-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czy Chińczycy rzeczywiście chcą skorumpować polskie elity?

Czasem mam wrażenie, że nastrój tego miejsca powoduje iż ludzie wierzą, że tuż za progiem portalu Szkoła nawigatorów, znajduje się tajemniczy otwór w ścianie, prowadzący wprost do wielkiej polityki. To nieprawda i dobrze, żebyśmy mieli tego świadomość. Mamy jednak swobodę dyskusji, z wyjątkiem uporczywych troli, i możemy sobie podyskutować o tak zwanych opcjach. To jest chyba ulubiony temat wszystkich tu obecnych, a na pewno większości. Z tymi opcjami chodzi o to, kogo wybrać – dotychczasowego sojusznika, czy może kogoś innego, czyli Rosję albo Chiny. Szczególnie Chińczyków wielu autorów i komentatorów uważa za nadzieję i zbawienie dla Europy Środkowej. Pomyślałem, że coś napiszę w tej kwestii, a zacznę od metafory. Jeśli na szkolnej dyskotece, najładniejsza i najbogatsza dziewczyna podchodzi do stojącego w kącie zahukanego prymusa, który nie umie tańczyć, pochodzi z biednego domu, a po szkole zanim zabierze się za naukę, musi jeszcze pomóc rodzicom przy stadku prosiąt, to nie znaczy wcale, że ona chce go uwieść. Wielce prawdopodobne jest, że chce go wyciągnąć na środek sali, by tam, łażący za nią bez przerwy koledzy, którzy maja różne mokre sny, a do tego zwyczaj terroryzowania całej szkoły, mogli się zabawić jego kosztem. Zanim więc chłopaczyna ten uwierzy w podsuniętą ofertę, powinien się trochę zastanowić. Ta sytuacja tylko powierzchownie przypomina politykę, ale wiem, że to nikłe podobieństwo rozbudzi wyobraźnię wszystkich. Idźmy teraz dalej, ku poważniejszym problemom. Zmiana sojusznika strategicznego w dzisiejszych czasach, choć dawniej również, oznacza bardzo drastyczne i nie dające się cofnąć wybory. Jeśli ktoś podsuwa projekt takiej zmiany, musi zdawać sobie z tego sprawę. To zaś wskazuje na trzy rozwiązania. Pierwsze – jego oferta musi być wyraźnie lepsza dla miejscowych elit, niż ta, z której korzystały one dotychczas. Drugie – ma on taką przewagę militarną, że może stawiać warunki i nie oglądać się na nic, a już na pewno, na to co sobie o jego polityce myślą ci, którym składa propozycje. Trzecie – wie coś, czego jego nowy kontrahent nie wie, ale nie może na razie powiedzieć, więc wysyła niejasne sygnały.

Zacznę omówienie tych trzech opcji od końca. Ostatnie rozwiązanie wskazuje, że nowy patron ma spore ograniczenia, ale bardzo mu zależy. Powinien więc – jeśli rzeczywiście coś wie – swoje ograniczenia poprzeć jakąś ofertą dla ekipy rządzącej. Mówię teraz wprost o Polakach i Chińczykach. Czy coś takiego nastąpiło? Nic na to nie wskazuje, ale wielu ludzi milcząca zakłada, że tak, ale nasi propozycje odrzucili, bo jak zwykle są durniami, niczego nie rozumieją i stawiają na opcję przegraną. Trzeba bowiem szukać nowych gwarancji bezpieczeństwa i to są z całą pewnością Chiny. Powtórzę – nawet nie wiemy czy była jakaś propozycja. Na podstawie tej niewiedzy jednak budujemy konstrukcję, która wygląda jak złote miasto otoczone chińskim murem, widoczne w lekko tylko zamglonej dali.

Na co wskazuje praktyka polityczna? Otóż na to, że jeśli jakaś ekipa w niewielkim kraju o skromnych możliwościach, odrzuca dobrą propozycje, a nie można jej zdyscyplinować batem, przynajmniej na razie, to kontrahent inwestuje w ekipę opozycyjną, którą wzmacnia w sposób widoczny. Zmienia jej liderów, paradygmat działania, techniki sprzedaży memów i w ogóle wszystko, by doprowadzić do zmiany władzy. Czy coś takiego nastąpiło? Nie. Poznajemy zaś to, po tej między innymi fotografii. https://twitter.com/prezeska113/status/1457077199417352197?s=20

Kwestia najważniejsza, jeśli Chińczycy wiedzą coś, ale nie chcą powiedzieć, za to mają zamiar do swojej wiedzy dokręcić Polskę w zamian za jakieś przysługi, to znaczy, że ich oferta nie jest poważna. Ja bym powiedział więcej – nie ma żadnej oferty, a przynajmniej nie ma jej w tym zakresie, na który opiewa wskazana tu opcja trzecia.

Opcja druga jest bardziej prawdopodobna, ale wskazuje też, że niewiele od nas zależy. Istotnym momentem przy jej zastosowaniu będzie wskazanie od czego nowy hegemon zechce zacząć przebudowę światowego porządku. Bo zakładam, że o to chodzi, a nie o dogadanie się z USA i Izraelem w zakresie nowej strefy wpływów, do której – na nieznanej nikomu póki co zasadzie – dołączona zostanie Polska. W zamian za co nas wymienią? To ważne pytanie, bo jeśli przewaga Chin jest tak drastyczna, nikt o zdanie nas, czyli dżdżownic ze sprzedawanego właśnie ogródka, pytał nie będzie. Wszyscy wiemy, że przewaga Chin nie jest drastyczna, bo gdyby taka była, nie szukaliby Chińczycy kontrahentów i lenników na peryferiach swojej strefy panowania, ale zajęli się wypychaniem strategicznego przeciwnika z okalających ich kraj mórz. Załóżmy jednak, że czynią tak, jak to się wielu osobom tutaj marzy – przyjeżdżają i chcą czegoś od Polaków, którym się zdaje, że oto padają poważne propozycje polityczne. Czy one takie są? Rzecz jasna nie. One takie mogłyby być, gdyby armia, a przede wszystkim lotnictwo chińskie stacjonowało, w południowej Rosji. Być może kiedyś do tego dojdzie, a wtedy Chińczycy na pewno złożą nam oficjalnie jakąś propozycje. I ona na pewno nie będzie zadowalająca. O tym jestem przekonany już dzisiaj. Na razie chcą zbudować bazę w Uzbekistanie, ale jej celem operacyjnym będzie Azja Środkowa i Afganistan.

