-

gabriel-maciejewski : autor książek, właściciel strony

Czy Bronisław Wildstein jest lepszym pisarzem niż Olga Tokarczuk i czy dostanie nagrodę Nobla?

 

Miałem pisać o czymś innym, ale zauważyłem, że Bronisław Wildstein napisał nową książkę, która ma wręcz fantastyczną okładkę, a zapewne i nielichą treść. Ja jednak czytał jej nie będę. Książka ta nosi tytuł, jakże zaskakujący „Wobec wojny, zarazy i nicości”.

Jak to już wskazał prezes Kaczyński, opozycja ma wyraźną przewagę narracyjną nad obozem rządzącym, zwanym też czasem obozem patriotycznym. Dlaczego tak się dzieje próbujemy tu tłumaczyć całkowicie bezskutecznie. Uważam jednak, że warto podejmować kolejne próby, bo jeśli tego nie zrobimy, nie będziemy mogli potem powiedzieć – a nie mówiłem?!

Na początek jednak wyjaśnię dlaczego głosuję na PiS mimo bardzo krytycznego stosunku do poczynać promocyjnych tej partii. Otóż dlatego, że oni przynajmniej starają się robić jakąś promocję i otwierają publiczną dyskusję, nie wymagając przy tym mafijnej lojalności wobec jej głównych uczestników. Fakt, że prowadzą tę dyskusję głównie ze swoimi najgorszymi wrogami, którzy wprost zapowiadają ich zniszczenia, ale jest tam wystarczająco dużo miejsca, żeby produkować swoje treści. Z chwilą kiedy do władzy dojdzie opozycja, nie będzie miejsca na nic. Ludzie tacy jak Wildstein zaczną znów jeździć po salkach katechetycznych i tam nauczać przy kaganku, wespół z prof. Zybertowiczem. I będą się złościć, że miejscowi nie chcą im zwracać kosztów podróży. My sobie oczywiście znajdziemy jakąś niszę, albowiem mówimy językiem kompletnie niezrozumiałym dla jednych i drugich. Politycznie jednak będzie fatalnie i co do tego łudzić się nie należy. Tak jak nie należy się łudzić, że ktokolwiek z PiS wyciągnie rękę do jakiegokolwiek niezależnego autora. To jest niemożliwe, albowiem takie posunięcie unieważnia wszystkich najważniejszych pisowskich myślicieli. Z kolei ich obecność – czego zdaje się nie rozumieć prezes – wyklucza propagandową przewagę nad opozycją. Ta bowiem ma lepsze wytrychy do serc. No i media, które nawet kłamiąc w żywe oczy osiągają wcale nie najgorsze wyniki. Przypomnę o co chodzi w tych wyborach – o większość bezwzględną. Jeśli PiS tego nie osiągnie, może się szykować na śmierć. Ta nie nastąpi zapewne od razu, ale nastąpi na pewno, albowiem nikt nie będzie chciał słuchać ludzi, którzy obiecują, realizują szczegółowe projekty, ale nie potrafią uzyskać istotnej przewagi w wyborach. Na to rozczarowanie powinni się przede wszystkim przygotować ludzie z młodego pokolenia, którzy zaangażowali się w działalność PiS serio, tacy jak pan Kłeczek i pan Bochenek. Bo dla nich nie będzie litości w razie zwycięstwa KO. A to na nich powinien przede wszystkim postawić prezes. Tymczasem telewizja zwana „pisoską”, pełna jest Bronisława Wildsteina i jego przemyśleń, zaraz za nim idzie Marcin Wolski, Stanisław Janecki i cała reszta, a wszystko to okraszone kokieteryjną Magdą Ogórek i tajemniczą Dorotą Łosiewicz. Powtórzę raz jeszcze – nie można zyskać przewagi nad przeciwnikiem używając tych samych co on narzędzi, tylko gorzej. Tym złudzeniem jednak karmi się cały zespół ludzi kojarzonych z pisowską propagandą.

