Czy czeka nas konfrontacja z Rosją? Pogadanka.
https://www.youtube.com/watch?v=-joDShrL5ZM&t=692s
tagi: polska rosja konfrontacja
![]() |
gabriel-maciejewski |
24 listopada 2021 13:45 |
Komentarze:
![]() |
umami @gabriel-maciejewski |
24 listopada 2021 14:28 |
Pamiętam jak w 2013 roku robiłem kalendarz dla dużej firmy i właściciel drukarni cały czas mówił o tej wojnie, bo Kaczyński wymachiwał, wg TVN-u i Wyborczej, groźnie szabelką. W końcu się trochę opamiętał. No ale może nadal czeka, drukarnię sprzedał. Ale to już 8 rok mija.
Dzisiaj nad moją głową, bo mieszkam obok lotniska, latały jakieś odrzutowce, normalnie jak za PRL-u, kiedy było to wojskowe lotnisko.
![]() |
saturn-9 @umami 24 listopada 2021 14:28 |
24 listopada 2021 15:09 |
Po okresie ciszy i we Francji latają. Niezbyt często ale na niskim pułapie więc jest głośno.
Symulatory ćwiczebne lotu to tylko symulatory a co w naturze to nie odsymulujesz.
![]() |
gabriel-maciejewski @umami 24 listopada 2021 14:28 |
24 listopada 2021 15:13 |
Żebyś wiedział, jakie w Dęblinie odrzutowce codziennie latają
![]() |
umami @saturn-9 24 listopada 2021 15:09 |
24 listopada 2021 15:22 |
U mnie to się odbywa rzadko. Jak już jakiś większy transportowiec lub odrzutowiec się pojawia, to pierwsze o czym myślę, to jakieś przegrupowanie.
![]() |
umami @gabriel-maciejewski 24 listopada 2021 15:13 |
24 listopada 2021 15:23 |
Nie byłem tam, niestety.
![]() |
MZ @gabriel-maciejewski |
24 listopada 2021 16:12 |
A ja już się zabezpieczyłem a konto wojny,zakisiłem w beczce kapustę,Ruscy lubią kapustę ,zawsze to jakiś towar zwymienny.A St.Orda widział gościa co kupował 100kg cukru,chyba na bimber.
![]() |
klon @MZ 24 listopada 2021 16:12 |
24 listopada 2021 19:18 |
Fakt. Cukier z półek znika dość szybko. Czeka nas powrót do badań zawartości cukru w cukrze?
![]() |
chlor @MZ 24 listopada 2021 16:12 |
24 listopada 2021 19:29 |
Bimber nie wymaga cukru. Może być mąka, kartofle, pomidory, buraki. Są też awaryjne technologie, np hydroliza makulatury, albo przepuszczanie acetylenu otrzymanego z karbidu przez rtęciowy katalizator.
![]() |
zkr @chlor 24 listopada 2021 19:29 |
24 listopada 2021 19:38 |
> albo przepuszczanie acetylenu otrzymanego z karbidu przez rtęciowy katalizator
albo depolimeryzacja polietylenu i pozniejsze uwodnienie etylenu
czyli wodka z folii odpadowej ;)
![]() |
chlor @zkr 24 listopada 2021 19:38 |
24 listopada 2021 19:43 |
Rzeczywiście, dobra koncepcja.
![]() |
zkr @chlor 24 listopada 2021 19:43 |
24 listopada 2021 19:52 |
myslalem juz o tym w ogolniaku :)
ale nikt by mnie nie dopuscil do biznesu
podobnie jak z takim pomyslem w Polsce:
Hong Kong Company Converts Plastic to Fuel
Facet fajnie tlumaczy - nadajemy tworzywom ich pierwotna postac ("So this process is going to convert this plastic back to its original stage")
OK, takie paliwo do samochodow sie nie nadaje ale do lodzi z dieslem czemu nie (a tego jest tam mnostwo, podstawowy srodek komunikacji)?
![]() |
Paris @umami 24 listopada 2021 15:22 |
24 listopada 2021 20:19 |
A po moim,...
... mazowieckim niebie nic nie lata, chociaz do JW w Balicach k. Sochaczewa bedzie ze 20 km, raptem.
![]() |
Grzeralts @zkr 24 listopada 2021 19:52 |
24 listopada 2021 20:35 |
Chińczycy to już podobno mają komercyjnie wdrożone. I pewnie śmieją się w kułak, że Europa zagoniona w ekologię nawet gdyby technologię odtworzyła, to z niej nie skorzysta.
![]() |
chlor @zkr 24 listopada 2021 19:52 |
24 listopada 2021 20:43 |
Sprawa podstawowa. Czy energia potrzebna do otrzymania paliwa nie jest wyższa od energii otrzymanej z paliwa. Skrajnie negatywny przypadek to produkcja wodoru.
![]() |
zkr @Grzeralts 24 listopada 2021 20:35 |
24 listopada 2021 20:44 |
Tu nie chodzi nawet o Europe :)
Wyobraza Pan sobie, ze biore kredyt na instalacje, ide do urzedu zarzadzanego przez Dulczesse, staram sie o wszelkie pozwolenia i zaczynam produkcje tanszego paliwa, ktore dostarczam na przyklad rybakom :)
toz to sci-fi :)
![]() |
Grzeralts @chlor 24 listopada 2021 20:43 |
24 listopada 2021 20:45 |
Jeśli energia jest ze słońca/wiatru jest to mało istotne.
![]() |
zkr @Grzeralts 24 listopada 2021 20:45 |
24 listopada 2021 20:47 |
zgodze sie
wodor to dobry kierunek
![]() |
chlor @Grzeralts 24 listopada 2021 20:45 |
24 listopada 2021 20:59 |
Nie, to się kompletnie nie bilansuje. Koszt instalacji wiatrowych (te na morzu kosztują tyle co elektrownia jądrowa), słonecznych pochłania wszelkie efekty. Skutek w sumie zerowy w najlepszym przypadku. Kurcze, w końcu w tym siedziałem zawodowo sporo czasu.
![]() |
Grzeralts @chlor 24 listopada 2021 20:59 |
24 listopada 2021 21:04 |
To się nie musi bilansować w klasycznym rozumieniu, skoro jest po prostu formą magazynowania energii. Jeśli przy tym nie wymaga ludzkiej pracy bezpośrednio, to ekonomiczna opłacalność pozostaje funkcją kosztu generowania pieniądza w systemie.
![]() |
Grzeralts @zkr 24 listopada 2021 20:44 |
24 listopada 2021 21:06 |
Tak, to z pewnością nie będzie. Indywidualnie możemy najwyżej dopłacać, z pewnością nie zarabiać na takich technologiach.
![]() |
Alrus @chlor 24 listopada 2021 20:59 |
24 listopada 2021 21:06 |
Jak widać, niektórzy poważnie myślą, że "prąd z wiatru czy słońca" to naprawdę jest za darmo. :-)
Niestety, tak nie jest. Otaczają nas oceany energii, ale przetwarzanie jej na dostępną dla nas, w formie jakiej akurat potrzebujemy, musi kosztować.
![]() |
Grzeralts @Alrus 24 listopada 2021 21:06 |
24 listopada 2021 21:07 |
Energia jest za darmo. Kosztuje realnie wyłącznie jedna rzecz - ludzka praca. To jest, był i będzie jedyny prawdziwy koszt czegokolwiek.
![]() |
stanislaw-orda @klon 24 listopada 2021 19:18 |
24 listopada 2021 21:09 |
raczej przydział na kartki
![]() |
chlor @Grzeralts 24 listopada 2021 21:04 |
24 listopada 2021 21:10 |
Zawsze można tak ustawić dopłaty i podatki, że najlepszym paliwem będzie bursztyn albo drewno sandałowe.
![]() |
Alrus @Grzeralts 24 listopada 2021 21:07 |
24 listopada 2021 21:20 |
Nie ma energii za darmo. Aby uzyskać czy skorzystać z energii, trzeba na to poświęcić energię. Koszt energii wpompowanej w wiatrak jest raczej wyższy niż tej uzyskanej z niego. Oczywiście gdyby można odpowiednio tanio magazynować prąd, bilans od razu by się poprawił. Ale nie można.
![]() |
chlor @Alrus 24 listopada 2021 21:20 |
24 listopada 2021 21:30 |
Energia wodna jest prawie darmowa. Niestety wymaga specyficznych warunków geograficznych. Duży roczny przepływ wody, rzeki dosć krótkie i o wysokim spadku. Ostatecznie mogą być wielkie, powolne rzeki plus ogromne zapory. Żaden z tych warunków w Polsce nie występuje. W sumie decyduje brak warunku pierwszego.
![]() |
Grzeralts @chlor 24 listopada 2021 21:10 |
24 listopada 2021 21:41 |
Dokładnie.
![]() |
Grzeralts @Alrus 24 listopada 2021 21:20 |
24 listopada 2021 21:46 |
Słoneczna jest za darmo. Zresztą praktycznie każda jest za darmo, W sensie energetycznym najwyżej może się okazać, że zamiana jednej na inną jest ze stratą. A koszt w sensie ekonomicznym powstaje jedynie, gdy trzeba w pozyskanie energii włożyć ludzką pracę. Nic innego na świecie ani nie generuje realnego kosztu, ani nie tworzy realnego zysku. Jak sobie ustawimy system finansowy to przy tym kwestia czysto umowna.
![]() |
klon @stanislaw-orda 24 listopada 2021 21:09 |
24 listopada 2021 21:49 |
Pracuję w poligrafii.
W papierze - pamiętam ten styl- też mamy braki.
![]() |
DYNAQ @zkr 24 listopada 2021 20:47 |
24 listopada 2021 22:09 |
Byłby dobry gdyby nie korozja wodorowa zbiorników,instalacji etc.
![]() |
MZ @chlor 24 listopada 2021 19:29 |
25 listopada 2021 10:49 |
Może na "podpalankę"...
![]() |
zkr @Alrus 24 listopada 2021 21:20 |
25 listopada 2021 14:01 |
> Koszt energii wpompowanej w wiatrak jest raczej wyższy niż tej uzyskanej z niego.
To zdjecie dobrze pokazuje jak koncza urzadzenia do wytwarzania "zielonej energii".
Czysta ekologia.
https://www.bloomberg.com/news/features/2020-02-05/wind-turbine-blades-can-t-be-recycled-so-they-re-piling-up-in-landfills