Pozostaje opcja pierwsza. Czy Chińczycy chcą, w poczuciu dobrze pojętych własnych interesów utrzymania władzy w Polsce przez PiS? Według krążących w naszym portalu opinii, nie mogą tego chcieć, albowiem PiS to sprzedawczyki, co wydali Polskę na pastwę Usraela. No, ale przecież prezydent Duda pojechał do Chin i tam sprzedał trochę jabłek? Trochę jabłek to za mało. Podobnie jak ten cały jedwabny szlak. Już parę lat temu słyszałem o pociągach z Chin zatrzymujących się na stacji Łódź Chojny, ale jakoś żadnych konsekwencji z tego nie ma. Myślę, że gdyby Chińczycy chcieli podporządkować sobie Polskę, albo w ogóle wschodnią i środkową Europę, przyjechaliby tu koleją z całymi rodzinami, następnie wynajęli wszystkie dostępne na rynku lokale i rozpoczęli budowę swoich porządków. Na razie tego nie czynią. Czy to znaczy, że Polska ich w ogóle nie interesuje? Oczywiście, że interesuje. Słyszałem ostatnio, że podpisano duży kontrakt na druk wszystkich dzieł Stanisława Lema w Chinach. Tłumacze siedli i przetłumaczyli te książki od ręki. Wydawca wypłacił gażę spadkobiercom, albowiem co do tego, że Chińczycy są bezwzględnie uczciwi w interesach nie można mieć cienia wątpliwości. Potem książki zostały wydane. Był tylko jeden kłopot. Na czwartej stronie okładki umieszczono zdjęcie Czesława Miłosza. Czy ktoś się tym przejął? W najmniejszym stopniu, albowiem teren z którego pozyskano tę fantastyczną literaturę nie leży na razie w obszarze poważnych zainteresowań chińskiej polityki. Być może zmieni się to za dekadę, dwie, ale wtedy ta polityka przemówi do nas innym zupełnie językiem. Czy będzie to taki sam język, jakim ludzie wielkiego chana Ugedeja przemówili do posłów króla Węgier Beli IV? Być może. Dlaczego król Bela, uznawany wraz z poddanymi, za członka wielkiej stepowej rodziny ludów, nie przyjął tej propozycji? Albowiem czuł się częścią innego systemu. Obowiązywały go chrześcijańskie prawa i sojusz z papieżem. Był też pewnie głęboko wierzący. Propozycja Ugedeja zaś pochodziła z innego świata. Jej gwarantem zaś nie było prawo znane Europie, a siła i inne prawo, którego konsekwencji nikt jeszcze nie poznał. Czy gdyby król Bela IV złożył hołd nowemu panu Węgry byłby szczęśliwsze? Nie wiadomo. Moskwa złożyła taki hołd mimo braku pokrewieństwa z Mongołami, ale czy stała się przez to szczęśliwsza? Można dyskutować.

Można też wskazać na pewne podobieństwa tamtej sytuacji i czasów współczesnych. Celem najazdu Mongołów były wielkie miasta Bliskiego Wschodu, prowadzące handel z Indiami szlakiem, którego końcówką była Langwedocja. Celem Chińczyków zaś jest opanowanie wszystkich wybrzeży Oceanu Indyjskiego i uczynienie go wewnętrznym morzem. Po co więc Mongołowie najechali Europę Środkową? Bo potrzebne im było zaplecze i miejsce przerzutu towarów z Chin na tereny okalające Morze Śródziemne. Swoje, z istoty merkantylne zamiary, podbudowali prawdziwą może, ale nie mającą praktycznego znaczenia propozycją zbudowaną na etnicznym pokrewieństwie Mongołów i Węgrów. Czy współczesne Chiny także będą potrzebowały takiego obszaru? Zapewne. Gdzie go zbudują? Tego nie wiemy, ale można wskazywać kilka lokalizacji. Na czym opierać się będzie propozycja złożona miejscowym władzom? Być może na tym samym założeniu, na które postawił Ugedej – etnicznym pokrewieństwie. Jeśli tak, nasz teren jest poza zainteresowaniem chińskiej polityki. Jeśli zaś nie jest, musimy poczekać na jakiś poważny głos. Być może będzie to groźba. No, ale na razie żadna nie padła. Za to na czwartej stronie wszystkich powieści Lema widnieje ponoć wizerunek Miłosza. Pamiętajmy też, że cele strategiczne Chin koncentrują się na południu, co nie jest bez znaczenia. Ich rozmach oczywiście może budzić podziw, ale każdy rozmach ma swoje ograniczenia.



tagi: polska  usa  chiny  izrael  strategia  sojusz  sojusznik  szlak handlowy 

gabriel-maciejewski
7 listopada 2021 08:15
75     3701    11 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

ahenobarbus @gabriel-maciejewski
7 listopada 2021 09:39

Jeśli jest tak jak pisze Peter Jackson w książce Mongołowie i zachód że określenie Inde le Major, czyli Wielkie Indie (rozmawialiśmy o tym odnośnie pewnej lokacji miasta w Oksytanii) to nic innego jak Chiny to mamy od wielu wieków tę samą grę w różnych wydaniach. My chyba nie mamy za wiele do zaoferowania, pytanie kto jest dzisiejszą Wenecją albo Genuą.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski
7 listopada 2021 09:42

Popatrzmy na chińską propagandę ostatnich lat. Taką w stylu Hollywood

Podniebny Łowca (2017)Operacja Morze Czerwone (2018)

To filmy o tematyce współczesnej i konfliktach w Somalii i Afganistanie. Ich motywem przewodnim jest fakt, że elitarny oddział chińskiej armii zostaje wysłany z zadaniem wyciągnięcia z rejonu konfliktu obywateli Chińskiej Republiki Ludowej (naukowców, biznesmenów, itd), czyli to, co zawsze imperia pokazywały w propagandzie.