Zgaduję w ciemno, że są tam ludzie, którzy wierzą, że można załatwić Wildsteinowi Nobla. I pewnie o tym marzą, albowiem ich najważniejszym celem i sensem życia jest zastąpienie Michnika i jego zespołu, zastąpienie dosłowne. To zaś oznacza, że ludzie ci, za pomocą tych samych narzędzi, co Michnik chcą sprawować władzę nad Polakami, którzy względem nich powinni się zachowywać pokornie i z należytym respektem. To pragnienie wyłazi z nich za każdym razem jak pokażą się publicznie. Nie ma takiego truizmu i absurdu, który nie zostałby wyemitowany w programach prowadzonych przez Bronisława Wildsteina i zaproszonych przez niego gości.

To są sprawy znane, na które nie ma siły, albowiem sukces grup posiadających wpływy w PiS jest ważniejszy niż sukces samej partii. Ta bowiem ma charakter masowy i obiecuje awanse jakimś przypadkowym działaczom, czy dziennikarzom takim jak Kłeczek. To się nie podoba tym, którzy od zawsze są w partii i uważają, że bez nich ta organizacja nie będzie istnieć. Będzie. Jest dokładnie na odwrót – to opierając się na nich ona przestanie istnieć. I zmiana tego sposobu myślenia jest konieczna natychmiast. Powtórzę – natychmiast. Sakiewicz z Marianem Kowalskim – nie. Kłeczek z Bochenkiem – tak. Wildstein – nie, Fogiel – tak.

Taka zmiana oczywiście nie nastąpi, ale miejmy nadzieję, że PiS jednak wygra te wybory i to bezwzględną większością. Jeśli je przegra, będziemy musieli utrzymywać ludzi, którzy doprowadzili do tej klęski, samym tylko swoim bezwładem intelektualnym. Bo o to chodzi, nie oszukujmy się – o starczą tępotę, której nie da się wytłumaczyć, że jej czas minął. Ja to wiem na pewno, bo wczoraj skończyłem 54 lata i zdarza mi się zapominać rzeczy bardzo oczywiste.

Do kogo wymienione tu podpory ideologii pisowskiej adresują swój przekaz? To swoich własnych wyobrażeń o wyborcach PiS. Gdyby taki Sakiewicz rozumiał cokolwiek poza obiegiem dokumentów w spółkach skarbu państwa, nie występowałby z Marianem Kowalskim. On to jednak czyni, albowiem tak jest wygodniej, a wiadomo przecież, że wyborcy są potrzebni raz na cztery lata. I niech się lepiej przyzwyczają do Mariana. A jak im się Marian nie podoba, to mają jeszcze Jakimowicza. Wszystko zaś ogarnia Magda Ogórek, dla której nie świat nie ma żadnych zagadek, Magda wie bowiem wszystko.

Proszę Państwa, Wildstein nigdy nie dostanie Nobla, ani zostanie doń nominowany. To jest jasne. Poza tym dla najbardziej ograniczonych wyborców PiS jasne jest też, że ten Nobel jest gówno wart i służy tylko do dyscyplinowania propagandystów. W PiS jednak wierzą, że kiedyś było inaczej, uczciwiej, lepiej, że żyło się pełniej, bo była prawdziwa demokracja i prawdziwa agora jak w Atenach, gdzie mogli wypowiadać się prawdziwi mędrcy. I uważają, że oni ten świat przywrócą, bo są właśnie tymi mędrcami. Myśląc w ten sposób politycy i dziennikarze PiS oddają połowę pola opozycji. Wybierają działania reaktywne, a nie ofensywne. Godzą się na chamskie kłamstwa Tuska, za jedną broń mając szyderstwo, które nie działa na 30 procent ciągle popierających KO wyborców. Żeby osiągnąć sukces musicie ludzie wstrząsnąć tamtym elektoratem. Tego zaś nie zrobicie za pomocą Wildsteina, ani za pomocą filmów takich jak „Smoleńsk”. Nie zrobicie tego za pomocą dętej publicystyki, która ma charakter synekury dla swoich. Możecie co najwyżej wystawić tego biednego Kłeczka na największe ryzyko, kiedy tamci dojdą do władzy, albo uszczkną jej choćby kawałek.

Propaganda PiS zajmuje się reklamą szaleństw opozycji, która dobrze wie, że nie ma już innego wyjścia jak łgać jawnie i na chama. Jeśli Amerykanie nie ujawnią kwitów na Smoleńsk może być różnie, a nawet jeśli ujawnią, wielu i tak pójdzie głosować na Tuska, który obiecuje kredyty mieszkaniowe za darmo. I to nikomu nie przeszkodzi. Wasze nawoływania zaś zostaną wyśmiane.

Przypomnę raz jeszcze – sukces PiS rozpoczął się od poszerzenia spektrum dyskusji o polityczne blogi. I służby mogą się łudzić, że stało się tak, albowiem załatwili nagrodę blogera roku Michalkiewiczowi w 2008. To nie jest prawda. Sukces PiS rozpoczął się, albowiem wiele bardzo bystrych i ważnych dla różnych środowisk osób mogło spokojnie wypowiadać się w sieci na ważne tematy. Takich osób, jak ś.p. Ewa Ligocka, wybitna polska matematyczka, całkowicie przez środowiska polityczne lekceważona.

To wtedy „Gazeta Polska” przestała być komicznym zbiorem felietonów pisanych przez ludzi, których nazwisk nikt nie kojarzył, a stała się jakimś takim vice Superakiem, który w miarę, jak władza PiS się powiększała zaczął przypominać produkt mediopodobny. Dziś GP zmierza wprost do tego, by zostać Wyborczą. Ktoś zapewne niebawem zainstaluje tu jakąś opozycyjną szmatę, podobną do tego czym GP była 20 lat temu. Być może sam Michnik, i będziemy mieli to samo, tylko gorzej. To bowiem jest jedyny mechanizm jaki propaganda PiS nauczyła się obsługiwać perfekcyjnie – zróbmy jak tamci, tylko gorzej. Dlaczego? Bo nasz wyborca, czytelnik, słuchacz nie zasługuje na nic lepszego. Jest niesamodzielny i słaby i my musimy mu powiedzieć jak ma się zachować wobec wojny zarazy i nicości. Dziękuję za uwagę.



tagi: propaganda  pis  media  wildstein  tokarczuk  literatura  wybory  nobel 

gabriel-maciejewski
28 lutego 2023 09:26
35     2729    12 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Tobiasz11 @gabriel-maciejewski
28 lutego 2023 09:47

Tak, ma Pan racje.

Codziennie rano ogladam program Jedziemy w TVP Info i codziennie sie zastanawiam do kogo ta tepa propaganda jest adresowana.No nie do mnie.

Byl kiedys taki zart-rysunek przdstawiajacy dwoch panow uosabiajacych PIS , jeden z nich kopie lezacego , drugi sie przyglada i pyta ale dlaczego to robisz, przeciez on jest nasz.

Kopiacy odpowiada, ze to jest przeciez twardy elektorat i nic mu nie bedzie.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @gabriel-maciejewski
28 lutego 2023 09:56

" Nie zrobicie tego za pomocą dętej publicystyki, która ma charakter synekury dla swoich ."

A nawet tylko dla kolesi prezesa instytucji przy ul. Woronicza (Jana Pawła, herbu  Pawęża)

I to jest sedno sprawy.

zaloguj się by móc komentować

atelin @Tobiasz11 28 lutego 2023 09:47
28 lutego 2023 10:06

Był też rysunek (chyba Andrzeja Mleczki), na którym gostek na murze pisał lewą ręką: bić mańkutów.

zaloguj się by móc komentować

atelin @atelin 28 lutego 2023 10:06
28 lutego 2023 10:09

I to był rok 1980.

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski
28 lutego 2023 10:11

"Bo nasz wyborca, czytelnik, słuchacz nie zasługuje na nic lepszego. Jest niesamodzielny i słaby i my musimy mu powiedzieć jak ma się zachować wobec wojny zarazy i nicości."

No tak, ale chyba każdy wyborca jest tak traktowany i partia nie ma tu znaczenia. Elektorat partii A to zdrajcy a elektorat partii B to głupcy. Elektorat niezdecydowany natomiast waha się, co jest gorsze: być zdrajcą, czy głupcem. Nie wiadomo, co wybierze, obydwie propozycje upadlają. W pierwszej mamy do czynienia z pokręconą kwestią moralną , druga zaś to domena sztucznego rozumu. Myślę, że to jest spór cywilizacyjny i od razu proszę o wybaczenie za takie dmuchane słowa, ale tak to widzę. Handlarz walczy z księdzem. 

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Czarny 28 lutego 2023 10:11
28 lutego 2023 10:26

Nikt tak nie myśli, wszyscy, oba elektoraty chcą być traktowane serio

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @gabriel-maciejewski
28 lutego 2023 10:36

Propagandyści PiS, swoimi zaniechaniami, zadbali również o to, by przeciętna znajomość makroekonomii, nadal zaczynała się i kończyła na odróżnianiu PKB od PKP. Oprócz inflacji, na której zna się każdy.

zaloguj się by móc komentować

Trzy-Krainy @gabriel-maciejewski
28 lutego 2023 10:42

Panie Gabrielu, serdeczne życzenia urodzinowe, dużo łask Bożych i zdrowia!

zaloguj się by móc komentować

Czarny @gabriel-maciejewski 28 lutego 2023 10:26
28 lutego 2023 10:46

Jasne, ale jednocześnie nie chcą serio traktować tych drugich. I z jednej i z drugiej strony jest pogarda. A ten, który się waha musi wybierać: czy woli być pogardzany jako zdrajca, czy jako głupiec? 

Ja wiem, że jest mnóstwo innych czynników, być może ważniejszych. Ale dla mnie właśnie takie przedstawienie sprawy jest kluczowe. Tak właśnie wygląda obecna demorkacja w Polsce (nie wiem, jak wygląda gdzie indziej): to są dylematy przeniesione z filmów netflixa dla młodzieży. A podstawowy dylemat w tych filmach sprowadza się wyboru lepszej grupy z obawy przed wyśmianiem. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Tobiasz11 28 lutego 2023 09:47
28 lutego 2023 10:59

proza życia jest taka. Należy zapełnić parę godzinn antenie dzień w dzień. Tematów "atrakcyjnych" na to nie wystarcza, więc sięga się po tw. gotowce. Mianowicie, co tam gdzieś ktoś coś powiedział albo napisał. O, np. Tusk, ktory dwa (trzy, pięć, dziesięć ) lat temu - do wyboru.  Albo ktokolwiek inny. I temat jest "grzany", kazdy moze sie wypowiedzieć, wyraz oburzenie  i zademnostrować pryncypialność. Prowadzący audycje i ekipa mają swoje honoraria, a obrabiany temat jest to sprawa najzupełniej obojętna.  Czyli , trzeciorzedna.  

zaloguj się by móc komentować



Kuldahrus @gabriel-maciejewski
28 lutego 2023 11:36

Podsumowując:

Opozycja używa mechanizmu religijnego - czyli tworzy sektę w której argumenty empiryczne nie mają żadnego przebicia i dlatego może liczyć na twarde +/- kilkadziesiąt procent.
Działacze PiSu są zachwyceni i też by chcieli mieć taką sektę, ale ludzie głosują na nich nie dlatego że są nimi zauroczeni(wręcz przeciwnie narzekają na PiS codziennie), ale dlatego że im się to obiektywnie opłaca, jako społeczeństwu w całości, a nie tylko jednostkom.
W czasie wyborów prezydenckich to było widać bardzo wyraźnie, prezydent dwoił się i troił żeby wypaść jako kompetentny kandydat, wyważony mąż stanu, spełniający obietnice, a w TVP "działacze" robili sieczkę dla ludożerki, tak że ja już sobie myślałem "niech te wybory się już skończą bo przez to co robi TVP, Duda przerżnie nawet z Hołownią".

Moim zdaniem jak "starsi i mądrzejsi" na Zachodzie przestawią wajchę PiS wygra wybory i nawet na 50%, bo opozycja po prostu wyschnie na wiór. Problem jest że komuś zależy na tym, żeby jednak utrzymywać Polskę w stanie wrzenia i podtrzymywać tutaj antypolski żywioł.

 

zaloguj się by móc komentować


maria-ciszewska @gabriel-maciejewski
28 lutego 2023 11:52

Księgarnia Znak sprzedaje tego Wildsztajna w pakiecie z Łowcami skór. Znaki, panie, znaki.

zaloguj się by móc komentować


Kuldahrus @Czarny 28 lutego 2023 10:46
28 lutego 2023 11:56

Wystarczy po prostu nie bawić się w te gierki. Można głosować na PiS i wcale nie żyć w tym proponowanym Matrixie, gdzie próbuje się ulepić jakieś dwie sekty które wzajemnie szarpią się za klapy.
To jest właśnie problem działaczy PiSu, że oni zamiast budować na elektoracie jaki mają, czyli ludziach twardo stąpających po ziem i widzących, że rząd PiSu to dobry gospodarz albo przynajmniej przeciętny, to oni na siłę próbują tworzyć sektę na podobieństwo tej opozycyjnej, z taką różnicą że tu będą rzucać rzutkami w tęczową flagę, a tam rzuca się w plakat Kaczyńskiego.

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Kuldahrus 28 lutego 2023 11:36
28 lutego 2023 11:58

Tak, taką układankę, żeby rządących trzymać za gardło, wykoncypowano przy okazji obrad Table Route.

Czyli mozesz sobie rządzić, ale "kotwice" instytucjonalne (sądy, UE, opo zycja) mają za zadanie utrzymywać twój wlaściwy kurs, aby zbytnio nie odchylał się od wytyczonej j trasy. Od tego jest właśnie Ordynacja wyborcza do parlamentu i ustawa konstytucyjna. Tam są zainstalowane takie kotwice. A jako główne zabezpieczenie, członkostwo w UE.

zaloguj się by móc komentować

Andrzej-z-Gdanska @gabriel-maciejewski
28 lutego 2023 12:40

 ...wczoraj skończyłem 54 lata i zdarza mi się zapominać rzeczy bardzo oczywiste.

Małe pocieszenie:

Żeby "zapominać rzeczy oczywiste" nie trzeba czekać do ukończenia 54 roku życia. To się zdarza wcześniej. Tak ma każdy mocno zajęty.
Ten co nic nie robi wszystko pamięta. :))

***

Pytano ślepego konia czy będzie brał udział w Wielkiej Pardubickiej. Koń odpowiedział:

- nie widzę przeszkód.

Ja nie jestem koniem i widzę same przeszkody. Na szczęście nie mam wpływu na wybory.

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @gabriel-maciejewski
28 lutego 2023 12:48

Wczoraj byłam na gali związanej ze Światowym Dniem Organizacji Pozarządowych oraz Pierwszą rocznicą powstania Stowarzyszenia Pozarządowe Mogilno. Organizatorzy zaprosili posłów, władze powiatowe oraz gminne. Rzecz działa się w Strzelnie. Przyjechało 4 posłów, w tym ani jednego z PiS. Jeśli tak chcą dalej dbać o swój elektorat, to ja nie wiem, czy oni faktycznie chcą wygrać te wybory?

zaloguj się by móc komentować

valser @gabriel-maciejewski
28 lutego 2023 13:21

Jesli przerzna wybory to na wlasne zyczenie. Nastepna okazja sie juz nie trafi. I na dodatek beda sie zastanawiac "nad przyczynami porazki".

Trzeba trzymac w pamieci, ze PiS juz raz sie wylozyl na wlasne zyczenie, kiedy sie zdecydowali na przedterminowe wybory w 2007. Przerzneli i rzneli glupa, a w sekwencji zdarzen byl do tego Smolensk.

Jesli przegraja to wyjdzie na to, ze to banda przyglupow jest, bo niczego sie z poprzednich klapsow nie nauczyli. Moze byc jeszcze tak, czego nie wykluczam, ze wszyscy polscy politycy to nie sa wrogowe na smierc i zycie, ze oni sa wszyscy zakolegowani, a cala polityka to jest tylko maskarada dla publiki. Dlatego sie tym nie pompuje, bo to z daleka smierdzi nieszczeroscia.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @valser 28 lutego 2023 13:21
28 lutego 2023 13:27

Z wyjątkiem tych, którzy nie żyją

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ewa-rembikowska 28 lutego 2023 12:48
28 lutego 2023 13:28

Warstwa cwaniaków jest bardzo gruba, jak widzę ciągle tych samych liderów, albo te biedne kukły przebrane za posłów w programie Minęłą dwudziesta, to robi mi się słabo

zaloguj się by móc komentować

chlor @gabriel-maciejewski
28 lutego 2023 13:44

Dyskusje polityczne w TVP są nie do wytrzymania. Biorą trzech wyszczekanych cwaniaków z opozycji i jednego poczciwego Gucia z PiS który coś tam grzecznie mruczy.

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @chlor 28 lutego 2023 13:44
28 lutego 2023 13:46

Wildstein ma zawsze autorski program, który przypomina programy kulinarne z lat 70-tych, gdzie dwóch przebierańców udawało kucharzy 

zaloguj się by móc komentować

Czarny @Kuldahrus 28 lutego 2023 11:56
28 lutego 2023 13:54

Właśnie tak. Można nie żyć w tym Matrixie i są ludzie, którzy tak robią - ich wcale nie jest mało. Ale wizja dla ogółu jest właśnie taka, jak z tymi rzutkami.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @gabriel-maciejewski
28 lutego 2023 16:43

"Na początek jednak wyjaśnię dlaczego głosuję na PiS mimo bardzo krytycznego stosunku do poczynać promocyjnych tej partii. Otóż dlatego, że oni przynajmniej starają się robić jakąś promocję i otwierają publiczną dyskusję, nie wymagając przy tym mafijnej lojalności wobec jej głównych uczestników."

PiS różni się tym od Platformy [czy też szerzej mówiąc totalnej opozycji] tym że nie kradnie i kupuje czołgi. No i dochodzi do tego oczywiście patriotyczna retoryka.

Mając do wyboru PiS czy opozycja oczywiście głosowałbym na PiS bo Tusk i ta cała zgraja to dno kompletne.

Wojna na Ukrainie się w tym roku nie skończy, nic na to nie wskazuje, więc PiS będzie dalej pewnie rządził.

Ale nie wiemy jakie plany wobec Ukrainy i Europy Wschodniej mają najważniejsi gracze czyli Amerykanie i Brytyjczycy.

Ta wizyta Bidena w Polsce i obrady "dziewiątki" ma na pewno jakieś istotne znaczenie.

Jakie?

Pożyjemy zobaczymy.

 

 

zaloguj się by móc komentować

pike @Szczodrocha33 28 lutego 2023 16:43
28 lutego 2023 17:35

No własnie, co wyniknie z tych wizyt?

W końcu to oficjalnie poważni ludzie jężdżą do Kijowa...

Wczoraj była Yellen.

A tak przy okazji czy to prawda, że jacyś ludzie z Idaho

chcą ratować sporą część Oregonu od szerzącej sie tam

(różnych rodzajów) deprawacji - tworząć Greater Idaho...

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 28 lutego 2023 13:46
28 lutego 2023 18:41

Dla  mnie  Bronek  czy  Olga...

...  to  ten  sam  beznadziejny,  tepy  KOLTUN  !!! 

A  kurwizor  nalezy  calkowicie  ZAORAC...  to  co  zrobila  zgraja  kursko-sakiewiczowa  przy  Woronicza  -  i  robi  nadal  -  to  wola  o  POMSTE  DO  NIEBA,...  a  Dorota  Losiewicz  -  kiedys  z  ,,wrogiej,,  tvn  =  zapSZyjazniona  PRESStytutka  i  tyle  !!!

To  jest  FARSA  i  KPINA  z  narodu...  dziekowac  Panu  Bogu,  ze  narod  -  sam  z  siebie  -  nie  slucha  tych  ZDRAJCOW  i  KLAMCOW  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @pike 28 lutego 2023 17:35
28 lutego 2023 18:54

Co  wyniknie,  Panie  Pike,...

...  to  czas  pokaze...  narazie  pojawiaja  sie  pojedyncze  ,,wrzuty,,  np.  u  ,,wirtualnych  debili,,  w  nadziei,  ze  ,,ktos,,  te  PIERDY  podchwyci  i  dalej  bedzie  grzal  w  kurwizorach  albo  na  ,,niezaleRZnyH  portalaH  dla  idiotUF,,  !!!

Ale  wczoraj  rozmawialam  telefonicznie  z  kolezanka  z  Francji...  powiedziala,  ze  jest  beznadziejnie  zle,  ze  7  marca  jest  strajk  generalny  na  cala  Francje  i  prawdopodobnie  Macron  ,,nie  ustapi,,.  Jej  maz  nabywa  praw  do  emerytury  w  styczniu  przyszlego  roku,  jej  brakuje  5  lat  -  teraz,  po  ewentualnym  podwyzszeniu  bedzie  jej  brakowac  10  lat...

...  jesli  to  ,,nowe  prawo  emerytalne,,  przejdzie  to  oni  obydwoje  zaczynaja  pakowac  walizki  i  beda  zjezdzac  do  Polski,  do  Wroclawia.

Takze,  tak  to  wyglada,

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @pike 28 lutego 2023 17:35
28 lutego 2023 20:35

"A tak przy okazji czy to prawda, że jacyś ludzie z Idaho

chcą ratować sporą część Oregonu od szerzącej sie tam

(różnych rodzajów) deprawacji - tworząć Greater Idaho..."

To prawda.

I zorganizowano głosowanie w poszczególnych hrabstwach [czy okręgach jak kto woli], cała wschodnia i centralna część stanu Oregon

opowiedziała się za połączeniem z Idaho, bo to tradycyjnie konserwatywny stan, gdzie rządzą Republikanie.

Ten projekt ma szanse spore na realizację.

Tutaj ciekawy link z informacjami: https://www.greateridaho.org/about-greater-idaho/

A Oregon obszarowo jest też w większości republikański, ale problem polega na tym że przy głosowaniach i wyborach liczy się ilość oddanych

głosów a nie obszar na którym się głosuje.

Cały stan Oregon ma trochę ponad 4 miliony mieszkańców, a Portland - największe miasto i siedlisko liberałów i postępowców

liczy sobie ponad 2,5 miliona ludzi [cały tzw. obszar metropolitalny].

I dlatego przy wyborach, prezydenckich czy do kongresu wygrywają ciągle demokraci, bo większość ludności jest skupiona w Portland i paru innych miastach.

Tu w Portland zalegalizowali nie tak dawno cięższe narkotyki: heroinę, kokainę, amfetaminę. Małe ilości i tylko posiadanie, nie handel czy dystrybucja.

Liberałowi dasz palec to ci weżmie całą rękę i jeszcze będzie się śmiał żeś frajer.

A teraz uchwalili ustawę utrudniającą ogromnie dostęp obywateli do broni palnej.

Ale to jeszcze nie przeszło bo zdaje się że lobby producentów broni złożyło pozew do sądu stanowego i na razie sędzia zablokował wprowadzenie

w życie tej ustawy.

O tych próbach ograniczenia dostępu ludzi do broni wypowiadał się już bardzo krytycznie szef miejscowej policji.

Stwierdził, i moim zdaniem całkiem słusznie, że te masowe strzelaniny są w większości wywoływane przez osobników niezrównoważonych psychicznie

i używających narkotyków.

A "postępowi" politycy i media rozlużniają prawo i legalizują prochy, i to te najgrożniejsze, a potem próbują odebrać ludziom prawo do samoobrony

utrudniając proces nabywania i posiadania broni.

Ta ustawa miała po uchwaleniu jej w ubiegłym roku wejść w życie bodaj na jesieni.

I w tym okresie nastąpił prawdziwy najazd na sklepy z bronią, które zarobiły fortunę.

To też pokazuje jak porąbani i oderwani od rzeczywistości są demokraci i liberałowie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Antonim @Szczodrocha33 28 lutego 2023 20:35
28 lutego 2023 20:42

Słyszałem że podobna historia jest w Kalifornii, część stanu chce się oderwać i założyć stan Jefferson. Czy coś słychać w mediach na ten temat?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Antonim 28 lutego 2023 20:42
28 lutego 2023 21:19

Z tego co wiem to część Kalifornii chcą oderwać w ramach tego ruchu Greater Idaho.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @gabriel-maciejewski
28 lutego 2023 22:28

Kontredans. 

:)

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować