznia 2025 12:03 |
No, ale on kolportuje niedorzeczności. Skoro kłamie w jednym przypadku, pewnie kłamie też w innych.
![]() |
qwerty @Wolfram 15 stycznia 2025 11:12 |
15 stycznia 2025 12:04 |
100% racji.
![]() |
BeaM @gabriel-maciejewski 15 stycznia 2025 12:03 |
15 stycznia 2025 12:18 |
Spieramy się o jakiś błąd w nazewnictwie geograficznym, a nie o jakieś staszliwe niewybaczalne kłamstwo. Muszę lecieć, miłego dnia! :)
![]() |
gabriel-maciejewski @BeaM 15 stycznia 2025 12:18 |
15 stycznia 2025 12:23 |
Nie o jakiś błąd tylko o całą narrację. Jeśli ktoś wypisuje takie brednie, to znaczy, że jest konstruktorem całego uniwersum przeinaczeń mających jednak pewną uwodzicielską moc, czego jesteś dowodem.
|
Wolfram @gabriel-maciejewski |
15 stycznia 2025 12:30 |
Przejrzałem jakieś komentarze w temacie - i podtrzymuję swoje zdanie - pieniądze to mało istotny margines. Komuniści uzyskali wynik w wyborach niewiele gorszy od Chadecji - ale weszli do polityki za cenę zerwania związków z Sowietami.
Nawet gdyby to zerwanie było na pokaz - to wejście do polityki daje nowe możliwości finansowania i niezależność od poprzedniego "promotora" - to się sowietom nie podobało. Innym elementem była polityka negocjacyjna - w której włoscy komuniści też brali udział - i liczono się ze śmiercią Moro - jest też opinia, iż rozważano co lepsze dla Włoch - ugięcie się przed terrorystami - czy twarda linia i śmierć porwanego. Niemniej o życiu i śmierci decydowali porywacze - a nie głosowanie w parlamencie czy na posiedzeniu rządu.
Symboliczne jest też miejsce porzucenia ciała - dokładnie w połowie odległości pomiędzy centralnymi siedzibami Chadecji i komunistów.
|
Wolfram @Wolfram 15 stycznia 2025 12:30 |
15 stycznia 2025 12:31 |
Komentarz j.w. do qwerty, ale tak też jest OK.
![]() |
OjciecDyrektor @BeaM 15 stycznia 2025 12:18 |
15 stycznia 2025 12:43 |
Rozumiem, że ta żona pierwszego szefa była też żoną drugiego....bo skoro motyw zemsty osobistej....
Osobiście uważam, że ten drugi był takim samym patałachem jak pierwszy szef. Więc nie uwierzę w to, że on był taki bystrzak. Nie w Italii.
![]() |
BeaM @Wolfram 15 stycznia 2025 00:41 |
15 stycznia 2025 20:26 |
Znalazłam (chodziło o żonę, nie córkę) i przytoczę fragmenty:
„W czerwcu i lipcu 1982 roku żona Aldo Moro, Eleonora Chiavarelli Moro, zeznawała w sądzie, że zabójstwo jej męża nastąpiło po poważnych groźbach śmierci ze strony, jak to określiła, „wysoko postawionego amerykańskiego polityka”. Pani Eleonora Moro powtórzyła tę samą frazę, którą przypisuje się Henry'emu Kissingerowi w złożonych pod przysięgą zeznaniach rzecznika Aldo Moro, Corrado Guerzoniego: „Albo zrezygnujeszze swojej linii politycznej, albo drogo za to zapłacisz”. Sędziowie przypomnieli, że Guerzoni został zapytany, czy potrafi zidentyfikować osobę, o której mówiła pani Moro. Guerzoni potwierdził, że był to Henry Kissinger, tak jak wcześniej twierdził.(...)
Guerzoni opowiedział, jak Kissinger groził Aldo Moro w pokoju hotelowym podczas oficjalnej wizyty włoskich przywódców. 25 września 1974 roku Moro poznał Kissingera. Po wywiadzie poczuł się źle i pomocy udzielili mu jego osobisty lekarz Mario Giacovazzo oraz lekarz prezydenta Giovanniego Leone, Giuseppe Giunchi, który odesłał go wcześniej do Włoch.(...)
Guerzoni w swojej książce zatytułowanej Aldo Moro (Sellerio, Palermo, 2008) na stronie 159 zauważa: „Uznano, że Moro prowadził „bardzo oryginalną politykę” w latach, w których był ministrem spraw zagranicznych, sprzeciwiając się regionalizacji Europy, w znacznym stopniu popieranej przez Kissingera, promując otwarcie kontynentu na obszar Morza Śródziemnego, równoważąc stanowisko Włoch między dwiema stronami konfliktu arabsko-izraelskiego, sprzyjając przystąpieniu Chin do ONZ...". Krótko mówiąc, był człowiekiem wolnym, mężem stanu o randze międzynarodowej, niezależnym i kulturalnym, który patrzył dalej niż tylko na horyzont swoich czasów". Oryginał tu
Jeszcze raz bardzo dziękuję za merytoryczne uwagi, wymiana myśli z panem i panem Klonem "Mickiewiczem" :) to prawdziwa przyjemność. Bez przeinaczania moich wypowiedzi, bez szydzenia, szufladkowania mnie w targetach dezinformacji między kategoriami takimi jak „użyteczni idioci" czy „debile". ;)
![]() |
BeaM @OjciecDyrektor 15 stycznia 2025 12:43 |
15 stycznia 2025 20:38 |
Zemsty można też dokonać rękami zastępcy. Ja nigdzie nie powiedziałam, że motywy tej zbrodni były wyłącznie osobiste, tylko że mógł być to czynnik stymulujący jej okrucieństwo, taki booster. A prawdziwych przyczyn, przebiegu tych wszystkich rokowań, założę się, że nigdy nie poznamy. Część świadkow zlikwidowano, część zginęła w dziwny sposób (ktoś np "wyskoczył" oknem lub został celowo zdefenestrowany). To jest bardzo brudna sprawa, dwa lata debatowała nad tym parlamentarna komisja śledcza, oddatajniając rozmaite dokumenty, a zagadki wydają się mnożyć. Zarzucacie mi tutaj z Gabrysiem, że się fascynuję jakimiś bredniami dezinformacyjnymi, zupełnie tak jakbyście wiedzieli lepiej, co zaszło. Najlepsze jest to, że jeden cytat, który zamieściłam, nie był tezą której święcie bronię, tylko poddaniem ciekawostki pod dyskusję. Tylko pan Wolfram zachował się jak rasowy dyskutant, a wy jedynie staracie się mnie zdyskredytować. Niepotrzebnie może, bo się robi strasznie niefajna atmosfera.
![]() |
gabriel-maciejewski @BeaM 15 stycznia 2025 20:38 |
15 stycznia 2025 20:43 |
Zarzucam ci całkiem coś innego. To mianowicie, że traktujesz serio gościa, którzy wrzuca tu całkowitą dezinformację i jeszcze mnie szantażuje emocjonalnie. Na co jestem bardzo wyczulony. I każdego kto to czynił od razu wywalałem za drzwi. No, a teraz proszę - poprosiłem go, by sam sobie poszedł. Czyli znacznie złagodniałem, a atmosfera moim zdaniem znacznie się poprawiła
![]() |
zkr @gabriel-maciejewski |
15 stycznia 2025 20:44 |
> Bez przeinaczania moich wypowiedzi, bez szydzenia, szufladkowania mnie w targetach dezinformacji między kategoriami takimi jak „użyteczni idioci" czy „debile". ;)
Tu pojechala Pani "po bandzie" ;)
Moj komentarz nie dotyczyl komentujacych te notke.
A ze uzylem mocnych okreslen to wynika z tego, ze wsrod osob ktore znam sa tacy co mi probuja wcisnac na przyklad, ze sa przepisy, ktore w pewnych okolicznosciach pozwalaja amerykanskim zolnierzom na uzycie broni wobec osob cywilnych.
Jak inaczej nazwac kogos kto kupuje na przyklad taki belkot:
Żołnierze USA w Polsce Mogą Nawet Strzelać Do Polaków! Duda Im Pozwolił! - Analiza Ator Finanse
![]() |
BeaM @gabriel-maciejewski 15 stycznia 2025 20:43 |
15 stycznia 2025 21:09 |
Uważam, że o wszystkim można pogadać i wykazać jakieś argumenty za i przeciw. Dezinformacja jest w tym koktekście pojęciem ogólnym, za chwilę wszystko się będzie pod to podciągać. No, załączyl jakieś linki i wywiązała się z tego jakaś ciekawa całkiem dyskusja z innymi osobami. Może jeszcze się pogodzicie, wierzę w to. Mi jest zawsze przykro, jak pojawia się tu konflikt i ktoś opuszcza to grono. To zawsze strata dla obu stron.
![]() |
BeaM @zkr 15 stycznia 2025 20:44 |
15 stycznia 2025 21:13 |
Nie było takiego linko-przykładu w tej wymianie, więc z automatu odniosłam zaproponowaną klasyfikację do swojej skromnej osoby.
![]() |
gabriel-maciejewski @BeaM 15 stycznia 2025 21:09 |
15 stycznia 2025 21:19 |
Dla mnie to nie jest żadna strata, wręcz zysk
![]() |
klon @BeaM 15 stycznia 2025 20:26 |
15 stycznia 2025 21:27 |
Tak po prawdzie, to mnie też trochę poniosło. Choć nie nawałby się symetrystą. :))) Może i z tego zdarzenia jakieś dobro wyniknie?
ps. Słówko wtrącę gwoli wyjaśnienia "Mickiewicza". Cudzysłów jest mocno uzasadniony, bo po kądzieli idąc nazwiska się troszku zmieniały.
Pozdrawiam.
![]() |
zkr @BeaM 15 stycznia 2025 21:13 |
15 stycznia 2025 21:32 |
> więc z automatu odniosłam zaproponowaną klasyfikację do swojej skromnej osoby.
Nie! W zadnym wypadku.
Skoro tak to Pani odebrala to przepraszam.
Mi chodzi o ludzi, ktorzy wlasnie sluchaja Atora, ktorego zalinkowalem, ogladaja NTV czy powoluja sie na Olszanskiego (pod tym zalinkowanym filmikiem jest komentarz "Jak Wojciech Olszański o tym mówił w 2016 roku to ludzie mieli go za wariata a wszystko się sprawdza powoli" i ma 23 polubienia!)
P.S. Mam nauczke, zeby nie skracac wypowiedzi.
![]() |
BeaM @klon 15 stycznia 2025 21:27 |
15 stycznia 2025 21:52 |
To nie umniejsza, grunt, że ślad w genach jest i można pisać XIV Księgę Pana Tadeusza :)
![]() |
BeaM @zkr 15 stycznia 2025 21:32 |
16 stycznia 2025 21:23 |
Nie ma pan za co przepraszać, ja się nie gniewam, zwłaszcza że nie miał pan takich intencji. Zresztą ciężko mnie wyprowadzić z równowagi. Ja też pozwoliłam sobie na złośliwy trochę żart wobec pana, a pan przyjął to z humorem - i to mi się spodobało. Nie cierpię z powodu tego, że ktoś ma w jakimś temacie inną opinię. Mam drobną satysfakcję, że po przytoczeniu tutaj zeznań nt Kissingera, zapanowała cisza. Ci, co brali udział w dyskusji wiedzą, o co chodzi i mi to wystarcza.
![]() |
zkr @BeaM 16 stycznia 2025 21:23 |
16 stycznia 2025 23:01 |
> ja się nie gniewam,
OK, cieszy mnie to :)
A co do dezinformacji - czy zna Pani
https://debogora.com/product-pol-58-Montaz-VOLKOFF-Vladimir.html?query_id=1
?
W zeszlym roku sie wreszcie za to zabralem. Mocne. Polecam.
Jesli chodzi o naukowa analize technik stosowanych przez Sowietow to polecam artykul dr. Wojnowskiego.
![]() |
BeaM @zkr 16 stycznia 2025 23:01 |
16 stycznia 2025 23:47 |
Wielkie dzięki, o książce nie słyszałam, tematyka artykułu - bardziej mi się obiła o ucho.
|
Wolfram @BeaM 16 stycznia 2025 21:23 |
17 stycznia 2025 03:04 |
Nie cierpię z powodu tego, że ktoś ma w jakimś temacie inną opinię. Mam drobną satysfakcję, że po przytoczeniu tutaj zeznań nt Kissingera, zapanowała cisza.
Cytat z zeznań Kissingera miał dowieść tezy, iż Kissinger działając jako preprezentant Rotszyldów pochodzących z NRD groził Aldo Moro śmiercią.
Miał też dowieść prawdziwości ckliwej opowieści o trosce o robotników, dla których dobra Moro chciał wyemitować równowartość 5 mld EUR bonów pieniężnopodobnych by ulżyć ich doli poprzez zlecenie robót publicznych. Ponieważ te bony nie dawały zarobku Rotszyldom ci zlecili zamordowanie go via Kissinger.
Zadałem pytanie - czy groził wprost śmiercią. Okazuje się, że nie - rzekoma groźba miała informację, iż drogo za to zapłaci czy też zostanie surowo ukarany. Kisinger zaprzeczył, by taka groźa miała miejsce, stwierdził, iż problem był w komunikacji i języku.
Informacja jest np. tutaj:
https://en.wikipedia.org/wiki/Conspiracy_theories_about_the_kidnapping_and_murder_of_Aldo_Moro
a konkretny tekst na temat np. tutaj:
Mamy więc słowo przeciwko słowu plus wysoce prawdopodobne nieporozumienia językowe.
To że jakiś świadek zeznaje pod przysięgą - to może działać na osiemnastolatka, co mieszka na przedmieściach i jeździ 27 letnim golfem - na mnie nie, bo ja jestem zaprawiony w boju - i wiem, jak jest. Czasem rzucam niby od niechcenia jakieś komunikaty - i one sa lekceważone - i to niedobrze, bo w sytuacji, gdyby Pani walczyła o życie w sądzie - to trzeba by za te mądrości zapłacić adwokatowi równowartość domu - a tu ma je Pani za darmo. Świadek: kłamie, źle pamięta, pamięta, bo tak to zapamiętał - albo ktoś mu przypomniał co pamięta.
Zeznanie świadka jest w systemie prawnym dowodem - ale proces karny co do zasady odbywa się ustnie (nie jest jak w procesie cywilnym przerzucaniem się argumentami, za pomocą pism) - jest więc w istocie teatrem, w którym uczestnicy odgrywają swoje role. Napiszę ogólnie - iż istnieje całe spektrum metod, by uzyskać w zeznaniu zatajenie prawdy, podanie nieprawdy czy co tam pytający potrzebuje. Istnieje też szereg metod wpłynięcia na "pamięć" świadka, by był pewny iż to, co "pamięta" to szczera prawda.
Co do tych pieniędzy - jak nam to podał kolega Pioter - emisje bonów pieniężnpodobnych były we Włoszech od dawna czymś normalnym - i na nikim, szczególnie na Rotszyldach nie robiło to wrażenia.
Natomiast ktoś wpuścił do sieci kompilację informacji prawdziwych i nieprawdziwych - o tym iż Moro chciał wyemitować te pieniądze, by ulżyć doli robotników ( w domyśle - elektoratowi partii komunistycznej - bardzo istotne w tamtych realiach) i za to został zamordowany z polecenie Kissingera - bo nie dał zarobić Rotszyldom.
To jest wierutne łgarstwo, z kilku powodów.
Pierwszy to taki, jak wyżej - iż te pieniądze nikogo nie obchodziły na tyle, by podjąć takie kroki.
Drugi to taki - i jest on potwierdzony opublikowanymi, oficjalnymi dokumentami rządowymi USA - iż rozmowy Kissinger - Aldo Moro dotyczyły zupełnie czego innego. Tego mianowicie - iż wpuścił on do rządu komunistów - a kontekst tamtych czasów był taki, iż się to rządowi USA bardzo nie podobało - bo obawiali się tego, co np. stało się w Chile. Ogólnie w tamtych czasach miała miejsce - jak to można określić - ofensywa partii komunistycznych - a kto jest ich inspiratorem i dostarcza know-how i ideologii - to jest chyba oczywiste.
Postawa Aldo Moro nie podobała się też sowietom - czyli miał on przeciwko sobie obie strony konfliktu - natomiast faktem, króremu dziś nikt nie zaprzecza - jest ten, iż został zamordowany przez zbrojną lewacką bojówkę, której z pewnością nie inspirowała konstytucja USA.
Możemy tak w nieskończoność - ale to do nieczego nie prowadzi. Jedynie do tego, iż prędzej, czy później padnie stwierdzenie, iż to Kissinger za pieniądze Rotszyldów finansował włoską partię komunistyczną a Moro im bruździł, więc został usunięty.
![]() |
zkr @BeaM 16 stycznia 2025 23:47 |
17 stycznia 2025 06:43 |
> o książce nie słyszałam
Martwi mnie tylko jedno, w angielskiej wiki w zyciorysie napisali o autorze:
"In the 2000s he returned to his Slavic roots, publishing several texts on Russian history and orthodoxy, and publicly declared his support for Vladimir Putin's policies."
Skad ten "support"?
Moze z odpowiednio ciezkim akumulatorem kazdy zacznie piac peany na czesc Wladimira??? ;)))
![]() |
MarekBielany @matthias 14 stycznia 2025 12:29 |
17 stycznia 2025 20:56 |
no ale chyba przeczytał, lub przekartkował.
Przy stoisku.
P.S.
Wykupiłem cały nakład i dodałem.
na uspokojenie.
![]() |
MarekBielany @MarekBielany 17 stycznia 2025 20:56 |
17 stycznia 2025 20:56 |
do Matyjasa.
![]() |
DrzewoPitagorasa @zkr 14 stycznia 2025 21:24 |
22 stycznia 2025 05:33 |
Nadrabiam zaległości w czytaniu. Dziękuję za ten link do Bączkowskiego. A my się dziwimy że niektórzy wprowadzają takie numery jak transgender do Armii Amerykańskiej. To jest celowe rozmiękczanie przeciwnika za pomocą azjatyckich metod, a nie głupota czy ideologia.
![]() |
zkr @DrzewoPitagorasa 22 stycznia 2025 05:33 |
22 stycznia 2025 13:48 |
> Dziękuję za ten link do Bączkowskiego.
Prosze. Ciesze, ze sie przydalo. Cytat znalazlem w tym artykule.