Europa Środkowa jako teren działania pokazywana jest obecnie raczej w serialach południowokoreańskich poświęconych wywiadowi wojskowemu - i to wspólnego działania z wywiadem rosyjskim. Męska rozgrywka (2016)

Masz więc rację. Chiny obecnie skupiają się na zupełnie innej części świata.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter 7 listopada 2021 09:42
7 listopada 2021 09:50

Właściwy szlak biegnie po staremu przez północna Afrykę i skręca nad Morze Czerwone, a potem dalej na południe. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ahenobarbus 7 listopada 2021 09:39
7 listopada 2021 09:51

Tak jest. Wenecją jest Londyn

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ahenobarbus 7 listopada 2021 09:39
7 listopada 2021 10:03

w Indiach sporo czasu (ponad trzy stulecia) rządziła dynastia Wielkich Mogołów (mongolsko-turskie pochodzenie), której założycielem był Zahir ad-Din Muhammad Babur, wywodzący się  z klanu Timurydów.

zaloguj się by móc komentować

ahenobarbus @gabriel-maciejewski
7 listopada 2021 10:10

Hmm to może jednak wtedy jednak dogadanie się z Londynem to jest jakiś pomysł strategiczny. To tak po tym pana tekście o generale Franco i JK. Ostatnio w brytyjskiej prasie sporo się pisze o tym jaka ta Polska jest fajna i jak jej EU nie rozumie. A nawet ten śmieszek Jeremy Clarkson , jak to określili u nas, "zachwycał się Polską", oczywiście raczej w stylu typowo ironiczno-brytyskim... Coś tam próbują przekazać na pewno... 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ahenobarbus 7 listopada 2021 10:10
7 listopada 2021 10:13

To co oni chcą przekazać mi czy Panu, nie powinno nas ani bawić, ani specjalnie interesować. Jeśli mają jakąś ofertę, niech ją pokażą politykom PiS. Ja jej nie muszę oglądać. Interesuje mnie tylko, czy w tej ofercie jest coś poza ministrem Kościńskim. 

zaloguj się by móc komentować

ahenobarbus @stanislaw-orda 7 listopada 2021 10:03
7 listopada 2021 10:22

W tekście powyżej jest mowa o "resecie" miast wschodu. Nie wiem czy pierwszy taki reset to Mongołowie. Ostatni to Timur. Moim zdaniem to wiązało się z organizacją islamu i tym jak działały medresy. To jest one miały zawsze patrona czy sponsora który hodował sobie lokalnie albo zorganizowanych w nieco większą sieć zwolenników. Idealny system do budowy lokalnych watażków i ograniczeń handlu (cła). Dlatego ktoś ruszył Mongołów a później Timura... Tylko Timur finalnie skonsolidował Islam na nowych regułach. Zawsze ciekawe że jakiś dzikus wprowadza nową architekturę, porządki etc. Małowist pisał że Timur popierał rozwój miast. Tzn. najpierw równał je z ziemią a potem wprowadzał swoich.

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @gabriel-maciejewski
7 listopada 2021 10:25

Dodam, że jak ostatnio ogłoszono nas chińskim trybutariuszem, to natychmiast były rozbiory. Polscy barbarzyńcy z kolekcji portretów trybutariuszy cesarskiej dynastii Qing (皇清職貢圖, Huang Qing Zhigong Tu) z roku 1769:

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @tomasz-kurowski 7 listopada 2021 10:25
7 listopada 2021 10:29

Niezłe. Czy Bartosiak i Ziemkiewicz o tym słyszeli?

zaloguj się by móc komentować

Peiper @ahenobarbus 7 listopada 2021 10:10
7 listopada 2021 10:30

W czasie Drugiej Wojny Światowej Polacy byli bardzo lubieni i chwaleni przez brytyjską prasę. Oczywiście dopóty, dopóki byli potrzebni. Potem to się skończyło. Tak więc trochę dystansu do pochwał.

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @gabriel-maciejewski 7 listopada 2021 10:29
7 listopada 2021 10:33

Może tu usłyszą.

DeepL wielce zaimponował mi przekładając ten osiemnastowieczny chiński o tak:

Mieszkańcy Polonii, na wschodzie kraju Germania, podobni są do starożytnych ludzi, którzy mieli wąsy i nie mieli bród, i których włosy były zdejmowane z głowy i zaplatane z tyłu głowy, i którzy nosili futro od wczesnej jesieni do wczesnego lata, takie jak futro lisów, szopów i kun, które było długie i zakrywało ich stopy, i mieli korony ze skóry, i którzy walczyli i trzymali niedźwiedzie do zabawy, i kobiety, które potrafiły utrzymać dom, i które potrafiły wykonywać swoją pracę wewnątrz i na zewnątrz, i które produkowały pszczoły i las, i bursztyn, i bydło, i owce.

zaloguj się by móc komentować

ahenobarbus @Peiper 7 listopada 2021 10:30
7 listopada 2021 10:35

Tak, wiem. To nie daje mi spokoju. Nie pisałem tego komentarza z pozycji zakazanego licealisty.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @gabriel-maciejewski
7 listopada 2021 10:47

Dokładnie tak. Tzw. "Zachód" nie ma żadnej poważnej oferty dla nas, ale pytanie, czy rzeczywiście Chińczycy ją mają.
Ja bym jeszcze patrzył na kwestię fundamentalną, czyli stosunek do Kościoła, wiemy, że Zachód jest bardzo negatywnie nastawiony, ale w Chinach, też stosuje się represje(przynajmniej do nie dawno tak było, nie wiem jak jest teraz) i to znacznie gorsze niż na Zachodzie, a trzeba też wziąć pod uwagę, że kultura chińska w przeciwieństwie do tej zachodniej nie jest w ogóle zabarwiona chrześcijaństwem, oczywiście nie musi być, ale ważne żeby pokazali jaki mają stosunek do Kościoła.

zaloguj się by móc komentować


ahenobarbus @tomasz-kurowski 7 listopada 2021 10:25
7 listopada 2021 10:58

O o tym nie wiedziałem. Ponoć jak ktoś kiedyś był trybutariuszem Chin to oni mogą później zgłaszać roszczenia do takich ziem. I to wygląda tak, że trybut jest właściwie symboliczny a Chińczycy dają o wiele więcej "darów". No tylko niuans jest taki że trzeba być wiernym.

zaloguj się by móc komentować

tomasz-kurowski @ahenobarbus 7 listopada 2021 10:58
7 listopada 2021 11:08

Według ówczesnej chińskiej koncepcji świata chyba wszystkie kraje świata były trybutariuszami Chin, nieważne czy o tym wiedziały czy nie, lub ile zalegały z trybutem.

zaloguj się by móc komentować

MZ @gabriel-maciejewski
7 listopada 2021 11:43

A może tutaj jest ukryta oferta

„Cel tych antyreligijnych działań dobrze ukazał Xi Jinping, totalitarny przywódca Chińskiej Republiki Ludowej, kiedy na partyjnym zebraniu mówił: Dobrze, że ich [Europejczyków] kościoły są zamknięte, a sklepy otwarte. Mogą kupować nasze towary, ale nie mogą modlić się w swoich świątyniach. Osiągnęliśmy z wielką szybkością coś, co wcześniej wymagało od nas wiele trudu: wyrzucenie religii, tego opium dla mas, z codziennego życia ludzi. Ludność jest teraz w pełni pod władzą państwa, zamknięci w domach nie mogą gromadzić się w dużych grupach (źródło: Jakub Gryciel, A Coronavirus Stratety Memo to Chairman Xi)” – cytuje chińskiego komunistę autor.

Źródło: „Idziemy”

zaloguj się by móc komentować

Peiper @gabriel-maciejewski
7 listopada 2021 12:00

Naszła mnie taka myśl : Czy można kogoś (tanio i/lub skutecznie) skorumpować jeśli ten ktoś nie ma w stosunku do osoby korupującej kompleksu niższości ? I uznaje działanie korupcyjne za swego rodzaju nobilitację (bo przyszli do mnie a nie do Iksińskiego).

zaloguj się by móc komentować

onyx @gabriel-maciejewski 7 listopada 2021 10:29
7 listopada 2021 12:35

Bartosiak nie ma czasu, zarobiony jest. Idzie z Zychowiczem na wojnę. Ale jeśli książkę reklamuje kanał sportowy to jadą już na chama z monetyzacją. Zjazd do zajezdni.

https://twitter.com/K_Stanowski/status/1455480390215520256?t=2dNzawVaVHaOzetRPgB5_Q&s=19

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @gabriel-maciejewski
7 listopada 2021 14:07

Posłowanie współczesnego Belli IV:

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ahenobarbus 7 listopada 2021 10:22
7 listopada 2021 14:45

Może  usłyszał o dawniejszych Rzymianach i o ich skutecznych metodach cywilizacyjnych, po czym  wziął z nich przykład.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ahenobarbus 7 listopada 2021 10:22
7 listopada 2021 14:45

Może  usłyszał o dawniejszych Rzymianach i o ich skutecznych metodach cywilizacyjnych, po czym  wziął z nich przykład.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @onyx 7 listopada 2021 12:35
7 listopada 2021 14:52

Na pewno nie będzie wojny i na pewno nas nie zostawią. Właśnie po to Bartosiak pisze te dyrdymały, żeby potem wołać, jak w filmie dla dzieci - uratowani! uratowani! I też to wołanie monetyzować. Tylko kto to kupi? 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @IanThomas 7 listopada 2021 14:07
7 listopada 2021 14:53

Zdjęcie ładne, ale co poza tym

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Peiper 7 listopada 2021 12:00
7 listopada 2021 14:53

Trzeba mieć w zanadrzu rewolwer

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @MZ 7 listopada 2021 11:43
7 listopada 2021 14:54

Nie widzę adresata tej oferty

zaloguj się by móc komentować



Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
7 listopada 2021 15:25

"Na co wskazuje praktyka polityczna? Otóż na to, że jeśli jakaś ekipa w niewielkim kraju o skromnych możliwościach, odrzuca dobrą propozycje, a nie można jej zdyscyplinować batem, przynajmniej na razie, to kontrahent inwestuje w ekipę opozycyjną, którą wzmacnia w sposób widoczny. Zmienia jej liderów, paradygmat działania, techniki sprzedaży memów i w ogóle wszystko, by doprowadzić do zmiany władzy. Czy coś takiego nastąpiło? Nie. Poznajemy zaś to, po tej między innymi fotografii. https://twitter.com/prezeska113/status/1457077199417352197?s=20"

Zajrzałem niedawno na blog Toyaha, i tam jest notka na temat Sikorskiego.

I tam autor postawił bardzo zasadne moim zdaniem pytanie odnośnie Radka:

"skąd on bierze towar?"

Ja to sformułuję w ten sposób:

Co on pali?

Nie moze to być marycha, to coś znaczniej mocniejszego.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @gabriel-maciejewski
7 listopada 2021 15:39

(...) Chińczycy chcieli podporządkować sobie Polskę, albo w ogóle wschodnią i środkową Europę, przyjechaliby tu koleją z całymi rodzinami, następnie wynajęli wszystkie dostępne na rynku lokale i rozpoczęli budowę swoich porządków (...)

Oni chyba działają inaczej. Znam bardzo dużą firmę produkcyjną kupioną przez Chińczyków. Przyjechali w parę autobusów pooglądać i pojechali. Zapadła cisza.  Był kiedyś reportaż chyba o Wólce Kosowskiej - Chińskim Centrum Handlowym, że tam nawet jak ktoś z powodów naturalnych wyzionie ducha to znika bez sprawiania nam jakichkolwiek kłopotów. Dematerializacja. Totalna dyscyplina. Jeżeli ( jeżeli oczywiście ) mają jakieś plany to się ujawnią ale we właściwym czasie.  Nie stosują hucpy ani public relations w mediach. Na południu z kolei wysyp Koreańczyków plus sklepy i restauracje.  Zobaczymy... 

zaloguj się by móc komentować

an24 @gabriel-maciejewski
7 listopada 2021 15:58

Przez wieki Polska opirała się tylko na Kościele Powszechnym. Nauczanie kościoła mówiło, że nie można okraść czy zabić drugiego człowieka dla zysku, przejęcia jego majątku. Moze w celu obrony Ojczyzny, rodziny czy siebie samego. Natomiast protestantyzm od Lutra mówi nam, możesz drugiego okraść, nawet zabić w celu przejecia jego własności, ponieważ Królowa/król/cesarz jako następca Chrystusa gwarantuje ci, że mimo to zostaniesz zbawiony a więc przykryto tą doktrynę zbrodniczą Jezusem Chrystusem - Synem Bożym - i to jest ten szeroko pojmowany protestantyzm. Masy nie mogą mieć własności. A wystarczy abyśmy pozwolili każdemu profesorowi uczelni czy nawet zdolnemu inżynierowi zostać milionerem - a polska nauka ruszy z kopyta. 
Do XVIII wieku Polska pokładała nadzieję jedynie na Panu Bogu i sobie. Ta tradycja jest w naszych sercach cały czas (nawet podświadomie). Jakiś czas temu na twiterze był taki filmik na, jak w Londynie demnstrowali na ulicach, zrobił się korek, inne nacje trąbiły i nie reagowali zbytnio. Też stała w tym korku młoda Polka. Wysiadła z samochodu, wzięła gościa siedzącego na ulicy za wraki, uzyła fachowych słów - ja do roboty się spieszę, a ty ... Gościa za fraki, posadziła na chodniku. Wsiadła w samochód i pojechała. Taki przypadków z wysp jest więcej. I to jest właśnie ta tradycja: W Imię Ojca i Syna. Szabla w rękę (działamy a nie bajdużymy i oglądamy się na innych) i problem rozwiązany. 


Chiny to jest potęga, jak każdy ma swoje problemy ale potęga i Londyn, Nowy Jork to wie. Wiedzą też Niemcy, którzy z nimi mają co najmiej złe stosunki iż Niemcy grają na Indie. 
Wystarczy, że kupią za 20 - 50 miliardów USD na dobrych dla nas warunkach, a Rząd nie upadnie. Chiny na taniej produkcji zbudowały potęgę a co najmniej 1/4 to warstwa średnia, gdzie ponad 90% chińczyków ma co najmniej 1 nieruchomość (jest włascicielem) a około 60% dwie nieruchomości. 
Natomiast PRL też tanio produkował, eksportował dobra i nie zbudował bogatej klasy średniej. 

Jeżeli chodzi o Wenecję - to pozwolę sobie zwrócić uwagę, że handel nie upadł a Wenecja jednak upadła. Więc stawianie na Pax Americana i Pax Britannica - co pokazują ostatnie decyzje Baidena - cięcia - że trzeba jescze bardziej okraść warstwę średnią i najuboższych (cięcia m.in. w zakresie powszechnej słuzby zdrowia) aby móc zacząć budować nowe lotniskowce. 

Po za tym fajnie, że jest Szkoła Nawigatorów i można normalnie i grzecznie wymieniać się myślami, zdaniami. Z tego coś dobrego musi się urodzić. 

Ludzi zdolnych nie brakuje, tylko też trzeba się stawiać naszym sojusznikom a nie tak wszystko bezrefeksyjnie. 

https://youtu.be/F-0Ck1KLafo?t=46

zaloguj się by móc komentować

IanThomas @gabriel-maciejewski 7 listopada 2021 14:53
7 listopada 2021 16:14

To spotkanie Rady Języków Tureckich, w której Węgry mają status obserwatora. Wśród członków Turcja plus kraje Azji Centralne. Wielki Step.

zaloguj się by móc komentować

onyx @Szczodrocha33 7 listopada 2021 15:25
7 listopada 2021 16:19

Kolejna fota z tej sesji jest jeszcze lepsza. On trzyma kij od szczotki i wygląda jak cieć, który przerwał zamiatanie i stanął w szeregu bo właściciel kamienicy kazał. Były minister MSZ.

https://twitter.com/bogdan607/status/1457078778681757697?t=bn2JoBcy6FoaW0TN2EveUg&s=19

zaloguj się by móc komentować



Szczodrocha33 @onyx 7 listopada 2021 16:19
7 listopada 2021 16:40

Tak, fotka jest ucieszna, posmialem sie zdrowo. No i te tlumy protestantek.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Peiper 7 listopada 2021 10:30
7 listopada 2021 16:44

No,  jak  tu  sie  dystansowac...

...  kiedy  jeszcze  ze  2  lata  temu  przyjechali  William  i  Kate...  zeby  se  "potomka  szczelic"  w  Warszawie,...  a  troche  wczesniej  to  i  sam  ksiaze,  niedoszly  "king  of  England"  do  Puszczy  Bialowieskiej  zawital  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 7 listopada 2021 15:39
7 listopada 2021 17:02

Voila,...

...  u  Chinczykow  ZERO  chucpy  i  public  relation  !!!

Wczoraj  rozmawialam  z  klientem,  ktory  wrocil  z  Chin  i  ogolnie  powiedzial,  ze  "tam  jest  naprawde  kiepsko,  wszystko  nadto  to  PROPAGANDA",...  znaczy  to,  ze  wszystko  tam  zaczyna  stawac  i  blokowac  sie.  Byl  zadowolony  z  powrotu...

...  takze,  pozyjemy  zobaczymy  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Paris 7 listopada 2021 17:02
7 listopada 2021 17:47

Niemcy mają 50 % PKB z eksportu a na pierwszym miejscu Chiny. Czyżby na stosie wojny z Chińczykami spłonie  również niemiecki przemysł  ( o braku prądu nie wspomnę )...

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
7 listopada 2021 17:49

Orban porównany przez Bidena do przywódcy Korei Pólnocnej - oferte dostał i przyjął.

Mam rozumieć, że Pan Duda oferty nie dostał?

Nie chce mi się wierzyć.

Moj kolega żyd zajmujący się handlem nieruchmościami na skale miedzynarodową powiedział mi rok temu, że Chinczycy wykupili już pól Szwecji - połacie ziemi wielkości Mazowsza szły pod młotek.

Być może ich startegia rózni się od tej z USA i Londynu. Zamiast kanonierek i kompanii przyjezdzaja kupcy wykladaja kase i przejmuja aktywa pokojowo.

Reuters reportował, że Chiny już wygrały na rynku długu z MFW.

A tzn, że maja w kieszeni wiele państw. Dokładnie tak jak miał MFW.

"Interesuje mnie tylko, czy w tej ofercie jest coś poza ministrem Kościńskim."

Mnie nie interesuje sojusz z Brytolami właśnie dzieki takim Kościńskim.

Obawiam sie jednak, że nie mamy możliwości wybierać sojusze. Po to własnie stoją tu Abramsy a USA szkaluje nas na arenie miedzynarodowej razem z żydami, także po to Baćka wpuszcza emigrantów. 

Mamy być słabi biedni i uzależnieni. To na tym polega nasz "sojusz". I dlatego Polacy biednieją z dnia na dzień - systemowo.

 

 

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @peter15k 7 listopada 2021 17:47
7 listopada 2021 17:55

A Polska, ile ma eksportu do Niemiec?

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
7 listopada 2021 18:07

Apropo Chin jeszcze - upadła tam najwieksza firma budowlana Evergrande a amerykanskie fundusze inwestycyjne wycofały swoje aktywa z Chinskiej gieldy. 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @ewa-rembikowska 7 listopada 2021 17:55
7 listopada 2021 18:09

Nasz eksport to głownie Niemcy. Gospodarczo działamy w symbiozie. Dlatego gadki o polexit to mrzonki.

zaloguj się by móc komentować

Paris @peter15k 7 listopada 2021 17:47
7 listopada 2021 18:14

Prawdopodobnie  tak...

...  "zaklinaja  rzeczywistosc"  sciema  merdialna,  ale  widac,  ze  to  wszystko  to  LIPA  i    tylko  "trzyma  sie  na  wlosku"  !!!

Nawet  moja  klientka  Chinka,  ktora  czestawo  kupowala  u  mnie  kwiaty  jakis  miesiac  temu,  gora  2  -  "wyzewnetrznila  sie",  ze  strasznie  u  nich  obroty  "padly",  az  bylam  zdziwiona,  bo  oni  zwykle  sa  bardzo  tajemniczy,...  malo  mowia,  za  to  duzo  sluchaja,  ogladaja,  znaczy  baaardzo  interesowni  sa.  

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski
7 listopada 2021 18:28

Ciekawe rzeczy za to dzieją się w Berlinie. Fundusze wykupiły tam nieruchmosci jak wszędzie na świecie - w Warszawie po 1000 mieszkań kupowano ostatnio - no i zrobiła si e taka drożyzna, że zwykłych ludzi nie stać tam życ. A tzn, że nie ma komu pracować bo nie można sie w miescie osiedlic. Czyli nie ma kim robic. I teraz uwaga. Władze doszły do wniosku, że nalezy wywłaszczyc te fundusze i w tej sprawie przeprowadzono referendum.

W Polsce takie cuda? Gdzie tam w koloniach takich numerów się nie robi...

https://www.reuters.com/world/europe/berliners-vote-expropriate-large-landlords-non-binding-referendum-2021-09-27/

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ThePazzo 7 listopada 2021 17:49
7 listopada 2021 18:38

Myślę, że nie dostał. Organ dostał, albowiem jest zapleczem krajów przylegajacych do Morza Śródziemnego. Nie rozumiem poza tym dlaczego mam rozpaczać, że Chinczycy nie wykupują u nas ziemi. Pan uważa, że to jest walor? Dlaczego?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ThePazzo 7 listopada 2021 18:28
7 listopada 2021 18:39

Wszyscy niemieccy agenci by przeciwko takiemu rozwiązaniu protestowali. To jest państwowy interwencjonizm. Balcerowicz by umarł od tego, nie rozumie pan?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @IanThomas 7 listopada 2021 16:14
7 listopada 2021 18:40

Armii nie ma jeszcze w Azji centralnej a król Bela już przyjmuje ofertę Ugedeja? Czy aby nie za wcześnie?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @an24 7 listopada 2021 15:58
7 listopada 2021 18:42

Nie wiemy dokładnie, w kim Polska pokładała nadzieję do wieku XVIII, upraszcza pan sprawy znacznie. Proszę przeczytać wstęp do Peytona

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @peter15k 7 listopada 2021 15:39
7 listopada 2021 18:44

Jasne, totalna dyscyplina. Lepsza niż w Auszwicu. Racjonalni Chińczycy urządzą nam racjonalny raj na ziemi, niech no tylko wykupią ziemię i firmy, wreszcie będzie porządek w Polsce. 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Szczodrocha33 7 listopada 2021 15:25
7 listopada 2021 18:44

Obstawiam obcięte paznokcie wciśnięte do skręta. Efekt, powiem panu, piorunujący....

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski 7 listopada 2021 18:38
7 listopada 2021 18:48

Prosze mnie nie zaliczać do grona sympatyków Chin. Ja nie mam złudzeń. To żadne dobro. Robiłem z nimi interesy - co do tej legendarnej uczciwości mam poważne zastrzeżenia.

Napisalem tylko jak wykorzystują swoja potęge gospodarczą.

Nie uważam, że bycie sojusznikiem Chin to jakiś walor dziś. Nadal jednak uważam, że to nie my mamy płacić za sojusz i udostepnianie naszego kraju obcym - tylko oni nam. Inaczej to sie nie nazywa sojusz tylko wasalizm. A jak już tu stacjonują to niech jadą na granice z Baćką - a nie koszarują tu nie wiadomo po co za nasze pieniądze.

To samo z zachodnim kapitalem derenującym Polaków. To jest neokolonializm.

Skoro "sojusz" z zachodem to poddaństwo za duża kase to może warto sie zastanowić co oferują Chiny - jeśli coś oferują w ogóle.  

Wg mnie Duda ofertę dostał ale nie skorzystał - gdyby miano jej nie złożyć po co by go zapraszano i witano z taką pompą? 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski 7 listopada 2021 18:39
7 listopada 2021 18:51

Rozumiem to. Tylko co mnie obchodzą der agenci i Balcerowicz? PIS tam gdzie chce i tak realizuje panstwowy interwncjonizm - szkoda, ze nie ma z tego zadnych korzysci dla obywateli a jedynie dla aparatu państwowego banków i kap zagranicznego.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ThePazzo 7 listopada 2021 18:48
7 listopada 2021 18:54

Ależ oczywiście, że jest to wasalizm. Pan uważa, że Niemcy nie są zwasalisowane? Albo jakiś inny kraj w Europie? Wszystko jest grą pozorów. Chiny nie mają dla nas żadnej oferty. To są mrzonki. 

zaloguj się by móc komentować

handlarz @ThePazzo 7 listopada 2021 18:07
7 listopada 2021 18:58

co robi Blackrock?.........prosi?

Shareholders 

China Evergrande Group (US)

Name                       Equities                                 %

Ka Yan Hui           9,370,871,49770.                    7%

Yu Mei Ding         791,248,2385.                         97%

Chinese Estates

Holdings Limited  620,385,0004.                        68%

The Vanguard Group, Inc.78,100,9230.              59%

BlackRock Fund Advisors45,858,3880.               35%

Dimensional Fund

Advisors LP                     38,280,3650.                   29%

Norges Bank Investment

Management                       28,111,4980.               21%

APG Asset Management NV18,200,6530.14%

Charles Schwab

Investment Management, Inc.17,755,2120.        13%

BlackRock Advisors (UK) Ltd.13,403,3040.           10%

zaloguj się by móc komentować

handlarz @handlarz 7 listopada 2021 18:58
7 listopada 2021 19:00

“The overwhelming majority of the assets BlackRock manages are for retirement. BlackRock’s clients around the world — including many US clients — seek a broad range of investments, including in China, to achieve their retirement and other financial objectives,” the spokesperson said.

BlackRock added that it believes it can help China to address its growing retirement crisis by providing retirement system expertise, products and services.

“We believe that globally integrated financial markets provide people, companies, and governments in all countries with better and more efficient access to capital that supports economic growth around the world.”https://www.cnbc.com/2021/09/08/blackrock-responds-to-george-soros-criticism-over-china-investments.html

zaloguj się by móc komentować

handlarz @handlarz 7 listopada 2021 19:00
7 listopada 2021 19:01

In August 2021, BlackRock set up its first mutual fund in China after raising over one billion dollars from 111,000 Chinese investors. BlackRock became the first foreign-owned company allowed by the Chinese government to operate a wholly-owned business in China's mutual fund industry.[106][107][108] Writing in The Wall Street JournalGeorge Soros described BlackRock's initiative in China as a "tragic mistake" that would "damage the national security interests of the U.S. and other democracies."[109] In October 2021, non-profit group Consumers' Research launched an ad campaign criticizing BlackRock's relationship with the Chinese government.https://en.wikipedia.org/wiki/BlackRock

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @handlarz 7 listopada 2021 19:01
7 listopada 2021 19:06

Pańskie komentarze są niezrozumiałe. Niech pan pisze do siebie a nie spamuje treścią z sieci, bo pana stąd usunę

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @handlarz 7 listopada 2021 18:58
7 listopada 2021 19:07

Na razie Blackrock na tej inwestycji traci. No chyba, ze Everglade bedzie korporacją z tych "too big to fail" 

Jesli padnie pociągnie lawine bankructw za sobą.

nie rozumiem tych danych - o co chodzi z % ?

 

 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @gabriel-maciejewski 7 listopada 2021 18:54
7 listopada 2021 19:09

Nie chce się spierać bo nie jestem pewien, ale przyznam Panu racje - prawdopodobnie nie ma oferty bo po prostu nie jesteśmy nawet na orbicie ich priorytetów. Od wizyty Prezydenta już sporo też mineło. 

Tu ma Pan 100 % racji. 

zaloguj się by móc komentować


koncereyra @IanThomas 7 listopada 2021 16:14
7 listopada 2021 20:16

tak, Orban cwaniak. Tu jest w Unii, tam przymuje niemieckie fabryki, tu rosyjski gaz i elektrownie jądrową. Znowu szczepionki od Chin no i to półczłonkoswo w Radzie Krajów Języków Tureckich. Majstersztyk. I jeszcze Trump go chwalił:)

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @ThePazzo 7 listopada 2021 18:28
7 listopada 2021 20:18

"wszędzie na świecie - w Warszawie po 1000 mieszkań kupowano ostatnio "

to akurat kropla w morzu. Polacy kupują rocznie po kilkadziestiąt mieszkań na wyjanem (kto tam będzie mieszkał?)

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @ThePazzo 7 listopada 2021 18:48
7 listopada 2021 20:22

"To samo z zachodnim kapitalem derenującym Polaków. To jest neokolonializm."

To nawet bardziej jest wchłanianie wprost. Ci niemieccy poddostawcy z Polski, ci Polacy na zachodnich uczelniach. Konsumpcja nadwislańskich rezerw demograficznych przez przemysł nadreński (a przed brexitem przez City). W Polsce żyjemy średnio 7-8 lat krócej, więc nawet nie trzeba się martwić o emerytów. Wykonczy ich rząd warszawski, smog, covid i lockdowny:) 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski 7 listopada 2021 18:44
7 listopada 2021 20:23

"Obstawiam obcięte paznokcie wciśnięte do skręta. Efekt, powiem panu, piorunujący...."

Daje pan czadu panie Gabrielu, mało czkawki ze śmiechu nie dostałem.

Ale lista na tej tablicy jest niepełna.

Brakuje teściowej.

zaloguj się by móc komentować

Peiper @Szczodrocha33 7 listopada 2021 20:23
7 listopada 2021 21:07

Być może Pan RS często pali fajkę pokoju plemienia Kiowa - oto składnik ichniego kinnikinnik'u : buraki, liście lnu, siekane żołędzie i kapusta; spalony pilśniowy but oraz kalafonia i obcięte paznokcie.

Źródło Korol May "winetou" - https://wiersze.fandom.com/wiki/Winnetou/TI/03

 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @ewa-rembikowska 7 listopada 2021 17:55
7 listopada 2021 21:26

Udział ( 2020 ) Niemiec w naszym eksporcie to ok.  29,0%, a w imporcie stanowił 21,9%. 

Eksport wyrażony w euro wyniósł 239,9 mld EUR, a import 229,4 mld EUR . Dodatnie saldo wyniosło 10,5 mld EUR, w 2019 r. 1,2 mld EUR. Obroty towarowe ogółem i według grup krajów1 Największy udział w eksporcie ogółem Polska ma z krajami rozwiniętymi – 86,3% (w tym UE 74,1%), a w imporcie – 65,1% (w tym UE 55,4%), wobec odpowiednio 86,8% (w tym UE 74,0%) i 65,8% (w tym UE 55,8%) w 2019 roku. Natomiast najmniejszy udział odnotowano z krajami Europy Środkowo-Wschodniej, który w eksporcie ogółem wyniósł tak jak w 2019 r. 6,0%, a w imporcie 6,1%, wobec 7,8% rok wcześniej.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
7 listopada 2021 22:02

Z tym Czesławem Miłoszem (?) to jest ciekawe. Noblista ?

Dobrze jest, że nie jest to zdjęcie Lecha Wałęsy.

 

zaloguj się by móc komentować


Keszel @Pioter 7 listopada 2021 09:42
8 listopada 2021 10:45

Calosc utworow Lema dostepna jest pod adresem...https://market.douban.com/book/laimu/ w przecenie po 198.7 julkow. Opinie czytelnikow sa bardzo pozytywne i dla wielu Chinczykow musi byc odkryciem,ze procz spalonych miast i wsi cos w Polsce powstalo. Nie mialem ksiazki w rece , wiec sprawa Milosza pozostaje do sprawdzenia. W wersji elektronicznej zdjec brak. https://read.douban.com/reader/ebook/327770049/
zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @maria-ciszewska 8 listopada 2021 07:20
8 listopada 2021 22:04

To baaardzo duży kraj.

Może Ci co Lema wydali, Sienkiewicza nie znają.

Ach ta futurologia (futrologia ?)

:)

zaloguj się by móc komentować

Keszel @gabriel-maciejewski
20 listopada 2021 13:02

Gwoli ścisłości ksiazek Lema w Chinach. Pakiet ksiazek Lema na stulecie urodzin autora obejmuje tytuly : Fiasko, Eden,Glos Pana, Solaris, Niezwyciezony i Kongres futurologiczny. W zadnej z ksiazek nie znalazlem zdjecia Milosza,ani tez samego autora. Na portalu ksiazkowym https://market.douban.com/book/laimu/ opinie na temat Lema wyrazilo na dzien dzisiejszy ( 20.11.2021 )6356 osob, z czego najwyzsza note 5 gwiazdek dalo 47.1% czytelnikow. I odpowiednio 4 gwiazdki 38.7%, 3 gwiazdki 12.1%, 2 gwiazdki 1.7% i jedna gwiazdka 0.3%. Srednia ocena 8.8 punktow na 10 mozliwych, Jakby nie bylo Lem poczyna sobie bardzo dobrze na tym rynku.
zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować